There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Bedankt voor het versturen van uw e-mail naar @Home.
Naar aanleiding van uw e-mail betreffende uw vraag over een eventuele verhoging van de uploadsnelheid bij @Home kunnen wij u het volgende melden:
@Home staat niet stil in de internetmarkt. De toenemende behoefte aan uploadsnelheid is ook voor ons aanleiding om onze uploadsnelheden te verhogen. Begin 2004 gaat @Home de volgende productverbeteringen doorvoeren:
* De uploadsnelheid van @Home Breedband wordt verdubbeld en gaat dan naar 256 kbit/s. Een verhoging naar 512 kbit/s wordt ook mogelijk. Hier staat echter een geringe maandelijkse vergoeding tegenover.
* Voor de abonnees van Basis wordt het mogelijk de uploadsnelheid te
verdubbelen naar 128 kbit/s.Ook hier staat een geringe maandvergoeding tegenover.
Tevens wordt in het voorjaar een nieuwe @Home dienst geïntroduceerd die ver boven de huidige abonnementen uitsteekt qua snelheid. Op korte termijn wordt door middel van een proef vastgesteld welke product specificaties deze dienst exact zal krijgen. Verder werken we momenteel aan de uitbreiding van de netwerkcapaciteit waardoor onze diensten een nog betere kwaliteit krijgen. Het is voor ons echter nog niet mogelijk om exacte opleverdata van de verbeteringen van onze producten te geven. Via onze website kunt op de hoogte blijven van al onze ontwikkelingen.
Wij hopen dat uw vraag/vragen hiermede voldoende beantwoord zijn.
Voor al uw vragen kunt u ook terecht op onze Online Help http://help.home.nl
Met vriendelijke groet,
@Home,
Afdeling Klantenservice
Bezoek de portal van @Home op http://www.home.nl
Original Message Follows:
-------------------------
Geachte @home mederwerker,
Vandaag las ik op internet dat UPC de snelheden gaat verhogen http://www.perssupport.an...04102109_JJ8.4V.GTZ.out37
En nu begrijpt u natuurlijk al wat ik wil gaan vragen. Wanneer volgt @home ? Het is natuurlijk wel een beetje zuur dat ik voor een abbonement van 47,95 maar 2560 kbit/s /128 kbit/s krijg. Dit staat op dit moment in geen enkele verhouding meer tot de adsl abbonementen die door veel andere providers worden aangeboden. Met deze abbonementen wordt 8192/1024 aangeboden voor prijzen van zelfs onder de 60 euro per maand ! Het is erg jammer dat je als @home abbonee vast zit aan een jaarcontract. Ik wil in de toekomst best klant blijven bij jullie maar dan mag er wel het een en het ander veranderen aan de snelheden.
Ik hoop dat u zo vriendelijk wilt zijn om op deze mail persoonlijk te reageren en niet door weer een standaard mail uit de database te plukken.
In afwachting van uw reactie en met vriendelijke groeten,
-----------------------------
volgens mij is deze mail al een paar keer langsgekomen. waarom blijven mensen trouwens nog steeds mailen met @home over dit onderwerp? Ze hebben nu toch officieel toegegeven dat ze doorgaan met de upload verhoging? Vraag je dan niet een beetje naar de bekende weg?Chiel schreef op 10 februari 2004 @ 19:09:
[... standaard @home mail ...]
Geef ze wat krediet en wacht gewoon ff af totaan het eind van de maand, als er dan nog niets gebeurt is ga dan weer mailen. Vooralsnog krijg je toch steeds hetzelfde antwoord...
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
Maar in je mooie tabelletje met prijsvergelijking vergeet je 1 ding:
Voor ADSL moet ik ook een KPN-abonnement afsluiten.
Dus wordt het toch weer duur.
Ik willde gewoon graag even van @home zelf horen wat er precies te gebeuren staat. En het is toch best aardig dat ik even mijn bevindingen post? Niemand is verplicht het te lezen hoor.party42 schreef op 10 februari 2004 @ 20:04:
[...]
volgens mij is deze mail al een paar keer langsgekomen. waarom blijven mensen trouwens nog steeds mailen met @home over dit onderwerp? Ze hebben nu toch officieel toegegeven dat ze doorgaan met de upload verhoging? Vraag je dan niet een beetje naar de bekende weg?
Maargoed, 't was vanzelfsprekend niet een flame ...
Probeer ajb niet zo lichtgeraakt te doen, dat maakt de conversatie makkelijker en dragelijker...
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
Ik vind mezelf nou niet meteen lichtgeraakt , maar oke , prettig in ieder geval dat het geen flame wasparty42 schreef op 10 februari 2004 @ 22:33:
vanzelfsprekend was het niet als flame bedoelt, en excuses als je het zo opvatte. ik stelde alleen dat @home altijd hetzelfde antwoord mailt op dit soort berichten. het antwoord van @home is ook al enkele malen voorbij gekomen in dit forum. Derhalve vroeg ik me af hoe zinvol het is om hetzelfde emailtje nogmaals te posten en daarnaast, om naar de bekende weg te vragen. Immers, @home had al toegezegd dat het de snelheid ging verhogen...
Maargoed, 't was vanzelfsprekend niet een flame ...
offtopic:
Probeer ajb niet zo lichtgeraakt te doen, dat maakt de conversatie makkelijker en dragelijker...
40kB is precies de snelheid van het Basis abo. En je zegt het zelf - @home heeft geen download-verhogingen aangekondigd.halfgaar schreef op 10 februari 2004 @ 19:27:
Als ze de upload gaan ophogen, hoe kan het dan dat ik met mijn budgetabbo (64/32) sinds vandaag downloadsnelheden haal van 40 kb/s, terwijl dat normaal 10 is? Iemand anders vertelde mij ook al dat sinds een paar weken zijn basisabbo op de snelheid van breedband draait. @Home doet nergens meldingen van verhoogde download. Ik hoop niet dat dit een foutje is, die weer teruggedraaid wordt.
Je hoopt dat het geen foutje is... maar wat denk je nou zelf?
[ Voor 1% gewijzigd door lordsnow op 12-02-2004 05:05 . Reden: correct brainfart ]
Verwijderd
Ik ben wel een beetje sceptisch moet ik zeggen. In 1997 heeft de @home postcode check & helpdesk mij verteld dat @home binnen 1 maand op mijn adres beschikbaar zou zijn, en meteen contact met me zou opnemen wanneer dit het geval is. Halverwege 2000 kwam @home eindelijk voorrijden (uiteraard zeiden helpdesk + postcodecheck nog steeds 1 maand, maar via een vriend hoorde ik dat ik bij essentenergie moest zijn).
Ik was naar een ander gegaan als dat toen mogelijk was. Ik ga nu dan ook wel naar een ander wanneer ze hun aankondigingen niet snel doorvoeren.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 13:23 ]
Ik denk dat je zijn post niet helemaal gelezen hebt.lordsnow schreef op 11 februari 2004 @ 03:21:
[...]
40kB is precies de snelheid van het Basis abo. En je zegt het zelf - @home heeft geen upload-verhogingen aangekondigd.
Je hoopt dat het geen foutje is... maar wat denk je nou zelf?
Hij heeft het over de download
Hij heeft een budget abbo op de snelheid van een basis abbo.
En hij vertelt over iemand die een basis abbo heeft op de snelheid van een breedband abbo.
Bijzonder geval, als het zo zou zijn.
Wordt wel tijd dat er een keer een download verhoging aankomt, ipv van die verlagingen. vroeger zat ik op 480KB/sec nu onder de 300KB/sec.
[ Voor 18% gewijzigd door job op 11-02-2004 12:05 ]
komt wel vaker voor, tis vaak maar tijdelijk en @home corrigeert het wel, dus geniet er van zolang het kandamster schreef op 11 februari 2004 @ 12:01:
[...]
Ik denk dat je zijn post niet helemaal gelezen hebt.
Hij heeft het over de download
Hij heeft een budget abbo op de snelheid van een basis abbo.
En hij vertelt over iemand die een basis abbo heeft op de snelheid van een breedband abbo.
Bijzonder geval, als het zo zou zijn.
Wordt wel tijd dat er een keer een download verhoging aankomt, ipv van die verlagingen. vroeger zat ik op 480KB/sec nu onder de 300KB/sec.
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Verwijderd
Zou je mij misschien iets meer over het 100mbit project in Tilburg kunnen vertellen? Ik lees op het web dat @home het wil gaan introduceren in de toekomst samen met een Fins bedrijf, maar nergens kan ik vinden dat er al iets draait in TIlburg en al helemaal niet waar ik mezelf kan aanmelden als TilburgerZork99999 schreef op 03 februari 2004 @ 18:17:
Ieder geval dat 100Mbit snelheiden project draait al in tilburg zei hij en komt pas voor de rest in begin 2005 inwerking
idd dit lijkt me zeer interesantVerwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 13:23:
[...]
Zou je mij misschien iets meer over het 100mbit project in Tilburg kunnen vertellen? Ik lees op het web dat @home het wil gaan introduceren in de toekomst samen met een Fins bedrijf, maar nergens kan ik vinden dat er al iets draait in TIlburg en al helemaal niet waar ik mezelf kan aanmelden als Tilburger
(mede tilburger hier
eindelijk iets goeds uit het in tilburg wonen
Game PC
Die knakker dus met dat basisabo op breedband snelheid heeft dat al een maand.... Is dat ook normaal, dat het zo lang volhoudt?Lief_Adje schreef op 11 februari 2004 @ 12:18:
[...]
komt wel vaker voor, tis vaak maar tijdelijk en @home corrigeert het wel, dus geniet er van zolang het kan
Weet iemand wanneer we dit nou kunnen verwachten???
"Begin volgend jaar" zeiden ze paar maanden geleden maar dat kennen we van @home
Verwijderd
En nog maanden voordat het werktPino64 schreef op 11 februari 2004 @ 20:20:
Ik denk dat het nog zeker een maand duurt.
Systeem Specs
AMD 64 op MSI K8N Neo Platinum, 1GB 2-3-2-5 PDP Systems Patriot Geheugen, Crucial 128mb 9800pro, 160gb Maxtor Sata, Antec Sonata
Verwijderd
Als @home alleen de upload gaat verhogen, wat kan een gemiddelde internet gebruiker hier van merken. Zou het van @home niet slimmer zijn de download ook te verhogen, om concurrentie met ADSL aan kunnen.
Zo ja, waarom doen ze dat dan niet? Capaciteitsgebrek?
Verwijderd
Download van @Home is op zich prima, alleen zodra je ook maar iets upload stort de hele verbinding inelkaar.Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 20:32:
Beste mensen,
Als @home alleen de upload gaat verhogen, wat kan een gemiddelde internet gebruiker hier van merken. Zou het van @home niet slimmer zijn de download ook te verhogen, om concurrentie met ADSL aan kunnen.
Systeem Specs
AMD 64 op MSI K8N Neo Platinum, 1GB 2-3-2-5 PDP Systems Patriot Geheugen, Crucial 128mb 9800pro, 160gb Maxtor Sata, Antec Sonata
De download van @home ligt hier een stuk hoger dan dat van een vergelijkbaar ADSL abbo. Alleen de upload loopt enorm achter.Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 20:32:
Beste mensen,
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Zoals bovenstaande 2 posts ook al zeggen, heb je aan de scheve verhoudingen van @home gewoon weinig, als je voor een stabiele verbinding gaat. Doordat die verhoudingen zo scheef zijn krijg je bij de minste upload al meteen problemen met je verbinding (lees wordt een stuk trager) en kun je die mooie downloadsnelheid wel vergeten. Als @home de upload op 512 Kbit/s zet en de download naar beneden trekt, zeg naar 2 Mbit/s, dan zal je verbinding ineens een stuk stabieler zijn en zul je die ook als veel sneller ervaren. Het wordt tijd dat @home de verbindingen rechttrekt, dat heb ik een stuk liever dan dat de downloadsnelheid weer verhoogt wordt. Die is (voor mij althans) snel zat.Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 20:32:
Beste mensen,
* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott
Verwijderd
En dat roep ik nou al jaren maar niemand luisterde. En nu ADSL @home aan alle kanten voorbijstreeft worden ze wakker.
Wat zei Gorbatsjov ook alweer?
"He who acts too late will be punished by life."
damster schreef op 11 februari 2004 @ 12:01:
[...]
Ik denk dat je zijn post niet helemaal gelezen hebt.
Alleen heb ik tijdens tikken een brain-fart gehad of zo.. en per ongeluk "upload" geschreven terwijl ik natuurlijk download bedoel.
Niet ZO bijzonder. Komt wel meer voor.Bijzonder geval, als het zo zou zijn.
Het nieuwe " @Home Super" abonnementWordt wel tijd dat er een keer een download verhoging aankomt
Jahvroeger zat ik op 480KB/sec nu onder de 300KB/sec.
Vroeger zat ik ook op 500kB/s download.. dat is een jaar of twee zo geweest (als ik mij dat zo goed herinner), en daarna kroop het naar de 270kB. Sinds Nov of zo verleden jaar kruipt het weer omhoog - ik zit nu (wel 's nachts, maar goed) op 390kB/s.
• Mischien wel tevens een betere download, aangezien voor elk ontvangen pakketje een bevestiging terug gestuurd moet worden. 'T zal wel grappig zijn als, waneer de download van @home omhoog gaat, de uploads ook weer terug gaan naar het oude peilVerwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 20:32:
Als @home alleen de upload gaat verhogen, wat kan een gemiddelde internet gebruiker hier van merken.
• Streaming media - oftewel, goed nieuws voor mensen met webcams, Netmeeting, mic's etc. Kunnen andere mensen jou ook eens aanschouwen en horen zonder hakken en stoten.
• Online games - de nieuwere games beginnen ook al wat te eisen, kwa upload. Is het al niet zo dat voor X-Box Live ze al niet 16kB/s aanraden?
• Gedeelde verbinding - op dit moment, als er iemand van "buiten" iets van mijn bak af trekt, dan krijgen de andere hier in huis geen webpagina meer open. Een hogere upload geeft hun ook meer ruimte.
• Iemand stuurt jou iets met 90kB/s. Jij stuurt hun iets met 8,6kB/s. Dat voelt toch wel zwaar k*t ... dan moet je je bijna gaan verontschuldigen dat het zo lang duurt...
'k weenie. Ikzelf heb op DIT OGENBLIK niet echt behoefte aan een NOG hogere download snelheid. Ik zou bv best terugwillen naar 250kB/s, als deze maar gegarandeerd werdt, en dat de upload eens omhoog ging naar 64kB/s of zo. En dan het abo-geld omlaag naar E 34,95Zou het van @home niet slimmer zijn de download ook te verhogen, om concurrentie met ADSL aan kunnen.
Die up/down verhouding is op dit moment gewoon triest, absoluut niet in verhouding. Toen ik @home kreeg in '99 ("50 keer sneller dan een gewoon modem!") zat ik te watertanden bij het zien van 500kB/s down... om me dan rot te schrikken bij het zien van 16kB/s up! Dat hadden ze er van te voren ook wel eens even duidelijk er bij mogen vermelden!
btw - "50x sneller dan een modem". Destijds was dat 56k modems = 56k down, en 33k6 up. Dus zou ik 200kB/s upload kunnen eisen?
[ Voor 42% gewijzigd door lordsnow op 12-02-2004 08:11 . Reden: Herformuleren is leuk ]
Verwijderd
Al met al, de routing van @home is over het algemeen niet geweldig, de upload ook al niet. Maar ik moet wel zeggen dat ik @home als suberstabiel ervaar. Ik denk dat @home voor 99,8% toch wel up is hier, ook komen mijn mailtjes altijd aan (op tijd). Dus ik mag niet klagen.
Ik ga binnenkort wel verhuizen, dus het is verleidelijk een andere provider te nemen. Ik zou wel graag 1024kbit up hebben. Maar ik heb zo'n vermoeden dat @home dit voorlopig nog niet gaat aanbieden, terwijl er zat adsl concurrenten zijn die dat wel doen.
Volgens mij buurman draait het al, maar i dunno waar jammer genoeg.Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 13:23:
[...]
Zou je mij misschien iets meer over het 100mbit project in Tilburg kunnen vertellen? Ik lees op het web dat @home het wil gaan introduceren in de toekomst samen met een Fins bedrijf, maar nergens kan ik vinden dat er al iets draait in TIlburg en al helemaal niet waar ik mezelf kan aanmelden als Tilburger
Ik weet niet wie die testers zijn...
Ik zal hem het vragen als ik hem zie
Verwijderd
Graag! Als ze nog een extra tester nodig hebben weet je me te vindenZork99999 schreef op 12 februari 2004 @ 17:23:
[...]
Volgens mij buurman draait het al, maar i dunno waar jammer genoeg.
Ik weet niet wie die testers zijn...
Ik zal hem het vragen als ik hem zie
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
Pana 5j
Zou ik wel erg fijn vinden..
AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter
Verwijderd
Ik wilde eigenlijk overstappen op ADSL (8 MBit). Ben nu blij dat ik 't nog niet heb gedaan.
@Home komt binnenkort met een nieuwe abo (door diverse medewerkers van @Home inmiddels bevestigd). @Home Super heet het en gaat ongeveer 90 euro kosten en het gaat om een 10 MBit verbinding. Waarschijnlijk voor het gehele dekkingsgebied. Upload details heb ik helaas nog niet...
Hou jullie op de hoogte
[ Voor 12% gewijzigd door P.K. op 13-02-2004 13:49 ]
[ Voor 93% gewijzigd door P.K. op 13-02-2004 13:49 ]
Verwijderd
Verwijderd
Wie weet gaat het toch nog goed komen.
De routing van @Home is vrij goed hoor. Weet niet hoe je hieraan komt?Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 12:58:
Al met al, de routing van @home is over het algemeen niet geweldig
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
wel eens de ping van een @Home abo naast een van Wannado of KPN of zelfs chello dan is die van home meestal het hoogste hoorSorcerer8472 schreef op 13 februari 2004 @ 14:00:
[...]
De routing van @Home is vrij goed hoor. Weet niet hoe je hieraan komt?
Game PC
jah, op het oude netwerk (de com21 modems) is de ping misschien ietsjes hoger dan een gemiddelde ADSL verbinding, maar met de nieuwe modems (moterola) ligt ie naar mijn weten een stukkie lagerShunt schreef op 13 februari 2004 @ 14:05:
[...]
wel eens de ping van een @Home abo naast een van Wannado of KPN of zelfs chello dan is die van home meestal het hoogste hoor
Specs: [Gamestation] - [Laptop] - [Server/Mediacenter]
Nou, de ping bij @Home (iig bij mij) zit meestal tussen 10 en 15 ms, en hoger dan 30 ms is zeer zeldzaam. Wat wil je dan? Pings van < 5 ms? Lijkt me haast onmogelijk.Shunt schreef op 13 februari 2004 @ 14:05:
[...]
wel eens de ping van een @Home abo naast een van Wannado of KPN of zelfs chello dan is die van home meestal het hoogste hoor
Virussen? Scan ze hier!
nou ike ook com21 bezitter zijnkrozzzkabouter schreef op 13 februari 2004 @ 15:19:
[...]
jah, op het oude netwerk (de com21 modems) is de ping misschien ietsjes hoger dan een gemiddelde ADSL verbinding, maar met de nieuwe modems (moterola) ligt ie naar mijn weten een stukkie lager
kan ik die niet om laten ruilen tegen een moterola ?
ben nogal ping freek
[ Voor 13% gewijzigd door Shunt op 13-02-2004 16:22 ]
Game PC
het is wel iets hoger dan de moterola's , maar om het nu egt een noemenswaardig verschil te noemen.
Het lijkt me sterk dat je er echt veel last van hebt....
[ Voor 3% gewijzigd door krozzzkabouter op 13-02-2004 16:21 ]
Specs: [Gamestation] - [Laptop] - [Server/Mediacenter]
Hier spreekt duidelijk een Motorola-gebruiker.wildhagen schreef op 13 februari 2004 @ 16:04:
[...]
Nou, de ping bij @Home (iig bij mij) zit meestal tussen 10 en 15 ms, en hoger dan 30 ms is zeer zeldzaam. Wat wil je dan? Pings van < 5 ms? Lijkt me haast onmogelijk.
Voor com21 is onder de 30 ongeveer gelijk aan over water lopen. (Zonder dat het vriest uiteraard)
[ Voor 5% gewijzigd door m-m op 13-02-2004 16:22 ]
jawel; beindig je abbo en sluit een nieuwe af; tegenwoordig krijgt iedereen een motorola.Shunt schreef op 13 februari 2004 @ 16:17:
[...]
nou ike ook com21 bezitter zijn
kan ik die niet om laten ruilen tegen een moterola ?
ben nogal ping freek(cs enzo)
als je modem defect is ruilen ze hem alleen maar om (voor een andere com21)
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Heb je daar eigenlijk iets over te zeggen wat voor modem je hebt? * DarkX snapt de verschillen niet zo goed.m-m schreef op 13 februari 2004 @ 16:22:
[...]
Hier spreekt duidelijk een Motorola-gebruiker.
Voor com21 is onder de 30 ongeveer gelijk aan over water lopen. (Zonder dat het vriest uiteraard)
Nee daar heb je niet veel over te zeggen. Alle nieuwe modems die nu uitgedeeld worden zijn Motorola's.DarkX schreef op 13 februari 2004 @ 16:27:
[...]
Heb je daar eigenlijk iets over te zeggen wat voor modem je hebt? * DarkX snapt de verschillen niet zo goed.
Als ik tweakers.net ping zit ik rond de 23ms, bij games is het nogal serverafhankelijk
* Shunt shunt loopt naar modem en trekt hem van de muur af en gooit hem voor een paar sec in bad bij broertje. en belt de @home helpdeskMaestro.mosjuh schreef op 13 februari 2004 @ 16:25:
[...]
jawel; beindig je abbo en sluit een nieuwe af; tegenwoordig krijgt iedereen een motorola.
als je modem defect is ruilen ze hem alleen maar om (voor een andere com21)
Game PC
Hoezo ? Wil je graag een nieuwe Com21 ?Shunt schreef op 13 februari 2004 @ 16:47:
[...]
* Fuzz10 shunt loopt naar modem en trekt hem van de muur af en gooit hem voor een paar sec in bad bij broertje. en belt de @home helpdesk
Dan krijg je een keurig nieuwe Com21 terug.Shunt schreef op 13 februari 2004 @ 16:47:
[...]
* wildhagen shunt loopt naar modem en trekt hem van de muur af en gooit hem voor een paar sec in bad bij broertje. en belt de @home helpdesk
Maar wat mij betreft mag je voorgoed worden afgesloten, als je moedwillig apparatuur van @Home gaat vernielen.
Virussen? Scan ze hier!
wat ben ik blij dat ik na een jaar of wat er achter gekomen ben dat een smylie een wereld van verschil maaktwildhagen schreef op 13 februari 2004 @ 17:41:
[...]
Dan krijg je een keurig nieuwe Com21 terug.
Maar wat mij betreft mag je voorgoed worden afgesloten, als je moedwillig apparatuur van @Home gaat vernielen.
ben redelijk te vreden met @home agja ik hoop dat @home wakker word en eens die down weer omhoog gooit want volgens mij is die down omlaag gegooit omdat ze aan het overzetten zijn naar een nieuw systeem (daar hoor ik af en toe wat over via via ) volgens via via bronnen is @home het netwerk aan het veranderen om het geschikt te maken voor 10 tot 100 mbit
ook zou in tilburg het begin van het netwerk gelegd worden vandaar dat ik heel veel klachten krijg van mede tilburgers die ook flink wat problemen met @home snelheden hebben.
dit blijven geruchten die via via komen
Game PC
Dat zegt natuurlijk niets. Wel merk ik zelf dat de verbinding hier in Kampen sinds vorige week (onderhoud) een stuk stabieler is geworden. De ping is ook een stukkie naar beneden (Motorola netwerk)...
ze komen dat is 100% zekerkoelkast schreef op 13 februari 2004 @ 23:40:
Zolang @home niets officieel naar buiten brengt, vraag ik me af of er zo'n abonnement komt. Ik heb ook al veel geruchten gehoord, en ik weet ook dat er in Zwolle veel werkzaamheden zijn.
Dat zegt natuurlijk niets. Wel merk ik zelf dat de verbinding hier in Kampen sinds vorige week (onderhoud) een stuk stabieler is geworden. De ping is ook een stukkie naar beneden (Motorola netwerk)...
waneer weet niemand volgens mij weten ze dat niet eens bij @Home maar tot die tijd neem ik aan dat ze eerst het netwerk stabiel willen hebben voor ze allemaal snelheids upgrades uit gaan voeren. (heel slim) want wat heb je aan een 1 mbit upload als je niet boven de 256 kbit komt
eerst stabiel en schaalbaar netwerk dan grotere abo's dat zal de enige manier zijn. de snelheden van adsl lopen de providers nu ook tegen aan. veel van die nieuwe verbindingen halen de snelhijd gewoon niet.
Game PC
* Nobby zou graag een geldige reden willen hebben om uit te leggen aan de helpdesk dat je modem stuk isShunt schreef op 13 februari 2004 @ 16:47:
[...]
* Nobby shunt loopt naar modem en trekt hem van de muur af en gooit hem voor een paar sec in bad bij broertje. en belt de @home helpdesk
Ik zou ook graag een motorola willen, maar ik heb nog de oude com21 en zoals ik dat hoor zit een motorola er niet voor mij.
De vraag is dus, hoe krijg je van @home een motorola zonder verkeerd bezig te zijn?
From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.
Hoor nu dat hier in de buurt een tijdje geleden bliksem inslag is geweest 40 modems in een klap dood (gewone modems en ook home modems)
De home klanten kregen allemaal een nieuwe moterola
life iant fair
Game PC
Verwijderd
@home abonnement opzeggen.DAlchemist schreef op 14 februari 2004 @ 00:36:
[...]
/me zou graag een geldige reden willen hebben om uit te leggen aan de helpdesk dat je modem stuk is
Ik zou ook graag een motorola willen, maar ik heb nog de oude com21 en zoals ik dat hoor zit een motorola er niet voor mij.
De vraag is dus, hoe krijg je van @home een motorola zonder verkeerd bezig te zijn?
Daarna als je je com21 retour hebt gestuurd, opnieuw abonnee worden
tussentijds via ISDN of 56k6
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 00:52 ]
Hoe kan ik een blikseminslag nabootsen dan?Shunt schreef op 14 februari 2004 @ 00:48:
Ik had bijna geluk
Hoor nu dat hier in de buurt een tijdje geleden bliksem inslag is geweest 40 modems in een klap dood (gewone modems en ook home modems)
De home klanten kregen allemaal een nieuwe moterola![]()
life iant fair
From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.
Verwijderd
waarom zou je een motorola willen is toch het zelfde als com21,DAlchemist schreef op 14 februari 2004 @ 00:36:
[...]
/me zou graag een geldige reden willen hebben om uit te leggen aan de helpdesk dat je modem stuk is
ik gebruik al since jaren com21, ik haal soms snelheden met 1,4mb/sec , ja echt waar
Alle proemn in n drek
maarja vraa me af wanneer zo alles eens flink beter maken dus niet upload naar 256kb maar naar iets wat lekker in verhouding staat tot mijn download
512kb of meer
begrijpen hun dna niet dat ze dna toch wel een flink stuk klanten meer zouden hebben.
hopelijk is die toekomst warin we allemaal op een glas vezel netwerk zitten tot in het huis dichter bij dan we denken.
// offtopicVerwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 02:06:
[...]
ik gebruik al since jaren com21, ik haal soms snelheden met 1,4mb/sec , ja echt waar
Gefeliciteerd met het behalen van 1.4 x 8 = 11.2 mbit op een 10mbit netwerkpoort
de reinste bullshit dus.
//ontopic
Kunnen we aub kappen over hoe we een motorola modem kunnen krijgen?
de engiste oplossing is allang gegeven :
abbo opzeggen en opnieuw aanmelden..
En ja , de pingtijden zijn een heel stuk beter met een motorola.. maar daar merk je in games ofzo geen ruk van.. de upload is gewoon dan nog steeds de bottleneck
[ Voor 6% gewijzigd door JeroenT op 14-02-2004 11:50 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 02:06:
[...]
waarom zou je een motorola willen is toch het zelfde als com21,
de com21 gaat maar tot 1,2 mb/s....
Berekenigetje:
de Com21 kan maximaal met 10Mbit naar je pc toe,
10/8=1,2
ontopic maar ff
imho mogen ze de upload wel naar 512 oid sturen, met 380 down heeft 32 up niet echt veel nut denk ik :\ met gamen lijkt het me een vrij grote vooruitgang, niet dat de pings slecht zijn... in CS haal ik geregelt pings van rond de 20
niet eerlijk ik slaap half, rekenen is dan moeilijk... zelfs met calculator
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 03:00 ]
Bierkameel: ik heb dit al eerder aan je willen vragen - wie is het miesje in je icoon? Een model/filmster/acrice?
//end totaaaaaaaaaaaaaaal offtopic
Niks on-topic te melden. Behalve dat ik zowat in slaap val. Oh nee.. da's ook offtopic.
no comment
Tis nog maar zeer de vraag of het daadwerkelijk gaat gebeuren. We zitten al halverwege de maand.hplos.nl schreef op 14 februari 2004 @ 12:06:
Dus 't is echt zo dat de upload deze maand omhoog gaat?
eindelijk!!
is er al meer bekend over het @home super abbo?? (welke poorten er allemaal open staan e.d.) * hplos.nl wants port 25....
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Denk dat port 25 echt niet open gaat hoor, en terecht. Als je die opengooit, kan je rekenen op duizenden of tienduizenden spammails vanuit het @Home-domein (allerlei virussen die spamproxies installeren etc).hplos.nl schreef op 14 februari 2004 @ 12:06:\
is er al meer bekend over het @home super abbo?? (welke poorten er allemaal open staan e.d.) * hplos.nl wants port 25....
Virussen? Scan ze hier!
Heb ik iets gemist ? Waarom kunnen ze niet beginnen in limburg ? Naar mijn weten loopt het @home netwerk in limburg beter dan elders in het land (ik zie althans weinig klachten in verhouding met elders).Bigbot schreef op 14 februari 2004 @ 02:35:
als ze gaan verhogen kunnen ze niet beginnen in limburg
Dat het economisch beter is om te beginnen in de randstad is iets anders
Wat een onzin, dat is bij andere providers toch ook niet zo? En die hebben ook een lamme abuse-desk.wildhagen schreef op 14 februari 2004 @ 13:13:
[...]
Denk dat port 25 echt niet open gaat hoor, en terecht. Als je die opengooit, kan je rekenen op duizenden of tienduizenden spammails vanuit het @Home-domein (allerlei virussen die spamproxies installeren etc).
Geef desnooods via een scriptje alla het aanmaken van extra emailaccounts een mogelijkheid om poort 25 weer open te zetten. Daar kan je dan direct een openrelay-check bij in bouwen.
Die spamproxies zijn er nu ook al bij honderden @Home abonnees. Ik draai om de paar weken een lijst uit van 'geinfecteerde' @Home abonnees en stuur die naar abuse@home. Niet dat het wat uitmaakt. Het openen van poort 25 gecombineerd met een actief anti-relay beleid zou m.i. prima werken.Denk dat port 25 echt niet open gaat hoor, en terecht. Als je die opengooit, kan je rekenen op duizenden of tienduizenden spammails vanuit het @Home-domein (allerlei virussen die spamproxies installeren etc).
wel handig om grote files mee uit te wisselen....
En het is gewoon een kwestie van de mailserver goed beveiligen en ik heb zelfs @Home laten testen op open Relay
Maar ja, een paar verzieken het altijd voor de rest
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
je kan wel alle 1024 inkomende poorten (doen sommige providers) dichtzetten, maar daar mee los je het ook niet op
zijn zat mensen die trojans en backdoors op hun pc hebben staan. Daar heb je veel meer overlast van denk ik.
@home heeft een officieel persbericht naar buiten gebracht waar dit in medegedeelt werd.. en dat was een week terug.. dus ze hebben nog 3 weken.Bolk schreef op 14 februari 2004 @ 13:09:
[...]
Tis nog maar zeer de vraag of het daadwerkelijk gaat gebeuren. We zitten al halverwege de maand.
hoop dat dit stukje offtopic nog wel mag aangezien er ook een deel ontopic komt in deze post.
blikseminslag naabootsen
bij de telefonisch helpdesk is helaas nog geen enkel bericht (helemaal niets) meer bekend over een meer exacte datum. Sterker nog: daar weten ze helemaal niet van een persbericht af. Het enige dat ze weten (en mogen vertellen) is DAT de verhoging eraankomt.
Overigens is het ook zo dat (door rare interne communicatiestructuren) de mailhelpdesk ( support@home.nl ) vaak eerder op de hoogte is van de nieuwste nieuwtjes in vergelijking met de (ook nog duurdere
dus je kan beter mailen dan bellen naar @home over dit onderwerp....
[ Voor 6% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 14-02-2004 21:15 ]
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Zeker weten? Ik herinner me alleen een persbericht van Chello waarop @Home een reactie gaf (webwereld).m3gA schreef op 14 februari 2004 @ 18:13:
@home heeft een officieel persbericht naar buiten gebracht waar dit in medegedeelt werd.. en dat was een week terug.. dus ze hebben nog 3 weken.
Een reactie gaf in een perscommuniqué of -bericht dusrvm schreef op 14 februari 2004 @ 22:17:
[...]
Zeker weten? Ik herinner me alleen een persbericht van Chello waarop @Home een reactie gaf (webwereld).
en word het geen verhoging van 128kb naar 256kb mar direct naar 512 of hoger en word ook de download omhoog gegooid.
nu weer terug in de werkelijke wereld.
leuk zou het wel zijn.
LolBigbot schreef op 14 februari 2004 @ 22:49:
nu weer terug in de werkelijke wereld.
leuk zou het wel zijn.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Verwijderd
Zolang ik geen mail in mijn mailbox heb gehad geloof ik er niets van. Misschien dat er iets op handen is, maar ja, zolang @home ZELF niets van zich laat horen, zijn ze ook aan geen enkele termijn gebonden.
Verwijderd
tenzij ze natuurlijk gaan zeggen: over twee weken krijgt de randstad een snelheidsverhoging, en in de loop van het jaar zal de rest van nederland volgen..... brrr lopen gewoon rillingen over me rug als ik daarover nadenk!
Maar goed - in het artikel op WebWereld van 9 Feb wordt gezegd "binnen een maand". Dat wordt dus iig voor 9 Maart.
btw: de speculaties en geruchten kwamen toch niet van de helpdesk? Maar uit een Personeelsblad van Essent, en van een Dealer die geinformeerd was over een aankomend UL verhoging? Voor zover ik weet heeft de helpdesk tot nu toe alleen maar medegedeeld dat de UL ergens in Q1 2004 komt.
//Edit:
M3gA:
25%? Damn, da's best veel. Even checken - die hadden allemaal BB?
Al de BB gebruikers die overstappen maken plaats voor mensen met Budget abo's
[ Voor 128% gewijzigd door lordsnow op 15-02-2004 11:14 . Reden: zpelvauten ]
je hebt de rest van het topic niet goed gelezen?Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 05:14:
Ze hebbe nog geen enkel officieel persbericht naar buiten gebracht,
http://www.webwereld.nl/nieuws/17703.phtml
@Home
Kabelaar Essent ziet zich door de aangekondigde snelheidsverhoging van Chello genoodzaakt eveneens zijn snelheden aan te passen. Vooralsnog blijft deze verhoging echter beperkt tot een hogere uploadsnelheid van @Home Breedband, het duurste internetproduct van de isp.
"De uploadsnelheid van @Home Breedband zal binnen een maand worden verhoogd tot 256 Kbps", zo belooft Jan Bakker, woordvoerder van moederbedrijf Essent. "De snelheden van @Home Budget en Basis blijven voorlopig ongewijzigd. We blijven de markt in de gaten houden. Wij zien vooralsnog geen reden om de andere abonnementen aan te passen."
Dat vind ik ook geen officieel persbericht hoor... Dat is gewoon een reactie op de verhogingen van Chello. Na 3 jaar klant te zijn bij @Home heb ik inmiddels wel geleerd bij dit soort berichten niet meteen een gat in de lucht te springenm3gA schreef op 15 februari 2004 @ 09:26:
[...]
je hebt de rest van het topic niet goed gelezen?
http://www.webwereld.nl/nieuws/17703.phtml
@Home
Kabelaar Essent ziet zich door de aangekondigde snelheidsverhoging van Chello genoodzaakt eveneens zijn snelheden aan te passen. Vooralsnog blijft deze verhoging echter beperkt tot een hogere uploadsnelheid van @Home Breedband, het duurste internetproduct van de isp.
"De uploadsnelheid van @Home Breedband zal binnen een maand worden verhoogd tot 256 Kbps", zo belooft Jan Bakker, woordvoerder van moederbedrijf Essent. "De snelheden van @Home Budget en Basis blijven voorlopig ongewijzigd. We blijven de markt in de gaten houden. Wij zien vooralsnog geen reden om de andere abonnementen aan te passen."
[ Voor 11% gewijzigd door ludo op 15-02-2004 09:54 ]
waarom is het niet officieel? ze brengen het naar buiten via de persludo schreef op 15 februari 2004 @ 09:52:
[...]
Dat vind ik ook geen officieel persbericht hoor... Dat is gewoon een reactie op de verhogingen van Chello. Na 3 jaar klant te zijn bij @Home heb ik inmiddels wel geleerd bij dit soort berichten niet meteen een gat in de lucht te springen
en ze doen er een toezegging in.. dus ze kunnen er nu niet meer onderuit
tevens heb je het probleem dat ontzettend veel abbonee's weglopen. op mijn afdeling op het werk is al rond de 25% van de mensen overgestapt op ADSL
ze kunnen echt niet meer te lang wachten..
@Home verandert (bijna) nooit hun product specificaties. Ze zitten nu al jaren op die 128kbit up. Dús, áls ze nu gaan verhogen, doen ze dat misschien wel met zó'n grote sprong dat ze de komende 5 jaar weer zoet zijn
[ Voor 7% gewijzigd door Wekkie op 15-02-2004 11:49 ]
I've got a feeling...
Zou wel leuk geweest zijn, maar helaasch...Wekkie schreef op 15 februari 2004 @ 11:48:
Even een redenering.
@Home verandert (bijna) nooit hun product specificaties. Ze zitten nu al jaren op die 128kbit up. Dús, áls ze nu gaan verhogen, doen ze dat misschien wel met zó'n grote sprong dat ze de komende 5 jaar weer zoet zijn1mbit ofzo
#
Dat is dus wel een persbericht of perscommuniqué ........ludo schreef op 15 februari 2004 @ 09:52:
[...]
Dat vind ik ook geen officieel persbericht hoor... Dat is gewoon een reactie op de verhogingen van Chello. Na 3 jaar klant te zijn bij @Home heb ik inmiddels wel geleerd bij dit soort berichten niet meteen een gat in de lucht te springen
Ga er nou maar vanuit dat het op z'n minst wel het plan is om de verhoging nu binnen een maand door te voeren.
Verwijderd
ik vind dit nogal tegen vallen dus daarom gaan we ook over op @home breedband met een snelheid van 350 kb/sec. dit is een stuk lager dan @home ons beloofd wie heeft hier nog meer last van?
Watnou een stuk lager! @home beloofd tussen de 2-8 Mbit, dat deel je door 8 dus dat is tussen de 250-1000 KB/s ofzo.Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 16:20:
Wij hebben nu sinds januari @home basis en halen een snelheid van 40kb/sec
ik vind dit nogal tegen vallen dus daarom gaan we ook over op @home breedband met een snelheid van 350 kb/sec. dit is een stuk lager dan @home ons beloofd wie heeft hier nog meer last van?
Je hebt echt niks te klagen hoor.
Dit topic is gesloten.
![]()