[Ervaringen] NF7-S / AN7 Madness!! (Deel 4)

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 5.837 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
[rml][ OC] Abit NF7-S Madness![/rml]
[rml][ Ervaringen] NF7-S Madness!! (Deel 2)[/rml]
[Ervaringen] NF7-S / AN7 Madness!! (Deel 3)

Hoe doe je dat nou? Een paar dingen zijn belangrijk voordat je de plank onderwerpt aan de gebruikelijke martelingen.

- heatsinks op de mosfets
- northbridge vlakken
- Andere heatsink op de northbridge
- Vmods
- Heatsink op de southbridge
- De juiste bios
- Een 166MHz cpu

Heatsinks op de mosfets

Iedereen kent het ondertussen wel. Koop mooie sinkjes of sloop een oude cpu koeler en slinger ze op de mosfets met wat Arctic Silver Adhesive of Zalman Adhesive. Hang er ook een fan boven, want de warmte kan anders niet weg. Een klein fannetje is al genoeg..als er maar wat flow direct op de sinks is.

[afbeelding]

Northbridge vlakken

De casing van de NB chip is zelf niet echt vlak en al helemaal niet glad. Er valt redelijk wat te halen als je dit vlak maakt. Neem iets vlaks en doe er een schuurpapiertje omheen en vlak daarmee de chip.
Het blokje waarme je gaat vlakken moet zelf wel goed vlak zijn. Die kun je dus eerst vlakken op een stuk glas. De ruimte om de chip heen kun je beschermen door de chip af te tapen zodat er geen stof op plaatsen komt waar je het niet wil hebben.
Om wat snel te kunnen vlakken kun je beginnen met wat groffer schuurpapier. Bijvoorbeeld grid 600. Daarna kun je het verder vlakken met 1000 of 1200. Het kan nog gladder, maar dat is hier niet nodig. Als je klaar bent moet het er ongeveer zo uitzien:

[afbeelding]

Andere heatsink of waterkoeling op de NB

Omdat je de NB gaat vmodden en natuurlijk een flinke FSB wil draaien moet de standaard NB koeler vervangen worden. Je hebt in principe twee opties: lucht of water. Water verdient de voorkeur omdat: het beter koelt, het is stil en je kunt er makkelijk een pelt onder zetten. Aan de andere kant is luchtkoeling makkelijker en veel goedkoper. Als je niet met pelts in de weer gaat is het eigenlijk ruim voldoende. Een Zalman NB-32J met een fannetje doet het bijvoorbeel heel erg goed. Wel even vlakken natuurlijk ;)

Voltage mods

Zonder voltage mods heb je eigenlijk niks aan deze plank. Het is een plank om te tweaken en als tweaker sta je natuurlijk voor paal als je niet het maximale eruit trekt ;) Zonder vmods kan dat niet dus zet de soldeerbout maar vast aan >:)

- Vdimm
De Vdimm van de NF7-S ligt standaard als boven de 3.00V. Leuk, maar met de reepjes van tegenwoordig is 3V echt te weinig en al helemaal met merken zoals OCZ en Geil die standaard al veel voltage nodig hebben. De Vdimm mod lijkt vrij moeilijk, maar is eigenlijk zo gedaan.

[afbeelding]

Zoals je op het plaatje ziet is het weerstandje waar je op moet solderen echt superklein. Om de mod te laten lukken moet je eerst het te solderen draadje vertinnen. Er mag best een kloddertje tin aanhangen. Knip het kloddertje doormidden zodat er wat tin weg is en het geen smeerboel gaat worden. Leg je plank op je bureau, draadje tegen het weerstandje, soldeerbout er even op en klaar. Vmod gelukt! De rest van de mod is makkelijk namelijk.
Er word op bijna elke site verteld dat je een 1K potmeter nodig hebt. Als je slim bent gebruik je 5K zodat je het voltage ook weer standaard kunt zetten terwijl de mod erop zit. Met 1K kan dat niet. Het enige wat je nu moet doen is het draadje wat nu op je mobo zit met een potmeter verbinden naar een ground. Een fan header of een schroefgat is goed.

-Vdd

Voor de Vdd geldt eigenlijk het zelfde. 5K potmeter naar ground en klaar ben je. Deze keer op een chip ipv een weerstand:

[afbeelding]

Het Vdd voltage kun je niet in de bios bekijken dus moet je het meten. Sowieso is het vrij dom om dit alles te doen zonder meter, maar dat is vast wel bekend :P

[afbeelding]

Je moet hier dus een van de twee punten nemen om het voltage te meten. Ze geven beide een andere waarde. Welke de goede is weet niemand. Ik neem altijd de hoogste als goede waarde. Tussen de waardes zit een klein verschil.

- 3.3V mod

Als je de NF7-S vmod dan belast je de plank meer dan normaal. Een gevolg hiervan kan zijn dat je voltages gaan fluctueren. Vooral de Vdimm heeft hier last van en het is heel slecht voor de stabiliteit. Je kunt dit fixen door de 3.3V op te voeren. Dit is een simpele mod op je voeding. Onderstaand plaatje zegt meer dan 1000 woorden. Als je de mod gedaan hebt zet je de 3.3V op een waarde zodat je Vdimm stabiel blijft en meer niet. Dit zou ergens tussen de 3.4V en 3.45V moeten zijn afhankelijk hoe hoog je Vdimm staat.

LET OP!!! Zet je Vdimm naar beneden voordat je deze mod doet. Je max Vdimm gaat namelijk omhoog en voor je het weet staat er 3.5V op je memory. Ik weet zeker dat _dat_ niet de bedoeling kan zijn :D

[afbeelding]

Het juiste BIOS
Over het algemeen is bios D10 het beste voor overklokken. Het nadeel is alleen dat deze bios wat bugjes heeft zoals SATA corruptie en wat onbelangrijke bugjes. Op sommige planken doet D10 het helemaal niet goed. Om een lang verhaal kort te maken; als je slechte resultaten haalt, probeer eens een andere bios. Gewoon blijven zoeken tot je de juiste hebt gevonden. D10 doet het over het algemeen heel erg goed.

De L12 mod

De C1 chipsets houden alleen van 166MHz of 200Mhz CPU's. Met een Tbred B 1700+ zul je niet veel verder komen dan 220MHz FSB. Door je CPU te modden naar 166MHz win je zo 15MHz op de FSB..zeker de moeite dus.
De mod werkt net als het unlocken van een CPU alleen dan op de L12 bruggen.

[afbeelding]

De brug met het pijltje geeft de brug aan die de FSB regeld. Dit plaatje is een 166MHz chip. Op een 133MHz chip moet je de brug dus dicht maken :)

Deze draad begon als draadje om gewoon te pimpen met m'n OC, maar gaat nu verder als [ervaring] draad. De regels daarvoor gelden dus vanaf nu op deze draad. De regels kun je hier vinden:

Verwijderd in "Moderatiepolicy DOC (update 27 maart 2003)"

Omdat velen die link toch niet lezen:

- Discussies over één centraal onderwerp, zoals aangegeven in de titel
- Infolinks/Nieuwslinks/Reviewlinks/BIOS en driver updates
- Goed onderbouwde ervaringen/vragen/stellingen (en dus zeker niet "ik heb dit ook en ik ben er tevree mee" of "wat is sneller, Intel of AMD?")
- Geen 'simpele' FAQ/RTM/Zoek vraagjes tussendoor
- Geen op zichzelf staande problemen, ook al is het onderwerp gerelateerd

Edit:

Alle plaatjes in deze post heb ik lekker gejat :P

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikke eerst >:)

ik wil graag een nieuw mobo kopen.
ik heb nu een leadtek k7ncr18d pro met een Nforce 2
ik heb het topic deel 3 al doorgelezen,.en hoor verschillende meningen.
ik wil dit mobo om nog verder te oc-en,..ik kom nu nie verder dan 2230mhz met een 2400+.
erg brak is dit niet want ik heb een gare cooler,..TT volcano 11+
als ik dit mobo koop zal ik dan veel verbeteringen ondervinden met namen snelheid winst en oc-winst?.
het is tog vreemd dat deze mobo's snel overlijden.
ik ben nie van plan om te modden op dit plankje. dus alleen in de bios en cpu.
ik kan dit plankje kopen voor 65euri dus lker goedkoop })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04:57
astennu super post hoor!

en jij hierboven change je nickname in IKKE 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Over het overlijden. Mijne leeft nog steeds en die heeft toch ook heel wat te voorduren gehad, dus tja, het is denk ik een beetje 50/50

En super post? Toch gewoon copy/past alleen de images zijn nu gehyperlinked in plaats van dat ze geladen worden in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de 2.2 bios versie, wat ga ik er op vooruit als ik de d10 flash?
nu heb ik corsair 3200 twinx geheugen erin en hij wilt niet stabiel lopen op 200mhz cas 2-2-2-11 :( maar wel op 2-3-3-11. of helpt het daarbij niet (bios kan btw maar 2.9V voor het geheuge aan)?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gipsy King schreef op 21 januari 2004 @ 00:22:
astennu super post hoor!

en jij hierboven change je nickname in IKKE 8)
Tnx man ;) :+

Edit:

Rechtstreeks copy&paste..zelfs het "pimpen met OC" staat er nog in..lol :D

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Topic kaping is niet het juiste woord maar :X dit behoord toch niet aan jouw to astennu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
pierre-oord schreef op 21 januari 2004 @ 15:49:
Topic kaping is niet het juiste woord maar :X dit behoord toch niet aan jouw to astennu
Uhmm tja wel dus :) Serenity wou het topic niet meer doen toen ik zij dat deel 4 er mocht komen zij hij dat ik die mocht maken.

IVM school heb ik geen tijd gehad een nieuwe first post te maken. K heb em letterlijk overgenomen maar ik zal er morgen ff wat tijd in steken.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Ow okee, dan laat ik hem open :P 8)7

Ik hoop dat snel de 64bitters er zijn met dat nieuwe socket, tegen die tijd ga ik dan wel weer eens investeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er eigenlijk iemand die de NF7 (zónder '-S' ) gebruikt?
Daar lees ik nooit iets over.

Ik zie het nut niet van SATA en Soundstorm en RAID, en het scheelt weer 24 (!) euro (76<=>100).
Is er verder enig verschil qua bios en overklokbaarheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op 21 januari 2004 @ 15:49:
lol :D Maar idd, ik laat het verder aan Astennu over. Ik had geen zin meer om het te doen omdat alles wel zo'n beetje gezegd is. Ik zie niet echt de waarde van een deel 4 :) Steeds als ik een OC draadje open word het zo'n lang verhaal en ik heb besloten daar zelf niet meer aan bij te dragen zoals met de Tbred draadjes enzo. Behalve dan pifast en 3dmark natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:32
Ondertussen (denk dat het al bekend is) is de Winbond Hardware Monitor vervangen door Abit EQ. Ziet er anders uit, maar voor de rest niet veel veranderd.

Te downloaden via Abit site (utilities)

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Naast mijn mosfets zitten lange zilveren pilaren, deze worden nogal heet. Kan dit kwaat met overkloken en moet je deze gaan koelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 15:37:
Ik heb nu de 2.2 bios versie, wat ga ik er op vooruit als ik de d10 flash?
nu heb ik corsair 3200 twinx geheugen erin en hij wilt niet stabiel lopen op 200mhz cas 2-2-2-11 :( maar wel op 2-3-3-11. of helpt het daarbij niet (bios kan btw maar 2.9V voor het geheuge aan)?
iemand antwoord op mijn vraag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Als je wat recenter TwinX mem hebt, zit er waarschijnlijk CH-5 op wat maar 11-3-2-2 aankan vaak. Soms na een beetje inbranden ook wel 11-2-2-2.
Veel komen kwa mhz'en en lage timings vaak verder met d10 dan met de nieuwe biossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag is mijn NF7-S overleden :(
het verhaal:
Gister bleef hij ineens hangen in de bios, ik wilde mijn cpu wat terug clocken omdat ik hem niet stabiel kreeg (2400+ @ 2500Mhz), bleef dus hangen en ik zette hem uit.
daarna opnieuw proberen te booten en deed helemaal nix meer, ledjes / fans gingen aan maar voor de rest niets.
Vannochtend probeerde ik nog eens en warempel, hij werkte weer :) maar was helemaal niet stabiel, ook niet op standaard snelheid, ik wilde dus eens een andere cpu proberen, en toen ik mijn waterblok er opnieuw op aan het schroeven was hoorde ik KRAK....

mobo gebroken dus, wel heel erg om door zo'n noob-actie je mobo te verliezen :( Ik vind wel dat de NF7-S erg weinig gewend is :) Het moederbord moet een beetje bol staan, en had hem niet eens zo strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VinnieWeiss schreef op 22 januari 2004 @ 20:36:
Als je wat recenter TwinX mem hebt, zit er waarschijnlijk CH-5 op wat maar 11-3-2-2 aankan vaak. Soms na een beetje inbranden ook wel 11-2-2-2.
Veel komen kwa mhz'en en lage timings vaak verder met d10 dan met de nieuwe biossen.
de 3 staat dus voor de cas latency? dan is dat wel erg laag toch? of staat die voor ras to cas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
willy83 schreef op 22 januari 2004 @ 10:58:
Naast mijn mosfets zitten lange zilveren pilaren, deze worden nogal heet. Kan dit kwaat met overkloken en moet je deze gaan koelen?
iemand antwoord hier op?

en ik lees net wat over D10 maar zie op de site van Abit alleen D11 of hoger :(

ik heb een V2 kan dat er mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Iedereen heeft een v2 al sinds ruim een jaar. Die 3 staat voor ras-to-cas. Wel een van de meest belangrijke timings (ik geef timings weer in bios volgorde)

Ik heb koperen heatsinks op de mosfets en daar een 80 mm fan op blazen...
Die d10 staat niet op de site officieel nee, maar hij is wel te downloaden.
ftp://ftp.abit.com.tw/pub/download/bios/nf7-s_2.0/nf7d10.exe :)

Ik gebruik zelf Mickey's D10 omdat daar een nieuwere SATA bios in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
VinnieWeiss schreef op 22 januari 2004 @ 22:27:
Iedereen heeft een v2 al sinds ruim een jaar. Die 3 staat voor ras-to-cas. Wel een van de meest belangrijke timings (ik geef timings weer in bios volgorde)

Ik heb koperen heatsinks op de mosfets en daar een 80 mm fan op blazen...
Die d10 staat niet op de site officieel nee, maar hij is wel te downloaden.
ftp://ftp.abit.com.tw/pub/download/bios/nf7-s_2.0/nf7d10.exe :)

Ik gebruik zelf Mickey's D10 omdat daar een nieuwere SATA bios in zit.
bedankt, ik dacht straks werkt de boel niet meer.
Ik heb wel koeling op de mosfets maar die zilveren soort van zuilen links naast de mosfet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Nou ja, als je er een fan op hebt dan worden die ook wel gekoeld. En wat jij bedoelt zijn volgens mij condensators en ik denk niet dat die echt per see gekoeld hoeven te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is btw het verschil tussen d10 en 2.2 versie (die ik nu heb) kan je meer voltages aan ofzo? of meer oc opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Tja qua opties niks, alleen bij veel mensen klokt ie gewoon beter over. Dus ze zullen wel iets veranderd hebben qua communicatie oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

En nadeel is dat je een aantal bugfixes mist, bijvoorbeeld de bug waardoor je bestanden op je WD HD corrupt worden.
Het is dus eigenlijk een kwestie van proberen. :)

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met beter overclocken bedoel je stabieler op hogere snelheden oid?
want min xp2500+ (week 49)krijg ik maar op max 2.2Ghz 1..85V. minder volt of meer mhz dan word ie heel instabiel.
btw is er verschilen tussen een d18 ofzo of 1.8 versie? omdat ik soms *.* of d* zie.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 12:32:
met beter overclocken bedoel je stabieler op hogere snelheden oid?
want min xp2500+ (week 49)krijg ik maar op max 2.2Ghz 1..85V. minder volt of meer mhz dan word ie heel instabiel.
btw is er verschilen tussen een d18 ofzo of 1.8 versie? omdat ik soms *.* of d* zie.
iemand een antwoord op mijn vraag? O-)

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 18:23:
Is er eigenlijk iemand die de NF7 (zónder '-S' ) gebruikt?
Daar lees ik nooit iets over.

Ik zie het nut niet van SATA en Soundstorm en RAID, en het scheelt weer 24 (!) euro (76<=>100).
Is er verder enig verschil qua bios en overklokbaarheid?
Ik gebruik de gewone NF7 heb hem nog maar een paar dagen in bezit, draai fsb van 200. Dit kan denk ik nog wel een eind hoger maar dan vind ik de cpu te warm worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraag nog:
als ik mijn barton op 11x200 wil draaien heb ik al 1.85V nodig en dan is hij nog niet 100%stabiel. (blue screens als hij stredded word, word niet te warm btw) en bove de 1.85 gaat die sirene af :s
als ik nou een andere bios erin flash, kan het dan zijn dat hij bv stabiel loopt op 1.8V ofzo? of staat het bios daar helemaal los van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:15

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 18:51:
ik heb een vraag nog:
als ik mijn barton op 11x200 wil draaien heb ik al 1.85V nodig en dan is hij nog niet 100%stabiel. (blue screens als hij stredded word, word niet te warm btw) en bove de 1.85 gaat die sirene af :s
als ik nou een andere bios erin flash, kan het dan zijn dat hij bv stabiel loopt op 1.8V ofzo? of staat het bios daar helemaal los van?
lijkt me erg sterk, ik denk gewoon dat je een slechte chip hebt, je kunt eens proberen hem een tijdje in te branden en dan hopen dat hij wel stabiel wil zijn

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

Heeft iemand ooit al dit artikel gelezen?
http://www.overclockers.com/tips1115/

Eigenlijk lijkt het me wel leuk om iets soortgelijks te doen, maar dan wel met luchtkoeling :D

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Garrett schreef op 25 januari 2004 @ 19:14:
Heeft iemand ooit al dit artikel gelezen?
http://www.overclockers.com/tips1115/

Eigenlijk lijkt het me wel leuk om iets soortgelijks te doen, maar dan wel met luchtkoeling :D
Das hier al vaker langs gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fanatic_FS schreef op 25 januari 2004 @ 19:08:
[...]

lijkt me erg sterk, ik denk gewoon dat je een slechte chip hebt, je kunt eens proberen hem een tijdje in te branden en dan hopen dat hij wel stabiel wil zijn
ja ok, maar op de standaard snelheid loopt ie wel goed op 1.65V dus daar is niks mis mee. hij wil dan maar maximaal op 190mhz fsb @ 1.72V stabiel. maar hoger niet. 195 op 1.8 is hij heel instabiel al.
maar dit is jammer genoeg geen reden om em om te ruilen :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 20:45

aKra

Intentionally left blank.

Maakt een voeding nou echt veel uit? Ik heb retestabiele volts op dit moment (350W van A-Open, heb ik al 2 jaar lang!) en dat is bij 100% load op een 2300MHz met een voltage van 1.9V naar mijn CPU toe.

Zou ik hoger kunnen clocken als ik een bijv. 500W Truepower zou plaatsen?

(Dit zeggen nu meerdere mensen, maar dit zijn geen echte "pro's" :D)

Wie, wie wie! :)

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Ik ben ook geen pro, maar als je voltages stabiel zijn dan heeft zo'n voeding denk ik geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 16:48:[...]Ik gebruik de gewone NF7 [...]
Dan ben je blijkbaar de enige. :?
Het is dus een echte NF7-s, met alle tweakmogelijkheden, maar dan zonder raid, soundstorm en firewire.
Daar gaat 't om. Zodat je dus voor 79 euro een top-bordje hebt.
Dat is uit de documentatie bijna niet op te maken.

Asus heeft de a7n8x en de a7n8x-x. Die laatste is lekker betaalbaar, maar heeft slechts single channel geheugen. Dus fundamenteel anders, maar slechts één letter verschil.
Een niet-tweaker trapt er waarschijnlijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aKra schreef op 25 januari 2004 @ 23:25:
Maakt een voeding nou echt veel uit? Ik heb retestabiele volts op dit moment (350W van A-Open, heb ik al 2 jaar lang!) en dat is bij 100% load op een 2300MHz met een voltage van 1.9V naar mijn CPU toe.

Zou ik hoger kunnen clocken als ik een bijv. 500W Truepower zou plaatsen?

(Dit zeggen nu meerdere mensen, maar dit zijn geen echte "pro's" :D)

Wie, wie wie! :)
2300MHz met 1.9V is geen belasting voor een voeding..dus ja..dat zou goed kunnen zo. Als je een NF7-S heb dan kun je iig geen stabiele voltages hebben en vergis je je dus. Daarnaast is het 9 van de 10x het mobo en niet de voeding.
Een 550 TP heeft wel degelijk nut iig, maar dan moet je wel flink OCen. Mijn voeding (een CWT380) word nu te slap, maar hij trekt wel een Athlon op 2655MHz met 2.27V...ok het is krap krap, maar het kan. Met een 350 Aopen hoef je dat echt niet te proberen, want dat trekt ie dus never omdat hij misschien 300W kan leveren tegen 360/370 voor de CWT. Maar voor die CWT betaal je dan ook en voor die Aopen niet ;)
Daarnaast zijn de voedingen makkelijk te modden om te compenseren voor voltage verval van de mobo's (zoals een NF7-S dus) en/of voor gewoon overklokken. Want sommige planken profiteren van hogere rails. Een A7N8X gaat flink harder met een hogere 3.3V bijv. En op een NF7 gebruik je die om je Vdimm stabiel te krijgen. En dan is een 550TP handig..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 19:00:
[...]

Het is dus een echte NF7-s, met alle tweakmogelijkheden, maar dan zonder raid, soundstorm en firewire.
Nope, em is niet de enige ;)

Alleen is het bij mij juist net niét zo een top-bordje :r

Ding crasht zelfs op 180fsb 8)7 |:(

Stabielste dat ik er uit krijg is 166 :X

zelfs 167 is gewoon teveel :? :( Balen man :(

Aan me ram ligt het alleszins niet: Corsair dat reeds lange tijd 205MHz deed (op KT333 dan nog wel 8)7 )

Ook proc kan dit aan.

Dus ik begin dit bordje echt wel te haten :/

Heb me een NF7-S besteld, in de gedachte dat die het misschien beter zou doen, maar ben momenteel enorm aan het twijfelen om die te verkopen en me een DFI Infinity te halen. Ach, wat zou het leven zijn zonder verrassingen? :+ :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 22:05:
[...]

Nope, em is niet de enige ;)

Alleen is het bij mij juist net niét zo een top-bordje :r

Ding crasht zelfs op 180fsb 8)7 |:(

Stabielste dat ik er uit krijg is 166 :X

zelfs 167 is gewoon teveel :? :( Balen man :(

Aan me ram ligt het alleszins niet: Corsair dat reeds lange tijd 205MHz deed (op KT333 dan nog wel 8)7 )

Ook proc kan dit aan.

Dus ik begin dit bordje echt wel te haten :/

Heb me een NF7-S besteld, in de gedachte dat die het misschien beter zou doen, maar ben momenteel enorm aan het twijfelen om die te verkopen en me een DFI Infinity te halen. Ach, wat zou het leven zijn zonder verrassingen? :+ :Y)
No way dat het aan die plank ligt..kan gewoon niet. Speel er wat langer mee, probeer andere biossen, leen ander mem (want ja, dat kan het dus wel zijn!!) etc etc. Een NF7-S die 166 doet bestaat niet, simpel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 19:00:
[...]

Asus heeft de a7n8x en de a7n8x-x. Die laatste is lekker betaalbaar, maar heeft slechts single channel geheugen. Dus fundamenteel anders, maar slechts één letter verschil.
Een niet-tweaker trapt er waarschijnlijk in.
het lijkt mij dat de OC resultaten van firewire, s-ata en soundstorm afhangelijk zijn :? meer goede koeling + cpu en natuurlijk geluk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 22:22:
[...]

het lijkt mij dat de OC resultaten van firewire, s-ata en soundstorm afhangelijk zijn :? meer goede koeling + cpu en natuurlijk geluk :+
firewire: disabled
sata: disabled

soundstorm zit ook op de gewone NF7 volgens mij (??) Verder maakt het weinig uit welke plank je hebt. Want als dat wel zo was, dan hadden we dat nu wel geweten want dat was al lang uitgevonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 22:34:
[...]

firewire: disabled
sata: disabled

soundstorm zit ook op de gewone NF7 volgens mij (??) Verder maakt het weinig uit welke plank je hebt. Want als dat wel zo was, dan hadden we dat nu wel geweten want dat was al lang uitgevonden ;)
Op de gewone NF7 zit geen soundstorm :) 6 kanaals AC 97 geloof ik..
weltruste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 23:28:
[...]

Op de gewone NF7 zit geen soundstorm :) 6 kanaals AC 97 geloof ik..
weltruste ;)
Klopt ooit ook een gehad had geen soundstorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op 27 januari 2004 @ 12:16:Klopt ooit ook een gehad had geen soundstorm.
Gehad? Waarom heb je hem weggedaan, dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

No way dat het aan die plank ligt..kan gewoon niet. Speel er wat langer mee, probeer andere biossen, leen ander mem (want ja, dat kan het dus wel zijn!!) etc etc. Een NF7-S die 166 doet bestaat niet, simpel..
Hij heeft het over een NF7 zónder s!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 12:35:
[...]

Hij heeft het over een NF7 zónder s!
Ja dus? Maakt niks uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

SoundStorm was voor mij de voornaamste reden om een NF7-S te nemen ipv een NF7. S-ATA is handig voor de toekomst, firewire gebruik ik helemaal niet :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké,

Het zit zo:
Waarom kan ik nou niet hoger komen dan 2400Mhz stabiel op m'n NF7-S v2.0?
Als ik tot 2500Mhz ga dan loopt ie na vijf minuten vast in Windos ( dus met Prime'95)

Ik draai in Dual-Channel mode met PC3200/256MB reepjes waarvan: 1xTwinmos en 1xMDT reepjes.

CPU : Duron 1400 gemod tot een XP3000+ ( L1=128 en L2=256 _/-\o_ )met FSB van 200 :P
Mem timings op 2400Mhz: 8, 4, 4, 2.5 @ 2.9V
het geheel: 200x12 @ 1.95V. ( soms ook wel op 210*11.5 = ook 2400Mhz )
Koeling : Coolermaster AERO 7+
Temp Stressed : max. 58 graden. ( nooit warmer )

Ik wordt er echt gek van dat het mij niet lukt OM HET OP 2500MHz te laten draaien! :( op dit super bordje.

Is er hier voor een oplossing of heb ik het maximum bereikt?

En bw. Is er iemand die misschien met mij wil ruilen van Mem?
Dus Twinmos ruilen tegen een MDT of MDT ruilen tegen een Twinmos?

iig Ik hoop op een verlossing..

FW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 21:01:
Oké,

Het zit zo:
Waarom kan ik nou niet hoger komen dan 2400Mhz stabiel op m'n NF7-S v2.0?
Als ik tot 2500Mhz ga dan loopt ie na vijf minuten vast in Windos ( dus met Prime'95)

Ik draai in Dual-Channel mode met PC3200/256MB reepjes waarvan: 1xTwinmos en 1xMDT reepjes.

CPU : Duron 1400 gemod tot een XP3000+ ( L1=128 en L2=256 _/-\o_ )met FSB van 200 :P
Mem timings op 2400Mhz: 8, 4, 4, 2.5 @ 2.9V
het geheel: 200x12 @ 1.95V. ( soms ook wel op 210*11.5 = ook 2400Mhz )
Koeling : Coolermaster AERO 7+
Temp Stressed : max. 58 graden. ( nooit warmer )

Ik wordt er echt gek van dat het mij niet lukt OM HET OP 2500MHz te laten draaien! :( op dit super bordje.

Is er hier voor een oplossing of heb ik het maximum bereikt?

En bw. Is er iemand die misschien met mij wil ruilen van Mem?
Dus Twinmos ruilen tegen een MDT of MDT ruilen tegen een Twinmos?

iig Ik hoop op een verlossing..

FW
Simpel antwoord op hoor ,beter koelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smollys schreef op 27 januari 2004 @ 22:22:
[...]

Simpel antwoord op hoor ,beter koelen ;)
Okay als dit het geval is, welke LUCHT-koeler raad jij mij dan aan? want ik wil absoluut geen waterkoeling.

iig bedankt voor je reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 22:33:
[...]

Okay als dit het geval is, welke LUCHT-koeler raad jij mij dan aan? want ik wil absoluut geen waterkoeling.

iig bedankt voor je reply.
Je hebt al een redelijk goede koeler denk ik ,er zijn er een paar beter maar denk niet dat je voor dat extra geld tevreden zult worden over het resultaat .
Verwacht niet met 100 % dat met een nog betere luchtkoeler dat het gegarandeerd zal lukken om 2500 mhz stabiel te krijgen .(Het kan met een klein kansje natuurlijk wel)
Als je echt nog een 100 a 150 mhz extra uit die proc wil trekken met zekerheid is echt het minimum waterkoeling .
Een bepaalde cpu heeft nu eenmaal grenzen waar je niet overheen kan .
Van je mobo zal dat niet afhangen , dat kan het wel hoor .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
Damm mezelf gecuote ,effe verwijderen maar :(

[ Voor 96% gewijzigd door Smollys op 27-01-2004 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
PS /Als je echt eerst eens wil proberen of hij op lucht nog hoger wil ,zet dan even alle deuren en ramen open en laat de kamertemperatuur zakken tot 17 a 18 °C en kijk effe of hij dan nog iets hoger wil op lucht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe ik met mijn nf7-s boven de 1.85V uit kan komen met een xp2500+?
als ik 1.875 of hoger instel voor de cpu gaat dat alarm al meteen af bij het saven van de settings :(
maar volgens mij is me cpu gaar ofzo omdat ie geen 200mhz fsb aankan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smollys schreef op 27 januari 2004 @ 23:07:
PS /Als je echt eerst eens wil proberen of hij op lucht nog hoger wil ,zet dan even alle deuren en ramen open en laat de kamertemperatuur zakken tot 17 a 18 °C en kijk effe of hij dan nog iets hoger wil op lucht ;)
Tja,
Ik had het op dit manier getest, maar bij prime'95 komt ie maar tot de 6e test. en dan geeft ie failure of windows loop vast.

Ik denk toch dat het aan de koeler ligt???

iig, andere suggesties zijn errug welkom...

Enn niemand wil met mij ruilen, qua mem-reepjes? twinmaos tegen MDT of MDT tegen Twinmos? zie pagina 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Sja, hierjuist crashte hij zelfs standaard (niet oc't); dus denk dat gewoon me plank gaar is. (al de tweede! :( )

Aan mem lag het alleszins niet, reeds twinmos en twee soorten corsair geprobeert; 50D, BH-5, CH-5...

Memtest liep altijd stabiel; alleen windows crashte random (nu eens na drie uur, dan weer tijdens booten... :X )

edit: en bios flashen ging trouwens niet eens??

bij mijn radeon ging het van een leien dakje, bij mn mobo geeft ie errors :?

en nee, ik heb niet geprobeert om mn Radeon bios erin te flashen :+

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook wat raars .... met 220 fsb werken alle multi's maar ook maar 1 fsb hoger moet ik multi 8<-->8.5 gebruiken met hogere multi's post hij niet eens :( .... in bios d10 daar-en-tegen werken al de multi's maar is geen 1 OC-ed fsb stabiel ..

Nu dus de vraag is me mobo,cpu,ram

ram: muskin pc3500 lvl2
mobo : nf7-s 2.0
proc : 2500+ (kut core, staat bij specs in sig)

PS: vdimm mod gedaan , 3.3v@3,52 voeding mod , vdd mod eraf gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 17:38:
Hier ook wat raars .... met 220 fsb werken alle multi's maar ook maar 1 fsb hoger moet ik multi 8<-->8.5 gebruiken met hogere multi's post hij niet eens :( .... in bios d10 daar-en-tegen werken al de multi's maar is geen 1 OC-ed fsb stabiel ..

Nu dus de vraag is me mobo,cpu,ram

ram: muskin pc3500 lvl2
mobo : nf7-s 2.0
proc : 2500+ (kut core, staat bij specs in sig)

PS: vdimm mod gedaan , 3.3v@3,52 voeding mod , vdd mod eraf gehaald
ik heb ook een 2500+ met aqzfa core en wilt maximaal 2100mhz maar. kutdinge zijn het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga nu voor de 3e x hotflashen op een dag iederee keer is mijn bios gaar, net ook, mijn compu staat in windows alleen msn aan, ik aan de tel kijk ik even later op mijn scherm zie ik dat windows opnieuw is gaan opstarten en vroeg of ik normaal wou booten of veilig, echter is hij niet doorgeboot maar precies bij de 0sec bevroren, en aangezien hij bij het booten weer niets doet (ook geen piepies geven) weet ik 100% zeker dat ook nu weer de bios-flash helpt, voorheen steeds bios22 ga nu terug naar 21 in de hoop dat het probleem verholpen/vermindert is want dit is echt puur gekut.
nog meer mensen met deze ervaring? :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Gebruik als je wil overklokken Bios D10 anders, desnoods een gemodde met nieuwe SATA bios. Persoonlijk gebruik ik Mickey's D10. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VinnieWeiss schreef op 29 januari 2004 @ 00:27:
Gebruik als je wil overklokken Bios D10 anders, desnoods een gemodde met nieuwe SATA bios. Persoonlijk gebruik ik Mickey's D10. :)
ik draai op SATA raid dus D10 lijkt me niet verstandig, zal morgen is zoeken naar modded biossen kwam zo snel niks (bijzonders) tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook al een tijd een Abit NF7-S. Vroeger toen ik nog 2x256 ram had, wou ie nog 11x215, maar sinds ik nu 2x 512mb heb, en wat extra hd's wil ie niet meer op diezelfde snelheid, zelfs niet met de divider op 5/6. Dus toen heb ik een tijd 11x200 @ 1.775v gedraaid.

Kan het aan me voeding liggen?
300Watt AOpen, lijnwaardes:
3.3v = 3.28
5v = 4.97
12v = 11,80

systeem staat in sig, maar er zit nu maar 1x 120gb in (1 kapot, 80gb zit in ander pctje).

Overigens heb ik sinds gister een nieuw moederbord (ook een nf7-s, en een xp2500+ (gelocked)). Draai ik nu al 11x200 mee op std voltage.
Morgen maar eens expirimenteren wat deze doet...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 03:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke... gister avond ff bezig geweest met mn NF7, eens kijken of hij het zelfde kan als de NF7-s :) hoogste fsb die hij wilde draaien was 210 (geheugen trekt niet meer) en de hoogste mhzen die hij wilde geven waren er 2305 op mijn T-bred B 1800+ JIUHB 0309MPMW @ 1.75v.

Afbeeldingslocatie: http://inhumain.herejezus.nl/GoT/2305.JPG

Alleen nu doet ie niet meer wat ie deed :+ vcore op 1.8 gehad omdat ik op 2305mhz niet kon pifasten.. nu begint hij te piepen als ik 11 * 210,200,190,180 draai :( * inhumain zit nu op 12.5 * 166 just like my old MSI :'(
vanmiddag ff nieuwe bios erin flashen kijken of dan t probleem is opgelost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ inhumain:
Je sig: er bestaat geen NF7 rev2. Wel de NF7-s rev2.

http://www.abit-usa.com/p....php?categories=1&model=8

Rev2 biedt ondersteuning voor FSB400.
De NF7 en de NF7-s (rev1) hebben ook een andere BIOS dan de NF7-s rev2.
Een NF7-s rev2 heeft dus toch de voorkeur. Maar scheelt het echt in het dagelijks gebruik?

Er staat op die site ook niets over ondersteuning van de Duron 1400 (en hoger). Die doet het wel op een NF7 (zonder -s)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 12:30:
@ inhumain:
Je sig: er bestaat geen NF7 rev2. Wel de NF7-s rev2.

http://www.abit-usa.com/p....php?categories=1&model=8

Rev2 biedt ondersteuning voor FSB400.
De NF7 en de NF7-s (rev1) hebben ook een andere BIOS dan de NF7-s rev2.
Een NF7-s rev2 heeft dus toch de voorkeur. Maar scheelt het echt in het dagelijks gebruik?

Er staat op die site ook niets over ondersteuning van de Duron 1400 (en hoger). Die doet het wel op een NF7 (zonder -s)?
ik nodig je uit om mijn mooie stikkertje te komen bekijken.. NF7 V2.0...

quote van abit site:

Features

Processor
- Supports AMD-K7 Duron™/Athlon™/Athlon™ XP Socket A with 200/266/333/400MHz FSB Processors

Dus hij support 400fsb huh ;)

edit2:

probleem verholpen met een nieuwe bios erin :) op dit moment bios 21

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat bedoel ik dus: onduidelijkheid troef!
Ik zie nergens een NF7 ver2 vermeld. Waar heb je hem gekocht?

Zie de rode regel op de NF7-s pagina: 400 FSB support in version 2.0 only.

En compatabiliteit: Geen Duron 1400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 14:25:

www.pchut.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 14:25:

duron 1400 doet het prima in een NF7-s...heb er 5 gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Heeft iemand voor mij een linkje naar een modded D10 bios? Dus met juiste S-ATA drivers? Aangezien ik 2 x 120GB WD S-ATA hdd heb :)
Kan het niet vinden :/

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smollys schreef op 27 januari 2004 @ 23:07:
Nou weet je wat ik dan maar heb gedaan?

Laat die 2500MHz kwestie maar links ( want ik wordt er heel erg pissig over omdat het mij niet lukt :( )

Dus draai ik maar liever op 215x11 @ 2.0Volt, wel stabiel.

Dus ik draai ook niet meer op 2400 welliswaar stabiel maar minder FSB ( 200*12 @ 1.95volt )

Oké ik ben weg hier.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Ik heb nu al 2 2500 gehad en beide willen niet verder op het zelfde punt.
ook het overclocken gaat bijna het zelfde hoe ik de voltages moet instellen.
lig dit aan me mobo, toch de cpu's of mem?
voor de mem heb ik al diverse dividers gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie daar helemaal geen NF7 rev 2.0 staan; alleen een NF7-s rev 2.0
Abit vermeldt zelf ook geen NF7 rev 2.0
duron 1400 doet het prima in een NF7-s...heb er 5 gehad
Het gaat nu even om de NF7 zónder -s
Abit vermeldt die Duron 1400 dus niet eens op hun eigen site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Bij beta 4 van zijn versie had ik dat alles juist instabiel werd iig.

En nog meer modded NF7-s D10 biossen:
http://www.xtremesystems....962&highlight=mickey+bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Augustus, ik heb óók een NF7 rev. B hoor :p
NF7 V2.0
Dit staat dus letterlijk óp mijn mobo, zal het toch maar gaan geloven hoor ;)

Trouwens met identiek dezelfde problemen als inhumain...

Toch nog maar eens die bios 21 proberen dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Ik zit nu weer met een flink probleem.

Ik had op mijn Nf7-s rev 2.0 het D18 bios draaien. Maar omdat ik de multipliers 10 en 10.5 niet kon gebruiken had ik D10 geflasht.

Na het flashen had ik effe gedraaid, maar kon een veel lagere fsb draaien. Maar na 3 reboots denk ik na de flash deed ie opeens niets meer.

Heb toen een bioschip van een ander Nf7-s rev 2.0 geleend om dus te hot swappen. Had toen opgestart en mijn bioschip er weer in gedaan. Toen D23 geflasht. Maar na de reboot deed ie niks. Toen weer hetzelfde gedaan maar nu D18 (mijn orginele) geflasht. En alweer geen succes. Hij gaf wel aan met het flashen dat het bios niet voor dit bord was, maar dat is volgens mij omdat er een ander bios staat op de chip die ik had geleend en welke ik zelf had, toch? Ik heb al het flashen gedaan met het Abit Flashmenu.

Maar is mijn chip nu helemaal dood? Of doe ik wat fout met flashen. Please help :'(

Heeft anders misschien iemand een bioschip over die ik mag hebben?

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

VinnieWeiss schreef op 29 januari 2004 @ 18:54:
[...]

Bij beta 4 van zijn versie had ik dat alles juist instabiel werd iig.

En nog meer modded NF7-s D10 biossen:
http://www.xtremesystems....962&highlight=mickey+bios
Hmmz de link naar dat bios op dat forum is down... :( (link naar forum werkt wel, maar link op het forum zelf werkt niet)

En bij die andere site die dxta gaf, tja daar had jij dus slechte ervaringen mee :/
Dus ik weet niet welke ik nou moet nemen :(
Kan iemand anders misschien ff een gemodde D10 met een goede s-ata driver (die geen corruptie heeft) online zetten?

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 20:27:
[...]

ik heb ook een 2500+ met aqzfa core en wilt maximaal 2100mhz maar. kutdinge zijn het.
mja voor die vage shit kon ik wel 2300mhz stabiel draaie met 1.95v :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
McFlipp schreef op 29 januari 2004 @ 20:39:
[...]

Hmmz de link naar dat bios op dat forum is down... :( (link naar forum werkt wel, maar link op het forum zelf werkt niet)

En bij die andere site die dxta gaf, tja daar had jij dus slechte ervaringen mee :/
Dus ik weet niet welke ik nou moet nemen :(
Kan iemand anders misschien ff een gemodde D10 met een goede s-ata driver (die geen corruptie heeft) online zetten?
Ik gebruik deze: http://www.logan.eclipse.co.uk/Downloads/SNF7D_10.zip
De link klopte niet helemaal maar wel die op Logans website (link stond er naartoe). En ik heb zelf een Seagate Barracuda 7.7200 en nog geen last van corruptie (gelukkig :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 19:56:
Augustus, ik heb óók een NF7 rev. B hoor :p

[...]

Dit staat dus letterlijk óp mijn mobo, zal het toch maar gaan geloven hoor ;)

Trouwens met identiek dezelfde problemen als inhumain...

Toch nog maar eens die bios 21 proberen dan ;)
Ik heb nu bios 21.. is lang niet zo goed al 19 :'( 11.5 * 200 wil niet meer en 11*210 of 10*200 ook niet :X

offtopic:
ik draai weer 19 :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb bios 20 en hij wilt niet stabiel lopen op 200x11 (2500+). hij wilt dus niet op 2200mhz lopen. zou dit probleem met een andere bios verholpen kunnen worden?
want met 1.85V is hij nog instabiel op die snelheid. het gaat nog maar goed tot 190mhz fsb terwijl hij veel hoger aan moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 23:35:
ik heb bios 20 en hij wilt niet stabiel lopen op 200x11 (2500+). hij wilt dus niet op 2200mhz lopen. zou dit probleem met een andere bios verholpen kunnen worden?
want met 1.85V is hij nog instabiel op die snelheid. het gaat nog maar goed tot 190mhz fsb terwijl hij veel hoger aan moet kunnen.
Met bios 21 draaide mijn 1800+ op 11*200 dus je zou het kunnen proberen.. Ik draai nu bios 19 @ 11*200 1.75v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

Ik heb vandaag de TicTac D22 3D-fire BIOS geprobeerd :)
Meester dingetje :)
Mn 2500+ loopt nu retestabiel op 3200+, hij heeft de goeie SATA driver en alle hidden opties zijn editable :)

Een must voor de tweaker ;)

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 08-09 11:05
Mijn Abitje gaat rma.

Ik heb 2 lekkende condensatoren.

Ik zal morgen goede pics posten.

Wel vreemd :( ik dacht dat alleen een bepaalde serie msi moederborden hier last van hadden :'(

Hij boot btw nog wel maar hij reset zich zelf zon 5 keer per dag terwijl ik niks doe.

Ook al 2 nieuwe xp installs gedaan en heeel veel verschillende vga drivers geprobeerd.

[ Voor 33% gewijzigd door Roberto op 30-01-2004 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dxta schreef op 30 januari 2004 @ 18:26:
Mn 2500+ loopt nu retestabiel op 3200+, hij heeft de goeie SATA driver en alle hidden opties zijn editable :)

kon je dat niet met een andere bios stabiel dan? ik heb 20 ofzo en krijg em echt neit stabiel op een 3200. hij kan max 11x190

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 23:26:
Ik ga nu voor de 3e x hotflashen op een dag iederee keer is mijn bios gaar, net ook, mijn compu staat in windows alleen msn aan, ik aan de tel kijk ik even later op mijn scherm zie ik dat windows opnieuw is gaan opstarten en vroeg of ik normaal wou booten of veilig, echter is hij niet doorgeboot maar precies bij de 0sec bevroren, en aangezien hij bij het booten weer niets doet (ook geen piepies geven) weet ik 100% zeker dat ook nu weer de bios-flash helpt, voorheen steeds bios22 ga nu terug naar 21 in de hoop dat het probleem verholpen/vermindert is want dit is echt puur gekut.
nog meer mensen met deze ervaring? :r
Ik denk dat het tijd wordt je bios RMA te sturen...
Ik ken iemand (RommelD) en die heeft op dit moment een beetje hetzelfde, tenminste, als hij hotflashed doet het oude bios het nog niet. byebye bios chippie ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dxta schreef op 30 januari 2004 @ 18:26:

waar heb je die gedownload dan, want ik kom ook niet lekker verder met mn bios.. D10 verneukt continu mn info op mn HD die op de Sata zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah sorry... had weer even ruzie met google..

heb em zelf ondertussen ook al gevonden, maar misschien zijn er meer geinteresseerden..

wel grappig dat die gast ook wedstrijdjes ging houden tussen zijn bios en original van Abit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://inhumain.herejezus.nl/GoT/pifast69.16.JPG

dit met bios 19 :> NF7 doet niet onder voor de NF7-S denk ik zo })
vanavond als het koud is (?) eens kast en raam open. Kijken wat echt zn max is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 12:39:
[afbeelding]

dit met bios 19 :> NF7 doet niet onder voor de NF7-S denk ik zo })
vanavond als het koud is (?) eens kast en raam open. Kijken wat echt zn max is :+
Poeheej.... ahum. Maar ik ben wel blij voor je dat je zo blij bent hoor ;).

Waarom zou een NF7 onderdoen voor een NF7-S? Maakt echt geen hol uit volgens mij......de meeste tweakers hebben een S versie omdat daar meer shit op zit die je eigenlijk niet gebruikt :P (beetje overdreven gezegd ;) ).

Bij mij draait ie nu op 220X11 (ook NF7 natuurlijk). Ik heb een 1700 dus die wil niet hoger dan 220. Heb geen zin om alles weer uit elkaar te halen en een pinmod (of andere mod) te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 13:10:
[...]

Poeheej.... ahum. Maar ik ben wel blij voor je dat je zo blij bent hoor ;).

Waarom zou een NF7 onderdoen voor een NF7-S? Maakt echt geen hol uit volgens mij......de meeste tweakers hebben een S versie omdat daar meer shit op zit die je eigenlijk niet gebruikt :P (beetje overdreven gezegd ;) ).

Bij mij draait ie nu op 220X11 (ook NF7 natuurlijk). Ik heb een 1700 dus die wil niet hoger dan 220. Heb geen zin om alles weer uit elkaar te halen en een pinmod (of andere mod) te doen.
ik dacht dat het toch best netjes was zonder maar iets aan de hardware te modden, en de koeling moet het natuurlijk ook aankunnen ;) maar 11 * 220 is natuurlijk erg netjes :7

met welke voltages/koeling/mem timings werk je?

offtopic:
update je sign eens, dan kan ik zien wat je er verder in hebt zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom gaat mijn alarm al af bij alles boven de 1.85V core?:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 14:19:
[...]

ik dacht dat het toch best netjes was zonder maar iets aan de hardware te modden, en de koeling moet het natuurlijk ook aankunnen ;) maar 11 * 220 is natuurlijk erg netjes :7

offtopic:
Nou wil ik niet je OC afkraken, maar ik denk dat je de lat wat hoger moet leggen voor jezelf. Als mijn HW 11 x 200 zou doen dan gaat het dus direct op V&A..bij 11 x 220 ook trouwens.

Als je 240 zonder mods kan doen dan begint het ergens op te lijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 07:41:
[...]

Nou wil ik niet je OC afkraken, maar ik denk dat je de lat wat hoger moet leggen voor jezelf. Als mijn HW 11 x 200 zou doen dan gaat het dus direct op V&A..bij 11 x 220 ook trouwens.

Als je 240 zonder mods kan doen dan begint het ergens op te lijken :)
* inhumain kijkt Serenity lief aan

doneer mij s een leuke koeling dan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

pricewatch: Thermalright SLK-947U (Socket A/478)

45 euro ;) Dat moet je toch wel over hebben? :)

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst weer wat sparen :P pubers hebben het niet makkelijk.. ;) Dan eens kijken wat we kunnen regelen als leuke koeling, kan namenlijk veel tegen inkoopsprijzen krijgen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Wat houd die VDD mod nu precies in op die bord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 19:36

msentinelb

Arghhhhh!

D10 is gewoon de eerste bios?? (op een rev 2.0 bord)

[ Voor 27% gewijzigd door msentinelb op 03-02-2004 17:52 ]

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 14:19:
[...]

offtopic:
Ik heb niks "echt" gemod. Alleen een Zalman koelblokje op mijn northbridge gezet (passief gekoeld dus). Mijn processor wordt nu gekoeld door een Waterchill van Asetek. Maar ik draaide ongeveer dezelfde snelheid met een TT volcano 11+.
Voltages zijn:
- Chipset: 1.7 V
- DDR: 2.9 V
- CPU: 1,8 V

Memtimings: 11-2-2-2 (Kingston HyperX PC3500 _/-\o_ )

(winter) Temps CPU:
- Idle: 40 C
- Stressed (prime): 51 C
- Kamertemp: 22 C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 20:37:
[...]

Ik heb niks "echt" gemod. Alleen een Zalman koelblokje op mijn northbridge gezet (passief gekoeld dus). Mijn processor wordt nu gekoeld door een Waterchill van Asetek. Maar ik draaide ongeveer dezelfde snelheid met een TT volcano 11+.
Voltages zijn:
- Chipset: 1.7 V
- DDR: 2.9 V
- CPU: 1,8 V

Memtimings: 11-2-2-2 (Kingston HyperX PC3500 _/-\o_ )

(winter) Temps CPU:
- Idle: 40 C
- Stressed (prime): 51 C
- Kamertemp: 22 C
Ik zit @ air met een Arctic Cooling Copper Silent 2 en met Infineon PC2700 ;) vandaar kom ik niet hoger als 210 fsb (11-3-3-2.5)
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste