zelfs -30 is al tamelijk lastig omdat het contact oppervlak erg lastig koel te houden is bij zo'n gigantische belasting als met een peltier. en om de voorgeschreven maximale deltaT te halen moet je ook voldoen aan het maximale amperage. als je probeert laagste temperatuur te halen onbelast is het misschien een idee om een minder krachtige peltier te nemen zoals een ICE-71(80watt, 71C dT). Ik kan hier niet makkelijk zelf mee experimenteren omdat ik geen nauwkeurige thermometer bezit. Als deze pelt de temperatuur veel lager houdt (onbelast) kan het koelblok de hitte misschien niet goed kwijt van de 172watter. om bijna 300 watt af te voeren heeft een koelblok een enorm contactoppervlak nodig
. met enkel fris water kom je er niet.
edit: misschien toch wel handig om een multimeter te kopen, voor 10 euro heb je al een simpele bij de dhz zaak. en vergis je niet dat je 24 volt op een ice-71 zet, bij mij ging het een keer bijna fout
edit: misschien toch wel handig om een multimeter te kopen, voor 10 euro heb je al een simpele bij de dhz zaak. en vergis je niet dat je 24 volt op een ice-71 zet, bij mij ging het een keer bijna fout

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 21:47 ]