[Ervaringen] Asus M6000N (notebook) - deel 2

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 9.321 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107442

Herkent iemand dit probleem:
Wat me wel opviel is dat na intensief gamen er terug in de desktop in sommige foto's (bv background) kleine groepjes flikkerende groene pixels te zien zijn, als je goed oplet. Dit verdwijnt na een paar minuten vanzelf. Het lijkt op een soort ruis.

Dit komt van:
[Ervaringen] Jewel Brilliant 2785 met Radeon M10
De 2785 heeft dus ook een M10, en aangezien het een videokaart issue lijkt, wilde ik weten of het ook voorkomt bij andere laptops met deze kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87748

Zou de GPU misschien te warm worden?
De koeler van mijn ATI 9800 (in mijn desktop) kapte ermee en ik kreeg ook van dat soort verschijnselen.
Het feit dat ze verdwijnen lijkt erop dat de GPU langzaam weer afkoelt.

NFI hoor, is maar een gokje :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-05 19:19
Anoniem: 107442 schreef op 25 maart 2004 @ 15:04:
Herkent iemand dit probleem:
Wat me wel opviel is dat na intensief gamen er terug in de desktop in sommige foto's (bv background) kleine groepjes flikkerende groene pixels te zien zijn, als je goed oplet. Dit verdwijnt na een paar minuten vanzelf. Het lijkt op een soort ruis.

Dit komt van:
[Ervaringen] Jewel Brilliant 2785 met Radeon M10
De 2785 heeft dus ook een M10, en aangezien het een videokaart issue lijkt, wilde ik weten of het ook voorkomt bij andere laptops met deze kaart.
Dit heb je dus niet bij je Asus M6000 voor alle duidelijkheid? Ikzelf heb er geen last van, na uren gamen werkt alles nog perfect en voelt de laptop ook niet heet, wel warm natuurlijk maar niet warmer als dat ik er gewoon op de batterij mee zou werken...

Ik heb vandaag mijn draadloos netwerkkaartje gekregen (Intel Pro/wireless 2200BG), het was kwijtgeraakt bij UPS maar heb het dus uiteindelijk toch gekregen. Ik heb zelf mijn laptopje moeten openschroeven en dat kaartje moeten installeren. Damn dat was spannend. Om het frontje met de powerknop enzo in te verwijderen moest ik ferm veel kracht (relatief natuurlijk) zetten op dat ding maar is toch gelukt zonder stukken te maken.
Heb fotos gemaakt voor mensen die geïnteresseerd zijn (post hier maar als je ze wilt zien ofwel via MSN)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104635

oke dan... ik heb het vorige deel van dit draadje helemaal doorgelezen en ben helemaal gek gemaakt... en heb ook de m6n besteld :D . Ik wilde eerst voor de dell 8600 gaan... maar vindt dat de m6n in mijn opzicht meer voordelen heeft tegenover die dell. Mijn config: M6000N Centrino 1,6Ghz 60GB 7200RPM 512MB DVD/CDRW 15.1 SXGA+TFT ATI M10 W-LAN 802.11G. Kaartje er appart in laten zetten. Ga hem vooral gebruiken voor muziek programma's, games, beeldbewerking, school en het maken van websites voor andere. Een breedbeeld vond ik niet nodig omdat ik er toch geen films op ga kijken... en twee word documenten/internet pagina's naast elkaar zit ik ook niet om te springen - daar heb ik alt+tab voor :) .

Ik heb bij http://www.insnotebook.nl/home/index.asp gelijk maar even een vette bagpack besteld - deze: http://www.targus.com/uk/product_details.asp?sku=CTM600 om presies te zijn...

Vandaag ben ik gebeld dat ik hem morgen op kan halen. Ben dus errug benieuwd vooral omdat ik weinig/geen ervaringen met laptops heb. Xal nog wat screens maken en me bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Werd net gebeld door de-laptopper en hij wordt morgen hier op mijn adres in Groningen! geruild :) Ze verwisselen dan dus ook de hd, dus ik heb nergens last van.

Ik hoop met name dat van die nieuwe de fan niet meer zo vaak aanslaat. Gisteravond liet ik mijn pc ook ff 's nachts aanstaan, en dan doet hij geen kont, en toch slaat periodiek de fan dan aan.... Waarvoor ik hem juist niet gekocht had. Maar goed dat is dus vanaf morgen hopelijk verleden tijd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106506

IK heb nu een paar maanden deze laptop en ben zeer tevreden. Het enige dat me irriteerd is dat ik nog steeds de middelste functieknop (WLAN) boven het toestenbord niet aan de praat krijg: Unable to the INTEL Sebring API. Please install the proset utility.

WLAN werkt overigens pima. INTEL proset heb ik van de ASUS CD geinstalleerd.

Mijn INTEL proset bevat geen netwerk components.

Kan iemand mij in jip-en-janneke taal uitleggen wat ik moet doen.

Groeten,
Hawk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Light
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Bij mij werkt de knop wel, heb hier wel een iets voor moeten installeren. Het bestand "WLAN2100APP_XP_040318.zip", dit bestand heb ik van de asus download site gehaald die op pagina 16 werdt weergegeven. Ik kan nu gewoon met de knop de wireless lan uit en aan zetten.

Nog maar even in jip en janneke taal:
Download: ftp://www.asus.it/pub/ASUS/nb/M6N/WLAN2100APP_XP_040318.zip
Dit bestand moet je uiteraard uitpakken, daarna de setup.exe starten en laden en voila, alles is geinstalleerd. Computer opnieuw opstarten en men kan gebruik maken van de mooi knop.

[ Voor 37% gewijzigd door The_Light op 25-03-2004 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107442

titan_pi8 schreef op 25 maart 2004 @ 18:49:
[...]

Dit heb je dus niet bij je Asus M6000 voor alle duidelijkheid? Ikzelf heb er geen last van, na uren gamen werkt alles nog perfect en voelt de laptop ook niet heet, wel warm natuurlijk maar niet warmer als dat ik er gewoon op de batterij mee zou werken...
Nee, ik heb een Jewel Brilliant 2785. Hij wordt ook niet heel heet, maar dat kan net zo goed betekenen dat de videokaart zijn hitte niet kwijt kan. Ik hou het in de gaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109809

Anoniem: 109809 schreef op 25 maart 2004 @ 13:56:
[...]

Die site ziet er best aardig uit, ik kan veel preciezer mijn laptop samenstellen dan bij de meeste anderen. En via MSN bereikbaar ook nog. :) Misschien ga ik het daar maar eens proberen, bedankt voor de tip in ieder geval!
Na nogmaals bij informatique navraag gedaan te hebben heb ik besloten mijn bestelling te verplaatsen naar de laptopper, die naar eigen zeggen volgende week de 54mbit intel pro/wireless 2200bg weer krijgen, en mijn configuratie (M6000N 15,1" p4m 1,7 GHz 1x512 MB 60 GB 7200 rpm met wireless G) eind volgende week thuis kunnen bezorgen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb net me laptop opgehaald (mooi dingetje overigens) en ben bezig windowsXP erop te zetten. Ik wil aan jullie vragen of het normaal is dat het onderste deel van het scherm VEEL helderder is dan het bovenste deel van het scherm. Ik zit dus in het blauwe installatie scherm. De onderkant is veel helderder... iemand problemen mee gehad? of is dit normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik heb zojuist mijn nieuwe notebook gekregen! Binnen een paar minuten was de hd omgewisseld en was de man weer weg. Heb even gechecked op kapotte pixels, en ik zie ze niet! Verder heb ik even gekeken naar de lichtverdeling, en ook geen donkere plekken!
Ik heb hem nu 10 minuten, en de temperatuur van de proc blijft ook nog beneden de 40 graden, zo'n 35-37 graden. Dat is toch bijna 10 graden lager dan mijn vorige altijd had. Nu maar hopen dat dat zo blijft :)

Net even NFS gedaan om te kijken of de fan kan aanslaan ;) en dat doet ie, lijkt wel alsof de fan ook stiller is, maar dat kan ik mij ook inbeelden natuurlijk.

Maar toch nog even zeggen dat het echt superservice is van de-laptopper!!! _/-\o_

Oh ja en ik kreeg ook nog een supergave radiografisch bestuurbare auto! 8) En niet een lullig klein dingetje, maar echt een joekel van een ding! Echt gaaf!

[ Voor 27% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 26-03-2004 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oscar Mopperkont schreef op 26 maart 2004 @ 13:24:
Ik heb zojuist mijn nieuwe notebook gekregen! Binnen een paar minuten was de hd omgewisseld en was de man weer weg. Heb even gechecked op kapotte pixels, en ik zie ze niet! Verder heb ik even gekeken naar de lichtverdeling, en ook geen donkere plekken!
Ik heb hem nu 10 minuten, en de temperatuur van de proc blijft ook nog beneden de 40 graden, zo'n 35-37 graden. Dat is toch bijna 10 graden lager dan mijn vorige altijd had. Nu maar hopen dat dat zo blijft :)

Net even NFS gedaan om te kijken of de fan kan aanslaan ;) en dat doet ie, lijkt wel alsof de fan ook stiller is, maar dat kan ik mij ook inbeelden natuurlijk.

Maar toch nog even zeggen dat het echt superservice is van de-laptopper!!! _/-\o_

Oh ja en ik kreeg ook nog een supergave radiografisch bestuurbare auto! 8) En niet een lullig klein dingetje, maar echt een joekel van een ding! Echt gaaf!
Wtf een radiografisch bestuurbare auto bij de reparatie van je laptop?? :D Of omdat het lang geduurd heeft ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok, ik zit nu met me laptop op een andere plek, en na alles geinstalleerd te te hebben, valt het helderheids verschil wel mee. Alleen de kleuren verschillen wel wat vergeleken op mijn monitor. De achtergrond is hier meer blauw dan dat paarsachtige... magoed... ik heb verder nergens last van. Ja het toetsenbord aan de linkerkant is een beetje naar beneden te drukken.... maar daar stoor ik me ook niet aan. ook geen dode pixels. Verder is die fan ook nog geen een keer aangeslagen tijdens internetten en msn... alles werkt perfect... alleen ik heb dus wel een beetje ghosting... maar ik ga toch niet veel gamen... maar ghosting went ook. dus tot zo ver maar weer ff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 16:38
Kawa schreef op 23 maart 2004 @ 14:08:
[...]
Ze wilden de DVD/cd drive niet nasturen want deze moest door Asus "gemonteerd" worden :? Waarschijnlijk iemand aan te phone gehad die er geen bal verstand van had want dit is een wel erg betuttelende policy.
En ik heb mijn laptopie weer terug. Zonder dvd combi want het was bij een andere helpdeskert geen probleem om die na te sturen. Nu nog hopen dattie daadwerkelijk ooit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Woohoo de laptopper zet er wel vaart achter, morgenochtend komen ze 'm brengen, minder dan 24 uur na m'n bestelling! _/-\o_ Service lijkt me wel okee. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102532

Anoniem: 104635 schreef op 26 maart 2004 @ 15:27:
ok, ik zit nu met me laptop op een andere plek, en na alles geinstalleerd te te hebben, valt het helderheids verschil wel mee. Alleen de kleuren verschillen wel wat vergeleken op mijn monitor. De achtergrond is hier meer blauw dan dat paarsachtige... magoed... ik heb verder nergens last van. Ja het toetsenbord aan de linkerkant is een beetje naar beneden te drukken.... maar daar stoor ik me ook niet aan. ook geen dode pixels. Verder is die fan ook nog geen een keer aangeslagen tijdens internetten en msn... alles werkt perfect... alleen ik heb dus wel een beetje ghosting... maar ik ga toch niet veel gamen... maar ghosting went ook. dus tot zo ver maar weer ff...
Ik heb m'n laptop nu toch alweer een tijdje, maar als ik alleen aan het internetten ben en/of msn, slaat mijn fan weldegelijk aan.
Ik dacht eigenlijk dat dat normaal was, of niet? 8)7
Waar kan ik trouwens de temperatuur zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102532 schreef op 26 maart 2004 @ 18:49:
[...]

Ik heb m'n laptop nu toch alweer een tijdje, maar als ik alleen aan het internetten ben en/of msn, slaat mijn fan weldegelijk aan.
Ik dacht eigenlijk dat dat normaal was, of niet? 8)7
Waar kan ik trouwens de temperatuur zien?
je moet ff op die cd kijken die meegeleverd is. Daar staan wel wat handige utilities op waarmee je oa die fan niet zo vaak gaat blazen... en ook ook progje... probe ofzo heet het, daar kun je je temp. mee bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80403

Is deze M6N met 14" of 15,1" tft scherm?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 80403 op 26-03-2004 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 16:38
Anoniem: 80403 schreef op 26 maart 2004 @ 20:37:
Is deze M6N met 14" of 15,1" tft scherm?
14"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
Anoniem: 106506 schreef op 25 maart 2004 @ 21:41:
IK heb nu een paar maanden deze laptop en ben zeer tevreden. Het enige dat me irriteerd is dat ik nog steeds de middelste functieknop (WLAN) boven het toestenbord niet aan de praat krijg: Unable to the INTEL Sebring API. Please install the proset utility.

WLAN werkt overigens pima. INTEL proset heb ik van de ASUS CD geinstalleerd.

Mijn INTEL proset bevat geen netwerk components.

Kan iemand mij in jip-en-janneke taal uitleggen wat ik moet doen.

Groeten,
Hawk
Let me guess: Ge hebt de Intel Pro/Wireless 2200
BG adapter (54Mbps)? Dan moet ge een nieuwere versie van de Intel Proset software hebben om dat knopje enzo te laten werken.
Ik heb die software op de site van dell gevonden:
http://support.ap.dell.co...Windows_NT&searchtype=age

Ik heb geen problemen met de helderheid van het scherm, het is trouwens normaal dat in bepaalde kijkhoeken sommige delen van het scherm lichter lijken als andere denk ik...
BTW ik heb er ook zo'n mega auto op afstandsbediening bijgekregen :p...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104635 schreef op 26 maart 2004 @ 20:25:
[...]

je moet ff op die cd kijken die meegeleverd is. Daar staan wel wat handige utilities op waarmee je oa die fan niet zo vaak gaat blazen... en ook ook progje... probe ofzo heet het, daar kun je je temp. mee bekijken...
Zou je ook even kunnen zeggen welke programma's ik dan nodig heb?
Ik heb XP namelijk net opnieuw geïnstalleerd en wil dus zo weinig mogelijk onnodige programma's installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 109809 schreef op 26 maart 2004 @ 14:12:
[...]

Wtf een radiografisch bestuurbare auto bij de reparatie van je laptop?? :D Of omdat het lang geduurd heeft ofzo?
Die man zei dat het was omdat iedereen deze maand (ofzo) bij zijn bestelling een auto kreeg, dus ik kennelijk ook :) Vooral mijn huisgenoten zijn er erg blij mee en gingen meteen op het pleintje voor bij ons met dat ding spelen. NFS in real-life! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oscar Mopperkont schreef op 27 maart 2004 @ 10:38:
[...]

Die man zei dat het was omdat iedereen deze maand (ofzo) bij zijn bestelling een auto kreeg, dus ik kennelijk ook :) Vooral mijn huisgenoten zijn er erg blij mee en gingen meteen op het pleintje voor bij ons met dat ding spelen. NFS in real-life! :+
Sinds vanochtend heb ik m'n laptop, geen klachten tot nog toe! En, inderdaad, met een coole rode radiografisch bestuurbare BMW! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 15:06

the-spawn

.: Dark Storm :.

Ik ben ook al tijdje aan het kijken naar een laptop, nu is mijn oog ook gevallen op de Asus M6000-N.

Ziet er allemaal goed uit.
Nu zie ik bij de-laptopper dat daar nu M6000BN staan.
Wat is het verschil eigenlijk? tov een M6000-N?

Als ik er een ga kopen dan DEZE denk ik.

Valt me wel op dat de prijzen en specs veel veranderen.

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

BN=Breedbeeld
N=Normaal beeld --> 4:3

Dat is het verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn

the-spawn

Dus dat wil zeggen BN = 15,4" en de N=14,1" of 15,1"

Mijn voorkeur gaat dan toch naar de BN :D
Ik wil hem eigenlijk vet graag kopen maarja 1660 euro's is best veel :(

[ Voor 9% gewijzigd door the-spawn op 27-03-2004 15:26 ]

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

the-spawn schreef op 27 maart 2004 @ 15:24:
Dus dat wil zeggen BN = 15,4" en de N=14,1" of 15,1"

Mijn voorkeur gaat dan toch naar de BN :D
Ik wil hem eigenlijk vet graag kopen maarja 1600 euro's is best veel :(
Je krijgt er ook wat voor terug! Qua prijs/kwaliteit is het voor een centrino heel goed wat je krijgt.

Overigens is nadeel breedbeeld wel de lage res van 1280x800, de 15.1 4:3 heeft 1400x1050 _/-\o_ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn

the-spawn

Oscar Mopperkont schreef op 27 maart 2004 @ 15:26:
[...]

Je krijgt er ook wat voor terug! Qua prijs/kwaliteit is het voor een centrino heel goed wat je krijgt.

Overigens is nadeel breedbeeld wel de lage res van 1280x800, de 15.1 4:3 heeft 1400x1050 _/-\o_ >:)
De laptopper heeft nu geen optie tot 15,1 met een 1,5 en mininmaal 40Gb enz enz.
Jammer, maar geloof wel dat deze site zo'n beetje goedkoopste is, toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hallo... ik heb hier dus lopen klagen over de helderheid van het scherm... ik vindt het iets TE helder. Vooral 's avonds als ik een movie kijk, zijn die onderste zwarte balk en die bovenste gewoon vet licht zwart. Ik weet niet of het normaal is. En ook als ik naar me bureau blad kijk... zijn sommige delen lichter dan andere. Ik heb er niet zo extreem veel last van maar ik wil gewoon weten of dit normaal is of niet. Als het normaal is... is een tft geen goed idee om films mee te kijken.

Edit: owja... en over die race auto... ik ging hem afgelopen vrijdag halen... maar kreeg helemaal geen race auto ;( ... maja.. ze moeten nog een 802.11g kaartje naleveren.. dus vraag adriaan via msn of ie er ff aan wilt denken . :) .. leuk voor me neefje zo'n auto

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 104635 op 27-03-2004 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46999

Anoniem: 104635 schreef op 27 maart 2004 @ 18:38:
hallo... ik heb hier dus lopen klagen over de helderheid van het scherm... ik vindt het iets TE helder. Vooral 's avonds als ik een movie kijk, zijn die onderste zwarte balk en die bovenste gewoon vet licht zwart. Ik weet niet of het normaal is.
Je kunt toch gewoon met Fn + F5/F6 de helderheid van het scherm bijregelen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46999 schreef op 27 maart 2004 @ 19:30:
[...]
Je kunt toch gewoon met Fn + F5/F6 de helderheid van het scherm bijregelen??
tof... zo leer je nog is wat (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
Hehe tjah het scherm kan soms wel wat té licht zijn, maar dat is inderdaad vlug opgelost door het gewoon wat minder te zetten :).

Ff vraagje voor de mensen die speedswitch XP gebruiken: werkt bij jullie de 'batterij optimized' modus? Bij mij werkt die even (paar minuten ofzo) en dan loopt men laptop vast. Allez niet echt vast, alle programma's werken door en alle filmpjes bewegen nog maar mijn muis verdwijnt en mijn keyboard doet nix en na een tijdje krijg ik een of andere foutmelding (weet niet meer welke maar het woord powerscheme zat er in, can't activate power scheme of iets in die aard). Hebben jullie dat ook?
En wat is het verschil tussen max battery en battery optimized eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-05 22:37

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Zelf denk ik battery optimzed dat dat zo zuinig mogelijk is, langer werken en max battery maximale performance op batterij, korter werken...

Maar das ook maar een gokje ;)

[ Voor 5% gewijzigd door FongWan op 27-03-2004 23:14 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106263

titan, wnnr zijn je examens nou gedaan?

Dan kan ik eens komen kijken naar dat ding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en wat ik ook zo vaag vindt: Ik heb een 1.6 Ghz en ik zodra ik rechtermuis op deze computer doe... dan zie ik dat ook, maar de klok snelheid heb ik nog nooit hoger gezien dan 600 MHz. Kan iemand dit verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104635 schreef op 28 maart 2004 @ 01:16:
en wat ik ook zo vaag vindt: Ik heb een 1.6 Ghz en ik zodra ik rechtermuis op deze computer doe... dan zie ik dat ook, maar de klok snelheid heb ik nog nooit hoger gezien dan 600 MHz. Kan iemand dit verklaren?
Jawel, die 600 MHz is de standaard processorclock voor batterijmodus. Als je van de Asus CD de utility Power 4 Gear installeert, kun je verschillende powerschemes instellen, en ook je processor wat hoger clocken. Let wel dat het super performance scheme alleen werkt als je 'm op de lader hebt. :)

Zelf heb ik weer heel wat anders; als ik in device manager kijk zie ik drie werkende USB universal host controllers, drie werkende usb root hubs, en een USB controller met een geel uitroeptekentje erbij. Blijkbaar kan de driver voor dat device niet geinstalleerd worden. Iemand enig idee hoe ik dat fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 15:35

Francois

Dus...

Anoniem: 109809 schreef op 28 maart 2004 @ 12:24:
[...]

Zelf heb ik weer heel wat anders; als ik in device manager kijk zie ik drie werkende USB universal host controllers, drie werkende usb root hubs, en een USB controller met een geel uitroeptekentje erbij. Blijkbaar kan de driver voor dat device niet geinstalleerd worden. Iemand enig idee hoe ik dat fix?
Misschien domme opmerking van mij maar heb je Intel INF update geinstalleerd, en windows updates ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 15:00
Service Pack 1 installeren, en dan zelf laten zoeken naar het beste stuurprogramma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106506

The_Light schreef op 25 maart 2004 @ 23:19:
Bij mij werkt de knop wel, heb hier wel een iets voor moeten installeren. Het bestand "WLAN2100APP_XP_040318.zip", dit bestand heb ik van de asus download site gehaald die op pagina 16 werdt weergegeven. Ik kan nu gewoon met de knop de wireless lan uit en aan zetten.

Nog maar even in jip en janneke taal:
Download: ftp://www.asus.it/pub/ASUS/nb/M6N/WLAN2100APP_XP_040318.zip
Dit bestand moet je uiteraard uitpakken, daarna de setup.exe starten en laden en voila, alles is geinstalleerd. Computer opnieuw opstarten en men kan gebruik maken van de mooi knop.
Jammer maar helaas dit werkt niet, nog steeds diezelfde proset sebring meldling na installatie van die driver. Ik heb een intel pro 2100 3B adapter. Ik jouw proset scherm ook leeg?

ik heb nog steeds versie 1.2.1.1 na installatie van die driver. jij ook? (31-07-2003)

Hawk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
  • Laatst online: 30-05 13:50
Wat is de gemiddelde bedrijfstemperatuur bij iedereen? Als ik zoals nu alleen wat internet, aangesloten op het lichtnet, en ik heb het ding op m'n schoot, dan loopt de temperatuur makkelijk op tot boven de 50 graden en daarna slaat de koeler aan. Dan gaat de temperatuur tot ongeveer 45-46 graden en slaat de koeler af en loopt het weer snel op tot boven de 50. Ik vraag me echt af of dit dus wel goed is (volgens mij vragen meer mensen zich dit af). Ik heb verschillende utilities van de ASUS cd geinstalleerd + updates daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27615

als ik hem op 1600 Mhz heb lopen, dat heb ik dezelfde temperaturen als jouw

Loopt die op 600 Mhz, dan zit de temperatuur op 32 graden.

Heb je service pack 1 wel geinstalleerd en de cpu_hotfix??

Nog iets, je moet niet uitgaan van de snelheid die systeem aangeeft in het configuratiescherm. Controleer de snelheid met bijvoorbeeld speedswitch, en schakel dan realtime cpu calculation aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Francois schreef op 28 maart 2004 @ 13:01:
[...]

Misschien domme opmerking van mij maar heb je Intel INF update geinstalleerd, en windows updates ook?
Niet zo'n hele domme vraag, ik had alleen de INF update van de meegeleverde CD geinstalleerd, met de nieuwste versie van de Asus website was het probleem verholpen. :)

Over die temperaturen, ik heb het even gecheckt en ook mijn laptop schommelt tussen de 45 en de 50 graden, waarbij de fan dus regelmatig aanslaat. Maar de stekker zit er nu in dus hij draait op 1700 MHz, dat heeft er vast nog wel wat mee te maken. Ik zal eens controleren hoe warm hij wordt op de batterij, met wat lagere snelheden. Die cpu_hotfix van de CD kon ik trouwens niet installeren, ik kreeg een error... op de Asus site is hij niet te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
Anoniem: 27615 schreef op 28 maart 2004 @ 15:07:
als ik hem op 1600 Mhz heb lopen, dat heb ik dezelfde temperaturen als jouw

Loopt die op 600 Mhz, dan zit de temperatuur op 32 graden.

Heb je service pack 1 wel geinstalleerd en de cpu_hotfix??

Nog iets, je moet niet uitgaan van de snelheid die systeem aangeeft in het configuratiescherm. Controleer de snelheid met bijvoorbeeld speedswitch, en schakel dan realtime cpu calculation aan.
Service Pack 1 is geinstalleerd. En wat betreft de cpu_hotfix, ik dacht dat die alleen voor Win2000 was. Had em eerst geprobeerd te installeren, maar dit werkte bij mij ook niet. Dacht dat ik toen in zo'n readme las, dat die dus alleen voor Win2000 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109809 schreef op 28 maart 2004 @ 15:39:
[...]

Niet zo'n hele domme vraag, ik had alleen de INF update van de meegeleverde CD geinstalleerd, met de nieuwste versie van de Asus website was het probleem verholpen. :)

Over die temperaturen, ik heb het even gecheckt en ook mijn laptop schommelt tussen de 45 en de 50 graden, waarbij de fan dus regelmatig aanslaat. Maar de stekker zit er nu in dus hij draait op 1700 MHz, dat heeft er vast nog wel wat mee te maken. Ik zal eens controleren hoe warm hij wordt op de batterij, met wat lagere snelheden. Die cpu_hotfix van de CD kon ik trouwens niet installeren, ik kreeg een error... op de Asus site is hij niet te downloaden.
Zou je even de directe link naar die nieuwste INF update willen geven?
Zodra ik op de Asus website bij de M6000N op downloads klik, zegt ie dat de pagina 'niet kan worden weergegeven'. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hmm bij mij blijft de proc nu ook ineens op max snelheid staan... Terwijl speedswithc normaal wel terugschakeld...

Kan iemand meer info geven over die cpu_hotfix? Is hij nu wel of niet nodig onder WinXP-Pro SP1 en waar is hij te downen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102532 schreef op 28 maart 2004 @ 16:33:
[...]

Zou je even de directe link naar die nieuwste INF update willen geven?
Zodra ik op de Asus website bij de M6000N op downloads klik, zegt ie dat de pagina 'niet kan worden weergegeven'. :?
Alsjeblieft: http://www.asus.it/suppor...te_ALL_031212.zip~zaqwedc

Gouden tip (heb ik ergens in deze thread gelezen): asus.it werkt veel beter en de download area is gewoon in het engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
Anoniem: 106263 schreef op 28 maart 2004 @ 00:35:
titan, wnnr zijn je examens nou gedaan?

Dan kan ik eens komen kijken naar dat ding ;)
Dinsdag voormiddag: laatste examen (BAH Geschiedenis, mijn slechtste vak :p).
Dinsdag namiddag: I'm wasted to tha max
Dinsdag avond: zie dinsdag namiddag
Woensdag voormiddag: (verplichte) filmvoorstelling
Woensdag namiddag: voetbalwedstrijd
Donderdag ben ik normaal vrij maar dat is nog niet 100% zeker. Dan zou je normaal wel kunnen komen...

De temperatuur schommelt bij mij ook tussen de 45-53° op max performance. En op batterij is ie rond de 40-45° met soms uitschieters tot meer als 50° en dan slaat de fan heel even aan (uitzonderlijk)...

Mmh nu weet ik nog altijd niet wat het verschil tussen battery optimized en max battery is :p. Max battery is al zeker niet max performance op battery hoor :).

Edit: wat ben ik stom, op die site van speedswitch xp staat mooi uitgelegd wat het verschil ertussen is:

Max. performance keeps the CPU at maximum speed (i.e. a P3-M@1GHz runs at 1GHz continously)
Battery optimized keeps the CPU at the lower speed (i.e. a P3-M@1GHz runs at 733MHz continously)
Max. battery keeps the CPU at the lower speed and allows further throttling depending on remaining battery power
Dynamic switching switches between the lower and maximum speed according to current CPU load (i.e. a P3-M@1GHz switches automatically between 733MHz and 1GHz)

[ Voor 25% gewijzigd door titan_pi8 op 28-03-2004 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:28
Ik heb zojuist mijn M6000BN besteld bij De Laptopper (1.5ghz, 1x 512mb, 15.4WXGA, 60GB 5400RPM), maar heb een vraagje:
Heeft het toetsenbord zo'n gare indeling, of is het gewoon de normale VS-indeling die je ook op huis-tuin-en-keuken desktop toetsenborden hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103367

Sander-B schreef op 28 maart 2004 @ 20:36:
Ik heb zojuist mijn M6000BN besteld bij De Laptopper (1.5ghz, 1x 512mb, 15.4WXGA, 60GB 5400RPM), maar heb een vraagje:
Heeft het toetsenbord zo'n gare indeling, of is het gewoon de normale VS-indeling die je ook op huis-tuin-en-keuken desktop toetsenborden hebt?
Toetsenbord indeling is hetzelfde als op een gewoon toetsenbord, doordat de laptop iets breder is, is er ook plaats voor een breder toetsenbord. toetsenbord tikt echt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27615

ik wou even weten of er meer mensen last hebben van slecht geluid,

bij mij hoor ik de laptop trillen op bepaalde geluidsfrequenties,
dus dat een deel van de laptop resoneert op een bepaalde frequentie van het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40050

Aloha, hier ook een ASUS M6000N owner. Kheb zelf ook een probleem met de temps. Kheb Asus PC probe geinstalleerd en continu aanstaan. Nu ging ik is de nieuwe prince of persia: Sands of time(erg leuk spel trouwens!) spelen om te kijken hoe die het deed op de laptop...Werkt uiteraard prima. Alleen toen ik klaar was met spelen en terugkeerde naar windows, zag ik bij PC probe een temp. staan van 86 graden!!! Lijkt me toch niet helemaal de bedoeling. Kheb een 1,7 centrino erin zitten, andere mensen ook van dit soort temperaturen gezien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40050 schreef op 29 maart 2004 @ 00:33:
Aloha, hier ook een ASUS M6000N owner. Kheb zelf ook een probleem met de temps. Kheb Asus PC probe geinstalleerd en continu aanstaan. Nu ging ik is de nieuwe prince of persia: Sands of time(erg leuk spel trouwens!) spelen om te kijken hoe die het deed op de laptop...Werkt uiteraard prima. Alleen toen ik klaar was met spelen en terugkeerde naar windows, zag ik bij PC probe een temp. staan van 86 graden!!! Lijkt me toch niet helemaal de bedoeling. Kheb een 1,7 centrino erin zitten, andere mensen ook van dit soort temperaturen gezien??
Kijk jij niet naar de blauwe lijn?? dat is namelijk de maximale tempratuur bij mij. De gele lijn is huidige tempratuur. Als je laptop werkelijk 86 graden is zou ik asap contact opnemen met asus, want das nooit goed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 21:04

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

heeft iemand een goede review van de m6000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 15:35

Francois

Dus...

Oscar Mopperkont schreef op 28 maart 2004 @ 16:57:
Hmm bij mij blijft de proc nu ook ineens op max snelheid staan... Terwijl speedswithc normaal wel terugschakeld...

Kan iemand meer info geven over die cpu_hotfix? Is hij nu wel of niet nodig onder WinXP-Pro SP1 en waar is hij te downen?
Bij mij was die hotfix wel nodig, daarvoor bleef cpu op 1700mhz draaien, nu switcht 'ie zoals het hoort.

Heb ook XP Pro SP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103367 schreef op 29 maart 2004 @ 10:13:
[...]

Kijk jij niet naar de blauwe lijn?? dat is namelijk de maximale tempratuur bij mij. De gele lijn is huidige tempratuur. Als je laptop werkelijk 86 graden is zou ik asap contact opnemen met asus, want das nooit goed 8)
Nee ik kijk niet naar de blauwe lijn, deze staat op 90 graden en zoals ik al aangaf, wordt ie max. 86 graden. Dat is dus de gele lijn, en deze loopt dus net iets onder de blauwe lijn.

Ik heb al contact opgenomen met De Laptopper, en wacht nog even op het antwoord. Lijkt mij iig ook niet goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sander815 schreef op 29 maart 2004 @ 10:48:
heeft iemand een goede review van de m6000?
Te vinden in dit topic als je even zoekt.....

http://www.hardware.info/reviews.php?id=457

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDadm
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-10-2022

MDadm

MD not admin

Anoniem: 109809 schreef op 26 maart 2004 @ 18:47:
Woohoo de laptopper zet er wel vaart achter, morgenochtend komen ze 'm brengen, minder dan 24 uur na m'n bestelling! _/-\o_ Service lijkt me wel okee. :9
Hoop dat je er blij mee bent O-).

[ Voor 15% gewijzigd door MDadm op 29-03-2004 13:50 . Reden: Oud nieuws ]

M6N 1,7 Banias M10 1024MB Travelstar 7K60 IPW2100 Combi en nu ook MacBook C2D 2,0Ghz 2048MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100014

ff iets heel anders.... wie heeft de ultieme notebook tas in de categorie backpack al gevonden?

Betreft de Asus m6000N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100014 schreef op 29 maart 2004 @ 16:34:
ff iets heel anders.... wie heeft de ultieme notebook tas in de categorie backpack al gevonden?

Betreft de Asus m6000N.
Ik heb deze :

http://www.trunk-co.com/_images/products/tplus_lapsize.jpg
bevalt best goed, laptopvak is groot genoeg, alleen is de tas een beetje breed, maar verder.... prima tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-05 13:46

wasco

brightest crayon in the box

ok ik word wel helemaal crazy van die laptoppersite. Bij de M6000N staan 8 varianten (http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2113) en alhoewel ik dagelijks bezig ben met hardware in mijn job vind ik het een rommeltje. Waarom staan er in godsnaam 8 varianten? kan je zelf niet vertrekken van de basisversie en die gans verder samenstellen naargelang je wil? komt dit dan duurder uit? En verder zie ik ook
Interchangeable 5.25" ATAPI 24X/24X/8X/24X DVD+CD- RW Combo module
Interchangeable 5.25" ATAPI 1X2X/16X10X/8X24X DVD-RW module
Interchangeable 5.25" ATAPI 2X(2.4X)4X/24X24X/ 8X24X DVD-RW/DVD+RW Dual/Multi module
staan... dat laatste DVD-RW/DVD+RW ?? dat kan ik toch nergens bestellen of kijk ik verkeerd. Wat willen die 3 lijnen nu zeggen.

Verder als ik de eerste 2 varianten neem dan kan ik die verder doortweaken naar de dothan-processors.. bij de andere varianten kan dat zo te zien niet. hoe komt dit

kan iemand er duidelijkheid in scheppen?

verder ziet het er een superdeluxe laptop uit met uitstekende prestaties. Deze wordt het zowat ongetwijfeld, heb er op cebit even mee gewerkt en was zo ongeveer de enige laptop die ik daar zag met de specs die ik wou, buiten geintegreerde bluetooth.. zit er niet in zeker?

[ Voor 10% gewijzigd door wasco op 29-03-2004 18:59 ]

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
Oke, de temperatuur zal dan wel normaal zo zijn en dus ook dat de fan toch regelmatig aanslaat.

Ander probleem waar ik nu tegenaan ben gelopen. Sinds vanmiddag blijkt mijn audio (SigmaTel C-Major Audio) het niet meer te doen. Windows (WinXP SP1) geeft aan: This device cannot start. (Code 10). Ik al geprobeerd te deinstalleren en daarna opnieuw te installeren, geen succes. Geeft tijdens de detectie ervan aan dat er een probleem is opgetreden. Linux (Fedora Core 1) geeft doodleuk aan dat de soundcard verwijderd is en of ik dan maar de configuratie wil verwijderen of niet.

De kaart wordt schijnbaar nog wel herkent, maar hij werkt alleen niet. In de "Sounds and Audio devices" staat deze nergens meer bij.

Is dit nu een garantiegevalletje of kan ik er zelf nog iets mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straffe hendrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 21:59
uit discussie tussen Hawk en The_light begrijp ik niet helemaal of het nu wel of niet mogelijk is de 'instant lauch key' (knopjes naast de power toets) te laten werken als je een intel2200 pro (54Mb) WLAN kaartje hebt.

Ik heb de 2200 pro utility van asus.it gedownload en geinstalleerd maar het knoppie werkt niet. Omdat ik nogal eens zonder netwerk werk wil ik eenvoudig de radio-zender af kunnen zetten, vandaar.

Wie heeft het aan de gang gekregen en zo ja hoe??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27615 schreef op 28 maart 2004 @ 22:11:
ik wou even weten of er meer mensen last hebben van slecht geluid,

bij mij hoor ik de laptop trillen op bepaalde geluidsfrequenties,
dus dat een deel van de laptop resoneert op een bepaalde frequentie van het geluid.
Ja ik heb ook heel veel last van bere slecht geluid en veel ruis in me boxen die afkomen van componenten in me laptop. Ik werk veel met Reason... en het is erg irritant. (ik heb me lap via koptelefoon over me versterk aangesloten.) Ik zou sowieso toch een andere geluidskaart kopen... deze: http://www.rme-audio.com/english/hdsp/multifa.htm. Maar idd, het geluid is niet ok van die laptop zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109736

Wil even kwijt dat ik de laptopper heel oke vindt. Omdat ze de SXGA niet konden leveren aantal weken geleden en ik toch heel hard een laptop nodig had (zat ook al een aantal weken te wachten op m'n SXGA) , heb ik een WXGA op proef gehad. Ik had na een week al gezien dat ik te veel moest scrollen. Gebeld met de laptopper en aangeven dat ik toch graag de SXGA wilde hebben. Geen probleem zodra die binnen is bellen we even en dan ruilen we 'm om, was het antwoord. Dat deden ze dus ook. Ik had een 1,4 procc. en kreeg bij omruiling een 1,5.

Dat noem ik nog eens service!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Daar mogen een aantal bedrijven wel een voorbeeld aan nemen.

Tha_Admin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Light
Om even wat duidelijkheid te scheppen bij straffe hendrik, ik hier in mijn laptop nog de 2100 kaart zitten van intel en deze kan ik zonder problemen aan en uit zetten met de knop die bovenaan langs de aan en uit knop zit, hiervoor heb ik wel de ProSet utility van intel moeten installeren. Na de installatie moest wel de laptop herstart worden.

Ik weet dus niet of er al een ProSet utility beschikbaar is die overweg kan met de 2200 kaart of dat deze versie er al mee kan werken.

Zodra ik beschik over de 2200 laat ik meteen weten of het werkt of niet.

Hoop dat ik hiermee je onduidelijkheid heb weggenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46999

Anoniem: 100014 schreef op 29 maart 2004 @ 16:34:

Betreft de Asus m6000N.
Kost een paar centen (€ 129,90) maar dan heb je ook wat: de JanSport Lapstation.
Afbeeldingslocatie: http://www.luggageman.com/website/jansport/backpack/js2001/LapStation.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.luggageman.com/website/jansport/backpack/js2001/lapstation2.jpg
En zoals je kunt zien, past de M6000 keurig in het laptopvak dat te voorschijn komt als je de achterzijde openritst:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/444HXSY05NGE/picserver.jpeg
Alleen voor de voeding is in dit achtervak geen plaats, maar die kun je makkelijk in een van de drie zeer ruime voorvakken kwijt.
De tas heeft een totale inhoud van 36 liter, wat zeer ruim is voor een laptop rugzak.
Het laptopvak is rondom voorzien van een laag schuimrubber + een harde plastic rand (=dubbele bescherming). De achterzijde (tegen je rug aan) bevat een dubbele schuimrubberlaag, met daartussen een plastic plaat. De voorzijde van het vak bevat alleen een dikke laag schuimrubber.
Zowel links als rechts van de laptop zitten schuimrubber randen, die met klitteband in de tas vast zitten. I.c.m. de band die over de laptop heen ligt, houden deze de laptop keurig op zijn plaats. Helemaal bovenin de tas is nog net plaats voor de muis + een telefoonkabeltje + stekker.

Aangezien de deksel van de M6 notebooks niet erg stevig is (drukt nogal snel is) kun je deze beter niet zonder extra bescherming zo in de tas stoppen. De spullen die je in de opbergvakjes stopt (netwerkkabel, slotkabel, etc.), drukken dan namelijk het LCD scherm tegen het toetsenbord en de mousepad, waardoor hele lichte slijtageplekken zichtbaar worden op het scherm. Kwam ik dus helaas net te laat achter. Het valt niet heel erg op (alleen als er licht van opzij op valt), maar het is toch zonde. :(

Om verdere slijtage te voorkomen heb ik een plaatje 5mm hardboard precies op de maat van de laptop gezaagd, en deze leg ik nu altijd boven op de laptop, als ik deze in mijn rugzak vervoer. Weegt bijna niks, maar bied een zeer goede bescherming.

Deze tas is o.a. te krijgen bij Bever Zwerfsport en GoTo (1e etage Kalvertoren Amsterdam). Beide zaken verkopen ook nog andere merken & modellen laptop(rug)tassen, dus als dit niet is wat je zoekt, dan hebben ze vast wel een ander leuk model voor je.
Tip: neem of je laptop mee, of iets wat precies dezelfde maat heeft. Want sommige laptoprugzakken lijken op het oog erg ruim, maar zodra je je laptop er in probeert te stoppen, blijken ze net te krap.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 46999 op 30-03-2004 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja... ik ga een andere backpack kopen. Deze: http://www.insnotebook.nl/tassen/T-zie.asp?art=CTM600V2... Ze hebben er nog veel meer, maar dat vondt ik toch wel een van de mooiste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
straffe hendrik schreef op 29 maart 2004 @ 22:01:
uit discussie tussen Hawk en The_light begrijp ik niet helemaal of het nu wel of niet mogelijk is de 'instant lauch key' (knopjes naast de power toets) te laten werken als je een intel2200 pro (54Mb) WLAN kaartje hebt.

Ik heb de 2200 pro utility van asus.it gedownload en geinstalleerd maar het knoppie werkt niet. Omdat ik nogal eens zonder netwerk werk wil ik eenvoudig de radio-zender af kunnen zetten, vandaar.

Wie heeft het aan de gang gekregen en zo ja hoe??
Please read this topic ;)... Ik heb toch al gepost dat ik het aan het werken heb gekregen door de drivers van dell te downloaden.
De link staat een paar pagina's terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze laptop lijkt mij wel wat om de zomer door te brengen.
Hoe is over het algemeen de ervaring voor mensen die hem al wat langer hebben?

Verder denk ik een config te nemen zoals:
1200x800 scherm
1.7 Dothan (weet iemand of deze jongens goed te leveren zijn?)
1 GB mem
80 GB 5400 rpm schijf.

Wil hem vooral gebruiken als 2e computer op mijn werk en om van de zomer lekker buiten op internet te zijn/gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87748 schreef op 02 april 2004 @ 09:59:
Deze laptop lijkt mij wel wat om de zomer door te brengen.
Hoe is over het algemeen de ervaring voor mensen die hem al wat langer hebben?

Verder denk ik een config te nemen zoals:
1200x800 scherm
1 GB mem
80 GB 5400 rpm schijf.

Wil hem vooral gebruiken als 2e computer op mijn werk en om van de zomer lekker buiten op internet te zijn/gamen
Ik geef je echt helemaal gelijk. Mijn zomer ziet er ook nog rooskleuriger uit door de aanschaf van dit lappie. Mijn ervaring met dit ding is extreem goed. Spellen lopen erg goed. Ik d8 zelf dat de 1.7 moelijk leverbaar was... en je betaalt er ook 120 euro meer voor ten opzichte van de 1.6 en van echte merkbare prestatie winst er er ook geen sprake dus ik weet niet of het zo verstandig is om voor een 1.7 te gaan... maar dat moet jij beslissen. Mijn scherm hier zit op een res van 1400 bij 1050 en moet zeggen dat het heel goed bevalt. Als je je lap voor dvd's kijken gaat aanschaffen moet je voor de 1200x800 gaan maar dat raad ik je sterk af... omdat dit scherm een extreem beperkte inkijkhoek heeft en nogal last van ghosting heeft. Met gewone toepassingen en een beetje gamen heb je er geen moeite mee... maar bijvoorbeeld met films in donkere stukken is het zwart niet echt zwart te noemen :| ... Je moet er echt recht voor zitten en je hooft niet veel bewegen wil je er geen last van hebben. Nou moet ik wel zeggen dat ik op dat bebied een beetje een zeikert bent... maja...

iig veel succes met je keuze... je hebt de keuze al reeds gemaakt, me moet hem alleen nog begrijpen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey,

Bedankt voor de informatie.
Ik hoorde alleen dat de 1400x1050 maar 256K kleuren had ipv de normale kleuren.
Maakt dit veel uit?

Verder wil ik graag een Dothan vanwege de 2 mb cache, die waarschijnlijk bij het gebruik van IDE's een leuke impuls geven.
Ook bestel ik hem nu nog niet, maar pas als mijn vakantie geld binnen is (in een dikke maand denk ik) dus ik heb nog even tijd.

Het is nog best moeilijk hoor...een Asus 5200 had ook wel leuk geweest, maar ik heb voor mijn werkzaamheden (en game activiteiten) toch wel een groter scherm nodig met betere graphics :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
Anoniem: 104635 schreef op 02 april 2004 @ 15:11:
[...]
Als je je lap voor dvd's kijken gaat aanschaffen moet je voor de 1200x800 gaan maar dat raad ik je sterk af... omdat dit scherm een extreem beperkte inkijkhoek heeft en nogal last van ghosting heeft. Met gewone toepassingen en een beetje gamen heb je er geen moeite mee... maar bijvoorbeeld met films in donkere stukken is het zwart niet echt zwart te noemen :| ... Je moet er echt recht voor zitten en je hooft niet veel bewegen wil je er geen last van hebben. Nou moet ik wel zeggen dat ik op dat bebied een beetje een zeikert bent... maja...
Kan je dit even nader toelichten? Ik krijg hopelijk morgen mijn M6000N binnen, mét 1280x800 WXGA scherm... Je bent ook de eerste die ik hierover hoor, heb dit topic en deel 1 even doorgezocht maar kon er verder niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:32

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 87748 schreef op 02 april 2004 @ 15:24:
Verder wil ik graag een Dothan vanwege de 2 mb cache, die waarschijnlijk bij het gebruik van IDE's een leuke impuls geven.
Wat hebben IDE's met de winst van caching te maken? :?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35919

mischien draait hij zn IDE channels @ PIO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Integrated Development Environment.
Zoals visual studio.

Gezien deze progies veel geheugen zuipen, denk ik dat de extra cache helpt.
Als jij het beter weet, mag je me ook van het tegendeel overtuigen hoor :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDadm

MDadm

MD not admin

Anoniem: 87748 schreef op 02 april 2004 @ 09:59:
Deze jongens zijn nu nog niet beschikbaar. Als ik het juist heb launched Intel ze pas in mei (dan krijg jij waarschijnlijk ook je vakantiegeld), of NL dan al snel aan de beurt is vraag ik me af. De 1,7 Banias is wel leverbaar. Btw heb je al die power echt nodig of is het compenseren O-) ;)

M6N 1,7 Banias M10 1024MB Travelstar 7K60 IPW2100 Combi en nu ook MacBook C2D 2,0Ghz 2048MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87748 schreef op 02 april 2004 @ 15:24:
Hey,

Bedankt voor de informatie.
Ik hoorde alleen dat de 1400x1050 maar 256K kleuren had ipv de normale kleuren.
Maakt dit veel uit?
Ik zie op mijn laptop geen verschil. Ik denk ook dat als men mij 2 laptops naast elkaar zou voorschotelen en ik zou moeten zeggen welke laptop 256K kleuren had en welke niet, ik het nog niet zou kunnen zeggen.
Sander-B schreef op 02 april 2004 @ 16:03:
[...]

Kan je dit even nader toelichten? Ik krijg hopelijk morgen mijn M6000N binnen, mét 1280x800 WXGA scherm... Je bent ook de eerste die ik hierover hoor, heb dit topic en deel 1 even doorgezocht maar kon er verder niks over vinden.
Bij mijn scherm zie ik gewoon verschil in kleur als ik bijvoorbeeld mijn bureaublad neem dat helemaal blauw is, is het blauw boven wat donkerder dan het blauw beneden. Maar het went snel. Het kan ook zijn dat mijn scherm niet helemaal ok is hoor... dan zou ik graag morgen of wanneer jij jou laptop binnen hebt, graag jou bevindingen willen horen. Voor de rest... Ik heb iemand in me klas die heeft ook een 15.4 inch tft scherm met een res van 1280x800. Het zag er super gaaf uit, en toen ik het zag zat ik ook nog te twijvelen om dat te nemen maar me bestelling stond toen al vast. Beide formaten hebben zo hun voordelen...

Ik zou graag jou/jullie bevindingen willen horen over het scherm wat betreft inkijk hoek en het vervormen van kleuren en hoe zwart er bij jullie uit ziet. Misschien is mijn scherm gewoon niet goed of ik ben gewoon een zeikert >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDadm

MDadm

MD not admin

@creatortweaker
Heb een SXGA+ en ook een gegradeerde overgang van licht naar donker. Dit is echter afhankelijk van de inkijkhoek, er is ook een inkijkhoek waarbij het beeld egaal is. Als je echt een altijd egaal beeld wilt zit je toch vast aan een CRT. Zwar is zwart, maar ook afhankelijk van de inkijkhoek en brightness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110580

Ikke sinds december al aan het rondzoeken naar leuke laptop. Na veel rondspeuren toch op de Asus M6000 uitgekomen.
Ik in de veronderstelling dat ik in dit jaar al mee kon doen aan een PC prive omdat de laatste drie jaar geleden was in mei en ik er toen alleen een printer had besteld. Goed, nu eindelijk de spullen binnen gekregen en ons bedrijf doet dus mee met Aragorn hier in Ehv.
Ikke belle ........blijkt dat Asus en de maker van de schermen, LG, in conflict met elkaar zijn en dat er daardoor tijdelijk niet geleverd kan worden.

Bij jullie dit nieuws ook bekend? Verder zit ik te twijfelen of ik meedoe met Aragorn of een maand na afloop van inschrijving niet alsnog via de-laptopper zal bestellen.
De 1.4 met 512mb en 40 Gb harde schijf is bij Aragorn 1599,00 incl. WXP home. Liever de Pro versie willen hebben, maar dan heb ik gelijk eentje van 1999,00 wat me toch in 1 keer te veel gaat worden, zeker als het maar een 1.5 is met iets meer harde schijf.
Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110580 schreef op 02 april 2004 @ 18:12:
Ikke sinds december al aan het rondzoeken naar leuke laptop. Na veel rondspeuren toch op de Asus M6000 uitgekomen.
Ik in de veronderstelling dat ik in dit jaar al mee kon doen aan een PC prive omdat de laatste drie jaar geleden was in mei en ik er toen alleen een printer had besteld. Goed, nu eindelijk de spullen binnen gekregen en ons bedrijf doet dus mee met Aragorn hier in Ehv.
Ikke belle ........blijkt dat Asus en de maker van de schermen, LG, in conflict met elkaar zijn en dat er daardoor tijdelijk niet geleverd kan worden.

Bij jullie dit nieuws ook bekend? Verder zit ik te twijfelen of ik meedoe met Aragorn of een maand na afloop van inschrijving niet alsnog via de-laptopper zal bestellen.
De 1.4 met 512mb en 40 Gb harde schijf is bij Aragorn 1599,00 incl. WXP home. Liever de Pro versie willen hebben, maar dan heb ik gelijk eentje van 1999,00 wat me toch in 1 keer te veel gaat worden, zeker als het maar een 1.5 is met iets meer harde schijf.
Wat denken jullie?
Вы можете начать работу с системой и не регистрируясь (как пользователь "Гость"), проходя урок за уроком, но если вы захотите сохранить свои результаты, чтобы в следующий раз не начинать обучение заново, вам все равно нужно будет зарегистрироваться в системе.

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 104635 op 02-04-2004 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
En nu in het Nederlands??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDadm

MDadm

MD not admin

Babelfish zegt:
You can begin work with the system and without being recorded (as user "guest"), passing lesson after the lesson, but if you want to preserve your results in order following time not to begin instruction anew, you nevertheless should be registered in the system.

Maar wat het dan betekent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straffe hendrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 21:59
The_Light schreef op 29 maart 2004 @ 23:53:
Om even wat duidelijkheid te scheppen bij straffe hendrik, ik hier in mijn laptop nog de 2100 kaart zitten van intel en deze kan ik zonder problemen aan en uit zetten met de knop die bovenaan langs de aan en uit knop zit, hiervoor heb ik wel de ProSet utility van intel moeten installeren. Na de installatie moest wel de laptop herstart worden.

Ik weet dus niet of er al een ProSet utility beschikbaar is die overweg kan met de 2200 kaart of dat deze versie er al mee kan werken.

Zodra ik beschik over de 2200 laat ik meteen weten of het werkt of niet.

Hoop dat ik hiermee je onduidelijkheid heb weggenomen.
ok duidelijk,
ik heb de Intel utility van de 2200 kaart geinstalleerd en het werkt dus niet.
maar gelukkig bleek dat, toen ik vandeweek op reis was, dat als je eenmaal de WIFI hebt afgezet (rechtermuistoets in de systemtray, en kiezen voor 'radio off'), bij een reboot of aan/uit de WIFI uit blijft. Tot je 'm weer aanzet natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MDadm schreef op 02 april 2004 @ 16:58:
[...]

Deze jongens zijn nu nog niet beschikbaar. Als ik het juist heb launched Intel ze pas in mei (dan krijg jij waarschijnlijk ook je vakantiegeld), of NL dan al snel aan de beurt is vraag ik me af. De 1,7 Banias is wel leverbaar. Btw heb je al die power echt nodig of is het compenseren O-) ;)
Geen commentaar ^__^

Serieus, waarschijnlijk heb ik het niet nodig nee, ik dacht dat de Dothans al geleverd werden (kijk maar als je een laptop samenstelt bij de-laptopper)
"P4-M (Dothan)1.7Ghz 2MB Cache 400Mhz i.p.v. P4-M 1.4Ghz (Leverbaar v.a. 16-02)"

Zal wel niet goed zijn bijgehouden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Light
Heeft iemand al de afgelopen week een intel BG 2200 kaart ontvangen van de laptopper, ik zou deze als compensatie 2 weken geleden krijgen maar deze was niet op voorraad, tot mijn spijt heb ik die nog niet gehad. Ze konden ze toen niet leveren omdat ze niet op voorraad waren, zal maar weer eens een mailtje gaan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-05 21:07
MDadm schreef op 02 april 2004 @ 20:44:
Babelfish zegt:
You can begin work with the system and without being recorded (as user "guest"), passing lesson after the lesson, but if you want to preserve your results in order following time not to begin instruction anew, you nevertheless should be registered in the system.

Maar wat het dan betekent :)
Dit is gewoon een quote van een Russische cursus-site die zegt dat je al wel kunt beginnen met de cursussen, maar dat je moet registreren wil je niet steeds overnieuw moeten beginnen (je resultaten worden dan opgeslagen) :)

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
The_Light schreef op 03 april 2004 @ 00:21:
Heeft iemand al de afgelopen week een intel BG 2200 kaart ontvangen van de laptopper, ik zou deze als compensatie 2 weken geleden krijgen maar deze was niet op voorraad, tot mijn spijt heb ik die nog niet gehad. Ze konden ze toen niet leveren omdat ze niet op voorraad waren, zal maar weer eens een mailtje gaan sturen.
Ik heb hem vorige week ontvangen. Dat kaartje heeft zelfs nog een hele tijd vastgezeten bij UPS, ze waren mijn pakje kwijt!! :o ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104635 schreef op 02 april 2004 @ 19:05:
[...]

Вы можете начать работу с системой и не регистрируясь (как пользователь "Гость"), проходя урок за уроком, но если вы захотите сохранить свои результаты, чтобы в следующий раз не начинать обучение заново, вам все равно нужно будет зарегистрироваться в системе.
was meer als grap bedoelt omdat zijn taalgebruik en grammatica nogal buitenlands klonk (geen kwaad in de zin ofzo hoor ;) ) maar vandaar... ik had gewoon ff een lap text ergens gekopierd. Weet ik het wat het betekend >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
/me Mods kan dit topic voorlopig nog even open blijven totdat ik een nieuwe geopend heb? BVD

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 21:04

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik zit net ff bij delaptopper te kijken, maar wat is dit nu:
Display 15.4”WXGA 256K Color Max

maar 256 kleuren op WXGA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

256k = 256.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
sander815 schreef op 04 april 2004 @ 20:44:
ik zit net ff bij delaptopper te kijken, maar wat is dit nu:
Display 15.4”WXGA 256K Color Max

maar 256 kleuren op WXGA?
Lees het topic even goed door, bijna elk TFT (laptop)beeldscherm kan officieel maar 256000 kleuren weergeven, maar fabrikanten adverteren vaak met 16.7 miljoen kleuren. Het verschil blijkt overigens nauwelijks zichtbaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
Sander-B schreef op 04 april 2004 @ 21:24:
[...]

Lees het topic even goed door, bijna elk TFT (laptop)beeldscherm kan officieel maar 256000 kleuren weergeven, maar fabrikanten adverteren vaak met 16.7 miljoen kleuren. Het verschil blijkt overigens nauwelijks zichtbaar te zijn.
Het is zichtbaar als je er op let, anders zeker niet. Als je je kleurdiepte op 16bit zet dan kan het wel storend worden omdat er dan nog meer kleuren wegvallen. Maar je hebt eigenlijk alleen maar nood aan zo'n nauwkeurige kleuren als je gaat photoshoppen of iets dergelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco

wasco

Hebben jullie trouwens die nieuwe al opgemerkt?

AFBEELDING: http://www.presseportal.d...fik&id=27582&download=yes
INFO : http://www.google.be/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

ziet er ook knap uit

[ Voor 30% gewijzigd door wasco op 05-04-2004 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aleen 500 euro duurder :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco

wasco

ook wel meer features zoals tv-tuner, metalen behuizing, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109337

GoT is geen marktplaats of inkoopacties-forum

[ Voor 255% gewijzigd door Laurent op 05-04-2004 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
COMBO is meestal een cd-rw brander die ook dvd's kan afspelen maar geen dvd's kan branden.

een dvd-rw kan dvd - branden en herschrijven, plus gewone cd's branden en herschrijven.

Zo en nu ga ik beginnen met de startpost voor het 3e deel dus als er iets is AUB even wachten tot deel 3 open is.

De startpost zal uit 7 delen bestaan, dus wacht met posten totdat je de laatste post ziet die gereserveerd is voor een review ...

[ Voor 22% gewijzigd door FongWan op 05-04-2004 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb even wat berichten verwijderd. Als je graag een inkoopactie wil starten, doe je dat niet hier. Daar zijn verschillende andere sites voor, waaronder de bekende Laupro site. Zie ook: Einde aan de Inkoopacties .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Oh, en we kunnen hier weer verder gaan; [rml][ Ervaringen] Asus M6000N - Deel 3[/rml]. :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.