kan iemand mij helpen met dat Fok.nl gedoe? want ik snap niet hoe ik dat erin moet krijgen dat ik het fok nieuws kan zien
Help?
Verwijderd
Ik heb het ook maar ens geprobeerd. ik hou het klein en simpel.
icoontjes vervangen door links te maken linksonder
en de temp is een notepadbestand, niet temperaturen.
de winamplink is gewoon linkje naar mijn playlist, zo hoef ik voor een ander nummer maar 1 keer te klikken erop
ergens heb ik nog een tikfout gemaakt maar dat is al opgelost

grote versie
als de config je interesseert vraag je dat natuurlijk even
icoontjes vervangen door links te maken linksonder
en de temp is een notepadbestand, niet temperaturen.
de winamplink is gewoon linkje naar mijn playlist, zo hoef ik voor een ander nummer maar 1 keer te klikken erop
ergens heb ik nog een tikfout gemaakt maar dat is al opgelost

grote versie
als de config je interesseert vraag je dat natuurlijk even
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2004 18:27 ]
Kan je ook knoppen of snelkopplingen maken in je config?
Allow meter-linkage aanzetten.Bi0Hazard schreef op 10 februari 2004 @ 18:43:
Kan je ook knoppen of snelkopplingen maken in je config?
Ok weten we dat ook weer
Maar hoe kun je Deze Computer eraan linken?
en bijv knopje voor Medal Of Honor werkt niet omdat ie dan gaat zoeken naar de gamefiles in Samurize zun path

[ Voor 42% gewijzigd door BioHazard op 10-02-2004 19:05 ]
Een beetje van jezelf en een beetje van Maggi
et voilà mijn eerste creatie:

[ Voor 15% gewijzigd door Loogie op 10-02-2004 20:07 . Reden: klikbaar ]
als je die van mij bedoelt: welke wil je?Pic_Art schreef op 10 februari 2004 @ 20:03:
hee, die foto heb ik nog niet van haar, kan je die evn online zetten ?
origineel
zelfgemaakte wallpapers
wallpaper 1
wallpaper 2
Verwijderd
deze computer kan je als het goed is linken met:Bi0Hazard schreef op 10 februari 2004 @ 19:03:
Ok weten we dat ook weerMaar hoe kun je Deze Computer eraan linken?
![]()
en bijv knopje voor Medal Of Honor werkt niet omdat ie dan gaat zoeken naar de gamefiles in Samurize zun path
code:
1
| explorer.exe /n,/e, ::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D} |
en wat bedoel je met zoeken naar gamefiles? als je gewoon het doel van de snelkoppeling (op je desktop of in je startmenu) overtypt, kan er weinig mis gaan neem ik aan...
suc6
Ik heb effe een vraagje mijn weer script werkt niet althans hij heeft sinds gister middag geen update gehaald hebben hier meer mensen last van??
ook niet als ik hem handmatig update
ook niet als ik hem handmatig update
http://www.xs4all.nl/~otterta/desktop.jpg
Mijn samurize ding
Zorgt wel standaard voor 10% load wegens een updatetijd van 50 ms voor de vumeter , maar anders staat ie toch maar niets te doen
Mijn samurize ding
Raku
zou jij aub je config is willen posten? en waar is dat mooie klokje te vinden?Da Loogie schreef op 10 februari 2004 @ 20:02:
Een beetje van jezelf en een beetje van Maggiet voilà mijn eerste creatie:
[afbeelding]
Update, nog niet af, wel bijna. Wil nog iets van glas of weerspiegeling voor LCD maken.

PS Met dank aan Simulated Zero voor het posten van z'n desktop. Was precies wat ik nodig had voor de metal look van het frontje.

PS Met dank aan Simulated Zero voor het posten van z'n desktop. Was precies wat ik nodig had voor de metal look van het frontje.
[ Voor 37% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 11-02-2004 00:48 ]
Steeds meer informatie dus een steeds grotere Samurize: 

Ini is te downloaden vanaf http://desktop.feelders.com...

Ini is te downloaden vanaf http://desktop.feelders.com...
Ok, Config , Klokje , de rest van de gebruikte iconen zijn de standaard-icoontjes die volgens mij iedereen op zijn desktop heeft staan...
[ Voor 8% gewijzigd door Loogie op 11-02-2004 10:46 ]
Verwijderd
@ jfeelders
Waar heb je de afbeeldingen vandaan gehaald? Wat ik bedoel is de PNG bestandjes, ik krijg het niet voor elkaar om zoiets te maken. Ik krijg een foutmelding van: Not a valid PNG with alpha-channel. Wat doe ik fout???
BTW Ik ben pas begonnen met samurize, dus ik ben een n00b op dat gebied!
Waar heb je de afbeeldingen vandaan gehaald? Wat ik bedoel is de PNG bestandjes, ik krijg het niet voor elkaar om zoiets te maken. Ik krijg een foutmelding van: Not a valid PNG with alpha-channel. Wat doe ik fout???
Zou iemand voor mij Serious Samourize ergens willen uploaden als .pdf?
Dus dat hij even de .exe renamed naar .pdf. Ik wil hier wat doen namelijk, maar alles is dichtgegooid van downloads. En op die 2 mb zal het niet steken..
Ik dank u extreem vriendelijk dan
Dus dat hij even de .exe renamed naar .pdf. Ik wil hier wat doen namelijk, maar alles is dichtgegooid van downloads. En op die 2 mb zal het niet steken..
via de mail ook goed?Elect schreef op 11 februari 2004 @ 10:45:
KLIKElect schreef op 11 februari 2004 @ 10:45:
Allemaal super bedankt, kan ik hier lekker een middag halve week bouwen
[ Voor 13% gewijzigd door Elect op 11-02-2004 11:31 ]
De meest gebruikte PNG's komen uit de Colloquial Icons-selectie, de klok heb ik van Disiesel en de TV-icons van Mtv en de overige icons die in deze topic te vinden zijn...Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 10:43:
@ jfeelders
Verwijderd
Aaahh, thnx guyjfeelders schreef op 11 februari 2004 @ 12:03:
[...]
De meest gebruikte PNG's komen uit de Colloquial Icons-selectie, de klok heb ik van Disiesel en de TV-icons van Mtv en de overige icons die in deze topic te vinden zijn...

Daarover is ook al gepraat in de Samurize-forums. Misschien dat die optie er ooit nog inkomt...
[ Voor 10% gewijzigd door jfeelders op 11-02-2004 13:49 ]
Verwijderd
Ik ben toch maar weer eens verder gegaan.Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 13:34:
Ik heb Samurize ook enige tijd gedraaid op een 2,0 GHz machine met 512 Mb intern.
Ik heb het er weer afgehaald omdat mijn CPU vrijwel constant op 40% tot 50% stond te stampen, waarvan Samurize dus het overgrote deel voor zijn rekening nam.
Mijn vraag is nu of jullie hier ook last van hebben. (Mogelijk dat ik wat verkeerd ingesteld heb namelijk![]()
)
Zie onder het resultaat

Zoals je wellicht ziet, staat mijn proc nu op 14%, maar gemiddeld staat deze onder de 10%
De schijven die onderin het scherm staan, zijn van mijn Maxtor Onetouch welke ten tijde van de screenshot niet aangesloten was.
De meldingen [Disconnected] welke dan verschijnen, heb ik verborgen door een Alert Value in te stellen met als gegeven Value equals [Disconnected] en vervolgens daarvan de optie Alpha Blending op 0 (nul) te zetten.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 14:27 ]
weet iemand hoe ik in tegenstelling tot de huidige weerconfiguratie de weerkamer van de telegraaf:

zijn gewoon simpele url, alleen hoe geef ik die mooi weer in samurize?
of zelfs de radar?
http://weerkamer.nl/weer/radar/radar.fpl?uur=1
en de aex zelf

zijn gewoon simpele url, alleen hoe geef ik die mooi weer in samurize?
of zelfs de radar?
http://weerkamer.nl/weer/radar/radar.fpl?uur=1
en de aex zelf

[ Voor 17% gewijzigd door pretorian_nl op 11-02-2004 15:00 ]
Digital Media Junkie
Verwijderd
nou voor de 3e keer dezelfde vraag Kan iemand mij helpen met het fok nieuws want ik krijg em er niet op
iemand?
http://vulcanus.its.tudelft.nl/tt/samurize/Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 15:31:
nou voor de 3e keer dezelfde vraag Kan iemand mij helpen met het fok nieuws want ik krijg em er niet opiemand?
Fok script (aangepast ivm de Microsoft patch zoals eerder genoemd) moet je plaatsen in Samurize\Scripts
Mijn config kun je laden in Samurize om te zien hoe je het kan gebruiken. (Fok tracker staat op het rechter scherm, dus misschien moet je even uitzoomen in de designer).
edit: voor de duidelijkheid:
1. Add Meters -> Add Active Script
2. Selecteer dat script en bij Tools and Settings (aan de rechterkant) stel je vervolgens in welk script je wilt gebruiken. Selecteer Fok.vbs
3. Klik op de "Test Script" knop. Als je geen foutmelding krijgt is het goed
4. Klik in je design area naast de knop om zo een nieuwe Meter toe te kunnen voegen -> Add Text File
5. Selecteer dat textveld en bij Tools and Settings (aan de rechterkant) stel je vervolgens in:
- Allow Meter-Linkage (zodat je kunt klikken op de links)
- Text File to Read from: C:\Program Files\Samurize\FokNews.txt
- Read Line 1, Number of Lines 1
enz
6. Opslaan en de nieuwe instellingen laden.
(ohja, ik gebruik J:\ als harde schijf, dus dat zal je in de config moeten aanpassen: replace all j:\ c:\
[ Voor 49% gewijzigd door T.T. op 11-02-2004 16:25 ]
Geen dank hoor...X-t-r-e-m-e schreef op 11 februari 2004 @ 00:41:
Update, nog niet af, wel bijna. Wil nog iets van glas of weerspiegeling voor LCD maken.
[afbeelding]
Ik ben tot nu toe alleen nog maar bezig geweest met het functie gedeelte en nog niet echt met de layout/uiterlijk.. Moet wel eeen x photoshopppen om het echt mooi te krijgen
Raku
ja..er is op samurize.com een script/plugin dat advanced winamp control heet ofzo...alleen ik krijg m niet werken
Staat 'click through' aan?
leoaq.fm // Jeune Loop
heeft iemand toevallig teletekst op hun bureaublad staan?
ik wou namelijk de headlines van 101 en 601 in mijn samurize plaatsen, heb alleen geen idee hoe...
'vast bedankt
ik wou namelijk de headlines van 101 en 601 in mijn samurize plaatsen, heb alleen geen idee hoe...
'vast bedankt
Hier het zelfde probleem... Ik heb wel een scriptje (Internet Script Template (v1.0)) aangepast zodat ik de headlines eruit vis, maar dat schiet niet bijzonder op. Ik zou namelijk graag klikken op de headlines om dan vervolgens het hele item te lezen.Ottooo schreef op 11 februari 2004 @ 20:45:
heeft iemand toevallig teletekst op hun bureaublad staan?
'vast bedankt
Als er ergens een xml/rss-versie van Teletekst zou zijn, dan is het heel makkelijk om een goed script te maken. Die xml-versie kan ik dan op zich ook wel maken, maar ik doe liever geen dubbel werk
edit: ik zie dat deviant al teletekst gebruikt
Verwijderd in "Serious Samurize stuff"
Uit zijn config-file de oplossing:
Dus script GetRssFeed 1.2 gebruiken icm met http://rss.wurfl.com/ en praktisch klaar[Source 27]
Type=TActiveDLLCollector
DLLName=rss_reader.dll
DLLFunction=getnews
Param0=http://rss.wurfl.com/
Param1=4
Param2=teletekst
[...]
[Source 28]
Type=TActiveScriptCollector
ScriptName=GetRssFeedV1.2.vbs
ScriptFunction=getNews
Interval=15
IntervalSeconds=0
Param0=4
Param1=http://rss.wurfl.com/
Param2=teletekst
hmm ik heb dikke problemen met rss_reader.dll hij doet het maar heel even (ik zie even een headline) en daarna laat het samurize crashen
[ Voor 45% gewijzigd door T.T. op 11-02-2004 21:55 ]
Zo , nu eindelijk bezig gegaan voor de final versie. Ik gebruikte dat tv-script eigenlijk nooit , net zoals 3 VU meters en dat soort meuk. Dus ben ik voor basic en strak gegaan:

Klikbaar
Ws ga ik morgen weer een uitgebreidere maken met wat meer grafische dingetjes erin , maar ben alweer 1,5 uur bezig
De meters van winamp staan geinvert en 2 onder elkaar om dat effect te krijgen. Die van de cpu daarintegen is de bovenste cpu0 en de onderste cpu1

Klikbaar
Ws ga ik morgen weer een uitgebreidere maken met wat meer grafische dingetjes erin , maar ben alweer 1,5 uur bezig

De meters van winamp staan geinvert en 2 onder elkaar om dat effect te krijgen. Die van de cpu daarintegen is de bovenste cpu0 en de onderste cpu1
[ Voor 37% gewijzigd door Raku op 12-02-2004 00:59 ]
Raku
he vet maarre hoe flik je die winamp history?
leoaq.fm // Jeune Loop
op www.samurize.tk staat een progje dat de visualdinges uitleest naar een instelbare hoeveelheid waarden. In mijn geval 1 waarde omdat ik niet zoveel erin wil hebben staan. Staat bij downloads ->Misc. -> pagina 4leokennis schreef op 11 februari 2004 @ 21:35:
he vet maarre hoe flik je die winamp history?
Ik ga er vanuit dat je die meters zelf verder kunt
Raku
Ik zal mijn config wel ff uppen , dat gaat makkelijkerleokennis schreef op 11 februari 2004 @ 21:58:
hmm nou..die HD meters...hoe doe je die? Ik krijg alleen óf een 'km-teller stijl' óf een PIE..
//
www.xs4all.nl/~otterta/bla4.ini
Have phun
[ Voor 16% gewijzigd door Raku op 11-02-2004 22:03 ]
Raku
Is ff wennen hoe je die klok moet aflezen (heb het inmiddels wel door), maar wel erg origineel.leokennis schreef op 11 februari 2004 @ 22:10:
En hier mijn prachtige nieuwe config!
Tjek de vette klok!
[afbeelding]
Heb nu ook een vette winamp-precentage 'pie met gaatje in t midden' maar die kan ik niet showen omdat ik door moeder+oude bettenclub eraf ben gekicked (wij willen surfen op t interweb!) waardoor ik nu op een 486 op m'n kamer zit.
Maar morgen post ik screen+ini.
Maar morgen post ik screen+ini.
leoaq.fm // Jeune Loop
Jaaap, er viel me bij je screenshot iets op: Bij je weatherXML heb je de goede eenheid bij de luchtdruk staan [mb]. Het script zet van zichtzelf de eenheid [mm] achter de waarde. Heb je zelf je text ingekort en die eenheid erachter gezet of heb je je weatherXML ergens aangepast zodat ie automatisch de goede eenheid geeft?Juup schreef op 11 februari 2004 @ 17:03:
[afbeelding]
Vette Shit, dat Samurize. Ik heb nog 1 enkel vraagje: Kunnen we ook Winamp besturen zonder losse stop.exe, start.exe etc?
Mensen post ook ff je configs bij je screenies!
alles willen we weten, niet alleen hoe het eruit ziet!
alles willen we weten, niet alleen hoe het eruit ziet!
Battle.net Spud#2543
Verwijderd
Ik heb een probleempje met Samurize, namenlijk mijn config vernieuwt zich niet.
Ik heb bijv. een mail checker, die ik heb ingesteld dat hij elke 5 sec. checkt of er nieuwe mail is alleen is het enige nadeel dat dit niet werkt. Zo ook mijn gave tv gids die als het goed is elke 5 min update, maar helaas al 4 uur niet verandert is.
Heeft iemand enig idee wat ik fout doe?
Ik heb bijv. een mail checker, die ik heb ingesteld dat hij elke 5 sec. checkt of er nieuwe mail is alleen is het enige nadeel dat dit niet werkt. Zo ook mijn gave tv gids die als het goed is elke 5 min update, maar helaas al 4 uur niet verandert is.
Heeft iemand enig idee wat ik fout doe?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 02:06 ]
Geweldig programma dit, heb gisteravond ff snel een slecht uitziende config inelkaar gezet. 2 dingen vielen me op:
-Toen ik een CPU-load grafiek aangemaakt had werkte mijn upload / download meter niet meer
-Het TV-script is een ramp, blijft vrij vaak 'hangen' (maar ik ben niet de enige met dat probleem zo te zien)
-Toen ik een CPU-load grafiek aangemaakt had werkte mijn upload / download meter niet meer
-Het TV-script is een ramp, blijft vrij vaak 'hangen' (maar ik ben niet de enige met dat probleem zo te zien)
Always outnumbered, never outgunned!
ja iedere dag houdt ergens mijn tv script er mee op... en dat ding van MS heb ik gedownload... ik heb force refresh aangezet en dan deed het het een aantal uren maar vanacht is die gestopt en doet vanmorgen het dus weer niet
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Zal je provider blij mee zijn...elke 5 sec. checkt of er nieuwe mail is
leoaq.fm // Jeune Loop
Nou dat heeft me nog heel wat moeite gekost. Uiteindelijk heb ik zo'n beetje alles op "Metric" gezet wat ik maar tegenkwam in die weather.com.forecast.vbs en na 13x refreshen zag ik ineens milibar. Nu nog de tijd naar 24H ipv AM/PMjfeelders schreef op 11 februari 2004 @ 22:45:
Jaaap, er viel me bij je screenshot iets op: Bij je weatherXML heb je de goede eenheid bij de luchtdruk staan [mb]. Het script zet van zichtzelf de eenheid [mm] achter de waarde. Heb je zelf je text ingekort en die eenheid erachter gezet of heb je je weatherXML ergens aangepast zodat ie automatisch de goede eenheid geeft?
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Verwijderd
Ik gebruik Samurize nu al meer dan een half jaar.. heerlijk spul.. Na in in het begin allerlei ingewikkelde configs in elkaar te hebben gezet ben ik al weer een tijdje terug naar "simpel en eenvoudig".
Hieronder dus een shot van de linker bovenhoek van m'n desktop:

Met van boven naar beneden:
- CPU-gebruik (groen, met kernel times in rood (zoals het hoort.. 100%..
)
- temperaturen van achtereenvolgens CPU, bord en HD 1, 2 en 3
- toerentallen van CPU-fan en PSU-fan
- RAM gebruik
- swap gebruik
De rest van m'n desktop is niet interessant.. zwart met een classic taakbalk..
Hieronder dus een shot van de linker bovenhoek van m'n desktop:

Met van boven naar beneden:
- CPU-gebruik (groen, met kernel times in rood (zoals het hoort.. 100%..
- temperaturen van achtereenvolgens CPU, bord en HD 1, 2 en 3
- toerentallen van CPU-fan en PSU-fan
- RAM gebruik
- swap gebruik
De rest van m'n desktop is niet interessant.. zwart met een classic taakbalk..
OK hier zoals beloofd mijn config+pic:

Je ziet:
-TV script
-Klok+datum
-HD gebruik
-RAM gebruik
-WinAMP hoever het liedje is
-CPU gebruik
-Download snelheid (max. 512 kb/s) en totale download
-Upload snelheid (max. 128 kb/s) en totale upload
-Uptime (de PIE laat zien hoeveelste deel van de dag de comp. al aanstaat
)
-Nog een lege plek waar ik nog geen metertje voor heb
Download em Hier (160kb).

Je ziet:
-TV script
-Klok+datum
-HD gebruik
-RAM gebruik
-WinAMP hoever het liedje is
-CPU gebruik
-Download snelheid (max. 512 kb/s) en totale download
-Upload snelheid (max. 128 kb/s) en totale upload
-Uptime (de PIE laat zien hoeveelste deel van de dag de comp. al aanstaat
-Nog een lege plek waar ik nog geen metertje voor heb
Download em Hier (160kb).
leoaq.fm // Jeune Loop
Verwijderd
Dat is alleen even om te proberen, zoveel mail krijg ik toch niet, en bovendien op het moment checkt hij dus helemaal niet
Allereerst, Iedereen hulde voor de mooie creaties die ik hier voorbij heb zien komen
Nu ben ik zelf ook maar eens aan de slag gegaan maar ik stuit op een probleempje bij het weerscript.
GetBarPressure geeft een string "1,015.9 mm".
-Is dat hetzelfde als millibar? Ik heb alles al op metric gezet.
-Is het mogelijk om van die string een getal te maken vb "1016" om zo een grafiekje te kunnen maken van de luchtdruk. Hoe de unit erachter wordt geplakt heb ik al gevonden.
Nu ben ik zelf ook maar eens aan de slag gegaan maar ik stuit op een probleempje bij het weerscript.
GetBarPressure geeft een string "1,015.9 mm".
-Is dat hetzelfde als millibar? Ik heb alles al op metric gezet.
-Is het mogelijk om van die string een getal te maken vb "1016" om zo een grafiekje te kunnen maken van de luchtdruk. Hoe de unit erachter wordt geplakt heb ik al gevonden.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Kan iemand me hier uitleggen hoe ik die bestanden van MBM link aan Samurize zodat ik MBM niet hoef te starten??TepelStreeltje schreef op 24 januari 2004 @ 17:31:
Temperaturen, kunnen die er ook in?
Jawel, alleen je moet er wel Motherboard monitor voor geinstaleerd hebben.
heb je een schijthekel aan MBM (net als ik) dan kan je instellen dat Samurize een paar files uitleest van MBM, zodat je alleen MBM geinstaleerd hoeft te hebben. Samurize doet de rest.
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
In Project Options 'Start MBM on load' aanvinken of in je .ini LoadMBMStarter=0 veranderen naar LoadMBMStarter=1
Verwijderd
Ik ben bijna klaar metm ijn desktopje. Hij begiont er al zeer vetjes uit te zien alleen heb ik nog een probleempje:
Ik wil graag een icoontje maken van bijv mijn mp3 directory. Nu wil ik ook graag zorgen dat als ik op dit icoontje klik dat hij deze mp3 map dan opent in de verkenner.
Volgens mij zou dit moeten kunnen door te kiezen voor "add tekst", "Allow-meter-linkage" en bij "Link meter to" "D:\mp3 in te vullen. De tekst plaats ik dan over de afbeelding heen. Als ik dan op de afbeelding (en dus tekst) klik zou volgens mij de mp3 map moeten openen.
Bij mij werkt dit echter niet. Het is me uberhaupt nog niet gelukt om iets "klikbaar" te maken (heb "pin te desktop" gedeselecteerd, en heb click trough aan staan).
HELP!!
Ik wil graag een icoontje maken van bijv mijn mp3 directory. Nu wil ik ook graag zorgen dat als ik op dit icoontje klik dat hij deze mp3 map dan opent in de verkenner.
Volgens mij zou dit moeten kunnen door te kiezen voor "add tekst", "Allow-meter-linkage" en bij "Link meter to" "D:\mp3 in te vullen. De tekst plaats ik dan over de afbeelding heen. Als ik dan op de afbeelding (en dus tekst) klik zou volgens mij de mp3 map moeten openen.
Bij mij werkt dit echter niet. Het is me uberhaupt nog niet gelukt om iets "klikbaar" te maken (heb "pin te desktop" gedeselecteerd, en heb click trough aan staan).
HELP!!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 18:43 ]
Wat dacht je ervan om click through uit te zetten!Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 18:37:
Ik ben bijna klaar metm ijn desktopje. Hij begiont er al zeer vetjes uit te zien alleen heb ik nog een probleempje:
HELP!!

Verwijderd
Dat werkt ook niet.X-t-r-e-m-e schreef op 12 februari 2004 @ 18:45:
[...]
Wat dacht je ervan om click through uit te zetten!
In ieder geval pin to desktop, click through niet aanvinken. Heb je in je config de text niet onder je plaatje staan ipv erboven. ff met die zwarte pijltjes je text naar voren brengen, pijltje omhoog met streepje eronder, misschien dat dat helpt.
Je moet er ook op letten dat je op de tekst zelf moet klikken, dus op het zwart van de letters. Tussen de letters in klikken werkt niet. Ik heb dat opgelost door een text progress bar met background op 10% over de text heen te zetten (of over een icoontje in mijn geval) en dat naar de dir door te linken. Bij minder dan 10% opacity schijnt t niet te werken.
Choose life
hier is dat niet, als ik een text-label maak met bijvoorbeeld "1" in, en ik maak dat veel te lang, kan ik er ook naast klikken. Misschien oude versie?
Verwijderd
X-t-r-e-m-e schreef op 12 februari 2004 @ 19:00:
[...]
ff met die zwarte pijltjes je text naar voren brengen, pijltje omhoog met streepje eronder, misschien dat dat helpt.

het werkt
Ik zet gewoon een leeg tekstveld over mijn plaatje heen. Dat werkt prima. Misschien dat je een leeg tekstveld over je tekst kan plaatsen.E-Rick schreef op 12 februari 2004 @ 19:05:
Je moet er ook op letten dat je op de tekst zelf moet klikken, dus op het zwart van de letters. Tussen de letters in klikken werkt niet.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 20:57 ]
Op de een of andere manier moet de textoutput in de VBS aangepast worden zodat de punten en komma's verwisseld worden. Op dat moment kan je er als een echt getal mee doen wat je wilt... Ik ben al een tijd aan het kijken hoe je dat zou kunnen doen. Ik heb deze functie namelijk ook nodig voor mijn AEX-script...IorGie schreef op 12 februari 2004 @ 15:05:-Is het mogelijk om van die string een getal te maken vb "1016" om zo een grafiekje te kunnen maken van de luchtdruk. Hoe de unit erachter wordt geplakt heb ik al gevonden.
Ik heb versie 1,20, maar wel over 1,16 heen geinstalleerd. Misschien moet ik effe een clean install doen. Gaan wel meer dingen niet helemaal goed namelijk, soms worden de programmeringen van Yorin en Nickelodeon (tijdelijk) verwisseld.Mayco schreef op 12 februari 2004 @ 19:55:
hier is dat niet, als ik een text-label maak met bijvoorbeeld "1" in, en ik maak dat veel te lang, kan ik er ook naast klikken. Misschien oude versie?
Choose life
Volgens mij is er iets min met de dns server van samurize, ik wil er eens mee bezig, maar ik krijg heel fijn een timeout bij het opvragen van het ip
What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)
ligt niet aan samurize, ligt volgens mij gewoon aan tvgids.nl want dat is overal zoE-Rick schreef op 13 februari 2004 @ 15:33:
[...]
Gaan wel meer dingen niet helemaal goed namelijk, soms worden de programmeringen van Yorin en Nickelodeon (tijdelijk) verwisseld.
Okay m'n desktopje begint nu ook wel ergens op te lijken. Je blijft fine-tunen hè, en er gaat op die manier veel tijd in zitten.
Maar je krijgt wel wat

(Klikbaar)
Met de plugins en scripts:
DutchTV
Tweakers.net News
Weeknumber
DesktopWeatherXML
... en wat zelf gemaakte dingetjes
PC Components Icons
Ping II
Dutch Language File
Nu nog even een Lite-versie met alleen dat vlak rechtsboven.
Maar je krijgt wel wat

(Klikbaar)
DutchTV
Tweakers.net News
Weeknumber
DesktopWeatherXML
... en wat zelf gemaakte dingetjes

PC Components Icons
Ping II
Dutch Language File
[ Voor 11% gewijzigd door Timer op 13-02-2004 19:27 ]
Verwijderd
http://www.samurize.com is down of ligt dat aan mijTheTimer schreef op 13 februari 2004 @ 19:24:
Okay m'n desktopje begint nu ook wel ergens op te lijken. Je blijft fine-tunen hè, en er gaat op die manier veel tijd in zitten.
Maar je krijgt wel wat
[afbeelding]
(Klikbaar)
DutchTV
Tweakers.net News
Weeknumber
DesktopWeatherXML
... en wat zelf gemaakte dingetjes![]()
PC Components Icons
Ping II
Dutch Language File
Doet het hier prima hoor.Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 19:53:
[...]
http://www.samurize.com is down of ligt dat aan mij
Choose life
Verwijderd
Is het dan een DNS probleem ofzo
Want hij ziet em echt niet:
code:
1
2
3
4
| C:\Documents and Settings\Wouter Mei>ping samurize.com Ping-aanvraag kan host samurize.com niet vinden. Controleer de naam en probeer h et opnieuw. |
Vaag, heel vaag!
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 22:04 ]
Verwijderd
jaja ik ben er ook mee aan het kloten kan alleen niet op de samurize site komen
klik hier voor grote weergave
ini kan ik eventueel uploaden mail maar als je belangstelling hebt
Ben ook maar eens bezig gegaan lekker simpel moet niet teveel rommel bijzitten daar hou ik niet echt van.

Scripts rc5-72 op samurize.com gevonden werkte alleen niet zoals ik het wou dus zelf maar beetje aangepast, proxy script zelf aangepast, werkt nu prima alleen nog wat meer opties uit de logs halen.
rest is gewoon standaard te vinden.

Scripts rc5-72 op samurize.com gevonden werkte alleen niet zoals ik het wou dus zelf maar beetje aangepast, proxy script zelf aangepast, werkt nu prima alleen nog wat meer opties uit de logs halen.
rest is gewoon standaard te vinden.
Verwijderd
Jij ook al niet?Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 01:16:
[afbeelding]
jaja ik ben er ook mee aan het kloten kan alleen niet op de samurize site komen
Kan iemand anders de volgende files anders gewoon niet even mirroren?:
DutchTV
Tweakers.net News
Weeknumber
DesktopWeatherXML
WorldClock
Edit:
Een aantal icoontjes waaronder een tv en een HDD zouden ook leuk zijn, het liefst een beetje modern en strak.
Wel balen dat die site down is/dat mijn provider DNS probs heeft/dat ik op de blacklist sta (lijkt me sterk, ben dr nog nooit geweest)
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 14:08 ]
weeknumbers staat op mijn site: http://members.home.nl/leokennis/weeknumber.vbs
leoaq.fm // Jeune Loop
Verwijderd
ik wil ze ook graaf ff hebben ...Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 09:36:
[...]
Jij ook al niet?
Kan iemand anders de volgende files anders gewoon niet even mirroren?:
DutchTV
Tweakers.net News
Weeknumber
DesktopWeatherXML
WorldClock
ff een vraagje:
ik heb nu een RSS feed en heb allow meter linkage aanstaan zonder 'naar iets te linken' (leeg vakje dus), en click through staat uit. Andere link-dingen werken wel (bijv. een grafiekje dat naar de C: schijf linkt), maar de RSS feed linkt niet naar een bep. artikel (nieuwsitem). Vaag..
ik heb nu een RSS feed en heb allow meter linkage aanstaan zonder 'naar iets te linken' (leeg vakje dus), en click through staat uit. Andere link-dingen werken wel (bijv. een grafiekje dat naar de C: schijf linkt), maar de RSS feed linkt niet naar een bep. artikel (nieuwsitem). Vaag..
leoaq.fm // Jeune Loop
Als de RSS feed naar een file schrijft:leokennis schreef op 14 februari 2004 @ 22:21:
ff een vraagje:
staat er wel %l (%L) tussen het nieuwsitem en de link
en anders is het niet mogelijk, als de hele feed 1 element is in samurize dan kan daar ook maar 1 link aan hangen.
Ik moet je helaas mededelen dat hij het hier niet doet, heeft iemand anders dat ook? Hij gooit bij mij met veel gekraak het hele werkgeheugen vol en wordt dan na 30 sec. door Samurize ivm een time-out beëindigd. Oude tv-script werkt nog wel gewoon goed.Baudje schreef op 14 februari 2004 @ 22:01:
Heb dutchtv aangepast zodat je ook op de programma's kan klikken waarna de pagina met programma-info wordt geopend.
klik
Samurize 1.20, Win2k
Ok, dat klopt. Ben niet helemaal tot helemaal niet bekend met VBScript. Had nog niet gezien dat 's avonds er soms geen links en programma's zijn. Hij zou het nu wel moeten doen.TheTimer schreef op 15 februari 2004 @ 00:50:
[...]
Ik moet je helaas mededelen dat hij het hier niet doet, heeft iemand anders dat ook? Hij gooit bij mij met veel gekraak het hele werkgeheugen vol en wordt dan na 30 sec. door Samurize ivm een time-out beëindigd. Oude tv-script werkt nog wel gewoon goed.
Samurize 1.20, Win2k
hier dus
[ Voor 10% gewijzigd door Baudje op 15-02-2004 03:59 ]
Verwijderd
Ik ben ook lekker aan het rommelen met samurize, en dit is het resultaat tot nu toe:

(Klik erop voor de volledige grootte)
Links is monitor 1 (HP 21"), rechts is monitor 2 (Philips 17"), ze draaien niet allebij op dezelfde resolutie, dus daarom zit er een hoogteverschil in.
Helemaal rechts zie je een balk met "Internet Text", dit is een scriptje wat ik gemaakt heb waarmee mensen een berichtje kunnen plaatsen.
Wil je er zelf wat neer kwakken? Dat kan: Internet Text

Ik heb voor de gein een closeupje van het "Internet Text"-vak gemaakt:

Links is monitor 1 (HP 21"), rechts is monitor 2 (Philips 17"), ze draaien niet allebij op dezelfde resolutie, dus daarom zit er een hoogteverschil in.
Helemaal rechts zie je een balk met "Internet Text", dit is een scriptje wat ik gemaakt heb waarmee mensen een berichtje kunnen plaatsen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 13:02 ]
netjes Wouter, wat is dat voor winampt skin!?
kheb berichie op je monitor achter gelaten
Battle.net Spud#2543
Verwijderd
Die skin is de standaardskin van winamp5 met het colortheme 'Jeans'TepelStreeltje schreef op 15 februari 2004 @ 13:02:
netjes Wouter, wat is dat voor winampt skin!?
offtopic:
Weet iemand een plugin voor WinAmp5 dat het actuele nummer dat afgespeeld word wegschrijft naar een .txt bestand? Dus alleen de title van het nummer.
Weet iemand een plugin voor WinAmp5 dat het actuele nummer dat afgespeeld word wegschrijft naar een .txt bestand? Dus alleen de title van het nummer.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 13:28 . Reden: offtopic drbij gegooid ]
Staat dat belgisch tv script ook op samurize.com ?Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 23:00:
Zover zit ik al:
[afbeelding]
Vooral dankzij snoekieboe's config![]()
![]()
Wat meot er nog gebeuren? Hotmail account toevoege, winamp of i tunes displaytje make...
Ow, is dus deel van dutchtv, nvm
Ben ik de enige die het probleem heeft dat als er een %l (dus een link staat in een tekstfile), en je die inleest, dat hij niet verder leest dan die %l ?
Ik kan 100 regels laten inlezen, maar hij geeft dan alleen maar wat voor de %l komt
[ Voor 29% gewijzigd door DinX op 15-02-2004 13:42 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Onderstaande code in je script plakken onder de regel:Nu nog de tijd naar 24H ipv AM/PM
code:
1
| Sunrise = GetXML(LocationID, "loc", "sunr", DefaultUnit) |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| sunriselength = Len(sunrise) If sunriselength = 7 Then hr = Left(sunrise, 1) Min = Mid(sunrise, 3, 2) Else hr = Left(sunrise, 2) Min = Mid(sunrise, 4, 2) End If timesymbol = Right(sunrise, 2) If (timesymbol = "PM") And (hr <> 12) Then hr = hr + 12 If (timesymbol = "AM") And (hr = 12) Then hr = hr - 12 sunrise = hr & ":" & Min |
Voor de sunset functie de tekst "rise" in de code vervangen door de tekst "set" ;-)
Makkie toch?
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 12:28
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
1) Wie is die mooie vrouw?Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 09:44:
Ik ben ook lekker aan het rommelen met samurize, en dit is het resultaat tot nu toe:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
2) Is daar een orgineel van te bewonderen
[ Voor 4% gewijzigd door We Are Borg op 15-02-2004 16:13 ]
Als je nou wilde weten waar die rare boog staat.We Are Borg schreef op 15 februari 2004 @ 16:12:
[...]
1) Wie is die mooie vrouw?
2) Is daar een orgineel van te bewonderen(als in 'linkje naar orgineel plz'?
Die staat in Huizen op het surfstrandje. De vrouw ken ik ook niet.

Verwijderd
Hmm, je bent al de tweede die het vraagtWe Are Borg schreef op 15 februari 2004 @ 16:12:
[...]
1) Wie is die mooie vrouw?
2) Is daar een orgineel van te bewonderen(als in 'linkje naar orgineel plz'?

Edit:
Woon jij hier ook in de buurt danDK schreef op 15 februari 2004 @ 16:25:
[...]
Als je nou wilde weten waar die rare boog staat.
Die staat in Huizen op het surfstrandje. De vrouw ken ik ook niet.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 16:30 ]
Heel vreemd..mijn uploadmeter flipt; hij zit steed op 4500kb/s zogenaamd....ik heb convert from bytes to kilobytes aanstaan. In een andere config werkt de gecopy-paste meter wel..
leoaq.fm // Jeune Loop
Zet in config editor een vinkje in het vakje Meterlinking. Dan leest hij de link als een link, dwz de regel tekst voor %L wordt dan een aanklikbare link.DinX schreef op 15 februari 2004 @ 13:13:
[...]
Staat dat belgisch tv script ook op samurize.com ?
Ow, is dus deel van dutchtv, nvm
Ben ik de enige die het probleem heeft dat als er een %l (dus een link staat in een tekstfile), en je die inleest, dat hij niet verder leest dan die %l ?
Ik kan 100 regels laten inlezen, maar hij geeft dan alleen maar wat voor de %l komt
Als je meer dan 100 regels wilt lezen zul je vanaf het einde moeten lezen ipv vanaf het begin (optie in Tekstbestand Eigenschappen)
[ Voor 5% gewijzigd door Baudje op 15-02-2004 18:11 ]
Verwijderd

Best simpel allemaal, ben best even aan het klooien geweest met de TV-Guide, maar ik mis nog 2 kanalen, namelijk TMF en MTV, en kon het niet zo 1,2,3 changen in het script, in case of dat ik iets kapot maakte.
Naast dat, snap ik niet waarom ik niet 2 regels bij de TV-Guide heb, alleen het programma wat op dat moment op TV is, en dus niet het programma wat er na komt.
Verder ben ik nog even aan het klooien met het script voor Pulse (Project-Dolphin) want hij leest het niet uit... mss omdat script linkt aan pagina die niet bestaat, en als het verander doet ie het ook niet.
Maarja, je kan niet alles hebben, en ik zal denk ik nog wel hier en daar wat zitten klooien met de Config, omdat deze me wel aanstaat (door de kleine iconen), maar meer door de relaxe wallpaper van Raziel (Soul Reaver, te vinden op www.gamewallpapers.com)
Kan iemand me helpen met dat TV-Guide probleempje?
Is er iemand geinteresseerd in een .vbs scriptje dat de (AEX) aandelen koersen uitleest van iex.nl?
Laat even weten dan post ik 'm hier.
Laat even weten dan post ik 'm hier.
[ Voor 3% gewijzigd door Juup op 15-02-2004 19:26 ]
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Dit topic is gesloten.