Toon posts:

Snelheidsverhogingen @home

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 684 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vervolg op "@Home in de tegenaanval". En probeer het deze keer wél ontopic te houden a.u.b.

@Home lijkt eindelijk wakker te worden :
Om de concurrentie voor te blijven, gaat Essent Kabelcom komend jaar de snelheid @Home Basis en Budget verdubbelen en die van @Home Breedband zelfs twee keer verdubbelen. Kabelcom verwacht zo niet alleen goedkoper, maar ook sneller te zijn dan KPN Extra.

Afgelopen vrijdag werd bekendgemaakt dat KPN begin volgend jaar de snelheden van de ADSL-abonnementen Lite, Basic en Fast ADSL gaat verhogen. Om te laten zien wat de verschillen zijn met onze @Home-producten volgt hier de vergelijking. In onderstaande tabel staan de nieuwe down- en upstream snelheden en de prijs van de ADSL-abonnementen, afgezet tegen die van @Home.

KPN ADSL vanaf 15 januari 2004

@Home

Verschil
  @Home Budget

64/32 voor € 17,95
ADSL heeft géén aanbod.
KPN: Lite 1024/320 voor € 34,95

Planet: Standard 1024/320 voor

€ 34,90
@Home Basis

312/64 voor € 29,95
ADSL down- en upstream veel sneller, maar
@Home Basis is goedkoper.

KPN: Basic 2048/320 voor

€ 52,00

Planet: Comfort 2048/320 voor

€ 52,25
@Home Breedband

2560/128 voor € 47,95
@Home Breedband downstream sneller, up-stream
langzamer, maar wél weer goedkoper.

KPN: Extra 4096/640 voor

€ 88,00

Planet: Advanced 4096/640 voor

€ 88,15
  @Home heeft nog geen aanbod

Concurrentie voorblijven
Om de concurrentie voor te blijven, zullen we komend jaar de upstream van @Home Breedband twee keer verdubbelen en die van Basis en Budget verdubbelen. Ook het hokje waar @Home nu nog geen aanbod heeft, zal in 2004 gevuld worden. Verwachting is dat we hiermee sneller en goedkoper dan KPN Extra zijn. Hier horen jullie op termijn natuurlijk meer over!
Laatste bericht van @home zelf :
Binnenkort zal de standaard uploadsnelheid van de @Home Breedband (de snelste
variant) verdubbeld worden naar 256 kbits/s (=32 kBytes/s).
Deze verandering zal geleidelijk plaatsvinden in verband met de benodigde
hardware-investering in ons netwerk. Om deze reden is het niet mogelijk om aan
te geven waar en wanneer de upload van Breedband merkbaar hoger zal worden.
Ook zullen de uploadsnelheden kunnen variëren gedurende de dag. De
inschatting is dat vanaf 01 Februari zal het proces starten. Deze verhoging is dus standaard voor alle BREEDBAND abonnees en is kosteloos (prijs is en blijft: €
47,95 p/m).

Tevens zullen in de loop van Q1-2 de betaalde uploadverhogingen geïntroduceerd worden voor alle drie varianten. Deze hogere uploadsnelheden zijn optioneel en zullen naast de standaard snelheden verkocht worden. Dit betekent dat klanten kunnen kiezen uit de standaard uploadsnelheid of een dubbele ervan tegen een meerprijs. Deze meerprijzen zullen pas bij de introductie bekend worden.
Bron: Essent Kabelcom

@Home heeft nog tot maart de tijd, en anders stap ik toch écht over naar ADSL...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 21:04 . Reden: Post ff wat netter gemaakt :P ]

Verwijderd

Het is verstandig om eerst te vragen of het topic weer open mag, aan de mod die het ouwe gesloten heeft.
Ik merk nog niks op 1 Februari.

En voorlopig is er nog niks veranderd bij @Home, en gaat gaat het in dit topic alleen maar over snelheden enzv.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 21:10 . Reden: 1 Februari merk je iets? nee! ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 21:04:
Het is verstandig om eerst te vragen of het topic weer open mag, aan de mod die het ouwe gesloten heeft.

En voorlopig is er nog niks veranderd bij @Home, en gaat gaat het in dit topic alleen maar over snelheden enzv.
Sorry hoor, maar zo moeilijk is het toch niet om als user het zinnetje 'en deze keer wél ontopic a.u.b.' even te lezen en je daar aan te houden?

Lijkt me eigen verantwoordelijkheid om je daaraan te houden, en de verantwoordelijkheid van de modjes om eventueel maatregelen tégen mensen die zich niet aan de regeltjes kunnen houden te nemen.

+ er gaan verhalen dat @home vandaag begonnen is met het versnellen, dus ik vroeg me af of er al mensen zijn die er iets van gemerkt hebben. :).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 21:19 ]

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:34

Wekkie

Yeah

Mijn upload blijft nu nog lekker hangen op 13-15 KB/sec. Wel leuk dat ze nu weer zo'n mailtje sturen maar laat ze het nou eens op de site zetten!

I've got a feeling...

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:49
Daarnaast, je opmerking van @home basis
ADSL down- en upstream veel sneller, maar
@Home Basis is goedkoper.
klopt toch niet? Kpn heeft nu toch dat KPN-Go abo? Zelfde specs voor €19,95 per maand?

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Op de xs4all site is dat Go abo 29,95.

I've got a feeling...

Verwijderd

kan het waar zijn dat ze al hebben verhoogd?
ik download nu een bestand met 1.4mb/sec later daalde na 15sec tot 470kb/sec !!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 00:46 ]

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

Bij mijn upload merk ik nog helemaal niets. Maar de afgelopen dagen kan ik wel weer gewoon ouderwets lekker snel downloaden. Ook gewoon op drukke momenten. Vrijdagavond 21:30 ofzo nog 20MB met gemiddeld 350kB/s binnen, dat heb ik al lang niet gehaald. En nog wat kleinere files met snelheden >400kB/s. Dus volgens mij zijn ze duidelijk al aan het upgraden geslagen. Enige wat ik aan de upload kant kan ontdekken is dat het in ieder geval weer wat sneller is, gemiddeld nog altijd zo'n 13kB/s ofzo. Maar dat is nog altijd meer dan de 9kB/s die ik voorgaande maanden geregeld maximaal haalde op sommige momenten.

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 21:08:
[...]

+ er gaan verhalen dat @home vandaag begonnen is met het versnellen, dus ik vroeg me af of er al mensen zijn die er iets van gemerkt hebben. :).
gaat het hier over basis kabel internet of gewoon breedband?

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-02 18:23

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Bij mij zeiden ze dit op mijn email :

Naar aanleiding van uw e-mail betreffende uw vraag over een eventuele verhoging van de uploadsnelheid bij @Home kunnen wij u het volgende melden:
@Home staat niet stil in de internetmarkt. De toenemende behoefte aan uploadsnelheid is ook voor ons aanleiding om onze uploadsnelheden te verhogen. Begin 2004 gaat @Home de volgende productverbeteringen doorvoeren:
* De uploadsnelheid van @Home Breedband wordt verdubbeld en gaat dan naar 256 kbit/s. Een verhoging naar 512 kbit/s wordt ook mogelijk. Hier staat echter een geringe maandelijkse vergoeding tegenover.
* Voor de abonnees van Basis wordt het mogelijk de uploadsnelheid te
verdubbelen naar 128 kbit/s.Ook hier staat een geringe maandvergoeding tegenover.
Tevens wordt in het voorjaar een nieuwe @Home dienst geintroduceerd die ver boven de huidige abonnementen uitsteekt qua snelheid. Op korte termijn wordt door middel van een proef vastgesteld welke product specificaties deze dienst exact zal krijgen. Verder werken we momenteel aan de uitbreiding van de netwerkcapaciteit waardoor onze diensten een nog betere kwaliteit krijgen. Het is voor ons echter nog niet mogelijk om exacte opleverdata van de verbeteringen van onze producten te geven. Via onze website kunt op de hoogte blijven van al onze ontwikkelingen.

Wij hopen dat uw vraag/vragen hiermede voldoende beantwoord zijn.

Wij hopen dat u voldoende bent geïnformeerd.

Voor al uw vragen kunt u ook terecht op onze Online Help http://help.home.nl

Echt intressant, maar nog geen datum bekend, toen ik daar naar vroeg gaven ze er geen direct antwoordt op en moest ik het maar afwachten.....

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Verwijderd

screamteam schreef op 02 februari 2004 @ 12:50:
Bij mij zeiden ze dit op mijn email :

Naar aanleiding van uw e-mail betreffende uw vraag over een eventuele verhoging van de uploadsnelheid bij @Home kunnen wij u het volgende melden:
@Home staat niet stil in de internetmarkt. De toenemende behoefte aan uploadsnelheid is ook voor ons aanleiding om onze uploadsnelheden te verhogen. Begin 2004 gaat @Home de volgende productverbeteringen doorvoeren:
* De uploadsnelheid van @Home Breedband wordt verdubbeld en gaat dan naar 256 kbit/s. Een verhoging naar 512 kbit/s wordt ook mogelijk. Hier staat echter een geringe maandelijkse vergoeding tegenover.
* Voor de abonnees van Basis wordt het mogelijk de uploadsnelheid te
verdubbelen naar 128 kbit/s.Ook hier staat een geringe maandvergoeding tegenover.
Tevens wordt in het voorjaar een nieuwe @Home dienst geintroduceerd die ver boven de huidige abonnementen uitsteekt qua snelheid. Op korte termijn wordt door middel van een proef vastgesteld welke product specificaties deze dienst exact zal krijgen. Verder werken we momenteel aan de uitbreiding van de netwerkcapaciteit waardoor onze diensten een nog betere kwaliteit krijgen. Het is voor ons echter nog niet mogelijk om exacte opleverdata van de verbeteringen van onze producten te geven. Via onze website kunt op de hoogte blijven van al onze ontwikkelingen.

Wij hopen dat uw vraag/vragen hiermede voldoende beantwoord zijn.

Wij hopen dat u voldoende bent geïnformeerd.

Echt intressant, maar nog geen datum bekend, toen ik daar naar vroeg gaven ze er geen direct antwoordt op en moest ik het maar afwachten.....
Zo'n standaard mailtje kreeg ik ook een tijdje geleden.... :O

• non-sens
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

non-sens

Voor meer foto's:

Tijdens het uploaden zie ik vanaf een paar dagen al wel wat pieken van enkele secondes van boven de 30 KB/s. Dit zag ik voorheen nooit gebeuren, dus volgens mij zijn ze wel ergens mee bezig.

P.S.
Dit is in de regio 's Hertogenbosch

Canon 350D | Canon 18-55 3.5-5.6 | Canon 50mm 1.8 mkII | Sigma 70-200 F2.8 EX APO HSM

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-02 18:36
Ik heb net ff de speedtest gedaan, en mijn download was; 2783 kb/s. En mn upload was 117 kb/s, daar is dus nog niets aan gedaan. Nu maar hopen dat ze de upload ok snel naar boven gooien :Y)

regio Tilburg.

[ Voor 5% gewijzigd door ErikCornelissen op 02-02-2004 13:32 ]

• Wekkie

Wekkie

Yeah

code:
1
Transferred 1 file totaling 1,00 MB in 01:11 (14,48 KBps)

Nog geen verbetering dus :O

I've got a feeling...

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-02 14:29
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 21:08:
[...]

wat is de bron hiervan?

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07-2025

alvv

opzeggen en adsl pakken lijkt me toch verstandiger, upload naar 256kbit/s is toch belachelijk vergeleken met ADSL en daarvoor moet je nog waarschijnlijk heel lang wachten.
op @home wachten is net zoals wachten tot dat je de loterij wint.

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
m3gA schreef op 02 februari 2004 @ 14:37:
[...]

wat is de bron hiervan?
ieg NIET de helpdesk....
die weten nog net zoveel als in de 'welbekende' mailtjes (vanavond nog gechecked ;) )

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-02 18:55

Hu9o

Schokkend

Is de snelheid omhoog gegaan?? Ik kan nu namelijk dloaden met 515 kbyte / sec. De upload is daarbij 15 kB/sec. En ik kan nog gewoon surfen naast het dloaden :?

Eerder was de max dload maar 320 kb/s ofzo.

Zou mooi zijn als m'n huisbaas dit ff voor ons heeft geregeld :)

[ Voor 6% gewijzigd door Hu9o op 03-02-2004 12:50 ]

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ik ga zo mn modem eens resetten en kijken of het gelukt is.
Ze waren hier gister wel bezig want ik ben er een paar uit gemikt :/

Alle proemn in n drek

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Hu9o schreef op 03 februari 2004 @ 12:48:
Zou mooi zijn als m'n huisbaas dit ff voor ons heeft geregeld :)
Hoezo zou je huisbaas dit regelt kunnen hebben dan??

Wat de verhogingen betreft. die beginnen vanaf 1 februari.
Kijk op de @home pagina bij onderhoud wanneer er bij jou in de regio onderhoud is. hier in groningen is het 6 feb. Ik hoop dat dat de verhoging is.

[ Voor 34% gewijzigd door job op 03-02-2004 13:10 ]

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

damster schreef op 03 februari 2004 @ 13:09:
[...]

Ik zie een paar post hoger dat het tegen een geringe vergoeding verhoogt wordt. Aangezien hij de kosten voor inet betaald, neem ik aan dat hij hier voor gezorgt heeft.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:35

JeroenT

hoi!

damster schreef op 03 februari 2004 @ 13:09:
[...]

Wat de verhogingen betreft. die beginnen vanaf 1 februari.
Kijk op de @home pagina bij onderhoud wanneer er bij jou in de regio onderhoud is. hier in groningen is het 6 feb. Ik hoop dat dat de verhoging is.
Hoezo die beginnen vanaf 1 februari? , er zijn in de maand januari al tig keer onderhoudstoringen geweest, allemaal zonder verhoging..

Als @home verhogingen gaat doorvoeren zullen ze dat minstens een paar weken van tevoren op een website plaatsen.

• job
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

@Hu9o, De upload wordt verhoogd. En bij breedband kan je voor vergoeding een nog hoger upload nemen. Jij hebt het echter over de download. dat kan dus nooit door de huisbaas zijn gedaan.

@Klubbheads.
Hoezo die 1 februari?? zie de startpost van dit topic.
Het lijkt mij overigens vrij logisch dat @home pas melding maakt van de upload verhoging als die geheel is doorgevoerd.

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Ohja? , zie kpn , zie bbned , zie quicknet , zie chello?

Allemaal kondigen ze het VOOR de verhogingen aan.
@home kennende wordt dit dus begin maart , dan hebben ze nog ~30 dagen speling.

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

damster schreef op 03 februari 2004 @ 16:14:
@Hu9o, De upload wordt verhoogd. En bij breedband kan je voor vergoeding een nog hoger upload nemen. Jij hebt het echter over de download. dat kan dus nooit door de huisbaas zijn gedaan.

@Klubbheads.
Hoezo die 1 februari?? zie de startpost van dit topic.
Het lijkt mij overigens vrij logisch dat @home pas melding maakt van de upload verhoging als die geheel is doorgevoerd.
Ik haal toch echt 500+ kb/s. of heeft iedereen dat weer??

• Zork99999
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05-2025
Ok mijn buurman werkt bij @home. Heb hem al dagen lopen spammen of hij iets weet. Hij had vanmiddag gebeld met een collega en die zei "als" vandaag de go wordt geven.Komen de verhoging over 2 maanden...
Ieder geval had ik al eerder gebeld met @home en die zei dat er een pakket komt even snel als de hoogste KNP Adsl abo. Hopelijk dan wel met een @home prijs, maar daar kon hij niks overzeggen.

Ieder geval die 100Mbit snelheiden project draait al in tilburg zei hij en komt pas voor de rest in begin 2005 inwerking :'(

Ik hou jullie op de hoogte als de buuman weer iets laat horen :D

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Ik zit nog op 350 KB/sec download :z
Maar, uhm, een nieuw abo wat hoog boven ADSL zou uitsteken? 4mbit ala KPN Adsl niet dus :/

I've got a feeling...

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 21:00:
Vervolg op "@Home in de tegenaanval". En probeer het deze keer wél ontopic te houden a.u.b.

@Home lijkt eindelijk wakker te worden :

@Home heeft nog tot maart de tijd, en anders stap ik toch écht over naar ADSL...
Ik vind het geweldig moet ik zeggen, want ik hou van concurrentie. Zeker als het tussen Kabel en ADSL omdat je dan naadloos kunt overstappen vaak (i.t.t. het switchen bij ADSL). Maar ik mis in het staatje toch wel de snelheden van bbnet.

@home light -> 64/32 (17,95)
Demon light -> 512/256 (19.,95) (geen datalimit)
Dus @home langzamer maar goedkoper.

@home Basis -> 312/64 (29,95)
Demon light -> 512/256 (19,95) (geen datalimit)
Dus @home langzamer en duurder. Ruim 10 euro per maand.

@home Breedband -> 2048/128 (47,95)
Demon 1024/512 -> 1024/512 (39,00)
Demon 2048/1024 -> 2048/1024 (55,00)
In eerste geval demon langzaamer maar 10 euro goedkoper. In 2 de geval demon net zo snel in download, bijna 10x zo snel in upload maar 8 euro duurder.

@home niets
Demon 8129/1025 -> 8120/1024 (65,00)
In dit segment heeft @home niets. En demon garandeert alleen een snelheid van 2048 afhankelijk van de lijnkwaliteit.

Dus in dit vergelijk mag @home aardig wat aan zijn snelheden doen om echt een tegenaanval in te zetten. Dit zonder aan de prijzen te komen, want ze hebben maar een zeer kleine marge. (en dat is dan nog puur op snelhied om het maar niet te hebben over dat hun mailservers en newsservers een stuk beter mogen).

Het is toch zo dat kabel sneller zou moeten kunnen dan via ADSL of vergis ik me nu?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:24
uhm breedband is echt wel sneller als 2048kbit hoor, op de site staat dan wel 2560kbit maar in de praktijd komt dit er opneer dat redelijk wat @home'ers richting de 4mbit gaan

[ Voor 5% gewijzigd door P.K. op 03-02-2004 19:12 ]

• CamU
  • Laatst online: 20-01 10:28
P.K. schreef op 03 februari 2004 @ 19:11:
uhm breedband is echt wel sneller als 2048kbit hoor, op de site staat dan wel 2560kbit maar in de praktijd komt dit er opneer dat redelijk wat @home'ers richting de 4mbit gaan
Maak daar maar 3 van, want ik geloof niet dat er redelijk wat @homers op een snelheid van 512 kB/sec zitten (afgezonderd van de onbetrouwbare speedtest testjes dan misschien). Maar ik ben het met je eens dat 2 mbit wel erg laag geschat is

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Da is intressant. Las allemaal verhalen her en der op internet dat de snelhied gacapt zou zijn.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:35
dacht alleen de upload is gecapt.

ADSL is voor mij geen optie omdat ik te ver weg woon en bij een 2mb abbo die 2mb nooit zou halen en bij @home lig ik redelijk dichtbij en haal 3MB gemiddeld.

maar hoop toch dat er nu een beetje schot in komt want merken doe ik nog niets.
maarja beetje stabiliteit is ook leuk.

• CamU
Cyberpope schreef op 03 februari 2004 @ 19:46:
Da is intressant. Las allemaal verhalen her en der op internet dat de snelhied gacapt zou zijn.
Ik heb een maand of anderhalf geleden (zo ongeveer, weet het niet precies meer) ook last gehad van die cap die er toen op is geweest, alhoewel @home altijd heeft beweerd dat dit niet zo was. Maar na een week of 1,5 zijn toen een deel van de klachten weer verdwenen en haalden een aantal @home abonnees weer hun oude snelheid, zo ook ik. Ik heb nu geen cap op mijn download zitten (of toch in ieder geval niet van 2560 kbps) en haal bij een redelijk betrouwbare test (groot bestand vanaf de universiteit ofzo) 3 tot 3.4 Mbps. . De upload is hier niks hoger dan elders, maximaal 15 kB/sec, rond dit tijdstip schat ik zo'n 7/8 kB/sec. Die mag van mij dus net als bij jullie zo snel mogelijk omhoog. Maar de downloadcap is er hier voorlopig af, ik verwacht dat die wel hard zal worden ingevoerd als @home een nog sneller abbo gaat aanbieden.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

• m3gA
CamU schreef op 03 februari 2004 @ 19:46:
[...]

Maak daar maar 3 van, want ik geloof niet dat er redelijk wat @homers op een snelheid van 512 kB/sec zitten (afgezonderd van de onbetrouwbare speedtest testjes dan misschien). Maar ik ben het met je eens dat 2 mbit wel erg laag geschat is
het was/is theoretisch mogelijk met @home 486KB/s te halen.. alleen zit bij 50% van de mensen er een cap op.. waarom het wel bij de ene en niet bij de andere teruggezet is na al de ophef in kassa e.d. weet ik ook niet.

• CamU
m3gA schreef op 03 februari 2004 @ 20:43:
[...]

het was/is theoretisch mogelijk met @home 486KB/s te halen.. alleen zit bij 50% van de mensen er een cap op.. waarom het wel bij de ene en niet bij de andere teruggezet is na al de ophef in kassa e.d. weet ik ook niet.
Zoals ik inderdaad ook al zei, is het bij lang niet iedereen beter geworden sinds anderhalve maand geleden. Het is maar te hopen dat @home wat aan die snelheidsverhogingen gaat doen. Bij mij is het overigens vandaag ook bagger. Gisteravond getest (ik test redelijk vaak zodat ik straks niet achteraf te horen krijg, "ja meneer, volgens ons is deze storing nog niet zo lang het geval") trok ie nog 100 MB van http://www.nxs.nl/files/100mb.bin met een snelheid van 390 kB/sec binnen, zojuist bleef daar 140 van over :( En dan zijn er nota bene werkzaamheden geweest die volgens mij de boel zouden moeten versnellen, niet vertragen. Zolang er bij @home nog niks officieel naar buiten is gekomen (via een persbericht of de website, en let's face it: @home heeft op deze wijze nog niks van zich laten horen) bekijk ik het zaakje maar met argwaan. Ik moet het nog maar zien dat die snelheidsverhoging het eerste kwartaal wordt ingevoerd.

PS: Ik geloof degenen die emails van support@home hebben gehad best, maar ik baseer mijn mening over @home op officiële berichtgevingen, niet op onbevestigde.

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Die testfile komt hier ook strak op max 360 kb/s binnnen.. (Motorola SB5100
platform).

• Zork99999
  • Laatst online: 27-05-2025
lol ik ook 360 op oude com21 ( oude grijs plat doos)
maar die upload m8 die sucks cocks, gamen gaat voor geen meter meer van een ping 19 naar 230 in 2 seconde kan ik nie spelen, so instabiel :(

Verwijderd

Resultaten van Speedtest:
Download : 239.5 KByte/sec
Upload : 14.5 KByte/sec
Connection : 296.0 Conn/min
Ping test Nederland : 40.0 ms

Ik heb dit, en het veranderd niet zo veel elke keer, misschien komt het omdat me vader en ik op een Hub zitten? Misschien moet ik ooit es een router aanschaffen, oh en ik zit hiero in regio Twente.

Ik heb ook maar een netwerkkaart van 10 Mbits, misschien ooit es handig om een 10/100 Mbits aan te schaffen?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 09:00 ]

• CamU
En Casema kondigde gisteren ook al snelheidsverhogingen aan (lees ik net pas): bron terwijl @home maar stil blijft. Bij Casema doen ze dit tenminste 2 maanden van tevoren, zodat je weet waar je aan toe bent . Ik wil niet zeggen dat Casema een betere provider is, maar dit doen ze iig goed.

Verwijderd

ik vind het zo wel fijn hoor.. nooit problemen gehad met @home, zit nu nog steeds rond een 440kb/sec vin ik snel zat...

• CamU
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 11:47:
ik vind het zo wel fijn hoor.. nooit problemen gehad met @home, zit nu nog steeds rond een 440kb/sec vin ik snel zat...
Het gaat ook om een eventuele verhoging van de upload en niet de download. Bovendien kun je wel fijn een download van 440 kB/sec hebben, maar je verbinding is met die scheve verhoudingen van up/down ook niet echt zo stabiel.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:44

slaay

Natuurbeleven.com

Het lijkt erop dat @home die cap gebruikt heeft als test. Ik hoop niet voor de @home'ers dat ze straks die cap overal gaan toepassen. Maar op zich wel logisch, zo kan @home snelheden beter 'garanderen'.

Het zal dan makkelijker zijn om een sneller abonnement naast dat van die 2560 kilobit te zetten, anders krijgen ze alle @home breedbanders over zich heen!

Dich bis echt unne foëzen haas

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:09

Sorcerer8472

Mens sana?

m3gA schreef op 03 februari 2004 @ 20:43:
[...]

Dat is geen cap, dat is de TCP/IP-stack van WinXP/Win2000 (gok ik) waardoor snelheid niet hoger dan pakweg 390 kB/s uitkomt. Dit lijkt alleen zo te zijn bij oudere Com21-modellen (zoals die van mij :{). Gekloot met mtu-size haalt niks uit. Linux-pc aan het modem hangen en je hebt makkelijk 480 kB/s hier. Bij Docsismodems haal je ook in WinXP/2000 hoge downloadsnelheden. Slaat echt helemaal nergens op. Heb dit bij heel wat vrienden getest, en overal hetzelfde resultaat... snap er geen bal van. :{

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• sander817
  • Laatst online: 21-02 22:50

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

hmm, dat heb ik nog niet gezien bij mijn linux bak, dezelfde snelheid als mijn winxp pc...

• m3gA
Sorcerer8472 schreef op 04 februari 2004 @ 12:56:
[...]

Dat is geen cap, dat is de TCP/IP-stack van WinXP/Win2000 (gok ik) waardoor snelheid niet hoger dan pakweg 390 kB/s uitkomt. Dit lijkt alleen zo te zijn bij oudere Com21-modellen (zoals die van mij :{). Gekloot met mtu-size haalt niks uit. Linux-pc aan het modem hangen en je hebt makkelijk 480 kB/s hier. Bij Docsismodems haal je ook in WinXP/2000 hoge downloadsnelheden. Slaat echt helemaal nergens op. Heb dit bij heel wat vrienden getest, en overal hetzelfde resultaat... snap er geen bal van. :{
ik haalde het vroeger met gemak..toen kwam die cap erop en ik zie duidelijk dat ie afgeknepen wordt.

• MailMan
  • Laatst online: 07:11
speedtest vind ik persoonlijk zo onbetrouwbaar als maar kan. Soms haal ik er 300+ ander moment 140 (gisteravond) terwijl ik van andere sites wel met de normale snelheid download. Lijkt er meer op dat speedtest.nl niet zo snel is wanneer het druk wordt, inplaast van @home.

Mijn upload is integenstelling tot sommige anderen hier, wel altijd goed (lees 15,5 KB met pieken van 17 KB elk moment van de dag)

[ Voor 5% gewijzigd door MailMan op 04-02-2004 17:03 ]

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Hey mensen , AUB geen speedtesten meer posten.. strax gaat ie nog dicht ;)

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Post maar een speedtest als de upload meer dan 16 is, eerder ben ik niet geïnteresseerd 8)7

Dat speedtest is de laatste tijd toch al zo brak als de test. Altijd 280 ofzo krijg ik, terwijl ik 10 seconden later gewoon met 380 kan downloaden vanaf een leuk ftp'tje :)

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Sorcerer8472 schreef op 04 februari 2004 @ 22:53:
Post maar een speedtest als de upload meer dan 16 is, eerder ben ik niet geïnteresseerd 8)7

Dat speedtest is de laatste tijd toch al zo brak als de test. Altijd 280 ofzo krijg ik, terwijl ik 10 seconden later gewoon met 380 kan downloaden vanaf een leuk ftp'tje :)
Dat klopt idd , maar ik krijg iig geen 1000+ kb/s meer zoals eerst.

Ik hoop dat ik morgen wat leuks kan verwachten van @home , want vannacht staat er 10 mins onderhoud geplanned voor mijn node :P

Raku

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:29

Zym0tiC

^_^

Simulated Zero schreef op 05 februari 2004 @ 00:18:
[...]

Dat klopt idd , maar ik krijg iig geen 1000+ kb/s meer zoals eerst.

Ik hoop dat ik morgen wat leuks kan verwachten van @home , want vannacht staat er 10 mins onderhoud geplanned voor mijn node :P
reken daar maar niet op. Bij mij stond afgelopen nacht het onderhoud gepland maar ik heb geen verandering gezien :(

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Mijn verbinding was laatst ook weer eens een halve dag dood (vorige keer was 36 uur trouwens)... Denk je dat er misschien snelheidsverhoging wordt uitgevoerd, maar nee hoor... :(

Verwijderd

Topicstarter
Verdacht veel onderhoud in regio Zwolle de komende tijd. _O_.

• AlterMann
  • Laatst online: 17-02 12:56
Het is echt weer brak dat @home thuis.. Ik zit hier op stage, via een ISDN lijntje... En das snel vergeleken met m'n "breedbandje" thuis :? :O
Vroegah was het idd wel goed bij @home, maar de laatste 2 jaar.. :r

Maar goed, nog een of 2 weken geduld, ik zit te wachten op het ADSL doe het zelf pakket :D :+
* AlterMann zwaait naar @home

• Blasterxp
  • Niet online
Dit weekend is er 4gb geupload vanaf mijn pctje (eigen gemaakte muziek : ik heb een piano, en ik ben niet bang om hem te gebruiken ;) ) ....

De FUP is iig prima :)

Maar .... De berichten over Upload verhoging ; best aardig ... " maar"
kan mijn com21 modem, waar 3 andere mensen aanhangen met hun eigen cc1212-a , -b, -c, moet dat worden vervangen door zo'n nieuwe Motorla? En ben ik dan de andere cc nummers kwijt?

• m3gA
Blasterxp schreef op 09 februari 2004 @ 12:02:
Dit weekend is er 4gb geupload vanaf mijn pctje (eigen gemaakte muziek : ik heb een piano, en ik ben niet bang om hem te gebruiken ;) ) ....

De FUP is iig prima :)

Maar .... De berichten over Upload verhoging ; best aardig ... " maar"
kan mijn com21 modem, waar 3 andere mensen aanhangen met hun eigen cc1212-a , -b, -c, moet dat worden vervangen door zo'n nieuwe Motorla? En ben ik dan de andere cc nummers kwijt?
4gigabit? want GB haal je nooit.

Verwijderd

Na verschillende mailtjes krijg ik dus net 9 feb deze binnen:

Geachte heer of mevrouw,

Bedankt voor het versturen van uw e-mail naar @Home.

Vooralsnog zijn er nog geen concrete plannen om de download sneleheden van de pakketten te verhogen. Wellicht dat hier in de toekomst verandering in zal komen.

Indien u verder nog vragen heeft dan willen wij u verzoeken telefonisch contact op te nemen met onze Klantenservice.

@Home abonnees bellen 0900 - 8112.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Klantenservice

Bezoek de portal van @Home op http://www.home.nl

Original Message Follows:
-------------------------

Hartelijk bedankt voor uw reactie.Er is in mijn vraagstuk mij alleen een
vraag ontgaan en dat betrefd als de upload snelheid omhoog gaat is het dan
mogelijk dan de download ook weer omhoog gaat ? Aangezien ik mer dat die nu
rond de 350kb/s is gecapt ?

Met vriendelijke groet , ted

Of ze nou ontkennen , onf dat er geen sprake is van een snelheid verhoging blijft dus duister mischien dat een ander op got meer info kan verstrekken omtrent de omstreden verhoging die zou gaan komen ?

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 13:28
lees net de nieuws post van Chello...
damn @home weet niet wathet wil ????

no comment

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Tsja, die cap van 2560 Kbit zit er hier intussen ook alweer een paar maanden op, terwijl ik voorheen met gemak de 3,8 Mbit haalde op minder drukke tijdstippen. Dit ongeveer sinds de eerste geruchten betreffende een eventuele uploadverhoging. Het zou me niets verbazen als ze de download cappen om zo meer bandbreedte en capaciteit op het huidige netwerk over te houden voor die uploadverhoging naar 256 Kbit. Bovendien is het marketingtechnisch gezien beter ten opzichte van het toekomstige snellere 'Ethernet to home' abonnement/netwerk, er is dan meer ruimte aan de bovenkant van het aanbod en het verschil in snelheid t.o.v. het breedband-abonnement is groter; dan zou een evt. hogere prijs van dat nieuwe abonnement meer gerechtvaardigd zijn.

De communicatie van @Home naar haar klanten toe is slecht. Dat blijkt wel uit 't feit dat de downloadsnelheid zomaar zonder mededeling gecapped wordt. Dan kunnen ze wel zeggen dat 't altijd maar 2560 Kbit is geweest (volgens de specificaties ja), maar intussen hebben ze wel iedereen lekker zitten maken met hogere snelheden (3,8 Mbit met COM21 of zelfs hoger met de Motorola modems). Al eerder is hier op GoT het zgn. 'gewoonterecht' genoemd; nou ben ik geen jurist dus ik ga daar verder maar niet op in, maar het past hier wel goed. Toen ik indertijd een demonstratie van @Home in mijn woonplaats bezocht, werd ik overdonderd met snelheden van 450 KB/s..Daarvoor heb ik een abonnement genomen, en niet voor 2,5 Mbit.

Nou zou ik dit accepteren als ze er normaal over communiceren, maar het gebeurt achter de rug van de klanten om, terwijl een verbetering in de productspecificaties wèl met veel kabaal wordt aangekondigd. (In het geval van deze uploadverhoging moet dat overigens nog blijken, maar feit is dat de medewerkers van de helpdesk e.e.a laten doorschemeren, terwijl ze de downloadcap stellig ontkennen).
Sorcerer8472 schreef op 04 februari 2004 @ 12:56:
[...]

Sorry, maar dat is onzin. :) Het modem is aangesloten via een standaard 10Mbit NIC, waarmee je op een normaal netwerk makkelijk die 10Mbit (zowel up als down) kunt halen. Waarom zou het ineens een beperking in de IP-stack van Windows zijn zodra het op een kabelmodem is aangesloten? Bovendien haalden veel mensen voorheen wèl hogere snelheden. Ik haal verder in Linux dezelfde snelheden als in Windows. :)

Ik had zojuist het volgende geplaatst in het @Home problementopic, maar vind het eigenlijk ook wel noemenswaardig als aanvulling bij mijn verhaal hierboven (quote van mezelf):
Zap schreef op 09 februari 2004 @ 12:50:
Zelfs het Chello Classic abonnement, dat qua prijs vrijwel gelijk is, wordt nu sneller dan @Home breedband.

Voorheen:
@Home 3891 Kbit down, 128 Kbit up
Chello 1500 Kbit down, 128 Kbit up

Binnenkort:
@Home 2560 Kbit down, 256 Kbit up
Chello 2560 Kbit down, 384 Kbit up

Zelfs de downloadsnelheid gaat daar omhoog, terwijl die bij @Home onlangs omlaag is gegaan :(

En dan te bedenken dat @Home ooit marktleider was op breedbandgebied voor consumenten en Chello er altijd maar een beetje achteraan hobbelde...

Alleen is de FUP van @Home misschien wat fijner...

[ Voor 17% gewijzigd door Zap op 09-02-2004 14:04 ]

#

• Shunt
  • Laatst online: 21-02 15:52

Shunt

Boe

Als ik zo eens kijk naar de chello verhogingen. Hoop ik dat @home deze ook op dat nivo uit voert en hopelijk nog hoger. Aan gezien zij graag het plaatje van snelste kabel provider willen houden ;).
en mij lijkt een 512 of hogere upload met een 4600 of hoger downstream wel weer lekker hoor :D.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• m3gA
Hu9o schreef op 03 februari 2004 @ 18:14:
[...]

Ik haal toch echt 500+ kb/s. of heeft iedereen dat weer??
500kb/s -> 62,5KB/s dus erg langzaam :P

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:44

slaay

Natuurbeleven.com

"De uploadsnelheid van @Home Breedband zal binnen een maand worden verhoogd tot 256 Kbps", zo belooft Jan Bakker, woordvoerder van moederbedrijf Essent. "De snelheden van @Home Budget en Basis blijven voorlopig ongewijzigd. We blijven de markt in de gaten houden. Wij zien vooralsnog geen reden om de andere abonnementen aan te passen."
Bron: www.webwereld.nl

[ Voor 4% gewijzigd door slaay op 09-02-2004 14:25 ]

Dich bis echt unne foëzen haas

• Shunt

Shunt

Boe

jah en nu met de verhogingen van chello wil home zijn snelheids kroontje blijven dragen en zal home hopelijk ook de snelheden weer om hoog gooien aangezien zij nog niets hebben aangekondigd (heel slim eerst kijken wat de concurent doet en dan daar boven gaan zitten ;) )zullen zij binnen kort ook wel met aankondegingen komen

Game PC

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Zap schreef op 09 februari 2004 @ 13:25:
Tsja, die cap van 2560 Kbit zit er hier intussen ook alweer een paar maanden op,
Hier niet, nog steeds 3.8 Mb/s voor zover ik kan zien.
[...]

Sorry, maar dat is onzin. :) Het modem is aangesloten via een standaard 10Mbit NIC, waarmee je op een normaal netwerk makkelijk die 10Mbit (zowel up als down) kunt halen. Waarom zou het ineens een beperking in de IP-stack van Windows zijn zodra het op een kabelmodem is aangesloten? Bovendien haalden veel mensen voorheen wèl hogere snelheden. Ik haal verder in Linux dezelfde snelheden als in Windows. :)
Er is wel degelijk bij de Com21-modem die ik heb een duidelijk verschil tussen Win2k/XP en Win98/Linux. Bij de eerste kom je niet hoger dan 380 kB/s, bij de tweede haal je rond de 450... Zelfde hardware, dus ik kan niet anders dan concluderen dat er iets raars is met de tcp/ip-stack van die versies van Windows.

Bovendien heb ik ook gemerkt dat Win2k-servers waarnaar ik een hogere latency heb, een lagere downloadsnelheid leveren dan een Linux-server met vergelijkbare latency (Redhat, Gentoo, in alle gevallen default configs waarvan overigens MTU gelijk is), dus mij lijkt dat er wel degelijk wat raars aan de hand is :P

• Shunt

Shunt

Boe

Sorcerer8472 schreef op 09 februari 2004 @ 15:00:
[...]

[...]

Er is wel degelijk bij de Com21-modem die ik heb een duidelijk verschil tussen Win2k/XP en Win98/Linux. Bij de eerste kom je niet hoger dan 380 kB/s, bij de tweede haal je rond de 450... Zelfde hardware, dus ik kan niet anders dan concluderen dat er iets raars is met de tcp/ip-stack van die versies van Windows.

Bovendien heb ik ook gemerkt dat Win2k-servers waarnaar ik een hogere latency heb, een lagere downloadsnelheid leveren dan een Linux-server met vergelijkbare latency (Redhat, Gentoo, in alle gevallen default configs waarvan overigens MTU gelijk is), dus mij lijkt dat er wel degelijk wat raars aan de hand is :P
sorrie to burst your bubbel but thats bullshit
ik draai hier al sinds dat win xp uit is op @home met een com 21 modempje en van af het begin meteen dik 480 kbs en uitschieters tot 560.
Zap schreef op 09 februari 2004 @ 15:23:
[...]
*edit*
Shunt: 560 KB/s is nooit mogelijk geweest met COM21, dat was waarschijnlijk een meetonnauwkeurigheid. Verder heb je wel gelijk, maar ik vind dat dit best bespreekbaar moet zijn in beperkte mate (zie hierboven). Tsja, het moet natuurlijk niet dit topic gaan domineren, want daar is het niet voor bedoeld. :)
heb zelfs nog een keer 1 mbs gehaald met die 21 com direct na een firmware update. en ja dit was constant ik kreeg namelijk nog een brief met waarschuwing dat ik de modem niet mocht unlocken :D (maar ffe trug gemailt :P )

maar kappen hier over nu
als je niets nuttigs hebt bij te dragen aan dit topic dat betreking heeft op
DE VERHOGING niet posten aub

[ Voor 23% gewijzigd door Shunt op 09-02-2004 16:20 ]

Game PC

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Sorcerer8472 schreef op 09 februari 2004 @ 15:00:
[...]

[...]

Ik geloof wel dat je verschillen hebt geconstateerd, maar niet dat deze te wijten zijn aan de TCP/IP stack. Hoe verklaar je dan dat ik tot voorkort makkelijk die 3,8 Mbit waarop mijn COM21 modem gecapped was voltrok met zowel Win2k, WinXP als Linux (slackware, debian)? Als het aan de netwerkstack zou liggen zou dat niet mogelijk zijn. Overigens is die van Win2k/XP en Linux superieur aan die van Win98.

Ik denk niet dat 't uitmaakt of er een COM21 modem danwel een lokaal netwerk op je NIC is aangesloten. Het COM21 modem fungeert tenslotte simpelweg als bridge, en communiceert niet anders dan welk ander ethernetapparaat met je PC. Je OS ziet geen verschil tussen een kabelmodem en een switch. :)

Tsja lichtelijk offtopic misschien, maar ik wilde hier toch nog even op reageren. En het is wel in de lijn van het onderwerp, aangezien de downloadverlaging hoogstwaarschijnlijk wel te maken heeft met de aankomende uploadverhoging.

*edit*
Shunt: 560 KB/s is nooit mogelijk geweest met COM21, dat was waarschijnlijk een meetonnauwkeurigheid. Verder heb je wel gelijk, maar ik vind dat dit best bespreekbaar moet zijn in beperkte mate (zie hierboven). Tsja, het moet natuurlijk niet dit topic gaan domineren, want daar is het niet voor bedoeld. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Zap op 09-02-2004 15:35 ]

#

Verwijderd

com21 modems kunnen tot 10mbit hoor, en 560kb makkelijk als je niet gecapped bent.

die motorala's kunnen tot 100mbit

• Lief Adje
  • Laatst online: 20:05

Lief Adje

Love is in the air

http://www.webwereld.nl/nieuws/17703.phtml

binnen een maand dus..... we zullen zien :/

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• Shunt

Shunt

Boe

omg ze willen dus niet gaan verhogen behalve het hoogste abo en dat dan naar maar 256 :X
mijn god ik weet het nu echt niet meer als ze niet snel hoger gaan stap ik mooi over op adsl hoor. begin er nu genoeg van te krijgen. met grabbit kom ik vaak niet boven de 50 kbs :X
Zap schreef op 09 februari 2004 @ 16:39:
[...]

Ja natuurlijk. Maar het gaat hier om @home snelheden (zie topictitel), niet om het theoretisch maximum van het modem. En de COM21 modems zijn altijd gecapped geweest.
lees mijn bericht hier boven nu eens ?
zo is het vorige topic ook vervuilt geraakt

[ Voor 41% gewijzigd door Shunt op 09-02-2004 16:47 ]

Game PC

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 16:15:
com21 modems kunnen tot 10mbit hoor, en 560kb makkelijk als je niet gecapped bent.

die motorala's kunnen tot 100mbit
Ja natuurlijk. Maar het gaat hier om @home snelheden (zie topictitel), niet om het theoretisch maximum van het modem. En de COM21 modems zijn altijd gecapped geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door Zap op 09-02-2004 16:43 ]

#

• Martinus
eindelijk...... slome donders.... maar goed. We zullen zien.

no comment

• RoelJewel
  • Laatst online: 20-02 10:54
Weer van die krampachtige acties van @Home :{.
Waar ADSL-aanbieders de snelheden keer op keer (fors) kunnen verhogen, zit @Home te zeuren over "netwerkaanpassingen" enz. ...

We zullen zien wat ze over een paar maanden werkelijk te bieden hebben ...

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Hmm binnen een maand? Moet ik nog zien.
Sowieso jammer dat ze het daarbij gaan houden ipv alles wat op te krikken.

Verwijderd

Hebben jullie dat ook wel eens dat @home gewoon de e-mail pas uren na het verzend tijdstip doorlaat?

• Martinus
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 16:53:
Hebben jullie dat ook wel eens dat @home gewoon de e-mail pas uren na het verzend tijdstip doorlaat?
Dit moet je dus niet doen, laten we on-topic blijven... de vorige ging bij gebrek ook al dicht, A.U.B. Dit is een interessant topic maar gaat op deze manier weer dicht! :(

[ Voor 1% gewijzigd door intoxicated op 09-02-2004 19:07 . Reden: Wijze woorden van Martinus ff bold gemaakt \o/ :P ]

no comment

• m3gA
IceStorm schreef op 09 februari 2004 @ 16:52:
Hmm binnen een maand? Moet ik nog zien.
Sowieso jammer dat ze het daarbij gaan houden ipv alles wat op te krikken.
dit is voor het eerst dat ze officieel naar buiten komen.. maar ik betwijfel of je de snelheid haalt..in de avonduren zal het natuurlijk wel bagger blijven,.

• Booster
  • Laatst online: 18:39

Booster

Superuser

@Home is duidelijk niet zeker van zijn zaak wat netwerkcapaciteit betreft. Anders zouden ze nooit beginnen met een kleine increase van 128 naar 256 upstream voor alléén de breedband accounts.

Ergens vind ik dit niet erg. Beter dan alles in 1x opvoeren en er daarna achter komen dat de boel verschrikkelijk op zijn plaat gaat.

Misschien willen ze eerst de 'nieuwigheid' eraf laten gaan voor de breedband gebruikers om zo een stortvloed aan extra verkeer te voorkomen.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• EN-IS
  • Laatst online: 15:15
Bron: http://www.webwereld.nl/nieuws/17703.phtml

@Home
Dat zal nog een maandje duren, en 256 is niet echt hoog, maar jah... we moeten er maar weer mee doen...

[ Voor 73% gewijzigd door EN-IS op 09-02-2004 19:00 . Reden: late ]

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Mja, het is steeds volgende maand... 3 jaar geleden hadden ze ook plannen om de upload te verhogen :P

• Shunt

Shunt

Boe

ik denk dat @home dit doet omdat meestal de breedband users (de echte) buiten de download ook hun upload extreem gebruiken en dus de perfecte proefkonijntjes zijn om te kijken of het werkt / gaat en wat er welicht nog aan moet gebeuren voor het nog verder te verhogen / overal te verhogen

Game PC

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Ik vind persoonlijk dat 256kbit nog steeds erg traag is.. je houdt netto zo'n 28kb/s over..

Nou , Woepie.. bij een ADSL lite pakket heb je vaak al 256kbit upload..

Nee , om echt bij te blijven vind ik dat de upload minimaal naar 1mbit moet en de download naar 8~10mbit , pas dan kunnen ze met recht zeggen dat ze weer "de snelste" zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenT op 09-02-2004 19:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nadat eerder vandaag internetprovider Chello bekend maakte de uploadsnelheden voor haar abonnees te verhogen, heeft ook @Home laten weten deze snelheden aan te passen aan de markt. De verhoging van de uploadsnelheid zal in eerste instantie alleen gelden voor het duurste en snelste abonnement: @Home Breedband.

"De uploadsnelheid van @Home Breedband zal binnen een maand worden verhoogd tot 256 Kbps", zo zegt Jan Bakker, woordvoerder van moederbedrijf Essent. "De snelheden van @Home Budget en Basis blijven voorlopig ongewijzigd. We blijven de markt in de gaten houden. Wij zien vooralsnog geen reden om de andere abonnementen aan te passen."

De internetproviders die hun diensten aanbieden via de kabel proberen onder meer op deze wijze hun teruglopend marktaandeel terug te winnen. Vorige week werd bekend dat er dit jaar voor het eerst meer ADSL-aansluitingen zijn dan kabelinternet-aansluitingen.
Bron : www.fok.nl

_/-\o_

In Zwolle is opvallend veel onderhoud deze week, dus ik verwacht dat wij als eerste zullen zijn...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 19:52 ]

• Tije
  • Laatst online: 21-12-2025
Zo @home, hebben jullie het eindelijk een beetje door (het is maar hoe je het bekijkt :/)
Ik ga nu dus een 2x zo hoge upload snelheid krijgen, nou WAUW!!!...
Ze hebben daar blijkbaar echt niet door, dat ze het niet alleen maar redden door de upload van de duurste abbo's te verhogen?
De verhoudingen van de snelheden bij @home kloppen gewoon van geen kant....
En alsof ze het redden door alleen een beetje met de snelheid te kloten, mail server misschien en de nieuwsgroepen servers....
Het is dat ik geen snel ADSL abbo kan krijgen hier, maar anders had ik geen @home meer.

Sorry @home maar dit is niet mee gaan in de breedband oorlog....
Dit lijkt meer op het laatste beetje verzet voor de overgave aan de echte grote en snelle providers. :/

[ Voor 4% gewijzigd door Tije op 09-02-2004 20:03 ]

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 19:49:
[...]

_/-\o_

In Zwolle is opvallend veel onderhoud deze week, dus ik verwacht dat wij als eerste zullen zijn...
Dat kan ook anders zijn he :P Hier in Almelo hebben we al veel onderhoud gehad. Staat strax nog klein onderhoud , dus ga vooral niet hopen dat je de eerste bent....

* Raku ziet het vanzelf langsvliegen....

Raku

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Nou 256kbits, da's gul van ze zeg :r . Chello heeft notabene nog meer :P Maarja, ik sluit me aan bij Zero en ik zie het wel komen :)

I've got a feeling...

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Woei! Er gebeurt iets!

Normaal is mijn downloadsnelheid onder Windows zo rond de 380 kB/s, da's dus nu ineens 420-430 stabiel - dat haalde ik vroeger nog niet eens sporadisch :o
Statbar gebruik ik trouwens nu, en nee, hij zakt niet tussendoor ineens af na een veel lager getal (afronding) maar hij blijft echt stabiel zo hoog...

-edit-
Snap er niks van, lijkt wel of download versneld is :o Upload is even traag tho :D
Vaaaaaaaaagheid :D

[ Voor 17% gewijzigd door Sorcerer8472 op 09-02-2004 23:53 ]

• sander817
  • Laatst online: 21-02 22:50

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

eerst zien in mijn DU, dan geloof ik het pas, tot dan toe geloof ik er weinig van....netwerkupgrades die nodig zijn :'( KPN upgrade drie keer binnen een jaar

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 19:49:
[...]

_/-\o_

Ik denk het wel, Zwolle is een groot knooppunt voor @home.
Oldenzaal zit rechtstreeks aan Zwolle geknoopt en daarom zijn we de op 3 na snelste internetstad van Nederland :P

Ik ben dus ook snel aan de beurt hoop ik.

Alle proemn in n drek

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:49
daarnaast staat "hier" het hoofdkantoor van essent dus ze zullen wel niet hun eigen medewerkers naaien.... toch?
:)

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Sorcerer8472 schreef op 09 februari 2004 @ 23:30:
Woei! Er gebeurt iets!

Normaal is mijn downloadsnelheid onder Windows zo rond de 380 kB/s, da's dus nu ineens 420-430 stabiel - dat haalde ik vroeger nog niet eens sporadisch :o
Statbar gebruik ik trouwens nu, en nee, hij zakt niet tussendoor ineens af na een veel lager getal (afronding) maar hij blijft echt stabiel zo hoog...

-edit-
Snap er niks van, lijkt wel of download versneld is :o Upload is even traag tho :D
Vaaaaaaaaagheid :D
Hey wtf ja! , ik download nu ook stabiel met 410kb/s (Motorola SB5100)

wow, voor het eerst dat ik 400kb/s zie sinds 4 maand :9

Misschien gaan ze nu weer net zo sneaky de download op 3.8mbit zetten :+

[ Voor 8% gewijzigd door JeroenT op 10-02-2004 01:55 ]

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-01 13:56
Hier in Groningen merk ik nog geen verschil: Ik zit nog steeds met een downloadsnelheid van 318kB/s en upload van 15kB/s.

Ik ben dus benieuwd :*)

• Martinus
Klubbheads schreef op 10 februari 2004 @ 01:52:
[...]

Hey wtf ja! , ik download nu ook stabiel met 410kb/s (Motorola SB5100)

wow, voor het eerst dat ik 400kb/s zie sinds 4 maand :9

Misschien gaan ze nu weer net zo sneaky de download op 3.8mbit zetten :+
Tis nu toch wel duidelijk dat het om een UP-Load verhoging gaat..... hou toch nu eens op met het posten van die downsnelheid.... damn :( :( lezen is toch erg moeilijk voor sommigen.

no comment

• ultimateharry
  • Laatst online: 20:15

ultimateharry

Team Slayer:-)

Dat interview op webwereld is voor mij een beetje dubbel. Van de ene kant is er nu eindelijk bevestiging dat de upload omhoog gaat. Van de andere kant blijkt er uit dat ze geen wereldschokkende veranderingen gaan doorvoeren en dat er bij @home dus echt een gebrek aan visie is.
Ik weet nog dat vorig jaar er een "sensatie" zat aan te komen. Een maand lang helemaal lekker gemaakt door allerlei speculaties over "hoe de nieuwe abbonementen er uit zouden zien". Was het een dagje six flags aangeboden door @home :(

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:24
misschien wel een interressant grafiekje:
upload bij @home de laatste 4 weken
http://www.speedtest.nl/d...Byte%2Fsec&CountryCode=nl

• ReallyStupidGuy
  • Laatst online: 19-02 16:34
Misschien dat ze dat bedoelen met geleidelijk... Hopelijk gaat het dan in de loop van de maand wel wat sneller! En natuurlijk blijft het zelfs met 256kb behelpen, maar het is dan tenminste te doen om een redelijk bestand te uppen.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• IceStorm
  • Laatst online: 10:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

P.K. schreef op 10 februari 2004 @ 11:16:
misschien wel een interressant grafiekje:
upload bij @home de laatste 4 weken
http://www.speedtest.nl/d...Byte%2Fsec&CountryCode=nl
Dat ziet er eerder uit als gewoon een hoop geslaagd onderhoud ter verbetering van het netwerk ;)

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Martinus schreef op 10 februari 2004 @ 10:15:
[...]

Tis nu toch wel duidelijk dat het om een UP-Load verhoging gaat..... hou toch nu eens op met het posten van die downsnelheid.... damn :( :( lezen is toch erg moeilijk voor sommigen.
Ja, maar een verhoging zoals ik die nu ineens meemaak is wel erg veel :o
Lijkt me wel duidelijk dat er nu echt dingen aan het veranderen zijn. Nu maar hopen dat het snel gebeurt :)

• Martinus
IceStorm schreef op 10 februari 2004 @ 11:50:
[...]

Dat ziet er eerder uit als gewoon een hoop geslaagd onderhoud ter verbetering van het netwerk ;)
misschien wilde gedachte..... goede voorbode dat het starx stabiel omhoog kan, zonder er dan meteen de wereld aan klachten komen. Het zou er op kunnen duiden dat ze de upload al voor elkaar hebben, omdat die steeds dichter bij de maximale aangegeven waarde(128kb) komt en dus een aanduiding kan geven dat het nu gecapped wordt i.p.v. dat het niet hoger wil door capaciteitsgebrek.... Dus dat de cap eraf gaat en meteen goed zit ??? B)

no comment

• alvv
  • Laatst online: 07-07-2025

alvv

een upload van 128kb/s haal ik hier meestal gemiddeld 10KB/s
een verhoging naar 256kb/s betekent 20 KB/s, wow wat een verbetering van @home
zelfs dit is moeilijk te realiseren voor hun en hun beloftes slaan ook nergens op, tot nu toe is er helemaal niks en ik verwacht niet dat volgend maand de upload zomaar omhoog gaat, denkt dat pas ik juni gebeurt of zo.
Hoe willen ze in godsnaam met ADSL concurreren

Als demon een goede aanbeiding heeft ben ik weg.

• m3gA
ultimateharry schreef op 10 februari 2004 @ 10:32:
Dat interview op webwereld is voor mij een beetje dubbel. Van de ene kant is er nu eindelijk bevestiging dat de upload omhoog gaat. Van de andere kant blijkt er uit dat ze geen wereldschokkende veranderingen gaan doorvoeren en dat er bij @home dus echt een gebrek aan visie is.
Ik weet nog dat vorig jaar er een "sensatie" zat aan te komen. Een maand lang helemaal lekker gemaakt door allerlei speculaties over "hoe de nieuwe abbonementen er uit zouden zien". Was het een dagje six flags aangeboden door @home :(
Ik denk dat de planning naar voren is geschoven ivm UPC
als ze nog langer wachten verliezen ze te veel klanten.
de rest zal gewoon later komen.

Verwijderd

weet je wat van mij mag iedereen weg, dan blijft er niet zoveel mensen meer over,
heb ik weer es snellere verdinding :*)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.