Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 1.1.1.0B Ik kwam er toevalig achter toen ik op het verkeerde knopje drukte om hem uit te zetten. Ik had nog nergens gelezen dat die ook een stopwatch heeft. Best wel geinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad een geinige optie, maar in de praktijk doe je er nagenoeg niets mee. Geef mij maar liever een informatieve, overzichtelijke site (Guillaume _/-\o_) met o.a. de firmware en de verschillen er tussen ipv een stopwatch op je mp3 speler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heeft een website nou te maken met die stopwatch functie. Zo stopwatch kan erg handig zijn, ik wou nog weten hoe lang ik er over doe om van school naar de trein te lopen, op me stage had ik ook een stopwatch nodig. En hier thuis bij me reperatie buro ook wel eens.
Het is alleen jammer dat je de stopwatch niet kan gebruiken waneer die een mp3 afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel hiermee, dat de makers van die firmware beter hun tijd kunnen besteden aan het maken van een degelijke website ipv hun tijd te verdoen met het 'inbouwen' van een stopwatchfuntie in de firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die hebben ze ook http://www.iops.co.kr/ , maar je hebt er niet veel omdat het een koriaanse speler is waardoor de site ook in het koriaans is.

Ze update teminste wel vaak de firmware met steeds goede fixen, en dat is veel belangrijker dan dat je een speller heb met een slecht firmware waar maar geen nieuwe voor uit komt. Ondanks dat ze zo gelikt mogelijke site hebbe om daarmee proberen hun product zo veel mogelijk te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024
Is het ook mogelijk om een password beveiliging erop te zetten zodat niemand behalve jij van de IOPS gebruik kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 22:20:
Die hebben ze ook http://www.iops.co.kr/ , maar je hebt er niet veel omdat het een koriaanse speler is waardoor de site ook in het koriaans is.
Juist dat bedoel ik dus! Zet er dan ook een eenvoudige Engelstalige site neer.
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 22:20:
Ze update teminste wel vaak de firmware met steeds goede fixen, en dat is veel belangrijker dan dat je een speller heb met een slecht firmware waar maar geen nieuwe voor uit komt. Ondanks dat ze zo gelikt mogelijke site hebbe om daarmee proberen hun product zo veel mogelijk te verkopen.
Zucht.... :O je snapt het nog steeds niet... Ik zal het nog één keer concreet uitleggen voor jou: de tijd die ze eraan verdoen om een stopwatchfunctie in de firmware programmeren, kunnen ze wat mij betreft beter gebruiken voor het maken van een (eenvoudige) duidelijke Engelstalige support pagina.

En nu gaan we weer verder ontopic:
Calvin&Hobbes schreef op 22 oktober 2004 @ 20:24:
Is het ook mogelijk om een password beveiliging erop te zetten zodat niemand behalve jij van de IOPS gebruik kan maken?
Voor zover ik weet is dat niet mogelijk. Maar de makers van de firmware zouden dat er bijvoorbeeld wel in kunnen programmeren... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 14:48
lukaso schreef op 21 oktober 2004 @ 11:01:
hmm, dus me 192 mp3tjes kan ik niks meer mee? heeft ook het verlagen van de bitrate een negatie effect? dat doe ik nl al een tijdje
Wat denk je zelf? Natuurlijk, en al helemaal als je dit met een bestaand mp3-bestand als bron doet: dan encodeer je tweemaal over elkaar, zeer slecht voor de kwaliteit. De bitrate betekent heel simpel dit voor de encoder: "ik gebruik xxx kilobits per seconde die ik moet encoden, dus hoe meer, hoe meer ruimte ik per seconde heb en dus hoe meer kwaliteit ik kan leveren." Lees anders eens even het (Nederlandse/Engelse) kleine artikeltje over MP3 dat ik 'n hele tijd geleden heb geschreven, wordt vast alles duidelijk. Directe link: http://www.guillaume.tk/ (alleen ter informatie, net als de Iops-site, hopelijk wordt het niet verkeerd geïnterpreteerd).
Hebben jullie er ok niet zoon last van dat als je in explorer een album op je speler sleept dat je nummers allemaal in de verkeerde volgorde in de speler staan?

Je kan dit verhelpen door de nummers stuk voor stuk erop te slepen wat alleen wel een tijdrovend werkje is met usb1.1
Ik heb er idd wél last van dat later toegevoegde bestanden/mappen ook daadwerkelijk als laatste worden weergegeven. Maar normaliter gebruik ik Total Commander, wat de bestanden binnen 'n map sowieso al alfabetisch gesorteerd naar de Iops kopieert.
ALs je een complete map kopieert dan heb ik er geen last van.

Er zit nu ook een stopwatch op, hou eens de eq knop ingedrukt. Met de rec knop gaat die lopen en zet je hem op pauzen. Waneer je op de eq knop druk noteert die de ronde rijd.

de 1.1.1.0B Ik kwam er toevalig achter toen ik op het verkeerde knopje drukte om hem uit te zetten. Ik had nog nergens gelezen dat die ook een stopwatch heeft. Best wel geinig.
Stond al op m'n site 'n heel tijdje :P [/opschepmode] ;)
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 19:00:
Het is inderdaad een geinige optie, maar in de praktijk doe je er nagenoeg niets mee. Geef mij maar liever een informatieve, overzichtelijke site (Guillaume _/-\o_) met o.a. de firmware en de verschillen er tussen ipv een stopwatch op je mp3 speler...
Dank u zeer O-) Zodra ik m'n Iops weer terug heb, en waarschijnlijk al eerder trouwens, aangezien het nu herfstvakantie is en ik me niet 100% voel, ga ik weer een en ander toevoegen (vooral FAQ en tutorials, en het zélf repareren van de koptelefoonaansluiting als je buiten de garantie zit, +alles wat ik daarnaast kan vinden op 't net).
Calvin&Hobbes schreef op 22 oktober 2004 @ 20:24:
Dit is zeer zeker niet mogelijk. Wellicht kun je eens 'n mailtje sturen naar Iops, maar als ze dan net zo laks zijn als bij mij (heb weken geleden 'n mailtje gestuurd, nooit iets terugontvangen) dan kun je 't waarschijnlijk vergeten. Wat ontzettend handig zou zijn is een Engelssprekend contact binnen de Iops groep waar we onze problemen/suggesties kwijt kunnen (zoals bij FoxMail, waarbij een Nederlander een bugs/feature-request list bijhoudt en die eens per maand opstuurt naar 'n programmeur van het team).

[ Voor 9% gewijzigd door guillaume op 23-10-2004 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
guillaume schreef op 23 oktober 2004 @ 01:42:
[...]
...Dit is zeer zeker niet mogelijk. Wellicht kun je eens 'n mailtje sturen naar Iops, maar als ze dan net zo laks zijn als bij mij (heb weken geleden 'n mailtje gestuurd, nooit iets terugontvangen) dan kun je 't waarschijnlijk vergeten...
Nou hopelijk kunnen ze het in de firmware programmeren, zo'n beveiliging is wel handig als je net zoals ik het wel eens laat rondslingeren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukaso
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 01:53
guillaume schreef op 23 oktober 2004 @ 01:42

Wat denk je zelf? Natuurlijk, en al helemaal als je dit met een bestaand mp3-bestand als bron doet: dan encodeer je tweemaal over elkaar, zeer slecht voor de kwaliteit. De bitrate betekent heel simpel dit voor de encoder: "ik gebruik xxx kilobits per seconde die ik moet encoden, dus hoe meer, hoe meer ruimte ik per seconde heb en dus hoe meer kwaliteit ik kan leveren." Lees anders eens even het (Nederlandse/Engelse) kleine artikeltje over MP3 dat ik 'n hele tijd geleden heb geschreven, wordt vast alles duidelijk. Directe link: http://www.guillaume.tk/ (alleen ter informatie, net als de Iops-site, hopelijk wordt het niet verkeerd geïnterpreteerd).

Volgensmij begrijp je me verkeerd, wat ik bedoel is dit

ik heb een mp3tje 196 kbit

converteer ik naar 128 kbit

heb ook een cd met hetzelfde nummer

converteer ik ook naar mp3 @ 128 kbit

dan zijn deze nummers tegelijk van kwalitiet, mijn vraag is dus ook: als ik al mijn mp3s @ 128 kbit converteer naar ogg 80 variable bitrate, is de kwaliteit dan gelijk aan de kwaliteit die je hebt als je dit proces vanaf een file van een cd uitvoert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
lukaso schreef op 23 oktober 2004 @ 23:16:
Volgensmij begrijp je me verkeerd, wat ik bedoel is dit

ik heb een mp3tje 196 kbit

converteer ik naar 128 kbit

heb ook een cd met hetzelfde nummer

converteer ik ook naar mp3 @ 128 kbit

dan zijn deze nummers tegelijk van kwalitiet, mijn vraag is dus ook: als ik al mijn mp3s @ 128 kbit converteer naar ogg 80 variable bitrate, is de kwaliteit dan gelijk aan de kwaliteit die je hebt als je dit proces vanaf een file van een cd uitvoert
Nee, deze zijn zeer zeker niet van dezelfde kwaliteit. Namelijk: bij de eerste stap (cd-kwaliteit wav -> mp3@192) verlies je kwaliteit en komen er artifacts in het bestand. Vervolgens bij de tweede encoding (mp3@192 -> mp3@128) encode je dat geluid met kwaliteitsverlies én al die artifacts weer mee in het volgende bestand en bij die encoding komen natuurlijk nóg meer artifacts. Transcode je dan het bestand weer naar OGG@80VBR heb je dus een reteslecht bestand, allemaal artifacts over artifacts over artifacts. Voor meer informatie, zoek eens op 'transcoding' op 't net.

[Ranzige metafoormode]Als jij een boek leest en je vertelt het hele verhaal na, dan laat je geheid dingen weg en dik je een en ander aan. De volgende keer dat je 't vertelt doe je dit nóg meer. En als een ander dat verhaal dat 'ie van jou gehoord heeft navertelt is het helemáál anders.[/Ranzige metafoormode]

[ Voor 33% gewijzigd door guillaume op 24-10-2004 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de 1024 MB variant in Nederland te koop is? Hij wordt wel in de start post genoemd. Ik heb de thread doorgelezen maar volgens mij wordt dat nergens besproken.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guillaume schreef op 24 oktober 2004 @ 15:31:
[...][Ranzige metafoormode]Als jij een boek leest en je vertelt het hele verhaal na, dan laat je geheid dingen weg en dik je een en ander aan. De volgende keer dat je 't vertelt doe je dit nóg meer. En als een ander dat verhaal dat 'ie van jou gehoord heeft navertelt is het helemáál anders.[/Ranzige metafoormode]
Nou, zo ranzig vind ik die metafoor niet, hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 13:38:
Weet iemand of de 1024 MB variant in Nederland te koop is? Hij wordt wel in de start post genoemd. Ik heb de thread doorgelezen maar volgens mij wordt dat nergens besproken.......
Nee, die's niet verkrijgbaar naar ik weet :(

'k Zie dat de 512MB-versie wel wat in prijs is gedaald, en dat je voor een paar tientjes meer nu de 1024MB-versie van de iAudio U2 hebt (hoewel ik die zéér Fisher Price uit vind zien op de foto's :P)
Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 15:53:
Nou, zo ranzig vind ik die metafoor niet, hoor.
Dus hij's wel duidelijk genoeg? Gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guillaume schreef op 25 oktober 2004 @ 18:07:
[...]
'k Zie dat de 512MB-versie wel wat in prijs is gedaald, en dat je voor een paar tientjes meer nu de 1024MB-versie van de iAudio U2 hebt (hoewel ik die zéér Fisher Price uit vind zien op de foto's :P)
Da's precies de afweging die ik aan het maken ben. De IAudio heeft alles wat de IOPS ook heeft (ok, ogg vorbis support pas na firmware upgrade) en is verkrijgbaar in 1GB. Maar de IOPS ziet er zo ontzettend cool uit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Tjah, ik zou persoonlijk nog steeds voor de Iops gaan, 1024MB is alleen leuk als je een keer een cd-image of complete XviD-film zou willen meezeulen op zo'n ding, verder is 't niet echt heel handig. Verder is alleen maar de kans dat je teveel zooi op je player laat staan groter. Wel vind ik het héél vervelend dat je zo ontzettend voorzichtig moet zijn met de koptelefoonaansluiting (hoewel, voorzichtig zijn heeft eens veel zin, want zelfs dan kan 't nog gebeuren heb ik ervaren). 'k Ben benieuwd wanneer ik 'm weer ontvang (en of 't dezelfde is of een nieuwe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlink
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
guillaume schreef op 27 oktober 2004 @ 02:09:
'k Ben benieuwd wanneer ik 'm weer ontvang (en of 't dezelfde is of een nieuwe).
Zelfde geval bij mij hier, ik krijg hem binnen een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de 1.1.1.0B firmware op me speler heb doet geen enkele screensaver het meer op me speler. Ik krijg elktijd het klokje na 10 seconden. Het liefst heb ik dat het klokje helemaal niet getoond wordt.
(Dat ik heb gewacht met het posten van dit is omdat ik zeker niet de engiste ben die hier last van heeft.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Nou... Ik ben 't ding helemaal zat nu. Vandaag teruggekregen, "gerepareerd". Er is duidelijk wat gewerkt aan de koptelefoonaansluiting, maar er is niet getest of het geluid wel fatsoenlijk doorkwam: ik krijg nu een ontzettend smal frequentiebereik door. Sterker nog, ik krijg bij The Postal Service - The District Sleeps Alone Tonight alleen maar de stem van de madame en het gitaar-pingelwerk door, that's it. Ik vind dat ze bij MMPort nu toch op z'n minst een nieuw exemplaar mogen aanbieden: repareren zonder te testen vind ik toch wel een zeer karige service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt alsof de aarde contact naar zijn grootje is waardoor je alleen nog het verschil hoort van het linker en rechter geluid kanaal.

Maar wat is stuk ? De koptelefoon aansluiting zelf, de print, of is het slecht gesoldeert waardoor op den duur de verbinding los laten ?

Want dan moet je eigelijk iss de koptelefoonaansluiting op de print vast lijmen en daarna de contacten vast solderen en je bent voor elktijd van dat probleem verlost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
guillaume schreef op 28 oktober 2004 @ 20:56:
Nou... Ik ben 't ding helemaal zat nu. Vandaag teruggekregen, "gerepareerd". Er is duidelijk wat gewerkt aan de koptelefoonaansluiting, maar er is niet getest of het geluid wel fatsoenlijk doorkwam: ik krijg nu een ontzettend smal frequentiebereik door. Sterker nog, ik krijg bij The Postal Service - The District Sleeps Alone Tonight alleen maar de stem van de madame en het gitaar-pingelwerk door, that's it. Ik vind dat ze bij MMPort nu toch op z'n minst een nieuw exemplaar mogen aanbieden: repareren zonder te testen vind ik toch wel een zeer karige service.
Ik heb 'm na driekwart jaar maar omgeruild voor een Iaudio4. Jammer, want ik was opzich zeer tevreden met mijn Iops. Ik ben alleen bang dat omdat het hun eerste speler is, er teveel kinderziektes in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guillaume schreef op 28 oktober 2004 @ 20:56:
gewoon een nieuwe eisen krijg je bij de andere mp3 shop(s) ook die de iops verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlink
  • Niet online
Ik heb m'n IOPS eergisteren eindelijk terug gekregen na twee weken van mp3spelers.nl en ik moet zeggen ze hebben daar erg goede service. Ik kreeg namelijk een splinternieuwe MFP-325 terug en in het zilver nog wel! En dat terwijl mijn eerste een witte was. Deze is ook nog eens een stuk beter: de hold knopje rammelt niet meer maar voelt nu juist erg lekker aan bij het schuiven ervan en de geluids-uit voelt nu ook wat strakker aan. Ze zijn goed bezig daar bij mp3spelers.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlink
  • Niet online
Trouwens ik had net mijn firmware van 1.4.0.8 geupdate naar 1.1.1.0b maar als ik nu kijk bij memory staat er dat ik nu nog maar 246mb inplaats van de 251mb die ik eerst had, was dit bij jullie ook zo?

[ Voor 4% gewijzigd door FlipFlink op 31-10-2004 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai sinds enkele weken ver 1.1.1.0B. Ik zat vanmiddag wat op te nemen / af te spelen van de ingebouwde radio. Wat me toen opviel was dat er af en toe rare tekens i.p.v. de gebruikelijke teksten stonden.

Na 'uitgespeeld' te zijn met de radio zette ik hem dus uit, en nu kom ik er tot mijn schrik achter dat m'n IOPS350 niet meer opstart! Wanneer ik 'm aanzet staat er alleen 'IOPSLIVE' en de versie van de firmware onder in het scherm. Maar hij start niet verder door naar het hoofdmenu. Resetten baat niet.

Iemand suggesties hoe dit op te lossen is, op een software matige manier? Windows / Linux herkennen het apparaat ook niet meer.

De speler komt van mmport.nl .

<edit>

Whew, toevallig schoot me net te binnen dat er in deze thread een 'initiatief' was om een Engelstalige website omtrent de IOPS te maken. Ikke dus f de website opgezocht, waar de mogelijkheid van een safe mode beschreven werd. Ik ben nu bezig met een low-format, ik wacht met spanning af.

_/-\o_ http://www.iops.tk/ _/-\o_

<edit 2>

Ja hoor, alles weer in orde. Hopelijk zal dit niet vaker gebeuren!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reset knopje ;) , dat wekt zelfs waneer die de firmware niet wilt updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mmport.nl zou die opvolger van deze Iops toch eind oktober in de verkoop gaan waarschijnlijk?... Ik geloof dat ik ze nog es ga mailen, ben erg benieuwd...

Of heeft iemand er hier al wat over gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
FlipFlink schreef op 30 oktober 2004 @ 23:47:
Trouwens ik had net mijn firmware van 1.4.0.8 geupdate naar 1.1.1.0b maar als ik nu kijk bij memory staat er dat ik nu nog maar 246mb inplaats van de 251mb die ik eerst had, was dit bij jullie ook zo?
Ja dit klopt. Daarom doet 'ie ook een low-level format: er wordt waarschijnlijk meer gereserveerd voor de firmware, 't font en de animatie. Zeker weet ik dit niet, maar dit is er logischerwijs wel uit te concluderen dacht ik zo.

@scrooch67: Wow, fijn dat 't geholpen heeft :)

Over de nieuwe F4, zal 'ns een mailtje sturen. Ik heb vandaag namelijk na die foute reparatie wéér 't ding opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 18:28:
Reset knopje ;) , dat wekt zelfs waneer die de firmware niet wilt updaten.
Nou ja, de nieuwe firmware had ik dus enkele weken geleden al succesvol er op gezet, de update van de firmware was het probleem niet. Het reset via het knopje achter de usb hielp niet, hij kwam ook dan niet in het hoofdmenu. Die safe mode was echt nodig, 'pijltje naar onder' indrukken, en dan de play knop erbij (ofzo :P ).

Goeie website Guillaume...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Dames heren, ik citeer MMPort:
L.S.

Ondanks eerdere toezeggingen is het nog niet bekend wanneer de F4 gaat
komen, en óf deze wel naar Nederland komt.

Met vriendelijke groet,

Sales Support

MMPORT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, klinkt niet erg positief, dat bericht van mmport... :r

Heb em wel op ebay gevonden voor 150 euro zonder verzendkosten (die van 512 mb):
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...ame=WDVW#ebayphotohosting

Klinkt niet duur, tenzij verzenden erg veel gaat kosten... Zou het betrouwbaar zijn? Ik vraag het me vooral af omdat die 3xx serie nog weleens kapot wil gaan, lees ik in het forum O-)

Of weet iemand winkels etc in Duitsland of Belgie die het ding zouden kunnen hebben? Via google om ik niet echt verder..... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
"IOPS F4 512MB OLED MP3 OGG Samsung iRiver Muro XDRUM" 8)7

[ Voor 63% gewijzigd door guillaume op 14-12-2004 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 18:23

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

jammer dat je niet die mooie zilvere neckstrap erbij krijgt, die bruine is echt oerlelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Er staat trouwens ook nog bij: alleen beschikbaar voor de Verenigde Staten. (maar da hadden jullie allemaal al gezien natuurlijk). En mijn vorige post ging om de titel, eerst netjes Iops F4 512MB, dan al voor 't zoekwerk zodat ie snel gevonden wordt OLED MP3 OGG en dan voor de zekerheid ook nog eens verschillende andere merken Samsung iRiver etc., belachelijk, zulk soort gedoe.

[edit]
Mijn zusje heeft gisteren de iAudio U2 (256MB) aangeschaft, 'k ben wel heel benieuwd naar 't ding (toen ik de prijs zag moest ik wel even slikken, denkende aan die €269 die ik verkloot heb aan een speler die ik nog niet eens een week aan 'n stuk heb kunnen gebruiken :()

[ Voor 27% gewijzigd door guillaume op 08-11-2004 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Zojuist 't ding weer binnengekregen. Op 't RMA-formulier staat
IOPS MFP-350, interne electronica vervangen onder garantie. MP3-speler tevens getest.
Er staat een heel album van Acda & de Munnik op (encoded by Amontillado) :? en 't scharnier van de USB-plug zit hardstikke los vergeleken met eerst. Ik had toch echt expliciet om vervanging gevraagd, ik ben niet echt te spreken over deze 'oplossing'.

[edit]
En de equalizer-knop werkt niet. Way to go, MMPort.

[ Voor 11% gewijzigd door guillaume op 08-11-2004 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guillaume schreef op 08 november 2004 @ 09:21:
Er staat trouwens ook nog bij: alleen beschikbaar voor de Verenigde Staten. (maar da hadden jullie allemaal al gezien natuurlijk). En mijn vorige post ging om de titel, eerst netjes Iops F4 512MB, dan al voor 't zoekwerk zodat ie snel gevonden wordt OLED MP3 OGG en dan voor de zekerheid ook nog eens verschillende andere merken Samsung iRiver etc., belachelijk, zulk soort gedoe.

[edit]
Mijn zusje heeft gisteren de iAudio U2 (256MB) aangeschaft, 'k ben wel heel benieuwd naar 't ding (toen ik de prijs zag moest ik wel even slikken, denkende aan die €269 die ik verkloot heb aan een speler die ik nog niet eens een week aan 'n stuk heb kunnen gebruiken :()
Er staat ook bij: "Wordt alleen verzonden binnen Wereldwijd".. En bij het zoeken via eBay.nl vindt ie em ook onder alles dat mede naar NL kan worden gestuurd. Maargoed, als er iets mis mee is moet je nog maar zien dat je garantie krijgt (je kan moeilijk ervoor langskomen bij em ;) ) om dan nog maar niet over de verzendkosten te spreken... Dus ik vind het wel wat gevaarlijk.. Denk dat ik die U2 ook nog maar eens goed ga bekijken.......... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we ten eerste hopen dat er werkelijk de mp3 speler wordt bezorgt. Op Ebay kom ik zo vaak dingen tegen voor 10 euro, waar ik 100% zeker van weet dat er iets niet klopt omdat het nooit zo goedkoop kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Ik denk dat we het er allemaal wel mee eens zijn dat zoiets veel te riskant is, zeker als er een keer iets kapot gaat. Ik weet zo niet of er in dit nieuwe model is 'gereageerd' op het welbekende hoofdtelefoonaansluiting-probleem (dat die dus los komt te zitten en geen (niet goed) contact meer maakt), maar als je hier mee komt te zitten is het wel erg moelijk om voldoende garantie te krijgen.

Ik ben er trouwens achter gekomen dat de equalizer-knop niet werkt, nadat ik 'm vandaag weer heb ontvangen dus. Zojuist heb ik een mailtje ontvangen dat MMPort hun leverancier (wie is 'onze leverancier' eigenlijk, vraag me best wel af hoe 't intern bij MMPort zit) heeft verzocht mijn speler sowieso te vervangen, aangezien '2x reparatie tot niets heeft
geleidt' (grammatica-fout :P). Hopelijk kan ik dan met frisse moed gebruik maken van 't ding en vind ik ook weer de zin om de FAQ af te maken en andere onderdelen toe te voegen op de site (er is namelijk een tweetal nieuwe Franstalige programma's uitgekomen voor de Iops, een om animaties aan te maken en een om de fonts (ook de taal meen ik) helemaal aan te passen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Vandaag heb ik een nieuw exemplaar van de speler binnengekregen. ‘k Moet zeggen, nu die nieuw is, kan ik wel weer echt van ’t apparaatje genieten en vind ik ‘m echt weer mooi. Hij heeft dan wel een hele kleine uitloop van de verf (véél minder dan ’t allereerste exemplaar dat ik had, deze is inmiddels al m’n derde dus), maar dat neem ik na zo’n avontuur op de koop toe, zeker als ik er nu geen problemen meer mee ervaar. Hij zit nu in de oplader, dus ik moet nog even geduld hebben.

Mijn zusje heeft eergisteren de iAudio U2 (256MB rood) binnengekregen. Ik was – voor haar dan :P – blij verrast met ’t apparaatje. Hij is nog kleiner dan de Iops, maar zeker niet moeilijker bedienbaar. Het eerste dat me opviel was dan vlekken van vette vingers véél minder tot niet zichtbaar waren, een groot pluspunt. Bovendien is er wel erg goed nagedacht over de joystick: hij is heel klein, maar dat maakt de bediening juist heel handig: je drukt er gewoon je duim vlak tegenaan. He menu is zeer overzichtelijk, met maximaal 9 items per (sub)menu en een diepte van 3. Er zijn wel 6 DSP’s beschikbaar, waaronder ’n equalizer met enkele presets en een handmatige. De radio van de Iops heb ik nog niet echt getest, maar die van de U2 gaf me een betere eerste indruk. Maar zodra ik ging zitten waar ik ook de Iops had getest, was het resultaat een stuk minder indrukwekkend, m.a.w. ik moet op plaatsen op voldoende afstand van electronica nog eens proberen. De opname-mogelijkheid is wat minder indrukwekkend door z’n maximale bitrate van 128kbps, maar de 96kbps voice-opname die m’n zusje had gemaakt was indrukwekkend, maar – once again – ik heb geen fatsoenlijk vergelijk: ik heb met de Iops alleen nog maar opnames gemaakt van colleges, niet van mijn stem (of de hare, beter voor vergelijk) van dichtbij. Wel is bijzonder veel handiger dat de line-in wél een gewone mini-jack plug kan slikken en niet zo’n über-mini-jack-thingy, wat vereist dat je altijd dat meegeleverde kabeltje van Iops bij moet hebben. En wat als je nou eens wilt opnemen vanaf ’n cd-speler (tulp-pluggen)? Is nagenoeg niet mogelijk, tenzij je een of ander female-female verloopstuk hebt voor mini-jack. Een luistertest is vrij moeilijk, misschien vraag ik m’n zusje wel of ze even ’n double-blind test wil doen (alle DSP’s uit), lijkt me best leuk om de geluidskwaliteit te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, een double blind test zou leuk zijn, maar is ook niet absoluut, realiseer dat wel even! De U2 biedt namelijk veel voordelen met de equaliser en ik verwacht eigenlijk dat niet zozeer het standaard geluid zal verschillen, maar meer het geluid met de equaliser settings. En dan is het maar weer te zien waar je zelf het beste resultaat uit haalt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Dat is natuurlijk waar, maar aangezien ik iemand ben die 't liefst geen of zo min mogelijk equalizer/DSP's gebruikt, heeft zo'n test toch wel nut (althans voor mij). Net op de fiets muziek aan gehad die ik de afgelopen week op m'n MiniDisc constant heb geluisterd en 't geluid klinkt echt veel minder vol op de Iops :? (zelfs met de equalizer wat fatsoenlijker ingesteld. Zet ik de bass boost aan, dan klinkt 't allemaal vreselijk droog. Ook 't maximale volume is maar karig. Ik ben nu toch wel zeer benieuwd naar 't geluid van de U2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Zelf heb ik lang de Iops gehad. Maar door de vele mankementen heb ik 'm na een half jaar omgeruild voor een Iaudio4. Ik vind dat de Iaudio duidelijk beter geluid heeft dan de Iops. Maja, over smaak valt te twisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukaso
Ik was eigenlijk van plan om een nieuwe headset te kopen voor me pc, en dan vooral voor gamen. Maar als je de audio-uit op je comp in de line-in doet van de iops en je gaat naar het encoding schermpje(zonder te beginnen met opnemen) hoor je al wat uit de geluidskaart komt. Dit is best wel oke geluid, aangezien die iops dopjes ook wel een goede kwaliteit hebben. Was is jullie mening hierover, en is het ook zo dat geluid uit in-ear dopjes slechter is voor je oren dan van die oorwarmer gevallen?(we hebben het hier dan vooral over gamen, cs e.d.)

Dit is namelijk wel een goedkope en tamelijk handige oplossing, ik heb namenlijk toch altijd mijn mp3 speler met oortelefoon bij en ik houd niet zo van die grote oorwarmer koptelefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Ik snap even niet waarom je niet direct je oordopjes in de geluidskaart propt :? Ik heb hier 'n oud setje MDR-EX70 constant in de koptelefoonuitgang zitten. Maar via de Iops denk ik dat je wel wat geluidskwaliteit mist, maar of dat storend is, is gewoon natuurlijk aan jou.

• guillaume
Ongelofelijk, werkelijk niet normaal. Ik was mezelf juist weer aan 't overtuigen dat 't ondanks alle ongemakken tóch een goede aankoop was, krijg ik wéér een probleem: op het scherm staan ineens horizontale strepen, soms afgebroken (puntjes-lijn), soms doorgetrokken! (Vreemd genoeg NIET bij het startscherm, waarin IOPSLIVE staat en de firmware-versie, en ook niet bij het FORMAT-scherm). Dit is echt niet meer te volgen...

O en bij de weg: er is een nieuwe firmware uit (v1.1.1.1). Er schijnen wat problemen te zijn volgens iBead-Online, maar ik heb ff helemaal geen zin om me te verdiepen in die Franse warboel. Kijk ff op m'n site voor de download...

[edit]
Heb net die nieuwe firmware erop gezet en opnieuw de font-file, hoopte dat dat e.e.a. zou oplossen: niet dus. Over het hele scherm rare corrupties, maar de letters blijven intact (dus niet de font-file). Wat zal ik doen? Ik wil niet nog eens reparatie-gezeik hebben, jullie snappen dat na zoveel keren mijn uithoudingsvermogen ook helemaal weg is. Zou MMPort me mijn geld teruggeven of me een mogelijkheid geven om voor een ander model te kiezen?

[ Voor 61% gewijzigd door guillaume op 25-11-2004 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
*kick*

Ik wil graag weten wat jullie hiervan denken en wat jullie vinden dat ik moet doen eer ik contact opneem met MMPort, aangezien ik niet meer van zulks mee wil maken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat winkels volgens de wet na 5 keer repareren (weet niet zeker meer of dat nou elke keer hetzelfde defect moest zijn alleen) verplicht zijn een nieuwe te leveren of vergelijkbaar model.. En veel winkels willen dat nog weleens wat eerder al doen (ik werkte bij BCC en die deden het na drie keer repareren).

Ik zou heel simpel uitleggen dat je het zat bent, logischerwijs niet veel vertrouwen meer in Iops hebt, en graag een andere speler zou willen uitzoeken.

Ik weet trouwens bij deze al helemaal zeker dat ik geen Iops meer wil :)
Het gaat denk ik de U2 worden.. Dan maar geen ingebouwde usb stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg je telkens een witte (oude) versie terug van de 256MB of een zilveren ? ik weet van een andere online shop dat die ze zo omruilt tegen die nieuwe (geheel) zilveren versie. Je moet gewoon een zilveren eisen en geen witte meer want daar gaat de oortelefoon aansluiting ook nog eens van kapot. Excuses als je al een zilveren hebt gekregen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:27:
Ik weet trouwens bij deze al helemaal zeker dat ik geen Iops meer wil :)
Het gaat denk ik de U2 worden.. Dan maar geen ingebouwde usb stick.
Haha, die heeft m'n zusje, en alsof er een vloek rust op mij (ik heb 'm natuurlijk uitgezocht) heeft dat ding ook kuren: 't is een stotteraar (completely random).
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 18:01:
Krijg je telkens een witte (oude) versie terug van de 256MB of een zilveren ? ik weet van een andere online shop dat die ze zo omruilt tegen die nieuwe (geheel) zilveren versie. Je moet gewoon een zilveren eisen en geen witte meer want daar gaat de oortelefoon aansluiting ook nog eens van kapot. Excuses als je al een zilveren hebt gekregen.
Ik denk dat ik dat wel al eerder verteld heb, maar nogmaals, ik heb de (zwarte) 512MB versie, dus dit is niet van toepassing :)

Ik zal meteen maar 'n mailtje sturen dan, probleem is een beetje dat als ik nu 'n ander model zou mogen uitzoeken (en dus niet m'n geld terug zou krijgen), dan heb ik wel 'n probleem: er is op dit moment niet echt iets dat me aanspreekt in het assortiment van MMPort, behalve de Cowon iAudio M3, maar die is een flinke pak duurder én binnenkort komt de opvolger, wat de prijs van M3 natuurlijk flink omlaag zal doen gaan ;( Inmiddels zijn m'n criteria natuurlijk alweer veranderd, de prijzen zijn aanzienlijk verschoven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Hier een foto van wat ik dus ervaar:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ltguillaume/Articles/Iops/Images/DisplayError.png

:(

Ik kan het heel gemakkelijk reproduceren door een de Iops een tijdje te laten afspelen (hoeft maar héél kort te zijn), 't ding dan meteen uit te zetten en vervolgens weer aan. Daarnaast komt 't ook nog 'at random' voor.

*snif*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ben ik blij dat die van mij geen kuren heeft. Mocht eens de koptelfoon aansluiting slecht worden dan repaer ik hem eerst zelf als het alleen een los contact is. Ik heb zo speciaale schroevendraair set die geen beschadiginen achter laat.

Of ik ga even langs de winkel aangezien ik hem bij Raf gekocht heb voor 1 euro meer >:) .

Voorlopig hou ik het op de 1.1.1.0B frimware omdat die erg goed werkt, ik wacht wel tot dat er een 1.1.1.1B uit is.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukaso
echt zeer irritant, bij mij is nu ook de koptelefoonaansluiting kapot.
Ik vind dit toch wel erg slecht voor een speler van 185 euri, ik vraag me ook af of ik nog wel zo blij ben met dit spelertje als je ziet hoesnel ze tegenwoordig in prijs dalen.
Ik heb deze gekocht voor kwaliteit en een lange levensduur, dat is dus enigzins tegengevallen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Tjah, ik zit nu nog steeds met 't ding, aangezien MMPort sinds vorige week maandag nog niet gereageerd heeft (terwijl ze uiterlijk vorige week woensdag zouden reageren, volgens hun mailtje). Nu krijg ik de strepen trouwens constant over het scherm. Duidt toch op 'n dooie pixel die het gehele scherm verklooit (had iemand anders last van gehad op iBead-Online, maar na 'n tijdje was zijn pixel weer tot leven gekomen :P). Ik wacht nog maar even rustig op MMPort, zij zouden tenslotte contact opnemen met mij, en als het erg lang duurt kan ik nog altijd extra gaan zeuren over hun nalatigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jee,
ik doe ook een een firmware update naar de laatste firmware. Na de format opdracht verschijnt op het scherm
initial format, low level en vervolgens gebeurd er heel lang helemaal niks.. Wat nu???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Dit is normaal, zo lang de progress indicator maar blijft lopen. Kan best een tijdje duren (ook afhankelijk van de grootte van je geheugen natuurlijk). Check je mailbox, want zo te zien had je mij al 'n mailtje gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Way to go, MMPort, ze hebben sinds de 29e al niet meer gereageerd (inmiddels alweer 2 extra emails verstuurd, zonder reactie, en zojuist weer een) en telefonisch zijn ze ook al niet bereikbaar binnen op de website aangegeven tijdstippen. Goh, wat 'n vertrouwens straalt zo'n bedrijf toch uit als 't een keer goed mis gaat een geleverd product. Ik zit dus wel al 3 weken met een defect apparaat. :(

[edit]
L.S.

Excuses voor de late reactie, echter tot op heden hebben wij van onze leverancier geen duidelijkheid gekregen wat betreft het schermprobleem.
Het enige wat zij ons gemeld hebben is dat als het NIET bij het opstartscherm voorkomt, het probleem opgelost kan worden met een firmwareupdate, anders zou het een hardwaredefect kunnen betekenen.

Wij stellen u voor dat u of de speler mag ruilen voor een nieuw IOPS, ofwel geld terug krijgt (Martkwaarde dit moment), ofwel een nieuwe andere speler bij ons mag uitzoeken tegen de marktwaarde van de IOPS op dit moment.

Graag horen wij van u,

Sales Support
Wel g*dverd*mme! En ze halen ook nog eens de naaistreek uit om nét voor dit mailtje te sturen de prijs omlaag te knallen. Ik betaal zo maar liefst €279,- (originele prijs) - €218,95 (huidige prijs) + €8,24 (nog steeds niet vergoede verzendkosten bij tweede reparatie) = €68,29 voor iets waar ik nog geen 2,5 week in totaal gebruik heb kunnen maken en het vervolgens nog terug kan sturen ook!

[ Voor 58% gewijzigd door guillaume op 15-12-2004 17:41 ]

• guillaume
Na een flink telefoongesprek boden ze mij bij hoge uitzondering aan om voor het aankoopbedrag + de nog beloofde verzendkostenvergoeding + de verzendkosten die ik zal hebben voor het terugsturen van het $#^%#@#$ ding een ander model uit te kiezen. Hiermee ben ik akkoord gegaan, ook al is het assortiment van MMPort in die prijsklasse bijzonder gering: een volledige vergoeding van het aankoopbedrag kan ik toch niet krijgen.

Bij deze: als iemand door wil gaan met een Engelse 'support' site voor de Iops, dan mag hij/zij de informatie die ik op mijn site heb er zo vanaf plukken, binnen een paar weken staat het er namelijk niet meer op. Ik heb 't helemaal gehad met Iops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

:(

ik hoop dat die van mij langer meegaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
Nou ik heb de IOPS 256 mb nu al een half jaar en nog geen problemen mee gehad, alhoewel ik gebruik hem meer als opslagapperaat dan als audio device, wat ik wel merkte was dat op een gegeven moment hij heel traag werd bij aanzetten en uitzetten, maar aan de hand van Guillaume's handige firmware update guide _/-\o_ loopt hij nu weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij doet het ook nog steeds perfect. Mischien heeft IOPS het bij de nieuwere spelers de aansluiting verbeterd.

Ik vindt het erg netjes dat je voor de aanschaf prijs een nieuwe speler mag uitzoeken. Dat wordt zeker eentje met twee keer zo veel geheugen. Dat noem ik eens geluk bij een ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Sterker nog, ik heb er straks een met 40x zoveel opslagcapaciteit. Na reflectie vind ik tegen de 300 euro wel bijzonder veel geld voor slechts 512MB. Ik heb er dan ook voor gekozen om voor een harddisk-model te kiezen. Liefst had ik de iPod Mini gehad (schijt aan iedereen die de iPod 'n rotding vindt, dat is alleen maar juist omdat 'ie zo populair is onder de 'rookies', maar maakt 'm nog niet een slecht apparaat), maar deze heeft 1 gigantisch belachelijk nadeel: 't ding wordt alleen bruikbaar met software geïnstalleerd. En dat maakt 'm geen mobiele harddisk imho, dus ben ik voor de 20GB iAudio M3 gegaan. Prima ding, zeer stijlvol, zelfs FLAC support en nog altijd nette vernieuwingen d.m.v. firmware upgrades, de twee nadelen zijn 1) je moet een kabeltje meesleuren en 2) display alleen op de remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 09:13
Je kunt het programmatje SharePod of je iPod zetten waardoor het in feite ook een Plug en Play apparaat wordt. Werkt goed, heb het zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg je nou eigenlijk een logo op je Iops? Ik heb een .asv-bestandje in de root van mijn iops gezet, maar daar doet ie verder niets mee, en ik zie ook geen opties om het aan te zetten of zo. Oh ja, ik heb firmware-versie 1.1.1.0c.

Weet iemand trouwens wat mask area is?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 19:15 ]

• guillaume
heel simpel, open het bestandje, dan speelt ie het af en nadien vraagt ie of je 't ding als logo wilt instellen. En van die mask area, daar heb ik ook nooit iets van begrepen. Het suggereert natuurlijk de maskering van ofwel geluid, ofwel iets op 't beeld?
Poekoek schreef op maandag 20 december 2004 @ 18:56:
Je kunt het programmatje SharePod of je iPod zetten waardoor het in feite ook een Plug en Play apparaat wordt. Werkt goed, heb het zelf ook.
Ja, maar de iPod Mini heeft ook geen voice recorder en aangezien ik 't fijn vind om colleges op te nemen, en dan soms even een tijdstip van de opname te noteren als ik er even niet bij ben of 't niet volgde (of 't gewoon fuckin' belangrijk is voor 't tentamen) wil ik dat i.i.g. ingebouwd hebben. 'k heb namelijk - typisch voor 'n man zoals je wel zult weten - dat ik tijdens noteren van notities niet goed meer tegelijk kan opnemen wat er gezegd wordt, alleen dan echt in een storende mate voor colleges...

Wil er iemand nog 't stokje overnemen en met de Engelse Iops website doorgaan?

[ Voor 7% gewijzigd door guillaume op 23-12-2004 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukaso
Je speelt het asv bestandje net zo af als een muziek bestand(jostick naar rechts)
Als je het dan afgespeeld hebt dan zal hij vragen of je het ook als logo wilt gebruiken.

Mask area is volgensmij de gele balk uitzetten bovenaan je schermpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Ik wil wel doorgaan met de engelse site, maar ik heb amper mogelijkheden

we kunnen het beter op dit forum houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Tetsuo55 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 13:04:
Ik wil wel doorgaan met de engelse site, maar ik heb amper mogelijkheden

we kunnen het beter op dit forum houden
Hoezo? Wil je van die gegevens dan 'n mega-startpost maken ofzo? Heb vandaag m'n M3 binnengekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

problemen met msi 516bt.
ik krijg de hele tijd op mijn scherm dat er problemen zijn met de controller voor massaopslag.
weet iemand of daar een oplossing voor is,ik werk met windows xp home edition.

alvast bedankt voor de moeite en fijne feestdagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaat iemand de nieuwe IOPS de F4 kopen of is er op aan het wachten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Volgens de laatste reactie die ik heb gekregen van MMPort komt deze waarschijnlijk niet eens meer naar Europa toe. Je kunt 't nog eens navragen, maar ik denk niet dat dat model nog naar hier zal komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukaso
oke ik heb nu firmare 1.1.1.1 erop staan
ik zie dat de logo functie nu iets verder uitgebreid is, je kan nu nl door je asvtje heen spoelen, (fastforward e.d.).
Ook vraagt hij na het bekeken hebben van een ASVtje eerst: "SET VIDEO Confirm?" en dan "SET LOGO Confirm?"
van dat eerste ben ik nog niet uit wat het betekent.

ook "menu>system>real tts" weet ik niet wat het doet

Ik zal zo eventjes wat zelfgemaakte ASVtjes online zetten voor de liefhebbers, Met dank aan guillaume voor de software die conversie mogelijkmaakt naar .ASV

Ik kan nu in principe alle videobestanden converteren naar ASV die dan een resolutie zullen heben van 96x64px en een framerate van 10 fps

Hier een zipje met een paar kleine eigengemaakte dingetjes:
http://home.ripway.com/2004-12/226277/hommemadeasv.zip

op deze site:
http://www.ibead-online.com/forum/index.php?showtopic=6753
is een geavanceerder programma te vinden voor het omzetten van avi gif en losse bestanden naar .ASV ook is het hier volgensmij mogelijk om de framerate op te krikken naar ong 14.
Echt een top forum, dat i-bead online, alleen *** van dat frans. Als ik wat meer tijd heb zal ik maar eens een vertaal engine er op loslaten.

[ Voor 61% gewijzigd door lukaso op 07-01-2005 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
k heb die IOPS MFP-350 vandaag besteld bij mmport.
k heb m onder rembours besteld, k kan alleen nergens vinden of je dan ook nog extra moest betalen. zag wel dat gewoon verzenden nix kosten maar onder rembours stond er niet bij.
heeft iemand daar toevallig ook onder rembours besteld ? en kan iemand mij vertellen of dat wat extra kost?

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukaso
ik citeer: "Bij ons zijn drie verschillende manieren van betaling en levering mogelijk, wij rekenen hiervoor geen kosten. Onze prijzen zijn dus All Inclusive!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:46
keb een andere leuke mooie gevonden, met nog leukere features 8)
[Lexar LDP-800] High-End Portable AudioPlayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
mooi spelertje, maar uit de laatste paar pagina's kan ik opmaken dat het een miskoop is als je hem koopt? Zijn er zo veel problemen met deze speler? IS het met de nieuwere versie hiervan al wel beter ook niks?

[ Voor 4% gewijzigd door Davitos op 27-01-2005 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukaso
Ik heb gehoord dat er met de F4 minder problemen zijn, de koptelefoonaansluiting is gefixt en je ziet meer op het display in de zon.

Ik kan mijn iopsje helaas niet vergelijken met andere mp3spelers, maar ik heb hem nu een paar maanden en ben er eigenlijk nog wel tevreden over. De geluidskwaliteit is gewoon subliem, en het schermpje met 4 regels is voor mij ook gewoon een must. Voor de rest ziet ie er natuurlijk ontzettend strak uit en gaat de batterij erg lang mee vergeleken met andere spelers.

Nadelen zijn ten eerste de prijs, al is deze afgelopen maanden(net na mijn aankoop) flink gedaald dus heb je daar ook wel weer voordeel van. Ook de defecte koptelefoon aansluiting viel mij erg tegen, kwam er weer 8 pleuros aan verzendkosten bij.

Je moet gewoon voor jezelf afwegen of je 256/512 mb genoeg vindt, ok bent met de prijs, en geen groter scherm nodig hebt(de live CA was mijn tweede keus geweest), op de iops is ie nl 96x64 px en je kunt er filmpjes op kijken met een framerate van ong 30 fps(zonder geluid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb geen garantie meer MAAR nu heb ik ook het probleem met dat los contact bij de koptelefoon aansluiting. MMport wilde/kon me niet vertellen hoeveel het me zou kosten als ik de iops zou opsturen naar mmport.... Wat kan ik nou het beste doen? Is dat ding makkelijk open te maken/fixen? Zou mr. Handyman in de stad er iets mee kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een aantal online shops krijg je een ips mfp-312 gratis bij een mpio, Xen of iaudio speler. .. goeie deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukaso
Er is staat ergens een handleidingkje online over hoe je em zelf kunt repareren, volgensmij op t ibead forum.

Wel kut voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, mijn IOPS had dus last van een los contact bij de koptelefoonaansluiting.
Aangezien ik toch geen garantie meer had besloot ik dat ding samen met een goede maat open te maken en proberen te repareren.

De 4 schroefkes eruit halen ging prima. Vervolgens konden die 2 zilveren randen eraf getrokken worden. Vervolgens zat dat ding nog steeds pot dicht met klemmetjes die aan de binnenkant van het apparaat zaten. De klemmetjes zijn op onderstaande foto goed te zien:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rgoessen/1k.jpeg
Klik op plaatje voor een grotere versie

Uiteindelijk hebben we aan de batterij-kant een schroevendraaier naar binnen gestoken waarbij we de zijkanten van de onderzijde goed ingedrukt hielden.

Het was duidelijk wat er precies mis was. Zie onderstaand plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rgoessen/2k.jpeg

Even met het soldeerboutje ertegen en alles was weer ok.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 01:00:
Bij een aantal online shops krijg je een ips mfp-312 gratis bij een mpio, Xen of iaudio speler. .. goeie deal.
Inderdaad, ik heb net een M3L aangekregen met de iops 128Mb erbij.
Nu vroeg ik mij af of de firmware 1.4.0.8 de laatste nieuwe is, of de 1.1.1.1 waarvan hier sprake???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
Net mijn Iops 256mb eruit getrokken zonder te ontkoppelen, en nu start het filmpje wel maar stopt halverwege, en ik kan hem ook niet meer connecten met de PC! Maar nog belangrijker mijn verslag staat erop, help!...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
Heb hem weer aan de praat gekregen, op dit forum (gelukkig herinner ik me nog een beetje frans): http://www.ibead-online.com/forum/index.php?showtopic=5677 staat hoe je in safe mode kon opstarten door play en - ingedrukt te houden (tss lijkt wel windows) en dan een low level format kan uitvoeren. Dus bestanden wel foetsie! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02-2022
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 10:49:
Ok, mijn IOPS had dus last van een los contact bij de koptelefoonaansluiting.
Aangezien ik toch geen garantie meer had besloot ik dat ding samen met een goede maat open te maken en proberen te repareren.

De 4 schroefkes eruit halen ging prima. Vervolgens konden die 2 zilveren randen eraf getrokken worden. Vervolgens zat dat ding nog steeds pot dicht met klemmetjes die aan de binnenkant van het apparaat zaten. De klemmetjes zijn op onderstaande foto goed te zien:

[afbeelding]

Uiteindelijk hebben we aan de batterij-kant een schroevendraaier naar binnen gestoken waarbij we de zijkanten van de onderzijde goed ingedrukt hielden.

Het was duidelijk wat er precies mis was. Zie onderstaand plaatje:

[afbeelding]

Even met het soldeerboutje ertegen en alles was weer ok.
Woei! _/-\o_

Ik had sinds gisteren ook een probleem met mn koptelefoonaansluiting op de iops. Ook even open gedraaid.. en ja hoor, precies hetzelfde contactje zat los :X

Beetje jammer, maar voor de rest ben ik nog steeds dik tevreden met het spelertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het grappige is dat ie 2 weken later aan de andere kant los was geschoten heheh (ook weer goed te fixen)

Misschien is het handig om alvast preventief met wat superlijm te gaan klooien zodat het allemaal wat steviger wordt.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2005 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlink
  • Niet online
Het scherm van mijn Iops is laatst door een strandreisje gebarst, je kan de tekst op de scherm nu ook niet meer goed lezen. Ik had hem een jaar geleden gekocht bij mp3spelers.nl, ik denk niet dat ik er nog garantie voor kan vragen aangezien het mijn eigen domme schuld is. Iemand advies? Kan ik anders ook zelf aan de Iops knutselen om het te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet de 1.1.1.2 hebben, de 1.4.0.8 heet veel minder functies en werkt pas naar een low level format(al heeft die wel als voordeel dat die 3mb minder in beslag neemt op de speler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlink
  • Niet online
edit: zelf al gevonden

[ Voor 75% gewijzigd door FlipFlink op 16-06-2005 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:46
Weet iemand hier waar je Jens of Sweden mp3spelers kan kopen? zoek de 400... kan nergens vinden...
heb begrepen dat oudere versies van JoS gewoon Iops of Ibeads waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukaso
ik heb atm firmware 1.1.1.1

De ibead forums zijn down, weet iemand waar ik de nieuwste firmwares kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terwijl ik toen de tijd een bagger oude firmware op me speler had gezet omdat ik met die andere niet meer dan 60% van het gehuegen kon gebruiken van de speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukaso
ehm... wat bedoel je?

" De ibead forums zijn down, weet je waar ik de nieuwste firmwares kan krijgen? "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ik maar al te graag ook een andere firmware er op wil. Deze die er nu op staat is echt bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukaso
en jij hebt die 1.1.1.2?
wat is daar mis mee dan?
en waar heb je hem vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, hele ouwe. 1.1.0.6. probleem is dat die nu erg traag reageerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
owkeej, nog niet eerder gezien hier, maar mn play knopje werkt niet meer. het is net alsof t knopje wat eronder hoort te zitten weg is :? k ben nu aan t proberen om hem open te halen, maar dat gat nog best lastig. die zilvere randjes ijn er zo af, maar dan....

*edit: het hele play knopje is er dus af :(

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.kunst/IOPS.JPG

fijn, maar eens zien hoe we die er weer op krijgen... :(

*edit2: hij zit er weer op. was wel k*twerkje he. veel te klein...

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.kunst/IOPS2.JPG

en nu maar hopen dat ie er voorlopig weer op blijft zitten en dat de andere er niet ook af komen zetten :/

[ Voor 46% gewijzigd door DP Kunst op 26-08-2005 12:59 ]

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

Voor alle bezitters van IOPS MFP-300 reeks.
Een heel vervelende oorzaak van defecten is de wentelbare USB plug. Heb dit toestel sinds een jaar en nu plots deed hij het niet meer, Windows herkende het toestel niet meer.
Heb het opgeschroefd en na lang zoeken stelde ik vast dat het witte kabeltje komende van de usb plug over was. Er stak alleen nog een miniem stukje (2mm) draad uit de connector. Na een deel van de beschermplastiek te hebben weggesneden had ik voldoende draad (4mm) om er een stukje aan te solderen. Alles weer dicht gemaakt en het ding doet het weer.
Het is wel een heel delicate operatie, maar voor de prijs die ik ervoor betaald heb loonde het zeker de moeite om te proberen. Dus met en beetje handigheid en veel geduld valt er nog iets te redden.
Hoe lang het solderen zal houden weet ik niet, ga proberen zo'n usb plug op de kop te tikken, maar ik weet niet zo direct waar. Kan mij iemand helpen ?

• lukaso
Ik heb mij iopsje nu een jaar, een keer de koptelefoon aansluiting laten repareren. Nu begon die weer een beetje kapot te gaan, en was de acculevensduur ook niet meer optimaal. RMA gestuurd en nu heb ik een nieuwe :):):):)

Weet iemand waar ik de nieuwste firmwarez kan krijgen? en welke moet ik hebben, de 1.4.0.x of de 1.1.x.x?

edit: de 1.1.x.x zijn de offciele firmwarez, de 1.4.0.x zijn altered.

ik kan op iops.tk 1.1.1.1 vinden, is er ook al een nieuwere beschikbaar?

[ Voor 19% gewijzigd door lukaso op 15-09-2005 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 12:50:
Voor alle bezitters van IOPS MFP-300 reeks.
Een heel vervelende oorzaak van defecten is de wentelbare USB plug. Heb dit toestel sinds een jaar en nu plots deed hij het niet meer, Windows herkende het toestel niet meer.
Heb het opgeschroefd en na lang zoeken stelde ik vast dat het witte kabeltje komende van de usb plug over was. Er stak alleen nog een miniem stukje (2mm) draad uit de connector. Na een deel van de beschermplastiek te hebben weggesneden had ik voldoende draad (4mm) om er een stukje aan te solderen. Alles weer dicht gemaakt en het ding doet het weer.
Het is wel een heel delicate operatie, maar voor de prijs die ik ervoor betaald heb loonde het zeker de moeite om te proberen. Dus met en beetje handigheid en veel geduld valt er nog iets te redden.
Hoe lang het solderen zal houden weet ik niet, ga proberen zo'n usb plug op de kop te tikken, maar ik weet niet zo direct waar. Kan mij iemand helpen ?
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, ik heb dus precies hetzelfde probleem. ik ga hem maar eens openhalen kijken of dat helpt :( Ik dacht al dat het daar mee te maken had. Dus als ik het goed begrijp: Dat witte kabeltje is losgeraakt van dat "plaatje" waarie op gesoldeerd is?

Vanavond nog proberen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 17:22:
[...]

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, ik heb dus precies hetzelfde probleem. ik ga hem maar eens openhalen kijken of dat helpt :( Ik dacht al dat het daar mee te maken had. Dus als ik het goed begrijp: Dat witte kabeltje is losgeraakt van dat "plaatje" waarie op gesoldeerd is?

Vanavond nog proberen :p
Bedenk wel dat als je nog garantie hebt, dat je die dan kwijt bent.
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste