Na lang klussen (ben er echt wel een uur of 10 mee bezig geweest denk ik) heb ik dan eindelijk mijn desktopje klaar. Ik zal ff beginnen met een screenshot. Click to enlarge
Ik heb 2 monitoren, de linker is een 17'' CRT die ik meestal al TV gebruik om om wat vensters te lozen als ik er veel open heb, de rechter is een 17'' TFT waar ik normaal op werk. (werk

)
Van links naar rechts:
DutchTV: Welbekend bij de meesten. Het haalt info van tvgids.nl en propt dat in een txt-file, waaruit Samurize het weer kan lezen.
Nu.nl Headlines: Ik maak gebruik van een
RSS-fetcher om de RSS-feed van nu.nl op mijn desktop te krijgen. Links zijn niet klikbaar helaas.
DesktopWeatherXML: Ook wel bekend bij de meesten. Ik heb het script zelf iets aangepast, zodat ik onder andere de vochtigheid en de barometer met grafiekjes kon weergeven.
De barometer geeft de kans op regen weer, daaronder een pie-chart met de vochtigheid. Rechts daarvan staan de windrichting en de windsnelheid. Helemaal onderaan zie je de standaard forecast dingetjes, daar heb ik weinig aan veranderd.
Dan naar het rechter-scherm. Van rechts-boven naar rechts-onder...
Rainlendar: Calender progje dat los van Samurize werkt. Het is heel goed aan te passen naar wens en het haalt zijn gegevens uit outlook. On-mouseover op een dag dat je een afspraak hebt krijg je een tooltip met de betreffende gegevens. Synchroniseert ook nog eens mooi met mijn SE-P900
Drivespaces, CPU-load en CPU-temp van mijn workstation. De CPU-temp komt van
Mainboard Monitor af.
Internet-traffic en drivespaces van mijn server. De gemeten internet-snelheden zijn de up- en downstreams over de netwerkkaart die met Chello verbonden is (in de server dus).
Nutteloze PC-info en hoeveelheid vrij geheugen, links workstation, rechts server.
UptimeInfo: Plugin die de uptimes van mijn workstation bij houd. Ik ben nog op zoek naar een manier om ook de huidige uptime van mijn server weer te geven. Dit kan via Samurize wel, maar dan alleen in seconden en dat is ietwat onhandig. Er zit helaas geen omreken-functie in voor secs->mins->hours, zoals wel bij bits->bytes->Mbytes enzo mogelijk is.
Boven de uptimes ook nog een klokje.
Pop3Mail: Plugin die mijn pop3-box checked en de laatste 5 mails in het venstertje weergeeft en een geluidje maakt bij nieuwe mail. Rechtsbovenin een refresh button om even snel extra te checken.
Tweakers.net Nieuws: Duh. Spreekt voor zich toch?
Fok Headlines: Met dank aan DenHomer voor de update na de layout-change. Ik krijg het niet voor elkaar om een mooie PNG van dat nieuwe logo te maken, als iemand dat beter kan, graag
Gebruikte GFX:
Analog Clocks
Colloquial Icons
DutchTV Logo's
PC Component Icons
En dan nog wat zelfgemaakte graphics. Ook de boxjes voor TV, weer en nieuws heb ik zelf gemaakt.
Alle scripts en plugins zijn al terug te vinden via de links in de uitleg, dan bij deze nog de links naar de gebruikte wallpapers en mijn config file.
-
Rechter wallpaper.
-
Linker wallpaper.
-
Complete wallpaper voor Dual-Monitor.
-
Config File.
Er zit een
bug in Samurize, waardoor het soms niet mogelijk om "meter linkage" te gebruiken bij een dual-monitor setup. Samurize plaatst het object op de juiste plaats, maar de link 1024 pixels naar links. Dit heb ik opgelost door de te linken delen zélf geen "Allow meter linkage" mee te geven, maar een extra object te maken (met Alpha=0), die de link te geven en deze dan 1024 pixels rechts van het object te zetten. Dit valt dan buiten beeld, maar de link wordt door Samurize 1024 pixels naar links geplaats en valt dan precies op het te linken object.
Zie ook:
Whuzz in "Serious Samurize stuff"
En dan rest mij niets dan het bedanken van degenen me allemaal hebben geholpen in dit topic en de makers van alle scripts en plugins!
[
Voor 4% gewijzigd door
Whuzz op 27-02-2004 19:16
]
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!