[NEC ND-2500/2510] media compatibiliteit

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.145 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-04 11:17

Ryudo

Daily dose~

Ik zit even met de volgende vraag.
Ik zit te twijfelen tussen 2 merken dvd's die ik aan wil schaffen.

Philips dvd+r 4x 25st spindle (ik heb nu een spindle met mediacode Ritek R02 en die bevallen prima)
Traxdata dvd+r 4x 25st spindle (ik heb gehoord dat deze heel goed zijn) mediacode RicohJPNR01

Ik heb in de cd/dvd database gelezen dat philips vooral met mediacode RicohJPNR01 komt net als traxdata maar ik schijn dus RitekR02 te hebbben.

Aangeizien ik wel belangrijke data op dvd zet wil ik graag weten of ik beter voor de philips kan gaan met RitekR02 of toch de Traxdata met RicohJPNR01.

Ik ga dit alles branden met een NEC ND-2500 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-05 09:25

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ryudo schreef op 19 juni 2004 @ 23:46:
Ik zit even met de volgende vraag.
Ik zit te twijfelen tussen 2 merken dvd's die ik aan wil schaffen.

Philips dvd+r 4x 25st spindle (ik heb nu een spindle met mediacode Ritek R02 en die bevallen prima)
Traxdata dvd+r 4x 25st spindle (ik heb gehoord dat deze heel goed zijn) mediacode RicohJPNR01

Ik heb in de cd/dvd database gelezen dat philips vooral met mediacode RicohJPNR01 komt net als traxdata maar ik schijn dus RitekR02 te hebbben.

Aangeizien ik wel belangrijke data op dvd zet wil ik graag weten of ik beter voor de philips kan gaan met RitekR02 of toch de Traxdata met RicohJPNR01.

Ik ga dit alles branden met een NEC ND-2500 :)
Ik zou voor de Traxdata RICOHJPN R01 gaan, omdat die op 6x en 8x kunnen. Dit is me met RITEK R02 nog niet gelukt :'(

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

6x en 8x branden boeit me niet zo omdat ik toch voor de zekerheid van 4x ga
Het gaat me echt om PI en PO waarden. die moeten gewoon zo laag mogelijk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Ryudo schreef op 19 juni 2004 @ 23:59:
6x en 8x branden boeit me niet zo omdat ik toch voor de zekerheid van 4x ga
Het gaat me echt om PI en PO waarden. die moeten gewoon zo laag mogelijk zijn
Dan moet je Taiyo Yuden media kopen ;) Wel een beetje duur hier in Europe (Plextor DVD+R kosten ong. 50 euro per 25 stuks :( )

PI/PO met 8x is slechts een fractie hoger dan op 4x. (Ik heb zelfs gevallen gezien waarbij 8x betere waardes geeft dan 4x (afhankelijk van de media!))

[ Voor 17% gewijzigd door Hermanvh op 20-06-2004 00:13 ]

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Bij cdrwinkel.com kosten die Plextor dvd+r 2.80E per stuk
Dat gaat me wel een beetje ver als ik gemiddeld 25 dvd's per maand brand.

Heb je nog een een advies voor een merk dat op de 2e plek komt dan want ik wil als het kan goedkoper uit zijn dan 2 euro per dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Ryudo schreef op 20 juni 2004 @ 00:18:
Bij cdrwinkel.com kosten die Plextor dvd+r 2.80E per stuk
Dat gaat me wel een beetje ver als ik gemiddeld 25 dvd's per maand brand.

Heb je nog een een advies voor een merk dat op de 2e plek komt dan want ik wil als het kan goedkoper uit zijn dan 2 euro per dvd.
Hmmz ze hadden eerst ook spindles van 25 stuks, dan waren ze net onder de € 2,00 ;) Waarschijnlijk uitverkocht :(

Ik heb SamSung BeAll van CD Freaks Shop binnen gekregen deze week :)

DVD-R @ 8x met de volgende versie van m'n firmware:
Afbeeldingslocatie: http://herrie.rpc1.org/images/SamSung%20BeAll%20G40001%20DVD-R%20NEC%202500%20107v2fi%20@%208x%20readback%20@%204x.PNG

DVD+R @ 8x met de volgende versie van m'n firmware:
Afbeeldingslocatie: http://herrie.rpc1.org/images/SamSung%20BeAll000P40%20DVD+R%20NEC%202500%20107v2fi%20@%208x%20readback%20@%204x%20Disc%202.PNG

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Beall DVD+R 4X (50 stuks) met Mediacode BeAll000P40
Die staan wel op cdrwinkel.
Zullen dat ongeveer dezelfden zijn denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41851

Dat zijn hele nette scores, Hermanvh... heel erg net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Ryudo schreef op 20 juni 2004 @ 00:55:
Beall DVD+R 4X (50 stuks) met Mediacode BeAll000P40
Die staan wel op cdrwinkel.
Zullen dat ongeveer dezelfden zijn denk je?
Mijne waren gemerkt als SamSung, maar ook met BeAll000P40 code, dus ze zouden hetzelfde moeten zijn!

Op Videohelp krijgen ze ook een goede review van de gebruikers :)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:10

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik heb laatst Maxell schijfjes DVD+R gekocht, en die werken perfect :), ze zijn nu nieuwer, vroeger gebruikte ze de zelfde mediacode als Philips +r, nu hebben ze:

Maxell Single Sided DVD+R (met HGX logo op het hoesje, die oudere hadden dat niet, en die konden maar tot 6x branden op originele firmware...)
Manufacturer : YUDEN000 T01 (zelfde als Plextor +r zie ik net)
Code : -
Disc Type : DVD+R
Usage : General
Recording Layer : -
Recording Speed : 1-4x (werkt perfect op 8x, zelfs met originele firmware :) )
Capacity : 4,7GB

Additional Capacity : -
Overburn Capacity : -

met 2 drives getest
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/v.budimirovic/tweakers/Maxell_NEC.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/v.budimirovic/tweakers/Maxell_Toshiba.jpg
de 2e is een 4 jaar oude Toshiba SD-1502 DVD-Rom speler, en ik denk dat die storing aan het eind komt, omdat die te snel ging :+,hij bleef maar opspinnen, die heeft trouwes wel n gehackte firmware, om op hogere snelheid DVD te kunnen rippen, en ondersteuning voor +/-R :) )

zodat deze aan t lijstje toegevoegd kan worden :)... ik heb nog geen speler gevonden die ze niet leest :P, behalve -r only standalone-dvd spelers, (heb originele firmware)

[ Voor 28% gewijzigd door BiG-GuY op 22-06-2004 08:06 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-05 10:59
Zo, even een update gedaan (ik liep een paar dagen achter). Ik vroeg me af of ik ervaringen met de 2510 in dezelfde tabel moest zetten. Aangezien we er met z'n allen nog steeds vanuit gaan dat die stiekem hetzelfde is als de 2500 vond ik uiteindelijk dat het maar moest kunnen. Voor de duidelijkheid zet ik het wel in de comments, die je achter elke regel in de tabel ziet met view message.

Verder heb ik een aantal dagen geleden in wat edits mijn problemen gepost bij het copieren van Philips DVD+RW's (Philips 041). Ik heb een redelijke stapel van die dingen en moest er in totaal 12 copieren. De eerste ging prima, maar de daarna gaven in Nero steeds een read error aan het eind van het inlezen. Ook in Nero CD-DVD Speed krijg ik errors. In explorer kan ik ze wel inlezen, al is het heel langzaam (klein uurtje). Gelukkig ben ik dus niks kwijt. Explorer zal wel vaker proberen voordat ie failt ofzo. Anyway, dikke kans dat deze op "twijfelachtig" gaan. Ik wacht daarmee tot ik door heel de stapel heen ben en misschien een reden kan aangeven.

Dan heb ik nog een vraag aan jullie. Het topic [rml][ NEC ND-2500] Ervaringen[/rml] is gesloten. In mijn ogen om de juiste redenen. Er hebben wel eens mensen geroepen in dat topic dat er een nieuw deel met een fatsoenlijke startpost moest komen. Ik wilde toen eigenlijk al voorstellen om dat op me te nemen. Nu wordt er vaak in de firmware topics van Herrie van alles besproken wat er niet thuishoort (aankopen, media ervaringen die hier thuis horen, etc.). De vraag is.. Zitten jullie echt op zo'n topic te wachten? En wat vinden jullie tot nu toe van dit topic (en dan met name van de startpost)? Missen jullie iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:10

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik vind de startpost zeer nuttig, het heeft voor mij mede bepaald watvoor schijfjes te kopen :), eerst had ik 30 stuks van die Princo DVD-R (4x) die werken goed, alleen de oudere DVD-Rom spelers lezen ze moeilijker (als ik op 4x brandt) op 2x ook wel maar beter :), en deze Maxell +R werken perfect, de vorige ook, die gebruikte dezelfde code als sommige Philips +R schijfjes :)...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-05 17:23

LoneWolf

Just a Byte

powerman schreef op 17 juni 2004 @ 09:45:
Merk: traxdata
Mediacode: Ritek r03
Disc Type: DVD+R
Snelheid: 8x
Capaciteit: 4,7 GB

gebrand met nero 6.3.0.3 op 8 speed

[afbeelding]

gebrand op een nec 2510
Powerman, hoe heb jij het voor elkaar om op de Nec 2510A op 8x speed te branden op deze schijfjes ?
Ik probeer Arita 8x met dezelfde media code Ritek R03 te branden met nero 6.3.1.15, maar nero geeft als max 4x speed aan.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-04 17:47

GeBas

--

Ik heb een NEC 2510A en gebruik Plextor DVD+R DVD schijfjes

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
GeBas schreef op 22 juni 2004 @ 16:37:
Ik heb een NEC 2510A en gebruik Plextor DVD+R DVD schijfjes
Hier kan ik op zich niet heel veel mee. Ben je er tevreden over? Of juist niet? Welke snelheid zijn ze officieel en waar brand je ze op? Welke mediacode? (zie startpost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Hermanvh schreef op 20 juni 2004 @ 00:44:
[...]

Ik heb SamSung BeAll van CD Freaks Shop binnen gekregen deze week :)

DVD-R @ 8x met de volgende versie van m'n firmware:
[afbeelding]

DVD+R @ 8x met de volgende versie van m'n firmware:
[afbeelding]
Hoe bedoel je dat precies met "volgende versie van m'n firmware"?
Komt er binnenkort al weer een nieuwe beta of een final uit?
Kun je wat meer hints geven? Ik heb btw Beall DVD+R gekocht bij cdrwinkel.com en heb wel belang bij die firmware waar je ze mee geschreven hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Ryudo schreef op 23 juni 2004 @ 00:35:
[...]

Kun je wat meer hints geven? Ik heb btw Beall DVD+R gekocht bij cdrwinkel.com en heb wel belang bij die firmware waar je ze mee geschreven hebt :)
Binnenkort komt er een nieuwe versie uit :) Stuur me maar ff een mailtje, zodat ik je een versie kan sturen met 8x support voor de +R's :)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Toppie, mail is onderweg bij deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40384

Tycoontje schreef op 16 juni 2004 @ 13:38:
[...]

offtopic:
Ben eigenlijk wel benieuwd welke software je gebruikt om je dvd samen te stellen. Ben zelf ook met wat filmpjes bezig die uiteindelijk op dvd moeten komen en ik heb al het een en ander geprobeerd, maar ik kwam een aantal problemen tegen: geen geluid, mpeg errors ('blokken') bij het afspelen, etc..

offtopic:
Antwoord op offtopic: ik gebruik zo'n basic tooltje van Magix, Foto's en video op CD&DVD, werkt aardig doch ben ik altijd in voor alternatieven die mogelijkerwijs ook wat professioneler zijn. Misschien is een tool van Pinnacle iets voor jou, die hebben bij mijn weten diverse tools om video mee te bewerken en op dvd te branden. Ik gebruik de software om momenteel zo'n 900 foto's in een mooie compliatie te zetten en deze dan via dat Magix tooltje als film te encoden en op dvd te plaatsen.

Excuus voor t antwoorden op dit offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-04 17:02

Hendal.

hunneuh huh un whoopass?? (:-(

Fortis DVD+R OPTODISCOR4 4x 4x

Hiervan heb ik nu 4 DVD's gebrand en kwaliteit is tot nu toe goed.

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
offtopic:
Bedankt Velix. Dat programma ken ik nog niet. Zal eens proberen of ik het ergens kan vinden. Mooie timing trouwens, want ik heb m'n filmpjes bijna klaar. Eindelijk.
Tycoontje schreef op 21 juni 2004 @ 13:33:
[...]
Verder heb ik een aantal dagen geleden in wat edits mijn problemen gepost bij het copieren van Philips DVD+RW's (Philips 041). Ik heb een redelijke stapel van die dingen en moest er in totaal 12 copieren. De eerste ging prima, maar de daarna gaven in Nero steeds een read error aan het eind van het inlezen. Ook in Nero CD-DVD Speed krijg ik errors. In explorer kan ik ze wel inlezen, al is het heel langzaam (klein uurtje). Gelukkig ben ik dus niks kwijt. Explorer zal wel vaker proberen voordat ie failt ofzo. Anyway, dikke kans dat deze op "twijfelachtig" gaan. Ik wacht daarmee tot ik door heel de stapel heen ben en misschien een reden kan aangeven.
[...]
Even mezelf quoten om hierop terug te komen. Nou, ik geloof dat ik het gevonden heb. Dacht eerst dat het aan de write strategy lag van de firmware die ik gebruikte (107b7 geloof ik). Ik dacht dit omdat een paar oudere dvd+rw's van dit type wel goed waren te lezen. Dus ergens was er iets veranderd. Dus ging ik terug naar m'n originele software. Dat hielp niet. Het viel me op dat het nog steeds dvd-roms werden, dus op een of andere manier onthoudt ie de bitsetting, ook al kun je die niet meer aanpassen. 8)7 (Oja en op zo'n moment kom je er ook meteen achter dat het zonder riplock ook 3 keer langer duurt).

Anyway, 107V2b4 erop gezet en voor de grap even van dvd-rom naar dvd+rw gegooid en de dvd werd netjes ingelezen. Staat de booktype toevallig aan het einde van een dvd ofzo?

