Een simple programmaatje voor de grap, maar wel errug handig.
Ik maak af en toe (en wat vriendjes van mij ook) korte filmpjes in paint, dmv
een plaatje maken, iets aanpassen, het opslaan, weer iets aanpassen, onder een andere naam opslaan, weer iets aanpassen, onder een andere naam opslaan, etc..
Nu werd me dat opslaan een beetje te rsi-gevoelig, en daarom heb ik er een tooltje voor geschreven..
De beschrijving op mijn site:
AniPaint (Animation Paint) is een 'schil' over MsPaint. Start het programma, maak een project aan, en paint zal gestart worden. Vervolgens zal elke keer als er in paint op CTRL+S (opslaan) gedrukt wordt, een kopie van het huidige bestand worden opgeslagen, zodat heel gemakkelijk een 'cartoon' of klein filmpje gemaakt kan worden.
Wat het tooltje dus doet, is je CTRL+S afvangen, en een kopie van je zojuist opgeslagen bestand opslaan onder een naam die de datum + tijd bevat.
Je krijgt dan dus een directory met allemaal plaatjes naast elkaar, waar je dan heel makkelijk een animated gifje of iets anders leuks van kan maken.
het progje is te downloaden op
http://www.vanpraag.nl/?section=devel&id=anipaint
Bij interesse kan ik het programmaatje uitbreiden zodat het ook voor andere tools naast paint te gebruiken is (lees psp, photoshop, etc)