Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
Als je dan bijv. http://www.whatsup.nl/flex/msn/index_fok.php (Fok!) of http://www.whatsup.nl/flex/msn/ (T.net + GoT) ervan maakt, dan zijn we wel klikable...Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 14:02:
[...]
Ze zijn niet linkable, ik heb gewoon dat hele script gelinkt naar de site op tweakers.net. Gewoon naar: http://www.tweakers.net/meuktracker/cat/77
Dan kan je daar meteen klikken op de update die je wilt.
Als ik namelijk alles klikkable wil maken, dan moet ik eerst alles wegschrijven in txt bestand ofzo en dan per regel inlezen. Dit is wel veel meer werk en vind dat niet zo nodig. Ook weet ik niet of je de link (waar de regel naartoe linkt) uit een tekstfile gehaald kan worden.
[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 07-02-2004 14:47 ]
Dat was niet zo moeilijkVerwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 20:20:
Ik ben nog opzoek naar een script, dat samenwerkt met Pulse (check www.project-dolphin.nl), zodat ik mijn KeyStrokes kan zien in mijn active desktop.
Zodra ik die heb, zal ik mijn final config laten zien.
Alstublieft
(uitleg in script zelf)
Verwijderd
Ik heb geprobeerd er zelf te maken, maar krijg (in PSP7) de achtergrond niet transparant ingesteld
thx alvast
Verwijderd
Oplossing anyone?
kan ook met usb modem hoor, kies add perform, zoek naar netwek, en dan bytes send of received en wan huppel de pup kiezen.Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 17:11:
Moet je een ethernetmodem hebben om je down en upload te kunnen meten, want ik heb een usb
Verwijderd
Kun je mij jouw aangepaste script en eventueel je config (of het weegedeelte er van) mailen? Ik heb nl. ook die van twente nodig en dan hoef ik zelf niet zo veel te klotenrikgoodhart schreef op 06 februari 2004 @ 20:16:
[...]
ik heb et weer van twente. ben er wel zeker van dat dit klopt, want als het avond wordt laat die mijn de maanstand zien en of er wolken voor zitten. klopt ook nog als een bus
Zet hem dan op het forum kunnen er meer mensen van genieten, zoals ikVerwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 19:18:
[...]
Kun je mij jouw aangepaste script en eventueel je config (of het weegedeelte er van) mailen? Ik heb nl. ook die van twente nodig en dan hoef ik zelf niet zo veel te kloten
ben er een paar uur mee bezig geweest voordat alles naar wens was
Screenshot : Klik! ( 150kb! )
Ini config : Klik!
Wat zie je ?
- Tijd
- Harddisk
- CPU verbruik
- Geheugen verbruik
- Winamp
- Netwerk
- TV Gids
- Tweakers tracker
- FOK tracker
Gebruikte Plugin ?
- DutchTV tv script
- ExternalIP script
- Tweakers tracker script
- FOK tracker script
Thanks JFeelders voor je config. de basis waarop ik begonnen ben en waarmee ik het programma onder de knie kreeg. Zoals je ziet nogsteeds jou kleuren
Thanks aan alle andere in dit topic voor de inspiratie en de fok en tweakers scripts
comments are very welcome
Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019
Ik zou je IP-nummer onleesbaar maken op je screenshot, als ik jou wasSpikey schreef op 07 februari 2004 @ 19:48:
Hier dan mijn Samurized Desktop
ben er een paar uur mee bezig geweest voordat alles naar wens was
Screenshot : Klik! ( 150kb! )
Ini config : Klik!
Wat zie je ?
- Tijd
- Harddisk
- CPU verbruik
- Geheugen verbruik
- Winamp
- Netwerk
- TV Gids
- Tweakers tracker
- FOK tracker
Gebruikte Plugin ?
- DutchTV tv script
- ExternalIP script
- Tweakers tracker script
- FOK tracker script
Thanks JFeelders voor je config. de basis waarop ik begonnen ben en waarmee ik het programma onder de knie kreeg. Zoals je ziet nogsteeds jou kleuren
Thanks aan alle andere in dit topic voor de inspiratie en de fok en tweakers scripts
comments are very welcome
HmmzThePerfectCell schreef op 07 februari 2004 @ 19:56:
[...]
Ik zou je IP-nummer onleesbaar maken op je screenshot, als ik jou was
Nou heb ik alleen Fok.vbs en FokNews.txt
heb ik nu ook FokNews.tmp nodig en zoja wie heeft die voor mij?
Verwijderd
mijn samurize:
http://www.theforumisdown...les/1203/De_fruitmand.JPG
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 20:39 ]
Die heb je niet nodig. FokNews.txt is de output file van het script. Simpelweg een andere extensie verder maakt het niks uit.mirelia schreef op 07 februari 2004 @ 20:36:
Mijn Foktracker werkt wel maar refresht niet
Nou heb ik alleen Fok.vbs en FokNews.txt
heb ik nu ook FokNews.tmp nofig en zoja wie heeft die voor mij?
Updaten is hier ook een vervelend iets.. tv gids update namelijk niet tenzij ik m'n config reload
[ Voor 20% gewijzigd door Spikey op 07-02-2004 20:40 ]
maar er staat nu het nieuws van gisteravond 19.27 bovenaan en verder komt er niks
Ook niet na reload en zelfs niet na reboot
Hoe minder er op mn bureaublad staat, hoe sneller ik info die ik nodig heb kan vinden:
- Internetverkeer en drivespace ivm bijv. Emule
- Lijstje meuk, altijd handig.
- Winamp handig als ik snel langs mn pc loop en ff de tracknaam wil oppikken.
- Een lijstje met taken die ik nog niet volbracht heb, zodat ik geen belangrijk werk vergeet.
Mn desktop verder helemaal leeg programma's start ik toch alleen met mn startmenu.
Vanmorgen heb ik voor het eerst Samurize geinstalleerd en ik kan er al genoeg mee overweg om mijn wensen te voorzien. Geweldig programma!
De graph. naast mijn uptime is mijn ping. Verder laat alles redelijk zien wat het inhoudt.
Font is Silkscreen.
klik kliktrouwens, weet iemand een script dat laat zien hoeveel items er in mn prullenbak staan. Dat zou ik erg handig vinden, aangezien ik mijn prullenbak-icoon verberg.
[ Voor 10% gewijzigd door Larixk op 08-02-2004 00:55 ]
Fok Tracker update hier trouwens ook niet zie ik net..
Ok.. volgens mij heb ik de oplossing..mirelia schreef op 07 februari 2004 @ 20:41:
oke dat snap ik
maar er staat nu het nieuws van gisteravond 19.27 bovenaan en verder komt er niks
Ook niet na reload en zelfs niet na reboot
Het lijkt erop dat wanneer je het script voor het eerst draait dat de output dan ook in de scripts map komt te staan..
Daarna maak hij echter ook een output in de samurize map zelf en die is wel up2date.. ff je output file aanpassen dus.
Handig om die screenshot png te maken zodat ie 1,06mb wordt, beter is om jpg te kiezen om je (behoorlijk) wat bandwidth te besparen.babba schreef op 07 februari 2004 @ 22:46:
[afbeelding]
Ik heb de lay-out van de update tracker gebruikt
als ik namelijk in de editor een andere figuur aanmaak dan een gewone rechthoek dan is de kleur anders (met dezelfde settings ofcourse..)

Meer mensen dit probleem? (versie 1.2 ofcourse)
Onder het mom van beter goed gejat dan slecht bedacht, deze is volledig gejat van Harlequin. Maar ik vond hem zo mooi strak dat ik hem gewoon moest hebben.

Ik ga later nog wel een originele maken.
Wat wel origineel is, is de simpele progressbar status voor Folding@Home, rechtsonderin.
Aangezien ik FAH als service draai (-local) maakt ie zo'n mooi tekstbestandje aan in de werkdirectory. Deze heb ik toegevoegd als TextFile. Link naar stukje config staat hier.
[ Voor 8% gewijzigd door akimosan op 18-02-2004 00:28 . Reden: Locatie van plaatjes gewijzigd ]
Ik heb de tijdsduur tussen het opnieuw ophalen van nieuwe informatie bij al de scripts al op minimaal 10 minuten staan en inmiddels geen klok enz meer in beeld. Hebben jullie ook dat het vrij veel processorbelasting kost?
http://spockz.gotdns.com/GoT/samurize.jpg
[ Voor 49% gewijzigd door Spockz op 08-02-2004 11:21 ]
C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8
Misschien dat het dan aan het feit ligt dat ik 2 beeldschermen gebruik. Als ik wat configs laad die maar 1 scherm gebruiken, dan krijg ik ook 1-3% processorbelasting.Pic_Art schreef op 08 februari 2004 @ 11:13:
4% maar hier @ p4 1.7 ghz
Bugje dus ergens
Ik had namelijk niet verwacht dat "Warning: Total Area too Large, Expect Some Performance Loss" zo erg zou zijn.
edit: opgelost. Je kan in de bureaublad-designer ook uitzoomen. Toen ik mijn bureaublad op 50% bekeek bleken er nog wat oude dingen in te staan (buiten beeld). Dat loste het probleem echter nog niet op. Toen heb ik alle informatie-items gekopieerd naar een nieuw configfile (gewoon in het ontwerp-tool). Daarmee werd het gebruikte oppervlak een stuk kleiner, want nu sluit het wel mooi op het werkelijk gebruikte oppervlak aan.