Media is dus goed, maar echt logisch vind ik het nog niet. Kan iemand misschien verklaren waar het aan ligt? Is het een fout van Nero? Staat de booktype inderdaad achter aan de dvd en kan Nero (i.c.m. de ND-2500) daar niet lezen? Voor de duidelijkheid; ik las de dvd's ook met m'n NEC in. En wat ik nog steeds raar vind is dat ie wel steeds netjes door de verify heen kwam. Iemand? Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Nero is buggy en de 2500A is nu niet de beste lezer die er is. Daarom heb ik een andere drive om te lezen (ook om slijtage van de brander te voorkomen) ;)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-04 11:50
Nog te verbeteren:

Merk:
Plextor
Geadviseerde snelheid:
4x
Maximale snelheid:
8x
Grootte:
4.7 Gb
Media Code:
YUDEN000T01

Overige info
Tot nu toe is 8x op elke DVD gelukt met Nero 6.3.1.15 en Nec 2500A Firmware 1.07v2 Dual Layer Beta 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Possstema schreef op 23 juni 2004 @ 23:12:
Nog te verbeteren:

Merk:
Plextor
Geadviseerde snelheid:
4x
Maximale snelheid:
8x
Grootte:
4.7 Gb
Media Code:
YUDEN000T01

Overige info
Tot nu toe is 8x op elke DVD gelukt met Nero 6.3.1.15 en Nec 2500A Firmware 1.07v2 Dual Layer Beta 5.
Wat valt er te verbeteren dan ?

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Ik lees het als "nog te wijzigen" (in de tabel, want daar stond ie als 4x max.)

Bij deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-04 11:50
Tycoontje schreef op 23 juni 2004 @ 23:33:
Ik lees het als "nog te wijzigen" (in de tabel, want daar stond ie als 4x max.)

Bij deze.
Zo bedoelde ik heb ook ;) .

Maar zoals ik al in [NEC 2500A] 1.07v2 Dual Layer Bitsetting Beta 5 Topic zei gaat het branden van De volgende CD's soms mis, hij stopt dan ergens in het midden tijdens het branden. Het gaat om de volgende CD's:

Philips CD-R 80
52 speed

Media code is onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Ah. Ja, die is inderdaad al eerder gemeld. (zie [rml]Tycoontje in "[ NEC ND-2500] media compatibiliteit"[/rml] - deze tabel staat apart, omdat de startpost te vol was). Zelf had ik ook wat vaags met 800mb cd-r's. Geloof dat ze maar op 16x gingen ofzo. Lijkt erop dat de drive moeite heeft met 800mb cd's..

Edit: 8x zelfs volgens de tabel.

[ Voor 9% gewijzigd door Tycoontje op 24-06-2004 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-04 17:02

Hendal.

hunneuh huh un whoopass?? (:-(

Hendal. schreef op 23 juni 2004 @ 15:23:
Fortis DVD+R OPTODISCOR4 4x 4x

Hiervan heb ik nu 4 DVD's gebrand en kwaliteit is tot nu toe goed.
Tycoontje.
vlg. mij heb je deze in de lijst gezet, alleen staat ie erin als DVD-R maar moet DVD+R zijn.

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Oeps! Iets te snel geweest met copieren van de vorige regel en die wijzigen in deze.

Tis nu fixed. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 19:42
Ryudo schreef op 23 juni 2004 @ 00:35:
[...]

Nu ben ik toch ook wel heel benieuwd naar jouw ervaringen met die Beall's. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Ik heb nu met CopyToDVD een dvd gebrand met kprobe geeft scores gewoon om te huilen.
Een PI die begint bij 100 en soms richting 600 schiet. de PO is echter wel netjes.

Ik zal nog us ff kijken of ik niet iets fout heb gedaan. Dus nog maar even een dvd met nero branden en dan de scores hier maar ff neerzetten.

De mediacode is wel gewoon BeAll000P40.
Ik heb de dvd gebrand met CopyToDVD 3.0.18.32 op 4x voor de zekerheid.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/animeforums/beall.JPG

[ Voor 34% gewijzigd door Ryudo op 27-06-2004 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103218

Ik was net aan het zoeken voor nieuwe schijfjes maar kent iemand deze
Philips DVD+R onbedrukt (100st)

Speed :2.4
Verpakking : Spindel 100st
Label : Nee, blanco
Mediacode : Ritek R01

een spindel van 100 stuks is 43 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
Ryudo schreef op 27 juni 2004 @ 21:36:
Ik heb nu met CopyToDVD een dvd gebrand met kprobe geeft scores gewoon om te huilen.
Een PI die begint bij 100 en soms richting 600 schiet. de PO is echter wel netjes.

Ik zal nog us ff kijken of ik niet iets fout heb gedaan. Dus nog maar even een dvd met nero branden en dan de scores hier maar ff neerzetten.

De mediacode is wel gewoon BeAll000P40.
Ik heb de dvd gebrand met CopyToDVD 3.0.18.32 op 4x voor de zekerheid.

[afbeelding]
Met welke firmware heb je die nu gebrand?
Dezelfde als Hermanvh in de eerdere Samsung Beall test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

N_e_0 schreef op 27 juni 2004 @ 22:39:
[...]

Met welke firmware heb je die nu gebrand?
Dezelfde als Hermanvh in de eerdere Samsung Beall test?
Die is nog niet beschikbaar ;) Maar binnenkort wel, dan zouden de resultaten beter moeten zijn :)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Oh dat had je er niet bijgezegd Herrie dat dat nog niet de nieuwste was.
Nu kan het dus zijn dat ik wel goeie dvd's heb maar dat de firmware ze gewoon verprutst? Ik kan niet echt zeggen dat ik die kprobe test nou zo geweldig vind lijken van mij.
Nouja dan moet ik het nog maar ff volhouden met m'n 9 stuks Philips die ik heb :)

[ Voor 82% gewijzigd door Ryudo op 27-06-2004 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Ryudo schreef op 27 juni 2004 @ 22:47:
Oh dat had je er niet bijgezegd Herrie dat dat nog niet de nieuwste was.
Nu kan het dus zijn dat ik wel goeie dvd's heb maar dat de firmware ze gewoon verprutst? Ik kan niet echt zeggen dat ik die kprobe test nou zo geweldig vind lijken van mij.
Nouja dan moet ik het nog maar ff volhouden met m'n 9 stuks Philips die ik heb :)
Stond er wel bij ;) Stuur maar ff een mail, dan stuur ik je een testversie voor de BeAll's ;)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Ok ik heb nog ff weer een dvd gebrand en dit keer me de testfirmware die je me gestuurd hebt.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/animeforums/beall2.JPG

hier wordt ik ook weer niet zo vrolijk van moet ik zeggen. Ik begin echt aan m'n lite-on dvd brander te twijfelen omdat hij de mediacode ook niet correct weergeeft. Ik denk dat hij daarom moeite heeft met die dvd's
Zijn er nog andere manier om te testen of de dvd kwalitatief goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
Ryudo schreef op 28 juni 2004 @ 00:38:
Ok ik heb nog ff weer een dvd gebrand en dit keer me de testfirmware die je me gestuurd hebt.

[afbeelding]

hier wordt ik ook weer niet zo vrolijk van moet ik zeggen. Ik begin echt aan m'n lite-on dvd brander te twijfelen omdat hij de mediacode ook niet correct weergeeft. Ik denk dat hij daarom moeite heeft met die dvd's
Zijn er nog andere manier om te testen of de dvd kwalitatief goed is?
Met Nero CD-DVD Speed 3.01 kan het ook dacht ik.
Probeer je zo een scan met je NEC drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Met de NEC drive kan je dus geen PI/PO scan doen.
Dat is ook al meerdere malen in dit topic gezegd.
Ik heb Nero CD/DVD Speed ook al geprobeerd met de lite-on maar dan krijg ik ongeveer dezelfde grafiek :?

Zal het wat uitmaken of ik de dvd brand met CopyToDVD of met Nero?
Hermanvh, wat voor brandprogramma gebruik jij om je dvd's te branden dan?

Edit: Er is nu een nieuwe verise van CD/DVD Speed uit. Genaamd versie 3.1.0
Deze zou ook ondersteuning hebben voor meer cd/dvd recorders om PI/PO errors te lezen :)
Edit2: Nog steeds geen ondersteuning voor NEC drives :'(

[ Voor 49% gewijzigd door Ryudo op 28-06-2004 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
Ryudo schreef op 28 juni 2004 @ 09:56:
Met de NEC drive kan je dus geen PI/PO scan doen.
Dat is ook al meerdere malen in dit topic gezegd.
Ik heb Nero CD/DVD Speed ook al geprobeerd met de lite-on maar dan krijg ik ongeveer dezelfde grafiek :?

Zal het wat uitmaken of ik de dvd brand met CopyToDVD of met Nero?
Hermanvh, wat voor brandprogramma gebruik jij om je dvd's te branden dan?

Edit: Er is nu een nieuwe verise van CD/DVD Speed uit. Genaamd versie 3.1.0
Deze zou ook ondersteuning hebben voor meer cd/dvd recorders om PI/PO errors te lezen :)
Edit2: Nog steeds geen ondersteuning voor NEC drives :'(
Ik heb ze ook hier liggen sinds zaterdag zo'n spindel beall's van de cdrwinkel.
Mail anders die nieuwe testfirmware effe naar mij, als je een vergelijk wilt hebben.
Ik kan met mijn LDW811S ook wel effe Kprobe test doen en hier posten vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Sorry maar ik ga niet zonder toestemming van Hermanvh firmwares versturen.
Als je de firmware wilt hebben moet je maar ff een mail naar hem sturen.
Z'n mailadres staat wel in z'n profile ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
Ik heb de testfirmware ook mogen ontvangen, tnx Herrie.
Dus ik ben ook aan het testen met die Beall's +R van de Cdrwinkel.
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/Afbeelding%20017.jpg
Maar de resultaten bij mij zijn ook om te huilen.

Eerst één gebrand met de testfirmware van Herrie op 8 speed:
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/Beall+R8x.JPG

Daarna één geprobeerd op 4 speed (testversie):
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/Beall+R4x.JPG

Daarna één met firmware 1.07v2B5DL op 8 speed:
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/Beall+R4x1.07v2b5DL8x.JPG

En ten slotte één met de originele firmware van NEC 1.07 op 4 speed:
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/Beall+R1.07_4x.JPG

Ik kan me niet voorstellen dat iemand met deze Beall's een goed af te spelen dvd kan maken.
Echt bagger dvd's :(

[ Voor 6% gewijzigd door N_e_0 op 29-06-2004 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Mjah en nu zitten we dus met 50st opgescheept
Ik kan er niet bij dat die Samsung's van Hermanvh wel zulke goede scores gaven.
Het zijn toch echt dezelfde mediacodes :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Ryudo schreef op 29 juni 2004 @ 23:22:
Mjah en nu zitten we dus met 50st opgescheept
Ik kan er niet bij dat die Samsung's van Hermanvh wel zulke goede scores gaven.
Het zijn toch echt dezelfde mediacodes :?
Misschien dat SamSung A+++ kwaliteit zijn en BeAll B of C-grade? SamSung zijn dacht ik ook duurder (en zien er 'duurder' uit ;))

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De bovenkant van die DVD ziet er wel heel erg uit als de CD's van Bestmedia. Zou het kunnen zijn dat Samsung Beall DVD's "eigenlijk" van Bestmedia zijn?

Bestmedia was/(is?) nou niet een van de topmerken, als ik het zo mag uitdrukken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Mjah nu zit ik dus wel mooi met brakke dvd's hier.
Hier durf ik geen anime series op weg te schrijven omdat ik ze later niet meer terug kan lezen naar alle waarschijnlijkheid.
Dan maar weer over op Philips dvd's :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
Ryudo schreef op 30 juni 2004 @ 00:44:
Mjah nu zit ik dus wel mooi met brakke dvd's hier.
Hier durf ik geen anime series op weg te schrijven omdat ik ze later niet meer terug kan lezen naar alle waarschijnlijkheid.
Dan maar weer over op Philips dvd's :/
Tsja jammer van die €38,-.
Ik had gelukkig ook nog 2 spindeltjes Traxdata's 4x mee laten sturen.
En die zijn perfect ;)

Burned at 6 speed:
Afbeeldingslocatie: http://made72.op.het.net/Pics/Trax+R4x1.07v2b5DL6x.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Laatst online: 01-06 09:48

ikbenwouter

! w t R

Hermanvh schreef op 30 juni 2004 @ 00:24:
[...]

Misschien dat SamSung A+++ kwaliteit zijn en BeAll B of C-grade? SamSung zijn dacht ik ook duurder (en zien er 'duurder' uit ;))
Ik heb met de Beall DVD-R van cdrwinkel.com geen problemen gehad, al een hoop films op weg gebrand. Dat is wel de white printable schijf.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511

De media die goed werken met de 2500, werken die automatisch ook goed met de 2510A?
Ik moet voor iemand die brander bestellen en wil direct media mee bestellen, ik zit te denken aan Platinum DVD+R 8x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Dat is nog niet echt bekend, maar tot nu toe gaan we daar wel van uit, totdat iemand het tegendeel ondervindt. Tenslotte zouden de drives technisch hetzelfde moeten zijn (behalve dat de 2510 misschien beter afgesteld is, wat NEC wel eens beweerd heeft, maar wat we nog steeds niet willen geloven :) )..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

w00t _/-\o_

Ik heb vanmiddag van iemand een Medion dvd in de handen gedrukt gekregen om ff te testen op m'n NEC ND-2500.
Het resultaat is zeer netjes moet ik zeggen.

plaatje 2.4x:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/animeforums/MedionDVD2.4x.JPG

plaatje 4x:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/animeforums/MedionDVD4x.JPG

[ Voor 32% gewijzigd door Ryudo op 03-07-2004 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N_e_0
Ryudo schreef op 01 juli 2004 @ 21:22:
w00t _/-\o_

Ik heb vanmiddag van iemand een Medion dvd in de handen gedrukt gekregen om ff te testen op m'n NEC ND-2500.
Het resultaat is zeer netjes moet ik zeggen.
Hij is echter wel op 2.4x gebrand ipv 4x dat moet ik er ff bij zeggen.
Een op 4x gebrand exemplaar edit ik er later nog wel ff bij

plaatje:
[afbeelding]
Dat ziet er zeer redelijk uit, vreemd einde :?
Ik heb nog zo'n spindeltje Samsung DVD+R weten te scoren.
Zelfde waar Hermanvh eerder zijn kprobe score van posten hier.
Die ga ik komende week ook effe testen, ik moet weten of er echt zoveel verschil in die Beall mediacodes is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Ja het einde is idd vreemd want kprobe ging door met testen ofzo tot het einde van de dvd en niet tot waar de data stopte.
Ik heb kprob maar handmatig gestopt toen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Ryudo schreef op 02 juli 2004 @ 00:01:
Ja het einde is idd vreemd want kprobe ging door met testen ofzo tot het einde van de dvd en niet tot waar de data stopte.
Ik heb kprob maar handmatig gestopt toen :)
Bugje in Kprobe, zou met de laatste versie opgelost moeten zijn. Vaak doet ie het wel goed wanneer je de 2e run draait :)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511

Werkt KProbe tegenwoordig ook met andere branders dan LiteOn?
Ik kan mij herinneren dat het alleen werkte met LiteOn branders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Kprobe kan alleen met branders oveweg die door Lite-On zijn gemaakt. Hier vallen ook Sony en andere rebadged merken van hun onder meende ik.

ps. ik heb bij m'n post van donderdag om 21.22u ff een 2e plaatje ge-edit met een 4x brandscore van een Medion DVD van de Aldi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106436

heeft iemand de nieuwe arita's met 8x snelheid al geprobeerd? Mediacode: RITEK R03

De mediacode wordt niet goed beoordeeld zie ik al, maar misschien scheelt het iets met arita?

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 106436 op 03-07-2004 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15300

Tycoontje schreef op 01 juli 2004 @ 14:26:
Dat is nog niet echt bekend, maar tot nu toe gaan we daar wel van uit, totdat iemand het tegendeel ondervindt. Tenslotte zouden de drives technisch hetzelfde moeten zijn (behalve dat de 2510 misschien beter afgesteld is, wat NEC wel eens beweerd heeft, maar wat we nog steeds niet willen geloven :) )..
Ik heb een artikel gelezen (ik dacht in de nieuwe PCM) en daar stond dat ze de 2500 hadden veranderd in een 2510.
Maar na het branden van een dual layer dvd kon de dvd niet gelezen worden.
Volgens het artikel is de laser sterkte van de 2510 wel degenlijk sterker en anders dan die van de 2500

Ik begrijp dus niet dat er nog geen andere klachten hier omtrend gemeld worden.
Of is het zo dat nog niemand dual layer heeft getest op een geflashte 2500/2510

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-05 13:54

bosaap22

Doing things I'm good at.

Anoniem: 85511 schreef op 01 juli 2004 @ 11:40:
De media die goed werken met de 2500, werken die automatisch ook goed met de 2510A?
Ik moet voor iemand die brander bestellen en wil direct media mee bestellen, ik zit te denken aan Platinum DVD+R 8x
Goei spul ;)

Ben al aan mijn 2e spindel bezig en nog geen een fout gegaan...

En dat voor minder dan €1,- per DVD _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-04 17:47

GeBas

--

i k heb goede ervaring met zowel Platinum DVD+R 8x (gekocht bij DDVD.info zie ook mijn reactie in de shop survey)als met plextor 8x DVD+R

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:35
Heeft er iemand ervaring met de Princo 4x DVD-R's? Bij snogard.de staan ze nl. te koop voor 60€ voor een spindel van 100€ 8)7 :o Zijn er problemen om deze af te spelen in bepaalde dvd lezers (al dan niet stand-alone)

thx for the info!

superhandig topic btw!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
GeBas schreef op 04 juli 2004 @ 00:30:
i k heb goede ervaring met zowel Platinum DVD+R 8x (gekocht bij DDVD.info zie ook mijn reactie in de shop survey)als met plextor 8x DVD+R
Kun je even wat meer info geven? (Mediacodes). Die Platinums kan ik eigenlijk wel raden, maar die Plextor 8x ken ik nog niet. Als ik meer weet voeg ik het toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FR33L04D3R
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09-2017
Heeft iemand ervaring met deze DVD+R van CDRwinkel.com? -->

Philips DVD+R onbedrukt (100st)
Mediacode: Ritek R01
Prijs /stuk: € 40.00
Speed: 2.4X
Label: Nee, blanco

Afbeeldingslocatie: http://www.cdrwinkel.com/gfx/blspin95.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door FR33L04D3R op 04-07-2004 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Bashrat schreef op 04 juli 2004 @ 16:15:
Heeft er iemand ervaring met de Princo 4x DVD-R's? Bij snogard.de staan ze nl. te koop voor 60€ voor een spindel van 100€ 8)7 :o Zijn er problemen om deze af te spelen in bepaalde dvd lezers (al dan niet stand-alone)

thx for the info!

superhandig topic btw!!!
Princo :r Koop fatsoenlijke DVD-R's of je gaat er later spijt van krijgen :(

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Hermanvh schreef op 04 juli 2004 @ 17:56:
[...]

Princo :r Koop fatsoenlijke DVD-R's of je gaat er later spijt van krijgen :(
Zijn die van Medianca goed dan? (staan ook niet op de lijst)

DVD+R 4,7 GB 4.7GB, 4x, 25 Stk. Spindel

16.90 €

thx for the advice (anders zou'k er nu mee zitte :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Bashrat schreef op 04 juli 2004 @ 19:13:
[...]

Zijn die van Medianca goed dan? (staan ook niet op de lijst)

DVD+R 4,7 GB 4.7GB, 4x, 25 Stk. Spindel

16.90 €

thx for the advice (anders zou'k er nu mee zitte :p)
Ik zou voor de Prodye 8x DVD-R gaan :)
http://www.nierle1.com/s0...&os=1&br=1&pp=aa&bnr=2180

Kprobe scan:
Afbeeldingslocatie: http://herrie.rpc1.org/images/POMS3A%20@%20PVCR001002%20NEC%202500A%20107v2%20fi%20@%208x%20readback%20@%208x.PNG

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Welke DVD media (+/-R) zouden jullie nemen van www.snogard.de ??? En zijn die princo media echt zo slecht, of merk je het verschil bena niet? (gaat vooral moeten dienen voor dvd video)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Ik zou voor de 8x Platinum gaan. Niet de goedkoopste willen.
En anders pak je die Medianca en laat je ons weten hoe ze bevallen.. :Y)

En als Herrie zegt dat Princo slecht is dan mag je dat meteen aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Bashrat schreef op 04 juli 2004 @ 19:49:
Welke DVD media (+/-R) zouden jullie nemen van www.snogard.de ??? En zijn die princo media echt zo slecht, of merk je het verschil bena niet? (gaat vooral moeten dienen voor dvd video)
Waarom perse van die Website? Ze zijn niet eens zo goedkoop :S

Princo is echt crap, zijn vaak na 3 maanden al niet meer leesbaar :(

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Hermanvh schreef op 04 juli 2004 @ 20:19:
[...]

Waarom perse van die Website? Ze zijn niet eens zo goedkoop :S

Princo is echt crap, zijn vaak na 3 maanden al niet meer leesbaar :(
ow... t moet idd wel verschillende jaren meegaan :(

wrm per se van die website? omdat t vele goedkoper is als in België en we net langs DIE winkel rijden om nieuwe pc te kope... geen zin om heel Duitsland door te rijden...
en blijkbaar is www.ddvd.be niet eens goedkoper...

EDIT:
@Tycoontje: kdenk dat ik maar voor die Platinum's zal gaan dan, hoewel ze 66% meer kosten voor hetzelfde aantal :( :s

EDIT2:
Welke zijn de beste: Platinum of Verbatim (als het tog al zoveel duurder is, steekt t niet op 1 €/25dvds ...Volgens Herrie's site zijn ze allebei zeer goed, maar welke van de twee is nu net ietsje (veel) beter?

[ Voor 36% gewijzigd door Wim Leers op 04-07-2004 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Bashrat schreef op 04 juli 2004 @ 20:26:
[...]

ow... t moet idd wel verschillende jaren meegaan :(

wrm per se van die website? omdat t vele goedkoper is als in België en we net langs DIE winkel rijden om nieuwe pc te kope... geen zin om heel Duitsland door te rijden...
Ehm online bestellen en thuis laten afleveren ;)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 21:54
Anoniem: 15300 schreef op 03 juli 2004 @ 20:53:
[...]

Ik heb een artikel gelezen (ik dacht in de nieuwe PCM) en daar stond dat ze de 2500 hadden veranderd in een 2510.
Maar na het branden van een dual layer dvd kon de dvd niet gelezen worden.
Volgens het artikel is de laser sterkte van de 2510 wel degenlijk sterker en anders dan die van de 2500

Ik begrijp dus niet dat er nog geen andere klachten hier omtrend gemeld worden.
Of is het zo dat nog niemand dual layer heeft getest op een geflashte 2500/2510
Hoe concluderen ze dan dat de laser van de 2510 sterker is? Dat mag niet gebeuren op basis van het feit dat de dual layer dvd niet gelezen kan worden. Integendeel, want drives die Dual Layer officiëel ondersteunen -- Nec ND2510A, Benq DW822A -- hebben het zelfde probleem; alleen de branders zelf kunnen de geschreven Dual Layer schrijfjes lezen.

Ik krijg het idee dat PCM gewoon de reactie van NEC op alle gehackte firmware klakkeloos overneemt. PCM is zelf niet in staat --lijkt me-- om de lasersterkte te testen.

Het is nog te vroeg om echte conclusies te trekken t.o.v. de 2500A/2510A. De kwaliteit van Dual Layer writing bij de 2510A is immers ook al twijfelachtig op dit moment.

Overigens zal er een vergelijking komen tussen de 2500A en de 2510A op www.cdrinfo.com, volgens iemand op het forum. Ben benieuwd of er ook daadwerkelijk wat concreets te zeggen valt.

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
Bashrat schreef op 04 juli 2004 @ 20:26:
[...]

Welke zijn de beste: Platinum of Verbatim (als het tog al zoveel duurder is, steekt t niet op 1 €/25dvds ...Volgens Herrie's site zijn ze allebei zeer goed, maar welke van de twee is nu net ietsje (veel) beter?
Ze werken beide prima, dus welke keuze je ook maakt, ze zullen beide hoogstwaarschijnlijk aan je eisen voldoen.

Het punt is dat je de kleine verschillen in kwaliteit niet kan kwantificeren. K-Probe is een utility die ontwikkeld is voor Lite On drives, en hoewel de K-Probe resultaten een indicatie kunnen geven voor de brandkwaliteit voor Non-Lite On drives, is het allerminst nauwkeurig. Echt conclusies trekken kun je niet.

C't heeft de afgelopen tijd veel tests uitgevoerd, waarbij ze een eigen tool gebruiken (het is maar net de vraag of die wel correct is?) om jitter, de assymmetrie van de schijfjes en de PI/PO te kunnen meten, en op basis daarvan een kwaliteitsindex toekennen aan de Brander/Schijfje combinatie. Zowel Fuji (RicohJPNR01) als Verbatim(MCC02) scoorden redelijk tot goed in combinatie met de NEC ND-2500A.

Het enige wat wij, als consument, kunnen testen is
- de leessnelheid van de DVD; een goede indicatie voor de brandkwaliteit, maar lastig om de kleinere verschillen te kunnen zien
- kijken naar de K-Probe voor enige indicatie, maar ook niet meer dan dat.

Wat wél in het voordeel van de Verbatims spreekt, is de manier waarop die schijfjes zijn afgewerkt. Vergelijk de schijfjes aan de rand, en je zult zien dat de Verbatim schijfjes veel beter zijn afgewerkt. Voor de rest zijn de Verbatim schijfjes dunner in doorsnee, omdat de plastic beschermlaag aan de bovenkant dunner is.

De Verbatims krassen iets minder snel aan de reflectieve laag, al moet ik zeggen dat alle DVDtjes (m.u.v. TDK Scratchproof? Heeft iemand die al kunnen kopen eigenlijk?) nog wel héél erg makkelijk krassen. Samen met de betere afwerking, ben ik geneigd te zeggen dat de Verbatims langer houdbaar zijn. Maar niet te bewijzen, natuurlijk.

Overigens zijn alle Verbatims die je in Nederland kunt kopen Made In Taiwan volgens mij...De kans is zeer groot dat de media door CMC Magnetics gemaakt wordt, die een niet al te beste reputatie er op na houden... Met name hun 2,4x schijfjes waren zeer slecht (Dat waren Verbatims met Media Code CMC MAG!), al zijn hun 4x DVD+R schijfjes redelijk van kwaliteit.
CMC Magnetics labelt de geproduceerde DVDs gewoon met 'MCC', en worden verkocht als verbatims. Zo zie je maar, dat Media Code niet alles zegt..Je hebt nog weinig inzicht uit welke fabriek ze komen (in dit geval niet uit eigen Mitsubishi Chemical Corporation fabrieken), en allerminst in het productieproces (Is het uberhaupt wel grade A? Of Grade B, of nog slechter? Zoals bv. Fujifilm RicohJPNR01 Grade A is en Arita RicohJPNR01 Grade B?).

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kajun schreef op 04 juli 2004 @ 21:46:
CMC Magnetics labelt de geproduceerde DVDs gewoon met 'MCC', en worden verkocht als verbatims.
Hmz.... Verbatim heeft inderdaad wel schijven van fabrikant CMC en MCC, maar ik denk niet dat CMC Magnetics zomaar MCC als mediacode kan gebruiken. CMC Magnetics en MCC (Mitsubishi) zijn tenslotte 2 verschillende bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Anoniem: 41851 schreef op 04 juli 2004 @ 21:52:
[...]

Hmz.... Verbatim heeft inderdaad wel schijven van fabrikant CMC en MCC, maar ik denk niet dat CMC Magnetics zomaar MCC als mediacode kan gebruiken. CMC Magnetics en MCC (Mitsubishi) zijn tenslotte 2 verschillende bedrijven.
Dat gebeurt dus wel :( Mitsubishi heeft waarschijnlijk niet genoeg capaciteit :(

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
OK, om samen te vatten kan ik dus het volgende zeggen:

-Verbatim en Platinum zijn beide zeer goed, maar Verbatim heeft toch wel een streepje voor
-MAAR er is een kans dat de Verbatims, ondanks hun betere afwerking, in feite uit een slechtere fabriek komen, dus is het uiteindelijk beter om voor de Platinums te gaan.

ben ik juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee. Platinum betrekt haar dye's namelijk van 4 of meer verschillende fabrikanten. Ik heb al Platinums gezien van CMC, Ritek, POMSA.... (zelfde als van de slechte Skye DVD's die ik eerder postte), en Ricoh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Anoniem: 41851 schreef op 04 juli 2004 @ 22:06:
[...]

Nee. Platinum betrekt haar dye's namelijk van 4 of meer verschillende fabrikanten. Ik heb al Platinums gezien van CMC, Ritek, POMSA.... (zelfde als van de slechte Skye DVD's die ik eerder postte), en Ricoh.
POMSA is Sky Media en 3A Media. 3A Media zijn super, Sky Media zijn crap :'(. De +R van 3A Media zijn nog niet super op de 2500A, maar daar wordt nu aan gewerkt :) Er zijn al aardige verbeteringen, maar ik ben nog niet tevreden ;)

De POMS3A 8x DVD-R doen het nu wel super, vergelijkbaar met TY en MCC DVD-R :D

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

POMSA van de Sky(e?) DVD's was idd bagger. De 2500A wilde de 4x DVD's maar op 2x branden. Daarnaast was de kwaliteit ook niet erg goed; ik heb die DVD's gebruik voor mensen die langskwamen met de vraag van: "Kun je dit en dat voor mij op DVD zetten? (Meestal foto's.) En het mag niet duur zijn, zo goedkoop mogelijk."

Zo goedkoop mogelijk? Weet u het zeker? Ja? Goed, kom maar. Hier, alsjeblieft, 2,50 euro alsjeblieft. Zij blij, ik blij omdat ik een complete DVD rommel heb weggefikt en er nog 15 euro aan heb overgehouden... Als ze terugkomen met kapotte DVD's => "Je wilde het toch zo goedkoop mogelijk? Nou dan; Je was gewaarschuwd."

Voor mijzelf gebruik ik nu overwegend Intenso 4x +R voor de standaard dingen (filmpjes enzo), die kosten 8.50 euro per 10. Die kopieer ik wel nog eens opnieuw over 5 jaar of zo. Voor mensen die -R willen gebruik ik Intenso 4x -R. (Ook 8.50 voor 10 stuks.) Voor mijn eigen belangrijke dingen, gebruik ik Verbatim +R's 4x (die gaan op 8x als het moet :P ), 8.50 per 5.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 41851 op 04-07-2004 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
Anoniem: 41851 schreef op 04 juli 2004 @ 21:52:
[...]

Zie Herman's reactie.
Hermanvh schreef op 04 juli 2004 @ 21:58:
[...]

Dat gebeurt dus wel :( Mitsubishi heeft waarschijnlijk niet genoeg capaciteit :(
Wat ook nog kan meespelen, zijn de produktie kosten. Mitsubishi heeft zelf alleen fabrieken in Japan; ze kunnen nu
- zelf schijfjes maken in Japan, maar de produktiekosten liggen hoger in Japan dan in Taiwan;
- een fabriek laten opzetten in Taiwan, maar dat is prijzig;
- een bestaande Taiwanese fabrikant licenseren om te produceren voor MCC.

Het laatste is het geval, omdat dat waarschijnlijk het meest winstgevend is. Overigens, omdat Mitsubishi de opdrachtgever is, kan het zo zijn dat de CMC produktie moet verlopen volgens Mitsubishi's hoge eisen. Helemaal zeker kun je het niet weten, maar de mooie afgewerkte schijfjes kan een teken zijn.

Dus kortom...je kunt er heel weinig zinnigs over zeggen.
Bashrat schreef op 04 juli 2004 @ 22:00:
OK, om samen te vatten kan ik dus het volgende zeggen:

-Verbatim en Platinum zijn beide zeer goed, maar Verbatim heeft toch wel een streepje voor
-MAAR er is een kans dat de Verbatims, ondanks hun betere afwerking, in feite uit een slechtere fabriek komen, dus is het uiteindelijk beter om voor de Platinums te gaan.

ben ik juist?
Niet helemaal. Ik wilde alleen aangeven dat de schijfjes van Verbatim mooier afgewerkt waren; ik zag dat als een hogere stukje Quality Control (strictere eisen), maar feitelijk zegt het niks over de kwaliteit. Het was meer speculatie. Het is de vraag of jij in de equivalentie Mooiere Afwerking <=> hogere kwaliteit gelooft, en of jij daar extra voor wilt neer tellen. Misschien dat de Verbatim schijfjes inderdaad langer meegaan, maar of jij daar over zoveel jaar nog er over bekommert?

Ik bracht CMC op, om aan te geven dat je niet moet blind staren op de Media Code. Media Code zegt niks over de afkomst. En zelfs als bepaalde schijfjes dezelfde oorsprong hebben (zelfde fabriek), dan heb je nog kwaliteitsverschillen als gevolg van produktieverschillen. Daarmee Grade A, Grade B etc kwaliteit schijfjes.

Conclusie: Er is dus nooit een éénduidig antwoord te geven. Het is eigenlijk een zooitje, als je het mij vraagt..
Anoniem: 41851 schreef op 04 juli 2004 @ 22:06:
[...]

Het lijkt erop dat ze nu bij Ricoh (of zijn het nep Riteks? Ritek heeft in het verleden namelijk ook DVDs met label Ricoh geproduceerd..) voor +R schijfjes aanhouden, en Ritek voor -R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kajun schreef op 04 juli 2004 @ 22:30:
Conclusie: Er is dus nooit een éénduidig antwoord te geven. Het is eigenlijk een zooitje, als je het mij vraagt..
Daar was ik ook al achter.

Vroeger moest je ook écht opletten dat je goede CD's had. Nu kun je eigenlijk elk merk wel kopen, als het maar niet de goedkoopste van de goedkoopste LifeTech of LeadData rommel is. (Die schijfjes die je met per 10 voor 3,99, inclusief doosje, bij de Aldi krijgt.) Ik haal nu voor 35 euro vaker een spindle met 100 stuks Verbatims (die met die witte bovenkant), en die leveren geen problemen op. Doosjes zijn toch overbodig, omdat ik vanwege plaatsoverwegingen CD-mappen gebruik

Volgens mij zijn we met de DVD's nu in het gebied beland waar we ons 6-7 jaar geleden met de CD's bevonden. Over een jaar of 5 is het dus wel in orde. :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
Anoniem: 41851 schreef op 04 juli 2004 @ 22:37:
[...]

Daar was ik ook al achter.

Vroeger moest je ook écht opletten dat je goede CD's had. Nu kun je eigenlijk elk merk wel kopen, als het maar niet de goedkoopste van de goedkoopste LifeTech of LeadData rommel is. (Die schijfjes die je met per 10 voor 3,99, inclusief doosje, bij de Aldi krijgt.) Ik haal nu voor 35 euro vaker een spindle met 100 stuks Verbatims (die met die witte bovenkant), en die leveren geen problemen op. Doosjes zijn toch overbodig, omdat ik vanwege plaatsoverwegingen CD-mappen gebruik

Volgens mij zijn we met de DVD's nu in het gebied beland waar we ons 6-7 jaar geleden met de CD's bevonden. Over een jaar of 5 is het dus wel in orde. :P 8)7
Yep, ik ben het volledig met je eens. Over zoveel tijd zullen alle schijfjes wel prima werken, maar dan heb je tegen die tijd weer Blu-Ray en HD-DVD. En dan begint wellicht al het gezeik weer opnieuw. Al weet ik niet in hoeverre DVD-RAM ook zo'n cyclus is doorgaan; Blu-Ray en HD-DVD zijn wel 'DVD-RAM achtig' als je puur kijkt naar het cartridge gebeuren.

Ze mogen wel wat aan de onderlaag doen van de DVDs vind ik, want je bekrast ze alleen al door ze in een CD/DVD sleeve te doen (CDs zijn veel minder kwetsbaar aan de onderkant). Belachelijk.

Maar dat is te betwijfelen, omdat ze steeds goedkopere materialen (die uiteraard aan de benodigde optische reflectieve eigenschappen voldoen) zullen gebruiken uiteindelijk. En dat komt de kwaliteit niet ten goede waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Anoniem: 41851 schreef op 04 juli 2004 @ 22:37:
[...]

Ik haal nu voor 35 euro vaker een spindle met 100 stuks Verbatims (die met die witte bovenkant), en die leveren geen problemen op. Doosjes zijn toch overbodig, omdat ik vanwege plaatsoverwegingen CD-mappen gebruik
Mag je mij es zeggen waar je dat koopt??? Dat is zelfs goedkoper als de Princo's (60 €/spindel 100 st) Je mager mij dadelijk 4 bestellen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Denk dat ie per 50 bedoelde :)
(Anders wil ik het inderdaad ook wel weten!)
Edit: D'oh! Ging inderdaad over cd's!

Ben in de startpost trouwens aan een nieuwe tabel begonnen: Dual Layer media :)

[ Voor 11% gewijzigd door Tycoontje op 07-07-2004 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:48

alienfruit

the alien you never expected

In Duistland haal ik mijn 4x Verbatims DVD-R voor 1,25 :( Dan is die 35euro voor 50stuks toch nog goedkoper. Heb dan alleen niet de witte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Net een "nieuwe" media compatibility lijst ontdekt van NEC zelf: http://www.necd.de/softwa..._8x_DVD_Writer_(1.07).pdf

[ Voor 52% gewijzigd door Tycoontje op 06-07-2004 22:11 . Reden: Verkeerde knopje. Wilde een edit doen op de vorige. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Tycoontje schreef op 06 juli 2004 @ 22:10:
Net een "nieuwe" media compatibility lijst ontdekt van NEC zelf: http://www.necd.de/softwa..._8x_DVD_Writer_(1.07).pdf
Saai zoals gewoonlijk bij NEC :'(

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Laatst online: 01-06 09:48

ikbenwouter

! w t R

alienfruit schreef op 06 juli 2004 @ 22:10:
In Duistland haal ik mijn 4x Verbatims DVD-R voor 1,25 :( Dan is die 35euro voor 50stuks toch nog goedkoper. Heb dan alleen niet de witte
Als je die post leest van Firepower zie je dat hij het over cd's heeft.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FX16
  • Laatst online: 28-05 09:11
Nierle.de
DVD-R 4,7 GB 4x Professioneel B-Grade onbedrukt 100 Stuks 37,99 EUR
mediacode AN31

Ik zie iedereen hier met Kprobe maar dat werkt niet met mijn Necje dus maar een simpele Nero DVD speed gedaan, media gefikt op 6 speed.
Heb er verschillende getest en eigenlijk zijn ze allemaal zo.
Ik heb er inmiddels een stuk of 50 gebrand en nog geen onderzetter

Afbeeldingslocatie: http://www.martinovibes.nl/AN31.gif

[ Voor 28% gewijzigd door FX16 op 07-07-2004 02:38 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Ik zag in de tabel in de startpost het volgende staan:
BeALL (wit, printable). Met daarachter hoge PI/PO waardes.
Als dit naar aanleiding van mijn test en die van N_E_0 is moet ik toch even kwijt dat dit NIET de printable versie van BeAll is maar de belabelde versie die je dus gewoon met een pen kan beschrijven. De printable BeAll's schijnen juist beter te zijn dan de belabelde.
De prtintables zitten namelijk op een spindle van 25 en de belabelde op een spindle van 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Laatst online: 30-05 21:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Ik heb een vraagje, heb al de search gedaan maar vond niet wat ik moest weten.

Mijn 2500a met dl mod, brand Philips cd-rw80 ( 4-12 speed certificeerd )
uiterlijk op 10speed?
code op cd = HLD611HC19140495C04
code op doosje = 9082 100 80046

Heeft dit een bepaalde/bekende oorzaak toevallig?

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

shaggy8675 schreef op 07 juli 2004 @ 18:32:

uiterlijk op 10speed?

Volgens mij is 10x max op CD-RW met de 2500 ;)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, 16x Hermanvh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midnightimpact
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2020
heb nu al 5 Verbatims en 3 Nashua's foutloos gebrand met de 2510a, beiden dvd merken gekocht bij de Dynabyte.
De Nashua's zijn 25 voor €43,00 en werden geleverd in een keurig cd-opberg doosje en met 2 zwarte cd-r pennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
shaggy8675 schreef op 07 juli 2004 @ 18:32:

uiterlijk op 10speed?

Mag ik hiervan de mediacode voor de lijst in de startpost?
En het liefst ook je firmware versie.
Midnightimpact schreef op 07 juli 2004 @ 19:15:
heb nu al 5 Verbatims en 3 Nashua's foutloos gebrand met de 2510a, beiden dvd merken gekocht bij de Dynabyte.
De Nashua's zijn 25 voor €43,00 en werden geleverd in een keurig cd-opberg doosje en met 2 zwarte cd-r pennen :)
En hetzelfde geldt voor jou.. :)
FX16 schreef op 07 juli 2004 @ 02:19:
Nierle.de
DVD-R 4,7 GB 4x Professioneel B-Grade onbedrukt 100 Stuks 37,99 EUR
mediacode AN31

Ik zie iedereen hier met Kprobe maar dat werkt niet met mijn Necje dus maar een simpele Nero DVD speed gedaan, media gefikt op 6 speed.
Heb er verschillende getest en eigenlijk zijn ze allemaal zo.
Ik heb er inmiddels een stuk of 50 gebrand en nog geen onderzetter

[afbeelding]
Oja en als het kan van jou ook nog de firmware versie. Normaal kan ik die uit het plaatje halen, maar je hebt 'm netjes afgeknipt...

[ Voor 29% gewijzigd door Tycoontje op 07-07-2004 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Lees net in BenQ DW1600 16x Dual Layer, goedkoop of duurkoop? dat bij een test van C'T de NEC brander middelmatig scoort en dat de BENQ brander als beste getest wordt (deze test ging nog niet over de DL versies).

Mijn vraag is dan waarom is de NEC eigenlijk zo populair als hij kennelijk niet beste is :?

Sorry in verkeerde topic geplaatst :X

[ Voor 8% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 07-07-2004 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FX16
  • Laatst online: 28-05 09:11
Tycoontje schreef op 07 juli 2004 @ 19:37:

Oja en als het kan van jou ook nog de firmware versie. Normaal kan ik die uit het plaatje halen, maar je hebt 'm netjes afgeknipt...
de laastste van Herrie voor de nec 2500a 1.07 dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Laatst online: 30-05 21:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Tycoontje schreef op 07 juli 2004 @ 19:37:
[...]

Mag ik hiervan de mediacode voor de lijst in de startpost?
En het liefst ook je firmware versie.

[...]
Ok hier is de Firmware:
1.07 Hermanvh Duall layer mod.

Cd media code: Manufacturer : CMC Magnetics
Code : 97m26s65f
Disc Type : HighSpeed CD-RW
Usage : General
Recording Layer : Phase Change
Recording Speed : 4 X - 10 X
Capacity : 79:59.74
703 MB