ATI 9800xt + peltier

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 746 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelfs -30 is al tamelijk lastig omdat het contact oppervlak erg lastig koel te houden is bij zo'n gigantische belasting als met een peltier. en om de voorgeschreven maximale deltaT te halen moet je ook voldoen aan het maximale amperage. als je probeert laagste temperatuur te halen onbelast is het misschien een idee om een minder krachtige peltier te nemen zoals een ICE-71(80watt, 71C dT). Ik kan hier niet makkelijk zelf mee experimenteren omdat ik geen nauwkeurige thermometer bezit. Als deze pelt de temperatuur veel lager houdt (onbelast) kan het koelblok de hitte misschien niet goed kwijt van de 172watter. om bijna 300 watt af te voeren heeft een koelblok een enorm contactoppervlak nodig ;). met enkel fris water kom je er niet.

edit: misschien toch wel handig om een multimeter te kopen, voor 10 euro heb je al een simpele bij de dhz zaak. en vergis je niet dat je 24 volt op een ice-71 zet, bij mij ging het een keer bijna fout :X

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 17:07
ok dank je ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
meer mensen met zo'n probleem ---->

http://www.xtremesystems....3&perpage=25&pagenumber=2

helaas, die gast krijgt ook rond de 20 idle en 28c load volgens riva tuner, xt problem ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

Gipsy King schreef op 01 maart 2004 @ 22:30:
meer mensen met zo'n probleem ---->

http://www.xtremesystems....3&perpage=25&pagenumber=2

helaas, die gast krijgt ook rond de 20 idle en 28c load volgens riva tuner, xt problem ??
Ik denk dat je waterblokje niet meer warmte kan onttrekken dan dat hij nu doet .
Ik denk dat je zelf een groter waterblok {meer koper en water} moet gaan maken.
Je gebruikt toch wel gewoon water en geen koelvloelstof o.i.d. dit scheelt ook heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
gewoon gedemiiraliseerd water

. heag verkoop je niet nog een chiller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Gipsy King schreef op 01 maart 2004 @ 22:41:
gewoon gedemiiraliseerd water

. heag verkoop je niet nog een chiller?
Ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
kan ik je mailen ?

greets bio

*offtopic*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Gipsy King schreef op 01 maart 2004 @ 22:51:
kan ik je mailen ?

greets bio

*offtopic*
Ja ook off topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
gemaild @ je site's email

hehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 23:28
@bioblade : Zit ie nu mijn home made voeding af te kraken :|

Naja, Anders kom ik nog wel een keer langs, EN ik zal zondag eens die 1700+ Testen :D

Bel of msn me nog eens een keer :)

Spreek je morgen nog wel, Ik ga pitten

Trouwens De mensen die ook een voeding door mij willen laten bouwen.

Dit ligt gewoon er aan wat ik allemaal heb staan @ the moment, Ik had nu de onderdelen voor bioblade's voeding..

Dit is trouwens mijn pc :

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~jaco1497/Got/mmspecs.jpg

Nu ook met een Lanparty mobo, Xp 3000+, Club 3d 9800 Xt :) (all of them watercooled :) )

[ Voor 56% gewijzigd door Xtremer op 01-03-2004 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@xtremer en bio: wat voor ringkerntrafo zit erin? hoeveel VA etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:06

Maku

Derp

Zonder belasting trok ik met de standaard 80 watter al -30 .. ik zou m eens moeten testen nu me 9800 er niet op zit en me pc aan staat ( lees de andere blokken belast ) ... mischien morgen ff nu btje laat moet nog douchen en slapen voor 0:00 :+

[ Voor 8% gewijzigd door Maku op 02-03-2004 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
Mijn 5900 gaf met een pelt of vapo-chiller @load 272 graden aan. Alles onder de 15 graden was niet meer uit te lezen. Misschien met de XT ook zo? Zet er ff een Hallfords meter tegenaan. Of koop een IR-thermometer bij conrads iets van 45 euro. Deze zijn wel cool
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/m/1000_1999/1200/1210/1212/121200_RB_00_FB.EPS.jpgAfbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/m/1000_1999/1200/1210/1212/121203_LB_00_FB.EPS.jpgAfbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/m/1000_1999/1200/1210/1210/121044_AB_00_FB.EPS.jpg
vooral die laatste vind ik wel wat voor BIO :) kan mooi op zijn lappie.
Meten is nu eenmaal weten. Die onboard sensors kunnen door vele invloeden andere waarden geven. Bij moboos verander de uitlezing al bij een bios upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Meten is nu eenmaal weten. Die onboard sensors kunnen door vele invloeden andere waarden geven. Bij moboos verander de uitlezing al bij een bios upgrade.
Ze worden niet gecalibreerd, dat is het probleem.
Bijna geeneen enkele temperatuursensor is op een bereik nauwkeurig als je hem daarvoor niet calibreerd, en als hij niet gecalibreerd hoeft te worden wordt met een zeer grote precisie gemaakt. (Dan is de afwijking namelijk gegarandeerd klein).

goedkope sensoren die slecht afgesteld worden (op moederborden) zijn daarom dus bijna per definitie niet nauwkeurig.

Als je ze zauw calibreren zouden ze beter zijn.. en je bord veel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:59

Epsilon

petervandamned schreef op 02 maart 2004 @ 07:46:
Mijn 5900 gaf met een pelt of vapo-chiller @load 272 graden aan. Alles onder de 15 graden was niet meer uit te lezen. Misschien met de XT ook zo? Zet er ff een Hallfords meter tegenaan. Of koop een IR-thermometer bij conrads iets van 45 euro. Deze zijn wel cool
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
vooral die laatste vind ik wel wat voor BIO :) kan mooi op zijn lappie.
Ik heb ze toevallig ook gezien, maar deze zijn verre van nauwkeurig en hebben een bereik tot -20. Op zich wel leuk, maar ik denk dat je dan beter een goeie thermometer kan kopen ipv deze pistolen :).
DaOverclocker schreef op 01 maart 2004 @ 19:26:
een temp van -17 bij losse blok klopt ook al heel niet, er iets echt heel goed fout. Zonder belasting moet ie een max temp verschil kunnen halen van 70 graden, is toch echt wel -50!
70 gradne haal je nooit omdat je altijd WAT belasting hebt, daar kan je nou eenmaal niets tegen doen.
-50 is al helemaal onmogelijk.

-30 is wel te halen (zonder belasting) overigens (bij een kamertemp van 20graden).

Ik had deze resultaten bij een kamertemp van 18graden:

Blok: 26C (bodem)
water: 23C
lucht uit radiator: 21c
Bodem coldplate (172w pelt @ 17v) : -21

Dat is ZONDER belasting. Ik verwac

Ik verwacht dat met load mn watertemp en blok temp een paar graden gaan stijgen. Van een 32C bloktemp ga ik niet raar opkijken.

edit:

Ik ben eigenlijk niet zo blij met de bevestiging van de coldplate op het waterblok. Dat gebeurd met schroeven die door de coldplate gaan in het waterblok (4 stuks).
Nu is het zo, dat mijn schroeven al helemaal bevroren waren (raken het waterblok overigens niet) en die steken 4cm uit !!! Die schroeven zorgen voor een gruwelijk koelvermogen verlies naar je waterblok toe. Dit is nl maar een 5mm ipv 40mm !!

[ Voor 10% gewijzigd door Epsilon op 02-03-2004 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremer
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 23:25:
@xtremer en bio: wat voor ringkerntrafo zit erin? hoeveel VA etc.
Er zit een 19,7 volt 11 ampere transformator,gelijkricht & Afvlakkt met 4 condensatoren met een totale opslag cappiciteit van 40.000 mF.

Na het afvlakken & gelijkrichten lig de spanning altijd hoger..

Zo uit mijn hoofd is dat ....=19,7:0,8 (u= = u~ : 0,4 = ) Dat komt dus onbelast uit op 24,625 (Wat in werkelijkheid 25,23 volt)

Genoeg info ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Xtremer op 02-03-2004 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
vandaar die 172watt heeft 16a nodig....

zit daar geen problem in ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Gipsy King schreef op 02 maart 2004 @ 22:55:
vandaar die 172watt heeft 16a nodig....

zit daar geen problem in ...?
neenee ;)
172w heeft 11.6A max nodig (@24 that is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremer
Epsilon schreef op 02 maart 2004 @ 22:57:
[...]

neenee ;)
172w heeft 11.6A max nodig (@24 that is)
I = P : U ,

I = 172 : 24 = 7,1666666666 Ampere ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:03

_Ernst_

Mark It Zero!

Xtremer schreef op 02 maart 2004 @ 23:05:
[...]

I = P : U ,

I = 172 : 24 = 7,1666666666 Ampere ;)
Nee klopt niet :)
Die 172 watt geeft aan hoeveel warmte hij kan verplaatsen. Zelf trekt hij meer stroom, 11,6 A dus om precies te zijn :)

Owja en je hebt een ringkern gebruikt die 11 Ampere kan leveren, maar door de afvlakking gaat er nog wat van de stroom af die de trafo kan leveren.

Door afvlakking word de spanning vermenigvuldigt met Wortel 2 = 1,4 . Dus dan krijg je een spanning van 20 * 1,4 = 28 volt. Die extra spanning zal ergens vandaan moeten komen en daarom daalt de stroom dus :)
Je spanning word dus 20 * 1,4 = 28 volt en je maximale stroom (20 / 28) * 11 A = 8 Ampere.
Je zal dus maar ongeveer 8 Ampere effectief uit je voeding kunnen trekken :)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als er twee secundaire bindingen op die trafo zitten, knoop die dan parralel (voor de gelijkrichter uiteraard) aan elkaar vast zodat je het maximale amperage verdubbelt. http://www.amplimo.nl/download/500va.pdf <- hier staat plaatje hoe je dat ding parralel schakelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 14:57:
als er twee secundaire bindingen op die trafo zitten, knoop die dan parralel (voor de gelijkrichter uiteraard) aan elkaar vast zodat je het maximale amperage verdubbelt. http://www.amplimo.nl/download/500va.pdf <- hier staat plaatje hoe je dat ding parralel schakelt
Ik heb niet gezocht naar het merk van die ringkern, maar is dat een amplimo? Zou ik graag willen weten ;)

edit:
aan het datasheet te zien wel idd
mooizo ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Epsilon op 03-03-2004 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
voorlopig niks meer dus :( :( :(

pelt voeding 3 dagen continu gedraaid bijna ,

ga eten , hond uitlaten , kom terug boven ......... wat denk je , heel me kamer onder de mist , is de voeding die door een Gotér gemaakt is , afgefikt ,.... is dus niet sterk genoeg geweest wc slangen zijn half kapott case onder water ,

ik mag hopen dat er niet veel schade is.......

dit sucked !!!

Afbeeldingslocatie: http://www.voidyourwarranty.nl/images/reviews/PRESCOTT%20PROJECT/alles%20kaputt.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door Gipsy King op 04-03-2004 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 14:05
Gipsy King schreef op 04 maart 2004 @ 19:40:
ga eten , hond uitlaten , kom terug boven ......... wat denk je , heel me kamer onder de mist , is de voeding die door een Gotér gemaakt is , afgefikt ,.... is dus niet sterk genoeg geweest wc slangen zijn half kapott case onder water ,
Hmm.. minder leuk :(

Maar ik snap niet wat de wc slangen met de voeding te maken hebben.. Ik kan me voorstellen dat de voeding doorfikt.. (brugcel te warm ofzo) maar dat staat helemaal los van het watercircuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
me wc pomp was ook op een of andere manier uit , en toen is dus die peltier mede door die voeding zo heet geworden dat het water in me maze4 is gaan koken ... daardoor zijn de slangen losgeraakt en het water in me pc gestroomd...

het enigste wat ik erop kan verzinnen ...

anders weet ik het ook niet....maar iig die voeding is hoe dan ook de dader... kan nu nog niet op me kamer komen van de stank kut man :(

heb even pc gecleaned, en gauw getest ..... zonder wc en vga mods uit etc.

mobo gata aan , die is nog heel , cpu is nog heel(was toch protected by prometeia) , vga is heel beeld gaat aan , alleen heb een bios checksum errror , das weer fucked up !

effe hulp zoeken bij abit..

[ Voor 26% gewijzigd door Gipsy King op 04-03-2004 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk dat de volgorde iets anders was. als ik dit zo hoor is je pomp uitgevallen waardoor de pelt enorm warm werd, intern soldeer werk smelt en loopt uit. Dit veroorzaakt kortsluiting waardoor je voeding doorbrand. mijn theorietje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

De theorie van unknown_road is een stuk begrijpelijker

Maar kan zo onderuit worden gehaalt als de juiste zekering gebruikt is bij de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 21:06:
denk dat de volgorde iets anders was. als ik dit zo hoor is je pomp uitgevallen waardoor de pelt enorm warm werd, intern soldeer werk smelt en loopt uit. Dit veroorzaakt kortsluiting waardoor je voeding doorbrand. mijn theorietje
uhm nee , want de peltier bekabeling is niet kapott en de peltier werkt nog , net getest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
heb verder nog alles getest...

-cpu werk , vga werkt , mem werkt , alleen krijg continu bios errors
en 1 hdd is dood

dnek dat me abit een opdonder heeft gehad door dat gekut...

echt sucked

[ Voor 6% gewijzigd door Gipsy King op 05-03-2004 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gipsy King schreef op 05 maart 2004 @ 17:17:
heb verder nog alles getest...

-cpu werk , vga werkt , mem werkt , alleen krijg continu bios errors
en 1 hdd is dood

dnek dat me abit een opdonder heeft gehad door dat gekut...

echt sucked
Damn man dit sucked..... :( :( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Niet leuk om dit te horen dave :( ;(

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZGuLL
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Ja, dat heb ik ook al gehad bij het overklokken van mijn AMD 2400+ een paar jaar geleden. Dacht een goede voeding in elkaar geknutseld te hebben, helaas een beetje te zelf verzekerd. Heb mij toen wel voorgenomen nooit meer met peltierelementen te werken omdat de voorgehouden betrouwbaarheid door het totale systeem naar mijn mening toch niet zo hoog is als verondersteld. Gelukkig deed mijn cpu het nog en had ik verder geen schade aan mijn computer. Enkel mijn pelt en de voeding hadden het begeven. Maar hetzelfde wat jij ook had, 1 groot waterballet. Denk dat de cpu/peltierelement het water aan de kook heeft gebracht, vervolgens is er druk opgebouwd waardoor die slangen zijn losgeschoten.

[ Voor 18% gewijzigd door NaZGuLL op 05-03-2004 19:30 ]

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NaZGuLL schreef op 05 maart 2004 @ 19:25:
Ja, dat heb ik ook al gehad bij het overklokken van mijn AMD 2400+ een paar jaar geleden. Dacht een goede voeding in elkaar geknutseld te hebben, helaas een beetje te zelf verzekerd. Heb mij toen wel voorgenomen nooit meer met peltierelementen te werken omdat de voorgehouden betrouwbaarheid door het totale systeem naar mijn mening toch niet zo hoog is als verondersteld. Gelukkig deed mijn cpu het nog en had ik verder geen schade aan mijn computer. Enkel mijn pelt en de voeding hadden het begeven. Maar hetzelfde wat jij ook had, 1 groot waterballet. Denk dat de cpu/peltierelement het water aan de kook heeft gebracht, vervolgens is er druk opgebouwd waardoor die slangen zijn losgeschoten.
Ik ben ook van de pelts afgestapt, nadat ik mijn nf7 heb opgeblazen ermee...nu op NB gewone wc koeling, zonder pelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ik dus ook ,

heb al plannen gemaakt met haeg voor de zomer enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ok nieuw bios zit in me abit ... werkt ..... xt zonder pelt werkt....

kan voorlopig weer draaien >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

De peltierelementen die men gebruikt worden onderschat qua vermogen.
De stromen die door zo'n ding lopen zijn zo groot + de warmteproductie die daarmee gepaard gaat kan met een paar tellen zonder waterflow enorme schade toebrengen aan je hardware .
Misschien zou een waterflowsensor een oplossing zijn .
Deze zou bijvoorbeeld de peltvoeding uit kunnen zetten bij een onvoldoende waterdoorstroming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Haeg schreef op 08 maart 2004 @ 23:24:
De peltierelementen die men gebruikt worden onderschat qua vermogen.
De stromen die door zo'n ding lopen zijn zo groot + de warmteproductie die daarmee gepaard gaat kan met een paar tellen zonder waterflow enorme schade toebrengen aan je hardware .
Misschien zou een waterflowsensor een oplossing zijn .
Deze zou bijvoorbeeld de peltvoeding uit kunnen zetten bij een onvoldoende waterdoorstroming.
Je moest eens weten wat een goede flowmeter kost :), daar kan je best een keer een pelt mee op laten blazen incl voeding !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ik heb er nog een liggen van innovatec, die meet de interne watertemp , alleen er hoorde nog een displaytje bij die had ik niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Gipsy King schreef op 09 maart 2004 @ 05:36:
ik heb er nog een liggen van innovatec, die meet de interne watertemp , alleen er hoorde nog een displaytje bij die had ik niet meer....
Ik refereerde naar een flowmeter die in de industrie gebruikt worden. 100euro voor een simpel model. Geen geintjes dus. Maar wel noodzakelijk als je een beveiliging wilt maken daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Epsilon schreef op 09 maart 2004 @ 12:28:
[...]

Ik refereerde naar een flowmeter die in de industrie gebruikt worden. 100euro voor een simpel model. Geen geintjes dus. Maar wel noodzakelijk als je een beveiliging wilt maken daarmee.
Nog mooier: flow controllers :P
http://www.bronkhorst.com/

Alleen: €1500 per stuk voor een meter.. gaat niet lukken gok ik? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een 172w @ 24v aansluit en daar nog een nb koeler op aansluit. Kan ik dit dan afkoelen met een BIX (1) / swiftech pomp (1200l/u) en een reservoir van 450mm dat tegelijk als rad dient ?(http://www.wetandchillych...p?cPath=29&products_id=89)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:55
Anders trap jij ff een topic van 8 maanden oud omhoog :P

Antwoord op je vraag:
Ik voorzie geen problemen. Ik denk dat je BIX genoeg 'vermogen' heeft om de hitte van de TEC af te voeren ook nog die van de nb ( hoewel de hitte productie van een nb te verwaarlozen is )

Gewoon doen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
damn .. ik zit heel internet over te zoeken en vind ik hier wat ik wil weten.
Alleen zie ik nergens het eind resultaat van bioblade's peltier projectje :'(
Ik wil misschien mijn x800gto gaan koelen met een 12v 172watt peltier.
Ik weet het, het topic is al eeuwen geleden gestart, maar ik vind het wel vet intressant !
Ik hoop dat bioblade reageert :P of de andere meesters die met peltiers gewerkt hebben })

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarna heb ik er een 172watt @ 12v 90/100watt pelt onder gegooid en toen werd het als iets leuker, 10c idle en 22c stressed , hiermee bereikte ik een stable core speed van 540mhz , en mem @ 425 , ik wil binnekort nog even gaan testen emt een 226watt peltier , alleen meot ik daar nog een goede voeding voor vinden
Lees laatste paar pagina's door.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Dus hij is helemaal gekapt met peltiers ?
jammer want het leek mij wel een leuke oplossing :(

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft die een prom of een waterchiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
aha maar weet iemand dan waar je een goede peltier gpu-koelblok kunt kopen ? behalve de mcw50-t van swiftech ? bij deze wordt een 80watt pelt geleverd, maar dit is te weinig voor de moderne gpu's. Dus upgraden naar 172watt, maar hiervoor kan het swiftech blokje de warmte niet snel genoeg afvoeren. Iemand die nog een andere kent ? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
waterking schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 22:07:
aha maar weet iemand dan waar je een goede peltier gpu-koelblok kunt kopen ? behalve de mcw50-t van swiftech ? bij deze wordt een 80watt pelt geleverd, maar dit is te weinig voor de moderne gpu's. Dus upgraden naar 172watt, maar hiervoor kan het swiftech blokje de warmte niet snel genoeg afvoeren. Iemand die nog een andere kent ? :9
niemand ? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Epsilon op 02-03-2006 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon