Toon posts:

stroomstoring --> pc instabiel!!

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week zijn hier in huis de stoppen doorgeslagen en mijn pc stond aan dus die stopte er ook mee ..

Nu is het probleem dat mijn pc hardstikke instabiel is. Divx geeft schokkend beel, in games hangt geluid en geeft echo's en ik krijg steeds blauwe XP schermen ...

De vraag is dus welk onderdeel is mostlikely stuk. De powersupply geeft nog wel constante output dus dat is het niet denk ik...

Dus weten jullie wat het zo is of hebben jullie een manier om het te kunnen testen wat stuk is en dus vervangen moet worden.

thnx

Verwijderd

check je RAM
Test je Videokaart/CPU in een ander bordje.
Kijk naar de SMART meldingen van je harddisk.
check je harddisk
check je videokaart

Loop een aantal dingen hiervan na: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 16:46 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Weet je ook waarom de stoppen doorsloegen? (wasmachine etc...)
Als de pc zo'n beetje het enige was dat aanstond, zou ik die voeding toch maar gaan wantrouwen.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op 05 februari 2004 @ 16:46:
Weet je ook waarom de stoppen doorsloegen? (wasmachine etc...)
Als de pc zo'n beetje het enige was dat aanstond, zou ik die voeding toch maar gaan wantrouwen.
mja beetje waterschade hier waardoor de afwasmachine was kortgesloten :(

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 17:11
Download Sisoft Sandra dan kun je alles ff nauwkeurig nakijken

stp - PSN ID: stp_4

Verwijderd

Topicstarter
stp_4 schreef op 05 februari 2004 @ 16:48:
k aan het downloaden :)

Verwijderd

Topicstarter
Mja kom in de tests weinig problemen tegen (geen eigenlijk)

zou het ook gewoon software matig kunnen zijn ? Dus die crashes enzo door een gare windows ????????

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 17:13:
Zou het ook gewoon software matig kunnen zijn ? Dus die crashes enzo door een gare windows ????????
Ja, dat kan ook.

Maar je hebt nu verder nog geen hardware uitgewisseld, dus kan het je niet zeker zeggen.

Euss gaf al wat opmerkingen over je hdd, lijkt me wel handig om daar goed op in te gaan ook.

En DivX schokkend beeld, hoe zit het dan met je CPU belasting, temps etc...

{signature}

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-08 04:43
Zelf heb ik een vermoeden dat je processor de data niet kan verwerken...
Welke processor heb je?

Verwijderd

Topicstarter
masser120 schreef op 05 februari 2004 @ 18:03:
Zelf heb ik een vermoeden dat je processor de data niet kan verwerken...
Welke processor heb je?
k ff systeem dan:

Enermax 400watt
Epox 8rda (nforce2)
XP2000+
HD's : Maxtor 40gb ; IBM 80 gb
2x 256mb DDR pc2700(dual channel modus)
Gforce 2 ti200
Windows XP pro

K uit SIS sandra tests komt mijn systeem goed uit de bus. Alles draait zoals het zou moeten en de benchmarks zijn ook goed.

Wat betreft de HD (maxtor) die was volgens mij al wel een beetje aan vervanging toe aangezien hij steeds meer "kraken" laat horen.

Probleem is een beetje dat ik 6 maanden terug bijna hetzelfde had (alleen wilde pc toen helemaal niet meer opstarten) heb toen dus nieuwe voeding / cpu / mobo gehaald.

Verwijderd

test dan je HD met het progje van maxtor.

En als hij schokt het beeld, hoor je dan je HD hard werken?

En test ook je RAM met Memtest86

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 19:55:
test dan je HD met het progje van maxtor.

En als hij schokt het beeld, hoor je dan je HD hard werken?

En test ook je RAM met Memtest86
k gaat ik doen .. alleen ff floppydrive inbouwen dan :P

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:49

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Denk toch zelf dat je windows gewoon gaar is. heb t zelf ook wel es gehad na een verse install geen problemen meer. kan best zijn dat er wat dll's beschadigt zijn door het keihard onderbreken van je os door die uitval.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb alles getest .. mem is goed op een error na maar die is common voor athlon systemen, dus zal niet echt het probleem zijn denk ik. HD is goed, videokaart enz ..

Zal dus wel aan windows liggen denk ik zo. Dus maar eens ff format c en dan maar kijken wat het wordt ...

Thnx voor de hulp :x

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08 09:36
stp_4 schreef op 05 februari 2004 @ 16:48:
zou er niet veel waarde eraan hechten
sisoft is leuk voor wat statestieken , benchmarks
maar gaat je echt niet vertellen welke onderdeel kapot is.
en de warades die je afleest kloppen zelden

Verwijderd

ik denk eerder dat er door het abrupt uitschakelen een drivertje rot is geworden, ik heb vaak dat DirectX kapot is als m'n pc is vastgelopen.

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
Als je pc onstabiel is geworden en je krijgt het niet opgelost ga je toch eerst je OS is opnieuw installeren voordat je een topic plaats.

En als het dan nog niet gefixt is dan een topic plaatsten.

Eerst alles proberen wat in je opkomt en haalbaar is voordat je wat gaat vragen wat eigenlijk helemaal niet nodig is of ben ik nu een beetje te ........

Verwijderd

Stond je pc aan toen de stroom uitvielt ? Daar kan windows xp erg slecht tegen en je mag van geluk spreken dat je data niet kwijt bent.
OS opnieuwe instaleren en je bent van het probleem af, of liever gebruik voortaan een andere os dan win2k/xp.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Ik denk dat het inderdaad gewoon je software is.
Het kan zijn dat er wat stuk gegaan is in windows of op je harde schijf waardoor windows gewoon niet lekker meer draait. :)

Senile! Senile Oekaki

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:11

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 15:39:
Stond je pc aan toen de stroom uitvielt ? Daar kan windows xp erg slecht tegen en je mag van geluk spreken dat je data niet kwijt bent.
OS opnieuwe instaleren en je bent van het probleem af, of liever gebruik voortaan een andere os dan win2k/xp.
Bullshit, Windows NT, 2000 en XP kunnen erg goed tegen een in één keer uitschakelende pc als je tenminste NTFS als filsystem gebruikt. Dat filesystem is namelijk journaling waardoor Windows na de reboot weet welke data al wel en welke data nog niet verwerkt is. Hij houd namelijk een soort logfile bij waarin alle opdrachten richting het filesystem bijgehouden worden. Als hij een zo opdracht af heeft gemaakt wordt die uit de logfile gehaald. Op het moment dat de pc ineens uit gaat of vastloopt weet Windows door die logfile dus nog precies wat er nog moet gebeuren om het filesystem weer clean te krijgen.

Dat Windows er slecht tegen kan en dat je beter een ander OS kan pakken is dus bullshit, niets meer en niets minder :Z

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 20:39
@ Gatygun - OS opnieuw installeren voordat je hier een vraag "mag" stellen? Da's wel een beetje erg hard...

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:11

Beaves

Usque ad Finem

Zodiac schreef op 06 februari 2004 @ 15:55:
@ Gatygun - OS opnieuw installeren voordat je hier een vraag "mag" stellen? Da's wel een beetje erg hard...
Niet alleen hard, gewoon een dom advies, er wordt in deze wereld veel te snel en te vaak naar een herinstallatie gegrepen terwijl het helemaal niet nodig is, Windows heeft zelf zat tools om een defecte installatie weer aan de gang te krijgen, denk aan de verschillende console's en aan tools zoals sfc.exe, daarnaast zijn er genoeg tools van derde om daarna de installatie op te schonen en te tweaken.

Om zo maar blind het advies te geven om het zaakje te herinstalleren is niet nodig en zorgt er alleen maar voor dat de TS meer werkt heeft voor niets.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 19:51:
[...]

k ff systeem dan:

Enermax 400watt
Epox 8rda (nforce2)
XP2000+
HD's : Maxtor 40gb ; IBM 80 gb
2x 256mb DDR pc2700(dual channel modus)
Gforce 2 ti200
Windows XP pro

K uit SIS sandra tests komt mijn systeem goed uit de bus. Alles draait zoals het zou moeten en de benchmarks zijn ook goed.

Wat betreft de HD (maxtor) die was volgens mij al wel een beetje aan vervanging toe aangezien hij steeds meer "kraken" laat horen.

Probleem is een beetje dat ik 6 maanden terug bijna hetzelfde had (alleen wilde pc toen helemaal niet meer opstarten) heb toen dus nieuwe voeding / cpu / mobo gehaald.
lol waarschijnlijk lag het alleen aan je voeding :) , had ik ook. Of weet je zeker van niet.

Maarjah installeer eerst windows maar s overnieuw.

als dat niet helpt een voor een je apparaten eruit halen. Start je pc is op zonder netwerkkaart geluidskaart, andere hd, andere vid kaart, 1 staafie minder geheugen enz. Dan zal je t vanzelf merken.
Pagina: 1