Kost een paar centen (€ 129,90) maar dan heb je ook wat: de JanSport Lapstation.

En zoals je kunt zien, past de M6000 keurig in het laptopvak dat te voorschijn komt als je de achterzijde openritst:

Alleen voor de voeding is in dit achtervak geen plaats, maar die kun je makkelijk in een van de drie zeer ruime voorvakken kwijt.
De tas heeft een totale inhoud van 36 liter, wat zeer ruim is voor een laptop rugzak.
Het laptopvak is rondom voorzien van een laag schuimrubber + een harde plastic rand (=dubbele bescherming). De achterzijde (tegen je rug aan) bevat een dubbele schuimrubberlaag, met daartussen een plastic plaat. De voorzijde van het vak bevat alleen een dikke laag schuimrubber.
Zowel links als rechts van de laptop zitten schuimrubber randen, die met klitteband in de tas vast zitten. I.c.m. de band die over de laptop heen ligt, houden deze de laptop keurig op zijn plaats. Helemaal bovenin de tas is nog net plaats voor de muis + een telefoonkabeltje + stekker.
Aangezien de deksel van de M6 notebooks niet erg stevig is (drukt nogal snel is) kun je deze beter niet zonder extra bescherming zo in de tas stoppen. De spullen die je in de opbergvakjes stopt (netwerkkabel, slotkabel, etc.), drukken dan namelijk het LCD scherm tegen het toetsenbord en de mousepad, waardoor hele lichte slijtageplekken zichtbaar worden op het scherm. Kwam ik dus helaas net te laat achter. Het valt niet heel erg op (alleen als er licht van opzij op valt), maar het is toch zonde.
Om verdere slijtage te voorkomen heb ik een plaatje 5mm hardboard precies op de maat van de laptop gezaagd, en deze leg ik nu altijd boven op de laptop, als ik deze in mijn rugzak vervoer. Weegt bijna niks, maar bied een zeer goede bescherming.
Deze tas is o.a. te krijgen bij
Bever Zwerfsport en GoTo (1e etage
Kalvertoren Amsterdam). Beide zaken verkopen ook nog andere merken & modellen laptop(rug)tassen, dus als dit niet is wat je zoekt, dan hebben ze vast wel een ander leuk model voor je.
Tip: neem of je laptop mee, of iets wat precies dezelfde maat heeft. Want sommige laptoprugzakken lijken op het oog erg ruim, maar zodra je je laptop er in probeert te stoppen, blijken ze net te krap.
[
Voor 5% gewijzigd door
Anoniem: 46999 op 30-03-2004 11:12
]