Serious Samurize stuff

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 5.656 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 10:12

Whuzz

Dodgeball!

Macer schreef op 28 februari 2004 @ 00:00:
Ik heb sinds gisteren een router aangesloten, dus nu klopt mijn netwerkverkeer niet meer aangezien de upload naar de laptop (bv MP3) ook over de netwerkkaart gaat die eerst alleen voor internet bedoeld was.

Weet iemand of ik op 1 of andere manier het verkeer wat over het internet gaat kan monitoren met samurize?
Misschien met een WMI-meter? Zo doe ik het ook, maar ik heb dan ook een XP-server, ik weet niet of het bij een router ook kan...

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo89
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:50
Omdat er nog geen deeltje 2 is hier dan nog maar even..

Mijn DesktopWeatherXML script werkt ineens niet meer, er komen geen gegevens meer. En als ik in de Config "alle scripts uitvoeren" doe, dan krijg ik deze error: ActiveX-onderdeel kan geen object maken: 'Scripting.FileSystemObject'

Wat is er ineens mis?

--edit: Zojuist even Windows Script 5.6 geinstalleerd, link eerder in dit topic. Nu werkt het weer! :)

[ Voor 18% gewijzigd door Bobo89 op 28-02-2004 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Laatst online: 04-09 21:02

Dr.Roelski

Walk on ....

Whuzz schreef op 28 februari 2004 @ 12:54:
[...]

Misschien met een WMI-meter? Zo doe ik het ook, maar ik heb dan ook een XP-server, ik weet niet of het bij een router ook kan...
Welke meter(s) gebruik je dan, en hoe?
Ben al druk aan 't experimenteren, maar tot nu toe niets zinnigs gevonden (zijn er wel een hoop, die WMI meters :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Laatst online: 09-09 10:12

Whuzz

Dodgeball!

Dr.Roelski schreef op 28 februari 2004 @ 19:43:
Welke meter(s) gebruik je dan, en hoe?
Ben al druk aan 't experimenteren, maar tot nu toe niets zinnigs gevonden (zijn er wel een hoop, die WMI meters :o )
Ik vul eerst de gegevens van mijn server in (computernaam, mijn username en pass), zodat Samurize er op kan inloggen, dan kies ik uit de lijst "Network Interface". Dan geeft ie 2 keuzes (omdat er 2 netwerkkaarten in de server zitten), dan kies ik de kaart die aan het internet hangt en dan "Bytes Recieved/sec" om de download van internet weer te geven.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Laatst online: 04-09 21:02

Dr.Roelski

Walk on ....

Whuzz schreef op 28 februari 2004 @ 20:01:
[...]

Ik vul eerst de gegevens van mijn server in (computernaam, mijn username en pass), zodat Samurize er op kan inloggen, dan kies ik uit de lijst "Network Interface". Dan geeft ie 2 keuzes (omdat er 2 netwerkkaarten in de server zitten), dan kies ik de kaart die aan het internet hangt en dan "Bytes Recieved/sec" om de download van internet weer te geven.
Dus je gebruikt je server als firewall/router tussen internet en lokale netwerk (met 2 netwerkkaarten).
Tsja, zo kan ik het ook. Ik had gehoopt dat je het totale netwerkverkeer dat over de netwerkkaart en het verkeer dat over de default gateway geleid wordt kon scheiden.
Helaas.....

Back to the drawing board.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:44
Met hulp van alle informatie in dit topic ben ik ook maar is aan de slag geweest met Samurize met dit als resultaat:

Klik voor een wat beter te lezen full screen screenshot
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~tvanhout/desktop2.jpg

De achtergrond ben ik ergens in dit topic tegengekomen en die beviel me wel dus die gebruik ik nou ook :). Hij lijkt trouwens heel erg op die van TheTimer maar die komt omdat ik me daar ook een beetje op heb laten inspireren. De schuifbalkjes heb ik ook ergens van iemand hier dus bedankt aan al diegenen. Zo'n beetje alle zooi heb ik verder wel zelf gemaakt en dus niet rechtstreeks gekopieerd van iemand hier in dit topic.

Let trouwens niet op de temps, die zijn idd te hoog.
Onder de harde schijf metertje is nu wat lege ruimte maar die wordt binnenkort opgevuld als ik m'n nieuwe harde schijf binnenheb.
De totale up en download meters heb ik niet met de standaard meter gedaan omdat ik wil dat hij 'm iedere maand reset zodat ik beter m'n datalimiet in de gaten kan houden. Nu heb ik de plugin Trafficinfo (te vinden op samurize.com) gebruikt die het iedere maand kan resetten.
De online/offline dingen zijn gewoon gemaakt met het PingII script (degene die dit heeft gemaakt: bedankt) en ik heb verder het WeekNumber script voor het weeknummer.

De weertracker heb ik eigenlijk gewoon zo'n beetje gekopieerd van het voorbeeld dat erbij zat zodat ik zelf niet veel hoefde aan te passen. Wel heb ik er een paar dingen uitgegooid en de dagen in het nederlands gezet.
Bij de TVgids heb ik trouwens net ontdekt dat je wordwrap kan aanzetten zodat het er wel oppast.

Verder staan er gewoon de Tweakers.net tracker en de Fok! Tracker waarbij de koppen ook doorlinken naar het nieuwsbericht. Bij de gamer.nl tracker werkt dit helaas niet.
Macer schreef op 28 februari 2004 @ 00:00:
Ik heb sinds gisteren een router aangesloten, dus nu klopt mijn netwerkverkeer niet meer aangezien de upload naar de laptop (bv MP3) ook over de netwerkkaart gaat die eerst alleen voor internet bedoeld was.

Weet iemand of ik op 1 of andere manier het verkeer wat over het internet gaat kan monitoren met samurize?
Op de Samurize site (ligt nu plat dus geen linkje) ben ik wel een scriptje tegengekomen die deze gegevens gewoon uit de router haalt zodat je echt alleen het internetverkeer kan meten. Dit scriptje was alleen voor maar een bepaald type Speedtouch adsl modem. Er stond wel bij dat hij dacht dat het ook voor andere Speedtouch types zou werken dus als je er zo een hebt kun je het proberen. Anders kun je als je wat verstand hebt van dat VBScript misschien ook zelf iets maken wat dat kan. Je router moet daarvoor denk ik wel een soort lokale site hebben waarop die gegevens zijn terug te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:34

Acheron

updatepack.nl

Ik vind 57 graden CPU hoog, maar zeker niet te hoog. Onder full load wil mijn overgeklokte processor ook nog wel eens de 70 graden bereiken / overschrijden :)

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Whuzz schreef op 27 februari 2004 @ 18:58:
Rainlendar: Calender progje dat los van Samurize werkt. Het is heel goed aan te passen naar wens en het haalt zijn gegevens uit outlook. On-mouseover op een dag dat je een afspraak hebt krijg je een tooltip met de betreffende gegevens. Synchroniseert ook nog eens mooi met mijn SE-P900 :*)
Dat is een heel mooi progje! :) Ik heb nog wel een aantal vragen... misschien dat jij die weet:
- Hoe kun je afspraken die je in de kalander laten toevoegen in outlook?
- Hoe kun je als ie gaat syncen met outlook het dialoogvenster van outlook (toegang geven vanuit ander bestand) uitzetten?
- Hoe houd je het ding op je desktop? Bij minimize all gaat de kalender ook weg. In opties kan ik "op desktop" niet selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Hoe krijg je een plaatje als meter? Dat lukt me namelijk niet :( Ik heb namelijk dit plaatje: Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jc.bijl/meter.jpg en die wil ik als meter voor de ruimte op me hd. maar hij wil niet werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Good Fella schreef op 29 februari 2004 @ 08:01:
Hoe krijg je een plaatje als meter? Dat lukt me namelijk niet :( Ik heb namelijk dit plaatje: [afbeelding] en die wil ik als meter voor de ruimte op me hd. maar hij wil niet werken :(
Lijkt me dat je die eerst in blokjes moet snijden. Of alva-blending aan het begin van de meter op 255 en aan het eind op 0?

edit
Ik heb het e.e.a. uitgeprobeerd, maar dit lukt idd. niet :(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 09:14 . Reden: de magische edit...... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Zo ziet het er bij mij atm uit:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jc.bijl/Tweakers.net/Desktop03.jpg

lekker simpel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Laatst online: 09-08 18:34
Weet iemand hoe ik aan een werkend T.net-tracker kan komen? Die ik vanaf de website van Samurize heb werkt namelijk niet en geeft een foutmelding (die ik zo uit het hoofd ff niet weet...).
Verder vraag ik me af waar ik dat weerscript exact weg kan halen en dan ook nog specifiek voor Nederlandse plaatsen.

Edit:
Laat de T.net nieuwstracker maar zitten, een rss_reader dll-etje deed wonderen. ;)

Nu nog het weerscript dus.

[ Voor 18% gewijzigd door Joen op 29-02-2004 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KroeT schreef op 26 februari 2004 @ 16:18:
Nee, ik heb hetzelfde als jij. Af en toe update ie een paar uur niet. Ook als alles idle draait. Kan het zijn dat tvgids.nl af en toe een paar uur 'grootgebruikers' die iedere 5 minuten updaten blokkeert?
Het zou kunnen, maar ik update maar 2x per uur, dus dat zou toch redelijk moeten gaan... Misschien heeft het nog te maken met een script probleem waardoor Samurize stopt met updaten. Ik dacht zoiets eerder in deze thread gezien te hebben.

Weet helaas niet hoe dat op te lossen valt (kan ook lastig de error codes uit het script loggen, maar ik zal er nog eens naar kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand van jullie misschien een leuke tutorial hier voor?
Of is het zo te doen?
Die site ligt namelijk plat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 22:30
vraagje : wat zijn de links naar de rss feeds van fok en tweakers.net ?.
ik gebruik rss_reader.dll plug-in !!. :)

mvg 3V3RT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 22:30
3V3RT schreef op 29 februari 2004 @ 12:35:
vraagje : wat is de link naar de rss feed van fok ?
ik gebruik rss_reader.dll plug-in !!. :)

mvg 3V3RT
sorry voor dubbele post ! . ik zoek namelijk ook een goeie rss reader waar je ook op de teksten kan klikken !

[ Voor 22% gewijzigd door 3V3RT op 29-02-2004 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 15:54

sjaakaq

It might get loud

Iedereen akkoord als ik maar een deeltje 2 maak?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-03 10:15

Emerge

Bifidus schmifidus

Zeker leokennis. Als je er wat leuks van kan maken! ;) Dat is het programmaatje zeker waard.

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Laatst online: 09-08 18:34
3V3RT schreef op 29 februari 2004 @ 12:40:
[...]

sorry voor dubbele post ! . ik zoek namelijk ook een goeie rss reader waar je ook op de teksten kan klikken !
Dat kan niet.
Of nouja, alles kan als je maar doorzet... ;) :P
Je zult dan allemaal aparte vakjes moeten maken en die linken. Probleem is dan dat iedere keer de url iets anders is (ID-nummer).
Anders zul je toch van de active desktop van Windows gebruik moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.