ATI 9800xt + peltier

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 743 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:06

Maku

Derp

Gisteravond me zooi gehad .. alles in mekaar geprakt :*) .. maar ging niet helemaal goed :( .. kwam er na een uur of 2 achter dat spontaan de aansluiting van me slang op het reservior lekte heel me dvd speler vol gelopen ik haalde de dvd er uit en het gedeelte wat in de dvd speler zat was zeiknat .. ( heb een pioneer slot in ) of moet ik zeggen had :/ ... daar kwam bij dat ik denk dat mijn rbx niet goed zat ... proccie werd 50 graden op standaard speed na een 3dmark .. en ik ben bang dat ik het zelfde probleem ga krijgen als de topic starter .. na die 3d mark op 445-750 ( even met gehuegen rustig aan gedaan ) ging de temp naar de 32 graden toe ( gemeten aan de achterkant van de pcb op de plek van de gpu ) ik weet niet hoe het met de afwijking zit maar ik heb getest dat als de onderkant -24 was dan was de pcb aan de achterkant -18 ..

dus ik neem aan dat de tec isoleert ?? want 32 graden redde ik ook met luchtkoeling ... maar het gekke is 445 mhz @ no problemo niet !! ( zonder voltmods op lucht 425-770 )

ik heb het water uit het systeem laten lopen om half 4 s'nachts .. en ik ga zo weer even opnieuw het waterblok monteren en kijken waarom ie nu ineens lekt 8)7 ik heb het meerdere uren laten draaien zonder een druppie .. echt vaaaaaaaag :/

mischien is het wel belangerijk om te melden dat de rbx 33 graden werd ( tempsensor )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

arnoman schreef op 06 februari 2004 @ 17:56:
[...]

Ik draai ook met peltiers op dit moment en vind zelf idd ook dat peltiers een veel uitdagendere manier van overclocken is dan een Prom. Maar ik zou dat hier niet te hard zeggen..
Nu met dode A7N8X del. rev.2 - Iemand suggesties voor een goeie vervanger?

De infinity of de lanparty natuurlijk !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

epox 8rda+ ?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Heej jongens hierboven ontopic blijven he ;) :P 8)7

Heb nu de DD Maze 4-1 draaien op me Radeon en ik kan met mods al 500-400 draaien op gemak ;)
Daarbij komt echter wel dat ik 45 C water heb :P :P ;)
Vanvond knal ik er 2 radiatoren in met 4 fans erop ;) (2 per radiator) dan zal het wel wat minder worden ;)

Als me nieuwe mobotje er is dan knal ik ook een Swiffie MCW50-T @ NB :P ;) kijken of dat wat leuks uithaald ;)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 17:07
netjes bandith!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

ok lekker ontopic weer .. ik ben tot 455-770 :) gekomen maar het probleem is dat dan ineens me beeld weg valt en allerlei enge streepjes krijgt

Ik heb het gevoel alsof er nog veel meer in die kaart zit maar ik heb een kutprobleem nadat het beeld zwart met streepies wordt ( wel sjiek hoor :P )... dan voel ik aan dat zilvere koelblokje links bovenin de kaart
( die gene die iedereen extra koelt kom even niet op de naam ) en dan kan ik die echt niet meer aanraken zo heet wordt ie ...

Nu heb ik gisteren al het heatsinkje er af gehaald met de gedachten er wat groters op te zetten .. maar toen trok ik 1 van de bovenkantjes van die ic's er helemaal af.

ik heb het zooitje terug moeten lijmen met artic adhesive .. de kaart doet het dus nog maar ik kan het niet meer beter koelen .. ik ben bang dat als ik nog een keer dat koel lichaam er af haal ik alle ic's mee trek :( me pa kan waarschijnlijk wel die ic's na bestellen bij de zaak en er nieuwe op zetten maar dat is iets wat ik liever nog even vermijd ..

ps kan er iemand een precieze type geven van de ic's dat ik er al vast 4 laat bestellen :X

ik heb dus de radeon 9800 pro van HIS

[ Voor 28% gewijzigd door Maku op 08-02-2004 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Maku schreef op 08 februari 2004 @ 14:15:
ok lekker ontopic weer .. ik ben tot 455-770 :) gekomen maar het probleem is dat dan ineens me beeld weg valt en allerlei enge streepjes krijgt

Ik heb het gevoel alsof er nog veel meer in die kaart zit maar ik heb een kutprobleem nadat het beeld zwart met streepies wordt ( wel sjiek hoor :P )... dan voel ik aan dat zilvere koelblokje links bovenin de kaart
( die gene die iedereen extra koelt kom even niet op de naam ) en dan kan ik die echt niet meer aanraken zo heet wordt ie ...

Nu heb ik gisteren al het heatsinkje er af gehaald met de gedachten er wat groters op te zetten .. maar toen trok ik 1 van de bovenkantjes van die ic's er helemaal af.

ik heb het zooitje terug moeten lijmen met artic adhesive .. de kaart doet het dus nog maar ik kan het niet meer beter koelen .. ik ben bang dat als ik nog een keer dat koel lichaam er af haal ik alle ic's mee trek :( me pa kan waarschijnlijk wel die ic's na bestellen bij de zaak en er nieuwe op zetten maar dat is iets wat ik liever nog even vermijd ..

ps kan er iemand een precieze type geven van de ic's dat ik er al vast 4 laat bestellen :X

ik heb dus de radeon 9800 pro van HIS
Ik heb een tip voor je haal die kaart uit je pc want omdat nu een van die voltage regulator chipjes niet meer functioneert moeten die andere het opvangen.
4 van die chipjes is al net aan genoeg maar 3 gaat zeer zeker fout !
Wat er gaat gebeuren als je doordraait is hetvolgende :

Ze worden warmer en warmer en warmer en dan is het poef kaart helemaal dood !

Dit is op me werk al vaak gebeurt dus neem van mij aan dat je er nu iets aan moet doen want dit loopt anders NIET goed af !

Heb hier wat meer info over dat gedeelte van de kaart :

http://www.voidyourwarranty.nl/content.php?article.23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

SmokeyTheBandit schreef op 08 februari 2004 @ 14:29:
[...]

Ik heb een tip voor je haal die kaart uit je pc want omdat nu een van die voltage regulator chipjes niet meer functioneert moeten die andere het opvangen.

Dit is op me werk al vaak gebeurt dus neem van mij aan dat je er nu iets aan moet doen want dit loopt anders NIET goed af !

De ic was niet echt doormidden maar meer het dakje er af .. in het stukje wat losgelaten heeft zat een metalen plaatje .. ik denk niet dat de ic beschadigd is .. maar ik ga denk wel zorgen voor een stel nieuwe

het rare is dat heel de pc niet meer boot na het leuke zwarte gordijn ... zal het dan wel aan de kaart liggen ??

[ Voor 6% gewijzigd door Maku op 08-02-2004 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

SmokeyTheBandit schreef op 08 februari 2004 @ 14:29:
[...]

ik heb toevallig net gelezen voordat je dit poste :) maar dis is een non pro .. ik zou nu graag even weten wat voor type chippies het zijn ...EXACT natuurlijk .. help is errug welkom !!

ps ik heb de shim er nog op .. scheelt het zo veel ?? ik heb m er juist op gelaten omdat ik bang was dat ik m zou crunchen ..

damn net eventjes de engelse review gelezen over het bevestigen van de maze .. ik zat zonder en heb het maar gedaan zoals ik dacht zoals het zou moeten .. nu ben ik dus een paar dingen vergeten/of anders gedaan .. ik heb geen as tussen de hot side gedaan .. en ik heb niet de dunne neop ondersteboven gedaan maar op maat geknipt en ZONDER dielectric grease met de sticky kant op de kaart geplakt....

arg beeing a N00B op dit soort gebieden is klote :/ maar ja iedereen is zo begonnen B) en ik heb niemand behalve je jongens van GoT om me te helpen/adviseren.

daarom zal een daggie ufo wel ten goede komen :D _/-\o_ :Y)

[ Voor 32% gewijzigd door Maku op 08-02-2004 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben van de week maar es gaan kijken hoe ik kon meten hoe warm (of koud eigenlijk) de coldplate van mn Dangerden Maze 4-1 wordt. Heb uit n Xaser kast zon tempsensor gehaald (die dingen zijn lekker dun, ipv het ding van de bouwmarkt -> das meer zon staafje) en die tussen mn neopreen en mn coldplate geklemd. Nou is het vervelende dat die sensor geen temps onder de 0 graden kan weergeven, maar als er "LLL oC" staat, dan weet ik iig da et een "- temp" is. In windows met mn Radeon 9800 se AIW @ XT (412//365) issie iig bevroren. Als ik dan een tijdje Warcraft III: The Frozen Throne speel op Battle.net, dan stijgt de temp naar rond de 0,5 a 1,0 oC. Dit alles met een standaard DD Maze 4-1 met 80w pelt. Lijkt me dat de temp van de GPU (die kan ik dus niet echt meten) wel iets hoger ligt dan de temp van mn coldplate, maar da ding blijft iig redelijk koud.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2004 01:54 . Reden: tijpvaut ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
er word een voeding voor me gemaakt deze wek een hele goede zelfs, waar dus een 172 watt pelt op komt , en dan gaan we mijn xt eens echt chillen , samen met me nieuwe prescott 2.8 es moet hiet wat leuks uitrollen

stay alert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
nou uiteindelijk kan ik dan beginnen , de voeding komt morgen binnen , hier alzovast het meestbelovende ....