Werkt nu perfect
[ Voor 61% gewijzigd door T.T. op 08-02-2004 11:33 ]
Dan heb je niet goed gezochtRTBravo schreef op 08 februari 2004 @ 11:33:
Hebben jullie ook sinds ongeveer 2 dagen last dat het TweakersNews.vbs scriptje niet meer werkt? Hij geeft een OLE 800C0005 error aan wat (na wat uitzoekwerk) betekend dat hij de server niet kan vinden? Ik heb ff in het script geneusd en zag dat de enige url www.tweakers.net was en die werkt bij mij nog als een zonnetje? Wat is er ad hand? Of ben ik de enige hiermee?
Het antwoord staat eerder in het topic (ligt aan de laatste patch voor IE) twee oplossingen:
- pas je scriptje klein beetje aan ( haribold in "Serious Samurize stuff" )
- verwijder de patch ( Verwijderd in "Serious Samurize stuff" )
Vanaf dit punt ongeveer:
T.T. in "Serious Samurize stuff"
[ Voor 16% gewijzigd door T.T. op 08-02-2004 11:39 ]
Iemand? Hij werkt nog steeds niet?! WAT IK OOK DOE!Bi0Hazard schreef op 07 februari 2004 @ 18:02:
Na het installeren van 1.20 laat hij mijn config niet meer zien?!?! Wat ik ook doe!![]()
Oplossing anyone?
MAAR ik krijg de MSN plugin niet aan de gang. IK heb alles al geprobeerd, maar hij blijft maar geen data geven. Weet iemand waar dit aan kan liggen?...of heeft iemand en ini waar hij wel in werkt?
Ik heb hier nog niet zoveel gelezen over de MSN plugin, maar ik hoop dat iemand de oplossing toch weet.
Heb je dat lettertype voor mijLarixk schreef op 08 februari 2004 @ 00:53:
Less is more.
Hoe minder er op mn bureaublad staat, hoe sneller ik info die ik nodig heb kan vinden:
- Internetverkeer en drivespace ivm bijv. Emule
- Lijstje meuk, altijd handig.
- Winamp handig als ik snel langs mn pc loop en ff de tracknaam wil oppikken.
- Een lijstje met taken die ik nog niet volbracht heb, zodat ik geen belangrijk werk vergeet.
Mn desktop verder helemaal leeg programma's start ik toch alleen met mn startmenu.
Vanmorgen heb ik voor het eerst Samurize geinstalleerd en ik kan er al genoeg mee overweg om mijn wensen te voorzien. Geweldig programma!
De graph. naast mijn uptime is mijn ping. Verder laat alles redelijk zien wat het inhoudt.
Font is Silkscreen.
[afbeelding] klik klik
trouwens, weet iemand een script dat laat zien hoeveel items er in mn prullenbak staan. Dat zou ik erg handig vinden, aangezien ik mijn prullenbak-icoon verberg.
Digital Media Junkie
mot je ff terug bladeren want de link naar me config en achtergrond heb ik gister of eergister volgens mij gepostVerwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 19:18:
[...]
Kun je mij jouw aangepaste script en eventueel je config (of het weegedeelte er van) mailen? Ik heb nl. ook die van twente nodig en dan hoef ik zelf niet zo veel te kloten
als ik me computer met rust laat, draait deze op 8 %. heb dan msn, sumurize, blackice, norton antivirus2004, winamp en transtask ( maakt je taakbalk doorzichtig) aan.T.T. schreef op 08 februari 2004 @ 11:08:
Ik heb in mijn config ook de tv-kanalen klikbaar gemaakt, maar ook wat dingen weggehaald. Samurize kost namelijk rond de 20% processorbelasting (@ XP2400); een beetje veel van het goede voor wat (grotendeels) statische achtergrond informatie.
Ik heb de tijdsduur tussen het opnieuw ophalen van nieuwe informatie bij al de scripts al op minimaal 10 minuten staan en inmiddels geen klok enz meer in beeld. Hebben jullie ook dat het vrij veel processorbelasting kost?
oja.. heb een p 4 2,8 800fsb
[ Voor 3% gewijzigd door rikgoodhart op 08-02-2004 14:22 ]
heel vaag
en nee geen Tux meer maar FFVII
jfeelders schreef op 08 februari 2004 @ 19:30:
He Disiesel, kan je die PNG van die klok online zetten? Ik vind m wat mooier dan die standaard 3D-klok in mijn config...

kheb em online gezet voor je jfeelders
[ Voor 53% gewijzigd door Disiesel op 08-02-2004 19:58 . Reden: clockje toevoegen ]
tnx Disiesel
[ Voor 8% gewijzigd door jfeelders op 08-02-2004 20:11 ]
ik kan het niet meer bijhouden!!!
moet nog 100 posts lezen!
maar wel om te zien.
zal bij Deel 2 wel ff Mooie(re) startpost maken.
vinnet allemaal goed leuk liev en aardig, maaruh check men naam ff...Sc0tTy schreef op 05 februari 2004 @ 16:13:
Mensen kheb deel 2 geopend...
post maar @ Serious Samurize Stuff Deel 2
en graag zou ik deel 2 de start post willen maken.
ik heb de start post ff aangepast, want er zijn erug veel mensen die problemen hebben met de TVgids refresh.
ik weet zelf niet wat er aan de hand is, ben zelf helaas niet handig genoeg om het uit te zoeken, dus eigenlijk zou ik bij deze een oproepje willen doen:
wie kan en wil het fixxen!?
die van mij werkt, dus die kan je als voorbeeld gebruiken.
[ Voor 74% gewijzigd door TepelStreeltje op 08-02-2004 19:56 ]
Battle.net Spud#2543
Kijk er altijd op en maybe meer mensen op GoT?
Dit was voor mij de oplossing voor het TV-gids refresh probleem:TepelStreeltje schreef op 08 februari 2004 @ 19:36:
ik heb de start post ff aangepast, want er zijn erug veel mensen die problemen hebben met de TVgids refresh.
ik weet zelf niet wat er aan de hand is, ben zelf helaas niet handig genoeg om het uit te zoeken, dus eigenlijk zou ik bij deze een oproepje willen doen:
wie kan en wil het fixxen!?
die van mij werkt, dus die kan je als voorbeeld gebruiken.
(url: http://www.microsoft.com/...A22B832CAA&displaylang=en )
Spikey schreef op 08 februari 2004 @ 02:02:
Hmm ik had hier ook een update probleem, maar dat is verholpen door Windows Script 5.6 update te installeren.
Fok Tracker update hier trouwens ook niet zie ik net..
[ Voor 7% gewijzigd door E-Rick op 08-02-2004 20:48 ]
Choose life
Gewoon DutchTV.vbs v1.2jfeelders schreef op 08 februari 2004 @ 20:56:
Welk TV-script gebruiken jullie nou waarin ook Mtv, Discovery en National Geographic staan? In DutchTV van de Samurize-site staan enkel nederlandstalige zenders...
Die logos heb ik gevonden in het begin van dit topic.' Retrieves TV listings from http://www.tvgids.nl/nustraks.php (Dutch TV
' listings)
' Made by request from the Samurize forums:
' http://www.samurize.com/forum/viewtopic.php?id=1426
Ik zal ook even een duit in het zakje doen: het is echt fantastisch. Ik ben er sinds enkele dagen mee aan het spelen en zal binnenkort e.e.a. posten. Maar ik heb toch 1 vraag, wellicht kinderlijk eenvoudige maar ik ga hem toch stellen. Ik heb 4 HDD (partities althans) het voortgangsbalkje geeft netjes aan hoeveel ik verbruikt heb op die partitie, maar is het nu zo dat je de maximale waarde (omvang vd. partitie) zelf moet instellen, bv 10 GB ? Of kun je dit op één of andere manier ook automatisch laten doen ?
Check DutchTV.txt in de Samurize dir voor de regelnummers die je uit moet lezen. MTV staat bij mij op regel 112 (niet dat ik 'm wil zien hoor
* Timer komt binnenkort wel even z'n desktop laten zien.
Percentage laten aangeven voor het balkje ipv aantal Mb oidpkouwer schreef op 08 februari 2004 @ 21:29:
OK,
Ik zal ook even een duit in het zakje doen: het is echt fantastisch. Ik ben er sinds enkele dagen mee aan het spelen en zal binnenkort e.e.a. posten. Maar ik heb toch 1 vraag, wellicht kinderlijk eenvoudige maar ik ga hem toch stellen. Ik heb 4 HDD (partities althans) het voortgangsbalkje geeft netjes aan hoeveel ik verbruikt heb op die partitie, maar is het nu zo dat je de maximale waarde (omvang vd. partitie) zelf moet instellen, bv 10 GB ? Of kun je dit op één of andere manier ook automatisch laten doen ?
Verwijderd
ConfigVerwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 21:48:
[...]
Kan je je config file eens posten, ziet er erg mooi uit trouwens!
Alvast bedankt
weekend zonder computer, maar hij staat er.
jij bedoelt de actuele waarde, ik de maximalewaarde van de harde schijf.stefijn schreef op 08 februari 2004 @ 21:44:
[...]
Percentage laten aangeven voor het balkje ipv aantal Mb oid
Nee. De maximale waarde is een vol balkje, of niet dan. Dat is dus 100%.pkouwer schreef op 08 februari 2004 @ 21:51:
[...]
jij bedoelt de actuele waarde, ik de maximalewaarde van de harde schijf.
Als je MB's oid instelt moet je inderdaad de maximale waarde instellen: als je HD 40Gb groot is, en 10Gb vol zit, en je stelt de maximale waarde in op 20Gb zal je meter al halfvol aangeven. Je moet dus zelf 40Gb instellen.
Als je het percentage weer laat geven kun je de maximale waarde altijd op 100 (%) laten staan, en dan zal altijd ongeacht hoe groot je partitie is, de actuele waarde tov van de maximale waarde aangegeven worden.
Je ziet aan het balkje zelf toch niet wat er weergegeven wordt, Gb of Mb of %
Als je de maximale waarde wil WEERGEVEN, dan heb je daarvoor aparte "sensoren" in Samurize
[ Voor 18% gewijzigd door Stefke op 08-02-2004 22:02 ]
Verwijderd
Iemand suggesties?
(Binnekort m'n desktop eens posten)
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 00:49 ]
Heb je ze wel gesaved als 32bit png's ?Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 00:49:
Ik heb ondertussen al enkele png's voor belgische logo's gemaakt, maar kan ze niet importeren in de samurize editor
Iemand suggesties?
(Binnekort m'n desktop eens posten)
Verwijderd
Waar kan je dat instellen?Heb je ze wel gesaved als 32bit png's ?
btw, ik werk met photoshop7 (ja ik weet het, niet echt ideaal programma voor png's, dus als iemand iets beters weet ....)
Of heeft er toevallig iemand png's voor vt4, kanaal2 en vtm?
[ Voor 79% gewijzigd door Stefke op 09-02-2004 01:48 ]
Verwijderd
VTM, Kanaal2 en VT4Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 01:14:
[...]
Waar kan je dat instellen?
btw, ik werk met photoshop7 (ja ik weet het, niet echt ideaal programma voor png's, dus als iemand iets beters weet ....)
Of heeft er toevallig iemand png's voor vt4, kanaal2 en vtm?
Niet optimaal, maar ben dan ook geen photoshop held

Henk is een beetje misvormd maar dat is in samurize mooi bij te werken..
En zo ziet het er hier uit :
[afbeelding]
hier staat ook mijn configs en scrips
http://members.home.nl/mbbos/
[ Voor 21% gewijzigd door mtenbos op 09-02-2004 14:26 . Reden: verkeerdee url ]
Hmmm... :mtenbos schreef op 09 februari 2004 @ 12:29:
M'n eerste desktop met samurize
[afbeelding]![]()
hiersaat de configs en scrips voor deze desktop
https://homedrive.home.nl/mbbos/publiek/
Inloggen mislukt
Op deze server moet u inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord. Het wachtwoord kunt u indien nodig wijzigen bij accountbeheer.
Dit systeem is alleen toegankelijk voor klanten van @Home. Bij herhaaldelijk verkeerd inloggen wordt de toegang enige minuten geblokkeerd.
Ook na het installeren van Windows Scripts 5.6
Als ik m'n config reload gaat het een hele tijd goed, maar bijvoorbeeld vannacht toen ik lag te slapen heeft ie niet geupdate.
Kan het zo zijn dat hij bijvoorbeeld alleen update als je met je computer bezig bent?
Verwijderd
Ik heb nog 1 probleem. bij het checken van de email met de pop3 plugin (die erbij zat) blockt mijn firewall (kerio) de connectie. dit gebeurt niet bij het weer of tv gids script. Iemand een idee hoe ik kerio moet instellen?
[afbeelding]
hier staat ook mijn configs en scrips
http://members.home.nl/mbbos/
met dank aan de personen die al die weer en tv scripts hebben gemaakt
Verwijderd
http://httpd.chello.nl/j.wijnen13/wmpcontrols.zip
Verwijderd
http://users.skynet.be/kennykiller/samurize/dt.jpg
design is geïnspireerd op dat van Harlequin
M'n windows theme is nog wel wat werk aan...
Ik heb het DesktopWeatherXML scriptje eens uitgeprobeerd met de copyright-vrije png's die eerder gepost werden, maar deze worden niet geladen
De png's staan in C:\Program Files\Samurize\Skins\DesktopWeatherXML\images\new
En de constante IMAGES is ingesteld op "new"
Zal wss weer iets zeer dom zijn
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 20:59 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 18:06:
Is er een script/plugin om zoiets te krijgen als dit in Samurize?
http://httpd.chello.nl/j.wijnen13/wmpcontrols.zip
Verwijderd
kan je eens je config posten ziet er wel leuk uitVerwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 19:44:
ff mijn desktopje posten:
http://users.skynet.be/kennykiller/dt.jpg
design is geïnspireerd op dat van Harlequin
M'n windows theme is nog wel wat werk aan...
Ik heb het DesktopWeatherXML scriptje eens uitgeprobeerd met de copyright-vrije png's die eerder gepost werden, maar deze worden niet geladenVoor de rest werkt het script perfect.
De png's staan in C:\Program Files\Samurize\Skins\DesktopWeatherXML\images\new
En de constante IMAGES is ingesteld op "new"
Zal wss weer iets zeer dom zijn
Verwijderd
Hihi.... Maar is dit mogelijk want ik vind dit wel leuk voor me Music Video's.Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 20:19:
[...]
toch grappig om na anderhalf jaar m'n eigen scriptje terug te zien, en een link naar m'n eigen homepage van Chello
Verwijderd
mijne op dit moment
http://server5.uploadit.org/files/WkaotW-updatedesktop.JPG
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 22:41 ]
Wat voor XP-theme en font gebruik jij? Kan ik die zelf ook ergens downloaden? Ziet er nl. erg mooi uit (ovenop je Samurize skin die er ook geweldig uit zietX-t-r-e-m-e schreef op 10 februari 2004 @ 01:51:
Ben nog druk bezig om m'n samurize te verfijnen.
Oud
[afbeelding]
Nieuw
[afbeelding]
Als ik hem af heb post ik 'm wel.
Icons Orbicons II: http://www.wincustomize.c...rder=Descending&library=2
Theme Rebutz2: http://www.wincustomize.c...rder=Descending&library=1
Je hebt wel windowblinds en iconpackager nodig. http://www.wincustomize.com
[ Voor 9% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 10-02-2004 08:44 ]
Verwijderd
Ik wil in Samurize graag bepaalde windows icoontjes weergeven.
Zo heb ik bijv. een icoontje gemaakt van "deze computer". Het probleem is echter dat als ik dit icoontje opsla als .dng (met bijv. paint) en vervolgens laad in Samurize, de achtergrond van de afbeelding wit weergegeven wordt. Dit is niet erg mooi om te zien natuurlijk.
Door hier op tweakers even rond te kijken ben ik er achter gekomen dat ik een afbeelding doorzichtig kan maken oor deze te laden in photoshop CS en te kiezen voor "safe for web" waarna "transperacy" aangevinkt moet worden.
Je kunt hierbij kiezen om de afbeelding als PNG-8 en PNG-24 op te slaan. Het gekke is dus dat ik alleen bij PNG 8 een kleur kan kiezen die doorzichtig gemaakt moet worden (wit in dit geval). Bij PNG-24 zie ik deze optie niet. (misschien een standaard kleur die doorzichtig gemaakt wordt????)
Je voelt hem misschien al aankomen maar mijn probleem is dus dat als ik een PNG-8 afbeelding in Samurize wil laden ik de volgende foutmelding krijg:
"not a valid PNG with alpha channel"
Een PNG-24 afbeelding laden in Samurize lukt wel, alleen dan kan ik wel voor transparcy kiezen, maar geen kleur selecteren die doorzichtig gemaakt moet worden. Aangezien deze kleur standaard niet wit is, slaat photoshop deze afbeelding gewoon met de witte achterhgrond op .
Iemand enig idee hoe ik het wel voor elkaar kan krijgen om een eigen gemaakte afbeelding met transparante achtergrond in samurize kan laden????
b.v.d.
Het lijkt me het beste dat je dan gewoon binnen photoshop je plaatje bewerkt met eraser brushes die ervoor zorgen dat je een transparante achtergrond krijgt (dus ook je grond-layer verwijderen indien copy+paste) dit zorgt meestal voor het beste restultaat... transparantheid in PS is trouwens grijs met wit geblokt achtergrondje
[ Voor 64% gewijzigd door KeeZ op 10-02-2004 12:24 ]
Deze plek is te koop.
ben inmiddels thuis en heb het met wine geprobeerd:IKKE86 schreef op 10 februari 2004 @ 12:07:
heeft iemand dit ook werkend onder linux?
Verwijderd
Werkt perfect! tnx!KeeZ schreef op 10 februari 2004 @ 12:24:
[...]
Het lijkt me het beste dat je dan gewoon binnen photoshop je plaatje bewerkt met eraser brushes die ervoor zorgen dat je een transparante achtergrond krijgt
Nou heb ik echter nog een klein vraagje
Ik wil graag een icoontje maken van bijv mijn mp3 directory. Nu wil ik ook graag zorgen dat als ik op dit icoontje klik dat hij deze mp3 map dan opent in de verkenner.
Volgens mij zou dit moeten kunnen door te kiezen voor "add tekst", "Allow-meter-linkage" en bij "Link meter to" "C:\WINDOWS\eplorer.exe d:\mp3" of "%windir%\explorer.exe d:\mp3" in te vullen. De tekst plaats ik dan over de afbeelding heen. Als ik dan op de afbeelding (en dus tekst) klik zou volgens mij de mp3 map moeten openen.
Bij mij werkt dit echter niet. Het is me uberhaupt nog niet gelukt om iets "klikbaar" te maken (heb "pin te desktop" gedeselecteerd).
Ik vraag me af of ik het gewoon iets niet goed doe, of dat bovenstaande wel klopt maar dat me instellingen niet kloppen waardoor het niet klikbaar is zeg maar.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2004 13:39 ]
heb je click through toevallig aanstaan ? en mss werkt D:\mp3 wel gewoonVerwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 13:33:
[...]
Werkt perfect! tnx!![]()
Nou heb ik echter nog een klein vraagje:
Ik wil graag een icoontje maken van bijv mijn mp3 directory. Nu wil ik ook graag zorgen dat als ik op dit icoontje klik dat hij deze mp3 map dan opent in de verkenner.
Volgens mij zou dit moeten kunnen door te kiezen voor "add tekst", "Allow-meter-linkage" en bij "Link meter to" "C:\WINDOWS\eplorer.exe d:\mp3" of "%windir%\explorer.exe d:\mp3" in te vullen. De tekst plaats ik dan over de afbeelding heen. Als ik dan op de afbeelding (en dus tekst) klik zou volgens mij de mp3 map moeten openen.
Bij mij werkt dit echter niet. Het is me uberhaupt nog niet gelukt om iets "klikbaar" te maken (heb "pin te desktop" gedeselecteerd).
Ik vraag me af of ik het gewoon iets niet goed doe, of dat bovenstaande wel klopt maar dat me instellingen niet kloppen waardoor het niet klikbaar is zeg maar.
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
Zoveel mensen hebben het en niemand weet het?
draw type op analog zetten?
edit:
en dan een plaatje van een klok als achtergrond daarvoor
[ Voor 16% gewijzigd door IKKE86 op 10-02-2004 14:58 ]
Heb je maybe een how to om tijd goed te krijgen ofzo?IKKE86 schreef op 10 februari 2004 @ 14:57:
[...]
draw type op analog zetten?
edit:
en dan een plaatje van een klok als achtergrond daarvoor
[ Voor 12% gewijzigd door BioHazard op 10-02-2004 15:24 ]
En hoe kreeg je trouwens dat dan? Heb je ergens de source van zo'n pagina voor me?Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 15:07:
Is er nou een WMP plugin waardoor je net zoiets als dit krijgt?
[afbeelding]
BTW, leuke censuur, kan er op sommige plekjes door heen lezen
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
| <html>
<head>
<title>media player controls by FOP</title>
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
/**********************************************************************************
* Do what you want with it, credit isn't nescessary but would be nice ;-)
*********************************************************************************/
// To track pause button state;
var b_paused = false;
// To track mute button state;
var b_muted = false;
// To track view state;
var b_show = true;
// View the Player.
function wmp_show ()
{
if( b_show == true )
{
b_show = false;
Player.uiMode = "invisible";
}
else
{
b_show = true;
Player.uiMode = "none";
}
}
//play the specified file
function wmp_playfile (location)
{
Player.URL = location; // This assumes you don't have a file by this name!
}
// Start the Player.
function wmp_play ()
{
if (Player.controls.isAvailable('Play'))
Player.controls.play();
}
// Stop the Player.
function wmp_stop ()
{
Player.controls.stop();
}
// Mute the Player.
function wmp_mute ()
{
if( b_muted == true )
{
b_muted = false;
Player.settings.mute = b_muted;
}
else
{
b_muted = true;
Player.settings.mute = b_muted;
}
}
// Pause the Player.
function wmp_pause ()
{
if( b_paused == true )
{
Player.controls.play();
b_paused = false;
}
else
{
Player.controls.pause();
b_paused = true;
}
}
function wmp_next ()
{
if (Player.controls.isAvailable('Next'))
Player.controls.next();/* Move to the next item in the playlist. */
}
function wmp_previous ()
{
if (Player.controls.isAvailable('Previous'))
Player.controls.previous();/* Move to the next item in the playlist. */
}
function wmp_fastforward ()
{
if (Player.controls.isAvailable('FastForward'))
Player.controls.fastForward();
}
function wmp_fastreverse ()
{
if (Player.controls.isAvailable('FastReverse'))
Player.controls.fastReverse();
}
</script>
</head>
<BODY>
<!-- this is the part you need to use the wmp activeX control -->
<OBJECT classid=CLSID:6BF52A52-394A-11d3-B153-00C04F79FAA6 width="200" height="200" id=Player>
<PARAM NAME="autoStart" VALUE="true">
<param name="UIMode" value="none">
</OBJECT>
<!-- -------------------------------------------------------- -->
<form name="wmp_open_file" method="post" action="">
<input type="file" name="browse" style="display:none;">
<a href="#" onClick="document.forms[0].browse.click();wmp_playfile(document.forms[0].browse.value);return false;">
[img]"images/wmp_open.png"[/img]</a>
<INPUT type=button style="display:none;">
<a href="#" onClick="wmp_play();return false;">
[img]"images/wmp_play.png"[/img]</a>
<a href="#" onClick="wmp_stop();return false;">
[img]"images/wmp_stop.png"[/img]</a>
<a href="#" onClick="wmp_pause();return false;">
[img]"images/wmp_pause.png"[/img]</a>
<a href="#" onClick="wmp_previous();return false;">
[img]"images/wmp_previous.png"[/img]</a>
<a href="#" onClick="wmp_next();return false;">
[img]"images/wmp_next.png"[/img]</a>
<a href="#" onClick="wmp_fastreverse();return false;">
[img]"images/wmp_rewind.png"[/img]</a>
<a href="#" onClick="wmp_fastforward();return false;">
[img]"images/wmp_fast.png"[/img]</a>
<a href="#" onClick="wmp_mute();return false;">
[img]"images/wmp_mute.png"[/img]</a>
<a href="#" onClick="wmp_show();return false;">
[img]"images/wmp_show.png"[/img]</a>
</form>
</body>
</html> |
Urenwijzer:Bi0Hazard schreef op 10 februari 2004 @ 15:17:
[...]
Heb je maybe een how to om tijd goed te krijgen ofzo?
add meter: date/time
draw type: analog
min:0 max:12
start angle:90 sweep:-360
format: %h
Minutenwijzer:
add meter: date/time
draw type: analog
min:0 max:60
start angle:90 sweep:-360
format: %m
Choose life
Verwijderd

grote versie
ik heb alleen nog een probleem met firewall en de pop3 functie, weet iemand hoe ik kerio moet instellen?
Loop alleen vast op het volgende. Hieronder zie je mijn script en wil dus eigenlijk als ik over bv. Yorin hover zien wat er op Yorin is. Vind het ook best dat ik er eerst op moet klikken of zo.
Weet iemand of dit mogenlijk is, en zo ja, hoe?

Totaal beeld desktop met script
nou komt die met de melding kan activex script control create failed.
kan opgegeven module niet vinden....
wat doe ik fout?
edit: solved....
[ Voor 5% gewijzigd door Lord_T op 10-02-2004 19:19 ]
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Dit topic is gesloten.
![]()