ATI 9800xt + peltier

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 744 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:06

Maku

Derp

Ik ben nog aan het uploaden ik heb ff 2 filmpjes geschoten .. geen tijd gehad om ze kleiner te maken .. 1e filmpje zie je de temp zakken 2e zie je de uiteindelijke temp - 24.1 :) met testen vandaag heb ik ook -25 eventjes gehaald .. ps met de paps fannen op +- 7 volt blijft ie nog op -23.5 hangen

1e
http://www.t1anime.com/PIC_0023.AVI
2e
http://www.t1anime.com/PIC_0024.AVI

over +- 35 min staan ze er wel op denk ik .. een piccie van -24 heb ik even niet mischien later .. nu alleen de filmpjes. ( let niet op commentaar :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Die filmpjes doen het niet maku...geeft foute indeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JVLK schreef op 30 januari 2004 @ 16:06:
Die filmpjes doen het niet maku...geeft foute indeling
Ja..die slimmerd die post ze eerst en gaat ze daarna uploaden.. Ze staan er dus niet helemaal op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 16:08:
[...]

Ja..die slimmerd die post ze eerst en gaat ze daarna uploaden.. Ze staan er dus niet helemaal op..
ze staan er wel helmaal op en ik was ze aan het uploaden terwijl ik aan het posten was ... ik ben namelijk nu pas thuis ik moest weg en ik had pic's beloofd .. ik heb m zelfs nu wat langer aan laten staan en bij een ruimte van +- 17 graden ging ie tot -30 ..

op het plaatje is ie - 29.8

Afbeeldingslocatie: http://www.t1anime.com/PIC_0029.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door Maku op 30-01-2004 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Het is dat je het erbij zet dat het -29.8 graden is anders had ik het niet gezien :)
Wanneer ga je hem op je gpu zetten, ben benieuwd wat de temps dan worden.
Mag ik vragen wat voor een voeding je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maku schreef op 30 januari 2004 @ 19:30:
[...]

ze staan er wel helmaal op en ik was ze aan het uploaden terwijl ik aan het posten was ... ik ben namelijk nu pas thuis ik moest weg en ik had pic's beloofd .. ik heb m zelfs nu wat langer aan laten staan en bij een ruimte van +- 17 graden ging ie tot -30 ..

op het plaatje is ie - 29.8

[afbeelding]
Ja nu pas.. toen ik het poste nog niet. De bestandsgrootte veranderde nog namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 14:10:
Ik ben dus ook aan ut kijken voor een WC setje. Ik wilde eerst alleen mijn CPU koelen maar denk nu dat ik mijn Radeon ook wil gaan koelen. Mijn oog is gevallen op het Swiftech blokje incl. Pelt. Maar hoe zit het dan met de koeling van de cpu, het water wordt dan toch warm door de pelt en dan krijgt 1 van de 2 (cpu of vga) warm water. Ander probleem is dat op de site van Swiftech staat dat hij niet past op kaarten met een tv tuner.Ik heb een Hercules 9800SE aiw, past dat?Moet ik dan 2 radiators hebben?
Iemand een antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:28

_Ernst_

Mark It Zero!

Over dat water, ten eerste word het water zonder een peltier ook warm alleen minder warm dan met :) Dat het water warmer word maakt vrijwel niks uit omdat de temperatuur van het water overal in het watercircuit ongeveer even warm is. Dus het temperatuur verschil aan de ingang en uitgang van je gpu blok is te verwaarlozen.
Alleen moet je er wel voor zorgen dat je radiator genoeg capaciteit heeft om de extra warmte van het peltier af te voeren.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Ernst_ schreef op 30 januari 2004 @ 21:50:
[...]

Over dat water, ten eerste word het water zonder een peltier ook warm alleen minder warm dan met :) Dat het water warmer word maakt vrijwel niks uit omdat de temperatuur van het water overal in het watercircuit ongeveer even warm is. Dus het temperatuur verschil aan de ingang en uitgang van je gpu blok is te verwaarlozen.
Alleen moet je er wel voor zorgen dat je radiator genoeg capaciteit heeft om de extra warmte van het peltier af te voeren.
Nu de tweede vraag nog, want daar ben ik ook in geinteresseerd. Past een Swiftech blok met peltier op een Hercules AIW 9800SE. Of bevriest dan de bv. de tuner beyond repair, of zitten die tuner en de extra onderdelen gewoonweg flink in de weg ?

edit:
Ik weet het guys het gaat over 9800XT's maar ondat hier de "grote jongens" (als in bezitters van prommies / fikse peltiers etc) toch wel eens langs komen leek mij dit de beste plaats op deze vraag te stellen

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

Alles is nu gemonteerd op de spullen ... alleen heb ik het idee dat het niet helemaal lekker zit .. ging allemaal btje kut op die infinity bij het bevestigen van de schoefdraden aan het moederbord zaten er vlak naast de gaten allemaal weerstandjes en shit .. dus die scroefdraden zaten een beetje scheef waardoor het aandraaien van de boutjes er moeilijk ging tijdens het vastdraaien van het waterblok .. ps ik heb het gevoel dat de maze scheef zit maar dat kan eigenlijk bijna niet ... maar toch heb ik dat gevoel :( :(

was btw ook lastig om AS op de gpu te krijgen en de siliconeprut NIET ..

is er een manier om dit makkelijk te doen in het vervolg ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
petervandamned schreef op 27 januari 2004 @ 09:57:
Leuk topic begint dit te worden :)

zal ff wat overbodige pics er in zetten

Alle voorzorgs maatregelen zijn genomen hoor, alles werkt gewoon na deze behandeling.
Neem je dit soort zaken in acht dan gebeurd er weinig met je hardware.
Echter bij 24/7 gebruik komt er toch wel wat meer isolatie aan de pas.
Belangrijkste tip smeer je onderdelen goed in met iets wat tegen eventuele condensatie kan. Zodat de condens niet rechtstreeks erbij kan komen. Nu valt pure condens meestal wel mee met de schade die dat kan brengen, maar zodra het wat vervuild raakt BOEM!

Dit is de standaard swift mcw50t met chilled water een paar minuten na het afkoppelen. Aangepaste coldplate voor me Mem

[afbeelding]

totaal plaatje sorry voor de kwaliteit

[afbeelding]
ja dit is een andere kaart (was pics vergeten te maken met de vorige opstelling)

Gebruik van Peltiers is helaas niet zo simpel als het lijkt, er komt toch wel wat kennis van zaken bij kijken. Gezien de nodige reacties hier zijn er die denken, ik jas zo,n ding er tussen en klaar. Helaas, zoals ook door de wat beter op de hoogte zijnde mede gotters beaamde, is dit niet zo eenvoudig.

Advies aan de beginnende pelt + vid gebruiker.

Begin met een standaard set van swift dd of welk merk dan ook, hier zit voldoende isolatie en pasta bij voor de eerste test run. Wil je verder en vooral hoger neem je tijd en kijk de kunst af bij anderen.

Zelf betrap ik me erop dat ik weinig tijd meer neem voor een overclock projectje, hierdoor vallen de prestaties gewoon tegen. Je kan niet in een paar uurtjes al die hoogste score halen, wel een hoge maar het kan gewoon beter.

Ik weet dat BioBlade zijn tijd ervoor neem dus ik verwacht binnenkort een mega scoruh :)

In ieder geval weer een leerzaam topic voor velen door de veelal juiste opmerkingen van onze collega's hier. 8)
Zo moeilijk vond ik het opbouwen van een peltiertje niet ? (in mijn geval op de chiptset) beetje vaseline erop, neopreen ertegen en gaan, geen druppeltje condens... (was een 80 watt, okee, op achterkant mobo iets vochtig maar na nachtje puur pelt zonder mobo aan geen druppels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 21:56:
[...]

Nu de tweede vraag nog, want daar ben ik ook in geinteresseerd. Past een Swiftech blok met peltier op een Hercules AIW 9800SE. Of bevriest dan de bv. de tuner beyond repair, of zitten die tuner en de extra onderdelen gewoonweg flink in de weg ?

edit:
Ik weet het guys het gaat over 9800XT's maar ondat hier de "grote jongens" (als in bezitters van prommies / fikse peltiers etc) toch wel eens langs komen leek mij dit de beste plaats op deze vraag te stellen
Ik weet niet of die Swiftech die je wil, groter of kleiner is dan een Dangerden Maze 4 GPU + pelt, maar bij mij pastte ie net op mn 9800SE AIW.

Afbeeldingslocatie: http://team-raw.com/omega/Appelsien/images/r9800se_pelt.jpg
1600x1200 versie

Zoals TS al aangeeft is 80W echt te weinig om flink te OCen, ik haal met 80w peltier een core snelheid van 460. Water wordt dan wel lekker warm, maar toch..

nog ff een plaatje om te bevestigen dat mn coldplate er goed op zit :P
Afbeeldingslocatie: http://team-raw.com/omega/Appelsien/images/r9800se_buig.jpg
kaart krom of foto krom

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 23:51 . Reden: resize... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 17:07
je dd maze is veels te strak aangedraaid :p een kromme kaart is slechtere prestatie man :P

heb er welles eentje bijna gebroken zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 23:50:
[...]

Ik weet niet of die Swiftech die je wil, groter of kleiner is dan een Dangerden Maze 4 GPU + pelt, maar bij mij pastte ie net op mn 9800SE AIW.

[afbeelding]
1600x1200 versie

Zoals TS al aangeeft is 80W echt te weinig om flink te OCen, ik haal met 80w peltier een core snelheid van 460. Water wordt dan wel lekker warm, maar toch..

[afbeelding]
kaart krom of foto krom
Thx voor deze demonstructie ! Zit namelijk nu op 423 met lucht (je hebt vast wel m'n lucht setup gezien op de laatse pag van het SE mod deel 3 topic). Kom niet hoger doordat ik geen voltmod heb (zoek iemand dat dat een keer kan doen voor me, mijn handen zijn niet "vast" genoeg).

Intussen was ik aan het plannen voor een dual water + pelt setup (CPU + GPU). Ik wilde daarom weten of het blok paste, want dan hoef ik geen nwe vid.kaart te halen.

Ik ben van plan om met een 80 watt te beginnen om een beetje te oefenen. Ik ga ook naar UFO om te proberen de kunst een beetje af te kijken.

Voor voeding heb ik mijn oog laten vallen op een ringkern-trafo uit mijn overleden Harman/Kardon (rust in vrede, 't is een trieste zaak :( :( , maar de trafo is oke). Ik vermoed dat die qua voltage etc. te gebruiken is om Pelts aan te sturen. Het is een monster-apparaat, zuigt 700 watt uit het stopcontact, en de versterker kon 50 ampere simultaan op de 5 uitgangen produceren. Ik hoop dat die te gebruiken is, dan heb ik voorlopig power genoeg.

Maar goed ik kan pas nà mei 2004 hiermee verder gaan, geld is op . . . moest nieuwe HK-versterker. :'( En in mei pas weer nieuwe reserves.

edit:
ps: Bruut gezicht zo'n AIW man ! >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

ARG ik heb alles in elkaar gezet .. zet ik me pc aan POEF uit ... bleek me cpu blok er niet lekker op te zitten ... ik heb m daarna aangedraaid en boot de pc gewoon alleen krijg ik geen beeld en aangezien ik geen speakertje heb aangesloten kan ik niet horen wat er mis is .. heb al een ander videokaartje aangesloten ( pci ) maar krijg nog geen beeld .. heeeeel vaag ook jumper al vervangen van de cmos cmos gecleard en cmos gecleard met batta er uit en voeding helemaal zonder stroom.

maar dat mag allemaal niet baten helaas .. zijn een beetje ten einde raad ( en moe ) eigenlijk heeft iemand een idee ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

Gipsy King schreef op 31 januari 2004 @ 00:37:
je dd maze is veels te strak aangedraaid :p een kromme kaart is slechtere prestatie man :P

heb er welles eentje bijna gebroken zo ;)
Ik heb ook het idee dat me kaart krom zit .. maar volgens mij is dat met die zalman al gebeurt want als ik m losser draai is ie niet veel rechter ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

Niemand ??? er staat niets van trouble shooting oid in het boekje van de infinity ??
en de pci kaarten werken 100% zeker ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

No way dat je een kaart gebroken krijgt door er een waterblok op te zetten.. En een beetje krom is niet erg. Als je een plaatje erachter maakt kan hij nog wat strakker en blijft je kaart recht btw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
no way dat je hem gebroken krijg , me kaart stond onder een hoek van 45 graden hoor :P maar dat was niet door een wc blok idd :p >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gipsy King schreef op 31 januari 2004 @ 15:21:
no way dat je hem gebroken krijg , me kaart stond onder een hoek van 45 graden hoor :P maar dat was niet door een wc blok idd :p >:)
lol :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 23:50:
[...]

[afbeelding]
1600x1200 versie

[afbeelding]
kaart krom of foto krom
Wat voor voeding heb je bij die DD + 80W pelt, nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 16:13
Mijn mobo staat ook flink krom :P Met me gpu had ik zelfs moeite om um in me agp te krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 16:11:
[...]

Wat voor voeding heb je bij die DD + 80W pelt, nodig?
Ik gewoon op mn Enermax whisper 431W gezet.. verder zit er in mn systeem een XP2500+ en 4x WD800JB en een Hercules 9800 SE AIW (als energievretende onderdelen), maar ik heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad. Nou zijn Enermaxen over het algemeen (wat ik hier lees) redelijk goede voedingen, dus ik zou et niet met een noname voeding proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

die hele infinity is dood .. ze wilde dat ik m terug ging sturen want hun dachten dat ik m gemold had maar was gewoon een doa ... ik heb geregeld dat ik betaal voor een nieuwe mobo en dat ze de mijne mee terug nemen ... dan kijken ze m na en als het een doa is storten ze me geld terug.. :) dat wordt vandaag geregeld ik weet niet of ik vandaag me mobo nog terug ga zien mischien woensdag of geforce 666 moet zo aardig zijn om m te komen brengen ( hij ruilt m voor me om ik ben niet thuis door de weeks... stage :( )

Ps appelsien wat is je temp van je water en je core nu ?? want volgens mij ligt het echt aan hoe goed de warmte van de pelt afgevoerd wordt ... want als ik de -30 haal met een 80w pelt .. ( ok zonder belasting maar dan nog )

[ Voor 19% gewijzigd door Maku op 02-02-2004 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Maku schreef op 02 februari 2004 @ 14:32:
die hele infinity is dood .. ze wilde dat ik m terug ging sturen want hun dachten dat ik m gemold had maar was gewoon een doa ... ik heb geregeld dat ik betaal voor een nieuwe mobo en dat ze de mijne mee terug nemen ... dan kijken ze m na en als het een doa is storten ze me geld terug.. :) dat wordt vandaag geregeld ik weet niet of ik vandaag me mobo nog terug ga zien mischien woensdag of geforce 666 moet zo aardig zijn om m te komen brengen ( hij ruilt m voor me om ik ben niet thuis door de weeks... stage :( )

Ps appelsien wat is je temp van je water en je core nu ?? want volgens mij ligt het echt aan hoe goed de warmte van de pelt afgevoerd wordt ... want als ik de -30 haal met een 80w pelt .. ( ok zonder belasting maar dan nog )
-30 met een 80W peltier?? Lijkt me sterk..!
Ik haal -29.3 met een 172W TEC @ 20V met Chilled water van -1'C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

30 met een 80W peltier?? Lijkt me sterk..!
Ik haal -29.3 met een 172W TEC @ 20V met Chilled water van -1'C
waarom niet,
-30 zonder belasting is niet eens zo ongelovelijk bijzonder.
de delta-t van zo'n ding is 71, dat zou betekenen als je alle warmte van de hotside zou kunnen afvoeren met water van rond de 40 graden dat de coldside -31C wordt (zonder belasting van de coldside)

het vermogen van de peltier zegt niets over de temperatuur die hij kan halen, maar geeft aan wat de maximale belasting is waarbij hij die temperatuur kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probleem is alleen dat een peltier zijn maximale deltaT nooit haalt. die max deltaT geld alleen voor het maximale amperage en uitzonderlijk goeie omstandigheden. Ik denk dat je zonder belasting en maximale amperage over het algemeen beter kan rekenen op een delta T rond de 55 graden. ik betwijfel dan ook de nauwkeurigheid van de meting van die tempsensor. negatieve waardes blijven erg moeilijk voor doorsnee thermometers. Ik heb overigens niet zo snel gelezen hoeveel stroom er door die pelt gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 19:32:
probleem is alleen dat een peltier zijn maximale deltaT nooit haalt. die max deltaT geld alleen voor het maximale amperage en uitzonderlijk goeie omstandigheden. Ik denk dat je zonder belasting en maximale amperage over het algemeen beter kan rekenen op een delta T rond de 55 graden. ik betwijfel dan ook de nauwkeurigheid van de meting van die tempsensor. negatieve waardes blijven erg moeilijk voor doorsnee thermometers. Ik heb overigens niet zo snel gelezen hoeveel stroom er door die pelt gaat.
172W= 24V @ 12,5A uit mijn hoofie ( }:O :7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maak daar 24V bij 11 A van ;) en 80 watt 16V bij 8 A uit mij hoofje :D maar ik weet niet of in dit geval de waardes ook door de pelt worden gejaagd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 22:22:
maak daar 24V bij 11 A van ;) en 80 watt 16V bij 8 A uit mij hoofje :D maar ik weet niet of in dit geval de waardes ook door de pelt worden gejaagd ;)
Peltier 172W DRIFT 0.8 Potted

Imax = 11.3 Amps
Qmax = 172 Watts
Vmax = 24.6 Volts
Delta Tmax = 69 (C)

zo dan maar even niet meer uit het hoofd :) het was idd 11A :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 19:32:
Ik kan redelijk zeker zeggen dat mijn temperatuur censor behoorlijk accuraat is, hij is vorige maand nog geijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maku schreef op 02 februari 2004 @ 14:32:
[...]

Allereerst mn setup:
  • XP2500+ @ 1833 (overclocken doe ik bijna nooit op mn A7V333-> geen AGP/PCI lock)
  • en een Hercules Radeon 9800se AIW (8x1) @ 412//365 oftwel XT met daarop een DD Maze 4 + 80W peltier
  • GEEN chipset WC blokje
  • geheel moet gekoeld worden door een Airplex EVO 240 Radiator waar 2 120mm enermax fans lucht doorheen zuigen (van buiten de kast, door de rad, naar binnen)
Temps:
  • 31 graden* idle met fans (2x 120mm enermax) @ 12v -> mobo 30 graden* -> water 24.7 graden**
  • 37 graden* idle met fans @ 5V (lekker stil) -> mobo 32 graden* -> water 26 graden**
    de kamertemperatuur is hier best "hoog", iets van 23-24 graden**
*gemeten met Speedfan 4.09
**gemeten met een cheap-ass binnen/buiten thermometer van de bouwmarkt

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 00:56 . Reden: watertemp verkeerd om :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enermaxen zijn heel sterk op de 12V. Vergelijk dat maar eens met andere voedingen (Antec bijv). Vandaar dat het dus kan. Als je wat meer gaat OCen dan kon je wel eens problemen tegen komen. Hangt ook je beetje van je setup af.

Nu trek je heel zwaar aan de 12V en dat kan met deze voeding. Als je dit op een NF7 doet met een overgeklokte cpu dan krijg je iets heel anders denk ik :) Goede watertemps btw..sta ik wel van te kijken.. (als ze een beetje kloppen dan)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Heb nu ook een kaartje liggen met pelt erop alleen nog ff inbouwen ;) :P :P
Heb het hele neopreen achterwege gelaten en vervangen voor sealstring (van de prom).

Zie hier :

Afbeeldingslocatie: http://www.voidyourwarranty.nl/images/articles/9800.at.max/9800_max19.jpg

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Smokey, jij bent van mening dat die sealstring beter isoleert als neophreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

arnoman schreef op 03 februari 2004 @ 11:16:
Smokey, jij bent van mening dat die sealstring beter isoleert als neophreen?
Ja en waarom is heel makkelijk .... sealstring is gewoon volledig buigbaar en dus overal passend voor te maken.
Neopreen is ook wel goed alleen dit is gewoon beter omdat je hierbij goed kan zien of hij echt vacuum is neopreen beslaat een te groot oppervlak en daarom kan je nooit zeker weten of hij echt goed vacuum is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnoman schreef op 02 februari 2004 @ 23:53:
[...]

Ik kan redelijk zeker zeggen dat mijn temperatuur censor behoorlijk accuraat is, hij is vorige maand nog geijkt.
ik doelde ook meer op dat ding van maku ;) bay-bus gevallen krijgen meestal nogal afwijkingen als ze negatieve temperaturen aangeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

ik heb zo snel denk ik niet een andere thermometer voor die - waardes maar voor in de + is hij echt goed accuraat.
enermax is niet het minste werk maar ik denk dat die -30 wel klopt want het ijs stond er goed op en toen ik m met me blote handen aan raakte vroor ik er direct aan vast. :) ps krijg vanaaf weer een infinity nu nog hopen dat die andere doa verklaard wordt en niet op de user abuse hoop gepletterd wordt.. want ik heb m dus echt NIET gesloopt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Maku schreef op 03 februari 2004 @ 17:02:
ik heb zo snel denk ik niet een andere thermometer voor die - waardes maar voor in de + is hij echt goed accuraat.
enermax is niet het minste werk maar ik denk dat die -30 wel klopt want het ijs stond er goed op en toen ik m met me blote handen aan raakte vroor ik er direct aan vast. :) ps krijg vanaaf weer een infinity nu nog hopen dat die andere doa verklaard wordt en niet op de user abuse hoop gepletterd wordt.. want ik heb m dus echt NIET gesloopt :(
Ik wacht ook op de terug keer van mn mobo. Deze is overleden tijdens het monteren van mijn setup, hoop dat deze ook zonder gezeik word vervangen.
Ik had de koeling door laten draaien terwijl de pc uit stond, naar een 2 uur kwam ik boven... Bijna een cm ijs aan de onderkant van het bord.

Maar we gaan wel erg offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

een beetje algemene vraag: hoeveel kost nu eigelijk peltier? is et meer voor overclocken of voor budget people?
enne arnoman: als je graag overclocked zou ik eeen epox 8rda+ halen :)

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
lammmetak schreef op 03 februari 2004 @ 17:53:
een beetje algemene vraag: hoeveel kost nu eigelijk peltier? is et meer voor overclocken of voor budget people?
enne arnoman: als je graag overclocked zou ik eeen epox 8rda+ halen :)
Thnx 4 da advice Lammetak!!

Peltier kost tussen de 40 en 60 Eurow.
Is meer voor de die-hards, voordat je een pelt setup lekker wil gaan werken moet je onwijs veel voorbereiden, isolatie alleen al is al onwijs veel werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

maar zoals ik van peltier systemen snap: je hebt een kant die word ijskoud en de andere super heet, dus moet je die andere kant coolen, kan dat ook met lucht of moet dat persee met water?

btw die epox schijnte te overclocken tot een fsb van 210 tot 220 of zo dus das wel lekker extreme:D

[ Voor 22% gewijzigd door wvdburgt op 03-02-2004 21:38 ]

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@lammetak: een peltier koelen met lucht in niet aan te raden omdat een peltier gewoon te veel warmte uitstoot. Water is een aanrader en de enige mogelijkheid voor peltiers boven de 80watt. 80 watt zal je ook een flinke luchtkoeler moeten hebben om er wat leuks van te maken. lees er alsjeblieft meer over voor je eraan begint en als je er een aangeschaft hebt probeer je koeling dan eerst even uit door je peltier onbelast te koelen, haalt die dan flink negatieve temperaturen en sluit hem dan pas echt aan. controleer of alles goed aansluit!! klem voor de zekerheid de coldplate vast aan het koelblok met peltiers er tussen zodat je er 100% zeker van bent dat de peltier goed aansluit op het koelblok. Eenmaal op je hardware heb je hier meestal een stuk minder zicht op.

ps. 210 tot 220 fsb is geheel niet speciaal ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

ok dus peltier word dus niks voor mij haha.
mja 200 is al een wonder met deze plank die ik heb.
ben blij als ik geld genoeg heb voor een amd 64 dan verkoop ik em mooi
maar dat word voor mij geen nvidia in deze pc( linux enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peltiers kan je ook overal op doen? Zoals CPU, VGA en NB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in principe kan je ze overal opdoen maar hou rekening met het koelvermogen. Dit moet een flink stuk meer zijn dan het wattage wat je cpu, gpu, NB uitstoot wil je goeie resultaten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ik heb nog steeds me voeding niet ...... dus ik kan niet verder

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

Tweakstore komt vandaag me mobo weer terug brengen ik heb 2 mobo's gekregen met een corrupte bios vanuit de fabriek .. hij heeft de mijne gehotflashed .. en nu zit er weer leven in .. ik hoop vanavond results te kunnen gaan posten ..

Tweakstore ruled _/-\o_ aardige mensen en DFI zit naast hun :D waar ze trouwens errug goede contacten mee hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

_o_ woei mooi topic dit :). Beetje in de oude stijl van GoT DOC :).

Ook vaak nagedacht over pelts, maar zoveel meer haal je er niet uit. En het vreet een vermogen aan stroom. maar nu ik uitwonend ben hebben pa en ma daar vast geen problemen mee >:).

Overigens vind ik dit een meer uitdagende manier van overclocken dan met zo'n prometeia. da ding schroef je erop en klaar :P (nu heb ik wel gehoord dat je het zaakje kan mollen, dus geduld en voorzichtigheid is wel een pre :P).

[ Voor 32% gewijzigd door Tripp op 06-02-2004 16:56 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
executor schreef op 06 februari 2004 @ 16:54:
_o_ woei mooi topic dit :). Beetje in de oude stijl van GoT DOC :).

Ook vaak nagedacht over pelts, maar zoveel meer haal je er niet uit. En het vreet een vermogen aan stroom. maar nu ik uitwonend ben hebben pa en ma daar vast geen problemen mee >:).

Overigens vind ik dit een meer uitdagende manier van overclocken dan met zo'n prometeia. da ding schroef je erop en klaar :P (nu heb ik wel gehoord dat je het zaakje kan mollen, dus geduld en voorzichtigheid is wel een pre :P).
Ik draai ook met peltiers op dit moment en vind zelf idd ook dat peltiers een veel uitdagendere manier van overclocken is dan een Prom. Maar ik zou dat hier niet te hard zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

Gisteravond me zooi gehad .. alles in mekaar geprakt :*) .. maar ging niet helemaal goed :( .. kwam er na een uur of 2 achter dat spontaan de aansluiting van me slang op het reservior lekte heel me dvd speler vol gelopen ik haalde de dvd er uit en het gedeelte wat in de dvd speler zat was zeiknat .. ( heb een pioneer slot in ) of moet ik zeggen had :/ ... daar kwam bij dat ik denk dat mijn rbx niet goed zat ... proccie werd 50 graden op standaard speed na een 3dmark .. en ik ben bang dat ik het zelfde probleem ga krijgen als de topic starter .. na die 3d mark op 445-750 ( even met gehuegen rustig aan gedaan ) ging de temp naar de 32 graden toe ( gemeten aan de achterkant van de pcb op de plek van de gpu ) ik weet niet hoe het met de afwijking zit maar ik heb getest dat als de onderkant -24 was dan was de pcb aan de achterkant -18 ..

dus ik neem aan dat de tec isoleert ?? want 32 graden redde ik ook met luchtkoeling ... maar het gekke is 445 mhz @ no problemo niet !! ( zonder voltmods op lucht 425-770 )

ik heb het water uit het systeem laten lopen om half 4 s'nachts .. en ik ga zo weer even opnieuw het waterblok monteren en kijken waarom ie nu ineens lekt 8)7 ik heb het meerdere uren laten draaien zonder een druppie .. echt vaaaaaaaag :/

mischien is het wel belangerijk om te melden dat de rbx 33 graden werd ( tempsensor )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

arnoman schreef op 06 februari 2004 @ 17:56:
[...]

Ik draai ook met peltiers op dit moment en vind zelf idd ook dat peltiers een veel uitdagendere manier van overclocken is dan een Prom. Maar ik zou dat hier niet te hard zeggen..
Nu met dode A7N8X del. rev.2 - Iemand suggesties voor een goeie vervanger?

De infinity of de lanparty natuurlijk !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

epox 8rda+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Heej jongens hierboven ontopic blijven he ;) :P 8)7

Heb nu de DD Maze 4-1 draaien op me Radeon en ik kan met mods al 500-400 draaien op gemak ;)
Daarbij komt echter wel dat ik 45 C water heb :P :P ;)
Vanvond knal ik er 2 radiatoren in met 4 fans erop ;) (2 per radiator) dan zal het wel wat minder worden ;)

Als me nieuwe mobotje er is dan knal ik ook een Swiffie MCW50-T @ NB :P ;) kijken of dat wat leuks uithaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
netjes bandith!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

ok lekker ontopic weer .. ik ben tot 455-770 :) gekomen maar het probleem is dat dan ineens me beeld weg valt en allerlei enge streepjes krijgt

Ik heb het gevoel alsof er nog veel meer in die kaart zit maar ik heb een kutprobleem nadat het beeld zwart met streepies wordt ( wel sjiek hoor :P )... dan voel ik aan dat zilvere koelblokje links bovenin de kaart
( die gene die iedereen extra koelt kom even niet op de naam ) en dan kan ik die echt niet meer aanraken zo heet wordt ie ...

Nu heb ik gisteren al het heatsinkje er af gehaald met de gedachten er wat groters op te zetten .. maar toen trok ik 1 van de bovenkantjes van die ic's er helemaal af.

ik heb het zooitje terug moeten lijmen met artic adhesive .. de kaart doet het dus nog maar ik kan het niet meer beter koelen .. ik ben bang dat als ik nog een keer dat koel lichaam er af haal ik alle ic's mee trek :( me pa kan waarschijnlijk wel die ic's na bestellen bij de zaak en er nieuwe op zetten maar dat is iets wat ik liever nog even vermijd ..

ps kan er iemand een precieze type geven van de ic's dat ik er al vast 4 laat bestellen :X

ik heb dus de radeon 9800 pro van HIS

[ Voor 28% gewijzigd door Maku op 08-02-2004 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Maku schreef op 08 februari 2004 @ 14:15:
ok lekker ontopic weer .. ik ben tot 455-770 :) gekomen maar het probleem is dat dan ineens me beeld weg valt en allerlei enge streepjes krijgt

Ik heb het gevoel alsof er nog veel meer in die kaart zit maar ik heb een kutprobleem nadat het beeld zwart met streepies wordt ( wel sjiek hoor :P )... dan voel ik aan dat zilvere koelblokje links bovenin de kaart
( die gene die iedereen extra koelt kom even niet op de naam ) en dan kan ik die echt niet meer aanraken zo heet wordt ie ...

Nu heb ik gisteren al het heatsinkje er af gehaald met de gedachten er wat groters op te zetten .. maar toen trok ik 1 van de bovenkantjes van die ic's er helemaal af.

ik heb het zooitje terug moeten lijmen met artic adhesive .. de kaart doet het dus nog maar ik kan het niet meer beter koelen .. ik ben bang dat als ik nog een keer dat koel lichaam er af haal ik alle ic's mee trek :( me pa kan waarschijnlijk wel die ic's na bestellen bij de zaak en er nieuwe op zetten maar dat is iets wat ik liever nog even vermijd ..

ps kan er iemand een precieze type geven van de ic's dat ik er al vast 4 laat bestellen :X

ik heb dus de radeon 9800 pro van HIS
Ik heb een tip voor je haal die kaart uit je pc want omdat nu een van die voltage regulator chipjes niet meer functioneert moeten die andere het opvangen.
4 van die chipjes is al net aan genoeg maar 3 gaat zeer zeker fout !
Wat er gaat gebeuren als je doordraait is hetvolgende :

Ze worden warmer en warmer en warmer en dan is het poef kaart helemaal dood !

Dit is op me werk al vaak gebeurt dus neem van mij aan dat je er nu iets aan moet doen want dit loopt anders NIET goed af !

Heb hier wat meer info over dat gedeelte van de kaart :

http://www.voidyourwarranty.nl/content.php?article.23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

SmokeyTheBandit schreef op 08 februari 2004 @ 14:29:
[...]

Ik heb een tip voor je haal die kaart uit je pc want omdat nu een van die voltage regulator chipjes niet meer functioneert moeten die andere het opvangen.

Dit is op me werk al vaak gebeurt dus neem van mij aan dat je er nu iets aan moet doen want dit loopt anders NIET goed af !

De ic was niet echt doormidden maar meer het dakje er af .. in het stukje wat losgelaten heeft zat een metalen plaatje .. ik denk niet dat de ic beschadigd is .. maar ik ga denk wel zorgen voor een stel nieuwe

het rare is dat heel de pc niet meer boot na het leuke zwarte gordijn ... zal het dan wel aan de kaart liggen ??

[ Voor 6% gewijzigd door Maku op 08-02-2004 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

SmokeyTheBandit schreef op 08 februari 2004 @ 14:29:
[...]

ik heb toevallig net gelezen voordat je dit poste :) maar dis is een non pro .. ik zou nu graag even weten wat voor type chippies het zijn ...EXACT natuurlijk .. help is errug welkom !!

ps ik heb de shim er nog op .. scheelt het zo veel ?? ik heb m er juist op gelaten omdat ik bang was dat ik m zou crunchen ..

damn net eventjes de engelse review gelezen over het bevestigen van de maze .. ik zat zonder en heb het maar gedaan zoals ik dacht zoals het zou moeten .. nu ben ik dus een paar dingen vergeten/of anders gedaan .. ik heb geen as tussen de hot side gedaan .. en ik heb niet de dunne neop ondersteboven gedaan maar op maat geknipt en ZONDER dielectric grease met de sticky kant op de kaart geplakt....

arg beeing a N00B op dit soort gebieden is klote :/ maar ja iedereen is zo begonnen B) en ik heb niemand behalve je jongens van GoT om me te helpen/adviseren.

daarom zal een daggie ufo wel ten goede komen :D _/-\o_ :Y)

[ Voor 32% gewijzigd door Maku op 08-02-2004 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben van de week maar es gaan kijken hoe ik kon meten hoe warm (of koud eigenlijk) de coldplate van mn Dangerden Maze 4-1 wordt. Heb uit n Xaser kast zon tempsensor gehaald (die dingen zijn lekker dun, ipv het ding van de bouwmarkt -> das meer zon staafje) en die tussen mn neopreen en mn coldplate geklemd. Nou is het vervelende dat die sensor geen temps onder de 0 graden kan weergeven, maar als er "LLL oC" staat, dan weet ik iig da et een "- temp" is. In windows met mn Radeon 9800 se AIW @ XT (412//365) issie iig bevroren. Als ik dan een tijdje Warcraft III: The Frozen Throne speel op Battle.net, dan stijgt de temp naar rond de 0,5 a 1,0 oC. Dit alles met een standaard DD Maze 4-1 met 80w pelt. Lijkt me dat de temp van de GPU (die kan ik dus niet echt meten) wel iets hoger ligt dan de temp van mn coldplate, maar da ding blijft iig redelijk koud.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2004 01:54 . Reden: tijpvaut ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
er word een voeding voor me gemaakt deze wek een hele goede zelfs, waar dus een 172 watt pelt op komt , en dan gaan we mijn xt eens echt chillen , samen met me nieuwe prescott 2.8 es moet hiet wat leuks uitrollen

stay alert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
nou uiteindelijk kan ik dan beginnen , de voeding komt morgen binnen , hier alzovast het meestbelovende ....

Afbeeldingslocatie: http://www.voidyourwarranty.nl/images/reviews/PRESCOTT%20PROJECT/9800xt%20+%20172watt%20pelt.JPG

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

Dat wordt best ziek :P .. ga je m sealen met neoph of met sealstring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
beiden .... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

ga je m met de kit die er bij zit sealen of niet ?? ik heb m met de plakkende kant naar beneden gedan ( dunne gedeelte ) maar ik geloofde dat je het beter met de niet plakkende kant kan doen en dan de hele kaart insmeren met vaseline .. en daar bovenop de dikke neoph .. maar volgens mij blijft dat dan voor geen meter zitten :S er zitten wel 2 uitstulpingen op de maze 4 maar dat is denk voor op een nVidea ..

ps ik heb nieuwe ic's geregeld :P .. ik laat dus ook meteen de voltmod doen door me pa .. results in +- 2 a 3 weken ben ik echter bang .. omdat eerst de "donor" kaart hier heen moet en dan naar noord holland en dan moet ie gefixed worden en ondertussen de spullen voor de mod besteld worden ... dan moeten de ramsinks aankomen .. arg en dan weer sealen etc ... maar het is de moeite nog wel waard :) .. als ik dan klaar ben eens kijken of zo'n xt flash werkt ..

[ Voor 37% gewijzigd door Maku op 27-02-2004 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:53

Epsilon

Ik heb ook mijn blok klaar incl isolatie ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/epsilon/peltier/gpu_172w_12v/DSCN0483.jpg
http://members.home.nl/ep...gpu_172w_12v/DSCN0483.jpg

meer pics hier: http://members.home.nl/epsilon/peltier/gpu_172w_12v

Ik heb smokey al gesproken over msn, en wat neopreen nou werkelijk doet ;).

Neopreen is er om de warmte buiten (of binnen natuurlijk) te houden en niet voor het vocht !!. Ik durf zelfs te wedden dat smokey zijn sealstring onder de druppels zal komen te zitten, omdat de koude naar buiten lekt.

Neopreen is voor warmte isolatie, sealstring om de boel lucht dicht het maken. Wat is het beste? Een combi van beiden :). Gebruik de spullen waarvoor het gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
heel mijn kaart zit onder de die electric grease , dus om condens maak ik me niet zo druk ,, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 22:20

justifire

Shut up and squat !!

Draai hier met een swiftech MCW-50T (80 watt) in combi met een Black Ice Xtreme met 2 fans op een voltmodded radeon 9800 pro.
Swiftech hangt gewoon aan me 12 volt lijn bij de rest van me pc.(10 fans, 2ccfl)
Core draait op 2.0v 486mhz

Idle 11.0 `C
Stressed 22 `C

Dus om nou met een 80 watt pelt op 35 `C te komen??

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Gipsy King schreef op 27 februari 2004 @ 18:10:
heel mijn kaart zit onder de die electric grease , dus om condens maak ik me niet zo druk ,, :)
Condens zal wel optreden als dat de enige maatregel is, alleen je hardware wordt er dan niet door aangetast. Maar je verliest zo koelcapaciteit, daarom heb je maybe van die hoge temps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ik heb nog geen druppel gezien hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

slurpt zo'n peltier ongeveer net zo veel als een voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Gipsy King schreef op 27 februari 2004 @ 19:56:
ik heb nog geen druppel gezien hoor :)
geloof ik goed
je hebt de boel namelijk ook met neopreen geisoleerd (ff pics teruggezocht)

stond toch ook: als dat je enige maatregel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
zo hier is ie dan incl 172watt installed

Afbeeldingslocatie: http://www.voidyourwarranty.nl/images/reviews/PRESCOTT%20PROJECT/xt%20front.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.voidyourwarranty.nl/images/reviews/PRESCOTT%20PROJECT/xtback.JPG

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Netjes hoor ;)

Ik heb net mn pelt PSU aan het draaien en de pelt mag nu 17v slikken ;).

-21c nu

Niet slecht op zich, al is het nauwelijks loaded :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
als het een beetje meezit heb ik vandaag me nieuwe radiator en pelt voeding binnen , anders maandag ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
pelt voeding is binnen , de radi alleen nog niet grrrrr

pelt voeding :

Afbeeldingslocatie: http://www.voidyourwarranty.nl/images/reviews/PRESCOTT%20PROJECT/pelt%20voeding.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
ziet er allemaal toppie uit m8 :)
zonde van dat rad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:35

Exigence

dnkroz

Gipsy King schreef op 28 februari 2004 @ 18:04:
pelt voeding is binnen , de radi alleen nog niet grrrrr

pelt voeding :

[afbeelding]
Heb je een schema van die voeding? En hoe zwaar is ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
heb hem later bouwen door xtremer

hij kon 280watt aan , 25v en 18ampere

dus das redelijk wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

Gipsy King schreef op 28 februari 2004 @ 15:30:
als het een beetje meezit heb ik vandaag me nieuwe radiator en pelt voeding binnen , anders maandag ....

Ik heb nog een waterchiller staan dan kun je koud water door je blokje laten lopen .
Neem je hem mee naar de ufo dag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ok doen we

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik neem aan de de voeding instelbaar is en dat je niet seriues 25 volt door een 24 volt pelt jaagt. dat is nogal nadelig voor je koelcapaciteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 22:20

justifire

Shut up and squat !!

Gipsy King schreef op 28 februari 2004 @ 18:14:
heb hem later bouwen door xtremer

hij kon 280watt aan , 25v en 18ampere

dus das redelijk wat :)
Kost dat nou?
Is echt een :9~ voeding man !
Ben zelf ook wel geintreseert.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ringkerntrafo: +- 50-60 euro
bruggelijkrichter: 5-8 euro
elco: 20-25 euro

wat draadjes om aan elkaar te solderen en een klein koellichaampje op de gelijkrichter.

licht allemaal wel aan de kwaliteit die je gebruikt, zit veel verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 20:49:
ik neem aan de de voeding instelbaar is en dat je niet seriues 25 volt door een 24 volt pelt jaagt. dat is nogal nadelig voor je koelcapaciteit
Het maakt nog niet eens uit eigenlijk ;)

Je verliest meer op de diodes dan 0.7v (ik 0.9)

Je spanning zakt van die piek in, naar een 23v ongeveer. Je verliest wat op je draden, je trafo zakt in. enz enz :)

maar 280w en 18A klopt niet helemaal ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja oke ik ging ervan uit dat die 25 volt ook daadwerkelijk de output van de voeding was. uiteraard zakt die onder belasting wat in maar nog steeds een flink hoog voltage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ja tuurlijk zakt ie onder belasting , en we zullen wel zien wat het beestje gaat doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
justifire schreef op 28 februari 2004 @ 20:51:
[...]

Kost dat nou?
Is echt een :9~ voeding man !
Ben zelf ook wel geintreseert.
50 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
hij draaid alleen ben er niet over te spreken !

misschien moet er toch echt eens een pelt expert langskomen ,

block los -17 , block @ 9800xt + 2v vcore 20c :'(

gaarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Wat is je watertemp dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
lauw water , normaal gewoon , ik ben niet zo gek dat ik iets niet kan ssnsluiten hoor:P

strakker en losser draaien heeft ook geen nut...

die 20c is gemeten met rivatuner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Gipsy King schreef op 01 maart 2004 @ 18:55:
lauw water , normaal gewoon , ik ben niet zo gek dat ik iets niet kan ssnsluiten hoor:P

strakker en losser draaien heeft ook geen nut...

die 20c is gemeten met rivatuner
Vage shit. Heb je geen losse thermometer? Normaal zou een 172 Watt peltier gewoon de hele kaart moeten bevriezen zo´n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
of de voeding van extremer is dus echt geen 24 v ?

anders zou ik het dus niet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Gipsy King schreef op 01 maart 2004 @ 19:03:
of de voeding van extremer is dus echt geen 24 v ?

anders zou ik het dus niet weten
Meet hem eens door met een multimeter als hij belast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
mijn multimeter gaat maar tot 12v...

ik word er echt hopeloos van zo tis altijd wat grrrrrrrrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 16:43

DaOverclocker

Overclocker for life...

Gipsy King schreef op 01 maart 2004 @ 18:43:
hij draaid alleen ben er niet over te spreken !

misschien moet er toch echt eens een pelt expert langskomen ,

block los -17 , block @ 9800xt + 2v vcore 20c :'(

gaarheid
een temp van -17 bij losse blok klopt ook al heel niet, er iets echt heel goed fout. Zonder belasting moet ie een max temp verschil kunnen halen van 70 graden, is toch echt wel -50!

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
-50 niet hoor , haha check die pelt van epsilon maares,

block los is nu -20 ... maar ik denk dat die voeding zo i zo geen 24v is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet onbelast wel onder de -30 kunnen komen ongeveer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
overzicht

9800xt stock cooler : 77c (stock voltage 1.6v vcore)
9800xt 80watt pelt + dd maze 4 : 45c ( 2v vcore)
9800xt 172 watt pelt + dd maze 4 : 20c (2.05v vcore)

das het verschill , iig het klopt niet

[ Voor 15% gewijzigd door Gipsy King op 01-03-2004 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
me radiator word aardig warm iets meer dan lauw , dus de geleiding is wel goed....
Pagina: 1 2 3 Laatste