[Ervaringen] NF7-S / AN7 Madness!! (Deel 4)

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:
  • 5.845 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

zuipman schreef op 03 mei 2004 @ 15:36:
Mijn geheugendoorvoer snelheid van mijn NF-S v2 is erg laag! (screenshot)
Het is ongeveer een factor 2 lager dan het zou moeten zijn.
Ook mijn CPU heeft een erg lage score. (screenshot)
Deze is ook een factor 2 te laag.
Ik heb alles in de bios goed staan en er draaien geen progamma's, spyware of virussen op de achtergrond die resources eten.
Kan dit een software probleem zijn of is mijn mobo stuk? (hij is pas 1 maand operationeel!)
Ook met standaard settings in de bios is de performance een factor 2 te laag!
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Het is idd erg laag, maar vertrouw jij alleen sandra? Post ook ff bv PiFast, Sysmark, 3dMark enz enz, dan kun je het prob pas echt oplossen!

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een werkende Vdd mod en Vmem mod, nu kan je de Vmem mod geloof ik veilig aflezen in mbm/bios maar ik kan nergens mijn vdd vinden in het bios of mbm (bios d23 3d fire) en ik weet nog wel dat je het vdd ook niet 100% kon vertrouwen uit het bios, maar de 2 meetpunten gegeven op motherboardfaq schenen ook niet 100% vertrouwbaar, iemand die mij gerust kan stellen hoe ik nou zeker weet hoeveel V er door mijn NB/SB denderd en wat het max ongeveer is, ik d8 om en nabij 2Vdd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:11

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 16:19:
iemand die mij gerust kan stellen hoe ik nou zeker weet hoeveel V er door mijn NB/SB denderd en wat het max ongeveer is, ik d8 om en nabij 2Vdd toch?
Een northbridge kan heel wat hebben hoor, ik heb op m'n 8RDA+ zo rond de 2,35v gebenched, en YoupY had geloof ik 2,5v over z'n chipset :) Alleen voor 24/7 zou ik niet verder als 2v gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
hm ik heb net een heatsink op de sb van een abit nf7-s geplaats omdat die echt heet werd, meer dan 3 secs erop deed pijn.
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg.php?img=DSCI0103.JPG

sorry voor de zeer crappy pic maar had weinig ruimte om er goed bij te komen en een fatsoenlijke foto te maken :(
Maar het heeft wel effect (hs is gewoon as3 en op hoekjes bison seclijm) want het sinkje wordt goed warm en door de relelijke airflow die erlangs gaat blijft ie lekker handwarm :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

zuipman schreef op 03 mei 2004 @ 15:36:
Mijn geheugendoorvoer snelheid van mijn NF-S v2 is erg laag! (screenshot)
Het is ongeveer een factor 2 lager dan het zou moeten zijn.
Ook mijn CPU heeft een erg lage score. (screenshot)
Deze is ook een factor 2 te laag.
Ik heb alles in de bios goed staan en er draaien geen progamma's, spyware of virussen op de achtergrond die resources eten.
Kan dit een software probleem zijn of is mijn mobo stuk? (hij is pas 1 maand operationeel!)
Ook met standaard settings in de bios is de performance een factor 2 te laag!
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Cpu throttleing.. of iets dergelijks.. dat staat nu op 50% en moet je op disabled zetten ... exact hetzelfde probleem als ik had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Exigence schreef op 03 mei 2004 @ 16:22:
[...]

Een northbridge kan heel wat hebben hoor, ik heb op m'n 8RDA+ zo rond de 2,35v gebenched, en YoupY had geloof ik 2,5v over z'n chipset :) Alleen voor 24/7 zou ik niet verder als 2v gaan :)
Ik meen dat er iets is op de NF7-S wat niet zo houdt van voltages boven de 2V.
Ik meen maximaal 2.1V ofzo, dus wees er in ieder geval een beetje voorzichtig mee.
Bovendien helpt het toch vaak niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exigence schreef op 03 mei 2004 @ 16:22:
[...]

En waar meet jij de waardes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuipman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 21:51
AMD Mafkees schreef op 03 mei 2004 @ 15:46:
[...]

Het is idd erg laag, maar vertrouw jij alleen sandra? Post ook ff bv PiFast, Sysmark, 3dMark enz enz, dan kun je het prob pas echt oplossen!
pifast was 150 sec! op een fsb van 200 wel! das ook erg laat want dat was eerst 72 sec! Hij is gewoon super traag!

Pc gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 20:36:
[...]

En waar meet jij de waardes?
Ik had het uit het BIOS. Weet niet waar YoupY het vandaan had. Maar dat was met de 8RDA+ en een Asus. Voor de chipset zelf kan het wel, maar zoals VinnieWeis al zei, het hangt van je bord af. De NF7-s houdt dus kennelijk niet van zo hoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exigence schreef op 03 mei 2004 @ 22:09:
[...]

Ik had het uit het BIOS. Weet niet waar YoupY het vandaan had. Maar dat was met de 8RDA+ en een Asus. Voor de chipset zelf kan het wel, maar zoals VinnieWeis al zei, het hangt van je bord af. De NF7-s houdt dus kennelijk niet van zo hoog :)
Het is alleen zwaar kloten mijn cpu pakt 3ghz 100% stable meschien wel de 3.1ghz stable maar ik wil die fsb eerst omhoog en deze gaat echt niet ik heb toen 1215x14 geprobeerd i.p.v. 200x15 maar hij wil gewoon niet boven de 200 komen, alle opties in het bios staat idiaal behalve dan dat apic aan staat maar 3d telt ook gezien ik nu lekker UT2004 patch3791beta speel op 3ghz, jmmr van die fsb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 22:15:
[...]

