Haal gewoon bouten met nylon ringen. Steek die door je plank en zet ze niet vast. Zo mol je je bord niet. ok..ze draaien wat mee, maar dan hou je hem ff vast.. ik doe het al tijden zo. Als die weerstandjes zo bij die gaten zitten zet ik ze niet vast iig..MadMarky schreef op 11 februari 2004 @ 17:58:
Ik heb nu een Dangerden RBX waterblok op m'n Infinity zitten.
Montage is vrij lastig, aan de bovenkant van het bord zitten namelijk allemaal weerstanden en chips pal naast de gaten van de socket. De pinnen die door het mobo heen gaan zijn dus nogal lastig vast te zetten op deze manier, ik kan nu voor de derde keer op rij gaan proberen om het blok goed recht op de cpu te krijgen...
Moet je die ringen die er bij zitten ff vierkant uitknippen zodat je een klein vierkantje overhoud.MadMarky schreef op 11 februari 2004 @ 17:58:
Ik heb nu een Dangerden RBX waterblok op m'n Infinity zitten.
Montage is vrij lastig, aan de bovenkant van het bord zitten namelijk allemaal weerstanden en chips pal naast de gaten van de socket. De pinnen die door het mobo heen gaan zijn dus nogal lastig vast te zetten op deze manier, ik kan nu voor de derde keer op rij gaan proberen om het blok goed recht op de cpu te krijgen...
Zo dus:

Dan heb je toch de verhoging zodat je met het schroefje de weerstanden niet raakt en je hebt geen last van de ring.
Ik ben B.S.O.D. dan wel niet, maar ik weet dat als je het ff met um afspreekt (zorgt dat ie um op voorraad heeft), dat dat dan geen probleem is.sapphire schreef op 11 februari 2004 @ 17:41:
.
offtopic:
ff een vraagje aan B.S.O.D. als ik zo'n bord bij Tweakstore bestel kan ik em dan ook komen halen ?
Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195
Serenty of iemand anders : IK MOET SNEL EEN BESLISSING NEMEN!!!!Anoniem: 5897 schreef op 11 februari 2004 @ 13:06:
Die repen zijn 100% BH-5..
2 x Corsair CMX512-3500C2
XMS3500 512MB 433MHz CL2
XMS3502
Rev. v1.1
Voor 250 Euro ( geen TwinX maar dat is denk ik geen probleem )
IS DIT WEL DE BH-5
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/Corsair.jpg

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
Anoniem: 67204
Geef je geen garantie maar volgens mij was rev. 1.1 idd BH5, ik check ff of ik iemand met verstand uit mijn msn meer zekerheid kan geven.
Verder moet ik zelf mijn bios gaan flashen, astennu hoe heb jij het temp probleem opgelost met je prom destijds en wel bios kan ik het beste gebruiken i.c.m. mijn mushkin pc3500 level2 (dual sided geloof ik)
Verder moet ik zelf mijn bios gaan flashen, astennu hoe heb jij het temp probleem opgelost met je prom destijds en wel bios kan ik het beste gebruiken i.c.m. mijn mushkin pc3500 level2 (dual sided geloof ik)
Ref 1.1 is idd BH-5 Ref 1.2 is de CH versie. K heb zelf ook Ref 1.1 werkt echt super.
En @ jan je moet bij pc Heald tab in de bios de hardware monitoring disabelen. Dus gewoon ff booten met prom wel aan maar niet te koud zodat je bios inkomt. en uit zetten en weg is het probleem.
En @ jan je moet bij pc Heald tab in de bios de hardware monitoring disabelen. Dus gewoon ff booten met prom wel aan maar niet te koud zodat je bios inkomt. en uit zetten en weg is het probleem.
[ Voor 55% gewijzigd door Astennu op 11-02-2004 23:07 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Astennu schreef op 11 februari 2004 @ 23:03:
Ref 1.1 is idd BH-5 Ref 1.2 is de CH versie. K heb zelf ook Ref 1.1 werkt echt super.
offtopic:
I knew it!
I knew it!
Nu nog zien te zorgen dat mijn prom de -54C niet meer haalt, best wel ziek eigenlijk, 12x200 @ 1,85Vcore en gewoon -54C worden, en het contact is 300% zeker super tussen de prom en de cpu, belooft meschien een leuke scoreAstennu schreef op 11 februari 2004 @ 23:03:
jan je moet bij pc Heald tab in de bios de hardware monitoring disabelen. Dus gewoon ff booten met prom wel aan maar niet te koud zodat je bios inkomt. en uit zetten en weg is het probleem.

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 67204 op 11-02-2004 23:11 ]
En dan Astennu uit het oude topic:Anoniem: 67204 schreef op 11 februari 2004 @ 23:01:
Geef je geen garantie maar volgens mij was rev. 1.1 idd BH5, ik check ff of ik iemand met verstand uit mijn msn meer zekerheid kan geven.
Edit: Damn, alle posts in een pagina laden is te traagJah moet je wel wc of air hebben maar heb al oplossing gevonden. Temp monitor @ post uit zetten zit nu met 240 in windows ( k heb ook een fan aangesloten @ cpu fan connector )
[ Voor 5% gewijzigd door Vincentio op 11-02-2004 23:11 ]
Bedankt voor de tip.The Doctor schreef op 11 februari 2004 @ 18:56:
[...]
Moet je die ringen die er bij zitten ff vierkant uitknippen zodat je een klein vierkantje overhoud.
Zo dus:
[afbeelding]
Dan heb je toch de verhoging zodat je met het schroefje de weerstanden niet raakt en je hebt geen last van de ring.
Ik heb nu de ringetjes bijgeknipt en de schroefjes onderaan de boutjes vastgelijmd, zodat deze iig niet meer zichzelf losdraaien. Het blok zit er nu stevig op, en de resultaten zijn ook goed:
17 graden idle en 22 graden load, op een niet overclockte XP2500+. Radiator is een Airplex evo 240 gekoeld met buitenlucht(staat voor het open raam). Morgen maar eens flink overclocken, 2500Mhz heb ik op lucht iig al gehaald
Waar kan je tegenwoordig nog BH-5 vinden dan, wordt niet meer geproduceerd etc., of zijn dat oude stocks van winkels? (die het ook ontiegelijk duur verkopen?)
[ Voor 15% gewijzigd door aKra op 12-02-2004 00:01 ]
Intentionally left blank.
Is mij ook nog niet 100% duidelijk maar ik heb wel gelezen dat Kingston HyperX geheugen met KHX3000 t/m 4000 BH-5; het gaat om de code KHX en KHX3200A is CH-5 geheugen. Als het goed is dus...aKra schreef op 12 februari 2004 @ 00:01:
Waar kan je tegenwoordig nog BH-5 vinden dan, wordt niet meer geproduceerd etc., of zijn dat oude stocks van winkels? (die het ook ontiegelijk duur verkopen?)
Misschien dat het volgende mem een goeie keus is:
4 Kingston DDR ValueRAM HyperX 256Mb 466MHzCL2 RT € 71,- (pricewatch)
oftewel Kingston HyperX PC3700.
Kost geen drol; PC4000 kost € 89. Serenity kwam met zijn CH-5 (HyperX PC3200 gok ik) reepjes op 255,8 MHz, wat op zich ook niet slecht is.
Edit: Corsair TWINX 512-3700 2x256MB 467MHZ € 147,- een fractie duurder maar waarschijnlijk CH-5 (tenzij het wat anders is?).
[ Voor 10% gewijzigd door Aham brahmasmi op 12-02-2004 00:48 ]
Bordje vandaag ingebouwd in mijn systeem. Met succes overgestapt met mijn s-ata raid0 config (van sil3112 naar 3114). Heb het idee dat de controller wel slomer is. Bij het laden van een ghost image met de 3112 had ik iets van 1600mb/m. Met de 3114 is dat iets van 1100mb/m geworden.
Verder nog niet aan oc-en gekomen helaas. Morgen weer vroeg op
Verder nog niet aan oc-en gekomen helaas. Morgen weer vroeg op
Zozo ik ben nu online @ infinity, mijn prom werd nu niet kouder als -52 @ 13x200 op 1,85Vcore, nu is hij al geruime tijd stabiel op -49, erg netjes moet ik zeggen. (srry springt net weer op -50
) maarja ik heb nogsteeds geen antwoord gehad op de vraag welk bios ik het beste kan gebruiken, gebruik nu nog het standaard bios en ik d8 dat 1/31 het erg goed deed, maar is dit bios ook geschikt i.c.m. mijn mushkin pc3500 level2 (dual sided volgens andere)
toe.
Ik gebruik ook Mushkin PC3500 level2, en heb het advies gekregen om bios 1/31 te gebruiken. Werkt ook het meest stabiel tot nu.Anoniem: 67204 schreef op 12 februari 2004 @ 08:23:
Zozo ik ben nu online @ infinity, mijn prom werd nu niet kouder als -52 @ 13x200 op 1,85Vcore, nu is hij al geruime tijd stabiel op -49, erg netjes moet ik zeggen. (srry springt net weer op -50) maarja ik heb nogsteeds geen antwoord gehad op de vraag welk bios ik het beste kan gebruiken, gebruik nu nog het standaard bios en ik d8 dat 1/31 het erg goed deed, maar is dit bios ook geschikt i.c.m. mijn mushkin pc3500 level2 (dual sided volgens andere)
Heb hem geflasht, merkte geen verschil, echter vind ik mijn beeld erg langzaam, ik zach in het bios ook agp latency staan, deze stond uit mijn hoofd op 255, het hoogst dus, iemand die kan vertellen wat de beste waarde is, en wat doet command per clock nu precies, volgens mij vind mijn systeem die optie namelijk erg zwaar.MadMarky schreef op 12 februari 2004 @ 09:10:
toe.
[...]
Ik gebruik ook Mushkin PC3500 level2, en heb het advies gekregen om bios 1/31 te gebruiken. Werkt ook het meest stabiel tot nu.
Over CPCP:Anoniem: 67204 schreef op 12 februari 2004 @ 17:48:
[...]
ik zach??? in het bios ook ...
en wat doet command per clock nu precies, volgens mij vind mijn systeem die optie namelijk erg zwaar.
[rml]Spice in "[ OC-Ervaringen] Lanparty NFII Ultra B en..."[/rml]
en
[rml]Serenity in "[ OC-Ervaringen] Lanparty NFII Ultra B en..."[/rml]
[ Voor 5% gewijzigd door Aham brahmasmi op 12-02-2004 18:20 ]
Anoniem: 5897
CPC is een instelling die je geheugen nog strakker zet. Elke cycle word er een commando gegeven (command per clock).. Verder dan dat kom ik ook niet. Ik kan me wel bedenken dat wanneer je het uitzet dat er dan cycles zijn waarin geen instructie word gegeven..en das dan trager.
Bovenstaand is met mn boerenverstand zeg maar
Het zal vast iets anders werken dan dat ik net verteld heb.
Wat ik iig 100% zeker weet is dat je het aan moet hebben als je gaat benchen en dat het giga zwaar is op je systeem/mem. In pifast scheelt het echt een paar seconden. Ook in sisoft scheelt het flink.
Bovenstaand is met mn boerenverstand zeg maar
Wat ik iig 100% zeker weet is dat je het aan moet hebben als je gaat benchen en dat het giga zwaar is op je systeem/mem. In pifast scheelt het echt een paar seconden. Ook in sisoft scheelt het flink.
ik zal zo weer is even kijken, hoever kan bh5 ongeveer komen op 2,9Vmem ik gokte zelf tussen de 240 en 245 want ik kan niet resetten op mijn pc en een no boot kost me dus steeds een hele pc uit bios clear, alles weer instellen enz. enz. hoop werk dusAnoniem: 5897 schreef op 12 februari 2004 @ 18:34:
CPC is een instelling die je geheugen nog strakker zet. Elke cycle word er een commando gegeven (command per clock).. Verder dan dat kom ik ook niet. Ik kan me wel bedenken dat wanneer je het uitzet dat er dan cycles zijn waarin geen instructie word gegeven..en das dan trager.
Bovenstaand is met mn boerenverstand zeg maarHet zal vast iets anders werken dan dat ik net verteld heb.
daarstraks mijn infinity aangekregen van reichelt, het is een gewone "A" (ik zie nergens een "+" staan 
bestelling is dus een flop als dit klopt, de koelblokken die ik er bij had besteld zijn even dik als mijn arm en 4 keer zo groot als een normale 3310 gsm
bestelling is dus een flop als dit klopt, de koelblokken die ik er bij had besteld zijn even dik als mijn arm en 4 keer zo groot als een normale 3310 gsm

Hoezo alles weer instellen? Ga in het BIOS naar "CMOS Reloaded" en er gaat een wereld voor je openAnoniem: 67204 schreef op 12 februari 2004 @ 20:54:
[...]
ik zal zo weer is even kijken, hoever kan bh5 ongeveer komen op 2,9Vmem ik gokte zelf tussen de 240 en 245 want ik kan niet resetten op mijn pc en een no boot kost me dus steeds een hele pc uit bios clear, alles weer instellen enz. enz. hoop werk dus
Hoeveel S-ATA controllers heeft je bord?quarantaine schreef op 12 februari 2004 @ 21:25:
daarstraks mijn infinity aangekregen van reichelt, het is een gewone "A" (ik zie nergens een "+" staan
Lol, heb je niet naar de maten gekeken?bestelling is dus een flop als dit klopt, de koelblokken die ik er bij had besteld zijn even dik als mijn arm en 4 keer zo groot als een normale 3310 gsm
[ Voor 35% gewijzigd door Exigence op 12-02-2004 21:41 ]
4 s-ata controller en die maten , tjah ik dacht dat overkill geen kwaad kon[b][message=19986689,noline]
[...]
Hoeveel S-ATA controllers heeft je bord?
[...]
Lol, heb je niet naar de maten gekeken?

zal dus iets anders moeten zoeken voor mosfets etc
je hebt gewoon een rev B (a+) bij mij staat er ook alleen een a, maar als je 4SATA.. hebt heb je toch echt de B, check je handleiding maar daar staat wel weer A+quarantaine schreef op 12 februari 2004 @ 21:58:
[...]
4 s-ata controller en die maten , tjah ik dacht dat overkill geen kwaad kon
zal dus iets anders moeten zoeken voor mosfets etc
Op dit moment is die aardig gesloten, wil mijn pc aanzetten niks, dus ik hele prom los gehaald en weer aangesloten, was geen condens iig, start hem weer op, weer niks, het beeld blijft oranje, mijn fannetjes gaan wel draaien en mijn lampjes op mijn tb knipperen niet, lijkt wel alsof mijn cpu ineens dood iserik9287nl schreef op 12 februari 2004 @ 21:40:
[...]
Hoezo alles weer instellen? Ga in het BIOS naar "CMOS Reloaded" en er gaat een wereld voor je open

Ga nu maar even verder testen maar het is alweer laat
Anoniem: 3439
Hoe lang duurde de levering van Reichelt.de(vanaf koop) bij jouw? Iets van 1,5 week ofzo?quarantaine schreef op 12 februari 2004 @ 21:25:
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 3439 op 12-02-2004 22:28 ]
Ik denk dat ik hetzelfde probleem had!Anoniem: 67204 schreef op 12 februari 2004 @ 22:20:
[...]
Op dit moment is die aardig gesloten, wil mijn pc aanzetten niks, dus ik hele prom los gehaald en weer aangesloten, was geen condens iig, start hem weer op, weer niks, het beeld blijft oranje, mijn fannetjes gaan wel draaien en mijn lampjes op mijn tb knipperen niet, lijkt wel alsof mijn cpu ineens dood is![]()
Hoe mag joost weten, heb hem netjes afgesloten en je wil booten en ineens nothing, ben al opzoek geweest naar mijn bonnetje maar die zat niet in mijn map met al mijn bonnen
![]()
![]()
![]()
![]()
Ga nu maar even verder testen maar het is alweer laat
Eerst even de bios clearen ( wel wachten iets van 1 min.! )
En nog iets wat zeer belangerijk leek voor mij:
Bij mij wou de mobo niet eens opstarten met de muliplier op 11X .... zelfs 11x210 met CPC off was zeer moelijk te bereiken !!!!
Nu heb ik even wat onderzoek gedaan ivm.
Na lang zoeken wat het probleem is met multiplier!!!!!!!!!!!!
Er schijn dat mijn CPU in combinatie met deze mobo niet goed communiceert op multiplier 11x
NU heb ik mijn mobo lopen op 10x240 ( tot nu toe geen stabiliteit problemen 3Dmark2003 ….. en ook geen problemen met de boot LED nr. 3 )
Ik heb nu zelfs de feeling dat ik nog verder kan met mijn mobo zoals FSB 250Mhz maar dat ga ik pas testen als ik van FSB 240Mhz zeker kan zijn dat het stabiel is en geen problemen met booten veroorzaakt.
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
Je hebt ook gewoon de Rev. B. no worry!Anoniem: 99403 schreef op 12 februari 2004 @ 22:34:
in je boekje staat wel A+
Ik ga trouwens morgen pas verder testen of het idd mijn cpu is, ga nu genieten van de film @ net5 en al mijn zorgen en sportvermoeidheid even (proberen te) vergeten
Over die post hierboven dat de pc niet wil opstarten.
Dat is een bekend probleem, niet gek worden
Gasten van dfi kijken er nu zelf naar als ik angry_games mag geloven (support van dfi op het amdmb.com forum).
Anyways clear je bios keertje. Trek je stekker er ff uit tot stroom eraf is en hou dan insert ingedrukt als je je pc aanzet. Het lijkt alleen te gebeuren met overclocked settings. Soms heb ik het wel als ik em aanzet en soms niet .. is vooral als ie poos heeft uitgestaan.
Succes
Dat is een bekend probleem, niet gek worden
Gasten van dfi kijken er nu zelf naar als ik angry_games mag geloven (support van dfi op het amdmb.com forum).
Anyways clear je bios keertje. Trek je stekker er ff uit tot stroom eraf is en hou dan insert ingedrukt als je je pc aanzet. Het lijkt alleen te gebeuren met overclocked settings. Soms heb ik het wel als ik em aanzet en soms niet .. is vooral als ie poos heeft uitgestaan.
Succes
Ik geloof dat dit een goede plek is om het te vragen:
zit er BH-5 op: kingston hyperX KHX3000/256 9905200-017.AA0 1122193 - 2.5 Volt?
zit er BH-5 op: kingston hyperX KHX3000/256 9905200-017.AA0 1122193 - 2.5 Volt?
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
En de eerste LanParty is verschenen op de eerste pagina van PiFast 
51.36 secs!
Specs :
DFI LanParty NFII UltraB @ 1.9V VDD
AMD Athlon XP2500+ @ 245 * 11 = 2685 MHz @ 1.9V
2x256mb Infineon PC2700 USA @ 245 MHz 11-2-2-2-2-9-12 @ 3.3V
WaterChiller met water op 15 graden (nog)
Wat een heerlijk bordje! Erg fijn ook dat mijn CPU niet zoveel volts nodig heeft voor deze hoge snelheden. Ik denk dat het me nog gata lukken om PiFast te draaien op 250 * 11.

Specs :
Wat een heerlijk bordje! Erg fijn ook dat mijn CPU niet zoveel volts nodig heeft voor deze hoge snelheden. Ik denk dat het me nog gata lukken om PiFast te draaien op 250 * 11.
[ Voor 21% gewijzigd door Syzzer op 13-02-2004 01:35 ]
Lekker ge'oced hoeveel volt staat je geheugen op en je vdimm?Syzzer schreef op 13 februari 2004 @ 00:14:
[afbeelding] 51.36 secs!
Specs :
DFI LanParty NFII UltraB
2x256mb Infineon PC2700 USA @ 245 MHz 11-2-2-2-2-9-12
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Vdimm 3.3V, VDD 1.9V, heb het gelijk ff erbij gezet.Turismo schreef op 13 februari 2004 @ 01:09:
[...]
Lekker ge'oced hoeveel volt staat je geheugen op en je vdimm?
Dit is je nieuwe 2500+ of niet? Hij gaat super manSyzzer schreef op 13 februari 2004 @ 01:34:
[...]
Vdimm 3.3V, VDD 1.9V, heb het gelijk ff erbij gezet.
Wat is je stepping en dergelijke (en week)?
Het is een AQYMA 0352 RPMW . Ik heb in de winkel heel hard staan twijfelen of ik hem zou nemen, aangezien ik eigenlijk een XPMW wilde. Ben best blij dat ik hem toch maar genomen heb
.
Ik merk nu trouwens dat mijn bordje zelfs op 200 MHz FSB 1.9V nodig heeft om stabiel te zijn
. op 166 FSB kan ik rustig 1.6V geven zonder dat dat problemen geeh, maar op 200 heeft hij gewoon 1.9V nodig om niet binnen 10 minuten een vastloper te geven.
Ik merk nu trouwens dat mijn bordje zelfs op 200 MHz FSB 1.9V nodig heeft om stabiel te zijn
die vastloper, ziet die eruit als allemaal gekleurde streepjes? met verschillende vertikale colommen erin? (nee heb niet te veel gedronken.)
Ik wordt hier helemaal gek van namelijk, ik krijg niet bedacht/gevonden wat het nou veroorzaakt.
Iemand een idee?
Ik wordt hier helemaal gek van namelijk, ik krijg niet bedacht/gevonden wat het nou veroorzaakt.
Iemand een idee?
Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195
Zow...Syzzer schreef op 13 februari 2004 @ 00:14:
[afbeelding] 51.36 secs!
Specs :
mooi Syzzer! Kan iemand nog ff mijn vraagje beantwoorden? Anders moet ik toch een x naar Lunetten fietsen om 2 reepjes infineon usa om te ruilen tegen wat ddr400 oem
.
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Netjes manSyzzer schreef op 13 februari 2004 @ 00:14:
[afbeelding] 51.36 secs!
Specs :
Wat voor temps haal je met die chiller ?? (Water en CPU)
Ik dacht ben origineel en ik maak foto's van die Ultra B maar zo te zien zijn die er al
(logisch!)
Ik heb wat mooiere foto's van de Infinity btw., en ook over dat "het is een Rev A ik zie nergens B" zie ik hier duidelijk de oplossing in, ik post ze ASAP eerst even de adressen verzamelen van de personen van wie het mobo het is (IA).
Ik heb wat mooiere foto's van de Infinity btw., en ook over dat "het is een Rev A ik zie nergens B" zie ik hier duidelijk de oplossing in, ik post ze ASAP eerst even de adressen verzamelen van de personen van wie het mobo het is (IA).
Intentionally left blank.
Anoniem: 67204 schreef op 12 februari 2004 @ 22:17:
[...]
je hebt gewoon een rev B (a+) bij mij staat er ook alleen een a, maar als je 4SATA.. hebt heb je toch echt de B, check je handleiding maar daar staat wel weer A+
zondagnamiddag eens installeren , vanavond en morgen heb ik andere verplichtingen
btw de levering van Reichelt heeft inderdaad een 1.5 week geduurd na de overschrijving.
Nee, is meestal gewoon een lockup, soms reageren mijn tobo en muis niet meer en heel af en toe een reboot._Droopy schreef op 13 februari 2004 @ 09:28:
die vastloper, ziet die eruit als allemaal gekleurde streepjes? met verschillende vertikale colommen erin? (nee heb niet te veel gedronken.)
Iemand een idee?
Die laatste run was met een watertemp van 3 graden, ik heb geen idee welke CPU temp erbij hoord, maar over het algemene is mijn CPU temp watertemp + 6 ~ 8 graden. Ik ben nu even aan het voor koelen teriwjl ik op 1.6V zit te werken en ga zo proberen wat betere tijden neer te zetten. Het water is nu -14The Doctor schreef op 13 februari 2004 @ 11:14:
[...]
Netjes man![]()
Wat voor temps haal je met die chiller ?? (Water en CPU)
misschien ga ik na mijn examen mezelf maar is trakteren op zo'n Lanparty
want ik hoor hier veel positieve verhalen.
Anoniem: 101049
got my infinity van reichelt
samen met mijn MX500 en gigalan kaartjes
nu nog een groot probleem
SLK947U > infinity
ik zoek dus eigenlijk zo snel als het mogelijk is de SLK948U NEO backplate
waar kan ik deze zo snel mogelijk bestellen en aan welke prijs?
btw, heeft thermalright een EU telefoonnummer?
zeer bedankt
SLK947U > infinity
zeer bedankt
Anoniem: 51220
zou zeggen, bel eens met je plaatselijke pcboeren. Misschien kunnen die wat voor je regelen. Snap alleen niet waarom je deze vraag in dit topic zet.Anoniem: 101049 schreef op 13 februari 2004 @ 21:15:
got my infinity van reicheltsamen met mijn MX500 en gigalan kaartjes
SLK947U > infinity
zeer bedankt
Anoniem: 101049
omdat de meeste mensen die een SLK947U een backplate nodig hebben om die op de DFI te plaatsten. want op alle andere mobo's past gij , vandaar dat ik hier deze topic plaats
Srry had je post niet gezien, je poste hem net een seconde eerder als mijn laatste post.SlowikPL schreef op 12 februari 2004 @ 22:43:
[...]
Ik denk dat ik hetzelfde probleem had!
Eerst even de bios clearen ( wel wachten iets van 1 min.! )
En nog iets wat zeer belangerijk leek voor mij:
Bij mij wou de mobo niet eens opstarten met de muliplier op 11X .... zelfs 11x210 met CPC off was zeer moelijk te bereiken !!!!
Nu heb ik even wat onderzoek gedaan ivm.
Na lang zoeken wat het probleem is met multiplier!!!!!!!!!!!!
Er schijn dat mijn CPU in combinatie met deze mobo niet goed communiceert op multiplier 11x
NU heb ik mijn mobo lopen op 10x240 ( tot nu toe geen stabiliteit problemen 3Dmark2003 ….. en ook geen problemen met de boot LED nr. 3 )
Ik heb nu zelfs de feeling dat ik nog verder kan met mijn mobo zoals FSB 250Mhz maar dat ga ik pas testen als ik van FSB 240Mhz zeker kan zijn dat het stabiel is en geen problemen met booten veroorzaakt.
ik heb hem al meerdere keren gereset. helaas hielp dit niks, zal hem nu de hele aaf in zijn reset houden maar ik vind het vreemd. doet morgen nog niks dan ga ik mijn cpu afzonderlijk testen. het was iig geen chip rondom de socked wat je veel leest (kan ook niet eigenlijk want daar zit alleen maar soft iso spul, maarja checken kon geen kwaad) iig bedankt dat je met mij mee denkt!
tipje: 
>1.) Press the pause key, to clear CMOS
>2.) Press the buttons 1,2,3, or 4 (not the ones in the number lock group), to loadthe corresponding saved CMOS in the CMOS reloaded(1 for the 1st saved, and so forth).
>3.) Press the insert key to reset BIOS setting into defaults .
Kan iemand een antwoord geven over de HyperX-reepjes?
>1.) Press the pause key, to clear CMOS
>2.) Press the buttons 1,2,3, or 4 (not the ones in the number lock group), to loadthe corresponding saved CMOS in the CMOS reloaded(1 for the 1st saved, and so forth).
>3.) Press the insert key to reset BIOS setting into defaults .
Kan iemand een antwoord geven over de HyperX-reepjes?
Ik had thermalright gemaild over de kwestie van dfi met thermalright heatsinks. Ik had mijn bonnetjes naar hun gemaild op de 4de februari en vandaag (vrijdag de dertiende is een prachtige dag) kreeg ik een mailtje dat ie onderweg was. Heb nu opzich die koeler al op me bord met de oude backplate (beetje voorzichtig doen), maar krijg dus nog de goede \o/
Het is gewoon vooral uitkijken met die gaatjes omdat daar weerstandjes (ofzo) omheen zitten. Gewoon de kleinste washers nemen (die dikke zegmaar niet die dunne brede) en dan er een soort vierkantje van maken d.m.v. wat schuren/snijden enz.
Heb nu ondertussen me systeem wel beetje gemaxxed.
10x230 lijkt het hoogste wat goed is te doen
Lief bordje ...
Het is gewoon vooral uitkijken met die gaatjes omdat daar weerstandjes (ofzo) omheen zitten. Gewoon de kleinste washers nemen (die dikke zegmaar niet die dunne brede) en dan er een soort vierkantje van maken d.m.v. wat schuren/snijden enz.
Heb nu ondertussen me systeem wel beetje gemaxxed.
10x230 lijkt het hoogste wat goed is te doen
Lief bordje ...
Jongens, helaas is het mij tot nu toe niet gelukt om aan de BH-5 2X 512 MB aan te kommen. Nu heb ik en aanboot gekregen voor :
TWINMOS WINBOND BH5 DDR400 512 MB
100% BH-5
2x 512MB
M2S9J16AGAWB9F0811A-T
En dat voor 200 Euro .................. doen of niet doen ???
Hij heeft deze geheugen nooit overklookt , wat mee beetje verbaast
maar doen of niet doen
100% BH-5
2x 512MB
M2S9J16AGAWB9F0811A-T
En dat voor 200 Euro .................. doen of niet doen ???
Hij heeft deze geheugen nooit overklookt , wat mee beetje verbaast

maar doen of niet doen
[ Voor 4% gewijzigd door SlowikPL op 14-02-2004 01:29 ]
jaja na een hele n8 @ reset te hebben gestaan en de battery eruit deed hij het vanochtend weer, wat de oorzaak was me don't know maar hij doet het weer, meerdere mensen wel is meegemaakt dat de pc ineens niets meer deed terwijl je hem de laatste keer gewoon netjes had afgesloten?
EDIT:
Ik heb nu al meerdere keren gehad dat als ik mijn pc opnieuw opstarten na het installen van drivers hij ineens alarm geeft. Dan reset ik ff, insert en ik kom bios weer in, save hem zonder iest te wijziggen en kan weer booten, ik heb steeds meer het idee dat bios 1/31 toch aardig wat bugs heeft bij mijn mobo, ben ik ook in dit geval weer de enige met dit voorval
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 67204 op 14-02-2004 10:06 ]
Mijn plank boot soms ook niet. Vooral na een CMOS clear. Als ik dan alles in 1x goed zet dan boot hij dus nooit. Ik verander 2 dingen per keer en dan save ik. Bios weer in en het volgende veranderen.
Als hij niet uit "standby" komt:
• Voeding uitzetten (dus niet met de atx knop)
• Voeding aan
• Insert ingedrukt houden
• ATX knop indrukken (terwijl je insert inhoud)
Werkt iedere keer bij mij..
Als hij niet uit "standby" komt:
• Voeding uitzetten (dus niet met de atx knop)
• Voeding aan
• Insert ingedrukt houden
• ATX knop indrukken (terwijl je insert inhoud)
Werkt iedere keer bij mij..
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 5897 op 14-02-2004 14:53 ]
Was vandaag beetje aan het tweaken met het bordje en kwam er dus achter dat je met de 1-31 bios memtest niet goed kan draaien. Met deze bios loopt die bij mij steeds bij test5 vast. Gebruik nu de modded 12-31 bios. Met deze heb ik geen problemen meer met memtest en ook minder boot problemen.
Verder nog wel een vaag probleempje met de 12-31 bios. Je hebt daar de keuze tot een vddr van 3.6v te gaan, maar als ik dat selecteer blijft hij nog altijd op 2.6v draaien. Dat geld ook voor de 3.4v en 3.5v. Iemand daar ervaring mee?
Verder nog wel een vaag probleempje met de 12-31 bios. Je hebt daar de keuze tot een vddr van 3.6v te gaan, maar als ik dat selecteer blijft hij nog altijd op 2.6v draaien. Dat geld ook voor de 3.4v en 3.5v. Iemand daar ervaring mee?
Vandaag is wezen kijken wat mijn plankje wou doen maar ik kan niet bepaald vrolijk zijn, mijn cpu wil nieteens 2600mhz draaien op 2Vcore onder een prometeia
en ik heb dus nog maar een keer het contact gecheckt maar deze was toch echt in orde. ook wil mijn fsb niet lekker gaan, 240 is max, cpc wil hij eigenlijk bijna op geen een snelheid stable doen en 240 is ook al niet stable. dit alles met een 2800+ prometia R507 cooled, infinity rev. A+ water chilled (water tussen 14 en 18C constant) nb heatsink op de southbrige gezet en 2x256mb pc350 mushkin level2 en dat dit resultaat, erg jammer
Kan iemand mij trouwens zeggen wat de beste instelling is voor AGP Latency mijn woordenboeken kunnen latancy maar niet vertalen en mijn spelletjes haperen
Kan iemand mij trouwens zeggen wat de beste instelling is voor AGP Latency mijn woordenboeken kunnen latancy maar niet vertalen en mijn spelletjes haperen
Probeer eens 1.95V te draaien, probeer andere biossen, test zelf eens wat AGP latency doet.. Er zijn veel dingen die je kunnen helpen. Velen hebben bijv problemen op 2.0V. Haperende 3D is ook al tig keer besproken.Anoniem: 67204 schreef op 14 februari 2004 @ 22:54:
Vandaag is wezen kijken wat mijn plankje wou doen maar ik kan niet bepaald vrolijk zijn, mijn cpu wil nieteens 2600mhz draaien op 2Vcore onder een prometeia![]()
![]()
en ik heb dus nog maar een keer het contact gecheckt maar deze was toch echt in orde. ook wil mijn fsb niet lekker gaan, 240 is max, cpc wil hij eigenlijk bijna op geen een snelheid stable doen en 240 is ook al niet stable. dit alles met een 2800+ prometia R507 cooled, infinity rev. A+ water chilled (water tussen 14 en 18C constant) nb heatsink op de southbrige gezet en 2x256mb pc350 mushkin level2 en dat dit resultaat, erg jammer
![]()
Ik geloof er helemaal niks van dat die plank of mem niet willen. Lees de forums op xtreme over de infinity, daar staat veel info, meer dan hier iig. Gevalletje user error lijkt me dit..
ik eerst ook niet maar 240 is max, mijn geheugen is net nieuw meschien dat het daar mee te maken heeft, het slikte gister ook voor het eerst 3Vmem zonder een sirene te horenAnoniem: 5897 schreef op 15 februari 2004 @ 00:14:
[...]
Probeer eens 1.95V te draaien, probeer andere biossen, test zelf eens wat AGP latency doet.. Er zijn veel dingen die je kunnen helpen. Velen hebben bijv problemen op 2.0V. Haperende 3D is ook al tig keer besproken.
Ik geloof er helemaal niks van dat die plank of mem niet willen. Lees de forums op xtreme over de infinity, daar staat veel info, meer dan hier iig. Gevalletje user error lijkt me dit..
Ga vandaag iig verder met spelen
Kijk ook eens voor de zekerheid of het contact tussen je NB en het blokje daarop goed is, de NB is namelijk 'hol'. Ik merkte het ook toen ik mijn WC erafhaalde na 2 dagen een instabiele PC te hebben gehad bij een lichte OC. Had te netjes een dunne laag AS erover gesmeerd, waardoor er alleen aan de buitenkanten contact was met de heatsink. Ik heb er nu wat meer AS onder gedaan en het gaat al veel beter.Anoniem: 67204 schreef op 15 februari 2004 @ 09:46:
[...]
ik eerst ook niet maar 240 is max, mijn geheugen is net nieuw meschien dat het daar mee te maken heeft, het slikte gister ook voor het eerst 3Vmem zonder een sirene te horen. Maar dat van die processor weet ik zo goed als zeker, ik heb alle Vcores tussen de 1,7 en 2,0 geprobeerd hij wil gewoon maar niet hard gaan.
Ga vandaag iig verder met spelen
Ik denk daarom dat ook dit bordje baat heeft hij het lappen van de NB. Ik durf het alleen niet echt aan, omdat ik nog steeds het bordje niet vertrouw. Verder dan NB koeling vervangen ben ik nog niet gegaan

* Syzzer begint nu hele hard te twijfelen om toch maar eens hard bordje onder handen te nemen ...
IDD ik vertrouw het bordje ook nog niet, al laat ik windows rebooten dan sluit hij netjes af en daarna is het oranje beeld, krijg het allene maar weg door de battery eruit te halen en cmos 1+min op clear te zetten, ga nu bios 12-10 flashen op aanraden van serenity heb nu 31/1 maar is verre van stable op sommige gebieden.Syzzer schreef op 15 februari 2004 @ 11:02:
[...]
Kijk ook eens voor de zekerheid of het contact tussen je NB en het blokje daarop goed is, de NB is namelijk 'hol'. Ik merkte het ook toen ik mijn WC erafhaalde na 2 dagen een instabiele PC te hebben gehad bij een lichte OC. Had te netjes een dunne laag AS erover gesmeerd, waardoor er alleen aan de buitenkanten contact was met de heatsink. Ik heb er nu wat meer AS onder gedaan en het gaat al veel beter.
Ik denk daarom dat ook dit bordje baat heeft hij het lappen van de NB. Ik durf het alleen niet echt aan, omdat ik nog steeds het bordje niet vertrouw. Verder dan NB koeling vervangen ben ik nog niet gegaan.
* Syzzer begint nu hele hard te twijfelen om toch maar eens hard bordje onder handen te nemen ...
ow en als ik aan de 8erkant van de nb voel zou ik hem een graadje of 30C schatten lijkt me geen probleem.
Dat heb ik dus sinds de 4.2 drivers van ati.dacht eerst dat m'n kaart te snel liep,dus die default gezet,nog niet over ,terug naar 3.10 zelfde probleem na verloop van tijd._Droopy schreef op 13 februari 2004 @ 09:28:
Iemand een idee?
Mooiste is nu dat m'n agp helemaal niets meer doet,ook niet met een gf3.denk dus dat ie nu defect is m'n mobo
Ik heb nu 1024MB RAM
100% BH-5
2x 512MB
M2S9J16AGAWB9F0811A-T
Gekocht bij : www.p-c-c.de 2x512MB 99Euro ( op voorraad!!!! )
Nu moet ik zeggen dat eendelijk mijn photoshop super loopt met grote bestanden
NU met overclocking is het wat minder met CPC aan
max. 10.5 x 220 Mhz 2.5-4-4-11
Met CPC uit kan ik nu 100% stabiel 10.5 x 240Mhz met timings 2-3-3-11
VDDR 3.2v
NA aantaal tests ( daadwerkelijk gekeken on games Loock ON , Americas Army aantal FPS) met CPC on / off met bovenstaande instellingen kan ik beter de CPC uit gaan zetten want dan gaat mijn score met 5-10% beter!
Ik ben nu wel tevreden , eerst ga ik nu even paar heatsinks op mijn gehugen zetten want in Prime 95 naar aantal tests worden ze wel behoorlijk warm maar wel stabiel.
En nu zoek ik ook een mooie koelkast om waterchiller te maken volgens Syzzer`s project
next wat ik ga kopen is :
2x 7K250 HD 160GB van Hitachi
en BH-4 1024 MB DDR
100% BH-5
2x 512MB
M2S9J16AGAWB9F0811A-T
Gekocht bij : www.p-c-c.de 2x512MB 99Euro ( op voorraad!!!! )
Nu moet ik zeggen dat eendelijk mijn photoshop super loopt met grote bestanden
NU met overclocking is het wat minder met CPC aan
Met CPC uit kan ik nu 100% stabiel 10.5 x 240Mhz met timings 2-3-3-11
NA aantaal tests ( daadwerkelijk gekeken on games Loock ON , Americas Army aantal FPS) met CPC on / off met bovenstaande instellingen kan ik beter de CPC uit gaan zetten want dan gaat mijn score met 5-10% beter!
Ik ben nu wel tevreden , eerst ga ik nu even paar heatsinks op mijn gehugen zetten want in Prime 95 naar aantal tests worden ze wel behoorlijk warm maar wel stabiel.
En nu zoek ik ook een mooie koelkast om waterchiller te maken volgens Syzzer`s project
next wat ik ga kopen is :
2x 7K250 HD 160GB van Hitachi
en BH-4 1024 MB DDR
[ Voor 6% gewijzigd door SlowikPL op 15-02-2004 15:32 ]
Ik ga gelijk wat bestellen dit is geen geld voor die reepies
Mijn bord gaat steeds beter presteren, het enige waar ik nog van baal is dat mijn audigy2 het heel zwaar heeft op mijn infinity, ik kan ook alleen de audigy drivers installeren ZONDER de NFORCE drivers zodra ik die erbij doe kom ik windows niet meer in. Iemand dit dit voorval ook heeft gehad en mogelijk een oplossing voor heeft gevonden want ik wil wel mijn audigy2 gebruiken. (en ja audio in bios staat op disable)
Het zijn winbond chippies maar hoe weet jij zo zeker dat ze allemaal BH5 zijn, en ik kan ook geen mail adres van die zaak vinden om even te checken of het idd BH5 is, trouwens als jij BH5 hebt moet je 240 makkelijk @ 2-2-2-11 kunnen doen i.p.v. die 3en ik doe nu ook 240 2-2-2-11 prime stable @ 3,1Vmem (mushkin level2..)
Mijn bord gaat steeds beter presteren, het enige waar ik nog van baal is dat mijn audigy2 het heel zwaar heeft op mijn infinity, ik kan ook alleen de audigy drivers installeren ZONDER de NFORCE drivers zodra ik die erbij doe kom ik windows niet meer in. Iemand dit dit voorval ook heeft gehad en mogelijk een oplossing voor heeft gevonden want ik wil wel mijn audigy2 gebruiken. (en ja audio in bios staat op disable)
Het zijn winbond chippies maar hoe weet jij zo zeker dat ze allemaal BH5 zijn, en ik kan ook geen mail adres van die zaak vinden om even te checken of het idd BH5 is, trouwens als jij BH5 hebt moet je 240 makkelijk @ 2-2-2-11 kunnen doen i.p.v. die 3en ik doe nu ook 240 2-2-2-11 prime stable @ 3,1Vmem (mushkin level2..)
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 67204 op 15-02-2004 17:27 ]
512MB PC3200 CL2.5
TWINMOS memory
WINBOND BH-5 chips
10 Jahre garantie
http://www.p-c-c.de/prodi...on=ukMs4yUM&artid=2002945
die modulle sind auf lager und kosten z.Zt
99,- €uro
Mit freundlichen Grüssen,
PCC GmbH
-Info/Support-
Mail : info@p-c-c.de
TWINMOS memory
WINBOND BH-5 chips
10 Jahre garantie
99,- €uro
PCC GmbH
-Info/Support-
[ Voor 28% gewijzigd door SlowikPL op 15-02-2004 17:36 ]
Ja maar ik wou graag de 256mb en daar staat geen info bij.SlowikPL schreef op 15 februari 2004 @ 17:34:
512MB PC3200 CL2.5
TWINMOS memory
WINBOND BH-5 chips
10 Jahre garantie
99,- €uro
PCC GmbH
-Info/Support-
ik zit nu max stable @ 240x10 @ 3.1Vmem 3.2Vmem trekt mijn mushkin nog niet, vind het alleen niet echt een super score ofzo 240 @ 3.1Vmem of zal dit na wat inburne nog beter worden denken jullie?
BH-5 op Cas2.5????? da's raar.SlowikPL schreef op 15 februari 2004 @ 17:34:
512MB PC3200 CL2.5
TWINMOS memory
WINBOND BH-5 chips
10 Jahre garantie
99,- €uro
PCC GmbH
-Info/Support-
Of zouden ze ze gewoon daarop verkopen terwijl ze ook gewoon op Cas2 lopen?
Ik zou voor de zekerheid ff checken of dit misschien een spelfout is of dat dit werkelijk op Cas2.5 moet lopen. Als dat zou is zou ik er op zeker niet voor gaan.
Ach, Twinmos/Winbond CH-5 (die ik heb) wordt ook als CAS 2,5 geheugen verkocht, maar loopt ook gewoon CAS 2,0_Droopy schreef op 15 februari 2004 @ 18:19:
[...]
BH-5 op Cas2.5????? da's raar.
Of zouden ze ze gewoon daarop verkopen terwijl ze ook gewoon op Cas2 lopen?
Ik zou voor de zekerheid ff checken of dit misschien een spelfout is of dat dit werkelijk op Cas2.5 moet lopen. Als dat zou is zou ik er op zeker niet voor gaan.
Wat je koopt kan vaak meer dan wat er op het naam kaartje staat, dat noemen we overclocken
.
Nee, maar denk je dat de reepjes TwinMos/Winbond BH-5 die verkocht werden ook @ cas2 rated waren? Ik dnek het niet eerlijk gezegd. Ook mijn mem als voorbeeld: Infineon PC2700 cl2.5, doet 250 MHz cas2 ...
Nee, maar denk je dat de reepjes TwinMos/Winbond BH-5 die verkocht werden ook @ cas2 rated waren? Ik dnek het niet eerlijk gezegd. Ook mijn mem als voorbeeld: Infineon PC2700 cl2.5, doet 250 MHz cas2 ...
Dat bedoelde ik te zeggen ja: ze worden minderwaardig verkochtSyzzer schreef op 15 februari 2004 @ 19:13:
Wat je koopt kan vaak meer dan wat er op het naam kaartje staat, dat noemen we overclocken![]()
.
http://www.oc-wear.de/pd1070070958.htm?categoryId=26Anoniem: 67204 schreef op 15 februari 2004 @ 17:55:
[...]
Ja maar ik wou graag de 256mb en daar staat geen info bij.
ik zit nu max stable @ 240x10 @ 3.1Vmem 3.2Vmem trekt mijn mushkin nog niet, vind het alleen niet echt een super score ofzo 240 @ 3.1Vmem of zal dit na wat inburne nog beter worden denken jullie?
Hier heb ik 2 reepjes 512 gekocht niet gerelabeld keurige afwerking van order enige nadeel is vooruit betalen.(en nu nog op vooraad 15-02-04)
Ziet er leuk uit, heb je al wat results?Bacosjaco schreef op 15 februari 2004 @ 19:46:
[...]
http://www.oc-wear.de/pd1070070958.htm?categoryId=26
Hier heb ik 2 reepjes 512 gekocht niet gerelabeld keurige afwerking van order enige nadeel is vooruit betalen.(en nu nog op vooraad 15-02-04)
Ik ben niet zo'n overklokmonster als jullie,het blijft bij mij een beetje rommelen zonder voltmods maar heb dit geheugen op 220 gehad 2.9 volt met timings 2-2-2-11 prime stabiel.
thanx ik heb 2 reepjes besteldBacosjaco schreef op 15 februari 2004 @ 19:46:
[...]
http://www.oc-wear.de/pd1070070958.htm?categoryId=26
volgend week infinity binnen en ik ben nog op zoek naar 2500+ wk 39>
offtopic:
ff vraagie bacosjaco
Steuernr. 88185/16623 (Finanzamt Ulm)
UST-ID: DE190999827
welke van bovenstaand is banknr is goede voor vooruitbetaling ??
AMD Opteron 165 | Asus A8R-MVP | Twinmos 2x512MB BH5-UTT | Hitachi T7K250 250GB SATA-II | X800GTO²
Als het goed is krijg je een "Auftagsbestaigung" daar staat een iban en een swift code op hiermee heb je voldoende om een overboeking te doen,ik heb het gedaan via de postbank en alles ging soepel het duurde ongeveer 1.5week met een andere bank gaat het waarschijnlijk sneller.LeXuS007 schreef op 15 februari 2004 @ 20:09:
[...]
thanx ik heb 2 reepjes besteld
volgend week infinity binnen en ik ben nog op zoek naar 2500+ wk 39>
offtopic:
ff vraagie bacosjaco
Steuernr. 88185/16623 (Finanzamt Ulm)
UST-ID: DE190999827
welke van bovenstaand is banknr is goede voor vooruitbetaling ??
Als je er niet uitkomt,mail ze maar je krijgt echt vlot antwoordt en anders meld jeje maar op dit draadje dan komen we er wel uit.
(ps in Nederland noemen de banken swift code ook wel bic code)
Er wordt gewerkt aan het coldboot issue http://forums.amdmb.com/s...2&perpage=15&pagenumber=1
Ik heb er zelf geen last van, doe er erg weinig mee momenteel (druk, druk) ik heb nog wel een biosje liggen, beloof niks maar volg die draad.
Ik heb er zelf geen last van, doe er erg weinig mee momenteel (druk, druk) ik heb nog wel een biosje liggen, beloof niks maar volg die draad.
Anoniem: 89895
Iemand nog een mooie, supersnelle en letterlijk gloednieuwe PC kopen met die moederbord er in? 
http://www.tweakers.net/aanbod/127537/all
Your a sick man!Anoniem: 89895 schreef op 15 februari 2004 @ 21:40:
Iemand nog een mooie, supersnelle en letterlijk gloednieuwe PC kopen met die moederbord er in?

Kheb geen last van coldboots wel bij reboots vanuit windows 1 op de 2 keer hangt hij dan gewoon in een oranje lampje zodra ik windows uit ben als ik wou rebooten.Spice schreef op 15 februari 2004 @ 21:35:
Er wordt gewerkt aan het coldboot issue http://forums.amdmb.com/s...2&perpage=15&pagenumber=1
Geen OC monster, maar wel de schaarse BH-5 kopen.. Dat moeten ze dus gewoon verbieden he. Iedereen die geen 3.3V op zn mem zet en niet minstens 250 bencht moeten ze dat mem gewoon afpakkenBacosjaco schreef op 15 februari 2004 @ 20:00:
[...]
Ik ben niet zo'n overklokmonster als jullie,het blijft bij mij een beetje rommelen zonder voltmods maar heb dit geheugen op 220 gehad 2.9 volt met timings 2-2-2-11 prime stabiel.
M'n mobo wil echt niet meer opstarten,heb zelf het batterijtje eruit gehaald
Denk nu echt dat het over is,kan echt niets vinden waarvan ik zeg ,ja daar ligt het aan.pc start op ,hd lampje gaat aan ,maar monitor gaat niet aan ,ook niet als ik een andere kaart instop(dacht eerst dat kaart kapot was door allerlei strepen in beeld)nu heb ik dus helemaal geen beeld meer.
Iemand die ook deze problemen heeft gehad
Denk nu echt dat het over is,kan echt niets vinden waarvan ik zeg ,ja daar ligt het aan.pc start op ,hd lampje gaat aan ,maar monitor gaat niet aan ,ook niet als ik een andere kaart instop(dacht eerst dat kaart kapot was door allerlei strepen in beeld)nu heb ik dus helemaal geen beeld meer.
Dat zei ik laatst ook al tegen iemandAnoniem: 5897 schreef op 15 februari 2004 @ 22:34:
[...]
Geen OC monster, maar wel de schaarse BH-5 kopen.. Dat moeten ze dus gewoon verbieden he. Iedereen die geen 3.3V op zn mem zet en niet minstens 250 bencht moeten ze dat mem gewoon afpakkenDie kunnen wel af met CH-5 namelijk
Nu blijft er minder over voor diegene die het echt nodig heeft
Niet met die strepen in mijn kaart maar wel no boots dus gewoon alles aan maar beeld oranje, zet je cmos op clearen, haal je battery eraf, haal de stroom eraf, druk een paar keer op de start button (om de laatste restjes stroom te verwijderen) ga lekker slapen en probeer morgen weer te booten maar laat hem ondertussen dus zonder stroom, in zijn reset en zonder battery staan!Fern schreef op 15 februari 2004 @ 22:36:
M'n mobo wil echt niet meer opstarten,heb zelf het batterijtje eruit gehaald![]()
okej mensen ik ga als goed is morgen mijn a7n8x deluxe rev 1.4 verkopen 
en ik zat er aan te denken om de DFI LanParty NFII Ultra B te gaan kopen.
is dit een slim plan? of kan ik beter een nieuwere versie van de A7N8X kopen?
aangezien mijn rev 1.4 niet verder wil dan een fsb van 205.
met Mushkin pc3500 level 2 geheugen !!!!
dus het de bedoeling om iets van 225 a 230 fsb te gaan draaien.
dus daarom vraag ik aan de mensen hier of ze het slim vinden om dit mobotje te kopen?
dus daarom vraag ik aan de mensen hier of ze het slim vinden om dit mobotje te kopen?
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
hehe kom zeg ik heb dat geheugen wel bij onze Duitse buren weggehaald hé,het kan maar beter in nederlandse handen zijnAnoniem: 5897 schreef op 15 februari 2004 @ 22:34:
[...]
Geen OC monster, maar wel de schaarse BH-5 kopen.. Dat moeten ze dus gewoon verbieden he. Iedereen die geen 3.3V op zn mem zet en niet minstens 250 bencht moeten ze dat mem gewoon afpakkenDie kunnen wel af met CH-5 namelijk
Nu blijft er minder over voor diegene die het echt nodig heeft
Maar ik kan je verzekeren ik ga het echt nog wel pijn doen hoor,ik heb hier ook nog twee reepjes 256mb Hyperx KHX3000 BH-5
Draai nu met een gelockte 2500 dus ik kan mn ungelockte 2500 gebruiken.
de nieuwe A7N8X 2.0 komt vaak neit verder dan 215mhz, maar als je um mod kom je wel een stuk verder enis die 225 a 230fsb makkelijk te halen (misschien zonder mods ook al).mydogisgone schreef op 16 februari 2004 @ 00:56:
okej mensen ik ga als goed is morgen mijn a7n8x deluxe rev 1.4 verkopen
Maar...de DFI haalt zonder mods al gemakkelijk de 225 a 230 en aangezien jij mushkin pc3500 level 2 hebt, komt een dfi nog beter tot zijn recht want je geheugen kan meer hebben dan die 225 a 230.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Anoniem: 8514
Mijn ASUS doet bijv ook die 215mhz std..maar met mods doet ie 254mhz pifast..PASware schreef op 16 februari 2004 @ 12:36:
[...]
de nieuwe A7N8X 2.0 komt vaak neit verder dan 215mhz, maar als je um mod kom je wel een stuk verder enis die 225 a 230fsb makkelijk te halen (misschien zonder mods ook al).
Maar...de DFI haalt zonder mods al gemakkelijk de 225 a 230 en aangezien jij mushkin pc3500 level 2 hebt, komt een dfi nog beter tot zijn recht want je geheugen kan meer hebben dan die 225 a 230.
Maar dat is alleen pifastAnoniem: 8514 schreef op 16 februari 2004 @ 14:55:
[...]
Mijn ASUS doet bijv ook die 215mhz std..maar met mods doet ie 254mhz pifast..
Vele vergeten ook nog de abit, hier heeft smoke the bandit een 48,xx tijd mee gezet in pifast.
vergelijking tussen abit en dfi is beter dan vergelijking tussen asus en dfi, als je niet mod.Anoniem: 67204 schreef op 16 februari 2004 @ 15:41:
[...]
Maar dat is alleen pifast
Vele vergeten ook nog de abit, hier heeft smoke the bandit een 48,xx tijd mee gezet in pifast.
Als je ze allemaal mod, worden de verschillen minder
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Ben ik het wel mee eens, het beste heb ik wel op de infinity gezien (10x280) dikke 4300 in sisoftPASware schreef op 16 februari 2004 @ 15:49:
[...]
vergelijking tussen abit en dfi is beter dan vergelijking tussen asus en dfi, als je niet mod.
Als je ze allemaal mod, worden de verschillen minder
Heb net m'n dfi revB geprobeerd op te starten met een pci-vga kaart.
Hij is dus echt dood
heb toen voor de zekerheid alle componenten getest op een Iwill xp333-r ,die wou dus zonder meer opstarten,weet nu dus zeker dat het niet aan wat anders ligt dan aan de mobo.
Krijg hopelijk snel respons van tweakstore(laatste keer helemaal geen respons zullen het wel heel druk hebben denk ik).
Hij is dus echt dood
Krijg hopelijk snel respons van tweakstore(laatste keer helemaal geen respons zullen het wel heel druk hebben denk ik).
Dat zal wel tijdens de verhuizing zijn geweest, toen heeft de mailserver nogal wat problemen ondervonden waardoor er veer mailtjes nooit daadwerkelijk bij tweakstore zijn aangekomen.Fern schreef op 16 februari 2004 @ 16:35:
Heb net m'n dfi revB geprobeerd op te starten met een pci-vga kaart.
Hij is dus echt doodheb toen voor de zekerheid alle componenten getest op een Iwill xp333-r ,die wou dus zonder meer opstarten,weet nu dus zeker dat het niet aan wat anders ligt dan aan de mobo.
15-2 alpha bios: http://forums.amdmb.com/s...ad.php?s=&threadid=298241
Wat wil je nog meer zien dan? JIj gaat vooralsnog totaal nergens hard in, dit met waterchiller en prommy.Anoniem: 67204 schreef op 16 februari 2004 @ 15:41:
[...]
Maar dat is alleen pifast
Ik wil ermee zeggen dat er veel bordjes zijn op de markt die uitschieters hebben, zowel de asus als de abit, maar er zitten er ook gewoon tussen die gewoon niet willen klokken. Echter heb ik deze bij de DFI's nog niet (echt) gezien het was dus een opmerking over de bordjes en niet over jou stabiliteit/score wat jij volgens mij begreep gezien je reactie.Anoniem: 8514 schreef op 16 februari 2004 @ 21:34:
[...]
Wat wil je nog meer zien dan? JIj gaat vooralsnog totaal nergens hard in, dit met waterchiller en prommy.
Ik ben best tevreden met mijn DFI Lanparty B
Nu draai ik 10.5x240
wel CPC off ivm . dual sided ram
2X512MB BH-5 wel met timings 2-2-2-11
Als ik wil FSB op 245 zetten dan krijg ik een spontane reboot als de HD- gaan laang gebruiken ( even een actieve cooling ob de SB zou denk ik deze probleem verhelpen)
Verder ga ik RAM - heatsinks kopen ivm hoge temps op mijn RAM
Tot nu toe ben ik dik tevreden over mijn mobo
PS;
bij de pifast , welk optie moet ik aanzetten ( welk test) om te kunnen vergelijken ?
Nu draai ik 10.5x240
Als ik wil FSB op 245 zetten dan krijg ik een spontane reboot als de HD- gaan laang gebruiken ( even een actieve cooling ob de SB zou denk ik deze probleem verhelpen)
Verder ga ik RAM - heatsinks kopen ivm hoge temps op mijn RAM
PS;
bij de pifast , welk optie moet ik aanzetten ( welk test) om te kunnen vergelijken ?
Je moet met pifast CPC AAN zetten...kijk maar eens hoeveel dat scheelt. Scheelt een aantal seconden. Dus aan die hoge fsb heb je geen reet als je CPC uit moet zetten...SlowikPL schreef op 17 februari 2004 @ 00:55:
Ik ben best tevreden met mijn DFI Lanparty B![]()
Nu draai ik 10.5x240wel CPC off ivm . dual sided ram
2X512MB BH-5 wel met timings 2-2-2-11
![]()
Verder ga ik RAM - heatsinks kopen ivm hoge temps op mijn RAM![]()
PS;
OK , dat wil ik even zelf uitproberenAnoniem: 8514 schreef op 17 februari 2004 @ 01:04:
[...]
Je moet met pifast CPC AAN zetten...kijk maar eens hoeveel dat scheelt. Scheelt een aantal seconden. Dus aan die hoge fsb heb je geen reet als je CPC uit moet zetten...
Wat ik wel weet dat als ik CPC off zet krijg ik met de 10.5x240 betere score dan CPC aan bij 10.5x220 !!! 5-10 %
Kun je me de instellingen voor de test even geven
Ik loop nu al een lange tijd met bios van 21-01-2004
Welk bios is volgens jullie betere ?
[ Voor 24% gewijzigd door SlowikPL op 17-02-2004 01:25 ]
met CPC aan kom ik maar op 220max nu zit ik zonder CPC al op 245 helemaal memtest86 error vrij (van8 laten lopen) toch gaf prime wel fouten, moet ik daar dan toch de northbrige de schuld van geven?Anoniem: 8514 schreef op 17 februari 2004 @ 01:04:
[...]
Je moet met pifast CPC AAN zetten...kijk maar eens hoeveel dat scheelt. Scheelt een aantal seconden. Dus aan die hoge fsb heb je geen reet als je CPC uit moet zetten...
mogelijk wel jah.
maar bij mij was het andersom.
Als ik BV kijk naar mijn vorige NF7-S moest ik daar 2,35Volts op de chip-set zetten om memtest error vrij te krijgen. Prime95 wou wel netjes lopen.
Op xtremesystems.org loopt dit over het zelfde onderwerp geloof ik.
Als ik BV kijk naar mijn vorige NF7-S moest ik daar 2,35Volts op de chip-set zetten om memtest error vrij te krijgen. Prime95 wou wel netjes lopen.
heb er even snel een oogje op geworpen en het ziet er interessant uit_Droopy schreef op 17 februari 2004 @ 08:53:
mogelijk wel jah.
Als mijn bord zo blijft draaien dan wil ik van het weekend de OVP, Vcore en meschien ook maar gelijk Vmem mod doen om eventjes te kijken wat ik uit dit bordje kan halen, ook gaat er een 2400+ of 2500+ mobile komen
17-2 alpha bios in 2 smaken http://forums.amdmb.com/s...5&perpage=15&pagenumber=1
But in order to know which romsip table is best for most of the user , I generate two alpha for each model ...
N24ID217.b01.zip is for NFII ultra infinity with 12-18 romsip table
N24ID217.b02.zip is for NFII ultra infinity with 01-31 romsip table
N24LD217.b01.zip is for LP NFII ultra B with 12-18 romsip table
N24LD217.b02.zip is for LP NFII ultra B with 01-31 romsip table
And all these alpha add six more chipset internal dram timing control for the extreme tweaker to tweak ...
If the value you set caused the system unable to boot anymore , just hold Insert key then press reset button ...
Nu nog ff romsip table uitzoeken, of weet iemand wat hier mee wordt bedoeld?
dit dus: There are two things I found strange in the BIOS. First, the Power BIOS Features page has a setting called ROMSIP Table. It can be Normal, Fast or Ultra. The user’s manual doesn’t tell what it is for, but as I found out this setting is responsible for the S2K bus timings (S2K is the bus between the memory controller and the CPU).
De data staan voor de beta-biossen waar deze alpha's op gebaseerd zijn, je pakt dus 18-12 of 31-1 naar gelang deze beta biossen het beste bij jou deden.
But in order to know which romsip table is best for most of the user , I generate two alpha for each model ...
N24ID217.b01.zip is for NFII ultra infinity with 12-18 romsip table
N24ID217.b02.zip is for NFII ultra infinity with 01-31 romsip table
And all these alpha add six more chipset internal dram timing control for the extreme tweaker to tweak ...
If the value you set caused the system unable to boot anymore , just hold Insert key then press reset button ...
Nu nog ff romsip table uitzoeken, of weet iemand wat hier mee wordt bedoeld?
dit dus: There are two things I found strange in the BIOS. First, the Power BIOS Features page has a setting called ROMSIP Table. It can be Normal, Fast or Ultra. The user’s manual doesn’t tell what it is for, but as I found out this setting is responsible for the S2K bus timings (S2K is the bus between the memory controller and the CPU).
De data staan voor de beta-biossen waar deze alpha's op gebaseerd zijn, je pakt dus 18-12 of 31-1 naar gelang deze beta biossen het beste bij jou deden.
[ Voor 25% gewijzigd door Spice op 17-02-2004 14:49 ]
Net heb ik 3 uur lang verschillende biosen getest :
De nieuwe :
En ook deze :
N24LD131 van 31-01-2004
De nieuwe N24LD217.b02 heeft bijna hartstilstand veroorzaakt bij mij. Mijn PC wilde niet eens Booten en ik kreeg rare tekens op het beeldscherm alsof de bios corrupt was
Maar na 5 keer resetten en stroomstekker eraf ging het weer. IK moet wel zeggen dat dit Bios geen echte aanrader is ivm. OC- max. 220 Mhz met CPC off !!! en kwam af en toe niet eens in WIndoows !!! weer rare tekens op het beeldscherm.
De tweede N24LD217.b02 was al beter voor mij, geen hardstilstand maar ook geen OC- en rare resets van Windows af en toe bij 210MHz FSP met PCP off. Deus geen aanrader.
Geen van deze bovengenoemde Biosen kon ik PiFast of Prime95 draaien want het was niet te doen zelfs op FSB 210Mhz !!!
Ik heb altijd de bios van 21-01-2004 gebruikt en was wel tevreden. 10.5 x 242Mhz CPC off met timings 2-2-2-11 , PiFast en Prime 5 uur stable ( niet langer getest
zelf uitgeschakeld)
NU draai ik met de 31-01-2004 en moet wel zeggen dat ie wat sneller is geworden en heeft de stabiliteit van 21-01-2004.
Ik ben nog aan het testen , maat in ieder geval bevalt me deze bios tot nu toe !
Conclusie :
Nieuwe Biosen zeer riskant en niet stabiel voor mij.
Bios 31-01-2004 tot nu toe de beste voor mij!
Heeft iemand en tip ivm. andere bios graag probeer ik die uit !
De nieuwe :
En ook deze :
N24LD131 van 31-01-2004
De nieuwe N24LD217.b02 heeft bijna hartstilstand veroorzaakt bij mij. Mijn PC wilde niet eens Booten en ik kreeg rare tekens op het beeldscherm alsof de bios corrupt was
Maar na 5 keer resetten en stroomstekker eraf ging het weer. IK moet wel zeggen dat dit Bios geen echte aanrader is ivm. OC- max. 220 Mhz met CPC off !!! en kwam af en toe niet eens in WIndoows !!! weer rare tekens op het beeldscherm.
De tweede N24LD217.b02 was al beter voor mij, geen hardstilstand maar ook geen OC- en rare resets van Windows af en toe bij 210MHz FSP met PCP off. Deus geen aanrader.
Geen van deze bovengenoemde Biosen kon ik PiFast of Prime95 draaien want het was niet te doen zelfs op FSB 210Mhz !!!
Ik heb altijd de bios van 21-01-2004 gebruikt en was wel tevreden. 10.5 x 242Mhz CPC off met timings 2-2-2-11 , PiFast en Prime 5 uur stable ( niet langer getest
NU draai ik met de 31-01-2004 en moet wel zeggen dat ie wat sneller is geworden en heeft de stabiliteit van 21-01-2004.
Ik ben nog aan het testen , maat in ieder geval bevalt me deze bios tot nu toe !
Conclusie :
Nieuwe Biosen zeer riskant en niet stabiel voor mij.
Bios 31-01-2004 tot nu toe de beste voor mij!
Heeft iemand en tip ivm. andere bios graag probeer ik die uit !
Dit topic is gesloten.