[Alg] Welke tools heb jij voor jezelf gemaakt? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.369 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou.. dan moet ik ook maar eens in mijn sourcy directory gaan neuzen..
Heb nogal veel in QuickBasic en Delphi gemaakt, staat natuurlijk veel zooi tussen :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetallerbeste
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-06 22:03
Modbreak:Dit topic is niet bedoeld voor software requests :)

[ Voor 97% gewijzigd door curry684 op 10-09-2004 12:51 ]

Te koop Jabra 620s (Bluetooth Stereo Headset) voor 60 euro. stuur een e-mail wanneer je interesse hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals dit proggie..
Helaas werkt de download link niet meer (deze site is oud en brak en niet meer van deze tijd :r , ben bezig met een nieuwe site waar allemaal van dit soort meuk op komt)
Maar er staan wel screenshotjes op om een ideet te krijgen

Als er iemand geïnteresseerd in dit proggie dan hoor ik het wel.
Ben overigens bezig met een nieuwe versie te maken.

(Dit is overigens geen reactie op het bericht hierboven...)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:20
zou je wat meer compoorten selecteerbaar kunnen maken?

ik wil graag via BT dongle doen, die wordt aan een virtual compoort gehangen, meestal vanaf 6.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-08 20:29
Voor de mensen die zaten te wachten op de nieuwe versie van mijn roosterprogramma voor PocketPC, je kunt de nieuwe versie hier neerhalen :) Verbeteringen:
• Het groene lampje op je PocketPC knippert niet meer tijdens/na het ballonnetje zichtbaar is/was
• Roostertijden kunnen nu worden ingesteld, zie het data_formaat.txt bestand in de zip
• Kleine bugs gefixed, waaronder de 'volgende les'-functie, die alle lessen eerst een uur later aangaf dan dat ze waren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23

hneel

denkt er het zijne van

MerijnB schreef op 10 september 2004 @ 12:56:
[...]

zou je wat meer compoorten selecteerbaar kunnen maken?

ik wil graag via BT dongle doen, die wordt aan een virtual compoort gehangen, meestal vanaf 6.
Done.

Poorten COM1 tm COM8 zijn nu selecteerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Zo heb ik een helpdeskprogramma gemaakt in Access voor school als opdracht. Het was een simpel helpdesk systeem zoals TopDesk, maar dan vele malen simpeler... :).
Enkele bugs verder.......

Misschien komt het wel ter download ;).

[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 12-09-2004 16:27 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
AW_Bos schreef op 12 september 2004 @ 16:24:
Zo heb ik een helpdeskprogramma gemaakt in Access voor school als opdracht. Het was een simpel helpdesk systeem zoals TopDesk, maar dan vele malen simpeler... :).
Enkele bugs verder.......
TopDESK is inderdaad een crime om je eigen te maken, :/
Heb het gehad tijdens mn MBO ICT Medewerker niv. 3.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

JeroenM_tbs schreef op 12 september 2004 @ 16:26:
[...]
TopDESK is inderdaad een crime om je eigen te maken, :/
Heb het gehad tijdens mn MBO ICT Medewerker niv. 3.....
hoe bedoel je? Dat het een crime is om ermee te werken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

AW_Bos schreef op 12 september 2004 @ 16:33:
[...]

hoe bedoel je? Dat het een crime is om ermee te werken :?
Waarschijnlijk dat het een moeilijk programma is om onder de knie te krijgen, en inderdaad.. dit is het geval.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Dennahz schreef op 12 september 2004 @ 16:54:
[...]

Waarschijnlijk dat het een moeilijk programma is om onder de knie te krijgen, en inderdaad.. dit is het geval.
TopDesk geeft daarom ook cursussen zodat men de werking ervan zult begrijpen.
Genoeg gelult, nu weer ontopic :p...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
hneel schreef op 12 september 2004 @ 15:15:
[...]

Done.

Poorten COM1 tm COM8 zijn nu selecteerbaar.
thnx, heb even gekeken, 2 opmerkingen / vragen:

het is misschien handig om te vermelden wat dat getal betekend wat eruit komt, dit staat in mijn documentatie:

(rssi = received signal strength indication)

code:
1
2
3
4
5
6
rssi  description
0     -113 dBm or less
1     -111 dBm
2-30  -109 dBm to -53 dBm
31    -51 dBm or greater
99    Not known or not detectable

daarbij mag ik zelf niet van operator switchen (om daar meting uit te voeren). Ik dacht eigenlijk dat dat nooit mag, als je bijf vodafone abbo hebt om even bij KPN in te loggen... maar dat is wel nodig om dit progje te laten werken. Kan je uitleg geven hierover ?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23

hneel

denkt er het zijne van

MerijnB schreef op 13 september 2004 @ 09:13:
[...]

thnx, heb even gekeken, 2 opmerkingen / vragen:

het is misschien handig om te vermelden wat dat getal betekend wat eruit komt, dit staat in mijn documentatie:

(rssi = received signal strength indication)

code:
1
2
3
4
5
6
rssi  description
0     -113 dBm or less
1     -111 dBm
2-30  -109 dBm to -53 dBm
31    -51 dBm or greater
99    Not known or not detectable
Deze tabel klopt. In feite geldt dus: hoe hoger het getal, hoe beter. Behalve 99 want dat is dus helemaal niks.
daarbij mag ik zelf niet van operator switchen (om daar meting uit te voeren). Ik dacht eigenlijk dat dat nooit mag, als je bijf vodafone abbo hebt om even bij KPN in te loggen... maar dat is wel nodig om dit progje te laten werken. Kan je uitleg geven hierover ?
Het leuke van dit tooltje is dat je al wel (tijdelijk) op het netwerk van de andere provider zit. Dus je kan daarvan de veldsterkte meten. Maar je kan er alleen niet inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
hneel schreef op 13 september 2004 @ 09:25:
Het leuke van dit tooltje is dat je al wel (tijdelijk) op het netwerk van de andere provider zit. Dus je kan daarvan de veldsterkte meten. Maar je kan er alleen niet inloggen.
hmm. werkt bij mij dan niet :'(

code:
1
2
3
4
OK
AT+COPS=1,2,20408

ERROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar maanden terug gemaakt tegen de verveling op school :+
(DOS, text mode ;))

Afbeeldingslocatie: http://www.wiccansite.com/Other/Temp/TarqMine.png

alleen ziet de Auto-Solve wel eens een paar dingen niet die ik wel zie :P
(de Auto-Solve spiekt niet in het memory, maar past alleen dezelfde logica toe als die de gebruiker kan toepassen ;))

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2004 15:28 ]

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:29

Macros

I'm watching...

Als opdracht voor de universiteit moesten we een programma herschrijven wat voor een vak in het tweede jaar werd gebruikt.
Dit programma was nog uit het DOS tijdperk en was dus aan vervanging toe. Het vak is kennisgestuurde systemen, dus dan krijgen ze neurale netwerken en dergelijke.
Het nieuwe programma moeten de studenten wiskundige formules simuleren met zelf gemaakte en getrainde neurale netwerken.
Het oorspronkelijke programma had geen naam, maar de executable heette TRAIN.EXE, dus onze versie heet JTrain.

