De GoT-HT Federatie presenteert jou ons nieuwste item wat onze fed zo leuk en actief maakt naast de reeds vele dingen die we aan jou brengen......
8 Bits of Hattrick zal een regelmatig interview zijn van 8 antwoorden gekozen uit een totaal van 11 (10+1) vragen. Iedere donderdag zal deze hier geplaatst worden door mij.
De 10 vragen staan vast, de extra vraag is een wisselvraag die door de geïnterviewde mag worden gesteld aan de volgende kandidaat.
User van de week : Xanathorn
Waar moeten we met Xana beginnen? 31 maart 2002 kreeg Xana zijn team, en vanaf die dag is hij er eens goed voor gaan zitten. Hij kreeg zijn team nog volgend de oude stempel. Dus met een sterspeler, iets waar wij nu in deze tijd veel moeite voor moeten doen. Hoogtepunt is zijn bestaan is het winnen van de nationale beker vorig seizoen. Dit heeft een hoop ophef veroorzaakt op GoT, een ieder was trots dat wij Xana in de federatie hadden zitten. Na een mislukte U20 bondscoach campagne is hij daarna weer verder gegaan met wat er moest gebeuren. Wederom werd de halve finale bereikt van de beker, waarin hij meerdere moest erkennen aan (latere winnaar) N.V.F.. Daarentegen presteerde hij het wel om rechtstreeks te promoveren naar de II.e klasse. Sterspeler Louwinger heeft het al eens gezegd: “Met Xana aan het bewind, gaat deze club nog veel successen behalen.” Spam zijn gastenboek deze week helemaal vol, het is niet voor niets een eer om User van de week te zijn.
De vragen
1. Hoe is de naam van je team ontstaan?
Dat vragen wel meer mensen

. Op een dag werd ik door een Nederlander die ik kende van een mmorpg gevraagd of ik hattrick kende. Nee dus, en ik nam me voor om eens een keer er naar te kijken. Nou op een dag was ik dus bezopen thuisgekomen en juist toen kwam ik op het idee om naar de hattrick site te gaan en me aan te melden. Mijn benevelde hersens kraakten voor een tijdje toen me om een teamnaam werd gevraagd. Na lang denken kwam ik ineens op de naam ‘Pielewiepers’. Vraag me niet wat het betekent of waar het op slaat want dat weet ik bij god niet

.
2. Wat is je grootste blunder die je tot nu toe gemaakt hebt? Denk hierbij aan bijv. opstelling, aankopen, training enz.
Erg grote blunders heb ik niet gemaakt, behalve het eerste seizoen mijn training verneuken, maar dat hebben toen wel meer mensen gedaan. Ik heb wel eens een miskoop gedaan, voor 1 miljoen een Belgische solid playmaker gekocht die toen net solid was geworden, maar dat viel uiteindelijk wel mee schijnbaar want hij speelt nog steeds voor mijn team

.
3. Op welk moment stond je echt te dansen op de tafel van vreugde?
Ik was op werk en de laatste finalewedstrijd vorig seizoen van de KNVB beker moest gespeeld worden tegen Dutch Extreme. Ik had dus match tracking aangezet en heb de wedstrijd zo moeten volgen via mijn mobieltje. Zoals bekend won ik die wedstrijd na verlenging, en ik heb me moeten inhouden niet luidkeels door de hal te schreeuwen ‘woeiiiiii gewonnen!’ want dan hadden denk ik alle oudjes op de afdeling de stuipen op het lijf gejaagd. Maar wat was ik toen ontzettend blij

.
4. Stel: Je bent 1 dag programmeur van Hattrick. Wat zou jij tweaken?
Het euroteken voor de waarde zetten want dat is oerlelijk zo

. En ik zou de transfermarkt aanpassen, zodat spelers van clubs die gestopt zijn transfervrij op de markt worden gezet (een globale markt), want het is zonde dat soms goeie spelers zo verloren gaan.
5. Wat is het gekste dat je gedaan hebt, om toch nog een wedstrijd van je team te volgen?
Niet echt veel geks, als ik een wedstrijd niet kan volgen dan zet ik match tracking aan. Trouwens is me dit seizoen wel een keer duur komen te staan, in de beker eindigde een wedstrijd in penalties en ik heb iets van 30 ht credits erdoorheen gejaagd toen op één avond =).
6. Welke route/tactiek zou je gebruiken wanneer je met onbeperkt budget opnieuw mocht beginnen?
Ik zou in ieder geval het eerste seizoen niet mijn training verkloten en zou waarschijnlijk iets anders kiezen dan playmaking. Maar aangezien dat toch niet kan, ik ben tevreden met mijn team zoals het nu is =).
7. Wat vind je van de nieuwe tactieken in HT 6.5 en geniet er al eentje je voorkeur?
Tsja als middenveld trainer vind ik die taktieken best wel klote omdat ze niet echt te gebruiken zijn., alleen maar tegen me

. Maar ik speel soms wel eens counter met 3-4-3 en het bevalt me wel, maar echt veel counterkansen heeft het me nog niet opgeleverd, en de meeste die ik kreeg waren mis omdat mijn aanval zo slecht was

.
8. Niets gaat eeuwig door. Voorspel na welk seizoen de stekker er bij Hattrick uit gaat?
Hopelijk dan pas wanneer ik de Eredivisie en eventuele toekomstige internationale cups heb gewonnen

.
De wisselvraag van de vorige week
Hoe eerlijk vind jij de indeling van de wedstrijden in de beker? Vaak spelen de goede teams de eerste zoveel wedstrijden tegen een hele makkelijke tegenstander en daardoor hebben de kleine teams geen kans om verder te komen in de beker. Hoe denk jij hier over?
Tsja ieder voordeel heeft z’n nadeel, van onze kant bekeken hebben bijvoorbeeld teams uit de III de eerste 10 rondes bijna geen inkomsten omdat we spelen tegen teams met een miniem stadion. Daarvoor kunnen we dan wel piccen in de beker, maar omdat we ons ook op training moeten richten gaat dat niet altijd goed (kijk maar naar Stiphout, heeft em veel supporters gekost). Misschien zou een opzet zoals in tennis een goede mogelijkheid zijn, maar het nadeel is dan weer dat als een grote club gelijk uitkomt tegen een nog grotere club de beker ook al gelijk voor hem voorbij is de eerste ronde. Niet zeiken dus maar zorgen dat je promoveert zodat je ook tegen zwakkere clubs kunt spelen =).
De nieuwe wisselvraag
Veel beginnende teams klaagden in het verleden wel eens, en soms nog steeds, over het feit dat wij oudere teams nog de boost hebben meegemaakt en dus meer supporters kregen en een sterspeler (boost is voor een x aantal spelers spelen in een hattrick land). Daarbij vergeten ze vaak dat wij best veel geld moesten neertellen voor bv. solid spelers terwijl die in hun periode (nu) voor een habbekrats te krijgen zijn en ze al snel een fatsoenlijk team kunnen opbouwen. Hoe kijk jij hier tegenaan, want wij klagen ook niet dat ze nu al in één seizoen een team hebben waar wij 3 seizoenen over deden.
Volgende week is de user die deze vraag gaat beantwoorden:
Zonar