[NEC ND-2500/2510] media compatibiliteit

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.143 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-04-2024
Media: Philips DVD+RW
Mediacode: PHILIPS 041
Snelheid:1-4X
Gebrand op: 4X

Media: Fuji DVD-R (made in japan)
Mediacode: TYG01
Snelheid: 4x
Gebrand op: 8x

Media: Fuji DVD+R
Mediacode: RICOHJPNR01
Gebrand op: 6x

Allemaal zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41851

Is er voor de ND-2500 ook een testprogrammaatje, vergelijkbaar met KProbe? (KProbe werkt alleen met LiteOn drives, of drives met een LiteOn binnenwerk, blijkbaar.)

Ik heb hier wel gebrand:
Verbatim DataLife Plus 4x, gebrand op 4x.
MediaCode: MCC 002 (Mitsubishi Chemical Corp.)

Leest de hele DVD goed terug in zowel de ND-2500, als in mijn LG 8161B DVD-ROM. (Snelheid van teruglezen is max. 8x. Dat vind ik wel een beetje vreemd.)

Edit: Blijkbaar is de max. leessnelheid van DVD+R op 8x niet vreemd: in de review van CDFreaks doet de drive dit ook.

Het lijkt erop dat je er zonder problemen de volgende +R én -R dyes in kunt gooien:

CMC (Vooral TraxData)
MCC (Verbatim, +R en -R)
Taiyo Yuden (Ook Verbatim, +R en -R)

Verbatim schijnt te wisselen tussen MCC en Taiyo: ik heb hier twee doosjes staan, en 1 doosje bevat MCC, en het andere Taiyo +R's.

Zelfs Princo en Lead Data die als niet al te goed te boek staan worden redelijk gebrand.

Lees de review van CDFreaks hier.De algemene conclusie lijkt te zijn dat deze drive iets trager is dan zijn concurrenten LiteOn 811S en Plextor 708A, (ca. 1.5 minuut op 8x) maar hij kan weer -R op 8x branden wat de andere twee niet kunnen. Daarnaast is hij volgens de review "King of DVD write quality", waarbij de drive een groot aantal verschillende DVD's, +R als -R, extreem goed brandt. Zelfs goedkope low-quality schijven maakt hij blijkbaar erg goed.

Positive:

* First writer to support 8x DVD-R and 4x DVD-RW
* Also supports 8x DVD+R and 4x DVD+RW.
* Good CD-R writing quality.
* Outstanding DVD writing quality
* Reads CDs at 40x and DVDs at 12x
* Very good DVD packet writing performance.
* Supports DAO-RAW writing.
* Supports reading and writing of full SubChannel Data.
* Quiet operation and good build quality.
* Supports reading and writing special sized CD-R discs.
* Able to rip audio from Key2Audio and Cactus Data Shield 200 protected audio discs.
* Price.

Negative:

* Did not get perfect results in Nero CD-Speed advanced audio test.
1 Slower at CD-R and CD-RW writing compared to the competition.
1 Slower 8x DVD writing speed compared to the competition (Lite-On LDW-811S and Plextor PX-708A)
2 Does not support Mt. Rainier.
3 Reading of DVD-Video discs are locked to 5x CAV.
3 Reads music and CD-RW discs at only 32x.
* Doesn’t support “Correct EFM encoding of regular bit patterns”.
3 Slow at reading safedisc protected data discs in CloneCD
* Media compatibility could still be improved to support all discs at certified speed.
4 Does not support reading/writing discs larger than 90 minutes.
5 Can’t rip music from Cactus Data shield 100 protected music discs.

De genummerde negatives beschouw ik niet echt als negatief. Het is misschien wat minder omdat de drive minder (snelle/goede) mogelijkheden biedt, maar deze mogelijkheden zijn voor veel mensen of niet van belang, of ze zijn niet standaard, of ze kunnen met een aparte lezer worden omzeild. (Ik vind het toch al minder om mijn schrijver continue te gebruiken als lezer... waarom weet ik niet echt, maar het werd vroeger bij CDRW drives afgeraden.)

Negatives
1: Onbelangrijk. Kwaliteit is véél belangrijker dan snelheid. Wat heb je aan 1 minuut minder wachttijd, als je DVD's na 1 of 2 jaar niet meer werken, of de kwaliteit gewoon minder is?
2: Gebruik ik niet. Wordt nog niet eens door het OS ondersteund.
3: Daarvoor heb ik een aparte DVD-ROM. Lezen doe ik niet met de brander.
4: Deze schijven zijn toch al niet standaard, en werken vaan niet op audio-cd spelers
5: Misschien kan mijn LG DVD-ROM dit. Daarnaast, er is altijd wel een manier om een CD te rippen... desnoods analoog.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 41851 op 18-02-2004 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-05 10:59
Laat maar.

[ Voor 97% gewijzigd door Tycoontje op 18-02-2004 21:52 . Reden: stomme vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81237

Anoniem: 41851 schreef op 18 februari 2004 @ 21:29:

Negatives
1: Onbelangrijk. Kwaliteit is véél belangrijker dan snelheid. Wat heb je aan 1 minuut minder wachttijd, als je DVD's na 1 of 2 jaar niet meer werken, of de kwaliteit gewoon minder is?
2: Gebruik ik niet. Wordt nog niet eens door het OS ondersteund.
3: Daarvoor heb ik een aparte DVD-ROM. Lezen doe ik niet met de brander.
4: Deze schijven zijn toch al niet standaard, en werken vaan niet op audio-cd spelers
5: Misschien kan mijn LG DVD-ROM dit. Daarnaast, er is altijd wel een manier om een CD te rippen... desnoods analoog.
hier ben ik het volledig mee eens. bovendien als het om 90+ minuten gaat heb ik ook altijd mijn oude externe plextor fikkertje nog, maar ja wie wil dat? als ik mp3's op een cd zet gaan er 175 op, en bijna overal in huis /auto is tegenwoordig wel een mogenlijkheid om ze af te spelen (walkman, computer, dvd speler, autoradio)
oftewel behoorlijk zinloze optie

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Deze zaten op een 25x spindel van Philips.

Media: Philips DVD+R
Mediacode: CMC MAG F01
Gebrand op: 4x

Deze heb ik gekocht in 10x in jewelcase vorm van Philips.

Gebrand op: 6x

Media: Nashua DVD+RW
Mediacode: PHILIPS 010
Snelheid: 2,4x
Gebrand op: 2,4x

Media: Nashua DVD+R
Mediacode: DATATRAK001
Snelheid: 2,4x

allemaal gebrand zonder fouten :Y) Nero 6.3.0.3 en firmware 1.06
Afspeelbaar in drive zelf, in samsung DVD drive, vestel stand-alone en JVC stand-alone!

[ Voor 36% gewijzigd door Dukey op 19-02-2004 13:33 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Tycoontje
Ik begon het overzicht een beetje kwijt te raken en heb "even" heel het topic nagelopen. Ik heb er nog een paar schoonheidsfoutjes uit weten te halen en een paar mediacodes toegevoegd die mensen in edits hadden gezet.

Ik heb nu in comments aan het eind van elke regel in de tabel staan van wie de info afkomstig is (zie Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/view.gif View message van de startpost).

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zo, vandaag heb ik de fikker en m'n DVDs binnen gekregen. Die brander is echt sexy. 8)

De DVDs:
Platinum DVD+, Gekocht @ Cdrwinkel.com.
Media code: RICOHJPNR01

Zoals ervaringen hierboven werkt deze ook op 6x zeer goed :)
Ik zat te twijvelen om andere media te kiezen waar weinig ervaring mee is. Echter deed ik dit niet aangezien ik te weinig geld heb om het risico te nemen. :o

Geweldig topic trouwens. Dank voor de startpost update.

🌞🍃

ja de RICOHJPNR01 schijfjes zijn momenteel echt de beste, en in prijs hoeven ze helemaal niet duur te zijn.

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:09

NoTimeRemains

I know

heeft iemand al 8x platinums gezien ?

Ondanks de kritieken wat op dit merk geleverd worden vind ik dat de cd/dvd 's zich goed houden.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87513

Ja ze zijn te branden op de plextor op 8 speed. Dus het lijkt dat er een firmware aanpassing nodig is voor andere branders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als iemand mij eens even wil helpen :)

Heb sinds gisteren deze fikker aangeschaft. Zojuist m'n eerste DVD gefikt (Princo 4x -R). Nou wil ik weten hoe goed die DVD is. Ik zie hier en daar wat van die grafiekjes met PI en PO waardes. Als ik het goed begrijp is dat een manier om te kijken hoe goed de DVD gelukt is :? Hoe maak ik die grafiekjes? Ik zag ergens kprobe staan maar die geeft een foutmelding, en ik weet ook niet welke opties ik moet nemen.

edit: Nero snelheidstest geeft constante stijgende lijn aan (paar kleine dipjes van een paar pixels, niks extreems), is dat goed?

Wil namelijk mijn bevindingen aan de faq toevoegen, maar weet dus niet hoe ik eea kan controleren.

[ Voor 12% gewijzigd door Mike Jarod op 20-02-2004 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggie
  • Laatst online: 02-04-2024
Kprobe werkt alleen met lite-on branders. Ga er maar van uit dat de kwaliteit van Princo niet zo goed is. Het varieerd van "gaat wel" tot "belabberd", maar daar is de prijs ook naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Niet online
siggie schreef op 20 februari 2004 @ 15:42:
Kprobe werkt alleen met lite-on branders. Ga er maar van uit dat de kwaliteit van Princo niet zo goed is. Het varieerd van "gaat wel" tot "belabberd", maar daar is de prijs ook naar.
Ok, maar is er een manier om gefikte DVD's te testen? (behalve dan in de DVD speler proppen). Anders is de faq over mediacompatibiliteit toch ook nietszeggend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Gebruik van Nero Cd/DVD speed de overdrachtsnelheid, als je een mooie curve hebt is het een goed dvd als je een gevarieerde curve hebt is het wat minder goed.
Maar het geeft een goede indicatie van de kwaliteit van de schijfjes.

Oh ja, testen in je DVD-Rom speler niet in je DVD-writer.

"Soylent Green is people!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Niet online
Hmm dat vind ik een beetje raar. Ik lees overal dat de Princo's nogal matig zijn, maar check dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/princotest.jpg

Is dus niet echt gevarieerd, dus goed :?

Media Princo DVD-R 4x mediacode Princo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:10
Is ook zeker afhankelijk van welk type/merk brander dat je pakt. De nec1300 heeft er volgens mij stukken meer problemen mee om die princo's goed te schrijven. (zelfs op 2X) Mijn plex heeft er nogthans geen problemen mee, en tot zover ook weinig klachten zo te zien met de nec2500. Ik blijf ze in ieder geval gewoon gebruiken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De NEC2500A en de Plex708A zijn volgens de reviews de enige twee branders die op dit moment de PRINCO dye nog enigszins acceptabel kunnen branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Curve ziet er goed uit voor een Princo.
Hoe speelt het af in je DVD-player?
Volgens mijn ervaring speelt dit wel goed af!

"Soylent Green is people!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106643

NEC 2500 1.06
media SKS (RITEK R03) 8x DVD+ gecertificeerd
nero 6.303

nero geeft maximaal4x aan. wellicht bios kwestie dat die RITEK R03 er nog niet in zit.

Media Information
Region information N/A not a DVD-VIDEO
Media code/Manufacturer ID RITEK R03
Format Capacity 4.38GB(4.70GB)
Book Type DVD+R
Media Type DVD+R
Media Id Code Speed Unknown
Available Write Descriptor CLV 4.0x 5540KBps
Available Write Descriptor CLV 2.4x 3324KBps
Data area starting sector 30000h
Data area end sector 23053Fh
Linear Density 0.267um/bit
Track Density 0.74um/track
Number of Layers 1

neros CD-DVD Speed levert op:

Serial Number 423CH38S211
Drive _NEC DVD_RW ND-2500A
Firmware 1.06,4.13x
Write Transfer Rate - Average 4.13x
Write Transfer Rate - Start 4.14x,5.96x
Write Transfer Rate - End 3.26x
Transfer Rate - Average 7.99x,130 ms
Transfer Rate - Start 208 ms
Transfer Rate - End 430 ms,7 %
Random Seek Time 0,13
1/3 Seek Time 0,24
Full Seek Time 76 %,922 KB/sec,2.22 sec
1 X CPU Usage 1.94 sec,15.64 sec
2 X CPU Usage 1.83 sec
4 X CPU Usage 0.07 sec
8 X CPU Usage
Burst rate
Spin Up Time
Spin Down Time
Load Time
Eject Time
Recognition Time

en ik weet helaas niet hoe ik eenplaatje kan invoeren, maar die ziet er goed uit.
Alsiemand mij verteld hoe ik het plaatje kan uploaden, zalik at doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Niet online
Anoniem: 106643 schreef op 21 februari 2004 @ 13:05:
en ik weet helaas niet hoe ik eenplaatje kan invoeren, maar die ziet er goed uit.
Alsiemand mij verteld hoe ik het plaatje kan uploaden, zalik at doen
Screenshot kan je uploaden bv bij www.theforumisdown.com . Dan hier tussen [ img ] tags zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier ga je; de sks 8x media

[img]"http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/baboon.JPG"[/img]

[img]"http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/baboon.JPG"[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

da lukt dus zo niet ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Niet online
Joh :+

[norml][img]http://host/plaatje.jpg[/img][/]

Zie ook de Faq.

edit: je kan met dit knoppie Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/view.gif kijken hoe andere mensen hun post opgemaakt hebben :)

[ Voor 53% gewijzigd door Mike Jarod op 25-02-2004 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Danke je dus:
inderdaad.
SKS media 8x gecertificeerd; gekocht bij wikosystems.nl 84 EUR per 50 stuks

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/baboon.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29327

Wellicht begrijp ik het niet helemaal, maar als de fikker een DVD fikt, dan wil dat nog niet zeggen dat ie zonder fouten is gefikt.

Gebruik zelf veel Traxdata's 4X en in mijn NEC 1300 deden ze het prima en ook met het veriferen was alles goed. De NEC 2500 fikt ze wel maar als ik ze wil inlezen op de HD dan geeft ie CRC errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Anoniem: 29327 schreef op 21 februari 2004 @ 20:37:
Wellicht begrijp ik het niet helemaal, maar als de fikker een DVD fikt, dan wil dat nog niet zeggen dat ie zonder fouten is gefikt.

Gebruik zelf veel Traxdata's 4X en in mijn NEC 1300 deden ze het prima en ook met het veriferen was alles goed. De NEC 2500 fikt ze wel maar als ik ze wil inlezen op de HD dan geeft ie CRC errors.
En waar lees je ze dan weer mee in? Als je dat ook op je 2500 doet en je krijgt ze daar niet mee ingelezen, maar andere dvd's wel, dan kun je zeggen dat de schijfjes niet compatible zijn met de drive.

Kun je ze echter ergens anders niet op teruglezen, maar op de 2500 wel, dan zijn die schijfjes niet compatible met die andere drive, maar wel met de 2500.

Als je Nero gebruikt kun je verify aanzetten, zodat gecontroleerd wordt of wat er op het schijfje geschreven hoorde te worden er ook daadwerkelijk op geschreven is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Niet online
Dit gaat niet direct over de NEC 2500a, maar wel over geteste media, dus ik dacht dat het wel handig was om dit te melden.

Kreeg net de PCM van deze maand in m'n handen gedrukt. Daar staat een test in van verschillende media gebrand met een Plextor PX-708A (firmware 1.3), een Sony DRU-510A (firmware 1.0d) en met Nero 6.0.0.23.

Mjah wat moet je daar nou van vinden. Op het moment van tikken van deze post heeft Plextor de 1.4 firmware, en Sony de 1.0f firmware beschikbaar. Nero zit nu bij 6.3.0.3 versie. Ze hebben de test gedaan met Nero DVD speed. Kortom eigenlijk zijn alle versies zodanig verouderd dat het niet echt representatief is.

De volgende merken/schijfjes komen zeer slecht uit de bus. Zo slecht dat ze bij de PCM beweren dat deze schijfjes direct nadat ze gefikt waren niet te lezen waren in hun Lite-On LTD-166S (firmware DS31, op hun site vind ik alleen firmware DS1A :?).
• Traxdata, DVD+R, 4x, RICOHJPN-R01-01
• Emtec, DVD-R, 2x, onbekende identifier
• Sentinel, DVD-R, 2x, SKC Co., Ltd.
• Princo, DVD-R, 4x, PRINCO

Deze kwamen zeer goed uit de test:
• Fujifilm / HP / Imation / Primedisc / TDK, DVD+R, 2.4x, RICOHJPN-R00-01
• Plextor / Verbatim, DVD+R, 4x, YUDEN000-T01-00
• Datasafe, DVD-R, 2x, RITEKG03
• Sony / Verbatim, DVD-R, 4x, MCC 01RG20
• Verbatim, DVD-R, 4x, TYG01

Mijn persoonlijke ervaring met Princo 4x is helemaal nog zo slecht niet icm NEC 2500a, zie hier. Beetje outdated test als je het mij vraagt. Dankzij de nieuwere firmwares zal het vast zo erg niet meer zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Mike Jarod op 22-02-2004 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderennatasja
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-06 11:14
heb gisteren in duitsland bij de real,- dvd-r s gekocht, eigen merk (tip) brand perfect op 4x, heb er nu 3 gebakken, geen problemen, ook niet met afspelen, prijs 6,99 euro voor 5 dvd's in dvdhoes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

sanderennatasja schreef op 22 februari 2004 @ 11:54:
heb gisteren in duitsland bij de real,- dvd-r s gekocht, eigen merk (tip) brand perfect op 4x, heb er nu 3 gebakken, geen problemen, ook niet met afspelen, prijs 6,99 euro voor 5 dvd's in dvdhoes
mediacode? Lees even de eerste post om er achter te komen hoe je dit vindt. het blijkt namelijk dat verschillende "producenten" dezelfde schijfjes gebruiken en hun sticker erop plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om nog even terug te komen op mijn post en de reactie daarop:

Tijdens het verifieren gaat het mis het de Traxdata's. Dan blijkt dat de data niet goed is gebrand. De NEC2500 kan de DVD wel lezen maar geeft ergens een fout dat er een leesfout is ontstaan.

Even voor alle duidelijkheid: Ik kan alle Traxdata's en ook Intenso DVD-R gewoon fikken en hij speelt ze ook gewoon af op PC en standalone DVD-speler. Maar het verifieren gaat niet goed en als ik de DVD wil inlezen op de HD gaat het mis en geeft ie een CRC-error. Meestal op het eind van de DVD. Aangezien ik cd DVD's gebruik als backup van data moet ie wel volledig leesbaar zijn.

Ik dacht dat de Traxdata's goed genoeg waren, ook gezien de prijs. Blijkbaar niet dus. Ligt het nou aan de NEC of is Traxdata een slechte DVD? Wellicht beter om over te stappen op een Pioneer A07......?

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 29327 op 22-02-2004 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
tweakkuiken schreef op 22 februari 2004 @ 17:51:
Ik heb een aluminium kast, dus dacht ik een zilver uitvoering van deze dvd driver past wel goed. Maar als ik daar naar zoek op i'net dan vindt ik ze wel, alleen staan er steeds plaatjes bij van een witte drive. Heeft iemand een plaatje van de zilver versie?
Dit topic gaat over media compatibiliteit. Voor iets anders over de NEC ND-2500 kun je hier terecht.
Anoniem: 29327 schreef op 22 februari 2004 @ 18:02:
Om nog even terug te komen op mijn post en de reactie daarop:

Tijdens het verifieren gaat het mis het de Traxdata's. Dan blijkt dat de data niet goed is gebrand. De NEC2500 kan de DVD wel lezen maar geeft ergens een fout dat er een leesfout is ontstaan.

Even voor alle duidelijkheid: Ik kan alle Traxdata's en ook Intenso DVD-R gewoon fikken en hij speelt ze ook gewoon af op PC en standalone DVD-speler. Maar het verifieren gaat niet goed en als ik de DVD wil inlezen op de HD gaat het mis en geeft ie een CRC-error. Meestal op het eind van de DVD.

Ik dacht dat de Traxdata's goed genoeg waren, ook gezien de prijs. Blijkbaar niet dus. Ligt het nou aan de NEC of is Traxdata een slechte DVD? Wellicht beter om over te stappen op een Pioneer A07......?
Jammer dat je slechte ervaringen hebt met deze schijfjes, maar om dan meteen over te stappen naar een andere drive lijkt me wat overdreven. De Intenso's gaan toch wel goed?

Welke mediacode hebben ze? Tot nu toe heb ik alleen goede dingen gehoord over Traxdata's icm deze drive, dus vraag ik me af of het misschien een ander type is dan tot nu toe bekend. En is het DVD+R, -R, -RW, of RW? Dan kan ik de lijst ook meteen bijwerken. Geldt voor zowel de Traxdata als Intenso's.

En hoe vol zet je ze? Want je hebt het er over dat het aan het eind fout gaat. Lijkt me wel interessant om uit te zoeken waar het nou precies aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePhoenix
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Alhoewel deze dvd's prima op 4x branden wat ook de aangegeven snelheid is ben ik niet tevreden met de kwaliteit van deze dvd's.

Films die ik gebackuped heb hebben allemaal kleine pauzes, en haperingen erin zitten. En bij een paar films gaat op het laatst de leessnelheid drastisch omlaag met DVD speed van Nero, en idd, in de standalone dvd speler, en dvd speler in de computer wordt op het laatst gewoon een heel stuk overgeslagen.

Hebben meer mensen last van kleine pauzes/haperingen in de dvd film? Ik vind dit best irritant namelijk en wil dit ook graag voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100703

Ik heb hier een That's Write DVD-R.Ik kon geen fouten constateren in DVDinfo en Nero cd/dvdspeed een mooie lijn CAV bij de snelheidoverdracht.

Media Information
Media code/Manufacturer ID LEADDATA01
Format Type UDF 74.4
Volume Name XBMP.2.4CVS.DivX-DVD-ROM
Application id
Implementation id AHEAD Nero
Recording Date/Time (mm/dd/yyyy) 2/17/2004 21:43:58
Format Capacity 4.10GB(4.41GB)
Book Type DVD-R
Media Type DVD-R
Media Id Code Speed Unknown
Available Write Descriptor CLV 2.0x 2770KBps
Write Strategy Speed 4.0x 5540KBps
2x Speed OPC beta 09
2x Speed OPC power 11
2x Write Strategy field 1 11 87 78 90
2x Write Strategy field 2 A8 82 00 20 00 00
4x Speed OPC beta 05
4x Speed OPC power 16
4x Write Strategy field 1 0D 10 0A 09
4x Write Strategy field 2 97 07 0E 0B
4x Write Strategy field 3 C0 00 00 00
4x Speed OPC beta multi-pulse 07
4x Speed OPC power multi-pulse 1C
4x Write Strategy field 4 13 A8 89 65
4x Write Strategy field 5 B6 89 88 80 00 00
4x Write Strategy field 6 00 00 D0 00 00
Data area end sector 20D57Fh
Number of Layers 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconn
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 11:04
succes vol Gebrand op Bulkpaq oranje DVD-r 4x op 4x

Media Information
Media code/Manufacturer ID PRINCO
Format Capacity Not Formatted
Free Blocks 412352512
Free Capacity 4.38GB(4.71GB)
Book Type DVD-R
Media Type DVD-R
Media Id Code Speed 4.0x 5540KBps
Available Write Descriptor CLV 2.0x 2770KBps
Write Strategy Speed 4.0x 5540KBps
2x Speed OPC beta 10
2x Speed OPC power 13
2x Write Strategy field 1 13 77 77 80
2x Write Strategy field 2 88 80 00 00 00 00
4x Speed OPC beta 01
4x Speed OPC power 1B
4x Write Strategy field 1 0D 0F 0C 09
4x Write Strategy field 2 99 0A 11 0D
4x Write Strategy field 3 00 00 00 00
4x Speed OPC beta multi-pulse 00
4x Speed OPC power multi-pulse 00
4x Write Strategy field 4 00 00 00 00
4x Write Strategy field 5 00 00 00 00 00 00
4x Write Strategy field 6 00 00 00 00 00
Number of Layers 1

Een nadeel ze doen het niet in mijn 4 jaar oude toshiba sd100E want ze haperen af en toe ik denk dus dat ie de dye niet goed vindt heb de zelfe media op maxell gebrand en die zijn perfect gelukt bij nero cdspeed geeft geeft hij het bij de bulkpaq vlak bij het einde op dan geeft cdspeed een error , maar ze doen het wel in een marquant 333k zonder problemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Draconn op 23-02-2004 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
ThePhoenix schreef op 23 februari 2004 @ 13:30:

Alhoewel deze dvd's prima op 4x branden wat ook de aangegeven snelheid is ben ik niet tevreden met de kwaliteit van deze dvd's.

Films die ik gebackuped heb hebben allemaal kleine pauzes, en haperingen erin zitten. En bij een paar films gaat op het laatst de leessnelheid drastisch omlaag met DVD speed van Nero, en idd, in de standalone dvd speler, en dvd speler in de computer wordt op het laatst gewoon een heel stuk overgeslagen.

Hebben meer mensen last van kleine pauzes/haperingen in de dvd film? Ik vind dit best irritant namelijk en wil dit ook graag voorkomen.
Hoe vaak komen die pauzes? Komen ze regelmatig? Zijn data-dvd's goed terug te lezen? Gaan andere dvd's wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePhoenix
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Tycoontje schreef op 23 februari 2004 @ 22:08:
[...]

Hoe vaak komen die pauzes? Komen ze regelmatig? Zijn data-dvd's goed terug te lezen? Gaan andere dvd's wel goed?
Denk zo'n 5 keer per film. Soms vlak achter elkaar, soms duurt het een tijdje voor het beeld voor even stil staat. Data dvd's zijn goed terug te lezen (verify optie met nero) maar de leessnelheid daalt wel heel erg soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconn
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 11:04
Ik heb met mijn DVD speler (Toshiba SD-100E) ook last van haperingen als ik Bulqpaq oranje dvdr 4 speeds gebruik (mediacode princo), als ik een film brand op een ander merk Maxell of MMore heb ik daar geen last van. Dus probeer het eens met een ander/beter merk DVD media en kijk of je er daar ook last van heb.

Ik heb net even zitten kijken en de volgens de site van Maxell zijn hun DVD-r 4x ver. 2.0 en DVD+r 4x gegarandeerd om het ook op 8 x te doen in de meest 8x branders.

Is er iemand die zoiets weet van de andere bekende mereken die vaak voorkomen? Ik wacht niet op informatie over princo's want die kan mijn DVD speler echt niet aan ( 10 x gebrand 10X haperingen, ze doen het wel op andere dvd spelers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107091

Ik gebruik momenteel MMORE schijven (die in principe 4x moeten kunnen), mediacode MBIPG101R03.

Ik heb het probleem dat Nero aangeeft het op 4x schrijft en dat er 14 minuten overgedaan gaat worden, maar dat de brandtijd rustig oploopt to 29 minuten.

De brandkwaliteit is overigens uitstekend (mooie curve in de test software van Nero)

Ik heb nog geen andere media geprobeert, heb slechts nog maar 2 schijfjes Mmore gebrand.

Inmiddels 10 van die Mmore's gebrand. Allemaal perfecte kwaliteit. Het gaat om DVD+R schijven en ik brand met Nero 6.3.0.0.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 107091 op 06-03-2004 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Niet online
Philips DVD+RW 1-4x (mediacode: PHILIPS 041)
Gekocht per 10 bij www.cdrwinkel.com
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
                            Media Information                            
Disc Regions are                                          1,2,3,4,5,6,7,8
Media code/Manufacturer ID                                    PHILIPS 041
Format Type                                                      UDF 1.02
Format Capacity                                            4.38GB(4.70GB)
Book Type                                                          DVD+RW
Media Type                                                         DVD+RW
Media Id Code Speed                                         4.0x 5540KBps
Available Write Descriptor                           CLV  4.0x   5540KBps
Available Write Descriptor                           CLV  2.4x   3324KBps
BG Format Status                                                Suspended
Data area starting sector                                          30000h
Data area end sector                                              23053Fh
Linear Density                                                0.267um/bit
Track Density                                                0.74um/track
Number of Layers                                                        1

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/dvdspeed_philips_+rw_4x_1.JPG

Gefikt op NEC 2500a firmware 1.06. Getest op LiteOn LDT163 firmware GH5S en vluchtig op een Sony DVP-NS330 standalone. Deze staat trouwens in de startpost van dit topic als "goed".

Kortom volgens Nero DVD speed matig/slecht dus. Mijn Sony standalone lijkt er geen problemen mee te hebben, even naar de laatste chapters van de film geskipt, maar ik zie geen haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Niet online
ATTENTIE

Mensen, als je je gefikte DVD's test zet dan ook even je bevindingen neer op http://faq.tweakers.net/DVD/ . Ik zie meer dan genoeg mensen die hier ervaringen posten, maar er staan nog maar 8 "reviews" op die Faq site.

Dank u :)

sorry voor de vette tekst, maar vond dit wel zo belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Niet online
Princo DVD-R 1-4x (mediacode: PRINCO)

Zie ook hier (daar had ik nogal betere resultaten :?)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
                   Media Information                            
Disc Regions are                                          1,2,3,4,5,6,7,8
Media code/Manufacturer ID                                         PRINCO
Format Type                                                      UDF 1.02
Format Capacity                                            4.36GB(4.68GB)
Book Type                                                           DVD-R
Media Type                                                          DVD-R
Media Id Code Speed                                         4.0x 5540KBps
Available Write Descriptor                           CLV  4.0x   5540KBps
Available Write Descriptor                           CLV  2.0x   2770KBps
Write Strategy Speed                                        4.0x 5540KBps
2x Speed OPC beta                                                      0B
2x Speed OPC power                                                     0F
2x Write Strategy field 1                                     12 87 77 80
2x Write Strategy field 2                               88 80 00 00 00 00
4x Speed OPC beta                                                      01
4x Speed OPC power                                                     1B
4x Write Strategy field 1                                     0B 0F 08 08
4x Write Strategy field 2                                     55 09 10 0B
4x Write Strategy field 3                                     80 88 80 88
4x Speed OPC beta multi-pulse                                          05
4x Speed OPC power multi-pulse                                         1D
4x Write Strategy field 4                                     1D 86 66 85
4x Write Strategy field 5                               99 BD 88 80 00 00
4x Write Strategy field 6                                  00 00 D0 00 00
Data area starting sector                                          30000h
Data area end sector                                              22E20Fh
Linear Density                                                0.267um/bit
Track Density                                                0.74um/track
Number of Layers                                                        1

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/dvdspeed_princo.JPG

Gefikt op NEC 2500a firmware 1.06. Getest op LiteOn LDT163 firmware GH5S en op een Sony DVP-NS330 standalone. Deze staat trouwens in de startpost van dit topic als "goed".

Redelijk dus. Standalone heeft er geen enkel probleem mee.

• moefit
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03-2022
Sinds een paar weken ben ik ook de gelukkige bezitter van een 2500A! Voorheen een aOpen 2,4x, gemiddeld 1 op 4 a 5 mislukt... Maar sinds deze NEC geen enkele mislukte meer!

De volgende DVD's heb ik gebrand:

+/- 25x ???? DVD+R 4x; MEDIA ID001. Deze zijn helemaal wit, geen idee welk merk. Ze zouden 4x moeten zijn, maar branden slechts op 2,4x. Geen mislukte! Lezen goed op Philips stand alone, op Pioneer DVD-Rom (DVD-106) en Samsung Combodrive (SN-324B).

+/- 10x DataWrite DVD+R 2,4x; RICOHJPNR00 (Geel/Zwart). Gebrand op 2,4x. Geen mislukte! Lezen goed op Philips stand alone, op Pioneer DVD-Rom (DVD-106) en Samsung Combodrive (SN-324B).

6x Platinum DVD+R 4x; RICOHJPNR01. Gebrand op 6x. Geen mislukte! Lezen goed op Philips stand alone en Samsung Combodrive (SN-324B).

DVD+R's op de Pioneer DVD-Rom duurt vaak wel lang voordat de schijf herkend wordt, maar uiteindelijk werken ze wel. De Platinums 4x nog niet getest op deze Pioneer.

[ Voor 3% gewijzigd door moefit op 26-02-2004 10:03 ]

Om nog terug te komen op de vraag hierboven gesteld door Tycoontje:

Zowel de Traxdata's en Intenso's zijn DVD-R's. De mediacode weet ik even niet omdat ik geen DVD's meer heb van deze merken. Heb net bij Aldi in Belgie Memorex DVD+R 1-4 speed gekocht en deze fikken als een tierelier.

• Tycoontje
Mike Jarod schreef op 25 februari 2004 @ 21:11:
ATTENTIE

Mensen, als je je gefikte DVD's test zet dan ook even je bevindingen neer op http://faq.tweakers.net/DVD/ . Ik zie meer dan genoeg mensen die hier ervaringen posten, maar er staan nog maar 8 "reviews" op die Faq site.

Dank u :)

sorry voor de vette tekst, maar vond dit wel zo belangrijk
Vreemd. Ik zie er pas 6 (gisteren 5) :?
Anoniem: 29327 schreef op 26 februari 2004 @ 18:20:
Om nog terug te komen op de vraag hierboven gesteld door Tycoontje:

Zowel de Traxdata's en Intenso's zijn DVD-R's. De mediacode weet ik even niet omdat ik geen DVD's meer heb van deze merken. Heb net bij Aldi in Belgie Memorex DVD+R 1-4 speed gekocht en deze fikken als een tierelier.
Bedankt. Ik heb geprobeerd het zo in de tabel te verwerken. Beetje moeilijk.. Heb ze maar op "goed" gezet, omdat je zei dat ze wel goed branden.

Enne.. *kuch* Nu wil ik natuurlijk de mediacode van die Memorex weten! :)

De mediacode van de memorex is : RICOHJPNR01

In de compatibiteitslijst van van de NEC 2500 zou ie op 8x moeten kunnen schrijven, maar dat heb ik niet geprobeerd.

De DVD's schrijven trouwens ook goed op de NEC 1300 (= off topic, maar wel handig om te weten).

Goedkoopste prijs in de pricewatch is € 2,- per DVD. De Aldi in Belgie heeft ze nu in de aanbieding voor € 5,99 per 5! Diegenen die aan de grens wonen moeten er dus snel naartoe voordat ze weg zijn. De Aldi waar ik ben geweest is al leeggekocht... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29327 schreef op 26 februari 2004 @ 19:06:
De mediacode van de memorex is : RICOHJPNR01

In de compatibiteitslijst van van de NEC 2500 zou ie op 8x moeten kunnen schrijven, maar dat heb ik niet geprobeerd.

De DVD's schrijven trouwens ook goed op de NEC 1300 (= off topic, maar wel handig om te weten).

Goedkoopste prijs in de pricewatch is € 2,- per DVD. De Aldi in Belgie heeft ze nu in de aanbieding voor € 5,99 per 5! Diegenen die aan de grens wonen moeten er dus snel naartoe voordat ze weg zijn. De Aldi waar ik ben geweest is al leeggekocht... >:)
was wel te verwachten dat het ricoh's waren.... en ja die fikken idd als een tierelier, maar ik denk niet dat ze nog op 8x willen eerlijk gezegt, dat was ook alleen mijn eerste spindel, de latere allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pfff... ik heb nu 3 Arita's DVD-R 4x gebrand mediacode Ritek G04 en die brand die echt belabbert 50 a 75% is onleesbaar in Nero cdspeed, zowel in de brander zelf als in mn Lite-On 165H DVD-ROM en in mn XBOXsamsungdrive.Ik heb er 2 op 4x gebrand en eentje op 2x maar dat helpt helemaal niks(en ik maar denken dat Ritek G04 aardige media was).het branden gaat opzicht goed mn buffers trekken niet leeg en mn systeem kan het tempo goed volhouden,DMA staat aan,het zal wel aan de huidige standaart 1.06 firmware liggen.Misschien dat het met de FW van de dangerous brothers/herrie's RPC1 beter gaat maar denk het niet.Nou lekker hoor ik heb er 100 hier liggen die allemaal weg kan gooien :(

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 100703 op 27-02-2004 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54786

Anoniem: 100703 schreef op 27 februari 2004 @ 16:50:
Pfff... ik heb nu 3 Arita's DVD-R 4x gebrand mediacode Ritek G04 en die brand die echt belabbert 50 a 75% is onleesbaar in Nero cdspeed, zowel in de brander zelf als in mn Lite-On 165H DVD-ROM en in mn XBOXsamsungdrive.Ik heb er 2 op 4x gebrand en eentje op 2x maar dat helpt helemaal niks(en ik maar denken dat Ritek G04 aardige media was).het branden gaat opzicht goed mn buffers trekken niet leeg en mn systeem kan het tempo goed volhouden,DMA staat aan,het zal wel aan de huidige standaart 1.06 firmware liggen.Misschien dat het met de FW van de dangerous brothers/herrie's RPC1 beter gaat maar denk het niet.Nou lekker hoor ik heb er 100 hier liggen die allemaal weg kan gooien :(
De Nec 2500 blijkt nogal wat problemen te hebben met Ritek G04 , zie ook het firmware forum .
Ik zou die schijven niet weg gooien want Ritek G04 is gewoon een goeie kwaliteit disk , ik brand ze zonder problemem op 8 keer met m'n Pioneer .
Bewaren en ff wachten op een firmware upgrade van Nec of Herrie dus .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou weggooien dat vloepte er te snel uit :) maar nu heb ik er niets aan.Ik heb ff lopen rondneuzen op cdfreaks en de NEC 2500 schijnt dezelfde kuren te vertonen met sommige RITEKs G03.De schrijfstrategie van de nec zal wel niet goed zitten met de G04, maar er schijnen 4 verschillende batches te zijn van G04 en ik heb v2 lichtgroene Arita's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey2
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05-2024
datawrire dvd-r 4 x branden prima op 4 x mediacode ritekg04
supermedia dvd-r 4x branden prima op 4x mediacode AN31
supermedia dvd+r 4x branden maar op 2.4 speed op alle nec's
deze hebben ook geen leesfouten met dvdinfopro

bulkpaq printable dvd-r 4x mediacode princo branden ook op 4x maar zitten vol met leesfouten van de 25 maar een paar bruikbaar !

en die bulkpaq dvd+r 4x die op 2.4 speed branden hebben mediacode media id001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
joey2 schreef op 28 februari 2004 @ 10:40:
datawrire dvd-r 4 x branden prima op 4 x mediacode ritekg04
supermedia dvd-r 4x branden prima op 4x mediacode AN31
supermedia dvd+r 4x branden maar op 2.4 speed op alle nec's
deze hebben ook geen leesfouten met dvdinfopro

bulkpaq printable dvd-r 4x mediacode princo branden ook op 4x maar zitten vol met leesfouten van de 25 maar een paar bruikbaar !

en die bulkpaq dvd+r 4x die op 2.4 speed branden hebben mediacode media id001
Vaag dat jij dan geen problemen hebt met de ritekg04. Heb je trouwens ook de mediacode van die supermedia dvd+r nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_moi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-05 11:07
Media: Platinum DVD+RW
Mediacode: RICOHJPNW11

Prima dvd, brandt zonder morren, leest ook zonder morren. Dit ook na het wissen van de dvd.

[ Voor 12% gewijzigd door me_moi op 29-02-2004 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey2
Tycoontje schreef op 29 februari 2004 @ 13:51:
[...]

Vaag dat jij dan geen problemen hebt met de ritekg04. Heb je trouwens ook de mediacode van die supermedia dvd+r nog?
als je op andere forums kijkt zijn er meer zo bij de een doet die ritekg04 het wel en bij de ander niet, geen idee waar dat nou aan kan liggen maar misschien kan herman die in zo'n nieuwe superfirmware van hem opnemen ;-))
die supermedia dvd+r heb ik nog ff opgezocht is mediacode 001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
me_moi schreef op 29 februari 2004 @ 19:13:
Media: Platinum DVD+RW
Mediacode: RICOHJPNW11

Prima dvd, brandt zonder morren, leest ook zonder morren. Dit ook na het wissen van de dvd.
Ik heb er nu zelf eentje waarbij Nero steeds "Power Calibration Error" geeft. Ik zoek het nog even verder uit of het ergens anders aan kan liggen, maar ik denk dat ie binnenkort op "twijfelachtig" gaat...

[ Voor 3% gewijzigd door Tycoontje op 29-02-2004 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:51

Nitai

Live the life you love.

Anoniem: 29327 schreef op 21 februari 2004 @ 20:37:

Die CRC errors had ik ook met een DVD+RW die ik met m'n Sony DRU500a had gefikt. Mijn nec2500a kon hem met DvdDecrypter niet naar de hard disk rippen. Toen ik het deed met m'n 2 jaar oude Lite-on DVD speler, toen ging dit wel gewoon goed....dus het ligt niet altijd aan de media.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmurc
  • Laatst online: 31-03 19:31
Ik heb net een ND2500A (Herrie 1.06) gekocht. Daarvoor had ik een ND1100A met de 1300A firmware van de meuktracker.

Nu gebruik ik DVD+R schijfjes van het merk Prodye Video 4x, die ik met de oude brander makkelijk op 4x kon branden.
Maar met de ND2500A kan ik ze alleen nog maar op 2,4x branden!

..::pc-specs:.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_moi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-05 11:07
Tycoontje schreef op 29 februari 2004 @ 22:05:
[...]

Ik heb er nu zelf eentje waarbij Nero steeds "Power Calibration Error" geeft. Ik zoek het nog even verder uit of het ergens anders aan kan liggen, maar ik denk dat ie binnenkort op "twijfelachtig" gaat...
Wanneer krijg je die error? Ik brand met nero 6.3.0.3. Hij doet het iig altijd goed, ongeveer 10x gewist en gebrand. Systeem specs: AMD 2600+ @ A7N8x dlx, 2x120 gb SATA, 1024 mb DDRAM, ATI 9500 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
me_moi schreef op 02 maart 2004 @ 15:54:
[...]
Wanneer krijg je die error? Ik brand met nero 6.3.0.3. Hij doet het iig altijd goed, ongeveer 10x gewist en gebrand. Systeem specs: AMD 2600+ @ A7N8x dlx, 2x120 gb SATA, 1024 mb DDRAM, ATI 9500 pro.
Die krijg ik aan het begin van het branden. Tot nu toe is het maar 1 schijfje waarbij ik dit heb. Tevens ook m'n laatste. De rest staat vol. Ik wil nog een andere leeggooien en dan een paar keer volgooien om te zien wat ie doet. Maar ik weet in elk geval zeker dat dat schijfje nog geen 10x beschreven is. Eerder 1-2x. M'n Nero moet ik trouwens ook nog updaten. Ik zit nog op 6.3.0.2. Allemaal redenen waarom ik 'm nog niet meteen op twijfelachtig heb gezet.

Heb ook nog even lopen zoeken op die error, maar werd niet echt veel wijzer van de mogelijke oorzaken. Kan aan de brander liggen, aan de media, of voeding die het net wel/net niet trekt (zou onderhand kunnen), rotte kabel (ga ik misschien ook even wisselen).. eigenlijk overal wel aan. Ik zoek het binnenkort wel verder uit voordat ik m'n definitieve oordeel vel.

Maar ik krijg direkt als het goed is een stapeltje Samsung DVD+R en DVD-R (staan nog niet in de lijst). Die ga ik eerst maar even uitproberen, denk ik :)
JMurc schreef op 02 maart 2004 @ 14:54:
Ik heb net een ND2500A (Herrie 1.06) gekocht. Daarvoor had ik een ND1100A met de 1300A firmware van de meuktracker.

Nu gebruik ik DVD+R schijfjes van het merk Prodye Video 4x, die ik met de oude brander makkelijk op 4x kon branden.
Maar met de ND2500A kan ik ze alleen nog maar op 2,4x branden!
Oh, daar had ik nog even over zitten twijfelen om die aan te schaffen! Jammer dat ze de snelheid niet halen. Hopelijk komt er snel een firmware update waarmee het wel kan..

Heb je voor mij misschien nog de mediacode voor in de topicstart (en om te zien of het op een ander schijfje lijkt)?

[ Voor 22% gewijzigd door Tycoontje op 02-03-2004 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey2
BeALL printable dvd-r 4 speed branden op 4 speed
geen leesfouten met dvdinfopro
mediacode BeALL G40001
en te printen over de hele oppervlakte tot aan het gat dus O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een DVD met Riteck G04, -R, brand hier zonder problemen. Leest ook goed terug op de brander én lezer.
Verbatim MCC002 +R (Mitsubishi Chemical Company) werkt ook goed. Leest ook goed terug op brander en lezer.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 41851 op 02-03-2004 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSSF
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:19

SSSF

BLAAT !!

Ik wou nog even mijn ervaring geven over de volgende media:
algemene info:
gebrand met: NEC 2500 firmware 1.06, met NERO 6.3.0.2

Nashua DVD+R, dye code: MPOMEDIA040, op hoes: 4 speed
gebrand op 4 speed (kon niet hoger selecteren met nero :( )
getest met DVDinfo: geen problemen gevonden
momenteel nog maar een gebrand, bij latere post vermeld ik wel of er nog problemen bij gekomen zijn

philips DVD+RW, dye code: PHILIPS 041 op hoes: 4 speed
gebrand op 4 speed.
Getest met NERO speed. keurig strakke schuine lijn omhoog tot einde.
grootte: 4.7GB
momenteel heb ik nu 4 van deze disks gebrand, allemaal zonder problemen.

ik post volgende week wel of ze in te lezen zijn in een JVC dvd player (in samenwerking met een vet plasma scherm:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

SSSF schreef op 02 maart 2004 @ 20:54:
.....
gebrand op 4 speed (kon niet hoger selecteren met nero :( )
....
Gaat niet hoger omdat de brander wel aangeeft aan Nero dat ie harder kan, maar de DVDr zelf geeft ook een maximum snelheid door aan Nero. In jouw geval dus 4 en 4 = 4!
In zeldzame gevallen als de RICOHJPNR01 dye kun je in plaats van de aangegeven 4 op 6 branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Anoniem: 41851 schreef op 02 maart 2004 @ 19:40:
Een DVD met Riteck G04, -R, brand hier zonder problemen. Leest ook goed terug op de brander én lezer.
Verbatim MCC002 +R (Mitsubishi Chemical Company) werkt ook goed. Leest ook goed terug op brander en lezer.
Kun je van die eerste nog even de info verduidelijken? Ik kan er namelijk niet uithalen wat nou het merk is en "Riteck G04" is zeker de mediacode? Maar dan zonder c, lijkt me?

En wat zijn voor beiden de snelheden die er op staan en de snelheden die ze halen? (Ik gok op 4x, maar ik heb liever feiten in de lijst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, het enige dat op deze DVD-R staat:

Premium A Grade
Certified 4x (brandt ook 4x)
Mediacode: Ritek G04 (inderdaad zonder c, foutje.)

De DVD is helemaal lichtrood, en te krijgen in spindels van 10 en 25. Ik weet niet uit welke winkel het vandaan komt; ik heb er twee gekregen om iets op te zetten, en ze zijn al weer terug bij die andere persoon.

Die Verbatim was ook een 4x, en brandt op 4x.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 41851 op 03-03-2004 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Als ik het dus goed begrijp is die eerste eigenlijk merkloos? Zo niet dan geef maar een gil en ik verander het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-06 11:49
Ik zit met het probleem dat ik nog wel eens een aantal dvd's hebben die 'wat haperen' in mijn dvd speler. Ik gebruik die Traxdataas 4x die je op 6x kunt branden.

Ben benieuwd of dit een medium probleem kan zijn, en dan een bit offtopic of mensen hier ook wel eens last van hebben ..

edit: Zou de brand snelheid hiervoor uit kunnen maken ?

[ Voor 12% gewijzigd door knights16 op 03-03-2004 19:47 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tycoontje schreef op 03 maart 2004 @ 18:51:
Als ik het dus goed begrijp is die eerste eigenlijk merkloos? Zo niet dan geef maar een gil en ik verander het...
Er stond niks anders op dan DVD-R certified 4x Premium A Grade.
Er werd geen specifiek merk vernoemd.

Ik zie eronder Arita's met Ritek G04 laag, met >50% uitval. Weet wel dat ik maar 2 van die rode "Premium A Grade" DVD's heb gebrand. Of ze uiteindelijk goed blijven, of dat ze allemáál goed werken, kan ik niet bevestigen. Ik heb alleen Verbatim +R en -R hier.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 41851 op 03-03-2004 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Anoniem: 41851 schreef op 03 maart 2004 @ 19:44:
[...]

Er stond niks anders op dan DVD-R certified 4x Premium A Grade.
Er werd geen specifiek merk vernoemd.

Ik zie eronder Arita's met Ritek G04 laag, met >50% uitval. Weet wel dat ik maar 2 van die rode "Premium A Grade" DVD's heb gebrand. Of ze uiteindelijk goed blijven, of dat ze allemáál goed werken, kan ik niet bevestigen. Ik heb alleen Verbatim +R en -R hier.
Ok, bedankt! Er zijn ook Datawrites met de RitekG04 mediacode en die gaan zover mij bekend is wel goed.

Heb je trouwens over die Verbatim -R ook nog meer info? Want die is tot nu toe onbekend. (Ja, weet het.. ben lastig ;) )

Nog een toevoeging van mezelf:
Samsung DVD+R 4x. Mediacode BeAll000 P40. Komen van een spindel van 50 stuks.
Gekocht bij http://www.3d-europa.com. Brandt prima op 4x (Kon snelheid niet kiezen; DVD Shrink) en ook de test met Nero CD-DVD Speed ziet er perfect uit. Doet het ook in m'n crappy Medion MD4310 standalone.
Tot nu toe maar 1 gebrand, maar er volgen er vanzelf nog meer.

Edit:
En Samsung DVD-R 4x, mediacode BeAll G40001. Komen uit een 5-pack van dezelfde toko. Verder zelfde verhaal.

[ Voor 9% gewijzigd door Tycoontje op 03-03-2004 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Niet online
Als je die review van de NEC 2500A leest op cdfreaks.com, dan zie je dat ze K-Probe icm een lite-on brander gebruiken om de PI/PO (Parity Inner/Parity Outer) te achterhalen van een bepaald medium. Ook als mensen nieuwe media op tweakers willen plaatsen in de DVD Media Database, dan wordt er ook om PI/PO gevraagd.
Welke software kun je het beste gebruiken icm de NEC ND 2500 om deze waarden te bepalen als je geen lite-on speler/brander hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.W
  • Laatst online: 01-06 11:37

J.W

Fuji DVD+R 4X RICOHJPNR01

Heb er al 20 zonder problemen gebrand op 6x. icm ner0 6.0.3.3.
ik heb de firmware 1.06 van de dangerous brothers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsian
  • Laatst online: 06-03 16:32
Arita dvd-r 1x, media code : RITEKG03. Brand op 2x. Ben er tevreden over, cd-dvd speed laat een mooie lijn zien. Heb ongeveer 15 dvd's foutloos gebrand.

Heb net een lading Princo en Eggy binnen gekregen, zal mijn ervaring hiermee straks ook posten.

[ Voor 12% gewijzigd door marsian op 04-03-2004 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Afbeeldingslocatie: http://www.tcb-world.com/forumimages/fuji_cover.jpg

merk: Fuji 4x

Net Fuji DVD+R 4x gebrand op 4xs peed. Nero zag de DVD als een 6-speed. Dataverificatie met Nero perfect verlopen. Dit zijn de resultaten van Nero's testtool:

Afbeeldingslocatie: http://www.tcb-world.com/forumimages/Fuji-RICOHJPNR01_dvdspeed.gif

Toppertjes dus :D

[ Voor 10% gewijzigd door AlbertTCB op 04-03-2004 23:55 ]

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Afbeeldingslocatie: http://www.tcb-world.com/forumimages/sentinel_cover.jpg

Manufacturer: Ricoh
Code: RICOHJPN R01
Disc Type: DVD+R 4x
Merk: Sentinel
Bebrand op: 4x

Afbeeldingslocatie: http://www.tcb-world.com/forumimages/sentinel_dvdspeed.gif

Perfecte burn. Aanrader dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Wat mij opvalt is dat er de ene keer spaties in de mediacode zit en de andere keer niet. De vorige posts zijn een mooi voorbeeld. Ik dacht eerst dat het misschien lag aan welk programma je gebruikt om de mediacode uit te lezen, maar aangezien het hier gaat om dezelfde user neem ik aan dat ook hetzelfde programma is gebruikt...

Verklaart dit misschien het verschil in RICOHJPNR01 en RICOHJPN R01 die op 6x en 8x kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Merk: BeAll 4x(Samsung fabriek)
Manufacturer: BeAll G40001
Disc Type: DVD-R

Afbeeldingslocatie: http://www.tcb-world.com/forumimages/beall_minus_dvdspeed.gif

Ze zijn goedkoper dan de Samsung DVD-R's, maar komen uit dezelfde fabriek en hebben dezelfde mediacode. Brandresultaat is goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Afbeeldingslocatie: http://www.tcb-world.com/forumimages/primeon_dvd_p_rw_cover.jpg

Merk: Primeon DVD+RW
MediaCode: RICOHJPN W01
Disc Type: DVD+RW 2,4x

Afbeeldingslocatie: http://www.tcb-world.com/forumimages/primeon_dvd_p_rw_dvdspeed.gif

Opnieuw gechecked op m'n Yamada 6600 standalone en de DVD speelt perfect af :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Niet online
mr. TCB schreef op 05 maart 2004 @ 10:02:
[afbeelding]

Merk: Primeon DVD+RW
MediaCode: RICOHJPN W01
Disc Type: DVD+RW 2,4x

[afbeelding]

Opnieuw gechecked op m'n Yamada 6600 standalone en de DVD speelt perfect af :D
Jammer dat ie maar 2.7GB aan data leest. Dat is een GB te weinig voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Nee, ik heb maar 2,7gb aan data gebrand op die DVD. Er past natuurlijk gewoon 4,7 op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Afbeeldingslocatie: http://www.tcb-world.com/forumimages/verbatim_dvd_m_cover.jpg

Manufacturer: Verbatim
MediaCode: MCC 01RG20
Recording Speed: 4x
Capacity: 4,7gb

Nero gaf 8x speed aan, maar ik heb 'm voor de zekerheid op 4x speed gebrand. Nero verifcation was succesvol evenals het afspelen in mijn standalone dvd-speler.

Afbeeldingslocatie: http://www.tcb-world.com/forumimages/verbatim_dvd_m_dvdspeed.gif

Erg tevreden dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Zo te zien hetzelfde als een MMORE, die inderdaad op 8x zou moeten kunnen.
Ga je het ook nog proberen op 8x? Of heb je er overal maar 1 van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Laatst online: 08-04 14:45
Zijn er ook peopletjes die probs hebben met het bakken van - naar + (rechtstreeks)?
Nero kwat ze der meteen uit ivm not enough space on this disc.
Ben nu ff proberen met record now en die forceerd wel, gaf wel aan het begin aan dat ie mogelijk fouten zou geven maar dat zien we zo wel dan.
Ik heb dit al een tijdje btw.... - naar - prima, + naar + prima, hd naar - prima, hd naar plus prima, - naar + DRAMA!
De schijven die ik gebruikt heb zijn Princo's - en Datawrites + (zowel ritek als ricoh).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103218

Heb nu verschillende dvd's gebrand zie ook mijn vorige post geen problemen om ze af te spelen in mijn standalone dvd speler of de dvd speler van de computer
maar ben over het volgende plaatje niet echt tevreden. Het gaat hier om een ricoh dvd 4x met ricoh mediacode op het einde zakt hij een beetje in, is dit normaal?
Ik zal m'n andere gebrande dvd's ook nog even testen met nero.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/westmaas80/nero.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

goh gezien de uitstekende prestaties van de RICOHJPNR01 disks lijkt het me wel handig om een kort overzichtje te hebben van de merken die daar de dvd's vandaan halen. ik koop in elk geval niet anders meer dan die schijfjes, maar als het goedkoper van een ander merk dan traxdata kan, waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arita DVD+R
RICOHJPNR01
Nero 6.3.0.0.

Kan 2x, 4x en 6x aangeven. Maar 4x ingeven geeft 34 minuten brandtijd...

Geen slechte kwaliteit, een paar dipjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-05 09:25

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Anoniem: 107091 schreef op 06 maart 2004 @ 10:08:
Arita DVD+R
RICOHJPNR01
Nero 6.3.0.0.

DMA aanzetten!

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-05 17:53

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

MMore CD-RW, brand snelheid is wel laag maar kwaliteid is goed.

Hier Tycoontje, kant en klaar knip en plak werk :P

CD media
MerkTypeMediacodeSpeedAdviesMax.Uitval
MMoreCD-RW 700mb97m17s00f1-4x 4x

Klik op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/view.gif en knip en plak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Afbeeldingslocatie: http://www.tcb-world.com/forumimages/traxdata_dvd_p_cover.jpg

Merk: Traxdata+R 8x
Manufacturer: RITEK R03
Disc Type: DVD+R

Afbeeldingslocatie: http://www.tcb-world.com/forumimages/traxdata_dvd_p_dvdspeed.gif

In Nero werd aangegeven dat 'ie slechts op 4x speed gebrand kon worden. Ik heb nog de standaard firmware erin zitten, dus heb de DVD ook op 4x speed gebrand. DVD werd perfect afgespeeld in mij Yamada 6600 standalone speler. Aanrader dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
En toch heb ik 'm in het oranje neergezet, omdat ie de snelheid niet haalt. Ik moet een beetje consequent blijven natuurlijk. Heb voor de gelegenheid wel *** geintroduceerd, wat zoveel betekent als "lees met view message de comment". In die comment staat dus meer info, die helaas niet meer in de tabel past zonder heel de layout te verprutsen.

Zodra iemand 'm op 8x heeft gekregen gaat ie natuurlijk gewoon op groen, want verder ziet het er echt perfect uit.

Edit: Zo te zien is ie trouwens hetzelfde als de SKS, die het ook niet haalde met firmware 1.06 (zie post van ir.baboon).

[ Voor 15% gewijzigd door Tycoontje op 06-03-2004 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Afbeeldingslocatie: http://www.tcb-world.com/forumimages/thats_dvd_p_cover.jpg

Merk: That's Write DVD+R 4x
Mediacode: RICOHJPN R01
Capaciteit: 4,7gb

Afbeeldingslocatie: http://www.tcb-world.com/forumimages/thats_dvd_p_dvdspeed.gif

Resultaat ziet er ook weer goed uit. Prijs is oké en de gebrande DVD speelt perfect af in mijn standalone dvd-speler. Opnieuw een toppertje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzdragon
  • Niet online
Een vraagje: Ik kwam deze traxdata's tegen op media-madness.nl. Gelijk de bovenste spindle traxdata's (4x dvd+r) van 100 stuks.
Er staat helaas geen mediacode aangegeven. Alleen dat het ricoh dvd's zijn.
Bestaan er ander mediacodes voor deze traxdata's dan RICOHJPNR01?
Voor mijn gevoel zijn het precies dezelfde als die traxdata's die in een spindle van 25 (4x) zijn verpakt met RICOHJPNR01 als mediacode.
Heeft iemand ervaringen met deze spindle van 100 dvd+r's Zoja, wat is dan de mediacode van jouw spindle?

[ Voor 4% gewijzigd door dbzdragon op 06-03-2004 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

volgens mij zijn alle traxdata's van 4x ricohjpnr01 schijfjes, heb ze al los, per 25 en per 50 gekocht, en allemala die media code, de 100 stuks heb ik nog niet gehad, maar ik durf wel te gokken dat het dezelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107091 schreef op 06 maart 2004 @ 10:08:
Arita DVD+R
RICOHJPNR01
Nero 6.3.0.0.

Okeej, ik had zelf iets fout gedaan waardoor ik niet zo snel kon branden... heb nu een tweede Arita gedaan met 4x schrijven, 10 minuutjes brandtijd nu :P

Ook heb ik mn Nero geupdate.

Ff speedtest doen...

Nog nooit zo'n mooie grafiek gezien, geen hikjes etc.

Arita DVD+R
RICOHJPNR01
Nero 6.3.0.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:48
***post deleted***

bl44t... sorry, ik = dom :)

[ Voor 120% gewijzigd door ephymerous op 07-03-2004 16:42 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Afbeeldingslocatie: http://www.tcb-world.com/forumimages/samsung_dvd_p_cover.jpg

Merk: Samsung DVD+R 4x
Mediacode: YUDEN000 T01

Afbeeldingslocatie: http://www.tcb-world.com/forumimages/samsung_dvd_p_dvdspeed.gif

Topresultaat van een topmerk. Prijs valt enorm mee. Aanrader dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Laatst online: 01-06 09:48

ikbenwouter

! w t R

Anoniem: 65695 schreef op 16 februari 2004 @ 10:13:
Hiervoor had ik een NEC1300, nu een NEC2500.
Voor mijn 1300 bestelde ik altijd spindels MAM Mitsui -R 4x bij cdfreaks en die brandde de 1300 ook altijd op 4 speed.
Mijn 2500 brand ze echter op 2 speed.
Ik heb de firmware gechecked maar de laatste staat erop, de 1.06
Iemad een advies??
DVD media
MAM (Mitsui)DVD-RMCI4XG014x 4x

Werken bij mij gewoon op 4x en een perfect rechte grafiek in Nero CD-DVD Speed (ik draai ook firmware 1.06 en Nero 6.3.0.3). Geen uitvallers.

CD media
MAM (Mitsui) Golden DyeCD-R 700mb2-52x 32x

Perfecte grafiek met Nero CD-DVD Speed, ook geen enkele uitvallers.

edit: mediacode toegevoegd

[ Voor 51% gewijzigd door ikbenwouter op 08-03-2004 00:32 ]

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Bedankt. Zou je de mediacodes ook nog even willen vermelden? Er staan nu 2 onbekende MAM Mitsui DVD-R's. Het zou fijn zijn als we wisten welke dit zijn, want die "andere" (misschien is het stiekem wel dezelfde) gaat maar op 2x.

[ Voor 5% gewijzigd door Tycoontje op 08-03-2004 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Laatst online: 01-06 09:48

ikbenwouter

! w t R

Tycoontje schreef op 08 maart 2004 @ 00:17:
Bedankt. Zou je de mediacodes ook nog even willen vermelden? Er staan nu 2 onbekende MAM Mitsui DVD-R's. Het zou fijn zijn als we wisten welke dit zijn, want die "andere" (misschien is het stiekem wel dezelfde) gaat maar op 2x.
Bij deze, was hem helemaal vergeten te kopieren.
Mediacode van de cd kan ik niet uitlezen met Nero CD-DVD Speed of DVDINFOPro.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Afbeeldingslocatie: http://www.tcb-world.com/forumimages/plextor_dvd_p_cover.jpg

Merk: Plextor DVD+R 4x
Mediacode: YUDEN000 T01
Gebrand Op: 4x

De onderstaande grafiek van Nero dvd/cd speed laat zien dat er met deze Plextor schijf (zoals verwacht) niets mis is. Prijs is ietsje hoger dan andere (ook erg goede!) schijfjes, maar is toch zeker een aanrader :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tcb-world.com/forumimages/plextor_dvd_p_dvdspeed.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Afbeeldingslocatie: http://www.tcb-world.com/forumimages/fuji_dvd_m_cover.jpg

Merk: FujiFilm DVD-R 4x
Mediacode: ProdiscS03

Afbeeldingslocatie: http://www.tcb-world.com/forumimages/fuji_dvd_m_dvdspeed.gif

De schijf speelde probleemloos af op m'n standalone DVD spelers. Simpelweg top! :D

[ Voor 6% gewijzigd door AlbertTCB op 08-03-2004 21:16 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.