[Ervaringen] Asus M6000N (notebook) - deel 2

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 9.321 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vaag, net De-Laptopper gemaild over die WSXGA+ schermen (lijkt me erg mooi spul), beweren ze dat die niet bestaan :? Dat terwijl ze zowel op de Asus website als op hun eigen website vermeld staan :? :?

* Grrrrrene snapt het niet meer :D

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Neem je pixelgarantie, blijk ik nu ineens een dode pixel te hebben, of om wat exacter te zijn, een hot-subpixel... :/ En ik kan me niet meer beroepen op die pixelgarantie want dat is maar voor twee dagen. Ik heb het nu dus al na 2 weken een dode pixel, ik vraag mij af waar dat heengaat :/ En dan dus ook nog eens een donkere plek rlinksonder in mijn scherm....

Moet vooral ik, een ware mopperkont ;) , hebben. Dit zijn echt dingen waar ik me aan kapot kan ergeren, en waar iedereen om je heen zegt waar ik me in godsnaam druk om maak.

[ Voor 32% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 19-02-2004 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49380

Oscar Mopperkont schreef op 17 februari 2004 @ 18:44:
Neem je pixelgarantie, blijk ik nu ineens een dode pixel te hebben, of om wat exacter te zijn, een hot-subpixel... :/ En ik kan me niet meer beroepen op die pixelgarantie want dat is maar voor twee dagen. Ik heb het nu dus al na 2 weken een dode pixel, ik vraag mij af waar dat heengaat :/ En dan dus ook nog eens een donkere plek rechtsonder in mijn scherm....

Moet vooral ik, een ware mopperkont ;) , hebben. Dit zijn echt dingen waar ik me aan kapot kan ergeren, en waar iedereen om je heen zegt waar ik me in godsnaam druk om maak.
Waar zit die defecte pixel? Overigens zou ik het gewoon nog proberen om'm om te ruilen. Ik zit ook al 3 weken te wachten om het omruilen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Oscar: Waarom heb je dan, met je pixelgarantie, niet direct bij binnenkomst op kapotte pixels getest dan? Dat is dus echt het eerste wat ik zou doen: laptop zeer uitgebreid testen op mankementen :)

Edit: Ja, ik weet dat het achteraf gepraat is :)

[ Voor 12% gewijzigd door Grrrrrene op 17-02-2004 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Grrrrrene schreef op 17 februari 2004 @ 19:07:
Oscar: Waarom heb je dan, met je pixelgarantie, niet direct bij binnenkomst op kapotte pixels getest dan? Dat is dus echt het eerste wat ik zou doen: laptop zeer uitgebreid testen op mankementen :)

Dat heb ik ook gedaan! Meerdere keren op monitorsdirect staat een pixeltest. Hij zit er ineens vanaf vandaag. Hij zat er eerst niet. Vanmiddag zat hij er ook nog niet, nu net verschijnt hij. Ik ben echt een mierenneuker wat dat betreft, en het viel mij ook meteen op bij het opstarten, dan zie je ineens in het zwart een rode pixel zitten. Ik raa het scherm nauwelijks aan, en heb hem daar al helemaal vandaag niet aangeraakt. Dus ik weet ook niet hoe hij ineens kan verschijnen.

Maar ik zal wel eens msn-en met de-laptopper, misschien kunnen ze me matsen. Of mag ik verwachten dat pixels niet in twee weken ineens kapot gaan?

De pixel zit overigens als ik nu dit "wijzig bericht" scherm voor me heb nog in het paarse vlak. Hij zit redelijk in het midden van het scherm... :/

Zijn er trouwens mensen die ervaring ermee hebben als er aanspraak gemaakt wordt op de pixelgarantie, als een pixel ineens na twee weken kapot gaat?

[ Voor 15% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 17-02-2004 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuwe bios: wie durft?
Ver0204 Formal release
Zegt niet zoveel dus.....
ftp://www.asus.it/pub/ASUS/nb/M6N/M6N0204A.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Oscar: Je moet 's met Exirion gaan praten, die had ook een dode subpixel in zijn M2400 (ofzo) en kreeg gewoon een nieuwe. Als ik dit zo hoor neem ik ook geen pixelgarantie.

Ook fijn: ik mail met Asus Nederland, de notebook afdeling (notebook@asustek.nl), krijg ik dit terug:
This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

notebook@asustek.nl

Reporting-MTA: dns;ach-ex-01.corpnet.asus
Received-From-MTA: dns;netlx014.civ.utwente.nl
Arrival-Date: Tue, 17 Feb 2004 18:54:55 +0100

Final-Recipient: rfc822;notebook@asustek.nl
Action: failed
Status: 5.1.1
En dat email adres komt gewoon van de global Asus site :(

Ik wil dus gewoon weten waar je een WSXGA+ M6000N kan krijgen, volgens de Asus site bestaat hij gewoon, maar volgens De Laptopper niet. Ik snap er niks van :/

En de Amerikaanse afdeling stuurt me door naar het niet bestaande Nederlandse email adres *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oscar Mopperkont schreef op 17 februari 2004 @ 19:52:
[...]

Dat heb ik ook gedaan! Meerdere keren op monitorsdirect staat een pixeltest. Hij zit er ineens vanaf vandaag. Hij zat er eerst niet. Vanmiddag zat hij er ook nog niet, nu net verschijnt hij. Ik ben echt een mierenneuker wat dat betreft, en het viel mij ook meteen op bij het opstarten, dan zie je ineens in het zwart een rode pixel zitten. Ik raa het scherm nauwelijks aan, en heb hem daar al helemaal vandaag niet aangeraakt. Dus ik weet ook niet hoe hij ineens kan verschijnen.

Maar ik zal wel eens msn-en met de-laptopper, misschien kunnen ze me matsen. Of mag ik verwachten dat pixels niet in twee weken ineens kapot gaan?

De pixel zit overigens als ik nu dit "wijzig bericht" scherm voor me heb nog in het paarse vlak. Hij zit redelijk in het midden van het scherm... :/

Zijn er trouwens mensen die ervaring ermee hebben als er aanspraak gemaakt wordt op de pixelgarantie, als een pixel ineens na twee weken kapot gaat?
Heb ook weer een nieuwe defect pixel ontdekt. Op zwart is 'ie rood.... Zit link, halverwege het scherm, op 2 cm van de rand. Had'm nog niet eerder gezien. Nu dus 3 defecte pixels.... :( Hopelijk is het volgende scherm beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 49380 schreef op 17 februari 2004 @ 21:53:
[...]

Heb ook weer een nieuwe defect pixel ontdekt. Op zwart is 'ie rood.... Zit link, halverwege het scherm, op 2 cm van de rand. Had'm nog niet eerder gezien. Nu dus 3 defecte pixels.... :( Hopelijk is het volgende scherm beter...
Jij hebt aanspraak gemaakt op pixelgarantie? Na hoeveel dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oscar Mopperkont schreef op 17 februari 2004 @ 21:54:
[...]

Jij hebt aanspraak gemaakt op pixelgarantie? Na hoeveel dagen?
Heb er 2 gemeld binnen de termijn (2 dagen): 23/1 opgehaald, en 24/1 gemeld. Maar de 15.1'' uitvoeringen waren op en volgens de laptopper liggen er nu wat te wachten in een container. Dus nog ff wachten op omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grrrrrene schreef op 17 februari 2004 @ 19:07:

Ik vind eigenlijk ook dat de leverancier waar je zo'n garantie *koopt* het scherm beter moet testen. Van de Laptopper heb ik begrepen dat ze de schermen NIET in de native resolutie testen, en dan zie je natuurlijk lang niet alle defecten. En we betalen er wel 49 euro ex. voor! Er zal toch wel software zijn (onder linux bijv.) waarmee je dat makkelijk zou moeten kunnen doen!? Neemt niet weg dat wij als consumenten ook een controle moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 49380 schreef op 17 februari 2004 @ 22:13:
[...]

Ik vind eigenlijk ook dat de leverancier waar je zo'n garantie *koopt* het scherm beter moet testen. Van de Laptopper heb ik begrepen dat ze de schermen NIET in de native resolutie testen, en dan zie je natuurlijk lang niet alle defecten. En we betalen er wel 49 euro ex. voor! Er zal toch wel software zijn (onder linux bijv.) waarmee je dat makkelijk zou moeten kunnen doen!? Neemt niet weg dat wij als consumenten ook een controle moeten doen.
Hij was goed getest, want hij had geen defecte pixels. Maar ineens is er 1 verschenen.... dat is raar. Want ik heb het scherm daar helemaal niet aangeraakt, en hij staat al een paar dagen in exact dezelfde positie.

Updateje: Ik heb inmiddel maar even mail gestuurd over de donker plek, de spontane hotpixel, en het vele malen meer aanslaan van mijn fan, dan van de andere M6000 gebruikers.

[ Voor 11% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 18-02-2004 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 08:09

Cybje

First Post!

Goed nieuws voor de Linuxers onder ons. In de nieuwe kernel versie 2.6.3 zit een andere Radeon framebuffer driver, met ondersteuning voor de M10 zoals in de Asus M6000N zit. Hij is nog wel een beetje buggy, dus mocht je echt veel in de console werken kun je alsnog beter de VESA driver gebruiken volgens mij.

Het gaat dus om de nieuwe Radeon framebuffer driver die je in je kernel moet compilen, dus niet de OLD versie. Om 'm te activeren moet je het volgende in je lilo config zetten:
append = "video=radeon:1280x800-16@60"

1280x800 is dus de resolutie, 16 is 16 bit kleurdiepte en 60 is de refresh rate in Hz.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nou, 'k heb eindelijk antwoord waar ik wat mee kan, ik vroeg enkele bedrijven in Nederland of ze het WSXGA+ scherm in de M6000N kunnen leveren, De Laptopper komt dan met "die is er niet" en als je ze op hun eigen site wijst (waar dat type notabene vermeld staat!) met "geloof me, die is er nog niet in Europa". PC Snel zegt echter dat de importeur hem nog niet kan bestellen bij Asus, maar dat zodra hij er is, ze hem in het assortiment nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dus... Ik de-laptopper mailen, krijg ik alleen als antwoord dat zij weinig met mijn problemen kunnen en dat ik maar contact moet opnemen met Asus :?

Nouja eens kijken dan.

En dan krijg ik bij ASUS ook nog eens een delivery failure :(

Weet iemand een WEL werkend e-mail adres van Asus? Die van de site kloppen niet:

E-mail: notebook@asustek.nl (Notebook only)
E-mail: motherboard@asustek.nl (Motherboard only)
E-mail: vga@asustek.nl (VGA only)
WWW: http://www.asus.com.tw/index.htm
FTP: ftp://ftp.asus.com.tw/pub/asus/pub/ASUS

Bij het telefoonnummer wordt niet opgenomen, terwijl het een HOTline is, en het 0800 nummer dat ik van de laptopper kreeg is niet te bereiken vanaf een mobiele telefoon, en ik ga toch echt niet vanuit een telefooncel bellen. :(

Volgens mij wordt trouwens mijn aanslaande koeling voor een deel veroorzaakt door de temperatuurmeting van de proc. Vanochtend sprong hij ineens van 41 naar 50 graden, om weer terug te springen naar 42. Dat gaat nooit zp snel. Net gaat mijn fan ook weer 4 seconden aan, dus ik kijk daarna wat de temperatuur is, en die is dan 46 graden. Dan zou ie dus in 4 sec 9 graden gekoeld moeten hebben...

[ Voor 95% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 18-02-2004 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Oscar, spuit11 :P

[rml]Grrrrrene in "[ Ervaringen] Asus M6000N (notebook) - de..."[/rml]

Ik kan Asus laptopdepartment NL ook niet bereiken en de andere landen sturen je doodleuk door naar Nederland zonder je vraag uberhaupt te lezen :/

Edit: Je zou toch zeggen dat ze dat na een dag door hebben, dat hun email het niet meer doet |:(

Valt me trouwens wel vies tegen van De Laptopper dat ze je geen service bieden, je kunt er daar dus een kopen, maar vervolgens moet je niet terug komen voor service? Of begrijp ik je nou verkeerd?

[ Voor 36% gewijzigd door Grrrrrene op 18-02-2004 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oscar Mopperkont schreef op 17 februari 2004 @ 22:26:
[...]

Hij was goed getest, want hij had geen defecte pixels. Maar ineens is er 1 verschenen.... dat is raar. Want ik heb het scherm daar helemaal niet aangeraakt, en hij staat al een paar dagen in exact dezelfde positie.

Updateje: Ik heb inmiddel maar even mail gestuurd over de donker plek, de spontane hotpixel, en het vele malen meer aanslaan van mijn fan, dan van de andere M6000 gebruikers.
Ik weet van Jorg dat ze laptop's NIET in de native resolutie testen, dus je had mazzel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 49380 schreef op 18 februari 2004 @ 19:34:
[...]

Ik weet van Jorg dat ze laptop's NIET in de native resolutie testen, dus je had mazzel denk ik.
Waarom had ik mazzel dan? Het maakt toch helemaal niet uit in welke resoltie ze testen??? Als je in 1x1 zou testen, dan zou het beeld nog steeds beeldvullend worden gemaakt, waardoor je nog steeds elke pixel test.

Verder prijs ik mezelf niet echt gelukkig met een donkere plek en een hotpixel op mijn scherm na twee weken, en een vaak aanslaande fan, na twee weken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100014

Oscar doet zijn naam eer aan _/-\o_

hij is dus een gelukkig man 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 100014 schreef op 18 februari 2004 @ 20:52:
Oscar doet zijn naam eer aan _/-\o_

hij is dus een gelukkig man 8)
Juistem! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Laatst online: 22:07

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

hmnou, als ik dit zo lees dan zou ik (als Oscar zijnde) helemaal niet tevreden zijn over het produkt. Bovendien neem je een _garantie_ af, waarmee je een waarborg neemt dat het apparaat niet stuk is of binnen een afzienbare termijn stuk gaat. Als dat niet zo is, dan geen asus en zeker geen de-laptopper voor mij, al zijn ze nog zo goedkoop: ik ga wel naar de lokale mycom ofzo.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik heb vandaag pas contact opgenomen met de laptopper alleen verwijzen die mij door naar de onbereikbare ASUS. Dus ik heb ze al gemaild dat ik die niet te pakken kan krijgen.

Ik zou zeggen geef de laptopper voorlopig nog even krediet, volgens mij hebben ze best veel tevreden klanten. Ik heb denk ik nu even pech, maar ik ga nu nog niet claimen dat de laptopper slecht is. Ze reageren zeer snel op mail en zijn tot nu toe altijd vriendelijk en netjes gebleven. :)

En met Mycom heb ik al wel zeer slechte ervaringen gehad! Die reageren gewoon niet op mail, en laten je barsten als het op garantie aankomt. Dus voorlopig staat de laptopper bij mij nog veeeeel hoger in het vaandel dan Mycom!

[ Voor 24% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 19-02-2004 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106156

binnen anderhalve week de 15,4. Zéér tevreden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oscar Mopperkont schreef op 18 februari 2004 @ 20:17:
[...]

Waarom had ik mazzel dan? Het maakt toch helemaal niet uit in welke resoltie ze testen??? Als je in 1x1 zou testen, dan zou het beeld nog steeds beeldvullend worden gemaakt, waardoor je nog steeds elke pixel test.

Verder prijs ik mezelf niet echt gelukkig met een donkere plek en een hotpixel op mijn scherm na twee weken, en een vaak aanslaande fan, na twee weken :/
Je kan alleen goed beoordelen of er pixels defect zijn als je in de native resolutie van het scherm kijkt. Test zelf maar es als je'm op 1024*768 zet of je die defecte pixel dan nog ziet!

@pjottum: helaas staat in de voorwaarden van de pixel-garantie dat je defecte pixels binnen 2 werkdagen moet melden....

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 49380 op 18-02-2004 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106411

Tjonge klinkt niet bepaald geruststellend al die pixelproblemen. Ik had me net voorgenomen zo'n prachtig Asusje aan te schaffen. :|
Ik vroeg de-laptopper om de Dothan 1.8 in de Asus M6000N _/-\o_ , op 2 februari kreeg ik te horen dat hij leverbaar was per 16-02. Even later lees ik ergens dat intel de processor heeft uitgesteld, dus ik weer vragen aan de-laptopper: "De levertijd van deze processor is inderdaad uitgesteld!"... ;(
Ik vroeg ook meteen of er al iets meer bekend is van de levertijd van de onlangs gelanceerde ATI 9700. (in duitsland al verkrijgbaar). de-laptopper: "Ik heb nog geen zicht op de M11 kaart in de Asus M6000 serie.". :'(
Ik vraag me zowieso af of de dothan wel de moeite waard is, de verhoging van 1MB naar 2MB on-die cache, lijkt me het geld niet waard. Ik kon ook geen benchmarks hiervan vinden.
Dan maar een 1,7 Mhz centrino met een M10, anders wordt het wel erg lang wachten :O Ik vind het overigens ook wel jammer dat ze niet leverbaar zijn met een CDR(W) en DVD-+R(W) drive. Maar ja, misschien wil ik wel het onmogelijke....8)

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 49380 schreef op 18 februari 2004 @ 21:34:
[...]

Je kan alleen goed beoordelen of er pixels defect zijn als je in de native resolutie van het scherm kijkt. Test zelf maar es als je'm op 1024*768 zet of je die defecte pixel dan nog ziet!

@pjottum: helaas staat in de voorwaarden van de pixel-garantie dat je defecte pixels binnen 2 werkdagen moet melden....
Ik heb hem nu op 1024*768 staan, en natuurlijk zie ik die defecte pixel nog! Waarom zou ik die ook niet meer zien? Dat zou toch nergens op slaan, op elke resolutie moet elke pixel licht geven (of niet) en een kapotte pixel blijft dan gewoon kapot. Hij licht nog steeds rood op.

• Grrrrrene
  • Niet online
mjah, dat Asus niet bereikbaar is, mag je De Laptopper niet aanrekenen natuurlijk, maar dat die pixelgarantie maar 2 dagen duurt, vind ik niet acceptabel. Je betaalt verdorie 49 euro (110 gulden) voor die garantie, dan mag je toch verwachten dat er wat coulant gereageerd wordt? Iedere 30 laptops hebben ze de kosten van een nieuwe laptop eruit en volgens een user iets terug in dit topic is 0,5% leverbaar met dode pixels :P Dat zou dus betekenen dat 1 op de 200 schermen een of meerdere kapotte pixels heeft, terwijl ze iedere 30 laptops een nieuwe laptop terugverdienen (uitgaande van 1500 euro gemiddelde prijs). Volgen jullie me nog?

Anyway: Op welke resolutie je het test zou idd niet uit moeten maken, de dode pixel op mijn stokoude Dell Latitude CPi is ook in iedere denkbare resolutie te zien.

Ik gok dat tegen de tijd dat het WSXGA+ scherm in Nederland te krijgen is, de Dothan en de m9700 er ook wel zijn :+ Ergens eind dit jaar ofzo :/

Ach ja, heb ik nog ruim de tijd om door te sparen, 'k wil alleen deze zomer wel met m'n laptop wireless in de tuin of op het balkon kunnen zitten :(

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Precies dat Asus niet bereikbaar is ligt niet aan de laptopper.

Maar als jij graag met WSXGA+ scherm wilt kun je natuurlijk ook "gewoon" voor de Dell 8600 gaan (wat je zelf ook al weet dar je ook in dat topic bent terug te vinden). Hij is dan wat zwaarder, maar als je genoegen neemt met 1 jaar garantie en geen mogelijkheid tot pixelgarantie, dan zijn ze momenteel net zo duur, misschien zelfs goedkoper dan de Asus notebooks.

• pjottum
  • Laatst online: 22:07

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

hmja, als ik een garantie afsluit voor 49 euro (==veel geld verdorie) dan zou ik verwachten dat dat langer is dan 2 dagen.

Heb je al eens aan notebook@asus.com danwel de duitse adressen geprobeerd?

Overigens: je koopt wat bij De Laptopper, dus die is aan te rekenen dat jij een goed produkt krijgt, of juist niet. (verwijzing naar Asus is onterecht) Dit is iets wat je elke week in programma's als Kassa terugziet.

ping 127.212.23.124

• Francois
  • Laatst online: 30-05 15:35

Francois

Dus...

Voor de mensen die het nog niet wisten:

ASUS Holland B.V.
Nieuw-Amsterdamsestraat 44
7814 VA Emmen
tel:0519-668190 (of 0800-0232694) (ook voor RMA aanvraag)

Anoniem: 523

Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van het scherm. Ik zit sterk te overwegen over een maand oid. een laptop te kopen die voornamelijk voor dtp activiteiten gebruikt zal worden. Mijn huisgenoot heeft een Dell met een 1600x1200 scherm (5150) en dat is uitstekend. Wel word het ding soms zo warm (bijvoorbeeld bij renderen) dat hij zichzelf uitschakeld :S Dit zal waarschijnlijk komen doordat er een 3.06 ghz p4 inzit en geen centrino.

Het tweede nadeel aan die dell vind ik de schijf, die 4200 toeren maakt. Ik heb gelezen dat je bij asus de mogelijkheid hebt een 7200 toeren schijf te kiezen

Het belangrijkst vind ik echter het scherm. Ik werk op dit moment ook op een laptop en de kwaliteit van het scherm is echt waardeloos, kleuren zijn veel te blauw.

Mijn vraag is dus, hoe is het scherm? zijn de kleuren 'echt'?

• Grrrrrene
  • Niet online
Asus levert in haar 60GB notebooks standaard een 7200rpm schijf geloof ik, tenminste: ik heb nog geen andere snelheid gezien bij die 60GB schijven. Bij Dell schijnt het ook mogelijk te zijn een 7200rpm schijf te krijgen, maar daar moet je weer over bellen ofzo. Via de telefoon schijnen er sowieso meer mogelijkheden te zijn in je keuze dan via internet :)

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 523 schreef op 19 februari 2004 @ 12:32:
Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van het scherm. Ik zit sterk te overwegen over een maand oid. een laptop te kopen die voornamelijk voor dtp activiteiten gebruikt zal worden. Mijn huisgenoot heeft een Dell met een 1600x1200 scherm (5150) en dat is uitstekend. Wel word het ding soms zo warm (bijvoorbeeld bij renderen) dat hij zichzelf uitschakeld :S Dit zal waarschijnlijk komen doordat er een 3.06 ghz p4 inzit en geen centrino.

Het tweede nadeel aan die dell vind ik de schijf, die 4200 toeren maakt. Ik heb gelezen dat je bij asus de mogelijkheid hebt een 7200 toeren schijf te kiezen

Het belangrijkst vind ik echter het scherm. Ik werk op dit moment ook op een laptop en de kwaliteit van het scherm is echt waardeloos, kleuren zijn veel te blauw.

Mijn vraag is dus, hoe is het scherm? zijn de kleuren 'echt'?
Notebook schermen zijn nu eenmaal niet zo goed als losse TFT's. Het scherm is qua helderheid volgens mij behoorlijk goed, net zo goed als van Jewel. Maar vergelijk je hem met een losse, dan denk je wel van goh wat is een losse TFTtoch wit bij wit.

Anoniem: 77962

Even een vraagje aan de bezitters van dit mooie apparaat:

Kan iemand mij even vertellen van welk merk de pcmcia-cardbus-en de firewire-controller zijn (Device Manager). Dit i.v.m. compatabiliteits-issues met pro-audio gear. (Goedkope) ENE-controllers bv. voldoen nl. niet aan de standaard :s

Notebook fabrikanten vergeten deze specificatie wel vaker te vermelden...

• Cybje

Cybje

First Post!

Cardbus:
Bus 2, device 1, function 1:
CardBus bridge: Ricoh Co Ltd RL5c476 II (#2) (rev 172).
Bus 2, device 1, function 0:
CardBus bridge: Ricoh Co Ltd RL5c476 II (rev 172).

Firewire:
Bus 2, device 1, function 2:
FireWire (IEEE 1394): Ricoh Co Ltd R5C552 IEEE 1394 Controller (rev 4).

Hier kun je vast wel wat mee :)

Anoniem: 77962

Thanx Cybje, wat RME dus over deze cardbus-controller te vertellen heeft (die in dit geval ook in de oude Asus A1300 en in de Medion MD9467 zitten):

"But real crap is the Ricoh CardBus controller. No matter if this chip is buggy or not being properly configured by Asus - fact is: it doesn't perform PCI bursts. With the remaining minimal PCI throughput, the Hammerfall DSP can only use up to 7 playback devices (14 channels), more is not possible without heavy drop-outs and distortion."

Voorlopig dus nog maar even geen Asusje...

hmm Maar in de Sony Vaio PCG-FX105K doet ie het weer wel goed...

"With all in all good features, also for audio use, the Vaio shows top form: 3 ms under Windows 2000 can hardly be beaten. And this is achieved despite the usage of the Ricoh controller, which as noted totally fails in the Asus machines!"

Enige manier is dus waarschijnlijk om het uit te proberen, maar aangezien ik nog geen pcmcia-kaartje heb is dit helemaal onmogelijk...

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 77962 op 19-02-2004 18:01 ]

• Cybje

Cybje

First Post!

Ik weet niet hoe duur die audio spullen zijn, maar het klinkt als vrij prijzig spul, als het zulke eisen stelt enzo. Als je toch bezig bent zou ik meteen een Sony Vaio kopen, dan heb je wel de zekerheid dat het goed werkt.

Anoniem: 523

Oscar Mopperkont schreef op 19 februari 2004 @ 15:54:
[...]

Notebook schermen zijn nu eenmaal niet zo goed als losse TFT's. Het scherm is qua helderheid volgens mij behoorlijk goed, net zo goed als van Jewel. Maar vergelijk je hem met een losse, dan denk je wel van goh wat is een losse TFTtoch wit bij wit.
oneens. Mijn moeder (jawel ;) ) heeft een erg goeie nieuwe tft van samsung (ik geloof een 18") en daarvan zijn de kleuren erg goed. Nou heeft mijn huisgenoot een dell 5150 met een 1600x1200 display en dat doet er echt niet onder voor. De kleurechtheid is erg overtuigend. Nou zal ik thuis waarschijnlijk een 19" CRT eraan hangen, maar hecht ik ook wel veel waarde aan het scherm zelf zodat ik ook buitenshuis fatsoenlijk kan dtp'en.

Iemand hier die zowel op een asus als een dell heeft mogen werken en deze twee dus kan vergelijken?

• Frank155
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-07-2023
een groter probleem heb ik echter met de installatie van linux op een andere partitie. fedora geeft metteen een zwart scherm dus maar mandrake 9.2 geprobeerd. deze loopt echter steeds vast op verschillende momenten tijdens de installatie zowel in grafische als in text mode . iemand toevallig een zelfde probleem mee gemaakt?
heb inmiddels wat meer inzicht in het probleem.
heb net mandrake 10 geprobeerd te installen en weer exact hetzelfde probleem. zomaar zonder enige aanleiding vastlopen tijdens de installatie op verschillende momenten. :? zoals al eerder gezegd text of grafische installatie maakt niet uit.
hij loopt volgens mij vast als de fan aan of uit gaat. :| iemand ook zoiets meegemaakt tijdens mandrake installatie. iemand uberhaupt mandrake erop gekregen (dual boot met xp prof)?

bdw1 fedora installatie lukt wel met 'linux nofb'
bdw2 1,6 512mb 60gb 7200rpm

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:41
Grrrrrene schreef op 19 februari 2004 @ 01:00:
mjah, dat Asus niet bereikbaar is, mag je De Laptopper niet aanrekenen natuurlijk, maar dat die pixelgarantie maar 2 dagen duurt, vind ik niet acceptabel.
Volgens de website van de-laptopper is die garantie acht dagen.

• Evil Genius
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik draai ondertussen Suse Linux 9.0 op de ASUS M6000N samen met Windows XP Pro. Dit draait zonder problemen. Behalve dat ik mijn wireless niet kan gebruiken. Maar dat moet op een of andere manier wel te doen zijn. Weet alleen nog niet hoe.

Geen problemen met zwarte schermen of wat dan ook gehad. Resolutie van het schempje staat netjes op 1400x1050. De koeler blijft ook niet als een idioot loeien }:O , maar gaat netjes aan en uit wanneer het nodig is.

Config:

15.1" SXGA+
1.6 Ghz Centrino
60 Gb 7200 rpm
512 Mb DDR 333Mhz

EdwinW schreef op 19 februari 2004 @ 21:27:
[...]

Volgens de website van de-laptopper is die garantie acht dagen.
Hmmmm, da's aardig. In mijn brief staat echt 'binnen 2 werkdagen na ontvangst van uw laptop'. Zou het verandert zijn?

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 523 schreef op 19 februari 2004 @ 18:21:
[...]

oneens. Mijn moeder (jawel ;) ) heeft een erg goeie nieuwe tft van samsung (ik geloof een 18") en daarvan zijn de kleuren erg goed. Nou heeft mijn huisgenoot een dell 5150 met een 1600x1200 display en dat doet er echt niet onder voor. De kleurechtheid is erg overtuigend. Nou zal ik thuis waarschijnlijk een 19" CRT eraan hangen, maar hecht ik ook wel veel waarde aan het scherm zelf zodat ik ook buitenshuis fatsoenlijk kan dtp'en.

Iemand hier die zowel op een asus als een dell heeft mogen werken en deze twee dus kan vergelijken?
Ok, dan heeft Dell waarschijnlijk extreem goede schermen :) Ik heb mijn scherm vergeleken met die van mijn huisgenoot, Jewel Brilliant, en zijn scherm is misschien een miniscuul beetje helderder, maar ze schelen verder eigenlijk niks. Verder heb ik hem met een HP scherm van mijn vader (1,5 jaar oud) en dan is mijn scherm veel helderder dan de zijne, en de inkijkhoek is echt een stuk beter.
Ik ben in principe (op de bekende punten na) tevreden over mijn scherm, ik heb geen problemen met de kleuren, en zeker als het niet superlicht is in je kamer, doordat net de zon je kamer inschijnt, dan is het scherm echt wel fel. Maar vorige week was ik bij een vriend van mij en die had een behoorlijk duur, maar slechts 15" TFT scherm (volgens mij ook samsung) en die was echt veel feller en bij hem was de inkijkhoek ook beter, de helderheid ging bij hem bij schuin inkijken veel minder verloren. Maar als dat Dell scherm niet onderdoet voor een losse TFT, dan kan ik alleen maar de conclusie trekken dat Dell beter schermen heeft. Want alleen Stevie Wonder zou niet zien dat er geen verschil zit tussen dit scherm en een losse TFT ;)

Verder is mijn probleem opgelost door de-laptopper _/-\o_ ik had gister al een mail gekregen, die per ongeluk in mijn junkmail stond, waarin ze zeiden dat ik mijn notebook mag omruilen :*) . Zodra de nieuwe binnen zijn nemen ze contact met me op :) en kan ik hem ruilen. HD wordt dan overgezet dus dat is geen probleem. En ik krijg ook weer nieuwe pixelgarantie van 8 dagen. Dat is nieuw :)

Ik vind dit echt super van de-laptopper _/-\o_ Ik wou dat meer bedrijven op deze manier werkten, de klant serieus nemen en niet moeilijk doen over garantie. Zij regelen het verder met Asus, dus ik hoop voor ze dat die zich ook volwassen zullen opstellen. Maar dat neem ik aan van wel, daar ik op de HCC een met een Asus vertegenwoordiger heb gepraat (over de M6000, waarbij hij overigens mij foute info had gegeven) en waar hij zei dat Asus zoveel beter was dan andere notebookfabrikanten, omdat zij alleen maar topspul leverden en veel meer controle uitoefenden blah blah blah... --> dan neem ik aan dat ook zij vinden dat de notebook op alle gebieden top moet zijn!

Anoniem: 106506

Als ik op mijn wireless enable/disable knop druk bovenaan mijn toetsenbord krijg ik de melding: "Unable to load the INTEL Sebring API, please install Proset utility.

Als ik dit probeel te installeren van de M6-CD krijg ik weer een andere foutmelding: can´t open kernel mode driver service.

Weet iemand wat er mis is? Ik denk dat mijn wireless connection werkt met de XP drivers. (Intel(R) PRO/Wireless LAN 2100 3B Mini PCI Adapter) en dus niet de proset drivers. Hij werkt wel. Mijn linksys router werkt perfect.

Groeten,
Hawk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Evil Genius: je kunt de Windows drivers van Intel gebruiken dmv een ndis wrapper. Een open source versie is te vinden op http://ndiswrapper.sourceforge.net/

Ik geloof dat ik dat ook al in het vorige topic had gepost overigens.

Met Slackware overigens geen problemen hier, alles werkt perfect (ik kan nu zelfs het WLAN LED'je en New Mail LED'je besturen ! :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Koel, zit er een "new mail" ledje op? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Grrrrrene: ja aan de voorkant heb je een rij van 5 ledjes, van links naar rechts:
- CD functie ding (dus dat-ie zonder OS te booten CD's kan afspelen)
- Power
- Accu/Oplaad LED'je
- New Mail LED
- WLAN LED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 13:50
Werkt new mail alleen maar met outlook of kan het ook in combinatie met Pegasus of Eudora werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Genius
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
Cybje schreef op 20 februari 2004 @ 00:21:
Evil Genius: je kunt de Windows drivers van Intel gebruiken dmv een ndis wrapper. Een open source versie is te vinden op http://ndiswrapper.sourceforge.net/

Met Slackware overigens geen problemen hier, alles werkt perfect (ik kan nu zelfs het WLAN LED'je en New Mail LED'je besturen ! :P)
Thx ik heb het in het vorige topic niet meegekregen. Zal het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106506

Wat zeg je nu? werkt die knoppen bij jou allemaal dankzij die dowload van sourceforge. welke download moet ik hebben, ik zie er meerdere?

Je andere post kon ik niet vinden................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
Anoniem: 106506 schreef op 20 februari 2004 @ 20:14:

Je andere post kon ik niet vinden................
Kijk even in [rml][ Ervaringen] ASUS M6000N (notebook)[/rml]
Grote kans dat je hier e.e.a. aan Linux info terug kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-05 18:06
Drie vraagjes:
Processor & Cache Memory Intel® Pentium® M processor 1.30GHz-1.70GHz, 1MB On-Die L2 Cache
Intel® Pentium® M processor from 1.80 GHz+, 2MB On-Die L2 Cache.(estimated to be available in Q2 2004)
Is er al wat meer duidelijkheid welke snelheden er nog gaan volgen? Alleen 'from 1.80 GHz' is wat onduidelijk.

Verder:

Hoelang houdt de accu het gemiddeld uit?

En is er veel verschil tussen 15,1 en 15,4 :? Ik bedoel... het zijn maar 3tienden van een inch. Loont het zich?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nou, 15,1" is 4:3 en 15,4" is 16:10 verhouding, die iets grotere diameter is dus breedbeeld. Momenteel is er alleen een 15,1" SXGA+ (1400x1050, 4:3 dus) scherm te krijgen en een 15,4" WXGA (1280x800, 16:10 dus) scherm. Er moet nog een 15,4" WSXGA+ scherm komen (1680x1050, 16:10 dus), maar die is door Asus Nederland nog niet leverbaar. In Taiwan schijnt hij er al te zijn, maar ik heb er op internet nog niks over gezien. Op de Asus website staat hij al, maar ja, daar heb je weinig aan als hij niet leverbaar is in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Hawk34: Nee niet die knoppen. Die LED's werken gewoon door de ACPI ondersteuning in de kernel (pas getest in 2.6.3 overigens, dunno of het in eerdere kernels werken). Het WLAN van de Centrino werkt dmv dat ndiswrapper ding. Die knoppen heb ik nog niet meegespeeld, zijn misschien wel simpel werkend te krijgen, maar zou niet zo weten hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Light
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Zijn er nog meer mensen die op dit moment op hun bestelling moeten wachten die ze bij de laptopper hebben gedaan, zit nu al ruim 1,5 week te wachten en ze kunnen me nog niet garanderen wanneer ze kunnen leveren, wel mooi genaaid want er moet wel binnen een bepaalde tijd betaald worden maar ze kunnen niet leveren, als ze deze ellende hadden vermeld was ik er denk ik nooit aan begonnen.

O'ja bij een bestelling van 1498,- betaal je doodleuk gewoon nog de verzendkosten, mierenneukerij zeg.

Hoop dat ze me wat meer vertrouwen in hun bedrijfje kunnen geven volgende week want het staat er nu voor hun niet goed voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-05 19:19

Check this out :p
http://www.tweakers.net/nieuws/31172

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 19:51
Grrrrrene schreef op 20 februari 2004 @ 22:20:
Nou, 15,1" is 4:3 en 15,4" is 16:10 verhouding, die iets grotere diameter is dus breedbeeld. Momenteel is er alleen een 15,1" SXGA+ (1400x1050, 4:3 dus) scherm te krijgen en een 15,4" WXGA (1280x800, 16:10 dus) scherm. Er moet nog een 15,4" WSXGA+ scherm komen (1680x1050, 16:10 dus), maar die is door Asus Nederland nog niet leverbaar. In Taiwan schijnt hij er al te zijn, maar ik heb er op internet nog niks over gezien. Op de Asus website staat hij al, maar ja, daar heb je weinig aan als hij niet leverbaar is in Nederland.
maakt dat 15,4" scherm de laptop ook fysiek groter? of blijft de behuizing exact hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The_Light schreef op 20 februari 2004 @ 23:12:
Zijn er nog meer mensen die op dit moment op hun bestelling moeten wachten die ze bij de laptopper hebben gedaan, zit nu al ruim 1,5 week te wachten en ze kunnen me nog niet garanderen wanneer ze kunnen leveren, wel mooi genaaid want er moet wel binnen een bepaalde tijd betaald worden maar ze kunnen niet leveren, als ze deze ellende hadden vermeld was ik er denk ik nooit aan begonnen.

O'ja bij een bestelling van 1498,- betaal je doodleuk gewoon nog de verzendkosten, mierenneukerij zeg.

Hoop dat ze me wat meer vertrouwen in hun bedrijfje kunnen geven volgende week want het staat er nu voor hun niet goed voor.
Wacht al sinds 26/1 op omruilen ivm defecte pixel, dus al wat langer dan 1,5 week :( En bijna op vakantie, dus ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 16:38
sharkzor schreef op 21 februari 2004 @ 09:51:
[...]
maakt dat 15,4" scherm de laptop ook fysiek groter? of blijft de behuizing exact hetzelfde?
Nee blijft exact het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

De-Laptopper krijgt zelf gewoon de notebooks niet binnen van Asus. Nu heb jij in principe niks te maken met Asus, maar de laptopper kan er vrij weinig aan doen. Verder heb eigenlijk alleen maar positieve ervaringen met de-laptopper (ok ze hadden de notebook eerst per ongeluk naar verkeerde adres verstuurd, maar het blijft menselijk handelen, dus fouten maken kan), maar verder hebben ze het ook keurig opgelost met mijn notebook, zie een paar posts hierboven.

Owja ik heb de notebook gewogen en hij weegt inclusief batterij 3kg. En nee de harde schijf staat niet propvol :+

[ Voor 7% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 21-02-2004 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106497

quote:
[...]
Kawa schreef op 21 februari 2004 @ 10:01:
[...]

Nee blijft exact het zelfde.
Lijkt me toch van wel. Ik heb er foto`s van gezien en daar is de rand tussen het keyboard en het einde van de laptop toch iets groter. Moet toch ook wel groter zijn als het scherm breder is lijkt me.

Ben er BTW vrijdag voor in een zaak geweest. Ze kwamen waarschijnlijk volgende week. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
Dan gaat het waarschijnlijk om de uitvoering met het 14.1" scherm: http://www.asus.com/products/notebook/m6series/m6_index.htm
Bij dit kleine scherm krijg je dus een relatief grote zwarte kunststof rand om het scherm. Volgens de gegevens van de website, zijn ze ook allemaal even groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helpme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:41

Ik zit al 3 weken te wachten op m'n laptopje :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Lijkt me toch van wel. Ik heb er foto`s van gezien en daar is de rand tussen het keyboard en het einde van de laptop toch iets groter. Moet toch ook wel groter zijn als het scherm breder is lijkt me.
Nee toch is het niet zo. Wat mij het eerste opviel is dat de notebook vrij groot is, vooral omdat hij zo breed is. Hij is breed omdat ze alleen het openklap gedeelte anders hebben bij de 15.1" of 15.4". dat is veel goedkoper produceren. Daarom heeft hij qua afmetingen eigenlijk het slechtste van twee werelden. Normaal zijn breedbeeld notebooks ondiep, maar breed, en 4:3 notebooks vierkant. Deze is en diep en breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa
Anoniem: 106497 schreef op 21 februari 2004 @ 10:54:
quote:
[...]

[...]

Ben er BTW vrijdag voor in een zaak geweest. Ze kwamen waarschijnlijk volgende week. :9
De 15,4" is iets breder waardoor de afstand tussen scherm en buitenrand iets minder is. Waar bij het 15,1 scherm de onderkant gevuld is met beeldscherm zitten bij de 15,4" versie 2 extra speakers. Hierdoor zit aan de achterkant van het scherm wel een verdikking dat de 15,1" versie niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand hier de 15,4" wxga of wsxga+ uitvoering? Heeft die echt maar max. 256k kleuren zoals in de specs staat? Of wil dat iets anders zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 106497 schreef op 21 februari 2004 @ 17:07:
Heeft iemand hier de 15,4" wxga of wsxga+ uitvoering? Heeft die echt maar max. 256k kleuren zoals in de specs staat? Of wil dat iets anders zeggen?
Het 15.1" Scherm heeft ook 256k max kleuren. Dat is heel normaal voor een notebook TFT scherm. Die discussie is al een paar keer voorbij gekomen, maar het is echt niet iets om je druk over te maken. Ik heb er zelf nog niks van gemerkt dat het aantal kleuren "slechts" 256.000 is. Asus is gewoon eerlijk over het aantal kleuren, en andere notebookfabrikanten "vergissen" zich nogal eens en willen vaak 16.7m kleuren opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat is gewoon eerlijkheid van Asus, de andere laptopschermen (uitzonderingen daargelaten), hebben evenveel kleuren.

De WSXGA+ versie is niet leverbaar in Europa :( |:(

Edit: Hmm, eerst ff op F5 rammen in het vervolg :) Grappig om te lezen dat de Asus ook gewoon 3kg is, net als de Dell concurrent :)

[ Voor 30% gewijzigd door Grrrrrene op 21-02-2004 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Grrrrrene schreef op 21 februari 2004 @ 18:05:
Dat is gewoon eerlijkheid van Asus, de andere laptopschermen (uitzonderingen daargelaten), hebben evenveel kleuren.

Edit: Hmm, eerst ff op F5 rammen in het vervolg :) Grappig om te lezen dat de Asus ook gewoon 3kg is, net als de Dell concurrent :)
Nee ook DELL is gewogen en die bleek 3,25-3,5kg te wegen. Het verschil is dus denk ik wel idd 400 gram zoals blijkt uit de specs, maar beiden wegen denk ik zonder batterij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edit: eerst een error toen dubbel grrrrrr.

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 106497 op 21-02-2004 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oscar Mopperkont schreef op 21 februari 2004 @ 17:53:
[...]

Het 15.1" Scherm heeft ook 256k max kleuren. Dat is heel normaal voor een notebook TFT scherm. Die discussie is al een paar keer voorbij gekomen, maar het is echt niet iets om je druk over te maken. Ik heb er zelf nog niks van gemerkt dat het aantal kleuren "slechts" 256.000 is. Asus is gewoon eerlijk over het aantal kleuren, en andere notebookfabrikanten "vergissen" zich nogal eens en willen vaak 16.7m kleuren opgeven.
Dus de Jewel Jade 8070 heeft ook "maar" 256k kleuren max.
Grrrrrene schreef op 21 februari 2004 @ 18:05:

Bij Aragorn hebben ze de 15,4" SXGA+ op de prijslijst staan en die komen volgende week binnen. Ik heb nog extra gevraagd of het zeker de WXSGA+ is, dat was zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38504

ey maakt die 400 gram nou echt zoveel uit? als je nou een laptop vergelijkt van 3 kilo naar 7 kilo dan zou ik zeggen ok...

maar als die een half kilo zwaarder is dan boeit dat toch niet zoveel :S
althans...ik neem hem wel mee naar school enzo...ik had ook een laptop die 3,5 kilo weegde en dat valt echt mee.
gewoon een beetje workout in @ Fitness en dan wen je wel aan die kilo's ;)
hehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa
Zojuist mijn eerste probleem onstaan. Ik heb een DVD-rom cd/rw en hij leest alleen nog maar dvd's. Elke vorm van cd (audio/r(w)/originele) kan die niet meer lezen. Ik hoor wat klik geluiden wat 1 keer normaal is, maar hij blijft het doen :( Damn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 38504 schreef op 22 februari 2004 @ 02:13:
ey maakt die 400 gram nou echt zoveel uit? als je nou een laptop vergelijkt van 3 kilo naar 7 kilo dan zou ik zeggen ok...

maar als die een half kilo zwaarder is dan boeit dat toch niet zoveel :S
althans...ik neem hem wel mee naar school enzo...ik had ook een laptop die 3,5 kilo weegde en dat valt echt mee.
gewoon een beetje workout in @ Fitness en dan wen je wel aan die kilo's ;)
hehehe
Ik zou zeggen het maakt niks uit. Je neemt een notebook meestal mee in een tas en daarin nog wat andere meuk, dus dan is het misschien 400 gram op 4kg, dat is maar 10%. Ik zou min keuze daar niet van af laten hangen.

Als ik nu opnieuw zou moeten kiezen tussen de DELL en de Asus (aannemende dat die verzendactie er nog is), dan zou ik voor Asus gaan omdat die met 2 jaar garantie geleverd wordt, en met 3 jaar garantie is de Dell toch wel wee een stukje duurder. Verder heb je bij de Asus de keuze voor pixelgarantie, weet je wat je voor HD je krijgt, en heb je bij de-laptopper toch wel wat betere service dan bij Dell. Als ik het Dell topic lees dan is de service bij Dell niet echt om over naar huis te schrijven, en moet je mazzel hebben met wie je spreekt. Bij de-laptopper is de benadering persoonlijk, en is de service top! :)

Nee ik ben niet benaderd door de-laptopper voor het maken van reclame op GoT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:19
Kawa schreef op 22 februari 2004 @ 11:11:
Zojuist mijn eerste probleem onstaan. Ik heb een DVD-rom cd/rw en hij leest alleen nog maar dvd's. Elke vorm van cd (audio/r(w)/originele) kan die niet meer lezen. Ik hoor wat klik geluiden wat 1 keer normaal is, maar hij blijft het doen :( Damn.
Ik zou hem eerst effe resetten aan de onderkant en controleer gelijk of je dvd speler er nog goed inzit

Succes B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RonXP schreef op 22 februari 2004 @ 15:40:
[...]

Ik zou hem eerst effe resetten aan de onderkant en controleer gelijk of je dvd speler er nog goed inzit

Succes B)
misschien ff op de asus site kijken voor updates ofzo?
althans bij Compaq hadden ze altijd van die updates maar ik weet niet of dat bij Asus ook zo is (DVDrom/CD-rw Combo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oscar Mopperkont schreef op 22 februari 2004 @ 14:19:
[...]

Ik zou zeggen het maakt niks uit. Je neemt een notebook meestal mee in een tas en daarin nog wat andere meuk, dus dan is het misschien 400 gram op 4kg, dat is maar 10%. Ik zou min keuze daar niet van af laten hangen.

Als ik nu opnieuw zou moeten kiezen tussen de DELL en de Asus (aannemende dat die verzendactie er nog is), dan zou ik voor Asus gaan omdat die met 2 jaar garantie geleverd wordt, en met 3 jaar garantie is de Dell toch wel wee een stukje duurder. Verder heb je bij de Asus de keuze voor pixelgarantie, weet je wat je voor HD je krijgt, en heb je bij de-laptopper toch wel wat betere service dan bij Dell. Als ik het Dell topic lees dan is de service bij Dell niet echt om over naar huis te schrijven, en moet je mazzel hebben met wie je spreekt. Bij de-laptopper is de benadering persoonlijk, en is de service top! :)

Nee ik ben niet benaderd door de-laptopper voor het maken van reclame op GoT ;)
dat is wel waar wat je zegt, maar ikheb uiteindelijk toch voor Dell gekozen omdat ik die specs beter vind dan Asus...het is wel degelijk belangrijk voor de Garantie stuff enzo maar ik wil gewoon een goed laptop hebben waar ik ff een paar jaar mee vooruit kan en bij Dell kan je alles samenstellen dat vond ik een voordeel.
zoals die WUXGA/WSXGA schermen...dat is echt een must voor mij en bij de laptopper kon je dat niet veranderen (had ze daarover gemaild en ze zeiden dat het niet mogelijk was een ander scherm ervoor in deplaats te zetten) :/

op een gegeven moment moet je gewoon zelf een keuze maken welke je koopt...dan maar een beetje meer risico(garantie) en betere specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 38504 schreef op 22 februari 2004 @ 16:48:
[...]

dat is wel waar wat je zegt, maar ikheb uiteindelijk toch voor Dell gekozen omdat ik die specs beter vind dan Asus...het is wel degelijk belangrijk voor de Garantie stuff enzo maar ik wil gewoon een goed laptop hebben waar ik ff een paar jaar mee vooruit kan en bij Dell kan je alles samenstellen dat vond ik een voordeel.
zoals die WUXGA/WSXGA schermen...dat is echt een must voor mij en bij de laptopper kon je dat niet veranderen (had ze daarover gemaild en ze zeiden dat het niet mogelijk was een ander scherm ervoor in deplaats te zetten) :/

op een gegeven moment moet je gewoon zelf een keuze maken welke je koopt...dan maar een beetje meer risico(garantie) en betere specs.
Welke specs, buiten de videokaart, zijn dan beter bij de DELL???? En je moet inderdaad een keer de keuze maken. Bij mij is DELL nooit een optie geweest vanwege de prijs, maar inmiddels zijn ze behoorlijk gezakt met de prijs, dus hij zou nu voor mij zeker een optie zijn.
Maar bij DELL kun je niet echt veel meer samenstellen dan bij de Asus. Je kunt kiezen voor hogere res schermen, in breedbeeld. Maar bij Asus kun je weer kiezen voor 4:3 en breedbeeld. Bij de-laptopper kun je nu ook zelfs 54mbit lan erin krijgen. En je kunt zelf kiezen of je Winhoos erop wilt laten zetten. Dus qua keuzemogelijkheden verschillen Dell en Asus, maar om nu te zeggen dat je bij Dell meer kunt kiezen zou ik niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Bij Dell krijg je een 128MB videokaart en een 1920x1200 scherm als maximum, Asus gaat vooralsnog niet verder dan WSXGA+, niet dat dat weinig is hoor, ik neem er wel genoegen mee, maar WUXGA is wel echt ultiem moet ik zeggen :)

Maar goed, bij Asus krijg je tenminste gegarandeerd een 60GB 7200rpm schijf en heb je voor hetzelfde geld een 1,6 GHz banias ipv een 1,4. De Asus is wat lichter en lijkt wat langer mee te gaan op de accu. Bovendien is de Asus wat platter, iets wat ik ook wel prettig vind. Of de een degelijker is dan de ander, weet ik niet, dat moet iemand 's beoordelen die ze beiden in handen kan krijgen.

Voor mij is, mits het WSXGA+ scherm beschikbaar komt, de keuze gevallen op Asus. Helaas heeft Essent roet in het eten gestuurd door een naheffing van 1200 euro te sturen wegens jarenlange te lage schattingen, terwijl we @#&@(^$(&( wel gewoon de meterstanden doorgaven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa
RonXP schreef op 22 februari 2004 @ 15:40:
[...]

Succes B)
Hij blijft niet hangen ofzo dus resetten lijkt me niet nodig. Ik heb de drive er al uitgehaald om te kijken of er mischien een haar oid in het contact zat, maar er was niks te zien.
Anoniem: 38504 schreef op 22 februari 2004 @ 16:42:
[...]

misschien ff op de asus site kijken voor updates ofzo?
althans bij Compaq hadden ze altijd van die updates maar ik weet niet of dat bij Asus ook zo is (DVDrom/CD-rw Combo)
Drivers maken niet veel uit Hij heeft het gedaan en het probleem is er ook als ik een audio cd probeer af te spelen met die AudioDJ optie (spelen als je laptop uitstaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99216

OWIE heeft een aantal foto's kunnen bemachigen :*)

veel kijkplezier :)

Afbeeldingslocatie: http://owie.nl/laptop/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://owie.nl/laptop/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://owie.nl/laptop/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://owie.nl/laptop/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://owie.nl/laptop/5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://owie.nl/laptop/6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://owie.nl/laptop/7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://owie.nl/laptop/8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://owie.nl/laptop/9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://owie.nl/laptop/10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://owie.nl/laptop/11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://owie.nl/laptop/12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://owie.nl/laptop/13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://owie.nl/laptop/14.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35919

mooie pics!, is de onderkant open ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa
Anoniem: 35919 schreef op 22 februari 2004 @ 20:41:
mooie pics!, is de onderkant open ofzo?
lijkt meer op een ding dat op de op het licence stickertje van windows ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ziet eruit als een pendrive ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
Ik heb ondertussen ook al een hoop afbeeldingen verzameld van deze laptop. Ik heb ze even gerarred (openen met Winrar) en op mijn webspace gezet. Er kunnen wel een paar foto's dubbel inzitten :P . Ik hoop dat ik hier niet een hoop copyrights mee overtreedt ;) .

Linkje:
http://users.skynet.be/mini.me/AsusM6000.rar

Maybe op andere server zetten en linkje maken in de hoofdpost? (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35919

lol, ik zie het nu ook, vaage kleuren voor een pendrive, thnx voor die rar file trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn
  • Laatst online: 28-05 21:50
Grrrrrene schreef op 22 februari 2004 @ 21:29:
Ziet eruit als een pendrive ofzo :)
Is een aansteker }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ohja, ik meende een USB plug te herkennen, is het het vuursteen stukje :X

* Grrrrrene = nerd B)

[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 22-02-2004 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa
Kawa schreef op 22 februari 2004 @ 11:11:
Ik mag uitvinden hoe de pickup&return service van Asus is want 't laptoppie gaat even op vakantie. Iemand anders hier al een ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 19:51
nog iets over de-laptopper, vandaag ging m'n pa een m6000 halen, zat er een azerty toetsenbord op |:(
dat kunnen zie niet eerst even melden voordat hij dat end had afgelegd....

nou moeten we weer w8ten op een qwerty toetsenbord...

iemand dit ook meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helpme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:41
zijn ze dan alweer binnen bij de-laptopper?
Ik zit namelijk al 3 weken te wachten, en nog steeds niks gehoord :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27615

misschien waren de laptops zonder dode pixels op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
Ik heb juist nog even gechat met Willem-Jan van De Laptopper, ze hebben vandaag de Intel Pro/Wireless 2200BG binnengekregen!! Dus ze zullen die vandaag of morgen wel bij hun accessoires zetten :p!

Ik ga deze laptop deze week kopen, ik vind het alleen jammer dat de garantie van Asus niet geldig is in België :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

titan_pi8 schreef op 24 februari 2004 @ 11:53:
Ik heb juist nog even gechat met Willem-Jan van De Laptopper, ze hebben vandaag de Intel Pro/Wireless 2200BG binnengekregen!! Dus ze zullen die vandaag of morgen wel bij hun accessoires zetten :p!

Ik ga deze laptop deze week kopen, ik vind het alleen jammer dat de garantie van Asus niet geldig is in België :(
Op de sticker op de notebook staat toch echt GLOBAL warranty. Dus die garantie is neem ik aan ook in belgie geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn
  • Laatst online: 28-05 21:50
titan_pi8 schreef op 24 februari 2004 @ 11:53:

Ja, ik zie net dat je nu ook een intel 54g kaart erbij kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricall
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04-2022
Ik zie bij de deze asus (via foto's ) in het ene scherm onder in een paar speakers zitten. En bij de andere weer niet. Is dit ook het verschil tussen de M6000N en de M6000BN ? Of zit hier het verschil weer ergens anders in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa
Ricall schreef op 24 februari 2004 @ 14:51:
Ik zie bij de deze asus (via foto's ) in het ene scherm onder in een paar speakers zitten. En bij de andere weer niet. Is dit ook het verschil tussen de M6000N en de M6000BN ? Of zit hier het verschil weer ergens anders in...
Bij de versie met het 15,4" Wxga scherm zitten die speakers eronder. Dit is de so-called multimedia versie. Bij de versie met het 14" scherm heb je ze dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
Kawa schreef op 24 februari 2004 @ 15:15:
[...]

Bij de versie met het 15,4" Wxga scherm zitten die speakers eronder. Dit is de so-called multimedia versie. Bij de versie met het 14" scherm heb je ze dus niet.
Inderdaad, bij de 15.1" versie ook niet. Alleen bij de M6000BN dus zoals gezegd.

Over die garantie: ik vind het ook heel raar maar iedereen bij De Laptopper verteld me dat de pick up & return garantie niet geldt in België, het wordt dan send-in garantie (was niet helemaal volledig in vorige post).
Ik zei ze dat ik dat wel een heel groot nadeel vond en dat ik maar 15km van de Nederlandse grens woon. Ze hebben me gezegd dat ik dan wel met Asus zou kunnen afspreken om ergens aan de Nederlandse grens samen te komen. Ik zou de laptop ook kunnen achterlaten bij een kennis in Nederland en dat ze hem daar komen ophalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nu het WSXGA+ scherm toch leverbaar is/komt in Nederland, zit ik met 1 laatste vraag: Hoe problematisch is een widescreen scherm voor games? Is er geen enkele mogelijkheid om het scherm in te stellen op 4:3 zodat je zoals bij een 16:9 TV geen stretched beeld krijgt, maar gewoon links en rechts zwarte balken?

Ik weet toevallig dat NFS spellen vaak een speciale widescreen setting hebben, dus dat zou al moeten helpen, maar bijvoorbeeld C&C Generals snapt alleen 4:3 resoluties. Zit er op de laptop een optie om het beeld NIET uit te rekken, maar in verhouding te houden? Voor CAD/CAM en Photoshop lijkt me 16:10 handig zodat je links/rechts je werkbalken kunt houden en toch een vierkante workspace overhoudt, maar ik wil er ook wel 's een spelletje op spelen, anders had ik geen Ati M10 genomen ;)

Als iemand dat weet of kan testen voor me: thanx :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Von unsere Deutsche freunde:
http://www.modding-tech.de/articles/?id=11

Nog een leuke voor die die een andere cpu, mini-pci, hd of geheugen willen:
http://www.encke.net/enck...le=index&req=getit&lid=11

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 49380 op 24-02-2004 19:57 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste