Nieuwe snelheden chello Officieel bevestigd

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.558 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe snelheden chello zijn zojuist Officieel bevestigd

Vanaf vandaag gaat de de maximale down- en upload snelheid van de verschillende chello-producten fors omhoog. De prijs van de abonnementen blijft gelijk. Vanochtend is hier een persbericht over uit gestuurd. Nieuwe klanten kunnen vanaf deze week direct over de nieuwe snelheden beschikken. Voor de bestaande klanten zal dit de komende maanden gefaseerd gaan plaatsvinden. Zij zullen hierover per brief geïnformeerd worden.

De nieuwe snelheden (down/up; in Kbps) zijn:
chello entry 400/128
chello light 1.024/256
chello classic 2.560/384
chello plus 4.608/512

Modbreak:
Bij deze het verzoek om alleen ontopic over de snelheidsverhoging te praten. Het is niet de bedoeling dat deze thread net zoals de vorige over dit onderwerp wordt verpest door trollerig geblaat van mensen die het nodig vinden om overal hun mening over Chello als provider te ventileren. Dergelijke posts worden vanaf nu gemodbreaked of getrashed, bij herhaling worden OW's verstuurd.

Ter aanvulling: antwoord op een veelgestelde vraag in dit topic.

Iedereen met een EuroDOCSIS-modem krijgt de nieuwe snelheden, niet alleen nieuwe abonnees. Zie Bergen in "Nieuwe snelheden chello Officieel bevestigd"

Welke modems betreft dit: (volgens Bergen in "Nieuwe snelheden chello Officieel bevestigd")
KabelmodemPlatform
Terayon Terapro (grijs)USDOCSIS
Terayon Terapro (blauw, 4 lampjes)Terayon
Terayon TJ715/720 (blauw, 5 lampjes)EuroDOCSIS
Motorola Surfboard B4100EEuroDOCSIS
Motorola Surfboard 4200EEuroDOCSIS
Motorola Surfboard 5100EEuroDOCSIS
Lancity gevallenLancity
Com21 Comport 1080COM21
Com21 Comport 1000COM21
Cornerstone nogwatUSDOCSIS
Thomson TSM 390EuroDOCSIS
Elsa MicrolinkUSDOCSIS
Future NetworksUSDOCSIS

[ Voor 58% gewijzigd door Korakal op 05-03-2004 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:44
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 10:17:
Nieuwe snelheden chello zijn zojuist Officieel bevestigd

Vanaf vandaag gaat de de maximale down- en upload snelheid van de verschillende chello-producten fors omhoog. De prijs van de abonnementen blijft gelijk. Vanochtend is hier een persbericht over uit gestuurd. Nieuwe klanten kunnen vanaf deze week direct over de nieuwe snelheden beschikken. Voor de bestaande klanten zal dit de komende maanden gefaseerd gaan plaatsvinden. Zij zullen hierover per brief geïnformeerd worden.

chello entry 400/128
chello light 1.024/256
chello classic 2.560/384
chello plus 4.608/512
Kan geen persbericht vinden :?
Misschien kun je de bron er bij vermelden :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Appie Heijn op 09-02-2004 10:21 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bron: intern ( 1e hand )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Bron:
http://www.chelloo.com/forum/index.php/topic,4610
Crtl+C --> Ctrl+V

Ja chello underground is heel betrouwbaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
chelloo.com= niet 1e hand

de post daar is gekopieerd uit interne memo, uit dezelfde memo als waar ik uit kopier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat zou heel goed kunnen, maar dan kunnen ook heel veel mensen het bevestigen, want als dat zo'n memo is die aan alle medewerkers (inc helpdesk enzo) gegeven wordt, dan zijn er vast wel veel meer mensen die daarvan weten :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 10:25:
chelloo.com= niet 1e hand

de post daar is gekopieerd uit interne memo, uit dezelfde memo als waar ik uit kopier
Naja ik hoop voor je dat ut waar is. Maar ik heb zo mijn twijfels :) Dit lijkt verd8 veel op voorgaande (gesloten) topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark309
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

* Mark309 Geloofd het pas als hij het zelf ziet :+

Al zit het er wel aan te komen met al de dalende ADSL prijzen.

Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
gaat weer lekker zo.. weer iemand die iets heeft gelezen op chelloo.com en het als waarheid hier neer gaat zetten.. denk nu eens ff na... het is pas officieel als alle chello gebruikers een mailtje hebben gehad en er een persbericht is uitgebracht. Tot die tijd is er geen enkele garantie...

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Laatst online: 00:00

Nibbz

Postmaster General

Ik ben nou niet thuis, dus kan het ff niet testen.. maar op de site zelf van chello staat er helemaal niks over snelheidsverhogingen... Maarja, we zullen wel ff zien... ben iig wel blij dat het nu er eindelijk aan komt. :)

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Op Chelloo.com is ondertussen ook deze link opgedoken:

http://www.nieuwsbank.nl/...0/inp/2004/02/09/z040.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wedje leggen dat ik van alle ongelovigen een tientje ontvang :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-09 15:57
ik zag het net bij het ANP
http://www.perssupport.anp.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
rac-on schreef op 09 februari 2004 @ 10:31:
gaat weer lekker zo.. weer iemand die iets heeft gelezen op chelloo.com en het als waarheid hier neer gaat zetten.. denk nu eens ff na... het is pas officieel als alle chello gebruikers een mailtje hebben gehad en er een persbericht is uitgebracht. Tot die tijd is er geen enkele garantie...
Mee eens :)
Daz geloofwaardiger :D

[ Voor 19% gewijzigd door Appie Heijn op 09-02-2004 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruto
  • Laatst online: 26-08 14:50

bruto

Druktemaker.

idd, ik zit ook ernstig de UPC website te diggen, maar kan niets vinden :'(

The more you know, the more you know you don't know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark309
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

Dit is een origineel persbericht.
_/-\o_

Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

http://www.perssupport.an...04102109_JJ8.4V.GTZ.out37

Mooi, dan kan @home ook niet meer te lang achterblijven :)

[ Voor 26% gewijzigd door IceStorm op 09-02-2004 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gaat niemand nou mijn weddenschap aan? ( sh*t )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
:7 ADSL versnelling op komst ? :7

Hoop dat chello deze maand nog de verhoging doorvoerd. Kan ik er ook nog wat aan hebben. Heb op moment dubbel. Adsl icm chello, chello contract is over een dikke maand afgelopen. Heb ik weer :S zeg chello op omdat ik upload te laag vond. Wat doen ze :? upload en ook nog eens download verhogen.

Maar volgens mij is er wel 1 grootte "maar"
Namelijk, een jaar geleden haalde ik altijd 180 k/sec. Dit is in de loop van het jaar veranderd naar 150k/sec nadat er steeds meer buurtgenoten lid worden. Dit lijkt me een capiciteit probleem. Ze zullen alles volgens mij moeten aanpassen om de beloofde snelheden te kunnen halen. Ik haalde "maar" 180k/sec vroeger omdat dat de begrenzde snelheid was.

[ Voor 92% gewijzigd door Appie Heijn op 09-02-2004 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Leuk (als het waar is), maar op dit moment is de snelheid in ieder geval nog niet hoger hier (Zuid-Holland)
Behaalde download snelheid: 1327 Kbit/sec
165.9 KByte/sec
20.7 x ISDN
De behaalde snelheid is: perfect
Conclusie: Op dit moment heeft u een perfecte download snelheid

Behaalde upload snelheid: 95 Kbit/Sec
11.9 KByte/sec
1.5 x ISDN
De door u behaalde snelheid is: redelijk
* T.T. wacht gewoon af
Voor de bestaande klanten zal dit de komende maanden gefaseerd gaan plaatsvinden
Omg maanden :'(

[ Voor 14% gewijzigd door T.T. op 09-02-2004 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

Ik had laatst gelezen dat iig Demon geen snelheidverhogingen meer gaat toepassen.. maar weet niet hoe dat met de rest van de ISPen zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de doorvoering van de snelheidsverhoging zal te maken hebben met het type modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Lets hope dat het een beetje snel doorgevoerd wordt... Anders ga ik mooi over op ADSL :) 1024kbit upload :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 10:43:
de doorvoering van de snelheidsverhoging zal te maken hebben met het type modem
Jij hebt kennis die wij niet hebben? Ik neem aan dat de com21 weer eens buiten de boot valt...zo ja, dan ben ik echt weg bij die gasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 07:35

Bjk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Laatst online: 13-09 14:23

Whuzz

Dodgeball!

Het vorige topic begon net zo, en werd gesloten omdat het slechts om geruchten ging. Dat lijkt me nu niet anders en ik zie niet in waarom dit topic dan geopend werd?

Edit:
Laat maar, is wel een officieel bericht dus :)\

Snelheid is hier nog niet hoger helaas.
En overigens lag de mailserver er net weer een poos uit en bestaat het probleem dat bepaalde pagina's van tijd tot tijd niet op te vragen zijn nog steeds. Ik had liever dat ze daar wat aan deden...

Bestaande abbonnementen moeten nog tot enkele maanden wachten.
Dat is erg jammer, dan zal ik niet meer de mogelijkheid hebben om het te testen, want dan ben ik al overgestapt op ADSL...

[ Voor 69% gewijzigd door Whuzz op 09-02-2004 10:58 ]

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat uit de persberichten blijkt dat het geen geruchten zijn.

Com21 valt niet buiten de boot maar het zal iets langer duren voordat het is doorgevoerd. een modem ruil kan altijd worden aangevraagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-09 15:57
Misschien moet je de thread even lezen?

edit: was reactie op Whuzz..

[ Voor 30% gewijzigd door zetje01 op 09-02-2004 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Het staat nu ook op webwereld, incl. termijn:
Bij de resterende drie abonnementen zijn zowel de download- als uploadsnelheid verhoogd. Chello Light heeft nu een snelheid van 1024/256 (was 768/96), Classic wordt 2560/384 (was 1500/128) en Plus wordt verhoogd tot 4608/512 (was 3000/384).

...

"De prijzen blijven ongewijzigd", zo belooft Van der Aart. "Nieuwe klanten kunnen direct over de hogere snelheden beschikken. Voor bestaande klanten zal dit enkele maanden kunnen duren. Huidige klanten zullen per brief worden geïnformeerd over wanneer hun snelheid wordt verhoogd."

...

"Chello zal in de toekomst worden gecombineerd met andere pakketten. Dit gebeurt nu ook al, maar zal straks gepaard gaan met forse kortingen, die kunnen oplopen tot tien euro per maand. Bestaande klanten kunnen hier ook van profiteren."
Dus voor de mensen die meerdere UPC-producten hebben (moi incluis), wordt het geheel nog voordeliger ook :) Alleen bestaande abonnee's moeten dus nog tot een paar maanden wachten op de verhoging van de snelheid :(

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
  • Laatst online: 10-10-2024
En nu alleen nog een goede newsserver, dan heb ik geen reden meer om over te stappen op ADSL ;)

Mijn ping is gemiddeld onder de 10ms

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
Met Plus kom je er maar bekaaid vanaf!

Ik denk dus dat ik mijn Plus laat terug schroeven naar Basic, in snelheid merk ik dan weinig verschil maar het is wel een stuk goedkoper. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
ik twijfel nu wel wat; zou ik de klantenservice gaan bellen om mijn opzegbrief ongedaan te gaan maken of gewoon alsnog overstappen op adsl...Bij de adsl provider die ik op het oog heb betaal ik hetzelfde per maand, alleen wel 99 euro voor de modem :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 16:39
Wat een slijmballen zeg, in de hoop klantjes terug te winnen zullen ze de nieuwe snelheden per direct in laten gaan voor nieuwe klanten, maar de trouwe klanten kunnne lekker wachten. Echt weer een UPC mentaliteit :r

Alsof mensen nu nog zo dom zijn om voor Chello te gaan als ze al die ADSL aanbiedingen zien en al die kritiek aanhoren van huidige chello klanten.
Kijk als ze huidige klanten nou eens eerder een snelle verbinding geven hebben ze goede mond op mond reclame maar nu moeten ze het hebben van marketing.
(En nog een slechte ook, die baby die in de upc reclame verwaarloost wordt symboliseert vast de relatie tussen UPC en haar klanten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 13:15
Roko schreef op 09 februari 2004 @ 11:02:
Met Plus kom je er maar bekaaid vanaf!

Ik denk dus dat ik mijn Plus laat terug schroeven naar Basic, in snelheid merk ik dan weinig verschil maar het is wel een stuk goedkoper. :/
Je zou inderdaad verwachten dat Chello plus ook iets van 8mbit/1mbit zou moeten zijn om een beetje te concurreren met de verschillende ADSL aanbieders.
Wat een slijmballen zeg, in de hoop klantjes terug te winnen zullen ze de nieuwe snelheden per direct in laten gaan voor nieuwe klanten, maar de trouwe klanten kunnne lekker wachten. Echt weer een UPC mentaliteit
Kpn/BBned/Tiscali Wholesale en Versatel doen het op dezelfde manier. Ik zit al maanden te wachten op mijn upgrade bij BBned.

[ Voor 30% gewijzigd door waslijn op 09-02-2004 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Frash schreef op 09 februari 2004 @ 11:06:
Wat een slijmballen zeg, in de hoop klantjes terug te winnen zullen ze de nieuwe snelheden per direct in laten gaan voor nieuwe klanten, maar de trouwe klanten kunnne lekker wachten. Echt weer een UPC mentaliteit :r
Goh, wellicht heeft dit te maken met de diversiteit van soorten modems en verbindingen die het chello netwerk kent? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 10:52:
[...]

Jij hebt kennis die wij niet hebben? Ik neem aan dat de com21 weer eens buiten de boot valt...zo ja, dan ben ik echt weg bij die gasten.
Daar moet je wel op rekenen, die com21's moeten dan eerst remote een andere config krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Laatst online: 13-09 14:23

Whuzz

Dodgeball!

marteltor schreef op 09 februari 2004 @ 11:04:
ik twijfel nu wel wat; zou ik de klantenservice gaan bellen om mijn opzegbrief ongedaan te gaan maken of gewoon alsnog overstappen op adsl...Bij de adsl provider die ik op het oog heb betaal ik hetzelfde per maand, alleen wel 99 euro voor de modem :|
Ik zou lekker je aanvraag laten staan. Die 99 euro is een eenmalige investering, maar dan krijg je er wel een stabiel netwerk voor terug, waarbij je de snelheden ook daadwerkelijk haalt.
Bij chello moet je eerst nog een poos wachten voor je snelheid omhoog gaat, vervolgens moet je maar afwachten of je die snelheid zult halen. (in de spitsuren iig niet, want dat halen we nú al niet...)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frash
Erkens schreef op 09 februari 2004 @ 11:08:
[...]

Goh, wellicht heeft dit te maken met de diversiteit van soorten modems en verbindingen die het chello netwerk kent? ;)
Het is ze geraden dat het daar in zit anders vind ik het een waardeloze manier om met je klanten om te gaan. Hetzelfde als je als ouder een nieuw kind krijgt en het de volle aandacht geeft en het andere kind helemaal verwaarloost :)

En als het goed is moet het toch niet zo moeilijk voor ze zijn om even een firmware over te pompen naar de huidige abonees.

[ Voor 13% gewijzigd door Frash op 09-02-2004 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 13:15
marteltor schreef op 09 februari 2004 @ 11:04:
Ik zou zeggen, heb je een stabiele Chello verbinding en nooit gezeur. Blijf lekker bij Chello zitten, in alle andere gevallen stap lekker over. Heb er zelf nog geen dag spijt van gehad, maarja ik had voor de overstap zelfs 500euro overgehad om bij Chello weg te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 17:45

BioHazard

*\o/*

Pfff zo blij ben ik niet ik haal van mun 3 mbit plus maar 1.8 mbit altijd. Dus betwijfel of ik hier iets aan heb :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als bestaand chello/com21 klant, is het in mijn regio niet mogelijk om een ander modem te krijgen, wilde nl. al switchen naar een hoger abbo. Als het nu blijkt dat ik op mijn com21 maanden moet gaan wachten, is het bye bye chello, hello adsl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02 20:26
KillerAce_NL schreef op 09 februari 2004 @ 11:09:
[...]
Daar moet je wel op rekenen, die com21's moeten dan eerst remote een andere config krijgen.
net zoals de lancity's, wie heer dus onder het burautje ligt :(

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interstice
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

Interstice schreef op 09 februari 2004 @ 11:29[/message]:[/b]
Ik weet niet hoor :S

Ik heb een weekje geleden ook chello opgezegd en toen belde der zo'n miep. Toen heb ik gezegd dat ik een sneller adsl abbo kon krijgen met meer upload en download en zonder packetloss voor 3 euro meer.

Toen ging ze vragen of ik nog wat met de informatie tegen packetloss had gedaan !!! (Ik had enkele dagen daarvoor voor de grap de helpdesk is gebeld toen het echt niet meer te houden was) Dat mens is gek !

Even voor de duidelijkheid, chello support over packetloss is je

A: vertellen dat ze vanaf daar meekijken en niks kunnen zien
B: vertellen dat het word veroorzaakt door kazaa en msn en of ik dat niet aan had staan tijdens het gamen :S

Maargoed, ik kan me voorstellen dat bij 5000 van deze opzeggingen met allemaal dezelfde reden dat chello deze stap zet.

En dan vind ik het nog ERG knullig dat ze het niet op hun eigen site zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Interstice op 09-02-2004 11:30 ]

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 13-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

ADSL lijkt aantrekkelijk, maar vaak worden de maandelijkse abonnementskosten van de KPN-aansluiting er nog niet bij vermeldt. Als je dus geen KPN-aansluiting hebt (zoals ik), is het ineens niet meer zo aantrekkelijk om over te stappen. Daarnaast ben ik al sinds het Telekabel heette (in Arnhem, 1997) aangesloten op kabelinternet, heb er inmiddels drie merken modems versleten en vooral de laatste twee jaar ben ik erg tevreden over de chello-aansluiting: ik haal de snelheden vrijwel altijd wel, en er zijn bijna nooit storingen. Alleen die uploadsnelheid he..... maar daar komt nu verandering in :)

[ Voor 6% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 09-02-2004 11:30 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Krijgen nieuwe abbonnees ook com21 modems of krijgen zij een heel ander type?
Ik weet niet hoe de infrastructuur bij chello precies in elkaar steekt, maar als er bij iedere klant iets veranderd moet worden in zijn com21 modem, dan is het toch niet zo moeilijk om een scriptje te schrijven dan uit de database alle com21-klanten haalt en remote even de instellingen verandert? Idem voor andere modems.
Tenzij dus de infrastructuur van Chello zelf moet worden aangepast (extra hardware ofzo), zie ik geen technische redenen waarom niet alles in één keer kan gebeuren? Maanden wachten lijkt me toch een beetje teveel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

hmm ja ik had ook al eerder gehoord dat het aan het type modem gaat liggen waneer je er gebruik van kan maken, maar idd zoals hier al eerder genoemd was vraag ik me ook af hoe ze dat kunnen bolwerken om dat ze op sommige plaatsen al capaciteits problemen hebben :)

volgens mij krijgen nieuwe klanten een moterola surfboard, en de geruchten die ik had gehoord is dat alleen dat type modem meteen een snelheids upgrade krijgt en dat overige klanten zo een modem moeten krijgen om er ook van te kunnen genieten (maar nog maals dit zijn slechts geruchten)

[ Voor 36% gewijzigd door SithWarrior op 09-02-2004 11:40 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

SithWarrior schreef op 09 februari 2004 @ 11:39:
volgens mij krijgen nieuwe klanten een moterola surfboard, en de geruchten die ik had gehoord is dat alleen dat type modem meteen een snelheids upgrade krijgt en dat overige klanten zo een modem moeten krijgen om er ook van te kunnen genieten (maar nog maals dit zijn slechts geruchten)
Dan lijkt het me interessant om zo snel mogelijk te bellen naar Chello om zo'n nieuw modem te krijgen. Dan hoef ik in ieder geval niet maanden te wachten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is te hopen voor Chello abonnees dat ze de FUP ook wat soepeler maken,anders heb je nog niks aan die snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik merkte dit weekend op zaterdag dat ik opeens naar 300 down ging i.p.v. 180. Zondag was het weer normaal. Ga vanavond maar eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 11:46:
Het is te hopen voor Chello abonnees dat ze de FUP ook wat soepeler maken,anders heb je nog niks aan die snelheden.
Nou, ook met deze snelheid krijg ik die 100GB niet vol, 40 lukt me nog niet eens. Voor de "normale"gebruikers is het zat.

EDIT, sorry reactie had in bovenstaande bericht geplaatst moeten worden

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 09-02-2004 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 10:52:
[...]

* Luuk heeft ook Com21

waarschijnlijk wordt dan eerst de modem omgeruild bij ons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

BeQuietAndDrive schreef op 09 februari 2004 @ 11:29:
Alleen die uploadsnelheid he..... maar daar komt nu verandering in :)
mja, maar ze maken het alleen maar erger, kijk even in verhouding:

(ik neem even chello classic omdat wij die hebben :P)

was:
1500 down / 128 up = down ruim 11,7x zoveel

wordt:
2560 down / 384 up = down 6,7x zoveel

ik vind 48kbyte up nog steeds erg weinig in vergelijking met 320k down, maargoed mag blij zijn dat ze iig verhogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft Chello light een laag datalimiet? anders is het natuurlijk wel heel interessant om een stapje terug te gaan van Chello Classic naar Chello Light.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 12:02:
Heeft Chello light een laag datalimiet? anders is het natuurlijk wel heel interessant om een stapje terug te gaan van Chello Classic naar Chello Light.
hoe moeilijk is het :/

http://info.nld.chello.nl/products_chellolight.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
dat is nog informatie over de 'oude' abo's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_marf
  • Laatst online: 08:48
Entry heeft 500 mb limiet en entry 1000 mb limiet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

G-PHREAK schreef op 09 februari 2004 @ 12:06:
[...]

dat is nog informatie over de 'oude' abo's ;)
Er staat in dat persbericht _niets_ over het aanpassen van de datalimieten voor zover ik kan zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
wat k der van weet is dat de "oudere" modems, bv lancity's en com21's moeten een config file ophalen van de server van chello.

dus het lijkt mij niet zo moeilijk voor de gassie daar om de zooi te updaten, moeten ze alleen een paar duizend configs doorsturen naar de modems, en da maar hopen dat hun netwerk dat houd :P

en voor lancitys is het ook nog zo dat een honderden modems zwart zijn en dus niet te achterhalen zijn waar ze zijn.

dus het is maar te hopen dat ze deze ook updaten

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=38295

heb nieuws ook ingestuurd voor t.net frontpage :+

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3
  • Laatst online: 08-09 10:09

Houston3

ole

lancity modems gaan er allemaal uit, ik mailde laatst chello omdat ik problemen had met internet en toen kreeg ik mail terug dat ze de modem even goed gingen vervangen, maar niet omdat deze slecht werkt oid.

Geachte heer XxXXx,

Wij hebben uw kabelmodem en verbinding gecontroleerd en daarin geen afwijkingen kunnen constateren. Het lijkt er dan op dat de kabel tussen het modem en uw pc de problemen veroorzaakt. U zou deze nog eens kunnen vervangen/laten doormeten.
Overigens kunnen wij u vertellen dat uw modem binnenkort wordt vervangen. Dit heeft niets te maken met het functioneren van het modem maar met de toekomst, er zijn meer mogelijkheden met het nieuwe type. Hierover wordt nog contact met u opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bron
UPC gaat snelheid internet fors verhogen

Dit is een origineel persbericht.

UPC Nederland gaat vanaf vandaag de maximale down- en upload snelheden van de verschillende chello-producten fors verhogen, terwijl de prijs van de abonnementen gelijk blijft. Daarmee speelt UPC Nederland in op de toenemende vraag van hun klanten naar snelheid.

chello entry 400/128 (was 400/64)
chello light 1.024/256 (was 768/96)
chello classic 2.560/384 (was 1.500/128)
chello plus 4.608/512 (was 3.000/384)

Nieuwe klanten kunnen vanaf deze week direct over de nieuwe snelheden beschikken. Voor de bestaande klanten zal dit de komende maanden gefaseerd gaan plaatsvinden. Zij zullen hierover per brief geïnformeerd worden.

Productcombinaties
Gene Musselman, Managing Director UPC Nederland: ’We zijn vastbesloten om onze klanten een goed internetproduct te bieden. Daarom verhogen we nu niet alleen de snelheid van chello, maar introduceren we ook een aantal nieuwe productcombinaties met telefonie en digitale televisie .’
Herman Veenstra, Senior Director Regional Operations van chello, zegt: ’De Nederlandse internetmarkt is zeer concurrerend. We willen ons blijven onderscheiden door een breed maar overzichtelijk productenpakket. Daarbij zijn aantrekkelijke snelheden en een heldere prijsstructuur zonder verborgen kosten belangrijke aspecten. Daarnaast willen we klanten toegang bieden tot een uitgebreid aanbod van premium breedbandcontent.’

UPC Nederland
UPC Nederland is een dochteronderneming van UGC Europe, Inc. en onderdeel van haar UPC Broadband divisie. Met zo’n 2,3 miljoen klanten is UPC Nederland de toonaangevende aanbieder op het gebied van geavanceerde media- en telecommunicatiediensten in Nederland. Op de consumentenmarkt voert UPC Nederland diensten op het gebied van internet (chello), telefonie en radio & tv. Hiervoor beschikt UPC Nederland in Noord-Holland, Zuid-Holland, Friesland, Gelderland, Flevoland en Noord-Brabant over hoogwaardige communicatienetwerken.

chello broadband
chello broadband is de toonaangevende Europese provider van breedbandinternet via de kabel en heeft meer dan 750.000 klanten in tien Europese landen. Voor een vaste prijs en zonder telefoonkosten verzorgt chello ’always on’ breedbandinternetdiensten, die snelle en eenvoudige toegang tot vele soorten amusement en informatie bieden. Bovendien bieden de chello
portals in de talen van de diverse landen zorgvuldig geselecteerde lokale, nationale en internationale breedbandcontent. chello broadband is een dochteronderneming van UGC Europe, Inc. en maakt deel uit van de chellomedia-divisie.
.

= = =

Noot aan de redactie:
Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met:

UPC Nederland
Afdeling Communications & Public Policy
Ronald van der Aart
T 020 7755771
M 06 21 89 82 75

ANP Pers Support, het ANP is niet verantwoordelijk voor de inhoud
van bovenstaand bericht.

09 feb 04 09:51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
dit was al lang duidelijk ;)
lees de draad voor je blaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G-PHREAK schreef op 09 februari 2004 @ 12:33:
[...]

dit was al lang duidelijk ;)
lees de draad voor je blaat :P
Heb het anders nergens zien staan, DUSSSSSSSS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl0py
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-03-2020
Is er bekend tot welke snelheid de com21jes gaan of niet?

Mocht deze de nieuwe snelheid niet aan kunnen hoe willen ze dan alles gaan aanpakken om een firmware update te doen? Hebben ze daar wel de beschikking over de kennis en eventueel de middelen en geld voor? en hoe willen ze het gaan betalen voor de vervanging van de com21jes voor de nieuwere sneller modems?

Der zal der wel weer een stijging van de kosten per maand worden... :r

Ik ben zeer benieuwd...

En voor die gene die al gemerkt hebben het afgelopen weekend dat de snelheid soms sneller was hebben die een com21 of een moterola modem?

fl0py

Vrouwen zijn net als ruitenwissers, als ze nat zijn piepen ze niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 12:33:
[...]

Heb het anders nergens zien staan, DUSSSSSSSS
13de post..

dusss.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
fl0py schreef op 09 februari 2004 @ 12:34:
Is er bekend tot welke snelheid de com21jes gaan of niet?

Mocht deze de nieuwe snelheid niet aan kunnen hoe willen ze dan alles gaan aanpakken om een firmware update te doen? Hebben ze daar wel de beschikking over de kennis en eventueel de middelen en geld voor? en hoe willen ze het gaan betalen voor de vervanging van de com21jes voor de nieuwere sneller modems?

Der zal der wel weer een stijging van de kosten per maand worden... :r

Ik ben zeer benieuwd...

En voor die gene die al gemerkt hebben het afgelopen weekend dat de snelheid soms sneller was hebben die een com21 of een moterola modem?

fl0py
com21's kunnen tot 30mbit download/upload ofzo, aan de snelheid ligt het niet maar meer aan de manier van upgraden en mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Walgelijk aso weer dat de bestaande chello klanten eerst nog maar een paar maandjes moeten wachten, terwijl nieuwe klanten meteen de nieuwe snelheden krijgen :( . Dat je modem verwisseld moet worden ofzo hadden ze ook wel van te voren kunnen bedenken en als de snelheids verhoging komt die meteen te laten veranderen. Dit vind ik geen stijl :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
Houston3 schreef op 09 februari 2004 @ 12:29:
lancity modems gaan er allemaal uit, ik mailde laatst chello omdat ik problemen had met internet en toen kreeg ik mail terug dat ze de modem even goed gingen vervangen, maar niet omdat deze slecht werkt oid.

Geachte heer XxXXx,

Wij hebben uw kabelmodem en verbinding gecontroleerd en daarin geen afwijkingen kunnen constateren. Het lijkt er dan op dat de kabel tussen het modem en uw pc de problemen veroorzaakt. U zou deze nog eens kunnen vervangen/laten doormeten.
Overigens kunnen wij u vertellen dat uw modem binnenkort wordt vervangen. Dit heeft niets te maken met het functioneren van het modem maar met de toekomst, er zijn meer mogelijkheden met het nieuwe type. Hierover wordt nog contact met u opgenomen.
dit doen ze waarschijnlijk omdat alle documentatie van het grooste deel lancity's en sommige com21's verloren zijn gegaan, door het onderstromen van de servers, met water een aantal jaar geleden, en uiteraad geen backups:P

ze hebben dus geen overzicht waar welk mac-adres zich bevind, en dat vinden ze niet prettig.

dus ze willen het liefst deze modems zien verdwijen

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dan toch, ongelofelijk. Sta met mijn mond open. De vraag is alleen: Kunnen ze het leveren?

In de middag: 167kB/s
in de avond: vaak rond de 110-120

Met andere woorden ze kunnen me de huidige snelheden nog niet eens leveren....

Ten tweede is FTP vaak @ max een 80kB/s hier. QoS misschien nog steeds?

[ Voor 14% gewijzigd door neographikal op 09-02-2004 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl0py
Het ruilen van die modems van com21 naar moterola gebeurd volgens mij best wel snel "niet dus" (als het al gebeurd )

Vraag et me af...

En trouwens dat van die oude com21 en hun mac adres kan ik me wel voorstellen want hier en daar hoor of zie ik mensen die wel 2 of meer com21 modems hebben..

Dan gaat de droom van aangemelde com21 modems en trunken ook niet meer door :D Neem aan dat ze die oude mac adressen der wel allemaal uitflikkeren als ze overal nieuwe uitgeven.

fl0py

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
zouden voorwaarden ook veranderd worden? servers/netwerk etc.?

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
nog een nadeel van het wisselen van modems komt net bij me boven drijven:

moterola modems (de terions) loggen op een heel ander en meer geavanceerd platform in(eurodocsis), dan de lancity's en de com21's

deze platformen zijn niet overal in nederland berijkbaar.

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl0py
neographikal schreef op 09 februari 2004 @ 12:38:
Dan toch, ongelofelijk. Sta met mijn mond open. De vraag is alleen: Kunnen ze het leveren?

In de middag: 167kB/s
in de avond: vaak rond de 110-120

Met andere woorden ze kunnen me de huidige snelheden nog niet eens leveren....

Ten tweede is FTP vaak @ max een 80kB/s hier. QoS misschien nog steeds?
? bij jou misschien bij mij niet ik haal vaak zat de max. en vooral nadat de slag met adsl begonnen was aangezien iedereen overstapte op adsl.

Ik heb wel vaker verschil gehoort tussen mensen die in andere regio's wonen ik denk dat het ook regio gebonden is..

En ik neem aan dat ze als ze willen het wel kunnen leveren maar ze soms gewoon de kraan dichter draaien anders gaat hun internet bij hun op het werk zo langzaam :D hehe

fl0py

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
fl0py schreef op 09 februari 2004 @ 12:48:
[...]

? bij jou misschien bij mij niet ik haal vaak zat de max. en vooral nadat de slag met adsl begonnen was aangezien iedereen overstapte op adsl.

Ik heb wel vaker verschil gehoort tussen mensen die in andere regio's wonen ik denk dat het ook regio gebonden is..

En ik neem aan dat ze als ze willen het wel kunnen leveren maar ze soms gewoon de kraan dichter draaien anders gaat hun internet bij hun op het werk zo langzaam :D hehe

fl0py
Aan de buurt kan het hier (Geffenstraat, Arnhem) niet liggen: Meeste zijn oude mensen :)

Maar snelheden zijn de laatste 2 jaar minder geworden hier. Pings haalde ik eerst zelfs 17, nu gemiddeld 35 op dezelfde CS-server. pings naar tweakers.net zijn ook wat gestegen en de downloads gezakt.

Maar mijn adsl aanvraag richting xs4all gaat gewoon de deur uit eind deze maand voor ons nieuwe huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Namelijk, een jaar geleden haalde ik altijd 180 k/sec. Dit is in de loop van het jaar veranderd naar 150k/sec nadat er steeds meer buurtgenoten lid worden. Dit lijkt me een capiciteit probleem. Ze zullen alles volgens mij moeten aanpassen om de beloofde snelheden te kunnen halen. Ik haalde "maar" 180k/sec vroeger omdat dat de begrenzde snelheid was.

Als ze s'avonds al de 150k/sec niet kunnen halen hoe zouden ze dan die nieuwe snelheden moeten halen (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl0py
neographikal schreef op 09 februari 2004 @ 12:50:
[...]

Aan de buurt kan het hier (Geffenstraat, Arnhem) niet liggen: Meeste zijn oude mensen :)

Maar snelheden zijn de laatste 2 jaar minder geworden hier. Pings haalde ik eerst zelfs 17, nu gemiddeld 35 op dezelfde CS-server. pings naar tweakers.net zijn ook wat gestegen en de downloads gezakt.

Maar mijn adsl aanvraag richting xs4all gaat gewoon de deur uit eind deze maand voor ons nieuwe huis :)
cs is veranderd van netwerk he ik weet niet precies hoe dat nu werkt maar volgens mij heeft dat met hogere pingen ook te maken ik heb er namelijk ook last van maar niet van download snelheid.

fl0py

[ Voor 17% gewijzigd door fl0py op 09-02-2004 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 22:07

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Appie Heijn schreef op 09 februari 2004 @ 12:51:

Als ze s'avonds al de 150k/sec niet kunnen halen hoe zouden ze dan die nieuwe snelheden moeten halen (8>
Je vergeet even dat internet een 'niet determistisch' karakter heeft. Dat wil zeggen: snelheid is NOOIT gegarandeerd. Dat is gewoon de aard van het TCP/IP protocol waar internet structuur op gebaseerd is. Het protocol bepaalt zelf de beste route, en ja, dat kan dus af en toe wat afwijken van de snelste route, om wat voor reden dan ook.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand die al snellere verbinding heeft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
DynaMikeY schreef op 09 februari 2004 @ 12:53:
[...]

Je vergeet even dat internet een 'niet determistisch' karakter heeft. Dat wil zeggen: snelheid is NOOIT gegarandeerd. Dat is gewoon de aard van het TCP/IP protocol waar internet structuur op gebaseerd is. Het protocol bepaalt zelf de beste route, en ja, dat kan dus af en toe wat afwijken van de snelste route, om wat voor reden dan ook.
Die loopt hier gewoon altijd hetzelfde, overigens bepalen de clients dat niet maar de routers. Die hebben prioriteiten naar bepaalde verbindingen toe (AMS-IX hoger dan bv Level3, is goedkoper)

Maar hier is het gewoon een capaciteitsprobleem...
fl0py schreef op 09 februari 2004 @ 12:53:
[...]

cs is veranderd van netwerk he ik weet niet precies hoe dat nu werkt maar volgens mij heeft dat met hogere pingen ook te maken ik heb er namelijk ook last van maar niet van download snelheid.

fl0py
Ik speel nog steeds 1.5 :) Wegens de suckage 1.6 :)

[ Voor 24% gewijzigd door neographikal op 09-02-2004 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frash
Steam > *
Afijn, het ligt zeker niet aan het protocol, ik heb dit nl ook bij een klassieke "ping",
de pingtijden zijn gewoon bagger, vooral de lijnen naar het buitenland zijn erbarmelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
DynaMikeY schreef op 09 februari 2004 @ 12:53:
[...]

Daar gaat het niet om, wat ik bedoel is dat chello de laatste tijd met de snelheid naar beneden is gegaan naarmate er meer aansluitingen kwamen bij mij @ de buurt. Als ze de 150k niet eens halen dan moet er heel wat gebeuren om nog sneller te kunnen. Naar mijn weten is chello normaliter begrenst op 180k/sec. Af en toe haal ik dit een x als ik van een snelle Universiteit server download.

Heb nu hier chello en adsl. Kan duz mooi vergelijken met performance. Met adsl heb ik gewoon een super lage ping. Bij chello binnen nl is het rendabel maar zodra je het ook maar 1x waagt op een buitenlandse gameserver te komen dan is die ping super beroerd :(

Kwa topsnelheid hoor je mij niet klagen maar die ping 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl0py
Heeft dit hele ping gezeur niks te maken met de upload snelheden ? chello 15 kb? adsl 64 kb?

Of is de snellere ping ook zo bij de lagere abonnementen van adsl?

fl0py

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
fl0py schreef op 09 februari 2004 @ 13:14:
Heeft dit hele ping gezeur niks te maken met de upload snelheden ? chello 15 kb? adsl 64 kb?

Of is de snellere ping ook zo bij de lagere abonnementen van adsl?

fl0py
Ik heb Wanadoo-Lite, vind een ping van 20 a 30 best wel stoer voor zo'n cheapy abo. Heeft naar mijn weten niks met upload te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[o-t]
Appie Heijn schreef op 09 februari 2004 @ 13:18:
[...]

Ik heb Wanadoo-Lite, vind een ping van 20 a 30 best wel stoer voor zo'n cheapy abo. Heeft naar mijn weten niks met upload te maken.
PING www.tweakers.net (213.239.154.35): 56 octets data
64 octets from 213.239.154.35: icmp_seq=0 ttl=247 time=8.7 ms
64 octets from 213.239.154.35: icmp_seq=1 ttl=247 time=8.5 ms
64 octets from 213.239.154.35: icmp_seq=2 ttl=247 time=8.3 ms
64 octets from 213.239.154.35: icmp_seq=3 ttl=247 time=8.1 ms

--- www.tweakers.net ping statistics ---
4 packets transmitted, 4 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 8.1/8.4/8.7 ms

:P

[/o-t]

zijn er hier nogmeer mensen met een nortel cornerstone modem? dit is voor zover ik weet een eurodocsys modem maar heb echt nog nooit iemand gehoord die dit modem icm chello heeft :?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 13:23:
[o-t]

[...]

ping www.tweakers.net
PING www.tweakers.net (213.239.154.35): 56 octets data
64 octets from 213.239.154.35: icmp_seq=0 ttl=247 time=8.7 ms
64 octets from 213.239.154.35: icmp_seq=1 ttl=247 time=8.5 ms
64 octets from 213.239.154.35: icmp_seq=2 ttl=247 time=8.3 ms
64 octets from 213.239.154.35: icmp_seq=3 ttl=247 time=8.1 ms

--- www.tweakers.net ping statistics ---
4 packets transmitted, 4 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 8.1/8.4/8.7 ms

:P

[/o-t]
[o-t]
Hehe dat kan ik ook :P Maar ik had het even over ping met game(RTCW-ET)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
ik ben heel erg benieuwd of er veel modems geruild zullen moeten worden.
ik beschik zelf nog over een van de eerste Terayon modems, maar ik heb geen flauw idee of dat ding de nieuwe snelheden optimaal aankan.
ik hoop iig van harte van wel, want ik heb weinig zin in vervelende omruil perikelen, maar we zullen zien :)

ik ben iig blij dat er onderhand eens een snelheidsverhoging komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

Crash-Override schreef op 09 februari 2004 @ 13:34:
ik beschik zelf nog over een van de eerste Terayon modems, maar ik heb geen flauw idee of dat ding de nieuwe snelheden optimaal aankan.
ik hoop iig van harte van wel, want ik heb weinig zin in vervelende omruil perikelen, maar we zullen zien :)

Ik vind het alleen zo beroerd, dat ik weet dat het eraan komt, die snelheidsverandering... maar ik weet niet wanneer, nu zit ik constant op speedtest. Maar misschien heb ik volgende week pas veranderen... best verrot dat je dan een week je speed aan het testen bent :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl0py
Je kan beter zeggen ik ben blij dat ze aangeven dat er een snelheids verhoging komt. want of de theorie nou ook eens een keer werkelijkheid word? ik vraag et me af...

fl0py

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
Nibbz schreef op 09 februari 2004 @ 13:36:
[...]

Ik vind het alleen zo beroerd, dat ik weet dat het eraan komt, die snelheidsverandering... maar ik weet niet wanneer, nu zit ik constant op speedtest. Maar misschien heb ik volgende week pas veranderen... best verrot dat je dan een week je speed aan het testen bent :p
haha jah en ze hebben het ook nog over maanden 8)7

dus dan mag je nog ff lekker testen :P

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Crash-Override schreef op 09 februari 2004 @ 13:34:

ik had vroeger ook een terayon ding, en dat werkte na onze verhuizing ook prima, en toen heeft chello toch ons modem vervangen door een thomson ding.
Er werd verteld dat we met die terayon in de toekomst niet konden overstappen naar een sneller abo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu is het dus dag dag Chello.
Ik heb dit even afgewacht omdat ik wel een goekoper abonnement wil, 1024 down vind ik genoeg (leechen doe ik wel op de uni, als ik het al doe). Maar teruggaan naar Light schiet met een datalimiet van 1 gig natuurlijk niet op. Dat haal je theoretisch in minder dan 2,5 uur. 8)7 Dus dat wordt mooi adsl hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 13:43:
Nu is het dus dag dag Chello.
Ik heb dit even afgewacht omdat ik wel een goekoper abonnement wil, 1024 down vind ik genoeg (leechen doe ik wel op de uni, als ik het al doe). Maar teruggaan naar Light schiet met een datalimiet van 1 gig natuurlijk niet op. Dat haal je theoretisch in minder dan 2,5 uur. 8)7 Dus dat wordt mooi adsl hier. :)
Exact mijn gedachte, ik ga naar 1024/320 toe bij XS4All, meer dan zat en lekker lage ping op te gamen... Voor het echte grote werk loop ik even met laptop en al naar de B-faculteit en plug daar even mijn kabel in het 100mbit netwerk. Probleem opgelost. En het is nog €10,- goedkoper ook.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
C:\Documents and Settings\neo>ping www.tweakers.net

Pingen naar www.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=39 ms TTL=247
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=30 ms TTL=247
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=30 ms TTL=247
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=37 ms TTL=247

Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
    Minimum = 30ms, Maximum = 39ms, Gemiddelde = 34ms

C:\Documents and Settings\neo>

Dit is overdags terwijl ik, let wel, met wel 16kB/s een audiostream heb aanstaan.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
C:\Documents and Settings\neo>ping www.tweakers.net

Pingen naar www.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=27 ms TTL=247
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=32 ms TTL=247
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=23 ms TTL=247
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=29 ms TTL=247

Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
    Minimum = 23ms, Maximum = 32ms, Gemiddelde = 27ms

Zonder audiostream. Bij een vriend van me met adsl is het veel minder te merken wanneer hij wat download (tenzij het de volledige capaciteit van de lijn pakt natuurlijk). En dit is dan nog overdags, vroeger ging het bij Chello erg goed, pings van 17-22 maar daar kan ik de laatste paar jaar alleen maar van dromen...

XS4All zit rond de 14ms hier in de buurt :Y) . Maar wat ik me afvraag is hoe Chello mij 2,5mbit kan garanderen als ik nu van de interne server IN Arnhem 120kB/s haal op een onbelaste lijn....... Dat is 927kbit van de 1500kbit die ik nu zou moeten halen.

traceroute naar de server:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
C:\Documents and Settings\neo>tracert test.arnhem.upc.nl

Bezig met het traceren van de route naar test.arnhem.upc.nl [212.142.28.231]
via maximaal 30 hops:

1    29 ms    24 ms    23 ms  e27193.upc-e.chello.nl [213.93.27.193]
  2    31 ms    30 ms    30 ms  atm11-0.ah00rt04.brain.upc.nl [212.142.27.2]
  3    30 ms    29 ms    30 ms  V414.ah00rs01.brain.upc.nl [212.142.28.123]
  4    28 ms    31 ms    33 ms  test.arnhem.upc.nl [212.142.28.231]

De trace is voltooid.

Sorry UPC, maar als ik dit binnen de woonplaats haal.... Dan gaan jullie het nooit redden mij 2,5mbit te geven richting de buitenwereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
Nibbz schreef op 09 februari 2004 @ 13:36:
[...]

mwoah, dat vind ik het probleem nog niet zo
ik merk/hoor het vanzelf als de snelheidsverhoging doorgevoerd wordt :)
hoe sneller, hoe beter natuurlijk, maar of het nu deze maand is of komende maand maakt me niet zo heel veel uit.
Erkens schreef op 09 februari 2004 @ 13:38:
[...]

ik had vroeger ook een terayon ding, en dat werkte na onze verhuizing ook prima, en toen heeft chello toch ons modem vervangen door een thomson ding.
Er werd verteld dat we met die terayon in de toekomst niet konden overstappen naar een sneller abo ;)
hmmz :(
toch maar eens contact gaan zoeken met Chello dan

[ Voor 43% gewijzigd door Crash op 09-02-2004 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
bartjenl schreef op 09 februari 2004 @ 12:45:
zouden voorwaarden ook veranderd worden? servers/netwerk etc.?
Het eerste wat ik me ook afvraag.... Jammer dat er niets over in persberichten staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl0py
huidige chello modems...

* Terayon Terapro
* Terayon TJ720
* Motorola Surfboard B4100E
* Motorola Surfboard 4200E
* Motorola Surfboard 5100E
* Lancity gevallen
* Com21 Comport 1080
* Com21 Comport 1000
* Cornerstone nogwat
* Thomson TSM 390

enig idee welke geschik zijn voor de nieuwe snelheden zonder enige firmware update?

fl0py

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
fl0py schreef op 09 februari 2004 @ 14:06:
huidige chello modems...

* Terayon Terapro
* Terayon TJ720
* Motorola Surfboard B4100E
* Motorola Surfboard 4200E
* Motorola Surfboard 5100E
* Lancity gevallen
* Com21 Comport 1080
* Com21 Comport 1000
* Cornerstone nogwat
* Thomson TSM 390

enig idee welke geschik zijn voor de nieuwe snelheden zonder enige firmware update?

fl0py
laat maar

[ Voor 10% gewijzigd door Bargemanos op 09-02-2004 14:08 ]

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl0py
- Internet: capaciteit en snelheid van Internet via de kabel nemen toe zonder fysieke veranderingen in de infrastructuur; waarbij geaggregeerde snelheden tot 10 Mbps op relatief korte termijn mogelijk zijn;

EuroDOCSIS 2.0
De ontwikkeling van breedband kabeltechnologie gaat in hoog tempo verder en stelt UPC in staat de internetsnelheden verder te verhogen. Kern van de ontwikkeling van de kabeltechnologie vormt de EuroDOCSIS standaard, de Europese versie van de Amerikaanse Data Over Cable Service Interface Specification (DOCSIS) voor IP-netwerken. Voor de consument betekent dit dat modems, set-top-boxen en andere randapparatuur in het kabelnet dezelfde technische taal spreken. EuroDOCSIS 2.0 en volgende generaties zullen steeds hogere data snelheden mogelijk maken.

Nog niet veel van de te merken.... en al zeker niet op kort termijn

fl0py

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er ook al zekerheid van het datalimiet van de classic en het plus abbo?
is het zeker dat dit rond de 100gig zit?
niet dat ik deze maand 20gig download en er dan afgeknikkerd wordt? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 13:23:
...

zijn er hier nogmeer mensen met een nortel cornerstone modem? dit is voor zover ik weet een eurodocsys modem maar heb echt nog nooit iemand gehoord die dit modem icm chello heeft :?
ik heb ook dat cornerstone ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl0py
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 14:14:
is er ook al zekerheid van het datalimiet van de classic en het plus abbo?
is het zeker dat dit rond de 100gig zit?
niet dat ik deze maand 20gig download en er dan afgeknikkerd wordt? :'(
Afgelopen maand waren er regelmatig berichten van boze gebruikers op het forum te vinden. Deze werden zonder pardon "afgesloten" omdat er teveel was gedownload. De snelheid werd dan terug geschroefd naar ISDN snelheid.

Het probleem was dat deze gebruikers niet wisten hoeveel ze nou mochten downloaden, en ook geen waarschuwing hebben ontvangen.

Gelukkig gaat daar vanaf vandaag verandering in komen.
Via een interne mailing heeft UPC het volgende laten weten:

Vanaf Maandag 12 januari zal het automatische throttle proces worden geactiveerd.

Het automatische throttle proces houdt in dat klanten die een datalimiet overschrijden 2 maal een waarschuwing ontvangen via de e-mail:

De eerste waarschuwing is bij 80% van de limiet.

De tweede waarschuwing is bij 90% van de limiet.

De derde waarschuwing is bij 100% van de limiet.

Bij de 90% waarschuwing wordt tevens een link meegestuurd waar de klant zijn verbruik kan zien.
Bij de 100% waarschuwing krijgt de klant een melding dat per direct het modem teruggezet is in snelheid tot het einde van de maand.

De limieten per product zijn:

Abonnement Data Limiet
Entry 0,5 GB
Light 1 GB
Classic A.U.P. * (Staat nu op 100GB, dit kan veranderen)
Plus A.U.P. * (Staat nu op 200GB, dit kan veranderen)

* A.U.P. = Acceptable Usage Policy

Het automatische throttle proces werkt alleen voor EuroDocis modems (bv. Motorola's). De niet-EuroDocsis modems (Terayon, Lancity of COM21) worden via een handmatig proces meegenomen. Echter, deze klanten worden niet teruggezet in snelheid maar afgesloten. In de communicatie naar deze klanten zal gemeld worden dat de klant kan kiezen om overgezet te worden naar een EuroDocsis modem om zo niet geheel afgesloten te worden.

fl0py

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.