[verzamel/discussie] Apple Topic

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.686 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:50

sjaakaq

It might get loud

Helaas, die surfspot 'werkt niet' samen met de universiteit Nijmegen....

Dan maar openoffice :|

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:02

Maximus

There is no substitute

leokennis schreef op 16 februari 2004 @ 15:43:

Heb je geen Appleworks bij je mac gekregen :?

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Heb je geen Appleworks bij je mac gekregen
Ik heb nog geen apple :7

maar die surfspot is een of andere groothandel oid die samenwerkt meet een aantal onderwijsinstellingen en goedkoop office aanbied. Maar ze werken niet samen met de Universiteit Nijmegen...en raad eens war ik heenga....

Maar openoffice werkt wél op de mac en gratis, vandaar.

O btw, heb nu een tooltje gedownload dat exposé nadoet op een PC om mijn mac style compyter nóg maccer te maken :P ), maar vinden de maccers hier dat niet ontzettend irritant?? Als je per ongeluk eens in een hoek van je scherm zit gelijk alle windows anders...

BTW check mijn Mac OS X wannabe desktop:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/00CW3MXC758/picserver.jpeg

[ Voor 16% gewijzigd door sjaakaq op 16-02-2004 17:05 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Ja, daarom heb ik dat ook uit gezet. Ik heb het gewoon op F9 t/m F11 staan en dat is voldoende voor mij. Ik gebruik het toch niet zo vaak nu ik Desktop Manager heb. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10-2024
leokennis schreef op 16 februari 2004 @ 16:53:
[...]O btw, heb nu een tooltje gedownload dat exposé nadoet op een PC om mijn mac style compyter nóg maccer te maken :P ), maar vinden de maccers hier dat niet ontzettend irritant?? Als je per ongeluk eens in een hoek van je scherm zit gelijk alle windows anders...
Nee, want als je nogmaals op de zelfde knop drukt staan alle vensters weer zoals ze stonden. Of is dat niet zo op de Wintel nep versie van Exposé?

[ Voor 24% gewijzigd door Slagroom op 16-02-2004 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
leokennis schreef op 16 februari 2004 @ 15:43:

Als surfspot niet werkt dan kan je het meestal nog altijd via de uni zelf doen. Hier in Delft kost het 25 euro bij de universiteitsshop. Nog steeds veel goedkoper dan de retail versie voor studenten.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Waar heb je die Expose toestand voor Windows vandaan ? Ben benieuwd hoe het werkt.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Hydraulik-Phunk schreef op 16 februari 2004 @ 17:28:
Waar heb je die Expose toestand voor Windows vandaan ? Ben benieuwd hoe het werkt.
:'( dat is jammer dat iemand dat maakt net zoals zo'n dock :(
kan je zowat heel OSx faken ja :(
moeten ze verboden maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Qorne schreef op 16 februari 2004 @ 17:44:
[...]

:'( dat is jammer dat iemand dat maakt net zoals zo'n dock :(
kan je zowat heel OSx faken ja :(
moeten ze verboden maken :P
je kan het faken tot dat je iets moet installen he Qorne ;)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 09:18:
klein vraagje tusse door ?

mijn situatie : ik werk op . een school , we hebben net 50 nieuwe emacs binnen gekregen. en moeten nog in os 9.2.2 werken omdat quark express nog nix garandeerd op panther.

weet iemand hier waarom bij de nieuwste revisie emac's
er geen OS. 9.2 op kan ?
Ik begrijp ook wel dat alles met panter uit geleverd wordt.
maar toch ....
we tot nu hebben geprobeerd hebben om nu de image er op te zetten

*via os 9.2 cdtje te booten "helaas, dit kan niet "
*via de netboot van onze mac server
*via firewire de disk van een andere emac er bij te hangen bij means of firewire(opstarten en T ingedrukt houden)

EN op geen van deze wijzen wil een emac het os pakken .. alleen als er een OS X of hoger in zit.
nu hebben we een jongen van mac laten langs komen, die wist zich ook geen raad
iemand anders die hier mee te maken heeft ? oplossing heeft ?

Support mac dus helemaal geen OS. 9 of ouder op haar nieuwe computers ? .
op de site van mac kon ik nix vinden over dit.
Er is wel een versie 6.1 van quark uit die wel Panther ondersteuning heeft. Kijk maar ff op de site van QuarkXPress. Op een nieuwe Mac is het niet meer mogelijk om er een echte (geen Classic onder X dus) OS 9 versie op te zetten. Dit heeft te maken met de vernieuwde firmware waardoor dit niet meer mogelijk is. Gewoon 10.3.2 erop met Quark 6.1 en gaan met die banaan euuuhhh.. ..appel ;)

@Leokennis: Hoe heet dat progje waarmee je de tv zenders laat zien

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 18:53:
[...]

Er is wel een versie 6.1 van quark uit die wel Panther ondersteuning heeft
ja die werkt hier ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
leokennis schreef op 16 februari 2004 @ 16:53:
[...]
Ik heb nog geen apple :7

maar die surfspot is een of andere groothandel oid die samenwerkt meet een aantal onderwijsinstellingen en goedkoop office aanbied. Maar ze werken niet samen met de Universiteit Nijmegen...en raad eens war ik heenga....

Maar openoffice werkt wél op de mac en gratis, vandaar.

O btw, heb nu een tooltje gedownload dat exposé nadoet op een PC om mijn mac style compyter nóg maccer te maken :P ), maar vinden de maccers hier dat niet ontzettend irritant?? Als je per ongeluk eens in een hoek van je scherm zit gelijk alle windows anders...

BTW check mijn Mac OS X wannabe desktop:
[afbeelding]
Is het met die windoos expose mogelijk om het volgende draaiend te hebben zonder dat de comp daar moeite mee heeft?
mail,2 internet vensters, dvd aan het kijken, 3 chat vensters, Photoshop, director, word, iTunes en 2 windoos vensters.
:S zoveel shit had ik vanmiddag aan staan. Ik verbaasde mezelf wel even toen ik per ongeluk met m'n muis in een hotcorner kwam. Ook even een kijkje genomen met activity monitor en daar had m'n bakkie totaal geen problmen mee. Panther is toopie :)

Van dat Apple PDA verhaal op frontpage geloof ik niet echt veel maar ik hoop het wel.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Alpha-sphere schreef op 16 februari 2004 @ 19:52:
[...]

Is het met die windoos expose mogelijk om het volgende draaiend te hebben zonder dat de comp daar moeite mee heeft?
mail,2 internet vensters, dvd aan het kijken, 3 chat vensters, Photoshop, director, word, iTunes en 2 windoos vensters.
Ja hoor, op mijn AMD Athlon 64 systeempje draait het zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Op mijn iBook G3 800 kan ik ook heel veel draaien, maar zodra ik hoge resolutie DivX bekijk is het snel afgelopen. Dan loopt de processor belasting al gauw naar 80%-100%. Denk dat het ontbreken van Altivec een grote boosdoener is. De G4 800 kan het allemaal prima aan.

Maar tegelijk Photoshop, Dreamweaver, iTunes, Safari, mail + wat achtergrondprogrammatjes is geen probleem voor mijn iBook met 384 MB geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dolby schreef op 16 februari 2004 @ 20:13:
[...]

Ja hoor, op mijn AMD Athlon 64 systeempje draait het zonder problemen.
Met soepele strakke animaties? Ik heb een 2,8 Ghz P4 met Radeon 9700 en die trekt het voor geen meter. Hak hak hak, pas met de animaties uit werkt het een beetje...
Of hebben ze een nieuwe versie uitgebracht die veel beter draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

http://www.aqua-soft.org/board/index.php?showtopic=5032

(ff registereren wat 10 sec. kost)
@Leokennis: Hoe heet dat progje waarmee je de tv zenders laat zien
Samurize, kijk op http://www.samurize.com

O BTW, met mijn wannabe mac-XP wil ik niet zeggen: 'whaha mac looks maar superieure Windows XP techniek' maar 'Had ik maar een mac want die veel mooier, beter en vetter' ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Met 10 divx films draaiend in Quicktime werkt Expose ook nog prima bij mij, da's toch wel iedere keer weer "WOW!" voor buitenstaanders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hydraulik-Phunk schreef op 16 februari 2004 @ 22:35:
Met 10 divx films draaiend in Quicktime werkt Expose ook nog prima bij mij, da's toch wel iedere keer weer "WOW!" voor buitenstaanders :P
FF proberen. Intussen nog een leuke tip (weet niet of jullie deze al kenden):

• Open een terminal en typ daarin: 'killall Dock' (druk nog niet op enter!)
• Open vervolgens een safari venster en klik terwijl je shift vasthoudt op het minimize knopje (zodat het langzaam gaat)
• Klik nu snel op het Terminal-venster en druk enter

Het resultaat verklap ik nog even niet :) Hint: hij werkt nog gewoon volledig alleen de muisklikken komen anders aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ook nog leuk in combinatie met bovenstaande tip: Met opt-shift-minimize minimaliseer je alle windows van een applicatie.. doe dat maar eens met wat quicktime filmpjes :)

Je krijgt trouwens een mooier effect als je de Dock aan een zijkant van je beeld zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Hydraulik-Phunk schreef op 16 februari 2004 @ 22:35:
LOL 10 divx draaiend en dan F9 doen met shift ingedrukt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Of een heleboel Safari vensters openen, Appeltje-Q doen en snel op de Exposeknop drukken terwijl Safari afsluit, een heleboel keuze uit heel veel lege vensters :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

haha,

weten jullie nu al een site met nieuwe genie effects? of minimaliseer effects.
want er zouden toch wel meer zijn als die 2 die er nu zijn? je kan er nog 1 toevoegen via de terminal maar dat is maar 1tje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Qorne schreef op 17 februari 2004 @ 09:01:
haha,

weten jullie nu al een site met nieuwe genie effects? of minimaliseer effects.
want er zouden toch wel meer zijn als die 2 die er nu zijn? je kan er nog 1 toevoegen via de terminal maar dat is maar 1tje ;)
Ja maar die zit al wel standaard in OS X. Die dingen kun je niet zomaar zelf maken lijkt me, die zitten immers in de programmacode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Wie maakt er eigenlijk gebruik van de expose blob? Lijkt mij eigenlijk nogal onhandig omdat dat blob geval de hele tijd in je scherm zit. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

wat is blob :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Dit is de Expose blob. Dat blauwe ding naast iTunes. Als je er op klikt dan treed de Applicatie Expose op. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.macosxhints.com/images/103_wvous.jpg

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Laatst online: 21:36
Ben vanmiddag naar de MacHouse in Woerden geweest, met het plan een iBook 12" mee terug te nemen. Ik ben iig blij dat ik hem niet online heb besteld, want hij viel me eigenlijk echt tegen. Een ontzettend plastic look, en toch al iets groter dan verwacht. Daarna ben ik -stom- eens verder gaan kijken, en kwam toch de PowerBook tegen. Ja, de 12" versie is echt een stuk mooier dan een iBook...

Ik twijfel nu nog tussen een (voor mij vrij dure...) PowerBook, of toch weer een wat goedkopere wintel laptop (Asus S5200 in dat geval, ook lekker klein). Het is jammer dat de PowerBookjes zo'n stuk duurder zijn dan de iBooks, omdat er bij de 12" versie gewoon weinig verschil in zit voor die € 500,- die ze meer kosten. Want behalve integrated BlueTooth, 10gb meer HDD en 200mhz meer G4 heb ik nog niet gevonden. En ik ben gewoon bang dat het hele Apple platvorm misschien toch niet helemaal bevalt, en dan zit ik met een PowerBook van € 2000 :/

Daarom heb ik nog een paar vraagjes over de software op het apple platvorm. In -ik dacht- de vorige thread heb ik gelezen dat enkele mac-bezitters getest hebben of VirtualPC icm w2k of wxp een beetje Access kan draaien. Aangezien ik komend jaar een andere studie ga doen zou het niet verkeerd zijn als WinXP als laatste redmiddel nog een beetje soepeltjes programma's als Outlook of Access kan draaien. Zou dit lukken met G4 1ghz en 512mb?

En ik zoek eigenlijk ook iets als vervanging van Office 2004 voor Windows. Nu komt Office X wel een stukje in de buurt natuurlijk, maar alleen Word/Excel/Powerpoint zijn echte vervangers. Access, Project, Visio, Frontpage (:X) ontbreekt, en wat Outlook betreft twijfel ik. Is Entourage een volledig compatible vervanger met Outlook, zodat ook afspraken enzo gesynchroniseerd kunnen worden, of is het een compleet ander pakket?

Wel respect voor die Apple dudes, de behuizing van het LCD-scherm is zooo ontzettend dun, maar toch zo ontzettend stevig :9~ Hoe is het mogelijk? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Rickbv schreef op 17 februari 2004 @ 20:17:
Ben vanmiddag naar de MacHouse in Woerden geweest, met het plan een iBook 12" mee terug te nemen. Ik ben iig blij dat ik hem niet online heb besteld, want hij viel me eigenlijk echt tegen. Een ontzettend plastic look, en toch al iets groter dan verwacht. Daarna ben ik -stom- eens verder gaan kijken, en kwam toch de PowerBook tegen. Ja, de 12" versie is echt een stuk mooier dan een iBook...
Hmm, die hebben de iBook dus wel gewoon in hun showroom?
Afgelopen vrijdag naar Staffhorst in Utrecht geweest, en die hadden 'm niet staan (slecht leverbaar volgens hun :?), alleen wat iMac's en een 17" PowerBook.
Was van plan morgen richting Woerden te gaan, iBook kijken :+

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
blackd schreef op 17 februari 2004 @ 20:28:
[...]

Hmm, die hebben de iBook dus wel gewoon in hun showroom?
Afgelopen vrijdag naar Staffhorst in Utrecht geweest, en die hadden 'm niet staan (slecht leverbaar volgens hun :?), alleen wat iMac's en een 17" PowerBook.
Was van plan morgen richting Woerden te gaan, iBook kijken :+
Jahoor, ze hebben iBook 12" en 14", met daarbij PowerBook 12" en 17". Geen 15" PB dus. Ben benieuwd wat jij ervan gaat vinden, ik vond hem echt tegenvallen namelijk. Toch een beetje een damesuiterlijk :P

edit:
Over levertijden heb ik niets gehoord overigens

[ Voor 16% gewijzigd door Rickbv op 17-02-2004 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Rickbv schreef op 17 februari 2004 @ 20:31:
[...]

Jahoor, ze hebben iBook 12" en 14", met daarbij PowerBook 12" en 17". Geen 15" PB dus. Ben benieuwd wat jij ervan gaat vinden, ik vond hem echt tegenvallen namelijk. Toch een beetje een damesuiterlijk :P

edit:
Toen de iBook nog zilvere accenten had was ie veel mooier, ik vind die witte look ook niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Rickbv schreef op 17 februari 2004 @ 20:31:
Nou ik zou sowieso kijken voor een portable laptop, een 15" is dan nog wel te doen, maar ik zou liever voor een 12" gaan. 17" is dus helemaal geen optie, zeker niet als je ook nog de financiele kant bekijkt 8)7

Dus zo erg is het niet dat de 15" er niet is.
edit:
Ik kreeg te horen dat het 3 weken kon duren, met een model aangepast op mijn wensen, bij Staffhorst.
Het is jammer dat de PowerBookjes zo'n stuk duurder zijn dan de iBooks, omdat er bij de 12" versie gewoon weinig verschil in zit voor die € 500,- die ze meer kosten. Want behalve integrated BlueTooth, 10gb meer HDD en 200mhz meer G4 heb ik nog niet gevonden.
De cache size van een PB is 2x zo groot (512 ipv 256) ivm een iBook. Daarnaast heeft de PB een andere videokaart, standaard miniDVI uitgang en de mogelijkheid tot superdrive op de 12" modellen. En er zullen nog wel een paar kleine dingen zijn die ik over het hoofd heb gezien..

Maar voor mij is een PB erg aan de prijs.

[ Voor 9% gewijzigd door blackd op 17-02-2004 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Een PowerBook heeft ook een snellere bus dan een iBook. Maar dat verschil is ook nog miniem eigenlijk. Al met al is de PowerBook toch wel lekkerder om op te werken en voelt en ziet het allemaal wat beter. Wij, Apple Centre Den Haag, hebben ze ook allebei in de showroom staan te zamen met een 15" en 17" PB. Alle iMac's, een G5 en een eMac plus nog wat rand apparatuur en een iPod plus iSkin om uit te proberen.

Wij kunnen btw wel iBook's en PowerBook's uit voorraad leveren. Alleen als je een grotere HD wilt en ook bijvoorbeeld meer pre-installed geheugen (het geheugen waar je als 'gebruiker' niet bij kan) en een bleutooth optie kan het allemaal wat langer duren omdat wij dat model dan moeten bestellen en Apple dat voor jou moet inbouwen.
Daarom heb ik nog een paar vraagjes over de software op het apple platvorm. In -ik dacht- de vorige thread heb ik gelezen dat enkele mac-bezitters getest hebben of VirtualPC icm w2k of wxp een beetje Access kan draaien. Aangezien ik komend jaar een andere studie ga doen zou het niet verkeerd zijn als WinXP als laatste redmiddel nog een beetje soepeltjes programma's als Outlook of Access kan draaien. Zou dit lukken met G4 1ghz en 512mb?

En ik zoek eigenlijk ook iets als vervanging van Office 2004 voor Windows. Nu komt Office X wel een stukje in de buurt natuurlijk, maar alleen Word/Excel/Powerpoint zijn echte vervangers. Access, Project, Visio, Frontpage (:X) ontbreekt, en wat Outlook betreft twijfel ik. Is Entourage een volledig compatible vervanger met Outlook, zodat ook afspraken enzo gesynchroniseerd kunnen worden, of is het een compleet ander pakket?
Voor Microsoft Office zou ik zelf eigenlijk nog even wachten tenzij je het echt nodig hebt want MS heeft al aangekondigd dat Office 2004 voor de Mac ook Project zou bevatten en nog wat zeer geliefde dingen. Was een tijdje terug op MacRumors. Het was geen rumor maar een aankondiging van MS zelf. ;)

[edit]
MS Press release van Office 2004

[ Voor 43% gewijzigd door Sage op 17-02-2004 21:32 ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Sage schreef op 17 februari 2004 @ 21:13:
Een PowerBook heeft ook een snellere bus dan een iBook.
Dat snap ik even niet, ik meende op de site van Apple te lezen dat beide een systeembus van 133 Mhz hebben?
Maar dat verschil is ook nog miniem eigenlijk. Al met al is de PowerBook toch wel lekkerder om op te werken en voelt en ziet het allemaal wat beter.
Maar of dat nou E 500 rechtvaardigt... meer dan 1000 oude Hollandse guldens?
Edit: Zal even een fatsoenlijke prijsvergelijking maken, moment.

Prijsvergelijking:
Powerbook 12" G4 1Ghz, 256 (1x SODIMM, upgraden dus nog mogelijk), 40 GB schijf, Airport E., BT. Met onderwijskorting: 1859 E
iBook 12", G4 800 Mhz, 256 (2x SODIMM, 1x SODIMM overbodig), 40 GB schijf, Airport E., BT. Met onderwijskorting: 1311 E
Das dus ruim 500 euro ja :P

Nou, ik wacht het bezoekje aan Woerden wel even af. Ik weet in ieder geval dat Mac OS X een periode wennen zal zijn. Maar opzich moet ik daar wel mee uit de voeten kunnen. Voor iemand die twijfelt, lees ook eens http://www.xvsxp.com door (al vaker genoemd in dit topic geloof ik).

[ Voor 40% gewijzigd door blackd op 17-02-2004 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
blackd schreef op 17 februari 2004 @ 21:20:
[...]

Dat snap ik even niet, ik meende op de site van Apple te lezen dat beide een systeembus van 133 Mhz hebben?
Klopt, ik heb me vergist. Stamt nog van de iBook G3 denk ik. Ik weet niet waar ik het vandaag haal... :?

MS Office 2004 omdat je zo snel was met posten. :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Waarvoor zitten die knopjes ook zo dicht bij elkaar.... :P

[ Voor 87% gewijzigd door Sage op 17-02-2004 21:30 ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Sage schreef op 17 februari 2004 @ 21:13:
[...]
Voor Microsoft Office zou ik zelf eigenlijk nog even wachten tenzij je het echt nodig hebt want MS heeft al aangekondigd dat Office 2004 voor de Mac ook Project zou bevatten en nog wat zeer geliefde dingen. Was een tijdje terug op MacRumors. Het was geen rumor maar een aankondiging van MS zelf. ;)
Dat is goed nieuws :) Als Office als volwaardig pakket voor de Mac uit zou komen dan komt de overstap een stuk dichterbij natuurlijk. Even afwachten nog dus :)

edit: "Microsoft Office 2004 for Mac Standard Edition. This includes Word 2004, Excel 2004, PowerPoint 2004, Entourage 2004 and MSN® Messenger Version 4.0. " Er zijn dus helaas geen pakketten toegevoegd, behalve MSN misschien?
blackd schreef op 17 februari 2004 @ 21:20:
[...]

Maar of dat nou E 500 rechtvaardigt... meer dan 1000 oude Hollandse guldens?
Edit: Zal even een fatsoenlijke prijsvergelijking maken, moment.

Nou, ik wacht het bezoekje aan Woerden wel even af. Ik weet in ieder geval dat Mac OS X een periode wennen zal zijn. Maar opzich moet ik daar wel mee uit de voeten kunnen. Voor iemand die twijfelt, lees ook eens http://www.xvsxp.com door (al vaker genoemd in dit topic geloof ik).
Die 500euro vond ik op het eerste gezicht ook nogal veel ja. Het is voornamelijk de processor (en snelheden/uitbreidingen daaromheen) die extra zijn. Opzich is het jammer dat ze alle mooie extra's er bij de 12" PB weer uitgesloopt hebben; verlicht toetsenbord, gigabit, standaard wifi, sneller geheugen. Als dat erbij had gezeten was het prijsverschil met de iBook nog enigzins te overdenken, nu is 500euro meer in vergelijking met de iBook gewoon niet in evenwicht.

Verder denk ik dat je net als mij toch terug komt met het idee dat de PB wel duurder is, maar toch ook wel een heel stuk mooier. Want toen ik de iBook bekeek, kon ik eigenlijk m'n ogen al niet af houden van de PB...

[ Voor 7% gewijzigd door Rickbv op 17-02-2004 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ssst, ik wil ook een iBook, straks ga ik oko nog aan de PBook :+

Het design van de oude iBook vind ik trouwens beter dan de nieuwe, het matte kunststof wordt een stuk sneller smerig ook volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Hydraulik-Phunk schreef op 17 februari 2004 @ 21:55:
Het design van de oude iBook vind ik trouwens beter dan de nieuwe, het matte kunststof wordt een stuk sneller smerig ook volgens mij..
Daar heb ik idd meer mensen over gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

ff een vraagje mbt mijn eventuele toekomstige mac:

een iMac valt toch wel redelijk af; vrij duur en je betaalt volgens mij vooral voor het :9~ uiterlijk.

Dan blijven over: iBook, powerBook, eMac en powerMac. Wat kunnen jullie me het beste aanraden voor +/- €1200,- max?? Het moet dus office, internet en photoshop een beetje fatsoenlijk draaien. En uiteraard met de nieuwste mac os.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
leokennis schreef op 17 februari 2004 @ 21:59:
Dan blijven over: iBook, powerBook, eMac en powerMac. Wat kunnen jullie me het beste aanraden voor +/- €1200,- max?? Het moet dus office, internet en photoshop een beetje fatsoenlijk draaien. En uiteraard met de nieuwste mac os.
een PB voor 1200 E? Nee nieuw begint de PB vanaf 1900.
PowerMac begint vanaf de 1400, en dan heb je er nog geen monitor bij.

Als je dus iets compleets en nieuws wilt, zit je vast aan een iBook of een eMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

hmm die eMac is best goedkoop..maar..is t ook iets?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 08:44
leokennis schreef op 17 februari 2004 @ 22:27:
hmm die eMac is best goedkoop..maar..is t ook iets?
De eMac is de low-budget Mac, dus verwacht er niet teveel van. Maar als je er 1 gig ram in stop, draait hij alles netjes hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Mijn conclusie tot nu toe is dus wel dat je nogsteeds met access een vpc nodig bent.
Dit zal ik dan erbij moeten kopen.

* Maximus heeft zijn zinnen gezet op een PowerBook 15" met 512 ddr [2sodimm]. Dan de versie met DVD/CD-RW. Want die andere is gewoon te duur.

en ik snap ook al wel waarom je VPC6 niet meer kon bestellen via de applestore:
quote: MS Office 2004 aankondiging
Introducing Virtual PC for Mac Version 7

Mac users who need a bridge to the Windows world can benefit from Microsoft Virtual PC for Mac Version 7. It provides access to Windows-only software, networks and devices -- without users having to leave their Macs. Virtual PC for Mac Version 7 with Windows XP Professional will ship for the first time as part of Office 2004 for Mac Professional Edition and as a stand-alone product in the first half of 2004. Virtual PC 7 will be available with other guest operating systems a few months after this debut. Customers can look forward to key enhancements over the current version 6.1, including performance and usability improvements, as well as compatibility with the Macintosh G5.
Dus nu ook G5 compatible

[ Voor 63% gewijzigd door Maximus op 17-02-2004 22:49 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ik ging eigenlijk ook voor een iBook kijken (een G3 toen wel nog), maar ben uiteindelijk toch voor de Powerbook gegaan. Natuurlijk was het verschil toen wel groter, maar ook nu is het nog het verschil waard. Ik bedoel 20% meer processorsnelheid en hij is dunner, mooier, beter toetsenbord (zonder schroefjes tussen de F-toetsen!) en met DVI-output (alhoewel de meeste mensen dat niet nodoig hebben).

Maarja of het het extra geld waard is? Geen idee, ik vond van wel, maarja echt heel erg bewust met geld omgaan heb ik nog nooit gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Bigs schreef op 17 februari 2004 @ 22:57:
Ik ging eigenlijk ook voor een iBook kijken (een G3 toen wel nog), maar ben uiteindelijk toch voor de Powerbook gegaan. Natuurlijk was het verschil toen wel groter, maar ook nu is het nog het verschil waard. Ik bedoel 20% meer processorsnelheid en hij is dunner, mooier, beter toetsenbord (zonder schroefjes tussen de F-toetsen!) en met DVI-output (alhoewel de meeste mensen dat niet nodoig hebben).

Maarja of het het extra geld waard is? Geen idee, ik vond van wel, maarja echt heel erg bewust met geld omgaan heb ik nog nooit gedaan :)
hehe nee ok, maar ik kan wel snappen wat rickbv zegt, hier zat ik namelijk ook erg mee. Van: bevalt het me wel?, Vind ik het echt wel makkelijk?, Wil ik echt wel een PowerBook / iBook? Misschien dat ik binnenkort bij Qorne langsga zodat ik es achter een apple kan zitten en echt kan ervaren of het iets voor me is. Daarna zou ik pas overwegen om echt een te kopen. En die 2500 euro voor een powerbook is gewoon wel bijna 6000 gulden :X

En inderdaad ik zou die DVI-Output niet gebruiken :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:32

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Beste mac-gebruikers,

De religie die Apple heet heeft er weer een lid bij. Ondanks dat alle mensen om hem heen problemen hebben met hun powerbooks, de g3 ibooks bij duizenden worden geretourneerd, heb ik toch willens en wetens besloten om mijn geld in een 12" ibook te steken.

Inclusief 512 extra geheugen en airport.

De rede waarom ik voor de ibook heb gekozen: de goedkoopste notebook van apple en tevens de kleinste die je voor die prijs kunt krijgen. Geld speelt een rol als "arme" student.

Wat mij ook erg bevalt is het feit dat de ibook middels de dual display hack mijn 22" als primair scherm kan aansturen. Erg fijn. Maar vooral dat hij zo lekker klein is, is wat mij tevreden stemt.

Nu moet ik natuurlijk mijn aankoop goedpraten, maar ik ben van mening dat de 12" ibook eigenlijk meer waard voor zijn geld is dan de 12" pb. Ik betwijfel of de extra's van de powerbook de meerprijs rechtvaardigt. Maar dat is een persoonlijke keuze.

Hier nog een picje:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/nan1/ibook.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

ik vind de iBook 12" wel erg mooi. maar vind de PB serie misschien nog wel mooier....
ik heb de 12" van een vriend van me al meerdere keren vast gehad en hij is ZEKER wel zeeeer sterk!
wat ik misschien iest minder vind is:
• schroefje op toetsenbord tussen de F toetsen
• diverse schroefjes aan de zeikant van het scherm. had van mij wel iets meer worden weggewerkt.
• misschien is de boven kant wel erg kras gevoelig... maar weet ik niet zeker.......!
• res is misschien wel wat laag...

Niet dat ik het nu een kloten ding vind! ik ga hem waarschijnlijk aanschaffen! :D
of een PB12" nog even kijken wat ik ga doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Bigs schreef op 17 februari 2004 @ 22:57:
Het is natuurlijk wel zo dat de combinatie van dubbele cache, 200 Mhz hogere kloksnelheid, de mogelijkheid tot dubbel zoveel RAM leidt tot hogere prestaties en dus een langere levensduur. Dat betekent dat de investering op jaarbasis wellicht lager is, dat ligt dan aan de levensduur van de iBook vs PowerBook. Dan is de PB misschien interessanter.

Ik hou in ieder geval beide opties open, en ik ga morgen op m'n gemak eens achter een iBook en PowerBook zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Ik ben nu ook al een tijdje aan het denken aan een iBook 12". Het is vooral omdat ze lekker klein zijn, lang met de accu doen en er erg goed uit zien!!! :~ Een PB is gelijk al erg duur..

"Luie mensen worden ook moe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
blackd schreef op 18 februari 2004 @ 00:14:
[...]

Het is natuurlijk wel zo dat de combinatie van dubbele cache, 200 Mhz hogere kloksnelheid, de mogelijkheid tot dubbel zoveel RAM leidt tot hogere prestaties en dus een langere levensduur. Dat betekent dat de investering op jaarbasis wellicht lager is, dat ligt dan aan de levensduur van de iBook vs PowerBook. Dan is de PB misschien interessanter.

Ik hou in ieder geval beide opties open, en ik ga morgen op m'n gemak eens achter een iBook en PowerBook zitten. :)
Hmm, dat van die dubbele cache wist ik niet, dat maakt het op zich ook wel interessant natuurlijk. Ik gebruik mijn laptop eigenlijk als primaire computer en dan is die 200MHz extra zeker wel welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Bigs schreef op 18 februari 2004 @ 09:12:
[...]

Hmm, dat van die dubbele cache wist ik niet, dat maakt het op zich ook wel interessant natuurlijk. Ik gebruik mijn laptop eigenlijk als primaire computer en dan is die 200MHz extra zeker wel welkom.
Ja daar zit natuurlijk wel wat in, maar of het echt al dat geld waard is? Ik ga tegen die tijd eens kijken wat de prijzen zijn, en wat ik kan betalen.
(Ik vind die PB nl. ook erg mooi!)

Toch zit ik er een klein beetje over in of ik wel goed uit de voeten kan. Ik moet voor school namelijk veel programmeren en schakelingen maken. Voor windows zijn hier enorm veel programma's voor te vinden, alleen is Mac Os nog wel geschikt?

Laat ik ook maar eens een keer naar Woerden gaan. Ik wil namelijk zelf eens uitproberen hoe het werkt op een Mac. Ik ken namelijk verder niemand die een mac heeft waar ik het kan proberen.

"Luie mensen worden ook moe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Pindkaas schreef op 18 februari 2004 @ 10:18:
Toch zit ik er een klein beetje over in of ik wel goed uit de voeten kan. Ik moet voor school namelijk veel programmeren en schakelingen maken. Voor windows zijn hier enorm veel programma's voor te vinden, alleen is Mac Os nog wel geschikt?
Heb je een idee wat voor programmatuur je zou moeten gebruiken? Kijk eens in de Product Guide (http://guide.apple.com/ussoftware.lasso) of daar wat zit wat je misschien kan (en mag?) gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Nu zit ik te twijfelen:
de eMac valt af, te weinig voor het geld en photoshop :X

Dus nu is de keuze:
-iBook 12": klein, mobiel enz.
-Windows XP PC met 2Ghz, 512MbRam en Radeon 9600pro en 17"CRT monitor

Tja...wat lijkt jullie voor een student de beste keuze? En, hoelang doet een ibook met zijn accu?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

leokennis schreef op 18 februari 2004 @ 11:00:
Nu zit ik te twijfelen:

Dus nu is de keuze:

Tja...wat lijkt jullie voor een student de beste keuze? En, hoelang doet een ibook met zijn accu?
die iBook is zeer goed, een ibook doet het zeeer lang op de accu!

en ik zie niet in waarom de eMac niet goed is? ding is PERFECT voor Photoshop.
en hij is helemaal niet duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Nu zit ik te twijfelen:

Dus nu is de keuze:

iBook, iBook, iBook!

Ben zelf ook student en zeer content met mijn iBook. Mijn iBook doet zo'n 5 uur met z'n batterij als ik browse enzo. Filmpje kijken gaat'ie 3:30 mee, programmeren e.d. tegen de 4 uur.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Ja OK maar voor evenveel geld is die windows XP PC natuurlijk veel meer alleen niet mobiel...of is mac Os X zoooo goed dat je sowieso altijd een mac boven een PC moet verkiezen??

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

leokennis schreef op 18 februari 2004 @ 11:15:
Ja OK maar voor evenveel geld is die windows XP PC natuurlijk veel meer alleen niet mobiel...of is mac Os X zoooo goed dat je sowieso altijd een mac boven een PC moet verkiezen??
Mac OS X is inderdaad zoooooooooooo goed. Bovendien zit er 640 MB RAM in mijn iBook en heb ik er thuis een 17" TFT aan hangen. Dus voor mij is het beter dan bovenstaande PC. Ik speel toch geen spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Ik vind jouw vergelijkingen niet zo goed eigenlijk ;)

Je vergelijkt een notebook met een desktop (in dit geval een pc), dat is opzich al niet fair. Natuurlijk heeft een PC altijd betere specs dan.

Waarom niet gewoon een iMac? Is misschien wel iets duurder, maar heb je wel LCD ipv CRT monitor, ook een voordeel lijkt mij. Daarnaast is de iMac een stuk compacter dan PC + CRT, iets dat misschien ook een voordeel kan zijn voor een student.

Mocht je overigens een notebook van apple nemen, bedenk dan wel eerst of je wel dagenlang serieus op een 12" scherm wilt werken. Opzich zou in dat geval een externe monitor ook geen overbodige luxe zijn dacht ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:18
ik zou ook voor de iBook gaan, ik koop denk ik alleen nog maar laptops van nu af aan. Scheelt me veel ruimte in huis ook.. :)

met een extra TFT scherm voor thuis lijkt het me helemaal ideaal!! ( en dan een iCurve + USB muis + keyboar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Nu zit ik te twijfelen:

Dus nu is de keuze:

Voor een student? leuke windows bak nemen, vaak kun je goedkoop licenties krijgen via je onderwijsinstelling.
Het consumenten gedeelte bij Apple is op dit moment beetje matig, muv iBook 800.
eMac,iMac bieden idd te weinig. Misschien komen er snel upgrades.
Op dit moment heeft bijv MyCom een leuke actie met een AMD64 + dvd brander 999euro, AMD64 kan ik je aanraden, heb ik ook.
Succes met je keuze
Ligt eraan wat je met een systeem wilt gaan doen, beide OS platforms hebben hun voor en nadelen.

[ Voor 20% gewijzigd door dolby op 18-02-2004 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

markclausing schreef op 18 februari 2004 @ 11:28:

met een extra TFT scherm voor thuis lijkt het me helemaal ideaal!! ( en dan een iCurve + USB muis + keyboar)
Zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/20088/thumb.jpg

;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

dolby schreef op 18 februari 2004 @ 11:31:
[...]

Voor een student? leuke windows bak nemen, vaak kun je goedkoop licenties krijgen via je onderwijsinstelling.
Het consumenten gedeelte bij Apple is op dit moment beetje matig, muv iBook 800.
eMac,iMac bieden idd te weinig. Misschien komen er snel upgrades.
Op dit moment heeft bijv MyCom een leuke actie met een AMD64 + dvd brander 999euro, AMD64 kan ik je aanraden, heb ik ook.
Succes met je keuze

[...]

Ligt eraan wat je met een systeem wilt gaan doen, beide OS platforms hebben hun voor en nadelen.
Je kan idd kiezen voor een onstabiel Windows systeem, waarbij je bij een nieuwe installatie meer als 50updates moet downloaden (gister nog ondervonden)
en een systeem die zijn geheugen niet goed gebruikt.

oke het is misschien wat negative over windows. maar Apple werkt vind ik fijner, ik geloofde het ook nooit! ik had nog NOOIT op een mac gewerkt en heb gewoon de stap genomen. en nog geen seconden spijt van gehad.

een eMac is goed hoor, op school photoshoppen ze er ook mee enz. werkt gewoon goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor maar ik heb nooit problemen onder Windows zolang je maar XP gebruikt. Dat de mac fijn werkt klopt maar onnodig bashen op Windows hoeft ook niet. Ik kan ook zat nadelen van MacOSX noemen, ook al is het mijn OS met de meeste voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Qorne schreef op 18 februari 2004 @ 12:47:
[...]

Je kan idd kiezen voor een onstabiel Windows systeem, waarbij je bij een nieuwe installatie meer als 50updates moet downloaden (gister nog ondervonden)
en een systeem die zijn geheugen niet goed gebruikt.

oke het is misschien wat negative over windows. maar Apple werkt vind ik fijner, ik geloofde het ook nooit! ik had nog NOOIT op een mac gewerkt en heb gewoon de stap genomen. en nog geen seconden spijt van gehad.

een eMac is goed hoor, op school photoshoppen ze er ook mee enz. werkt gewoon goed!
Als ik nu Panther installeer vanaf CD moet ik updaten hoor en Windows is niet per definitie instabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
dolby schreef op 18 februari 2004 @ 11:31:
Ik kan via surfspot anders gewoon aan een Office v X, SPSS en ik dacht ook filemaker enzo licentie komen voor de Mac. Dus dat hoeft geen argument te zijn. Hang er natuurlijk vanaf of je onderwijsinstelling samenwerkt met surfspot en welke afspraken zij hebben gemaakt.

* blackd gaat zo naar Woerden, iBook vs PowerBook war >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Een eMac is trouwens een hele fatsoenlijke computer voor zijn geld hoor. Eigenlijk is het meer de opvolger van de oude iMac dan de huidige.
de 'e' in eMac staat voor Educational, en veel scholen (GL Zwolle waar ik zit o.a.) gebruiken 'm voor Photoshop e.d. (Er staan trouwens nog veel meer nieuwe iMacs bij ons ;) :9

Hij heeft dezelfde cpu als de iMac (PPC 7455), alleen is de bussnelheid 133 mhz, tegenover 166 van de iMac. Ook het geheugen werkt op 133 mhz itt de iMac die op 333 mhz werkt.

Wat wel een voordeel is is de resolutie va 1280*960, dit is toch iets beter dan de 1024/1440/1680 van de respectievelijk 15", 17" en 20" iMac.

Bij Machouse hebben ze nog een paar goedkope eMacs staan, kijk even onder de iMacs.

Voor 688,24 ex btw heb je een 1ghz, zonder brander weliswaar, daar betaal je een dikke 60 euro meer voor. Vergeleken met een 2 ghz XP machine wist ik het wel..
Mhz'en vergelijken wil niet, ik zeg het nu voor de zoveelste keer in dit topic maar mijn 1.25ghz G4 voelt een stuk soepeler dan mijn XP2000+. Kijk ook even de filmpjes een paar pagina's terug.

Verder is OS X het fijnste systeem waar je je momenteel mee kan verwennen, al is dit ook een stukje persoonlijke voorkeur. Zorg iig voor >512 mb geheugen hoe dan ook, anders kan het zeker ook tegenvallen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 18-02-2004 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Windows XP kan wel stabiel zijn, maar niet als je tig software er op installeert enz.
collega van mij heeft een 3ghz met 1gig ram serial ata enz enz enz super duur ding.
en hij is niet echt stabiel zegt die.
en bij Panther moet je ook updates downloaden! maar geen 45critical updates!!!!! en dan nog 20 kleine updates.
daar schrok ik wel van. laatst was ik bij een klant had daar voor hem windows xp geinstalleerd.
toen moest ik via een modem verbinding dus al die updates downloaden :| daar was de klant niet zo blij mee! maar genoeg anti windows ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 12:50:
Sorry hoor maar ik heb nooit problemen onder Windows zolang je maar XP gebruikt. Dat de mac fijn werkt klopt maar onnodig bashen op Windows hoeft ook niet. Ik kan ook zat nadelen van MacOSX noemen, ook al is het mijn OS met de meeste voorkeur.
idd, zoals ik al zei, beide OS platforms hebben hun voor en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Waarom niet gewoon een iMac? Is misschien wel iets duurder, maar heb je wel LCD ipv CRT monitor, ook een voordeel lijkt mij. Daarnaast is de iMac een stuk compacter dan PC + CRT, iets dat misschien ook een voordeel kan zijn voor een student.
idd een imac zou ideaal zijn. Maar iets meer is niet compatible met student :P

BTW een emac komt standaard met monitor en muis en keyboard of niet?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
G4 1 GHz processor 
17-inch CRT scherm 
128 MB SDRAM 
ComboDrive 
ATI Mobility Radeon 7500 32 MB DDR videogeheugen 
40 GB Ultra ATA 100 7200 RPM Harddisk 
10/100 Ethernet, V90 56K Modem, Airport Extreme en BlueTooth voorbereid 
Firewire, USB

Deze leek me wel wat voor €747,-

[ Voor 36% gewijzigd door sjaakaq op 18-02-2004 13:38 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Is het misschien mogelijk het via een pc-prive project van een kennis/vriend/ouder te doen oid ?

Zo heb ik mijn 17" iMac voor 1089 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
leokennis schreef op 18 februari 2004 @ 13:33:
[...]

Maar iets meer is niet compatible met student :P
Wat is je budget ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Is het misschien mogelijk het via een pc-prive project van een kennis/vriend/ouder te doen oid ?
nee mijn vader heeft net een dikke windows bak voor zijn laatste pc-privé project gekocht :P

Mijn budget? Ik verwacht +/- 400 euro van mijn ouders en tja...1200 euro is echt de absolute max want dan houdt ik nog 700 euro op mijn rekening over oid..

Of ik krijg gratis een PIII 800 met windows 98 en 128mb ram mee :r

[ Voor 66% gewijzigd door sjaakaq op 18-02-2004 13:41 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
leokennis schreef op 18 februari 2004 @ 13:40:
[...]

nee mijn vader heeft net een dikke windows bak voor zijn laatste pc-privé project gekocht :P

Mijn budget? Ik verwacht +/- 400 euro van mijn ouders en tja...1200 euro is echt de absolute max want dan houdt ik nog 700 euro op mijn rekening over oid..

Of ik krijg gratis een PIII 800 met windows 98 en 128mb ram mee :r
En wat wil je er precies mee gaan doen?
Voordeel van zo'n PIII 800 is dat je hem voor weinig geld goed kunt upgraden, maar als je de nieuwste 3d games wilt gaan spelen moet je toch ook een snellere cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

-Internet
-Office
-Webdevelopmet
-Photoshop moet GOED lopen

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
leokennis schreef op 18 februari 2004 @ 13:33:
[...]

idd een imac zou ideaal zijn. Maar iets meer is niet compatible met student :P

BTW een emac komt standaard met monitor en muis en keyboard of niet?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
G4 1 GHz processor 
17-inch CRT scherm 
[b]128 MB SDRAM[/b] 
ComboDrive 
Firewire, USB

Deze leek me wel wat voor €747,-
Dat geheugen zou ik heeeel snel omhoog krikken met 512mb, anders is die bak echt anti-fotosoep :P

Als je 1200eur max hebt zou ik inderdaad kijken naar iBook of eMac. De eMac is wel iets sneller, maar ik denk dat dat in de praktijk wel meevalt door het geheugen en bussnelheden. Maar er zit natuurlijk wel een groter scherm in de eMac. Best moeilijke keuze eigenlijk :P

Zou je anders niet eens op www.tweedehandsmac.nl kunnen kijken? Want als een recent model iMac ook maar een paar honderd euro goedkoper is dan ben je er volgens mij al. En dan zit je toch net iets beter dan met een eMac :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
leokennis schreef op 18 februari 2004 @ 13:46:
-Internet
-Office
-Webdevelopmet
-Photoshop moet GOED lopen
Met je budget en de toepassingen die je wilt gaan doen verval je in een eMac, waarvan de specs de komende maanden zal verbeteren.
Dus als je daarvoor gaat en je kan nog ffies wachten, wacht dan, want zo'n eMac/iMac is bijna niet upgradebaar.
Of een systeem zoals nu bij MyCom, kun je ook nog een 17inch flatpanel of goede 19inch crt monitor erbij kopen, das toch wel lekker als je langdurig achter je scherm moet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Tja begin september begint de studie maar miss. is een tweedehand mac ook wel wat...

Lastig....of zekerheid=windows
of ietsnieuwsenonbekends=mac

lastig lastig, duur duur :X

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
leokennis schreef op 18 februari 2004 @ 13:59:
Tja begin september begint de studie maar miss. is een tweedehand mac ook wel wat...

Lastig....of zekerheid=windows
of ietsnieuwsenonbekends=mac

lastig lastig, duur duur :X
Als je 2ehands mac koopt probeer dan wel eentje te kopen waarop nog garantie/applecare zit want een reparatie bij de Apple Repair Centers zijn belachelijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Hmm kan in een mac 'gewoon; PC ram? Ander koop ik een emac van 747 (incl. btw €888,-) en 512 mb ram-->klaar :*)

Maar nu maar hopen dat m'n ouders inderdaad meebetalen (en dat mijn kamer doorgaat wat miss. niet zo is en dan hoef ik nattuurlijk geen nieuwe comp..)

O, btw, wanneer gingen de emac specs omhoog?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
leokennis schreef op 18 februari 2004 @ 14:07:
Hmm kan in een mac 'gewoon; PC ram? Ander koop ik een emac van 747 (incl. btw €888,-) en 512 mb ram-->klaar :*)

Maar nu maar hopen dat m'n ouders inderdaad meebetalen (en dat mijn kamer doorgaat wat miss. niet zo is en dan hoef ik nattuurlijk geen nieuwe comp..)

O, btw, wanneer gingen de emac specs omhoog?
geruchten zijn april
geheugen is standaard ram, yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Hmm zijn overgebleven :

eMac:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
G4 1 GHz processor 
17-inch CRT scherm 
128 MB SDRAM + 512 erbij kopen
ComboDrive 
Firewire, USB
€888,- inclusief

of PC:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
P IV 2 GHz processor 
17-inch CRT scherm 
512MB DDR RAM
CD brander
DVD speler
ATI 9800
80 GB 7200rpm Harddisk 
modem blaat
USB2.0
€???,- inclusief

tja....ik weet het ECHT NIET!

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
leokennis schreef op 18 februari 2004 @ 14:16:
Hmm zijn overgebleven :

eMac:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
G4 1 GHz processor 
17-inch CRT scherm 
128 MB SDRAM + 512 erbij kopen
ComboDrive 
Firewire, USB
€888,- inclusief

of PC:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
P IV 2 GHz processor 
17-inch CRT scherm 
512MB DDR RAM
CD brander
DVD speler
ATI 9800
80 GB 7200rpm Harddisk 
modem blaat
USB2.0
€???,- inclusief

tja....ik weet het ECHT NIET!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
MyCom H600M super miditower 
Intel® Pentium® 4 Hyper-Threading 
2,8GHz processor 1MB cache
ASUS P4R800-VM moederbord
Corsair 512MB DDR geheugen 
Western Digital 80GB 7200rpm 
ATi Radeon 9200 VGA onboard 
AOpen 52x 32x 52x CD-ReWriter 
1,44MB disk drive 
10/100Mbps LAN 
 Audio 5.1
Logitech DeLuxe Plus Keyboard 
Logitech Optical WheelMouse 
Microsoft Windows XP Home NL
Euro 649-

of bijv
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
MyCom H600M super miditower
AMD Athlon 64 3000+ processor 
ASUS K8V DeLuxe moederbord 
ASUS 11Mbps Wireless LAN card 
Corsair 512MB DDR geheugen 
Western Digital 120GB 7200rpm 
Sapphire ATi 9600 256MB videokaart 
ASUS 16x DVD-ROM speler 
MSI 8x DVD±RW/R ReWriter 
1,44MB disk drive 
Apacer multimedia card reader/writer 
10/100/1000Mbps LAN 
FireWire - USB 2.0 
Audio 5.1
Logitech DeLuxe Plus Keyboard
Logitech Optical Wheelmouse
Microsoft Windows XP Home NL
 Euro 999-

Blijft moeilijk he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

ik zeg APPLE :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Spelletjes -> Windows bak, anders -> Apple. Dan komt soms ook nog studie speciefieke toepassingen zoals bij een technische studie -> een Windows bak + iBook :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ik zeg eMac, daar heb je gegarandeerd veel plezier van. Alleen heeft die wel maar een 40gig schijf, waar de rest 80 of 120 heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 08:44
Bigs schreef op 18 februari 2004 @ 15:06:
Ik zeg eMac, daar heb je gegarandeerd veel plezier van. Alleen heeft die wel maar een 40gig schijf, waar de rest 80 of 120 heeft?
In de eMac met SD zit 80GB. Maar je kan zoiezo een grotere HDD er in stoppen.

[ Voor 10% gewijzigd door Intronic op 18-02-2004 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Nou ben net terug uit Woerden.

iBook G4 800 Mhz, 128 MB RAM versus PowerBook G4 1 Ghz, 256 MB RAM.
Wordt er in ieder geval niet makkelijker op :X

Wat me opviel aan de iBook:
• Opzich is het design welk OK, maar het voelt allemaal minder solide aan. Vooral de linker palmrest en de zijkant voelt lossig aan, niet echt stevig zegmaar.
• Totaal niet warm, geen fans e.d.
• Traag. Komt waarschijnlijk door de 128 MB RAM en veel apps open, maar dat is gewoon erg traag, niet goed werkbaar voor me. Standaard wordt een iBook tegenwoordig met 256 MB RAM geleverd. Dat lijkt me al een hele verbetering.

Wat me opviel aan de PowerBook:
• Design is mooier dan de iBook, steviger uiterlijk.
• Palmrests zijn warm, de linker palmrest zelfs redelijk warm. Geen fans horen blazen oid, maar of ik met die warmteontwikkeling blij ben weet ik nog niet.
• Lekker vlot, 200 Mhz + 128 MB extra RAM merk je behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

De HD in de eMac is niet zo'n probleem, 40 is voldoende. Maar toch die twijfel... (8>

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
dvd brander en een 64bit cpu is ook wel fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
blackd schreef op 18 februari 2004 @ 15:24:

• Opzich is het design welk OK, maar het voelt allemaal minder solide aan. Vooral de linker palmrest en de zijkant voelt lossig aan, niet echt stevig zegmaar.
• Traag. Komt waarschijnlijk door de 128 MB RAM en veel apps open, maar dat is gewoon erg traag, niet goed werkbaar voor me. Standaard wordt een iBook tegenwoordig met 256 MB RAM geleverd. Dat lijkt me al een hele verbetering.

• Palmrests zijn warm, de linker palmrest zelfs redelijk warm. Geen fans horen blazen oid, maar of ik met die warmteontwikkeling blij ben weet ik nog niet.
Hehe, dacht ik al, de keuze wordt niet makkelijker na zo'n bezoekje :+

Ik ben wat dat betreft ook stom geweest, want ik heb totaal niet naar warmte-ontwikkeling gekeken. Bij mij wilde de 12" iBook ook niet aan trouwens, dus vergelijken kon ik sowieso niet. De snelheid van de iBook zou ik niet meenemen in de vergelijking, want dat komt in dit geval door geheugen lijkt me. Ik zou ze allebei uitrusten met 640 of 512mb. Alleen is de processor *iets* sneller/beter, maar of dat het waard is...

[edit]
Wat ik hierbeneden bij Qorne lees over krassen/deuken etc, is het jou ook opgevallen dat er op de iBook die daar stond veel krassen zaten? Ik vond hem er toch al vrij 'gebruikt' uit zien, dus misschien dat er wel snel krassen op het iBookje komen, mede omdat hij -volgens Qorne- wat makkelijker meegeeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Rickbv op 18-02-2004 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

De iBook voelt minder stevig aan, maar daardoor kan hij wel meer hebben hij is "soepeler" een iBook kan tegen een stootje. in een PB zit gelijk een deuk. omdat die van een metaal is.

ik zie steeds mensen een extern scherm aan hun iBook hangen :) dat lijkt me ook wel wat!
een iBookje 12" + 17" TFT Chinema display!!! :P

Over 20min is mijn collega hier met zijn iBook 12" ik zou eens vragen of die warm wordt... nog nooit overgehoord! maar ik vraag het eens :P

[ Voor 7% gewijzigd door Qorne op 18-02-2004 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

dolby schreef op 18 februari 2004 @ 15:42:
dvd brander en een 64bit cpu is ook wel fijn
Werk jij bij de MyCom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Qorne schreef op 18 februari 2004 @ 15:47:
[...]

Werk jij bij de MyCom?
Nope? jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,
ik ben nu al een aardig aantal uurtjes in de mac aan het steken, en waar ik eigenlijk nu mee zit zijn 2 vragen:
--hoe VNC opstarten voordat je kan inloggen (het nut van die mooie kast in en hok gooien en dan remote heeft anders ook geen zin)
--hoe moet je een extra schijf delen op het netwerk (standaard een 6GB voor mac os x server, maar 40GB voor data, maar je krijgt op het netwerk alleen de public map te zien die dus op de 6GB staat) iemand een idee, dan hoor ik het graag.

verder een super OS en mac rules :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Qorne schreef op 18 februari 2004 @ 15:46:
De iBook voelt minder stevig aan, maar daardoor kan hij wel meer hebben hij is "soepeler" een iBook kan tegen een stootje. in een PB zit gelijk een deuk. omdat die van een metaal is.
Daar zit dan ook weer wat in.
Over 20min is mijn collega hier met zijn iBook 12" ik zou eens vragen of die warm wordt... nog nooit overgehoord! maar ik vraag het eens :P
Mwa, de iBook was niet zo warm, de PB was juist zo warm.
Rickbv schreef op 18 februari 2004 @ 15:45:
Hehe, dacht ik al, de keuze wordt niet makkelijker na zo'n bezoekje :+
Terwijl ik daar wel op had gehoopt ;( Nouja.
De snelheid van de iBook zou ik niet meenemen in de vergelijking, want dat komt in dit geval door geheugen lijkt me.
Dat denk ik dus ook, maar zeker weten doe ik het niet, had geen vergelijkingsmateriaal. De iBook 14" (256 volgens mij) stond ernaast, maar dat was weer met hogere kloksnelheid. (en een onduidelijker scherm, maar daar ging het niet over)
[edit]
Wat ik hierbeneden bij Qorne lees over krassen/deuken etc, is het jou ook opgevallen dat er op de iBook die daar stond veel krassen zaten? Ik vond hem er toch al vrij 'gebruikt' uit zien, dus misschien dat er wel snel krassen op het iBookje komen, mede omdat hij -volgens Qorne- wat makkelijker meegeeft.
Nou, ik heb niet gelet op de krassen, dat viel me niet op. Maar denk wel dat het een oudere iBook was (voordat het geheugen standaard 256 was) want daardoor voelt hij waarschijnlijk ook minder solide aan. Maar da's wel mooi, dan kan je een beetje zien hoe hij er na een tijdje (gebruikt) uit ziet.

Ik zou er sowieso voor kiezen om een Second Skin erbij te nemen, om 'm in op te bergen. Dus met krassen zit ik niet zo, deuken daar moet je wel voor opletten natuurlijk.

Trouwens dat beest van een G5 achterin rechts gezien met die 2 zwarte monitoren? :~

[ Voor 4% gewijzigd door blackd op 18-02-2004 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere

De palmrest worden inderdaad na een tijdje warm maar niks om je druk over te maken. Het word niet zo heet dat je er niet meer op kan werken. Ik vind het eigelijk wel lekker dat het warm is. maar ja ik ben ook een beetje raar.
De hoorbare fan gaat bij mij alleen aan als ik erg CPU vretende dingen zit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Alpha-sphere schreef op 18 februari 2004 @ 16:09:
Ik vind het eigelijk wel lekker dat het warm is. maar ja ik ben ook een beetje raar.
In de winter wel, maar in de zomer is 't wat minder :P

Edit: wat is 'na een tijdje'? Uurtje? 2 uurtjes? Alleen als ie aan de netstroom zit, of ook op de accu?

[ Voor 20% gewijzigd door blackd op 18-02-2004 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
blackd schreef op 18 februari 2004 @ 16:12:
[...]

In de winter wel, maar in de zomer is 't wat minder :P

Edit: wat is 'na een tijdje'? Uurtje? 2 uurtjes? Alleen als ie aan de netstroom zit, of ook op de accu?
ik schat ongeveer een uurtje ongeacht accu of netstroom.

lees dit net op macnn.
As anticipated last month, Apple is now a debt free company, according to a letter from Steve Jobs to company employees: "Today is a historic day of sorts for our company. When I arrived back at Apple in mid-1997, the company was burdened with $1 billion of debt. Through everyone's hard work we turned Apple around, paid off the majority of our debt and began to amass a war chest of cash in the bank which has grown to about $4.8 billion! But there was still $300 million of remaining debt, which we decided to hold to maturity. Today we used $300 million of our cash to pay off this remaining debt. Apple is now a debt-free company ? for the first time in over a decade! It sure feels good."

het gaat steeds beter met Apple :)

[ Voor 55% gewijzigd door Alpha-sphere op 18-02-2004 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Collega van mij zegt dat hij er makkelijk 5uur op kan werken (dan heeft die ook zware progs zoals Photoshop gebruikt)
dit gaat over de iBook 12" G4

(hij heeft altijd iTunes aanstaan, dus als je dat uit zou doen kan je nog veeeel langer :) )

[ Voor 26% gewijzigd door Qorne op 18-02-2004 17:00 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.