• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Afbeeldingslocatie: http://www.pdaforum.de/tungsten-t3-intern/t3_00.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.palmone.com/us/products/handhelds/tungsten-t3/photos/images/01.gif

Afbeeldingslocatie: http://www-5.palmone.com/nl/en/products/tungsten-t3/photos/images/02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www-5.palmone.com/nl/en/products/tungsten-t3/photos/images/04.jpg

Features

Afbeeldingslocatie: http://www.palmone.com/us/images/products/handhelds/tungsten-t3/t3_details.jpg

1 Display
320x480 Transflective Display Supports 65,000+ Colors and Portrait/Landscape Modes
2 Integrated Bluetooth® Technology
3 Sliding Design with Active Input Area
4 5-way Navigator
5 Palm™ Universal Connector
6 Notes
7 Calendar
8 Contacts
9 Tasks
10 Palm™ Expansion Slot
11 Rechargeable Battery
12 Voice Memo Button
13 Microphone
14 Infrared Port
15 Stereo Headphone Jack
16 Stylus
17 Speaker

Specificaties

• Processor
400MHz Intel XScale™
• Operating System
Palm OS® 5.2.1
• Uitschuifbaar display
320x480 Transflective TFT display met landscape support.
• Bluetooth®
Afbeeldingslocatie: http://www.palminfocenter.com/images/img_tr_bluetooth_logo.gif
• 64 mb geheugen
type geheugenkaart:SecureDigital

What's in the box

Afbeeldingslocatie: http://www-5.palmone.com/nl/en/img/products/tungsten-t3/t3box.jpg

• Handheld
• Stylus
• Protective cover
• HotSync® USB cradle
• With battery charger
• Palm Desktop 4.1 for Mac & PC
• Multimedia Getting Started Guide
• Graffiti® 2 sticker

Meegeleverde software

Basis applicaties
• Calendar
• Contacts
• Tasks
• Memos
• Note Pad
• Voice Memo
• Calculator
• HotSync technology

Productiviteit
• DataViz® Documents To Go® Professional Edition 6.0:
create and edit Word, Excel and PowerPoint1 files

Communicatie
• VersaMail™
• Phone Link
• Palm™ Dialer
• SMS

Entertainment
• Palm Photos
• RealOne Mobile Player
• Kinoma™ Player

Applicatie software op CD:
• Palm Desktop 4.1, including Voice Memo,
Note Pad and Palm Photos.
• PIM Outlook Conduits
• Phone Link Updater
• Palm Quick Install
• DataViz® Documents To Go Desktop Components

Bonus Software
• Adobe® Reader®
• Palm Reader
• powerOne™ Personal Calculator
• BlueBoard
• BlueChat
• Java (Free Internet download)
• Palm Web Pro
• RealOne Desktop1
• Kinoma™ Producer
• Solitare

PRICEWATCH
Afbeeldingslocatie: http://www.pricewatch.info/item/17426/png/?n=5

Poll

Poll: Wat vind jij van de Tungsten T3 ?Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=6620&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Druk op F5 om te refreshen :*)

Tungsten T3 Links

Officiele Palm Tungsten T3 site

Vanaf februari 2004 TomTom voor T3

Update voor Tungsten T3

Overzicht van een aantal accessores voor de T3 (PDAshop.nl)

Tungsten T3 foto's [Supertip !!!]

Backgroundconverter voor T3 [tip]

Overige Links

Palmclub.nl

Palmblvd.com

Palmgear.com

Palminfocenter.com

Freeware voor Palm handhelds

Reviews

Review 1 *ENG* [tip !].

Review 2 *ENG* [SCORE: 8/10]

Review 3 *ENG* [SCORE: 8.5/10]

Review 4 *DUI* [Zeer veel pics !]

Review 5 *NED* [Gebruikersreviews *kieskeurig*]

Review 6 *ENG*

Review 7 *ENG*

Review 8 *ENG*

Review 9 *ENG* [80% Rating]

Review 10 *ENG*

Review 11 *ENG* It is definitely the ultimate Palm device

Review 12 *ENG*

Review 13 *ENG* [Aanrader !]

Review 14 *ENG*

Review 15 *ENG*

Waarom dit topic ?

Mede vanuit DIT topic bleek er belangstelling, voor een T3 topic. Daarom dacht ik > laat ik dat eens doen :*) Ik ben tamelijk geintersseerd in dit model en wil er zoveel mogelijk over weten, voordat ik tot koop over ga. Dit topic kan dus heel nuttig zijn voor mensen en die een Tungsten T3 hebben, of van plan zijn er 1 aan te schaffen.

[ Voor 219% gewijzigd door Bertuss op 30-01-2004 15:52 ]

Verwijderd

Link naar de pricewatch mis ik :)

• Bertuss
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 19:49:
Link naar de pricewatch mis ik :)
VOILA ;)

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Bertus! :>

Misschien nog een lijstje bijgeleverde software? Hij ziet er mooi uit hoor, die openingspost.

En heel belangrijk voor de GPS fanaten: TomTom Navigator komt eind februari uit voor de T3: http://www.tomtom.com/pro...cts.php?ID=235&Language=5

Alors.

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11 13:02
Het jammere vind ik nou het feit dat je niet zo makkelijk dingen kunt downloaden :(

Weet iemand wat over combinatiekaarten, dus geheugen (256MB ofzo) en WLAN (liefst 802.11g natuurlijk ;))? Dat zou wel een uitkomst bieden namelijk...

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 22:26

Mooody

elmoody

http://www.palmone.com/us...tungstent3/t3_update.html

T3 update voor betere performance en langere accuduur....

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Chimera schreef op 26 januari 2004 @ 20:12:
Het jammere vind ik nou het feit dat je niet zo makkelijk dingen kunt downloaden :(

Weet iemand wat over combinatiekaarten, dus geheugen (256MB ofzo) en WLAN (liefst 802.11g natuurlijk ;))? Dat zou wel een uitkomst bieden namelijk...
Hoezo niet makkelijk dingen kunt downloaden? Wat precies?

Alors.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Chimera schreef op 26 januari 2004 @ 20:12:

WLAN SDIO uitbreidingskaarten zijn er niet (althans, niet met drivers voor OS5), dus zit je voor WLAN vast aan een Tungsten|C die het ingebouwd heeft.
Er is trouwens wel één PalmOS PDA met 2 SD sloten: de Tapwave Zodiac. Hij heeft bovendien HiRes+ en bluetooth.

• Bertuss
Jullie zien > ik jat al jullie links voor in de openingspost >:)

Vast niet erg he ? :*)

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 22:26

Mooody

elmoody

nee hoor, als je ze maar netjes ordent ;)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Chimera
Stereotomy schreef op 26 januari 2004 @ 20:23:
[...]

Hoezo niet makkelijk dingen kunt downloaden? Wat precies?
Nou we hebben hier thuis wireless, maar als ik dan wat wil downloaden (mp3 ofzo) naar de Palm moet dat via de syncmogelijkheden of BT... Ik had gehoopt dat er wel een WLAN SD I/O kaartje voor te krijgen was... Bad luck (vind de C niet mooi helaas)

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt

• GlowMouse
  • Niet online
Chimera schreef op 26 januari 2004 @ 20:31:
Nou we hebben hier thuis wireless, maar als ik dan wat wil downloaden (mp3 ofzo) naar de Palm moet dat via de syncmogelijkheden of BT... Ik had gehoopt dat er wel een WLAN SD I/O kaartje voor te krijgen was... Bad luck (vind de C niet mooi helaas)
Je zou het met een programma als VNC het naar je computer kunnen downloaden, en dan via SmbMate naar je Palm. :*)

• Chimera
Een die-hard Palm gebruiker zie ik wel ;)

Bedankt voor je reacties, ik zou eigenlijk voor een PPC gaan, maar die T3 is toch ook wel heel erg gaaf...

Lees trouwens deze ook eens :( http://www.brighthand.com...rd_for_Palm_Delayed_to_Q2, weer delayed dus...

Even zo tussendoor trouwens, kan je zelf apps voor de T3 maken? VS.NET 2003 kan et voor de PPC's met WM2003... Heb al wat gevonden, sorry ;) [rml][ PalmOS] Programmeer ervaringen[/rml]

[ Voor 13% gewijzigd door Chimera op 26-01-2004 20:50 ]

• GlowMouse
  • Niet online
Er is onlangs een review verschenen over Handheld Basic++. Uit ervaring kan ik zeggen dat het even makkelijk werkt als Visual Basic. Je kunt het zelf ook even uittesten, al dan niet aan de hand van deze workshop.

• Bertuss
Zijn er al mensen met goede ervaringen wat betreft een case voor de T3 ? Mensen idee van goed cases ?

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Hier een review van de Proporta Alu Hardcase:

http://palmclub.nl/review...es/cases/proporta_alu_t3/

(mag er bij de links ook een link naar de Palmclub zelf http://www.palmclub.nl bij)

[ Voor 4% gewijzigd door Stereotomy op 26-01-2004 21:22 ]

Alors.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Mooie openingspost, complimenten Bertuss!

Mijn Tungsten|T is kapot :( (digitizer heeft een afwijking die na een reparatie inclusief vervanging niet is verholpen en elke 5 minuten moeten calibreren gaat ook vervelen).

Ik twijfel nog een beetje over mijn aankoop van de T3. In tegenstelling tot de meesten hier ben ik niet zo te spreken over het uiterlijk. Wat dat betreft vind ik de Tungsten E beter. Maar bluetooth is wel een vereiste dus die valt af.

Ook vind ik het jammer dat er nog geen SDIO Wlan kaartjes zijn of ondersteund worden, omdat ik over een paar maanden een Wlan wil.

Maar voor de rest is het op dit moment de beste PDA die ik me kan voorstellen, en de voordelen ten opzichte van de T|T zijn groot: meer applicaties in het flash-ROM, betere PIM software, meer RAM en natuurlijk de grotere schermresolutie :9.

Mijn volgende Palmpje krijgt wél direct een hardcase, want ik denk dat het dagelijks in mijn jaszak vervoerd worden met alleen de transparante cover de oorzaak is van de slijtage en de defecte digitizer van mijn huidige Palm. Ondanks de krassen, slijtplekken in de behuizing en zijn problemen functioneert hij echter nog prima met de hardbuttons, als agenda en mp3-speler. En ik wil hem voorlopig niet kwijt, ook al komt er een vervanger.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Bertuss
Canaria schreef op 26 januari 2004 @ 21:22:
Mooie openingspost, complimenten Bertuss!

Mijn volgende Palmpje krijgt wél direct een hardcase, want ik denk dat het dagelijks in mijn jaszak vervoerd worden met alleen de transparante cover de oorzaak is van de slijtage en de defecte digitizer van mijn huidige Palm. Ondanks de krassen, slijtplekken in de behuizing en zijn problemen functioneert hij echter nog prima met de hardbuttons, als agenda en mp3-speler. En ik wil hem voorlopig niet kwijt, ook al komt er een vervanger.
Dankjewel :) _/-\o_ En ik blijf hem verbeteren (nu al weer een leuk kopje erboven :D) B)

Verder wat betreft die hardcase > ik vind het een tof ding, maar ik heb gehoord dat de T3 er na een tijdje uit kan springen :? Tenminste na wat langer gebruik ... slijtage ofzo. Ik zal het artikel eens opzoeken, maar ik vertrouw dat iig niet zo :|

• GlowMouse
  • Niet online
Modificatie TT3 hardcase

Wanneer je in plaats van bluetooth ook met WiFi genoegen neemt, is de Sony Clié TJ37 misschien wat voor jou

• Bertuss
Ja precies ! Die bedoelde ik dus ! .... dat snap ik dan niet he ! Moet je er zelf nog aan lopen knutselen voordat ie 'goed werkt' ! :r

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Hmm bluetooth is toch eigenlijk wel een vereiste. Voor onderweg in combinatie met mijn BT telefoon. En voorlopig om in huis draadloos te kunnen internetten.

Wat ik trouwens vervelend vind is het telkens de juiste verbinding moeten selecteren. Ik heb nu onder Prefs - Network twee verbindingen staan die ik vaak gebruik: BT Lan en Orange Share Access. Als ik de ene heb gebruikt en een tijdje later de andere nodig heb, moet ik die eerst handmatig selecteren, anders gaat hij bv in de trein op zoek naar m'n MSI BT dongle |:( . Is dat in PalmOS 5.2.1 anders?

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Canaria schreef op 26 januari 2004 @ 21:47:
Hmm bluetooth is toch eigenlijk wel een vereiste. Voor onderweg in combinatie met mijn BT telefoon. En voorlopig om in huis draadloos te kunnen internetten.

Wat ik trouwens vervelend vind is het telkens de juiste verbinding moeten selecteren. Ik heb nu onder Prefs - Network twee verbindingen staan die ik vaak gebruik: BT Lan en Orange Share Access. Als ik de ene heb gebruikt en een tijdje later de andere nodig heb, moet ik die eerst handmatig selecteren, anders gaat hij bv in de trein op zoek naar m'n MSI BT dongle |:( . Is dat in PalmOS 5.2.1 anders?
Canaria, was ook al als vraag op de Palmclub voorbij gekomen. Je kunt Netselect eens uitproberen.

@ bertus

De Palm Hardcase voor de T3 is wat anders dan de Proporta Alu Hardcase. De Palm Hardcase (http://www.pdashop.nl/product/2570/2418/Cases) is van hard plastic met een laag metaal aan de buitenkant gemaakt, de Proporta (http://www.proporta.com/detail.asp?id=575) is geheel van Aluminium en aanmerkelijk steviger.

[ Voor 21% gewijzigd door Stereotomy op 26-01-2004 22:11 ]

Alors.

• Bertuss
Stereotomy schreef op 26 januari 2004 @ 22:03:
[...]
@ bertus

De Palm Hardcase voor de T3 is wat anders dan de Proporta Alu Hardcase. De Palm Hardcase is van hard plastic met een laag metaal aan de buitenkant gemaakt, de Proporta is geheel van Aluminium en aanmerkelijk steviger.
Aha en bij de PalmHardcase is dus dat probleem ontstaan en niet bij de Proporta !?! :)

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Bertuss schreef op 26 januari 2004 @ 22:10:
[...]

Aha en bij de PalmHardcase is dus dat probleem ontstaan en niet bij de Proporta !?! :)
Nee, de Proporta is dermate stevig dat toen ik mijn TT er voor de eerste keer inschoof (vergelijkbare case) ik hem het eerste halfuur er niet meer uitkreeg omdat hij klem zat. Nu valt het allemaal weer mee, ik durf zelfs met open case te gaan bungeejumpen, hij zit er gewoon strak in.

De hardcase heeft eventueel wel een modificatie nodig inderdaad, maar dat is zo gepiept.

Alors.

• Bertuss
Stereotomy schreef op 26 januari 2004 @ 21:21:
Hier een review van de Proporta Alu Hardcase:

http://palmclub.nl/review...es/cases/proporta_alu_t3/

(mag er bij de links ook een link naar de Palmclub zelf http://www.palmclub.nl bij)
Hmmm ik vind die alucase wel heeel degelijk :) Niet echt mooi zullen we maar zeggen. En dat ie naar rechts openklapt lijkt me ook zeeer onhandig.

@ palmclub
Doen we :)

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:15

MaDLiVe

.-Observer-.

Ja de apen bij palm dachten mij ook voor de gek te houden met die lame niet hardcase van ze.

Lijkt me leuk als we eens gaan beginnen met hoe we onze palm inrichten :P

Ik trap af:

Werkelijk alles draait mij nog default (heb ook nog geen laucher, sla me aub niet :+). Alles de standaard skin voor het grafitti gedeelte en de virtual buttons onderin heb ik vervangen door iets blauw zilvers (icm de standaars ilver theme van palm).

Verder heb ik de standaard catogorien voor de palm apps.

Ow, ja toffe sp Bertuss :)

Btw, ebooks zijn wel een ramp op palm of ligt dat aan mij? Ik kan alleen maar MSreader books vinden. *.*lit files dus. Boeken op de palm hebben op de 1 of andere vage manier altijd een vage layout met ontzettend veel html tags :(
De boeken die er standaard op stonden werken overigens prima.

Tot slot T3 broeders en zusters, laten we de handen ineen slaan en samen hopen dat Palm OS 6 ook voor onze t3 moge verschijnen :+

[ Voor 34% gewijzigd door MaDLiVe op 26-01-2004 22:20 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Bertuss schreef op 26 januari 2004 @ 22:14:
[...]

Hmmm ik vind die alucase wel heeel degelijk :) Niet echt mooi zullen we maar zeggen. En dat ie naar rechts openklapt lijkt me ook zeeer onhandig.

@ palmclub
Doen we :)
Koekiemonster heeft dat inderdaad in zijn review gezegd dat rechts openklappen niet handig is. Maar ik vind (als rechtshandige) juist wel dat het enorm handig is. Het verschil?

Koekie houdt het ding met z'n rechterhand vast, ik met mijn linker (in mijn rechter heb ik de stylus of gebruik ik om met mijn vingers over het scherm te gaan) - en ik vind het dus prima dat ie naar rechts openklapt zodat mijn vingers er niet tussen gaan zitten.

Ik vind die openingspost steeds mooier worden. :D

[ Voor 4% gewijzigd door Stereotomy op 26-01-2004 22:16 ]

Alors.

Verwijderd

waar je wel even rekening mee moet houden is het feit dat Palm 2 leveranciers voor de schermen gebruikt. Welke weet ik even zo gauw niet, zoek ik nog even uit, maar er zit dan wel verschil in de helderheid van de schermen. De ene (de foute zeg maar) is duidelijk geler dan de de andere. Het vervelende is dat niet bekend is of wordt welke serienummers het goede of de foute scherm hebben. Ik heb met eigen ogen kunnen constateren bij PDA-shop dat er verschil tussen zit (ging met een collega die reeds een T3 had). Het foute scherm is gelig, de goede helwit en super duidelijk. Ook doen er al geruchten over een T4. Voor de rest is het een top-apparaat.

• Bertuss
MaDLiVe schreef op 26 januari 2004 @ 22:15:

Lijkt me leuk als we eens gaan beginnen met hoe we onze palm inrichten :P

Ow, ja toffe sp Bertuss :)

Tot slot T3 broeders en zusters, laten we de handen ineen slaan en samen hopen dat Palm OS 6 ook voor onze t3 moge verschijnen :+
Lijkt me goed plan ! :D

EN thx @ toffe sp > :D _/-\o_
Stereotomy schreef op 26 januari 2004 @ 22:16:
[...]

Koekiemonster heeft dat inderdaad in zijn review gezegd dat rechts openklappen niet handig is. Maar ik vind (als rechtshandige) juist wel dat het enorm handig is. Het verschil?

Koekie houdt het ding met z'n rechterhand vast, ik met mijn linker (in mijn rechter heb ik de stylus of gebruik ik om met mijn vingers over het scherm te gaan) - en ik vind het dus prima dat ie naar rechts openklapt zodat mijn vingers er niet tussen gaan zitten.

Ik vind die openingspost steeds mooier worden. :D
Hmmm dat lijkt me nu juist onhandig ! Zit die klep dan niet steeds in de weg bij je rechterhand, of klapt ie heel ver open ?

Thx @ steeds mooier :D

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 22:21:
waar je wel even rekening mee moet houden is het feit dat Palm 2 leveranciers voor de schermen gebruikt. Welke weet ik even zo gauw niet, zoek ik nog even uit, maar er zit dan wel verschil in de helderheid van de schermen. De ene (de foute zeg maar) is duidelijk geler dan de de andere. Het vervelende is dat niet bekend is of wordt welke serienummers het goede of de foute scherm hebben. Ik heb met eigen ogen kunnen constateren bij PDA-shop dat er verschil tussen zit (ging met een collega die reeds een T3 had). Het foute scherm is gelig, de goede helwit en super duidelijk. Ook doen er al geruchten over een T4. Voor de rest is het een top-apparaat.
Mmm, ik heb de geruchten van de t4 nog niet gezien/gehoord wel een opvolger voor de T|C.

Overigens heb ik het witte scherm. Of ik ben kleurenblind voor geel *test* nee dus :P Prachtig dat het scherm op de laagste brightness (met de standaard palm app.) prima te lezen is. Scheelt erg in accu work/time. Ik wil best mijn serie nummer neerzetten (gedeeltelijk dan).

Betreft dat openklappen. Ik ben zelf linkshandig maar ik heb geen problemen met uberhaupt openklappen (flapper van mijn ipaq zat ook aan de default kant). Ik wil echt een hardcase. Maar welke?

Ook een toetsenbord +screenprotector moet ik nog hebben. Het toetsenbord is vrij duur (niet de IR variant). De screenprotector wordt waarschijnlijk een brando. Zodra ik een cc kan vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door MaDLiVe op 26-01-2004 22:28 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Bertuss
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 22:21:
Hmmm das inderdaad wel iets om rekening mee te houden ! Als je iets weet over serienummers e.d. dan horen we dat hier natuurlijk graag ! :)
Want ik moet dat ding nog kopen > en wil wel een goeie :P

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Bertuss schreef op 26 januari 2004 @ 22:23:
[...]

Lijkt me goed plan ! :D

EN thx @ toffe sp > :D _/-\o_

[...]

Hmmm dat lijkt me nu juist onhandig ! Zit die klep dan niet steeds in de weg bij je rechterhand, of klapt ie heel ver open ?

Thx @ steeds mooier :D
Hij klapt ongeveer 200-210 graden open, mijn rechterhand heb ik ver daarboven zitten. :) Pak je portemonnee eens en klap hem eens naar rechts open, en kijk of je hem in je linker of rechterhand fijner vind. Ik duidelijk mijn linkerhand, omdat die dan gewoon vrij is. Met mijn rechterhand kom ik niet eens in de buurt van de openstaande klep.
Betreft dat openklappen. Ik ben zelf linkshandig maar ik heb geen problemen met uberhaupt openklappen (flapper van mijn ipaq zat ook aan de default kant). Ik wil echt een hardcase. Maar welke?
De proporta. Voor minder dan 30 Eur te koop bij Brando:

http://shop.brando.com.hk/tungstent3metalcase.php

[ Voor 20% gewijzigd door Stereotomy op 26-01-2004 22:30 ]

Alors.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

[quote]Stereotomy schreef op 26 januari 2004 @ 22:27:
[...]

[...]

De proporta. Voor minder dan 30 Eur te koop bij Brando:

http://shop.brando.com.hk/tungstent3metalcase.php
Ja maar daar heb ik een cc voor nodig. Binnen Nederland niets te krijgen toevallig?

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

[quote]MaDLiVe schreef op 26 januari 2004 @ 23:21:
Stereotomy schreef op 26 januari 2004 @ 22:27:
[...]

Ja maar daar heb ik een cc voor nodig. Binnen Nederland niets te krijgen toevallig?
Wellicht wel, maar dan takkeduur. Cases zijn écht duur in Nederland. Soms zijn ze tweedehands te koop op http://www.palmclub.nl.

Hmm, je kunt misschien ook met een bank transfer betalen:
"
Local(HongKong) Purchase
Please deposit into my bank account : Bank : Hang Seng Bank
Account Name : Brando Workshop
Account Number : 276-324688-882
Then, e-mail us : order@brando.com.hk
with :
1. Name :
3. E-Mail :
3. Phone No. :
4. Address :
5. Product Name and Model :
6. Deposited Amount :
7. Slip Ref. No. :
Als het niet alleen voor locals is. Zou die Brando gast gewoon ff mailen. Zijn engels is brak maar hij is wel heel aardig!

Alors.

• Bertuss
[...]

Hij klapt ongeveer 200-210 graden open, mijn rechterhand heb ik ver daarboven zitten. :) Pak je portemonnee eens en klap hem eens naar rechts open, en kijk of je hem in je linker of rechterhand fijner vind. Ik duidelijk mijn linkerhand, omdat die dan gewoon vrij is. Met mijn rechterhand kom ik niet eens in de buurt van de openstaande klep.
Ik heb de portemonnee test gedaan :*) , en het naar rechtsklappen is idd veeel makkelijker. Maarre ik vind hem er nogmaals niet zo mooi uitzien. Het nadeel van leer is weer, dat die niet zo heel veel bescherming biedt. Alleen scherm zeg maar. Maar vind leer wel mooier.

Ik heb ook een vraagje aan de gebruiker; hoe gebruiken jullie de agenda functie precies ? + Hoe zit het me synchronisatie van Outlook ? Is daar een beetje makkelijk mee te werken ? Ik heb 2003 de NL versie > Is dat een bezwaar ?

Vraag 2: kan je makkelijk achtergrondjes importeren ? Ik vond namelijk deze link: http://gbrenner.9online.fr/BGZL2.html

[ Voor 21% gewijzigd door Bertuss op 27-01-2004 17:47 ]

• Nick|IA
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03-2018
[quote]MaDLiVe schreef op 26 januari 2004 @ 23:21:
[...]

De Brando-case is voor zover ik het zie gelijk aan de Proporta-cases. Ik zie dat PDAshop 'm nog niet heeft, maar ze zijn wel één van hun resellers. Daar zou hij dus ook uiteindelijk moeten komen. Andere cases voor de Tungsten T3 vind je hier.

Brando levert, als ik de PocketPC-Club mag geloven, behoorlijk snel uit. De Brando Screenprotectors schijnen, omdat ze gewoon door de brievenbus kunnen, binnen drie werkdagen op je deurmat te liggen. Zo'n case is natuurlijk iets lastiger en kan bovendien iets makkelijker kapot. Dat wil je niet helemaal naar Hong Kong moeten sturen. Bovendien kun je 'm niet lekker uitproberen en terugsturen.

• Bertuss
Ik moet zeggen, dat ik de 'orginele' Tungsten T3 hardcase veel mooier er vind uit zien ... En het oog wil ook wat ! Maarja met die case zijn weer zoveel problemen 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Bertuss op 27-01-2004 23:54 ]

• Bertuss
Weet iemand hoe dat Avantgo werkt ? Ik kan weinig wijs worden uit die website moet ik zeggen. Maar lijkt me verder wel mooi trouwens !

• palmpaul
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-11 23:13
http://www.palmclub.nl/channels/info.shtml en http://www.palmclub.nl/channels/ :D

[ Voor 29% gewijzigd door palmpaul op 28-01-2004 00:02 ]

-always ill, but highly intelligent - | iCulture.nl

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

@ Bertus: agenda gebruik is als agenda. Klaar. :) Synchronisatie met Outlook is een eitje, installatieCD draaien en boem, klaar. Alles wat in Outlook aan adressen, afspraken e.d. staat komt op de Palm en vice versa, dat is synchroniseren. Outlook NL moet geen probleem zijn.

Voor achtergrondjes heb je een Launcher nodig. Kost wel knaken, maar met ZLauncher heb je dan ook wat (12 USD), dan kun je elk 320x480 plaatje op je Palm knallen die je maar wil. Andere Launchers zijn LauncherX, Megalauncher, Yishow.... kijk ook eens op palmclub.nl voor wat meer info op de forums.

@ Nick: Het is ook gewoon de proporta case bij Brando. Ik vind zelf de proporta voor mijn TT 'vet stoer' - al zul je deze woorden nooit uit mijn mond horen komen. Gewoon heel classy.

Brando is gewoon een goeie zaak. Ik heb er mijn minisync kabeltje vandaan. Hun screenprotectors zuigen, want die zijn echt verschrikkelijk mat, alsof je een laag matglas op je Palm plakt (ietsjes overdreven). Zelf heb ik de (nog) relatief onbekende Martin Fields Overlay Plus Screenprotector, na de Brando, G2 (www.pdascreenprotectors.com) en de Boxwave Cleartouch (www.boxwave.com) uitgeprobeerd te hebben. De MFOP is gewoon briljant: compleet helder en hij plakt. Dat 'anti glare' van Brando en Boxwave is echt de ergste marketing truc ooit: je plakt toch ook geen anti glare op je laptop of TV 8)7. TL-buizen worden met anti-glare matte witte vlekken: scherm onleesbaar. Zonder anti glare zie je gewoon een reflectie van de TL-buizen: scherm onleesbaar. Dan liever een protector die geheel helder is zoals de G2 (plakt niet) of de Martin Fields Overlay Plus.

[ Voor 81% gewijzigd door Stereotomy op 28-01-2004 00:42 ]

Alors.

• Bertuss
Thx Palmpaul en Stereotomy voor jullie uitleg; die links over Aventgo zijn helemaal top ! _/-\o_

BTW> je kan ook makkelijk agendapunten en tasks toevoegen aan outlook ? Wat het lijkt me namelijk makkelijk om met outlook te werken inplaats van de vaste agenda functie van de palm. Puur omdat ik outlook hier ook al op de pc gebruik.

Vraagje over TomTom voor T3

Is die versie die in februari uitkomt echt speciaal voor de T3 of is de software gewoon TT2 ? Ik vraag het me af namlijk. En stel dat ik via-via aan de kaart van de benelux kan komen. Betekend dat dan, dat ik die gewoon op een 128 mb kaartje moet gooien en verder alleen kitje hoef te kopen (Sigarettenaanstekerplug (12/24V + een houder) ? Of komt er meer bij kijken dan dat ?

[ Voor 96% gewijzigd door Bertuss op 30-01-2004 11:15 ]

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Je kunt bij Palm kiezen of je met de bijgeleverde Palm Desktop synchroniseert of met Outlook. Ik doe zelf ook met Outlook XP omdat daar al mijn mail al op binnenkomt en ik hem vaak al heb aanstaan.

Err... Bertus volgens mij ben je naar warez aan het vragen. ;) TTN2 is niet hetzelfde als TomTom Navigator voor de Palm Tungsten|T3, de een is voor PPC geschreven, de andere voor Palm. Of de kaarten op de desktop voor conversie en uitsnedes e.d. hetzelfde zijn: ik weet het niet, denk het niet, ik denk dat Tomtom daar wel een beveiliging voor heeft ingebouwd.

Bovendien hoor je kaarten te kopen he. ;)

Alors.

• Bertuss
Stereotomy schreef op 28 januari 2004 @ 17:37:
Je kunt bij Palm kiezen of je met de bijgeleverde Palm Desktop synchroniseert of met Outlook. Ik doe zelf ook met Outlook XP omdat daar al mijn mail al op binnenkomt en ik hem vaak al heb aanstaan.

Err... Bertus volgens mij ben je naar warez aan het vragen. ;) TTN2 is niet hetzelfde als TomTom Navigator voor de Palm Tungsten|T3, de een is voor PPC geschreven, de andere voor Palm. Of de kaarten op de desktop voor conversie en uitsnedes e.d. hetzelfde zijn: ik weet het niet, denk het niet, ik denk dat Tomtom daar wel een beveiliging voor heeft ingebouwd.

Bovendien hoor je kaarten te kopen he. ;)
Jaja ik weet het, maar ik vraag er niet na (dus geen warez) ik zeg alleen dat ik aan software kan komen ;)

• Bertuss
ff een schopje :X Niemand meer tips, vragen een mening of wat dan ook wat betreft de T3 ?

Verwijderd

wat wil je nog weten? is een pracht ding.. :P

• MrScratch
  • Laatst online: 12-11 17:47

MrScratch

I am rubber, you are glue

Zijn er active holders voor in de auto te vinden voor de Tungsten T3? Ik wil de T3 als navigatietool gaan gebruiken, naast alle andere dingen en het liefste richt ik dat zo in dat je alleen de T3 in een houder hoeft te schuiven en alles is aangesloten.

Tot nu toe heb ik alleen passieve houders gevonden. Iemand die ook actieve houders weet?

Look behind you! A three headed monkey!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:10

Boss

+1 Overgewaardeerd

MrScratch schreef op 30 januari 2004 @ 13:27:
Zijn er active holders voor in de auto te vinden voor de Tungsten T3? Ik wil de T3 als navigatietool gaan gebruiken, naast alle andere dingen en het liefste richt ik dat zo in dat je alleen de T3 in een houder hoeft te schuiven en alles is aangesloten.

Tot nu toe heb ik alleen passieve houders gevonden. Iemand die ook actieve houders weet?
Je zou de Kirrio houder + lader + gps aansluiting eens kunnen bekijken?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• MrScratch

MrScratch

Boss schreef op 30 januari 2004 @ 13:42:
[...]

Je zou de Kirrio houder + lader + gps aansluiting eens kunnen bekijken?
Heb ik zojuist gedaan, maar dat betreft volgens mij een passive holder. Je moet de T3 in de holder doen en vervolgens alle snoertjes eraan vast. Ik wil juist dat alles al op de houder zit en je alleen de pda in de houder hoeft te doen.

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik heb hem hier liggen :)
Het is een soort 'cradle' met de volgende aansluitingen:
- 4 batterijen in het achtervakje (stand-alone nood oplader :))
- power aansluiting (past je standaard palm adapter op)
- usb aansluiting (om te kunnen syncen)
- mini usb aansluiting voor connectie met gps
- aansluiting waar de palm in schuift

Is dus wat je zoekt, alleen staat een T / T3 er niet zo stevig in bij mijn model. Moet je een beetje met klitteband rommelen (krijg je erbij).

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• MrScratch

MrScratch

Boss schreef op 30 januari 2004 @ 15:07:
Ik heb hem hier liggen :)
Het is een soort 'cradle' met de volgende aansluitingen:
- 4 batterijen in het achtervakje (stand-alone nood oplader :))
- power aansluiting (past je standaard palm adapter op)
- usb aansluiting (om te kunnen syncen)
- mini usb aansluiting voor connectie met gps
- aansluiting waar de palm in schuift

Is dus wat je zoekt, alleen staat een T / T3 er niet zo stevig in bij mijn model. Moet je een beetje met klitteband rommelen (krijg je erbij).
Ok, misschien heb ik dan niet de goeie voor me. Heb je ergens een plaatje ofzo van dat ding gezien op internet? Als ik het voor me zie, dan kan ik beter oordelen hoe en wat.

• Bertuss
Imiddels linkje toegevoegd > handig voor de T3 > http://yabg.max-net.nl/ Weet niet of het werkt, maar ziet er goed uit ! Wil iemand met een T3 het progje ff testen ;) Danku :*)

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

http://www.kirrio.com/uk/...e/inthebox.php?cat=4&id=0 geeft een beetje aan wat er in de doos zit. Ik heb geen digicam, dus kan geen plaatjes van de mijne maken.

In ieder geval heb je bij die navigatie-kits die ze verkopen geen extra draden naar de Palm nodig. Dat zou ook niet kunnen, want als hij in de houder staat is de enige aansluiting die er is bezet.

• palmpaul
MrScratch schreef op 30 januari 2004 @ 13:27:
CMPC-41 Mobile PDA Cradle for Palm Zire / Tungsten. Nadeel is: je kunt ze niet direct daar bestellen (gaat via resellers) en ze zijn nog niet leverbaar. De Palmclub verwacht er binnenkort eentje voor review.

Verwijderd

Bert dat programma werkt perfect! Mja, kheb een nieuwe versie hier liggen maar die is nog niet stabiel (dus nog niet te downloaden). Maar die werkt sneller, heeft progressbar (eindelijk), en je kunt de afbeelding iets lichter maken. Maar preview is er uit gehaald voorlopig.

Maar de huidige downloadbare versie is in delphi gemaakt en de versie die ik thuis heb is van c++ waar ik nog niet goed in ben :p

Ja, dat programma is van mij :)

• Bertuss
Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 17:56:
Bert dat programma werkt perfect! Mja, kheb een nieuwe versie hier liggen maar die is nog niet stabiel (dus nog niet te downloaden). Maar die werkt sneller, heeft progressbar (eindelijk), en je kunt de afbeelding iets lichter maken. Maar preview is er uit gehaald voorlopig.

Maar de huidige downloadbare versie is in delphi gemaakt en de versie die ik thuis heb is van c++ waar ik nog niet goed in ben :p

Ja, dat programma is van mij :)
hahaha ja heb het gejat van je signature op Palmclub :*) vin je vast niet erg ;) Je staat nu in de startpost iig :)

Nou nog ff nieuws van mijn kant. Ik heb vandaag de T3 in handen gehad. Ik moet zeggen, dat ik het schuifsysteem er nou niet bepaald stabiel uit vond zien. Ik weet het is uitvoerig getest enzo, maar ik had er op 1 of andere manier niet zo'n goed gevoel bij. Misschien kan ik hem binnenkort ook ff kort gebruiken en dan zal ik verder oordelen ;)

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

In 2003 heb ik op Palmclub.nl met de Tungsten|T, T2 en T3 denk ik 1x een probleem met de schuif voorbij zien komen, op buitenlandse fora eigenlijk nooit zo opgevallen. Geloof me, als dat ding echt gammel was dan had je al vaker mensen op fora moord en brand horen roepen.

Bij palmone.com hebben ze ergens een stukkie staan waarin ze vertellen hoe de schuif gestest is, en de test kwam overeen met 4x per uur, 12 uren per dag, 6 jaar lang, of iets dergelijks.... dus met die schuif zit het wel snor, al vind ik hem persoonlijk af en toe best irritant. Maarja, scheelt wel weer ruimte.

Alors.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Stereotomy schreef op 30 januari 2004 @ 23:57:
In 2003 heb ik op Palmclub.nl met de Tungsten|T, T2 en T3 denk ik 1x een probleem met de schuif voorbij zien komen, op buitenlandse fora eigenlijk nooit zo opgevallen. Geloof me, als dat ding echt gammel was dan had je al vaker mensen op fora moord en brand horen roepen.

Bij palmone.com hebben ze ergens een stukkie staan waarin ze vertellen hoe de schuif gestest is, en de test kwam overeen met 4x per uur, 12 uren per dag, 6 jaar lang, of iets dergelijks.... dus met die schuif zit het wel snor, al vind ik hem persoonlijk af en toe best irritant. Maarja, scheelt wel weer ruimte.
Dat ding is erg, erg stevig. Ook de behuizing het is geen metaal maar voelt erg stevig aan. (of metaal met een anti geleidende coating).

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

MaDLiVe schreef op 31 januari 2004 @ 00:00:
[...]

Dat ding is erg, erg stevig. Ook de behuizing het is geen metaal maar voelt erg stevig aan. (of metaal met een anti geleidende coating).
Mijn TT is wel metaal? :? IJskoud tegenwoordig als ik hem uit mijn jaszak haal, en er zit een deukje in (gaat moeilijk met plastic).

Alors.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Stereotomy schreef op 31 januari 2004 @ 00:20:
[...]

Mijn TT is wel metaal? :? IJskoud tegenwoordig als ik hem uit mijn jaszak haal, en er zit een deukje in (gaat moeilijk met plastic).
Het geleid iig geen stroom :) Zal wel een anti geleidend laagje opzitten.

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

Ik ben op zoek naar een PDA, het lijkt er op dat het een T3 gaat worden, ik heb echter nog een vraagje.

Palm OS6 schijnt binnenkort? uit te komen, is het mogelijk om het os te upgraden als het zover is?

Ik weet dat er gen ander os in kan, maar een os upgraden?

• Bertuss
Woooot ik heb van mijn chef de T3 meegekregen om ff uit te probere :D Hij zit nu in de lader ... 2 uurtjes staat er :( kan niet wachten :) Anyway ga straks lekker ff mee spelen :) Moet hem maandag weer terugbrengen; want ja misschien wordt ie dan wel verkocht je weet het niet :)

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

MaDLiVe schreef op 31 januari 2004 @ 11:43:
[...]

Het geleid iig geen stroom :) Zal wel een anti geleidend laagje opzitten.
Hmm, toch wel een soort van.
Toen ik mijn computer nog niet geaard had aangesloten, kwam het regelmatig voor dat ik een schok kreeg van het aanraken van mijn Tungsten in de cradle. Dat was toch minder prettig.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Canaria schreef op 31 januari 2004 @ 18:09:
[...]

Toen ik mijn computer nog niet geaard had aangesloten, kwam het regelmatig voor dat ik een schok kreeg van het aanraken van mijn Tungsten in de cradle. Dat was toch minder prettig.
Misschien was dat idd bij de oudere tungstens het geval het lukt me nu iig niet om er amperes doorheen te jagen.

Sja en dat upgraden naar PalmOS6 ik blijf hopen van wel :)

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Canaria schreef op 31 januari 2004 @ 18:09:
[...]

Zie ik daar een vonk overslaan? Eerste PDA-Human liefde? :)

Over dat upgraden naar OS6. Ik was altijd een van de mensen die had geroepen dat PalmOne dat echt niet gaat doen. Echter, als je de berichten op www.palminfocenter.com en www.brighthand.com mag geloven, zit het er wel aan te komen. Of dit gratis is of niet, is nog niet bekend, maar ik heb me inmiddels bekeerd tot de mensen die roepen dat het een flinke duit gaat kosten. :D

[ Voor 33% gewijzigd door Stereotomy op 31-01-2004 20:20 ]

Alors.

• Bertuss
Hmmm nou ik ben dus ff aan het spelen met de T3 > en synchroniseren doet ie niet met 2003 :( Is daar geen update ofzo voor, want ik werk toch echt met 2003 :( Verder ziet het er toppie uit ! :9~

En hoe zit het met Realone en Kinoma ? Ist zo dat je filmpjes en mp3 alleen kan draaien op SD kaartje ? Ik heb geen idee hoe het anders moet :(

[ Voor 29% gewijzigd door Bertuss op 31-01-2004 21:11 ]

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

http://pdaclub.nl/forums/...hp?postid=88802#post88802

Is dat je baas, Bertus?

Er zijn verscheidene updates voor de T3. Synchroniseren met Office 2003 gaat prima met de T3. Zoek even op internet welke updates je nodig hebt, begin bij www.palmone.com en de grote T3 update.

Alors.

• Bertuss
Stereotomy schreef op 31 januari 2004 @ 21:11:
http://pdaclub.nl/forums/...hp?postid=88802#post88802

Is dat je baas, Bertus?

Er zijn verscheidene updates voor de T3. Synchroniseren met Office 2003 gaat prima met de T3. Zoek even op internet welke updates je nodig hebt, begin bij www.palmone.com en de grote T3 update.
Neey is niet m'n baas :) .... ken ik niet > okey zal eens kijke

En hoe zit het met Realone en Kinoma ? Ist zo dat je filmpjes en mp3 alleen kan draaien op SD kaartje ? Ik heb geen idee hoe het anders moet

*edit*
inmiddels update gevonden > zal ff uitproberen

[ Voor 20% gewijzigd door Bertuss op 31-01-2004 21:17 ]

• palmpaul
Kom op Bertuss, van jou als Tweaker had ik toch wel meer zelfonderzoek verwacht! 8)7 Maar ik zal je helpen: http://www.palmone.com/us...ads/outlookupdate2k3.html

• palmpaul
- stom gedaan -

[ Voor 94% gewijzigd door palmpaul op 31-01-2004 21:17 ]

• Bertuss
Jaja I know > ben soms wat te lui om te zoeken :P

*edit*

Gelukt inmiddels met die update ! HELEMAAL GEWELDIG ! Probleemloos gewoon :)

mooi man ! > Ik heb sterk het gevoel dat de T3 mijn PDA wordt ! >:) ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Bertuss op 31-01-2004 21:21 ]

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Bertuss schreef op 31 januari 2004 @ 21:17:
[...]

En hoe zit het met Realone en Kinoma ? Ist zo dat je filmpjes en mp3 alleen kan draaien op SD kaartje ? Ik heb geen idee hoe het anders moet
In Palm RAM kunnen alleen .prc en .pdb bestanden zitten. Kinoma Producer (zit op een van de CD's die je bijgeleverd hebt gekregen) converteert movies in een .pdb bestand, en die kun je gewoon vanuit je RAM afspelen. Ik heb de trailer van Finding Nemo standaard op mijn SD kaart in .pdb Kinoma formaat staan.

MP3 moet op een geheugenkaart. Zou theoretisch met een PPC (weet je nog, die Asus :) )wel in de RAM kunnen, maar daar heb je meestal geen ruimte voor, in ieder geval niet voor meer dan 3 nummers ofzo. :)

Alors.

• Bertuss
Stereotomy schreef op 31 januari 2004 @ 21:33:
[...]

In Palm RAM kunnen alleen .prc en .pdb bestanden zitten. Kinoma Producer (zit op een van de CD's die je bijgeleverd hebt gekregen) converteert movies in een .pdb bestand, en die kun je gewoon vanuit je RAM afspelen. Ik heb de trailer van Finding Nemo standaard op mijn SD kaart in .pdb Kinoma formaat staan.

MP3 moet op een geheugenkaart. Zou theoretisch met een PPC (weet je nog, die Asus :) )wel in de RAM kunnen, maar daar heb je meestal geen ruimte voor, in ieder geval niet voor meer dan 3 nummers ofzo. :)
Okey THX > ga ik ook ff uitproberen :D

*edit*

Gaaf zeg zo'n filmpje kijke > hahahah very nice !!

Verder nog vraagje:
- kan je de foto's die je inporteert ook fullscreen afbeelden, zoals in slide show; maar dan dus individueel ? Denk het niet ...

[ Voor 17% gewijzigd door Bertuss op 31-01-2004 23:14 ]

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Rescoviewer, AcidImage, JPGview

Alors.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik gebruik voor foto's tot volle tevredenheid SplashPhoto.
Met het desktopprogramma kun je zelf foto's selecteren, croppen naar het juiste formaat en naar de Palm (of een geheugenkaartje) sturen.

Slideshows afspelen en thumbnails bekijken gaat echt gemakkelijk op de Palm.

• solomo
  • Niet online

solomo

.....huh?

hoe zit het eigelijk met SDIO? word daarvan nog iets verwacht, momenteel zijn er eigelijk niet echt veel SDIO uitbreidingen :(

• palmpaul
Solomo schreef op 01 februari 2004 @ 02:26:
hoe zit het eigelijk met SDIO? word daarvan nog iets verwacht, momenteel zijn er eigelijk niet echt veel SDIO uitbreidingen :(
Veo Photo Traveler Digital Camera
iBiz SD Radio
VEO Photo Traveler 130S (1,3MP) * wordt binnenkort verwacht
Socket SDIO In-Hand Scan Card
Margi Presenter-To-Go SD card

en als er OOIT nog drivers komen (dont' hold your breath):
Sandisk SD Wi-Fi card

Toevoeging
Palm Releases SDIO HDK & New Cards

[ Voor 8% gewijzigd door palmpaul op 01-02-2004 03:40 ]

• MrScratch

MrScratch

palmpaul schreef op 01 februari 2004 @ 03:35:
[en als er OOIT nog drivers komen (dont' hold your breath):
Sandisk SD Wi-Fi card
Er staat anders bij de link op de site:

Palm Support for OS 5.x devices is estimated for Q2 - read more from the selected articles below.

Maar ik neem aan dat je bedoelt dat dit ooit Q1 was en daarvoor Q4/2003, enz??

• Bertuss
IS er ook een goed |(gratis) afstandsbediening progje voor palm ? Wil ik ook wel eens uitproberen nmlk :9~

Ik kan zelfs geen fatsoenlijke demo vinden van een remote op bijv. palmgear :(

*edit*

inmiddels gevonden > toffe tool :)

[ Voor 40% gewijzigd door Bertuss op 01-02-2004 12:45 ]

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Bertuss schreef op 01 februari 2004 @ 11:37:
IS er ook een goed |(gratis) afstandsbediening progje voor palm ? Wil ik ook wel eens uitproberen nmlk :9~

Ik kan zelfs geen fatsoenlijke demo vinden van een remote op bijv. palmgear :(

*edit*

inmiddels gevonden > toffe tool :)
Bertus toch, geef dan toch tenminste een link voor de anderen! :)

Noviiremote: http://pdassi.nl/product.php?pf=palmos&prod_id=9259

Alors.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

MrScratch schreef op 01 februari 2004 @ 11:37:
[...]

Er staat anders bij de link op de site:

Palm Support for OS 5.x devices is estimated for Q2 - read more from the selected articles below.

Maar ik neem aan dat je bedoelt dat dit ooit Q1 was en daarvoor Q4/2003, enz??
Nou.... nog véééél verder dan Q4/2003 ;)

Maar we blijven optimistisch! :+

Alors.

• palmpaul
Die zou ik bijna nog vergeten bij mijn rijtje van SDIO-devices:
Novii SD Remote Blaster (early Q1 2004)

• Bertuss
Nou ik heb fijn een poosje mogen 'spelen' met dit geweldige apparaat. Het was op het begin heeel erg wennen; het Palm OS. PPC is veel makkelijker onder de knie te krijgen op het begin. MAAR: na een tijdje blijkt idd dat Palm veel sneller en soepeler werkt > switchen tussen programma's gaat razendsnel. Synchroniseren gaat ongelooflijk rap en goed ! En het hele OS komt ook stabieler op me over.
Wat ik overigens wel miste is het deleten van programma's op je palm. Ik had bijvoorbeeld dat remoteprogje erop gezet, maar als je het vervolgens weer wilt verwijderen is een hardreset genoodzaakt ????? :?

Verder vind ik het een geweldig apparaat. Er is nog maar weinig wat me voor een koop tegenhoud. Er is nog wel iets wat me lichtelijk tegestaat; De beperktheid aan de GRATIS software ... . Ik zoek bijv. zoals ze dat bij PPC hebben een tv gids enzo.
Anyways deze 'proef' heeft me wel weten te overtuigen van het Palm OS.

• palmpaul
Bertuss schreef op 01 februari 2004 @ 19:25:
Nou ik heb fijn een poosje mogen 'spelen' met dit geweldige apparaat. Het was op het begin heeel erg wennen; het Palm OS. PPC is veel makkelijker onder de knie te krijgen op het begin. MAAR: na een tijdje blijkt idd dat Palm veel sneller en soepeler werkt > switchen tussen programma's gaat razendsnel. Synchroniseren gaat ongelooflijk rap en goed ! En het hele OS komt ook stabieler op me over.
Wat ik overigens wel miste is het deleten van programma's op je palm. Ik had bijvoorbeeld dat remoteprogje erop gezet, maar als je het vervolgens weer wilt verwijderen is een hardreset genoodzaakt ????? :?

Verder vind ik het een geweldig apparaat. Er is nog maar weinig wat me voor een koop tegenhoud. Er is nog wel iets wat me lichtelijk tegestaat; De beperktheid aan de GRATIS software ... . Ik zoek bijv. zoals ze dat bij PPC hebben een tv gids enzo.
Anyways deze 'proef' heeft me wel weten te overtuigen van het Palm OS.
Voor zover Stereotomy me niet voor is :D een paar opmerkingen om je defintief over de streep te trekken ...

[deleten]
Verwijderen van programma's gaat heel makkelijk via de launcher. Klik in het iconenoverzicht op de menutoets (onder het huisje) en kies vervolgens voor 'Delete'. Verwijder nu het programma dat je wilt verwijderen.

[TV-Gids]
De TV-Gids is voor Palm-gebruikers (alleen voor Palm-gebruikers) heel makkelijk te regelen via Avantgo (of soortgelijken), met een dienst geleverd door de Palmclub (http://pdaclub.nl/tvgids/index.php, kijk ook bij 'Help')

Een aanbeveligingswaardig boek om kennis te maken met het PalmOS is Palm-computers in 10 minuten. Zeker een aanrader als je snel goed met je Palm wilt kunnen omgaan!

[freeware]
Gratis software is juist heel veel beschikbaar voor het PalmOS. Er is zelfs een speciale website aan gewijd: FreewarePalm. Ook de andere grote downloadsites: Pdassi.nl, Palmgear en Handango hebben zeer veel freeware te bieden.

[ Voor 18% gewijzigd door palmpaul op 01-02-2004 20:17 ]

• Bertuss
palmpaul schreef op 01 februari 2004 @ 19:32:
[...]

[deleten]
Verwijderen van programma's gaat heel makkelijk via de launcher. Klik in het iconenoverzicht op de menutoets (onder het huisje) en kies vervolgens voor 'Delete'. Verwijder nu het programma dat je wilt verwijderen.

[TV-Gids]
De TV-Gids is voor Palm-gebruikers (alleen voor Palm-gebruikers) heel makkelijk te regelen via Avantgo (of soortgelijken), met een dienst geleverd door de Palmclub (http://pdaclub.nl/tvgids/index.php, kijk ook bij 'Help')

Een aanbeveligingswaardig boek om kennis te maken met het PalmOS is Palm-computers in 10 minuten. Zeker een aanrader als je snel goed met je Palm wilt kunnen omgaan!

[freeware]
Gratis software is juist heel veel beschikbaar voor het PalmOS. Er is zelfs een speciale website aan gewijd: FreewarePalm. Ook de andere grote downloadsites: Pdassi.nl, Palmgear en Handango hebben zeer veel freeware te bieden.
[deleten]
oohw okey daar was ik nog niet achter > das mooi !

[tv-gids]
linkje is dood |:( *wel gevonden hoor* Bedankt voor de tip _/-\o_

[boek]
Nou dat heb ik nou ook weer niet nodig :) Wilde alleen ff duidelijk maken dat het op het begin wat lastiger is om alles te ontdekken.
Toch thx :*)

[freeware]
- freewarepalm is idd allemaal freeware *opgelucht* MAAR dat is allemaal van die suffe zooi voor 3.1 8)7 of kijk ik nu verkeerd ? :?

- Pdassi.nl ziet er goed uit maar ook daar zie ik veeel winkelwagentjes >:)

- Palmgear & Handago hebben allebei zelfde > veel dollartekens en buy-buttuns.
> er zal misschien wel freeware tussen zitten, maar ik kan het nie zo snel vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Bertuss op 01-02-2004 20:20 ]

• palmpaul
ik heb de link verbeterd, stond een komma teveel (waar je overigens makkelijk zelf achter had kunnen komen in plaats van met frusty-smileys aan te komen).
Over Freewarepalm: je kijkt niet verkeerd, je bent gewoon te lui om verder te zoeken :D

Van een Tweaker (en ook op andere forums) wordt wel verwacht dat er wat meer moeite wordt gestoken in het opzoeken van dingen dan binnen 10 minuten een reply met 'ik kan het niet vinden' ;) Je roept wel erg snel steeds dat bepaalde dingen niet bestaan terwijl je het met een beetje zelf zoeken op Google of op de Palmclub Forums zo had kunnen vinden. Kortom: een beetje zelf meer moeite is erg gewenst in plaats van dat wij alles steeds voorkauwen ...

• Bertuss
palmpaul schreef op 01 februari 2004 @ 20:21:
ik heb de link verbeterd, stond een komma teveel (waar je overigens makkelijk zelf achter had kunnen komen in plaats van met frusty-smileys aan te komen).
Over Freewarepalm: je kijkt niet verkeerd, je bent gewoon te lui om verder te zoeken :D

Van een Tweaker (en ook op andere forums) wordt wel verwacht dat er wat meer moeite wordt gestoken in het opzoeken van dingen dan binnen 10 minuten een reply met 'ik kan het niet vinden' ;) Je roept wel erg snel steeds dat bepaalde dingen niet bestaan terwijl je het met een beetje zelf zoeken op Google of op de Palmclub Forums zo had kunnen vinden. Kortom: een beetje zelf meer moeite is erg gewenst in plaats van dat wij alles steeds voorkauwen ...
Je hebt gelijk :o :D

en heb nog iets achter gezet voor je reply :) Vond die frustsmiley alleen ook zo ondankbaar :)

En BTW deze sites had ik ook wel gevonden hoor > zie openingspost :*) Maar ik vond het al niet veel soeps vandaar de opmerking.

[ Voor 8% gewijzigd door Bertuss op 01-02-2004 20:26 ]

• palmpaul
Overigens deel ik je mening uiteraard volkomen over PalmOS (zie mijn nick), dus je beslissing is een juiste. PPC heeft best veel aardige dingen en navigatie was altijd de killer-app, maar nu Tomtom ook beschikbaar is voor PalmOS zie ik eigenlijk maar weinig voordelen om een PPC te kopen (alhoewel de 4150 met BT en WLAN echt _/-\o_ is!)

[ Voor 4% gewijzigd door palmpaul op 01-02-2004 20:31 ]

• Bertuss
palmpaul schreef op 01 februari 2004 @ 20:31:
Overigens deel ik je mening uiteraard volkomen over PalmOS (zie mijn nick), dus je beslissing is een juiste. PPC heeft best veel aardige dingen en navigatie was altijd de killer-app, maar nu Tomtom ook beschikbaar is voor PalmOS zie ik eigenlijk maar weinig voordelen om een PPC te kopen (alhoewel de 4150 met BT en WLAN echt _/-\o_ is!)
Mooi zo :) Het was ook geen aanval op jou aandeel in dit topic hoor ! Gewoon |:( dat er geen fatsoenlijke freeware te vinden is :) Maar misschien andere wijze aan zien te komen dan :X :X Want veel mooie leuke software is alleen een demo van > tja wat heb je daar nu aan > ja kijken of je het leuk vind en daarna mag je dokken 8)7 Wil hier trouwens niet mee suggereren dat het bij PPC beter is op dit gebied hoor, dat weet ik nmlk niet [alleen van horen zeggen :)]

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Hoi, hier ben ik weer. :)

Palm heeft juist altijd het voordeel gehad dat 1) dezelfde soort software goedkoper is en 2) er enorm veel freeware te verkrijgen is. Dat iets voor OS3.5 geschikt is, betekent niet dat het niet functioneel is, maar hoogstens minder grafisch mooi. Een van mijn favo freeware progs die ik van Freewarepalm.com vandaan heb ik bijvoorbeeld Syncer: hiermee sync ik elke ochtend stipt om 7:06 via Bluetooth automatisch mijn Palm met mijn computer, en haal ik o.a. nieuwe mail en een nieuwe TV gids op. Ik zie niet in hoe zo'n simpel programma'tje helemaal opgefleurd moet worden met grafix en soundeffects waar ik niks aan heb, hou het dan simpel en ook geschikt voor PalmOS 3.5.

Weet je wat jij eens moet lezen, Bertus?

http://www.palmos.com/dev...Enlightenment.html#971080
Summary: The Zen Approach ^TOP^
Before we go, let's review a minute. To design great Palm OS products you must set aside the instincts that you may have learned in the PC world. Avoid the siren call of "features for features' sake." It will lead you down the path of suffering and small market share. Instead, focus on the user's experience with your product. Convenience and usability are power.

Most importantly, focus on the inner tranquility of the customer. Do you swear at your computer? (If not, you must know plenty of people who do.) Machine hangs. "*&#*#!!!" Lost data. "*@#$(@#!!" Network down. "&#@^$*#?!" Have you ever noticed you don't feel that way with Palm OS products? Want to see your schedule? Press a button and there it is. You're in control. You don't wait. You don't get confused or frustrated. It's all very elegant and pleasing.

You must prevent your products from becoming complex and frustrating. Yet you must continue to innovate to differentiate your product from the competition. Add more, but only if you sweat the details, focus on solutions, and keep it easy-to-use.

Remember that your goal is not to satisfy some marketing team's check list of features. Your goal is a creative and challenging one.
It is to serve your customers while preserving their inner tranquility—the Zen of Palm.
Afbeeldingslocatie: http://www.palmos.com/dev/support/docs/zenofpalm/images/Enlightenment7.gif

Je kunt ook gewoon de plaatjes bekijken en de raadseltjes oplossen. :D

Overigens is wat Palmpaul zegt inderdaad de juiste manier van dingen verwijderen van je Palm. Met ZLauncher (12,50 USD :) ) of LauncherX of een andere launcher kun je wel gewoon Tap-Hold-Delete doen. ZLauncher vind ik een van de betere investeringen in mijn Palm. Agendus of Datebk5 zijn ook geweldig.

[ Voor 43% gewijzigd door Stereotomy op 01-02-2004 21:31 ]

Alors.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Weet iemand bij welke versie van Zlauncher we inmiddels zitten? Ik d8 4.0 maar weet het niet zeker.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

MaDLiVe schreef op 01 februari 2004 @ 21:33:
Weet iemand bij welke versie van Zlauncher we inmiddels zitten? Ik d8 4.0 maar weet het niet zeker.
www.pdassi.nl - Ouwe versie (maar kwam goed uit, vind deze beter dan de nieuwe die *te veel* features begint te krijgen, dus ik ga hem ff downloaden)

(btw, let op het woordenboek op de rechterkant van de pagina dat met een plaatje geadverteerd wordt. Het woord dat geselecteerd is, is "Wolfraam". Ha, ha, humor hebben die mensen bij pdassi.nl ;) )

www.palmgear.com
www.zztechs.com

Versie 4.0 is idd de allernieuwste. Het grote verschil is dat je alle tabs afzonderlijk kunt configureren. Vind ik niet hoeven, de ZLauncher database file wordt dan onnodig groot.

[ Voor 57% gewijzigd door Stereotomy op 01-02-2004 21:42 ]

Alors.

• Bertuss
Goed verhaal StereoTomy ! Tenminste het voorproefje dan > de rest zal ik ook ff lezen. Maar ik denk dat, dat idd de filosofie is achter Palm. En daar ben ik het ook wel mee eens hoor; ik heb het nu zelf ondervonden. Alleen had ik zou graag alles gelijk in 1 gezien > goede features (gave geluidjes; grafisch indrukwekkend enz. enz.) + effectiviteit. En stadaart is Palm vooral effectief. Maar goed, misschien komt dat in de toekomst. Nu blijft het bij tweaken :) Ook leuk; maar geen service ;)
Maar goed, ik ben gewoon te veeleisend denk ik, maar ik moet je zeggen dat ik inmiddels behoorlijk overtuigd ben van het Palm OS hoor > Don't worry :)

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-11 14:57
Ik heb een probleempje met mijn T3, hij is vandaag gebruikt als voice memo recorder en nu staat er een file van 84 minuten op.. Maar hij pakt deze file niet met synchroniseren, en ik wil m toch eigenlijk wel van mn palm af hebben.. hoe pak ik dit aan?

Home Assistant configuratie

• Br@m
  • Niet online
Morgen krijg ik ook mijn nieuwe T3 binnen. Ben heel benieuwd. En dan binnenkort TomTom erop
Ik heb nu een HP 5450...

[ Voor 16% gewijzigd door Br@m op 02-02-2004 20:21 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Als iemand nog leuke/nuttige utils weet voor palm (high res het liefst) schroom dan niet deze hier neer te zetten.

Verwijderd

The_Fes schreef op 02 februari 2004 @ 20:16:
Ik heb een probleempje met mijn T3, hij is vandaag gebruikt als voice memo recorder en nu staat er een file van 84 minuten op.. Maar hij pakt deze file niet met synchroniseren, en ik wil m toch eigenlijk wel van mn palm af hebben.. hoe pak ik dit aan?
Kun je hem niet vanuit de Voice recorder zelf wissen?
Anders even Filez (freeware File-manager) op je T3 knikkeren en op deze manier je voice memo verwijderen.

Verwijderd

Ik heb hem gehad, alleen door synchroniseer problemen heb ik hem weg gedaan,
ik had een programma op m'n pc gezet waardoor ik via usb kon internetten met m'n palm, alleen als ik dan wou synchroniseren dan kreeg ik een blauw scherm.

alleen de middag nadat ik hem terug had gebracht kwam ik erachter waarom ik die blauwe schermen kreeg... maar mijn volgende pda wordt een PocketPC met Wlan verbinding...

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-11 14:57
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 21:21:
[...]

Kun je hem niet vanuit de Voice recorder zelf wissen?
Anders even Filez (freeware File-manager) op je T3 knikkeren en op deze manier je voice memo verwijderen.
Voordat ik m er af haal wil ik m wel eerst ff naar mn PC hebben, ik heb m nog wel nodig :P

Home Assistant configuratie

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 21:27:
Ik heb hem gehad, alleen door synchroniseer problemen heb ik hem weg gedaan,
ik had een programma op m'n pc gezet waardoor ik via usb kon internetten met m'n palm, alleen als ik dan wou synchroniseren dan kreeg ik een blauw scherm.

alleen de middag nadat ik hem terug had gebracht kwam ik erachter waarom ik die blauwe schermen kreeg... maar mijn volgende pda wordt een PocketPC met Wlan verbinding...
Rofl, als ik al mijn pda's na zulke simpele probleempjes zou weg doen :P
Met active sync heb ik meer problemen gehad dan met palm sync. Vooral dubbele entries waren een waar probleem :(

Pagina: 1 2 3 4 Laatste