Design Laptops

Pagina: 1
Acties:

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik zoek voor mijn moeder een laptop, specificaties maakt niet veel uit aangezien ze er alleen maar mee Internet enzo. Het moet wel een héél mooie laptop zijn aangezien die altijd in de woonkamer staat.

Welke merk met welk type is een echt mooie degins laptop? Lekker strak en en heel dun svp. Ik heb ooit een laptop gezien in "piano witte lak" uitgevoerd, weet iemand welke dat is?

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Wat is mooi?

Die witte laptop is btw een PackardBell laptop.
http://www.packardbell.nl...asp?partNumber=P820008305 Voor een linkje.
Best mooi ding, beetje apple look a like.

De acer TM-800 is ook wel mooi.

En de apple powerbooks ook, kortom... Wat wil je precies?

[ Voor 110% gewijzigd door Roberto op 08-02-2004 11:38 ]

Verwijderd

ja, dat zijn van die hele mooie ibooks/powerbooks. :9~
alleen tamelijk onbetaalbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 11:36 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-01 16:34
Powerbooks en iBooks zijn erg mooi qua design:

Afbeeldingslocatie: http://a1952.g.akamai.net/7/1952/51/d40506c7ba4289/www.apple.com/powerbook/images/famindex_superdrive_09162003.gif Afbeeldingslocatie: http://a772.g.akamai.net/7/772/51/07657bdaf40338/www.apple.com/ibook/images/index_twoibooks101603.jpg
Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 11:36:
ja, dat zijn van die hele mooie ibooks/powerbooks. :9~
alleen tamelijk onbetaalbaar.
Dat valt best mee. Ok, de Powerbooks zijn aardig duur, maar de iBooks zijn best betaalbaar. De goedkoopste versie is €1100 in NL, maar als je 'm op apple.com besteld is ie 'maar' $1100 en dat is zo'n €900 :)

[ Voor 43% gewijzigd door Hahn op 08-02-2004 11:39 ]

The devil is in the details.

Verwijderd

December schreef op 08 februari 2004 @ 11:37:

Dat valt best mee. Ok, de Powerbooks zijn aardig duur, maar de iBooks zijn best betaalbaar. De goedkoopste versie is €1100 in NL, maar als je 'm op apple.com besteld is ie 'maar' $1100 en dat is zo'n €900 :)
ey da wist ik nie :)
toch maar es gaan orienteren dan, alhoewel ik een hekel heb aan gewone macs vind ik die notebooks wel kewl.
RS_003 schreef op 08 februari 2004 @ 11:35:
da's helaas wel een merk met een twijfelachtige reputatie.
Verwijderd in "Packard bell, jullie mening graag.."

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-12-2025

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Ik kan me de naam niet herinneren, dus misschien beetje nutteloze post maar ik zag vorig jaar in de VS een laptop (misschien was het ASUS?) met een leren bovenkant (bovenkant scherm dus) en om het toetsenbord heen ook leer. De onderste kant v/h toetsenbord was zelfs een beetje zacht, net als de rand tegen RSI misschien?

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
December schreef op 08 februari 2004 @ 11:37:

alleen komt daar dan nog weer import kosten op ;)
als je wel eens op een vliegveld komt moet je eens kijken bij een tax free shop, scheelt je belasting :)

Human Bobby

• titan_pi8
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-01 11:51
jonggoud.nl schreef op 08 februari 2004 @ 11:48:
Ik kan me de naam niet herinneren, dus misschien beetje nutteloze post maar ik zag vorig jaar in de VS een laptop (misschien was het ASUS?) met een leren bovenkant (bovenkant scherm dus) en om het toetsenbord heen ook leer. De onderste kant v/h toetsenbord was zelfs een beetje zacht, net als de rand tegen RSI misschien?
Ik heb onlangs ergens gelezen over leren omhulsingen voor bepaalde laptops die er uitzien zoals jij zegt, dus misschien was het een gewone laptop met zo'n omhulsel errond?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Justice schreef op 08 februari 2004 @ 11:59:
[...]

als je wel eens op een vliegveld komt moet je eens kijken bij een tax free shop, scheelt je belasting :)
Op computers is dat alleen BTW, geen invoerrechten dus. Tel 19% bij die 900 euro op en je hebt de prijs waarvoor je hem thuis hebt :) 1071 euro dus, excl. verzenden natuurlijk. Dan zou je idd misschien beter in Nederland kunnen kopen, al was het maar omwille van de garantie.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
RS_003 schreef op 08 februari 2004 @ 11:35:
Wat is mooi?

http://www.packardbell.nl...asp?partNumber=P820008305 Voor een linkje.
Best mooi ding, beetje apple look a like.

De acer TM-800 is ook wel mooi.

En de apple powerbooks ook, kortom... Wat wil je precies?
Mooi is idd voor iedereen verschillend. Maar de meeste merken hebben toch wel een paradepaardje waar ze qua design heel trost op zijn, zoals die PacardBell dus en wat minder voor mijn moeder de Acer Ferrari 3000.

De specificaties van de laptop maken niet zoveel uit, mijn moeder Internet er alleen mee. Voor haar is dus alleen het uiterlijk belangrijk en de kosten maken ook net zo veel uit.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Justice schreef op 08 februari 2004 @ 11:59:
Niet als je hem via de Nederlandse Apple store bestelt:
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore/

Ik heb daar mijn iPod besteld, kreeg hem netjes voor de prijs die geadverteerd stond op de website (met studentenkorting :P).

Prijs is vanaf E 1199,- incl. BTW, zonder verzendkosten (boven E 300 gratis levering, zie hier)

Maar ik zou zeker meer RAM toevoegen, evt een grotere schijf, Airport Extreme en Bluetooth. Maar dat is voor de topicstarter niet zo van belang, als een UTP aansluiting voldoet.

En ben je nog student, ga dan naar de Apple Store Onderwijs

Voor support kan je volgens mij gewoon naar de dichtstbijzijnde Certified Apple dealer hollen, althans, dat doet de website van Apple vermoeden.
wrcveen schreef op 10 februari 2004 @ 19:59:
Voor haar is dus alleen het uiterlijk belangrijk en de kosten maken ook net zo veel uit.
Het OS is dus niet belangrijk ?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Roberto
  • Laatst online: 11-12-2025
wrcveen schreef op 10 februari 2004 @ 19:59:
[...]

Mooi is idd voor iedereen verschillend. Maar de meeste merken hebben toch wel een paradepaardje waar ze qua design heel trost op zijn, zoals die PacardBell dus en wat minder voor mijn moeder de Acer Ferrari 3000.

De specificaties van de laptop maken niet zoveel uit, mijn moeder Internet er alleen mee. Voor haar is dus alleen het uiterlijk belangrijk en de kosten maken ook net zo veel uit.
De Aspire 200x Serie is anders ook zeer mooi :)

Kijk daar eens naar: Acer Aspire 2001WLCi

En anders de appels
Het is en blijft een keuze die je zelf zult moeten maken maar ik zelf zou voor een Asus M6000 Gaan of een Tm80x

En dus de Aspire 200x serie :)

Maar dat is heel persoonlijk :) en de eerder door mij genoemde PB is ook heel mooi :)

Succes hé :)

[ Voor 28% gewijzigd door Roberto op 10-02-2004 20:59 ]

Verwijderd

Apple heeft alleen maar paradepaardjes, en ik kijk er nu ook weer naar.
Wat betreft design is er geen merk dat Apple overtreft vind ik. Dan heb ik het ook vooral over de kleine details.

- Gekleurde LED in voedingssnoer om de status af te lezen (Groen=opgeladen en Oranje= bezig met opladen
- De achterkant van het scherm is een lichtgevend logo te zien. Schermlicht gaat door behuizing heen -> errug mooi :)
- Sluimerstand wordt aangegeven door middel van een in en uit fadend LED aan de voorzijde.
- iBook is dun en zeker in verhouding tot PC laptops
- iBook is stevig door speciale omhulsel (geen standaard plastic)
- iBook heeft mooie afgeronde hoeken
- iBook is zonder em aan te zetten al een lust voor het oog

Mijn advies: Ga naar een Apple dealer en bekijk een iBook of een PowerBook :)
Of neem een kijkje op het (inmiddels gesloten topic:" "Apple iBook G4 is uit" of de opvolger ervan: Verzamel/discussie topic Apple

Verwijderd

acer Ferrari 3000

Afbeeldingslocatie: http://www.acer.nl/acereuro/wr-resource/2250925779/upload/E0Entity3/1/Ferrari3000_normal.jpg

http://www.acer.nl/acereu...1=3&ctx1=NL&crc=935964118

Verkoop praatje
---------------------
De nieuwste notebook van Acer, de Ferrari 3000, stopt de nieuwste passie voor technologie in een geavanceerde designer notebook. De Ferrari 3000, die met erg veel precisie samengesteld is voor professionals en actieve krachtgebruikers, is volgepropt met baanbrekende ultradraagbare oplossingen die veel verder gaan dan deze die aangeboden worden door traditionele notebook computers. Met de Ferrari 3000 in uw handen, kan het werken met mobiele computers zonder toegevingen te willen doen, niet meer gestopt worden.

Technical specifications
---------------------------------------------------------------------------

Operating System Microsoft® Windows® XP Home Edition

Processor & Core Logic Mobile AMD Athlon™ XP-M processor 2500+ (40W)
VIA ProSavage™ KN400 chipset

System Memory 512MB (2*256) DDR333 SDRAM, upgradeable to 1024 MB with dual soDIMM modules

Storage 60GB ATA-100 hard disc
4-in-1 card reader supporting Secure Digital, SmartMedia, MultiMediaCard, and Memory Stick formats

Storage Devices Internal DVD-Dual drive:
Read: 4x DVD+R, 4x DVD+RW, 4x DVD-R, 4x DVD-RW, 8x DVD-ROM, 24x CD-ROM
Write: 2.4x DVD+R, 2.4x DVD+RW, 2x DVD-R, 2x DVD-RW, 16x CD-R, 10x CD-RW

Display & Graphics 15.0" SXGA+ TFT LCD with 1400 x 1050 pixel resolution, 16.7 million colours, 185 nit high brightness
ATI® Mobility Radeon® 9200 with dedicated 128MB of video memory
8× AGP graphic accelerator
MPEG-2/DVD hardware assisted capability
DualView™ support
External display resolution up to 2048 x 1536, 75Hz, via non-interlaced CRT display
Simultaneous LCD and CRT display at 1280 x 1024 pixel resolution, 16.7 million colours, 75Hz

Audio Audio system with two speakers
MS-Sound compatible
Built-in microphone

Dimensions & Weight 330 (W) x 272 (D) x 31 (H) mm
2.93kg* for 15.0” LCD model
(*actual weight may differ, depending on configuration)

Networking & Communication Integrated 10/100Mbps Fast Ethernet
Integrated 56K V.92 data/fax software modem (with international PTT approval)
Wireless LAN: Acer InviLink™ IEEE 802.11g
Wireless PAN: Integrated Bluetooth™

I/O Ports 4 × USB 2.0 ports
1 × IEEE 1394 port
1 × S-video-out (NTSC/PAL) port
1 × FIR port
1 × ECP/EPP-compliant parallel port
1 × RJ-11 jack for modem
1 × RJ-45 jack for Ethernet
1 × external VGA port
1 × speaker/ headphone/ line-out jack
1 × microphone/ line-in jack
1 × CardBus type II slot
1 × DC-in jack for AC adapter

Power Subsystem ACPI power management standard supports Standby and Hibernation power saving modes
3-pin 90W AC adapter
8-cell Li-Ion battery pack
3 hours battery life (actual battery life might vary, depending on usage and configuration);
4.5 hours charge-in-use

Keyboard & Pointing Device Acer FineTouch keyboard: with a 5° curve, 84/85/88-key, inverted "T" cursor layout, 18mm spacing, 2.5mm (min.) key travel
Built-in touchpad pointing device with ergonomic buttons and four-way integrated scroll key
12 function keys; 4 cursor keys; two Windows® keys; hotkey controls
4 launch keys, including Internet browser, email (with LED for received mail), and 2 user-programmable keys
Embedded numeric keypad
International language support
Wireless on/off button
Bluetooth™ on/off button

Quality & Reliability Tests Temperature & Humidity Test
Acoustics Test
Electrostatic Discharge Test
Hinge Life Test
Free Drop Test
Weight Pressure Tests
Spill Test
Shock and Vibration Test
MTBF (Mean Time Between Failure) Test

Software BIOS User and Administrator passwords
Acer Launch Manager
Acer System Recovery CD
Norton AntiVirus™ (Trial Version)
Adobe® Acrobat® Reader®
CyberLink® PowerDVD®
NTI® CD Maker™

Options Additional 3-pin 90 W AC adapter
Additional Li-ion battery pack
Memory expansion modules

System Compliances Microsoft® Windows® XP
ACPI 1.0b

Warranty 1 year send-in with International Travellers Warranty

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-01 10:58
Als het voor je moeder is dan zou ik zeker een ibook nemen. Een PowerBook heeft in mijn ogen nog wel een beetje een aggressieve zakenmannen uitstraling met dat titanium etc. (Niet dat ik hem zelf niet mooi vind hoor :9~).
Dat is dus niet echt een notebook voor een vrouw. Ga dan voor een 14" iBook kost €1.362,55 met onderwijskorting (die kun je eigenlijk sowieso wel krijgen). Je zei dat de prijs niet echt uitmaakte B)...
Met het OS heb ik geen ervaring, maar als ze er alleen maar mee gaat internetten en dergelijke dan maakt dat ook eigenlijk geen ruk uit, da's toch allemaal hetzelfde.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Grrrrrene schreef op 08 februari 2004 @ 15:30:
[...]

Op computers is dat alleen BTW, geen invoerrechten dus. Tel 19% bij die 900 euro op en je hebt de prijs waarvoor je hem thuis hebt :) 1071 euro dus, excl. verzenden natuurlijk. Dan zou je idd misschien beter in Nederland kunnen kopen, al was het maar omwille van de garantie.
O dat wist ik niet! Dus als je een weekendje edinburgh met easyjet vliegt en je in de tax-free shop dixons op edinburgh airport een ibook aanschaft ben je dus veel goedkoper uit? (afgezien van garantievoorwaarden)

Human Bobby

• P.B.
  • Niet online
Justice schreef op 10 februari 2004 @ 23:22:
[...]

O dat wist ik niet! Dus als je een weekendje edinburgh met easyjet vliegt en je in de tax-free shop dixons op edinburgh airport een ibook aanschaft ben je dus veel goedkoper uit? (afgezien van garantievoorwaarden)
Binnen EU niet dus ;)

Verwijderd

Denk ook eens aan de andere spanningsadapters. Niet elke land heeft een 230V aansluiting standaard. Als je dan weer een reisadapter moet kopen ben je waarschijnlijk weer net zo duur uit. Bovendien mag je niet zomaar iets invoeren. Daarnaast heb je nog eventuele problemen met garanties. Wees verstandig en koop een iBook gewoon via de online Apple Store of bezoek een goede apple authorized dealer. Wanneer je een student bent dan heb je nog maar de keus uit de online Apple Store en op dit moment een drietal winkels die studentenkorting verrekenen. Je moet overigens wel 18 jaar of ouder zijn en ingeschreven zijn bij een onderwijsinstelling van minimaal hoog onderwijs. Je mag ook een docent zijn. Het scheelt toch weer 4%.

Een iBook is eigenlijk niet duur als je ziet wat je er aan software meegeleverd krijgt. Voor mij persoonlijk is de aanschaf van een iBook mijn beste computergerelateerde aankoop geweest. Voortaan komt er alleen nog maar een Apple in huis.

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

alienware?
Afbeeldingslocatie: http://www.alienware.co.uk/Images/Prod_Info_Img/cases/configurator_cases/a51m_new_back.jpg

toshiba pro?
kan geen foto vinden maar die dingen zien er zeer mooi uit.
zwarte glans etc

Imperfectionist.

Verwijderd

Strak, heel dun en alleen voor internet gebruik?
Dan denk ik gelijk aan de nieuwe sony vaio note 505 extreme of extreme special.
Als enigste nadeel zou je misschien de grootte van het scherm (10.4") kunnen noemen, maar dan heb je wel een laptop die dunner dan 1cm is.
Pagina: 1