Afbeeldingslocatie: http://www.voidyourwarranty.nl/images/reviews/PRESCOTT%20PROJECT/9800xt%20+%20172watt%20pelt.JPG

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

Dat wordt best ziek :P .. ga je m sealen met neoph of met sealstring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
beiden .... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

ga je m met de kit die er bij zit sealen of niet ?? ik heb m met de plakkende kant naar beneden gedan ( dunne gedeelte ) maar ik geloofde dat je het beter met de niet plakkende kant kan doen en dan de hele kaart insmeren met vaseline .. en daar bovenop de dikke neoph .. maar volgens mij blijft dat dan voor geen meter zitten :S er zitten wel 2 uitstulpingen op de maze 4 maar dat is denk voor op een nVidea ..

ps ik heb nieuwe ic's geregeld :P .. ik laat dus ook meteen de voltmod doen door me pa .. results in +- 2 a 3 weken ben ik echter bang .. omdat eerst de "donor" kaart hier heen moet en dan naar noord holland en dan moet ie gefixed worden en ondertussen de spullen voor de mod besteld worden ... dan moeten de ramsinks aankomen .. arg en dan weer sealen etc ... maar het is de moeite nog wel waard :) .. als ik dan klaar ben eens kijken of zo'n xt flash werkt ..

[ Voor 37% gewijzigd door Maku op 27-02-2004 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 22:38

Epsilon

Ik heb ook mijn blok klaar incl isolatie ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/epsilon/peltier/gpu_172w_12v/DSCN0483.jpg
http://members.home.nl/ep...gpu_172w_12v/DSCN0483.jpg

meer pics hier: http://members.home.nl/epsilon/peltier/gpu_172w_12v

Ik heb smokey al gesproken over msn, en wat neopreen nou werkelijk doet ;).

Neopreen is er om de warmte buiten (of binnen natuurlijk) te houden en niet voor het vocht !!. Ik durf zelfs te wedden dat smokey zijn sealstring onder de druppels zal komen te zitten, omdat de koude naar buiten lekt.

Neopreen is voor warmte isolatie, sealstring om de boel lucht dicht het maken. Wat is het beste? Een combi van beiden :). Gebruik de spullen waarvoor het gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
heel mijn kaart zit onder de die electric grease , dus om condens maak ik me niet zo druk ,, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 22:20

justifire

Shut up and squat !!

Draai hier met een swiftech MCW-50T (80 watt) in combi met een Black Ice Xtreme met 2 fans op een voltmodded radeon 9800 pro.
Swiftech hangt gewoon aan me 12 volt lijn bij de rest van me pc.(10 fans, 2ccfl)
Core draait op 2.0v 486mhz

Idle 11.0 `C
Stressed 22 `C

Dus om nou met een 80 watt pelt op 35 `C te komen??

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Gipsy King schreef op 27 februari 2004 @ 18:10:
heel mijn kaart zit onder de die electric grease , dus om condens maak ik me niet zo druk ,, :)
Condens zal wel optreden als dat de enige maatregel is, alleen je hardware wordt er dan niet door aangetast. Maar je verliest zo koelcapaciteit, daarom heb je maybe van die hoge temps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ik heb nog geen druppel gezien hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

slurpt zo'n peltier ongeveer net zo veel als een voeding?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Gipsy King schreef op 27 februari 2004 @ 19:56:
ik heb nog geen druppel gezien hoor :)
geloof ik goed
je hebt de boel namelijk ook met neopreen geisoleerd (ff pics teruggezocht)

stond toch ook: als dat je enige maatregel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
zo hier is ie dan incl 172watt installed

Afbeeldingslocatie: http://www.voidyourwarranty.nl/images/reviews/PRESCOTT%20PROJECT/xt%20front.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.voidyourwarranty.nl/images/reviews/PRESCOTT%20PROJECT/xtback.JPG

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Netjes hoor ;)

Ik heb net mn pelt PSU aan het draaien en de pelt mag nu 17v slikken ;).

-21c nu

Niet slecht op zich, al is het nauwelijks loaded :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
als het een beetje meezit heb ik vandaag me nieuwe radiator en pelt voeding binnen , anders maandag ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
pelt voeding is binnen , de radi alleen nog niet grrrrr

pelt voeding :

Afbeeldingslocatie: http://www.voidyourwarranty.nl/images/reviews/PRESCOTT%20PROJECT/pelt%20voeding.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
ziet er allemaal toppie uit m8 :)
zonde van dat rad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:39

Exigence

dnkroz

Gipsy King schreef op 28 februari 2004 @ 18:04:
pelt voeding is binnen , de radi alleen nog niet grrrrr

pelt voeding :

[afbeelding]
Heb je een schema van die voeding? En hoe zwaar is ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
heb hem later bouwen door xtremer

hij kon 280watt aan , 25v en 18ampere

dus das redelijk wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

Gipsy King schreef op 28 februari 2004 @ 15:30:
als het een beetje meezit heb ik vandaag me nieuwe radiator en pelt voeding binnen , anders maandag ....

Ik heb nog een waterchiller staan dan kun je koud water door je blokje laten lopen .
Neem je hem mee naar de ufo dag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ok doen we

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik neem aan de de voeding instelbaar is en dat je niet seriues 25 volt door een 24 volt pelt jaagt. dat is nogal nadelig voor je koelcapaciteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 22:20

justifire

Shut up and squat !!

Gipsy King schreef op 28 februari 2004 @ 18:14:
heb hem later bouwen door xtremer

hij kon 280watt aan , 25v en 18ampere

dus das redelijk wat :)
Kost dat nou?
Is echt een :9~ voeding man !
Ben zelf ook wel geintreseert.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ringkerntrafo: +- 50-60 euro
bruggelijkrichter: 5-8 euro
elco: 20-25 euro

wat draadjes om aan elkaar te solderen en een klein koellichaampje op de gelijkrichter.

licht allemaal wel aan de kwaliteit die je gebruikt, zit veel verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 20:49:
ik neem aan de de voeding instelbaar is en dat je niet seriues 25 volt door een 24 volt pelt jaagt. dat is nogal nadelig voor je koelcapaciteit
Het maakt nog niet eens uit eigenlijk ;)

Je verliest meer op de diodes dan 0.7v (ik 0.9)

Je spanning zakt van die piek in, naar een 23v ongeveer. Je verliest wat op je draden, je trafo zakt in. enz enz :)

maar 280w en 18A klopt niet helemaal ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja oke ik ging ervan uit dat die 25 volt ook daadwerkelijk de output van de voeding was. uiteraard zakt die onder belasting wat in maar nog steeds een flink hoog voltage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ja tuurlijk zakt ie onder belasting , en we zullen wel zien wat het beestje gaat doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
justifire schreef op 28 februari 2004 @ 20:51:
[...]

Kost dat nou?
Is echt een :9~ voeding man !
Ben zelf ook wel geintreseert.
50 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
hij draaid alleen ben er niet over te spreken !

misschien moet er toch echt eens een pelt expert langskomen ,

block los -17 , block @ 9800xt + 2v vcore 20c :'(

gaarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Wat is je watertemp dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
lauw water , normaal gewoon , ik ben niet zo gek dat ik iets niet kan ssnsluiten hoor:P

strakker en losser draaien heeft ook geen nut...

die 20c is gemeten met rivatuner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Gipsy King schreef op 01 maart 2004 @ 18:55:
lauw water , normaal gewoon , ik ben niet zo gek dat ik iets niet kan ssnsluiten hoor:P

strakker en losser draaien heeft ook geen nut...

die 20c is gemeten met rivatuner
Vage shit. Heb je geen losse thermometer? Normaal zou een 172 Watt peltier gewoon de hele kaart moeten bevriezen zo´n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
of de voeding van extremer is dus echt geen 24 v ?

anders zou ik het dus niet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Gipsy King schreef op 01 maart 2004 @ 19:03:
of de voeding van extremer is dus echt geen 24 v ?

anders zou ik het dus niet weten
Meet hem eens door met een multimeter als hij belast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
mijn multimeter gaat maar tot 12v...

ik word er echt hopeloos van zo tis altijd wat grrrrrrrrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 16:43

DaOverclocker

Overclocker for life...

Gipsy King schreef op 01 maart 2004 @ 18:43:
hij draaid alleen ben er niet over te spreken !

misschien moet er toch echt eens een pelt expert langskomen ,

block los -17 , block @ 9800xt + 2v vcore 20c :'(

gaarheid
een temp van -17 bij losse blok klopt ook al heel niet, er iets echt heel goed fout. Zonder belasting moet ie een max temp verschil kunnen halen van 70 graden, is toch echt wel -50!

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
-50 niet hoor , haha check die pelt van epsilon maares,

block los is nu -20 ... maar ik denk dat die voeding zo i zo geen 24v is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet onbelast wel onder de -30 kunnen komen ongeveer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
overzicht

9800xt stock cooler : 77c (stock voltage 1.6v vcore)
9800xt 80watt pelt + dd maze 4 : 45c ( 2v vcore)
9800xt 172 watt pelt + dd maze 4 : 20c (2.05v vcore)

das het verschill , iig het klopt niet

[ Voor 15% gewijzigd door Gipsy King op 01-03-2004 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
me radiator word aardig warm iets meer dan lauw , dus de geleiding is wel goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelfs -30 is al tamelijk lastig omdat het contact oppervlak erg lastig koel te houden is bij zo'n gigantische belasting als met een peltier. en om de voorgeschreven maximale deltaT te halen moet je ook voldoen aan het maximale amperage. als je probeert laagste temperatuur te halen onbelast is het misschien een idee om een minder krachtige peltier te nemen zoals een ICE-71(80watt, 71C dT). Ik kan hier niet makkelijk zelf mee experimenteren omdat ik geen nauwkeurige thermometer bezit. Als deze pelt de temperatuur veel lager houdt (onbelast) kan het koelblok de hitte misschien niet goed kwijt van de 172watter. om bijna 300 watt af te voeren heeft een koelblok een enorm contactoppervlak nodig ;). met enkel fris water kom je er niet.

edit: misschien toch wel handig om een multimeter te kopen, voor 10 euro heb je al een simpele bij de dhz zaak. en vergis je niet dat je 24 volt op een ice-71 zet, bij mij ging het een keer bijna fout :X

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ok dank je ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
meer mensen met zo'n probleem ---->

http://www.xtremesystems....3&perpage=25&pagenumber=2

helaas, die gast krijgt ook rond de 20 idle en 28c load volgens riva tuner, xt problem ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Gipsy King schreef op 01 maart 2004 @ 22:30:
meer mensen met zo'n probleem ---->

http://www.xtremesystems....3&perpage=25&pagenumber=2

helaas, die gast krijgt ook rond de 20 idle en 28c load volgens riva tuner, xt problem ??
Ik denk dat je waterblokje niet meer warmte kan onttrekken dan dat hij nu doet .
Ik denk dat je zelf een groter waterblok {meer koper en water} moet gaan maken.
Je gebruikt toch wel gewoon water en geen koelvloelstof o.i.d. dit scheelt ook heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
gewoon gedemiiraliseerd water

. heag verkoop je niet nog een chiller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Gipsy King schreef op 01 maart 2004 @ 22:41:
gewoon gedemiiraliseerd water

. heag verkoop je niet nog een chiller?
Ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
kan ik je mailen ?

greets bio

*offtopic*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Gipsy King schreef op 01 maart 2004 @ 22:51:
kan ik je mailen ?

greets bio

*offtopic*
Ja ook off topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
gemaild @ je site's email

hehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 23:28
@bioblade : Zit ie nu mijn home made voeding af te kraken :|

Naja, Anders kom ik nog wel een keer langs, EN ik zal zondag eens die 1700+ Testen :D

Bel of msn me nog eens een keer :)

Spreek je morgen nog wel, Ik ga pitten

Trouwens De mensen die ook een voeding door mij willen laten bouwen.

Dit ligt gewoon er aan wat ik allemaal heb staan @ the moment, Ik had nu de onderdelen voor bioblade's voeding..

Dit is trouwens mijn pc :

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~jaco1497/Got/mmspecs.jpg

Nu ook met een Lanparty mobo, Xp 3000+, Club 3d 9800 Xt :) (all of them watercooled :) )

[ Voor 56% gewijzigd door Xtremer op 01-03-2004 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@xtremer en bio: wat voor ringkerntrafo zit erin? hoeveel VA etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

Zonder belasting trok ik met de standaard 80 watter al -30 .. ik zou m eens moeten testen nu me 9800 er niet op zit en me pc aan staat ( lees de andere blokken belast ) ... mischien morgen ff nu btje laat moet nog douchen en slapen voor 0:00 :+

[ Voor 8% gewijzigd door Maku op 02-03-2004 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
Mijn 5900 gaf met een pelt of vapo-chiller @load 272 graden aan. Alles onder de 15 graden was niet meer uit te lezen. Misschien met de XT ook zo? Zet er ff een Hallfords meter tegenaan. Of koop een IR-thermometer bij conrads iets van 45 euro. Deze zijn wel cool
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/m/1000_1999/1200/1210/1212/121200_RB_00_FB.EPS.jpgAfbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/m/1000_1999/1200/1210/1212/121203_LB_00_FB.EPS.jpgAfbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/m/1000_1999/1200/1210/1210/121044_AB_00_FB.EPS.jpg
vooral die laatste vind ik wel wat voor BIO :) kan mooi op zijn lappie.
Meten is nu eenmaal weten. Die onboard sensors kunnen door vele invloeden andere waarden geven. Bij moboos verander de uitlezing al bij een bios upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Meten is nu eenmaal weten. Die onboard sensors kunnen door vele invloeden andere waarden geven. Bij moboos verander de uitlezing al bij een bios upgrade.
Ze worden niet gecalibreerd, dat is het probleem.
Bijna geeneen enkele temperatuursensor is op een bereik nauwkeurig als je hem daarvoor niet calibreerd, en als hij niet gecalibreerd hoeft te worden wordt met een zeer grote precisie gemaakt. (Dan is de afwijking namelijk gegarandeerd klein).

goedkope sensoren die slecht afgesteld worden (op moederborden) zijn daarom dus bijna per definitie niet nauwkeurig.

Als je ze zauw calibreren zouden ze beter zijn.. en je bord veel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

petervandamned schreef op 02 maart 2004 @ 07:46:
Mijn 5900 gaf met een pelt of vapo-chiller @load 272 graden aan. Alles onder de 15 graden was niet meer uit te lezen. Misschien met de XT ook zo? Zet er ff een Hallfords meter tegenaan. Of koop een IR-thermometer bij conrads iets van 45 euro. Deze zijn wel cool
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
vooral die laatste vind ik wel wat voor BIO :) kan mooi op zijn lappie.
Ik heb ze toevallig ook gezien, maar deze zijn verre van nauwkeurig en hebben een bereik tot -20. Op zich wel leuk, maar ik denk dat je dan beter een goeie thermometer kan kopen ipv deze pistolen :).
DaOverclocker schreef op 01 maart 2004 @ 19:26:
een temp van -17 bij losse blok klopt ook al heel niet, er iets echt heel goed fout. Zonder belasting moet ie een max temp verschil kunnen halen van 70 graden, is toch echt wel -50!
70 gradne haal je nooit omdat je altijd WAT belasting hebt, daar kan je nou eenmaal niets tegen doen.
-50 is al helemaal onmogelijk.

-30 is wel te halen (zonder belasting) overigens (bij een kamertemp van 20graden).

Ik had deze resultaten bij een kamertemp van 18graden:

Blok: 26C (bodem)
water: 23C
lucht uit radiator: 21c
Bodem coldplate (172w pelt @ 17v) : -21

Dat is ZONDER belasting. Ik verwac

Ik verwacht dat met load mn watertemp en blok temp een paar graden gaan stijgen. Van een 32C bloktemp ga ik niet raar opkijken.

edit:

Ik ben eigenlijk niet zo blij met de bevestiging van de coldplate op het waterblok. Dat gebeurd met schroeven die door de coldplate gaan in het waterblok (4 stuks).
Nu is het zo, dat mijn schroeven al helemaal bevroren waren (raken het waterblok overigens niet) en die steken 4cm uit !!! Die schroeven zorgen voor een gruwelijk koelvermogen verlies naar je waterblok toe. Dit is nl maar een 5mm ipv 40mm !!

[ Voor 10% gewijzigd door Epsilon op 02-03-2004 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremer
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 23:25:
@xtremer en bio: wat voor ringkerntrafo zit erin? hoeveel VA etc.
Er zit een 19,7 volt 11 ampere transformator,gelijkricht & Afvlakkt met 4 condensatoren met een totale opslag cappiciteit van 40.000 mF.

Na het afvlakken & gelijkrichten lig de spanning altijd hoger..

Zo uit mijn hoofd is dat ....=19,7:0,8 (u= = u~ : 0,4 = ) Dat komt dus onbelast uit op 24,625 (Wat in werkelijkheid 25,23 volt)

Genoeg info ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Xtremer op 02-03-2004 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
vandaar die 172watt heeft 16a nodig....

zit daar geen problem in ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Gipsy King schreef op 02 maart 2004 @ 22:55:
vandaar die 172watt heeft 16a nodig....

zit daar geen problem in ...?
neenee ;)
172w heeft 11.6A max nodig (@24 that is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremer
Epsilon schreef op 02 maart 2004 @ 22:57:
[...]

neenee ;)
172w heeft 11.6A max nodig (@24 that is)
I = P : U ,

I = 172 : 24 = 7,1666666666 Ampere ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:28

_Ernst_

Mark It Zero!

Xtremer schreef op 02 maart 2004 @ 23:05:
[...]

I = P : U ,

I = 172 : 24 = 7,1666666666 Ampere ;)
Nee klopt niet :)
Die 172 watt geeft aan hoeveel warmte hij kan verplaatsen. Zelf trekt hij meer stroom, 11,6 A dus om precies te zijn :)

Owja en je hebt een ringkern gebruikt die 11 Ampere kan leveren, maar door de afvlakking gaat er nog wat van de stroom af die de trafo kan leveren.

Door afvlakking word de spanning vermenigvuldigt met Wortel 2 = 1,4 . Dus dan krijg je een spanning van 20 * 1,4 = 28 volt. Die extra spanning zal ergens vandaan moeten komen en daarom daalt de stroom dus :)
Je spanning word dus 20 * 1,4 = 28 volt en je maximale stroom (20 / 28) * 11 A = 8 Ampere.
Je zal dus maar ongeveer 8 Ampere effectief uit je voeding kunnen trekken :)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als er twee secundaire bindingen op die trafo zitten, knoop die dan parralel (voor de gelijkrichter uiteraard) aan elkaar vast zodat je het maximale amperage verdubbelt. http://www.amplimo.nl/download/500va.pdf <- hier staat plaatje hoe je dat ding parralel schakelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 14:57:
als er twee secundaire bindingen op die trafo zitten, knoop die dan parralel (voor de gelijkrichter uiteraard) aan elkaar vast zodat je het maximale amperage verdubbelt. http://www.amplimo.nl/download/500va.pdf <- hier staat plaatje hoe je dat ding parralel schakelt
Ik heb niet gezocht naar het merk van die ringkern, maar is dat een amplimo? Zou ik graag willen weten ;)

edit:
aan het datasheet te zien wel idd
mooizo ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Epsilon op 03-03-2004 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
voorlopig niks meer dus :( :( :(

pelt voeding 3 dagen continu gedraaid bijna ,

ga eten , hond uitlaten , kom terug boven ......... wat denk je , heel me kamer onder de mist , is de voeding die door een Gotér gemaakt is , afgefikt ,.... is dus niet sterk genoeg geweest wc slangen zijn half kapott case onder water ,

ik mag hopen dat er niet veel schade is.......

dit sucked !!!

Afbeeldingslocatie: http://www.voidyourwarranty.nl/images/reviews/PRESCOTT%20PROJECT/alles%20kaputt.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door Gipsy King op 04-03-2004 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 14:05
Gipsy King schreef op 04 maart 2004 @ 19:40:
ga eten , hond uitlaten , kom terug boven ......... wat denk je , heel me kamer onder de mist , is de voeding die door een Gotér gemaakt is , afgefikt ,.... is dus niet sterk genoeg geweest wc slangen zijn half kapott case onder water ,
Hmm.. minder leuk :(

Maar ik snap niet wat de wc slangen met de voeding te maken hebben.. Ik kan me voorstellen dat de voeding doorfikt.. (brugcel te warm ofzo) maar dat staat helemaal los van het watercircuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
me wc pomp was ook op een of andere manier uit , en toen is dus die peltier mede door die voeding zo heet geworden dat het water in me maze4 is gaan koken ... daardoor zijn de slangen losgeraakt en het water in me pc gestroomd...

het enigste wat ik erop kan verzinnen ...

anders weet ik het ook niet....maar iig die voeding is hoe dan ook de dader... kan nu nog niet op me kamer komen van de stank kut man :(

heb even pc gecleaned, en gauw getest ..... zonder wc en vga mods uit etc.

mobo gata aan , die is nog heel , cpu is nog heel(was toch protected by prometeia) , vga is heel beeld gaat aan , alleen heb een bios checksum errror , das weer fucked up !

effe hulp zoeken bij abit..

[ Voor 26% gewijzigd door Gipsy King op 04-03-2004 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk dat de volgorde iets anders was. als ik dit zo hoor is je pomp uitgevallen waardoor de pelt enorm warm werd, intern soldeer werk smelt en loopt uit. Dit veroorzaakt kortsluiting waardoor je voeding doorbrand. mijn theorietje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

De theorie van unknown_road is een stuk begrijpelijker

Maar kan zo onderuit worden gehaalt als de juiste zekering gebruikt is bij de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 21:06:
denk dat de volgorde iets anders was. als ik dit zo hoor is je pomp uitgevallen waardoor de pelt enorm warm werd, intern soldeer werk smelt en loopt uit. Dit veroorzaakt kortsluiting waardoor je voeding doorbrand. mijn theorietje
uhm nee , want de peltier bekabeling is niet kapott en de peltier werkt nog , net getest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
heb verder nog alles getest...

-cpu werk , vga werkt , mem werkt , alleen krijg continu bios errors
en 1 hdd is dood

dnek dat me abit een opdonder heeft gehad door dat gekut...

echt sucked

[ Voor 6% gewijzigd door Gipsy King op 05-03-2004 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gipsy King schreef op 05 maart 2004 @ 17:17:
heb verder nog alles getest...

-cpu werk , vga werkt , mem werkt , alleen krijg continu bios errors
en 1 hdd is dood

dnek dat me abit een opdonder heeft gehad door dat gekut...

echt sucked
Damn man dit sucked..... :( :( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Niet leuk om dit te horen dave :( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZGuLL
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Ja, dat heb ik ook al gehad bij het overklokken van mijn AMD 2400+ een paar jaar geleden. Dacht een goede voeding in elkaar geknutseld te hebben, helaas een beetje te zelf verzekerd. Heb mij toen wel voorgenomen nooit meer met peltierelementen te werken omdat de voorgehouden betrouwbaarheid door het totale systeem naar mijn mening toch niet zo hoog is als verondersteld. Gelukkig deed mijn cpu het nog en had ik verder geen schade aan mijn computer. Enkel mijn pelt en de voeding hadden het begeven. Maar hetzelfde wat jij ook had, 1 groot waterballet. Denk dat de cpu/peltierelement het water aan de kook heeft gebracht, vervolgens is er druk opgebouwd waardoor die slangen zijn losgeschoten.

[ Voor 18% gewijzigd door NaZGuLL op 05-03-2004 19:30 ]

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NaZGuLL schreef op 05 maart 2004 @ 19:25:
Ja, dat heb ik ook al gehad bij het overklokken van mijn AMD 2400+ een paar jaar geleden. Dacht een goede voeding in elkaar geknutseld te hebben, helaas een beetje te zelf verzekerd. Heb mij toen wel voorgenomen nooit meer met peltierelementen te werken omdat de voorgehouden betrouwbaarheid door het totale systeem naar mijn mening toch niet zo hoog is als verondersteld. Gelukkig deed mijn cpu het nog en had ik verder geen schade aan mijn computer. Enkel mijn pelt en de voeding hadden het begeven. Maar hetzelfde wat jij ook had, 1 groot waterballet. Denk dat de cpu/peltierelement het water aan de kook heeft gebracht, vervolgens is er druk opgebouwd waardoor die slangen zijn losgeschoten.
Ik ben ook van de pelts afgestapt, nadat ik mijn nf7 heb opgeblazen ermee...nu op NB gewone wc koeling, zonder pelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ik dus ook ,

heb al plannen gemaakt met haeg voor de zomer enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ok nieuw bios zit in me abit ... werkt ..... xt zonder pelt werkt....

kan voorlopig weer draaien >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

De peltierelementen die men gebruikt worden onderschat qua vermogen.
De stromen die door zo'n ding lopen zijn zo groot + de warmteproductie die daarmee gepaard gaat kan met een paar tellen zonder waterflow enorme schade toebrengen aan je hardware .
Misschien zou een waterflowsensor een oplossing zijn .
Deze zou bijvoorbeeld de peltvoeding uit kunnen zetten bij een onvoldoende waterdoorstroming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Haeg schreef op 08 maart 2004 @ 23:24:
De peltierelementen die men gebruikt worden onderschat qua vermogen.
De stromen die door zo'n ding lopen zijn zo groot + de warmteproductie die daarmee gepaard gaat kan met een paar tellen zonder waterflow enorme schade toebrengen aan je hardware .
Misschien zou een waterflowsensor een oplossing zijn .
Deze zou bijvoorbeeld de peltvoeding uit kunnen zetten bij een onvoldoende waterdoorstroming.
Je moest eens weten wat een goede flowmeter kost :), daar kan je best een keer een pelt mee op laten blazen incl voeding !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ik heb er nog een liggen van innovatec, die meet de interne watertemp , alleen er hoorde nog een displaytje bij die had ik niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Gipsy King schreef op 09 maart 2004 @ 05:36:
ik heb er nog een liggen van innovatec, die meet de interne watertemp , alleen er hoorde nog een displaytje bij die had ik niet meer....
Ik refereerde naar een flowmeter die in de industrie gebruikt worden. 100euro voor een simpel model. Geen geintjes dus. Maar wel noodzakelijk als je een beveiliging wilt maken daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Epsilon schreef op 09 maart 2004 @ 12:28:
[...]

Ik refereerde naar een flowmeter die in de industrie gebruikt worden. 100euro voor een simpel model. Geen geintjes dus. Maar wel noodzakelijk als je een beveiliging wilt maken daarmee.
Nog mooier: flow controllers :P
http://www.bronkhorst.com/

Alleen: €1500 per stuk voor een meter.. gaat niet lukken gok ik? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een 172w @ 24v aansluit en daar nog een nb koeler op aansluit. Kan ik dit dan afkoelen met een BIX (1) / swiftech pomp (1200l/u) en een reservoir van 450mm dat tegelijk als rad dient ?(http://www.wetandchillych...p?cPath=29&products_id=89)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 16:13
Anders trap jij ff een topic van 8 maanden oud omhoog :P

Antwoord op je vraag:
Ik voorzie geen problemen. Ik denk dat je BIX genoeg 'vermogen' heeft om de hitte van de TEC af te voeren ook nog die van de nb ( hoewel de hitte productie van een nb te verwaarlozen is )

Gewoon doen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
damn .. ik zit heel internet over te zoeken en vind ik hier wat ik wil weten.
Alleen zie ik nergens het eind resultaat van bioblade's peltier projectje :'(
Ik wil misschien mijn x800gto gaan koelen met een 12v 172watt peltier.
Ik weet het, het topic is al eeuwen geleden gestart, maar ik vind het wel vet intressant !
Ik hoop dat bioblade reageert :P of de andere meesters die met peltiers gewerkt hebben })

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarna heb ik er een 172watt @ 12v 90/100watt pelt onder gegooid en toen werd het als iets leuker, 10c idle en 22c stressed , hiermee bereikte ik een stable core speed van 540mhz , en mem @ 425 , ik wil binnekort nog even gaan testen emt een 226watt peltier , alleen meot ik daar nog een goede voeding voor vinden
Lees laatste paar pagina's door.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Dus hij is helemaal gekapt met peltiers ?
jammer want het leek mij wel een leuke oplossing :(

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft die een prom of een waterchiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
aha maar weet iemand dan waar je een goede peltier gpu-koelblok kunt kopen ? behalve de mcw50-t van swiftech ? bij deze wordt een 80watt pelt geleverd, maar dit is te weinig voor de moderne gpu's. Dus upgraden naar 172watt, maar hiervoor kan het swiftech blokje de warmte niet snel genoeg afvoeren. Iemand die nog een andere kent ? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
waterking schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 22:07:
aha maar weet iemand dan waar je een goede peltier gpu-koelblok kunt kopen ? behalve de mcw50-t van swiftech ? bij deze wordt een 80watt pelt geleverd, maar dit is te weinig voor de moderne gpu's. Dus upgraden naar 172watt, maar hiervoor kan het swiftech blokje de warmte niet snel genoeg afvoeren. Iemand die nog een andere kent ? :9
niemand ? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Epsilon op 02-03-2006 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon