Volgens mij is het bij compatibiliteit tussen stand-alone en dvd normaal gesproken een kwestie van uitproberen welke het beste werkt voor jou. Dit is natuurlijk een ander verhaal, want ze zullen allemaal door verschillende mensen met verschillende spelers gebruikt worden. Ik weet niet of er dan echt bepaald merk/type media aan te wijzen is welke het meest geschikt is, maar wat je hier steeds overal hoort is volgens mij dat DVD+R gebrand met bitsetting op dvd-rom het meest compatible zou zijn.Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 11:13:
Heb hier het topic al diverse malen doorgespit.
Doch zit ik hier nog steeds te dubben.
Heb sinds kort de NEC2500A in huis. Enkel wat gebrand met sony DVD+R en Imation DVD-R 4x. Welke echt lekker brandde ik durf het niet te zeggen.
Probleem: ik moet binnenkort een fiks aantal DVDtjes gaan branden. Allemaal dezelfde weliswaar en eigen gemaakt (dus geen filmkopien of id.).
via dvdinfo wil ik een een 50 of 100 tal dvdtjes kopen.
Maar dan dus de grote vraag: welke kan ik het best kopen, zijn het meest compatible op stand alone dvd spelers.
Daar zou je met behulp van de tabel aan het begin van dit topic wel uit moeten kunnen komen volgens mij.Welke branden ook echt op 8 speed en geven weinig bugs.
Ik hoor in mijn kennisenkring goede verhalen over de Philips schijfjes doch hier lees ik af en toe wat negatieve geluiden.
dus dan toch de Arita's kiezen..?
Zal kijken of ik het resultaat van de Platinum DVD+R daar vandaan kan posten.Het prijsverschil vind ik niet zo heel belangrijk. Belangrijk is dat ik GOEDE schijfjes heb die lekker snel branden en echt overal af te spelen zijn.
Wat kan ik het beste kopen bij dvdinfo?
Heb ze net 5 minuten binnen. Voorlopig heb ik ook alleen data te branden geloof ik..
offtopic:
Ben eigenlijk wel benieuwd welke software je gebruikt om je dvd samen te stellen. Ben zelf ook met wat filmpjes bezig die uiteindelijk op dvd moeten komen en ik heb al het een en ander geprobeerd, maar ik kwam een aantal problemen tegen: geen geluid, mpeg errors ('blokken') bij het afspelen, etc..
Ben eigenlijk wel benieuwd welke software je gebruikt om je dvd samen te stellen. Ben zelf ook met wat filmpjes bezig die uiteindelijk op dvd moeten komen en ik heb al het een en ander geprobeerd, maar ik kwam een aantal problemen tegen: geen geluid, mpeg errors ('blokken') bij het afspelen, etc..
Edit: Hmmz.. Over Philips gesproken. Ik heb hier iets vaags met een DVD+RW van Philips. Ik probeer die te copieren, maar tijdens het lezen in Nero gaat er iets fout, net voor het einde. Ik heb het een paar keer geprobeerd. Tussendoor schoongemaakt. Ik weet voor 99% zeker dat die DVD+RW pas 1x beschreven is, pakweg 2 weken terug. En ik heb standaard verify aanstaan.. Nou is het me ondertussen wel gelukt in Explorer (is een data-dvd), maar ik blijf het raar vinden.
Edit 2:
En toen had ik 2 van deze DVD+RW's.. Lekker is dat.
Edit 3:
Nero CD-DVD Speed zegt:
"Error!
LOGICAL BLOCK ADDRESS OUT OF RANGE (052100)"
[ Voor 16% gewijzigd door Tycoontje op 17-06-2004 13:46 ]