Het is alleen zwaar kloten mijn cpu pakt 3ghz 100% stable meschien wel de 3.1ghz stable maar ik wil die fsb eerst omhoog en deze gaat echt niet ik heb toen 1215x14 geprobeerd i.p.v. 200x15 maar hij wil gewoon niet boven de 200 komen, alle opties in het bios staat idiaal behalve dan dat apic aan staat maar 3d telt ook gezien ik nu lekker UT2004 patch3791beta speel op 3ghz, jmmr van die fsb.
Ik hoop dat die 3 ghz niet op lucht is :+
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 22:40:
[...]

Nee welbekende prom R507 als iemand wil hosten janedelaar@hotmail.com heb ff snel screeny gemaakt voordat ik weer geflamed word met het een en ander.
Edit: nee joh, ik zit je niet te flamen hoor :) Ik geloof je echt wel. Fewture trekt ook ongeveer 3 ghz met z'n prommie :)
Was gewoon een onzin reply van me, ik zal ze wat minderen ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 22:17:
[...]

Ik hoop dat die 3 ghz niet op lucht is :+
Nee welbekende prom R507 als iemand wil hosten janedelaar@hotmail.com heb ff snel screeny gemaakt voordat ik weer geflamed word met het een en ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt het echt veel uit in OCén etc. tussen de NF7 en de NF7-S en de AN7. Welke raden jullie mij aan. Zelf lijkt het alsof de NF7 hetzelfde is als de s versie alleen wat minder opties etc. maar hoe doet deze in het océn; beduidend minder? en de AN7? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 22:45:
Maakt het echt veel uit in OCén etc. tussen de NF7 en de NF7-S en de AN7. Welke raden jullie mij aan. Zelf lijtk het alsof de NF& hetzelfde i als de s versie alleen wat minder opties etc. maar hoe doet deze in het océn beduidend minder? en de AN&? :)
De AN7 is een grote mislukking voor de OCers, ik zou persoonlijk voor de nf7-s gaan die schijnt vaak toch nog net ff beter te klokken als de gewone nf7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 22:48:
[...]

De AN7 is een grote mislukking voor de OCers, ik zou persoonlijk voor de nf7-s gaan die schijnt vaak toch nog net ff beter te klokken als de gewone nf7
Dan weet ik waar ik voor ga. Die DFI's zijn bij tweakstore toch haast niet te krijgen (of je woont er vlakbij :9 , ik niet dus) en dan is dit toch wel de beste oplossing. Hoe komt toch dat verschil tussen de gewone en de S serie? Toch een keuzen in de fabriek of toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

zuipman schreef op 03 mei 2004 @ 21:48:
[...]

pifast was 150 sec! op een fsb van 200 wel! das ook erg laat want dat was eerst 72 sec! Hij is gewoon super traag!
Lees dan ! Ga naar je bios .. zoek alle instellingen af naar een instelling die op 50% staat ... ram die op disabled en je cpu loopt weer goed !

edit:

[rml][ Ervaringen] NF7-S / AN7 Madness!! (Deel 3)[/rml]

Zoek op mijn naam .. zelfde probleem

[ Voor 13% gewijzigd door Wimo. op 03-05-2004 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo op [rml]Mr. Hard in "[ OC] Barton mobile overclock resultaten"[/rml]
is te zien hoe mijn abitje het doet, nu de fsb nog en ik ben tevree :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuipman
Wimo. schreef op 03 mei 2004 @ 23:20:
[...]

Lees dan ! Ga naar je bios .. zoek alle instellingen af naar een instelling die op 50% staat ... ram die op disabled en je cpu loopt weer goed !

edit:

[rml][ Ervaringen] NF7-S / AN7 Madness!! (Deel 3)[/rml]

Zoek op mijn naam .. zelfde probleem
Ik heb het gedaan maar jammer genoeg is het probleem niet verholpen!
nog steeds langzaam!

Pc gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

zuipman schreef op 04 mei 2004 @ 00:46:
[...]

Ik heb het gedaan maar jammer genoeg is het probleem niet verholpen!
nog steeds langzaam!
Heb je alle instellingen op 0% gezet? Ik weet namelijk niet zeker meer hoe die instelling heet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog even op internet lopen zoeken naar oplossingen voor mijn fsb.
Ik kom op 2 mogelijke dingen uit, Voltages verhogen (maar hoe met een enermax 550W, kan niks vinden op het internet) en natuurlijk de L12 trick.
Nu vond ik verschillende L12 tricks, de een zei dat een 133fsb cpu beter presteerde op 166 of 200fsb modded en op andere sites kwam ik juist tegen dat een cpu als de mijne die standaard 166fsb is veel beter zou persteren als deze gemod word naar standaard 133fsb. Iemand die me meschien de zet naar de juiste richting kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuipman
Wimo. schreef op 04 mei 2004 @ 00:55:
[...]

Heb je alle instellingen op 0% gezet? Ik weet namelijk niet zeker meer hoe die instelling heet :+
Het heette CPU-throttle en die stond op 50%. Die heb ik dus op disabled gezet maar dat maakte niet uit jammergenoeg. Ik had daar ook niets aan veranderd voor het probleem zich voor deed maar het had gekunt!

Pc gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wimo. schreef op 04 mei 2004 @ 00:55:
[...]

Hoi Wimo...

Hoe goed koelt die Thermalright SK-7 op je MoBo? :*)
Die MCX478 Is best redelijk maar heb't nu vervangen door een Thermalright SP-97 :9~

FW... U know....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 10:14:Nu vond ik verschillende L12 tricks, de een zei dat een 133fsb cpu beter presteerde op 166 of 200fsb modded en op andere sites kwam ik juist tegen dat een cpu als de mijne die standaard 166fsb is veel beter zou persteren als deze gemod word naar standaard 133fsb. Iemand die me meschien de zet naar de juiste richting kan geven?
Jij had toch een mobile? Die is standaard 133 MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exigence schreef op 04 mei 2004 @ 14:22:
[...]

Jij had toch een mobile? Die is standaard 133 MHz.
ja en nee, ik heb een 2400+ 45W BARTON en volgens mij is een barton toch echt altijd 166fsb of ben ik nou gek geworden, en al is het 133 dan zou ik hem dus moeten modden naar een 200 in de hoop dat mijn fsb dan wel goed gaat, ik moet eerst mijn 12V lijn opkrikken, iemand die hier een Vmod voor weet voor op een Enermax 550W ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 15:11:
[...]

ja en nee, ik heb een 2400+ 45W BARTON en volgens mij is een barton toch echt altijd 166fsb of ben ik nou gek geworden, en al is het 133 dan zou ik hem dus moeten modden naar een 200 in de hoop dat mijn fsb dan wel goed gaat, ik moet eerst mijn 12V lijn opkrikken, iemand die hier een Vmod voor weet voor op een Enermax 550W ???
Mobile's zijn standaard 133, iig mijn xp2400Mobile wel> ik heb die L12 mod naar 200 fsb gedaan op me abit en zit nu ( met voltmod) op de 242mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charrel schreef op 04 mei 2004 @ 15:50:
[...]

Mobile's zijn standaard 133, iig mijn xp2400Mobile wel> ik heb die L12 mod naar 200 fsb gedaan op me abit en zit nu ( met voltmod) op de 242mhz.
Klinkt niet verkeerd he :) Hoe heb jij hem precies gedaan, ook met dat draadje in je socket of op je cpu zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 15:57:
[...]

Klinkt niet verkeerd he :) Hoe heb jij hem precies gedaan, ook met dat draadje in je socket of op je cpu zelf?
Stukje uit me van der hull speakerdraad gepulkt en dat in me socket gelegd.
Wel goed opletten want als je je proc erin duwt en je zit niet gelijk recht, wil ie er nog wel is uitvallen > en dan moet je goedzoeken :Y) ( just like me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charrel schreef op 04 mei 2004 @ 16:00:
[...]

Stukje uit me van der hull speakerdraad gepulkt en dat in me socket gelegd.
Wel goed opletten want als je je proc erin duwt en je zit niet gelijk recht, wil ie er nog wel is uitvallen > en dan moet je goedzoeken :Y) ( just like me)
Heb koperdraad gevonden, ik ga de verticale als eerst proberen als aanbevolen bij andere tweakers. ik las iets dat je draadje 1,5cm lang moest zijn (6mm diep in iedere socket hole en 3mm verschil van hole naar hole dus 6+3+6=15mm) klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 16:33:
[...]

Heb koperdraad gevonden, ik ga de verticale als eerst proberen als aanbevolen bij andere tweakers. ik las iets dat je draadje 1,5cm lang moest zijn (6mm diep in iedere socket hole en 3mm verschil van hole naar hole dus 6+3+6=15mm) klopt dit?
ik heb volgens mij net een 1 cm erin, luister allemaal toch nauw. En contact maakt het dus toch wel. Te kort word wel lastig ivm eruit vallen van het draadje.
Maar ja, als ie te lang is dan hoopt het op, en dan kan niet voordelig zijn voor je boardje/ proc als ie er bv scheef inligt of ergens teveel contact maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charrel schreef op 04 mei 2004 @ 16:44:
[...]

ik heb volgens mij net een 1 cm erin, luister allemaal toch nauw. En contact maakt het dus toch wel. Te kort word wel lastig ivm eruit vallen van het draadje.
Maar ja, als ie te lang is dan hoopt het op, en dan kan niet voordelig zijn voor je boardje/ proc als ie er bv scheef inligt of ergens teveel contact maakt.
Heb al een idee, ik probeer er eerst een in mijn dode infinity die kan ik lekker voor me leggen op tafel, dan met pincet eruit halen en in mijn abit doen, scheeld me een hoop werk anders moet ik mijn hele mobo er waarschijnlijk uit halen (wc @ nb en vga) en dan nog heatpad er8er en het is nauw allemaal....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 16:46:
[...]

Heb al een idee, ik probeer er eerst een in mijn dode infinity die kan ik lekker voor me leggen op tafel, dan met pincet eruit halen en in mijn abit doen, scheeld me een hoop werk anders moet ik mijn hele mobo er waarschijnlijk uit halen (wc @ nb en vga) en dan nog heatpad er8er en het is nauw allemaal....)
Idd, oefening baart kunst > ik schoot hem er dus uit, dat kleine draadje lag dus ergens midden in me socket. Ik wou hem er zeker uithebben, dus niet ff met de stofzuiger dus heb ik 20minuten met me pincet zitten knoeien :7
Was best lekker.(ondertussen met me vingers jeukend om me xp2400 mobile aan te gooien........)

[ Voor 7% gewijzigd door charrel op 04-05-2004 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charrel schreef op 04 mei 2004 @ 17:07:
[...]

Idd, oefening baart kunst > ik schoot hem er dus uit, dat kleine draadje lag dus ergens midden in me socket. Ik wou hem er zeker uithebben, dus niet ff met de stofzuiger dus heb ik 20minuten met me pincet zitten knoeien :7
Was best lekker.(ondertussen met me vingers jeukend om me xp2400 mobile aan te gooien........)
Ik heb de pin mod gedaan, de verticale, maar deze heeft niet mogen helpen in een hogere fsb, binnenkort die andere pin-mod proberen en anders mijn andere barton mobile maar is testen, dit schiet niet op zo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietProem
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-01-2024

PietProem

n/a

FF en (misschien en domme) vraag.

IK heb ook een NF7-S bordje gekocht en ik ga mijn XP-M 2400 (35 Watt) hierop plaatsen.

Moet je dan ook de L12 wire mod uitvoeren om de FSB te kunnen verhogen?
Jullie praten over de fsb van 133 naar 166 te verhogen, is het dan niet gemakkelijker om ook de 166 naar 200 mod te doen?

Zijn de plaatjes van http://www.geocities.com/trats102002/nf7sFsbsense.html de correcte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
Ik heb voor iemand een Abit NF7-S gekocht (voor iemand die alleen een beetje internet, maar goed, er was niks anders, en dit was de goedkoopste met de beste performance), maar volgens mij was dit een NF7-S L versie... Wat betekend dit precies? Het is wel een rev. 2.0. Ik zag dat de DIMM en IDE sloten gekleurde waren, is dit een nieuw soort model oid? Er zit wel S-ATA op, maar geen IDE-S-ATA converter.

[ Voor 17% gewijzigd door eX0duS op 05-05-2004 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietProem
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-01-2024

PietProem

n/a

eX0duS schreef op 05 mei 2004 @ 10:03:
Ik heb voor iemand een Abit NF7-S gekocht (voor iemand die alleen een beetje internet, maar goed, er was niks anders, en dit was de goedkoopste met de beste performance), maar volgens mij was dit een NF7-S L versie... Wat betekend dit precies? Het is wel een rev. 2.0. Ik zag dat de DIMM en IDE sloten gekleurde waren, is dit een nieuw soort model oid? Er zit wel S-ATA op, maar geen IDE-S-ATA converter.
Na wat ik gelezen heb op het web is dat laatste het enige verschil (de IDE-S-ATA conerverter en S-ATA kabels)! Beide zijn een versie 2.0 bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Als ik de 3.3volt lijn aan me voeding meet schrik ik wat. Mijn voeding geeft maar 3.0 volt door aan het boardje. Het boardje zelft zegt dat ie 3.21 krijgt. als ik nu die voltmod/ sensemod aan mijn voeding doe > waar moet ik dan meten, via motherboard monitor of aan de voedingsstekker (wat ik zelf denk).
Want er moet dus meer door ...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charrel schreef op 06 mei 2004 @ 08:51:
Als ik de 3.3volt lijn aan me voeding meet schrik ik wat. Mijn voeding geeft maar 3.0 volt door aan het boardje. Het boardje zelft zegt dat ie 3.21 krijgt. als ik nu die voltmod/ sensemod aan mijn voeding doe > waar moet ik dan meten, via motherboard monitor of aan de voedingsstekker (wat ik zelf denk).
Want er moet dus meer door ...........
Ik wil die ook doen maar ik ben er nogsteeds niet 100% zeker van hoe ik die moet uitvoeren omdat alles in het engels was, kun jij het me meschien nog even uitleggen?, hoe dan ook 3.21 is aan de lage kant, hoe meet je je 3.3V lijn dan aangezien er geen molex is die deze geeft, dan meet je waarschijnlijk via je atx op een niet aangesloten voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 10:00:
[...]

Ik wil die ook doen maar ik ben er nogsteeds niet 100% zeker van hoe ik die moet uitvoeren omdat alles in het engels was, kun jij het me meschien nog even uitleggen?, hoe dan ook 3.21 is aan de lage kant, hoe meet je je 3.3V lijn dan aangezien er geen molex is die deze geeft, dan meet je waarschijnlijk via je atx op een niet aangesloten voeding?
Ik steek gewoon dat meetding van de multimeter achter in die atx stekker.
Terwijl het zooitje draait > dan meet ie dus 3.0volt daar terwijl het moederbord 3.21 zegt. Vaag, maar ja.
Ik heb nu een 100 ohm vaste weerstand gehaald voor tussen de 3,3v draad, daarbij soldeer ik een 5k0hm variabele weerstand tussen die 3.3v draad en ergens aan de massa. Die weerstand moet je op maximale weerstand zetten > verlaag je de weerstand dan verhoog je de spanning.
Dat snap ik uit het hele verhaal. Typ ik over 45minuten nog geen bericht > dan istie mislukt :P

*edit*
Mod zit erop, lijkt te werken. Meet nu 3.24volt op 3.3. dus ga hem ff opkrikken.

[ Voor 6% gewijzigd door charrel op 06-05-2004 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charrel schreef op 06 mei 2004 @ 10:44:

Mod zit erop, lijkt te werken. Meet nu 3.24volt op 3.3. dus ga hem ff opkrikken.
Kun jij een mooie close-up foto van je mod maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 11:39:
[...]

Kun jij een mooie close-up foto van je mod maken?
dat kan wel ja, maar ik ga je eerst les 1 vertellen :P
Neem een 5kohm potmeter die een hoog ampere aankan.
Anders stinkt je kamer + je hebt wat rook ontwikkeling >:)
Die van mij kon dus geen hoog ampere aan en is nu dood, morgen ga ik een nieuwe halen, met nl. zo werken. Dus het wordt morgen weer vervolgd.
Geef anders ff je mail/messenger adres ff door dat gaat mischien wat makkelijker.

[ Voor 9% gewijzigd door charrel op 06-05-2004 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Die weerstand moet ook niet in de 3.3v lijn 8)7 :D
Die moet op de sense lijn. Anders trekt hij het volledige amperage door de weerstand heen :P Je kunt die mod dus alleen uitvoeren als je sense lijnen hebt. Zonder sense lijnen kun je hoogstens nog de datasheet van de controller in de voeding opzoeken en die v-modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Exigence schreef op 06 mei 2004 @ 12:30:
Die weerstand moet ook niet in de 3.3v lijn 8)7 :D
Die moet op de sense lijn. Anders trekt hij het volledige amperage door de weerstand heen :P Je kunt die mod dus alleen uitvoeren als je sense lijnen hebt. Zonder sense lijnen kun je hoogstens nog de datasheet van de controller in de voeding opzoeken en die v-modden.
http://s6.invisionfree.com/underclock/index.php?showtopic=31
deze mod is het, dus hij zit er niet echt precies tussen :P
Ik gebruik de 1e mod, dus het is die sense lijn.
Maar potmeter was gewoon brak ding, dus daar moet ff een zwaardere tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

charrel schreef op 06 mei 2004 @ 12:42:
[...]

Oh, gelukkig, ik dacht: die hangt hem aan de 3.3v lijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exigence schreef op 06 mei 2004 @ 13:07:
[...]

Oh, gelukkig, ik dacht: die hangt hem aan de 3.3v lijn :P
Ben bang dat mijn enermax eg651 geen 3,3 Vsens heeft in de atx, zie iig nergens een bruine draad waarover in de guide gesproken word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 14:20:
[...]

Ben bang dat mijn enermax eg651 geen 3,3 Vsens heeft in de atx, zie iig nergens een bruine draad waarover in de guide gesproken word.
Het hoeft niet per se een bruine draad te zijn. En volgens mij hebben Enermaxen alleen op de 12v lijn een sense (of juist de 3.3v, Enermaxen hadden in ieder geval maar één sense lijn als ik het goed heb.). Zoek een pin op waar twee draden naartoe lopen, de dunne is de sense.

[ Voor 10% gewijzigd door Exigence op 06-05-2004 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Bestaat er een mogelijkheid om de diode temperatuur uit te lezen (cpu-temperatuur dus). Is hier een tooltje voor, of kan die temperatuur op geen ene manier uitgelezen worden op de nf7-s.

Ik vraag me namelijk af wat mijn echte cpu temperatuur is, omdat de socket-temperatuur uitlezing van de nf7-s wel erg afhankelijk is van de elementen er omheen

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charrel schreef op 06 mei 2004 @ 12:42:
[...]

Het kan niet dat je potmeter doorfikt als je de mod god gedaan had. Waarschijnlijk heb je hem dus wel op de 3.3V gezet en niet op de Vsense. Op die pic staat het er ook heel onduidelijk. Ik zoek ff een betere pic..

Zo moet hij..
Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/xigfrid1/forumhardware/antec_430W/mod_alim.jpg

Let wel; er zitten dus 2 draden op de 3.3V pin. De dunne is je Vsense..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 16:28:
[...]

Het kan niet dat je potmeter doorfikt als je de mod god gedaan had. Waarschijnlijk heb je hem dus wel op de 3.3V gezet en niet op de Vsense. Op die pic staat het er ook heel onduidelijk. Ik zoek ff een betere pic..

Zo moet hij..
[afbeelding]

Met andere woorden, stukje van je 3.3Vsens strippe, potmeter met 1 draadje vastmaken (solderen) aan het gestripte gedeelde en de andere kant van de potmeter naar een aarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 16:53:
[...]

Met andere woorden, stukje van je 3.3Vsens strippe, potmeter met 1 draadje vastmaken (solderen) aan het gestripte gedeelde en de andere kant van de potmeter naar een aarde?
D'r moet ook nog een 10 Ohm weerstand "in" de Vsense. Plaatje zegt genoeg toch :?

[ Voor 4% gewijzigd door Exigence op 06-05-2004 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 16:28:
[...]

Zo moet hij..
[afbeelding]

Ik had hem wel op de sense lijn, hehe. Zo dom was ik gelukkig niet.
Had alleen maar een oud potmetertje liggen, dus die had ik er tussen gezet.
Was toevallig toch de goede, alleen lag ie niet voor niks tussen de rest van me troep. Hij was al een keertje voorgeschroeid :P Dus morgen ga ik het proberen met een goede potmeter!

*edit*

Mod werkt nu wel, met een goed werkende potmeter O-) voltage is nu instelbaar. Mem draait nu op 3.30 en de 3.30 lijn is 3.4 volt.

[ Voor 8% gewijzigd door charrel op 08-05-2004 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Mede tweakers, in het bijzonder NF7-S v2.0 Freakies >:)

Heb ff een irritante probje.

Ik kan alsmaar niet op 2500MHZ stabiel draaien.
Hoogste wat ik behaal op 2500 met prime is tot test 19 dan gaat het geheel vastzitten.

Ik probeerde dus:
200x12.5 @ 2.1 tot 2.15 volt zelfde probleem.
208 x 12 @ 2.1 tot 2.15 volt ook weer dezelfde probje.

Mijn mem timings had ik op 10-4-4-2.5 en 11-3-3-2.5 @ 2.9volt, maar hielp dus niet!

Belangrijke Specs:
NF7-S v2.0
CPU: Modded Duron 1400 @ XP3000+, L1 Cache=128 en L2 Cache=256Kb.
2 x 256Mb Twinmos PC3200
Thermalright SP-97 met Thermaltake Smart Fan II koeler.
Coolpasta: Arctic Silver Ceramique.

Ik draai stabiel op 223x11 en ook op 230x10.5 @ 2.0 volt, en de temps zijn:
Idle: 46 en Full stressed: 56 Graden Cel.

Dus tja ligt het nou aan de CPU dat ik de max heb bereikt? of doe ik iets fout?

tnx,
FW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ligt aan je cpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 16:53:
[...]

uhh..nee? Ik post een plaatje toch, daar staat het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tnx Nostra,

Dan weet ik dit.
Mare denk je dat ik dan wel met mijn normale TBred XP1700+ DUT3C Wel op 2500 kan?
Want ik kan me nog heugen dat ik daarmee wel tot 2400 had geclockt.

FW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 17:45:
[...]

uhh..nee? Ik post een plaatje toch, daar staat het op.
argghh, vage sjit heb ik nu. Voltage is gewoon weer onder de 3.3 gezakt. Het lijkt erop als de potmeter nu aangesloten zit deze geen weerstand meer heeft/ opbouwt tussen de sense lijn en de aarde draad.
Zodra ik de aarde draad los haal meet ik wel weer een weerstands waarde op de potmeter. Zodra ik hem weer op de aarde aansluit staat ie alleen nog maar op 0.01 of 0.02, maakt niet uit welke kant ik hem dan opdraai.
Zonder aarde draad kan ik de weerstand verstellen van 0.00 tot 5.04
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 17:47:
[...]

Tnx Nostra,

Dan weet ik dit.
Mare denk je dat ik dan wel met mijn normale TBred XP1700+ DUT3C Wel op 2500 kan?
Want ik kan me nog heugen dat ik daarmee wel tot 2400 had geclockt.

FW
Ik ben geen waarzegger... zou het dus niet weten. Je moet het gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net nieuwe NF7-S aangekregen (RMA is wonderful thing). Tot m'n grote verbazing ziet deze er anders uit dan al m'n vorige nf7 bordjes. De dimm sloten, de usb en ide connectors hebben allemaal een ander kleurtje gekregen. Lijkt wel een AN7 zo.
Eens even testen of deze nieuwe bordjes beter of slechter oc'en >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charrel schreef op 08 mei 2004 @ 18:02:
[...]

argghh, vage sjit heb ik nu. Voltage is gewoon weer onder de 3.3 gezakt. Het lijkt erop als de potmeter nu aangesloten zit deze geen weerstand meer heeft/ opbouwt tussen de sense lijn en de aarde draad.
Zodra ik de aarde draad los haal meet ik wel weer een weerstands waarde op de potmeter. Zodra ik hem weer op de aarde aansluit staat ie alleen nog maar op 0.01 of 0.02, maakt niet uit welke kant ik hem dan opdraai.
Zonder aarde draad kan ik de weerstand verstellen van 0.00 tot 5.04
Iemand een idee?
Ja, niet meten als de pot aangesloten is 8)7 Dat werkt namelijk niet.

Als je voltlijn ineens terug zakt dan staat hij tever en kan je voeding het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Ik heb echt een heel vaag probleem:
op 220x11.5 draait mijn pc perfect 3dmark 2003, ik kan zo lang loopen als ik wil, maar UT2004 weigert zelfs op 213x11 zijn werk te doen? :?
ik heb al een reinstall van ut geprobeerd, ik heb alle voltages geprobeerd, Vcore en Vdimm, alle timings, ik kom er maar niet uit. :(
heeft iemand enig idee?

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

casemodderpoel schreef op 08 mei 2004 @ 21:47:
Ik heb echt een heel vaag probleem:
op 220x11.5 draait mijn pc perfect 3dmark 2003, ik kan zo lang loopen als ik wil, maar UT2004 weigert zelfs op 213x11 zijn werk te doen? :?
ik heb al een reinstall van ut geprobeerd, ik heb alle voltages geprobeerd, Vcore en Vdimm, alle timings, ik kom er maar niet uit. :(
heeft iemand enig idee?
Misschien is UT2004 zwaarder CPU afhankelijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 21:52:
[...]

Misschien is UT2004 zwaarder CPU afhankelijk :?
nee, want dan zou 3dmark niet door de cpu test heenkomen, en zou pifast niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

casemodderpoel schreef op 08 mei 2004 @ 21:55:
[...]

nee, want dan zou 3dmark niet door de cpu test heenkomen, en zou pifast niet werken
Wat gebeurt er dan als je UT2004 wil runnen? Het start op en crashed terug naar desktop? Of iets anders?

Als je naar desktop crashed lijkt t me een geheugen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 21:57:
[...]

Wat gebeurt er dan als je UT2004 wil runnen? Het start op en crashed terug naar desktop? Of iets anders?

Als je naar desktop crashed lijkt t me een geheugen probleem.
hij start prima, en een level in gaat ook nog wel, en na een minuut of 5 knalt ie eruit met meestal een moveActor fout ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 21:06:
[...]

Ja, niet meten als de pot aangesloten is 8)7 Dat werkt namelijk niet.

Als je voltlijn ineens terug zakt dan staat hij tever en kan je voeding het niet aan.
das dus het rare, de lijn verandert niet meer. Meet continu 3.28volt nu.
Terwijl gister vdimm op 3.31 liep en 3.3 op 3.41. Heb echt alle settings alweer geprobeerd maar mag niet meer baten. Hier snap ik dus echt niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

casemodderpoel schreef op 08 mei 2004 @ 22:06:
[...]

hij start prima, en een level in gaat ook nog wel, en na een minuut of 5 knalt ie eruit met meestal een moveActor fout ofzo....
Is een probleem van alle UT versies. Heeft iedereen last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Exigence schreef op 09 mei 2004 @ 04:00:
[...]

Is een probleem van alle UT versies. Heeft iedereen last van :)
fijn! dan ben ik niet de enige! :)
maar wat doe ik eraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een ABIT NF7 te gaan halen omdat mn a7n8x vaag doet icm 2x 256 mb infineon usa pc2700 maar ik heb een asetek waterchill kt12-l20 maar ik zie dat de gaten dicht zijn met tin en bij de nf7-s weet ik dat ze standaard open zijn, is dit bij de NF7 ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

aan het plaatje te zien zijn de gaten gewoon open.
http://www.abit-usa.com/p....php?categories=1&model=8

En nu weet je het zeker :
http://www2.arnes.si/~mlivak/Antec%20case/003%20nf7.JPG
(trouwens kleine moeite op google! )

[ Voor 35% gewijzigd door charrel op 09-05-2004 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar zijn ze naar mijn idee dicht gemaakt met tin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 10:53:
[...]
Nee, het ligt gewoon op een soort wittig iets achterop waardoor het lijkt dat hij dichtgemaakt is. Maar ze zijn volgens mij gewoon open; en anders kijk je even bij een shop als je dichtbij eentje woont :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 10:53:
[...]
Da's de witte achtergrond die je er doorheen ziet. :P

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

casemodderpoel schreef op 09 mei 2004 @ 09:33:
[...]

fijn! dan ben ik niet de enige! :)
maar wat doe ik eraan?
Lager clocken is de enige oplossing jammer genoeg. Sommigen kunnen heel hoog nog UT spelen, en bij anderen klapt hij er supersnel al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik heb abit nog gemaild of het niet op een of andere manier mogelijk is, om toch de diodetemperatuur van de cpu uit te lezen.

Maar helaas;

Geachte Klant.

Dit is jammer genoeg niet mogelijk.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Ik heb nu ook een NF7-S maar ik heb een probleem :(
Hij blijf maar achter elkaar piepen (korte piepjes), en als ik het mem er uit haal blijf ie maar lang achter elkaar piepen :( Dat is dus mem prob, ik heb TwinMos/TwinMos RAM, 2x256MB DDR 400, ik heb alle mogelijke combinaties met het mem geprobeerd=NO GO. Kan ik nu stellen dat het mobo verrot is, het RAM is getest.

[ Voor 37% gewijzigd door DaWaN op 10-05-2004 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Het twinmos geheugen heeft wel vaker problemen op de nf7-s, stop er eens ander geheugen in, durf te wedden dattie het dan wel gewoon doet.

[ Voor 3% gewijzigd door whyz op 10-05-2004 17:39 ]

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

primemaximuz schreef op 10 mei 2004 @ 17:38:
Het twinmos geheugen heeft wel vaker problemen op de nf7-s, stop er eens ander geheugen in, durf te wedden dattie het dan wel gewoon doet.
Das mooi *** ik heb het er speciaal voor gekocht (gaat weer 4 weken werken) :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

AMD Mafkees schreef op 10 mei 2004 @ 17:52:
[...]

Das mooi *** ik heb het er speciaal voor gekocht (gaat weer 4 weken werken) :( :( :(
Dit had niet hoeven te gebeuren, als je genoeg hier op GoT ging zoeken over Twinmos geheugen, dan kom je toch al snel bij de Conclusie dat Twinmos en Nforce2 meestal niet samengaat. En navragen bij de winkel kan ook nooit kwaad :),dit doe ik iig altijd, zodat Mocht het toch niet samengaan, kan ik altijd beroep doen op dat mailtje ;)

Owja, ik kan mijn Chaintech 7NJS Zenith Nforce 2 mobo verkopen voor 130 euro :o.
Zoek nu ff geschikte vervanger, twijfel tussen de 2 Abit Mobo's: AN7 en NF7-S en de ASus A7N8X-E Deluxe, qua OC winnen de Abit's al denk ik. Maar zoek nu ff een goede match tussen een redelijke OC en Gebruikersvriendelijkheid or whatever :P (--> Asus A7N8X-E Deluxe?, haalt redelijke OC prestaties, met daarbij vele extra's zoals Gigabit Lan, Stabiliteit etc...) Wilt btw geen Voltmods of dergelijke, gewoon oeroud OC'en via bios :)
Ik zal maar eerst ff alle 4 delen doorspitten :+

[ Voor 50% gewijzigd door Yellowneck op 10-05-2004 19:19 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Ik heb prob met ander mem nog steeds, mem wat uit een nForce 2 bordje komt. Hij blijft maar korte piepjes geven. Als ik het mem eruit haal, geeft ie lange piepjes. De rode en groene led gaan beide branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

AMD Mafkees schreef op 10 mei 2004 @ 20:55:
Ik heb prob met ander mem nog steeds, mem wat uit een nForce 2 bordje komt. Hij blijft maar korte piepjes geven. Als ik het mem eruit haal, geeft ie lange piepjes. De rode en groene led gaan beide branden.
Uuh als ik me niet vergis, zijn korte piepjes mem probs. en lange piepjes Geen Mem found of Geen CPU found

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Nou hij ligt nu al in stukken in de vuilnisbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
AMD Mafkees schreef op 10 mei 2004 @ 21:17:
Nou hij ligt nu al in stukken in de vuilnisbak.
Wie?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

ik heb twinmos CH-5 geheugen, en dat gaat prima hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowNeck schreef op 10 mei 2004 @ 19:12:
[...]

.....
......... Conclusie dat Twinmos en Nforce2 meestal niet samengaat.....
:+
Uhh Ik draai 2 x TwinMos PC3200 op m'n NF7S-V2.0 al heel lang hoor, en tot nog toe geen enkel probleem ondervonden, qua Mems.

Ik draai ook best zeer hoog op OC. Maar deze reepjes doen het bij mij best wel uitstekend.

Ik denk dat de persoon in kwestie gewoon pech heeft en of dat zijn MoBo een brakke is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

casemodderpoel schreef op 10 mei 2004 @ 21:21:
ik heb twinmos CH-5 geheugen, en dat gaat prima hoor :?
't Ging volgens mij meer om Twinmos/Twinmos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 21:24:
[...]

Uhh Ik draai 2 x TwinMos PC3200 op m'n NF7S-V2.0 al heel lang hoor, en tot nog toe geen enkel probleem ondervonden, qua Mems.

Ik draai ook best zeer hoog op OC. Maar deze reepjes doen het bij mij best wel uitstekend.

Ik denk dat de persoon in kwestie gewoon pech heeft en of dat zijn MoBo een brakke is.
Lees aub beter, "MEESTAL", ik had ook Twinmos geheugen en dat liep ook niet met mijn huidige Nforce2 Mobo, en zoals www.icomputers.nl al zegt: "Twinmos geheugen en Nforce2 zijn regelrechte rampen, krijg hier TIG rma's van, geen goed woord meer voor over"
Maar andersom bekeken, jij hebt gewoon geluk dat ie et bij jou doet ;).

[ Voor 8% gewijzigd door Yellowneck op 10-05-2004 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds zaterdag ook een NF7-s mobo met een Athlon 2800+. Welke settings zijn het best om 'm over te klokken. Dus tot waar loopt stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Llurch
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06-2012

Lord Llurch

graftakke

totdat hij instabiel wordt... dat is de beste overclock 8)7

There is one more thing: It's been emotional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is vast wel iemand met dezelfde proc en mobo die hem stabiel heeft overgeklokt. Dus ik wacht wel op een zinnig antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 14:26:
Er is vast wel iemand met dezelfde proc en mobo die hem stabiel heeft overgeklokt. Dus ik wacht wel op een zinnig antwoord.
Krijg je niet waarschijnlijk, een zinnig antwoord, om de doodeenvoudige reden dat je daar niks over kan zeggen met de info die jij geeft. En dan nog, elke processor is anders, er zijn geen zekerheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindewege
  • Laatst online: 15-05-2023

Eindewege

Het beste dorp van nederland

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 14:42:
[...]

Krijg je niet waarschijnlijk, een zinnig antwoord, om de doodeenvoudige reden dat je daar niks over kan zeggen met de info die jij geeft. En dan nog, elke processor is anders, er zijn geen zekerheden.
Inderdaad er is niks over te zeggen, als ie bij de ene nou 2400Mhz haalt wil niet zeggen dat de processor bij iemand anders allang gefrituurd is. Ligt aan zoveel dingen, processors onderling kunnen veel verschillen, ook de koeling kan enorm veel schelen.

Van Zeeland dan misschien ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 14:13:
Ik heb sinds zaterdag ook een NF7-s mobo met een Athlon 2800+. Welke settings zijn het best om 'm over te klokken. Dus tot waar loopt stabiel?
Probeer eens:

Mem timings 11-3-3-2.5 of 3.0 voor de laatste ( dus ipv 2.5 3.0 )

En dan 220 x 11 @ 2.0 volt of 1.9 volt. Als dit werkt heb je alvast een stabiele setting op 2400MHZ!

FW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af wat de invloed van de vdd is bij een nf7. Bij andere nforce2 moederborden (epox, dfi) moet je je vdd al heel wat hoger zetten om snellere FSB's te halen. Op mijn nf7 lijkt de vdd geen effect te hebben.
Is er iemand die al duidelijk heeft ondervonden dat een verhoging van de vdd een hogere FSB mogelijk maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen,

ik heb vandaag een voltmod gedaan, maar ik weet alleen niet of het gelukt is of niet gelukt is.

Ik heb 2 koperdraadjes in m`n mobo gepropt. ( lees: ah28 & ah30 en ah31 & ah32 met elkaar verbonden ) Als ik m`n pc opstart, en ik kijk in m`n bios, dan blijven de Voltages bij de memory gewoon hetzelfde.

Ik heb geen aangepaste bios gebruikt oid. Gewoon de laatste bios die dus uitgekomen is voor Abit. Hieronder kun je mijn specs lezen :
Abit nf7-s rev2.0
2600 XP-M ( de goed overklokbare versie. mpmw oid )
2 x 256 OCZ el ddr pc 3500
Zalman 7000 alc-u koeler.

Wat heb ik fout/goed gedaan? Wat moet ik nog doen? Ik zie heel veel sites over l12 modding, alleen niet 1 die heel nauwkeurig beschrijft wat ik moet doen. De nauwkeurigste die ik heb gevonden is dus deze : http://www.geocities.com/trats102002/nf7sFsbsense.html

( ik heb dus het eerste plaatje nagedaan. die 2 koperdraadjes in m`n socket gepropt. Ook op de goede plek hoor )

Help this user out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 14:52:

Ik heb 2 koperdraadjes in m`n mobo gepropt. ( lees: ah28 & ah30 en ah31 & ah32 met elkaar verbonden ) Als ik m`n pc opstart, en ik kijk in m`n bios, dan blijven de Voltages bij de memory gewoon hetzelfde.

Help this user out
Das toch een 166mhz FSB mod, dat is alleen om hogere FSB's te halen, das geen mem voltmod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMFG, dus ik heb verkeerd gemod?

Wat moet ik dan WEL doen en wat heb ik er voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

265 fsb op m'n nf7-s

Afbeeldingslocatie: http://kaine.studentenweb.org/265fsb.jpg

is nog lang niet de max van m'n plank maar wel van het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 11:57:
265 fsb op m'n nf7-s

[afbeelding]

is nog lang niet de max van m'n plank maar wel van het geheugen.
is dat met cpu interface enabled of niet? als dat nl. niet aanstaat kom ik ook stukken verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaffa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 11:41
Dat lijkt me wel dat ie aanstaat kijk maar naar die pifast score! ;)

Ik haal nu 239 fsb met mijn nf7-s met de volgende settings:

2-2-2-11 @ 2,9 volt

corsair xms pc3200 rev 1.1 (als het goed is bh5)

totaal geen mods op het bord voor de rest })

edit:typo's :+

[ Voor 4% gewijzigd door skaffa op 13-05-2004 12:56 ]

*psnprofiles* Ioniq Electric 38kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skaffa schreef op 13 mei 2004 @ 12:35:
Dat lijkt me wel dat ie aanstaat kijk maar naar die pifast score! ;)

Ik haal nu 239 fsb met mijn nf7-s met de volgende settings:

2-2-2-11 @ 2,9 volt

corsair xms pc3200 rev 1.1 (als het goed is bh5)

totaal geen mods op het bord voor de rest })

edit:typo's :+
offtopic:
Hoelang geleden heb je dat geheugen gekocht :X , want ik zoek ook goed oc geheugen erbij :)
Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste