Als ik kijk op speedtest.nl dan kun je zien wat voor snelheid mensen uit andere delen van het land hebben en dat is een stuk sneller!!!!Red devil schreef op 15 februari 2004 @ 16:21:
[...]
Watnou een stuk lager! @home beloofd tussen de 2-8 Mbit, dat deel je door 8 dus dat is tussen de 250-1000 KB/s ofzo.
Je hebt echt niks te klagen hoor.
Verwijderd
Wel raar, iedereen praat over 350 kb/s of meer terwijl ik met iets van gemiddeld 220 kb/s zit (@home Breedband verbinding in omg. Twente), de verbinding valt nu ook wel vaker weg (eens per week of eens per 2 weken) maar echt veranderingen heb ik nog niet gezien.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 16:30 ]
Verwijderd
Echt een n00b vraag, stel 'm toch...
Wat is nu het probleem bij @home dat ze simpelweg niet de upload omhoog gooien en ter compensatie de download naar beneden? Als ik dit hierzo allemaal lees, heeft een ieder liever meer up en iets minder down. Is het @home netwerk niet geschikt hiervoor ofzo?
Wat is nu het probleem bij @home dat ze simpelweg niet de upload omhoog gooien en ter compensatie de download naar beneden? Als ik dit hierzo allemaal lees, heeft een ieder liever meer up en iets minder down. Is het @home netwerk niet geschikt hiervoor ofzo?
het kabelnetwerk schijnt er nog niet geschikt voor te zijn.. dus alleen download omlaag gooien zou niet werken.Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 16:57:
Aangezien het max van Basis 40kB/s is neem ik aan dat je dat bedoelt, en niet kb/s.Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 16:20:
Wij hebben nu sinds januari @home basis en halen een snelheid van 40kb/sec ...
Ik neem aan dat je kB/s bedoelt, en niet kb/s?... @home breedband met een snelheid van 350 kb/sec. dit is een stuk lager dan @home ons beloofd wie heeft hier nog meer last van?
350 kB/s is een zeer redelijke download snelheid voor @home BB, maar idd - het verschilt per regio.
Maar ik vraag mij af: wat hebben ze jou beloofd dan? Want op de website staat "Downloaden tot 2560 kbit/s", wat dus overeen komt met 320 kB/s. Jou 350 kB/s komt daar dus zelfs boven.
Mijn download/upload op dit moment (Enschede, HCX10):
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Feb 15 2004 om 19:27:49 UTC+0100)
Download : 248.4 KByte/sec
Upload : 10.5 KByte/sec
Connection : 466.0 Conn/min
Ping test Nederland : 41.0 ms
Alleen 's nachts haal ik nog 370 kB/s. Heel vroegah haalde ik wel 500kB/s, maar da's lang geleden. Op dit moment is mijn download zelfs beter dan het in lange tijd geweest is.
Dat wil ik wel op papier zien, dat @home 250 kB/s tot 1MB/s belooftRed devil schreef op 15 februari 2004 @ 16:21:
@home beloofd tussen de 2-8 Mbit, dat deel je door 8 dus dat is tussen de 250-1000 KB/s ofzo.
Yup. En dan zit er maar een ding op! Verhuizen...Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 16:23:
Als ik kijk op speedtest.nl dan kun je zien wat voor snelheid mensen uit andere delen van het land hebben en dat is een stuk sneller!!!!
Als er iets meer bekend was stond het daar wel, of hier. Helaas dus...Basje2001 schreef op 15 februari 2004 @ 17:59:
Hier lees je dat er nu definitieve plannen lijken te zijn dat de upload van het breedbandabonnement omhoog gaat. Het is natuurlijk afwachten, maar toch... Weet iemand hier al meer van?
[ Voor 68% gewijzigd door lordsnow op 15-02-2004 19:37 ]
Tsja wij tweakers willen dat natuurlijk wel, maar al die gezinnen met kinderen die lekker msn'en of kazaa'en hebben liever download. Wat moeten ze uploaden? Misschien met kazaa, maar dat doen ze bijna nooitVerwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 16:57:
I've got a feeling...
Wekkie: Digitale foto's naar hun @Home webspace?
Webcammen via MSN met hun familieleden in het buitenland?
Je weet wel, die dingen waar ze altijd reklame mee maken voor breedbandverbindingen
Je weet wel, die dingen waar ze altijd reklame mee maken voor breedbandverbindingen
Verwijderd
Dat @home daar niet (eerder) op in gegaan is, gaat m'n pet een beetje te boven. Maarja, met een netwerk wat daar nog niet aan kan voldoen.
Upload is over het kabel netwerk blijkbaar een stuk moeilijker dan upload. Hier heb ik ooit een technische verklaring voor gezien, maar die weet ik ff niet uit m'n kupke. * DarkX gaat zoeken.
Had er denk ik mee te maken dat het netwerk altijd bedoelt is voor het aanbieden van informatie, niet voor het ontvangen ervan.
Had er denk ik mee te maken dat het netwerk altijd bedoelt is voor het aanbieden van informatie, niet voor het ontvangen ervan.
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
De minister van EZ in een de brief van 7 december aan de kamercommissie voor Economische zaken: “De definitie van breedband geeft aan dat het gaat om een functionele eis. De infrastructuur moet een minimale transmissiecapaciteit van 10Mbit/s downstream hebben. Dat is de transmissiecapaciteit die ten minste nodig is om een mix van diensten en applicaties naast elkaar te bedienen, bijvoorbeeld «streaming audio», «streaming video» en communicatiesessies.”
@home is dus bij LANGE na geen breedband.
Als je @home op dit moment gaat vergelijken met kpn/bbnet/chello na/met alle snelheidsverhogingen is de aangekondigde upload verhoging toch wel erg mager te noemen. (van 16kB/sec naar 32kB/sec)
Neem daar nog eens in mee dat erg veel @home users de balen hebben van de gedaalde snelheden en verhoogde prijzen de laatste 1.5 jaar. @home heeft heel veel goodwill verspeeld van zn leden door het eindeloze gedoe met de snelheden/mail/dns/newsserver.
(waar blijft de glasvezel tot de woning)
Met de aanleg van de glasvezelkabel tot de woning (Fiber to the Home – FttH) is een transmissiesnelheid van 2,5 Gigabit/s te bereiken. Indien men er uit bijvoorbeeld kostenoverwegingen voor kiest om de glasvezel tot aan de wijk aan te leggen en de laatste kilometer naar de woning uitvoert in koper (Fiber to the Curb – FttC) dan zijn snelheden mogelijk van 50 tot 100 Mbit/s
Als je @home op dit moment gaat vergelijken met kpn/bbnet/chello na/met alle snelheidsverhogingen is de aangekondigde upload verhoging toch wel erg mager te noemen. (van 16kB/sec naar 32kB/sec)
Neem daar nog eens in mee dat erg veel @home users de balen hebben van de gedaalde snelheden en verhoogde prijzen de laatste 1.5 jaar. @home heeft heel veel goodwill verspeeld van zn leden door het eindeloze gedoe met de snelheden/mail/dns/newsserver.
Met de aanleg van de glasvezelkabel tot de woning (Fiber to the Home – FttH) is een transmissiesnelheid van 2,5 Gigabit/s te bereiken. Indien men er uit bijvoorbeeld kostenoverwegingen voor kiest om de glasvezel tot aan de wijk aan te leggen en de laatste kilometer naar de woning uitvoert in koper (Fiber to the Curb – FttC) dan zijn snelheden mogelijk van 50 tot 100 Mbit/s
[ Voor 19% gewijzigd door Cozm0 op 16-02-2004 06:30 ]
| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |
Oooh, díe dingenm-m schreef op 15 februari 2004 @ 20:14:
Wekkie: Digitale foto's naar hun @Home webspace?
[ Voor 4% gewijzigd door Wekkie op 16-02-2004 07:57 ]
I've got a feeling...
ik weet dat hier in tilburg overal glas vezel zitCozm0 schreef op 16 februari 2004 @ 05:39:
De minister van EZ in een de brief van 7 december aan de kamercommissie voor Economische zaken: “De definitie van breedband geeft aan dat het gaat om een functionele eis. De infrastructuur moet een minimale transmissiecapaciteit van 10Mbit/s downstream hebben. Dat is de transmissiecapaciteit die ten minste nodig is om een mix van diensten en applicaties naast elkaar te bedienen, bijvoorbeeld «streaming audio», «streaming video» en communicatiesessies.”
die is er een jaartje of 3 geleden in gegaan. en zelfs nu nog zijn ze door heel tilburg glas aan het leggen. kan dit een voor bode zijn van glasvezel van huis aan huis ?
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Nee... er ligt in heel nederland overal wel glas..Shunt schreef op 16 februari 2004 @ 09:22:
[...]
ik weet dat hier in tilburg overal glas vezel zit
die is er een jaartje of 3 geleden in gegaan. en zelfs nu nog zijn ze door heel tilburg glas aan het leggen. kan dit een voor bode zijn van glasvezel van huis aan huis ?
Niemand krijgt binnen de eerste jaren glas aan huis.. de woningen die ze wel gaan aansluiten zijn meestal van huurverenigingen en superdeluxe testwijken.
Zo ook in Enschede , de wijk die ze na de vuurwerkramp aan het opbouwen zijn zal voor een groot deel glas aan huis krijgen als een soort van "test".
Daarbij gaat alles over glas (tv, radio en telefonie) , en je internet verbinding is (slechts) 10mbit full duplex.
Mwah ,
Voordat echt iedereen glas aan huis heeft zijn we minstens 5 jaar verder
En btw , coax is nog lang niet aan de limit.... upload's kunnen zeker nog makkelijk naar een paar mbit.
Als @home het in amerika kon, waarom dan niet hier?
[ Voor 10% gewijzigd door JeroenT op 16-02-2004 12:02 ]
omdat in nl een totaal ander netwerk is als hierKlubbheads schreef op 16 februari 2004 @ 11:57:
[...]
Nee... er ligt in heel nederland overal wel glas..![]()
Niemand krijgt binnen de eerste jaren glas aan huis.. de woningen die ze wel gaan aansluiten zijn meestal van huurverenigingen en superdeluxe testwijken.
Zo ook in Enschede , de wijk die ze na de vuurwerkramp aan het opbouwen zijn zal voor een groot deel glas aan huis krijgen als een soort van "test".
Daarbij gaat alles over glas (tv, radio en telefonie) , en je internet verbinding is (slechts) 10mbit full duplex.
Mwah ,
Voordat echt iedereen glas aan huis heeft zijn we minstens 5 jaar verder
En btw , coax is nog lang niet aan de limit.... upload's kunnen zeker nog makkelijk naar een paar mbit.
Als @home het in amerika kon, waarom dan niet hier?
omdat in de vs veel meer grote bedrijven zitten die geld uitwillen geven om het snelste te hebben wij nederlanders zijn daar veel te zuinig voor
Game PC
Dan snap je dus ook meteen waarom we nog lang geen glasvezel aan huis krijgen
Los van het feit dat ik graag 100 mbit voor iedereen heb wil ik wel zeggen dat ik 10 mbit als minimum voor breedband gewoon bullshit vind.Cozm0 schreef op 16 februari 2004 @ 05:39:
Met 10 mbit kun je met gemak streaming DVD kijken, ik weet niet wat je nog meer zou willen aan breedband.
Dat wordt in het artikel wat je zelf kwoot toch al aangegeven?IceStorm schreef op 16 februari 2004 @ 12:49:
[...]
Los van het feit dat ik graag 100 mbit voor iedereen heb wil ik wel zeggen dat ik 10 mbit als minimum voor breedband gewoon bullshit vind.
Met 10 mbit kun je met gemak streaming DVD kijken, ik weet niet wat je nog meer zou willen aan breedband.
De infrastructuur moet een minimale transmissiecapaciteit van 10Mbit/s downstream hebben. Dat is de transmissiecapaciteit die ten minste nodig is om een mix van diensten en applicaties naast elkaar te bedienen, bijvoorbeeld «streaming audio», «streaming video» en communicatiesessies.”
Denk ook aan toepassingen in the thuiszorg, hartbewaking en dingen als dataopslag op afstand.
Het enige dat ik erg vreemd vind is dat alleen downspeed genoemd wordt, nix over upload.
Scenario: 10mbit down met 16 kB/sec up en datalimit van 100mb per maand
Upload bandbreedte is gewoon (veel) duurder dan download bb, zover ik weet.Shunt schreef op 16 februari 2004 @ 12:11:
[...]
omdat in nl een totaal ander netwerk is als hier
omdat in de vs veel meer grote bedrijven zitten die geld uitwillen geven om het snelste te hebben wij nederlanders zijn daar veel te zuinig voor
Dat is de reden dat in heel europa de upload snelheden zoveel lager liggen dan de download snelheden.
Ik heb in Zweden gewoond, en ik heb daar een internetverbinding gehad bij Bredbandsbolaget, die jullie wellicht wel kennen. Dat is dus een downstream van 10mbit, EN een upstream van 10mbit. In de folder die ik destijds gekregen had, stond dat de Zweedse overheid inderdaad ook had "bepaald", dat aan die eisen moest worden voldaan, om van breedband te kunnen spreken, omdat je alleen DAN pas echt dingen kunt gebruiken als videoconferencing etc. etc.
Was wel even wennen toen ik hier in Nederland achter een laf @home kabeltje ging zitten...
Was wel even wennen toen ik hier in Nederland achter een laf @home kabeltje ging zitten...
ingen vill veta var du köpt din tröja
jij bent zeker nog nooit in zweden geweest of wel ?Cozm0 schreef op 16 februari 2004 @ 14:01:
[...]
Upload bandbreedte is gewoon (veel) duurder dan download bb, zover ik weet.
Dat is de reden dat in heel europa de upload snelheden zoveel lager liggen dan de download snelheden.
mare dit is gewoon al onzin. hoe kan upload nu duurder zijn. upload is niet iets dat je vast kan pakken en verkopen.
het probleem zit hem volgens mij in servers die gewoon niet meer aan kunnen.
Game PC
Volgens mij ligt het aan het feit dat voor up- en download verschillende frequenties worden gebruikt. Upload zit hoger op de frequentie band en dus moet de kwalliteit van de kabel waar het door gaat beter zijn (dit is nu eenmaal zo met hoge frequenties) om dus hogere snelheden te behalen met uploaden moet de bandbreedte vergroot worden --> nog hogere frequenties --> nog hogere eisen van kabel. Overigens moet de apparatuur er ook voor geschikt zijn natuurlijk. Ook hierbij geldt: hoe hoger de frequentie hoe groter de storingsgevoeligheid.Shunt schreef op 16 februari 2004 @ 14:29:
[...]
jij bent zeker nog nooit in zweden geweest of wel ?
mare dit is gewoon al onzin. hoe kan upload nu duurder zijn. upload is niet iets dat je vast kan pakken en verkopen.
het probleem zit hem volgens mij in servers die gewoon niet meer aan kunnen.
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Hmm, dat zou idd beter kunnen. Ik ben iig vrij zeker dat het vnl een beperking van het netwerk was, niet van de servers.
Ik quote een stukje uit de datasheet van een motorola kabelmodem :DuDePrOdUcTiOnS schreef op 16 februari 2004 @ 14:46:
[...]
Volgens mij ligt het aan het feit dat voor up- en download verschillende frequenties worden gebruikt. Upload zit hoger op de frequentie band en dus moet de kwalliteit van de kabel waar het door gaat beter zijn (dit is nu eenmaal zo met hoge frequenties) om dus hogere snelheden te behalen met uploaden moet de bandbreedte vergroot worden --> nog hogere frequenties --> nog hogere eisen van kabel. Overigens moet de apparatuur er ook voor geschikt zijn natuurlijk. Ook hierbij geldt: hoe hoger de frequentie hoe groter de storingsgevoeligheid.
Upstream verkeer gaat juist op een lage frequentie..Upstream
Range : 5 - 42 Mhz
Als je 400 kabelmodems per wijk hebt zit je dus al snel met te weinig frequentieruimte..
Vandaar dat ze nu ook nog 128kbit upstream bieden.. immers , minder bandbreedte = minder bandgebruik.
De oplossing is gewoon om kleinere segmenten te creeren en zodoende minder kabelmodems op de wijkcontroller te zetten.
[ Voor 3% gewijzigd door JeroenT op 16-02-2004 16:32 ]
Hmm... Ok..Klubbheads schreef op 16 februari 2004 @ 16:31:
[...]
Ik quote een stukje uit de datasheet van een motorola kabelmodem :
[...]
Upstream verkeer gaat juist op een lage frequentie..
Als je 400 kabelmodems per wijk hebt zit je dus al snel met te weinig frequentieruimte..
Vandaar dat ze nu ook nog 128kbit upstream bieden.. immers , minder bandbreedte = minder bandgebruik.
De oplossing is gewoon om kleinere segmenten te creeren en zodoende minder kabelmodems op de wijkcontroller te zetten.
www.teamgenie.nl
Verwijderd
'k Vind dat persoonlijk best wel een interessante vraag...DuDePrOdUcTiOnS schreef op 16 februari 2004 @ 20:19:
[...]
misschien is dit pas nodig bij nog hogere uploads hoor, dat weet ik zo niet
Ik denk niet zo zeer dat het aan de kabel zelf ligt. Stel je de volgende situatie eens voor: Je legt een p2p verbinding aan met dezelfde kabel... Zou de maximale upload dan ook 15 kb/s zijn? Nee , dit zal ws wel een stuk hoger liggenDuDePrOdUcTiOnS schreef op 16 februari 2004 @ 20:19:
[...]
Hmm... Ok..Bij ADSL is het zo dat upload een hogere frequentieband gebruikt, dacht dat het bij kabel ook zo zou zijn
. Maar in dit geval (de lagere frequenties dus) betekent het dat er een bredere frequentieband gebruikt moet worden om dezelfde bandbreedte te krijgen als met hogere frequenties. Dus om snellere upload te krijgen is er een nóg grotere bandbreedte nodig (misschien is dit pas nodig bij nog hogere uploads hoor, dat weet ik zo niet
), en die is misschien niet meer beschikbaar op de kabel (aangezien er ook nog tv en radio door moet). En idd, zoals je al zei, te veel modems op 1 centrale remt de boel ook af, zeker als de frequentieband verbreedt moet worden.
Uberhaupt is het niet verstandig te denken in het aantal frequenties en/of het aantal spanningswisselingen dat een kabel per seconde aankan (Baud) , want dat laat niet de echte overdrachtsnelheid zien.
just my 2 cents
Raku
Het is natuurlijk leuk en aardig om de technische specs van Kabelinternet te gaan bespreken, maar jij denkt echt dat @Home met meetapparatuur de maxima's van hun netwerk
Verwijderd
Aaha tuurlijk... @Home heeft de boel dichtgeknepen, zodat er niet meer dan 350kb/s gehaald kan worden en jij haalt even 500kb/s+..... ik heb zelf ook @home gehad en ken vele mensen die het hebben en 500kb/s is iets wat gehaald werd toen @home nog maar net om de hoek kwam kijken.Hu9o schreef op 03 februari 2004 @ 18:14:
[...]
Ik haal toch echt 500+ kb/s. of heeft iedereen dat weer??
ps. beter pak je ADSL.... a) veel stabieler en b) sneller !
Dit is een @home topic niet een Pak ADSL topic.
en ADSL is niet altijd sneller
geloof je het niet dan kom maar eens bij mij kijken.
ik heb @home en haal altijd 350KB down.
mijn buur heeft tot 4mb ADSL en haalt 250 als hij geluk heeft.
en ADSL is niet altijd sneller
geloof je het niet dan kom maar eens bij mij kijken.
ik heb @home en haal altijd 350KB down.
mijn buur heeft tot 4mb ADSL en haalt 250 als hij geluk heeft.
Nou, groot probleem bij meer upload is inderdaad bandbreedte, maar ook voor een groot deel overhead die je bij scheduling krijgt lijkt me.
Een headend kan immers een hoop zooi 'uitzenden' naar tig modems tegelijk en kan dat perfect schedulen, maar de modem zelf moet met tig andere modems maar eventjes afspreken niet tegelijkertijd te zullen uitzenden
De verbindingen naar de headends zelf zijn trouwens wel goed. Het probleem zit hem in het laatste stukje verbinding.
Een headend kan immers een hoop zooi 'uitzenden' naar tig modems tegelijk en kan dat perfect schedulen, maar de modem zelf moet met tig andere modems maar eventjes afspreken niet tegelijkertijd te zullen uitzenden
De verbindingen naar de headends zelf zijn trouwens wel goed. Het probleem zit hem in het laatste stukje verbinding.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Bigbot> idd, als ik 350 bij adsl wil halen is het gewoon duurder. En stabiliteit heb ik niet over te klagen, heb @home vanaf het begin en is in totaal denk ik 3 keer uitgevallen, waarvan 2x korter dan 5 minuten en 1 keer 1,5 uur ofzo. Niet slecht dat ik toch.
Bah, had mezelf net overtuigd dat ik een XS4all Fast lijntje verdiende (geen BBned/Versatel in dit gat), dus ik doe een postcode-check voordat ik het bestel, blijkt mijn centrale vol te zitten. 
Vanaf April 2004 pas uitbreiding.
Ik mag de '@Home sensatie' dus nog meemaken, jeuj.
Vanaf April 2004 pas uitbreiding.
Ik mag de '@Home sensatie' dus nog meemaken, jeuj.
Verwijderd
Ik heb zelf ook @Home breedband...
Ik was een van hun eerste gebruikers.
Toen ik het in het begin kreeg, was de snelheid echt super (600~700 KB/s)
Maar naarmate @Home populairder werd werd mijn verbinding ook steeds minder...
Als ik nu thuis wil internetten moet ik eerst hopen dat ik verbinding heb en als ik verbinding heb mag ik blij zijn dat ik 150~200 KB/s haal...
Dit probleem komt doordat @home te veel aansluitingen in een straat heeft.
Dus er zijn mensen die hier veel last van hebben (populaire @Home straat
) en mensen die hier geen tot weinig last van hebben.
En voor de mensen waar het ineens sneller bij gaat:
Er zijn dus meer mensen in de straat die slim worden en @Home afzeggen en dan gaat jouw snelheid omhoog.
Ik zelf ben aan het overstappen naar ADSL (8Mb/s lijn
)
Ik was een van hun eerste gebruikers.
Toen ik het in het begin kreeg, was de snelheid echt super (600~700 KB/s)
Maar naarmate @Home populairder werd werd mijn verbinding ook steeds minder...
Als ik nu thuis wil internetten moet ik eerst hopen dat ik verbinding heb en als ik verbinding heb mag ik blij zijn dat ik 150~200 KB/s haal...
Dit probleem komt doordat @home te veel aansluitingen in een straat heeft.
Dus er zijn mensen die hier veel last van hebben (populaire @Home straat
En voor de mensen waar het ineens sneller bij gaat:
Er zijn dus meer mensen in de straat die slim worden en @Home afzeggen en dan gaat jouw snelheid omhoog.
Ik zelf ben aan het overstappen naar ADSL (8Mb/s lijn
Ben met je eens dat de upload veel te laag is, maar daar gaat je ping niet zo hoog van hoor, en zeker niet zo onstabiel van 19 naar 230. Een online game gebruikt niet veel meer dan 4-6 kbyte van je upload. Dus of er is iets met je hardware/software aan de hand, of het word tijd dat je @home eens gaat bellen om te vragen wat er aan de hand is met je verbinding.Zork99999 schreef op 04 februari 2004 @ 03:12:
lol ik ook 360 op oude com21 ( oude grijs plat doos)
maar die upload m8 die sucks cocks, gamen gaat voor geen meter meer van een ping 19 naar 230 in 2 seconde kan ik nie spelen, so instabiel
Ik heb ook een ouwe platte COM21, en kon tot een jaartje geleden toch echt wel snelheden boven de 450 kbyte/sec halen. Vanaf het moment dat het verhaal over een download-cap de ronde gingen kom ik niet meer boven de 300-350 kbyte uit. Er is dus wel degelijk een bandbreedte limiet.
Handig is ook wel om een speedpatch te draaien. Ja, ik weet wel dat die gewoon de MTU-settings aanpast, maar hij past ook nog andere standaard windows-settings aan.
Wat @home en hun plannen betreft, het is voor hun geluk dat ik geen betere adsl verbinding van bijvoorbeeld BBNED kan krijgen in mijn regio, anders was ik allang overgestapt. Dit gaat vast en zeker nog maanden duren.
Verwijderd
Reeds op de hoogte (lees: bevooroordeeld) over hoe @home met vragen van klanten omgaat na het lezen van GoT posts en troublesathome, wilde ik dit '@home-gevoel' ook ervaren;
Eerst liet ik m'n vriendin bellen, als bestaande klant, met de vraag of en wanneer er een uploadverhoging (aan)komt. Antwoord: Hierover kunnen wij geen mededelingen doen.
Hierna ikzelf gebeld, als zijnde een potentiële klant die twijfelt tussen ADSL en kabel. Had in deze situatie de vraag of de upload nog verhoogd zou worden, telefoniste antwoordde ontwijkend. Dan maar de vraag of het mogelijk is om extra upload 'bij te kopen'. Daar moest ze toch even haar chef voor raadplegen. Maarja, dit zou mogelijk zijn over enkele weken-euhm, slik- in de toekomst, maar weten nog niet precies wanneer...Ha! dacht ik, nu heb ik je waar ik je hebben wil: maar mevrouw, ik wil graag binnenkort al een breedband aansluiting, twijfel nog tussen adsl en kabel-'k vind de upload bij adsl wel prettig, komt die bij @home ook?
"Binnen enkele weken kan ik u een antwoord hierover geven".
En ze blijven het maar uitstellen....Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 15:22:
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door paulus4ever op 17-02-2004 17:25 ]
een vraagje.
het programma I-Speeder. is dat een beetje betrouwbaar?
ik gebruik het namelijk sinds kort om te kijken hoeveel ik nu per maand download enzo.
ik weet dat mijn upload normaal niet boven de 14.7 uitkomt.
en sinds vandaag is mijn upload al de hele tijd boven de 14kb met uitschieters naar 22kb mijn gemiddelde van het uur is 18kbyte.
dus is dit progje een beetje betrouwbaar.
het programma I-Speeder. is dat een beetje betrouwbaar?
ik gebruik het namelijk sinds kort om te kijken hoeveel ik nu per maand download enzo.
ik weet dat mijn upload normaal niet boven de 14.7 uitkomt.
en sinds vandaag is mijn upload al de hele tijd boven de 14kb met uitschieters naar 22kb mijn gemiddelde van het uur is 18kbyte.
dus is dit progje een beetje betrouwbaar.
Internet is hier echt raag geworden en waarom ?
Omdat in onze straat 14 van de 26 huizen @home hebben
.dat allemaal op het oude com21 netwerk , het is soms echt niet vooruit te branden, ik wil dan ook graag over op adsl.
Edit.
Over i-speeder kan iik niks vinden , niet eens een download link die nog werkt.
Omdat in onze straat 14 van de 26 huizen @home hebben
Edit.
Over i-speeder kan iik niks vinden , niet eens een download link die nog werkt.
[ Voor 18% gewijzigd door Galaxis op 17-02-2004 18:01 ]
*noknok*
hoevaak moet het nu nog verteld worden, de (telefonische) helpdesk weet niets..... (zoals ik eerder al meldde). die weten nieteens van het bestaan van een persbericht van vorige week af.
het is dus niet uitgesteld, de helpdesk weet (lees: krijgt) gewoon geen info.
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
dit is niet waar in alle gevallen. Mijn broer in de binnenstad van groningen haalt serieus 600-700K/s gemakkelijk, eerst was dit 800-900K/s! Raar maar waar. Ikzelf ergens anders in groningen haal op snelle servers ook nog wel eens >350K/sVerwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 11:24:
[...]
Aaha tuurlijk... @Home heeft de boel dichtgeknepen, zodat er niet meer dan 350kb/s gehaald kan worden en jij haalt even 500kb/s+..... ik heb zelf ook @home gehad en ken vele mensen die het hebben en 500kb/s is iets wat gehaald werd toen @home nog maar net om de hoek kwam kijken.
ps. beter pak je ADSL.... a) veel stabieler en b) sneller !
I-Speeder kreeg ik bij mijn MSI mobo erbij.
kun je bij MSI gratis downloaden ik weet alleen niet of de snelheden die het aangeeft precies zijn want volgens het progje is mijn upload alvast vooruit gegaan.
kun je bij MSI gratis downloaden ik weet alleen niet of de snelheden die het aangeeft precies zijn want volgens het progje is mijn upload alvast vooruit gegaan.
Verwijderd
Euhm..ik was blij dat die telefoniste haar 'slip of the tongue' had t.a.v. "Binnen enkele weken kan ik u een antwoord hierover geven". Dit impliceert namelijk een bevestiging wat hier reeds wordt aangenomen: dat de upload omhoog gaat, binnen enkele weken. Naast het bericht van webwereld is er- tot zover ik weet- nog geen officiële bevestiging vanuit @home naar buiten gekomen. Dat de helpdesk doet alsof ze van nix weet, wil niet zeggen dat ze nix weet. Daarnaast is het zo dat er sprake was van 'enkele weken' en dus niet van (uitstel van) enkele maanden.Maestro.mosjuh schreef op 17 februari 2004 @ 18:05:
[...]
*noknok*
hoevaak moet het nu nog verteld worden, de (telefonische) helpdesk weet niets..... (zoals ik eerder al meldde). die weten nieteens van het bestaan van een persbericht van vorige week af.
het is dus niet uitgesteld, de helpdesk weet (lees: krijgt) gewoon geen info.
(beetje positieve hoop in deze discussie is welkom, toch!?
Riiiightgerbenfeenstra schreef op 17 februari 2004 @ 15:07:
[...]
Ben met je eens dat de upload veel te laag is, maar daar gaat je ping niet zo hoog van hoor, en zeker niet zo onstabiel van 19 naar 230. Een online game gebruikt niet veel meer dan 4-6 kbyte van je upload. Dus of er is iets met je hardware/software aan de hand, of het word tijd dat je @home eens gaat bellen om te vragen wat er aan de hand is met je verbinding.
Dat heb ik ook gewoon hoor, dat is heel normaal. 230 is zelfs wel laag, gister upte ik met 4 kb/s en hield er een ping van 650 ms aan over.
Dat heb ik al tijden; uploaden = extreme latency. Als je denkt dat de @Home helpdesk daarvoor z'n bed uit komt, heb je het mis. Je krijgt alleen standaardsmoesjes te horen over spitsuren en dat je gewoon geen grote bestanden moet uploaden.
Woei, altijd leuk zulke ondernemingenVerwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 15:22:
[...]
Reeds op de hoogte (lees: bevooroordeeld) over hoe @home met vragen van klanten omgaat na het lezen van GoT posts en troublesathome, wilde ik dit '@home-gevoel' ook ervaren;
Eerst liet ik m'n vriendin bellen, als bestaande klant, met de vraag of en wanneer er een uploadverhoging (aan)komt. Antwoord: Hierover kunnen wij geen mededelingen doen.
Hierna ikzelf gebeld, als zijnde een potentiële klant die twijfelt tussen ADSL en kabel. Had in deze situatie de vraag of de upload nog verhoogd zou worden, telefoniste antwoordde ontwijkend. Dan maar de vraag of het mogelijk is om extra upload 'bij te kopen'. Daar moest ze toch even haar chef voor raadplegen. Maarja, dit zou mogelijk zijn over enkele weken-euhm, slik- in de toekomst, maar weten nog niet precies wanneer...Ha! dacht ik, nu heb ik je waar ik je hebben wil: maar mevrouw, ik wil graag binnenkort al een breedband aansluiting, twijfel nog tussen adsl en kabel-'k vind de upload bij adsl wel prettig, komt die bij @home ook?
I-Speeder ken ik ook niet, ik zou een DUmeter eens downloaden
I've got a feeling...
Denk es na jongens.. Als ze elke keer dat iemand wat vraagt zeggen "binnenkort misschien", dan is iedereen tevreden.
Ik wil eerst wel wat concreets zien ipv dit geneuzel wat nix te weeg brengt.
Mijn conn wordt niet beter van zulke praatjes
Ik wil eerst wel wat concreets zien ipv dit geneuzel wat nix te weeg brengt.
Mijn conn wordt niet beter van zulke praatjes
Inmiddels zitten we al op de 18e.. nog steeds helemaal geen bericht van @home...
Reken maar niet op een verhoging deze maand
mmhh ik denk ook niet dat we het snel zullen zien,
en de download speed is idd ook niet zo boeiend,
ik haal nooit echt harder dan 270kb/s, alleen als ik een goede server heb met lage ping waar ik 10keer mag inloggen, mara anderds vergeet het maar..
en emule die mij aan het eind van de dag aankijkt en snel zn log probeert te veranderen omdat het zich schaamt voor zn upload
(ik haal altijd precies 15kb/s upload... raar, heel vreemd... maar mn dowload?)
ik heb btw ook ooit een @home mailjte gekregen met dfaar in het goede bericht dat de Upload snelheid omhoog ging, maar dat is toch ook alweer 2 maanden geleden, ent to op heden is er nog niks veranderd.
en de download speed is idd ook niet zo boeiend,
ik haal nooit echt harder dan 270kb/s, alleen als ik een goede server heb met lage ping waar ik 10keer mag inloggen, mara anderds vergeet het maar..
en emule die mij aan het eind van de dag aankijkt en snel zn log probeert te veranderen omdat het zich schaamt voor zn upload
ik heb btw ook ooit een @home mailjte gekregen met dfaar in het goede bericht dat de Upload snelheid omhoog ging, maar dat is toch ook alweer 2 maanden geleden, ent to op heden is er nog niks veranderd.
in denk inderdaad ook niet dat het er nog van gaat komen...Klubbheads schreef op 18 februari 2004 @ 21:15:
Inmiddels zitten we al op de 18e.. nog steeds helemaal geen bericht van @home...
Typerend.
Toch vind ik het vreemd als ik dc++ heb open staan en iemand zit van mij te downloaden met 700 bits dan gaat mijn ping echt over de zeik..gerbenfeenstra schreef op 17 februari 2004 @ 15:07:
[...]
Ben met je eens dat de upload veel te laag is, maar daar gaat je ping niet zo hoog van hoor, en zeker niet zo onstabiel van 19 naar 230. Een online game gebruikt niet veel meer dan 4-6 kbyte van je upload. Dus of er is iets met je hardware/software aan de hand, of het word tijd dat je @home eens gaat bellen om te vragen wat er aan de hand is met je verbinding.
Ik heb nu een router met een pc eraan en daar een hub aangesloten die 2 pc's verbind. Met gamen haal ik die router eruit en dan sluit ik de 2 pc's aan gelijk op de hub.( heb 2 ip's) Maar echt goed is het dan ook niet gewoon slecht...
Vroeger kon btw met mijn broetje samen gamen op de zelfde server..
Nu mag ik blij zijn dat ik in mijn eentje redelijk kan spelen...
[ Voor 4% gewijzigd door Zork99999 op 18-02-2004 22:39 ]
Erg grappig vind ik op dit moment hetvolgende nieuwsartikel op, notabene, de @Home portal:
http://www.home.nl/nieuws/tech/artikel/00113347
Hierin staat dat @Home de minst aantrekkelijke breedband aanbiedingen heeft. Misschien wordt dit het zetje in de rug voor @Home voor het uitbrengen van een persbericht met aankondigingen.
http://www.home.nl/nieuws/tech/artikel/00113347
Hierin staat dat @Home de minst aantrekkelijke breedband aanbiedingen heeft. Misschien wordt dit het zetje in de rug voor @Home voor het uitbrengen van een persbericht met aankondigingen.
ach zo zie je wel dat ze geen censur hebben.
maar dit kan ook een stap vanuit @home zijn.
en volgende week plotseling
na aanleiding van dit onderzoek (linkje) heeft @home besloten meer voor hun klanten te doen bla bla bla
snelheids verhoging
na aanleiding van dit onderzoek (linkje) heeft @home besloten meer voor hun klanten te doen bla bla bla
snelheids verhoging
Dat de upload omhoog ging wisten we al, omdat dat gemeld was in een of ander Essent Personeelsblad. Toen werd nog genoemd Q1 2004. Sinds het bericht op WebWereld.nl weten we dat het voor 9 Maart komt.Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 18:55:
[...]
Euhm..ik was blij dat die telefoniste haar 'slip of the tongue' had t.a.v. "Binnen enkele weken kan ik u een antwoord hierover geven". Dit impliceert namelijk een bevestiging wat hier reeds wordt aangenomen: dat de upload omhoog gaat, binnen enkele weken.
Oftewel, je hebt iets ' ontdekt' wat we al wisten.
@Home heeft nog geen aankondiging gedaan. Ook niet richting helpdesk. Die weten dus niet meer dan mensen hier.Dat de helpdesk doet alsof ze van nix weet, wil niet zeggen dat ze nix weet.
+4 relevantBigbot schreef op 18 februari 2004 @ 23:00:
ach zo zie je wel dat ze geen censur hebben.
snelheids verhoging
ik denk ook eerder dat dit een verkoop strategie is
Ik gok dat de verhoging per 1 maart ofzo zal zijn 
Mooie ronde datum enzo
[/speculatie]
Mooie ronde datum enzo
[/speculatie]
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Verwijderd
Met alle respect..
[...]
/me wacht maar gewoon af tot ergens medio maart
Dat vind ik dus 'interne' info, niet iets wat officieel naar buiten is gebracht.lordsnow schreef op 19 februari 2004 @ 12:59:
[...]
Dat de upload omhoog ging wisten we al, omdat dat gemeld was in een of ander Essent Personeelsblad. Toen werd nog genoemd Q1 2004.
Dat 'weten' we ondertussen ja; al ga ik er nog steeds (wellicht te hoopvol) vanuit dat @home ook dergelijke info naar haar klanten zou hebben gezonden.Sinds het bericht op WebWereld.nl weten we dat het voor 9 Maart komt.
Nogamaal: ik heb het @home-gevoel mogen ervaren, heb nix ontdekt.Oftewel, je hebt iets ' ontdekt' wat we al wisten..
[...]
Hier lijkt een paradox zich te verschuilen: wél beloftes(!) op Webwereld, maar blijkbaar geen aankondiging!?@Home heeft nog geen aankondiging gedaan. Ook niet richting helpdesk. Die weten dus niet meer dan mensen hier.
/me wacht maar gewoon af tot ergens medio maart
Nah, er zijn er toch ook die die mailtjes ontvangen hebben
Die zijn dacht ik vrij officieel. En Maart is trouwens nog netjes Q1
OK, dat dat 'interne' info zou wezen klopt wel. Maar ik bedoelde, die info is intern gecommuniceerd, dus ik neem aan dat ze dit ook van plan zijn uit te voeren.Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 00:45:
Dat vind ik dus 'interne' info, niet iets wat officieel naar buiten is gebracht.
Nee, dat zeg ik toch ook. De helpdesk weet nog niks.Nogmaals: ... heb nix ontdekt.
Tsja. Dat @home het voorheen niet aankondigde kan ik wel begrijpen - je moet niks aankondigen als je het nog niet kan leveren. Maar nu het publiekelijk bekend gemaakt is wordt het idd wel tijd dat @home mailtjes gaat sturen naar hun abonees.... wél beloftes(!) op Webwereld, maar blijkbaar geen aankondiging!?
Waarschijnlijk sturen ze die mailtjes pas als de verhoging (zo goed als) voorbij is. Dan weten ze in ieder geval zeker dat ze geen loze beloften doen (zoals ze wel vaker hebben gedaan heb ik begrepen).
www.teamgenie.nl
Alléz
Laten we hopen dat dit dan wat betekent, je weet het nooit:
*klik*Onderhoud Netwerk donderdag 26 februari
Door werkzaamheden aan ons Netwerk kunt u
donderdag 26 februari 2004 tussen 01:00 en
05:00 gedurende 1 uur problemen ondervinden
met onze internet service.
Deze verbindings problemen zijn te merken in
het gehele Netwerk.
Onze excuses voor het ongemak.
* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott
op z'n minst gezegd interessant
Alleen duurt et nog wel ff
[ Voor 8% gewijzigd door MailMan op 20-02-2004 20:03 ]
Ik dacht eerst dat het een gewoon onderhoud medje was... Maar desondanks zou ik er niet teveel van verwachten aangezien het niet perse een verhoging hoeft te zijnCamU schreef op 20 februari 2004 @ 20:00:
Alléz
[...]
*klik*
Raku
Inderdaad. Ik ben deze melding nog nooit eerder tegengekomen.
Maar laten we wel reeel blijven. @Home kennende zou deze allang een aankondiging op hun site hebben gezet...
Maar laten we wel reeel blijven. @Home kennende zou deze allang een aankondiging op hun site hebben gezet...
Idd. Maar het begint nu wel heel erg lang te duren, en een ADSL-abo nemen wordt voor mij met de dag aantrekkelijker...
Same here. Ik hoop/bid dat het inderdaad dat onderhoud van 26 Februari is, aangezien de 'Voor niets op de 1e rang' actie van XS4all actie 29 Februari afloopt.Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 22:11:
Idd. Maar het begint nu wel heel erg lang te duren, en een ADSL-abo nemen wordt voor mij met de dag aantrekkelijker...
(Als het dan daadwerkelijk verhoogd zou moeten zijn, en het is nog prut, kan ik direct aanvragen ... en dan wachten totdat er weer plekken zijn in de centrale hier, mgoed.
Verwijderd
lol kan iemand me misschien in een paar zinnen uitleggen hoe het nou is met @home want heb geen zin om 11 pagina's te lezen hehe wie zet de goeie en de slechte punten effe op een rijtje =)
- @home zelf is wel redelijk goedVerwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 18:24:
lol kan iemand me misschien in een paar zinnen uitleggen hoe het nou is met @home want heb geen zin om 11 pagina's te lezen hehe wie zet de goeie en de slechte punten effe op een rijtje =)
- Download snelheid is goed
- Prijs/kwaliteit verhouding is redelijk normaal, maar verslechterd.
Slecht:
- De erg lage upload in vergelijking met (ongeveer) even dure ADSL verbindingen
Die upload zorgt ervoor dat als je ook maar iets aan het uploaden bent, je download direct keihard keldert. Dus dan heb je niets aan je mooie hoge download. Op dit moment zijn er gerucht/aanwijzingen dat @home zijn upload zal gaan verhogen. Dan wordt het totaal pakket weer een stuk aantrekkelijker. Chello heeft dit ook al gedaan. Als @home dit doet dan wordt het weer (ongeveer even) aantrekkelijk om kabel te nemen dan ADSL. Op dit moment is ADSL gewoon de betere deal.
Volgens mij is dat het hele verhaal in het kort wel ongeveer. Er zijn natuurlijk nog veel meer aspecten die meetellen en het zal ook allemaal per plek verschillen etc.
Ceci n'est pas une signature!
Op een ander forum kwam ik iemand tegen die bij de interne ict dienst van escent werkte.. hij verzekerde me dat het idd klopt dat de upload deze maand omhoog ging.
@home gaat het vast wel ruim van te voren aankondigen met veel bombarie -> marketing
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
NOFI en je zult ongetwijfeld de waarheid spreken, maar je zult het toch met me eens zijn dat die typo je verhaal niet echt versterkt. Again, NOFI. Laten we hopen dat hij gelijk heeft.m3gA schreef op 22 februari 2004 @ 21:18:
Op een ander forum kwam ik iemand tegen die bij de interne ict dienst van escent werkte.. hij verzekerde me dat het idd klopt dat de upload deze maand omhoog ging.
* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott
Damn , get a life ....CamU schreef op 22 februari 2004 @ 23:27:
[...]
NOFI en je zult ongetwijfeld de waarheid spreken, maar je zult het toch met me eens zijn dat die typo je verhaal niet echt versterkt. Again, NOFI. Laten we hopen dat hij gelijk heeft.
Je gaat toch niet alles napluizen op typo's?? Geloofwaardigheid is wat anders als een typo...
Anyway... Het gehele netwerk... Dat is nogal wat... En maarliefst 4 uur lang volgens mij.... Je kunt er geduurde een uur last van hebben , dus ze gaan zeker weten op meerdere plaatsen tegelijk bezig. Wat al erg ruikt naar verhoging
Raku
Verwijderd
Ik denk zelf niet dat @home de snelheden op de 26ste gaat verhogen. Dit is volgens mij namelijk geen kwestie van 4 uur (en anders hebben ze ons lang aan het lijntje gehouden). Ik denk eerder dat ze op die dag een soort pre-test gaan doen, of een of ander onderdeel gereed maken ofzo. Ik kan me niet voorstellen dat @home de snelheidsverhoging niet van te voren aankondigd aan iig de abbonees en hun marketingmachine.
Okay de tweakers en een handje vol anderen hebben de klok horen luiden. Maar de gemmidelde Nederlander (klant of potentiele klant) weet van niks.
Okay de tweakers en een handje vol anderen hebben de klok horen luiden. Maar de gemmidelde Nederlander (klant of potentiele klant) weet van niks.
Waarom niet? Als ze de afgelopen maanden alles HW-technisch io hebben gekregen dan is het slechts een kwestie van enkele minuten om een software/firmware update te doen.Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 02:10:
Ik denk zelf niet dat @home de snelheden op de 26ste gaat verhogen. Dit is volgens mij namelijk geen kwestie van 4 uur (en anders hebben ze ons lang aan het lijntje gehouden).
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
In mijn regio (sneek) is er disndag onderhoud van 05:00 tot 07:00, 2 uur lang dus..
Mocht dit ivm. de uploadverhoging zijn dan laat ik dat hier uiteraard horen..
Verwijderd
Ik geloof er geen zak van...... als dit inderdaad het geval zou zijn, hadden ze het echt wel met een hoop "tamtam" aangekondigd.
Verwijderd
Klopt, ik denk niet dat ik ineens meer upload zal hebben en dat ik dan pas een mailtje krijg.
Maar de deadline stond op half maart toch? Omdat ze op 15 februari op webwereld zeiden "binnen een maand."
Maar de deadline stond op half maart toch? Omdat ze op 15 februari op webwereld zeiden "binnen een maand."
Again, NOFI, en een leven heb ik al
Dat hoop ik ook ja, maar goed, ze hebben nog tot half maart geloof ik, dus we zullen het zienAnyway... Het gehele netwerk... Dat is nogal wat... En maarliefst 4 uur lang volgens mij.... Je kunt er geduurde een uur last van hebben , dus ze gaan zeker weten op meerdere plaatsen tegelijk bezig. Wat al erg ruikt naar verhoging
typo van mij.. ik heb het niet gecopy pastedCamU schreef op 22 februari 2004 @ 23:27:
[...]
NOFI en je zult ongetwijfeld de waarheid spreken, maar je zult het toch met me eens zijn dat die typo je verhaal niet echt versterkt. Again, NOFI. Laten we hopen dat hij gelijk heeft.
Verwijderd
Klopt, ik ben misschien een beetje sceptisch. De vorige keer hoorde ik ook dit soort berichten, maar dan dat in Tilburg 100Mbit geplaatst zou gaan worden. Er was vervolgens onderhoud aan het netwerk en ik kreeg een mailtje in de trend van 'wilt u echt van snelheid genieten? Kijk dan op de portal over een week' na een week gekeken en wat bleek je kon kaarten winnen voor 6 flags ofzo.. :IThe Dolf schreef op 23 februari 2004 @ 02:17:
[...]
Waarom niet? Als ze de afgelopen maanden alles HW-technisch io hebben gekregen dan is het slechts een kwestie van enkele minuten om een software/firmware update te doen.
Vervolgens niks meer over 100Mbit in Tilburg gehoord tot dit topic.
100mbit was alleen een aankondiging van eventuele toekomstige mogelijkheden, iets wat hooguit ergens in de komende tijd maybe getest zou kunnen worden oid. Schijnt ook ergens een testproject te lopen.
Als je soms toendertijd dacht dat na een aangekondigd onderhoudje jij effe voor 50 euro een 100mbit aansluiting kreeg...
Als je soms toendertijd dacht dat na een aangekondigd onderhoudje jij effe voor 50 euro een 100mbit aansluiting kreeg...
Ach die verhoging komt er ooit nog wel eens maar ik ben bang dat ik dan al weer bij Chello zit. Momenteel is zelf een slakken ADSL abbo al sneller dan @home. Bij @home moeten ze echt zowel de down als upstream omhoog gaan gooien anders gaan denk ik veel mensen weg. Dat upstream nu verdubbelt wordt is leuk maar Chello zit daar al weer boven. Jammer dat @home zich de kop positie op Kabel markt zo makkelijk laat afpakken. Maar momenteel is @home erg slecht bezig en is er daarom wel geen echte verhoging mogelijk. Helpdesk is slecht naar mijn mening, stabieliteit is er niet bij @home en ook de newsservers zijn slecht, erg slecht zelfs. Als je kijkt naar het geheel plaatje vind ik dit niet echt gezond voor een bedrijf.
[ Voor 27% gewijzigd door Steffy op 23-02-2004 19:18 ]
Dat noem jij lang onderhoud, ik heb 1,5 geleden van 9.30 tot 16.00 niet van mijn kabelverbinding gebruik kunnen maken.Occy74 schreef op 23 februari 2004 @ 03:48:
In mijn regio (sneek) is er disndag onderhoud van 05:00 tot 07:00, 2 uur lang dus..
Ik lees net op de @home site het volgende:
'...werkzaamheden aan groepsversterkers in ons docsisnetwerk...' is dat nog wat of doe ik nu te veel aan 'wishfull-thinking'?Onderhoud regio Uden maandag 1 maart
Door werkzaamheden aan groepsversterkers in
ons docsisnetwerk kunt u maandag 1 maart 2004
tussen 09:00 en 16:00 gedurende 5 minuten
problemen ondervinden met onze internet
service.
Deze zijn met name te merken in de regio
Uden.
Deze werkzaamheden kunnen invloed hebben op
de verbinding.
Onze excuses voor het ongemak.
AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter
Welke kabelmarkt? Voor zover ik weet is de kabelmarkt nog niet geopend, en ben je dus van de kabelleverancier afhankelijk bij welke kabelprovider je terecht komt. @Home hoeft juist niet naar de kabel-concurrenten te kijken, maar eerder naar de ADSL concurrenten. Daar kunnen klanten tussen switchen.Steffy schreef op 23 februari 2004 @ 19:15:
...
Jammer dat @home zich de kop positie op Kabel markt zo makkelijk laat afpakken.
...
Ben het verder wel met je eens en vraag me ook af waarom Chello en Wanadoo een aankondiging wel ruim vantevoren kunnen doen terwijl @home gewoon nog helemaal NIKS van zich heeft laten horen, op die reactie op webwereld na dan. Enfin, die verhoging komt wel.
@CyberDox: Volgens mij is @home nog nooit zo specifiek geweest in haar aankondigingen en het zou me ook niks verbazen als dit direct met een uploadverhoging te maken heeft. het zal echter afwachten zijn.
Verwijderd
Hehe nee ik dacht niet dat ik voor mijn €50 een 100mbit connex zou krijgen. Ik dacht wel dat er een actie zou komen (aangezien het testgebied in mijn woonplaats plaats zou gaan vinden) dat ik tegen extra betaling de mogelijkheid had tot 100mbit of desnoods gewoon een verhoging van snelheid.stefijn schreef op 23 februari 2004 @ 19:10:
100mbit was alleen een aankondiging van eventuele toekomstige mogelijkheden, iets wat hooguit ergens in de komende tijd maybe getest zou kunnen worden oid. Schijnt ook ergens een testproject te lopen.
Maar alles wat met zoveel bombarie werd aangekondigd bleek dus te draaien om een pretpark waar ik dood nog niet gevonden wil worden
Dat pretpark was inderdaad wel een slechte actie. Ze mogen blijkbaar alcohol op het werk bij @home
ik weet niet of jullie dit al gelezen hebben:
http://www.troublesathome...ion=pers&page=item&id=458
en dan met name dit stukje
als ik het goed begrijp?
http://www.troublesathome...ion=pers&page=item&id=458
en dan met name dit stukje
artikel is geschreven op 09-02, voor voor 9 maartKabelaar Essent ziet zich door de aangekondigde snelheidsverhoging van Chello genoodzaakt eveneens zijn snelheden aan te passen. Vooralsnog blijft deze verhoging echter beperkt tot een hogere uploadsnelheid van @Home Breedband, het duurste internetproduct van de isp.
"De uploadsnelheid van @Home Breedband zal binnen een maand worden verhoogd tot 256 Kbps", zo belooft Jan Bakker, woordvoerder van moederbedrijf Essent. "De snelheden van @Home Budget en Basis blijven voorlopig ongewijzigd. We blijven de markt in de gaten houden. Wij zien vooralsnog geen reden om de andere abonnementen aan te passen."
Dat zuigt dan wel weer"De prijzen blijven ongewijzigd", zo belooft Van der Aart. "Nieuwe klanten kunnen direct over de hogere snelheden beschikken. Voor bestaande klanten zal dit enkele maanden kunnen duren. Huidige klanten zullen per brief worden geïnformeerd over wanneer hun snelheid wordt verhoogd."
Foutje, dat stukje gaat over de Chello gebruikers
[ Voor 12% gewijzigd door Han op 24-02-2004 12:53 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
In hetzelfde artikel als je zelf aanhaalt...
Virussen? Scan ze hier!
volgens mij is het beter om over te stappen op adsl, ik zie @home niet in 1 jaar zo drastisch veranderen dat de snelheid omhoog gaat of de prijzen dalen.
Er is inmiddels ook al een topic over dit gemaakt. Wie weet heeft dat met het onderhoud aan het hele netwerk te maken...
I've got a feeling...
Klein beetje offtopic, aangezien het niet om de upload snelheidsverhoging gaat. Maar toch een verbetering: De nieuwe news-server is in de lucht!
Check out: testnews.home.nl.
Dat beloofd veel gekeken naar de normale newsserver van @home
heb je hier meer info over? ( bijvoorbeeld, hoeveel connecties max, is het echt een aparte server e.d.)lordsnow schreef op 24 februari 2004 @ 18:19:
Klein beetje offtopic, aangezien het niet om de upload snelheidsverhoging gaat. Maar toch een verbetering: De nieuwe news-server is in de lucht!
is het naar news.home.nl en testnews.home.nl bij elkaar 3 connecties, of mag je naar elke 3 connecties apart
[ Voor 13% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 24-02-2004 18:41 ]
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Net zoals de vorige 3 connecties (hier iig met Grab-it)Maestro.mosjuh schreef op 24 februari 2004 @ 18:39:
[...]
heb je hier meer info over? ( bijvoorbeeld, hoeveel connecties max, is het echt een aparte server e.d.)
is het naar news.home.nl en testnews.home.nl bij elkaar 3 connecties, of mag je naar elke 3 connecties apart
(totaal 6 dus
[ Voor 10% gewijzigd door Lief Adje op 24-02-2004 18:43 ]
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Dit topic is gesloten.
![]()