Het is 100% Java met Swing en ziet er goed uit vind ik. Ik heb nog geen .exe, maar wel een executable jar en een webstart versie:
JTrain JAR
JTrain WebStart

Het is niet echt een eigen 'tool', maar het is wel leuk om mee te spelen.
De JAR heeft alle rechten nodig, omdat het zijn history bewaard en omdat je screenshots kan saven naar de hardeschijf, en nog meer file dingen, maar het is echt geen virus ofzo :)

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-04 22:01
Ik heb bergen tools en kleine progsels voor mezelf gemaakt voor als ik even iets snel nodig had, veel van die programma's heb ik daarna ook weer aangepast als ik weer iets anders nodig had wat er op leek. Een kleine greep van wat ik nog heb:

- DVD Cover printer, om DVD hoesjes uit te printen, zorgt er automatisch voor dat de hoogte en breedte goed staat
- FileCopy progsel dat ook rotte files kan kopieren (die op bad-blocks op je HD staan, of van ernstig bekraste CD's) waar Windows normaal mee stopt.
- SFV checker die automatisch SFV files in directories zoekt, en regelmatig kijkt of er al weer nieuwe files instaan en deze controleert

Verwijderd

Bijna af.

Een tool waarmee ik multiple plaatjes direct kan sturen naar mijn webserver ergens in nederland (HTTP) en tegelijk UBB code genereer zodat ik deze plaatjes kan gebruiken op fora's etc, nu met uitbreiding en opties om andere servers toe te voegen.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:43
Heb laatst een proggie gemaakt die uit een bepaalde DB in SqlServer alle commentaar uit de Stored Procedures trekt en er een html doc van maakt. Het documenteren van 200+ Stored Procedures was een beetje ondoenlijk geworden. Nu hoef ik alleen nog maar op een knop te drukken...

Roomba E5 te koop

• seweso
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-04-2018

seweso

de mouw is uit de aap

Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 15:27:
Paar maanden terug gemaakt tegen de verveling op school :+
(DOS, text mode ;))

[afbeelding]

alleen ziet de Auto-Solve wel eens een paar dingen niet die ik wel zie :P
(de Auto-Solve spiekt niet in het memory, maar past alleen dezelfde logica toe als die de gebruiker kan toepassen ;))
Lachen, zoiets heb ik dus ook een keer gemaakt alleen dan veegde het automatisch mijnen van de 'echte' windows versie van mijnenveeger. Het las dus het beeldscherm (met GetPixel) en genereerde zelf mouse-clicks :). Ooh ja, mijn algoritme kon alle velden die Mijnenveger aanbood oplossen :P.

Hetzelfde heb ik geprobeert te maken voor Freecell, maar om die kaarten te kunnen herkennen heb ik de dll met de plaatjes moeten aanpassen wat natuurlijk niet echt handig is. En het oplos algoritme was ook een beetje erg lastig om te maken, en ik was dus ook niet echt ver daarmee gekomen...

seweso's blog

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:15
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 12:01:
Bijna af.

Een tool waarmee ik multiple plaatjes direct kan sturen naar mijn webserver ergens in nederland (HTTP) en tegelijk UBB code genereer zodat ik deze plaatjes kan gebruiken op fora's etc, nu met uitbreiding en opties om andere servers toe te voegen.
Zoiets heb ik ook voor mijzelf gemaakt, maar dan wat beperkter. Maar ook met automatische UBB-code-generator 8) (3 regels PHP ofzo :P)

Verwijderd

The Evil Brain schreef op 30 september 2004 @ 20:29:
[...]

Zoiets heb ik ook voor mijzelf gemaakt, maar dan wat beperkter. Maar ook met automatische UBB-code-generator 8) (3 regels PHP ofzo :P)
via http protocol of via ftp? en 3 regels PHP?

• The Evil Brain
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 22:06:
[...]

via http protocol of via ftp? en 3 regels PHP?
Via http. En die 3 regels PHP sloegen op het UBB-gedeelte :)

Ik heb 't ff opgezocht: het beslaat in totaal 66 regels incl. HTML en commentaar enzo :)

Verwijderd

Voor m'n werk (schraapneuzen :P ) een applicatie in Access waarmee voor zo'n 500 man personeelsgegevens, ziekte, verlof, dossier, roostering en uirenregistratie bijgehouden worden.

Werkt al 2 jaar uitermate goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ [The Evil Brain] :: PHP ongv 150 regels inclief wat extra checks voor image types, en een verificatie van de 'gevraagde code'. VB (heelveel lijntjes) :+ en wat plaatjes.

Ik heb zelf weinig kennis van VB maar door knutselen kom je heel ver! ;) en natuurlijk heb ik hulp :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Ik heb een MP3Catalogus programma gemaakt. Vooral omdat ik het irritant vond dat de standaard catalogus programma's niet overweg kunnen met je collectie op CD. Dus ik ben zelf maar aan de slag gegaan.

Ontwikkeld in VB, i.c.m. een klein Access Databaseje.

Functionaliteit:
* Inscannen van CD's met herkenning van serienummer/label
* Doorzoeken op locatie, alle afzonderlijke ID3Tags en filenaam.
* Collective Tagging: Pas in 1 keer voor een groep geselecteerde files een of meerdere ID3-tags aan. Dus selecteer de nummers van een album, klik op Collective Tagging, vul het album,artiest en jaartal in en klik op "OK".
* Smart Tagging: Doorwerk een lijst met nummers en pas de ID3Tags aan op basis van filename en locatie, met gebruik van instelbare scheidingstekens.
* Tag Rename: Rename geselecteerde bestanden op basis van de ID3Tags, met instelbaar formaat.
* ITunes Style media-browsing: 4 kolommen: Media, Genre, Album & Artist. In Media staan alle CD's afzonderlijk, plus de harddisks, plus de removable HDD's. Klik je een CD aan, dan worden alle nummers van die CD getoond (en de andere kolommen worden geupdate zodat alleen genres, artists en albums van die CD worden getoond. Klik je vervolgens een genre erbij aan, wordt alles weer bijgewerkt.
* Playlist creatie: Genereer een playlist op basis van de complete collectie (dus ook de nummers op CD). Klik je vervolgens op Generatie, dan worden de nummers van de CD's afgehaald (d.m.v. een prak and play principe) en in een tijdelijke map gezet.
* external MP3-player compatible: vind nummers op een externe MP3 player, maar het is ook mogelijk om een playlist (zie punt hierboven) over te zetten naar de removable HDD (de externe MP3 speler).
* Google Artist/Album Search: Klik een nummer aan en er worden automatisch 15
afbeeldingen van het betreffende album en/of de artiest opgezocht. Werkt verbazingwekkend goed (Google image search). Nadeel van de Google Image Search wordt omzeilt: Plaatjes die niet bestaan worden niet getoond!
* Google Lyrics Search: Bij een nummer wordt automatisch de songtekst gezocht. Via Google worden onder water diverse lyrics bronnen afgestruind naar de tekst. Bij vocale nummers wordt ongeveer 75% gevonden, ook Nederlandstalig.
*Directe koppeling met diverse mediaspelers (WMP, WinAMP, etc) zolang ze maar commandline parameters ondersteunen. Winamp is ook te besturen via API en toont ook het nummer dat nu wordt afgespeelt.

't werkt best geinig. Momenteel geen screenshot voorhanden helaas.

[ Voor 6% gewijzigd door sopsop op 01-10-2004 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

boppert schreef op 01 oktober 2004 @ 14:15:Een heleboel over een handig programma...
Is het ergens te downloaden?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

AtleX schreef op 01 oktober 2004 @ 15:50:
[...]

Is het ergens te downloaden?
:) nee. Anders was het off-topic geweest hè.

(ben nog bezig met debuggen en een fatsoenlijk installatie procedure).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier de TS even.

x-aantal posts terug was er sprake van een website met daarin alle tools die hier langs komen. Leeft dat nog?

Anders maak ik graag een een aparte website hiervoor aan, waarbij iedere developer van de tool zijn eigen ruimte krijgt voor tekst en uitleg en zijn download kan aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 15:53:
Hier de TS even.

x-aantal posts terug was er sprake van een website met daarin alle tools die hier langs komen. Leeft dat nog?

Anders maak ik graag een een aparte website hiervoor aan, waarbij iedere developer van de tool zijn eigen ruimte krijgt voor tekst en uitleg en zijn download kan aanbieden.
Volgens mij is het dood, ik kan dat adres iig al een tijdje niet meer bereiken. Misschien wel een slim idee om zelf zoiets in elkaar te zetten. Topidee! ;)

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:26

Tuxie

En WeL nU!

Net weer even gemaakt:

* Een tool die een overzicht van je gehele active directory geeft. Geheel webgebaseerd, inclusief zoekfuncties naar gebruikers en groepen en alles wat daaraan gerelateerd. Ik miste nogal wat overzicht.

En in de laatste versie kun je een bepaald niveau in Active Directory selecteren en wordt er een SVG gerendered image gegeneerd die een schematisch overzicht geeft van alles wat er onder dat niveau hangt, geheel instelbaar. Printen maar en de baas heeft iets leuks voor boven zijn bed.

Dit alles geheel webgebaseerd, in classic ASP met VBA. (Dat is nog het gedeelte waar ik het meest trots op ben) Er wordt gebruik gemaakt van ADSI om Active Directory koppelingen te realiseren en alle overzichten worden met SVG (XML gebaseerde graphics) gerendered.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tooltje waarmee ik met mn rechtermuisknop een vooringegeven waarde op mn clipboard kan zetten. Bijvoorbeeld huidige datum, huidige tijd en voor mn werk een standaard regeltje waardoor je een schermpje krijgt waar je wat variabele kan invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een overzicht van de programmaatjes die ik gemaakt heb en die eventueel nog van nut zouden kunnen zijn voor andere mensen:

(Zowaar, er was interesse voor, dus heb ik download links toegevoegd voor de executable, èn de source voor de geïnteresseerden. Alle source is in Delphi.)

GProfiler (executable, source)
Een programmaatje om meerdere spelersprofielen bij te houden voor spellen die dat uit zichzelf niet ondersteunen (Unreal Tournament, Rune, Jedi Knight). Goochelt met instellingsbestanden; verbeterde versie van een batch-script dat ik hier ooit voor geknutseld heb.
Afbeeldingslocatie: http://one.sickcrew.com/share/shot-20041004.173324.gif

HotMemo (executable, source + extra component 1 + extra component 2, compilet niet meer helemaal vlekkeloos doordat ik het oorspronkelijke trayicon component kwijt ben)
Een programmaatje dat in de tray leeft en waar ik memo's in op kan slaan. Reageert op hotkeys om snel tabbladen te voorschijn te toveren.
Afbeeldingslocatie: http://one.sickcrew.com/share/shot-20041004.173550.gif

RemoteAmp (executable, source)
Een programmaatje om WinAmp over het netwerk via je browser te kunnen besturen. Handig voor op LAN party's, als er een dedicated mp3-computer is.
Afbeeldingslocatie: http://one.sickcrew.com/share/shot-20041004.173853.gif
Afbeeldingslocatie: http://one.sickcrew.com/share/shot-20041004.173949.gif

ShoutBOX (executable, source + extra component 1 + extra component 2, compilet niet meer helemaal vlekkeloos doordat ik het oorspronkelijke trayicon component kwijt ben)
Chat programmaatje voor op LAN parties. Broadcast alle tekst met UDP naar alle computers over het LAN. Snel en eenvoudig.
Afbeeldingslocatie: http://one.sickcrew.com/share/shot-20041004.174147.gif

Laphe Geheugensteun (executable, source op aanvraag -- geen zin meer ;))
Snel programmaatje dat je eenvoudig en eenmalig ergens aan herinnert.
Afbeeldingslocatie: http://one.sickcrew.com/share/shot-20041004.174228.gif

Clipshot (executable, source op aanvraag -- geen zin meer ;))
Reeds geplugd in een andere thread; een programma om plaatjes op het clipboard op te slaan en optioneel naar andere applicaties te sturen. Ik gebruik het zelf om de plaatjes te uploaden naar webspace. Alle screenshots in deze post zijn met dit programma gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://one.sickcrew.com/share/shot-20041004.174825.gif

ClipMon (executable, source op aanvraag -- geen zin meer ;))
Een programmaatje dat het clipboard in de gaten houdt en een commando kan uitvoeren als gegevens die aan een bepaald patroon voldoen (gegeven door een regex) naar het clipboard gekopiëerd worden. Oorspronkelijk geschreven om automatisch een FTP client te openen als een FTP-url naar het clipboard werd gekopiëerd.
Afbeeldingslocatie: http://one.sickcrew.com/share/shot-20041004.175133.gif

Series Downer (executable, source op aanvraag -- geen zin meer ;))
Een programmaatje om een aantal bestanden met een oplopend nummer in de naam achter elkaar te downloaden. Deze tweede versie van dit programma is vormgegeven als een wizard en probeert zelf de structuur van het URL te raden.
Afbeeldingslocatie: http://one.sickcrew.com/share/shot-20041004.175453.gif

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
HotMemo, RemoteAmp, ShoutBOX, Laphe geheugensteun en Clipshot lijken mij uitermate hoede programmaatjes. Ik heb wel interesse voor in ieder geval.

Hoe werkt die ShoutBox eigenlijk? Je kint daarmee alleen berichten staan naar mensen die nog meer ShoutBox open hebben staan? Of verzend het Messenger-berichten (niet Windows of MSN Messenger, maar die andere messenger van Windows bedoel ik :P)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 17:55:
Een overzicht van de programmaatjes die ik gemaakt heb en die eventueel nog van nut zouden kunnen zijn voor andere mensen (als er interesse is voor een bepaald programmaatje, dan door ik het wel):
*hele rits progjes*
Als je Laphe Geheugensteun online zou willen gooien, heel graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Laatst online: 12-09 10:25
Idd aardige programma's. De hotmemo zou zeer van pas zijn gekomen tijdens de internetzoektocht (literatuurstudie) tijdens mijn afstuderen.
Het lijkt me dat je hotmemo en de geheugensteun leuk kunt integreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Laatst online: 23-05 19:48
Ik heb wel interesse in Remote Amp. Dus als ik die zou kunnen krijgen, dan erg graag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 15:53:
Hier de TS even.

Je bedoelt een soortement van download library ofzo? (ala download.com), is op zich zelf easy te maken.. imho... (icm php / mysql). maar zou zeggen zet eens de 1e stap ofzo.

Tevens heb ik nu ook een update; mijn http upload programmatje is al in verre staat en gaat snel zijn eerste beta online vinden :+

voorbeeld van oude versie staat online @ http://upload.bruggema.nl/plugin/docs/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenM_tbs schreef op 04 oktober 2004 @ 20:07:
HotMemo, RemoteAmp, ShoutBOX, Laphe geheugensteun en Clipshot lijken mij uitermate hoede programmaatjes. Ik heb wel interesse voor in ieder geval.

Hoe werkt die ShoutBox eigenlijk? Je kint daarmee alleen berichten staan naar mensen die nog meer ShoutBox open hebben staan? Of verzend het Messenger-berichten (niet Windows of MSN Messenger, maar die andere messenger van Windows bedoel ik :P)?
Ik heb bij alle programma's de executables on-line gegooid, en ik ben vol goede moed begonnen de source er bij te zetten, maar dat is eigenlijk toch wel een p*kkewerk, dus daar ga ik alleen mee verder als er echt specifieke interesse in is :p).

En Shoutbox werkt niet met het messenger (WinPopup?) protocol. In principe zijn het gewoon broadcasts van letterlijke tekst op een specifieke poort. Het is dus ook heel makkelijk te fucken met een tooltje als netcat, maar ik ga er van uit dat het in een vertrouwde omgeving draait. Helaas niet altijd waarop een LAN natuurlijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
offtopic:
En waar heb je ze online gegooid? :? :P
Ik heb nog in je profiel gekeken, maar daar kon ik ook geen website vinden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

JeroenM_tbs schreef op 05 oktober 2004 @ 10:31:
offtopic:
En waar heb je ze online gegooid? :? :P
Ik heb nog in je profiel gekeken, maar daar kon ik ook geen website vinden. :P
Als je zijn overzicht nog eens bekijkt, kan je zien dat ACHTER de titels de downloadlinkjes staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik ben blind. :X 8)7
Had er even overheen gekeken. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Niet zozeer een tooltje als in "losstaande applicatie", maar ik heb wel wat moois gemaakt in samenwerking met wat klasgenoten. Een van die twee klasgenoten had een redelijk simpel filmdatabase-script gemaakt om zijn eigen films bij te houden. Vervolgens is dat door een andere klasgenoot geupdate zodat het direct gegevens kan importeren van IMDb.
Een jaar na de laatste update van deze twee jongens heb ik me ook eens gewaagd aan wat verbeteringen, wat wel nodig was. (SQL injection? Kies maar een veld, het kon overal. :P) Ook multilanguage support ingebouwd (meer omdat ik het zelf Nederlands wilde hebben, maar de anderen wilden het script Engels houden), en ook heb ik wishlist support ingebouwd (wel puur voor mezelf :P). Intussen is het een degelijk scriptje, en sowieso handig. :)

Hier kun je zien hoe het uitziet, en voor eventuele geïnteresseerden is het via deze pagina als download te vinden.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat je niet allemaal gaat doen 's nachts als je je verveelt :Y) en voor je het weet is het 6:56 :|

Enniewee, ik weet niet of iemand van jullie bekend is met random.org maar in het kort is het een site die voorziet in échte (of zo goed als...) random numbers. Ik kwam op het idee door deze draad en ben toen eens gaan kijken op die site. Allemaal best leuk enzo, maar helaas geen VB6 client beschikbaar. Gezien het feit dat ik nogal bekend ben met VB6 ben ik dus rond een uurtje of 2:30 aan het proggen gegaan, en dit is het resultaat geworden (volledig gedocumenteerd en al...). Er kan misschien her en der nog wat bijgeschaafd worden, maar ik heb het nu wel effe gehad en ben wel aan mijn nachtrust toe (blij dat ik vrij ben t/m dinsdag :*) )

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 06-10-2004 06:56 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:13
NMe84 schreef op 06 oktober 2004 @ 00:26:
Niet zozeer een tooltje als in "losstaande applicatie", maar ik heb wel wat moois gemaakt in samenwerking met wat klasgenoten. Een van die twee klasgenoten had een redelijk simpel filmdatabase-script gemaakt om zijn eigen films bij te houden. Vervolgens is dat door een andere klasgenoot geupdate zodat het direct gegevens kan importeren van IMDb.
Een jaar na de laatste update van deze twee jongens heb ik me ook eens gewaagd aan wat verbeteringen, wat wel nodig was. (SQL injection? Kies maar een veld, het kon overal. :P) Ook multilanguage support ingebouwd (meer omdat ik het zelf Nederlands wilde hebben, maar de anderen wilden het script Engels houden), en ook heb ik wishlist support ingebouwd (wel puur voor mezelf :P). Intussen is het een degelijk scriptje, en sowieso handig. :)

Hier kun je zien hoe het uitziet, en voor eventuele geïnteresseerden is het via deze pagina als download te vinden.
Mooi dingetje, kun je me vertellen welke versie nog geen mysql sypport had? Dat heb ik namelijk niet :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 13:57

pjvandesande

GC.Collect(head);

RobIII schreef op 06 oktober 2004 @ 06:56:
Wat je niet allemaal gaat doen 's nachts als je je verveelt :Y) en voor je het weet is het 6:56 :|
Is Rob vrij, wat doet hij dan... nog harder progge dan hij al deed. :7
Gezien het feit dat ik nogal bekend ben met VB6 ben ik dus rond een uurtje of 2:30 aan het proggen gegaan, en dit is het resultaat geworden (volledig gedocumenteerd en al...).)
Wel onwijs! Ik ben alleen meer benieuwd hoe hun de random nummers berekeken, want je hebt hier natuurlijk een internet verbinding voor nodig.
Dit heb je niet altijd tot je beschikking, dus messchien een idee voor je volgende nacht O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Maverick schreef op 06 oktober 2004 @ 08:23:
Mooi dingetje, kun je me vertellen welke versie nog geen mysql sypport had? Dat heb ik namelijk niet :)
Er is geen versie zonder MySQL. :P Maar je hoeft in principe maar 1 functie aan te passen of bijvoorbeeld PostgreSQL te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
questa schreef op 06 oktober 2004 @ 09:00:
[...]

Is Rob vrij, wat doet hij dan... nog harder progge dan hij al deed. :7

[...]
:D ...ik zie nu pas hoe erg ik eigenlijk ben :D dank je voor dit inzicht! _/-\o_
Wel onwijs! Ik ben alleen meer benieuwd hoe hun de random nummers berekeken, want je hebt hier natuurlijk een internet verbinding voor nodig.
Dit heb je niet altijd tot je beschikking, dus messchien een idee voor je volgende nacht O-)
Zij bepalen die nummers a.d.h.v. ruis op een radio, zoals heel mooi uitgelegd op http://www.random.org/essay.html

Ondertussen staat mijn client er wel al bij! Woei :+

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 20:13
NMe84 schreef op 06 oktober 2004 @ 12:02:
[...]

Er is geen versie zonder MySQL. :P Maar je hoeft in principe maar 1 functie aan te passen of bijvoorbeeld PostgreSQL te kunnen gebruiken.
en als ik helemaal geen SQL heb? :+

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

RobIII schreef op 06 oktober 2004 @ 13:16:
[...]

:D ...ik zie nu pas hoe erg ik eigenlijk ben :D dank je voor dit inzicht! _/-\o_
Dus weer een BBQ @ Rob? O-)
[...]

Zij bepalen die nummers a.d.h.v. ruis op een radio, zoals heel mooi uitgelegd op http://www.random.org/essay.html

Ondertussen staat mijn client er wel al bij! Woei :+
Gefeliciteerd Rob, ze zagen Rob staan en deden het natuurlijk meteen! Ga je hem ook nog echt gebruiken in je applicaties?
Ik zou er vanavond is naar kijken!
Maverick schreef op 06 oktober 2004 @ 14:35:
[...]

www.mysql.com, installeer je die. ;)
Of kijk NMe84 in 2.0 het zonder DB wilt doen, textbase of xml ofzo, of messchien iets van Acces, zodat je geen server nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 23:20
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 21:40:
Je bedoelt een soortement van download library ofzo? (ala download.com), is op zich zelf easy te maken.. imho... (icm php / mysql). maar zou zeggen zet eens de 1e stap ofzo.

Tevens heb ik nu ook een update; mijn http upload programmatje is al in verre staat en gaat snel zijn eerste beta online vinden :+

voorbeeld van oude versie staat online @ http://upload.bruggema.nl/plugin/docs/
Ik ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tooltje gemaakt wat de gebruiker meerdere desktops laat aanmaken (net zoals de vele virtual desktop tools die je onder linux/unix vindt) en hier tussen laat wisselen. Wisselen kan met het menu, maar ook via windowstoets+cijfertoets.
In tegenstelling tussen andere van dit soort tools gebruikt het 'echte' desktops; je hebt dus ook meerdere instanties van explorer draaien enzo. Dat heeft bepaalde voordelen, maar niet alle tray-tools kunnen er goed mee overweg.

Afbeeldingslocatie: http://www.clone.demon.nl/qdm/QDM.jpg

Download link + source: hier
(En ja... ik ben er al in 1998 aan begonnen en heb pas vandaag de hotkeys geimplementeerd :) )

EDIT: Onder winXP SP2 zijn er nog wat probleempjes mee. Dit moet ik nog even uitzoeken!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Maverick schreef op 06 oktober 2004 @ 14:35:
Dan moet je een manier zoeken om SQL queries om te zetten naar mutaties op bestanden. :+
(Op zich ook niet zo'n probleem met de juiste regular expression, of liever: tokenizer. Op die manier hoef je weer maar 1 functie aan te passen. :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
NMe84 schreef op 06 oktober 2004 @ 00:26:

Erg mooi! _/-\o_ Na wat geklooi heb ook ik het werkend gekregen, en erg netjes gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 17:55:
Ik heb een tooltje gemaakt wat de gebruiker meerdere desktops laat aanmaken (net zoals de vele virtual desktop tools die je onder linux/unix vindt) en hier tussen laat wisselen. Wisselen kan met het menu, maar ook via windowstoets+cijfertoets.
In tegenstelling tussen andere van dit soort tools gebruikt het 'echte' desktops; je hebt dus ook meerdere instanties van explorer draaien enzo. Dat heeft bepaalde voordelen, maar niet alle tray-tools kunnen er goed mee overweg.

[afbeelding]

Download link + source: hier
(En ja... ik ben er al in 1998 aan begonnen en heb pas vandaag de hotkeys geimplementeerd :) )
gaaf man, ben erg benieuwd hoe je dit gemaakt hebt maja je bent er niet voor niets 6 jaar mee bezig, dus hou dat maar lekker voor je B) :)

-edit ik zie dat je de source erbij linked.. erg stoer, zal er zometeen is naar kijken.

ik zelf ben momenteel bezig met een encryptie programma.. jaja waarvan er al duizenden bestaan, alleen laat ik de mijne werken als een prullenbak / container
je pleurt er 1 op het icoon en hij word encrypted met de gegevens die je hebt ingevoerd om op het progje in te loggen, zo kan je ook rechtstreeks files uit de prullenbak gebruiken O-) -ook integreer ik hier voor een shell extensie in het registery, deze is vrij eenvoudig.. maar geeft je wel de mogelijkheid om files vanuit de verkenner rechtstreeks aan te passen

dit alles in c# en de source + bins zien jullie vanzelf wel in dit topic verschijnen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 19:34:
[...]

gaaf man, ben erg benieuwd hoe je dit gemaakt hebt maja je bent er niet voor niets 6 jaar mee bezig, dus hou dat maar lekker voor je B) :)
Nah... in totaal een dag of 3 mee bezig geweest, verspreid over 6 jaar. Het is een ding wat ik eigenlijk al die tijd ben blijven gebruiken, dus af en toe prog ik er nog wat features in of verander ik wat :) . Als je de source ziet zal je ook zien dat het niet zo ingewikkeld in elkaar zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Laatst online: 11-09 14:33
The Evil Brain schreef op 06 oktober 2004 @ 18:47:
[...]

Erg mooi! _/-\o_ Na wat geklooi heb ook ik het werkend gekregen, en erg netjes gedaan!
Bij mij ook werkend na geklooi. De setup werkte niet... althans ik kreeg geen foutmelding maar de MySQL tabellen werden niet aangemaakt en config.php werd niet gevuld. Na de handelingen in setup.php handmatig uitgevoerd te hebben werkt het prima!

*Ontopic*
M'n zus is lerares op een basisschool en houdt de uitlening en registratie van de boeken bij die leerlingen lezen. Dit ging tot voor kort op paier in mappen maar dat is uiteraard niet praktisch en snel. Heb ik een VB6 applicatie voor geschreven met een Access db eronder. Is een vrij specifieke applicatie. Bij belangstelling wil ik hem wel posten als die binnenkort helemaal af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

prutsger schreef op 07 oktober 2004 @ 10:14:
Bij mij ook werkend na geklooi. De setup werkte niet... althans ik kreeg geen foutmelding maar de MySQL tabellen werden niet aangemaakt en config.php werd niet gevuld. Na de handelingen in setup.php handmatig uitgevoerd te hebben werkt het prima!
Op Windows servers wil het aanmaken van de config file nog wel eens mis gaan, maar ik heb nog nooit gehoord dat de database niet aangemaakt werd... Apart. :P Maja, je krijgt dan ook de optie voor een handmatige install, dus zo'n probleem is het niet. :P

Ik ben intussen wel benieuwd naar het OS en de configuratie van je systeem. Kun je me een mailtje droppen? :) Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/96996/AAAAE6/000000/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k heb gisteren en vandaag even geklust aan een tooltje om wat vervelende USERS op PHPFREAKZ te stressen. (linkje)

korte uitleg: op phpfreakz hebben ze een hekel aan het posten van een script met een linkje naar een rar bestand, met dit scriptje kan je bv het rar bestand omzetten naar een zelf extractend PHP scriptje en deze kan je dus weer posten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
seweso schreef op 30 september 2004 @ 13:25:

Lachen, zoiets heb ik dus ook een keer gemaakt alleen dan veegde het automatisch mijnen van de 'echte' windows versie van mijnenveeger. Het las dus het beeldscherm (met GetPixel) en genereerde zelf mouse-clicks :). Ooh ja, mijn algoritme kon alle velden die Mijnenveger aanbood oplossen :P.

Hetzelfde heb ik geprobeert te maken voor Freecell, maar om die kaarten te kunnen herkennen heb ik de dll met de plaatjes moeten aanpassen wat natuurlijk niet echt handig is. En het oplos algoritme was ook een beetje erg lastig om te maken, en ik was dus ook niet echt ver daarmee gekomen...
Heb je hier code van of een werkend prog ? :) Ben er erg benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen,

Ik ga weer een website maken waarop we alle TweakerSoftware kunnen neerzetten.

Tips en hints, welkom.

Anders nieuw topic hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 23:21:
Ok mensen,

Tips en hints, welkom.

Kan je ook iets van een screenshot-gebeuren inbouwen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

HotScripts? :P Naja, tis wel een goed plan, zeker als het goed te doorzoeken is, en ook leuk als er broncodes en dergelijke bij komen te staan.
Projecttopics zijn niet echt gewenst in P&W geloof ik. Aangezien het toch iets is wat je zelf gaat maken, past het ook prima in dit topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 21:01:
'k heb gisteren en vandaag even geklust aan een tooltje om wat vervelende USERS op PHPFREAKZ te stressen. (linkje)

korte uitleg: op phpfreakz hebben ze een hekel aan het posten van een script met een linkje naar een rar bestand, met dit scriptje kan je bv het rar bestand omzetten naar een zelf extractend PHP scriptje en deze kan je dus weer posten :P
Moest even je code bekijken om te snappen wat je bedoelde.
Maar je hebt dus een PHP-script welke een willekeurig RAR-bestand omzet naar ASCII.
Deze tekst kun je ook weer terug zetten naar een RAR door hem door je 2de scriptje te halen.
Voordeel: Je post een volledig RAR bestand met alle files als text op een forum, in plaats van het RARetje te hosten bij Lycos, en na 1 week niemand meer je code kan downloaden

Slim :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja best handig inderdaad; ben zelf slecht in het uitleggen van me eigen progsels (als je een betere omschrijving hebt give it to me hehe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is best slim verzonnen en zeer handig :) Snapte het ook pas na de uitleg van frickY ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 00:01

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb een tijd terug een robot gemaakt die gegevens ophaald van http://www.epguides.com om vervolgens dus informatie terug te geven wanneer een nieuwe aflevering van een in Amerika op tv komt :) Dan krijg je dus bijv. zoiets:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Upcoming episodes for the week starting 10.08.2004:

Friday    10.08: Star Trek: Enterprise S04E01 (Storm Front)
           Stargate Atlantis - no new episodes in database :-(
  Sunday    10.10: Charmed S07E05 (Styx Feet Under)
                   Dead Like Me S02E12 (Forget Me Not)
  Monday    10.11: Everwood S03E05 (Sacrifice)
  Tuesday   10.12: - no new episode this week :-(  next ep on 01.03.2005
                   Stargate SG1 - no new episodes in database :-(
                   The O.C. - no new episode this week :-(  next ep on 11.04.2004

Heel handig dus ;) Geschreven in Delphi, Chrome, Mono en combinatie met RemObjects SDK/DataAbstract. Een aangepastte versie is volgens mij al een tijdje als demo beschikbaar in de bovengenoemde producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hmm, is het de bedoeling dat op de eerste entry van dinsdag 12 oktober een lege serienaam heeft? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 00:01

alienfruit

the alien you never expected

Nee, ik heb gewoon per ongeluk 24 weggehaald het is namelijk een irc bot ;) Met allemaal wazige kleurcodes die ik er heb moeten vissen :) Blijkbaar is 24 ook meegegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 14:28:
Dat is best slim verzonnen en zeer handig :) Snapte het ook pas na de uitleg van frickY ;)
Tnx, en je kan zelfs directories laten aanmaken, misschien strax zelfs met database bouwer er aan vast ofzo :P krijg je een php script installer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo na een tijdje bugjes fixen, dingen herschrijven en wat toevoegingen wil ik Tagger 1.2 (html editor) onder jullie aandacht brengen.

Hij staat op mijn site waar ook nog wel wat verdere relevante info staat dus vandaar een link naar mijn site en geen deeplink :) .

http://home.tiscali.nl/pwiv/NextPages/C.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi man Fate?, lijkt me best handig ik zal het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:59
Het laatst nog een proggie gemaakt dat logt wanneer m'n computer aan wordt gezet. Ik gebruik zelf vrijwel nooit Afsluiten in windows, maar altijd Slaapstand(dan ga je weer verder waar je gebleven was, toen je de computer uitzette) dus kon ik het niet bij de startup loggen. Nu dus klein proggie gemaakt die op de achtergrond draait en het toch weet te loggen. Handig om te weten of er mensen ongevraagd achter m'n computer hebben gezeten ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 21:01:

frickY schreef op 09 oktober 2004 @ 14:25:
[...]

Moest even je code bekijken om te snappen wat je bedoelde.
Maar je hebt dus een PHP-script welke een willekeurig RAR-bestand omzet naar ASCII.
Deze tekst kun je ook weer terug zetten naar een RAR door hem door je 2de scriptje te halen.
Voordeel: Je post een volledig RAR bestand met alle files als text op een forum, in plaats van het RARetje te hosten bij Lycos, en na 1 week niemand meer je code kan downloaden

Slim :)
Bestond zoiets niet allang?
[google=UUEncode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien wel maar nog niet in php vorm ofwel? :D en ja convert-uuencode functie zit in php maar dan wel vanaf versie 5 of hoger.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Sinds een tijdje heb ik een homemade DVD/Divx/etc speler met een infrarood-ontvanger zodat je hem met een afstandbediening kan besturen. Hiervoor gebruik ik WinLIRC om de signalen op te vangen van de COM-poort. WinLIRC zelf kan daar echter niks mee (in de zin van Winamp besturen bijvoorbeeld), daar is een tweede programma voor nodig. Daar zijn er wel een aantal van zoals IRex en plugins voor Winamp, maar die deden meestal niet altijd wat ik precies wilde. Daarom ben ik zelf aan de slag gegaan in Delphi en heb ik squIRrel gemaakt :)

Het principe is vrij simpel; WinLIRC ontvangt signalen van de COM-poort, interpreteert ze en stuurt ze naar squIRrel die er vervolgens commando's bijzoekt en uitvoert :) Met die commando's kan je bijv. Winamp besturen, programma's starten, Windows afsluiten etc.

Screenshotje:
Afbeeldingslocatie: http://software.jer00n.nl/screenshots/squIRrel_1.jpg

Meer info, screenshots en downloads:
http://software.jer00n.nl/details.php?id=4

Er zit een commands.txt-bestandje bij waarin alle mogelijke commando's staan beschreven, en een readme.htm (die is nog niet helemaal af maar zo ingewikkeld is het progje niet ;) ). Je hebt WinLIRC niet nodig om het te draaien, maar anders heb je er weinig aan aangezien je dan geen signalen kan ontvangen :+ (via de 'commandline' onderaan het main-window kan je ook commands uitvoeren om te testen bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Heb vrijdag een Base64 encoder/decoder COM DLL gemaakt voor VB6, ASP en alle andere COM enabled talen. Met deze dll (inc. sourcecode natuurlijk) kun je strings naar Base64 encoden of Base64 data decoden naar strings, maar natuurlijk ook complete bestanden (met "virtually no limit" ;) wat betreft filesizes).

Dit is, voor zover ik weet, een van de snelste base64 en/decoders die compleet in VB6 zijn geschreven. Nu moet ik er wel bij zeggen dat al 't harde werk door Microsoft wordt gedaan, maar dat zie je wel als je de source in duikt.

De DLL biedt een aantal methods, properties en een bult events waarmee een regulier developer genoeg zou moeten hebben om met base64 aan de slag te gaan. De zipfile bevat overigens ook nog eens nette "user documentation" in PDF formaat.
Zipje
Ook op planet-source-code.com :Y)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keertje een tutorialprogramma van iemand anders wat uitgebreid en beter gemaakt. Met dit tooltje kun je een tijd instellen voor de pc dat ie uitgaat/ stand by gaat / hibernate/ uitlogt / opnieuw opstart (onder winXP getest).

screenshot1
screenshot2

Programma kan hier gevonden worden:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

RobIII schreef op 18 oktober 2004 @ 12:05:
Heb vrijdag een Base64 encoder/decoder COM DLL gemaakt voor VB6, ASP en alle andere COM enabled talen. Met deze dll (inc. sourcecode natuurlijk) kun je strings naar Base64 encoden of Base64 data decoden naar strings, maar natuurlijk ook complete bestanden (met "virtually no limit" ;) wat betreft filesizes).

Dit is, voor zover ik weet, een van de snelste base64 en/decoders die compleet in VB6 zijn geschreven. Nu moet ik er wel bij zeggen dat al 't harde werk door Microsoft wordt gedaan, maar dat zie je wel als je de source in duikt.

De DLL biedt een aantal methods, properties en een bult events waarmee een regulier developer genoeg zou moeten hebben om met base64 aan de slag te gaan. De zipfile bevat overigens ook nog eens nette "user documentation" in PDF formaat.
Zipje
Ook op planet-source-code.com :Y)
Weer een supercreatie van Rob, inmiddels weer aa het werk neem ik aan, of is dit kindje geboren in je vakantie? :)

Werkt perfect!
Waar heb je die documentatie mee gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
questa schreef op 19 oktober 2004 @ 10:59:
[...]

Weer een supercreatie van Rob, inmiddels weer aa het werk neem ik aan, of is dit kindje geboren in je vakantie? :)

Werkt perfect!
Waar heb je die documentatie mee gemaakt?
:>
Ik maak alléén maar supercreaties :Y)
Ben al lang weer aan 't werk... Helaas is de grens werk/vakantie bij mij altijd nogal vaag :Y)

Die documentatie heb ik effe snel in elkaar geflansd met Word en toen met Win2PDF naar PDF geconverteerd (virtuele printer). Intern documenteer ik altijd met CBTCodeDocumenter, een tool van eigen hand die je project analyseert en daar een mooie XML documentatie van maakt. Vervolgens is die output mooi te lezen m.b.v. een XSLT. Ik heb 'm hier geloof ik ook ooit gepost...

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 19-10-2004 11:10 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-08 19:58

BitByter

Prutst dit forum

dit is mijn allereerste tooltje / projectje met visual basic :)

http://www.manueleforum.nl/vbprojects/fragrate.zip

in 3 uur in elkaar gezet :)

ben er best trots op ;)

het programmatje berekend de zogenaamde fragrate van een player
dus, kills - deaths = fragrate

en een copybox waaruit je makkelijk de informatie kan copy/pasten :)
scheelt een berg tijd :)

Afbeeldingslocatie: http://www.manueleforum.nl/images/fragrate.jpg

en thx to robIII, natuurlijk de credits :)
credits zijn cool btw, leuk om wat "verwijzingen" in te stoppen enzo :)

Afbeeldingslocatie: http://www.manueleforum.nl/images/credits.jpg

edit:

sourcecode added
credits added

[ Voor 41% gewijzigd door BitByter op 20-10-2004 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Een goede gewoonte bij programmeren is credits achterlaten voor de mensen die je geholpen hebben ;)
<just kidding>

Ook zijn de meeste tweakers niet zo happig op een .exe en kun je dus beter de source online gooien (in een zipje natuurlijk). That is, als je je sourcecode wil vrijgeven offcourse :Y)

[ Voor 31% gewijzigd door RobIII op 19-10-2004 22:51 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitByter

BitByter

Prutst dit forum

rob, je hebt gelijk, het is lame dat ik het niet gemeld heb, ik ga het aanpassen :)

en, nog iets anders
die toolbase is down ???

als het moet, kan ik die wel hosten
ook kan ik alle proggies en zipjes en exe's enzo, zelf hosten als het moet
bandbreedte genoeg :)

edit:

aangepast :P
is de code aceptabel ?? :P

[ Voor 13% gewijzigd door BitByter op 20-10-2004 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobIII schreef op 19 oktober 2004 @ 22:50:
Ook zijn de meeste tweakers niet zo happig op een .exe en kun je dus beter de source online gooien (in een zipje natuurlijk). That is, als je je sourcecode wil vrijgeven offcourse :Y)
Ja dacht het dus effe niet heh, ik wil geld verdienen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
BitByter schreef op 19 oktober 2004 @ 23:53:
rob, je hebt gelijk, het is lame dat ik het niet gemeld heb, ik ga het aanpassen :)

en, nog iets anders
die toolbase is down ???

als het moet, kan ik die wel hosten
ook kan ik alle proggies en zipjes en exe's enzo, zelf hosten als het moet
bandbreedte genoeg :)

edit:

aangepast :P
is de code aceptabel ?? :P
:D
Ik maakte maar een grapje. Maar stoer dat je de credits erin hebt gezet :Y) Als ik nou een zware bijdrage had geleverd, allee, maar dit was echt geen credit waard hoor :+

Wat betreft de code... Ik zie wel dat je, uhm, zeg maar nieuw bent met programmeren. Maar hey, zo zijn we allemaal begonnen. Het is een leuk begin, en ik wens je erg veel succes op de lange weg die "programmeren" heet!

Als ik dan toch nog een paar tips mag geven (we zitten per slot van rekening in P&W):
• Arrays en Control Arrays zijn de bom! :+
• Spring je code netjes in
• Zorg voor duidelijk commentaar (hoewel in zo'n miniprojectje dat vaak ook door de "pro's" wordt weggelaten, daar niet van...)
• Gebruik altijd expliciet het property dat je wil setten/getten. Gebruik dus niet:
MyTextbox = "bla"
maar:
MyTextbox.text = "Bla"
Vertrouw nooit op de default properties (wat je nu dus wel doet)
• Gebruik altijd Option Explicit. Zet dit standaard aan in VB: Menu Tools -> Options -> Require Variable declaration. En als je daar toch bent, zet dat vinkje erboven maar uit. Is alleen maar irritant...
• Zet het .BorderStyle property van een form op Fixed Single ofzo, als er niks (zinnigs) te resizen valt
• Installeer VB SP5 minimaal, liever nog 6 (maar daar zitten wat probleempjes in :X ) mocht je dat nog niet gedaan hebben.

Ik ben zo vrij geweest je code even oppervlakkig door te nemen en corrigeren naar "mijn smaak". Ik heb dat effe vlug vlug gedaan, dus er is nog wel wat werk te verzetten. Ik zeg ook niet dat dit "" manier is, maar wel een heel eind in de juiste richting. Let wel: Ik heb dit gedaan om een mede-programmeur ("in wording" in jouw geval) wat bij te schaven, niet om je af te zeiken of beledigen. Ik zou zeggen: steek er wat van op, ik hoop dat je er wat aan hebt :Y)

Maar goed, ontopic weer :+

[ Voor 60% gewijzigd door RobIII op 20-10-2004 03:16 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitByter

BitByter

Prutst dit forum

offtopic:
nice code :) (maarjah, zover ben ik nog niet, heb pas 3 hoofdstukken ofzo gedaan :P)
ik kan het wel lezen btw :)

ik had onder elk onchange event die berekening laten uitvoeren :) zelfs onder form load ja :)
ik vind het mooi om meteen die tekst te zien als je het programma opstart, en dat
het meteen verandert als je een cijfertje invoert :) , thx for reviewing my code :)

ps. option explicit had ik al aangevinkt in de opties :P

[ Voor 9% gewijzigd door BitByter op 20-10-2004 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Ok mensen,

Top, zodra je iets hebt even doorgeven aan pwmods(at)tweakers(dot)net zodat het in de FAQ kan :)
Het lijkt me toch gewoon ontopic hier? :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00

Robtimus

me Robtimus no like you

Ok mensen,

Tips en hints, welkom.

Kun je misschien ook een veld voor programmeertaal inbouwen, waar je op kan sorteren?

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
IceManX schreef op 20 oktober 2004 @ 10:29:
[...]
Kun je misschien ook een veld voor programmeertaal inbouwen, waar je op kan sorteren?
En een bitje of de sourcecode beschikbaar is ofzo....

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-08 13:42
Nadat ik zwaar geërgert aan de live-update van Symantec was.
Aangezien deze *alleen* op woensdag met een update komt, terwel op de website elke dag een nieuwe versie anti-virus defen. te downloaden zijn.

Dus na wat denken & wat prusten was dit dus een mooi begin: om met C# te beginnen:

Ik maak gebruik van een php pagina + (sqlite)Database, waarin ik 1x per dag de link + md5, van de Symantec website af haal, doormiddel van wat regular expression's.
code:
1
2
3
4
5
6
7
En in C# een klein console programma'tje gemaakt:
Die controleert of de anti-virus def's al eens zijn gedownload.
--> zo ja MD5 hash maken, controleer deze met mijn md5 hash via me php pagina.
niet gelijk -> vraag nieuwe link op (weer via php pagina), en download deze.
wel gelijk -> sluit programma.

--> zo nee, gelijk link opvragen & downloaden.

Maar ATM is het nog te brak, durf het niet eens ter download beschikbaar stellen. :X

Moet nog betere (fout)meldingen maken.
Zitten nog geen Exception's in verwerkt.
(Mischien nog eens Multi-Threaded maken, zodat ik een mooie 'download-progress-bar' kan maken)

En de source code (php+C#) komt eraan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Waarom niet direct met C# maar via een PHP pagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 14:55
Ik plak regelmatig vanuit PuTTY stukken tekst in tabelvorm, maar in het clipboard worden de tabtekens niet geplaatst, PuTTY zet daar spaties neer. Om van meerdere spaties weer tabs te maken gebruik ik een klein tooltje. Ontzettend simpel, 5 minuten werk maar wel doeltreffend. Sindsdien gebruik ik het ook vaak als kladblokje.

Afbeeldingslocatie: http://frank.rollebol.com/kijkEens/tabfix.jpg

Hier neerzetten kostte meer tijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice progie rollebol, wil je het ook sharen? want ik heb er ook last van maar dan niet met putty...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 14:55
citnetx: Ik zal hem vanavond of morgenTM even neerzetten.

Het is C#, de source laat ik even aan de verbeelding over. Form1, textBox1 en button1 en hoppa. :)

http://frank.rollebol.com/kijkEens/tabfix.exe

[ Voor 67% gewijzigd door rollebol op 21-10-2004 15:19 . Reden: executable erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een foto-tool gemaakt voor marktplaats:

http://marktplaats.laudy.net

Combi van Javascript en html.

Erg handig als je vaker op marktplaats komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
JER00N schreef op 14 oktober 2004 @ 22:50:
Sinds een tijdje heb ik een homemade DVD/Divx/etc speler met een infrarood-ontvanger zodat je hem met een afstandbediening kan besturen. Hiervoor gebruik ik WinLIRC om de signalen op te vangen van de COM-poort. WinLIRC zelf kan daar echter niks mee (in de zin van Winamp besturen bijvoorbeeld), daar is een tweede programma voor nodig. Daar zijn er wel een aantal van zoals IRex en plugins voor Winamp, maar die deden meestal niet altijd wat ik precies wilde. Daarom ben ik zelf aan de slag gegaan in Delphi en heb ik squIRrel gemaakt :)

Het principe is vrij simpel; WinLIRC ontvangt signalen van de COM-poort, interpreteert ze en stuurt ze naar squIRrel die er vervolgens commando's bijzoekt en uitvoert :) Met die commando's kan je bijv. Winamp besturen, programma's starten, Windows afsluiten etc.

Screenshotje:
[afbeelding]

Meer info, screenshots en downloads:
http://software.jer00n.nl/details.php?id=4

Er zit een commands.txt-bestandje bij waarin alle mogelijke commando's staan beschreven, en een readme.htm (die is nog niet helemaal af maar zo ingewikkeld is het progje niet ;) ). Je hebt WinLIRC niet nodig om het te draaien, maar anders heb je er weinig aan aangezien je dan geen signalen kan ontvangen :+ (via de 'commandline' onderaan het main-window kan je ook commands uitvoeren om te testen bijv.)
offtopic:
als ik jou was zou ik een naar Girder kijken!
op het eerste oog ziet het er mayb ingewikkeld uit. maar je kunt er echt alle kanten mee op! echt een top programma.
http://www.promixis.com/products.php?section=girder
en de oude website waar je het nog gratis mag downloaden: http://www.girder.nl/indexold.php

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorlox
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-02-2022

vorlox

I cna ytpe 300 wrods pre miute

Onderstaand is een foto van een backup progje voor wat users van ons om de mijn documenten, favorieten, desktop mee te zippen en per datum op te slaan

kan ook automatisch worden getriggerd d.m.v een shedule en een var mee geven aan de .exe
Afbeeldingslocatie: http://vorlox.xs4all.nl/webstuff/personalbackup.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door vorlox op 21-10-2004 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

rollebol schreef op 21 oktober 2004 @ 11:22:
Ik plak regelmatig vanuit PuTTY stukken tekst in tabelvorm, maar in het clipboard worden de tabtekens niet geplaatst, PuTTY zet daar spaties neer. Om van meerdere spaties weer tabs te maken gebruik ik een klein tooltje. Ontzettend simpel, 5 minuten werk maar wel doeltreffend. Sindsdien gebruik ik het ook vaak als kladblokje.

[afbeelding]

Hier neerzetten kostte meer tijd. :)
Of neem Textpad. Daar kun je een macro in maken die met een druk op de knop (en met behulp van reguliere expressies) dubbele spaties voor tabs veranderd of andersom.

Dan heb je het allebei en een luxe kladblok :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Laatst online: 12-09 20:01
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 15:20:
Ik heb een foto-tool gemaakt voor marktplaats:

http://marktplaats.laudy.net

Combi van Javascript en html.

Erg handig als je vaker op marktplaats komt.
Heb het eens geprobeerd omdat ik nogal veel op marktplaats rond neus, maar op de een of andere manier werkt het niet. Ik heb hem wel in het menu staan als ik met rechter muis knop klik, maar er gebeurt niks als ik hem 'activeer".
Ik gebruik IE 6.0 en heb zeker 10 keer op de site hoe het zou moeten werken en het precies zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goof2000 schreef op 28 oktober 2004 @ 22:43:
[...]

Heb het eens geprobeerd omdat ik nogal veel op marktplaats rond neus, maar op de een of andere manier werkt het niet. Ik heb hem wel in het menu staan als ik met rechter muis knop klik, maar er gebeurt niks als ik hem 'activeer".
Ik gebruik IE 6.0 en heb zeker 10 keer op de site hoe het zou moeten werken en het precies zo gedaan.
Pop-up blocker aan?

Probeer het eens in http://www.google.com . Wat je zou moeten zien is een lijst met alle linkjes die op Google.com staan.

Als dit werkt-> dan moet marktplaats ook werken, en gaan we uitzoeken waarom dat niet werkt.

Als je nog niets ziet, dan functioneert het script niet bij jou. Zou je me willen toevoegen op msn: olaudy@hotmail.com.

Als je het eenmaal werkend hebt gekregen, dan gebruik je alleen nog maar foto-tool als je op marktplaats komt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 22:51 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming & Webscripting is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software :)