Nieuwe snelheden chello Officieel bevestigd

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.559 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl0py
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-03-2020
@Home en UPC willen sneller

5 Sep. '03 100 Mbps moet haalbaar zijn op de kabel. Hiervoor is Essent, samen met het Finse bedrijf Teleste, begonnen met het ontwikkelen van een nieuwe internettechnologie.
In het begin verwacht Essent snelheden van 10 Mbps te halen, gevolgd door 50 Mbps, en uiteindelijk 100 Mbps.
Voordelen zijn volgens Essent dat modems niet meer nodig zijn. De computer kan rechtstreeks worden aangesloten op de kabelaansluiting, en deze technologie zou bovendien vele malen goedkoper zijn dan een nieuw glasvezelnetwerk.
Volgend jaar wil Essent beginnen met een grootschalige proef.
Ook UPC is bezig met het snelheidsproeven. UPC wil binnen een jaar snelheden tot 120 Mbps bereiken.

Ook wel grappig wat je zo al niet leest op het internet. Hebben ze overal glasvezel kabel neergelegd blijk het niet eens nodig te zijn om sneller internet te krijgen ... hopa weer geld voor niks uitgegeven aan glasvezelkabel door het hele land...

fl0py

Vrouwen zijn net als ruitenwissers, als ze nat zijn piepen ze niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

op www.chello.nl staan nog gewoon de oude snelheden als je een nieuw abo wil afsluiten. Waarom passen ze dat toch niet meteen aan? Onbegrijpelijk, zal wel weer 2 weken duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
Van de frontpage:
Gepost door xces - maandag 9 februari 2004 - 13:52

Terzijde: Vandaag gebeld met de support van Chello; de meneer aan de lijn vertelde me dat het pas rond juni - juli gaat worden dat de brieven verstuurd gaan worden.
iemand die dit kan bevestigen?
want dit zou toch wel verdomde laat zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00

Nibbz

Postmaster General

Crash-Override schreef op 09 februari 2004 @ 14:46:
[...]

iemand die dit kan bevestigen?
want dit zou toch wel verdomde laat zijn :X
Ik geloof liever http://www.perssupport.anp.nl/ dan een of andere post op de frontpage

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Hele rij onzinreplies + geblaat over het 'opvoeren' van je modem verwijderd. Dit willen we hier dus niet meer zien.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl0py
sorry zalt niet meer doen

fl0py

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:12
intoxicated schreef op 09 februari 2004 @ 14:54:
Hele rij onzinreplies + geblaat over het 'opvoeren' van je modem verwijderd. Dit willen we hier dus niet meer zien.
Mijn dank, ik wou al een mailtje sturen wat er met het topic aan de hand is.

Ontopic:
Zijn per definitie ALLE Com21 modems die Chello leverd te oud voor de nieuwe snelheden, of alleen een aantal?

[ Voor 2% gewijzigd door Frash op 09-02-2004 14:59 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Nibbz schreef op 09 februari 2004 @ 14:49:
[...]

Ik geloof liever http://www.perssupport.anp.nl/ dan een of andere post op de frontpage
ja, maar dat is het em nou juist
http://www.perssupport.anp.nl/
Nieuwe klanten kunnen vanaf deze week direct over de nieuwe snelheden beschikken. Voor de bestaande klanten zal dit de komende maanden gefaseerd gaan plaatsvinden.
dit zegt dus eigenlijk te weinig
Crash-Override schreef op 09 februari 2004 @ 13:34:
ik ben heel erg benieuwd of er veel modems geruild zullen moeten worden.
ik beschik zelf nog over een van de eerste Terayon modems, maar ik heb geen flauw idee of dat ding de nieuwe snelheden optimaal aankan.
ik hoop iig van harte van wel, want ik heb weinig zin in vervelende omruil perikelen, maar we zullen zien :)

ik ben iig blij dat er onderhand eens een snelheidsverhoging komt :)
zojuist mailtje van Chello gekregen, met maar liefst één hele regel :X
Het modem is in deze niet de beperkende factor, dus u kunt ervan uitgaan dat deze niet vervangen hoeft te worden.
dus ik ben benieuwd :)

[ Voor 43% gewijzigd door Crash op 09-02-2004 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
damn, moest edit hebben |:(

[ Voor 97% gewijzigd door Crash op 09-02-2004 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien mijn kwelloo internet aansluiting er vandaag weer eens de hele ochtend uitlag moet ik vooral heel hard lachen om deze zgn 'snelheidverhoging'.

Die gasten kunnen niet eens hun huidige kwaliteit halen ik vind het echt te gek voor woorden dat ze nu ook nog eens een snelheidsverhoging beloven. Volgens mij is dit vooral gericht op de boeren en de buitenlui.

Blij dat ik het kwelloo heb opgezegd. Per 30 februari ben ik eindeleijk van ze af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 15:03:
Per 30 februari ben ik eindeleijk van ze af.
Hmm... 30 februari? Zul je dus nog lang moeten wachten ;)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Eindelijk, ben benieuwd hoelang het duurt voordat dat hier is :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02 20:26
GGS_VR6 schreef op 09 februari 2004 @ 15:24:
Eindelijk, ben benieuwd hoelang het duurt voordat dat hier is :)
k denk dat je niet de enige bent :9

k vraag me af hoeveel testen er gedaan worden op speedtest de aankomende weken :P

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ach het eerst wachten op die brief. Daar zal wel in staan wat e bedoeling is en de tijdsplanning.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 11-09 14:18
Je heb er toch niet perse een DOCSIS compatible modem voor nodig he? Ik zit hier nog met een Terayon TeraPro modem (zo'n blauwe golvende). Als dat het geval is, kan het nog wel lang gaan duren. Moeten ze eerst de modem komen vervangen voordat ik er iets aan heb.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

LB06 schreef op 09 februari 2004 @ 15:36:
Je heb er toch niet perse een DOCSIS compatible modem voor nodig he? Ik zit hier nog met een Terayon TeraPro modem (zo'n blauwe golvende). Als dat het geval is, kan het nog wel lang gaan duren. Moeten ze eerst de modem komen vervangen voordat ik er iets aan heb.
Zie post van Crash Override hier vlak boven:
Het modem is in deze niet de beperkende factor, dus u kunt ervan uitgaan dat deze niet vervangen hoeft te worden.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl0py
Als het goed is dient er helemaal geen een modem te vervangen worden. De beperking ligt namelijk bij chello en niet bij de modem. Ik heb vernomen dat zo wie zo elke modem gebouwdt is voor een minimun snelheid van 10 mbit. Aangezien de huide verbinding 1.5 mbit bedraagt zitten we er nog lang niet aan. Zelfs de nieuwe abonements vormen die een max. snelheid bedragen van 4.6 mbit kan gewoon gehaalt worden met de modems.

fl0py

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
2 Crash-Override:

Naar welke email adres heb je gemailed, kreeg je beetje snelle reply ?
kep ook nog wel een tweetal vragen voor de heren bij Chello / UPC..

offtopic: zutphen is een kabelregio apart, met nog lancity's :)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:07
Leuk maanden wachten :|
Maar ik heb een cornerstone modem tis dat voor merk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl0py
Vind ik niet interresant als ik maar die snellere verbinding heb/krijg en het werkt.

type of merk maak me dan niet uit...

fl0py

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enkb
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 13:10
Mijn LanCity is de afgelopen week omgeruild, voorzover ik kan zien,
is de snelheid nog niet verhoogd. Ben nu niet thuis.
locatie ASD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is echt weer UPC-achtig.... Allemaal leuk en aardig hoor. Maar waarom krijgen de klanten geen mail thuis 8)7 van dat dit gaat gebeuren? Ook dat de TV-Kabel opgeteld wordt bij je internet-abbo ook geen bericht gekregen! Ik HEB HET TOTAAL MET UPC GEHAD. TV-KABEL wordt Schotel en over een paar maanden dan toch maar Demon ADSL :7 . Geen :( ***** :( service meer. Kan trouwens nog steeds me facturen niet zien, ze sturen me steeds verkeerde wachtwoorden dus weet niet waar ik aan betaal.

Laat ze daar bij UPC maar lekker doorslapen :z :Z

Gelukkig verneem ik het via _/-\o_ Tweakers.net _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl0py
Als je ze nu eens belt en je problemen voorstelt misschien weten ze je volgend jaar wat er over te vertellen... intussen gewoon betalen man 8)7

fl0py

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
knights16 schreef op 09 februari 2004 @ 15:55:
2 Crash-Override:

Naar welke email adres heb je gemailed, kreeg je beetje snelle reply ?
kep ook nog wel een tweetal vragen voor de heren bij Chello / UPC..

offtopic: zutphen is een kabelregio apart, met nog lancity's :)
gewoon standaard formulier ingevuld wat op de chello site staat:
http://home.nld.chello.nl/upcmnfc/start/support/contact/

had antwoord binnen een uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl0py
Je kan nu zo weer een nieuw topic over chello openen. CHELLO REAGEERT BINNEN 1 UUR MARATHON ! :)

Kompt waarschijnlijk omdat ze die snellere verbinding hebben nu dan reageren ze ook sneller :D

Wel grappig

fl0py

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 17:08

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Zat net met me moeder te kletsen en die zei dat er een dame van upc langs was geweest om te vragen of alles nog goed werkte en om wat te controleren. Ben de rest van de mensen in de straat zijn ze ook langs geweest. Heeft dit te maken met de verhoging of niet?
Vind het wel goed van ze dat ze ff langs komen.. chello dit gaat de goeie kant met jullie op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kajtje schreef op 09 februari 2004 @ 17:09:
Zat net met me moeder te kletsen en die zei dat er een dame van upc langs was geweest om te vragen of alles nog goed werkte en om wat te controleren. Ben de rest van de mensen in de straat zijn ze ook langs geweest. Heeft dit te maken met de verhoging of niet?
Vind het wel goed van ze dat ze ff langs komen.. chello dit gaat de goeie kant met jullie op :P
Een hele tijd terug zijn ze ook al bij ons langs geweest of alles nog goed werkte... dus ze doen dat denk ik wel al een hele tijd en heeft het dus niets te maken met de verhoging.., maar als je zegt dat je problemen ondervindt met je verbinding of dat het traag is schrijven ze het wel op, maar of ze er wat aan doen!? (ik betwijfel het)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01-2021
Kajtje schreef op 09 februari 2004 @ 17:09:
Ga door met lovende woorden over Chello Kajtje!
Ondanks dat ik misschien de indruk heb dat je voor UPC of Chello oid werkt ga ik UPC misschien nog wel eens wat vinden....over 100 jaar ofzo..................

Reageer gewoon even normaal of reageer niet. :/

[ Voor 7% gewijzigd door intoxicated op 09-02-2004 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 22:07

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik ben in September '03 opnieuw aangesloten na wat administratieve rompslomp. (het blijft UPC he). Enfin, ik had dus nog een Terayon Terapro modem thuis staan (een grote platte), en volgens UPC kon ik niet aangesloten worden met dat modem, ik had een nieuwe nodig. Ik heb dus een Thomson gekregen.

Ben benieuwd of ze deze snelheidsverhoging kunnen uitvoeren met de Terayons. Volgens de techspecs gaan de Terayons tot 14Mbit, maar ik denk dat het policy is van UPC om ze uit te faseren, dus er staat een administratieve 'block' op die dingen... (denk ik!)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Laatst online: 00:00

Nibbz

Postmaster General

Als ik nu chello opbel, en ik zeg "Mijn modem is kapot... mag ik een nieuwe?"... en stel dat ze zeggen, we komen d'r morgen een nieuwe neer zetten, zou ik dan gelijk het nieuwe abbo hebben? :p lol

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 06:54
Nibbz schreef op 09 februari 2004 @ 17:58:
Als ik nu chello opbel, en ik zeg "Mijn modem is kapot... mag ik een nieuwe?"... en stel dat ze zeggen, we komen d'r morgen een nieuwe neer zetten, zou ik dan gelijk het nieuwe abbo hebben? :p lol
Nee, want je bent geen nieuwe abonnee ;)

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoiN
  • Laatst online: 02-10-2024
* XoiN pakt hamer ;)

[ontopic]
Wel beter dat ze nou eindelijk die snelheids verhogingen gaan doorzetten.
Ik was bijna, net als een aantal anderen, overgestapt naar adsl maar dat is nu dus nie meer nodig :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
chello light 1.024/256
ik haal op speedtest 521/129... (50%)

ik heb sinds twee weken een ander modem, mijn oude com21 is vervangen door een eurodocsis van motorola...ik hoop dat ze een swap ook zien als een nieuw abonnement, maar vrees het zelf van niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
ik zie net dat m'n upload al wel sneller is dan de oude chello light snelheid (96 Kbps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat krijg je toch niet van hun

ik heb ook chello gehad en het is echt bout

neem gewoon adsl van kpn en de servers provider xs4all

Reageer gewoon normaal ontopic of blijf hier weg :/

[ Voor 26% gewijzigd door intoxicated op 09-02-2004 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Ik heb zojuist het volgende in de openingspost geplaatst, voor de mensen die niet continu het hele topic vanaf de eerste page doorlezen ook hier even:

Modbreak:
Bij deze het verzoek om alleen ontopic over de snelheidsverhoging te praten. Het is niet de bedoeling dat deze thread net zoals de vorige over dit onderwerp wordt verpest door trollerig geblaat van mensen die het nodig vinden om overal hun mening over Chello als provider te ventileren. Dergelijke posts worden vanaf nu gemodbreaked of getrashed, bij herhaling worden OW's verstuurd.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

is er al een datum bekent wanneer ik nou eindelijk weer eens fatsoenlijk ik online gamen want met 10 kbyte up heb ik lagg niet te filmen

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
lammmetak schreef op 09 februari 2004 @ 19:10:
is er al een datum bekent wanneer ik nou eindelijk weer eens fatsoenlijk ik online gamen want met 10 kbyte up heb ik lagg niet te filmen
Ik weet niet wat of je speelt, maar met 10kbyte/s kan je prima gamen. Zelfs UT2K3, een van de meest onzuinige spellen die ik ken, gaat dat nog. Die doet een 5kB/s up en 5kB/s down (circa, dat is op een redelijk drukke server)

Dus ik vermoed dat het ergens anders aan ligt bij je.

De snelheidsupgrade zal hierbij weinig toevoegen voor je vrees ik :)

Ik ben benieuwd of ik nog kan genieten van de nieuwe snelheden voordat me abonnement wordt afgesloten :) Zou wel leuk zijn :)

[ Voor 22% gewijzigd door neographikal op 09-02-2004 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

ot: Ik reed net achter een UPC busje, maar bij hem was de snelheid nog niet verhoogd :)

Het nieuws dat de verhoging er komt is leuk (maar het was ook beloofd rond kerst), maar het is wel erg jammer dat ze geen concrete data kunnen geven betreffende het upgraden van de snelheid.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Het lijkt erop dat veel mensen willen kijken of hun snelheid al omhoog is gegaan:
UPC testserver Big Brother en dan met name test.net.upc.nl - cpu: load = 492!

Ik vind het wel raar dat Chello niet iets duidelijker is door op de eigen website een nieuwsbericht te plaatsen en iedereen even een e-mailtje te sturen (liefst met planning van de snelheidsverhoging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Nee, er zou een monteur komen, je modem checken en dan blijkt dat ie het gewoon doet en krijg je voorrijkosten op de rekening.
CamU schreef op 09 februari 2004 @ 18:04:
[...]
Nee, want je bent geen nieuwe abonnee ;)
Iedereen met een EuroDOCSIS-modem krijgt de nieuwe snelheden, niet alleen nieuwe abonnees. Waar kom dat nieuwe-abonnees-verhaal toch vandaan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoiN
  • Laatst online: 02-10-2024
GerbenW schreef op 09 februari 2004 @ 20:01:
[...]
Nee, er zou een monteur komen, je modem checken en dan blijkt dat ie het gewoon doet en krijg je voorrijkosten op de rekening.

[...]
Iedereen met een EuroDOCSIS-modem krijgt de nieuwe snelheden, niet alleen nieuwe abonnees. Waar kom dat nieuwe-abonnees-verhaal toch vandaan? :?
Als alle nieuwe abbonees een EuroDOCSIS-modem krijgen (weet niet of dat zo is maargoed.. ) dan kan ik me voorstellen waar dat verhaal vandaan komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ja dat is zo, dus alle nieuwe abonnees krijgen inderdaad zowieso de nieuwe snelheden, maar in dit topic klinkt het alsof alleen de nieuwe abonnees de nieuwe snelheden krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Waar kom dat nieuwe-abonnees-verhaal toch vandaan? :?
uit het persbericht:
Nieuwe klanten kunnen vanaf deze week direct over de nieuwe snelheden beschikken. Voor de bestaande klanten zal dit de komende maanden gefaseerd gaan plaatsvinden. Zij zullen hierover per brief geïnformeerd worden.
Ik kreeg nergens de indruk dat het alleen om nieuwe abonnees ging, dat heb je gewoon verkeerd gelezen denk ik. De jongen waarop je reageerde zei alleen dat bestaande abonnees nu nog geen snelheidsverhoging hoeven te verwachten, ook al ruil je nu je modem om.
Ehmm waarom nu toch weer dat EuroDOCSIS?
Ik begreep juist uit eerdere berichten dat m'n com21 (niet ED dacht ik) ook gewoon de snelheden aankan. Dan hoef ik toch niet zo'n ED modem en dan is de toevoeging "met een EuroDOCSIS-modem" toch overbodig?
Ik hoop tenminste niet dat ik moet gaan wachten op zo'n nieuw modem.

[ Voor 54% gewijzigd door T.T. op 09-02-2004 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zelf ook al jarenlang gebruiker van chello. De irritatie van de trouwe betalende gebruikers is dat ze nu eerst nieuwe aansluitingen uitlokken, waardoor het (chello kennende) weleens lang zou kunnen duren voor alles echt voor elkaar is.

Dit gezegd hebbende moet ik wel toegeven dat Chello erop vooruit gaat, de service word wat beter, en heb al jarenlang geen last meer van grote fouten in de administratie. Dus misschien voeren ze gewoon keurig hun update uit en worden we allemaal tevreden gebruikers :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Terayon Terapro modem (uit 2001), chello classic, en voor zo ver ik het nu begrijp kan dit modem de nieuwe snelheden aan (eurodocsis). Enig idee wanneer ze de verhoging nu ook echt doorzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
[...]
[...]
kun je mij dan mischien vertellen welke van onderstaande EuroDOCSIS modems zijn?
* Terayon Terapro
* Terayon TJ720
* Motorola Surfboard B4100E
* Motorola Surfboard 4200E
* Motorola Surfboard 5100E
* Lancity gevallen
* Com21 Comport 1080
* Com21 Comport 1000
* Cornerstone nogwat
* Thomson TSM 390
ik weet dat alle Motorola modems het zijn, en ik gok op de Cornerstone en Thomson ook en volgens Chello zouden de Terayons ook geen problemen moeten geven.
klopt dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roko schreef op 09 februari 2004 @ 11:02:
Met Plus kom je er maar bekaaid vanaf!

Ik denk dus dat ik mijn Plus laat terug schroeven naar Basic, in snelheid merk ik dan weinig verschil maar het is wel een stuk goedkoper. :/
Inderdaad! Ik zit er hard over te denken of het mogelijk is met een hoop plus gebruikers te eisen kosteloos terug te gaan naar het classic abbo.
Het prijsverschil van € 30,= is met deze specs niet meer gerechtvaardigd.
(de downloadsnelheid was voor mij niet de reden om naar plus te gaan)

Mensen die er hetzelfde over denken mogen me wel een mail sturen (Floris_op_dansen_puntje_org). Als groep sta je altijd sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Laatst online: 13-09 18:53

Blauw

De Schreeuw

ik weet van mezelf niet eens welk modem ik heb, ik vermoed een terrayon :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:07
Crash-Override schreef op 09 februari 2004 @ 20:35:
[...]

kun je mij dan mischien vertellen welke van onderstaande EuroDOCSIS modems zijn?

[...]

ik weet dat alle Motorola modems het zijn, en ik gok op de Cornerstone en Thomson ook en volgens Chello zouden de Terayons ook geen problemen moeten geven.
Ik heb een cornerstone geval
hopelijk gaat het zonder problemen :P

Zijn er eigenlijk nog mee twiekers die zo'n modem hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig is het het niet teveel omhoog gegaan, ben net over op een 8/1 mbit lijntje.
ik hoop wel dat chello het dit keer goed doet, het upgraden.
in een ver verleden zijn ze aan het downgraden geweest en dat ging niet echt lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Crash-Override schreef op 09 februari 2004 @ 20:35:
[...]

kun je mij dan mischien vertellen welke van onderstaande EuroDOCSIS modems zijn
KabelmodemPlatform
Terayon Terapro (grijs)USDOCSIS
Terayon Terapro (blauw, 4 lampjes)Terayon
Terayon TJ715/720 (blauw, 5 lampjes)EuroDOCSIS
Motorola Surfboard B4100EEuroDOCSIS
Motorola Surfboard 4200EEuroDOCSIS
Motorola Surfboard 5100EEuroDOCSIS
Lancity gevallenLancity
Com21 Comport 1080COM21
Com21 Comport 1000COM21
Cornerstone nogwatUSDOCSIS
Thomson TSM 390EuroDOCSIS
Elsa MicrolinkUSDOCSIS
Future NetworksUSDOCSIS
Nieuwe Terayons niet nee, oude Terayons zitten dus op 't Terayon-platform. Ik heb de Elsa- en Future Networks- modems ook toegevoegd.

[ Voor 10% gewijzigd door Bergen op 11-02-2004 03:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Leuk ja die snelheidsverhoging. Voor mij wil dat nu alleen zeggen dat ik sneller af wordt gesloten.
Ik heb al een waarschuwing gehad dat ik meer dan 100GB aan dataverkeer in een maand had. Wat heb ik dan aan een verhoging van de snelheid?

Chello.. :r

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

FaceDown schreef op 09 februari 2004 @ 21:02:
Leuk ja die snelheidsverhoging. Voor mij wil dat nu alleen zeggen dat ik sneller af wordt gesloten.
Ik heb al een waarschuwing gehad dat ik meer dan 100GB aan dataverkeer in een maand had. Wat heb ik dan aan een verhoging van de snelheid?

Chello.. :r
Als je meer dan 100GB in de maand download doe je dat ook echt niet meer met alleen surfen en 2 filmpjes in de week maar dan maak je het ook een stuk bonter en daar is Chello niet voor bedoeld, en dat staat ook in de FUP waar je zelf mee accoord bent gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
GerbenW schreef op 09 februari 2004 @ 21:01:
[...]
KabelmodemPlatform
Terayon TeraproTerayon
Terayon TJ720EuroDOCSIS
Lancity gevallenLancity
Com21 Comport 1080COM21
Com21 Comport 1000COM21
Elsa MicrolinkUSDOCSIS
Future NetworksUSDOCSIS

[...]
Nieuwe Terayons niet nee, oude Terayons zitten dus op 't Terayon-platform en die kunnen dus niet over. Ik heb de Elsa- en Future Networks- modems ook toegevoegd.

Ik weet niet zeker of de USDOCSIS modems kunnen worden geupdate, maar ik denk 't wel. Een helpdesker die dat kan bevestigen?
ik dank u vriendelijk :)
ondanks dat de helpdesk van Chello zegt dat mijn Terayon Terapro de snelheidsverhoging aan zou moeten kunnen, is dit modem niet EuroDOCSIS
ik ben dan toch heel erg benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shyne schreef op 09 februari 2004 @ 15:58:
Leuk maanden wachten :|
Maar ik heb een cornerstone modem tis dat voor merk :?
Nortel Networks
Shyne schreef op 09 februari 2004 @ 20:58:
[...]

Ik heb een cornerstone geval
hopelijk gaat het zonder problemen :P

Zijn er eigenlijk nog mee twiekers die zo'n modem hebben :?
hij ^^ en ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02 20:26
GerbenW schreef op 09 februari 2004 @ 21:01:
[...]
KabelmodemPlatform
Terayon TeraproTerayon
Terayon TJ720EuroDOCSIS
Lancity gevallenLancity
Com21 Comport 1080COM21
Com21 Comport 1000COM21
Elsa MicrolinkUSDOCSIS
Future NetworksUSDOCSIS

[...]
Nieuwe Terayons niet nee, oude Terayons zitten dus op 't Terayon-platform en die kunnen dus niet over. Ik heb de Elsa- en Future Networks- modems ook toegevoegd.

Ik weet niet zeker of de USDOCSIS modems kunnen worden geupdate, maar ik denk 't wel. Een helpdesker die dat kan bevestigen?
hier word geinterpret via een Lanshity :P
betkend dit nu dat k moet gaan huilen :'( ?

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Fairy schreef op 09 februari 2004 @ 21:06:
[...]

Als je meer dan 100GB in de maand download doe je dat ook echt niet meer met alleen surfen en 2 filmpjes in de week maar dan maak je het ook een stuk bonter en daar is Chello niet voor bedoeld, en dat staat ook in de FUP waar je zelf mee accoord bent gegaan.
Wat heb je aan 2500kbit/s downstream als je alleen "gewoon surft" en "2 filmpjes" in de week download?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fulcrum2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-12-2024

Fulcrum2000

Ik wil een threadripper...

Doe ff een beetje normaal, 100GB aan dataverkeer in een maand is gewoon a-sociaal. Noem eens 1 *zinnige* toepassing waarbij je per maand 100G nodig hebt.

Edit: En met zinnige dingen bedoel ik dus geen 100G illegale software, die je download, op je HD zet en verder nooit meer naar omkijkt (idem voor films)...

[ Voor 39% gewijzigd door Fulcrum2000 op 09-02-2004 23:02 ]

AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Fulcrum2000 schreef op 09 februari 2004 @ 21:31:
Doe ff een beetje normaal, 100GB aan dataverkeer in een maand is gewoon a-sociaal. Noem eens 1 *zinnige* toepassing waarbij je per maand 100G nodig hebt.
Usenet. DVD. Etc.. 8)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nergens begrepen dat de Eurodocsis modems alleen *snel* een verhoging zouden krijgen, of de mogelijkheid zouden krijgen? waar komt deze info vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ik heb zo'n blauwe rechop staande Terayon.. is dat een nieuwe?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
FaceDown schreef op 09 februari 2004 @ 21:46:
ik gok dat het de Terapro is, heb namelijk zelf ook een donker blauwe rechtop staande en dat is iig een Terapro (staat er achter op).
ik heb zojuist iig Chello nog eens gemaild met de vraag of ze wat onduidelijkheden op kunnen helderen rondom de geschiktheid van de modems :)

[ Voor 5% gewijzigd door Crash op 09-02-2004 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je noemt nu dus precies illegale dingen op, denk je nou echt dat chello dáár rekening mee gaat houden?
Usenet is oorspronkelijk text-only, niet bedoeld om bestanden te delen (en kom nou niet met die non-argumenten van legale files, als het legaal was stond het wel op download.com of soortgelijke sites).

DVD's behoor je te kopen, niet te downloaden.

Voor normaal gebruik is die fair use policy goed genoeg. Ze trekken echt niet meteen de stekker eruit als je een paar flinke files binnentrekt en streaming media bekijkt/luistert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:12
Crash-Override schreef op 09 februari 2004 @ 21:50:
[...]

ik gok dat het de Terapro is, heb namelijk zelf ook een blauwe rechtop staande en dat is iig een Terapro.
ik heb zojuist iig Chello nog eens gemaild met de vraag of ze wat onduidelijkheden op kunnen helderen rondom de geschiktheid van de modems :)
Ik denk dat ze wel geschikt zijn, over dat binnen die "paar maanden" zullen worden vervangen :). Want anders zou het wel heel vreemd zijn, 2 verschillende snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fulcrum2000

Fulcrum2000

Ik heb ook een Terapro, maar dat is een zwarte. :?

AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 21:54:
[...]
DVD's behoor je te kopen, niet te downloaden.

Voor normaal gebruik is die fair use policy goed genoeg. Ze trekken echt niet meteen de stekker eruit als je een paar flinke files binnentrekt en streaming media bekijkt/luistert.
:O Moraalridder.. de gemiddelde internetter die alleen legale dingen doet, komt nog niet aan de 3GB per maand.
En als er alleen legale transactie mogelijk zouden zijn op internet dan zou het internet 100x kleiner zijn waarschijnlijk.
Verder moet Chello wel degelijk rekening houden met dit soort klanten. @Home adverteert er zelfs mee. Als ze hier geen rekening mee willen houden, dan moeten ze het gewoon keihard verbieden, de gebruikers aangeven en afsluiten die het wel doen en de datalimiet op 10GB zetten. Dan houden ze dus geen klant meer over.

Overigens lees ik op Chelloo.com dat het datalimiet van het standaard Chello abo op 100GB ligt (dat dit als richtlijn wordt gebruikt voor het uitsturen van waarschuwingen). Daar zat ik dus net een paar GB boven. Als ik dus onder die 100 blijf zou er als het goed is niets aan de hand moeten zijn. :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Fulcrum2000 schreef op 09 februari 2004 @ 21:59:
Ik heb ook een Terapro, maar dat is een zwarte. :?
hmmz, nu je het zegt
ik vind het meer heel donker blauw, tegen zwart aan, maar niet zwart :P
maar ja, tis nogal donker op de plek waar het modem staat

mailtje over mijn vraag aan Chello:
ik wilde eens informeren hoe het nu precies met de snelheidsverhogingen zit en wat dit met zich mee gaat brengen.
Ik heb gelezen op o.a. tweakers.net dat de snelheden binnen aanzienlijke tijd verhoogt zullen worden.
Een van de vragen die toen bij mij opkwam, is of dit wel kan met ieder modem?
Ik beschik nu momenteel nog over een Terayon Terapro modem, welke niet EuroDOCSIS is.
Vormt dit geen probleem voor het ophogen van de snelheid van mijn huidige Chello Classic aansluiting?
Want hoe wordt dit precies gedaan, en waar is dit allemaal afhankelijk van?
en het mailtje van Chello als antwoord op de vraag of mijn Terayon Terapro modem wel geschikt zou zijn:
Vanaf vandaag gaat de maximale down- en upload snelheid van de verschillende chello-producten fors omhoog. De abonnementsprijzen blijven gelijk. Hiermee speelt UPC Nederland in op de toenemende vraag van klanten naar een hogere snelheid. Nieuwe klanten kunnen vanaf deze week direct over de nieuwe snelheden beschikken. Voor de bestaande klanten zal dit de komende maanden gefaseerd gaan plaatsvinden. Zij zullen hierover per brief geïnformeerd worden.

Uw Chello modem zal hoogt waarschijnlijk omgewisseld moeten worden, wanneer dit gaat gebeuren krijgt u dit van ons te horen middels een brief.
kwestie van nog dusdanige tijd afwachten ;(

[ Voor 5% gewijzigd door Crash op 09-02-2004 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:30
FaceDown schreef op 09 februari 2004 @ 21:59:
[...]

:O Moraalridder.. de gemiddelde internetter die alleen legale dingen doet, komt nog niet aan de 3GB per maand.
En als er alleen legale transactie mogelijk zouden zijn op internet dan zou het internet 100x kleiner zijn waarschijnlijk.
Verder moet Chello wel degelijk rekening houden met dit soort klanten. @Home adverteert er zelfs mee. Als ze hier geen rekening mee willen houden, dan moeten ze het gewoon keihard verbieden, de gebruikers aangeven en afsluiten die het wel doen en de datalimiet op 10GB zetten. Dan houden ze dus geen klant meer over.

Overigens lees ik op Chelloo.com dat het datalimiet van het standaard Chello abo op 100GB ligt (dat dit als richtlijn wordt gebruikt voor het uitsturen van waarschuwingen). Daar zat ik dus net een paar GB boven. Als ik dus onder die 100 blijf zou er als het goed is niets aan de hand moeten zijn. :)
Je hebt zeker niet in de gaten hoe ontiegelijk a-sociaal je bent of wel?
100 Gb bijna 24/7 downloaden. Het zijn mensen zoals jij die het verzieken voor andere mensen.

5% van de top data-abusers van chello zijn verantwoordelijk voor 50% van de totale hoeveelheid traffic die UPC/Chello de AIX op duwt en terughaalt en daar hoor jij bij.

maar goed, om verder niet veel meer moeite aan jou te verspillen (want jou sluiten ze toch wel af als je zo eigewijs blijft doen), back ontopic.

Wat ik me herinner van mijn SDD tijd is het voor zowel terayons als voor de euro-docsis modems mogelijk om remote de snelheden aan te passen.

Bij motorola (eurodocsis) is het wel makkelijker, aangezien de boot file daar op de UBR gegooid kan worden en de modems een schop onder hun kont krijgen en dan vanzelf de nieuwe config file binnenhalen. Bij terayons is het ook mogelijk maar iets lastiger. Houd er wel rekening mee dat de Terapro van Terayon is maar toch een eurodocsis modem is.

Com21's kunnen dit volgens mij niet remote. Van de andere modems weet ik het niet, aangezien ze niet in noord-brabant gebruikt worden.

Aangezien het de ultieme bedoeling is van Chello om alles op het eurodocsis (v2.0) platform te krijgen kan ik begrijpen dat ze deze kans meteen aanpakken om alle oude terayons uit het veld te ruimen en ze te vervangen met motorola's (of andere eurodocsis modems). Dit heeft als bijkomend voordeel dat niet iedereen ineens de nieuwe snelheden krijgt en dat het netwerk langzaam maar zeker zwaarder belast zal worden. Zo kunnen eventuele problemen nog gladstreken worden voordat ze tot echte grote overlast en ergernis kunnen zorgen.

Ik wacht in ieder geval af wat er gaat gebeuren. Morgen toch maar eens even wat oude collega's bellen om te kijken of ik niet wat naar voren geschoven kan worden of misschien kan ik wel ffkes snel een eurodocsis modempje ophalen :)

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ik zat maar een maandje boven die 100 hoor.. voor de rest er vaak onder. Bovendien heeft hier al tig keren een monteur langs moeten komen om dat de techniek het weer eens begeven had. En elke keer weer enkele dagen (minimaal) geen internet.

Maar goed.. zeker na die snelheidsverhogingen zal ik zorgen dat ik precies onder de 100GB blijf. Dan kunnen ze me niks maken. :{ Zodra hier ADSL mogelijk is, ben ik overigens sowieso pleite.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijk om weer een discussie te lezen over dat veel datagebruik asociaal is.
Hmmm ja ik vind het eigenlijk ook maar je kan wel altijd proberen de wereld te verbeteren maar waarom proberen als de rest ook geen rekening met je houdt.. Nu kan je denken wat naief om dat te denken en een beetje hulp is beter als geen hulp. Maar ja ik moet toegeven dat ik daar ook gewoon lak aan heb. Nu woon ik gelukkig niet in een buurt waar chello traag is. Ik haal bijna altijd de maximale snelheid. En ja ik download meestal rond de 100 - 120 gb en dit is vrijwel alleen maar illegale rotzooi. Waar ik vaak geeneens wat mee doe en het vervolgens weer verwijder.. om plaats te maken voor andere downloads... Maar dat is juist de kick.. Mensen vinden het altijd leuk om hun grenzen uit te testen. Ik zit nu denk ik 3 jaar bij Chello en ik heb nog nooit maar dan ook nog nooit een brief erover gehad dat mijn dataverbruik te hoog zou zijn. En als jij mijn buurman zou zijn en er last van zou hebben JAMMER DAN :) just as simple as that.. Heb geen tijd om met iedereen rekening te houden :) En nee dit is geen trol en nee zelfs als je dit egoistisch vindt, dan kan het me niks schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fulcrum2000

Fulcrum2000

supermel_nl post dan niets :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigB
  • Niet online
Ik ben heel blij dat de snelheid verhoogd gaat worden enzo
Maar ik kan er echt niet bij dat de nieuwe abbonees die 0,00 euro voor UPC hebben opgelevert beloond worden met de nieuwe snelheid
En ik als abbonee die al +/- 4/5 jaar 50 euro per maand betaal (dus veel voor UPC heeft opgelevert) een maand of zelfs maanden kan wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

BigB schreef op 09 februari 2004 @ 23:32:
Maar ik kan er echt niet bij dat de nieuwe abbonees die 0,00 euro voor UPC hebben opgelevert beloond worden met de nieuwe snelheid
En ik als abbonee die al +/- 4/5 jaar 50 euro per maand betaal (dus veel voor UPC heeft opgelevert) een maand of zelfs maanden kan wachten
Ik denk dat de nieuwe klanten 1 type modem krijgen. Als je dit type modem al hebt, dan kan je er vanuit gaan dat je net zo snel een snelleren verbinding krijgt.

Het zou een beetje vreemd zijn als je met een oud modem als eerste de snelheid krijgt, want dan krijgen nieuwe mensen eerst een trage snelheid.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

FaceDown schreef op 09 februari 2004 @ 21:59:
[...]

nou daar zou ik niet zo zeker van zijn.
ik download nogal eens demo's ( spellen) maar demo's van mensen die online spelen. vrienden van mij willen graag patsen hoe goed ze wel niet zijn. stel dat zo'n filmpje 100 mb is en je download die toch enkele per week dan kom je echt wel over die 3 gig heen.
maare ik heb ook zo'n rechtiopstaande terrayon. ben ik dan weer flink genaaid of zie ik die upgrade toch nog ooit komen?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

FaceDown schreef op 09 februari 2004 @ 21:46:
Je moet even kijken naar 't aantal lampjes. 4 lampjes: Terayon, 5 lampjes: EuroDOCSIS.
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 21:54:
[...]
Je noemt nu dus precies illegale dingen op, denk je nou echt dat chello dáár rekening mee gaat houden?
Als ISPs echt alleen luisteren naar behoeften van legaal downloadende klanten hadden we nu nog steeds allemaal trage verbindingen. Maar dat doen ISPs niet, ze luisteren naar de behoefte van de gemiddelde klant, dus krijg je abos met steeds hogere snelheden.
Warbringer schreef op 09 februari 2004 @ 22:59:
[...]
Houd er wel rekening mee dat de Terapro van Terayon is maar toch een eurodocsis modem is.
[...]
Nope, zie boven.

[ Voor 19% gewijzigd door Bergen op 09-02-2004 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
* Luuk heeft een com21

maar ben destijds wel geupgrade van een 128/128 abo naar chello classic zonder dat ik een nieuw modem kreeg/monteur langskwam

waarom zou deze upgrade dan NIET kunnen met een com21

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk op 10-02-2004 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
G-PHREAK schreef op 10 februari 2004 @ 00:20:
* Christoph heeft een com21

maar ben destijds wel geupgrade van een 128/128 abo naar chello classic zonder dat ik een nieuw modem kreeg/monteur langskwam

waarom zou deze upgrade dan NIET kunnen met een com21
Logisch, heeft met standardisatie te maken, je kan 1000den dingen upgraden maar om het overzichtelijk te houden + beter betaalbaar volg je 1 standaard om die dingen te upgraden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
en jawel hoor,
nu staat het ook op de chello niet leden site:

http://info.nld.chello.nl/index.php

:)

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

[fl0py[/quote]
fl0py schreef op 09 februari 2004 @ 14:17:
[...]

Het probleem was dat deze gebruikers niet wisten hoeveel ze nou mochten downloaden, en ook geen waarschuwing hebben ontvangen.

Vanaf Maandag 12 januari zal het automatische throttle proces worden geactiveerd.

Het automatische throttle proces houdt in dat klanten die een datalimiet overschrijden 2 maal een waarschuwing ontvangen via de e-mail:

De eerste waarschuwing is bij 80% van de limiet.

De tweede waarschuwing is bij 90% van de limiet.

De derde waarschuwing is bij 100% van de limiet.

Bij de 90% waarschuwing wordt tevens een link meegestuurd waar de klant zijn verbruik kan zien.
Bij de 100% waarschuwing krijgt de klant een melding dat per direct het modem teruggezet is in snelheid tot het einde van de maand.

De limieten per product zijn:
Abonnement Data Limiet

Classic A.U.P. * (Staat nu op 100GB, dit kan veranderen)
* A.U.P. = Acceptable Usage Policy
Um telt dat ding dan ook van de 12e naar de 12e ofzo ?
of zijn die waarde's verschillend per helpdesk ofzo ?
Want ik sta nu volgens datagebruik.chello.nl op 50GB deze maand
maar heb al wel mijn 2e waarschuwing gehad...........
(ook al zo iets, zal gemiddeld op 15GB/maand uitkomen, alleen loopt er deze maand iemand StarTrek tng dvd's te uppen, kan ik die niet eens allemaal downen |:( )

Het automatische throttle proces werkt alleen voor EuroDocis modems (bv. Motorola's). De niet-EuroDocsis modems (Terayon, Lancity of COM21) worden via een handmatig proces meegenomen. Echter, deze klanten worden niet teruggezet in snelheid maar afgesloten. In de communicatie naar deze klanten zal gemeld worden dat de klant kan kiezen om overgezet te worden naar een EuroDocsis modem om zo niet geheel afgesloten te worden.

fl0py

Ow das helemaal fijn. En ik er maar van uit gaan dat mijn teryaon gewoon naar beneden gethrotteld werd. moet ik er hier achter komen dat ik afgesloten ga worden.......
of zijn ze wel zo coulant daarmee te wachten totdat dat modem is omgeruild ?

Mwah iig baal ik ervan dat ik toch niet in jan ben overgestapt naar demon. dacht even te wachten....... en nu is die aanbieding natuurlijk weer verlopen |:(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
D4V3 schreef op 10 februari 2004 @ 01:15:
en jawel hoor,
nu staat het ook op de chello niet leden site:

http://info.nld.chello.nl/index.php

:)
Zou het een typfout zijn of .... B)
chello classic 2506 (was 1500) 384 (was 128)
Scheelt toch weer 54 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heras
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 21:43
Ik heb al jarenlang Chello en had dus nog geen verhoging verwacht, maar toen ik vanmorgen in Shareaza keek of mijn download nog liep zag ik ineens dat ik met een constante snelheid van rond de 450Kb/s aan het downloaden was. Uitschieters tot 800Kb/s...

edit: Ik heb Chello Classic

[ Voor 6% gewijzigd door Heras op 10-02-2004 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
waar woon je en welke modem heb je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:30
GerbenW, De teraopro is dus wel degelijk Eurodocsis.
Alleen de oude grijze terayons en de iets nieuwere "haaievinnen"-model terayons zijn nog van het oude type dat aan teralinks en teragates hangen.

De nieuwe terayons (die een standby knop hebben enzo) zijn zekers te weten eurodocsis standaard. Anders mag je me uitleggen hoe zo'n ding werkt op een UBR als de modem geen docsis snapt :?

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heras
SMulTiE schreef op 10 februari 2004 @ 07:49:
waar woon je en welke modem heb je ?
Ik woon in Geldrop (omgeving Eindhoven)...
Mijn modemtype weet ik niet, ik ben niet huis op het moment.
Het is een rechtopstaand, zwarte modem, vrij dik (7cm?), met
lamjes op kopse kant (voorkant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ja, waarschijnlijk een motorola, die heb ik ook. Ik woon ook in Eindhoven, dus dat zou mooi zijn (zit nu alleen op stage, dus kom er pas rond half 5 achter)
Kun je misschien ff speedtest.nl even bezoeken en de resultaten van de test hier pasten??

oops, niet goed gelezen

[ Voor 6% gewijzigd door Smultie op 10-02-2004 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heras
Ik woon in Geldrop (omgeving Eindhoven)...
Mijn modemtype weet ik niet, ik ben niet huis op het moment.
Het is een rechtopstaand, zwarte modem, vrij dik (7cm?), met
lamjes op kopse kant (voorkant).
Ik zal pas rond 17:00 uur thuis zijn. Zal dan de speedtest resultaten wel ff pasten...

[ Voor 17% gewijzigd door Heras op 10-02-2004 09:29 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het leuke van zo'n snelheidsverhoging is dat iedereen (lees andere providers) gelijk het voorbeeld gaan volgen (o.a. KPN: Gerucht KPN gaat weer verhogen)

Op deze manier hebben we over enige tijd allemaal gewoon een 100MBit aansluiting.

Ik hoop dat de uitrol van de chello verhoging snel en soepel zal verlopen. En dat ze vanaf nu gewoon mee doen met de breedband-oorlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
Ik heb dus een com21 modem, maar de upgrade van een classic abbo zou dus niet uitgevoerd kunnen worden :?

Wordt er dan een monteur langsgestuurd, die de boel update? Verder, ik zou graag een moterola modem willen ... vriend van me heeft er een, die haalt wel altijd volle snelheid, ook 's avonds, en ik haal 's avonds echt niet boven de 40 kb/s :/

Is het mogelijk om een nieuw modem te krijgen van chello, zonder dat die van jou kapot is? Nee zeker? ^_^ --> dan maar iets anders verzinnen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Laatst online: 13-09 14:23

Whuzz

Dodgeball!

EvilTuinHekje schreef op 10 februari 2004 @ 10:01:
Wordt er dan een monteur langsgestuurd, die de boel update? Verder, ik zou graag een moterola modem willen ... vriend van me heeft er een, die haalt wel altijd volle snelheid, ook 's avonds, en ik haal 's avonds echt niet boven de 40 kb/s :/
Dat heeft niets met het modem te maken. Elk modem is in staat de maximale snelheid te halen. Als jij dat niet haalt, dan is het deel van het netwerk waar jij op zit overbelast. En troost je, je bent niet de enige, dat geld voor een groot dee van het Chello netwerk. En nog meer vervelend nieuws: als je nú de max al niet haalt, zul je van een snelheidsverhoging weinig merken, omdat de beperkende factor bij jou de overbelasting is, die er niet minder (eerder meer) op zal worden...

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik kan nu al 2 dagen internetten op 8 Mbit, het downloaden gaat tussen de 800 en 950 met met Classic abo? Iemand die ook dit "probleem" heeft? Ik woon overigens in A'dam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op 10 februari 2004 @ 10:26:
Ik kan nu al 2 dagen internetten op 8 Mbit, het downloaden gaat tussen de 800 en 950 met met Classic abo? Iemand die ook dit "probleem" heeft? Ik woon overigens in A'dam.
probleem? wat is het probleem met 8 Mbit? Gewoon je mond houden en genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Oei, nu heb je het hier gepost. Hier lezen altijd Chello medewerkers mee!!
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@EvilTuinHekje: Een com21 is in staat om 10mbit down/10 mbit up te halen, als jij de maximale snelheid niet haalt ligt dat waarschijnlijk aan jouw buurt, waar meer mensen internetten. Als je een com21 hebt, moet chello alleen een config file naar jouw modem uploaden om zo de snelheden aan te passen, daarom worden onder andere niet de snelheden meteen ingevoerd. Alleen hele oude modems worden vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
BigB schreef op 09 februari 2004 @ 23:32:
-Rob- schreef op 09 februari 2004 @ 23:39:
[...]

Ik denk dat de nieuwe klanten 1 type modem krijgen. Als je dit type modem al hebt, dan kan je er vanuit gaan dat je net zo snel een snelleren verbinding krijgt.

Het zou een beetje vreemd zijn als je met een oud modem als eerste de snelheid krijgt, want dan krijgen nieuwe mensen eerst een trage snelheid.
nou ik vind opzich dat ze dat dus wel hadden mogen doen, voordat dit grootschalig aangepakt zou gaan worden eerst even de abonnees inlichten en bij deze zo snel mogelijk de modems omruilen.
wij betalen tenslotte al jarenlang, dus vind ik dat wij best wat meer prioriteit mogen hebben dan de nieuwe klanten, ipv dat we maanden! moeten wachten :(
natuurlijk zullen de nieuwe klanten ook zo'n nieuw modem moeten hebben, maar dat lijkt me het probleem niet. UPC kan de nieuwe abonnees gewoon die nieuwe modems leveren tijdens aansluiting en dan uiteindelijk als zowat iedereen (of steeds per 'regio') zo'n modem heeft, dus ook de mensen die al langer abonnee zijn, gewoon de snelheid omhoog gooien :)

ik vind dat ze dit iets beter aan hadden kunnen pakken en wat meer naar hun oude klanten toe mogen doen. ik vind een antwoord als 'binnen enkele maanden kunt u een brief verwachten' nu niet echt bepaald getuigen van een hart voor de klant hebben :z

maar ja, tis afwachten. ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat we hier een brief over krijgen en wanneer uiteindelijk zo'n modem eens omgeruild is.
ik hoop iig heel hard dat het echt geen maanden worden. met een maand of 2 kan ik nog wel leven, maar als het nog onderhand een half jaar moet duren is de lol er toch eigenlijk ook vanaf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl0py
Ik vraag me af of diegene met een modem die geschikt is om ermee sneller te downloaden volgens de nieuwe snelheden dat nu gelijk al kan..

Zou wel leuk zijn voor diegene die hem hebben ik namelijk niet :S ik zat gisteren nog gewoon op 170-180 kb ps (d0h com21)

Maar goed stel dat ze de com21jes en andere die het niet aankunnen gaan vervangen hoe willen ze weten wie welke modem heeft?

Ik had namelijk vernomen dat een groot deel van de registratie van mac adressen en gegevens verloren zijn gegaan... (vernomen dus niet zeker)

Als dit het geval is zou een klant die niet geholpen is voor vervanging van modem contact op kunnen nemen.. ik vraag me dan alleen af of ze je zullen helpen?

Ik heb wel zin in die nieuwe snelheid vooral die upload had ik wel eens nodig en dan natuurlijk te hopen dat de ping beter is ....

fl0py

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 10:34:
[...]

probleem? wat is het probleem met 8 Mbit? Gewoon je mond houden en genieten!
Probleem staat ook tussen aanhalingstekens. Maar goed, ik geniet wel, doe over 500Mb nog maar een paar minuten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

fl0py schreef op 10 februari 2004 @ 11:10:
Maar goed stel dat ze de com21jes en andere die het niet aankunnen gaan vervangen hoe willen ze weten wie welke modem heeft?
Zou niet best zijn als UPC niet van elke klant wist wat voor modem hij/zij heeft.
Warbringer schreef op 10 februari 2004 @ 08:57:
[...]
GerbenW, De teraopro is dus wel degelijk Eurodocsis.
Alleen de oude grijze terayons en de iets nieuwere "haaievinnen"-model terayons zijn nog van het oude type dat aan teralinks en teragates hangen.

De nieuwe terayons (die een standby knop hebben enzo) zijn zekers te weten eurodocsis standaard. Anders mag je me uitleggen hoe zo'n ding werkt op een UBR als de modem geen docsis snapt :?
Ah kijk, jij hebt een model gemist. :) Tussen die oude grijze en nieuwe met standby knop zit nog een ander Terapro-model wat wel op 't Terayon-platform zit. (Ik heb 'm zelf ook.) Da's een blauw kastje, geen standby-knop, 4 lampjes. Daar staan er erg veel van in Friesland en Flevoland.

Ik heb nog nooit iemand aan de lijn gehad met zo'n oud grijs Terayonmodem trouwens. Ik weet dat ze bestaan, maar kdacht dat die allang niet meer in omloop waren. In Gelderland/Brabant nog wel?

[ Voor 33% gewijzigd door Bergen op 11-02-2004 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Zijn er op dit moment al meer mensen met een hogere snelheid :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl0py
edit..

Kabelmodem

http://service.multikabel.nl/faqs2/images/1222905876.jpg Future Networks
http://alt.set-top-box.de...a_microlink_cable_usb.jpg Elsa Microlink
http://www.vector.com.pl/.../modem_thomson390_700.jpg Thomson TSM 390
http://www.astound.net/modems.html Cornerstone nogwat
http://www.calixo.net/~assist/img/modem_cable_faceavant.jpg Com21
http://rogers.home.com/he...ction/lancity_1a1.3.shtml Lancity
http://www.provantage.com...-cable-modem-shopping.htm Motorola Surfboard
http://www.cat-v.jp/support/img/TeraPro.jpg Terayon Terapro

http://www.adamsglobal.com/Specials/specials.htm Algemeen

hier zijn wat plaatjes en info's over de modems kan zijn dat het niet helemaal klopt vanwege typenummer er zijn namelijk meerdere series gemaakt bij sommige modems en die kunnen er anders uitzien.

en nej ik zit ook nog niet op een hogere snelheid waarschijnlijk door mijn com21 modem

fl0py

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.