[Alg] Welke tools heb jij voor jezelf gemaakt? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.370 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Deze is niemer te downloaden-->kijk een paar posts lager:P

[ Voor 99% gewijzigd door XiN-eViL op 27-06-2004 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:32

Zeror

Ik Henk 'm!

XiN-eViL schreef op 26 juni 2004 @ 15:03:
Nou, dan toon ik ook maar een creatie.

MP3-cd player

Dit ding is eigenlijk voor mijn neef gemaakt, maar goed.
Hij had een hoop mp3-tjes op cd en hij wilde een soort 'interface' hebben voor de liedjes (om ze af te spelen).
Het ding gebruikt een aantal files om de namen van de mappen en liedjes te krijgen.
Het maakt gebruik van winamp (dit komt gewoon op de cd erbij), maar daar merk je niet veel van, aangezien hij de winamp 'hide'.

Dan nu een screenie:
[afbeelding]

Als mensen het willen hebben hoor ik het wel
Dit is wel cool.
Ik ben geinsterreseerd.
Is ie al af?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat plaatje werkt niet.
Dit maybe wel:
Afbeeldingslocatie: http://www.dhost.info/xinevil/moh-cd.jpg?
edit: ook niet :(

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2004 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00

Robtimus

me Robtimus no like you

XiN-eViL schreef op 26 juni 2004 @ 15:03:
Het maakt gebruik van winamp (dit komt gewoon op de cd erbij), maar daar merk je niet veel van, aangezien hij de winamp 'hide'.
[mierenneuk-modus]
Is dat wel toegestaan? Ik kan geen EULA vinden die het bevestigt / ontkent.
[/mierenneuk-modus]

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 15:13:
Dat plaatje werkt niet.
Dit maybe wel:
[afbeelding]
edit: ook niet :(
offtopic:
Beide plaatjes doen het wel.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:13
Rakkerzero schreef op 26 juni 2004 @ 16:25:
[...]

offtopic:
Beide plaatjes doen het wel.
offtopic:
hier niet

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Ja dat plaatjes-gezeur :@ stomme server
heb nu op andere server staan.

Ik ben nog bezig met het programma.
Ik heb hem aangepast:
hij leest nu alle mappen uit van de cd (behalve de map met winamp erin)
en dan kijkt ie of die weer submappen gebruikt (bv cd1 etc) zo ja weergeeft hij die.
Zo nee, dan weergeeft ie gelijk de nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

OK je bent er bijna, nog een paar posts

[ Voor 97% gewijzigd door XiN-eViL op 27-06-2004 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De plaatsing van de controls is een beetje vreemd op 1400x1050

Afbeeldingslocatie: http://www.nextavenue.com/klik.jpg

clickable ^^

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 00:04:
De plaatsing van de controls is een beetje vreemd op 1400x1050

[afbeelding]

clickable ^^
Hmm ja.
Maar geen nood, ik was vandaag van plan het ding te gaan hershrijven in vb.net, omdat vb6 zo bagger is etc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

OK, hij is er :D:

MP3 CD player 2.0

Deze is gemaakt in Visual Basic.NET 2003.
Het werkt verder hetzelfde als de vorige, alleen zijn er dus een aantal bugs uitgehaald, zoals het vaag weergeven om een grotere resolutie.

Screenie:
Afbeeldingslocatie: http://www.panoramahotelsandanski.com/moh-cd.jpg
*Klikkerdeklik maar weer :P*

Download

Let op:
de oude is niet meer te downloaden nu!

Let op2:
De naam in het bestand title.cd moet nu zonder dubbele aanhalingstekens

Let op3:
Het maakt nu niet meer uit of je hem van cd of van hd laad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasSpruit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-04-2022
RobIII schreef op 22 juni 2004 @ 18:34:
/me CBT Code Documenter

Korte omschrijving
Een progje wat ik heb gemaakt om snel alle declaraties en overige interessante info uit mijn VB6 project files te halen.

Lange omschrijving
Dit programma heb ik gemaakt omdat ik altijd vergeet in welke class welke functie ook weer zit, of omdat ik regelmatig het wiel dubbel zit uit te vinden. Het project draait eigenlijk om "CodeDocumenter.dll". Deze DLL bevat 3 classes welke gebruikt worden om VB Group files (*.vbg), VB Project Files (*.vbp) en overige bestanden (*.bas, *.cls, *.frm e.d.) te documenteren.

...
zou je een voorbeeld van de XML code kunnen laten zien? het ziet er goed uit (ik heb geprobeerd zoiets in ASP te maken, maar het komt er nooit zo mooi uit...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
ChaosDream schreef op 28 juni 2004 @ 14:56:
[...]

zou je een voorbeeld van de XML code kunnen laten zien? het ziet er goed uit (ik heb geprobeerd zoiets in ASP te maken, maar het komt er nooit zo mooi uit...)
Output.zip
Output.xml dubbelklikken et voila :Y)

Ik ga even een iets nieuwere versie online gooien, ik heb her en der wat veranderd...
Versie 1.0.3 staat nu online :Y)

• [url=http://weg]Code Documenter (No Runtimes) 1.0.3[/url]
• [url=http://weg]Code Documenter (Inc. Runtimes) 1.0.3[/url]

Ik heb vooral wat stuff gefixed in de XSL en wat dingetjes toegevoegd (aantal regels code per file e.d.)

Update: 1.0.5

[ Voor 42% gewijzigd door RobIII op 29-11-2004 09:26 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seweso
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-04-2018

seweso

de mouw is uit de aap

OO database
Ik was eigenlijk van plan om onderstaande tool hier te plaatsen maar ik dacht dat tools die nog niet af zijn hier niet thuishoren... nou ja volgens Gorgi_19 hoorde hij hier ook niet thuis ([Datamodel] Systeem maken met maar één tabel).
seweso schreef op 09 juli 2004 @ 16:22:
Het heeft even geduurd maar ik heb dan nu echt een werkende versie. Ik heb woovi v0.2 af. Voor het geval dat ik het nog niet gezegd heb: woovi is een object georienteerde database die alle gegevens opslaat in één tabel. Deze versie is nog lang niet klaar maar bewijst wel dat het concept levensvatbaar is. Het is trouwens de bedoeling dat versie 1.0 een vervanger van Microsoft Access word.

Als je het programma wil testen dan moet je:

1. Foxpro 7 runtime library installeren
2. Het volgende zip-file ergens uitpakken Woovi v0.2.zip
3. Woovi.exe in de bin directory opstarten

De rest wijst (hopelijk) zichzelf.
Dus het is nog niet af, maar het belooft volgens mij veel. Ik hoop snel een versie te hebben waar ik ook mooie screenshots bij kan plaatsen....

seweso's blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben al tijden op zoek naar een proggie dat dubbele mails in outlook eruit haalt. Handmatig deleten gaat me iets te ver, omdat het er nogal wat zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

koelkast schreef op 09 juli 2004 @ 20:35:
Ik ben al tijden op zoek naar een proggie dat dubbele mails in outlook eruit haalt. Handmatig deleten gaat me iets te ver, omdat het er nogal wat zijn...
offtopic:
Het is hier geen request-topic

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BezurK schreef op 23 maart 2004 @ 10:06:
[...]

Hey gaaf! ik heb ooit (jaar of 2 geleden gok ik) mee gedaan aan de i18n van ogle. Heb NL-vertalingen gemaakt ervoor. Ik heb alleen geen id of het ook in de standaard dist is opgenomen, ben jij daarvan op de hoogte?
ik gebruik Ogle eigenlijk nooit meer dus ik zou het niet weten

maar goed werk hoor! Vooral de naam vind ik geweldig :D goggles _/-\o_
Beetje late reply van mij :X

Er zit een Nederlandse vertaling bij de ogle_gui (de gtk frontend die door de personen van Ogle zijn gemaakt). Maar goed die loopt ook behoorlijk achter mbt features.

Verder zit Goggles sinds kort op de PLF-distributie (Penguin Liberation Front). en komt er binnen kort start / stop capabilty in zodat je goggles niet hoeft aftesluiten als je een andere DVD wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik moet soms wel eens wat wav-files encoden naar mp3 met lame.exe, en ik wordt een beetje gek van die commandline-interface van lame, dus daarom heb ik er maar een soort GUI voor gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://pics.jer00n.nl/lamegui.jpg

Hij's nog niet af, als er interesse is hoor ik het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ja hier! Ik heb gigantisch veel interesse :+

Geef maar een d/l linkje als hij af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Waarom maak je niet gebruik van een bestaande gui zoals cdex. Software schrijven om het schrijven kan leuk zijn maar als ik iets nodig ben kijk ik eerst of er al een product bestaat die ik kan toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
euhm, ja, nu het toch ff over frontendjes gaat van lame, weet iemand of er eentje is voor linux (en liefst gtk)? sommige dingen doe ik wel graag commandlinebased, maar al die lame options, daar heb ik liever een mooie gui voor. Ik heb al gedacht aan zelf iets maken, maar de enige taal waar ik me goed in thuisvoel is pascal, en die kylix met zijn lelijke widgets, nee, die liever niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik heb met php een extreem handige website voor mezelf, familie en goede vrienden geschreven, waarop ik alle dingen die met het nieuwbouwproject van mijn woning te maken hebben, in een database heb zitten. Foto's van de bouw, scans, logging, en ga zo maar door. Buiten het feit dat het voor mijn vriendin en mij heel erg handig is om van overal waar je over een internetverbinding beschikt, bij alle gegevens van je project te kunnen, is het ook extreem handig voor vrienden, en de constante vraag die je overal krijgt, "Enne? Hoe is het met de bouw?"
Het systeem werkt met userlevels. Entries die niet voor bepaalde ogen geschikt zijn, worden natuurlijk geskipped. Een fotoserie van de bouw bijhouden is ultragemakkelijk. Foto's van camera, plemp in dir, importeer, en ze zijn online, thumbnails indien gewenst uit de exif info, uiteraard alle andere exif info, standaard kiezen uit 4 resoluties om te displayen.

Geweldig tool in deze tijden...
Uiteraard blijft ook dit project, zoals de meeste sites, constant aan verbetering onderhevig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Mayco schreef op 12 juli 2004 @ 10:38:
euhm, ja, nu het toch ff over frontendjes gaat van lame, weet iemand of er eentje is voor linux (en liefst gtk)? sommige dingen doe ik wel graag commandlinebased, maar al die lame options, daar heb ik liever een mooie gui voor. Ik heb al gedacht aan zelf iets maken, maar de enige taal waar ik me goed in thuisvoel is pascal, en die kylix met zijn lelijke widgets, nee, die liever niet :)
Kijk es naar Grip. Is wel een CD ripper, maar het kan de geripte wav's zelf converteren.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
IceManX schreef op 12 juli 2004 @ 11:55:
[...]
Kijk es naar Grip. Is wel een CD ripper, maar het kan de geripte wav's zelf converteren.
hmm, ja, daar had ik al eens naar gekeken, maar die kan dus bijvoorbeeld geen mp3 > mp3 converteren, en je moet het van een cd halen blijkbaar. Ik zoek dus echt een basic tooltje dat gewoon de parameters van lame meegeeft. lame zelf kan mp3 > mp3.

(ik weet dat lossy naar lossy slecht is, maar ik doe het om 192kb mp3's naar 96 kb mp3's om te zetten om ze op mijn mp3speler af te spelen, daar is kwaliteit net zo'n issue omdat je toch omgevingsgeluid hebt, en zo kan er meer op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Niet online
AtleX schreef op 12 juli 2004 @ 09:43:
Ja hier! Ik heb gigantisch veel interesse :+

Geef maar een d/l linkje als hij af is.
http://www.jer00n.nl/downloads/lameGUI.rar :)

Je moet lame nog wel ff downloaden (mp3dev.org of lame.sourceforge.net)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

UltraSub schreef op 12 juli 2004 @ 10:50:
Ik heb met php een extreem handige website voor mezelf, familie en goede vrienden geschreven, waarop ik alle dingen die met het nieuwbouwproject van mijn woning te maken hebben, in een database heb zitten. Foto's van de bouw, scans, logging, en ga zo maar door. Buiten het feit dat het voor mijn vriendin en mij heel erg handig is om van overal waar je over een internetverbinding beschikt, bij alle gegevens van je project te kunnen, is het ook extreem handig voor vrienden, en de constante vraag die je overal krijgt, "Enne? Hoe is het met de bouw?"
Het systeem werkt met userlevels. Entries die niet voor bepaalde ogen geschikt zijn, worden natuurlijk geskipped. Een fotoserie van de bouw bijhouden is ultragemakkelijk. Foto's van camera, plemp in dir, importeer, en ze zijn online, thumbnails indien gewenst uit de exif info, uiteraard alle andere exif info, standaard kiezen uit 4 resoluties om te displayen.

Geweldig tool in deze tijden...
Uiteraard blijft ook dit project, zoals de meeste sites, constant aan verbetering onderhevig...
Heb je ook een link/screenie/source ? Anders past dit nl. net zo makkelijk "het grote kleine mededelingen" topic :P

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Koffie schreef op 12 juli 2004 @ 12:28:
[...]

Heb je ook een link/screenie/source ? Anders past dit nl. net zo makkelijk "het grote kleine mededelingen" topic :P
Ik snap je punt, maar de topictitel is "Welke tools heb jij voor jezelf gemaakt?" En het staat in "webscripting".. dus ik dacht dat het wel zou qualificeren als tool. :P
Ik snap natuurlijk ook dat het moeilijk te vatten is om hoeveel data het gaat in deze, zonder dat je iets kunt zien.

Nou kan ik hier wel een link droppen, maar je hebt er niets aan. Daar er private info op staat, en je dus niets te zien krijgt. Is de aard van de site nou eenmaal. Het zal nooit een "show off" site worden, er is alleen voor hele goede bekenden iets te zien.
Een guest login is in mijn ogen geen optie, want eigenlijk kwalificeert niets op de site voor het showen aan mensen die je niet kent.

Sorry :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
euhm, wat er in dit geval bedoeld wordt is denk ik wat code van je site. het is in php gemaakt, aan de output hebben we dus hier in dit geval niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seweso
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-04-2018

seweso

de mouw is uit de aap

woovi v0.3, object database
Naar aanleiding van de leuke reacties (kuch) die ik hier op versie 0.2 van woovi kreeg, heb ik nu hier voor jullie versie 0.3!!

Wat kun je ermee? Nou ja...theoretisch alles, maar dit komt omdat de volledige foxpro engine tot je beschikking staat. Maar hier zullen alleen foxpro-hackers mee uit te voeten kunnen, en is nog erg omslachtig. Nu is dit programma vooral een onderzoeks project naar de haalbaarheid van een systeem welke alle gegevens opslaat met maar één tabel.

Wat kan woovi nu:
• Objecten aanmaken
• Waarden voor objecten opslaan
• Waarden overerven van parents
• Heel simpele queries uitvoeren (SELECT {veld} FROM {class})
• Grafisch weergeven van alle classen/typen
• Woocode uitvoeren (word tevens gebruikt om de database te initialiseren)
• Login afhandelen
• Grafisch wijzigen van naam/omschrijving/ikoon van elk object

Wat screenshots (klikkerdeklik=zoem):
Afbeeldingslocatie: http://www.seweso.com/blog/screen-shot-0.3_klein.jpg
(treeview)

Afbeeldingslocatie: http://www.seweso.com/blog/screen-shot-0.2_klein.jpg
(wizard+splashscreen)

Afbeeldingslocatie: http://www.seweso.com/blog/screen-shot-woocode-0.2_klein.jpg
(woocode)

Wat staat er voor woovi op de planning:
• Database benaderbaar maken via Active-X/Com
• Gui's voor alle objecten genereren
• User-management
• Multi-language support
• Inline woocode editor mét syntax highlighting
• Complexe queries
• Installatie wizard afmaken en volledig maken
• Interactieve tutorial om het gehele systeem uit te leggen
• Een x aantal voorbeeld applicaties implementeren in woovi

Zelf ermee spelen?
1. Foxpro 7 runtime library installeren
2. Het volgende zip-file ergens uitpakken Woovi v0.3.zip
3. Woovi.exe in de bin directory opstarten
4. De rest wijst zichzelf (of niet)

seweso's blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben bezig om een ImageFramer te maken, basis is er al, was het gedoe met handelingen in photoshop etc. beu (ook te zwaar om iedere keer op te starten).

Voorlopig:
- Resizen
- Kader om foto
- Tekst in kader plaatsen
- Copyright Text (transparante tekst)

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/mvanrijnen/files/imagetagger.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het topic nu 3x doorzocht, waar is die site (welke url) die alle tooljes uit dit topic verzameld ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 20:44:
Heb het topic nu 3x doorzocht, waar is die site (welke url) die alle tooljes uit dit topic verzameld ?
Het was ooit http://80.61.21.8/tools/index.php, maar die geeft nu alleen grote letters met "ToolBase", verder niks.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

De ToolBase ligt inderdaad al een tijdje plat, de HDD heeft op een of andere manier de migratie naar Win2k3 Server niet overleefd :'( Wegens aanhoudende problemen met Apache (vage crashes, time-out, of hij luistert gewoon niet op poort 80..whatever.

Ik ben nu overgestapt op IIS6, alleen nog een paar probleempjes:
PHP has encountered an Access Violation at 016E73DD
:+ Terwijl dat gewoon een leeg .php bestand is....

anyway, binnenkort* zal er een nieuwe versie online komen

*when its done. Deze versie zal ik proberen zo bugloos als mogelijk te maken en grafisch wat hoogstaander dan de vorige.

Hoop dat dit voldoende uitleg is, en ja, ik ben/was de beheerder/maker van de ToolDatabase (nieuw: ToolBase)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynamicDreams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 15:36
Ik heb een tooltje voor Word gemaakt dat extra menuknoppen aanmaakt aan de hand van een aantal mappen en/of bestanden. Zodra je op een dergelijke knop klikt maakt hij een nieuw document aan op basis van een template.

Afbeeldingslocatie: http://got.dynamicdreams.nl/toolscreenshot.jpg

Was in eerste instantie bedoeld voor mijn werk, gebruik hem nu ook privé voor het maken van brieven en faxen op een snelle manier.

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Generic server in tcl/tk
* Accepteert meerdere clients
* Display en log in ascii of in hex
* Zend (optioneel) automatisch welkom (ascii of bin) bericht als een client connect
* Zend welkom bericht (ascii of bin) na druk op knop naar geselecteerde client
* Zend (optioneel) automatisch antwoorden (ascii of bin) bij binnenkomst van data
* Zend antwoord of commando naar geselecteerde client

Seriele poort sniffer in tcl/tk
* Leest van com1 en geeft door naar com2 en vice versa
* Display en log in hex en ascii

Voordeel van Tcl/Tk:
draait onder Linux en Windows (nooit kunnen getest op Mac en SunOS :'( )
snel aan te passen aan specifieke behoefte zonder opnieuw te compileren; vooral de sniffer is hieraan onderheving aangezien die gebruikt wordt om formaten van datastreams te analyseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
  • Laatst online: 13-06 16:50

BoomSmurf

Am-Ende!

Weer eens een updateje van mn eigen tools. Allemaal voor m'n clan:

[AAE]Tracker
Tooltje dat een keer per dag de AAOTracker profiles van mn clanmates ript, deze erbij gooit in de database, een hele berg PHP uitpoept en deze naar mn site upload ( http://www.am-ende.net/aae/aaetracker/ )

TS:AAO
Tooltje dat in je tray rondhangt als je TeamSpeak aan hebt. In TeamSpeak op een channelnaam met een IP erin of op een player klikken, Win+J en hij start zonodig AAO op en dumpt je in de server met dat IP of in de server waar die player rondhangt. Als je het tooltje zelf heb draaien zend ie de informatie naar mijn server die een databaseje bijhoudt, zodat anderen jou heel snel kunnen vinden. Wil je iemand joinen die niet in de database staat dat gaat ie op zoek naar die player via AAOTracker. Verder kan je met Win+K reconnecten naar de laatste server waar je rondhing. Erg handig aangezien 'reconnect' maar de helft van de tijd werkt in AAO en je nogal eens critical errors krijgt :)

TS:Auth
Een player die op onze TeamSpeak server rondhangt en de status van de AAO:Auth servers weergeeft (als die down zijn - en dat is zo'n 3 a 4 uur per dag - kun je geen AAO spelen)

TS:Web
Tool die op m'n server draait en een fatsoenlijke web weergave geeft van wie er op dat moment op TeamSpeak zitten (door gebruik te maken van TS:Auth die ook op TeamSpeak zit hackt ie in op de TS workspace en vraagt ie de tree data op via windows ipv via de API die maar gebrekkige info geeft). Zie http://www.am-ende.net/aae/tsweb/teamspeak.html voor een voorbeeld van een paar dagen terug. De tool maakt die html elke 60 seconden en upload die.

Verder heb ik de website van mn clan helemaal uit elkaar geript (PHPnuke) en weer terug in elkaar gedraaid zodat compressie werkt maar veel belangrijker dat caching fatsoenlijk werkt. Normale PHPnuke sites hebben zo'n 90% cache miss percentage... Zit echt niet helemaal lekker in elkaar... Maar dat valt niet onder tools ;)

Deze tools zijn allemaal 'tailored' naar mn clan dus helaas geen downloads. (Bovendien is mn Delphi installatie gecrasht en moet opnieuw geinstalleerd worden, maar mn CD's liggen ergens in Eindhoven en ik zit in Utrecht - lekker handig 8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ToolBase 2.0

Nieuwe ToolDatabase bijna af. Morgen is hij af denk ik. Morgen zal ik ook dit hele topic zelf doornemen om alle tools te indexeren.

Zoals jullie wellicht zien is het uiterlijk gewijzigd, of het mooi is of niet hoor ik wel. Met dank aan E-jey voor de grafische dingen (achtergrond en het logo).

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/Q165PSHV81JK/picserver.png
Zelfde url: http://80.61.21.8/tools/

In de loop van de middag/avond (morgen) verwacht ik dat het mogelijk zal zijn om zelf tools te posten. Het zal niet mogelijk zijn om screenshots te uploaden (dit in verband met gebrek aan bandbreedte).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Gele tekst op een gele achtergrond? Hmpf... niet erg leesbaar?

offtopic:
Leuke lady op de achtergrond :> :P

[ Voor 41% gewijzigd door Nik op 23-07-2004 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
* Joen agrees with proller
offtopic:
JeroenM also agrees with offtopic message :P

[ Voor 51% gewijzigd door Joen op 23-07-2004 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

JeroenM_tbs schreef op 23 juli 2004 @ 01:24:
* Scorpion agrees with proller
offtopic:
JeroenM also agrees with offtopic message :P
* Scorpion agrees :D
das zo'n chicks-love-linux pic

[ Voor 12% gewijzigd door Scorpion op 23-07-2004 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb iig geen bezwaar tegen die vrouw op de achtergrond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Euh, ik ben toch niet de enige die ze liever op mn schoot dan op de achtergrond heeft hoop ik 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glashelder schreef op 23 juli 2004 @ 01:09:
ToolBase 2.0
Nieuwe ToolDatabase bijna af. Morgen is hij af denk ik. Morgen zal ik ook dit hele topic zelf doornemen om alle tools te indexeren.
Dat is veel werk... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als hij af is kan je zelf een CSS uploaden. Welke kleur voor de letters stellen jullie voor dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:16

mulder

ik spuug op het trottoir

Misschien is het design iets te fel, of is het de bedoeling dat ik de site blijf zien als ik naar de muur kijk.

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Denk dat dat meer over je monitor zegt dan over de site 8) :+

"Op je netvlies gebrand"

Als je 'm te fel vind dan pas je dat straks lekker zelf aan in een custom CSS bestand :P

Maar morgen ga ik eerst op vakantie en daarna naar Campzone, dus zal een tijdje afwezig zijn :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

als je de tekst wat donderder maakt is het al snel een stuk beter
(en anders doet men dat idd zelf maar in css)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oww deze was ik vergeten:

SourceVault:

Dit is een pogramma dat ik geschreven heb nav het ontbreken van CVS server software op mijn (Windows) pc. Het is een programma dat heel makkelijk een zip/ace archief van je sourcecode mappen maakt. Je start het gewoon op, geeft een versienummer in en hij maakt een zip file met de applicatienaam, versienummer en huidige datum.

Bijvoorbeeld:
an_src_0.1_19-07-2004.zip
an_src_0.1_21-07-2004.zip

Je kan het instellen via een ini bestand dat er zo uit kan zien:
[register key]
HKEY_CLASSES_ROOT\Zip-Archiv\shell\open\command
[files]
Source\*.* Include\*.* Doxygen\*.cfg Doxygen\*.tag *.dev *.d *.cpp *.h
[parameters]
a
[output prefix]
an_src_
register key: plaats waar zip archief programma te vinden is
files: de files die je wil toevoegen aan het archief
parameters: zip/ace programma command line opties
output prefix: voorvoegsel van de bestandsnaam die je wenst

[edit] 't Is echt zo'n "made in 10 minutes" programma dat al vet handig is gebleken :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2004 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

TFT Tester

* AtleX had vandaag een klant aan de telefoon met het zoveelste monitor-probleem:

En dus heb ik een simpel programma-tje geschreven waarmee je dooie pixels duidelijk zichtbaar kan maken. Je kan checken of de dunne lijnen recht en scherp worden weergegeven en met de timer op ultrafast kan je ook nog eens helemaal gek worden :+
Afbeeldingslocatie: http://www.atlex.nl/img_tmp/tft_tester.jpg
Mini-handleiding
Standaard wordt er om de zoveel tijd van kleur verwisseld, dit is uit te schakelen door met de rechtermuisknop het menu te openen en dan op "Disable timer te kiezen". Hierna kan je zelf de kleur kiezen met het menu "Change color", met Change style kan je in plaats van een groot vlak ook lijnen weergeven en een andere achtergrond daarbij kiezen.

Met "Show border" kan je het programma full-screen maken en met "Timer speed" is het mogelijk het automatisch wisselen van de kleuren te versnellen of te vertragen.

Download! 410KB.
Menu onder rechtermuisknop

Gemaakt met: Delphi 7

[ Voor 50% gewijzigd door AtleX op 27-07-2004 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kunnen jullie er ook bij vertellen in welke taal je het hebt gemaakt?
Of post het nog.. Is wel leuk om te weten :)
* Dutchmega zit C++ te leren :+
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 23:42:
Oww deze was ik vergeten:

SourceVault:

Dit is een pogramma dat ik geschreven heb nav het ontbreken van CVS server software op mijn (Windows) pc. Het is een programma dat heel makkelijk een zip/ace archief van je sourcecode mappen maakt. Je start het gewoon op, geeft een versienummer in en hij maakt een zip file met de applicatienaam, versienummer en huidige datum.

Bijvoorbeeld:
an_src_0.1_19-07-2004.zip
an_src_0.1_21-07-2004.zip

Je kan het instellen via een ini bestand dat er zo uit kan zien:

[...]

register key: plaats waar zip archief programma te vinden is
files: de files die je wil toevoegen aan het archief
parameters: zip/ace programma command line opties
output prefix: voorvoegsel van de bestandsnaam die je wenst

[edit] 't Is echt zo'n "made in 10 minutes" programma dat al vet handig is gebleken :)
Waar te downloaden en is het gebruikbaar voor Subversion :9

[ Voor 9% gewijzigd door Dutchmega op 26-07-2004 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:53

Rhapsody

In Metal We Trust

Bij HBO nederland waar ik nu tijdelijk een project doe was het niet mogelijk om een andere resolutie in te stellen.
En aangezien ik toch wel erg graag met een grote resolutie werk heb ik er zelf een programmaatje voor geschreven. Het is geschreven in VB.NET, dus je hebt wel het .NET framework nodig.

Hij is nog niet perfect, maar het werkt.

wat nog niet werkt:
- Automatisch resolutie instellen bij het opstarten. Ipv daarvan wordt het programmaatje gewoon opgestart en moet je het zelf nog even instellen.
- Updaten van het 'current resolution'-veld nadat je een andere resolutie hebt ingesteld.

Afbeeldingslocatie: http://www.developersonly.nl/downloads/ScreenResolution.png

Downloaden 19 Kb.

[ Voor 33% gewijzigd door Rhapsody op 27-07-2004 08:27 . Reden: foutje ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

offtopic:
Hé Mathieu, dat icoontje lijkt wel wat op dat van mijn TFT Tester :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

AtleX schreef op 27 juli 2004 @ 08:33:
offtopic:
Hé Mathieu, dat icoontje lijkt wel wat op dat van mijn TFT Tester :P
offtopic:
Is dat zo :P heb ik jaren lang in het diepste geheim aan gewerkt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Het kan aan mij liggen maar ik kan http://80.61.21.8/tools niet openen...

[ Voor 50% gewijzigd door Edmund op 07-08-2004 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgever
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2021
Edmund schreef op 07 augustus 2004 @ 15:51:
Het kan aan mij liggen maar ik kan http://80.61.21.8/tools niet openen...
Dat ligt niet aan jou. Stond zowieso op een servertje bij iemand thuis, dus de server kan ook gewoon uit staan. Zal wel op vakantie zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
oikoyama schreef op 07 augustus 2004 @ 18:03:
[...]

Dat ligt niet aan jou. Stond zowieso op een servertje bij iemand thuis, dus de server kan ook gewoon uit staan. Zal wel op vakantie zijn...
of zijn IP is veranderd als die geen vast ip heeft

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terence(x)
  • Laatst online: 11-09 13:00
Tools allemaal gemaakt voor mezelf op me werk gewoon om te leren.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~xxmxx/tweak/dbfanal.jpg

DBF Analy : Dit pakt een DBF, Ascii of FIL (eigen formaat) bestand en filtert hier allerhande info uit die van belang kunnen zijn voor Direct Mail bedrijven (bepaalde percentages in postcode ranges, aantal man/vrouwtjes en nog meer).

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~xxmxx/tweak/TFV.jpg

TFV : File viewer die ASCII bestanden indeeld aan de hand van een .lay file die gebruikt worden wat software op me oude werk, kan de data sorteren en je kan snel ff wat copy en pasten uit een bestand in excel stijl en je data conversie's controleren

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~xxmxx/tweak/mod11.jpg

MOD 11 : Dit berekend de controle getallen uit die op een acceptgiro komen op de coderegel en body maakt complete regel ervoor die je zo kan copy pasten, puur een controle programma eigenlijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~xxmxx/tweak/Mindbreaker.jpg

Master Mind : Geen tool mja even goed geinige game, screeny spreekt voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:29

Macros

I'm watching...

Woot, mijn eerste zelf geschreven 'tool' :D

Voor een taak van de universiteit heb ik voorgesteld om mee te gaan helpen met een opensource project. Een plugin voor Eclipse. Om wat ervaring met Eclipse plugins programmeren te schrijven heb ik een hele simpele Rss tracker gemaakt, die onderin een extra view maakt (zoals de compiler messages) waar de laatste headlines in moeten komen.
Ik heb hem alleen getest met de Tweaker headlines en niks is nog instelbaar, alleen maar welke rss feeds je wilt volgen.

Hier kan je hem downloaden: eclipseRssTracker-0.2-beta.zip

Dingen die ik nog zou kunnen verbeteren (maar waarschijnlijk niet doe..., als je dat wel wilt, de source zit ook in de zip file):
-instellen welke velden je wilt zien
-instellen of je een tree of een list wilt zien
-instellen hoe snel hij een channel refreshed (nu altijd 5 min)
-mooiere output van de tijd
-betere (echte) parser die meer soorten feeds kan parsen
-aangeven welke berichten nieuw zijn (door een achtergrond kleurtje)
-aangeven welke berichten al gelezen zijn (door bericht text grijs te kleuren)
-berichten 'deleten', zodat ze niet meer zichtbaar zijn
-channels namen geven
-zoeken in de berichten
-instellen hoeveel berichten je totaal en van alle channels wilt zien
-browser om de berichten zelf te lezen in eclipse zelf ipv een externe browser te starten
-instellen wat de default browser is onder linux
-en globaal de code opschonen
-description tooltip

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://vulcanus.its.tudelft.nl/zeikerd/rssPlugin/rssPluginScreenShot-0.2.png

[ Voor 8% gewijzigd door Macros op 15-08-2004 20:55 . Reden: Screenshotje erbij ]

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Laatst online: 09-09 13:57

pjvandesande

GC.Collect(head);

Glashelder schreef op 23 juli 2004 @ 01:09:Het zal niet mogelijk zijn om screenshots te uploaden (dit in verband met gebrek aan bandbreedte).
Anders een optie om externe screens te posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:46
Ik heb een tool geschreven om de reference files van een vb.net project te kopieren naar een bepaalde directory.
Als je een add-on gebruikt in Visual Studio, moet je deze .dll's uiteraard meegeven aan daar waar de software moet komen draaien.
Met een setup project worden deze uiteraard gekopieerd naar het werkstation.
Maar vaak wil je helemaal geen install doen, maar zelf een directory creeeren op de server zodat je een "oude dos" applicatie krijgt wat betreft dll's e.d.
In ieder geval, dit tooltje sprokkelt alle benodigde dll's bij elkaar en kopieerd ze naar een directory.

Als er interesse is zal ik het online zetten en wat screenshots maken.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23

hneel

denkt er het zijne van

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hneel/misc/gsmtool.jpg

Tooltje om de veldsterktes van de verschillende GSM netwerken te checken. Zodat ik vantevoren kan checken naar welke ik wel en niet moet overstappen.

Er is verder een GSM en een datakabel bij nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben begonnen aan een Epson Inkt monitor.
Heb een epson (C84) aan m'n linux bak hangen, en zie dus de inktstatus niet meer normaal,
wil via een scriptje (via inetd) dan escputil aanspreken om de status op te vragen en zichtbaar in windows te krijgen.

morgen eens ff buigen over het linuxscript (perl denk ik), en dan zijn we klaar ....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik erger me altijd aan de scientific resultaten van de gemiddelde calculator. Daarom heb ik er een geschreven die zonder scientific code getallen tot 325*googol aankan :P. Misschien nutteloos. Het programma ziet er ook niet uit... Maar het is snel (999! in ~14 sec @ 1917Mhz ==> 999! heeft 2565 cijfers). Indien er interesse is zet ik het wel online.

Note: hij rond alles af op gehelen en kan geen decimalen aan :X. Misschien voeg ik dit toe in de toekomst. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

hneel schreef op 25 augustus 2004 @ 17:15:
[afbeelding]

Tooltje om de veldsterktes van de verschillende GSM netwerken te checken. Zodat ik vantevoren kan checken naar welke ik wel en niet moet overstappen.

Oeh, hier heb ik wel interesse in! Zou je een download link willen geven?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En klaar, scriptje werkt (gewoon perl script wat continue op achtergrond draait), en
proggie (hoofdscherm) gewoon wat gradients.
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/mvanrijnen/files/epsoncolmon.jpg

Icoon in traybar geeft de toestand van de inkt aan :)
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/mvanrijnen/files/epsoncolmon2.jpg

en het settings schermpje:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/mvanrijnen/files/epsoncolmon3.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTPlus
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-11-2024

FTPlus

Pluisje

Ah intressant topic :)
Als programeur ben ik met heel veel talen bezig maar als het om tools gaat kies ik voor VB :)
Handig om in no-time een goed functioneel en mooi tooltje te maken.

Ik heb teveel losse tooltjes om hier te posten maar ik ben van plan om als ik er een hoop heb ze in een pakketje uittebrengen. Het liefst met een updater erin die de tooltjes automatisch update of toevoegd. Of nog beter, met een ring eromheen dat mensen zelf tools kunnen toevoegen. Maarja, daar heb ik voorlopig nog geen tijd voor :)

M'n laatste tool is een calculator om 2machten optellen/aftrekken dmv een klik op een knop.

-=Waiz=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 19:12

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

[afbeelding]

ik ben geinterreseerd... misschien een download linkje?

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Voor mij geld hetzelfde lijkt me erg makkelijk mijn abon. is bijna afgelopen vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Dat programma om de sterkte van GSM-netwerken te testen lijkt mij ook wel wat. Echter heb ik geen datakabel. Zou infrarood ook werken?

En dat is de 4e die er wel in geïnteresseerd is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Laatst online: 29-08 20:29
Vandaag deze nog afgemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://dev.mycms.nl/rooster.jpg
PocketRooster
Het is een PocketPC prog zoals je ziet :) Haalt automatisch m'n schoolrooster op via een PHP-script rechtstreeks van de website van school (een druk op 'Update' is voldoende). Druk ik op m'n PocketPC op het vierde hardwareknopje dan verschijnt dit ballonnetje dat precies laat zien waar ik hoor te zitten, welk lokaal. Klik ik op de vaknaam dan staat er precies wanneer er deze week verder nog lessen zijn (handig voor opschrijven huiswerk). Verder een weekrooster. Binnenkort koppeling met een ander programma dat via POOM huiswerk kan opschrijven in de agenda (omdat huiswerkregels bestaan uit vaste woorden zoals "Maken" "T/M" "Leren" "Proefwerk" etcetera wordt dat programma gewoon eentje met verschillende knoppen voor ieder woord om zo het invoeren te versnellen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Daar moet je meer mee gaan doen joh! Hoe vaak hoor je wel niet naar het voortgezt onderwijs gaande Tweakers die niet goed hun schoolrooster kunnen bijhouden met de PocketPC?

Ik weet niet of het voor mij bruikbaar is en of je het makkelijk in kun stellen of zo, maar ik heb in ieder geval er wel belang bij het programmaatje even uit te proberen.
Als het PHP-script het enige is dat aangepast hoeft te worden er voor dan red ik me zelf verder dan wel. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf

BoomSmurf

Am-Ende!

De opvolger van TS:AAO (eerder vermeldt in dit topic), PlayerBase, nadert voltooiing (sp?!) . Naar verwachting deze week nog af. Een progsel die communiceert met een clan server (die rewritten is naar PHP zodat clans 'em gewoon op een PHP/mySQL enabled website kunnen draaien) die bijhoudt wie van de clan waar aan het spelen is (als ze aan het spelen zijn) Je kunt die spelers dan joinen door ze te selecteren in de lijst, maar je kunt ook in TeamSpeak hun naam selecteren en op een shortcutkey douwen. Nooit meer IP's invoeren voor waar je clan aan het spelen is dus :) Als die persoon die je selecteerd zelf het progsel niet gebruikt kan die via alternatieve manieren ook gevonden worden (waar die aan het gamen is), in het geval van America's Army bijvoorbeeld door AAOTracker.

Verbeteringen over TS:AAO zijn dus dat het niet meer puur voor m'n eigen clan is maar ook door andere clans gebruikt kan worden. De server is geen windows progsel meer dat iemand ergens moet draaien maar kan nu als PHP script op een webserver gedraait worden (PHPnuke blocks e.d. komen er ook bij, ook database integratie met PHPnuke is mogelijk). Verder is het plugin based geworden waardoor in principe elke game of clan-speech tool gesupport kan worden. De beta heeft standaard alleen de TeamSpeak 2 en America's Army plugin, maar elke gast die kan coden kan zo een plugin maken voor een andere game/speech app. Eerste wat volgt is de Unreal Tournament (Org/2003/2004) plugin en waar anderen naar verlangen ...

Dit is dus een tool die origineel voor m'n eigen clan was maar nu tot groter uitgebouwd is ... Verder volgt de AAO-Clan-Tracker na een hoop requests van andere clans om het voor hun ook mogelijk te maken. Deze gaat ook totaal php based worden met PHPnuke integratie e.d. (zie http://www.am-ende.net/aae/aaetracker/ voor de huidige versie). Als dat ook nog eens af is ga (ook 'by popular request') een PHPnuke package uitbrengen die fatsoenlijke caching en compression levert (PHPnuke is daar momenteel echt slecht in). Dit had ik voor onze clansite al gedaan (my-first-PHP :D), waarna ik van Raven (http://ravenphpscripts.com/)de request heb gekregen zijn (meer secure) PHPnuke versie ermee uit te rusten. Ik heb het druk dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf

BoomSmurf

Am-Ende!

En natuurlijk niet te vergeten de PHPnuke-security-code hacker. Een tool die de numerieke code die je vaak bij PHPnuke sites in moet voeren 'hackt'. Puur om aan te tonen dat het 'piece-of-shit-security' is. 25 minuutjes werk zo ongeveer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
JeroenM_tbs schreef op 01 september 2004 @ 19:24:
Daar moet je meer mee gaan doen joh! Hoe vaak hoor je wel niet naar het voortgezt onderwijs gaande Tweakers die niet goed hun schoolrooster kunnen bijhouden met de PocketPC?

Ik weet niet of het voor mij bruikbaar is en of je het makkelijk in kun stellen of zo, maar ik heb in ieder geval er wel belang bij het programmaatje even uit te proberen.
Als het PHP-script het enige is dat aangepast hoeft te worden er voor dan red ik me zelf verder dan wel. B)
Tis heel makkelijk om het aan te passen voor je eigen rooster :) Het programma gebruikt zelf een data.txt bestand dat er uitziet zoals hier. Dat is ook gelijk het script dat mijn eigen rooster omzet naar de data.txt die m'n roosterprogramma ophaalt.

Kortom, om het te gebruiken voor je eigen rooster:
• Schrijf een php-script dat jouw schoolrooster omzet naar een data.txt
• Zorg dat url= verwijst naar je scirpt in data.txt
• Zorg dat je script ook steeds weer url= erin schrijft

Je kunt uiteraard ook met de hand je data.txt aanpassen, het formaat is retesimpel :) Ik zal het programma zo even in een pakketje stoppen en naar je mailen/op internet gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Als dat zou kunnen, graag! :)
Ik wete nog niet of we bij ons met uren of gewoon met "kloktijden" werken, maar als het met uren zal worden dan is jouw programmaatje erg bruikbaar. :)
Eigenlijk een must-have voor mensen die nog naar het voortgezet onderwijs gaan. ;)

• Joen
Ik heb je programmaatje nog niet op de mail ontvangen of hier gezien. Mijn mailadres staat op mijn GoT-profiel. ;)
Waarmee ontwikkel jij trouwens je programmaatjes voor de PPC? EN is die software dan gratis en zo nee, hoeveel kost een licentie?
Ik ben benieuwd dus. :)

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

JeroenM_tbs schreef op 01 september 2004 @ 18:43:
Dat programma om de sterkte van GSM-netwerken te testen lijkt mij ook wel wat. Echter heb ik geen datakabel. Zou infrarood ook werken?

En dat is de 4e die er wel in geïnteresseerd is. :P
Het komt er aan. Nog even geduld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hneel schreef op 02 september 2004 @ 23:22:
[...]

Het komt er aan. Nog even geduld....
Ik zeg altijd zo geduld is een schone zaak B)
En ik wacht met smart tot hij komt en ben je nu al dankbaar dat t programma er aankomt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Laatst online: 10-09 11:02

Dutch_guy

WYSIWYG

JeroenM_tbs schreef op 02 september 2004 @ 19:57:
Ik heb je programmaatje nog niet op de mail ontvangen of hier gezien. Mijn mailadres staat op mijn GoT-profiel. ;)
Waarmee ontwikkel jij trouwens je programmaatjes voor de PPC? EN is die software dan gratis en zo nee, hoeveel kost een licentie?
Ik ben benieuwd dus. :)
Ik ben ook eg geinteresseerd in bovenstaande vragen.

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 10:14:
[...]

Ik zeg altijd zo geduld is een schone zaak B)
En ik wacht met smart tot hij komt en ben je nu al dankbaar dat t programma er aankomt _/-\o_
Hij staat er.

Zie http://www.xs4all.nl/~hneel/software.htm. Of gebruik deze directe link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Dutch_guy schreef op 03 september 2004 @ 11:10:
[...]

Ik ben ook eg geinteresseerd in bovenstaande vragen.
Ik vermoed dat het geschreven is in .NET d.m.v. Visual Studio .NET 2003.
Meer info: http://msdn.microsoft.com/vstudio/ (maar dat wist je denk ik al wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Laatst online: 09-09 13:57

pjvandesande

GC.Collect(head);

Rhapsody schreef op 03 september 2004 @ 23:53:
[...]
Ik vermoed dat het geschreven is in .NET d.m.v. Visual Studio .NET 2003.
Meer info: http://msdn.microsoft.com/vstudio/ (maar dat wist je denk ik al wel)
Of met de opensource IDE #develop, wat niet kan evenaren met Visual Studio, maar voor wat tool devving zou ik geen Visual Studio kopen. Maar dat ligt natuurlijk aan je portomonee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartstikke bedankt voor het programma bij mij werkt hij (S55) nu nog even uitzoeken wat de waardes (AT+COPS=1,2,20420) betekenen.

ps je moet niet vergeten je eigen provider terug te zetten voordat je t programma afsluit want anders vind je tel. geen netwerk meer had ik in het begin niet door |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
Het is dus *GEEN* .NET, maar gewoon plain C++ en Win32 API (weet niet of die termen je wat zeggen). Ik heb dit programma toevallig helemaal op dat ding zelf getypt (jaja, pokkewerk, maar het is best te doen) en gecompileerd met PocketGCC, een port van GCC die gratis verkrijgbaar is op http://mifki.ru/pocketgcc/ (ik krijg alleen nu een 'Forbidden' error...). Het heeft even geduurd (ik was het eigenlijk zelfs vergeten...) maar ik heb nu even een .zipje gemaakt van het programma (downloaden). Het enige probleem dat ik me kan bedenken waar je tegenaan zult lopen als je het programma voor je eigen school gaat modden, is dat de tijden van de lesuren afwijken. Dit is helaas hard-coded in de code (nog wel). Gelukkig zit alle rooster-gerelateerde code (het printen van uur-strings, het omzetten van nummertje -> uur etc) in een aparte module (voor de c++ kenners: een aparte rooster.o uit rooster.cpp/.h voor de roosterzaken die je dan linkt met de andere modules, op dit moment main.o, tstrutil.o en web.o) dus eventueel kun je de source van rooster.cpp/.h krijgen met de andere .o's erbij. Dan kun je het een heel eind aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Dat de tijden er hard-coded in staan is dan best wel jammer eigenlijk. Vooral omdat ik niet zo'n programmeur ben. :/
Denk je dat je er nog wel ooit een optie in gaat maken dat je dat ook makkelijk kunt aanpassen als 'leek' zijnde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Dankje, maar denk niet dattie werkt op m'n C55.
Invalid event: EVENT_SEND_CSQ in state STATE_DOWN
Jammer maar helaas :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Op mijn oude Siemens C45 werkt het tooltje zonder problemen. Baudrate = 19200 en 8N1. Verder alles standaard.

Met mijn nieuwe Nokia 6610 heb ik het echter nog niet aan de praat gekregen. Vandaar dat ik zoveel mogelijk serieële instellingen in het progje heb gemaakt. Maar totnutoe tevergeefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
JeroenM_tbs schreef op 04 september 2004 @ 10:34:
Dat de tijden er hard-coded in staan is dan best wel jammer eigenlijk. Vooral omdat ik niet zo'n programmeur ben. :/
Denk je dat je er nog wel ooit een optie in gaat maken dat je dat ook makkelijk kunt aanpassen als 'leek' zijnde?
Ik ga dat misschien nog maken ja... gewoon een tekst bestand dat er zo uitziet:

code:
1
2
3
1 = 830-920
2 = 920-1010
3 = 1010-....

en dat inladen.. maar het is redelijk veel werk en voor het kleine aantal mensen dat het gebruikt is het maken van aparte versies misschien wel net zo handig... als je me je tijden mailt en de naam van je school (dan onthoudt ik dat voor de volgende keer dat er mensen van die school komen) dan bak ik een aparte versie voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
MisterData = O+ :P
De tijden:
1e uur: 8.30-9.30
2e uur: 9.30-10.30
3e uur: 10.30-11.30
4e uur: 11.30-12.30
5e uur: 12.30-13.30
6e uur: 13.30-14.30
7e uur: 14.30-15.30
8e uur: 15.30-16.30
9e uur: 16.30-17.30
10e uur: 17.30-18.30

