Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcvdt
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-07-2022
Nee, alleen met de genoemde bitrates. De verkoper noemde het bijgeleverde snoertje nog als probleem, maar dan zou je bij de overige bitrates ook problemen verwachten.
Heeft iemand de line-in opname wel eens gebruikt?

CIAO

pcvdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik gebruik em tog wel af en toe.
En het kan idd aan het kabeltje liggen (hij kan misschien niet voldoende geluid vervoeren).
Probeer het eens met een ander kabeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet één van jullie misschien hoe de Xen zich gedraagt bij warme en koude weersomstandigheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben in de Winter aan het schaatsen op de (kunst)ijsbaan en ook uit me broekzak vaak en buiten zelf ook, hij heeft er geen problemen mee.
Warmte kan ik natuurlijk neit echt testen he want ut blijft tog wel koud.
Maar ik neem aan dat ie dat makkelijk pakt.
Maar waarschijnlijk wordt in felle zonlicht het display een klein beetje minder leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze speler nu enkele dagen en wilde er andere oordopjes voor halen, nu vroeg ik me af: gebruikt deze speler de oordopjes als antenne of zit de antenne in de speler 'gebakken'?
Ik dacht zelf Sony oordopjes te gaan halen (die sennheiser dopjes bijgeleverd zitten nie echt top!), iemand een goeie speciefieke hoofdtelefoon/oordopjes voor deze speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Speler gebruikt het draad als antenne voor de radio!
En Sony heeft best wel dik draad en de radio werkt dan ook toppie (eigen ervaring).

Ik heb zelf de Sony MD21-LP gekocht bij de Block voor EURO 29,99 d8 ik.
Zijn zeker goede oordopjes voor een lage prijs en blijven echt goed in je oor steken.
Wel een paar dagen laten inspelen voor goed geluid :)

Check anders ook de welbekende Oordopjes topic op deze forum:
Wat zijn goede oordopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag op sony-overtoom.nl bij MDR-ED21 LP staan:
Met extra breed frequentiebereik
Heeft dit te maken met de radio-ontvangst? Of ben ik hier een megadomme vraag aan het stellen :?

Oh wacht ik zal hem ff in een ander topic doen (hoort hier nie echt he)!! |:(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maakt neit uit hoor.
De volgens mij is de frequentiebereik het aantal tonen (hoog en lage tonen).
Hoe breder hoe beter.
Heeft alleen nix met het draad te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik hem regelmatig om mijn dj-setjes te recorden en werkt perfect.
Wel moet je opletten dat je inganssignaal niet te luid is. digitale opnames mag je niet oversturen.
Dus waarschijnlijk staat de bron die je op je line in zet gewoon te luid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

ik vroeg me af of je ook mp3's vanaf de Xen naar je pc kunt sturen... Dit kan bijvoorbeeld niet bij de I-River 180 (copyright geneuzel) die ik nu heb, maar morgen weer retourneer... Ieg een functie die me wel handig lijkt.

Tevens vraag ik me af hoe de opnamefunctie is... ik wil er nl besprekingen enzo mee opnemen (handig gezien ik meestal de verkeerde aantekeningen maak)... hoe is de kwaliteit als je em bijv onder een blouse draagt en dan een dialoog met een ander op een afstand van pak em beet 3 meter voert?

En what's the deal met die verschillende merknamen? VaiOx en Ezav

Enne wat is nu eigenlijk de allerbeste mp3speler? en hoe verhoud de Xen zich daarin?

Alvast bedankt,

B :+ b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Xen wordt gezien als je externe harde schijf.
Je kan MP3'tjes dus van de Xen naar de PC en andersom.

De opnamefunctie werkt zeker goed!
Ik heb me speler meestal in me broekzak en soms druk ik per ongeluk op de Rec toets en gaat ie opnemen, ik hoor gewoon echt alles er doorheen (zelfs auto's op straat).
Dus dat moet zeker goed zijn!
En het gaat al tot 96kbits

Door het bedrijf SIMS wordt ie gemaakt.
Ezav is de Engelse verspreider en VaiOx is de Duitse verspreider.
Ze zijn allemaal identiek!

Voor Flash MP3 spelers staat de Xen toch echt bovenaan.
Dit vanwege zijn grootte en de output is veel hoger vergeleken met de meeste MP3spelers.
Hij is namelijk 2x20mW terwijl sommigen maar 5~10mW hebben.
Ook vanwege dat de Xen vaak nieuwe firmware updates krijgt voor meer funxties.
De Direct MP3 Encoding is ook een speciaal iets wat de meeste niet hebben.

Alleen de iRiver heeft weer de voordeel dat ie OGG Vorbis ondersteunen en dat doet de Xen niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>>Voor Flash MP3 spelers staat de Xen toch echt bovenaan.
Hoe lang gaat een dergelijk (flash) systeem eigenlijk mee(herschrijfbaar)?...

>>De Direct MP3 Encoding is ook een speciaal iets wat de meeste niet hebben.
Wat houdt dat precies in? Hardwarematig ofzo? En doet de rest het dan middels het "os"?

>>Alleen de iRiver heeft weer de voordeel dat ie OGG Vorbis ondersteunen en dat doet de Xen niet :([

Zijn die codecfratsen niet met een firmware update op te lossen (mits de producent meewerkt)?

Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Flash chips zijn gewoon tigmiljoen x herschrijfbaar :)

Direct MP3 decoden* is eigenlijk dat je via de Line-In MP3 files kan maken

En de fabrikant wilt niet meewerken aan Ogg ondersteuning :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig of er ook een 512 MB versie verkrijgbaar is? Ik heb ergens gelezen van wel, maar ben hem verder nog nergens tegen gekomen! :'(

Wat betreft de handleiding: op http://www.tu-and-tu.com/XEN_Handleiding%20Nederlands.pdf staat een Nederlandse handleiding van de MP3 speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er bestaat al de Ultra Xen.
Deze is 512mb en is in het zilver verkrijgbaar met een negatief oranje verlicht display.

Bedankt voor de handleiding trouwens, deze zal ik evne op de frontpage zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 13:18:
Er bestaat al de Ultra Xen.
Deze is 512mb en is in het zilver verkrijgbaar met een negatief oranje verlicht display.

Bedankt voor de handleiding trouwens, deze zal ik evne op de frontpage zetten :)
En is die 512 MB ook verkrijgbaar in Nederland? Want ik zit sterk te twijfelen of 256 MB wel voldoende voor me zal zijn. Hoeveel nummers kunnen er over het algemeen op een 256 MB speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de 512mb verise is nog niet verkrijgbaar in Europa.

256mb:
WMA = 8-10 albums = 140 nummers bij mij @ 64kbit
MP3 = 4-5 albums = 70 nummers @ 128kbit ABR

Voor mij is het te weinig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 128mb versie kan er toch al gauw zo'n 25-30 nummers op kwijt meer dan genoeg voor de 2 uur op een dag dat ik hem gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 11:53:
Weet iemand toevallig of er ook een 512 MB versie verkrijgbaar is? Ik heb ergens gelezen van wel, maar ben hem verder nog nergens tegen gekomen! :'(
Ja, ik heb hem hier sinds vanochtend naast me liggen (de zwarte uitvoering) Via ebay.com (seller mp34less.com) , 209 EUr + 16 EUR verzekerde verzendkosten (uit Canada). Ik had geen douane-gezeik en hij werkt prima! Bij de Mediamarkt koop je voor 209 EUR de 256 MB versie. Levertijd: 1 week. Ik ben tevree!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem nu 3 maand en toch een eerste min-puntje ondervonden.
De "joy-stick" is er al een paar keer losgekomen(zit er gewoon opgeklikt,dacht eerts dat hij afgebroken was :X ), gelukkig bleek hem steeds in mijn zak te zitten en ben ik hem nog niet verloren.
Toch mee oppassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 17:44:
Ik heb hem nu 3 maand en toch een eerste min-puntje ondervonden.
De "joy-stick" is er al een paar keer losgekomen(zit er gewoon opgeklikt,dacht eerts dat hij afgebroken was :X ), gelukkig bleek hem steeds in mijn zak te zitten en ben ik hem nog niet verloren.
Toch mee oppassen.
Jah dit had ik ook.
Als je een beetje ruw een aantal kanten op gaat dan kan het een beetje loslaten.
Als je heel voorzichting bent gebruik je seconde lijm (echt heel weinig) en doe je em er weer snel op.
Heb ik ook gedaan en zit nu weer vast en is onmogelijk eraf te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 17:49:
[...]

Jah dit had ik ook.
Als je een beetje ruw een aantal kanten op gaat dan kan het een beetje loslaten.
Als je heel voorzichting bent gebruik je seconde lijm (echt heel weinig) en doe je em er weer snel op.
Heb ik ook gedaan en zit nu weer vast en is onmogelijk eraf te halen :)
Ja, dit werd ook gezegd op het forum bij dealcat.de........

Verder vind ik jammer dat er geen volumenormalisatie op zit niet alle nummers worden even hard afgespeeld. En de koptelefoon heeft ongelijke snoeren kwa lengte: erg irritant die scheve draad......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 18:07:
[...]

Ja, dit werd ook gezegd op het forum bij dealcat.de........

Verder vind ik jammer dat er geen volumenormalisatie op zit niet alle nummers worden even hard afgespeeld. En de koptelefoon heeft ongelijke snoeren kwa lengte: erg irritant die scheve draad......
voor je 1ste probleem.
Gewoon je muziek converteren naar ene bepaalde extencie en even "normalizer" aanvinken ;)

De 2de probleem is geen probleem.
Het werkt zo eigenlijk. de linker oordopje doe je gewoon in je oor.
de Rechter draad is een stuk langer (en een heel stuk korter bij de linkerkant), deze moet je achter je nek laten gaan en in je oor doen.
Zo hoort het.

Zo zijn wel meerdere oordopjes trouwens gemaakt, wen er maar aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 18:17:
[...]

De 2de probleem is geen probleem.
Het werkt zo eigenlijk. de linker oordopje doe je gewoon in je oor.
de Rechter draad is een stuk langer (en een heel stuk korter bij de linkerkant), deze moet je achter je nek laten gaan en in je oor doen.
Zo hoort het.

Zo zijn wel meerdere oordopjes trouwens gemaakt, wen er maar aan ;)
Ja ja..... dat klinkt logisch! Zit wel OK idd.....

En hoe verwijder ik een LEGE map?? Dat zie ik nergens....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Via Windows Verkenner :P
Via de Xen doet ie het op 1 of andere manier niet, alleen de inhoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
!!Nieuwe Firmware released!!

Deze is uitgegeven door: EZAV
Versie nr. 1.40E
Grootte: 1.189kB

Nieuwe functies t.o.v. van v1.31E

- By second resuming function
- Play speed adjusting function
- Time step function
- Pause recording function
- Sleeping
- Level display
- 3D
- Bookmark function

WMA en ASF supporten nu andere bitrates.

Voor meer informatie over al deze functies moet je het pakketje van v1.40E download en daarin vind je een PDF met al het informatie.

Link @ startpost

!! Nieuws !!
Binnenkort zal de nieuwe MP3 Speler van EZAV gaan verschijnen.
Ik kan je de specs nog niet verklappen, maar het wordt volgens hun de beste speler tot nu toe.
De speler zal hoogst waarschijnlijk verschijnen in Juni/Juli, het is nog onbekend wanneer hij uitkomt in Nederland, maar daar zal ik jullie natuurlijk over informeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk er nu ook over om de xen te gaan kopen, de 128 mb omdat ik al 4 andere mp en mp3 cd spelers heb, deze is dus puur bedoeld om mee te nemen naar school in mijn broekzak. de specs lijken klein maar kan iemand misschien een foto maken van de xen in zijn hand? want ik wil hem naast mijn mobiel meenemen in mijn broekzak dus dat meot wel passen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die bookmark functie niet echt een bookmarkfunctie :?
Als ik het goed begrijp kan je stukjes in nummers bookmarken en niet een bookmarklijst aanmaken met volgorde van nummers. Tenminste, het is mij nog niet gelukt. Of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Japser24
Je kunt op de foto op de startpost al zien hoe groot hij is t.o.v. mijn SonyEricsson T300 en van een AA batterij
Wat ik toen had gedaan was het formaat gewoon tekenen op papier en dan zie je hoe klein hij is ;)

@reevar
De bookmark functies is idd om alleen stukjes van nrs af te spelen op de volgorde hoe jij het wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 18:10:
@Japser24
Je kunt op de foto op de startpost al zien hoe groot hij is t.o.v. mijn SonyEricsson T300 en van een AA batterij
Wat ik toen had gedaan was het formaat gewoon tekenen op papier en dan zie je hoe klein hij is ;)
haha doe ik ook altijd, en heb ik al gedaan ;) maar "in het echt" is het toch wel iets anders (die foto's heb ik al gezien)
maar past hij makkelijk naast je telefoon in je broekzak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11-2023
Waarom deze nemen en niet de iRiver iFP390T? Ik twijfel tussen die iRiver en deze Xen, maar die iRiver lijkt betere specs te hebben, of zie ik iets over het hoofd? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Jasper24,

Net geprobeerd en past makkelijk naast mijn GSM in me broekzak.
Maar het zit echter lekkerder als je het in een andere broekzak doet ;)

@ulixes,

De Xen is al 40 euro goedkoper.
Heeft 40mW output (de iRiver maar 24mW)
Hij is ook kleiner
En heeft Line-In

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 22:36:
@ulixes,

De Xen is al 40 euro goedkoper.
Heeft 40mW output (de iRiver maar 24mW)
Hij is ook kleiner
En heeft Line-In
- slechts 21 euro verschil waar ik één van deze twee ga kopen :P (www.hcw.be)
- 40mw = 2 x 20 mW ? Maar op ez-av.com, mp3cdspeler.nl en mp3man.be lees ik 2 x 12mW, dus net zoveel als de iRiver, die het bovendien met 1 batterij minder doet
- een centimetertje verschil maakt me niet zoveel uit, plaats genoeg in mn jaszak
- ook de iRiver heeft line-in B)

De iRiver heeft ook nog enkele leuke extra's die de Xen niet heeft, bijv:
- shuffle van alle bestanden op de player (!)
- mogelijk support voor .ogg
- naamgeving van radiostations
- verschillende instelling voor gewone en herlaadbare batterijen om accurater te meten

'k Vind de Xen wel veel mooier, hij lijkt me ook handiger om te bedienen. Paar vraagjes:

- hoelang houdt hij het echt uit op die 2 aaa'tjes (en laat je hem dan ook hard genoeg spelen, maw op een respectabel volume ? :) )
- is de geluidskwaliteit goed (goeie bassen zijn belangrijk voor mij en wanneer ie iets luider staat wil ik geen gekraak horen :P )
- hoe zit het met dat klepje voor de usb-poort op de speler? op het forum van ez-av was er nl een klant die het nogal slapjes vond 8)7
- is het probleem met de koreaanse tekens in de id3-tags ondertussen opgelost met de nieuwe firmware?

thx 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Over de output.. door een Firmware change hebben ze er dus 2x20mW er van kunnen maken.. dit as een bug in versie 1.0
De radio heeft 2x12mW

De Xen shuffeld ook perfect bij mij hoor!

BTW heeft de Xen M-Sync om songteksten op je Xen gesynched af te spelen en customize-able fonts zodat je andere lettertypes in je speler kan krijgen :)
- hoelang houdt hij het echt uit op die 2 aaa'tjes (en laat je hem dan ook hard genoeg spelen, maw op een respectabel volume ? )
Ik heb em op mijn fijne GP batterijtjes zo'n 15uur kunnen volhouden met een gemiddelde volume van 20 (redelijk hard, 2/3 van wat ie kan)
- is de geluidskwaliteit goed (goeie bassen zijn belangrijk voor mij en wanneer ie iets luider staat wil ik geen gekraak horen )
Je hebt presets van de Equalizer met de functie DBB (Double Bass), deze zrogt voor extra veel bass van wat ie al had!
En je kan zelf 2 custom equalizers instellen naar jouw voorkeur (ook dus met lekkere bass).
Ik vind de bass echt wel geweldig op dit ding.
Vergelijk het maar met WinAmp en je koptelefoons zo afgesteld dat ie net niet kraakt, of Windows Media Speler zonder SRS.
hoe zit het met dat klepje voor de usb-poort op de speler? op het forum van ez-av was er nl een klant die het nogal slapjes vond
Hij had toevallig een spelertje die idd niet zo tof is, ze hebben duizenden van die krengetjes en er kan heus wel 1 minder gooie bijzitten :)
Bij mij zit ie toppie hoor :)
- is het probleem met de koreaanse tekens in de id3-tags ondertussen opgelost met de nieuwe firmware?
Dit probleem is er nooit geweest.
De Xen heeft M-Sync, hiermee kan je lyrics zoals hierboven gegeven zien op het schermpje.. Deze had ene probleem met de appelstrove die hij als een koreaans tekentje weergeeft.
Deze is weer opgelost met de modified Font.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
Mja om toch nog effe door te neuten :P

1) zoals iemand op ez-av schrijft: Why isn't it possible to shuffle between songs from different folders?? Je kan wel files binnen één bepaalde map in shuffle-mode afspelen, maar dat is helaas niet mogelijk voor alle bestanden op de speler.

2) waar staat dan dat ie tot 20 mW gaat? :|

edit: ik zal er in elk geval nog een nachtje over slapen en dan wel zien :)
thx voor de info!

[ Voor 14% gewijzigd door ulixes op 09-04-2004 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 16:17:de specs lijken klein maar kan iemand misschien een foto maken van de xen in zijn hand? want ik wil hem naast mijn mobiel meenemen in mijn broekzak dus dat meot wel passen..
zie http://www.advancedmp3pla...ts/xen/xenlargeinhand.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1) Waarom denk je dat je mappen kan maken...
Om juist die MP3's apart te houden, dat heb ik daar op reply'ed

2)
INFO:

Size : About 75(H) x 35(W) x 17(D)mm
Weight : About 40g (W/O Battery)
E / P : 20mW(L) + 20mW(R)
PC Interface : USB 1.1
(Mass Storage)
Afbeeldingslocatie: http://www.vaiox.de/Images/xen/12mW.jpg
This player provides 20mW output for better sound quality.
De Duits site voor de Xen, hun gebruiken v1.30 standaard..
http://www.vaiox.de/xen.htm

Edit:
Op ez-av.com staat het ook dat hij "E / P : 20mW(L) + 20mW(R)" bij specs :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:19

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Hmmz, ik zit met een klein probleempje.
Ik heb de Zen nu een weekje en wil nu de 1.40E erop zetten ipv. de 1.30E die er nu op staat.

Dus ik heb eerst music friend geinstalleerd. Toen menu, firmware upgrade, play en aangesloten aan de USB kabel. Maar als ik nu in Music friend op upgrade klik krijg ik de volgende foutmelding :
USB connection with adevice is not completed, please check the condition of USB cable.

A device have to be connected with PC under "update mode" to proceed the work related in font or firmware.
Ook viel het me op dat toen ik het apparaat voor het eerst met de firmware aansloot dat er een driver geinstalleerd moest worden. Maar die van de CD is "invalid".

Weet iemand een oplossing???

Configuratie:
Athlon XP 2800@3200
WinXP pro

[ Voor 3% gewijzigd door Xaverius op 09-04-2004 13:55 ]

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xaverius,

Op de front page heb ik als het goed is Music Friend v1.10 neergezet.
Deze heeft ook een driver die hij meteen mee installeerd.
Daarmee zou je probleem opgelost moeten zijn.

Trouwens haal a.u.b. de Code tag weg, deze maakt de lay-out verrot.. gebruik dan quote ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 10:28:
1) Waarom denk je dat je mappen kan maken...
Om juist die MP3's apart te houden, dat heb ik daar op reply'ed
I know, maar just fyi: op de iRiver kan je zowel de bestanden in één bepaalde map als alle bestanden op de speler laten "shuffelen" :P

Ow ja nog één vraagje, die "soundmeter" die op de plaats van die smiley komt, kan je die ook gewoon uitschakelen?

greetz 8)

[ Voor 5% gewijzigd door ulixes op 09-04-2004 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 13:49:
Xaverius,

Op de front page heb ik als het goed is Music Friend v1.10 neergezet.
Deze heeft ook een driver die hij meteen mee installeerd.
Daarmee zou je probleem opgelost moeten zijn.
Dus niet. Die heb ik in eerste instantie al gebruikt nadat ik op een andere computer dezelfde problemen had, ook met winXP zonder service pack 1. De tweede computer heeft wel service pack 1
Trouwens haal a.u.b. de Code tag weg, deze maakt de lay-out verrot.. gebruik dan quote ofzo :)
Yes Sir 8) (ik wist niet dat er nog mensen op 800x600 aan het browsen waren...)

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ulixes,
Ok dat is dan wel beter dan de Xen (je kan niet alles hebben :P)
En er is een optie om de soundmeter uit te schakelen :)

Xaverius,
Raar probleem hoor, probeer een andere USB poort misschien.
Als je Music Friend installeerd hoort ie ook meteen te werken.
Oja un-installeer ook de oude Music Friend voordat je de nieuwe erop zer :)
Yes Sir (ik wist niet dat er nog mensen op 800x600 aan het browsen waren...)
Ik draai zelf op 1280x1024 hoor :)
Maar de layout ziet er lelijk uit als 1 berichtje ineens zo breed is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Op beide computers is vandaag voor het eerst music friend geinstalleerd. Op computer 1 vanaf de CD. Op computer 2 vanaf de startpost. Allebei versie 1.10

Ik heb net op computer 2 het via een andere USB-poort geprobeerd, lukt ook niet.

Ook heb ik even bij de devicemanager gekeken en die ziet een onbekend apparaat. Alleen de driver TCC 730 USB is invalid. Windows wil ze niet installeren...
De precieze melding is "A service installation section is invalid". En dan kapt ie er mee...

Iemand???

Trouwens, is die TCC 730 driver soms een algemene driver??? Ik kwam op de mobiblu-site ook al vragen over deze driver tegen. Is er iemand anders die een te installeren versie van deze driver heeft???

[ Voor 18% gewijzigd door Xaverius op 09-04-2004 14:25 ]

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de TCC 730 driver is zeg maar de driver om te upgraden, anders is het een Externe HDD

Probeer em eens handmatig te installeren,
Device Manager -> je corrupte TCC 730 USB :) -> Eigenschappen -> Stuurprogramma -> Stuurprogramma Updaten.

En dan je Music Friend CD erin gooien ;)
Hopen dat het lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Nou, na 3 keer de driver opnieuw geinstalleerd te hebben :( kreeg ik nu ineens de keuze welke versie ik wilde installeren omdat er 2 opties waren, toch maar even een andere naam gekozen. })

Gelukkig doet hij het nu goed. Hij draait op 1.40E!!! :Y)

Het stelt ook allemaal niks voor, als de driver maar geinstalleerd is :D

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
naja is alles weer goed gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Nog een eigenaardigheidje. Het kan zijn dat ik ergens helemaal overheen kijk, maar als ik in een map kom dan zijn de bestanden op omgekeerde volgorde gesorteerd.

Met andere woorden, het laatste nummer staat bovenin en het eerste nummer staat onderin. Is dit ook weer andersom te krijgen???

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lol dat heb je zelf zo erin gezet :)
Je moet ze ook goede volgorde kopieren van HDD en plakken in de speler.
Dan staan ze goed ;)

Zorg ervoor dat je de bestanden schikt op namen (sorteerd ie van A-Z :))
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten jullie ook of en zo ja hoe je mp3's van de speler over kan zetten naar je PC met de Xen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 13:20:
Weten jullie ook of en zo ja hoe je mp3's van de speler over kan zetten naar je PC met de Xen?
gewoon met het usb kabeltje en dan drag en drop in de verkenner ? t'is tenslotte gewoon een verwisselbaar station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week wordt ie thuis bezorgd! :9~

Weten jullie trouwens waar ik de accessoires kopen kan: de stereo mic en het plastieken beschermhoesje?

Trouwens: heeft er al iemand een betere hoes op de kop weten te tikken?

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi! Heb 'm binnen!

Alleen ben ik nogal een digibeet! Weten jullie waarom mijn XP geen verwisselbaar medium herkent als ik de Xen aansluit? De driver is wel juist geinstalleerd.........

Ik begrijp het niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 18:21:
Hoi! Heb 'm binnen!

Alleen ben ik nogal een digibeet! Weten jullie waarom mijn XP geen verwisselbaar medium herkent als ik de Xen aansluit? De driver is wel juist geinstalleerd.........

Ik begrijp het niet!
ik denk dat je hetzelfde probleem hebt als xaverius. Probeer dus nog eens de driver te installeren. Heb je ook de keuze tussen 2 drivers net als xaverius?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eumh.. laat de speler uit en sluit em dan aan.
Dan zal ie even een nieuwe hardware herkennen and zal ie komen met de melding dat er een vaste schijf is ontdekt (krijg je hetzelfde menuutje als wanneer je een CD in je speler doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg bedankt!

Daar was ik nooit achter gekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
haha succes nog ermee! ;)
De handleiding wilt soms trouwens ook wel helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 13:18:
Ik heb toch nog een vraagje :P
Als je em aansluit op je PC krijg je dus een externe schijf.
Maar daarop is er altijd een klein onzichtbare bestandje dat volges mij iets van config.sys heeft.
Het is 2kB groot. (ehhh... klein :P)
Wat gebeurd er als je deze verwijderd?
Dat heb ik dus gedaan... 8)7 In de handleiding of op de website ez-av.com staat niets over systeembestanden, dus dacht ik dat het een bestandje van WinXP was. Da's toch niet zo heel gek? :?

Als ik het apparaat nu aansluit krijg ik een foutmelding dat de speler niet goed functioneert en dat windows er daarom niet mee kan communiceren. Ook op andere computers werkt het niet meer. :'(

Ik heb Mp3cdspeler.nl gebeld. Zij gaven me het nummer van hun leverancier (Tu & Tu) en zij hadden nog niet van dit probleem gehoord. Ik heb het apparaat nu netjes verpakt en opgestuurd (aangetekend & verzekerd, natuurlijk). Tu & tu heeft toegezegd het apparaat te vervangen.

Laat dat bestandje dus maar lekker daar staan. Ik vind het overigens wel vreemd dat ik het apparaat zo gemakkelijk ontregelen kan. Dat moet toch eigenlijk niet kunnen. B)

__edit__
K heb em weer terug. Bestandje dat gewist was komt terug als je het geheugen van het apparaat formateert (menu -> 5). Er was een probleem met de installatie van de drivers. Voor winXP werd geadivseerd het bestand "install 98MeXp.bat" van de cdrom uit te voeren. Alles werkt nu prima. 8)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 22:47 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet ik dat gelukkig toch ook.
Wel een beetje raar dat ze dan dit bestandje in het bruikbare flashgeheugen doen en niet in de firmware zelf.
Hierover zal ik toch EZ-AV even inlichten.

Succes, ik hoop dat je weer snel je speler terug krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4nder
  • Laatst online: 09-05-2023

S4nder

Say Hello

Ik heb vandaag de Vaiox Xen mp3-speler gekregen. Ik had hem via Ebay gekocht bij Dealcat voor €140,- (256mb versie)

Hij is erg mooi en kleiner dan ik had gedacht :)

Verbinden met de pc ging goed totdat ik MusicFriend v1.1 had geinstalleerd, omdat voordat de installatie begint de oude drivers worden verwijdert. Ik heb toen na de installatie de Xen opnieuw aangesloten op de pc (mp3speler uitgeschakeld), en toen kon ik de drivers weer zo installeren en werd hij weer herkent als Mass Storage.

Hij doet het nu prima en ik heb al de Firmware versie 1.40E erop gezet.

Ik ben er erg blij mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je zult er nog veel plezier mee hebben.
Heb ik ook nog steeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik 'm ook ga halen ondanks dat ie 170 euro is (best duur eigenlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar je krijgt dan ook iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 13:34:
Ik denk dat ik 'm ook ga halen ondanks dat ie 170 euro is (best duur eigenlijk)
Duur ben ik niet met je eens. Veel geld misschien, maar ik kan niet in je portemonnee kijken. :P

Als je de pricewatch erop naslaat, de 256mb speler is een middenklasser. Als je de specificaties ervan vergelijkt met de duurdere modellen dan blijkt dat het spelertje imho in aanmerking zou moeten komen voor het predicaat voordeligste keus (!) van de consumentenbond. >:)

Maak geen overhaaste beslissingen. Misschien moet je ff w88 op de 512mb versie? Of het nieuwe spelertje waarover op ez-av.com gesproken wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het nieuwe model van EZ-AV zal in Juni-July worden uitgebracht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4nder
  • Laatst online: 09-05-2023

S4nder

Say Hello

Als je op Ebay kijkt kan je de Xen mp3speler voor 140 euro bestellen bij dealcat.
Het is nog wel een aardig bedrag, maar dan heb je ook een fantastisch apparaatje. 8)

Weet iemand al wat je met de fonts kunt, trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met fonts krijg je andere lettertypes in je Xen.
Ik heb er zelf een paar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mp3cdspeler.nl heeft ook de 512MB Ultra Xen nu binnen :P Er zit ook een ander kleur display in (oranje) en heeft inplaats van 12mW zelfs 20mW output....

http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=529

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 16:19:
mp3cdspeler.nl heeft ook de 512MB Ultra Xen nu binnen :P Er zit ook een ander kleur display in (oranje) en heeft inplaats van 12mW zelfs 20mW output....

http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=529
De 256mb versie heeft ook 20mW output.. lees maar een paar paginas terug op deze topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:25
Hoe zijn de bijgeleverde oordopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De bijgeleverde oordopjes zijn de Sennheiser MX-300
Het geluid ervan is redelijk-goed maar hij blijft slecht in je oor zitten imo.
Met kussentjes kan dat verholpen worden.

Voor de rest, prima dingen hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Als jullie dit nou tegenover de iRiver 390T zetten zien jullie dan veel verschil? Mijn instinct duwt me naar iRiver maar ik ben bang dat ik dan extra voor de naam betaal. Er is een prijsverschil van ongeveer 40 euro. Is een iRiver dat waard?
Ik kan natuurlijk zelf de specificaties vergelijken maar daar begrijp ik niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandismad
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-08-2011
Ik heb net m'n player binnen gekregen (256), maar ik vroeg me af hoe ik die neck strap aan me player moet vastmaken.
Ik zie dat gaatje wel maar weet niet precies hoe ik em moet vastmaken.
Kan iemand me ff vertellen hoe please.

hollandismad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ mister_S
http://www.mp3man.nl/verg...=showcompare&Uitgebreid=Y
Een aadrige vergelijking hier, alleen de EZ-AV heeft dmv een firmware update ondersteuning voor (2x-)20mW

@ hollandismad,
Dat silveren dingetje kan je losdraaien (waar SIMS staat)
Dat draadje doe je om dat gaatje op de Xen en doe je weer om dat kleine stukje van dt silver en maak je em weer vast.
Beetje vaag dus ik hoop dat je het begrijpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Kan iemand uitleggen wat 'Distortionrate' (iRiver) inhoud. En wat is een negatief LCD (EZAV)?

ThaDemon: De EZAV kun je dus met een upgrade opkrikken naar 20mW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mister_S schreef op 02 mei 2004 @ 13:13:
Kan iemand uitleggen wat 'Distortionrate' (iRiver) inhoud. En wat is een negatief LCD (EZAV)?

ThaDemon: De EZAV kun je dus met een upgrade opkrikken naar 20mW?
Een negtief lcd is het omgekeerde van een normaal lcd bij de Xen heb je een zwarte achtergrond met witte letters ipv witte achtergron met zwarte letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb hem net binnen!!!
En hij is echt super!!! Ik heb wel de sennheiser mx 400 erbij besteld zitten lekkerder en hebben warmere geluid...dit is m'n 5e mp3 speler en deze is echt super!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het spelertje echt soepel wil bedienen houd ik 'em vast met het schermpje naar me toe. Jammer dat de tekst in het schermpje dan ondersteboven staat.

Als alleen het schermpje maar omgedraaid zou worden, dan kun je het ding ook gewoon uit je zak halen en gelijk het scherm aflezen ;). Dat kan nu niet, tenzij je de hoofdtelefoonplug naar beneden in je broekzak laat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

owja mensen ik werk trouwens op een Mac, is er een open source versie van musicfriend voor de mac of linux? Ik wil graag m'n firmware uppen, maar op m'n pc wil het niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ik heb de laatste firmware erop zitten, maar die nieuwe VU meter krijg ik niet te zien, bij mij staat nog steeds die oude linksboven in het scherm.
iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 23:54:
[...]

Maak geen overhaaste beslissingen. Misschien moet je ff w88 op de 512mb versie? Of het nieuwe spelertje waarover op ez-av.com gesproken wordt?
die heb ik al: via ebay.de/com
verkoper mp34less
209 EUR+15 verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb de speler nu een week of 2, en moet zeggen bevalt me uitstekend!

Ik had eigenlijk andere spelers op het oog, tot ik deze (mooie!) review tegenkwam. Ik heb hem via internet besteld, en heb er geen spijt van! Ik gebruik hem voornamelijk tijdens hardlopen en het naar mijn werk fietsen. Ontzettend handige bediening, die je ook blindelings kan vinden, ook al zit hij in je jaszak, of hangt hij tijdens hardlopen om je nek oid. Geluid is prima, en het beruchte klepje, ach, als je hem goed dichtklikt heb je er geen last van. Beetje jammer inderdaad van USB1.1, maargoed, kan niet alles hebben voor dit toch wel nette prijsje voor een speler die zoveel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook ..heel leuk ding! Ik moet alleen nog een goedkoop en degelijk hoesje erbij hebben (winkel in Nederland?).

Die bijgeleverde batterijen kan ik dus gewoon in mijn batterijlader doen? Ze zijn wel erg klein die batterijen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:31

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Morgen heb ik hem ook... wou eerst de mobiblu kopen, maar omdat die momenteel uitverkocht is ben ik naar een andere speler gaan zoeken.. Toen kwam ik deze speler tege, en ik was gelijk verliefd... en ik moest een mp3 speler hebben tegen vrijdag, eindejaarsreis naar Italië. 18 uur in de bus zonder muziek haal ik niet..

1 nadeel (?) vind ik wel dat er 2 batterijen in moeten...

[ Voor 28% gewijzigd door Jellabie op 12-05-2004 22:24 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 13:09:
[...]

die heb ik al: via ebay.de/com
verkoper mp34less
209 EUR+15 verzendkosten
Is het veilig om van een website buiten NL te kopen? Het is wel een koopje, kost hier 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Ik heb hem vandaag binnen gekregen... en damn... is echt te mooi.. een echte aanrader.. !

edit: ik krijg alleen de radio niet aan de praat... weet iemand hoe dat moet..? heb het gevonden :) beetje langer op menu drukken :)

edit2 : als iemand het weet zal ik het volgende week wel lezen... eerst voor 8 dagen Italië onveilig gaan maken })

[ Voor 70% gewijzigd door Jellabie op 14-05-2004 12:03 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem nu sinds januari, tot nu toe super tevreden van. Maar vorige week viel plots af en toe het linkerkanaal weg, ik dacht in eerste instantie dat het aan de hoofdtelefoon lag,maar nu blijkt dat er iets mis is met de speler ;( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Laatst online: 23-01 19:13
Waar heb je het programma 'Media Sync v1.06' voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amboe schreef op 22 mei 2004 @ 12:22:
Waar heb je het programma 'Media Sync v1.06' voor nodig?
Dat heb je nodig om firmware updates te kunnen installeren op je MP3 speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
Daar heb je toch MusicFriend voor :?
Of heeft MusicFriend meerdere functies en is Media Sync alleen bedoeld voor mensen, zoals ik, die geen 'overbodige' luxe op hun computer willen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

het alu staat al vol met fijne krasjes, en een paar op men schermpje zelf :( toch maar eens zo een tuubje gaan halen voor de krasjes uit je gsm te krijgen, zal hier ook wel op werken.

Voor de rest is het een zalig stukje speelgoed!

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil deze speler misschien bestellen en was een beetje aan het lezen. Ik zag hier een functie TEXT TO SPEECH. Heeft iemand dit al getest en hoe bevalt het?
Voor de mensen die deze speler bestellen vanuit het buitenland, hoe doen jullie het met de garantie van het apparaat? Gewoon terugsturen naar Canada ?
De zwarte speler ziet er heel mooi uit, heeft iemand ook de witte speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jellabie schreef op 24 mei 2004 @ 23:34:
het alu staat al vol met fijne krasjes, en een paar op men schermpje zelf :( toch maar eens zo een tuubje gaan halen voor de krasjes uit je gsm te krijgen, zal hier ook wel op werken.
Werkt dat spul ook op aluminium? Dat lijkt mij sterk.

Ik heb trouwens geprobeerd om andere fonts op de speler te installeren, maar dat heeft geen effect. Heeft iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 13:10:
[...]

Werkt dat spul ook op aluminium? Dat lijkt mij sterk.

Ik heb trouwens geprobeerd om andere fonts op de speler te installeren, maar dat heeft geen effect. Heeft iemand ervaring hiermee?
ik quote mijn eige:
en een paar op men schermpje zelf
volgens mij is het schermpje niet van alu ;)

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus toch het schermpje :P Ik ben benieuwd of dat polijst goedje werkt. Laat het even weten ajb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Wat zijn de risico's van het kopen van een buitenlandse site? Ik wil graag de 512MB nemen maar €299 is toch te veel. Dus misschien kan ik hem ergens anders halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 10:46:
Dus toch het schermpje :P Ik ben benieuwd of dat polijst goedje werkt. Laat het even weten ajb.
ik had bijna zo een tuubje gekocht voor cd's en dvd, maar op de verpakking stond dat het enkel voor cd's was. De verkoper in die winkel vertelde me dat het plastiek van cd's anders is...

[ Voor 4% gewijzigd door Jellabie op 27-05-2004 00:07 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
mister_S schreef op 26 mei 2004 @ 23:53:
Wat zijn de risico's van het kopen van een buitenlandse site? Ik wil graag de 512MB nemen maar €299 is toch te veel. Dus misschien kan ik hem ergens anders halen?
Bij mp3man.nl of mp3cdspeler

kan je de Ezav Xen 512MB halen voor 299 pleurootjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mister_S schreef op 26 mei 2004 @ 23:53:
Als je op ebay.de kijkt dan heb je daar nieuwe 512 mb voor rond de 200 euro.
Als je met de verzendkosten erbij rekent zit je rond de 213 euro met 2 jaar garantie. En Duitsland is niet zo ver weg voor garantie als je gaat opsturen. Of je nou naar nederlandse online shop opstuurt of duitse maakt niks meer uit toch?
Naam verkoper: dealcat.de
Nadeel is wel: momenteel hebben ze alleen de witte, zwarte komt pas volgende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Als ik mijn eq op user 1 of op user2 zet, dan wil die er niet op blijven staan.
Ik klik het aan, ik ga terug naar men begin schermpje en dan springt die eq af.

Of ik klik het aan, wacht ongeveer een 20 tal seconden, dan springt hij vanzelf terug. maar user 1 heb ik nog nooit op het beginscherm zien staan, 3D daarentegen wel... wat doe ik verkeerd?

De Nederbelg !

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste