Dus je hebt eigenlijk nisk aan je ram behalve voor pragramma's ?Stereotomy schreef op 27 februari 2004 @ 17:27:
[...]
In het RAM van PalmOS passen alleen .prc (programma) en .pdb (prog database) bestanden. Voor MP3 heb je dus een kaartje nodig. Voor geconverteerde Word en Excel documenten (aanrader, ALLE opmaak blijft daarbij behouden) heb je geen SD kaarten nodig, die kunnen in het RAM. Als je Native .doc en .xls bestanden gebruikt, moeten die wel op een kaartje.
Let er even op dat Docs To Go bij de Europese versie van de TH55 niet meegeleverd is. De TH55 is overigens sinds kort te koop bij www.beat-it.nl voor 399 EUR.
Overigens kan op PPC MP3 wel in de RAM, maar om nou met 3 MP3's rond te lopen omdat anders je RAM op is....
Wat wil je er anders mee doen dan?Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 02:27:
[...]
Dus je hebt eigenlijk nisk aan je ram behalve voor pragramma's ?
Alors.
Foto's owkee maar filmpjes en mp3 zet je op een addon card. Tenminste dat werkt een stuk fijner.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Foto's kunnen wel in je gewone geheugen.
Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.
Foto's ook trouwens. Geconverteerd naar normale .pdb bestanden. Filmpjes idem dito.
Alors.
Voor mij ging het vooral om de documenten ed, want ben al hartstikke blij met mn IBEAD /-\o
Maareh, is het geen ongelofelijke domme stap van sony om geen Documents 2 go mee te leveren? Hoe kom je dr dan aan (ben nederlander, dus ik bedoel: Wat kost dat dan?
) Of heeft sony sn eigen paketten?
Dit vind ik een nog een nadeel van de TH55 (naast de memorystick (thuis ligt het vol met de andere kaartjes))
Maareh, is het geen ongelofelijke domme stap van sony om geen Documents 2 go mee te leveren? Hoe kom je dr dan aan (ben nederlander, dus ik bedoel: Wat kost dat dan?
Dit vind ik een nog een nadeel van de TH55 (naast de memorystick (thuis ligt het vol met de andere kaartjes))
Wat is eigelijk een mooi programma om PDF bestanden op de t3 te gebruiken? ik vond het bij acrobat reader zo jammer dat je niet het hele scherm kan gebruiken
Nouja. Sony heeft Picselviewer meegeleverd. Een grafische viewer voor .doc, .xls, .html en .pdf bestanden. Editten zit er dus niet in, alleen wordt met de Amerikaanse TH55's tijdelijk Docs To Go meegeleverd. DocsToGo is een vrij duur pakket, denk een paar tientjes, maar als het je alleen om word documenten gaat, kan ik je WordSmith aanraden. Die heeft echter geen native .doc ondersteuning, maar converteert (erg makkelijk overigens) automatisch de bestanden tijdens een hotsync.Eriksk schreef op 01 maart 2004 @ 19:51:
Voor mij ging het vooral om de documenten ed, want ben al hartstikke blij met mn IBEAD /-\o
Maareh, is het geen ongelofelijke domme stap van sony om geen Documents 2 go mee te leveren? Hoe kom je dr dan aan (ben nederlander, dus ik bedoel: Wat kost dat dan?) Of heeft sony sn eigen paketten?
Alors.
Acrobat reader zuigt voor PalmOS.Solomo schreef op 01 maart 2004 @ 20:16:
Wat is eigelijk een mooi programma om PDF bestanden op de t3 te gebruiken? ik vond het bij acrobat reader zo jammer dat je niet het hele scherm kan gebruiken
Probeer Repligo eens.
Alors.
DataViz Documents to Go is in Nederland te koop voor 69 euro (auw), maar dan heb je wel de Premium-versie, dus met Powerpoint-ondersteuning:
http://www.pdashop.nl/product/2722
[ Voor 9% gewijzigd door Nick|IA op 02-03-2004 10:30 ]
15 EUR goedkoper bij PDAssi.nl (ook zonder credit card te betalen) voor 54 EUR:Nick|IA schreef op 02 maart 2004 @ 10:30:
DataViz Documents to Go is in Nederland te koop voor 69 euro (auw), maar dan heb je wel de Premium-versie, dus met Powerpoint-ondersteuning:
http://www.pdassi.nl/product.php?pf=palmos&prod_id=8166
Alors.
Verwijderd
zijn er al mensen die met vrienden/bekenden/gebruikers de T3's naast elkaar hebben gelegd en waar het op is gevallen dat de schermen niet even helder zijn. Mij blijft maar het gerucht achtervolgen dat Palm 2 leveranciers gebruikt voor de T3 schermen en dat de ene veel helderder is dan de ander?
For what it's worth: je krijgt er dan geen doos, papieren documentatie en CD bij...Stereotomy schreef op 03 maart 2004 @ 13:21:
[...]
15 EUR goedkoper bij PDAssi.nl (ook zonder credit card te betalen) voor 54 EUR:
http://www.pdassi.nl/product.php?pf=palmos&prod_id=8166
Whoei!!!Nick|IA schreef op 03 maart 2004 @ 20:06:
[...]
For what it's worth: je krijgt er dan geen doos, papieren documentatie en CD bij...
Alors.
Niet zozeer helderder maar anders van kleur. De ene heeft een beetje blauwachtige kleur de ander wat gelig. Over het algemeen wordt (bij een vergelijking) de blauwe als mooier ervaren. Ik betwijfel echter of het je het merkt als je ze niet naast elkaar legt en er gewoon een gebruikt...Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 19:59:
zijn er al mensen die met vrienden/bekenden/gebruikers de T3's naast elkaar hebben gelegd en waar het op is gevallen dat de schermen niet even helder zijn. Mij blijft maar het gerucht achtervolgen dat Palm 2 leveranciers gebruikt voor de T3 schermen en dat de ene veel helderder is dan de ander?
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Verwijderd
Dat bevestigt eigenlijk wat ik bedoel. Mijn collega heeft er 1 en ging er vervolgens pas 1 voor zijn vrouw halen en schrok zich rot van het verschil. Hij heeft namelijk die met de blauwige kleur. PDAShop doet i.i.g. zeker moeilijk over om de T3 even te laten zien/uit de doos te halen, iemand een betere ervaring bij een andere zaak? Wil toch echt die "blauwe" hebben want die van mijn collega is toch echt retescherp.breinonline schreef op 04 maart 2004 @ 19:36:
[...]
Niet zozeer helderder maar anders van kleur. De ene heeft een beetje blauwachtige kleur de ander wat gelig. Over het algemeen wordt (bij een vergelijking) de blauwe als mooier ervaren. Ik betwijfel echter of het je het merkt als je ze niet naast elkaar legt en er gewoon een gebruikt...
Koop hem anders bij een andere webshop of een gewone winkel? PDA shop is niet de enige die de T3 levert.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Verwijderd
Ja nee, faire opmerking maar wellicht dat er mensen zijn die recent een T3 hebben aangeschaft en waar (wat mij betreft) het goede scherm opzit. Kan ik daar snel wat bestellen want iedere shipment schijnt of allemaal blauwbreinonline schreef op 04 maart 2004 @ 20:48:
Koop hem anders bij een andere webshop of een gewone winkel? PDA shop is niet de enige die de T3 levert.
Ik heb de mijne ook van PDAshop, en het beeld is perfect. Ik heb geen idee of ik een zogenaamde "gele" of "blauwe" display heb.Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 21:43:
[...]
Ja nee, faire opmerking maar wellicht dat er mensen zijn die recent een T3 hebben aangeschaft en waar (wat mij betreft) het goede scherm opzit. Kan ik daar snel wat bestellen want iedere shipment schijnt of allemaal blauwof allemaal geel
te zijn, dus ik hoop op tips in die richting.
Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.
Verwijderd
Ik heb de mijne ok van PDAshop en mijn beeld is dat blauwachtige (en hij is in de verkoop), wat ook volgens mij de beste keuze is 
Maar je merkt het echt niet
Maar je merkt het echt niet
Heeft iemand nog goede aanbiedingen gezien van de T3 icm TomTom? Ik ben op zoek naar een combo-pakket, maar de pdashop.nl heeft ze alleen nog los van elkaar voor bij elkaar 748 Euro. Ze hebben in een mail overigens wel bevestigd met een combinatieaanbieding te komen, maar wanneer en hoe duur dit is, weet ik niet.
Ik had bij hardwarediscount een combopakket voor 675 Euro gezien, maar weet niet precies of dit het hele pakket is.
Iemand misschien tips waar een goede deal is te maken?
Ik had bij hardwarediscount een combopakket voor 675 Euro gezien, maar weet niet precies of dit het hele pakket is.
Iemand misschien tips waar een goede deal is te maken?
Look behind you! A three headed monkey!
Ben er ook wel eens langsgeweest, ze hebben me een showroommodel laten zien waar ik het rustig op kon bekijken. Uit de doos halen en laten zien is alleen een stuk moeilijker: de accu van een nieuwe Tungsten is altijd leeg...Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 20:31:
[...]
Dat bevestigt eigenlijk wat ik bedoel. Mijn collega heeft er 1 en ging er vervolgens pas 1 voor zijn vrouw halen en schrok zich rot van het verschil. Hij heeft namelijk die met de blauwige kleur. PDAShop doet i.i.g. zeker moeilijk over om de T3 even te laten zien/uit de doos te halen, iemand een betere ervaring bij een andere zaak? Wil toch echt die "blauwe" hebben want die van mijn collega is toch echt retescherp.
Ze hebben een zeven dagen tevredenheidsgarantie, dus je kunt hem terugsturen mocht hij echt niet goed zijn.
Verwijderd
Heb zelf volgens mij de gelige versie. Als je hem onder een bepaalde hoek bekijkt is het scherm knalgeel, maar gewoon recht van boven is ie ontieglijk helder en scherp. Beter dan het scherm van de T2 zelfs. Dus blauw of geel is wat mij betreft niet boeiend.
vraagje van een potentiele koper:
Aangezien ik bijna constant op reis ben vind ik het wel handig om te weten of het opladen via de cradle gebeurt of dat de meegeleverde kabel zo in de T3 te pluggen is. (een hele cradle bij mijn bagage lijkt me niet zo)
Aangezien ik bijna constant op reis ben vind ik het wel handig om te weten of het opladen via de cradle gebeurt of dat de meegeleverde kabel zo in de T3 te pluggen is. (een hele cradle bij mijn bagage lijkt me niet zo)
Dat gebeurt via de cradle. Overigens zijn er wel reisladers te koop. Of wellicht weet iemand hier hoe je die zou moeten maken. De stroom loopt via een adapter naar de cradle, dus ik neem aan dat in de cradle zelf geen elektronica voor het laden zit, alleen een doorvoer naar de juiste pinnetjes op de cradle.
Zelf maken is best lastig omdat die connector niet zo standaard is. Ik heb ook een vrij goedkope reislader van een b-merk, die was maar $9.95, maar die connector is net niet helemaal goed dus die deed het erg slecht en heb ik laatst maar weggegooid... heb nu een authentieke Palm charger die via USB oplaadt, met daarbij een adaptertje voor een sigarettenaansteker, en die is perfect (en was in de V.S. ook maar $19.95)
Zijn er hier al mensen met het TOMTOM voor Tungsten T3 ( kabel of Bluetooth ) pakket, en zo ja, hoe bevalt dat ? zit er namelijk sterk over te denken deze aan te schaffen ...
Ad Astra Per Aspera
Er staat inmiddels een review op palmclub. Een greep uit de conclusie:
Een werkelijk schitterende oplossing, zeker met de draadloze GPS ontvanger. Logisch gevolg is dan wel dat de prijs aan de hoge kant is. 449 Euro voor een navigatie oplossing die alleen geschikt is voor slechts twee modellen, is veel geld. Een vergelijkbaar vast navigatiesysteem is echter nog vele malen duurder. Navigeren gaat echter uiterst simpel en routes worden razendsnel (her)berekend. Ondanks de kleine ergernissen, bijvoorbeeld het missen van een keuze optie tussen snelste en kortste route of het zelf toevoegen van POI's, kan er niet anders gesteld worden dan dat dit voor de andere navigatiesoftware (Perfect Passenger, Mapsonic) een geduchte concurrent gaat worden!
Verwijderd
Binnenkort komt NAVMAN (http://www.navman-mobile.com/product_details.php?id=AA005430) ook met een GPS voor T3. Hierbij is het mogelijk om binnen europa van deur tot deur te navigeren.Kuijpmans schreef op 09 maart 2004 @ 19:58:
Zijn er hier al mensen met het TOMTOM voor Tungsten T3 ( kabel of Bluetooth ) pakket, en zo ja, hoe bevalt dat ? zit er namelijk sterk over te denken deze aan te schaffen ...
Screenshot ziet er wel wat minder uit dan TomTom. Eens zien of er binnenkort een review van komt.Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 21:59:
[...]
Binnenkort komt NAVMAN (http://www.navman-mobile.com/product_details.php?id=AA005430) ook met een GPS voor T3. Hierbij is het mogelijk om binnen europa van deur tot deur te navigeren.
Overigens een van de brakste, duidelijk door een niet door enige technische kennis belemmerde marketing afdeling in elkaar gezette product descriptions die ik in lange tijd gezien heb zeg:...
Dat lijkt me een functie van de software op de Palm en niet iets dat de GPS receiver doetThe Back-On-Track™ technology in the GPS 4460 acts as a valuable support feature in the event of a wrong turn or diversion. As soon as you begin travelling off the programmed route your GPS 4460 will automatically recalculate the best path to take you to your desired destination.
En:
De Navman heeft geen scherm. En hoe crystal clear dat TFT scherm is hangt dus af van het model Palm dat je hebt...the Navman GPS 4460 delivers an amazingly detailed and clear, colour 3D map view. Displayed on its crystal clear TFT LCD screen,...
En als uitsmijter:
Als ik een GPS voor mijn Palm koop, hoef ik geen gezwets dat hij draadloos met mijn Pocket PC kan werkenGPS 4460 (NEW) Wireless for Palm OS 30 Hours Wireless Performance - The compact GPS 4460 receiver unit has embedded Class 2 Bluetooth technology for wireless connectivity to your Pocket PC.
Noem het mierenneuken, maar van zo'n bedrijf ga je je toch afvragen of ze niet per ongeluk de kaart van Nederland met die van Andorra verwisseld hebben ("Distance to destination Amsterdam: 2276Km")
Onder het mom van oude topics terug omhoog kicken 
Ik heb sinds gisteren een Palm T3, heb hem gisteren 3 uurtjes op de lader gehad, maar vandaag is het nivo al naar 40% gedaald
Heb er gisteren hooguit een uurtje mee gespeeld, bluetooth staat aan en de scherm verlichting is ongeveer op zon 25%. Hebben meer mensen hier last van gehad? Heb wel gevonden op internet dat de 1e paar keer de accu nog niet de hele capaciteit gebruikt maar vind dit toch best extreem, moet ik mij al zorgen maken of komt dit nog goed ?
Ik heb sinds gisteren een Palm T3, heb hem gisteren 3 uurtjes op de lader gehad, maar vandaag is het nivo al naar 40% gedaald
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Heb al op een aantal plekken gelezen dat de accuduur inderdaad niet al te goed is. Vooral Bluetooth zorgt daarvoor.
Het wordt wel beter. Hoewel het sterk afhangt van wát je met de Palm doet, en zeker in het begin is dat erg veel gespeel, en dat kost vaak veel stroomFastBunny schreef op 18 juni 2004 @ 13:12:
Heb wel gevonden op internet dat de 1e paar keer de accu nog niet de hele capaciteit gebruikt maar vind dit toch best extreem, moet ik mij al zorgen maken of komt dit nog goed ?
Ik heb de T3 ook gehad en weer ingeruild, omdat de accuduur onacceptabel was voor een zakelijke PDA. Ik mag toch zeker verwachten dat hij 1 werkdag mee gaat?
(agenda, grafisch gebruik)
[ Voor 9% gewijzigd door Mooody op 18-06-2004 16:29 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
nee ongeveer 25%_Richie_ schreef op 18 juni 2004 @ 16:26:
Je backlight staat zeker op 100%?
En is de eerste dag nog, vandaar de vraag of meer mensen dat in het begin gehad hebben
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
'FastBunny schreef op 18 juni 2004 @ 16:41:
[...]
nee ongeveer 25%
En is de eerste dag nog, vandaar de vraag of meer mensen dat in het begin gehad hebben
Sorry, ik heb niet goed gelezen weer.. mijn fout
Ik zou gewoon afwachten en de batterij een paar cycli helemaal leeg en vol op laden. De batterij 'tast' als het ware z'n eigen grenzen nog af en weet dan wat leeg is....
Op de Palmclub (http://www.palmclub.nl/forums) loopt er nu een thread waarbij iemand nonstop MP3 heeft lopen spelen op een underclockte TT3: meer dan 10 uur. Niet alleen de CPU maar ook het scherm en BT zijn grote slurpers bij de TT3.
Alors.
Ik heb idd ook de PXA clocker op mn Palm... op 100mhz doet hij het voor vrijwel alle taken perfect, en voor die paar dingen dat het wél handig is meer cpu power te hebben klok ik hem wel weer omhoog. (Ik heb nu nog de shareware versie, maar in de betaalde versie doet hij dat zelfs automatisch per applicatie). En idd de backlight heel erg laag (was gewend aan een M505, die sowieso ongeveer net zo 'helder' is als de T3 op de laagste stand).
Ik zie het dan ook meer als heel vriendelijk dat Palm mij de mogelijkheid geeft hem op 400mhz en 100% te draaien (snel en licht) máár dat ik meestal kies voor lange batterijduur. Bij de M505 hadden ze deze afweging al voor je gemaakt tenslotte (vandaar het donkere scherm), nu heb je die flexibiliteit zelf
Ik zie het dan ook meer als heel vriendelijk dat Palm mij de mogelijkheid geeft hem op 400mhz en 100% te draaien (snel en licht) máár dat ik meestal kies voor lange batterijduur. Bij de M505 hadden ze deze afweging al voor je gemaakt tenslotte (vandaar het donkere scherm), nu heb je die flexibiliteit zelf
maarja, daar betaal je dan ook voor (900 piek voor een PDA is best een boel geld
)
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Tis anders een stuk minder dan de m505 toen ik die kocht (1200 piek), en die was toendertijd een stuk minder spectaculair vernieuwend dan de T3 t.o.v. de m505!Mooooody schreef op 20 juni 2004 @ 12:16:
maarja, daar betaal je dan ook voor (900 piek voor een PDA is best een boel geld)
Vraagje: werken tomtom 3 pocket pc kaarten ook gewoon op een tungsten? Of is er geen onderscheid tussen ppc en palmos qua kaarten?
*update van mijn probleem met de accu*
Na een week is de accucapaciteit nog steeds maar 2 dagen... gisteren hooguit 5 minuten gebruikt... eergisteren maximaal 10 miunteun gebruikt... en was gisterenavond gewoon weer leeg
Na een week is de accucapaciteit nog steeds maar 2 dagen... gisteren hooguit 5 minuten gebruikt... eergisteren maximaal 10 miunteun gebruikt... en was gisterenavond gewoon weer leeg
Nee, Fastbunny, dat is gewoon een (br)accu. Terug naar de winkel en garantie claimen! Evt. Batterygraph installeren (freeware) om aan te tonen dat het ding bijna leeg is na zo'n kort gebruik.
Alors.
ff een (klein
) kickje:
Ik zit met een probleempje bij het installeren van navigatie software op de tungsten t3.
Oa. bij tomtom of route66 navigator 2004 europe op de tungsten t3.
Telkens wanneer de software de palm gaat zoeken dan vindt hij deze niet.
De installer zegt steeds dat er geen palm geconnect is.
Maar via de hotsync kan ik gewoon allerlei bestanden / contacten etc oversturen.
Weet iemand hoe ik dit moet doen?
Kun je eigenlijk zien aan de hotsync of de tungsten t3 geconnect is? (buiten het schermpje dat de transfer bezig is?)
Ik zit met een probleempje bij het installeren van navigatie software op de tungsten t3.
Oa. bij tomtom of route66 navigator 2004 europe op de tungsten t3.
Telkens wanneer de software de palm gaat zoeken dan vindt hij deze niet.
De installer zegt steeds dat er geen palm geconnect is.
Maar via de hotsync kan ik gewoon allerlei bestanden / contacten etc oversturen.
Weet iemand hoe ik dit moet doen?
Kun je eigenlijk zien aan de hotsync of de tungsten t3 geconnect is? (buiten het schermpje dat de transfer bezig is?)
Heb je wel de Palm versie van Kazaa gedownload? :rolleyes:
Tomtom 3 bijvoorbeeld werkt niet op de Palm :rolleyes:
Tomtom 3 bijvoorbeeld werkt niet op de Palm :rolleyes:
Alors.
De Palm wordt door Windows alleen gezien als je gaat hotsyncen (hij detecteert hem dan ook pas als PnP apparaat op USB zodra je voor het eerst op de hotsync knop drukt van de cradle). (Tenzij je natuurlijk specifieke USB host software op je Palm draait). Alle Palm software installeert dan ook via een hotsync, niet via een live-verbinding. Dus is het idd wel Palm software?
Ik heb het zelfde probleem gehad, de setup van het Navi programma zoekt naar activesync van de pocketpc, download deze bij MS instaleer het en op het moment dat activesync wil connecten breek je m af. Start de setup van het Navi programma opnieuw en je zult zien dat hij dan wel wil installen, ff hotsyncen en je bestanden staan op je palm.
meer info op duitspalmforum
voor bluetooth-accu probleem, zoek eens naar Blue fang, dit freeware prog schakeld de BT in en uit op het moment dat een prog hier om vraagt. Bluefang
voor bluetooth-accu probleem, zoek eens naar Blue fang, dit freeware prog schakeld de BT in en uit op het moment dat een prog hier om vraagt. Bluefang
Hey handig, als je een pocketpc hebt!. Het gaat hier om een PalmFrank_DE schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 23:01:
Ik heb het zelfde probleem gehad, de setup van het Navi programma zoekt naar activesync van de pocketpc, download deze bij MS instaleer het en op het moment dat activesync wil connecten breek je m af. Start de setup van het Navi programma opnieuw en je zult zien dat hij dan wel wil installen, ff hotsyncen en je bestanden staan op je palm.
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Pssst Boss, blijkbaar is dit een Palm-workaround, met behulp van MS Activesync
Alors.
Is er een instelling dat de PDA bij het synchroniseren nooit data naar de PC weg kan schrijven maar alleen maar van de PC naar de PDA.
Info: Werken hier met exchange.
je kan je hotsync eigenschappen aanpassen: rechtermuisknop op het icoontje, en dan Settings (uit mijn hoofd). Kies dan bij elk item uit de lijst voor [Custom] en selecteer dat ie alleen van PC naar Palm mag schrijven maar niet andersom. Vervolgens kies je "Make Default", en dan doet ie dat voortaan. Dit moet je wel voor elk item zo doen...PnD schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 08:10:
Is er een instelling dat de PDA bij het synchroniseren nooit data naar de PC weg kan schrijven maar alleen maar van de PC naar de PDA.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
idd palmworkaround, anders lukt t niet.
@Boss, denk je echt dat ik iets zou posten over een pocketpc in een palmtopic?
@Boss, denk je echt dat ik iets zou posten over een pocketpc in een palmtopic?
Oeps.... my bad! Even te snel gelezen, bij het zien van PocketPC schoot ik al in de flame-modus. Zal het warme weer zijn
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Zal het dadelijk eens proberen. Volgens mij moet het wel lukken met bovenstaande info. Thx
Verwijderd
Ik heb onlangs zo'n Tungsten T3 gekocht, flex apparaat alleen heb ik een aantal moeilijkheden bij het synchroniseren naar Outlook. Ik gebruik een cached Outlook profiel van Exchange 2003 en nu wil ik dmv de Outlook conduits voor Hotsync gaan synchroniseren met Outlook. Met deze conduits kun je idd mappen kiezen die je wil syncen en als je de opdracht geeft om te syncen zie je wel activiteit maar geen resultaat.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem? Of zijn er andere (freeware) oplossingen om met Exchange te syncrhoniseren, zoals: kalender, contacts, taken, memo's?
Alvast bedankt
Weet iemand een oplossing voor dit probleem? Of zijn er andere (freeware) oplossingen om met Exchange te syncrhoniseren, zoals: kalender, contacts, taken, memo's?
Alvast bedankt
Ik sync zelf ook tegen Outlook 2k3 die een Exchange 2k3 postbus heeft gecached en dat levert geen problemen op.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 11:22:
Ik heb onlangs zo'n Tungsten T3 gekocht, flex apparaat alleen heb ik een aantal moeilijkheden bij het synchroniseren naar Outlook. Ik gebruik een cached Outlook profiel van Exchange 2003 en nu wil ik dmv de Outlook conduits voor Hotsync gaan synchroniseren met Outlook. Met deze conduits kun je idd mappen kiezen die je wil syncen en als je de opdracht geeft om te syncen zie je wel activiteit maar geen resultaat.
Alvast bedankt
Krijg je foutmeldingen ofzo?
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
Verwijderd
geen foutmelding, gewoon geen resultaat. Wel zie ik dat er sommige mappen 2 keer in de selectie voorkomen. Onderscheid maken tussen de dubbelen is moeielijk. Ik heb een aantal testen gedaan met mappen, geen enkele die wil syncen.
Ik heb dit probleem ook sinds ik Outlook ingesteld heb op 'Cached Exchange'. Dan maar niet cachen, al kost het wel een berg meer internetverkeer met wat grotere Exchangemappen
.
Werkt het wel als je handheld overwrites desktop of andersom kiest?
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
Waarom is die resolutie tegenwoordig nog zo belachelijk klein? M'n telefoon heeft haast een hogere resolutie.
Waar heb je het over? De resolutie van de T3? Misschien omdat ie alweer bijna twee jaar oud is?DiSiLLUSiON schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 09:18:
Waarom is die resolutie tegenwoordig nog zo belachelijk klein? M'n telefoon heeft haast een hogere resolutie.
De Tungsten T5 heeft dezelfde resolutie, en dat hoort een opvolger te zijn voor zover ik het heb gevolgd? Of is die ook al weer wat jaartjes oud?
Ik heb zelf ook een Palm, heerlijke dingetjes die palmtops, daar niet van.. Maar in de tussentijd is de resolutie van kleine schempjes zo ver omhoog gegaan, waarom zo Palm|One daar niet in meegaan? Of hebben ze gewoon een hele lange tijd geen nieuwe Palm uitgebracht?
Ik moest eerlijk gezegd ook even slikken toen ik van de week m'n Palm na een half jaar inactiviteit weer aanzette, was ondertussen m'n mobiele telefoon gewend welke een iets lagere resolutie biedt op een veel kleiner schermoppervlak. 320x480 is natuurlijk goed werkbaar, maar het kan tegenwoordig toch veel beter? Of is daar gewoon geen markt voor misschien?
Ik heb zelf ook een Palm, heerlijke dingetjes die palmtops, daar niet van.. Maar in de tussentijd is de resolutie van kleine schempjes zo ver omhoog gegaan, waarom zo Palm|One daar niet in meegaan? Of hebben ze gewoon een hele lange tijd geen nieuwe Palm uitgebracht?
Ik moest eerlijk gezegd ook even slikken toen ik van de week m'n Palm na een half jaar inactiviteit weer aanzette, was ondertussen m'n mobiele telefoon gewend welke een iets lagere resolutie biedt op een veel kleiner schermoppervlak. 320x480 is natuurlijk goed werkbaar, maar het kan tegenwoordig toch veel beter? Of is daar gewoon geen markt voor misschien?
[ Voor 3% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 21-07-2005 01:45 ]
Sorry, maar dat is echt onzin. Op de VGA schermen van sommige PPC's na (wat gewoon overkill is aan resolutie, meer dan wat je ogen aan scheidend vermogen kunnen leveren), hebben de 320x480 schermen van Palm de hoogste resolutie van alle PDA's, Smartphones e.d. op de markt.DiSiLLUSiON schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 09:18:
Heb je wel eens rustig een foto bekeken op je Palm? Het is net papier. Het gros van de PocketPC's tuft op 240x320 rond, daar kun je met stelligheid zeggen dat je de pixels kunt tellen. Met een 320x480 PalmOS scherm is daar geen sprake van: de dot pitch van die schermen is zeer fijn.
Ik heb het al vaker gezegd: zelfs al is het technisch mogelijk om 1280x1024 draaien op zo'n klein scherm: het zal niet gebeuren omdat het niet PRAKTISCH is. Je hebt er gewoon een fok aan, omdat je oog het scheidend vermogen niet kan leveren. Daarom draai je op een 12" laptop scherm ook gewoon 800x600 terwijl veel hogere resoluties mogelijk zijn.
[ Voor 49% gewijzigd door Stereotomy op 21-07-2005 02:02 ]
Alors.
Verwijderd
Nee werkt ook niet.Vunzz schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 17:35:
Werkt het wel als je handheld overwrites desktop of andersom kiest?
Het punt is dat ik cached modus niet kan uitschakelen, is een verplichting van ons bedrijf. Dus jah op palmone.com niets gevonden en googelen helpt ook niet. Ik blijf hopen op een wonder op GoT.
Effe melden bij Palm dan maar he, misschien komen ze dan binnenkort met een update voor de Outlook conduit.
Vreemd, ik gebruik al tijden Cached Mode....
Heb je hier wat aan?
- edit - is voor mail
Nouja... heb je alle updates op http://www.palm.com al gedownload voor de T3?
http://www.palmclub.nl/fo...145&highlight=cached+modeTIP: Versamail zire 71 en outlook 2003 cached
Ik heb al zeer lang problemen gehad met het synchroniseren van versamail 2.5 (meegeleverd met zire 71) en outlook 2003. Symptomen waren dat alles prima gesynchronseerd werd (ook emails) en dat vervolgens na een half minuutje hotsync crashte.
Ik heb heel lang over en weer gemaild met de technici van Palm en uiteindelijk kwam ik erachter dat er een update voor versamail is voor Tungsten E en T3 gebruikers wanneer er problemen zijn met synchroniseren tussen outlook 2003 ("cached modus") en versamail.
Na al dat geklooi dacht ik; kan nooit kwaad en heb de fix ook bij mijn zire 71 geinstalleerd en verdikkie het werkt!
Fix is te downloaden via:
http://www-5.palmone.com/uk/en/support/tungstent3.html
Doe er je voordeel mee
Heb je hier wat aan?
- edit - is voor mail
Nouja... heb je alle updates op http://www.palm.com al gedownload voor de T3?
[ Voor 81% gewijzigd door Stereotomy op 21-07-2005 10:57 ]
Alors.
Ik heb alle updates wel geinstalleerd, en mijn Versamail geeft geen problemen. Maarja, die communiceert dan ook direct met mijn imap-server zonder tussenkomst van Outlook.. Ik heb ondertussen Palm maar eens gemaild.
Okay, het antwoord van Palm luidt als volgt:
En drie uur later volgde dit bericht:We would like to thank for taking the time to write to us regarding this particular error. Presently, your issue has been escalated to our Technical Engineers for them to simulate your issue so they can take a closer look into this problem. It may take us some time to respond to your inquiry, but rest assured that that we are pushing for the immediate resolution of this problem. We are currently researching further on this issue as well as simulating the error to come up with an available workaround or resolution. I hope this will not discourage you from emailing us back again should you have additional information regarding this matter.
Aangezien mijn Windows een beetje verneukt is kan ik het de komende tijd niet uitproberen, maar zou je dit eens kunnen proberen?The issue could have occurred because the option to synchronize with Outlook when offline is not enabled in the HotSync Manager. Checking the option to “Enable synchronization when Outlook is offline” might resolve your issue. Follow the steps below to enable this option.
1. Make sure HotSync Manager is turned on. Please click the link provided below to learn how to turn on the HotSync Manager.
http://kb.palm.com/SRVS/C...ernal2001,Case=obj(26457)
2. Click on the HotSync Manager icon in the Windows System Tray.
3. From the menu that appears, select Custom.
4. In the Custom dialog box, select your handheld's user name from the pull down menu at the top of the window.
5. Click on the Calendar (Outlook) conduit.
6. Click the Change button.
7. Click the Settings button.
8. Click the box next to Enable synchronization when Outlook is offline.
9. Click OK.
10. Click OK to exit the Change HotSync Action window.
11. Click Done to exit the Custom window.
[ Voor 22% gewijzigd door Garyu op 22-07-2005 12:09 ]
Verwijderd
Hier ga ik zeker wat mee doen, alleen betwijfel ik of het iets gaat uithalen. Mijn outlook is meestal online als ik wil gaan synchroniseren. I'll try this week.Garyu schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 12:08:
Okay, het antwoord van Palm luidt als volgt:
[...]
En drie uur later volgde dit bericht:
[...]
Aangezien mijn Windows een beetje verneukt is kan ik het de komende tijd niet uitproberen, maar zou je dit eens kunnen proberen?
Danku.
Hij is wel online, maar door de Cached Exchange mode DENKT je hotsync dat ie offline is. Offline betekent niet syncen, tenzij je dat expliciet aangeeft. Ik vind het in ieder geval logisch klinken. Laat je nog ff weten of het gelukt is?Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:18:
[...]
Hier ga ik zeker wat mee doen, alleen betwijfel ik of het iets gaat uithalen. Mijn outlook is meestal online als ik wil gaan synchroniseren. I'll try this week.
Danku.