De school:
Hanzehogeschool, Instituut voor Communicatie & Media

En de Hanzehogeschool staat uiteraard in Groningen. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Joen op 04-09-2004 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 00:01

alienfruit

the alien you never expected

Wat begin jij vroeg zeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Heey, dat zijn alleen de tijden van de lesuren. :z
Het is daarmee nog niet gezegd wat mijn rooster is. ;)
Ik kan je wel vertellen dat ik op dinsdag wel daadwerkelijk van 8.30 tot 18.30 moet met 6 tussenuren. :/
Ik denk dat ik in die tussentijd eerst nog maar weer naar huis ga. :P
**Tot zover het offtopic :p **

Maar MisterData, ik denk dat er toch meer mensen zijn die de tijdstippen zouden willen aanpassen dan dat je denkt. Ik heb maar weinig scholen met de zelfde tijden meegemaakt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

MisterData schreef op 04 september 2004 @ 12:19:
[...]

Ik ga dat misschien nog maken ja... gewoon een tekst bestand dat er zo uitziet:

code:
1
2
3
1 = 830-920
2 = 920-1010
3 = 1010-....

en dat inladen.. maar het is redelijk veel werk en voor het kleine aantal mensen dat het gebruikt is het maken van aparte versies misschien wel net zo handig... als je me je tijden mailt en de naam van je school (dan onthoudt ik dat voor de volgende keer dat er mensen van die school komen) dan bak ik een aparte versie voor je :)
Kun je dat dan niet in een "optie"-menu verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Een opties-menu zal inderdaad wel handig zijn. Zoals ook voor het invullen en/of wijzigen van de URL.
Maar zoals MiserData al zei wordt het schrijven van het programaatje hierdoor wel wat ingewikkelder denk ik.

En dan heb je zelfs nog scholen met kleinere pauzes en waar dan ook nog weer regels voor gelden als: als je op de 1e verdieping les hebt heb je op dat tijdstip pauze, als je op de begaande grond les hebt heb je iets later je 15 minuten pauze.
Dat kan ik me nog wel herinneren van mn eigen school toen ik op het voortgezet onderwijs zat. Het was soms ene heel gedoe om te begrijpen wanneer je nu exact pauze had. :P
Op mn huidige school zijn er gelukkig geen vaste pauzes ingedeeld. O-) :P
Wat het ook wel weer vervelend maakt, want ergens inde week heb ik 6 uur achter elkaar het zelfde vak en zonder officiëel geplande pauze wordt het al wat lastig om een pauze te claimen. :/

Maar nogmaals: ik denk dat er ook naast GoT vast wel aardig wat animo voor bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
Ik zal es kijken naar of ik de tijden in de data.txt kan gooien, maar dan moet je ze wel weer bij iedere update meesturen (en dan is er nog zoiets wat ze bij ons 'donderdagrooster' noemen, that is doordeweeks 50 minuterooster, maar donderdag 45...) dus dat vergt wat inspanning :) Uiteindelijk is het makkelijk, want tijdens toetsweken etc, waar altijd andere tijden gelden dan normale lesweken, kun je ook andere tijden meesturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Het is inderdaad een idee om die tijden inderdaad met het bestand mee te sturen ja. Ik neem aan dat de functionaliteit om het huidige lesuur vetgedrukt weer te geven daar mee niet verloren gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

t enige wat ik voor mij geschreven heb is een programmatje om hotkeys te killen en te starten, aangezien ik het anders niet aan de praat kreeg (of gnome hangt, of handmatig hotkeys killen en starten, of het werkt gewoon niet). Bevat: 2 system() commando's en 2 printf's voor de formaliteit. Verder reiken mijn C skills eigenlijk niet :9

[ Voor 13% gewijzigd door RSpliet op 05-09-2004 20:17 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Niet online
Ik heb weer wat nieuws gemaakt (na diverse keren opgegeven te hebben en opnieuw te zijn begonnen :P)

W00Tdll 0.0.0.1
Dit is een dll die je kan gebruiken met mIRC. In mIRC roep je een dll aan dmv /dll <dllfile> <procedure> [data].

Een aantal features:
- Winamp info (track, artist etc) en control (play, pause, next, prev etc)
- System info (geheugengebruik enzo)
- Network info (uploaded/downloaded mb's)
- Dnetc-info (blocks in buff-in/out, versie)
- en nog wat andere dingen die je in de readme kan lezen :)

Het is natuurlijk absoluut niet de eerste dll voor mIRC, maar sommige dll's hadden weer leuke functies, maar misten weer bepaalde dingen. Dus daarom heb ik er zelf eentje gemaakt (die overigens nog niet klaar is) waarin ik principe alles kan zetten wat ik wil.

De dll is gemaakt in Delphi 7. Hij is door mij getest met Winamp 2.9 en door iemand anders is hij ook getest in Winamp 5.01 wat ook bleek te werken.

In de readme staan ook een aantal voorbeeld-scriptjes die je kan gebruiken met de dll.

Download: w00tdll-0.0.0.1.zip (~290 kb)

Als je trouwens nog iets weet voor in de dll kan je dat uiteraard zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
JeroenM_tbs schreef op 04 september 2004 @ 22:10:
Het is inderdaad een idee om die tijden inderdaad met het bestand mee te sturen ja. Ik neem aan dat de functionaliteit om het huidige lesuur vetgedrukt weer te geven daar mee niet verloren gaat?
Nee, dat is juist de hele grap van die tijdfunctie :) Het zit er nu in, maar het werkt maar half (de update-functie werkt niet mee) dus daar ga ik nog naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08 12:25
hneel schreef op 04 september 2004 @ 11:28:
Op mijn oude Siemens C45 werkt het tooltje zonder problemen. Baudrate = 19200 en 8N1. Verder alles standaard.

Met mijn nieuwe Nokia 6610 heb ik het echter nog niet aan de praat gekregen. Vandaar dat ik zoveel mogelijk serieële instellingen in het progje heb gemaakt. Maar totnutoe tevergeefs.
Bij mn c60 moest ik gewoon even RTS op ON zetten, en hij deed het, vet tooltje :D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Op mn Nokia 3200 werkte het niet. :/
Zoals andere berichten ook al aangaven ondersteund deze foon geen modemfuncties.
Nouja, je kan ook op een voor GSM-radiogolven moeilijk bereikbaar plekje gaan staan en handmatig een netwerk kiezen. Welke je dan in het lijstje met beschikbare netwerken ziet staan zijn dan toch de sterkere netwerken. ;)
Zo ontdekte ik dat bij ons thuis Orange, KPN en nog eentje best wel stekere netwerken zijn en Vodafone (waar ik bij zit) weer niet.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming & Webscripting is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software :)