[Contest] GoT PiFast Challenge!! V6.0

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 709 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent waarschijnlijk verbaasd als ik zeg dat op de NB de stock cooler van ABIT staat en de SB helemaal niets (zelfs geen fannetje). Vdd staat gewoon op 1.6

Who needs a DFI anyway ;)

Het grootste probleem dat ik had om zo'n hoge FSB te bereiken was het mem voltage. M'n geheugen heeft 3.63V nodig om deze FSB aan te kunnen. Dus moet ik m'n 3.3V rail minstens op 3.7 krijgen. Daar zit nu de bottleneck. Ik moet minstens 3.7Vdimm kunnen halen om een FSB van 260 te bereiken. Ik zit nu al tegen de overcurrent protectie van m'n truecontrol aan.

edit: Wow 5de plaats in de AMD lijst en ik laat een hele boel WC en zelfs PC gekoelde cpu achter me :9

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2004 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Een Dell Dimension 8600, 1,5 Ghz: 80.77 sec.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/j.r.alberink/pifast.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door punica op 03-05-2004 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 23:20:
Je bent waarschijnlijk verbaasd als ik zeg dat op de NB de stock cooler van ABIT staat en de SB helemaal niets (zelfs geen fannetje). Vdd staat gewoon op 1.6

Who needs a DFI anyway ;)

Het grootste probleem dat ik had om zo'n hoge FSB te bereiken was het mem voltage. M'n geheugen heeft 3.63V nodig om deze FSB aan te kunnen. Dus moet ik m'n 3.3V rail minstens op 3.7 krijgen. Daar zit nu de bottleneck. Ik moet minstens 3.7Vdimm kunnen halen om een FSB van 260 te bereiken. Ik zit nu al tegen de overcurrent protectie van m'n truecontrol aan.

edit: Wow 5de plaats in de AMD lijst en ik laat een hele boel WC en zelfs PC gekoelde cpu achter me :9
Welke weken hebben je NB en SB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
* ANdrode heeft ideetjes voor op site :)
- geschiedenis grafiekje van scores van systeem
- selecteren op model ed
- checkboxes om selectie te kunnen maken, ook op meerdere items
en meer dat ik alweer vergeten ben :S

offtopic:
ohja, een layout die past op mijn 15" monitor die ik als ik laat inet vaak gebruik.. maar dat was hem niet

[ Voor 10% gewijzigd door ANdrode op 03-05-2004 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ANdrode schreef op 03 mei 2004 @ 01:08:
* ANdrode heeft ideetjes voor op site :)
- geschiedenis grafiekje van scores van systeem
- selecteren op model ed
- checkboxes om selectie te kunnen maken, ook op meerdere items
en meer dat ik alweer vergeten ben :S

offtopic:
ohja, een layout die past op mijn 15" monitor die ik als ik laat inet vaak gebruik.. maar dat was hem niet
De layout past prima op een 15" monitor hoor, het hangt er maar vanaf op welke resolutie je draait. De site is geoptimaliseerd voor 1024x768 omdat dit tegenwoordig de mainstream is en we op 800x600 echt niet alles erin konden passen.

Selectie op model: Al eens geprobeerd op het tabje CPU te klikken, daarmee kun je dus sorteren bijvoorbeeld op model.

Grafiek van scores kan ik me vrij weinig bij voorstellen, er komen in de volgende versie wel pijltjes zodat je kan zien wie er gestegen en gedaald is.

En selectie? Waarop zou je een selectie willen maken? Wat wil je precies selecteren? Ik snap niet wat die checkboxes zouden moeten doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 03:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 00:39:
[...]
Welke weken hebben je NB en SB?
Op de SB staat 0348A4. Welke week is dat dan? 48?
Op de NB staat nog een cooler dus kan ik voorlopig niet zien.

NoStra, jij hebt ook een hoge FSB, hoeveel volt heb je op je geheugen moeten zetten om dit te bereiken? Ik vind mijn 3.63V om 255 te behalen wel erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 03:08:
[...]
De layout past prima op een 15" monitor hoor, het hangt er maar vanaf op welke resolutie je draait. De site is geoptimaliseerd voor 1024x768 omdat dit tegenwoordig de mainstream is en we op 800x600 echt niet alles erin konden passen.

En selectie? Waarop zou je een selectie willen maken? Wat wil je precies selecteren? Ik snap niet wat die checkboxes zouden moeten doen.
Dat van die resolutie snap ik, alleen gisteravond was het ff irritant :P

Grafiekjes van scores: tja, je zou een scatter-chart achtig iets kunnen maken van de tijden, historie grafiekjes van snelste tijd, historie van iemand zijn tijden, allemaal info die wel grappig is, maar niet de moeite van het maken waard :X

Een grafiekje dat imho wel 'nuttig' is is CPU mhz/en spreiding per CPU model, en dat dan weer per 'architectuur' & core. Dit is een beetje een overclockers.com cpu db, alleen dan met 'pifast-stabiel' garantie.

Dat selecteren vind ik zelf toch nog wel handiger kunnen.
Met 3 select dingen boven aan de tabel bespaar je én ruimte, en je kan specifieker selecteren.
Ik bedoel dus een select box voor bijvoorbeeld PC/WC/Air, en eentje voor CPU merk.
Zo gauw je CPU merk hebt geselecteerd kan je daarna natuurlijk model & snelheid selecteren.
offtopic:
Kom je hier uit? het is geloof ik redelijk onleesbaar :X

mgoed: dit zijn features die ik zou willen hebben, en jíj maakt de site, en bent degene die er tijd in steekt. Of je er iets met mijn suggesties doet is dus aan jou.
Als je mij een DB dump + de code geeft wil ik ze trouwens wel uitwerken

[ Voor 12% gewijzigd door ANdrode op 03-05-2004 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 10:10:
[...]

Op de SB staat 0348A4. Welke week is dat dan? 48?
Op de NB staat nog een cooler dus kan ik voorlopig niet zien.

NoStra, jij hebt ook een hoge FSB, hoeveel volt heb je op je geheugen moeten zetten om dit te bereiken? Ik vind mijn 3.63V om 255 te behalen wel erg veel.
Ik kon 254mhz pifasten met mijn oude ASUS. Daar had ik 3.35V voor nodig. Die plank is inmiddels al een tijdje dood.
Heb nu een nieuwe ASUS met dezelfde weken NB en SB als mijn oude. Deze gaat alleen ongemod al sneller :). Dat belooft veel goeds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ANdrode schreef op 03 mei 2004 @ 11:45:
[...]

Grafiekjes van scores: tja, je zou een scatter-chart achtig iets kunnen maken van de tijden, historie grafiekjes van snelste tijd, historie van iemand zijn tijden, allemaal info die wel grappig is, maar niet de moeite van het maken waard :X

Een grafiekje dat imho wel 'nuttig' is is CPU mhz/en spreiding per CPU model, en dat dan weer per 'architectuur' & core. Dit is een beetje een overclockers.com cpu db, alleen dan met 'pifast-stabiel' garantie.

Met 3 select dingen boven aan de tabel bespaar je én ruimte, en je kan specifieker selecteren.
Ik bedoel dus een select box voor bijvoorbeeld PC/WC/Air, en eentje voor CPU merk.
Zo gauw je CPU merk hebt geselecteerd kan je daarna natuurlijk model & snelheid selecteren.
offtopic:

mgoed: dit zijn features die ik zou willen hebben, en jíj maakt de site, en bent degene die er tijd in steekt. Of je er iets met mijn suggesties doet is dus aan jou.
Ik snap er idd niet veel van, en een db dump van de MofOC site? In your dreams :p

Maar als je toch sorteert kun je toch alle gegevens zien die jij wil? Het wordt vanzelf al in de juiste volgorde gezet.

En zo'n grafiek, ik kan je met ongeveer 2000 scores best laten zien hoe dat eruit ziet namelijk als 1 grote vlek, daar valt weinig uit op te maken.

Over een lijst als OC.com wacht maar ff tot de frontpage af is, er komt nog veel meer aan.

Suggesties zijn erg welkom, we zijn druk bezig met de ontwikkeling van de frontpage en het forum. Ik doe het zeker niet alleen, Fewture en YoupY helpen net zo hard mee, en de rest van de crew natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Na het zien van al die lekkere scores wou ik eens kijken wat mijn scores waren,
dus overclockte ik mn p4 2.4ghz naar 2.75ghz hoger wil ie niet (iemand tips).

En was mijn score 93.41 seconden,ik had van de score en cpu z een plaatje gemaakt maar toen crashte mn systeem.
Mem: @ 229mhz @ 2-2-2-5

Complete specs:
p4 2.4ghz (@ 2.75)
Ati radeon 9600pro
150GB raid-0
512 mb dual channel geil geheugen
Tagan 480 watt voeding :9

Ik snap er geen **** van, waarom gaat mijn proc maar niet hoger.
De temps zijn in orde, 29 graden idle , en 40 stressed, dit met een coolermate IceCube p4 cooler.

Voltage was 1.52.

[ Voor 12% gewijzigd door Timo op 03-05-2004 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Nu online
fooker schreef op 03 mei 2004 @ 15:52:
Na het zien van al die lekkere scores wou ik eens kijken wat mijn scores waren,
dus overclockte ik mn p4 2.4ghz naar 2.75ghz hoger wil ie niet (iemand tips).

En was mijn score 93.41 seconden,ik had van de score en cpu z een plaatje gemaakt maar toen crashte mn systeem.
Mem: @ 229mhz @ 2-2-2-5

Complete specs:
p4 2.4ghz (@ 2.75)
Ati radeon 9600pro
150GB raid-0
512 mb dual channel geil geheugen
Tagan 480 watt voeding :9

Ik snap er geen **** van, waarom gaat mijn proc maar niet hoger.
De temps zijn in orde, 29 graden idle , en 40 stressed, dit met een coolermate IceCube p4 cooler.

Voltage was 1.52.
Je voltage dude ;) , 2.4@2.7 op standaard voltage is best netjes te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ANdrode schreef op 03 mei 2004 @ 11:45:
[...]

En daar gaan we de site ook ff voor aanpassen...voor jouw monitor :z

De site is gemaakt voor 1024. Heb je enig id hoeveel mensen 800x600 gebruiken? Juist..niemand (2% ofzo)
Opzich is een history helemaal geen gek id. Nadeel is wel dat het allemaal bijgehouden moet worden en de db dus aardig groot word, maar wie weet.
OC db komt er al :)
offtopic:
uhhhhhh :?
Tips en opmerkingen zijn altijd welkom. Voortaan alleen even in de mail gooien als je wil :)

Een dump van de db kunnen we niet aan beginnen, dat had je zelf wel kunnen verzinnen denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus om een FSB van 255 te halen moet ik 3.63V op m'n BH5 RAM zetten. Is dit wel normaal? Een beetje aan de hoge kant niet? Of zijn er nog mensen met BH5 RAM die zoveel volts moeten geven om een hoge FSB (> 250) te halen?

Ter vergelijking:
Nostra: 254 MHz @ 3.35V
Fewture: 260 Mhz @ 3.4V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 10:42:
Dus om een FSB van 255 te halen moet ik 3.63V op m'n BH5 RAM zetten. Is dit wel normaal? Een beetje aan de hoge kant niet? Of zijn er nog mensen met BH5 RAM die zoveel volts moeten geven om een hoge FSB (> 250) te halen?

Ter vergelijking:
Eerder zijn Fewture al dat BH5 het beste presteerd onder 3.3-3.6Volt. Alleen ik zou eigenlijk niet lang 3.6volt op je plankje zetten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter vergelijking:
Sommige repen gaan nou eenmaal harder. Niet alle BH-5 repen gaan hard met veel voltage... Het blijft 5ns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Nu online

Ter vergelijking:
3.6v door je BH5 is inderdaad aan de hoge kant. De chipjes wordt super heet.
Mijn BH5 trekt niet eens 3.6v, krijg ik blauw beeld.
Ik heb zelf heel weinig volts nodig voor mijn BH5, voor 275MHz heb ik 3.25v nodig. 8)

Maarja net wat nostra al zegt, er zijn BH5 die hard gaan en niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Kakaroto op 04-05-2004 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Kakaroto schreef op 04 mei 2004 @ 10:54:
[...]

Ik heb zelf heel weinig volts nodig voor mijn BH5, voor 275MHz heb ik 3.25v nodig. 8)

3.6 door BH-5 is erg goed te doen hoor :)
Heb ze hier ook welles op dat voltage gedraaid en ze werden amper warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Nu online
The Doctor schreef op 04 mei 2004 @ 14:00:
[...]

3.6 door BH-5 is erg goed te doen hoor :)
Heb ze hier ook welles op dat voltage gedraaid en ze werden amper warm.
kan ik me nauwelijks voorstellen dat de chipjes met 3.6v amper warm worden.
Met Revoltec heatspreaders werd met bh5 op 3.3v al heet. (50-60C)
Zonder heatspreaders op 3.3v warm,niet heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met heatspreaders wordt het idd snel warm, heatspreaders zijn daarom niet zo handig, alle warmte blijft ertussen hangen.

Mijn BH-5 heb ik ook welleens op 3.5 volt gehad, werd ook niet echt heet, wel warm, niet heet. Ik draai ze normaal altijd tussen de 3.2 en 3.3 volt en dan worden ze amper lauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:40

Exigence

dnkroz

3,6V is no problem bij mij. Dan worden ze gewoon lauw, niet heet ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Nu online
inderdaad, met die revoltecs werd alles super heet.
Ik heb er nog nooit 3.6v 24/7 doorheen gejaagd, moet ik een keer testen.

[ Voor 106% gewijzigd door Kakaroto op 04-05-2004 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kakaroto schreef op 04 mei 2004 @ 10:54:
[...]

Ligt denk ik ergens anders aan bij jou.. Winbond geeft namelijk een advies spanning van 3.3 ~ 3.6V. De BH-5 die ik hier heb werd redelijk warm met 3.78V erop. Met 3.3V zijn ze gewoon lauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Men kan verder in [rml][ Contest] GoT PiFast Challenge!! V7.0[/rml] met de PiFast uitdaging ;)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.