Is niet echt cruciaal voor de Iops. Voor 10 euro heb je bij de betere electronicazaak een nieuwe accu.Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 19:54:
Het is dus beter om pas de accu op te laden waneer die leeg is dan dat je hem steeds elke dag ga opladen terwijl maar een beetje is gebruikt. (Dan gaat die uiteindelijker 2 keer zo lamg mee.)
Verwijderd
Ja, zou wel mooi zijn. Maar meestal is het probleem dat ze niet die de juiste maat hebben.
Ik heb een mooi programmatje gevonden waarmee je makelijk je muziek cd's kan omzetten in ogg vorbis, en het zet ook automatiche de artist en nummer in het bestands naam.
Freerip
Of hebbe jullie daarvoor al een betere programma ?
En waar staat Average bidrate voor ? Is dat beter dan een vrariable bidrate ?
Ik heb een mooi programmatje gevonden waarmee je makelijk je muziek cd's kan omzetten in ogg vorbis, en het zet ook automatiche de artist en nummer in het bestands naam.
Freerip
Ik gebruik altijd DbpowerAMP, gratis te krijgen en ook codec te downen, je kan alles omzetten naar alles
Verwijderd
Het programma werkt een stuk sneller dan Freerip. Al vind ik de layout van Freerip wel wat overzichtelijker. Maar snelheid gaat voor
.
Is de accu van de mfp 325 zelf te vervangen? Weten jullie wat voor accu erin zit?
Verwijderd
Je zou op z'n minst je bericht een keer na kunnen lezen en (spel)fouten corrigeren alvorens het te plaatsen. Een in correct Nederlands geschreven bericht leest nl. 10x aangenamer dan dat geflodder van jou. Maar goed, iedereen maakt fouten en daar gaat deze discussie niet over, maar ik (en ik denk ook anderen) zou het op prijs stellen dat je je bericht eerst naleest.Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 19:54:
[...]
Ik maak zeker die spel fouten expresAls je nou wat nuttigers deedt dan op alleen maar negetieve opmerkingen te maken....
Weet overigens niemand wat de preciese verschillen zijn tussen de firmware 1.1.0.8 en 1.1.1.0? Ik wil nl wel eens weten of het nut heeft dat ik m'n IOPS upgrade... en moet bij de 1.1.1.0 versie ook een font geïnstalleerd worden?
Heb jij werkelijk de MFP-325 voor € 369,- euro gekocht? Als dat zo is heb jij je echt af laten zetten man! Je kunt hem voor onder de € 200,- al kopen!Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 11:43:
(Sinds vandaag heb ik nu ook de MFP325, voor 369 bij Raf in bijenkorf in de aanbieding, het is een van de godkopste met vorbis en line in recodering.)
Verwijderd
Tuurlijk niet, 169 euro's. Bij mp3 player kost die evenveel, maar vind zo webwinkel wel lastig met gerantie. Dan moet je het naar hun opsturen en hopen dat je wat terug krijgt.
Trouwens als jij zooo goed in speling ben dan mag jij voortaan wel me spellings foute verbeteren ;-) . Dan doe je nog eens wat nutigs met je kennis over spelling.
Als je wat post's terug staat dat je bij de 1.1.1.0 een bestand font nodig hebt.
Trouwens als jij zooo goed in speling ben dan mag jij voortaan wel me spellings foute verbeteren ;-) . Dan doe je nog eens wat nutigs met je kennis over spelling.
Als je wat post's terug staat dat je bij de 1.1.1.0 een bestand font nodig hebt.
Verwijderd
Volgens El Cid wel, maar ik vraag me af of die wel ze mp3 speler heeft opengehad om te kijken wat voor batterij er in zit. Ik denk dat het erg moelijk zal zijn om een batterij met zo klijne afmeting te vinden. Mischien past een lion accu cell er in van een kleine telefoon accu.joboris schreef op 02 oktober 2004 @ 17:09:
Is de accu van de mfp 325 zelf te vervangen? Weten jullie wat voor accu erin zit?
Of je moet op de usb aansluting een accu aansluiten die gestabiliseerd is op 5volt. Dat is het makelijkst , maar dan zit je wel met een externe accu.
De opname kwaliteit van de iops is zeker goed
Verwijderd
Heb je helemaal gelijk in. Echter, tot nu toe heb ik (gelukkig) nog geen problemen gehad met garantie e.d. Ik heb mijn IOPS één keer opgestuurd vanwege een los contact bij de koptelefoon aansluiting, dat ging allemaal goed. Kostte me alleen € 5,50 verzendkosten. Maar ik begrijp wat je bedoeld.Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 19:01:
Tuurlijk niet, 169 euro's. Bij mp3 player kost die evenveel, maar vind zo webwinkel wel lastig met gerantie. Dan moet je het naar hun opsturen en hopen dat je wat terug krijgt.
Och mijn kennis over spelling is niets bijzonders, ik noem het liever algemene ontwikkeling.Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 19:01:
Leuk ideetje trouwens, om je IOPS als draadloze microfoon te gebruiken!
Verwijderd
Dat is juist één van de rede waarom ik voor deze mp3 speler heb gekocht. Omdat dit een van de goedkopere is die direct naar mp3 kan opneme en zelfs ook nog ogg vorbis ondersteund.
Die simpele mp3 spelers kunne alleen in wav opneme en dan is 265mb erg weining.
Die simpele mp3 spelers kunne alleen in wav opneme en dan is 265mb erg weining.
IK heb zoveel mogenlijk gelezen en kom tot de conclusie dat de iaduio 4 en de iops mfp tot de beste mp3 spelers behoren.
Ik heb even wat nagelezen over de F4
en dit zijn de verschillen met de MFP
Batterij => tot 4 uur langer met mp3
Geluid => de speler is nu 3 tot 4 DB luider
Beeld => geen 2 kleuren meer, maar wel een heel stuk scherper, speigel effect is ook weg waardoor het beeld veel duidelijker te zien is.
Behuizing => deze keer komt de speler in verschilende kleurtjes, de navi stick is nu van aluminium en de behuizing ervan ook. De ingangen voor koptelefoon/line in zijn steviger.
software => identiek aan de MFP, behalve dat er nu een text to speech functie is.
bron: http://211.233.73.132:8080/baramki/
Ik heb even wat nagelezen over de F4
en dit zijn de verschillen met de MFP
Batterij => tot 4 uur langer met mp3
Geluid => de speler is nu 3 tot 4 DB luider
Beeld => geen 2 kleuren meer, maar wel een heel stuk scherper, speigel effect is ook weg waardoor het beeld veel duidelijker te zien is.
Behuizing => deze keer komt de speler in verschilende kleurtjes, de navi stick is nu van aluminium en de behuizing ervan ook. De ingangen voor koptelefoon/line in zijn steviger.
software => identiek aan de MFP, behalve dat er nu een text to speech functie is.
bron: http://211.233.73.132:8080/baramki/
[ Voor 5% gewijzigd door Tetsuo55 op 03-10-2004 09:56 ]
Met ABR (Avarage bitrate) heb je meer controle over de bitrate: de bitrate blijft variabel, maar gemiddeld zal deze ~gelijk zijn aan de bitrate die je opgeeft. Zo heb je meer controle over de grootte van het uiteindelijke bestand plus het voordeel van VBR dat voor moeilijk te encoderen fragmenten meer bits kunnen worden gebruikt en aan makkelijkere gedeeltes wat minder bits.Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 09:11:
Ja, zou wel mooi zijn. Maar meestal is het probleem dat ze niet die de juiste maat hebben.
Freerip
Hmz, was dat onverzekerd dan? Ik heb nl. €8,14 betaald voor de verzending op 't postkantoor. MMPort heeft echter wel gezegd dat ze de verzendkosten zullen vergoeden (terugstorten op mijn bankrekening). Da vin'k wel erg netjesKostte me alleen € 5,50 verzendkosten. Maar ik begrijp wat je bedoeld.
Over de F4 nog:
- Ik vind de nav-stick er wel 'n stukje steviger uitzien dan die van de MFP-serie.
- Ik zie op de screenshots een of andere 'Study key' (ziet eruit als 'n timer), maar ik kan niets laten vertalen aangezien de tekst erbij op de pic staat...
-
- Bij de avs-animaties heb je nu géén frame-limiet.In the function which holds personally in head of a family mind low me with the automatic household duties function support which uses a programthe user one day household duties.
- Hier kan ik totaal geen wijs uit:
- De radio zou wat beter zijn qua geluidskwaliteit en ik zie dat je presets kunt maken (of zit dit ook in de MFP?)remaking and Doe cold function were quickly added
Bron is ook http://211.233.73.132:8080/baramki/
Verwijderd
In het record scherm van de speler staat 00db. Is dat de opname gevoeligheid ? En waar kan je dat veranderen ?
is de OLED echt zo slecht? of alleen als er felle verlichting is?
Verwijderd
Ik heb er alleen buiten last van.Maar als je hand voor het lich houd (of de iops in je jas ) dan kan je het net nog lezen.
Binne heb ik er geen last van. Het komt doordat die zilver laag nogal veel licht tegen houd
van het scherm.
Binne heb ik er geen last van. Het komt doordat die zilver laag nogal veel licht tegen houd
Verwijderd
Een OLED-display is naar mijn idee juist niet slecht. Het is zuiniger dan LCD en je hebt geen aparte verlichting nodig, omdat de letters vanzelf lichtgeven. En het is natuurlijk vele maalen mooier dan een LCD display. Bij de IOPS MFP komt het OLED display alleen niet erg tot zijn recht bij felle verlichting. Het is dan zeer belabberd af te lezen vanwege het spiegelende plaatje/effect. Bij de F4 zou dat beter moeten zijn.Tetsuo55 schreef op 03 oktober 2004 @ 17:21:
is de OLED echt zo slecht? of alleen als er felle verlichting is?
Dat was inderdaad onverzekerd, ik werk zelf bij de TPG en ik vertrouw mijn werkgever voor 100%guillaume schreef op 03 oktober 2004 @ 13:00:
[...]
Hmz, was dat onverzekerd dan? Ik heb nl. €8,14 betaald voor de verzending op 't postkantoor. MMPort heeft echter wel gezegd dat ze de verzendkosten zullen vergoeden (terugstorten op mijn bankrekening). Da vin'k wel erg netjes
Trouwens, als ze dat vergoeden, ga ik hem nog eens opsturen en vraag ik om een nieuwe IOPS, omdat die verf onder dat spiegelende plaatje is uitgelopen. Vraag ik gelijk of ik de 512mb versie tegen bijbetaling mag kopen
L.S.
Vult u even ons RMA-formulier in op de website, en vermeldt daarbij uw
rekeningnummer. U krijgt dan van ons alle gegevens om de MP3-speler op
te sturen.
De verzendkosten van het versturen naar ons toe zullen wij dan
vergoeden.
Met vriendelijke groet,
Sales Support
MMPORT
[edit]
En nog wat info, for what it's worth: ik kreeg vandaag nog eens een bevestiging n.a.v. een mailtje van mij dat de Administratie 'de gemaakte onkosten natuurlijk zal vergoeden'.
[ Voor 28% gewijzigd door guillaume op 04-10-2004 14:08 ]
Verwijderd
Ik vraag het even nog een keer alleen dan met een screenshot,

Waarvoor staat die 00 db ? Het is volgens mij niet voor aan te geven hoe sterk het ingang singaal is omdat die elktijd op 00 staat, ongeacht de sterkte van het geluid op de line in.
Ik denk dat die de ingang gevoeligheid is, maar ik heb nog nergens kunne vinden hoe je deze waarde kan veranderen.(Ik heb ook al de +/- geprobeerd van de stick)

Waarvoor staat die 00 db ? Het is volgens mij niet voor aan te geven hoe sterk het ingang singaal is omdat die elktijd op 00 staat, ongeacht de sterkte van het geluid op de line in.
Ik denk dat die de ingang gevoeligheid is, maar ik heb nog nergens kunne vinden hoe je deze waarde kan veranderen.(Ik heb ook al de +/- geprobeerd van de stick)
Nu begin ik me ook te ergeren aan jouw Nederlands, daarom zal ik deze laatste post eens even door de Ojjorz-spellingcheck gooien:Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 15:12:
Ik vraag het even nog een keer alleen dan met een screenshot,
[afbeelding]
Waarvoor staat die 00dB? Het is volgens mij niet OM aan te geven hoe sterk het ingang-siGNaal is, omdat die ALTIJD op 00 staat, ongeacht de sterkte van het geluid op de line-in. Ik denk dat het de gevoeligheid van de ingang aangeeft, maar ik heb nog nergens kunnen vinden hoe je deze waarde kan veranderen. blablabla etc.
En dit is nog een van je minst foutieve posts, let op je spelling en typ het anders aub eerst in WORD! Bij voorbaat dank!
Verwijderd
Hee ouwe man ! Geen reclame maken voor microsoft word
. En toon wat respect voor me dialect
.
Ik ben zeker de eerye wie afvraagt waarvoor de "00db" in het record scherm staat.
(Als de spekchek in Opera het deedt dan zal ik hem wel gebruiken. Maar hij doet het helaas niet.)

Ik ben zeker de eerye wie afvraagt waarvoor de "00db" in het record scherm staat.
(Als de spekchek in Opera het deedt dan zal ik hem wel gebruiken. Maar hij doet het helaas niet.)
Nee hoor, ik vraag 't me ook al vanaf 't begin af, maar heb nog geen kans gehad er grondig naar te kijken 
[edit]
Net m'n Iops ontvangen, dit keer zonder enig krasje of uitgevlekte verf
Op 't formulier staat dat de gemaakte kosten z.s.m. zullen worden teruggestort. Hij zit nu in de oplader (wat is 't irritant zeg om de usb-plug daar goed in te krijgen, ik hoop da'k 'm straks niet kapottrek als ie is opgeladen
).
[edit]
Net m'n Iops ontvangen, dit keer zonder enig krasje of uitgevlekte verf

[ Voor 62% gewijzigd door guillaume op 05-10-2004 16:40 ]
Zonder de speler nog in huis te hebben en alle posts erover te negeren, zou je zeggen dat het de bedoeling is dat die stijgt en daalt als er geluid is, een soort spectrometer
En dat doet 'ie dus niet (hier niet iig)... blijft gewoon 0, wat je er ook aan geluid opzetTetsuo55 schreef op 05 oktober 2004 @ 19:08:
Zonder de speler nog in huis te hebben en alle posts erover te negeren, zou je zeggen dat het de bedoeling is dat die stijgt en daalt als er geluid is, een soort spectrometer
Ik dacht aanvankelijk dat het een custom gain zou zijn (waarmee je dus handmatig het geluidsniveau van de opname wat zou kunnen opkrikken), maar ik zie hier nergens een optie voor.
Zojuist even die logo editor geprobeerd, vreselijk zeg: als ik 'n plaatje wil gebruiken en wat in en uitzoom en dan het gewenste gedeelte in het gemarkeerde kader sleep, krijg ik 'n heel ander gedeelte van de foto bij de uiteindelijke conversie in dat schermpje eronder. Bovendien krijg ik nog een raar resultaat als ik eerst een kadervullende pic converteer en daarna 'n niet-vullende: op de achtergrond blijft de vorige (kadervullende) pic zichtbaar.
Dan is er nog iets met dat programma: je kunt maximaal 40 frames maken, maar ik heb 'n geconverteerde trailer van Shrek 2 en 'n deel uit de film The Matrix (5MB en 4MB) en deze duren wel 2 minuten en bestaan dus logischerwijs uit veel meer dan 40 frames. Hoe (liever gezegd: met welk programma) is dat gemaakt?
Is al lang geleden da'k daarover gelezen heb, maar was er nu een firmware upgrade die het maken van 'n playlist mogelijk maakte? Meen van wel, toch?
Zojuist even die logo editor geprobeerd, vreselijk zeg: als ik 'n plaatje wil gebruiken en wat in en uitzoom en dan het gewenste gedeelte in het gemarkeerde kader sleep, krijg ik 'n heel ander gedeelte van de foto bij de uiteindelijke conversie in dat schermpje eronder. Bovendien krijg ik nog een raar resultaat als ik eerst een kadervullende pic converteer en daarna 'n niet-vullende: op de achtergrond blijft de vorige (kadervullende) pic zichtbaar.
Dan is er nog iets met dat programma: je kunt maximaal 40 frames maken, maar ik heb 'n geconverteerde trailer van Shrek 2 en 'n deel uit de film The Matrix (5MB en 4MB) en deze duren wel 2 minuten en bestaan dus logischerwijs uit veel meer dan 40 frames. Hoe (liever gezegd: met welk programma) is dat gemaakt?
Is al lang geleden da'k daarover gelezen heb, maar was er nu een firmware upgrade die het maken van 'n playlist mogelijk maakte? Meen van wel, toch?
Ik heb precies het zelfde probleem met mijn IOPS en ik ga hem deze week nog opsturen, hoelang duurde dat alles voordat ie weer bij jou terugkwam?Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 19:26:
[...]
Heb je helemaal gelijk in. Echter, tot nu toe heb ik (gelukkig) nog geen problemen gehad met garantie e.d. Ik heb mijn IOPS één keer opgestuurd vanwege een los contact bij de koptelefoon aansluiting, dat ging allemaal goed. Kostte me alleen € 5,50 verzendkosten. Maar ik begrijp wat je bedoeld.
Verwijderd
Ik dacht dat je met mediaSync een playlist kan aanmaken op je computer. Over het logo programma, ik zag op de site dat er een nieuwere versie van is, maar om hem te kunne downloaden met je eerst registeren op de site die in het koriaans is geschreven
.
Diezelfde problemen die jij met de logo editor heb ik ook allemaal ervaren.guillaume schreef op 05 oktober 2004 @ 20:12:
Het moet ook mogelijk zijn om niet alleen meer dan 40 frames in een asvtje te proppen, maar ook nog de tijd tussen twee frames korter te maken, zodat het geheel er ook een stuk vloeiender uitziet.
Hoe kom je eigenlijk aan die twee asvtjes die je daar beschrijft? zou je een linkje kunnen posten naar een downloadlocatie?
Ik heb zelf ook nog een bugje gevonden.
Ik heb de nieuwste firmware
De klok blijft soms hangen. Als je dan naar het configuratiescherm gaat en dan de tijd weer goed wil zetten zie je dat de tijd daar wel goedstaat, ga je dan weer uit het menu staat de tijd in het hoofdscherm ook weer goed.
Verwijderd
Dat heb ik ook eens gehad. Ik ga proberen of ik de oudere versie er op kan zetten. Hier de site met de flimpjes
.
http://inzemove.free.fr/d...=.%2FASV%2FLogos&type=ASV
Het lukt niet de oude software opzetten
.
http://inzemove.free.fr/d...=.%2FASV%2FLogos&type=ASV
Het lukt niet de oude software opzetten
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 19:23 ]
Vanaf bovenstaande site (post van JC Ken) heb ik inderdaad die filmpjes binnengehaald.
Ik vind 't maar klote zo allemaal. Niets is centraal, behalve de Koreaanse site. Is er nergens een speciaal (Engels) forumpje opgericht voor deze player? Met de firmwares erbij, wat pics, bekende probleempjes etc. De Fransen zijn hier vaak best ijverig in, zulke 'unofficial _insertproductname_ pages'. Desnoods doe'k 't zelf, maar ja, dan moet ik wel wat hulp krijgen van IOPS voor de laatste firmwares.
Ik vind 't maar klote zo allemaal. Niets is centraal, behalve de Koreaanse site. Is er nergens een speciaal (Engels) forumpje opgericht voor deze player? Met de firmwares erbij, wat pics, bekende probleempjes etc. De Fransen zijn hier vaak best ijverig in, zulke 'unofficial _insertproductname_ pages'. Desnoods doe'k 't zelf, maar ja, dan moet ik wel wat hulp krijgen van IOPS voor de laatste firmwares.
Verwijderd
Tussen het opsturen en het terugkrijgen zat bij mij een week. Dus dat is redelijk.FlipFlink schreef op 05 oktober 2004 @ 21:50:
[...]
Ik heb precies het zelfde probleem met mijn IOPS en ik ga hem deze week nog opsturen, hoelang duurde dat alles voordat ie weer bij jou terugkwam?
Er is wel degelijk een site zoals jij die wilt en inderdaad van de Fransen (of bedoelde je die). Zie hier: http://www.ibead-online.com/Forumipb/index.php?showforum=32 . IOPS zou inderdaad eens wat meer aan service moeten doen...guillaume schreef op 06 oktober 2004 @ 19:46:
Vanaf bovenstaande site (post van JC Ken) heb ik inderdaad die filmpjes binnengehaald.
Ik wil je best wel helpen daarmee, ik heb trouwens nu ook een iops ^__^, ik ben er zeer tevreden ermee.guillaume schreef op 06 oktober 2004 @ 19:46:
1 van die asvtjes was trouwens 133 frames, dus blijkbaar kan er wel meer dan 40 in zon asv, maar als je hem instelt als logo stopt ie waarschijnlijk bij 40
[ Voor 3% gewijzigd door Tetsuo55 op 07-10-2004 09:15 ]
Verwijderd
Wat een stelletje bij MMPort! Ik stuurde een mailtje waarom ik geen verzendkosten kreeg en de rest wel, sturen ze dit doodleuk terug:
-----------------------------
L.S.
Wij hanteren de regel dat de klant de heenzending betaalt en wij de terugzending. Dit staat tevens vermeld op onze website. Echter in gevallen van DOA's, als de klant een niet goed functionerende MP3-speler toegestuurd krijgt en dit direct meldt, wijken we van deze regel af.
Wij hopen u hiermee voldoende geinformeerd te hebben,
Met vriendelijke groet,
Sales Support
----------------------------
Tzal allemaal wel zo, scheit aan hen. Zolang ik maar garantie heb
-----------------------------
L.S.
Wij hanteren de regel dat de klant de heenzending betaalt en wij de terugzending. Dit staat tevens vermeld op onze website. Echter in gevallen van DOA's, als de klant een niet goed functionerende MP3-speler toegestuurd krijgt en dit direct meldt, wijken we van deze regel af.
Wij hopen u hiermee voldoende geinformeerd te hebben,
Met vriendelijke groet,
Sales Support
----------------------------
Tzal allemaal wel zo, scheit aan hen. Zolang ik maar garantie heb
Kan ik me redelijk in vinden eerlijk gezegd (natuurlijk lekker lullig om dat te zeggen nu ik wél de kosten vergoed krijg, maar eerlijk gezegd kun je er als leverancier niet meer vanuit gaan na enkele weken/maanden dat 't euvel spontaan is gekomen of dat de klant 'n beetje 'geholpen' heeft.
Als je goed bent in Frans is het helemaal geweldig, aangezien iBead Online toch wel dé source is op dit moment, afgezien van de Koreaanse forums, maar daar wil ik niet eens aan beginnen met opzoeken van nuttige dingen en deze op de site plaatsen.
[edit]
Klein opzetje met standaardgegevens, da is alvast klaar
...En nog 2 kleine tutorials erbij...[/sub]
...En nu heb ik 'n wazig probleem in IE en niet in FireFox (de horizontale scrollbar in het middenscherm
)
Ik ben al begonnen met de opzet van 'n site, wellicht kan ik via m'n oom aan de mysql-database komen en ik denk ook aan de webspace met PHP-support.Tetsuo55 schreef op 07 oktober 2004 @ 09:14:
Ik wil je best wel helpen daarmee, ik heb trouwens nu ook een iops ^__^, ik ben er zeer tevreden ermee.
Als je goed bent in Frans is het helemaal geweldig, aangezien iBead Online toch wel dé source is op dit moment, afgezien van de Koreaanse forums, maar daar wil ik niet eens aan beginnen met opzoeken van nuttige dingen en deze op de site plaatsen.
[edit]
Klein opzetje met standaardgegevens, da is alvast klaar
...En nog 2 kleine tutorials erbij...[/sub]
...En nu heb ik 'n wazig probleem in IE en niet in FireFox (de horizontale scrollbar in het middenscherm
[ Voor 20% gewijzigd door guillaume op 08-10-2004 01:33 ]
Ik kan frans begrijpen
ik ben dus geen expert, maar ik kan die forums gewoon begrijpen.
als je aangeeft wat je wilt hebben dan kan ik dat wel vertalen.
Ik zie op je site dit asv progje staan, het ziet er anders(uitgebreider) uit dan het standaard iops logo editor progje, ik krijg het alleen niet aan de praat
[ Voor 4% gewijzigd door lukaso op 08-10-2004 17:08 ]
Hardstikke mooi! De Fransen hebben een redelijke FAQ opgezet die iedereen goed van pas komt. Als je deze zou willen vertalen kan ik 'm er gemakkelijk opzetten. Over het opzetten van 'n forumpje moet ik nog even contact hebben (tenzij iemand in dit topic hieraan 'n bijdrage wil leveren d.m.v. webspace met MySQL, dat zou natuurlijk nog veel leuker zijn, aangezien we 't dan hosten bij iemand die ook echt interesse heeft in de IopsTetsuo55 schreef op 08 oktober 2004 @ 16:54:
Ik kan frans begrijpen
Geeft het 'n foutmelding? En in het archief heb ik in een aparte map 'n bestandje gezet wat je moet kopiëren naar de Windows\System32 directory. Heb je dit gedaan? Het programma is geprogrammeerd in Visual Basic 6 voor zover ik pas gezien heb, dus je zou 'ns de VB6 runtimes kunnen installeren. Voor een heel snelle link daarnaar: http://www.burnatonce.com (hey, verrek, ze hebben de site vernieuwd, maar geen nieuwe versie van burnatoncelukaso schreef op 08 oktober 2004 @ 17:07:
Ik zie op je site dit asv progje staan, het ziet er anders(uitgebreider) uit dan het standaard iops logo editor progje, ik krijg het alleen niet aan de praat
Ik heb het geinstalleerd, en dat bestandje ook gekopieerd, maar ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding:
"component 'COMDLG32.OCX' or one of its dependencies not currently registered: a file is missing or invalid"
Edit: via google gezocht en een site gevonden waar je dit bestand kan downloaden, maar daarna vroeg hij om nog een ander bestand, toen heb ik dus deze install gedownload:
http://www.ascentive.com/...html?dllname=MSCOMCT2.OCX
en nu doet hij het !!!!!

edit:
wat een heerlijk programma zeg, dit in combinatie met imageready om gifjes te maken zal heel wat moois opleveren. Ontzettend bedankt, ook de tutorial op de site is erg handig.
"component 'COMDLG32.OCX' or one of its dependencies not currently registered: a file is missing or invalid"
Edit: via google gezocht en een site gevonden waar je dit bestand kan downloaden, maar daarna vroeg hij om nog een ander bestand, toen heb ik dus deze install gedownload:
http://www.ascentive.com/...html?dllname=MSCOMCT2.OCX
en nu doet hij het !!!!!
edit:
wat een heerlijk programma zeg, dit in combinatie met imageready om gifjes te maken zal heel wat moois opleveren. Ontzettend bedankt, ook de tutorial op de site is erg handig.
[ Voor 109% gewijzigd door lukaso op 08-10-2004 22:29 ]
Verwijderd
Firmware downgrade is blijkbaar wel moegelijk. Ik had paar dagen geleden de *.*.0.7 opgezet, en hij wou maar die firmware niet instaleren. Vanmiddag toen ik heb op de usb poort aansloot en aan zette ging die opeens wel de firmware updaten. Hij gat wel een FAT erro, maar hij doet he tnog steeds perfect.
Alleen wil ik eigelijk de officele *.*.0.8 er op hebben, maar dat gaat nu zeker lukken.
Alleen wil ik eigelijk de officele *.*.0.8 er op hebben, maar dat gaat nu zeker lukken.
Verwijderd
1.1.1.0b is uit !
Zie http://www.ibead-online.c.../index.php?showtopic=5413
Zijn hier de bugs er uit, of is deze nog erger ? Ik begrijp namelijk niks van wat er over in de topic ( http://www.ibead-online.c.../index.php?showtopic=6526 ) staat.
Ik heb eeb probleem met me mp3 speler, ik kan de software niet meer updaten
. OPgelost, je moet de iops eerst resetten en dan pas aanzetten.
Zie http://www.ibead-online.c.../index.php?showtopic=5413
Zijn hier de bugs er uit, of is deze nog erger ? Ik begrijp namelijk niks van wat er over in de topic ( http://www.ibead-online.c.../index.php?showtopic=6526 ) staat.
Ik heb eeb probleem met me mp3 speler, ik kan de software niet meer updaten
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2004 12:04 ]
EDIT
ik heb net de changelist bekeken in het koreaans
updates:
Betere verbinding met computers, hierdoor zouden vele verbindingserrors verholpen zijn.
de speler zou nu in alle omstandigheden stabiler moeten zijn.
alle bugfixes die uitgevoerd zijn hebben alleen effect op stabiliteit.
***mogenlijk klopt dit deels niet vanwege slechte vertaling***
Bron: http://www.iops.co.kr/hom...2.html?board=106&no=40818
ik heb net de changelist bekeken in het koreaans
updates:
Betere verbinding met computers, hierdoor zouden vele verbindingserrors verholpen zijn.
de speler zou nu in alle omstandigheden stabiler moeten zijn.
alle bugfixes die uitgevoerd zijn hebben alleen effect op stabiliteit.
***mogenlijk klopt dit deels niet vanwege slechte vertaling***
Bron: http://www.iops.co.kr/hom...2.html?board=106&no=40818
[ Voor 79% gewijzigd door Tetsuo55 op 09-10-2004 13:04 ]
Verwijderd
De bug met het selecteren van de screensaver is wel gefixt
.De wekker doet het nu ook goed
.
Ik weet alleen niet hoe ik kan testen of die bug nog steeds in de clok zit. Als het zou was dat normaal de clok blijft hangen waneer het Oled display uit is dan is die bug er nu ook uit.
Ik weet alleen niet hoe ik kan testen of die bug nog steeds in de clok zit. Als het zou was dat normaal de clok blijft hangen waneer het Oled display uit is dan is die bug er nu ook uit.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2004 13:12 ]
dat is wel heel erg cool
dan moet ik ook maar gaan upgraden als ik thuis ben
heeft iemand trouwens nieuwere fonts kunnen vinden dan 1.1.0.9?
dan moet ik ook maar gaan upgraden als ik thuis ben
heeft iemand trouwens nieuwere fonts kunnen vinden dan 1.1.0.9?
Update nieuwe firmware.
Als men de IOPS aansluit aan de pc, zijn de animaties nu anders, en duidelijker
deze update had dus best 1.1.1.1 mogen heten
Wat is er anders aan dan? Ik heb de changelog t/m 1.1.0.8 erop staan. Van 1.1.0.9 en de nieuwste tast ik nog 'n beetje in 't duister.Tetsuo55 schreef op 09 oktober 2004 @ 23:05:
Update nieuwe firmware.
[edit] Ah ok, ik snap 't nu via 't Franse forum: tijdens de USB-connectie heb je 'spetterende' animaties om de status van 't apparaat duidelijk te maken
Op 't iBead forum staat zelfs 'n programmaatje waarmee je zelf de fonts kunt aanpassen
[edit]
Ben nu de upgrade van 1.4.0.6 naar 1.1.1.0B aan 't doen: hij is nu wel bezig met 'n low level format
...klaar, goed verlopen
Er staat louter in het topic ergens dat de B-versie weer net als de 1.1.0.5B versie geen nieuwe functies of veranderingen bevat, maar alleen bugfixes.Zijn hier de bugs er uit, of is deze nog erger ? Ik begrijp namelijk niks van wat er over in de topic
[ Voor 71% gewijzigd door guillaume op 10-10-2004 02:25 ]
Verwijderd
Heb je goed gedaan Willem! Van jou site begrijp ik tenminste iets. Van Frans snap ik geen bal. Nu weet ik ook gelijk wie je bent
.
Maar goed, er is inderdaad nergens een changelog vanaf 1.1.0.9 en hoger te vinden. Ik zie zelf dus ook (nog) geen noodzaak om mijn huidige firmware (1.1.0.8) te upgraden, als je alleen een mooier anminaatieje hebt bij de pc-connecting. Kan niemand even zo'n tabelltje fixen, maar dan tot 1.1.1.0b?
Maar goed, er is inderdaad nergens een changelog vanaf 1.1.0.9 en hoger te vinden. Ik zie zelf dus ook (nog) geen noodzaak om mijn huidige firmware (1.1.0.8) te upgraden, als je alleen een mooier anminaatieje hebt bij de pc-connecting. Kan niemand even zo'n tabelltje fixen, maar dan tot 1.1.1.0b?
het is wel degelijk een goed idee om naar 1.1.1.0B te gaan, hij verbeterd heel veel problemen met de usb connectie, en als het goed is verlengt hij weer het leven van de batterij sinds 1.1.1.0
Verwijderd
Welke problemen zijn/waren er dan met de USB-connectie? Ik ondervind nl. geen enkel probleem...
Nee precies, en 'n bron zou ook wel handig zijn
de bron is www.iops.cp.kr
hier staat niets over de nieuwe animaties, maar wel dat connectiviteit is verbeterd en de algehele stabiliteit van de speler verbeterd is met update 1.1.1.0B
Zeer veel mensen ondervinden allerhande problemen met het aansluiten van de IOPS, zo kon ik in eerste instatie hem ook niet aansluiten aan mijn pc.
Bij de melding van 1.1.1.0 Stond een opmerking over de levensduur en indicatie van de batterij
Het is wel allemaal in het koreaans
hier staat niets over de nieuwe animaties, maar wel dat connectiviteit is verbeterd en de algehele stabiliteit van de speler verbeterd is met update 1.1.1.0B
Zeer veel mensen ondervinden allerhande problemen met het aansluiten van de IOPS, zo kon ik in eerste instatie hem ook niet aansluiten aan mijn pc.
Bij de melding van 1.1.1.0 Stond een opmerking over de levensduur en indicatie van de batterij
Het is wel allemaal in het koreaans
[ Voor 20% gewijzigd door Tetsuo55 op 10-10-2004 16:32 ]
Hoe heb jij dat uiteindelijk opgelost dan? Want ik heb ook connectieproblemen onder Windows.Tetsuo55 schreef op 10 oktober 2004 @ 16:30:
alle usb poorten afgaan, hij doet het alleen in 1 van de 6 poorten
Heb je de klok (watch) aan staan? Zet die dan eens uit. Dat werkte bij oude(re) firmwares in ieder geval wel eens meen ik.El Cid schreef op 10 oktober 2004 @ 16:56:
[...]
Hoe heb jij dat uiteindelijk opgelost dan? Want ik heb ook connectieproblemen onder Windows.
Verwijderd
Wat is dan je precieze probleem? Zodra je je IOPS in de USB-poort plugt gebeurt er gewoon niets. Niets op de computer, niets op de IOPS zelf? Er komt dus geen 'UMS - connecting' in het display van de IOPS te staan?
De ellende is begonnen toen ik ben overgestapt van Windows 2000 naar XP. Daarvoor deed ie het prima.
Maar nu doet ie 't in geen enkele Windows meer.
Maar nu doet ie 't in geen enkele Windows meer.
Hoe zijn de ervaringen met de iops oordopjes, ik vind het hoog wel netjes klinken maar de bassen vind ik iets minder. Is het de moeite waard om sony ex71 sl aan te schaffen of is het verschil minimaal. In het topic over oordopjes heb ik begrepen dat ze comfortabel zijn maar hoe is de geluidskwaliteit tov de iops dopjes?
Ja, ik vind ze erg helder klinken... de bass is inderdaad minder (en dat merk ik ook duidelijk - met TruBass volledig open hoor je misschien beetje bass, met een Sony koptelefoon is het dan echt niet meer aan te horen) maar ik vind het voor doorsnee nummers zeker goede oordopjes hoorjoboris schreef op 11 oktober 2004 @ 17:13:
Hoe zijn de ervaringen met de iops oordopjes, ik vind het hoog wel netjes klinken maar de bassen vind ik iets minder. Is het de moeite waard om sony ex71 sl aan te schaffen of is het verschil minimaal. In het topic over oordopjes heb ik begrepen dat ze comfortabel zijn maar hoe is de geluidskwaliteit tov de iops dopjes?
Verwijderd
Ze klinken best wel lekker, al zit et weinig bass in. Voor op de fiest zijn ze wel erg triest omdat je dan haast alleen maar de wind hoort suizen. (Ik denk dat ik maar me oude oordopjes ga opzoeken voor op de fiets.
@MisterDara: Vind je de Sony ex71 dan van mindere kwaliteit dan de iops dopjes. Je geeft aan dat ze met een beetje bas niet meer aan te horen zijn, ik zag de sony ex71 liggen voor 45 euro.
Zit er in de sony dopjes weinig bas of bedoel je de iops dopjes?Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 18:14:
Ze klinken best wel lekker, al zit et weinig bass in. Voor op de fiest zijn ze wel erg triest omdat je dan haast alleen maar de wind hoort suizen. (Ik denk dat ik maar me oude oordopjes ga opzoeken voor op de fiets.
Verwijderd
Hij bedoelt denk ik dat er in de Sony oordopjes veel bas zit en in de IOPS dopjes niet. Zo bedoelt MisterData ook dat als je TruBass vol aan zet er uit de IOPS dopjes een beetje bas komt en uit de Sony zoveel, dat het niet meer om aan te horen is. Althans ik denk dat zij het zo bedoelen...joboris schreef op 11 oktober 2004 @ 18:16:
[...]
Zit er in de sony dopjes weinig bas of bedoel je de iops dopjes?
Verwijderd
Me oude oordopjes klinken nogal gaar in vergelijking met de iops. Wel heb ik de schuimpjes op de iops gemod.
Ziet er best wel strak uit, ze zitten iet lekkerder, wat meer bas (kan ook komen doordat het beetje de hoge tone dempt), en hopelijk geen gesuis van de wind waneer ik fiets.
Ziet er best wel strak uit, ze zitten iet lekkerder, wat meer bas (kan ook komen doordat het beetje de hoge tone dempt), en hopelijk geen gesuis van de wind waneer ik fiets.
Hoe lang zit jij nou op GoT? Als je iets gemod hebt moet je pics postenVerwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 23:05:
Me oude oordopjes klinken nogal gaar in vergelijking met de iops. Wel heb ik de schuimpjes op de iops gemod.
Bij de weg, ik had zojuist m'n Iops op 'n Mac aangesloten en toen 'n studiegenoot 'm eraf haalde was 'ie niet veilig verwijderd. Toen ik 'm er daarna af haalde deed ik dit met 'Eject medium' (o.i.d., weet niet precies meer wat er stond, i.i.g. Eject). De player bleef echter toch nog DOWN MODE aangeven. Ik heb 'm er ook deze keer toch maar uitgehaald, maar wat moet ik verwachten als er iets mis is eigenlijk? (Hoe) kan ik testen of de player beschadigd is?
[EDIT]
In de map MUSIC staat nu 'n bestand .DS_Store
[EDIT2]
Toch zou ik ook moeten weten dat 'n GoT'er eerst moet zoeken voordat hij in paniek raakt
Echter, dat neemt niet weg dat de iMac de eerste keer (toen m'n studiegenoot 'm eraf haalde) wel 'n foutmelding gaf waarin stond dat de player niet op de juiste wijze verwijderd was. Bovendien staat er nu een map .Trashes op de player, met daarin het volgende:Under Macintosh OSX .DS_Store holds the information which controls the way a folder will be opened; i.e., the shape and size of the window, the position of the window on the desktop and whether file, folder or icon view has been selected. If you were to delete the .DS_Store the folder would revert to the system default next time it is opened and a new blank .DS_Store would appear (invisibly).
code:
1
2
3
4
5
| |---.Trashes |-- 1043 [dir] |-- 1076 [dir] |-- ._1043 82 bytes |-- ._1076 82 bytes |
[ Voor 79% gewijzigd door guillaume op 13-10-2004 23:37 ]
Verwijderd
Als ie niet veilig verwijderd is kan het zijn dat een bestand, of een paar bestanden, beschadigd zijn. Ik heb het weleens gehad met een gewone usb-stick: toen was een word-bestand incompleet of werkte zelfs helemaal niet meer (weet ff niet meer welke van de twee). Dus het is, zeker op de Mac, verstandig dat icoontje gewoon ff naar de prullenbak te slepen, dan beschadigt er niets.. Geloof dat rechter muisknop (ctrl-muisknop op de mac dus) en dan eject ofzo hetzelfde werkt..guillaume schreef op 13 oktober 2004 @ 13:04:
[...]
Hoe lang zit jij nou op GoT? Als je iets gemod hebt moet je pics posten
Bij de weg, ik had zojuist m'n Iops op 'n Mac aangesloten en toen 'n studiegenoot 'm eraf haalde was 'ie niet veilig verwijderd. Toen ik 'm er daarna af haalde deed ik dit met 'Eject medium' (o.i.d., weet niet precies meer wat er stond, i.i.g. Eject). De player bleef echter toch nog DOWN MODE aangeven. Ik heb 'm er ook deze keer toch maar uitgehaald, maar wat moet ik verwachten als er iets mis is eigenlijk? (Hoe) kan ik testen of de player beschadigd is?
[EDIT]
In de map MUSIC staat nu 'n bestand .DS_StoreIk heb er alleen 3 bestanden vanaf gekopieerd, deze zijn nog steeds zonder problemen af te spelen. Wat nu (HELP!)?
[EDIT2]
Toch zou ik ook moeten weten dat 'n GoT'er eerst moet zoeken voordat hij in paniek raakt![]()
[...]
Echter, dat neemt niet weg dat de iMac de eerste keer (toen m'n studiegenoot 'm eraf haalde) wel 'n foutmelding gaf waarin stond dat de player niet op de juiste wijze verwijderd was. Bovendien staat er nu een map .Trashes op de player, met daarin het volgende:code:
1 2 3 4 5 |---.Trashes |-- 1043 [dir] |-- 1076 [dir] |-- ._1043 82 bytes |-- ._1076 82 bytes
.Trashes is gewoon de prullenbak van de Mac die ie geloof ik automatisch aanmaakt net als .DS_Store. Niets aan de hand dus..
klokje hebben meerdere spelers.. gaan ook door en alarm gaat zelfs af als speler uit is (Iriver) 32bit CPU heeft de nieuwe Iaudio ook... zo bijzonder is het dus niet... maar dit spelertje heeft wel uniek uiterlijk... wilde hem ook kopen maar ik wacht nog altijd op pcies zo een speler (klein, zelfde functies, mooi) maar dan met verwisselbaar geheugen (SD slot)... vind het verschrikkelijk dat er zoooooooooooveel mp3spelers zijn... maar (ongelofelijk) geen enkel met SD slot!!! (en klein, usb mass storage, ogg etc, mooi)
Je begrijpt me verkeerdjoboris schreef op 11 oktober 2004 @ 18:14:
@MisterDara: Vind je de Sony ex71 dan van mindere kwaliteit dan de iops dopjes. Je geeft aan dat ze met een beetje bas niet meer aan te horen zijn, ik zag de sony ex71 liggen voor 45 euro.
En die Sony ex71 ken ik verder helemaal niet
edit:
206wrc had dus gelijk
206wrc had dus gelijk
[ Voor 9% gewijzigd door MisterData op 15-10-2004 16:41 ]
Shit, hij's echt kapot denk ik: had er vandaag wat extra mp3's op gezet, ben naar 't café geweest, wilde ik op de terugweg muziekje aanzetten, klinkt 't alsof ik mp3's van 32kbps aan't beluisteren ben ofzo, en dan nog van Xing-kwaliteit ook! Hardstikke à la warbling, vreselijk om aan te horen. Om te controleren direct een bekend nummer opgezet, eerder al beluisterd op de Iops: precies hetzelfde, helemáál niet om aan te horen. Ik meende het op de heenweg ook al te horen. Aangezien 't me eigenlijk best vreemd lijkt dat dit hardwarematig is, zal ik binnenkort toch 'ns opnieuw de firmware upgraden (tenzij jullie dat ten strengste afraden...).
heb je het kunnen fixen?
Zit je audio-uitgang misschien wat losser dan normaal? Dit is namelijk een veel voorkomende problemen op de IOPS, de contact is dan niet meer zo goed waardoor dan de geluid ook niet meer is zoals het hoort te zijn.guillaume schreef op 16 oktober 2004 @ 03:16:
Shit, hij's echt kapot denk ik: had er vandaag wat extra mp3's op gezet, ben naar 't café geweest, wilde ik op de terugweg muziekje aanzetten, klinkt 't alsof ik mp3's van 32kbps aan't beluisteren ben ofzo, en dan nog van Xing-kwaliteit ook! Hardstikke à la warbling, vreselijk om aan te horen. Om te controleren direct een bekend nummer opgezet, eerder al beluisterd op de Iops: precies hetzelfde, helemáál niet om aan te horen. Ik meende het op de heenweg ook al te horen. Aangezien 't me eigenlijk best vreemd lijkt dat dit hardwarematig is, zal ik binnenkort toch 'ns opnieuw de firmware upgraden (tenzij jullie dat ten strengste afraden...).
De 'Xing-kwaliteit' had ik inderdaad ook last van toen het contact bij mijn iOps loszat -> gewoon teruggestuurd en een nieuwe gekregenFlipFlink schreef op 17 oktober 2004 @ 21:06:
[...]
Zit je audio-uitgang misschien wat losser dan normaal? Dit is namelijk een veel voorkomende problemen op de IOPS, de contact is dan niet meer zo goed waardoor dan de geluid ook niet meer is zoals het hoort te zijn.
Jup, contact zit los 
Aanvankelijk dacht ik van niet, omdat het niet zichtbaar was, maar ik moest terwijl ik wat afspeelde wat naar links en rechts duwen en dan was 't wel duidelijk. Opsturen dus... (en dat is tweeeeeee...)
Aanvankelijk dacht ik van niet, omdat het niet zichtbaar was, maar ik moest terwijl ik wat afspeelde wat naar links en rechts duwen en dan was 't wel duidelijk. Opsturen dus... (en dat is tweeeeeee...)
[ Voor 90% gewijzigd door guillaume op 18-10-2004 01:35 ]
Verwijderd
Krijg morgen, als het meezit, de 512MB versie. Nu heb ik al het e.e.a. gelezen, maar toch nog een korte vraag.. Voor de laatste firmware, 1.1.1.0b, heb je daar geen font voor nodig als je vanaf de "stock"-firmware gaat naar die versie?
Alvast bedankt!
/me gaat weer verder met het rippen van CD's naar 64kbps OGG Vorbis
Alvast bedankt!
/me gaat weer verder met het rippen van CD's naar 64kbps OGG Vorbis
Jawel, maar je kunt gewoon de font van v1.1.0.9 gebruiken. Zie mijn site ff voor de downloads en de tutorial als je 'm nodig hebt (www.iops.tk) of anders 't forum van iBead-Online.
Verwijderd
Fraaie site, thanks!guillaume schreef op 18 oktober 2004 @ 12:59:
Jawel, maar je kunt gewoon de font van v1.1.0.9 gebruiken. Zie mijn site ff voor de downloads en de tutorial als je 'm nodig hebt (www.iops.tk) of anders 't forum van iBead-Online.
64 kbs? is dat niet wat weinig? ik heb al mijn muziek naar 128 geconvert.
Het beste is vind ik toch variable 80kbps op 44khz in (natuurlijk) OGGlukaso schreef op 18 oktober 2004 @ 22:13:
64 kbs? is dat niet wat weinig? ik heb al mijn muziek nar 128 geconvert.
Verwijderd
Nou, nee. OGG Vorbis is even heel andere koek dan MP3, hoor. http://www.xiph.org/ogg/vorbis/listen.html -- kijk en luister dat maar eenslukaso schreef op 18 oktober 2004 @ 22:13:
64 kbs? is dat niet wat weinig? ik heb al mijn muziek nar 128 geconvert.
Maar inderdaad; for the sake of quality (hoewel het toch behelpen blijft met dopjes) ben ik naar -q 1 gegaan; da's een gemiddelde bitrate van 80kbps. En dat klinkt beter dan 128kbps MP3, i.m.o.
Verwijderd
Jemig, wat een heerlijk apparaat, zeg. Firmware flashen ging als een tierelier, en hij is nu fijn aan het spelen 
Slechts èèn minpuntje tot nu toe; als het nummer afgelopen is, en het volgende nummer conform lijst wordt gestart hoor ik een 'pop'. Da's wel jammer.
Slechts èèn minpuntje tot nu toe; als het nummer afgelopen is, en het volgende nummer conform lijst wordt gestart hoor ik een 'pop'. Da's wel jammer.
Hoe goed is de ontvangst van de radio? Ik wil in de bus en trein ook naar de radio kunnen luisteren, iemand ervaring?
ik vind de radio stukken beter dan die van mijn ngage... dus is hij goed.
Ik heb geen last van een *POP* tussen nummers, alleen als hij opstart doet hij het een keer tijdens het HOLD logo of IOPS LIVE logo
Ik heb geen last van een *POP* tussen nummers, alleen als hij opstart doet hij het een keer tijdens het HOLD logo of IOPS LIVE logo
Hmm, bedankt voor de tip, dat scheelt wel ontzettend veel, heb je veel meer muziek op je speler.
Maar waarmee convert je dan?
Ikzelf convert met dbpowerAmp music convertor
[ Voor 82% gewijzigd door lukaso op 20-10-2004 11:44 ]
Verwijderd
Ikzelf gebruik daar Exact Audio Copy voor. Even van xiph.org de win32-release downloaden, de executables in je EAC-directory ploffen, naar Compression Options gaan, tick external compression aan, zet "parameter passing scheme" op user defined, extension .ogg, zet even je directory goed (m.b.t. de encoder) èn vul onderstaande regel in bij additional command line options.lukaso schreef op 20 oktober 2004 @ 11:42:
Hmm, bedankt voor de tip, dat scheelt wel ontzettend veel, heb je veel meer muziek op je speler.
code:
1
| -q 1 -a "%a" -t "%t" -l "%g" -d "%y" -N "%n" -G "%m" %s |
Nu krijg je OGG Vorbis-bestandjes met netjes de tags er ook in
Anyway, that's it, ready to go. Mocht je betere/hogere kwaliteit willen, verander je -q 1 naar -q 2 of 3. 1 geeft je een gemiddelde bitrate van 80kbps, hetgeen ik voldoende vind. Als je 'm op -q 2 zet krijg je 96kbps. Enzovoorts
Edit: Natuurlijk moet je wel vanaf CD je boel naar OGG Vorbis zetten, hè? Ik bedoel, niet dat je dalijk je 192kbps MP3's gaat converteren.. Da's natuurlijk onzin, 2x lossy compressie loslaten op hetzelfde muziekstuk. Dat gaat namelijk nergens naar klinken
Edit 2: Check ook dat je "add ID3-tag" even uitvinkt.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 13:29 ]
Verwijderd
No offense, maar ik durf d'r wel een maandsalarisje op te zetten dat Exact Audio Copy vèèl betere (lees: betrouwbaardere) resultaten behaalt.
hmm, dus me 192 mp3tjes kan ik niks meer mee? heeft ook het verlagen van de bitrate een negatie effect? dat doe ik nl al een tijdje
Hebben jullie er ok niet zoon last van dat als je in explorer een album op je speler sleept dat je nummers allemaal in de verkeerde volgorde in de speler staan?
Je kan dit verhelpen door de nummers stuk voor stuk erop te slepen wat alleen wel een tijdrovend werkje is met usb1.1
Je kan dit verhelpen door de nummers stuk voor stuk erop te slepen wat alleen wel een tijdrovend werkje is met usb1.1
Verwijderd
Heb ik idd ook last van. Je kunt ook alles eraf halen en dan in één handeling alles er weer op zetten, maar dat is met usb 1.1 inderdaad een behoorlijk tijdrovende zaak...lukaso schreef op 21 oktober 2004 @ 11:09:
Hebben jullie er ok niet zoon last van dat als je in explorer een album op je speler sleept dat je nummers allemaal in de verkeerde volgorde in de speler staan?
Verwijderd
ALs je een complete map kopieert dan heb ik er geen last van.
Er zit nu ook een stopwatch op, hou eens de eq knop ingedrukt. Met de rec knop gaat die lopen en zet je hem op pauzen. Waneer je op de eq knop druk noteert die de ronde rijd.
Er zit nu ook een stopwatch op, hou eens de eq knop ingedrukt. Met de rec knop gaat die lopen en zet je hem op pauzen. Waneer je op de eq knop druk noteert die de ronde rijd.
Verwijderd
Welke firmware heb jij? Deze optie was er nl ook al bij de 1.1.0.8 versie...Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 13:52:
ALs je een complete map kopieert dan heb ik er geen last van.