[DIY] High end subwoofer, gaat dit goed?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.533 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gewoon bij een bouwmarkt neem ik aan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 23:06
Al bij meerdere bouwmarkten gechecked, niks... Het enige bitumen-achtige dat ze hebben is dakbedekking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

en wat is daar mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
  • Laatst online: 11-09 23:06
Das fijn spul (3mm ofzo), en stijf en broos... ook niet zelfklevend, tenzij je het verhit met een brander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de betere automaterialen handel heeft het vaak ook.
(de velba in nijmegen tenminste wel)

en de gebruikelijke speakerzaken als speakerenco.nl, speakerland.nl, remo.nl etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 06:30
deepspace schreef op 11 februari 2004 @ 18:20:
Waar krijg je eigenlijk lootbitum? Gamma ofzo?
De mijne komt bij speaker en co vandaan.

Wel geloof ik 14,95 voor 50x100 cm.

Door de bracing (en zeker bij jouw subje deepspace) lijkt het me niet nodig om dit toe te passen, omdat je geen echt lange vakken hebt.

Het is wel een zwaar matje maar voor het gewicht hoef ik het niet te doen. (geloof 8 kg per m2) Dus er gaat wel het 1 en ander in, maar die loodbitumen vindt ik niet zo belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja, je moet dat gewoon bij speakerland of speaker en co halen, anders zit er niet op. Ik heb het daar zelf ook gehaald (ik heb het in mijn PC panelen gebruikt om m'n pc stiller te krijgen :)). Dynamat kan je daar ook voor gebruiken en auto-hifi zaken hebben vaak ook dingen om trillingen tegen te gaan :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Anti-dreun platen voor portieren e.d. worden ze genoemd bij de auto-handel. Let op dit is vaak maar 2 mm dik, pas bij diktes van 4mm werkt het effectief. Toch raad ik aan om in je sub loodbitumen te stoppen. Het verschil was hoorbaar in mijn 10 liter monitorspeakertje (22mm MDF + bracing). Dus in een sub moet het zeker wat extra's brengen, helemaal als je zelf al aangeeft dat je een sound quality subwoofer wilt hebben. Met demping kan je meer winnen dan je in 1e instantie denkt.

• FFF
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 13:46:
Anti-dreun platen voor portieren e.d. worden ze genoemd bij de auto-handel. Let op dit is vaak maar 2 mm dik, pas bij diktes van 4mm werkt het effectief. Toch raad ik aan om in je sub loodbitumen te stoppen. Het verschil was hoorbaar in mijn 10 liter monitorspeakertje (22mm MDF + bracing). Dus in een sub moet het zeker wat extra's brengen, helemaal als je zelf al aangeeft dat je een sound quality subwoofer wilt hebben. Met demping kan je meer winnen dan je in 1e instantie denkt.
Dan ga ik er toch het 1 en ander in hangen, last in het boek "luidsprekers ontwerpen" Dat er er minimaal 50% mee zou moeten bekleden, kun je er een toelichting op geven wat je eigen ervaringen zijn?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

AvK schreef op 11 februari 2004 @ 18:14:
Wat voor lijm gebruiken de meeste mensen eigenlijk? Waarmee halen jullie de beste resultaten? Ben best benieuwd.
Ik heb bij remo "propellor lijm" gekocht.
Het ziet eruit als gewone houtlijm, maar er zit meer epoxy in. En het is bizar sterk.

[ Voor 3% gewijzigd door teacher op 12-02-2004 23:26 ]

Wise enough to play the fool

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Ik weet niet precies wat jullie met "loodbitumen" bedoelen maar een rol lood van 2-3mm dik is gewoon te koop bij praxis. 8,99 voor een halve meter ? (oid)

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Twisted_Bunny schreef op 12 februari 2004 @ 23:45:
Ik weet niet precies wat jullie met "loodbitumen" bedoelen maar een rol lood van 2-3mm dik is gewoon te koop bij praxis. 8,99 voor een halve meter ? (oid)
Je moet niet denken aan lood, maar wel aan bitumen.
Ik heb een berg anti-dreun platen liggen die bij de automaterialen handel vandaan komen. (zijn ook bedoeld om mijn deuren te dempen btw).

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FFF schreef op 12 februari 2004 @ 22:36:
[...]

Dan ga ik er toch het 1 en ander in hangen, last in het boek "luidsprekers ontwerpen" Dat er er minimaal 50% mee zou moeten bekleden, kun je er een toelichting op geven wat je eigen ervaringen zijn?
De kastkleuring neemt sterk af (doordat je de paneelresonanties dempt), dus alles klinkt een stuk neutraler en dit is duidelijk waarneembaar. Minder kleuring geeft een "strakkere" bas perceptie. Je deelt de panelen al in stukken op doordat je die verstevigingen aanbrengt, nu kan je het beste in het midden van die 4 sub-panelen die je nu per paneel overhoudt , een stuk loodbitumen plakken met 50% van de afmetingen van dat sub-paneel. Je hoeft niet het gehele paneel te bedekken, dat kan natuurlijk wel, maar effect is minder en het gaat dan aardig in de papieren lopen :).

Ik zou overigens de loodbitumen bij S&C halen aangezien dat een stuk goedkoper is en dat ook 4mm ipv 2mm dik is. Alleen lood werkt minder effectief aangezien de bitumenlaag ook nog een gedeelte van de laagenergie absorbeert. Tevens zou ik de rest van de kast niet vullen, hooguit wat demping direct achter de woofer aanbrengen als het te "boomerig" klinkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
Zo, hier nog een toevoeging:

De bracing:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/544CUSOB0I2/picserver.jpeg

Bracing detail:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/E595K3N92D7/picserver.jpeg

Om de schaal te bepalen:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/9OMH64GKN02/picserver.jpeg

Zo dat was het weer, wat ik er aan gedaan heb voor vandaag, ben zelf tot nu toe tevreden over het resultaat, Hoop hem morgen of overmorgen al te kunnen gaan testen.

Dus het front nog zagen, loodbitumen erin, en tripex dempingsmat erin, en alles ff aansluiten en gaan ;)

btw voor mensen die ook deze bracing willen zagen, ff 1 tip: zorg voor een goede zaag (boor) en een krachtige boormachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Komt de driver nou op de plek waar geen bracing zit (bij dat bierflesje van een niet nader te noemen merk?)? En misschien dat je de diameter van je matrix contructie een beetje klein hebt gekozen. Die dingen gaan natuuurlijk als helmholtz resonator werken, allemaal BR pijpjes zeg maar. Je zou er voor de zekerheid aan kunnen rekenen of dit echt een probleem gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jag schreef op 13 februari 2004 @ 22:43:
Komt de driver nou op de plek waar geen bracing zit (bij dat bierflesje van een niet nader te noemen merk?)? En misschien dat je de diameter van je matrix contructie een beetje klein hebt gekozen. Die dingen gaan natuuurlijk als helmholtz resonator werken, allemaal BR pijpjes zeg maar. Je zou er voor de zekerheid aan kunnen rekenen of dit echt een probleem gaat worden.
Briggs-filter dus. Je kan een paar kleinere diameter cirkels erbij boren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
Zo weer een kleine update, hij is nu bijna af:

Foto van de bracing en demping, de demping bestaat uit lood bitumen, en uit tripex, (1 plaat lood bitumen, 2,5 plaat tripex (0.5x1 m))

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/Q20ZPR34VF2/picserver.jpeg

Kersen er om heen, net geschuurd:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/XKOG3JSGMWF/picserver.jpeg

Hoe (naadloos) het kersen verwerkt is:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/AX18254IYF0/picserver.jpeg

Mijn nichtje zet hem even op de plek neer ;)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/LIVU7BIR4IY/picserver.jpeg

En hier staat hij met de 1ste (dunne) laklaag, in totaal wordt hij 3 x gelakt.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/744140C7GN7/picserver.jpeg

Dat ding is loodzwaar, hoop dat hij klinkt zoals hij er uit ziet, dan zit het wat mij betreft goed. maandag of dinsdag gaan de woofer en BR pijp er waarschijnlijk in, en dan knallen maar!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

...en dan maar hopen dat het niet tegen gaat vallen. Ik test alles eerst zorgvuldig voordat ik dingen af ga werken, als het dan toch niet klinkt ben je veel geld en tijd kwijt...

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt onwijs mooi afgewerkt, ben blij dat je ook het uiterlijk veel aandacht geeft.

Het [img]tagje van het 2e picje klopt niet helemaal, moet zijn:[/img]

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:53

voodooless

Sound is no voodoo!

Wow FFF, dat ziet er super mooi uit! Prachtig mooi kersen! Nu krijg ik zin om mijn sub ook met echt hout of fineer af te werken. Heb het helaas nog nooit gedaan, dus ik ben er een beetje bang voor. Ik heb geen idee hoe lastig dat is namelijk..

Heb je ook al een "doos" voor je amp, want die kwam toch appart :?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
m.m schreef op 15 februari 2004 @ 13:34:
...en dan maar hopen dat het niet tegen gaat vallen. Ik test alles eerst zorgvuldig voordat ik dingen af ga werken, als het dan toch niet klinkt ben je veel geld en tijd kwijt...
ja dat is zo, alleen m'n pa had geholpen, en toen ik aan het werk was had hij alles al gelijmt en geschroeft, ik heb niet met filter en veel demping te maken zoals bij een normale speaker. Heb er wel vertrouwen in, alles is precies geworden zoals in mijn hoofd zat.
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 13:38:
Echt onwijs mooi afgewerkt, ben blij dat je ook het uiterlijk veel aandacht geeft.

Het [[url= tagje van het 2e picje klopt niet helemaal, moet zijn: ]afbeelding[/url]]
Dankje, hoewel hier mijn dank naar mijn oom uitgaat (met hulp van mij en m'n pa) die het kersen er om heen heeft gemaakt, alles netjes in het verstek, en aan het lakken is. (Hij hefet ruimte en gereedschap)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
deepspace schreef op 15 februari 2004 @ 13:48:
Wow FFF, dat ziet er super mooi uit! Prachtig mooi kersen! Nu krijg ik zin om mijn sub ook met echt hout of fineer af te werken. Heb het helaas nog nooit gedaan, dus ik ben er een beetje bang voor. Ik heb geen idee hoe lastig dat is namelijk..

Heb je ook al een "doos" voor je amp, want die kwam toch appart :?
Dankje.

Fineer heb ik niet gedaan, is vrij duur, en kan je niet schuren enzo.
Maar dit, gewoon 1 cm dik hout, kan je er zo op maken, wel verstek zagen, en dat vast lijmen en nieten (of spijkeren?)

Je kan dit gewoon heel mooi opschuren en plamuren.
Tevens hefet dit extra voordeel voor de stijfheid en resonatie van de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:48
Hij ziet d'r echt wel strak uit :D 'K hoop voor je dat'ie zo goed klinkt als'ie uitziet.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

FFF schreef op 15 februari 2004 @ 13:53:
[...]

Dankje.

Fineer heb ik niet gedaan, is vrij duur, en kan je niet schuren enzo.
Maar dit, gewoon 1 cm dik hout, kan je er zo op maken, wel verstek zagen, en dat vast lijmen en nieten (of spijkeren?)

Je kan dit gewoon heel mooi opschuren en plamuren.
Tevens hefet dit extra voordeel voor de stijfheid en resonatie van de kast.
Tja, jij hebt geluk dat je het hout voor een prikkie hebt gekregen!. Helaas zal ik dus de volle mep moeten betalen, en dan is fineer ook weer niet veel duurder. BTW, ik geloof dat fineer wel licht te schuren is...

But... keep up the good work! Volgende week ga ik met de afwerking beginnen (als ik genoeg tijd heb :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
deepspace schreef op 15 februari 2004 @ 13:58:
[...]

Tja, jij hebt geluk dat je het hout voor een prikkie hebt gekregen!. Helaas zal ik dus de volle mep moeten betalen, en dan is fineer ook weer niet veel duurder. BTW, ik geloof dat fineer wel licht te schuren is...

But... keep up the good work! Volgende week ga ik met de afwerking beginnen (als ik genoeg tijd heb :P )
Hout heeft me alles bij elkaar € 25,- gekost ;)

Maar je hoeft geen kersen te nemen, gewoon afvalhout bij 1 of andere houthandel, of gewoon een veel goedkopere houtsoort. (eiken lijkt me heel geschikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HI
I was reading this thread and thought i might show what i have made,
a few months ago i brought a Creative Megaworks 550 THX but i mist the Bass I wanted so i looked around on internet for a new woofer and found this one the JL Audio 15W08 http://www.jlaudio.com/subwoofers/15w0.html I then started to design my box withg some help with WinISD pro and ended up with this

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/stevenvanzuilichem/Sub.jpg

the box is 140 L with bass port and tuned to 21Hz is at -3Db it does 23Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
Bedankt voor de info en het "verbouwen" van de pagina lay out.

Wel een bruut ding btw, die moet zeker wel aan je wensen voldoen. :)

die verchroomde stangetjes leveren misschien wel insperatie op.

[ Voor 24% gewijzigd door FFF op 15-02-2004 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

FFF schreef op 15 februari 2004 @ 14:30:
Bedankt voor de info en het "verbouwen" van de pagina lay out.

Wel een bruut ding btw, die moet zeker wel aan je wensen voldoen. :)

die verchroomde stangetjes leveren misschien wel insperatie op.
Ik vind die verchroomde beschermings stangetjes altijd heel erg lelijk bij subwoofers. Dan heb ik liever een stuk speakerdoek of een metalen frontje veel mooier.

Sowieso vind ik subs waar de speaker neit zichtbaar is het mooits, maar om alleen maar voor die reden te besluiten voor een BR systeem vind ik een beetje mager.

Ik moet toch nog mijn zuil afmaken voordat ik begin aan een sub.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FFF mooi en netjes afgewerkt. Ik ben een beetje sceptisch over je woofer keuze maar de looks heb ieg mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 14:17:
HI
I was reading this thread and thought i might show what i have made,
a few months ago i brought a Creative Megaworks 550 THX but i mist the Bass I wanted so i looked around on internet for a new woofer and found this one the JL Audio 15W08 http://www.jlaudio.com/subwoofers/15w0.html I then started to design my box withg some help with WinISD pro and ended up with this

[afbeelding]

the box is 140 L with bass port and tuned to 21Hz is at -3Db it does 23Hz
He, die ben ik in mijn thread ook al tegen gekomen. Lijkt wel ctrl-C ctrl-V ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 18:25:
FFF mooi en netjes afgewerkt. Ik ben een beetje sceptisch over je woofer keuze maar de looks heb ieg mee!
Ja ik weet het, maar ik heb zelf nog heel veel vertrouwen in de woofer.

Ik heb hem gekozen omdat focal, samen met eton bekent staat als (1 van de?) beste woofers ter wereld, natuurlijk zijn er veel woofers die meer SPL zullen leveren, of dieper door gaan. Alleen ik vindt het belangrijk dat hij lekker mee speeld in stereo, het hoeft niet te dreunen, maar gewoon een mooi laag. En deze woofers staat er om bekend een heel mooi laag weg te kunnen zetten.

Het valt me op dat hier de meeste focal maar niets vinden, terwijl op hifi.nl en htforum, de meeste mensen deze units geweldig vinden.

Maareuh, de tijd zal leren of ik idd te eigenwijs geweest ben, of dat ik een goede keuze gemaakt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Van oudsher is Focal inderdaad een topmerk. :D
Altijd al geweest. Als je de sub netjes hebt berekend zal het eindresultaat waarschijnlijk 'beter dan gemiddeld' zijn. :9~

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Ik heb zelf niets tegen Focal alleen je kwam er zo plotsklaps mee aanzetten van pats en nu ga ik dit doen.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
m.m schreef op 15 februari 2004 @ 20:49:
Ik heb zelf niets tegen Focal alleen je kwam er zo plotsklaps mee aanzetten van pats en nu ga ik dit doen.
Snap ik, maar het is wel een overwogen beslissing, heb ook met mensen gepraat die focal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
Hij is af, heb hem alleen nog getest met muziek, speeld perfect mee, integreerd heel goed met mijn B&W's.

Hier het subje, met bijpassende amp ernaast:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/WMB075BMQ76/picserver.jpeg

Hier de complete set, in tijdelijke setup:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/C96H29JU7WN/picserver.jpeg

[ Voor 20% gewijzigd door FFF op 16-02-2004 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

strakke afwerking gast!!! Petje af!!! Alleen had ik denkik zelf gekozen voor een écht losse amp of deze amp in de kist gebouwd... Maartoch, ziet er echt mooi uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
MikeyMan schreef op 16 februari 2004 @ 23:17:
strakke afwerking gast!!! Petje af!!! Alleen had ik denkik zelf gekozen voor een écht losse amp of deze amp in de kist gebouwd... Maartoch, ziet er echt mooi uit...
Wilde hem eerst inbouwen, alleen koste me liters die ik heel hard kon gebruiken.

Dat kastje komt strax waarschijnlijk niet meer in het zicht te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Laatst online: 12-05 14:34
Wowsers, dat ziet er echt heel netjes uit. Ik wilde dat ik zo mooi kon klussen! Die versterker in dat hout is ook heel geinig. Heel cool!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Mooi man! Kun je ons nog wat meer vertellen over de "sound". Heb je ook al met films getest? Wat zijn je amp instellingen, crossover e.d...?

[ Voor 32% gewijzigd door voodooless op 16-02-2004 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
deepspace schreef op 16 februari 2004 @ 23:21:
Mooi man! Kun je ons nog wat meer vertellen over de "sound". Heb je ook al met films getest? Wat zijn je amp instellingen?
Nog niet in films getest, alleen muziek.

Ik speel nu ongecorrigeerd, gewoon bypass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Wat een grote kast in vergelijking met de woofergrootte maar inderdaad zeer strak afgwerkt hoor, petje af. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er goed uit, maar misschien had je beter 2 subs kunnen maken en die als stand voor je monitor kunnen gebruiken ... :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 10:03:
ziet er goed uit, maar misschien had je beter 2 subs kunnen maken en die als stand voor je monitor kunnen gebruiken ... :).
Wilde ik eerst ook doen, maar heb nu het idee om nieuwe monitors te gaan bouwen. Zowieso wordt het stereo beel op deze manier niet "verziekt". En 2 van deze jongens in een kamer van 17 m2 is wel erg veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 10:03:
Het zou wel heel toevallig zijn als de ideale plek voor twee subs in je kamer precies onder je front luidsprekers is. Was het maar zo makkelijk...

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
Verbal Kint schreef op 17 februari 2004 @ 10:39:
[...]
Het zou wel heel toevallig zijn als de ideale plek voor twee subs in je kamer precies onder je front luidsprekers is. Was het maar zo makkelijk...
Daar zeg je me wat, accoustisch gezien is het niet erg goed zoals het nu staat, hoor super laag achter de speaker, en stukken minder (gelukkig) ervoor.

Hij staat nu op half vermogen in te spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verbal Kint schreef op 17 februari 2004 @ 10:39:
[...]
Ik zie het verschil niet tussen een standspeaker en een dergelijke oplossing. Maar in 17m^2 kan het misschien wat overkill zijn.

FFF: Wat voor speakers ga je bouwen? Ook weer met Focal of toch met Thiel & Partners, ScanSpeak, Seas Excell of Dynaudio :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 12:08:
[...]

Ik zie het verschil niet tussen een standspeaker en een dergelijke oplossing. Maar in 17m^2 kan het misschien wat overkill zijn.

FFF: Wat voor speakers ga je bouwen? Ook weer met Focal of toch met Thiel & Partners, ScanSpeak, Seas Excell of Dynaudio :).
Euh, ik moet eerst me ouders overhalen (staat al een kruiwagen geld)

Maareuh denk aan dezelfde bezetting als Kharma en Avalon gebruiken.

Ofwel, tweeter en mid thiel, laag eton.

Mid is nog een twijfelgeval misschien ook eton of seas excel, alleen ik heb de B&W's pas een paar maanden, en die spelen ook verrasend goed. :)

BTW's als ik alleen voor muziek zou gaan zou ik een bezetting van scanspeak overwegen.

[ Voor 10% gewijzigd door FFF op 17-02-2004 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De wooferkeuze kan je idd makkelijk afkijken van bestaande ontwerpen, maar dan nog een goed filter zien te ontwerpen ... (meerweg systemen zijn niet zo eenvoudig). De kasten worden iig wel mooi :P. Thiel klinkt wat opener dan Seas Excel tevens is de gevoeligheid een stukje beter. De Eton mid's zijn volgens mij wel ietsje minder dan Thiel en Excel. Maar de ScanSpeak Revelator serrie vind ik zelf heel erg mooi om te horen :).

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
Als ik dat ga doen, laat ik ze volledig vlak maken door metingen en kosten nog moeite moete moeten dan gespaard blijven, 3 weg filter, heb nu al redelijk wat mensen met ervaring die me hierbij kunnen helpen.

Ook mbt de kasten heb ik ontzettend goede hulp en eigenlijke alle materiale tot mijn beschikking die ik nodig zou kunnen hebben.

Dat help al een heel eind.

[ Voor 58% gewijzigd door FFF op 17-02-2004 15:45 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste