• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-11 14:57
ik zal mijn probleem even wat duidelijker omschrijven.. wellicht dat iemand dan een oplossing heeft

Hallee, vandaag heeft iemand mijn palm geleend voor een interview, hij heeft toen 84 minuten opgenomen.. Toen ik dit wilde synchroniseren zei de pc dat ie te weinig geheugen had.. dus ik druk op ok en probree het nog eens.. na een beetje gekloot te hebben met total commander enzo kwam ik ineens tot de conlclusie dat ie van mn palm weg was..
geen probleem dacht ik, ik heb m hier toch als 13-03.wav.pdb.. Dus ik haal er .pdb vanaf en probeer m te openen.. naja dat werkt dus niet.. dus ik denk van dan kopieer ik m terug naar mn palm en probeer nog eens te synchroniseren..(uiteraard wel eerst weer .pdb achter gezet) werkt ook al niet, voice memo herkend m nu niet meer.. en nu zit ik dus met een probleem.. ik wil gewoon een werkende wav.. anders ga ik iemand heel boos maken 8)7

Iemand die weet hoe ik dit aan kan pakken?

Home Assistant configuratie

Verwijderd

Ik ben sinds kort ook in het bezit van een T3. De hoge resolutie en het schitterende scherm zijn schitterend. Het zijn de belangrijkste features van de T3, en de rede waarom ik heb gekocht heb. Jammergenoeg werken niet alle programmas met die hoge resolutie. De meeste programmas gebruiken nog 320x320. Zelfs AvantGo ondersteunt niet de T3-hi res.

Zelf gebruik ik hem voornamelijk voor medische database (dure aangelegenheid): medicijnen, diagnostiek, anatomie etc :-)

Jammer is wel dat de standaard voicerecorder niet kan multi-tasken (dus college opnemen gaat nie samen met typen (of schaken wat dat betreft). Zijn er goede recorders die dat wel kunnen? De mp3speler pockettunes pTunes doet het wel prima!!!

Voor software is het wel ff wennen aan de Palm tov bv. PPC of windows. Installeren is een kwestie van het betreffende bestand kopieren naar de palm :-/ maar het ding schijnt toch een registry te hebben. Zo met de meegeleverde software lijkt het er op dat de Palm geen enkele sub-dir kan aanmaken. Met word to go kan je niet 2 files maken met dezelfde naam, ook al staat de een op de palm, en de ander op de memory card.

Datebk5 en agendus7 zijn mooie programmas om de agenda functie wat te modificeren... ik zit nog te beslissen welke ik ga kopen (trial versions) :-)

Andere leuke software zijn: Uninstall manager (de naam zegt het) en Worldmate 2004 (global weerbericht update, tijdzones etc) (niet gratis)

Allen te downloaden van www.palmgear.com

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

The_Fes schreef op 02 februari 2004 @ 23:10:
ik zal mijn probleem even wat duidelijker omschrijven.. wellicht dat iemand dan een oplossing heeft

<lang verhaal>
c:\program files\palm\username\voice memo\sounds --> staat ie daar?

If not, doe ff search op palmclub.nl/forums

Alors.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb vandaag de T3 binnen gekregen. Heel mooi en snel ding. Allee HotSync krijg ik niet werken. :'( Als ik op de knop op de T3 druk van Hotsync, dan reageerd de computer, dus die zien elkaar dus. Dan moet ik een naam kiezen, ook geen probleem. Maar dan stopt tie ermee met de mededeling op de T3 "Hotsync operation was interrupted"
Kijk ik dan in de log, staat daar in "An application on de PC failed to respond to a confirmation query." Ik weet gewoonweg niet waar ik zoeken moet om het werken te krijgen.
Wie helpt mij effe een stukje opweg :)

Ik sync via de cradle met USB.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Heb je de hotsync update ook al geinstalleerd? (staat ergens bij palmone.com onder support / tungsten t3)

• Br@m
  • Niet online
Nou, ik ben al de hele avond bezig. Ook op mijn laptop doet hij niet syncen :(

Dit is eigenlijk mijn probleem.. Ik weet niet waar ik het moet zoeken, al een paar keer opnieuw het hele zaakje geinstalleerd.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/22865/full.jpg

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Br@m schreef op 03 februari 2004 @ 21:10:
Nou, ik ben al de hele avond bezig. Ook op mijn laptop doet hij niet syncen :(

Dit is eigenlijk mijn probleem.. Ik weet niet waar ik het moet zoeken, al een paar keer opnieuw het hele zaakje geinstalleerd.
[afbeelding]
Gebruik jij een USB hub?

Als je niet weet waar je moet zoeken, moet je altijd beginnen met http://www.palmclub.nl/forums , of http://www.google.com

http://pdaclub.nl/forums/...465375&sortby=&sortorder=

[ Voor 4% gewijzigd door Stereotomy op 03-02-2004 22:21 ]

Alors.

Verwijderd

http://www-5.palmone.com/...downloads.html#TungstenT3
is altijd slim om ff door te kijken.

Vooral devolgende zijn interessant voor de meeste TT3 eigenaren:
Palm Tungsten T3 Update (maar moet je eerst kunnen syncen)

En als de Driver wel werkt maar Hotsync niet, en je wilt toch alvast tot je hotsync aan de praat krijgt, applicatie's kunnen syncen. Dan is er PInstall, gratis en voor niets.
http://pinstall.envicon.de/

Gebruik hem zelf ook af en toe om snel een progje over te zetten naar m'n palm.
Maar hij syncroniseert dus het adressenboek en dergelijke niet.

Maar voor nieuwkomers is het meestal ff wennen, het komt wel!
En zoals stereotomy al zegt, de beste bronnen in nederland voor Palm zijn de nederlandse palmclub (www.palmclub.nl) en Google :)

• Br@m
  • Niet online
Ik ben al de hele avond op die website's aan het lezen en zoeken. Maar helemaal geen oplossing voor mijn probleem.
Het progje Pilot Intstall werk wel namelijk. Dus de verbinding PC - Handheld is goed. Alleen met die software wat er bij zit verdomd tie het gewoon. Ik zou wel eens wille weten welke applicatie er dwars zit?
Ik heb alles ook al verschilende keren geuninstalld en weer geinstalld, maar zonder resultaat, zelfs op mijn laptop doet tie het niet.

We gaan morgen wel verder, want ik heb het effe helemaal gehad hier mee :)

Verwijderd

even op google zoeken naar de error helpt trouwens ook.
Solved, finally. It turns out that previously I had synced with Outlook. After re-installing, I can not now go and set it up to sync with Palm Desktop. Once with Outlook, always with Outlook. Sounds like a Microsfot conspiracy.
Ook een tip zoals ik op google vond:
So, it might be useful to select each application set the Do Nothing button then check Set as Default (sets Do Nothing to happen on every sync). Uncheck the Set as Default box as you test each application.
Bij hotsync kun je dus instellen wat hij moet syncen, en zo kun je erachter komen wáár het fout gaat :)
Dit doe je door rechterklik op het hotsync icoontje in de tray, en dan op Custom... klikken.

Ook schijnt http://www.palmone.com/us...wnloads/hotsynccheck.html handig te kunnen zijn.

-edit
Je hebt geluk dat ik me verveel, anders gaf ik je niet al deze links ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 23:24 ]

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-10 16:44
Br@m schreef op 03 februari 2004 @ 23:13:
Ik ben al de hele avond op die website's aan het lezen en zoeken. Maar helemaal geen oplossing voor mijn probleem.
Het progje Pilot Intstall werk wel namelijk. Dus de verbinding PC - Handheld is goed. Alleen met die software wat er bij zit verdomd tie het gewoon. Ik zou wel eens wille weten welke applicatie er dwars zit?
Ik heb alles ook al verschilende keren geuninstalld en weer geinstalld, maar zonder resultaat, zelfs op mijn laptop doet tie het niet.

We gaan morgen wel verder, want ik heb het effe helemaal gehad hier mee :)
draai je norton of iets anders? en je mailprogramma moet soms toestemming geven, maar dat is bij mij altijd goed zichtbaar (outlook 2003)

[ Voor 100% gewijzigd door pretorian_nl op 03-02-2004 23:26 ]

Digital Media Junkie

• Br@m
  • Niet online
Jongens, stop maar met helpen, het is gelukt :p

Ik heb dat HotSyncCheck.exe progje gedraaid, en die gaf aan dat tie een .dll miste. :? Naam weet ik niet meer.. Na +/- 5x alles opnieuw instaleren dan steeds weer dat bestandje missen??

Maar oke, het is gelukt en ik ben weer blij. bedankt voor jullie hulp, in het bijzonder aan Maxvw _/-\o_ :>

• TheFes
Stereotomy schreef op 03 februari 2004 @ 01:45:
[...]

c:\program files\palm\username\voice memo\sounds --> staat ie daar?

If not, doe ff search op palmclub.nl/forums
Daar staat ie niet.. maar ik ga wel ff op palmclub.nl snuffelen

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

The_Fes schreef op 04 februari 2004 @ 19:32:
[...]

Daar staat ie niet.. maar ik ga wel ff op palmclub.nl snuffelen
Je hebt de voicememos wel in je RAM? Hoe heb je hotsync conduit staan voor voicememo?

Alors.

• TheFes
Stereotomy schreef op 04 februari 2004 @ 19:55:
[...]

Je hebt de voicememos wel in je RAM? Hoe heb je hotsync conduit staan voor voicememo?
Uhm, dit gaat een beetje boven mn pet ;)
In ieder geval staat de memo gewoon op mn pda als *.wav.pdb en staat in de opties van hotsync voice memo gewoon op synchronise..

overigens heb ik op palmclub dit topic gevonden, maar dat helpt me ook niet echt.. Als ik met Total commander de file terug zet naar mn pda krijg ik overigens ook Wrong sequence number in File2PDA te zien

[ Voor 30% gewijzigd door TheFes op 05-02-2004 18:57 ]

Verwijderd

Als je synct staan ze echt 100% zeker in je
C:\Program Files\Palm\*username*\Voice Memo\Sounds\ map hoor.
Net nog gekeken...

Afbeeldingslocatie: http://max.softdev.nl/tt3voicememo.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 19:14 ]

• TheFes
de eerste keer liep ie vast bij het syncen, zeurde over te weinig memory, en toen ben ik met total commander gaan kloten.. maar nu herkend ie m niet meer en dus synct ie m ook niet mee.. het enige wat ik heb is dus gewoon die .wav.pdb..

Nu vond ik ook nog dit maar heb niet echt genoeg kennis om te weten wat ik daar mee aan kan..

Verwijderd

Als ik jou was zou ik dus echt zorgen dat hotsync weer werkt dan.
Er is ook een help item in het menutje Help in de palm desktop voor Voice Memo als t goed is.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Vaak werkt een herinstallatie van de Palm Desktop + Hotsyncmanager goed

Alors.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 22:26

Mooody

elmoody

hebben jullie de update gedaan?

er zouden hotsync-problemen worden opgelost bij de nieuwste update van de T3

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:15

MaDLiVe

.-Observer-.

Mooooody schreef op 06 februari 2004 @ 12:56:
hebben jullie de update gedaan?

er zouden hotsync-problemen worden opgelost bij de nieuwste update van de T3
Van wanneer is die update? (heb mijn cradle nu niet bij me).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

MaDLiVe schreef op 06 februari 2004 @ 16:56:
[...]

Van wanneer is die update? (heb mijn cradle nu niet bij me).
Eh, de update voor de T3 is "de grote T3" update die van je ingebouwde tosti-ijzer een normale SD kaart reader maakt, en de DSP-chip-blijft-resources-vragen probleem aanpakt.

Er is ook een update voor de Palm Desktop voor de T3.

Alors.

• TheFes
Stereotomy schreef op 06 februari 2004 @ 18:33:
[...]

Eh, de update voor de T3 is "de grote T3" update die van je ingebouwde tosti-ijzer een normale SD kaart reader maakt, en de DSP-chip-blijft-resources-vragen probleem aanpakt.

Er is ook een update voor de Palm Desktop voor de T3.
oke ik heb nu de update, maar de palm herkend de .wav.pdb nog net zo goed niet en zal m dus ook nooit meepakken met synchroniseren.. hoe kan ik dus OF mijn palm zover krijgen dat ie weer weet dat die file bij voice memo hoort (terwijl het enige wat ik gedaan heb is het .pdb weghalen, opstarten met winamp, het .pdb terugzetten) OF de .wav.pdb naar .wav converten

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Als je de wav.pdb naar je RAM toe kopieert, hotsynct ie hem dan wel goed?

Alors.

• TheFes
Stereotomy schreef op 06 februari 2004 @ 20:12:
Als je de wav.pdb naar je RAM toe kopieert, hotsynct ie hem dan wel goed?
nope, als ik m met total commander naar mn palm terug knal dan herkend ie m niet in voice memo, dus hij pakt m ook niet met syncen.. Als ik een nieuwe memo maak doet ie t wel goed met syncen..

Het enige wat ik dus met die .wav.pdb gedaan heb is renamen naar .wav toen proberen te openen en toen weer .pdb achter gezet.. maar hij pakt m gewoon niet meer..

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Dan denk ik dat de Palm het niet leuk vindt als je dat ding helemaal loopt te verplaatsen. Misschien is er een of andere tag intern verloren gegaan. Ik record mijn voicememo's altijd rechtstreeks op de kaart, dus ook geen gezeik met converteren e.d.

Alors.

• TheFes
Stereotomy schreef op 06 februari 2004 @ 21:52:
Dan denk ik dat de Palm het niet leuk vindt als je dat ding helemaal loopt te verplaatsen. Misschien is er een of andere tag intern verloren gegaan. Ik record mijn voicememo's altijd rechtstreeks op de kaart, dus ook geen gezeik met converteren e.d.
dat is ook het plan voor de toekomst, maar goed daar heb ik nu zo weinig aan

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Idee: doe die file eens niet via Total Commander terug, maar gewoon via een hotsync?

Of beter, gebruik PInstall, dan hoef je niet het hele hotsyncprocess te doorlopen.

Alors.

• TheFes
Stereotomy schreef op 06 februari 2004 @ 22:03:
Idee: doe die file eens niet via Total Commander terug, maar gewoon via een hotsync?

Of beter, gebruik PInstall, dan hoef je niet het hele hotsyncprocess te doorlopen.
Als ik m met PInstall sync zegt ie wel synchronzing voice memo, maar hij staat er dan bij voice memo nog niet bij :'(

En sinds ik de update van hotsync heb geinstalleerd werkt het hotsyncen niet meer, het ligt niet aan de verbinding wat PInstall werkt dus wel.. is dit een bekend probleem, want dan ga ik weer gewoon terug naar de versie van de cd

[edit]
Repair vanaf de cd heeft er voor gezorgd dat ik wel weer gewoon kan hotsyncen.. maar nu zou ik nog graag willen dat ik mn voice memo heb

[ Voor 11% gewijzigd door TheFes op 06-02-2004 22:35 . Reden: update ]

• ATL
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

ATL

Ik heb nu een pocketpc. Ik wil misschien overstappen op Palm. Wat zijn de voordelen en wat zijn de nadelen bij het overstappen van pocketpc naar palm. Ik gebruik het voornamelijk voor spellen en agenda, mp3, filmpjes, aantekeningen maken, ed.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

ATL schreef op 07 februari 2004 @ 12:27:
Ik heb nu een pocketpc. Ik wil misschien overstappen op Palm. Wat zijn de voordelen en wat zijn de nadelen bij het overstappen van pocketpc naar palm. Ik gebruik het voornamelijk voor spellen en agenda, mp3, filmpjes, aantekeningen maken, ed.
Nadelen:
- 't is even wennen

Voordelen
- Als je eenmaal gewend bent, wil je niet anders meer. Als je echt kijkt naar, wat kost me tijd om iets te doen (bijv. afspraken invoeren) dan is Palm over het algemeen intuitiever en eenvoudiger.

- Overstap gaat naadloos als je al Outlook gebruikte

- MP3 gaat prima mits je een MP3 enabled model te pakken hebt, en een geheugenkaart erbij koopt

- Filmpjes, ja doe je dat echt op een PDA ja?

- Aantekeningen maken, ja dat kan ie allemaal ook.

Dus wat je denk ik voornamelijk krijgt is een hogere resolutie scherm, 320x320 of 320x480 vs. 320x240.

Alors.

• TheFes
Stereotomy schreef op 06 februari 2004 @ 22:03:

Het werkt nog steeds niet :'( heb je toevallig nog andere opties?

• ATL
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

ATL

Stereotomy schreef op 07 februari 2004 @ 14:08:
[...]

Nadelen:
- 't is even wennen

Voordelen
- Als je eenmaal gewend bent, wil je niet anders meer. Als je echt kijkt naar, wat kost me tijd om iets te doen (bijv. afspraken invoeren) dan is Palm over het algemeen intuitiever en eenvoudiger.

- Overstap gaat naadloos als je al Outlook gebruikte

- MP3 gaat prima mits je een MP3 enabled model te pakken hebt, en een geheugenkaart erbij koopt

- Filmpjes, ja doe je dat echt op een PDA ja?

- Aantekeningen maken, ja dat kan ie allemaal ook.

Dus wat je denk ik voornamelijk krijgt is een hogere resolutie scherm, 320x320 of 320x480 vs. 320x240.
Maar het fysieke scherm is bij een palm toch kleiner. Is dat erg.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

ATL schreef op 07 februari 2004 @ 16:35:
[...]

Maar het fysieke scherm is bij een palm toch kleiner. Is dat erg.
Nouja als de resolutie oppvervlakte 2x hoger is pas er relatief meer op het schermpje he :)

Nee dus. (iig voor mij maakt het niet uit) Was me nog niet opgevallen tov mijn ipaq 3970.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Ibbelz
  • Laatst online: 08-06-2022
Ik zit heel erg te overwegen om de Tungsten T3 aanteschaffen in principe heeft deze PDA alles wat ik wil. Op één ding na dan en dat is Wlan, nu zat ik is rond te kijken voor een Wlan oplossing voor deze PDA en heb ik onderstaande bevonden.

Er zijn legio aan oplossingen die werken via het CF slot echter beschikt de tungsten T3 niet over een CF slot. Wel aanwezig is een SD slot en daar kwam ik dit kaartje voor tegen, helaas is er alleen nog maar support voor PPC. Op die site staat support voor Palm OS 5.x gepland is voor Q2 van dit jaar.

Is er nog een andere oplossing om de T3 van Wlan te voorzien of is dit kaartje de enige oplossing? En moeten we dus nog ff wachten tot Q2.

edit:

Heb nog even zitten zoeken en toen kwam ik deze tegen, deze werkt als het goed is onder palm OS4 en hoger. Maar de prijs :/ €200 is toch wel erg duur!! :/

[ Voor 18% gewijzigd door Ibbelz op 07-02-2004 20:37 ]

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Ibbelz schreef op 07 februari 2004 @ 20:21:
Ik zit heel erg te overwegen om de Tungsten T3 aanteschaffen in principe heeft deze PDA alles wat ik wil. Op één ding na dan en dat is Wlan, nu zat ik is rond te kijken voor een Wlan oplossing voor deze PDA en heb ik onderstaande bevonden.

[/edit]
Nee, helaas er zijn idd sd cards maar daar is nog geen palm ondersteuning voor :(

Dat is inderdaad erg jammer dus even afwachten

• Ibbelz
MaDLiVe schreef op 08 februari 2004 @ 00:26:
[...]

Nee, helaas er zijn idd sd cards maar daar is nog geen palm ondersteuning voor :(

Dat is inderdaad erg jammer dus even afwachten
Mjah zoals ik al zei in mijn edit, deze SD WiFi card schijnt wel Palm OS4 en hoger te ondersteunen, maarja de kosten zijn met €200 wel erg hoog.

Wat ik me btw ook afvraag er zit toch maar één SD expansie slot in de T3? Dus stel je neemt zo'n SD Wifi card dan heb je geen ruimte meer voor extra geheugen? Nu is op dat gebied ook wel weer ontwikkeling want ik las al weer over SD WiFi/geheugen combo's.

[ Voor 8% gewijzigd door Ibbelz op 08-02-2004 00:53 ]

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Op dit moment zijn er geen SDIO WiFi oplossingen voor PalmOS 5. Als je tot Maart/April wil wachten komt ongeveer voor dezelfde prijs als een TungstenT3 de Sony Clié TH55 uit met BT én Wifi en een groot 320x480 scherm die je niet hoeft in te klappen.

Alors.

• Ibbelz
Stereotomy schreef op 08 februari 2004 @ 00:58:
Op dit moment zijn er geen SDIO WiFi oplossingen voor PalmOS 5. Als je tot Maart/April wil wachten komt ongeveer voor dezelfde prijs als een TungstenT3 de Sony Clié TH55 uit met BT én Wifi en een groot 320x480 scherm die je niet hoeft in te klappen.
Wat is dit dan!

3e keer. :+

Afbeeldingslocatie: http://www.expansys.nl/i/l/l104095.jpg
Deze kaarten zijn ideaal voor applicaties afhankelijk van vermogen, en worden ondersteund door de volgende besturingssystemen: Windows 2000, Windows XP, Windows CE (v2.11 of hoger) en Palm OS. (OS 4 en hoger).

[ Voor 26% gewijzigd door Ibbelz op 08-02-2004 01:08 ]

• Mooody

Mooody

elmoody

ik zou eerst maar bedenken of je wlan echt gaat gebruiken...
internetten op een klein schermpje binnen het bereik van je router is niet erg zinvol of nuttig

bluetooth is iets dat vele malen nuttiger is en dat zit er gelukkig wel op :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Ibbelz
Mooooody schreef op 08 februari 2004 @ 10:30:
ik zou eerst maar bedenken of je wlan echt gaat gebruiken...
internetten op een klein schermpje binnen het bereik van je router is niet erg zinvol of nuttig

bluetooth is iets dat vele malen nuttiger is en dat zit er gelukkig wel op :)
Mjah daar heb je wel gelijk in, zo''n Wlan kaartje schijnt ook verschrikkelijk veel energie te trekken van de toch (volgens reviews) al niet zo'n geweldige batterij van de T3. Maargoed ik denk wel dat ik het wel ga gebruiken voor internet en dergelijken, bluetooth heeft toch niet echt lekker bereik volgens mij (10m?). Dus bluetooth als Wlan gebruiken heeft geen zin.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Ibbelz schreef op 08 februari 2004 @ 11:54:
[...]

Mjah daar heb je wel gelijk in, zo''n Wlan kaartje schijnt ook verschrikkelijk veel energie te trekken van de toch (volgens reviews) al niet zo'n geweldige batterij van de T3. Maargoed ik denk wel dat ik het wel ga gebruiken voor internet en dergelijken, bluetooth heeft toch niet echt lekker bereik volgens mij (10m?). Dus bluetooth als Wlan gebruiken heeft geen zin.
Maargoed het idee van bluetooth is mobile internet icm een mobiele telefoon die ook bluetooth heeft. Ik zou bluetooth meer als de Ir vervanger zien. Wlan in een pda is voorals nog niet echt heel voordelig vind ik.

De batterij van de t3 is niet geweldig tov vorige palms. Met ppc kan ie prima meekomen.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ibbelz schreef op 08 februari 2004 @ 01:04:
[...]

Wat is dit dan!

3e keer. :+

[afbeelding]

[...]
Sorry, ik kan je vertellen dat die ---> NIET <--- op een Palm OS5 apparaat werken dus bespaar jezelf de moeite en de teleurstelling. Duidelijk een beschrijvingsfout.
Range: Approx. 240 feet in standard office environment; OS Support: Windows Mobile 2003; Certification: FCC: Part 15, Class B IC: RSS210
... daar staat PalmOS ook helemaal niet gequote meer.

De enige werkende oplossing komt er in het tweede kwartaal van dit jaar aan, maar dat is dus de vraag, aangezien dat hele ding al bijna een jaar gedelayed is, zie dit bericht op Brighthand.com

Zie ook een thread op palmclub.nl (die mensen weten het echt wel):

http://pdaclub.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=9385

[ Voor 15% gewijzigd door Stereotomy op 08-02-2004 15:00 ]

Alors.

• TheFes
Ik kom er niet meer uit.. :'( het lukt me niet om de .wav.pdb om te zetten naar .wav..

Wellicht dat iemand van jullie het nog wil proberen, het gaat om dit bestand

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

The_Fes schreef op 08 februari 2004 @ 15:42:
Ik kom er niet meer uit.. :'( het lukt me niet om de .wav.pdb om te zetten naar .wav..

Wellicht dat iemand van jullie het nog wil proberen, het gaat om dit bestand
Heb je nou al een topic geopend op palmclub.nl want met dat handjevol Palmbezitters op Tweakers kom je er echt niet uit hoor.

http://www.pdassi.nl/product.php?prod_id=634 is dit wat? Of een andere WAV player?

Alors.

• Ibbelz
Stereotomy schreef op 08 februari 2004 @ 14:55:
[...]

Sorry, ik kan je vertellen dat die ---> NIET <--- op een Palm OS5 apparaat werken dus bespaar jezelf de moeite en de teleurstelling. Duidelijk een beschrijvingsfout.

[...]

... daar staat PalmOS ook helemaal niet gequote meer.

De enige werkende oplossing komt er in het tweede kwartaal van dit jaar aan, maar dat is dus de vraag, aangezien dat hele ding al bijna een jaar gedelayed is, zie dit bericht op Brighthand.com

Zie ook een thread op palmclub.nl (die mensen weten het echt wel):

http://pdaclub.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=9385
Oke stereotony bedankt voor de tip dan ga ik die iig niet aanschaffen. Dan wordt het dus nog even afwachten tot er iets komt dat wel goed supported is door Palm OS5 en dan het liefst in combo met geheugen. :)

Ik denk dat ik van de week toch maar de T3 ga halen.

Verwijderd

Ik zit er ook aan te denken om deze pda te kopen maar ik heb een paar vragen:

- is het mogelijk om straks naar palm os6 te updaten ?
- is er wel genoeg freeware te krijgen?
- bestaat er een palm snes emulator?
- speeld hij Films met een maximale resolutie wel goed af
- is het makkelijk om te internetten met bluetooth ( pc, en gsm)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 15:55 ]

• TheFes
Stereotomy schreef op 08 februari 2004 @ 15:47:
[...]

Heb je nou al een topic geopend op palmclub.nl want met dat handjevol Palmbezitters op Tweakers kom je er echt niet uit hoor.

http://www.pdassi.nl/product.php?prod_id=634 is dit wat? Of een andere WAV player?
ik heb in een vergelijkbaar topic mn probleem aangekaart ;)

zal die player eens proberen

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 15:55:
Ik zit er ook aan te denken om deze pda te kopen maar ik heb een paar vragen:

- is het mogelijk om straks naar palm os6 te updaten ?
- is er wel genoeg freeware te krijgen?
- bestaat er een palm snes emulator?
- speeld hij Films met een maximale resolutie wel goed af
- is het makkelijk om te internetten met bluetooth ( pc, en gsm)
- Ja, langs officieuze bronnen is dat al bevestigd, Palmone zegt officieel nog niks. Updates hoeven overigens niet gratis te zijn.

- www.freewarepalm.com

- Niet dat ik weet, maar ik hou me niet zo bezig met spellekes.

- Ja. Kinoma Producer en Player zijn bijgeleverd. Het scherm is iig fysiek groter en qua resolutie beter dan een standaard Pocket PC. De vraag is of je wel elke avond een film wil converteren naar 320x480 en in de trein naar zo'n schermpje wil staren. Films kijken vind ik echt zo'n overschatte feature van een PDA, maar dat is mijn mening. ;)

- Ja. 1x instellen en klaar. Webpro (browser) en Versamail (e-mail) zit er standaard bij. Verichat voor MSN, ICQ, AOL, Yahoo is ook te downloaden en te koop.

Wil je de nadruk op spelletjes, kijk dan ook naar de Tapwave Zodiac, www.tapwave.com

[ Voor 12% gewijzigd door Stereotomy op 08-02-2004 16:14 ]

Alors.

Verwijderd

SNES weet ik niet zeker, NES wel.
http://www.kalemsoft.com/products.html

Verwijderd

Films kijken op een T3 is al leuk met Kinoma, alhoewel het beeld nogal korrelig is. Daar staat tegenover dat je processortje op 150 MHz kan tutten (PXAClocker) en het beest dan nog zo'n 40 fps haalt.
Films kijken op een T3 wordt heel leuk als je MMPlayer 0.2.7 hebt. Dit progje (niet gratis maar zeer de moeite waard) speelt vrolijk 320x480 DivX-jes die je ongeconverteerd op je SD-kaartje hebt geparkeerd af. Processor moet dan wel op minimaal 300 MHz snorren.

Internetten via BT/gsm/gprs gaat als een trein; ipv Verichat kun je ook Chatopus draaien. Is Jabber-gebaseerd maar je kunt je MSN/ICQ/etc.-contacten transporteren.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 22:46 ]

• Mooody

Mooody

elmoody

bestaat er ook zoiets als een SD-tv-tuner?

lijkt me erg leuk/handig om onderweg tv te kunnen kijken op je palm :P

• Nick|IA
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03-2018
Mooooody schreef op 09 februari 2004 @ 10:49:
bestaat er ook zoiets als een SD-tv-tuner?

lijkt me erg leuk/handig om onderweg tv te kunnen kijken op je palm :P
Nope, wel een FM-tuner (review op de Palmclub).

edit
|:( maar die werkt niet op een Palm Tungsten T3.

[ Voor 10% gewijzigd door Nick|IA op 09-02-2004 16:39 ]

• Ibbelz
Nou ik heb zojuist besteld bij http://www.pdashop.nl. Ik kan haast niet wachten tot hij binnen is (ik ga er maar vanuit dat hij er donderdag wel is \o/).

[ Voor 20% gewijzigd door Ibbelz op 09-02-2004 19:38 ]

• solomo
  • Niet online

solomo

.....huh?

Ik heb een beetje hotsync problemen di ik niet snap
even eerst een log:

HotSync operation started 02/09/04 19:33:46

-->

Outlook Calendar
- Not Synchronized
OK Outlook Calendar
Outlook Contacts
- Not Synchronized
OK Outlook Contacts
Outlook Tasks
- Not Synchronized
OK Outlook Tasks
Outlook Notes
- Not Synchronized
OK Outlook Notes

<--

Outlook Memo Pad
- Do Nothing
OK Outlook Memo Pad
OK Expense
OK Note Pad
OK Voice Memo
VersaMail - None of the accounts are configured for HotSync. Use the conduit to configure accounts to HotSync.
OK Documents To Go
OK Adobe Reader
OK AvantGo Connect
OK Photos
-- Backing up db Bluetooth Trusted Devices to file C:\Program Files\Palm\Dennis\Backup\Bluetooth_Trusted_Devices.PDB
-- Backing up db CalendarLocationsDB-PDat to file C:\Program Files\Palm\Dennis\Backup\CalendarLocationsDB-PDat.PDB
-- Backing up db psysLaunchDB to file C:\Program Files\Palm\Dennis\Backup\psysLaunchDB.PDB
-- Backing up db Saved Preferences to file C:\Program Files\Palm\Dennis\Backup\Saved_Preferences.PRC
OK System
HotSync operation complete 02/09/04 19:34:11

bij een aantal van deze aplicaties staat dus Not Synchronized, warom niet?

in de hotsync manager in gesteld dat ze moeten synchroniseren, alleen sommmige springen terug naar do nothing na een synchronisatie, zelfs als ik set as default heb gemarkeerd!

Settings onder de changeknop werken trouwens ook niet ( an unknown error has occured)

wie kan me hiermee helpen?

edit:
MaDLiVe schreef op 09 februari 2004 @ 22:09:
[...]

Ik weet niet wat je met 'de settings onder de change knop' bedoelt maar dit kan misschien uitkomst bieden:

Rechtermuisknop op de sync util in de taskbar-->custom-->select util-->change...

Dat moet het verhelpen. Lukt dat niet (als je dat bedoelt met change) even opnieuw installeren met de nieuwste updates.
die bedoelde ik dus :P
aangezien het dus niet werkt heb ik de software op de pc opnieuw geinstalleerd en nu werkt het :)
THNX

[ Voor 16% gewijzigd door solomo op 09-02-2004 23:01 ]

• Mooody

Mooody

elmoody

vraagje...

is het mogelijk om het geheugen van de Palm in explorer-vorm op te roepen in Windows en zo mappen te maken?

lijkt me handig om een map te maken in geheugen of op SD-kaart waarin je bestanden kan zetten, zodat je de Palm ook als portable drive kan gebruiken....

mogen dit bijv. ook .doc's zijn of moet alles in de Palm-bestandsvorm?

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Solomo schreef op 09 februari 2004 @ 19:41:
Ik heb een beetje hotsync problemen di ik niet snap
even eerst een log:

Settings onder de changeknop werken trouwens ook niet ( an unknown error has occured)

wie kan me hiermee helpen?
Ik weet niet wat je met 'de settings onder de change knop' bedoelt maar dit kan misschien uitkomst bieden:

Rechtermuisknop op de sync util in de taskbar-->custom-->select util-->change...

Dat moet het verhelpen. Lukt dat niet (als je dat bedoelt met change) even opnieuw installeren met de nieuwste updates.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Mooooody schreef op 09 februari 2004 @ 21:05:
vraagje...

is het mogelijk om het geheugen van de Palm in explorer-vorm op te roepen in Windows en zo mappen te maken?

lijkt me handig om een map te maken in geheugen of op SD-kaart waarin je bestanden kan zetten, zodat je de Palm ook als portable drive kan gebruiken....

mogen dit bijv. ook .doc's zijn of moet alles in de Palm-bestandsvorm?
Niet in de RAM, uiteraard wel op je geheugenkaartje. Ik doe dit het handigst met ZLauncher, maar kan ook met de freeware Filez, beide op www.pdassi.nl te vinden.

Alors.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Palm OS6 aka. Cobalt Lees en huiver >:)

(bron: palmclub.nl)

• Mooody

Mooody

elmoody

hm, in dat geval wacht ik nog ff op de T4 :)

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Hmmm ja dan zal ik ook nog ff w8en met een aankoop _/-\o_
Wil toch eerst een digicam kopen :P :9~

• JaWa
  • Laatst online: 16-06 19:33

JaWa

zie hier een icon

Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 22:42:
Films kijken op een T3 is al leuk met Kinoma, alhoewel het beeld nogal korrelig is. Daar staat tegenover dat je processortje op 150 MHz kan tutten (PXAClocker) en het beest dan nog zo'n 40 fps haalt.
Films kijken op een T3 wordt heel leuk als je MMPlayer 0.2.7 hebt. Dit progje (niet gratis maar zeer de moeite waard) speelt vrolijk 320x480 DivX-jes die je ongeconverteerd op je SD-kaartje hebt geparkeerd af. Processor moet dan wel op minimaal 300 MHz snorren.

Internetten via BT/gsm/gprs gaat als een trein; ipv Verichat kun je ook Chatopus draaien. Is Jabber-gebaseerd maar je kunt je MSN/ICQ/etc.-contacten transporteren.
hoe groot worden je converted avi's? zeg maar gewoon 1 speelfim van normaal 700 mb en trekt de baterij het?

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-11 15:01

Garyu

WW

Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 22:42:

Maar, klein probleempje is natuurlijk dat een 320x480 DIVX'je over het algemeen alleen op grote geheugenkaartjes past. En dan is die $15 voor het programmaatje niet het grootste probleem meer voor mij ;).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Ibbelz
Nou mijn Tungsten T3 is gisteren binnen gekomen, ben er al lekker mee aan de gang gegaan en moet zeggen echt een heel mooi apparaat!

Ik heb alleen één probleem, ik had nog een MMC kaartje over van een digitale camera, dus ik dacht die kan ik dan mooi in mijn T3 plaatsen. Het is een kaartje van 256MB echter herkent de T3 maar 15,2MB? ;( Iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik het op kan lossen?

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:47

MrScratch

I am rubber, you are glue

Ibbelz schreef op 12 februari 2004 @ 12:42:
Nou mijn Tungsten T3 is gisteren binnen gekomen, ben er al lekker mee aan de gang gegaan en moet zeggen echt een heel mooi apparaat!

Ik heb alleen één probleem, ik had nog een MMC kaartje over van een digitale camera, dus ik dacht die kan ik dan mooi in mijn T3 plaatsen. Het is een kaartje van 256MB echter herkent de T3 maar 15,2MB? ;( Iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik het op kan lossen?
Heb je wel die Tungsten T3 update geinstalleerd? Zonder deze update wil de Tungsten T3 wel een als geheugenkaartfrituurmachine zijn werk doen.

Look behind you! A three headed monkey!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

En daarnaast met Card Info nog even formatteren uiteraard.

Alors.

Verwijderd

MrScratch schreef op 12 februari 2004 @ 12:48:
[...]

Heb je wel die Tungsten T3 update geinstalleerd? Zonder deze update wil de Tungsten T3 wel een als geheugenkaartfrituurmachine zijn werk doen.
Sinds december ofzo worden de T3's al door Palm zelf voorzien van de update. Als je de update dan toch probeert te installeren, zeurt ie automatisch al dat ie 'm niet nog eens lust.

• Ibbelz
MrScratch schreef op 12 februari 2004 @ 12:48:
[...]

Update was al geinstalleerd, zoals hierboven al gezegd is wordt deze voortaan door Palm zelf al geinstalleerd. Ik heb het nog wel geprobeerd maar hij zei dat de update al geinstalleerd was.
Stereotomy schreef op 12 februari 2004 @ 13:37:
En daarnaast met Card Info nog even formatteren uiteraard.
Ik heb de kaart ook al geformateerd hij blijft zeggen 15,2MB ipv 256MB. ;(

Iemand nog suggesties?

• Mooody

Mooody

elmoody

zou iemand met een T3 ff deze benchmark willen draaien?

http://wap.jbenchmark.com/JBenchmark.jar

volgens de ranglijst zou de T3 bijna 2x zo traag zijn als de Tungsten C....lijkt me vreemd

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Mooooody schreef op 13 februari 2004 @ 15:47:

volgens de ranglijst zou de T3 bijna 2x zo traag zijn als de Tungsten C....lijkt me vreemd
2x :D Ik heb geen sync cradle bij me of een bt dongle. Ow w8 wel IR, ff proberen.

De t3 is wel trager namelijk 25mhz, de cpu draait namelijk op 375mhz en niet op 400mhz vreemd genoeg.

edit:

Hoe voer ik hem uit :/ ik neem aan met een java progsel?

[ Voor 17% gewijzigd door MaDLiVe op 13-02-2004 17:56 ]

• Mooody

Mooody

elmoody

MaDLiVe schreef op 13 februari 2004 @ 17:52:
[...]

2x :D Ik heb geen sync cradle bij me of een bt dongle. Ow w8 wel IR, ff proberen.

De t3 is wel trager namelijk 25mhz, de cpu draait namelijk op 375mhz en niet op 400mhz vreemd genoeg.

edit:

Hoe voer ik hem uit :/ ik neem aan met een java progsel?
je hebt de JVM voor Palm nodig: http://www.palmone.com/us/support/jvm/

je kan de proc overclocken naar 600mhz heb ik gehoord :)

http://www.clievideo.com/products/lightspeed.zip

• Mooody

Mooody

elmoody

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik kan mijn t3 op de volgende speeds draaien.

Default=100x4 (400mhz) onzin want het is eigelijk 375 (estimated speed=375)en dan nog klopt het niet want er zit een pxa255 in en die hoort op 2x200 te draaien :/ Ik ben er op dit gebied duidelijk nog niet uit. Gebenched met games en speedy 3.1.

Oc'ed=
2x200=400Mhz= komt prima door 5x benchen (estimated speed=391mhz)
2x265-530Mhz= komt prima door 5x benchen (estimated speed=545mhz) en een half uur warfare (480x320)
2x200=600Mhz= komt prima door 5x benchen (estimated speed=508Mhz).

Ik weet niet hoe dit de battery performance beinvloed. De max fsb die ik kan instellen met lightspeed = 265 bij een mp van 2=530mhz. Volgens speedy is dit de snelste config. Warfare laadt duidelijk sneller en sluit ook sneller af. Het uncompressen van textures in gts racing gaat ook duidelijk sneller.

Ik heb dat java progsel geinstalled. Kan de java bench echter nog steeds niet runnen.

Op 265Mhz (2x135mhz) kan hij een 320kbit mp3 met het scherm aan @320x480 niet meer goed encoden. Zelfde geld voor 300mhz (100x3). Meer variabelen zitten er niet in of je komt boven de 300mhz. Ik vraag me af in hoeverre dit invloed zal hebben op de batterij. 400mhz is prima maar is dit nou 200x2 of 100x4? Ik dacht namelijk dat de pxa250 op 100x4 draaide en de pxa255 op 2x200. De t3 zou uitgerust zijn met de pxa255. Ook had ik het vermoeden dat de Pxa reeks instaat was een soort van speedstep te gebruiken. Dat valt met utils zoals lightspeed natuurlijk weg?

Verder wil ik er niet teveel mee kloten. Underklokken deed ik met mijn ipaq ook maar had niet het gevoel dat de batterij erop vooruit ging.

Ik vraag me ook af of iemand me kan vertellen wat voor nut een launcher echt heeft. Ik gebruik Zlauncher maar die laat mijn palm echt vaak crashen (bij wisselen van SD card). Bovendien zie ik behalve de nieuwe look niet echt iets tofs? Of zie ik iets over het hoofd door de legio settings?

[ Voor 37% gewijzigd door MaDLiVe op 15-02-2004 00:24 ]

• Mooody

Mooody

elmoody

ff heel kort:

volgens mij kan je met PXAclocker per programma/spel aangeven op welke kloksnelheid je het wil laten draaien....

ik zou gewoon de proc op het maximale haalbare zetten bij progs die dat echt nodig hebben en hem op 150-200Mhz clocken bij PIM en andere lichte zaken....

feit: 60-70% van de accu wordt leeggeslurpt door het scherm, dus als je je helderheid omlaag schroeft haal je veel meer winst, dan met het underclocken van je processor....

Verwijderd

Mooooody schreef op 13 februari 2004 @ 15:47:

Speedy geeft ook 375-380 MHz aan voor de T3 (400 MHz = referentie voor de TC). Er is ooit eens roddel geweest dat de standaardsetting van de processor een beetje is teruggeschroefd om batterijleven te sparen maar of dat echt waar is weet ik niet.

Verwijderd

JaWa schreef op 11 februari 2004 @ 14:32:
[...]

hoe groot worden je converted avi's? zeg maar gewoon 1 speelfim van normaal 700 mb en trekt de baterij het?
Afgaand op gelijke afmetingen: GROOOT. DivX is een veel betere comprimering dan dat Kinoma/QuickTime formaat. Als je anderhalf uur pret op 720x576 formaat terugbrengt tot 320x??? kom je nog op zo'n 300-400 MB.
Batterij is geen groot probleem. Met Kinoma aan trekt ie precies 2 uur bij volledige helderheid.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Mooooody schreef op 15 februari 2004 @ 13:16:
ff heel kort:

volgens mij kan je met PXAclocker per programma/spel aangeven op welke kloksnelheid je het wil laten draaien....

ik zou gewoon de proc op het maximale haalbare zetten bij progs die dat echt nodig hebben en hem op 150-200Mhz clocken bij PIM en andere lichte zaken....

feit: 60-70% van de accu wordt leeggeslurpt door het scherm, dus als je je helderheid omlaag schroeft haal je veel meer winst, dan met het underclocken van je processor....
Kan eigelijk niet zo gauw programma's bedenken die meer dan 400mhz nodig hebben. Misschien wat games verder niet.
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 13:26:
[...]

Speedy geeft ook 375-380 MHz aan voor de T3 (400 MHz = referentie voor de TC). Er is ooit eens roddel geweest dat de standaardsetting van de processor een beetje is teruggeschroefd om batterijleven te sparen maar of dat echt waar is weet ik niet.
25mhz scheelt echt geen drol hoor. Het grote verschil met de t|c is echt het scherm. Als ik mijn scherm niet uitklap gaat ie volgens mij net zo lang mee.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Kan eigelijk niet zo gauw programma's bedenken die meer dan 400mhz nodig hebben. Misschien wat games verder niet.
Games, complex browsen, movies, en zeker GPS met Tomtom.
25mhz scheelt echt geen drol hoor. Het grote verschil met de t|c is echt het scherm. Als ik mijn scherm niet uitklap gaat ie volgens mij net zo lang mee.
Nah, afgezien van het feit dat een ingeklapt scherm van de T3 groter is dan die van de TC, heeft de TC ook een lompere batterij erin (vanwege WiFi), dus die gaat zeker langer mee.

[ Voor 22% gewijzigd door Stereotomy op 15-02-2004 16:13 ]

Alors.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Stereotomy schreef op 15 februari 2004 @ 16:12:
[...]

Games, complex browsen, movies, en zeker GPS met Tomtom.

[...]

Nah, afgezien van het feit dat een ingeklapt scherm van de T3 groter is dan die van de TC, heeft de TC ook een lompere batterij erin (vanwege WiFi), dus die gaat zeker langer mee.
Games, mwa, misschien warfare maar daar schokt het zelden. Complex browsen, nog niets tegengekomen. De invoer van data gaat toch traag. Movies? Met kinoma haal ik in landscape nog 30FPS. Op mijn pocketpc was het ook altijd ~30FPS. Hoger hoeft echt niet (word je filmpje allen groter van) Mijn filmpjes zijn meestal opgenomen met 15 á 22 FPS. Dat trekt ie op 400mhz wel. GPS gebruik ik nog niet maar kan er me wat bij voorstellen.

[ Voor 3% gewijzigd door MaDLiVe op 15-02-2004 18:21 ]

Verwijderd

Bij de aartslelijke palmversie van Adobe Reader is iedere MHz welkom...

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 19:32:
Bij de aartslelijke palmversie van Adobe Reader is iedere MHz welkom...
RepliGo is een stuk sneller en beter in alle opzichten...probeer die eens zou ik zeggen

Verwijderd

Mooooody schreef op 15 februari 2004 @ 20:57:
[...]

RepliGo is een stuk sneller en beter in alle opzichten...probeer die eens zou ik zeggen
Dank, maar die draait hier inmiddels al een maandje en blaast inderdaad iedere andere viewer zo omver :)

• Mooody

Mooody

elmoody

nou, ik heb 'm besteld en krijg 'm morgen binnen...

ben benieuwd :)

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Mooooody schreef op 16 februari 2004 @ 15:53:
nou, ik heb 'm besteld en krijg 'm morgen binnen...

ben benieuwd :)
Hij zal je niet teleurstellen :D

Great great kunnen we dit topic nog groter maken.

• Mooody

Mooody

elmoody

meteen een Sandisk Ultra II 256mb SD kaartje erbij genomen (79 euro), dus ik kan meteen aan de slag met Tomtom :) (GPS had ik al)

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Mooooody schreef op 16 februari 2004 @ 18:26:
meteen een Sandisk Ultra II 256mb SD kaartje erbij genomen (79 euro), dus ik kan meteen aan de slag met Tomtom :) (GPS had ik al)
Eh...

Je weet dan Sandisk kaarten groter of gelijk aan 128 Mb :X :X :X zijn met PDA's?

Goede kaarten zijn degenen met een Panasonic chip erin: Panasonic, Lexar, Simpletech. Alle andere hebben een Toshiba/Sandisk chip erin en daarvan is de schrijfsnelheid echt volkomen ;( ....

Uitgebreid onderzocht op de Palmclub.

Tabel: http://palmclub.nl/tips/vfsbenchmark/ (let op de kolom File Write)
Thread: http://pdaclub.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=9055

En TomTom moet je ook nog kopen (dúuuuur) of niet?

[ Voor 9% gewijzigd door Stereotomy op 16-02-2004 18:58 ]

Alors.

• Mooody

Mooody

elmoody

de normale Sandisk kaarten zijn inderdaad gigantisch traag, maar is het ook al getest met de nieuwe Ultra II kaarten?
dat zijn de snelste kaarten op de markt.... 10mb max. schrijf/leessnelheid

echt rete-snel in mijn Canon 10D...stuk sneller dan mijn Lexar kaart...

maar goed, als hij echt heel traag is, kan ik hem ruilen, das geen probleem :)

btw: tomtom kan ik lenen van een kennis :Y)

[ Voor 51% gewijzigd door Mooody op 16-02-2004 19:17 ]

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Zou wel mooi zijn als ze ook in de Palm rete-snel zijn.... dan breek je daarmee overigens ook een Palm-wereld mythe, dat Sandisk en Palm niet samengaan. Ben benieuwd naar je VFSMark testscores.
btw: tomtom kan ik lenen van een kennis
Err... die van Palm was nog niet uit, weet je nog? ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Stereotomy op 16-02-2004 20:01 ]

Alors.

• Mooody

Mooody

elmoody

Stereotomy schreef op 16 februari 2004 @ 19:51:
Err... die van Palm was nog niet uit, weet je nog? ;)
blijkbaar wel, want ik heb 'm net opgehaald ;)

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Eerst zien dan geloven, digicamfoto! :) Toch stiekem PPC versie? :)

http://www.tomtom.nl/prod...cts.php?ID=235&Language=5 - hij komt hier toch echt over 8 dagen weer uit. Ik ken 1 persoon die hem al heeft maar die geeft hem echt niet aan jou weg. :D

[ Voor 5% gewijzigd door Stereotomy op 16-02-2004 22:10 ]

Alors.

• Mooody

Mooody

elmoody

nouja, als jij iemand kent die hem heeft zullen er heus wel meer mensen die 'm hebben...
en van een die personen heb ik 'm weer :)

ik woon in Enschede, dus de connectie met campusnet is snel gemaakt :Y)

[ Voor 20% gewijzigd door Mooody op 16-02-2004 22:21 ]

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Mooooody schreef op 16 februari 2004 @ 22:20:
nouja, als jij iemand kent die hem heeft zullen er heus wel meer mensen die 'm hebben...
en van een die personen heb ik 'm weer :)

ik woon in Enschede, dus de connectie met campusnet is snel gemaakt :Y)
Oe, even mijn oude schoolvrienden bellen. :D

Laat even weten hoe ie werkt!

Alors.

• Ibbelz
Stereotomy schreef op 16 februari 2004 @ 18:57:
[...]

Eh...

Je weet dan Sandisk kaarten groter of gelijk aan 128 Mb :X :X :X zijn met PDA's?

Goede kaarten zijn degenen met een Panasonic chip erin: Panasonic, Lexar, Simpletech. Alle andere hebben een Toshiba/Sandisk chip erin en daarvan is de schrijfsnelheid echt volkomen ;( ....

Uitgebreid onderzocht op de Palmclub.

Tabel: http://palmclub.nl/tips/vfsbenchmark/ (let op de kolom File Write)
Thread: http://pdaclub.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=9055

En TomTom moet je ook nog kopen (dúuuuur) of niet?
Hmmz ik heb een 512MB SD kaartje van Dane-Elec besteld. Nu zat ik eens te kijken bij die links, en zie ik dat er zowel kaartjes met een chip van panasonic bestaan danwel met een chip van Toshiba. De Toshiba presteert inderdaad wel uitermate beroerd. Weet iemand wat voor chip deze Dane-Elec 512MB SD kaart precies heeft?

* Ibbelz hoopt niet op brakke prestaties straks ;(

[ Voor 5% gewijzigd door Ibbelz op 16-02-2004 22:33 ]

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Weet iemand wat voor chip deze Dane-Elec 512MB SD kaart precies heeft?
Toshiba. :r |:( }:O

Naar mijn weten zijn er maar 3 merken die Panasonic Chips gebruiken: Panasonic, Lexar en Simpletech, alhoewel ik alleen van de eerste twee 100% zeker ben dat alle kaarten dat hebben.

[ Voor 46% gewijzigd door Stereotomy op 16-02-2004 22:34 ]

Alors.

• Ibbelz
Stereotomy schreef op 16 februari 2004 @ 22:34:
[...]

Toshiba. :r |:( }:O

Naar mijn weten zijn er maar 3 merken die Panasonic Chips gebruiken: Panasonic, Lexar en Simpletech, alhoewel ik alleen van de eerste twee 100% zeker ben dat alle kaarten dat hebben.
Damned |:( dus dat gaat betekenen dat mijn SD kaartje über traag gaat zijn? :'( Damned het kost al geld zat krijg je ook nog van die meuk... :|

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik zou even een VFSMark test doen (downloaden op Palmgear.com) en dat vergelijken met de waarden op de Palmclub. Vergeet de T3 update niet als ie al niet al op je T3 zit.

Er zijn inderdaad berichten van de Palmclub dat voice memo niet lekker werkt (schokkerig e.d.) omdat de schrijfsnelheid van die dingen te laag zijn op zo'n kaart.

Op mijn Lexar werken ze prima. :)

Alors.

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb m'n T3 nu een paar maanden denk ik. Ik zal eens proberen te zeggen wat er wel en niet bevalt.

Wel:

- Hij gebruikt de geniale "balpen" Tungsten Stylus.

- Hij voelt best solide aan, hoewel het me niet zou verbazen als de schuif op een bepaalt moment niet meer uit zichzelf dicht zou willen blijven.

- Er is genoeg leuke software beschikbaar.

- Het scherm :). Ik kan er 's nachts in bed op lezen als het moet, dat kon op m'n Vx ook (monochroom 160x160), maar dit is toch fijner natuurlijk. Dit was voor mij ook de reden voor de T3 te kiezen, ik wilde perse een hoge resolutie (dan valt ppc al af), en een niet al te groot apparaat (en dan vallen de opzich ook erg leuke Clie's een beetje af).

- Hij past dus in m'n broekzak als het moet.

- Met het grote RAM icm een groot SD kaartje kun je echt veel dingen altijd bij je hebben, imdb bijvoorbeeld, en een stapel woordenboeken.

Niet:

- De cover is van leer ipv metaal. En ik ben er nog niet echt uit of ik dat naar boven openklappen ipv naar links of rechts zoals op m'n Vx nu fijner vind.

- De batterij gaat niet lang genoeg mee. Als je een weekendje weggaat kun je het zonder dure extra batterijen vergeten om je in de trein met je palm te vermaken, 4,5 uur is dan echt zo op.

- Je kunt er niet mee bellen, dat lijkt als bij een muis zeuren dat je er niet mee kunt typen, maar er zijn tegenwoordig toch ook best aardige hybrides op de markt, en er is weinig visie voor nodig om in te zien dat je telefoon en pda eigenlijk één apparaat zouden moeten zijn.

- Er zit geen WLAN op, en internetten in bed via BT gaat toch net niet snel genoeg.

- Syncen duurt best lang, en het is niet echt makkelijk om bijvoorbeeld even alleen de agenda te syncen. Wellicht is hier software voor (intellisync?) waarmee dat makkelijk gaat, nog niet geprobeerd.

- Ik heb de Palm hardcase, maar gebruik hem niet, crapding. Hij is veel groter dan nodig en past dus gewoon niet lekker in je broekzak, waar ik juist een hardcase voor zou willen gebruiken.

- Graffiti 2, gebruik Fitaly van www.textware.com of MessageEase (weet de url ff niet). Zelf gebruik ik Fitalty, bevalt goed. Als je perse Graffiti wilt gebruiken gebruik dan TealScript!

- Het ding loopt best wel eens vast. Laatst liep hij echt "hard" vast, en liep backupman daarna vrolijk vast tijdens restoren. Nou zijn ppc gebruikers ook nooit zo te spreken over de stabiliteit van hun pda, en ik moet ook zeggen dat m'n palm nog niet in een nuttige applicatie (agenda etc) is vastgelopen, dat ie dat tijdens een spelletje doet en dan gewoon zacht reset is niet echt zwaar irritant ofzo.

Overigens bestaat er wel degelijk een goedwerkend WLAN "jacket", zeg maar een case met ingebouwde WLAN en batterij die volgens mij ook op de T3 werkt, ik dacht dat dat ding 180 dollar kost ofzo, mij net iets te duur.

Vraag:

Heeft iemand ervaringen met extra-batterij oplossingen? Ik wil namelijk sowieso iets op dat gebied maar weet nog niet wat (de palm powerToGo dingen zijn volgens mij relatief duur)

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik vraag me ook af of iemand me kan vertellen wat voor nut een launcher echt heeft. Ik gebruik Zlauncher maar die laat mijn palm echt vaak crashen (bij wisselen van SD card). Bovendien zie ik behalve de nieuwe look niet echt iets tofs? Of zie ik iets over het hoofd door de legio settings?
ZLauncher is op Datebk5 na een van de meest gewardeerde programma's op mijn Palm. Heb je niet toevallig een beta erop staan? Ik gebruik gewoon versie 3.70 - voordat ZLauncher in versie 4 te lomp werd. :+

Dat crashen van je SD kaart kun je tegengaan mbv het programma "LaunchThis!".

Wat voor voordelen ZLauncher heeft tov de standaard Launcher. Slik. Heb je even?

- Achtergrond
- Tabs overzichtelijker
- Kleine iconen (ik heb ze altijd in list view)
- Ingebouwde filemanager
- Card wordt meteen getoond mbv mapstructuren (Virtual File System)
- Powerrun functionaliteit, kan dus gehele programma's vanaf de kaart draaien
- Drag n Drop
- Tap n Hold voor extra menuitems
- Shortcut icoontjes
- Tijd, charge, RAM en Card informatie op het scherm

Hmm... ik merk dat de T3 wel enkele van deze voordelen al ingebouwd heeft, met name in de statusbar, dus okee. Maar kun je je voorstellen dat het voor niet-T3 gebruikers zoals ik echt een geweldig programma is? :+

[ Voor 4% gewijzigd door Stereotomy op 16-02-2004 23:04 ]

Alors.

• Ibbelz
Stereotomy schreef op 16 februari 2004 @ 22:53:
Ik zou even een VFSMark test doen (downloaden op Palmgear.com) en dat vergelijken met de waarden op de Palmclub. Vergeet de T3 update niet als ie al niet al op je T3 zit.

Er zijn inderdaad berichten van de Palmclub dat voice memo niet lekker werkt (schokkerig e.d.) omdat de schrijfsnelheid van die dingen te laag zijn op zo'n kaart.

Op mijn Lexar werken ze prima. :)
:'( Nu lees ik ook nog dit:
What I suspect may be happening, is that the T3 IO control voltages may be too high. While this may be OK for brief write operations or copying a few dozen files, a contious operation such a backup or writing a 40+MB file to the card may cause the SD controller in the card to generate errors. In a worst-case scenario, the card's controller will be damaged.
Ik ben dus van plan om er veel mp3 naar toe te schrijven (ook livesets van c.a. 100mb). Dus als mn SD kaartje straks ook nog stuk gaat door bovenstaande fout wordt ik GEK. :(

Of is dit probleem toevallig opgelost met de laatste update (die heb ik geinstalleerd).

• Mooody

Mooody

elmoody

Ibbelz schreef op 16 februari 2004 @ 23:07:
Of is dit probleem toevallig opgelost met de laatste update (die heb ik geinstalleerd).
jup :)

[ Voor 10% gewijzigd door Mooody op 16-02-2004 23:12 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste