• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Oke dan, gelukkig maar das tenminste nog goed nieuws. Als mijn Dane-Elec 512MB (met Toshiba chip :'() binnen is zal ik wel even de benchmark draaien en hier op het forum posten. Als het goed is komt hij morgen binnen, ben beniewd

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11 17:47

MrScratch

I am rubber, you are glue

Ik ga binnenkort ook de T3 aanschaffen. Dan zal ik jullie vast allemaal gaan vervelen met sync-problemen met Linux. Maar ik heb er in ieder geval meer hoop op dan PocketPC te laten syncen met Linux. :-)

Anyway, zijn er nog tips over welke screenprotectors aan te raden zijn voor de T3? Ik wil mijn scherm wel goed houden.

Tevens las ik dat als je een T3 (of een ander PalmOne device)koopt tussen 9 februari en 15 maart dat je dan recht hebt op een supadupa stylus/pen/zaklamp/laser-ding

Zie hier

Handig voor diegenen die er net een gekocht hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door MrScratch op 17-02-2004 13:06 ]

Look behind you! A three headed monkey!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 23:15

MaDLiVe

.-Observer-.

MrScratch schreef op 17 februari 2004 @ 12:49:
Ik ga binnenkort ook de T3 aanschaffen. Dan zal ik jullie vast allemaal gaan vervelen met sync-problemen met Linux. Maar ik heb er in ieder geval meer hoop op dan PocketPC te laten syncen met Linux. :-)

Anyway, zijn er nog tips over welke screenprotectors aan te raden zijn voor de T3? Ik wil mijn scherm wel goed houden.

Tevens las ik dat als je een T3 (of een ander PalmOne device) dat je dan recht hebt op een supadupa stylus/pen/zaklamp/laser-ding

Zie hier

Cool ding, ik val er stiekem ook nog binnen. :+

Wat is een sku nummer?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 22:26

Mooody

elmoody

MrScratch schreef op 17 februari 2004 @ 12:49:
ik heb er 2 uit de US laten komen, wanneer ik ze heb laat ik het je weten en kun je er evt. eentje overkopen (ik hoef geen winst te maken :))
mail me maar als je interesse hebt....
Tevens las ik dat als je een T3 (of een ander PalmOne device)koopt tussen 9 februari en 15 maart dat je dan recht hebt op een supadupa stylus/pen/zaklamp/laser-ding

Zie hier

ik denk dat dit aanbod alleen voor de US markt is, anders had het ook wel op de NL site van Palm gestaan...
hoe dan ook...ik ga wel zo'n formuliertje opsturen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 17-02-2004 13:12 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• MrScratch

MrScratch

Mooooody schreef op 17 februari 2004 @ 13:08:
[...]

ik heb er 2 uit de US laten komen, wanneer ik ze heb laat ik het je weten en kun je er evt. eentje overkopen (ik hoef geen winst te maken :))
mail me maar als je interesse hebt....
Klinkt goed, maar ik kan wat meer korting krijgen. Ik kan hem via mijn werk op het pc-prive gebeuren laten boeken (op legale wijze, dus niet sjoemelen met rekeningen). Ik denk dat ik dan nog goedkoper uit ben. :-) Maar bedankt voor het aanbod.
[...]

ik denk dat dit aanbod alleen voor de US markt is, anders had het ook wel op de NL site van Palm gestaan...
hoe dan ook...ik ga wel zo'n formuliertje opsturen :)
Ik heb dit via www.palmone.com/nl gevonden. Dit is de nederlandse portal voor zover ik weet. Tevens is het adres volgens mij in Ierland, dus minimaal een Europees aanbod.

• Mooody

Mooody

elmoody

MrScratch schreef op 17 februari 2004 @ 14:17:
[...]

Klinkt goed, maar ik kan wat meer korting krijgen. Ik kan hem via mijn werk op het pc-prive gebeuren laten boeken (op legale wijze, dus niet sjoemelen met rekeningen). Ik denk dat ik dan nog goedkoper uit ben. :-) Maar bedankt voor het aanbod.
pff, zo'n ding kost maximaal 15 euro :)
Ik heb dit via www.palmone.com/nl gevonden. Dit is de nederlandse portal voor zover ik weet. Tevens is het adres volgens mij in Ierland, dus minimaal een Europees aanbod.
er staat ook: "only available at participating resellers"
dus het maakt misschien uit waar je je Palm koopt :?

nou ja, ik doe het formulier morgen gewoon op de post :)

[ Voor 11% gewijzigd door Mooody op 17-02-2004 14:23 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• MrScratch

MrScratch

Mooooody schreef op 17 februari 2004 @ 14:21:
pff, zo'n ding kost maximaal 15 euro :)
????? Je maakt me zeer nieuwsgierig met zo'n opmerking. :?
er staat ook: "only available at participating resellers"
dus het maakt misschien uit waar je je Palm koopt :?
Dat zou inderdaad kunnen. Zou wel jammer zijn, want het lijkt me een geinig ding.

• Ibbelz
Nou mn Dane Elec 512MB SD kaartje is binnen. Hier onder de resultaten van VFSMark i.c.m. met de T3:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
File create: 34%
File Delete:15%
File Write: 7% 
File Read: 725%
File Seek:1311%
DB Export: 24%
DB Import:1211%
Record Access:882%
Resource Access: 834%

VFSMark: 560

De snelheid van File Write is inderdaad triest laag zoals al gezegd. :X Wat me nou wel opvalt is dat hij op andere punten juist wel erg goed scoort. File Read, File Seek, DB import, Record Acces en Resource Acces scoren gewoon goed tot erg goed. De totale VFSMark is ook nog niet zo slecht als ik het zo bekijk, alleen die file create/delete/write. :'( :'( :'(

Maargoed ik zal er eens een MP3tje naar toe gaan kopieeren kijken hoe traag het in de realiteit is. :|

[ Voor 23% gewijzigd door Ibbelz op 17-02-2004 14:38 ]

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• Mooody

Mooody

elmoody

MrScratch schreef op 17 februari 2004 @ 14:27:
[...]

????? Je maakt me zeer nieuwsgierig met zo'n opmerking. :?
de beste screenprotestors (volgens vele reviews)
http://www.overlayplus.com/index.asp

2 voor $20 :)

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Mooooody schreef op 17 februari 2004 @ 14:34:
[...]

sjek yur mail :+

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Mooody

Mooody

elmoody

Ibbelz schreef op 17 februari 2004 @ 14:32:
Nou mn Dane Elec 512MB SD kaartje is binnen. Hier onder de resultaten van VFSMark i.c.m. met de T3:
ik hoop dat de ultra II wel betere resultaten laat zien, anders gaat-ie morgen meteen weer terug :/

• Ibbelz
Mooooody schreef op 17 februari 2004 @ 14:38:
[...]

ik hoop dat de ultra II wel betere resultaten laat zien, anders gaat-ie morgen meteen weer terug :/
Mjah ik denk niet dat ik hem basis van slechte prestaties terug kan sturen naar informatique lijkt me. :?

Mp3tje syncen duurt btw ook achterlijk lang, maarja dat was te verwachten.

[ Voor 12% gewijzigd door Ibbelz op 17-02-2004 14:44 ]

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ibbelz schreef op 17 februari 2004 @ 14:44:
[...]

Mjah ik denk niet dat ik hem basis van slechte prestaties terug kan sturen naar informatique lijkt me. :?

Mp3tje syncen duurt btw ook achterlijk lang, maarja dat was te verwachten.
Ho wacht. Dat duur ook lang op een Lexar kaartje. Hotsync is de boosdoener, niet de SD kaart. Heb je een cardreader? Daarmee omzeil je dus deels het problem. Als je bestanden gaat verplaatsen binnen op je Palm naar je kaart zul je het wel weer merken, maar da's maar zelden tenzij je met ZLauncher programma's op de kaart zet e.d.

Zoek op de Palmclub eens naar Total Commander. Daarmee kun je van je T3 een cardreader maken. Ik haal met mijn T3 TT :'( een schrijfsnelheid via USB van ongeveer 250 Kb/s. Is nog langzaam, maar tenminste acceptabel.

Alors.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Mooooody schreef op 17 februari 2004 @ 14:34:
[...]

Eensch. :Y)

Alors.

• Ibbelz
Stereotomy schreef op 17 februari 2004 @ 14:59:
[...]

Ho wacht. Dat duur ook lang op een Lexar kaartje. Hotsync is de boosdoener, niet de SD kaart. Heb je een cardreader? Daarmee omzeil je dus deels het problem. Als je bestanden gaat verplaatsen binnen op je Palm naar je kaart zul je het wel weer merken, maar da's maar zelden tenzij je met ZLauncher programma's op de kaart zet e.d.

Zoek op de Palmclub eens naar Total Commander. Daarmee kun je van je T3 een cardreader maken. Ik haal met mijn T3 een schrijfsnelheid via USB van ongeveer 250 Kb/s. Is nog langzaam, maar tenminste acceptabel.
Oke thanx voor de tip! Ik ga zo even total commanrder uitproberen. Op dit moment is hotsync nog steeds bezig met het kopieeren van die mp3 (meer dan 20 minuten al), de MP3 is 75MB groot dus ben bang dat het nog wel even kan duren. ;(

Maargoed maar eens total commander proberen zometeen dan zullen we wel zien of het wat sneller gaat! :)

• Mooody

Mooody

elmoody

resultaten VFSMark:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
File create: 756%
File delete: 382%
File write: 71%
File read: 748%
File seek: 1180%
DB Export: 347%
DB Import: 1017%
Record Access: 861%
VFSMark: 688

goede resutaten, behalve de File write :(

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Mooooody schreef op 17 februari 2004 @ 15:33:
resultaten VFSMark:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

Helemaal niet gek voor een Sandisk hoor. :/

Alors.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Mooooody schreef op 17 februari 2004 @ 15:33:
resultaten VFSMark:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

:D ik doe iets fout denk ik. Ff mijn kaartje leegmaken en dan nog eens proberen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
File create: 60%
File delete: 30%
File write: 14%
File read: 371%
File seek: 472%
DB Export: 40%
DB Import: 399%
Record Access: 430%
Resource Access: 400%
VFSMark: 246

*slik*
Apacer 256Mb SD card. Zal ook wel een brakke sjip inzitten denk ik?

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

MaDLiVe schreef op 17 februari 2004 @ 15:53:
[...]

:D ik doe iets fout denk ik. Ff mijn kaartje leegmaken en dan nog eens proberen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
File create: 60%
File delete: 30%
File write: 14%
File read: 371%
File seek: 472%
DB Export: 40%
DB Import: 399%
Record Access: 430%
Resource Access: 400%
VFSMark: 246

*slik*
Apacer 256Mb SD card. Zal ook wel een brakke sjip inzitten denk ik?
Jup. Kijk eens bij Card Info (programma) op je T3, wat voor Chip erin zit? Denk Toshiba. :)

Alors.

• Ibbelz
Hmm najah Total Commander geinstalleerd plus plug-ins etc. Dit werkt idd een stuk fijner/sneller om MP3s te kopieeren dan Hotsync. Super bedankt voor de tip dus!.

Hij doet het nu ongeveer met 150 a 200kb/s gemiddeld, nog niet geweldig maar dit is wel te doen. :) Ook wel zo fijn dat je ziet hoe ver hij is met he kopieeren enz.

[ Voor 11% gewijzigd door Ibbelz op 17-02-2004 16:07 ]

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik heb Zlauncher er maar afgemieterd. De laatste versie irriteert mij gewoon. Je pda wordt er echt trager van in response tijd. Zefs met de anti-autoread (launchthis) crashde mijn pda toch bij inserten van de sd card-->schuldige Zlauncher!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Versie 3.70 zoeken, dat was nog geen bloatware.

Tweede Launcher in het populariteitsrijtje is LauncherX, misschien kun je die wel even proberen.

Alors.

• Mooody

Mooody

elmoody

Stereotomy schreef op 17 februari 2004 @ 15:43:
[...]

Helemaal niet gek voor een Sandisk hoor. :/
nou, file write van 71% is toch niet zo geweldig?

• Ibbelz
Mooooody schreef op 17 februari 2004 @ 16:22:
[...]

nou, file write van 71% is toch niet zo geweldig?
Het is nog altijd 10x zo snel dan die van mij. ;)

Als ik grote bestanden wil uploaden naar mij T3 blijft hij steeds hangen op set file size. Krijg dus geen bestanden van c.a. 70MB in één keer er op.

Hier onder de log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
Connect!
CONNECT \
File receive: \
GET 8 bytes, 2 b/s, \
File receive: \1:
GET 87 bytes, 91 b/s, \1:
File receive: \1:\AUDIO
GET 979 bytes, 29.8 k/s, \1:\AUDIO
File receive: \1:\AUDIO\DnB
GET 0 bytes, 1965319 k/s, \1:\AUDIO\DnB
File receive: \1:\AUDIO\DnB\
GET 0 bytes, 1965319 k/s, \1:\AUDIO\DnB\
File send: \1:\AUDIO\DnB\George T live from Chicago - live on 
jungletrain.net 02-01-04.mp3
Timeout!
Timeout!
Timeout!
Timeout!
Body Write error!
Timeout!
Body Write error!
Timeout!
Body Write error!
Timeout!
Body Write error!
Timeout!
GET CRC error
!PUT 64512 bytes, 454 b/s, \1:\AUDIO\DnB\George T live from Chicago - live on 
jungletrain.net 02-01-04.mp3
GET CRC error
GET CRC error
File receive: \1:\AUDIO\DnB
!GET 0 bytes, 0 b/s, \1:\AUDIO\DnB

Iemand anders hier eerder last van gehad, en e.v.t. een oplossing weet.

[ Voor 74% gewijzigd door Ibbelz op 17-02-2004 16:31 ]

• Mooody

Mooody

elmoody

ik kom er net achter dat 256mb niet voldoende is...ik heb namelijk sowieso 350mb aan data die ik altijd mee wil nemen (i.v.m. school) 8)7

dus ik ga maar eens op zoek naar een 512mb kaartje....iemand suggesties?

hint: die supersnelle (zie testresultaten hierboven) 256mb Sandisk ultra II moet ik dus kwijt ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Mooody op 17-02-2004 18:03 ]

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Mooooody schreef op 17 februari 2004 @ 18:01:
ik kom er net achter dat 256mb niet voldoende is...ik heb namelijk sowieso 350mb aan data die ik altijd mee wil nemen (i.v.m. school) 8)7

dus ik ga maar eens op zoek naar een 512mb kaartje....iemand suggesties?

hint: die supersnelle (zie testresultaten hierboven) 256mb Sandisk ultra II moet ik dus kwijt ;)
Panasonic, Lexar of Simpletech. Die drie merken. Al moet ik erbij zeggen dat ik pas 1 Simpletechkaartje ooit getest heb gezien, dus ik kan niet zeker zeggen dat die altijd een Panasonic chip hebben.

Overigens wil ik wel een Lexar 128 Mb ruilen tegen jouw 256mb Sandisk Ultra II, (doe maar wat research op die Panasonic kaartjes, bijna nergens te koop en een klap duurder dan de Sandisks ;) ). Mail me op:

code:
1
toafc@yahoo.com

Alors.

• Mooody

Mooody

elmoody

Stereotomy schreef op 17 februari 2004 @ 18:11:
[...]

Panasonic, Lexar of Simpletech. Die drie merken. Al moet ik erbij zeggen dat ik pas 1 Simpletechkaartje ooit getest heb gezien, dus ik kan niet zeker zeggen dat die altijd een Panasonic chip hebben.

Overigens wil ik wel een Lexar 128 Mb ruilen tegen jouw 256mb Sandisk Ultra II, (doe maar wat research op die Panasonic kaartjes, bijna nergens te koop en een klap duurder dan de Sandisks ;) ). Mail me op:

code:
1
toafc@yahoo.com
euh, mijn kaartje was toch echt 119 euro in de winkel ;)

op internet iets goedkoper, maar toch
http://www.tweakers.net/pricewatch/69533

ruilen met een 128mb kaart zit er niet in...
ik denk dat ik hem moet verkopen aan iemand die hem voor zijn digicam gaat gebruiken, daar komt een ultra II het best tot zijn recht....

[ Voor 10% gewijzigd door Mooody op 17-02-2004 18:35 ]

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik wil hem ook voor mijn Minolta gebruiken.... in mijn Palm gaat ie alleen als ik de foto's groot wil zien. :)

Alors.

• Mooody

Mooody

elmoody

als je hem wil kopen, mag je me mailen....
verder kunnen we er hier beter niet over praten, want da ma nie :)

• Ibbelz
Weet iemand trouwens of er een GBA emulator bestaat voor de Palm? Ik kan wel een paar gewone GB emulators vinden maarja die supporten dus geen GBA. Voor Pocket PC heb je pocketsnes dat schijnt prima te werken, is er ook zo iets voor Palm?

Btw ik weet niet of requests voor emulators hier illegaal zijn (ik dacht alleen Roms), maar als dit het geval is mag deze post weg.

[ Voor 13% gewijzigd door Ibbelz op 17-02-2004 19:08 ]

• Mooody

Mooody

elmoody

er is niets illegaals aan een emulator en ook niet aan roms...
super mario land 2 spelen op je Palm wanneer je het origineel niet hebt, is dat weer wel ;)

volgens mij bestaat er nog geen GBA emulator...

kijk anders ff op deze site...daar staan alle mogelijke emulatoren en roms (hardstikke legaal, als je het origineel zelf maar hebt)

[ Voor 5% gewijzigd door Mooody op 17-02-2004 19:20 ]

• Ibbelz
Mooooody schreef op 17 februari 2004 @ 19:20:
er is niets illegaals aan een emulator en ook niet aan roms...
super mario land 2 spelen op je Palm wanneer je het origineel niet hebt, is dat weer wel ;)

volgens mij bestaat er nog geen GBA emulator...

kijk anders ff op deze site...daar staan alle mogelijke emulatoren en roms (hardstikke legaal, als je het origineel zelf maar hebt)
Ligt het aan mij of zie ik op die site die je geeft geen enkele emu voor palm OS. :?

• Mooody

Mooody

elmoody

Ibbelz schreef op 17 februari 2004 @ 20:06:
[...]

Ligt het aan mij of zie ik op die site die je geeft geen enkele emu voor palm OS. :?
ow, naja...Liberty kun je zelf toch wel vinden? :)
er staan iig wel een boel roms op...

[ Voor 8% gewijzigd door Mooody op 17-02-2004 20:14 ]

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Stereotomy schreef op 17 februari 2004 @ 15:55:
[...]

Jup. Kijk eens bij Card Info (programma) op je T3, wat voor Chip erin zit? Denk Toshiba. :)
Sandisk.
Maargoed heb het kaartje gehad van een goeie vriend. File transfers gaan via pcmcia in de laptop das dus lekker snel.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Er is een review van TomTom Navigator voor PalmOS verschenen bij PDAFrance.com. Ze zijn daar positief net zoals de versie op de PocketPC, met uitzondering dat er geen eigen POI's ingevoerd kunnen worden.

Vertalinkje (Klik hier):
More :

Intuitive and pleasant interface
Navigation mode conceived well and very ergonomic
Reasonable price
Guided turn
Navigation towards the closest POI
Roads of provided Europe
Chart SD 256Mo provided with chart of France pre-installed

Less :

No the management of the stages
No the cutting of charts
No the possibility of creating its points of personal interests
Impossibility of making a route with horse on several charts
Slowness of search for address with large charts (France...)
Impossibility of using external POI
Compatible only with Palm Tungsten T3 and Paln Tungsten C and not with Palm Tungsten T1 and T2 as well as Sony Clie.
No the Demonstration mode
No the possibility of choosing the type of calculation for the route (with fastest only, and misses with shortest)
Impossibility of using the contacts of the PDA
Impossible to say that one does not want a road quite precise for the alternatives and let us stop.
Chart SD obligatory and used by the software

Conclusion :

For its bearing, awaited, on Palm OS, from its software TomTom Navigator, TomTom does not disappoint us and delivers to us, faithful to its practices, a well thought software, very ergonomic and easy to use. One will regret certain missing important functionalities like the addition of external points of interest and especially the absence of compatibility with Clié of Sony.

[ Voor 6% gewijzigd door Stereotomy op 17-02-2004 23:13 ]

Alors.

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:15
Goh... ik heb de afgelopen dagen toch flink zitten twijfelen of ik eventueel een PDA voor mezelf ging kopen (en ik was aan het twijfelen OF ik wel een PDA nodig had...) maar waar ik wel zeker van was ALS ik een PDA ging kopen, dat was dat het een Ipaq 4150 moest gaan worden. Want: PPC 2003, lekker makkelijk, divx kijken, WLAN en TT2 kan erop.

Maar na een tijdje lezen hier op GoT blijkt de T3 vrijwel alle van deze functies ook aan te kunnen, en sommige zelfs beter... ik ben nu serieus gaan twijfelen of ik een T3 moet nemen of een 4150. Het enige nadeel wat (mij betreft) de T3 heeft is dat het geen geintegreerde WLAN kaart heeft, dat is toch eigenlijk wel een must voor mij...

Voordeel is natuurlijk het veel grotere scherm, en dat de T3 nog een stuk goedkoper is ook. Maar draait TT2 wel goed op de T3?

Nu heb ik dus 2 punten om over te twijfelen: 1. Heb ik een PDA nodig, en wat is het praktische nut ervan? 2. moet het een 4150 of een T3 worden?

argh dit is niet makkelijk :P

Join het GoT Pulse-Team!

• Mooody

Mooody

elmoody

DenMan schreef op 18 februari 2004 @ 00:10:
Het enige nadeel wat (mij betreft) de T3 heeft is dat het geen geintegreerde WLAN kaart heeft, dat is toch eigenlijk wel een must voor mij...
Sandisk SD W-lan kaart kost 100/125 euro
en deze heeft ook nog eens 128mb geheugen dacht ik...

Tomtom draait prima op de T3....heb hier het bewijs :)

[ Voor 8% gewijzigd door Mooody op 18-02-2004 00:33 ]

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

DenMan schreef op 18 februari 2004 @ 00:10:
Goh... ik heb de afgelopen dagen toch flink zitten twijfelen of ik eventueel een PDA voor mezelf ging kopen (en ik was aan het twijfelen OF ik wel een PDA nodig had...) maar waar ik wel zeker van was ALS ik een PDA ging kopen, dat was dat het een Ipaq 4150 moest gaan worden. Want: PPC 2003, lekker makkelijk, divx kijken, WLAN en TT2 kan erop.

Maar na een tijdje lezen hier op GoT blijkt de T3 vrijwel alle van deze functies ook aan te kunnen, en sommige zelfs beter... ik ben nu serieus gaan twijfelen of ik een T3 moet nemen of een 4150. Het enige nadeel wat (mij betreft) de T3 heeft is dat het geen geintegreerde WLAN kaart heeft, dat is toch eigenlijk wel een must voor mij...

Voordeel is natuurlijk het veel grotere scherm, en dat de T3 nog een stuk goedkoper is ook. Maar draait TT2 wel goed op de T3?

Nu heb ik dus 2 punten om over te twijfelen: 1. Heb ik een PDA nodig, en wat is het praktische nut ervan? 2. moet het een 4150 of een T3 worden?

argh dit is niet makkelijk :P
Geloof me, dat DivX kijken gaat je de neus uithangen na een maand ermee gespeeld te hebben. PocketPC, dan wel PalmOS. En PalmOS heeft nog wel een fysiek groter scherm en een hogere resolutie. Maar dat terzijde.

Afbeeldingslocatie: http://www.palmclub.nl/reviews/software/mapsonic/animatie.gif

Mapsonic van ViaMichelin gaat binnen een paar dagen een grote update voeren op haar product: 3D view en night view behoren dan ook tot de mogelijkheden. Mijns inziens ligt het verschil tussen TTN voor PalmOS en Mapsonic voor PalmOS heel dicht bij elkaar dan, dus wat mij betreft raad ik je ook aan naar Mapsonic te kijken. Doel is toch gemakkelijk van A naar B te gaan?

Afbeeldingslocatie: http://www.pcboy.com.tw/~brad/atbuy/TH55/TH55-B-05-atbuy.jpg

Zoals je weet draait TomTom voorlopig alleen op de Tungsten|T3. Kijk je eenmaal naar Mapsonic (zie review en thread van de Palmclub), dan komt ook de Sony TH55 in beeld: [rml][ PDA] Sony PEG-TH55[/rml] , welke een even goed en groot scherm heeft als de Palm T3 maar met Wifi en Bluetooth, precies wat je wil. Beat-it verwacht dat de prijs rond de 350 EUR wordt (bron: zie Palmclub thread). Nadeel is dat de TH55 alleen met een (hele goeie) viewer komt voor .doc, .xls, .pdf files. Geen documents to go dus. Maargoed, je moet dan behoorlijk goeie argumenten hebben om dan nog voor de iPaq 4150 te gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Stereotomy op 18-02-2004 00:44 ]

Alors.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Mooooody schreef op 18 februari 2004 @ 00:32:
[...]

Sandisk SD W-lan kaart kost 100/125 euro
en deze heeft ook nog eens 128mb geheugen dacht ik...

Tomtom draait prima op de T3....heb hier het bewijs :)
Er zijn nog ***GEEN*** WLAN SDIO kaarten beschikbaar voor PalmOS. :)

En cool @ Mooooody, leuk, die contacten! :)

Alors.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:17
Telkens als ik naar de naam van dit topic kijk wordt ik verward. :P
Palm is toch gewoon een Amerikaans merk?
Waar hebben ze die naam van dit model vandaan?

Tungsten (of losgeschreven tung sten) betekent in het Zweeds namelijk zware steen en dat is deze PDA nou niet bepaald lijkt me :D

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Denman
Nou die Sony TH55 ziet er ook wel erg mooi uit moet ik zeggen... en dat ie WLAN aan boord heeft is natuurlijk helemaal super :)

Maar kan ik op deze PDA ook gemakkelijk (goede) navigatie software draaien? En is de interface voor mij (nog nooit met Palm gewerkt) makkelijk om onder de knie te krijgen?

Ik was al onder de indruk van de T3 maar ik moet zeggen dat deze Sony er ook zeer indrukwekkend uitziet! zowel qua specs als uiterlijk...

Join het GoT Pulse-Team!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

-ScuL- schreef op 18 februari 2004 @ 00:45:
Telkens als ik naar de naam van dit topic kijk wordt ik verward. :P
Palm is toch gewoon een Amerikaans merk?
Waar hebben ze die naam van dit model vandaan?

Tungsten (of losgeschreven tung sten) betekent in het Zweeds namelijk zware steen en dat is deze PDA nou niet bepaald lijkt me :D
Tungsten = Wolfraam, dat spul in je gloeilamp. ;)
Nou die Sony TH55 ziet er ook wel erg mooi uit moet ik zeggen... en dat ie WLAN aan boord heeft is natuurlijk helemaal super

Maar kan ik op deze PDA ook gemakkelijk (goede) navigatie software draaien? En is de interface voor mij (nog nooit met Palm gewerkt) makkelijk om onder de knie te krijgen?

Ik was al onder de indruk van de T3 maar ik moet zeggen dat deze Sony er ook zeer indrukwekkend uitziet! zowel qua specs als uiterlijk...
De beste navigatiesoftware voor de Sony Clié TH55 is dan Mapsonic. o.a. te koop bij www.pdashop.nl. Kijk naar de review op www.palmclub.nl en hou de nieuwssites in de gaten voor de 3D view update en de night view update. Kijk ook even in de Mapsonic thread op de Palmclub of Mapsonic het volledige scherm van de Sony support, dat ben ik namelijk vergeten.

Windows Mobile's GUI is gebaseerd op de Desktop. Als je wat vaker werkt met een PDA zul je merken dat een PDA overduidelijk GEEN Desktop is in gebruik. Het is dan voor mij ook niet duidelijk waarom er dan ook per se een Desktop GUI in moet zitten. Als de standaard Launcher je niet bevalt, zijn er veel 3rd party launchers beschikbaar zoals ZLauncher of LauncherX. Desnoods gooi je er een WinXP skin op. :+ Ik zag laatst Wim Duisenberg op TV met een Tungsten - als hij het kan, moet jij het toch ook kunnen?

Tip: ga naar de mediamarkt en probeer het uit. Je zult zien dat Windows Mobile veel en veel meer kleurtjes en frutseltjes bevat, maar als je eenmaal bezig bent zul je het waarderen dat je met PalmOS veel frutseltjes er later zelf in kan doen, en dat alle programma's veel kleiner zijn, zodat het geheel veel sneller en intuitiever werkt.

Wat Microsoft wil is precies dit: mooi Microsoft logo'tje erop, zelfde lettertype, zelfde kleur.... herkenbaar voor mensen. Maar is het ook beter?

http://www.brighthand.com...ice_comparison?site=Learn
Most people assume that Pocket Word and Pocket Excel on a Pocket PC handles Microsoft Word and Excel documents better than a third-party application, such as DataViz's Documents To Go, on a Palm Powered handheld. After all, Microsoft makes both products so naturally it should be more consistent, and more compatible. But in a recent hands-on study conducted by Brighthand, we found that a Palm handheld with Documents To Go does a significantly better job of handling Word and Excel documents than does a Pocket PC using Pocket Word and Pocket Excel. Surprised? So were we.

[ Voor 29% gewijzigd door Stereotomy op 18-02-2004 00:56 ]

Alors.

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik ben op het moment bezig met een site over Palm software. Mijn huidige vorderingen zijn te zien op http://home.student.utwente.nl/n.f.kruizinga/palm/ . Ik denk dat hier voor de huidige bezitters van een moderne Palm of voor mensen die er misschien een aan willen schaffen best interessante informatie staat al, ook al is het nog lang niet af.

• Denman
Stereotomy schreef op 18 februari 2004 @ 00:51:
[...]

Tungsten = Wolfraam, dat spul in je gloeilamp. ;)

[...]

De beste navigatiesoftware voor de Sony Clié TH55 is dan Mapsonic. o.a. te koop bij www.pdashop.nl. Kijk naar de review op www.palmclub.nl en hou de nieuwssites in de gaten voor de 3D view update en de night view update. Kijk ook even in de Mapsonic thread op de Palmclub of Mapsonic het volledige scherm van de Sony support, dat ben ik namelijk vergeten.

Windows Mobile's GUI is gebaseerd op de Desktop. Als je wat vaker werkt met een PDA zul je merken dat een PDA overduidelijk GEEN Desktop is in gebruik. Het is dan voor mij ook niet duidelijk waarom er dan ook per se een Desktop GUI in moet zitten. Als de standaard Launcher je niet bevalt, zijn er veel 3rd party launchers beschikbaar zoals ZLauncher of LauncherX. Desnoods gooi je er een WinXP skin op. :+ Ik zag laatst Wim Duisenberg op TV met een Tungsten - als hij het kan, moet jij het toch ook kunnen?

Tip: ga naar de mediamarkt en probeer het uit. Je zult zien dat Windows Mobile veel en veel meer kleurtjes en frutseltjes bevat, maar als je eenmaal bezig bent zul je het waarderen dat je met PalmOS veel frutseltjes er later zelf in kan doen, en dat alle programma's veel kleiner zijn, zodat het geheel veel sneller en intuitiever werkt.

Wat Microsoft wil is precies dit: mooi Microsoft logo'tje erop, zelfde lettertype, zelfde kleur.... herkenbaar voor mensen. Maar is het ook beter?

http://www.brighthand.com...ice_comparison?site=Learn

[...]
Daar heb je wel gelijk in. Ik heb zelf ook niks met al die vrolijke kleuren en frutseltjes. Dat maakt me ook geen zak uit eigenlijk. Al zou ik het wel lekker vinden om af en toe in m'n bed of op de bank (of op een willekeurige plek waar Wifi beschikbaar is) ff op MSN in te loggen om wat te chatten. Email moet geen probleem zijn want dat kan met beide OS'en volgens mij?

Voor zover ik kan bedenken is dit het enige nadeel van PalmOS. Het voordeel van de T3 t.o.v. de TH55 is dan weer dat de T3 landscape ondersteunt en dat schijnt met browsen wel weer erg fijn te zijn.

Zucht dacht ik er een beetje uit te zijn, wordt het me weer flink moeilijk gemaakt. Hetgene wat ik eigenlijk wil is: Email, internetten, wifi en een goed navigatiesysteem (hoeft natuurlijk geen TT2 te zijn) En eventueel nog MSN. Ik dacht dat ik er met de 4150 wel zou zijn dan, maar nu begin ik weer zwaar te twijfelen aan de TH55 of de T3. Ik vind tot nu toe de TH55 wel erg gaaf... heeft ook alles aan boord maar twijfel nog een beetje aan PalmOS :P

Join het GoT Pulse-Team!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Grappig, hoe je zegt te twijfelen maar geen praktische dingen aangeeft. Dat zegt wat over wat voor soort twijfel het is, niet? ;)

Voor een MSN kloon (want op Palm heet MSN natuurlijk geen MSN ;) ) kijk naar VeriChat (gebruik ik) of Chatopus.

Voor e-mail krijg je bij de Tungsten Versamail, en bij de Clie Cliemail. Beide voldoen, maar ik gebruik zelf Snappermail. Ik ben koppig. :)

Wat je zegt met dat landscape browsen heb je gelijk in, dat kan de Clie helaas (nog) niet. Maar hoe dan ook is browsen op 320x480 van PalmOS leuker dan 240x320 van de iPaq 4150. 4x zo weinig scrollen. :D

Succes met je keuze.

[ Voor 15% gewijzigd door Stereotomy op 18-02-2004 01:21 ]

Alors.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Nikel schreef op 18 februari 2004 @ 01:09:
Ik ben op het moment bezig met een site over Palm software. Mijn huidige vorderingen zijn te zien op http://home.student.utwente.nl/n.f.kruizinga/palm/ . Ik denk dat hier voor de huidige bezitters van een moderne Palm of voor mensen die er misschien een aan willen schaffen best interessante informatie staat al, ook al is het nog lang niet af.
Oe, mooi. Zou je dit ook op www.palmclub.nl/forums willen zetten, ajb? Wordt daar wel gewardeerd denk ik, goede beginnersinfo! :Y)

Alors.

• Mooody

Mooody

elmoody

Stereotomy schreef op 18 februari 2004 @ 00:42:
[...]

Er zijn nog ***GEEN*** WLAN SDIO kaarten beschikbaar voor PalmOS. :)
http://shop.brando.com.hk/sandisksdwifi.php

op zich is het een kleine moeite OS5 voor deze kaart klaar te maken :)

• brummers
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:47
Hoi,
weet iemand nog manieren om de tungsten t3 aantesluiten op de autoradio voor afspelen van mp3's.
ik heb dit al wel gevonden http://www.mptronix.com
maar is een beetje duur en in nederland heb ik nog geen dealer gevonden.

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

brummer schreef op 18 februari 2004 @ 10:22:
Hoi,
weet iemand nog manieren om de tungsten t3 aantesluiten op de autoradio voor afspelen van mp3's.
Car charger + lineout van je pda verbinden met elke mogelijke line in? Dat is de goedkoopste oplossing. Dan moet je autoradio echter wel een line in hebben. Nougoed daar hebben ze die FM transmitters of die casettebandjes voor.

• brummers
ehmm ja eerder kon ik nog via zo's cassettebandje het spul aansluiten nu met die cd speler niet meer.

dan de handleiding van de autoradio even opzoeken of ie een line in heeft.
thanks

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen

Verwijderd

Mooooody schreef op 18 februari 2004 @ 10:01:
[...]

Ze zijn er wel, maar de drivers niet :)
Hoi,
Je kunt bij de Mediamarkt een bandje kopen waar een snoertje uitkomt die je op de 3.5" output kunt aansluiten.
Of je moet een illegale FM Transmitter kopen :) (weet niet waar)

Maar zoals ik net pas zie na je laatste bericht werkt dat bandje dus niet meer voor je. :(
FM Transmitter zoeken dus ;) (zijn niet heel duur volgens mij)

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 17:07

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Hoi,
Wat ís dat precies? Er zit een harddisk in, een line-in, etc. maar wat doet het nu precies :?

Verwijderd

Vergelijk het met een cd wisselaar in je auto die je via je PDA kunt besturen :)

• brummers
je zet via je pc je mp3's op dat ding

en dan via bluetooth of via een kabel kun je vanaf je pda dat ding regelen.
playlist aanmaken een winamp heb je dan op je pda en dat ding zend dat uit via fm naar je autoradio.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Mooooody schreef op 18 februari 2004 @ 10:01:
[...]

:'( jongens, daar zijn ze al sinds Q1 2003 mee bezig.... eerst voor PalmOS 5.0, toen 5.1 en toen 5.2 etc. etc. maar halverwege dit jaar komt 'ie echt uit hoor.

:/

Alors.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Stereotomy schreef op 18 februari 2004 @ 17:59:
[...]

:'( jongens, daar zijn ze al sinds Q1 2003 mee bezig.... eerst voor PalmOS 5.0, toen 5.1 en toen 5.2 etc. etc. maar halverwege dit jaar komt 'ie echt uit hoor.

:/
Voor palmOS 6 :+

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Eh nee, PalmOS Garnet is de bedoeling.... (OS5) en ik verwacht met de native code voor Wifi dat het een stuk sneller gaat voor PalmOS Cobalt (OS6).

Alors.

• Mooody

Mooody

elmoody

Ik heb mijn T3 precies 2 dagen gehad, toen ik erachter kwam dat dit niet de PDA voor mij is. Vandaag heb ik 'm retourgezonden naar de winkel....

Wrom :?

Nou....

- Een volledig opgeladen accu gaat dusdanig kort mee, dat hij niet een volledige werkdag meegaat. Dit is zeker een vereiste voor mij. Ik ben student grafische vormgeving en ik laat klanten de voortgang vab gemaakte logo's en pagina's op mijn PDA zien. Als ik me druk moet maken of ik de dag wel doorkom op een acculading, heb ik daar geen 400 euro voor over....

- Omdat ik hem dagelijks ga gebruiken, moet hij tegen een stootje kunnen. De T3 gaf mij dit gevoel onvoldoende. Door het schuivingsmechanisme voelt hij niet stevig aan en rammelt hij tijdens gebruik. Wel denk ik dat het mechanisme duurzaak is, dus op zich zal er niets afbreken na een tijdje. Ik heb er gewoon zelf geen goed gevoel over...

Op zich heb ik wel 400 euro over voor een goede PDA, maar de T3 is dit voor mij duidelijk niet...
Ik denk dat ik wacht op een goede Sony of de T4....ik blijf in ieder geval zeker bij Palm :)

[ Voor 26% gewijzigd door Mooody op 19-02-2004 17:56 ]

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-06 10:03
Misschien stomme vraag maar goed:
'k Heb een Tungsten T3 besteld vanuit Amerika. Bij m'n digicam die 'k ook vanuit de USA had besteld, zat een adapter die ook geschikt was voor Europa (moest alleen een verloopstekker op).
Hoe zit het bij de Tungsten? Is een verloopstekkertje afdoende, of moet ik een voltage-convertor hebben?

Sowieso heb ik al een miniSync cable van Boxwave besteld (met een wall-adapter), zodat ik die gewoon kan gebruiken, maar het duurt nog wel ff voordat ie binnen is.
Zaterdag kan ik echter al m'n Tungsten ophalen. 'k Weet dus niet hoe lang ik nog moet wachten...

Of is het evt. ook mogelijk om in de tussentijd een goedkoop oud Palm kabeltje halen, omdat het een universele stekker is die op de T3 zit?

Enlighten me!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

eduardtee schreef op 19 februari 2004 @ 18:14:
Misschien stomme vraag maar goed:
'k Heb een Tungsten T3 besteld vanuit Amerika. Bij m'n digicam die 'k ook vanuit de USA had besteld, zat een adapter die ook geschikt was voor Europa (moest alleen een verloopstekker op).
Hoe zit het bij de Tungsten? Is een verloopstekkertje afdoende, of moet ik een voltage-convertor hebben?

Sowieso heb ik al een miniSync cable van Boxwave besteld (met een wall-adapter), zodat ik die gewoon kan gebruiken, maar het duurt nog wel ff voordat ie binnen is.
Zaterdag kan ik echter al m'n Tungsten ophalen. 'k Weet dus niet hoe lang ik nog moet wachten...

Of is het evt. ook mogelijk om in de tussentijd een goedkoop oud Palm kabeltje halen, omdat het een universele stekker is die op de T3 zit?

Enlighten me!
Adapter is 110V-230V.

Alors.

• eduardtee
En dat betekent? Sorry, ben niet zo thuis in de voltage-range... In NL hebben we 220-230? Dus het gaat gewoon lukken?

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

eduardtee schreef op 19 februari 2004 @ 18:22:
En dat betekent? Sorry, ben niet zo thuis in de voltage-range... In NL hebben we 220-230? Dus het gaat gewoon lukken?
Sorry, ja, dat klopt. Als het goed is heeft Palm zelf ook allemaal verloopstukjes meegeleverd, dus dolle pret in zowel Azië, de VS als Europa.

Alors.

• eduardtee
Dan ben ik weer helemaal gelukkig...
'k Heb een NR70V gehad, ben overstapt op een HP 2210 (die ik nu nog gebruik) en nu weer een Tungsten T3.
'k Wil die laatste twee even naast elkaar gebruiken om voor mezelf nu eens en voor altijd te bepalen wat nu prettiger werk voor mij: Palm of Pocket PC.

Er zijn zoveel slechte verhalen over de accu van de T3, maar ik denk dat dat heel erg aan je referentiekader ligt. Ik ben nu dus een PPC device gewend. En die hebben over het algemeen ook geen lange levensduur. Dus 'k ben benieuwd wie het langer uithoudt ;) Grootste nadeel van PPC vind ik tot nu toe dat ie af en toe vastloopt, zonder verklaring en dat ie soms heel traag reageert (bijv. als ik 'm aanzet en vervolgens het start-menu open)... Maar voor de rest werkt PPC op zich niet slecht...

Verder ben ik voor wat betreft die T3 eigenlijk ook op zoek naar een case die ik tegelijkertijd kan gebruiken als portemonnee waarin ik dan een aantal pasjes (pinpas, cc, naamkaartjes) en wat briefgeld in kan bewaren.
En dan liever niet zo'n case met een ritssluiting die veel groter is dan je device. 't Liefst eentje die qua afmetingen overeenkomt het de T3...

Ik heb al wat rondgezocht (o.a. op de Brighthand forums) en ben toen bij Vaja beland. Maar dat vind ik zelf wat te prijzig.
Vervolgens ook wat info over pdAir cases gelezen, maar geen goeie foto's kunnen vinden over die money-pocket zoals ze het noemen (ook niet bij Brando)...

Iemand een ideetje?

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

eduardtee schreef op 19 februari 2004 @ 18:31:

Er zijn zoveel slechte verhalen over de accu van de T3, maar ik denk dat dat heel erg aan je referentiekader ligt. Ik ben nu dus een PPC device gewend. En die hebben over het algemeen ook geen lange levensduur. Dus 'k ben benieuwd wie het langer uithoudt ;) Grootste nadeel van PPC vind ik tot nu toe dat ie af en toe vastloopt, zonder verklaring en dat ie soms heel traag reageert (bijv. als ik 'm aanzet en vervolgens het start-menu open)... Maar voor de rest werkt PPC op zich niet slecht...
Ik was ook een pcc fan en heb ook altijd ppc gebruikt (3870/3970) en in comparision tot de pcc's zal de batterijtijd je niet tegenvallen.

Ik ben nog steeds op zoek naar een hardcase voor mijn t3. Liefst geen kunststof en zo compact mogelijk.

• eduardtee
Nou, toch ff melden.
Ik heb 'm binnen. Door een freak-accident (ik ontmoet diegene die zaterdag de T3 aan me zou geven bij toeval in de KFC, op de dag dat ze terug kwam en ze had 'm nog bij zich ook!) heb ik nu dus wel de T3, alleen heeft zij de kabel + CD nog in bezit.
Zit nog 25% accu in.

Nu vraagje: als die accu helemaal leeg is: wat gebeurt er dan? Bij PPC is het zo dat al je data weg is. Hoe zit dat ook alweer bij Palm's? Heb er wel eentje gehad i.h. verleden, maar heb nooit een accu helemaal leeg laten lopen.

En zou ik evt een laadkabel of een cradle v.e. oude Palm (III of V) kunnen gebruiken om die T3 op te laden? Heb vandaag pas m'n spulletjes besteld, dus vandaar...

EDIT: Oh ja: ik ben trouwens geen PPC-fan of zoiets, maar ik wilde na die NR70V toch proberen hoe het PPC werkte. Op zich werkt het ook wel, alleen de nadelen die ik hier eerder heb genoemd zijn soms vervelend.
Op dit moment verheerlijk ik in mijn gedachten alleen het Palm systeem. En als ik ze nu dus ff naast elkaar gebruik, kan ik tenminste een goed oordeel vellen over beide OS-jes...

Verder merk ik op dat als ie volledig is uitgeschoven, dat er een beetje speling zit. Oftewel, ik kan de onderkant (of bovenkant, het is maar net welk deel je beweegt) een beetje heen en weer bewegen (links -> rechts). Is dit normaal, of was het kopen v.e. open-box item geen goed idee? Het is niet veel speling, maar toch. Hij zit niet volledig strak...

[ Voor 40% gewijzigd door eduardtee op 20-02-2004 00:08 ]

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Eduard, je T3 kapt er automatisch mee als de batterij op 10% of lager staat. Dan zou hij nog ongeveer een week of twee kunnen uithouden voordat al je gegevens verdwijnen. Nog nooit problemen mee gehad dus.

Alors.

• eduardtee
Thanks... dan ben ik ook weer blij ;) Zaterdag krijg ik wel die adapter, maar ik dacht "toch ff vragen"...

Maar sowieso maakt het niets uit (geloof ik). 'k Heb er nl. zelf nog niets op gezet, of ingevoerd. Dus alles zou dan weer vanuit de ROM geladen worden, geloof ik...

Kent iemand het speling/kraak probleem dat ik hierboven heb geschetst?

• breinonline
  • Laatst online: 06:35

breinonline

Are you afraid to be known?

De speling is normaal. En wees niet bang, het uitschuifmechanisme schijnt uitgebreid getest te zijn. Het gaat langer mee dan dat jij ooit zult in- en uitschuiven :)

Mocht de accu echt leeg zijn en je laad de boel weer op, dan krijg je inderdaad de orignele instellingen uit het ROM terug.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• eduardtee
Thanks. Ik had de vraag ook op pdaclub.nl uitgezet en kreeg daar hetzelfde antwoord als dat jij gaf. Maar toch bedankt voor de moeite.

Nu nog ff wachten op al m'n accessoires ;)

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

Ik ben een beetje aan het knoeien met bluetooth en de T3, ik wil het internet op met de t3, maar het wil me maar niet lukken :(

verschillende foutmeldingen al gehad, eerst miste die een PPP, en nu een DNS, ik heb geen idee meer hoe het nu moet, heb al zoveel manieren geprobeert.

enkele probeersels:
alleen bluetooth serial port op auto en directe kabel verbinding tussen 2 pc's, internet sharing aan op de netwerkverbinding naar buiten. ==> geen DNS
als ik de DNS statisch heb ingesteld:(web pro: DNS lookup timed out. Please check coverage, and try again. [comm.8])
als ik de DNS op laat vragen krijgt hij er geen.

internet sharing aangezet en de Network Acsess service aangezet gaf ook verschillende foutmeldingen :(

heeft iemand het al voor elkaar om via bluetooth te internetten? zo ja hoe is dat gelukt?

ow voor bluetooth op de pc heb ik een MSI bluetooth dongle.

• Br@m
  • Niet online
Sinds kort ben ik in het bezit van de Palm T3, en nu wil ik er navigatie op hebben. Ik zou willen weten of er zijn die ervaring hebben met perfectpassenger. Binnenkort komt ook TomTom uit voor de T3. Maar daar zal nog geen ervaringen van zijn denk ik.

Ik heb hier al gezocht, maar niks te vinden bijna. En op het forum van de Palmclub kom ik niet op, denk een dipje...

Dus ik weet effe niet of ik beter kan wachten op TT of toch die Perfectpassenger kopen. :)

[edit]
Ik kan inmiddels op het forum van de Palmclub komen, en heb het één en ander gevonden. Maar ik denk dat ik toch maar effe wacht op TT.

[ Voor 14% gewijzigd door Br@m op 20-02-2004 19:44 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Solomo schreef op 20 februari 2004 @ 18:07:
Ik ben een beetje aan het knoeien met bluetooth en de T3, ik wil het internet op met de t3, maar het wil me maar niet lukken :(

verschillende foutmeldingen al gehad, eerst miste die een PPP, en nu een DNS, ik heb geen idee meer hoe het nu moet, heb al zoveel manieren geprobeert.

enkele probeersels:
alleen bluetooth serial port op auto en directe kabel verbinding tussen 2 pc's, internet sharing aan op de netwerkverbinding naar buiten. ==> geen DNS
als ik de DNS statisch heb ingesteld:(web pro: DNS lookup timed out. Please check coverage, and try again. [comm.8])
als ik de DNS op laat vragen krijgt hij er geen.

internet sharing aangezet en de Network Acsess service aangezet gaf ook verschillende foutmeldingen :(

heeft iemand het al voor elkaar om via bluetooth te internetten? zo ja hoe is dat gelukt?

ow voor bluetooth op de pc heb ik een MSI bluetooth dongle.
Op http://www.whizoo.com/bt_setup/ staat een recept...

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Solomo schreef op 20 februari 2004 @ 18:07:
Waarom bespaar je geen tijd en ben je op de Palmclub gaan kijken?

http://www.palmclub.nl/tips/draadloos_internet/

Ik had binnen 15 minuten draadloos internet op mijn Palm via BT. :Y)

Alors.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Br@m schreef op 20 februari 2004 @ 18:21:
Sinds kort ben ik in het bezit van de Palm T3, en nu wil ik er navigatie op hebben. Ik zou willen weten of er zijn die ervaring hebben met perfectpassenger. Binnenkort komt ook TomTom uit voor de T3. Maar daar zal nog geen ervaringen van zijn denk ik.

Ik heb hier al gezocht, maar niks te vinden bijna. En op het forum van de Palmclub kom ik niet op, denk een dipje...

Dus ik weet effe niet of ik beter kan wachten op TT of toch die Perfectpassenger kopen. :)

[edit]
Ik kan inmiddels op het forum van de Palmclub komen, en heb het één en ander gevonden. Maar ik denk dat ik toch maar effe wacht op TT.
Perfectpassenger is een marketingtruc voor Digimap. Zoek op die naam maar eens op de Palmclub en huiver. :)

Alors.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Van CNet.com, een mooie objectieve vergelijking tussen PalmOS en PPC.

http://reviews.cnet.com/4520-3127_7-5120845.html

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/rev/ft/pdapf/winner_final.gif

En de winnaar is..... :Y) (niet naar het plaatje kijken :D )

Alors.

• solomo
  • Niet online

solomo

.....huh?

Stereotomy schreef op 20 februari 2004 @ 23:42:
[...]

Waarom bespaar je geen tijd en ben je op de Palmclub gaan kijken?

http://www.palmclub.nl/tips/draadloos_internet/

Ik had binnen 15 minuten draadloos internet op mijn Palm via BT. :Y)
Bedankt :)

eindelijk iets dat werkt :), bestwel veel gezocht, maar alleen dingen die niet werken gevonden. Helemaal vergeten om op de sites die hier wel vaker genoemd worden voor andere dingen te kijken :o

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

MaDLiVe schreef op 19 februari 2004 @ 23:00:
[...]

Ik was ook een pcc fan en heb ook altijd ppc gebruikt (3870/3970) en in comparision tot de pcc's zal de batterijtijd je niet tegenvallen.

Ik ben nog steeds op zoek naar een hardcase voor mijn t3. Liefst geen kunststof en zo compact mogelijk.
Proporta. Zie ook Palmclub review. Enige mogelijkheid, aangezien de Palm Hardcase van plastic is gemaakt. Heb hem voor mijn TT en ben uiterst tevreden.

Alors.

• eduardtee
Nou, 'k heb m'n adapter + cradle nu ook eindelijk binnen, maar helaas kan ik 'm nog niet opladen.
Het is nl. een adapter met de volgende gegevens:
- Input 120V, 60 Hz, 10W

Wat voor convertor heb ik nu nodig, waar kan ik 'm kopen en hoeveel kost dit ongeveer?
Ik heb wel iets gelezen over voltage en/of frequentie convertors, maar ik weet nu nog steeds niet wat in dit geval noodzakelijk is.

'k Hoef echt alleen het minimale noodzakelijke om 't te laten werken...

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

eduardtee schreef op 22 februari 2004 @ 03:17:
Nou, 'k heb m'n adapter + cradle nu ook eindelijk binnen, maar helaas kan ik 'm nog niet opladen.
Het is nl. een adapter met de volgende gegevens:
- Input 120V, 60 Hz, 10W

Wat voor convertor heb ik nu nodig, waar kan ik 'm kopen en hoeveel kost dit ongeveer?
Ik heb wel iets gelezen over voltage en/of frequentie convertors, maar ik weet nu nog steeds niet wat in dit geval noodzakelijk is.

'k Hoef echt alleen het minimale noodzakelijke om 't te laten werken...
wtf... input 120V? Niet 110-230V? Ik dacht dat die adapters bijna standaard waren... hmm... misschien worden die alleen in Europa geleverd, maar dat is op zich ook weer niet logisch.

Het beste is dat je de adapter even naar de elektronicaboer meeneemt, die kan dan inderdaad bevestigen als dat alleen 120V (amerikaans) is. De converters zijn wel erg duur hoor daarvoor, paar tientjes.

Alors.

• eduardtee
Tja, ik stond er ook een beetje van te kijken. Vind het ook een beetje jammer.
Ik heb al een Boxwave Minisync + wall charger besteld, dus die kan ik dan gebruiken. Maar die komt pas 1 maart binnen (naar verwachting).

Als ik in die tussentijd een goedkope convertor zou kunnen vinden, zou 'k 't wel leuk vinden.

Of als iemand toevallig een goedkopere oplossing weet (bijv. een charge-cable v.e. ander Palm model, of een andere cradle v.e. ander model, dat goedkoper is dan zo'n convertor) dan hou ik me aanbevolen.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Je kunt inderdaad iemand vragen om een adapter voor een willekeurig Europees Palm model. Op de Palmclub is er iemand die recentelijk zijn T3 in de WC heeft laten vallen, misschein wil hij jou wel de adapter en/of cradle verkopen.

Alors.

• eduardtee
Thanks voor de tip. Ik ben nu ff a.h. zoeken, maar kan de thread niet vinden. Heb je toevallig een linkje?

Overigens heb ik gemerkt dat die op basis van alleen de USB, ook laadt. Oftewel: ik laat 'm gewoon voorlopig ff i.d. cradle staan en vanavond kijk ik wel hoe ver die is... Zijn er nog essentials die ik van tevoren moet installeren (ROM-update, ?)?
Ik heb al wel die fix voor dat SD-kaartjes probleem gedownload, zodat ik die binnenkort kan runnen, maar zijn er nog andere updates/fixes die handig zijn om te downloaden? Zo ja, linkje? ;)

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Mooooody schreef op 19 februari 2004 @ 17:53:
Ik heb mijn T3 precies 2 dagen gehad, toen ik erachter kwam dat dit niet de PDA voor mij is. Vandaag heb ik 'm retourgezonden naar de winkel....

Op zich heb ik wel 400 euro over voor een goede PDA, maar de T3 is dit voor mij duidelijk niet...
Ik denk dat ik wacht op een goede Sony of de T4....ik blijf in ieder geval zeker bij Palm :)
ha Moody,

Jammer hoor. Maar 2 dagen is echt veel te weinig om de batterij in te laten lopen. Pas na een week gebruik en laden is de accu op zijn top, dat kan 10-20% met de eerste dag schelen. Ik denk dat er heel weinig hires+ PDA's zullen zijn die aan je eis voldoen dat hij bij veelvuldig grafisch gebruik een dag meegaan. De nieuwe Sony TH55 doet volgens PDAFrance.com ongeveer 2x zo lang met een batterij.

Mijn TT rammelt ook als ik ermee schud. Mijn oude Sony SJ30 ook overigens. Maar bijna iedereen heeft dan ook een case om zijn PDA zitten, in mijn geval een proporta hardcase. In de tussentijd heeft mijn Palm al veel vrije vallen vanuit de binnenzak van mijn jas gemaakt, en hij is nog steeds heel (case en PDA).

Alors.

• Mooody

Mooody

elmoody

Stereotomy schreef op 22 februari 2004 @ 16:54:
[...]

ha Moody,

Jammer hoor. Maar 2 dagen is echt veel te weinig om de batterij in te laten lopen. Pas na een week gebruik en laden is de accu op zijn top, dat kan 10-20% met de eerste dag schelen. Ik denk dat er heel weinig hires+ PDA's zullen zijn die aan je eis voldoen dat hij bij veelvuldig grafisch gebruik een dag meegaan. De nieuwe Sony TH55 doet volgens PDAFrance.com ongeveer 2x zo lang met een batterij.
ik had gehoopt dat de T3 in ieder geval 4 uur continue zou kunnen lopen bij veeleisend gebruikt, maar dat haalt hij echt niet
ik denk ook niet dat het "inspelen" van de accu veel verandering zal brengen, misschien die 10-20% die je noemde, maar dan was ik nogsteeds verre van tevreden geweest...
Mijn TT rammelt ook als ik ermee schud. Mijn oude Sony SJ30 ook overigens. Maar bijna iedereen heeft dan ook een case om zijn PDA zitten, in mijn geval een proporta hardcase. In de tussentijd heeft mijn Palm al veel vrije vallen vanuit de binnenzak van mijn jas gemaakt, en hij is nog steeds heel (case en PDA).
de T3 rammelt als je hem gebruikt, schudden is niet eens nodig....dat vind ik behoorlijk bagger van een PDA van bijna 900 piek :)

mijn eerste indruk was dat de T3 niet voor mij is gemaakt...
dan heb ik er goed aan gedaan om het direct terug te sturen i.p.v. te hopen dat ik er gewend aan zou raken....daarvoor is het ding te duur

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-11 15:01

Garyu

WW

Ik heb mijn Palm T3 nu een tijdje, en hij bevalt prima. Het enige probleempje dat ik er nu mee heb, is dat hij af en toe een hoge pieptoon geeft als hij aanstaat. Het klinkt een beetje als een hondefluitje naar mijn idee zou moeten klinken, maar dan nét hoorbaar voor mij. Hebben meer mensen hier last van? En zoja, is het op te lossen?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

Garyu schreef op 22 februari 2004 @ 22:06:
Ik heb mijn Palm T3 nu een tijdje, en hij bevalt prima. Het enige probleempje dat ik er nu mee heb, is dat hij af en toe een hoge pieptoon geeft als hij aanstaat. Het klinkt een beetje als een hondefluitje naar mijn idee zou moeten klinken, maar dan nét hoorbaar voor mij. Hebben meer mensen hier last van? En zoja, is het op te lossen?
Is al oud, de T3 is niet de enige die zingt. Heeft te maken met een bepaalde voltage-omzetter voor het LCD-schermpje; het wil ook nog wel eens afhangen van je proc klok/busfrequentie (volgens mij was er eens iemand die z'n T3 had over- of underclocked waarna de piep ineens verdwenen was).

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

de T3 rammelt als je hem gebruikt, schudden is niet eens nodig....dat vind ik behoorlijk bagger van een PDA van bijna 900 piek
Tja... }:O die heb ik nog nooit gehoord over de T3 hoewel ik er behoorlijk veel berichten erover heb gelezen. Heb net mijn TT uit de cradle gepakt en ja, die rammelt ook, die knopjes zitten nu eenmaal niet vastgelijmd omdat je ze ook moet indrukken.

Het lijkt me sterk dat je een PDA kunt vinden met zo'n groot scherm en een batterijduur van 4+ met intensief gebruik, je zult in ieder geval concessies moeten doen, maar veel succes ermee in ieder geval. :)

Alors.

• Mooody

Mooody

elmoody

Stereotomy schreef op 23 februari 2004 @ 00:04:

Het lijkt me sterk dat je een PDA kunt vinden met zo'n groot scherm en een batterijduur van 4+ met intensief gebruik, je zult in ieder geval concessies moeten doen, maar veel succes ermee in ieder geval. :)
ach, over 2 jaar hebben PDA's een VGA scherm en gaan ze een week mee...

ik wacht gewoon nog ff...heb geen haast

• PowerFlower

PowerFlower

Mooooody schreef op 23 februari 2004 @ 10:44:
[...]

ach, over 2 jaar hebben PDA's een VGA scherm en gaan ze een week mee...

ik wacht gewoon nog ff...heb geen haast
Mjah, en over tien jaar kun je in een paar seconden geteleporteerd worden naar Hawaï dus ik wacht nog even met op vakantie gaan :+

Je kunt wel blijven wachten kortom, de specs worden ieder jaar beter, in de tussentijd doe ik het graag met de T3 want die is op het moment gewoon nog het summum ;)

• Mooody

Mooody

elmoody

PowerFlower schreef op 23 februari 2004 @ 13:06:
[...]

Mjah, en over tien jaar kun je in een paar seconden geteleporteerd worden naar Hawaï dus ik wacht nog even met op vakantie gaan :+

Je kunt wel blijven wachten kortom, de specs worden ieder jaar beter, in de tussentijd doe ik het graag met de T3 want die is op het moment gewoon nog het summum ;)
jaahaa, iedereen mag de T3 kopen van mij...
IKKKK heb alleen geen 400 euro over voor de T3...

mag toch? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mooody op 23-02-2004 15:44 ]

Verwijderd

Ja van mij mag je :)
Al vind ik de prijs zeer netjes voor vele mogelijkheden :)

• eduardtee
Ik heb nog steeds blij met m'n T3. Heb ff kort een vergelijking gemaakt van die 2210 met de T3, maar wat dat betreft valt het batterij-verbruik van de T3 een beetje tegen. De 2210 ging wel ietsjes langer mee!

Qua prijs vind ik overigens de T3 niet echt goedkoop. Die Sony TH55 vind ik eerlijk gezegd aantrekkelijker geprijst. Qua specs beter (inc. Wi-Fi), maar qua prijs gelijk...

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

eduardtee schreef op 26 februari 2004 @ 11:50:
Ik heb nog steeds blij met m'n T3. Heb ff kort een vergelijking gemaakt van die 2210 met de T3, maar wat dat betreft valt het batterij-verbruik van de T3 een beetje tegen. De 2210 ging wel ietsjes langer mee!

Qua prijs vind ik overigens de T3 niet echt goedkoop. Die Sony TH55 vind ik eerlijk gezegd aantrekkelijker geprijst. Qua specs beter (inc. Wi-Fi), maar qua prijs gelijk...
Nou nou nou, niet overdrijven de specs zijn helemaal niet zoveel beter.

Ik zag trouwens dat de ipaq 2210 ~350 kost? klopt dat of is dat gewoon een foutje (yorcom.nl).

• eduardtee
MaDLiVe schreef op 26 februari 2004 @ 12:00:
[...]

Nou nou nou, niet overdrijven de specs zijn helemaal niet zoveel beter.

Ik zag trouwens dat de ipaq 2210 ~350 kost? klopt dat of is dat gewoon een foutje (yorcom.nl).
Misschien moet je wat beter lezen: ik zeg helemaal niet dat ze ZOVEEL beter zijn (anders had ik 'm zelf wel gekocht). Ik ben tenslotte ook een T3 bezitter ;)

Beiden hebben Bluetooth, maar de TH55 heeft ook nog eens Wi-Fi. Er zit een camera op de TH55, maar de T3 heeft dan weer het slider-mechanisme (niet echt te vergelijken, maar goed).

De T3 heeft meer geheugen vrij dan de TH55 (precieze getallen weet ik niet).

Ik had in m'n hoofd dat het beiden 400 Mhz processoren waren, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. 400 Mhz voor de T3 en 123 Mhz voor de TH55. Hierdoor houdt de accu v.d. TH55 het wel weer wat langer uit, dan die van de T3, maar performance is ook wat minder.

T3 heeft default landscape-modus, wat de TH55 dan weer niet heeft (misschien met een hack, op een later tijdstip?). Maar de TH55 komt weer met de Clie Organizer (specifieke Sony software).

't Is in dit geval maar net wat je wilt, denk ik. 'k Heb zelf geen wi-fi, dus ik ga er ook niet voor betalen ;) Maar voor diegenen die multiple-connectivity willen, is de TH55 misschien een betere keus.
Als je wat betere performance wilt in een kleinere behuizing, bijv. bij games of vid's afspelen, dan is de T3 weer een wat betere keus.

[ Voor 4% gewijzigd door eduardtee op 26-02-2004 16:12 ]

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

En voor de mensen die helemaal gestoord worden van de slider van de T3 is de TH55 ook een betere keus. Altijd een groot scherm, waarvoor het ook bedoeld is. :)

Overigens gaat gamen en movies volgens de review op brighthand.com op de TH55 prima. Logisch ook, op bijv. de Tungsten|E gaat dat ook al prima op 126 MHz. Maarja, batterij levensduur is wel bijna 2x die van de Tungsten|T3!

[ Voor 8% gewijzigd door Stereotomy op 27-02-2004 02:34 ]

Alors.

• PowerFlower

PowerFlower

Stereotomy schreef op 27 februari 2004 @ 02:33:
En voor de mensen die helemaal gestoord worden van de slider van de T3 is de TH55 ook een betere keus. Altijd een groot scherm, waarvoor het ook bedoeld is. :)

Overigens gaat gamen en movies volgens de review op brighthand.com op de TH55 prima. Logisch ook, op bijv. de Tungsten|E gaat dat ook al prima op 126 MHz. Maarja, batterij levensduur is wel bijna 2x die van de Tungsten|T3!
Hm, voor iedereen die nu enthousiast roept dat de T3 weliswaar sneller is, maar daardoor ook sneller door zn batterij heen gaat: er is niemand die je tegenhoudt om hem omlaag te klokken! Je kunt hem rustig op zo'n lage klok draaien en dan veel langer met je batterij doen. Voordeel is dan wel dat als je het nodig hebt je gewoon de kloksnelheid weer omhoog gooit, dat kan dus iig bij een TH55 niet want die gaat gewoon niet sneller :P

Je ziet in dit topic maar ook op bijv. Palmclub fora dat veel mensen al uitgevogeld hebben op welke CPU snelheid bepaalde progs nog werken. Vaak heb je niet meer dan 200mhz nodig (om bijv. DiVX af te spelen) en dan doe je dus veel langer met je batterij. Maar: dat zijn nog steeds apps die op een Zire, T|E of TH55 níet zullen draaien want daar heb je de keuze niet bij ;)

Overigens vind ik de slider absoluut geen voordeel, als er een leuke attachment van alu kwam die je er permanent tussen zou kunnen klikken zou ik hem er meteen op zetten. Bij een T of T|2 is het een optie om hem ingeklapt te gebruiken - zonder graffiti area - maar bij mn T|3 merk ik toch al snel dat ik het zonde vind het grote scherm niet te gebruiken *D

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Sorry, maar als je de T3 constant op 200 MHz laat draaien, doet hij nog steeds niet even lang mee met een batterijlading als een TH55 (zie een thread op Cliesource.com) scheelt nog steeds enkele uren. :P
Maar: dat zijn nog steeds apps die op een Zire, T|E of TH55 níet zullen draaien want daar heb je de keuze niet bij
En dat is volgens mij op het moment maar 1 app: Tomtom Navigator. Voor die mensen is er Mapsonic van www.viamichelin.com . Ook van A naar B, ook 3D view, ook Night View, ook Nederlands gesproken aanwijzingen... als je kijkt hoe blij die mensen zijn met hun Medion Aldi GPS oplossing dan snap je ook dat de hype van Tomtom weliswaar vast op iets gefundeerd is maar dat er ook prima andere oplossingen zijn.

[ Voor 58% gewijzigd door Stereotomy op 27-02-2004 13:15 ]

Alors.

• eduardtee
Heeft iemand een linkje naar een thread waarin de ondergrenzen van kloksnelheden staan vermeld?

Ik ben zelf nl. wel een beetje teleurgesteld i.d. batterij-duur v.d. T3. Ik had er zelf al vrij veel over gelezen, maar ik had niet gedacht dat ie ook nog een stuk eerder leeg zou zijn dan m'n 2210...

Ikzelf val i.d. categorie gadget-freak. Het slider-mechanisme v.d. T3 past daar dan ook precies in: het is niets meer dan een gadget. De TH55 is wat dat betreft misschien voor praktisch ingestelde mensen wat handiger.

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zal wel een domme vraag zijn, maar heb t nog nergens gelezen.

Ik las dat je voor het afspelen van mp3's op de t3 en SD kkartje moest hebben, omdat dit niet in de ram kon worden weggeschreven....
Geldt dit alleen voor mp3 of ook voor word documenten etc....

thnx

-----------
iemand die twijfelt tussen T3 en TH55

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Eriksk schreef op 27 februari 2004 @ 17:06:
Zal wel een domme vraag zijn, maar heb t nog nergens gelezen.

Ik las dat je voor het afspelen van mp3's op de t3 en SD kkartje moest hebben, omdat dit niet in de ram kon worden weggeschreven....
Geldt dit alleen voor mp3 of ook voor word documenten etc....

thnx

-----------
iemand die twijfelt tussen T3 en TH55
In het RAM van PalmOS passen alleen .prc (programma) en .pdb (prog database) bestanden. Voor MP3 heb je dus een kaartje nodig. Voor geconverteerde Word en Excel documenten (aanrader, ALLE opmaak blijft daarbij behouden) heb je geen SD kaarten nodig, die kunnen in het RAM. Als je Native .doc en .xls bestanden gebruikt, moeten die wel op een kaartje.

Let er even op dat Docs To Go bij de Europese versie van de TH55 niet meegeleverd is. De TH55 is overigens sinds kort te koop bij www.beat-it.nl voor 399 EUR.

Overigens kan op PPC MP3 wel in de RAM, maar om nou met 3 MP3's rond te lopen omdat anders je RAM op is.... :/

[ Voor 9% gewijzigd door Stereotomy op 27-02-2004 17:36 ]

Alors.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste