Heb je
in je preamble staan ?
Als ik dit documentje mag geloven moet het daarmee toch lukken
code:
1
| \usepackage{natbib} |
in je preamble staan ?
Als ik dit documentje mag geloven moet het daarmee toch lukken
Verwijderd
1
| \usepackage{natbib} |
1
| \usepackage{multicol} |
JabRef is a graphical application for managing bibliographical databases. JabRef is designed specifically for BibTeX bases, but can import and export many other bibliographic formats. JabRef runs on all platforms and requires Java 1.5 or newer.
JabRef 2.4 brings a many new features. The most notable features are plugin support, global search, better crossref handling and new web query options. Many bugs have also been fixed.
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
mithras schreef op donderdag 04 september 2008 @ 11:07:
Hierbij weer een kick
Ik ben op zoek naar een manier om in een 2column article een inleiding te plaatsen die de gehele breedte inneemt. Het gebruik van de statements \onecolumn en \twocolumn werkt niet omdat ze een nieuwe pagina forceren.
Het gebruik van een tijdelijke \begin{multicolumn}{1} voor de inleiding werkt ook niet goed.
Heeft iemand een idee hoe ik alleen de eerste alinea over de gehele breedte krijg. Ik zit niet per se vast aan het gebruik van een article, mocht dat een probleem zijn
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| \begin{document} \twocolumn[ \begin{@twocolumnfalse} \begin{center} \begin{huge} \sffamily{Titel} \end{huge} \vskip 1.5ex \end{center} \begin{abstract} Abstract \newpage \end{abstract} %\vskip 110ex \vskip 3ex \end{@twocolumnfalse} ] \section{Inleiding} |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| % Dit zit er standaard al in \author {Mijn naam} \title {De titel} \date {\today} % Het volgende zou ik extra willen: \email {bladiebla@bla.nl} \adres {adkjasiodj} \logo {bladiebla.png} |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| %% onderstaande regel staat in package: \def\RetourAdresse#1{\def\retouradresse{#1}} \def\retouradresse{} %% Dit krijg ik netjes bij het compilen: ! Undefined control sequence. <recently read> \retouradresse l.7 \retouradresse {Blaat} |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| \NeedsTeXFormat{LaTeX2e} \ProvidesClass{mijntemplate} \ProcessOptions \LoadClass[11pt, oneside, a4paper, titlepage]{report} \renewcommand{\author}[2]{\def\@authorfn{#1} \def\@authorsn{#2}} \newcommand{\email}[1]{\def\@email{#1}} \newcommand{\makecopyright}{ \vspace*{\fill} \begin{center} \Large \copyright\ Copyright by\\ \vspace{15pt} \@authorfn{} \@authorsn{} \\ \vspace{15pt} \texttt{$<$\href{mailto:\@email}{\@email}$>$} \\ \vspace{15pt} \today \end{center} \vfill } |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| \documentclass{mijntemplate} \usepackage{een heleboel} % volgende kun je ook gewoon definiëren na \begin{document} \author{Voornaam}{Achternaam} \email{email@host.com} \begin{document} \makecopyright \end{document} |
[ Voor 28% gewijzigd door Chip. op 24-09-2008 23:00 ]
Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Ja, dit is inderdaad een zeer goede methode! TnxThe Bad Seed schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 13:46:
De eenvoudigste manier om eenheden altijd goed te krijgen vind ik de package SIUnits
\usepackage{SIunits}
\unit{xx}{\micro\metre}
Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications
Ik vind het niet mooi als die m ook scheef staat. Wat mij betreft staan eenheden altijd gewoon recht. de SIunits doet dat dus prima, bovendien is het erg intuitief om \micro\meter te schrijven.Wouser schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:16:
Je kunt natuurlijk ook gewoon ervoor zorgen dat de "m" ook scheef staat. Zo doe ik het altijd. Maar ga wel even die package bekijken btw
[ Voor 7% gewijzigd door japaveh op 09-10-2008 10:03 ]
Verwijderd
"Ik heb een boel geld uitgegeven aan drank, vrouwen en snelle auto's. De rest heb ik over de balk gesmeten." - George Best
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
De huidige subsections worden genummerd als 1.1.1, 1.1.2, 1.1.3, etc. Nu wil ik binnen deze nummering een subhoofdstuk als 1.1.2.1, 1.1.2.2 en 1.1.2.3. Maar ik begrijp uit jouw reactie dat dit kan met \subsubsection. Ik had eigenlijk niet verwacht dat dit zo voor de hand zou liggen. Moet ik voor ieder subniveau een sub aan subsection toevoegen? Ik ga het vanavond thuis even proberen.Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 07:13:
Wat bedoel je juist met een subsectie te nesten. Iets anders dan
code:?
1 \subsubsection
Verwijderd
Verwijderd
1
| \changes{version}{date}{comment} |
1
2
3
| \begin{versionhistory} \vhEntry{<versie num>}{<datum>}{<auteurs>}{comment} \end{versionhistory} |
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2009 23:24 ]
heb je zelf al pogingen gedaan? moeilijk lijkt dit me nietWouser schreef op zondag 10 mei 2009 @ 18:01:
Ik heb weer even een vraag... Bij me CV wil ik graag "Curriculum Vitae" groot als achtergrond tekst gebruiken in de rechter bovenhoek, rechts uitgelijnd, van de eerste pagina hebben...
Iemand een idee hoe dit gedaan kan worden?
Ja had zelf al pogingen gedaan daarvoor maar inmiddels al opgelost... Eerst liggen te stoeien met de draft package maar dit werkte totaal niet en daarna kwam ik op een veel logischere oplossing...juanita schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 18:48:
[...]
heb je zelf al pogingen gedaan? moeilijk lijkt dit me niet
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| \begin{flushright} \parbox[b]{551pt}{% \vspace{-3.3cm} \begin{flushright} \textcolor[gray]{0.8}{% \vspace{0.5cm} \fontsize{3cm}{4cm} \scshape \selectfont curriculum vitae} \end{flushright}} \end{flushright} |
moderncv package ken ik niet gebruik nu de \usepackage{currvita} package en moet wel zeggen dat me CV er wel gelikt uit ziet numithras schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 09:04:
Ik zou eens kijken naar het moderncv package. Die is echt heel goed en handig in het opzetten van een cv. Met de juiste stijlen kan je ook bijna bereiken wat je nu wilt
[ Voor 22% gewijzigd door Chip. op 19-05-2009 18:14 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Heb je gezien dat de pagina-afmetingen nog op "letter" staan in plaats van A4?Wouser schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 15:13:
[...] zal even de mijne laten zien zonder persoonlijke dingetjes..
http://www.easy-share.com/1905180786/test.pdf
Pas dan ook even de keywords van het pdf-doc aan, daar staan nog je volledige naam en opleiding.[...]zonder persoonlijke dingetjes
[ Voor 10% gewijzigd door sam.vimes op 18-05-2009 08:40 . Reden: opm. over persoonlijke info ]
1
| \nocite{*} |
1
2
3
4
| @article{... .... note={\url{tweakers.net}} } |
Thanks, zie nu inderdaad dus dat ie op 'letter' stond heb nu net even op 'a4paper' gezet maar dan vervormt hij... maar denk gewoon dat ik hem gewoon zo laat... ziet er, naar mijn mening, nu lekker smooth uit en hetzelfde geldt voor bij 't printen (dan drukt ie hem toch af op a4...sam.vimes schreef op maandag 18 mei 2009 @ 08:34:
[...]
Heb je gezien dat de pagina-afmetingen nog op "letter" staan in plaats van A4?
Ziet er overigens fraai uit.
Verwijderd
1
2
3
4
5
| 1. Korte voetnoot. 2. Korte voetnoot. 3. Korte voetnoot. 4. Korte voetnoot. 5. Korte voetnoot. 6. Korte voetnoot. 7. Een langere voetnoot, met meer tekst, die de hele regel overspant. 8. Korte voetnoot. 9. Korte voetnoot. 10. Korte voetnoot. ... |
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Verwijderd
Verwijderd
Hmmmm als het dus referenties zijn naar een werk doe je dit nog altijd m.b.v. een bibliografie/literatuurlijst en niet m.b.v. voetnoten zover ik weet, het voorkomt juist het euvel waar jij dus nu mee zit...Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2009 @ 14:03:
't Zijn steeds referenties naar voornamelijk hetzelfde werk. Vanwege vormelijke verplichtingen ('t is voor een academische paper) moeten deze in de voetnoten komen. Normaal gezien is dat geen probleem -- 't is nu net omdat ik steeds uit hetzelfde werk citeer of parafraseer (en de voetnoten dus steeds kort zijn: Ibid., p. x.) dat 't zo lelijk en lame staat.
[ Voor 8% gewijzigd door MBV op 15-06-2009 17:28 ]
Met fancy verbatim wel.juanita schreef op maandag 22 juni 2009 @ 13:12:
Ik heb ook een vraagje over listings. De listingpackage heb ik al ondekt. Erg handig. Echter hoe kan je het zonder die package doen. Met verbatim worden de regels niet afgebroken.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Ik lees net door de manual heen, op zoek naar iets anders, en kom de volgende opties tegen:juanita schreef op maandag 22 juni 2009 @ 13:12:
Ik heb ook een vraagje over listings. De listingpackage heb ik al ondekt. Erg handig. Echter hoe kan je het zonder die package doen. Met verbatim worden de regels niet afgebroken.
[ Voor 15% gewijzigd door MBV op 23-06-2009 12:28 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| \begin{tabular*}{\textwidth}{ p{.85\textwidth} r } \hline \emph{Omschrijving} & \emph{Bedrag} \\ \hline Aanbetaling websiteontwikkeling offerte test200812001 - 50\% * \euro 50.000,- & \euro 25.000,00 \\ Hosting + SLA - januari 2009 & \euro 123,45 \\ Dell Vostro 684 laptop conform afspraak & \euro 684,00 \\ \multicolumn{2}{l}{\emph{Inclusief 3 jaar on-site garantie rechtstreeks via Dell}} \\ On-site installatie netwerk - 3 uur à \euro 70,- & \euro 210,00 \\ \end{tabular*} |
[ Voor 4% gewijzigd door NMe op 23-06-2009 13:28 ]
! Misplaced \noalign. <recently read> \noalign l.41 \hline
1
2
| \usepackage{array} \setlength{\extrarowheight}{5pt} |
[ Voor 10% gewijzigd door NMe op 23-06-2009 13:51 ]
Bedankt. Was hier ook van op de hoogte. Wilde echter kijken of het ook kon zonder "ingewikkelde" packages te laden. Het enige wat moet gebeuren is namelijk code weergeven (zelfs highlighten is niet nodig) maar wel met een line break. Met verbatim zou ik dan zelf enters moeten zetten en dat is natuurlijk niet de bedoeling.Ik lees net door de manual heen, op zoek naar iets anders, en kom de volgende opties tegen:
- breaklines=false/true (niet/wel regels afbreken)
- breakatwhitespace=true (alleen op spaties afbreken)
- prebreak=<token> (token wordt aan het eind van de regel neergezet, bijv. een newline-pijltje)
- postbreak=<token> (token wordt aan het begin van de regel neergezet, bijv een pijltje naar onder en naar rechts)
- breakindent=<dimension> (na een break indenten)
Dus volgens mij kan je gewoon listings blijven gebruiken
1
2
3
4
| @article{federatie-attributen, note = {\\ \url{http://www.surfnet.nl/nl/Thema/SURFfederatie/over/Pages/Attributenschema.aspx}}, title = {SURFfederatie Attributenschema} } |
Eh, die title moet ook met extra {} ivm hoodfletters in naam, en vanwaar die regelafbreking? Daarnaast is @article hier niet correct, gebruik anders iets als @misc.Boudewijn schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 16:14:
Vervolges doe ik dit.... en dan werkt het gewoon niet.
code:
1 2 3 4 @article{federatie-attributen, note = {\\ \url{http://www.surfnet.nl/nl/Thema/SURFfederatie/over/Pages/Attributenschema.aspx}}, title = {SURFfederatie Attributenschema} }
Heeft iemand een idee hoe ik mijn refs.bib leeg kan gooien?
printf "">refs.bib
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
1
2
| \bibliography{refs} \bibliographystyle{plain} |
1
2
3
4
5
6
7
8
| @ELECTRONIC{tnc2009-ukent, author = {George Inman}, title = {Attribute Aggregation in Federated Identity Management}, organization = {University of Kent}, url = {http://tnc2009.terena.org/schedule/presentations/show.php?pres_id=9}, owner = {boudewijn}, timestamp = {2009.07.20} } |
[ Voor 25% gewijzigd door Sallin op 20-07-2009 13:42 ]
This too shall pass
1
| \usepackage[latin1]{inputenc} |
1
2
3
4
5
6
7
| @ELECTRONIC{terena2005-shibboleth, author = {Internet2}, title = {Intro to Shibboleth and Federation....}, url = {http://www.terena.org/activities/eurocamp/nov05/slides/day2/introshibfed.ppt}, owner = {boudewijn}, timestamp = {2009.07.20} } |
[ Voor 5% gewijzigd door Sallin op 20-07-2009 14:28 ]
This too shall pass
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| \begin{textblock}{160}[0.52,0.5](100,100) {\large \textbf{FACTUUR} \\ } \vspace{.55cm} \begin{tabular*}{1.02\textwidth}{ p{.85\textwidth} r } \hline \emph{Omschrijving} & \emph{Bedrag} \\ \hline test & \\euro ~100,00 \\ \multicolumn{2}{p{\textwidth}}{\emph{blaat!}} \\ \end{tabular*} \end{textblock} \begin{textblock}{160}[0.52,0.5](100,200) \begin{tabular*}{1.03\textwidth}{@{\extracolsep{\fill}} p{.79\textwidth} r } \hline \raggedleft{\emph{Subtotaal}} & \euro ~subtotaal \\ \raggedleft{\emph{19% BTW}} & \euro ~btw-bedrag \\ \hline \raggedleft{\emph{Totaal te voldoen}} & \textbf{\euro ~totaal-bedrag} \\ \end{tabular*} \end{textblock} |
[ Voor 10% gewijzigd door NMe op 03-08-2009 18:02 ]
Omdat als je een width van een tabel definieert, die ruimte normaal gesproken aan het einde wordt toegevoegd. Als je hetzelfde doet als op regel 4 als op regel 14, dan is regel 9 niet nodig.NMe schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:01:
Heeft iemand enig idee waarom het weglaten van regel 9 de tabel een ietwat andere layout geeft?
4
| \begin{tabular*}{1.02\textwidth}{@{\extracolsep{\fill}} p{.85\textwidth} r } |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| \usepackage{graphicx} \begin{figure} \includegraphics[bb=0 0 595 842]{plaatje.pdf} \end{figure} Error: tex/chap5.tex(10): Overfull \hbox (154.5775pt too wide) in paragraph at lines 10--11 tex/chap5.tex(11): LaTeX Warning: Float too large for page by 165.15749pt on input line 11. |
This too shall pass
Waarom zou dat nodig zijn, dat zit toch al ingebakken als je een goede pdf hebt (desnoods na pdfcrop)?Kanter schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:03:
Zoals je ziet heb ik voor de pdf de boundingbox handmatig ingesteld.
Zou je niet moeten verwijzen naar {plaatje} zoals hierboven wordt gezegd? Daarnaast: Hoe groot is je plaatje? 595 knopen, puntjes, pixels of meters?Kanter schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:03:
Vind zelf dat ik Latex aardig onder de knie begin te krijgen alleen er is een ding dat nog steeds problemen geeft en dat zijn plaatjes.
Nu heb ik begrepen dat .eps en .pdf de beste formaten zijn om te gebruiken voor respectivelijk dvi en pdftex. Ik heb een plaatje dat wel getoond wordt als eps met dvi latex maar de pdf versie krijg ik voor geen meter aan de praat. Als ik dan de eps voor pdflatex gebruikt werkt het ook niet.
Code:
code:
1 2 3 4 \includegraphics[bb=0 0 595 842]{plaatje.pdf} Error: tex/chap5.tex(10): Overfull \hbox (154.5775pt too wide) in paragraph at lines 10--11 tex/chap5.tex(11): LaTeX Warning: Float too large for page by 165.15749pt on input line 11.
Zoals je ziet heb ik voor de pdf de boundingbox handmatig ingesteld. Het plaatje is aardig groot (900x600px) maar dan zou er toch iets getoond moeten worden?
1
| \includegraphics[width=0.3\textwidth, trim=1cm 4cm 5cm 2cm]{includedPdf} |
Het plaatje heb ik gekregen van iemand anders en volgens latex zit er geen bb in (no bb error).pedorus schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:19:
[...]
Waarom zou dat nodig zijn, dat zit toch al ingebakken als je een goede pdf hebt (desnoods na pdfcrop)?En verder vult pdflatex zelf wel .pdf aan, dat hoef je niet neer te zetten.
Het gebruik zonder extensie geeft geen verschil. De default waardes zijn pt dus dat zou goed moeten zijn. Zal is kijken naar jouw code.Zou je niet moeten verwijzen naar {plaatje} zoals hierboven wordt gezegd? Daarnaast: Hoe groot is je plaatje? 595 knopen, puntjes, pixels of meters?Latex houdt er vaak van dat je dat soort dingen opgeeft. Daarnaast gebruik ik zelf liever trim:
[code]
\includegraphics[width=0.3\textwidth, trim=1cm 4cm 5cm 2cm]{includedPdf}]/code]
Je gebruikt toch wel pdflatex en niet gewoon latex he? Een pdf heeft geen bounding box nodig, dat is iets dat bij postscript hoort... Kun je het pdf bestand wel gewoon bekijken? (Werkt het na pdfcrop?)Kanter schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 19:37:
Het plaatje heb ik gekregen van iemand anders en volgens latex zit er geen bb in (no bb error).
[ Voor 44% gewijzigd door MBV op 17-10-2009 20:04 ]
Het werkt inmiddels en het lag inderdaad niet aan het plaatje of code ervan. In de preamble gebruikte ik een if statement voor pdftex en dvi. Hier zit blijkbaar een fout in want als ik dit weg haal werkt het plaatje zonder enige moeite en geeft dan ook geen bounding box errors meer.pedorus schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 19:49:
[...]
Je gebruikt toch wel pdflatex en niet gewoon latex he? Een pdf heeft geen bounding box nodig, dat is iets dat bij postscript hoort... Kun je het pdf bestand wel gewoon bekijken? (Werkt het na pdfcrop?)
This too shall pass
[ Voor 81% gewijzigd door Chip. op 15-12-2009 11:46 ]
In texniccenter kan je ook gewoon "equation" (zonder quotes) typen en dan ctrl+space. Dan maakt hij het "equation" blok voor je. Hetzelfde geldt voor andere type blocks. Ik vind het een beetje vreemd om het op die manier te doen, maar ik gebruik toch zelden auto-completion.Sallin schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 11:40:
Wat voor (free) editors gebruiken jullie voor latex onder windows? Ik kwam wel wat topics uit 2006 tegen, maar dat is dus wel weer een tijdje geleden. Ik gebruik nu TexnicCenter en ben daar niet zo tevreden over omdat hij geen handig autocompletion heeft die bijvoorbeeld zelf de \end{iets} toevoegd als je \begin{iets} typt, of gewoon haakjes zelf sluiten. Ik heb LyX geprobeerd, maar vind het een vervelend programma dat denkt beter te weten wat ik wil dan ikzelf. Onder linux gebruik ik kile, en dat vind ik wel goed werken.
[ Voor 4% gewijzigd door dj_tjerk op 15-12-2009 13:54 ]
Verwijderd
Ik heb nu alles in 1 file (en ik gebruik git). Ik weet niet of ik volgende keer (volgende eindproject) meerdere files ga gebruiken. Als ik het zou doen zou ik meerdere losse files doen en 1 hoofd file met \include{sectie}\newpage of zo. Alles in 1 repository natuurlijk (zoals het normaal ook gaat met prog-code). Het maakt het voor het overzicht wat makkelijker om te zien wat er gewijzigd is als je meerdere files gebruikt binnen je afstudeerproject (dan kan je zien of je bij een nieuwe versie alleen maar de inleiding, of conclusie hebt veranderd), maar aangezien je toch maar in je eentje bent kan 1 grote file ook wel.Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 18:58:
Ik ben begonnen met mijn afstudeeropdracht. De scriptie wil ik gaan schrijven met behulp van LaTeX. Tijdens het schrijven van plan van aanpak met behulp van LaTeX kwam ik er al snel achter dat het zeer prettig zou zijn wanneer ik gebruik zou maken van een versiebeheersysteem zoals Subversion.
Wat voor richtlijnen kan ik het best gebruiken voor het inrichten van een repository? Is het verstandig om per chapter een folder aan te maken? Is het handig om per documentsectie een eigen file aan te maken?
Ik wil dit vooraf zo goed mogelijk op zetten om zaken als mergen zo eenvoudig als mogelijk te doen laten verlopen.
[ Voor 13% gewijzigd door dj_tjerk op 16-12-2009 19:47 ]
Ik gebruik de structuur uit het Wikibook over LaTeX. Dus inderdaad een hoofdbestand en een tex/ en images/ directory. Dit alles in een Git repo (maar SVN is natuurlijk net zo goed). Nu mis ik al twee dingen als ik iets in Word werk: eenvoudige opmaak én versiebeheerVerwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 18:58:
Ik ben begonnen met mijn afstudeeropdracht. De scriptie wil ik gaan schrijven met behulp van LaTeX. Tijdens het schrijven van plan van aanpak met behulp van LaTeX kwam ik er al snel achter dat het zeer prettig zou zijn wanneer ik gebruik zou maken van een versiebeheersysteem zoals Subversion.
Wat voor richtlijnen kan ik het best gebruiken voor het inrichten van een repository? Is het verstandig om per chapter een folder aan te maken? Is het handig om per documentsectie een eigen file aan te maken?
Ik wil dit vooraf zo goed mogelijk op zetten om zaken als mergen zo eenvoudig als mogelijk te doen laten verlopen.
Verwijderd
1
| \chapter*{Voorwoord} |
1
| \\addcontentsline{toc}{chapter}{Voorwoord} |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| \renewcommand{\chaptermark}[1]{\markright{\MakeUppercase{#1}}} \newcommand{\headerfmt}[1]{\textsl{\textsf{#1}}} \newcommand{\headerfmtpage}[1]{\textsf{#1}} \fancyhf{} \fancyhead[L,R]{\headerfmtpage{\thepage}} \fancyhead[L]{\headerfmt{\rightmark}} \fancyhead[R]{\headerfmtpage{\thepage}} \renewcommand{\headrulewidth}{0.5pt} \renewcommand{\footrulewidth}{0pt} \fancypagestyle{plain}{ \fancyhf{} \fancyhead[L,R]{\headerfmtpage{\thepage}} \fancyhead[L]{\headerfmt{\rightmark}} \fancyhead[R]{\headerfmtpage{\thepage}} \renewcommand{\headrulewidth}{0.5pt} \renewcommand{\footrulewidth}{0pt}} |
Verwijderd
Wannneer ik dit dus letterlijk overneem dan blijft mijn header van mijn voorwoord leeg. Wat doe ik fout?As a final remark you should also note that the * forms of the \chapter etc. commands do not call the mark commands. So if you want your preface to set the header info but not be numbered nor be put in the table of contents, you must issue the \markboth command yourself, e.g.
code:
1 \chapter*{Preface\markboth{Preface}{}}
Zou het kunnen dat de document type die je gebruikt, aangeeft dat je als pagestyle een 'emptypage' hebt wanneer je in het voorwoord bent?Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 14:20:
De documentatie horende bij de facndyhdr package (blz. 11) beschrijft het volgende:
[...]
Wannneer ik dit dus letterlijk overneem dan blijft mijn header van mijn voorwoord leeg. Wat doe ik fout?
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
1
2
3
4
5
6
| \fancypagestyle{plain} { \fancyhf{} \fancyfoot[OC, EC] {\thepage} % \fancyfoot[OC, EC] {{\thepage} of \pageref{LastPage}} % \fancyfoot[er,ol]{\textit{\small\sffamily February 1st, 2010}} } |
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq