Ik snap niet waarom velen van jullie dit zo'n vet spel vinden

Ook op menig game sites en in de PC Zone werd het spel wel redelijk aangeprezen, maar ik vind het complete bagger
Dus het zal weliswaar aan mij liggen. Misschien kunnen jullie me uitleggen of ik iets verkeerds doe zodat ik het spel wel leuk ga vinden
Aantal minpuntjes naar mijn mening:
Geluid:
Het geluid is van de kwaliteit van games anno 1990, bijv. het 'go!' geluidje (zodra je start, 3,2,1...) is van slechte kwaliteit en ik hoor een helehoop ruis zodra ik dat geluidje hoor. Ook zijn de motorgeluiden van de auto's klote kwaliteit, plus, ze klinken als stofzuigers :-/. Dan heb ik nog niet de irritante deuntjes op de achtergrond genoemd en de verschrikkelijke gitaarstukjes zodra je een medaille binnenhaalt.
Graphics:
De graphics zijn wel aardig, de auto's zien er misschien beetke vaag uit, maar verder is alles dik in orde. Alleen met deze matige/redelijke graphics gaan sommige banen (bijv. de long run) verdomde traag op mijn pc (Athlon 2500+, GF4-MX400). Dit vind ik een beetke absurd aangezien er games zijn die veel leukere dingen op mijn scherm toveren en dan toch nog steeds een stabiele framerate hebben (~60).
Besturing:
De besturing hoort denk ik wel bij deze game, anders zou het onmogelijk zijn om sommige banen te halen. Maar toch is het niet speelbaar met de keyboard, het sturen reageerd te veel en is verre van realistisch, ook het remmen is soms onvoorspelbaar en werkt niet echt geheel naar mijn zin. Dit is deels opgelost door m'n gamepad aan te sluiten, het sturen gaat nu beter, maar alsnog, ik erger me er wel aan.
Deze game hoort dan op de oude Stunts te lijken, maar als ik het me goed herinner was de oude Stunts qua besturing redelijk realistisch en reed je ook niet in kleine vage mini karretjes, in dit opzicht lijkt dit spel totaal niet op Stunts. Maarja, het hoorde volgens mij ook niet een complete kloon te zijn, dat is dat Crashday al.
Rijden:
Als je aan het rijden bent en je knalt tegen de boven- of onderkant van een checkpoint bordje aan, wat nogal vaak gebeurd, heb je een grote kans dat je auto op de kop ligt. Nu is er volgens de TS een knop dat je bij de laatste checkpoint restart, maar die ontbreekt volgens mij in mijn versie. Ik kan alleen de hele race opnieuw beginnen, wat gruwelijk irritant is bij banen die 3 minuten of langer duren om uit te rijden. Want dan maak je een klein foutje en hoppa, dan kun helemaal opnieuw beginnen

Dit respawnen moet redelijk vaak gebeuren want de auto's hebben geen geweldige wegligging. Vooral bij de speed circuits rijd je er vaak af, ook heb je soms dat je een sprong schuin neemt en dat je het niet kan halen. Sommige jumps zijn dus maar op 1 manier te halen.
Ook als je van de weg ben geraakt kan je soms niet meer terugkomen, een vangrails langs de zijkant van ~25 cm hoog is te hoog voor het kleine wagentje.
Moeilijkheidsgraad:
Veel banen kan ik gewoon niet uitrijden, de long run, alpine off road (wat die naam ook alweer was). Meestal kom ik niet verder dan de eerste paar bochten. Kom ik wel een keer verder dan flikker ik er een paar seconden later af en kan ik weer opnieuw beginnen vanwege de klote respawn functie.
Misschien heb ik van deze game te veel verwacht, maar ik vind het complete bagger, zelfs voor een budget titel

Toen ik er over las en de screens zag dacht ik aan een soort Stunts-Revolt combinatie. Dat je Revolt besturing/rij gedrag had en de track editor functies van Stunts, dit leek me behoorlijk leetar, oftewel, de opzet was okee. Maar hoe het in zijn totaal is uitgewerkt vind ik het maar crap, zoals bij de meeste games tegenwoordig.
Als ze nou de besturing/rij gedrag van Revolt er in hadden gedaan, misschien zelfs ook de engine die nog steeds redelijk okee is. Dat, plus de track editor, dan hadden ze naar mijn mening een top productje afgeleverd.