[LAN] Connectie valt soms weg

Pagina: 1
Acties:

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Ik zit al een hele tijd met dit probleem en heb nog nooit een oplossing gevonden. Na weer een dag gezocht te hebben op het internet wordt ik er helemaal flauw van, en daarom open ik maar een topic hier.. Ik kom er niet meer uit, k zou niet weten waar ik het nu nog moet zoeken..

Wat is het probleem:
Mijn fileserver heeft 1 keer in de zoveel tijd de rare gewoonte om de LAN connectie eruit te gooien. Als ik een Remote Desktop open naar mijn fileserver gebeurt er het volgende:
• WinAMP stopt met muziek spelen
• Die twee computertjes in de systemtray veranderen in twee computertjes met een vet kruis erdoor.. ( Dus hij denkt dat er geen kabel in zit )
• Het kruis verdwijnt weer, en de normale staat is terug, je krijg dus zon wolkje met: Local Area Connection is now Connected, Speed 100 Mbps..
Windows denkt blijkbaar dat de kabel eruit is geweest en daarna er weer in is gestopt.

Toen ik dit voor het eerst had, dacht ik, ow.. ff lan kaartje omwisselen.. klaar is delyver
Jammer genoeg was dit niet het geval.. Ik heb dagen lopen zoeken naar een fatsoenlijke oplossing die ik nooit heb gevonden dus, anders zou ik hier niet posten :P ..

Hier een lijst van wat ik allemaal heb geprobeerd:
• Netwerkkaart vervangen, er zat een 3com in, 905Ctx, deze is vervangen door een Server 3com kaartje, een 980B-TX.. Ook heb ik verschillende realteks geprobeerd 8139 etc...
• Lan Kabel vervangen. Eerst had ik er een zelfgemaakte aan, Deze is vervangen voor een kant en klare, daarna voor een kant en klare STP kabel. Daarna ook nog voor meerdere kabels.. Ik denk dat ik wel 20 verschillende heb geprobeerd.
• Toen was de switch aan de beurt. Ik heb een 3Com Superstack 3 3300. Deze heb ik vervangen voor dezelfde switch. Ook heb ik verschillende oellieboellie switches gebruikt van sweex, edimax etc.. allemaal geen resultaat.
• Okay, het OS maar opnieuw dan.. win2k3 opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat, alle updates staat er op..

Dan ga je rare dingen bedenken.. ( Loopt je broertje steeds naar je server om je kabel eruit te trekken? Zit er een kaboutertje die je aan het pesten is? )

Internet krijg ik door een router (etech) die aangesloten is op de switch. Alle PC’s hier in huis zijn aangesloten op de switch.
• Je neemt een adsl modem/router mee van de zaak om te kijken of het daar aan ligt.. niet dus..
• Ok, je gaat dus rare dingen denken, je trekt je internet uit je switch. Misschien veroorzaakt die storing oid.. :S daar ligt het dus niet aan.

En toen kreeg mijn broertje een XBOX, ik had ook al een XBOX dus je wil tegen elkaar spelen via het netwerk. Toen kwam ik er achter dat mijn broertje op zijn xbox hetzelfde probleem heeft. De xbox denkt om de zoveel tijd dat de lan kabel er niet in zit..
Nu wordt het dus nog vager allemaal..

• Toch ga je nog op software dingen zoeken, je zet je lan kaartje eens op half duplex en dat soort dingen.. allemaal helpt het nix.
• Server had altijd een vast ip adres, maar eens op DHCP proberen, werkt ook niet. Het zou nog met lease times te maken kunnen hebben als ie op dhcp stond, maar dat staat ie dus niet..
• Je stopt je PC maar eens in hetzelfde poortje waar je server altijd in zat.. Helpt ook nix..

Verder heb ik alle oplossingen geprobeerd die in deze topic staan:
Klik

Dat zijn:
draadje 1: Netwerk telkens weg
draadje 2: [XP] LAN en internet verbindng valt zomaar weg
draadje 3: xp pro versliest me internet gateway
draadje 4: Netwerk valt uit

Software op de machine is Windows 2003 Standaard server
De tijd dat dit gebeurt is erg variabel... Ik heb er soms 20 min op moeten wachten maar het gebeurt ook na 2 minuten

If you need more info, please ask :P

Degene die dit probleem oplost verdient eeuwige roem :D

Audi A8 W12 6.0

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Aangezien je XBOX ook problemen heeft moet je de problemen zoeken rondom je modemrouter. Is er een firmware update beschikbaar? Wat geven de lampjes op je modemrouter aan? Is het internet plat(status in modem of van lampje) of is je modem niet meer te bereiken/pingen?

• delyver
sorry dat dat niet helemaal duidelijk was...

Ik heb het ook al geprobeerd zonder dat de router was aagesloten...
dus gewoon het kabeltje uit de switch getrokken van de router..
was geen oplossing...

Bedankt voor het meedenken iig :)

Audi A8 W12 6.0

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:27

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Als het niet ligt aan
  • Internet
  • de router
  • de switch
  • de NIC
  • Windows
dan blijven er niet zoveel opties meer over. Je post behandelt slechts 1 plek niet 'exhaustive':
delyver schreef op 19 januari 2004 @ 23:47:
Alle PC’s hier in huis zijn aangesloten op de switch.
Misschien is het een overbodige vraag (je prachtige openingspost suggereert dat je in radeloze wanhoop zo ongeveer alles hebt geprobeerd wat hier normaal in een jaar de revue passeert): Heb je het netwerk ook al geprobeerd met sec je file server en je client pc?

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• delyver
wat bedoel je precies?

Wat ik gister nog even geprobeerd heb is dat ik de Fileserver even op mijn kamer heb gezet ipv bij de Nefit HR Kachel/hoeheetzondingookalweer :P

Ik kwam op dit idee omdat ik ff daar was om te kijken, toen stopte mijn winamp erineens mee zodra de ketel aansloeg...

Dit had helaas geen resultaat..

Audi A8 W12 6.0

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:27

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Dus: PC <--> switch <--> Fileserver

zonder iets anders...

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Verwijderd

je moet eens proberen om je switch(es) op een andere stroomgroep te zetten.
ik zelf heb thuis een 24P Intel 510T switch staan en die is absoluut niet blij met spanningspieken/dipjes.

Ik hoefde de lamp maar aan te doen of mn netwerk viel gewoon weg.

Vooral de oudere 3coms zijn berucht om hun brakke voedingen en dat heeft al vaker voor problemen gezorgd.

Ik heb zelf een keer iets gehad dat perfect in je beschrijvingen past :

Een 'vergeten' pc ergens onder een tafel had een brakke voeding en probeerde om het half uur op te starten.
Resultaat : Om het half uur mn netwerk vijf seconde weg.
Pagina: 1