ATI 9800xt + peltier

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 745 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 17:07
ik heb vandaag al 1 test gedaan met een extreme v-modded 9800xt , en eeen ddmaze4 set met 80 watt peltier , in ieder geval , een 80watt peltier kan iedereen die het nog eens wilt proberen uit zijn hoofd zetten , want dan bereik je dezelfde temperaturen als met gewone water-cooling.

Daarna heb ik er een 172watt @ 12v 90/100watt pelt onder gegooid en toen werd het als iets leuker, 10c idle en 22c stressed , hiermee bereikte ik een stable core speed van 540mhz , en mem @ 425 , ik wil binnekort nog even gaan testen emt een 226watt peltier , alleen meot ik daar nog een goede voeding voor vinden ,

ik zal morgen of overmorgen eens even pics maken en die hier wegzetten , als er nog meer mensen met peltier's werken zou ik dat graag willen weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 14:05
10 graden idle en 22 graden stressed valt me eigenlijk best tegen voor een 172W peltier..
Wat voor voeding kreeg dat ding? En hoe vast is de peltier tussen het waterblok en de coldplate geklemt? En zijn er geen warmte-lekken? (coldplate met waterblok verbonden via gewone schroeven o.i.d.?)

Heb je zo een idee hoeveel vermogen die overclockte core aan warmte uitstoot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
heb het met een meanwell 200w gedaan en ik had eerlijk gezeg ook gehoopt op betere temps als dit , valt me vies tegen , met de dangerdan maze 4 zit een peltier altijd hardstiike vast geklemd tussen het wc blok en de coldplate , de koelpasta die ik heb gebruikt is artic cremique , om geleiding te voorkomen , en de vermogen van mij ati is volgens mij extreem hoog , aangezien de jongens op xtreme systems die boven de 500core zitten ruim een 226watt pelt een vapo of een prom gebruiken , denk ik dat ik nu gewoon te laag haal , die 172 watter was niet eens van mezelf dus die ben ik ook weer kwijt zit nu met die 80watter te kutten , :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Gipsy King schreef op 23 januari 2004 @ 22:42:
heb het met een meanwell 200w gedaan en ik had eerlijk gezeg ook gehoopt op betere temps als dit , valt me vies tegen , met de dangerdan maze 4 zit een peltier altijd hardstiike vast geklemd tussen het wc blok en de coldplate , de koelpasta die ik heb gebruikt is artic cremique , om geleiding te voorkomen , en de vermogen van mij ati is volgens mij extreem hoog , aangezien de jongens op xtreme systems die boven de 500core zitten ruim een 226watt pelt een vapo of een prom gebruiken , denk ik dat ik nu gewoon te laag haal , die 172 watter was niet eens van mezelf dus die ben ik ook weer kwijt zit nu met die 80watter te kutten , :'(
Best wel gaar eigenlijk, 2 jaar geleden kon je je proc nog koelen met een 80 watt pelt. nu moet er op je videokaart al een 172 wil je een beetje kunnen presteren.

Misschien dat die gasten op xtreme systems hun gpu hebben gelapped wat betere geleiding geeft? of een andere coldplate oid want het lijkt me sterk dat het verschil tussen een 172 en een 226 zó groot is.

Kvinnut sowieso best gaar omdat je dus nu pas koelblokken kan kopen die een 80 watt pelt. meebrengen. (nieuwe dangerden) Je zou zeker daarvan (en van een merk als dangerden) verwachten dat het toch wel wat harder zou koelen als 'stock' WC

[ Voor 11% gewijzigd door Henk op 23-01-2004 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ik ben ook al verschillende oorzaken aant zoeken , de geleideng is iig goed want het water word aardig warm , die meanwel trekt het goed , doe colplate zit goed op de gpu , dus ja ik denk dat mijn ati een heet kop is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Gipsy King schreef op 23 januari 2004 @ 22:48:
ik ben ook al verschillende oorzaken aant zoeken , de geleideng is iig goed want het water word aardig warm , die meanwel trekt het goed , doe colplate zit goed op de gpu , dus ja ik denk dat mijn ati een heet kop is :p
Wat zit er tussen je coldplate en je Ati? AS 5 of ook Artic ceramique? want ik denk dat je met AS 5 wel een paar graden dr af kan schroeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

radeon lappen?
Op zicht is de core vergelijkbaar met een amd core en volgens mij dan ook te broos. Niet zoals gf core die concave zijn ...

goed voor 8200puntjes http://service.futuremark.com/compare?2k3=1885161
:9~

Je gaat voor de 9k? _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ja ik wou voor de 9 k maar ja mag niet baten tot nu toe, ps die 8200 was emt gewone wc.... :)

lappen heeft weinig nu en aangezien artic ceramique de kou beter geleid als as5 had ik daarvoor gekozen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Gipsy King schreef op 23 januari 2004 @ 23:03:
ja ik wou voor de 9 k maar ja mag niet baten tot nu toe, ps die 8200 was emt gewone wc.... :)

lappen heeft weinig nu en aangezien artic ceramique de kou beter geleid als as5 had ik daarvoor gekozen :)
oe, kwist niet dat dat spul zó goed was :P
lappen kennelijk ook onmogelijk... strakker aandraaien is waarsch. ook al geprobeerd... gaat niet echt lekker zo? :P

Kwist trouwens niet dat die wc blokken zo goed warmte trokken, wat voor radiator heb je dr in godsnaam aanhangen? of complete waterchiller?

[ Voor 14% gewijzigd door Henk op 23-01-2004 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
gewone wc, hydor l30 met een black ice extreme , en 12x12 papst lekker stil :p slangen van tygon en dye licht uv green vloeistof :P

met een 80watt word ie 32 idle en 40 @ load .

stock cooling was 70 load dus ja wel 30c verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:56

Gamer

mobile

hmm, vriend heeft een MCW50T op zijn R9800Pro zitten, en heeft last van condens, dus hier klopt iets niet ?

denk dat je toch iets moet veranderen aan je setup, deze temps kunnen beter.

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

Twynn schreef op 23 januari 2004 @ 22:37:
10 graden idle en 22 graden stressed valt me eigenlijk best tegen voor een 172W peltier..
Wat voor voeding kreeg dat ding? En hoe vast is de peltier tussen het waterblok en de coldplate geklemt? En zijn er geen warmte-lekken? (coldplate met waterblok verbonden via gewone schroeven o.i.d.?)

Heb je zo een idee hoeveel vermogen die overclockte core aan warmte uitstoot?
met een 80 watt pelt word zijn water stressed al 40 graden dit zal er ook wel mee te maken hebben denk ik .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

dus een betere radiator.

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Of een rad erbij/groter reservoir :)

en anders gewoon aan de chiller :Y) ;)

Ik denk dat een blackice extreme erbij heel veel zal schelen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Henk op 24-01-2004 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ik ga vandaag eerst een testen of ik de setup buiten de case kan planten kijk wat voorn effect dit gaat hebben , als dat nog niet werkt, ga ik het blck eens buiten de case los van de vga aanzetten en die temperatuur opmeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je niet ff een dikkere fan voor op die rad ?

hoeveel cfm heeft die papst nu dan ?

volgens mij kun je idd beter voor een grotere rad met 2 papst ofzo zorgen, of wat meer cfm door die huidige jagen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ik heb net getest als ik het blok los in de kast laat hangen word hij ongeveer -9 .

dus het is toch een te weinig watt die 80watt neem ik aan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 14:05
Dat ligt eraan wat je watertemp enzo is..

Heb je de website van DaBit al ooit bekenen? Anders zou je daar nog eens even moeten kijken om wat ideetjes op te doen.. En dan met name het name onder old projects -> the KiloWatt Waterblock :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ik heb net ook al andere voedingen geprobeerd, maar 80watt is echt gewoon te licht hoor voor die xt , temp word en blijft gewoon 33c , of ik nou geen of wel koelpasta bij de pelt doe , of ik nu as ceramique of as5 op de ati core doe ,

betekend dus gewoon dat het ati kaartje meer hitte maakt dan die 80watt kan verdagen?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
heb nou nog 1 keer alles uit elkaar gehaald , alles weer gemonteerd , nieuwe voeding voor pelt met 18a @ 12vlijn , meer als zat dus , aangezien een 80watt maar 6.6a nodig heeft , temps blijven nu rond de 30c idle maar load worden ze warmer als normaal , 80watt is dus gewoon niet genoeg, ik heb meteen na de test pc uit gezet en als een gek blok losgemonteerd en de kolt plate was gewoon warm :p , dus ati 9800xt si een coldkiller !!

kga maar even nieuwe pelts bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gipsy King schreef op 23 januari 2004 @ 22:20:
ik heb vandaag al 1 test gedaan met een extreme v-modded 9800xt , en eeen ddmaze4 set met 80 watt peltier , in ieder geval , een 80watt peltier kan iedereen die het nog eens wilt proberen uit zijn hoofd zetten , want dan bereik je dezelfde temperaturen als met gewone water-cooling.

Daarna heb ik er een 172watt pelt onder gegooid en toen werd het als iets leuker, 10c idle en 22c stressed , hiermee bereikte ik een stable core speed van 540mhz , en mem @ 425 , ik wil binnekort nog even gaan testen emt een 226watt peltier , alleen meot ik daar nog een goede voeding voor vinden ,

ik zal morgen of overmorgen eens even pics maken en die hier wegzetten , als er nog meer mensen met peltier's werken zou ik dat graag willen weten :)
LOL.... King of OC. Als jij met een 172W pelt jou GPU op 10graden idle en 22 stressed krijgt doe je iets grof fout. Of je contact is echt bagger of het is geen 172W pelt. Met een 172W pelt moet de kaart ongeveer bevriezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 13:38:
[...]

LOL.... King of OC. Als jij met een 172W pelt jou GPU op 10graden idle en 22 stressed krijgt doe je iets grof fout. Of je contact is echt bagger of het is geen 172W pelt. Met een 172W pelt moet de kaart ongeveer bevriezen..
80watt ;) 172 watt werkte ook niet @ 24v maar 12v das ongeveer 90/100watt

eerst lezen nostra |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
:) ati word gewoon heet, tis ook 0.15micron :)

[ Voor 94% gewijzigd door Gipsy King op 24-01-2004 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Gipsy King schreef op 24 januari 2004 @ 13:45:
:) ati word gewoon heet, tis ook 0.15micron :)
Of je moet er een 3e bij regelen dan dual 172 watt dan zit je wel iets hoger. OF idd een 24v pelt voeding maar die zijn wel erg duur.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
die 172 was niet van mij ,
nu draai ik gewoon met een 80watter

ati @ 2v vcore en speeds core = 530mhz (412 stock) temps 28c idle 37stressed
mem @ ati stock 365 nu 425 @ 3v

ik zal binnekort een 172watt bestellen + mean wel 200 wl voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind het maar vreemd
ik heb al vaker gelezen over gasten met een 172 watt pelt op hun gpu, en vond dat eigenlijk altijd gewoon vet overdreven, en in reviews lees ik dit soort dingen:

Stock Heatsink (324Mhz - stock)
Room: 19-21°C
Idle: 41.5°C
Load: 49.5°C

MCW50-T Block (80w pelt) (420Mhz - overclocked)
Room: 19-21°C
Idle: 5.8°C
Load: 10.5°C (using Unreal Tournament 2003 / 3 Hours Play)

dit is nadat ze de pelt en watercooling al 2 dagen aanhadden om de temp te laten stabiliseren, wel eens waar met een 9700 PRO, zouden de temps toch beter moeten zijn imo

zijn de verschillen met de 9700pro dan echt zo groot?
ik was van plan zo'n MCW50-T te kopen voor mijn 9800Pro namelijk ;)
(icm met airplex evo 360, 1/2" slangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:59

Epsilon

Dit is nou niet zo gek meneer bioblade ;)

die 80w pelt op 12v is ook geen 80w meer maar net 60 (als ie dat al haalt).
Die 80w is nl op 16v gerated. Scheelt behoorlijk veel die 4v.

Dus zo heel raar vind ik het niet ;). Verder is een 172w op 12v nou ook niet zo heel geweldig. Op 18~24v begint het pas leuk te worden ;). Dan moet je de boel aan de achterkant ook goed isoleren omdat het er dan flink doorheen gaat trekken.
Gipsy King schreef op 24 januari 2004 @ 14:44:
ik zal binnekort een 172watt bestellen + mean wel 200 wl voeding.
2 dingen
1: die meanwell is te zwak voor je 172w pelt
2: waarom maak je zelf geen voeding? plek zat in je kast (neemt niet meer in beslag als een ATX PSU).

[ Voor 29% gewijzigd door Epsilon op 24-01-2004 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

172w is leuk als je wil benchen of een record breken, maar ik neem aan dat het voor dagelijks gebruik is , en dan is het meer een geval van:
"hoe overdreef ik het het meest, voor het meeste geld"
zo'n 172w peltier gebruikt 278w aan stroom, hou daar rekenening mee!
die meanwell voeding is dun idd niet sterk genoeg, en dan begin ik nog niet eens over de stroomkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 21:13:
172w is leuk als je wil benchen of een record breken, maar ik neem aan dat het voor dagelijks gebruik is , en dan is het meer een geval van:
die meanwell voeding is dun idd niet sterk genoeg, en dan begin ik nog niet eens over de stroomkosten.
Volgens mij maakt het Bioblade niet zo heel veel uit wat zijn pc weg trekt ;) een prometia/phase change apparaat is ook niet nix, en een 80 watt peltier trekt ook niet weinig weg.

En ik moet eerlijk zeggen dat als ik het geld zou hebben dat ook gewoon bij mij zou draaien. :P ieder zijn meug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gipsy King schreef op 23 januari 2004 @ 22:48:
Het water word warm??? Ik denk dat daar je prob zit dan.. En vergeet niet dat velen een pelt koelen met chilled water he. Dat scheelt behoorlijk.

(neem mee naar UFO btw :P Daar is een waterchiller ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

je bent toch zeker dan je 12v gebruikt voor je pelt ?
vandaag ook een Pelt gebruikt op 7 volt, koelt voor geen meter.
tot ik inzag dat ik hem niet op de gele/zwarte draad had aangesloten.

nakijken dus.
ps, 80 watt pelt = 8 A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 21:36:
[...]

Het water word warm??? Ik denk dat daar je prob zit dan.. En vergeet niet dat velen een pelt koelen met chilled water he. Dat scheelt behoorlijk.

(neem mee naar UFO btw :P Daar is een waterchiller ;) )
pfft
die pruts0r pelts hoef je niet mee te nemen hoor ;)
ik neem wel 2x 172w mee met PSU's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je bent toch zeker dan je 12v gebruikt voor je pelt ?
vandaag ook een Pelt gebruikt op 7 volt, koelt voor geen meter.
tot ik inzag dat ik hem niet op de gele/zwarte draad had aangesloten.

nakijken dus.
ps, 80 watt pelt = 8 A.
ja idd,

ik neem aan dat dat ding 15.2V nodig heeft voor maximaal gebruik,
op 12V funtioneerd hij maar als 53W pelt.
zodra de hitte het aantal effectieve watt van een peliter overschreid, neemt de temperatuur gigantisch toe.

Als ik jou was zou ik eerst gewoon proberen dat ding van 15.2v 8A te voorzien, ik denk dat dat nog behoorlijk veel zou kunnen schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 01:02:
[...]

ja idd,

ik neem aan dat dat ding 15.2V nodig heeft voor maximaal gebruik,
op 12V funtioneerd hij maar als 53W pelt.
zodra de hitte het aantal effectieve watt van een peliter overschreid, neemt de temperatuur gigantisch toe.

Als ik jou was zou ik eerst gewoon proberen dat ding van 15.2v 8A te voorzien, ik denk dat dat nog behoorlijk veel zou kunnen schelen.
SSSSSSSSSSSST!

Strax werkt dit, haalt ie een schamele 20 graden met die 80 watt en gaat ie niet aan die 172. Kunnen wij niet meegenieten van zijn 1337 OC results maar moeten we het doen met 1336 Results. En dat willen we toch niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
me results zijn zo i zo al 1337 :p

540core en 430 mem nu dus.....

goed voor 8400marks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een beetje nieuw in DOC en een n00b wat dat betreft. Maar heb je alleen dah waterblok met peltier en coldplate op de core kant van de kaart zitten. Is het anders niet mogelijk (vergeef me aub als het total atta bullshit is ) als je dat zelfde trucje nog aan de achterkant uithaalt ?? dus dan krijg je als het goed is;
WB-Pelt-ColdPl-Gpu-ColdPl-Pelt-WB of is dat overkill.

Waarom zou dit in mijn fantasie kunnen werken. Nou omdat je bij sommige videokaarten aan de achterkant van de kaart wel eens een coolblok ziet zitten en ik daar uit opmaak, en wat logisch is, dat de GPU via de achterkant ook warmte kwijt wil raken. Zoals ik al zei, wellicht "total atta bullshit":) maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 21:13:
/offtopic het is overdrijf en 278w aan stroom.. hmz ;)

/ontopic no flame intended, maar voor zover ik weet gaat DOC over je apparatuur zo ver mogelijk OC`en, at what ever cost. Kijk naar Cascade van Heag, of de casemod`s van A.P. Versteegh en andere grootheden mag je wel zeggen, daar stop je geld in omdat het een hobby is, niet omdat je wil patsen :? of sla ik de popnagel nu helemaal verkeert in het beton :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Laatst online: 08-05 16:33
Gipsy King schreef op 25 januari 2004 @ 13:37:
me results zijn zo i zo al 1337 :p

540core en 430 mem nu dus.....

goed voor 8400marks :)
hey waar blijven die pics dan ;)

ff opschieten hoor nu willen we die maze4 wel eens zien hangen aan die 9800xt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ni zo zeure ouwe.....

waar blijft me lotr 3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ik post ze binnekort , heb het te druk met me prive leven nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gipsy King schreef op 25 januari 2004 @ 19:15:
ik post ze binnekort , heb het te druk met me prive leven nu.
ben je een relatie aangegaan met je 80watt? :P:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, zoveel W produceert een XT niet hoor. Maar die pelts op 12V schiet gewoon niet op. Ik heb hier een Xabre met een 80W pelt erop @ 12V en een shit waterblok. Na een tijdje word die ook steeds warmer. Als je echt onder 0 wil moet je flink meer koelen. Die 172W op 24V gaat wel werken iig. Nu zijn het allemaal halve maatregelen en ja..dan kom je er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:06

Maku

Derp

Ik zit dus te zoeken naar een leuke gpu koeler met TEC :P maar moet het wel aan kunnen blijven sluiten op mijn truecontrol 550.. omdat ik pas ben overgestapt naar een rbx en een evo 240 met 2x papst heeft mijn 9800 pro met zalman bijna geen airflow meer :( ..

Nu wil ik wel een voltmod en shit gaan doen maar als dat ding van Bioblade ook niet koelgehouden wordt met dat apparaat vraag ik me af of ik me R9800 nog koel kan houden ?? ps de swiftech vind ik echt :r .. en ik vraag me af of er nog andere merken dit soort leukigheden verkopen ?? ps ik kan zo snel alleen die maze 4 bij tweakstore vinden .. worden ze ergens anders ook nog verkocht ?? ik wil namelijk op de bga's een stel revoltec's pletteren .. nu hoop ik alleen dat ik met die slangen uit kom .. ( die revoltecs zijn vet hoog ) :/

Weet iemand wat voor warmte een 9800 uit stoot T.O.V 9800 xt incl en ex voltmod ?
met een 80watt word ie 32 idle en 40 @ load .

stock cooling was 70 load dus ja wel 30c verschil
met die zalman er op deed ik ( op 425 - 760 ) 35 graden stressed ( 2x 80 mm Akasa er op blazend op +- 10 cm afstand ) ( sunbeam plexi kast ) dus ik neem aan dat die XT van bioblade echt MUCHO meer warmte af geeft.
hmm, vriend heeft een MCW50T op zijn R9800Pro zitten, en heeft last van condens, dus hier klopt iets niet ?

denk dat je toch iets moet veranderen aan je setup, deze temps kunnen beter.
Ik neem aan dat die Maze 4 gelijk moet kunnen presteren zoal niet beter ?? :?
met een 80 watt pelt word zijn water stressed al 40 graden dit zal er ook wel mee te maken hebben denk ik .
Ik zit hier met alleen me xp 2500 @ 2300 mhz 1.9V full load op me set met een radiator temp van +- 26 graden in een kamer van 20 graden .. ik neem aan dat me watertemp er niet veel naast zal zitten ? ( gemeten met een tempsensor van mijn enermax baybus ) B)
ik heb net getest als ik het blok los in de kast laat hangen word hij ongeveer -9 .

dus het is toch een te weinig watt die 80watt neem ik aan
Ik heb net nog ergens op een site gelezen dat ie -19 werd .. los aangesloten .. in een set up waar ook nog eens een 172 watter tec aan zat ook los .. op een d8 2x 120mm rad .. ik zoek nog ff naar die site .. :)

Ps bestaan er ook iets van 120 watt tec's ?? ik weet niet wat ik zo aan me voeding kan hangen zonder dat ik problemen krijg ... een 172 gaat denk niet als ik zo lees wat het gebruikt .. ik kan dus ook niet die tec een ander voltage geven dan 12v .. wel kan ik me 12v bijstellen maar daar heb ik in dit geval niet veel aan.. HELP wat zal ik doen ! :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maku,

1) Je antecje trekt dat nooit deftig :P Face it :z

2) die swiftechs met pelts zijn zo een beetje de beste WB's dat er zijn voor op een graka. Ferm pech dus dat je net die niet wilt :P

Oplossing zou dus zijn:

1) eigen voeding maken. Kost niet zó veel; is enorm easy to do (je hebt vijf onderdelen of zo nodig) en het geeft exact af van stroom wat je wil.

Enige nadeel: je zult wat moeten rekenen :+

2) zelf je WB maken en pelt onder monteren. Kost je stukken minder dan de aftermarket WB's; je kan er de pelt onder pleuren die je zelf wil; je kan je darmen eruit laten komen waar je wil (van kotszin gesproken ;) ).

Nadeel: je zult je armen uit de mouwen moeten steken :+ ; je zal op zoek moeten gaan naar koper; je zal moeten denken en tekenen en meten.

Mensen zomaar voor iets uitmaken is nog altijd niet de bedoeling, op GoT hoort iedereen elkaar te respecteren, let daar op.

[ Voor 12% gewijzigd door Remy op 26-01-2004 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 21:02:
Trouwens, zoveel W produceert een XT niet hoor. Maar die pelts op 12V schiet gewoon niet op. Ik heb hier een Xabre met een 80W pelt erop @ 12V en een shit waterblok. Na een tijdje word die ook steeds warmer. Als je echt onder 0 wil moet je flink meer koelen. Die 172W op 24V gaat wel werken iig. Nu zijn het allemaal halve maatregelen en ja..dan kom je er niet.
ja je hebt gelijkt m8t :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

en wat als je nou een 224 watt tec op 12 volt laat draaien ?? wat trekt dat weg aan ampere dan en over hoeveel koelingsvermogen spreken we dan ?? waar zijn de rekentweakers gebleven ?? vroeger kwamen er altijd rekenreply's van hier tot tokio die je 3 keer moest lezen voordat je ze begreep :P

ik heb opgezocht dat een truconrol 24 A op de 12v mag ..

kan ik met iets uitrekenen wat mijn systeem nu weg trekt aan me 12 v ? ik heb 3 hd's me videokaart en voor de rest niets wat aan de 12v trekt ..

verder heb ik een 2500+ @ 2300 mhz 1.9V .. maar das 5v en daar mag max 40 amp op ... klinkt btje overkill maar ik heb geen andere spanningsbron dan een 12v..

past 5x5 wel op de gpu van de radeon ? en dan icm met de swift of de dd ?? de dd is beter volgens sommige maar zou het echt ze veel schelen .. in samenwerking met een tec dan he ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
dd is groter als swiftech en heeft ook een betere warmte afvoer , dus ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ik heb bij www.conrad.nl leuke peltiers gezien

ook van 123watt das wel een leuke tussenstap ,

maar ja die waren alleen 5x5, das wel jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Gipsy King schreef op 26 januari 2004 @ 17:03:
ik heb bij www.conrad.nl leuke peltiers gezien

ook van 123watt das wel een leuke tussenstap ,

maar ja die waren alleen 5x5, das wel jammer
Bij www.dangerden.com hebben ze 24v 120w pelts :)
Zelfde makers als de 172w die allom bekend staat.

Die van conrad zijn niet potted, dus zijn open aan de zijkant.

Imax = 7.9 Amps

Qmax = 120 Watts

Vmax = 24.6 Volts

Delta Tmax = 69 (C)

Size = 40mm X 40mm X 3.4mm

[ Voor 13% gewijzigd door Epsilon op 26-01-2004 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
thnx , ik heb iig al een meanwell geregeld nu nog w8ten totdat ik hem heb , en dan vollop plaatjes en scores :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote: Maku
kan ik met iets uitrekenen wat mijn systeem nu weg trekt aan me 12 v ? ik heb 3 hd's me videokaart en voor de rest niets wat aan de 12v trekt ..
Simpel, kijk op de sticker van je HDD's en cd-rom, en tel je ampères op :)
quote: Maku
past 5x5 wel op de gpu van de radeon ? en dan icm met de swift of de dd ?? de dd is beter volgens sommige maar zou het echt ze veel schelen .. in samenwerking met een tec dan he ...
Normaal is er een vrije ruimte van 6*6 rond je core (bij men 9800 althans toch).

En anders maak je je coldplate zo dat het middenste stuk je core raakt, en de hoeken wat hoger zitten.

offtopic:
ReemF, wat was daar nu "uitmaken" aan mn vorige post :?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 16:43

DaOverclocker

Overclocker for life...

hmm kvind het maar vaag.
Ik heb mijn celleron 566@1100 ook gekoeld gehad met 80 watt pelt.
Die proc verstookte dan iets als 50-65 watt dacht ik.
Maar op idle kreeg ik hem wel op -40!!
En dat was gemeten met de ondie censor van de celly.
Onder full load kwam hij dan net iets boven nul uit.
Maar ik geloof er nix van dat een 9800xt meer dan 80 watt verstookt. zoiets is meer weggelogd voor een 2000+ En daar zit al een veel dikkere cooler op.
dus volgens mij kan dat koelertje van die ati nooit meer dan 80 watt afvoeren.
Lijkt me idd dat je iets fout heb in je setup.
idle, moet je gewoon dik onder nul komen, aangezien dat ding dan helemaal geen warmte produceerd.
Als je je pelt nou van de kaart afhaalt en dan de temps gaat meten wat haal je dan?
is dat die -9?

edit:

drmlsss dit slaat dus meer nergens op :S
er waren veel meer pagina's dan één...
schaam schaam

[ Voor 8% gewijzigd door DaOverclocker op 27-01-2004 13:41 ]

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
het is toch allang besproken meneertje overclocker.

het ligt aan me voeding etc want 80watt is meer als 12v , 16v .

dus daarom trekt die pelt het niet , komt wel ged als ik me andere voeding heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:52

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

ik weet zeker dat het helemaal goed komt bioblade.
trouwens welke voeding had je nou besteld dan? als ik vragen mag?

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Een 80 Watt zou die kaart nog moeten trekken dus ik denk dat er iets toch niet goed zit ..... 8)7
Zal er zondag wel even naar kijken dave zal ik mijn meanwell ook even meenenemen ;) :)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

Epsilon schreef op 26 januari 2004 @ 17:14:
[...]

Bij www.dangerden.com hebben ze 24v 120w pelts :)
Zelfde makers als de 172w die allom bekend staat.

Die van conrad zijn niet potted, dus zijn open aan de zijkant.

Imax = 7.9 Amps

Qmax = 120 Watts

Vmax = 24.6 Volts

Delta Tmax = 69 (C)

Size = 40mm X 40mm X 3.4mm
Ik neem aan dat je ze dicht moet maken dan ? Met neophreen oid ? ps ik ben op zoek geweesd bij conrad voor een fijn-soldeer boutje voor de voltmod en een potmeter .. ze hebben hele mooie doorzichtige potmeters 15 slags 10k ohm 0.75 W
echter moet ik dan ook tin met zilver hebben en een houdertje etc want ik kan m moeilijk op me tafel flikkeren ( heb al eens een gat in me tafel gefikt ... ) is er iemand in de buurt van stompwijk/zoetermeer met een geschikte soldeerbout en eventueel soldeer en/of voltmod ervaring heeft die een keer op een zaterdag ofzow mij een handje kan helpen ?
Of komt er nog een ufo meeting oid ?

ps alleen die potmeters bestellen is btje duur bij conrad ivm verzendkosten ... zijn er in de buurt van zoetermeer nog meer van dit soort speciaal zaken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theshatter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:55
Mijn pelts zijn wel potted, en volgens mij is het niet meer dan dat ze volgespoten zijn met siliconenkit aan de zijkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

ze hebben trouwens ook hele kleine pelts bij conrad mischien iets om de mem mee te koelen ?? >:) ( niet voor mij wordt te veel geknoei ) wel leuk idee :9 mischien iets voor de UFO

Over UFO gesproken ik zag net dat het bij mij om de hoek was .. ik kom dus zowiezo wel .. alleen ff kijken of ik het voor die tijd rond kan hebben ipv daar pas te gaan vmodden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 16:13
theshatter3 schreef op 26 januari 2004 @ 20:01:
Mijn pelts zijn wel potted, en volgens mij is het niet meer dan dat ze volgespoten zijn met siliconenkit aan de zijkant
Het is ook niets meer en niet minder dan dat.
Kwam ik achter toen ik mijn peltier een tijd had laten liggen in wasbenzine (foutje, was erin gegleden). Die hele 'potted' laag kwam los :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Gipsy King schreef op 26 januari 2004 @ 17:21:
thnx , ik heb iig al een meanwell geregeld nu nog w8ten totdat ik hem heb , en dan vollop plaatjes en scores :)
Succes met je meanwell...en ben blij dat alles goed uitgepakt is voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
omt wel goed jvlk , ps ook aanwezig @ ufo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

is er iemand in de buurt van stompwijk/zoetermeer met een geschikte soldeerbout en eventueel soldeer en/of voltmod ervaring heeft die een keer op een zaterdag ofzow mij een handje kan helpen ?

ik moet een nieuw mobo kopen ( ga een lanparty maar halen ) want me oude gaat zaterdag de deur uit .. we zijn er nog steeds niet uit of die 80 watter genoeg is .. en of het niet slimmer is om een 172 te nemen en die op 12v te laten lopen of nog een zwaardere maar dan ook op 12v .. het liefst zou ik vanavond nog bestellen .. ben er al wel uit dat het een dd gaat worden .. WIE HAKT DE KNOOP DOOR ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Maku schreef op 26 januari 2004 @ 22:57:
is er iemand in de buurt van stompwijk/zoetermeer met een geschikte soldeerbout en eventueel soldeer en/of voltmod ervaring heeft die een keer op een zaterdag ofzow mij een handje kan helpen ?

ik moet een nieuw mobo kopen ( ga een lanparty maar halen ) want me oude gaat zaterdag de deur uit .. we zijn er nog steeds niet uit of die 80 watter genoeg is .. en of het niet slimmer is om een 172 te nemen en die op 12v te laten lopen of nog een zwaardere maar dan ook op 12v .. het liefst zou ik vanavond nog bestellen .. ben er al wel uit dat het een dd gaat worden .. WIE HAKT DE KNOOP DOOR ??
Lijkt me toch duidelijk uit deze draad: een 80 watt is genoeg, mits je er een goeie voeding aan hangt. Voldoet je voeding niet (qua voltage) zal je een sterkere pelt. moeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

RedXraD schreef op 26 januari 2004 @ 23:04:
[...]

Lijkt me toch duidelijk uit deze draad: een 80 watt is genoeg, mits je er een goeie voeding aan hangt. Voldoet je voeding niet (qua voltage) zal je een sterkere pelt. moeten :)
heb ik nog niet duidelijk antwoord op mijn vraag gaat een 226 of een 172 wel werken op 12v met een truecontrol ?? wel 24 amps op de 12 v .. ps hd's gebruiken nog geen 600m amp .. dan zou alleen me videokaart zelf wat hard aan de 12v trekken .. moet dan makkelijk kunnen d8 ik ?? andere beweren van niet ..w at is het nou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
hij gaat wel werken op je 12v maar wel de helft van de capaciteit ....

24-----> 12v = de helft , dus ook 226 /172 watt in 2en delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
PS kan iemand dit topic niet veranderen in het GROTE PELTIER TOPIC ? :) is misschien meer gepast >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theshatter
Mochten hier mensen zijn die nu peltiers willen kopen, dan moeten die er op letten dat er bij de grotere vermogens 2 maten zijn, 40 x 40 mm, en 50 x 50 mm. En op de meeste koelblokken passen alleen 40 x 40 pelts.(Zo ben ik ook een keer de boot in gegaan)

[ Voor 10% gewijzigd door theshatter op 26-01-2004 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

Wordt zo nog lang :+ .. shit nu zie ik net dat de 226 idd 5x5 is .. nou is er wel genoeg ruimte rondom de kaart maar dan moet ik los de neophreen gaan knippen + 1x coldplate kopen + de tec en daar komt bij dat ik me dan af vraag of de standaard bevesteging nog wel past .. AAARGH .. maar we komen steeds verder _/-\o_

kostenplaatje :

DD zonder tec = 60 euro
DD met tec = 75 euro = sucks @ 12v

DD met 226 tec = 60 + 42 euro = 102 euro
moet dan ook neophreen kit = 11 euro
+ 1x coldplate 1 tussen tec en gpu :? en 1 tussen cooler en tec :? = 8.5 euro

maakt tezamen 121.5euro :X en dan nog mem sinks ( tweakmonsters of revoltec's 8)7 ) + voltmod spullen

kan je niet gewoon de dd met tec set voor 75 kopen en dan de 226 tec er gewoon tussen flikkeren .. heb je nog een 80 watt tec over ook :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Maku op 26-01-2004 23:59 . Reden: 1x coldplate thx ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gipsy King schreef op 26 januari 2004 @ 23:35:
PS kan iemand dit topic niet veranderen in het GROTE PELTIER TOPIC ? :) is misschien meer gepast >:)
Alsjeblieft niet weer een "grote topic" :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+ 2x coldplate 1 tussen tec en gpu en 1 tussen cooler en tec = 17 euro
je hebt maar 1 coldplate nodig, die zit tegen je proc. tegen de coldplate zit de koude kant van de pelt. en aan de andere (warme) kant van de pelt. zit je waterblok.

dit heb ik trouwens al een keer voorbij zien komen in een ander topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maku schreef op 26 januari 2004 @ 23:20:
[...]

heb ik nog niet duidelijk antwoord op mijn vraag gaat een 226 of een 172 wel werken op 12v met een truecontrol ?? wel 24 amps op de 12 v .. ps hd's gebruiken nog geen 600m amp .. dan zou alleen me videokaart zelf wat hard aan de 12v trekken .. moet dan makkelijk kunnen d8 ik ?? andere beweren van niet ..w at is het nou ?
Een 226W op een 550 waar ook je sys op draait kun je vergeten. Daarnaast heb je volgens mij echt geen id wat je aan het doen bent (maak ik op uit de vragen die je stelt). Een 226W pelt maakt echt serieus warmte en dan heb ik het nog niet eens over condens. Isolatie is echt super belangrijk met zulke pelts en zeer lastig te doen op een VGA kaart. Als je niet genoeg isoleerd staat het ijs dus op je hele kaart..inc de memchips.

@Bio
12V ipv 24 geeft minder meer dan de helft aan doorvoer vermogen. Het is niet lineair namelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 23:58:
[...]

Een 226W op een 550 waar ook je sys op draait kun je vergeten. Daarnaast heb je volgens mij echt geen id wat je aan het doen bent (maak ik op uit de vragen die je stelt). Een 226W pelt maakt echt serieus warmte en dan heb ik het nog niet eens over condens. Isolatie is echt super belangrijk met zulke pelts en zeer lastig te doen op een VGA kaart. Als je niet genoeg isoleerd staat het ijs dus op je hele kaart..inc de memchips.

@Bio
12V ipv 24 geeft minder dan de helft aan doorvoer vermogen. Het is niet lineair namelijk.
Maar niet op 12 v .. ( @ bevroren kaart, ik richt op -10 oid voor me vidokaart ) ps heb een airplex evo 240 om het af te voeren dat moet wel lukken .. maar zoals je al zegt een 24 volt tec op 12v is geen halvering .. maar hoe veel dan ( zucht niemand weet het volgens mij ) ?? enne eens moet de eerste keer zijn !! :) ( ja toch ? :) ) wil alleen door middel van dit topic zeker zijn van een goede start met de juiste set-up waarmee ik met mijn huidige systeem ( voeding ) mee uit de voeten kan.

[ Voor 4% gewijzigd door Maku op 27-01-2004 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theshatter
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 23:58:
[...]

@Bio
12V ipv 24 geeft minder dan de helft aan doorvoer vermogen. Het is niet lineair namelijk.
Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat een peltier voor VEEL gekloot zorgt. De peltier moet namelijk superstrak tussen coldplate en blok zitten, het zijn ondingen om te isoleren. En aan je voeding hangen zou ik al helemaal niet beginnen, heb ik ook 1 keer gedaan, en dat heeft me meteen m'n HD gekost

P.S. volgens mij ligt het rendement juist hoger als je de Pelt. op half vermogen laat draaien, omdat vooral het laatste stuk weinig "koelte" toevoegd, maar wel voor een grote toename van de geproduceerde warmte zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maku schreef op 27 januari 2004 @ 00:02:
[...]

Maar niet op 12 v .. ps heb een airplex evo 240 om het af te voeren dat moet wel lukken .. maar zoals je al zegt een 24 volt tec op 12v is geen halvering .. maar hoe veel dan ( zucht niemand weet het volgens mij ) ?? enne eens moet de eerste keer zijn !! :) wil alleen door middel van dit topic zeker zijn van een goede start met de juiste set-up waarmee ik met mijn huidige systeem ( voeding ) mee uit de voeten kan.
die pelt is 15V..jij draait hem op 12V. Das dus bijna geen verschil en die pelt zal nog steeds dik 20A trekken |:( Daarnaast is een EVO240 echt een lachertje voor 226W.. Ik heb een BlackIce Xtreme 2 en die koelt net een 172W en das met 2x YS-Yech 134cfm per stuk (lawaai dus). Geloof me nou, het gaat niet werken.

Edit:
ff voor de duidelijkheid..een 226W TEC is 15.2V ongeveer. 12V is dus nog steeds heel veel koelvermogen.
theshatter3 schreef op 27 januari 2004 @ 00:04:
[...]

Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat een peltier voor VEEL gekloot zorgt. De peltier moet namelijk superstrak tussen coldplate en blok zitten, het zijn ondingen om te isoleren. En aan je voeding hangen zou ik al helemaal niet beginnen, heb ik ook 1 keer gedaan, en dat heeft me meteen m'n HD gekost

P.S. volgens mij ligt het rendement juist hoger als je de Pelt. op half vermogen laat draaien, omdat vooral het laatste stuk weinig "koelte" toevoegd, maar wel voor een grote toename van de geproduceerde warmte zorgt.
Ja dat klopt idd..ik had het ff verkeerd om. Heb et verbeterd.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 00:05:
[...]

die pelt is 15V..jij draait hem op 12V. Das dus bijna geen verschil en die pelt zal nog steeds dik 20A trekken |:( Daarnaast is een EVO240 echt een lachertje voor 226W.. Ik heb een BlackIce Xtreme 2 en die koelt net een 172W en das met 2x YS-Yech 134cfm per stuk (lawaai dus). Geloof me nou, het gaat niet werken.

Edit:
ff voor de duidelijkheid..een 226W TEC is 15.2V ongeveer. 12V is dus nog steeds heel veel koelvermogen.

[...]

Ja dat klopt idd..ik had het ff verkeerd om. Heb et verbeterd.
SHit ik zie nu pas dat het geen 24 volt tec is maar een 15 :X :X :X .. d8 dat het een 24 volt was ...

Ik geloof je :D sorry hoor was al laat |:( .. :+

PS zal ik dan maar voor de *EDIT* <- ( eers maar eens slapen kan ik weer helder nadenken de tec sucked op 12V) kan ik de gok met de

Product nr.: 8901
Price: 42,00 EUR

# Imax = 11.3 Amps
# Qmax = 172 Watts
# Vmax = 24.6 Volts
# Delta Tmax = 69 (C)
# Size = 40mm X 40mm X 3.2mm

wagen :?

[ Voor 4% gewijzigd door Maku op 27-01-2004 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

PS eindelijk een duidelijke post _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 226W op een 550 gaat misschien werken. Je moet dan wel een TP of een kloon daarvan hebben (CWT bijv) want bij elke andere voeding vliegt de 5V omhoog door de giga belasting op de 12V. (doe je dit dus met 1 voeding zonder aparte rails dan mol je dus HD's, mobo's, VGA kaarten e.d.)

Een 172W is mooi voor een VGA kaart die je lekker wil OCen met flink voltage. Beleid is echt een vereiste, want je molt je kaart anders (condens/ijs).

Een 80W gaat net lukken als je die opneemt in je systeem. Dwz aan je gewone (maar krachtige) voeding (Antec TP of CWT) en in je water circuit. Een dikke radiator is echt nodig en het mem van de kaart profiteert nauwelijks mee.

Ik heb zelf een dag met een Xabre 200 gedraait (GF3 ongeveer). De kaart werd redelijk koud, maar na wat uurtjes toch redelijk warm. Setup was als volgt:
• 2500+ @ 2V of meer
• CPU blok (Maze 3 kloon)
• NB blok
• GPU blok
• 80W op de GPU
• 2 voedingen (CWT380 en Chieftec 340)
• BI Xtreme 2 + 2x YStech 134cfm

Mn watersetup trok het net aan bij een kamertemp van ongeveer 22 graden. Trek je conclusies. Ik geef je iig op een briefje dat meer dan 80W niet gaat werken met een EVO240 en alles inline op 1 voeding..
Daarnaast was er lichte condens in idle toestand. Ik had alleen het gebied rond de GPU (goed) ge-isoleerd. Dwz compleet luchtdicht.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 00:26:
Een 226W op een 550 gaat misschien werken. Je moet dan wel een TP of een kloon daarvan hebben (CWT bijv) want bij elke andere voeding vliegt de 5V omhoog door de giga belasting op de 12V. (doe je dit dus met 1 voeding zonder aparte rails dan mol je dus HD's, mobo's, VGA kaarten e.d.)

jegediesmegedie eer dan 80W niet gaat werken met een EVO240 en alles inline op 1 voeding..
Daarnaast was er lichte condens in idle toestand. Ik had alleen het gebied rond de GPU (goed) ge-isoleerd. Dwz compleet luchtdicht.
Ik heb een setje:

Papst Case Fan 120mm 4412FGL (4 pin)
size: 119x119x25mm
noise: 26db
airflow: 55.3cfm

op de airplex .. haal nu 32 graden stressed bij 21 graden kamer fannen verkeerd om |:( ( 2500+@2300Mhz [b]1.9V[b] ) en de RBX niet gelapt ... ik ga het proberen met de standaard 80 watt tec .. kijken wat me resultaten zijn ... anders flikker ik die tec er tussen uit en dan heb ik maar 15 euro weggeflikkerd .. bewaar ik die tec voor wat later als ik wat meer ervaring heb .. ps ik kom nog wel naar de UFO meeting .. goed voor ervaring en mischien hebben jullie wat aan me geheugen .. check topic.

Nogmaals THX voor de Hulp _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door Maku op 27-01-2004 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Gipsy King schreef op 23 januari 2004 @ 22:20:

Daarna heb ik er een 172watt @ 12v 90/100watt pelt onder gegooid en toen werd het als iets leuker, 10c idle en 22c stressed , hiermee bereikte ik een stable core speed van 540mhz , en mem @ 425 , ik wil binnekort nog even gaan testen emt een 226watt peltier , alleen meot ik daar nog een goede voeding voor vinden ,

heb je ook plaatjes? ik ben erg benieuwd hoe et er allemaal uit ziet.
heb je trouwens nog iets van case fans of zo?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Mmkay? ;)

Kijk anders ook even in de faq voor wat meer info over pelts, staan wat handige tips in die je hier al hebt lopen vragen ;)

Verder: IMHO kun je beter een losse voeding erbij kopen, desnoods een gewone ATX voeding, anders loop je idd het risico dat je oa je HD's eruit knallen en in extreme gevallen je moederboard instabiel wordt. Voor 30 - 40 euro heb je al een leuke Qtech 400W bijvoorbeeld, hoe je ze aan elkaar knoopt lees je hier :)

BioBlade: we want pics!! Verwacht m'n eigen 9800pro een dezer dagen, een voltmod en XT mod zit al in de planning, maar of ik er nog een peltier tussen knoop... m'n arme (2x 80mm) radiator heeft het al zo moeilijk met 2 XP2000+'s ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

FragFrog schreef op 27 januari 2004 @ 02:05:
[...]
Mmkay? ;)

Kijk anders ook even in de faq voor wat meer info over pelts, staan wat handige tips in die je hier al hebt lopen vragen ;)

Verder: IMHO kun je beter een losse voeding erbij kopen, desnoods een gewone ATX voeding, anders loop je idd het risico dat je oa je HD's eruit knallen en in extreme gevallen je moederboard instabiel wordt. Voor 30 - 40 euro heb je al een leuke Qtech 400W bijvoorbeeld, hoe je ze aan elkaar knoopt lees je hier :)

BioBlade: we want pics!! Verwacht m'n eigen 9800pro een dezer dagen, een voltmod en XT mod zit al in de planning, maar of ik er nog een peltier tussen knoop... m'n arme (2x 80mm) radiator heeft het al zo moeilijk met 2 XP2000+'s ;)
daar staat alleen dat je maar 1 coldplate nodig hebt ... en dat een 156W peltier bijvoorbeeld vraagt 15V bij 15A ... das alles .. ( ik had het al eens gelzen maar das een tijd terug .. was gisteravond btje moe lulde btje vaag .. :D ) maar toch bedankt voor de moeite :)

Man .. geloof me .. het is me dat ik geen digicam heb maar er past geen 2e voeding in me kast .. ik kan nog amper me hand in me kast stoppen and that aint pretty in een plexiglazen case .. me kast staat op lego omdat me rad in de bodem moest en me stekkers van me sata heb ik moeten halveren omdat me mobo te dicht op me radiator zit .. ( ps dat was een rekenfoutje ) ik moet nog eens me bodemplaat omdraaien en op een of andere manier die pootjes er onder van daar zien te krijgen want dat lukte me de vorige keer niet ... zit heel erg vast met die lijm die er standaard op zit ... hij zit net iets uit het midden .. RICHTING moederbord ipv de andere kant op ..

[ Voor 26% gewijzigd door Maku op 27-01-2004 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Laatst online: 08-05 16:33
Leuk topic begint dit te worden :)

zal ff wat overbodige pics er in zetten

Alle voorzorgs maatregelen zijn genomen hoor, alles werkt gewoon na deze behandeling.
Neem je dit soort zaken in acht dan gebeurd er weinig met je hardware.
Echter bij 24/7 gebruik komt er toch wel wat meer isolatie aan de pas.
Belangrijkste tip smeer je onderdelen goed in met iets wat tegen eventuele condensatie kan. Zodat de condens niet rechtstreeks erbij kan komen. Nu valt pure condens meestal wel mee met de schade die dat kan brengen, maar zodra het wat vervuild raakt BOEM!

Dit is de standaard swift mcw50t met chilled water een paar minuten na het afkoppelen. Aangepaste coldplate voor me Mem

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/21384/full.jpg

totaal plaatje sorry voor de kwaliteit

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/22319/full.jpg
ja dit is een andere kaart (was pics vergeten te maken met de vorige opstelling)

Gebruik van Peltiers is helaas niet zo simpel als het lijkt, er komt toch wel wat kennis van zaken bij kijken. Gezien de nodige reacties hier zijn er die denken, ik jas zo,n ding er tussen en klaar. Helaas, zoals ook door de wat beter op de hoogte zijnde mede gotters beaamde, is dit niet zo eenvoudig.

Advies aan de beginnende pelt + vid gebruiker.

Begin met een standaard set van swift dd of welk merk dan ook, hier zit voldoende isolatie en pasta bij voor de eerste test run. Wil je verder en vooral hoger neem je tijd en kijk de kunst af bij anderen.

Zelf betrap ik me erop dat ik weinig tijd meer neem voor een overclock projectje, hierdoor vallen de prestaties gewoon tegen. Je kan niet in een paar uurtjes al die hoogste score halen, wel een hoge maar het kan gewoon beter.

Ik weet dat BioBlade zijn tijd ervoor neem dus ik verwacht binnenkort een mega scoruh :)

In ieder geval weer een leerzaam topic voor velen door de veelal juiste opmerkingen van onze collega's hier. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
hier zijn dan mijne pics

backside :

Afbeeldingslocatie: http://www.cool-system.com/ocreview/images/upimages/9800xt_back_pelt.jpg

frontside :

Afbeeldingslocatie: http://www.cool-system.com/ocreview/images/upimages/9800xt_front_pelt.jpg

:) soon @ betere results

[ Voor 72% gewijzigd door Gipsy King op 27-01-2004 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

Ik zie dat de die hards de revoltec's gebruiken .. maar hoe presteren de tweakmonsters in verhouding tot de revoltec's ? heeft iemand hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Maku schreef op 27 januari 2004 @ 13:09:
Ik zie dat de die hards de revoltec's gebruiken .. maar hoe presteren de tweakmonsters in verhouding tot de revoltec's ? heeft iemand hier ervaring mee ?
Bekijk de sinks en oordeel.

Er zit gruwelijk weinig oppervlak op die dingen. Die revoltecs presteren VEEL beter.

Voor geheugen boeit het nauwelijks is temp overigens. Je hoeft geen revoltecs aan te schaffen als je tweakmonster hebt. Een fan erop richten heeft in dat geval meer effect :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
idd dat is waar. mar als je nou een fan op de revoltecs richt is het natuurlijk nog beter ,,, helaas heeft mijn 9800xt ni zo'n wonder mem , maakt niet uit welk voltage of iets tgaat niet harder als 420/425 ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Gipsy King schreef op 27 januari 2004 @ 13:34:
idd dat is waar. mar als je nou een fan op de revoltecs richt is het natuurlijk nog beter ,,, helaas heeft mijn 9800xt ni zo'n wonder mem , maakt niet uit welk voltage of iets tgaat niet harder als 420/425 ..
Erg jammer eigenlijk.
Want dan heb je de koeling enz, kun je er weinig mee. Clocks richting de 500 zijn nodig om een score neer te zetten die van betekenis is. Met deze score kom je niet veel verder dan de middenmoot :/. Volgende keer beter dan maar ;).

Een 9800XT vervang je nou niet zo een twee drie. Dat is een rib uit je lijf. Kijk, met een 2500+ barton kun je zo een paar nieuwe procs erin zetten voor 100euro :P. Ik heb toen voor 150euro (incl verzendkosten !!!) 3mobo's en 6 procs geprobeert :).

Gemodden bordjes doen het goed in de verkoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gipsy King schreef op 27 januari 2004 @ 13:34:
Een Vddq en Vreg mod wil wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
alle mods heb ik al

core doet 540 / mem doet 420/425

heb al lang scores boven de 8k hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

zeg bioblade heb je nou 2 van die revoltec's gemold? zodat je slangen er langs passen ? en maakt het veel uit als je ze open buigt want ik zou ze liever dicht laten .. als dat er dan een beejte uit ziet ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Maku schreef op 27 januari 2004 @ 14:44:
zeg bioblade heb je nou 2 van die revoltec's gemold? zodat je slangen er langs passen ? en maakt het veel uit als je ze open buigt want ik zou ze liever dicht laten .. als dat er dan een beejte uit ziet ..
Ik was ook genoodzaakt omdat te doen omdat idd de slangen in de weg zitten :( :P ;)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

Kan je die dingen soms alleen bij tweakstore halen ?? dat is namelijk 3.4 uur van me vandaan met de trein en om nou alleen die 2 dingen te bestellen en te verzenden voor ik weet niet hoe veel is ook weer zo iets ... ungh :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

Perfect systems is niet zo perfect als het gaat om levering .. de verzendkosten zijn net zo hoog als de dingen zelf .. en ik krijg nu niemand zo ver om ook wat te kopen zodat we de verzendkosten kunnen delen :( ps de maze 4 de dfi etc zijn besteld .. mischien pletter ik hier ook nog wel wat foto's daar van ... als geforce 666 ff langs wil komen met de digicam that is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
gaat zo nog een leuk topic worden ,

kan de naam beter veranderen in het extreme vga topic >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

Shit vandaag geen foto's want tweakstore is niet langs geweesd .. ze komen nu morgen avond langs ... mischien kan ik via me werk een webcam of digicam lenen ... ik zit de hele dag al te jubelen ... ps ik heb toch op het laatste moment maar die infinity genomen ipv de lanparty want die accesoires heb ik echt niet nodig dat dockje ook niet die 1000 mbit koop ik wel een keer los en die knopjes kan ik niet bij daar zit me rad voor in de weg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ok dan nu weer @ vga kaarten blijven eej ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

Digicam geregeld .. tweakstore is net langsgeweesd !!! .. lekker knutselen

*Update .. ik kap met knutselen ik heb alles net in elkaar ik heb filmpje geschoten met de digicam en een stel fotos gemaakt ... met de pelt op me voeding en 2x 12v papst op de evo haal ik -24 met de 80 watt ... helmaal los van elkaar alles dus geen belasting op de andere blokken ... morgen de pic's ff op het net zetten :)

[ Voor 105% gewijzigd door Maku op 30-01-2004 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
post ze maares + temp display , ben toch welles benieuwd want de mijne doet @ 12v toch echt niet meer als -8 onbelast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dus ook aan ut kijken voor een WC setje. Ik wilde eerst alleen mijn CPU koelen maar denk nu dat ik mijn Radeon ook wil gaan koelen. Mijn oog is gevallen op het Swiftech blokje incl. Pelt. Maar hoe zit het dan met de koeling van de cpu, het water wordt dan toch warm door de pelt en dan krijgt 1 van de 2 (cpu of vga) warm water. Ander probleem is dat op de site van Swiftech staat dat hij niet past op kaarten met een tv tuner.Ik heb een Hercules 9800SE aiw, past dat?Moet ik dan 2 radiators hebben?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 14:22 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste