* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 18:06:
Schop!
Het moest er van komen natuurlijk..
[afbeelding]
Verwijderd
265MHz gaf 4126MB/s maar hij moest zo nodig crashen toen ik mn screen ging saven
Mem: Twinmos BH-5
Volts: 3.45 Vmem / 1.9 Vdd
Mn kingston zit echt max op 255Mhz helaas.
Wel , jij kan vanaf nu ook zeggen dat je kaarten met een spelletje patience redelijk rap gedeeld zullen zijnVerwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 18:06:
Schop!
Het moest er van komen natuurlijk..
[afbeelding]
Proficiat , niet veel mensen hebben een 4000+ score op zak met een bartonnetje .
Valt me op dat altijd dezelfde mensen met een relatief bescheiden systeem zeer hoge score's halen , jij bent er eentje van
Ik probeer al jaren om phase change gerij en al in te zetten aan budget prijzen , maar het is me nog nooit gelukt om een noemenswaardige score neer te zetten
Edit: en dan ook nog eens je hardware lange tijd draaiende kan houden , iets wat me ook al niet gelukt is met 5 nieuwe bordjes in 2003
Geduld en echt selectief budget hardware uitzoeken loont dus op de duur
[ Voor 12% gewijzigd door Smollys op 07-02-2004 18:50 ]
Verwijderd
TnxSmollys schreef op 07 februari 2004 @ 18:42:
[...]
Wel , jij kan vanaf nu ook zeggen dat je kaarten met een spelletje patience redelijk rap gedeeld zullen zijn![]()
Proficiat , niet veel mensen hebben een 4000+ score op zak met een bartonnetje .
Valt me op dat altijd dezelfde mensen met een relatief bescheiden systeem zeer hoge score's halen , jij bent er eentje van![]()
Ik probeer al jaren om phase change gerij en al in te zetten aan budget prijzen , maar het is me nog nooit gelukt om een noemenswaardige score neer te zetten![]()
Edit: en dan ook nog eens je hardware lange tijd draaiende kan houden , iets wat me ook al niet gelukt is met 5 nieuwe bordjes in 2003![]()
Geduld en echt selectief budget hardware uitzoeken loont dus op de duur
Ondertussen zit ik niet stil en heb ik weer een benchie. Nu met MP 9,5 ipv 9 en een Mhzje erbij.
Ik mikte eigenlijk op de bench van smokey z'n A64 (4111MB/s). Lijkt me leuk om die ff te pakken met mn Barton. Nog 8MB/s en ik kan nog het een en ander sleutelen als het goed is
Verwijderd
toekomstigen biossen, mobo inburne, finetunen, het moet te doen zijn!Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 18:54:
[...]
TnxIk mol ook wel es wat hoor
Maar niet heel veel nee. Mn cpu doet het nog steeds en gaat nog steeds hard. Die heb ik alweer een tijdje. Ik draai dan ook altijd lage Mhzen met bescheiden voltages. Pas als ik ga benchen schoef ik alles vol open
Ondertussen zit ik niet stil en heb ik weer een benchie. Nu met MP 9,5 ipv 9 en een Mhzje erbij.
[afbeelding]
Ik mikte eigenlijk op de bench van smokey zn A64 (4111MB/s). Lijkt me leuk om die ff te pakken met mn Barton. Nog 8MB/s en ik kan nog het een en andere sleutelen als het goed is
Echt mooi om te zien.
Wel jammer dat ik nu echt niet meer kan wachten totdat ik me bord terug krijg
Echt
Verwijderd
Nee, mn CH-5 hield het voor gezien bij 255MHz 11-2-2-2-2-ena-auto-fast. Meer volts doet niks. Deze repen die er nu inzitten zijn van YoupY.
Zijn woorden:"Ik denk niet dat het mem meer doet dan 248"
Daar komt ie nog op terug denk ik
Hm, vandaar dat ik waarschijnlijk ook niet voorbij de 255 kwam. Daar kapten ze er ook mee bij mij. Zelfs op 2,5-3-3-12 met 3,65v wilden ze niet.Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 19:00:
[...]
Nee, mn CH-5 hield het voor gezien bij 255MHz 11-2-2-2-2-ena-auto-fast. Meer volts doet niks. Deze repen die er nu inzitten zijn van YoupY.
Zijn woorden:"Ik denk niet dat het mem meer doet dan 248"
Daar komt ie nog op terug denk ik
Damn, ik ga nu echt geen BH-5 meer kopen.... nog iemand in Friesland met BH-5?
[ Voor 10% gewijzigd door Exigence op 07-02-2004 19:02 ]
Dat doe ik wel maar er is de afgelopen maand zoveel gebeurd met mij en in mijn omgeving dat ik de laatste erg agressief reageerDenk om je bloeddruk man..
OK, dat is er uit, ik me verder proberen in te houden
Ontopic, ik wat info nodig:
Ik zie dat 31-1 bios gebruikt maar in welke bankjes heb je de reepjes zitten?
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Ik wil namelijk geheugen kopen en niet al te veel geld uitgeven
De dure OCZ die ik nu heb lopen maar 235Mhz 1:1 in 2..5.5.10 timings op 3.2v
Ik zou liefst Mushkin 1gb PC3500 Level2 dual ch. Kopen maar niet voor prijs van 430 Euro
Enkele Kingston schijnen ook goed te OC - maar weet nog steeds niet welke goed zijn
Weet iemand een goed alternatief voor de Mushkin 1gb PC3500 Level2 dual ch. Mbt. OC – resultaten op mij moederbord
[ Voor 9% gewijzigd door SlowikPL op 07-02-2004 20:10 ]
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
Ja ik?hoezo danerik9287nl schreef op 07 februari 2004 @ 19:01:
[...]
Damn, ik ga nu echt geen BH-5 meer kopen.... nog iemand in Friesland met BH-5?
M'n geheugen wil echt wel 260,alleen wordt m'n systeem na verloop van tijd instabiel,dus progjes die freezen,computer die niet herstart.op 250 gaat ie ook goed ,maar dan weer het zelfde probleem,vanalles geprobeerd met V e.d.Denk zelf dat m'n proc. het niet trekt als ik 9x240 draai(zoals nu) is het geen probleem,ga ik naar 10x240 dan wil ie maar even(dus pakweg een 10min)als ik boven die 2,4Ghz kom of een te hoge FSB en lage multiplier is ie ook niet stabiel.heb nu luchtkoeling,en m'n temps zijn stressed zo'n 60C,misschien is dat het probleem.
Zou een betere koeling(b.v WC met een peltier)het beter doen?
Moet toch veel beter kunnen met een DFI rev.B en corsair xms3500(rev1.1).
o ja,Pi-fast was 63sec. met 9x240 11-2-2-2 cas 2.5,veel te hoog volgens mij.
[ Voor 68% gewijzigd door Fern op 07-02-2004 20:19 ]
Ik geloof dat hij dan met een paar vriendjes met honkbalknuppels voor de deur staat morgen
Nee, ik geloof dat hij 'te koop' bedoelde, of om ff te testen.
Verwijderd
wil hij nou echt niet sneller???? wat zijn die DFI bordjes dan brak zeg.....Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 18:35:
Helaas kon ik hier de screens niet goed zetten omdat mn muis het niet meer deed
265MHz gaf 4126MB/s maar hij moest zo nodig crashen toen ik mn screen ging savenMaar 263 is ook heftig
[afbeelding]
Mem: Twinmos BH-5
Volts: 3.45 Vmem / 1.9 Vdd
Mn kingston zit echt max op 255Mhz helaas.
Verwijderd
GheheSpice schreef op 07 februari 2004 @ 19:33:
Mooie score
[...]
Dat doe ik wel maar er is de afgelopen maand zoveel gebeurd met mij en in mijn omgeving dat ik de laatste erg agressief reageerop reacties van mensen die niet de moeite nemen om goed te lezen en zelf niet zoeken en dan in het wilde weg gaan schreeuwen.
OK, dat is er uit, ik me verder proberen in te houden.
Ontopic, ik wat info nodig:
Ik zie dat 31-1 bios gebruikt maar in welke bankjes heb je de reepjes zitten?
In 2 en 3. Dus de blauwe zeg maar. Ik heb verder ook niet echt getweakt nog. Alleen de timings laag en de volts omhoog en knallen maar. Wat hij in 3D doet of in pifast...ik heb echt geen id.
Ja..troep van tweakstore he, wheheVerwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 20:24:
[...]
wil hij nou echt niet sneller???? wat zijn die DFI bordjes dan brak zeg.....
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 20:45 ]
Yup, jij vat emSyzzer schreef op 07 februari 2004 @ 20:09:
[...]
Nee, ik geloof dat hij 'te koop' bedoelde, of om ff te testen.
Verwijderd
Timings: 11-2-2-2-2-9-12-ena-ena-fast-ena (geloof ik?)
De pifast tijd zou de 31e plaats opleveren. En dat met minder dan 2500MHz. ik ga nu even multi 10 proberen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 22:34 ]
Verwijderd
Word dan tijd voor de Vcore mod heVerwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 22:33:
260Mhz pifast en superPI. Er draait vanalles op de achtergrond en m'n cpu kan nog zo'n 180Mhz harder als ik de Vcore ervoor had.
Timings: 11-2-2-2-2-9-12-ena-ena-fast-ena (geloof ik?)
[afbeelding]
De pifast tijd zou de 31e plaats opleveren. En dat met minder dan 2500MHz. ik ga nu even multi 10 proberen.
Verwijderd
Mja maar nu kan je iig voor de snelste @ wc gaan, snelste @ prom word denk moeilijker met jou proc.
Verwijderd
Ik was al de snelste XP op water. Snelste op water lukt niet. Er zijn namelijk ook watergekoelde A64's.Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 22:43:
[...]
Mja maar nu kan je iig voor de snelste @ wc gaan, snelste @ prom word denk moeilijker met jou proc.
Ik heb mn pifast tijd nog steeds niet verbroken. Ik zet nu wel snelle tijden voor de MHzen, maar mn 2655MHz op mn Abit hakt er aardig in zeg maar
Verwijderd
Mja kijk tegen een A64 kan je niet op maar ik vind ook niet dat je daar naar moet kijken, je moet kijken hoe jij het doet tussen de bartons die @ WC draaien, dan ben je denk wel NR1!Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 22:48:
[...]
Ik was al de snelste XP op water. Snelste op water lukt niet. Er zijn namelijk ook watergekoelde A64's.
Ik heb mn pifast tijd nog steeds niet verbroken. Ik zet nu wel snelle tijden voor de MHzen, maar mn 2655MHz op mn Abit hakt er aardig in zeg maarAls ik met deze plank 10x260 kan halen dan komt er wel een aardige tijd uit denk ik. Maar ik ben bang dat het misschien net niet gaat lukken. Mn CPU lijkt wat minder te gaan op deze plank.
Is hij alVerwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 22:55:
[...]
Mja kijk tegen een A64 kan je niet op maar ik vind ook niet dat je daar naar moet kijken, je moet kijken hoe jij het doet tussen de bartons die @ WC draaien, dan ben je denk wel NR1!
[ Voor 8% gewijzigd door Exigence op 07-02-2004 23:52 ]
En ik ookerik9287nl schreef op 07 februari 2004 @ 23:52:
[...]
Is hij al, maar ik hoop dat ik gauw een nieuw mobo heb
Word weer even leuk dan hoewel ik niet denk dat ik 260 pifast kan draaien maar t valt te proberen.
Vertel ons je geheim
Verwijderd
en ik tot mijn lijm een x droogt pff klote spul het hecht voor geen ="##$ op deze mosfets op een of andere manier dus ben al hele dag bezig 5x is scheepsrecht gem. denkerik9287nl schreef op 07 februari 2004 @ 23:52:
[...]
Is hij al, maar ik hoop dat ik gauw een nieuw mobo heb

Verwijderd
Ik heb met A-data 400, 260 FSB gehaald alleen met slechte timings. Het ligt eraan waar je prioriteiten liggen, Adata kost in ieder geval geen drol.Welk ander geheugen doet het goed op de Infinity iets dat wat goedkoper is bij voorkeur
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
yep ,geen niewe nummer 1 met dit soket a in pifast , daarvoor heb je naast die echt wel "echt wel onnoemelijke mem bandbreedte" ook nog de nodige cpu oc voor nodig .Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 22:48:
[...]
Ik was al de snelste XP op water. Snelste op water lukt niet. Er zijn namelijk ook watergekoelde A64's.
Ik heb mn pifast tijd nog steeds niet verbroken. Ik zet nu wel snelle tijden voor de MHzen, maar mn 2655MHz op mn Abit hakt er aardig in zeg maarAls ik met deze plank 10x260 kan halen dan komt er wel een aardige tijd uit denk ik. Maar ik ben bang dat het misschien net niet gaat lukken. Mn CPU lijkt wat minder te gaan op deze plank.
Dat is wat me nog tegenhield om nog een nieuw soket a te kopen .
Ik weet niet wat je nu (uitgezonderd 3D score's die hangt af van hoe dik je geldbeugel is natuurlijk) als één van de snelste thuis computers kan rekennen op oc gebied en van soket a en normaal gezien wel de afsluiter van soket a (als de via kt880er teminste er nog komt om een resoluut besluit te nemen
Ik denk dat pifast nog echt wel een van die benchen zijn die laten zien hoe efficient je combo werkt op rekenkracht van de cpu en mem in programma's .
Puur cpu kracht in combinatie met zo een geweldige bandbreedte , die ik in de screens hierboven zag heb ik nog altijd niet gezien tot hiertoe met de dfi
al is over de 2500 mhz al
Ik vraag me af welk bordje nu uiteindelijk de winnaar is van jaar 2003 / begin 2004 op soket a en natuurlijk op OC gebied?
2 bordjes tot nu toe die dingen voor de titel , moet niet uitleggen welke zekers?
De Abit heeft echt wel hoge cpu oc resultaten laten zien en + 250 fsb , de dfi echt wel 260 of een stuk hoger mem prestatie , maar nog nooit tot hiertoe 2900mhz of zelfs meer cpu oc's .
Ik denk simpelweg dat de dfi plank nooit de NF7-s op de eerste plaats van pifast zal halen met al zen memory bandbreedte .( de voormalige bandiet score met ze'n door nederland toerende gelockte 2600+ bedoel ik
Na ja , welk is nu de absolute winaar van soket a (al dan niet met extreme koeling)
Serenity , ga dus effe naar de ufo dagen bij dabit en haeg en breng uitkomst? :lol:
Verwijderd
We zullen zien ik ben een prom R507 eigenaar, mijn watertemp is altijd tussen de 13 en 18C door mijn chiller en ik wil toch wel die nf7-s eruitdrukken alleen mijn ervaring leert dat er altijd wel 1 hardwarecomponent niet wil bij mij. nu ik het mobo en mem kan uitsluiten (infinity + mushkin pc3500 level2) ga ik toch vrezen voor mijn proc. echter heeft smokey met dezelfde stepping alleen een iets later weektal (wel locked i.p.v. niet) en een lagere rating (2500+ i.p.v. 2800+) dus ik ga nu maar hopen, mijn laatste heatsinks staan de drogen, die lijm hechte erg slecht op de mosfets, meschien toch maar is voor artic epoxy gaan. maarja vanmidag mijn case bijwerken en dan meschien vanaaf results, ligt aan de beschikbare hoeveelheid time.Smollys schreef op 08 februari 2004 @ 03:24:
[...]
yep ,geen niewe nummer 1 met dit soket a in pifast , daarvoor heb je naast die echt wel "echt wel onnoemelijke mem bandbreedte" ook nog de nodige cpu oc voor nodig .
Ik weet niet wat je nu (uitgezonderd 3D score's die hangt af van hoe dik je geldbeugel is natuurlijk) als één van de snelste thuis computers kan rekennen op oc gebied en van soket a en normaal gezien wel de afsluiter van soket a (als de via kt880er teminste er nog komt om een resoluut besluit te nemen.
Ik denk dat pifast nog echt wel een van die benchen zijn die laten zien hoe efficient je combo werkt op rekenkracht van de cpu en mem in programma's .
Puur cpu kracht in combinatie met zo een geweldige bandbreedte , die ik in de screens hierboven zag heb ik nog altijd niet gezien tot hiertoe met de dfi![]()
al is over de 2500 mhz alte noemen natuurlijk.
Ik vraag me af welk bordje nu uiteindelijk de winnaar is van jaar 2003 / begin 2004 op soket a en natuurlijk op OC gebied?
2 bordjes tot nu toe die dingen voor de titel , moet niet uitleggen welke zekers?
De Abit heeft echt wel hoge cpu oc resultaten laten zien en + 250 fsb , de dfi echt wel 260 of een stuk hoger mem prestatie , maar nog nooit tot hiertoe 2900mhz of zelfs meer cpu oc's .
Ik denk simpelweg dat de dfi plank nooit de NF7-s op de eerste plaats van pifast zal halen met al zen memory bandbreedte .( de voormalige bandiet score met ze'n door nederland toerende gelockte 2600+ bedoel ik)
Na ja , welk is nu de absolute winaar van soket a (al dan niet met extreme koeling)
Serenity , ga dus effe naar de ufo dagen bij dabit en haeg en breng uitkomst? :lol:
Verwijderd
Het leuke is dus dat ik met 1 van de proms op UFO naar huis ga. Nu hopen dat mn CPU een beetje wil onder de prom. Anders heeft DaBit misschien nog een Barton die keihard gaat (mn oude Barton). Die doet 2520MHz op 1.8V en geen Mhz erbij.Smollys schreef op 08 februari 2004 @ 03:24:
[...]
yep ,geen niewe nummer 1 met dit soket a in pifast , daarvoor heb je naast die echt wel "echt wel onnoemelijke mem bandbreedte" ook nog de nodige cpu oc voor nodig .
Ik weet niet wat je nu (uitgezonderd 3D score's die hangt af van hoe dik je geldbeugel is natuurlijk) als één van de snelste thuis computers kan rekennen op oc gebied en van soket a en normaal gezien wel de afsluiter van soket a (als de via kt880er teminste er nog komt om een resoluut besluit te nemen.
Puur cpu kracht in combinatie met zo een geweldige bandbreedte , die ik in de screens hierboven zag heb ik nog altijd niet gezien tot hiertoe met de dfi![]()
al is over de 2500 mhz alte noemen natuurlijk.
Ik denk simpelweg dat de dfi plank nooit de NF7-s op de eerste plaats van pifast zal halen met al zen memory bandbreedte .( de voormalige bandiet score met ze'n door nederland toerende gelockte 2600+ bedoel ik)
Edit:
Overigens begint het er steeds meer op te lijken dat de DFI per Mhz sneller is dan de Abit. En dus staat de performance van de DFI gelijk aan de A7N8X. Je moet wel de nieuwste bios gebruiken dan.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 11:00 ]
Wat voor 'rommel' gebruik jij om de heatsinkjes vast te lijmen? Ik heb daar nooit last van.ga ik toch vrezen voor mijn proc. echter heeft smokey met dezelfde stepping alleen een iets later weektal (wel locked i.p.v. niet) en een lagere rating (2500+ i.p.v. 2800+) dus ik ga nu maar hopen, mijn laatste heatsinks staan de drogen, die lijm hechte erg slecht op de mosfets, meschien toch maar is voor artic epoxy gaan. maarja vanmidag mijn case bijwerken en dan meschien vanaaf results, ligt aan de beschikbare hoeveelheid time.
Je processor is de bottleneck? Heb je al eens nageda8 over een 2400 XP mobile? Die heeft een Barton core, is (nog) unlockt voor zover ik weet en doet het best goed (extremeforums). Hij is alleen lastig te verkrijgen in NL, misschien dat Jeroen (BSOD) wel iets kan regelen?
Als bedrijf kun je wel iets regelen bij alternate (zelf gebeld maar ik kreeg toen via stom geluk een 2500 mobile in handen) want alternate Duitsland heeft ze wel -> Athlon XP-M 2400+
(OPGA, Mainstream, "Barton") 1800 MHz 128/512 KB Mobile Sockel A 266 MHz (DDR) 119.00 EUR , kan geen directe link geven omdat ze met een java-scriptje werken. Staat onder CPU->mobile-> AMD, OPGA is de desktop Socket A.
Ik vind
[ Voor 6% gewijzigd door Spice op 08-02-2004 12:08 ]
Verwijderd
Niks is zeker ik zeg alleen dat als er iest tegen kan zitten met mijn score het mijn cpu moet zijn omdat de rest gewoon van preciepe hard gaat, ik heb geen muskin pc3500 level2 slecht zien presteren en ook nog geen infinity rev A+.Spice schreef op 08 februari 2004 @ 11:58:
[...]
Wat voor 'rommel' gebruik jij om de heatsinkjes vast te lijmen? Ik heb daar nooit last van.
Je processor is de bottleneck? Heb je al eens nageda8 over een 2400 XP mobile? Die heeft een Barton core, is (nog) unlockt voor zover ik weet en doet het best goed (extremeforums). Hij is alleen lastig te verkrijgen in NL, misschien dat Jeroen (BSOD) wel iets kan regelen?
Als bedrijf kun je wel iets regelen bij alternate (zelf gebeld maar ik kreeg toen via stom geluk een 2500 mobile in handen) want alternate Duitsland heeft ze wel -> Athlon XP-M 2400+
(OPGA, Mainstream, "Barton") 1800 MHz 128/512 KB Mobile Sockel A 266 MHz (DDR) 119.00 EUR , kan geen directe link geven omdat ze met een java-scriptje werken. Staat onder CPU->mobile-> AMD, OPGA is de desktop Socket A.
Ik vindals je zo'n mooie kast hebt en mobo
dat dan alles goed moet zijn
.
Ze sterven echt bij bosjesVerwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 13:24:
ok had ik hem eindelijk binnen mijn infinity A+, is hij dood.....
grrrrrrrrrr
Syzzer had een dooie, ik, jij en Syzzer kende er nog wel een paar met een dooie

Trouwens raar dat bij zoveel mensen het bordje doodgaat. Wel goed uitgekeken met koeler bevestigen als je em door de 4 gaten rond het socket doet? En mijn bios doet trouwens af en toe ook vaag met opstarten, gaat ie constant cdroms lezen. Heb nu beetje vaag paardemiddel gevonden. Je stelt settings in en doet save+exit.. dan gaat ie daarna dus lezen van me cdroms en start ie niet door... doe je em uit en zet je je powerswitch van psu ff uit tot stroom van het mobo is .. dan hou je insert in en doet je powerswitch weer aan en knop van pc zelf aan.. nu start ie maar negeert ie je geniesettings.. als je nu in de bios exit doet maar niet save start ie wel door
Beetje vage sjit .. hoop dat ze het nog oplossen
Verwijderd
Ik heb nog een paar vraagjes:
1. Welke bios kan ik het beste gebruiken, gewoon de nieuwste op de site(1127)?
2. Welke sensoren moet ik hebben voor MBM? Als ik de sensoren gebruik die op de MBM site zijn aangegeven, heb ik een diode temp tussen de -4 en de 6 graden
Verwijderd
Verder heb/had ik problemen met Twinmos BH-5 om het prime stabiel te krijgen. CH-5 erin en prime draait vrolijk door. Ik heb nu command per clock uit gezet en nu gaat het goed. Nu dacht ik alleen dat het voor doublesided mem was....?? Twinmos is single toch? Weet iemand dit?
Verwijderd
volgens mij ging het nu idd al beter (msnmsgr.exe)Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 21:53:
MBM sensoren word ik ook niet echt veel wijs uit moet ik zeggen. Meestal is het simpel, maar bij deze snap ik er weinig van.
Verder heb/had ik problemen met Twinmos BH-5 om het prime stabiel te krijgen. CH-5 erin en prime draait vrolijk door. Ik heb nu command per clock uit gezet en nu gaat het goed. Nu dacht ik alleen dat het voor doublesided mem was....?? Twinmos is single toch? Weet iemand dit?

Wat tests gedraaid op 11-2-2-2 met memtest86:
200Mhz fsb @ 2.6 -> niks aan de hand
200Mhz fsb @ 3.0v -> een paar errors
200Mhz fsb @ 3.3v -> heel veel errors
209Mhz fsb @ 2.6v -> veel errors
209Mhz fsb @ 2.9v -> niks aan de hand
225Mhz fsb @ 2.9v -> niks aan de hand
225Mhz fsb @ 3.0v -> een paar errors
230Mhz fsb @ 2.9v -> veel errors
230Mhz fsb @ 3.0v -> een paar errors
232Mhz fsb @ 3.0v -> heel veel errors, pc haalt windows niet
Mijn geheugen kan dus geen voltage boven de 2.9v aan. Op 227Mhz fsb kapt de eerste geheugenchip ermee, op 232Mhz de tweede en kan ik weinig meer. Timings maken niet uit. 225Mhz fsb is stabiel, op 230 kan ik nog net pifasten, maar erg jammer dat dit geheugen niet verder wil

[ Voor 4% gewijzigd door MadMarky op 09-02-2004 00:03 ]
Verwijderd
Hoelang bezit/gebruik je dit geheugen aan, vaak wil het gegeugen na een flinke warming up (burn in dus) pas meer Vmem verdragen, hopelijk is dit bij jou het geval, echter vind ik het voor 2,9Vmem alsnog laag (225)MadMarky schreef op 09 februari 2004 @ 00:03:
Ik heb wat problemen met m'n Mushkin PC3500 LevelII geheugen. De resultaten vallen me best tegen
Mijn geheugen kan dus geen voltage boven de 2.9v aan. Op 227Mhz fsb kapt de eerste geheugenchip ermee, op 232Mhz de tweede en kan ik weinig meer. Timings maken niet uit. 225Mhz fsb is stabiel, op 230 kan ik nog net pifasten, maar erg jammer dat dit geheugen niet verder wil
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 00:08 ]
Verwijderd
Op een DFI?MadMarky schreef op 09 februari 2004 @ 00:03:
Ik heb wat problemen met m'n Mushkin PC3500 LevelII geheugen. De resultaten vallen me best tegen
Verwijderd
• Probeer command per clock uit te zetten (Adv chipset features)MadMarky schreef op 09 februari 2004 @ 00:42:
DFI infinity ja, staat een paar posts eerder op de pagina.
M'n Asus A7N8X die ik hiervoor gebruikte ging maar tot 225Mhz fsb, kennelijk precies de limiet van dit geheugen.
• Bios 1-31
Verder niet meteen verwachten dat ie gaat vliegen. Dat je mem maar 225 zou kunnen geloof ik niet.
WOW !MadMarky schreef op 09 februari 2004 @ 00:03:
En ik al te denken over deze geheugen te kopen voor 430Euro bij Tweakstore ( waar ik met zekerheid spijt zou hebben op latere tijd)
Ga deus nies e CPC uitzetten want dan cheeld jou veel performance zoals bij mij het geval was.
Eerst had ik de CPC uigezet en kon 20Mhz FSB meer overklokken ( 220Mhz – 240Mhz), maar de results waren zo dat als ik de CPC aanzette was de FPS in de games veel meer waard , de score steeg met gemiddeld 10% terwijl de FSB 20Mhz minder was gezet !
Het bewijs is ook in deze test aantoonbaar : http://www.cluboc.net/rev.../dfi/LANPartyNFIIB/p7.htm
Probeer meer volts in je DDR te stoppen , en aan te raden is een meest recente beta bios !!!
Verwijderd
3DMark op 260MHz !!
http://service.futuremark.com/compare?2k1=7539080
de ORB geeft 4 MHz aan
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 01:42 ]
Verwijderd
had je die ASUS ook gevmod?MadMarky schreef op 09 februari 2004 @ 00:42:
DFI infinity ja, staat een paar posts eerder op de pagina.
M'n Asus A7N8X die ik hiervoor gebruikte ging maar tot 225Mhz fsb, kennelijk precies de limiet van dit geheugen.
Ja, omdat ik nu kan booten tot 235Mhz (daarboven is de cpu volgens mij de bottleneck).
Nee, omdat ik nu vrijwel constant errors krijg. Het begint al bij 210Mhz en 2.6v. Ik krijg bij Memtest test #5(<- ongeveer de intensiefste volgens mij) constant tussen de 6 en de 26 errors, bijna altijd in de eerste MB van het geheugen. Dit gaat zo door tot 235Mhz en 3.1v. Te veel of te weinig volts op een bepaalde setting en ik krijg meteen veel meer fouten, kennelijk luistert het erg nauw. Of het stabiel genoeg is om Windows te booten heb ik nog niet getest.
Ik vat er iig niets meer van, zo vaag heb ik het nog niet eerder meegemaakt...
edit:
Nope, alles standaard en 2.9v DDR, de max van de Asus uberbios.had je die ASUS ook gevmod?
[ Voor 9% gewijzigd door MadMarky op 09-02-2004 02:11 ]
Bij mij wou de mobo niet eens opstarten met de muliplier op 11X .... zelfs 11x210 met CPC off was zeer moelijk te bereiken !!!!
Nu heb ik even wat onderzoek gedaan ivm.
Na lang zoeken wat het probleem is met multiplier!!!!!!!!!!!!
Er schijn dat mijn CPU in combinatie met deze mobo niet goed communiceert op multiplier 11x
NU heb ik mijn mobo lopen op 10x240 ( tot nu toe geen stabiliteit problemen 3Dmark2003 ….. en ook geen problemen met de boot LED nr. 3 )
Ik heb nu zelfs de feeling dat ik nog verder kan met mijn mobo zoals FSB 250Mhz maar dat ga ik pas testen als ik van FSB 240Mhz zeker kan zijn dat het stabiel is en geen problemen met booten veroorzaakt.
Even uiproberen
Zelf kreeg ik onwijs snel fouten ... 230 was no go.
Toen hing ik voor de grap een 120mm op me northbridge (nadat ik hard me poot aan dat ding brande .. ding was over de 40 graden.. ff gemeten
Heb dus ook meteen een actieve northbridge koeler besteld, misschien moet jij dit ook ff proberen?
Hoeveel volt heb je btw op je chipset? want dat wil ook nog wel eens schelen
Verwijderd
had ik wel gelijk nieuw persoonluk record pifast, 58.09...en het was nog met stock cooler en maar ff snel ingesteld in bios..
kan nog veel hoger maar dee ik ff om te proberen
Nou begrijp ik dat de 1-31 bios momenteel wel goed is? En waar moet ik verder op letten in de bios settings? Ik zie steeds iets over dat command per clock?
ik wil deze combo kopen en als dat zou passen
[ Voor 3% gewijzigd door LeXuS007 op 09-02-2004 18:36 ]
AMD Opteron 165 | Asus A8R-MVP | Twinmos 2x512MB BH5-UTT | Hitachi T7K250 250GB SATA-II | X800GTO²
http://www.experimentalinsanity.com/reviews/dfi-sp-97.html
Je moet alleen klein beetje uitkijken met de condensatoren die onder de socket zitten. Deze moet je klein beetje buigen (is echt heel miniem). Durfde het zelf eerst ook niet, maar later toch rustig gekeken en het loopt als een zonnetje
Misschien is het je cpu, ikkrijg dat ook bij zulke snelheden op m'n abit bord. Hij boot zeker ook af en toe wel in windows bij jouw...MadMarky schreef op 09 februari 2004 @ 02:09:
OK, bios 1-31 geflasht en CPC uitgezet (stond nu default uit). Is het beter geworden? Ja en nee.
Ja, omdat ik nu kan booten tot 235Mhz (daarboven is de cpu volgens mij de bottleneck).
Nee, omdat ik nu vrijwel constant errors krijg. Het begint al bij 210Mhz en 2.6v. Ik krijg bij Memtest test #5(<- ongeveer de intensiefste volgens mij) constant tussen de 6 en de 26 errors, bijna altijd in de eerste MB van het geheugen. Dit gaat zo door tot 235Mhz en 3.1v. Te veel of te weinig volts op een bepaalde setting en ik krijg meteen veel meer fouten, kennelijk luistert het erg nauw. Of het stabiel genoeg is om Windows te booten heb ik nog niet getest.
Ik vat er iig niets meer van, zo vaag heb ik het nog niet eerder meegemaakt...
edit:
[...]
Nope, alles standaard en 2.9v DDR, de max van de Asus uberbios.
Wat voor cpu heb je? Ik een 1800+, en een 1700+ hier doet max 215 ofzo...
Verwijderd
http://www.xtremesystems....ead.php?s=&threadid=28585
Edit:
Dit komt uit het PDF datasheetje:

Je kunt dus ook gewoon Pin6 aan de GND knopen, want meer solderen aan een chip dan nodig is staat me niet aan

[ Voor 86% gewijzigd door Exigence op 09-02-2004 21:08 ]
Ik heb een XP2500+, en die deed 11x225Mhz stabiel op 1.85v op het Asus A7N8X bordje. Met temperaturen zal het iig niet te maken hebben, ik heb een 120mm fan die buitenlucht over het moederbord heen blaast. Casetemp is +/- 6 graden...pierre-oord schreef op 09 februari 2004 @ 19:36:
[...]
Misschien is het je cpu, ikkrijg dat ook bij zulke snelheden op m'n abit bord. Hij boot zeker ook af en toe wel in windows bij jouw...
Wat voor cpu heb je? Ik een 1800+, en een 1700+ hier doet max 215 ofzo...
Ik ben erg benieuwd naar jullie resultaten van voor en na die mod.
Als de resultaten interresant genoeg zijn dan ga ik maar weer een bergje trimpotjes bestellen bij conrad. M'n verzamelinkje is inmiddels op gegaan.
Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195
Verwijderd
Ben benieuwd of het idd zal helpen omdat ik vaak las dat mensen dezelfde max fsb deden met 1.7vdd als met 1.9 maar in jou geval is het meschien anders omdat je iets hoger zitVerwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 20:32:
Jajaja..daar issie dan!! Vdd mod!!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2004 18:05 ]
- 256MB PC3000 DDR SDRAM Cas 2 (Kingston HyperX) dit is dus BH-5?
- A-data ?? (zou goedkoop moeten zijn maar de pricewatch helpt niet echt)
- waar zit CH-5 op? Twinmos reepjes van type???
Ik ga zelf nog wel verder op zoek maar misschien kan iemand een hint geven.
Edit:
Serenity, je specs doen het niet, dus is kan ook niet kijken wat voor geheugen jij hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Aham brahmasmi op 10-02-2004 02:03 ]
Er is net vorige week een inkoopactie afgelopen van best goedkoop PC5000 geheugen. Nadeel daarvan was wel dat de timings ruk waren, 3-4-4-8 loopt nou eenmaal niet lekker op een AMD. Verder komt volgens mij alleen geheugen met BH5 chips in de buurt van 240Mhz, en ook nog eens op 2-2-2-11 (Mushkin!). Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Verwijderd
Ik heb BH-5 mem.. Er staat BH-5 te koop op V&A nu.Aham brahmasmi schreef op 09 februari 2004 @ 23:21:
Het laatste geheugen dat ik gekocht heb was bewust een goedkoop Corsair PC320 reepje, maar ik wil nu een Infinity kopen en vraag me af wat voor geheugen ik het best kan kopen voor een redelijke prijs (geen dure Mushkin/Geil shit oid). Ik dit topic net helemaal gelezen en deel 1 gedeeltelijk gevolgd; wat is een goeie kandidaat om minimaal ergens in de buurt van de 240 MHz te komen?
- 256MB PC3000 DDR SDRAM Cas 2 (Kingston HyperX) dit is dus BH-5?
- A-data ?? (zou goedkoop moeten zijn maar de pricewatch helpt niet echt)
- waar zit CH-5 op? Twinmos reepjes van type???
Ik ga zelf nog wel verder op zoek maar misschien kan iemand een hint geven.
Edit:offtopic:
Serenity, je specs doen het niet, dus is kan ook niet kijken wat voor geheugen jij hebt.
Edit:
Ik krijg mn cpu dus gewoon niet lekker geklokt he..wat een k*tzooi
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2004 00:17 ]
Mja, de standaard reply van het spreekwoordelijke dubbeltje... Ik lees hier juist dat het met goedkoper geheugen (Kingston HyperX bv.) ook moet kunnen en dat het zelfs met duur Mushkin geheugen niet lukt... 240 MHz zou mooi zijn maar ik pin me daar natuurlijk niet op vast, aangezien ik schrijf dat ik het geld niet voor dure Mushkin modules heb. Ik wil graag weten welk merk/type ram de geschikte chips heeft voor dit overklokwerk (en qua prijsklasse onder merken als Mushkin/OCZ/Geil zit).MadMarky schreef op 09 februari 2004 @ 23:55:
240Mhz fsb voor niet te veel geld? Je kunt natuurlijk niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten he
Er is net vorige week een inkoopactie afgelopen van best goedkoop PC5000 geheugen. Nadeel daarvan was wel dat de timings ruk waren, 3-4-4-8 loopt nou eenmaal niet lekker op een AMD. Verder komt volgens mij alleen geheugen met BH5 chips in de buurt van 240Mhz, en ook nog eens op 2-2-2-11 (Mushkin!). Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Hoeveel Vcore kun je nu doen dan?Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 00:15:
[...]
Ik krijg mn cpu dus gewoon niet lekker geklokt he..wat een k*tzooi
Verwijderd
2.16V ongeveer.. Maar als ik 2.05 of 2.1 instel dan reboot hij gewoon onder load. Alles boven de 2500MHz wil niet terwijl ik op mn NF7 2550MHz 24/7 kon draaien.
Verwijderd
Veel van de borden die ik heb terug gekregen was User Abuse.erik9287nl schreef op 08 februari 2004 @ 13:34:
[...]
Ze sterven echt bij bosjes![]()
Syzzer had een dooie, ik, jij en Syzzer kende er nog wel een paar met een dooie

het is maar een klein weerstandje maar zonder dat ding is tie dood.
Verwijderd
ff de soldeerbout erop en hij doet het weerVerwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 12:51:
[...]
Veel van de borden die ik heb terug gekregen was User Abuse.
[afbeelding]
Wel dom btw dat het allemaal zo dicht op die gaten moet..
Ondertussen kan ik net aan pifasten op 2540Mhz (10 x 254)..2.03V Dit suckt
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2004 13:14 ]
Das niet leuk, over die kleine mosfets heb ik ook wat gelezen op amfforums. Klein wil niet zeggen slechter. Harde data, bijv. testrapport van DFI heb ik niet gezien maar ze beweren dat die kleine juist beter zijn.Ondertussen kan ik net aan pifasten op 2540Mhz (10 x 254)..2.03V Dit suckt Hoger dan 2.03 = random reboot onder load. Wat volgens mij (en anderen op xtreme) gewoon inhoud dat de plank het simpelweg niet aankan. Te kleine mosfets en te weinig caps etc.
Wel typisch dat Viking 280 FSB kan draaien, en jij op 254 blijft hangen.
Heb je de SB en NB extra gekoeld btw? Dat blokje op de SB zit met die lullige tape vast en wordt goed heet misschien die extra koelen?Spice schreef op 10 februari 2004 @ 13:52:
[...]
Das niet leuk, over die kleine mosfets heb ik ook wat gelezen op amfforums. Klein wil niet zeggen slechter. Harde data, bijv. testrapport van DFI heb ik niet gezien maar ze beweren dat die kleine juist beter zijn.
Wel typisch dat Viking(user op extreme amdforums) en 280 FSB kan draaien, en jij op 254 blijft hangen.
edit
[ Voor 7% gewijzigd door Spice op 10-02-2004 13:59 ]
Verwijderd
Over die mosfets; als ik naar mn NF7 kijk..en dan naar die DFI dan valt 1 ding direct op. Het gebied bij de mosfets op de DFI is "leeg" en "klein". Het enige dat niet gekoeld is zijn de mosfets. Er staat een fan op nu. Sinks komen later. Heb ff niks dat er lekker op past.
Edit:
De NB heeft waterkoeling en de SB een Zalman dingetje.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2004 14:08 ]
Doormiddel van wat heb je Zalman bevestigd op het moederbord?Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 14:06:
Wie zegt dat ik op 254 blijf hangen? Dat staat er niet hoor.. Er staat dat ik max 2540 kan pifasten en wel op 10 x 254. Maar 9 x 261Mhz kan ook.
Over die mosfets; als ik naar mn NF7 kijk..en dan naar die DFI dan valt 1 ding direct op. Het gebied bij de mosfets op de DFI is "leeg" en "klein". Het enige dat niet gekoeld is zijn de mosfets. Er staat een fan op nu. Sinks komen later. Heb ff niks dat er lekker op past.
Edit:
De NB heeft waterkoeling en de SB een Zalman dingetje.
Ik ben nog van plan 2 Serial-ATA naar Ultra-ATA adapter tbv. mijn WD 800 JB en deze op raid 0 te gebruiken. Tevens wil ik ook WD RAptor kopen 37GB waar ik alleen de WIndows op wil instaleren. Mijn vraag is of er geen boot problemen ontstaan als ik 1 harde schijf normaal deus zonder raid wil gebruiken en de andere 2 schijven dmv. Serial-ATA naar Ultra-ATA adapter wil in array 0 zetten
[ Voor 27% gewijzigd door SlowikPL op 10-02-2004 14:33 ]
Ik zal eens checken, maar ik denk dat het bij mij daar niet aan ligt.Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 12:51:
[...]
Veel van de borden die ik heb terug gekregen was User Abuse.
[afbeelding]
Ik heb je afgelopen weekend een email gestuurd met de vraag of ik mijn DFI NFII Ultra Infinity ook naar DFI Nederland (of hoe ze ook heten) kan sturen. Zij zaten toch vlak achter jouw winkel?
Omdat ik hem niet bij jouw winkel gekocht heb, maar omdat hij uit Duitsland gekomen is heb ik er niet zo veel zin in hem weer naar Duitsland terug te sturen en ik vroeg mij af of je mij de gegevens van de DFI importeur of DFI zelf zou kunnen mailen als ik hem daar direct naartoe kan sturen.
Edit: bij mij is er helemaal niks met dat weerstandje aan de hand.
Edit: mijn emailadres:
[ Voor 12% gewijzigd door Exigence op 10-02-2004 15:09 ]
Verwijderd
Ik ben morgenochtend weer bij DFI en zal het aan ze voorleggen.....erik9287nl schreef op 10 februari 2004 @ 14:55:
[...]
Ik zal eens checken, maar ik denk dat het bij mij daar niet aan ligt.
Ik heb je afgelopen weekend een email gestuurd met de vraag of ik mijn DFI NFII Ultra Infinity ook naar DFI Nederland (of hoe ze ook heten) kan sturen. Zij zaten toch vlak achter jouw winkel?
Omdat ik hem niet bij jouw winkel gekocht heb, maar omdat hij uit Duitsland gekomen is heb ik er niet zo veel zin in hem weer naar Duitsland terug te sturen en ik vroeg mij af of je mij de gegevens van de DFI importeur of DFI zelf zou kunnen mailen als ik hem daar direct naartoe kan sturen.
Edit: bij mij is er helemaal niks met dat weerstandje aan de hand.
Edit: mijn emailadres: [afbeelding]
Verwijderd
Vraag meteen ff of ze een plank maken met 2.3V Vcore en een stevige voltage regelingVerwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 17:22:
[...]
Ik ben morgenochtend weer bij DFI en zal het aan ze voorleggen.....
Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 17:48:
[...]
Vraag meteen ff of ze een plank maken met 2.3V Vcore en een stevige voltage regeling
Als ze bij een eventuele volgende revisie stevige mosfets en een andere chip voor de voltage regeling hebben hebben ze pas een echte killer.
Ik heb nu lekker het voordeel dat ik hiervoor ook niet meer dan 2,0v had dus ik weet niet beter en dus is elke winst meegenomen.
ThanksVerwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 17:22:
[...]
Ik ben morgenochtend weer bij DFI en zal het aan ze voorleggen.....
[ Voor 18% gewijzigd door Exigence op 10-02-2004 18:16 ]
Maar ik heb nog een algemeen vraagje;
Draai momenteel Raid0 SATA op een sil3112 controller. Kan ik zonder problemen overstappen op de sil3114 controller? Want het is toch wel ff 2x120gig en dat wil ik niet kwijtraken door nieuwe partities aan te maken etc.
Wat zij de problemen en welk adapter heb je gehad ?
De DFI Infinity en lanparty Ref A+ gebruiken bijde 3114.
K heb met zowel mijn ABIT zijn 3112 en DFI 3114 geen problemen met mijn maxtor D9+ schijven.
Wel eens gehad met westerndrigital 800JB maar die waren ook IDE. Daar lag het volgens mij aan de convertors. Of het mobo inmiddels wel ander nf7 plankje gehad maar toen nooit de IDE meer geprobeert.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik ben nog van plan 2 Serial-ATA naar Ultra-ATA adapter tbv. mijn WD 800 JB en deze op raid 0 te gebruiken. Tevens wil ik ook WD RAptor kopen 37GB waar ik alleen de WIndows op wil instaleren. Mijn vraag is of er geen boot problemen ontstaan als ik 1 harde schijf normaal deus zonder raid wil gebruiken en de andere 2 schijven dmv. Serial-ATA naar Ultra-ATA adapter wil in array 0 zetten heeft iemand al zoiets al uitgeprobeerd
9905193-013.A01 K2 P35978X2 2.6V
Timings: CL 2-2-2 !!! DDR400 PC3200
Heatspreader
BH-5 is ? ik kan namelijk aankomen
of weet iemand waar ik 1Gb Gehugen met de BH-5 kan aankomen ????
[ Voor 20% gewijzigd door SlowikPL op 11-02-2004 03:23 ]
Verwijderd
KHX3200 zou BH-5 moeten zijn, KHX3200A niet. Ik weet niet hoe het zit met KHX3200K2. Je zou het kunnen vragen aan geforce666 hier, die heeft ook dat RAM en heeft die vraag ook al gesteld, misschien heeft die z'n heatspreaders er al afgehaald om dat te checken. Zie dit topic helemaal onderaan:SlowikPL schreef op 11 februari 2004 @ 02:35:
Weet iemand of de Kingston HyperX DIMM Kit 1024MB PC3200 DDR CL2-2-2-6-1T (PC400) (KHX3200K2/1G)
BH-5 is ? ik kan namelijk aankomen
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/19763254
Verwijderd
Geheugen met die timings moeten BH5 zijn....SlowikPL schreef op 11 februari 2004 @ 02:35:
Weet iemand of de Kingston HyperX DIMM Kit 1024MB PC3200 DDR CL2-2-2-6-1T (PC400) (KHX3200K2/1G)
9905193-013.A01 K2 P35978X2 2.6V
Timings: CL 2-2-2 !!! DDR400 PC3200
Heatspreader
BH-5 is ? ik kan namelijk aankomen![]()
of weet iemand waar ik 1Gb Gehugen met de BH-5 kan aankomen ????
Zoek dit nummer>> 9905193 maar eens op bij het xtremesystems.org forum. Daar kun zijn meerdere topics waarin wordt uitgelegd of je BH-5 of CH-5 hebt!
Verwijderd
Compu uit, ff w8en en weer aan, ik kom gewoon niet verder als mijn healthpost
Dan maar bios reset, kom weer niet verder als mijn healthpost. Ik zie wel staan press del to enter setup en alt+f4 for awdflash maar als ik op een toetsdruk hoor ik alleen maar getik uit mijn pc-speaker komen. nu staat mijn cpu temp op 248C ik heb het gevoel dat dit ermee temaken heeft (gebruik een prometeia.) iemand enig idee wat ik fout doe of wat ik zou moeten veranderen zodat ik wel weer normaal kan booten
:?
PS: heeft nog iemand de WD800JB 8MB aangesloten op de sil3114 doormiddel van het verloop (zoals van ABIT) S-ATA > P-ATA :?
Of een ander HD
[ Voor 8% gewijzigd door SlowikPL op 11-02-2004 16:07 ]
X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400
Verwijderd
Ga het nu proberen, eerst ff uitzoeken welke fan1 is maar dat is denk ik die naast de ATX .. zat.RommelD schreef op 11 februari 2004 @ 16:19:
Volgens mij had Astennu dat ook gedaan, een fan dus aangesloten bij je cpu. Effe proberen
Ik had ook nog even een vraagje, ik neem aan dat er een driver disk/cd bij dat bord zit voor de SATA maar werkten die drivers ook goed? Geen conflicten ofzo omdat ze niet WHQL zijn oid, want een vriend van me betwijfeld of dat gaat werken, SATA disk op een Infinity.
ff een vraagje aan B.S.O.D. als ik zo'n bord bij Tweakstore bestel kan ik em dan ook komen halen ?
jaVerwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 17:35:
[...]
Ga het nu proberen, eerst ff uitzoeken welke fan1 is maar dat is denk ik die naast de ATX .. zat.
Verwijderd
Montage is vrij lastig, aan de bovenkant van het bord zitten namelijk allemaal weerstanden en chips pal naast de gaten van de socket. De pinnen die door het mobo heen gaan zijn dus nogal lastig vast te zetten op deze manier, ik kan nu voor de derde keer op rij gaan proberen om het blok goed recht op de cpu te krijgen...
Dit topic is gesloten.