Track Mania Design it. Build it. Race it! |
![]() |
Wat is trackmania? |
Track Mania is de onofficiele opvolger van zeer bekende Stunts wat iedereen nog wel kent. Net zoals in Stunts kan je in verschillende auto's rond karren en natuurlijk je eigen circuits maken. In TrackMania zijn er twee game modussen, namelijk de Race en Puzzle mode. De Race mode spreekt voor zich. Een vooraf gemaakte baan moet zo snel mogelijk worden gereden. Elke baan heeft een bronzen, zilveren en gouden medaille. Hoe beter de medaille hoe meer credits je krijgt. Met deze credits kan je wegdelen kopen in de shop om je eigen banen te maken. Daarnaast heb je de puzzle mode. In de puzzle mode krijg je een halve baan voor geschoteld. Aan jouw de taak om de baan af te maken met een beperkt aantal weg delen. Het klinkt makkelijker dan het is. Ook in de puzzle mode gelden de regels met medailles. TrackMania is dikke fun op bijvoorbeeld een lanparty, vooral op die iets moeilijkere banen. Als je denkt dat je gaat winnen en je maakt toch een stuur foutje dan mag opnieuw beginnen bij de laatste checkpoint. Zo blijft het spannend wie er gaat winnen. Original, fresh, innovative, TrackMania is more than just a simple car game. A cutting edge blend of arcade, SIM and puzzle games, TrackMania is set to be the first in a new and unique genre of racing game that will truly bring the game back in to gameplay. TrackMania offers a choice of three distinctive gaming environments; Desert, countryside, and snow. Each location has its own unique vehicles and handling controls, players must learn to adapt their driving techniques in order to master the tracks in each of the different environments. The first puzzle in the challenge mode, for example, requires players to find the most efficient way to connect two points on the grid and then proceed to race the track in the fastest time possible. Each time the player achieves a faster time they receive more Coppers, thus allowing them to access more blocks in the catalogue. Each block has a different price according to its originality and its importance. For example, a loop will be more expensive than a straight road. When enough blocks have been collected, players will be able to create unlimited tracks to play either alone or in multiplayer (LAN, dedicated internet Server or 2 players on the same PC). The dedicated TrackMania server, the true cornerstone of the game, will be directly accessible through the game interface allowing everyone to instantaneously face other players and will offer classification systems, clans and private games, new tracks and new blocks. Ik ben lui, geen zin om te vertalen |
Wat zijn de systeemeisen van TrackMania? |
Win 98,2000, ME, XP; Pentium II 450 or equivalent; 64MB RAM, 32MB 3D graphics card; Direct X9 compatible sound card. Niet echt schrikbarend dus |
Voordat ik naar de winkel vlieg, is er ook een demo beschikbaar? |
Ja zeker! Er is een publieke beta beschikbaar. Eerst moet jezelf registeren op deze site. Hierna ontvang je via de e-mail een adres waar je de beta kan downloaden. Daarnaast is er een demo beschikbaar van 55 Mb. Deze kan je downloaden bij Gamershell Er is een nieuwe multiplayer demo beschikbaar. Download link hieronder: Gamershell Worthplaying Boomtown Noos 3Dgamers |
En hoe ziet TrackMania er dan uit? |
Sneeuw wereld: ![]() ![]() ![]() |
Woestijn wereld: ![]() ![]() ![]() |
Gras/bos wereld: ![]() ![]() ![]() Meer screenshots kan je hier vinden. |
Oke, ik ben overstag, waar kan ik TrackMania kopen? |
Natuurlijk bij de lokale software boer maar ook bij de nodig internet winkels. Hieronder een overzichtje. Alheco-he.nl €38 (gratis bezorging in Nederland) Dimensionplus.nl €39.99 (€7.00 verzendkosten onder rembours) GameCon.nl €32.50 (€2 verzendkosten) |
Dus je kan zelf je eigen banen maken |
Ja dat kan http://www.wastedspace.nl/trackmania/Bankrobber.Profile.Gbx (met dank aan Lord_Mithril) |
!@#$%^& Dat k*t spel saved mijn l33t baan maar niet. Wat doe ik fout? |
Voordat je een baan succesvol kan opslaan moet jezelf de baan validaten. Dit betekent dat je eigen ontworpen baan succesvol moet uitracen. Dus van start tot finish en alle checkpoints gepasserd hebben. Door dit systeem voorkom je dat er banen op het internet komen die niet gehaald kunnen worden. |
Ik zit vast in de puzzle mode, kunnen jullie me helpen? |
De meesten maken een denkfout bij de puzzle mode. Het enige wat je moet doen is van start naar de finish moeten rijden en vaak daarbij ook alle checkpoints passeren. Vaak ligt er al een stuk weg die kan gebruiken. Deze moet je niet perse gebruiken. Bekijk met deze kennis nog eens alle banen en probeer short cuts te vinden. Misschien kan je ergens van af springen zodat je een groot gedeelte afsnijd, dit zelfde kan ook door een jump ergens tussen te zetten. Kom je erna deze wijze raad er nog niet uit surf dan naar deze site. |
Waar kan ik extra banen downloaden? |
Op dit adres kan je 256 extra banen downloaden. Hier ben je dus wel even zoet mee De eerste verzameling tracks gemaakt door GoTers kan je hier download Met dank aan Lord_Mithril De gedownloade banen moet in de volgende map neerpleuren. "TrackMania\GameData\Challenges\Downloaded" Omdat de banen te spelen in TrackMania ga je naar solo en dan play a challenge. Alle gedownloade banen kan je natuurlijk ook via internet/lan spelen. |
Wat voor tijden rijden jullie op de banen van TrackMania? |
Het zal een beetje overdreven zijn om de tijden van alle tracks hier neer te pleuren. Maar een kleine competitie zal erg leuk zijn. Ik had zelf het idee om elke een week track uit te kiezen. Iedereen krijgt dan een week de kans om de snelste tijd neer te zetten. Andere ideeen? Bespreek dit dan in dit topic |
Is er ook een uitbreiding beschikbaar? |
Er is een gratis addon beschikbaar gekomen voor TrackMania deze addon bevat onder andere.
gamershell worthplaying noos.fr 3dgamers |
TrackMania klapt er steeds uit bij de "country" banen. Hoe los ik dit op? |
Alleen ATi videokaarten hebben last van dit probleem. Gelukkig is er een oplossing voor. Configure > Advanced > Display > Shader Quality > v2.0 aanzetten in plaats van 3.0 (Met dank aan Sluuut) |
Links en andere sjit: |
Site Forum Ontwikkelaar: Nadeo (Frans) Uitgever: Digital Jesters Leagues: TrackMania League Vorige delen: Deel I Concurrent: Crashday: De echte stunts 2 |
Tips en ideeen altijd welkom, zie mijn profile hoe je me kan bereiken.
[ Voor 12% gewijzigd door Loev op 02-04-2004 19:32 ]