[XP] pro verliest me internet gateway*

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77912

Topicstarter
Heb een Thomson 510 adsl eth. modum, intel eth. kaart onboard, toshiba laptop.
Na opstarten heb ik keurig lan en internet gateway, alle funkties werken okee.
Na ongeveer 30 minuten veliest xp de internet gateway en is het modum ook nie meer te bereiken via browser of ping of wat dan ook.
Na reboot is t probleem weer verholpen, tenminste voor een half uurtje dan.
Heb gechecked met provider en we zijn het eens dat het modum wel verbinding behoud met het net als zodanig.
De lan verbinding (in netwerk conn scherm) zegt ook steeds okee te zijn.
Draai xp pro serv pack 1 en alle updates die er zijn voor de soft/hard aanwezig.
Ook lan herstellen in het netwerk scherm helpt nie, netwerkkaart verwijderderen in apparaatbeheer helpt nie en ik vind geen instellingsfouten (maar weet ook nie alles natuurlijk.....)

Mis ik hier een timeout ergens?? is het een lease time probleem?? of iets heel anders?? ben ikke dom?? |:(

Wie heeft er een goed idee,

TNX, Peace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 11:07

PCR

Ik denk toch dat je eens moet kijken naar time-out instellingen in je routertje?

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

He, ik dacht dat ik het enige was met zo'n probleem. Ik heb een notebookje (Compaq presario) die ook opeens hetzelfde fenomeen vertoond. Ineens is de verbinding weg. Ik heb een COM 21 modem (Chello dus). Die is overigens net vervangen door een nieuwe. De oude gaf hetzelfde probleem. Ze hebben signaal getest. Tot mijn modem schijnt alles prima te zijn en daarna ineens weg signaal. Soms even tussendoor een ping van 4300 ms, maar wil dan niet echt meer opkomen.

Ik heb reeds een maand of twee probleemloos gedraait en ineens deed dit zich voor (laatste week ofzo). Ik dacht ook dit ligt aan mij.

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77912

Topicstarter
PC-reaktive : het ding kent in z'n instellingen maar 1 time out en die gaat over de client als je auto dhcp kiest, voor mij niet van toepassing want ik auto dhcp niet in gebruik.
Ikke gebruik : dhcp server gewoon als vaste instelling, heb nl geen andere dingen die als dhcp server fungeren.

Lease time van het toegekende ip adres is nu 7200 (2 uur) en mijn verbinding valt ongeveer na 30 min steeds uit........

Doemaarwat : ieder geval goed te weten dat ik niet alleen ben met dit foefje ;)

Meer ideetjes iemand??

Peace,
ome cor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26496

*KICK*
Oud topic, weet ik, maar ik heb dus hetzelfde probleem. Niet alleen met de laptop, maar ook met mijn vaste pc die met UTP aan de router zit.

Het is een Philips CPWBS054, alles werkt prima totdat de gateway ineens niet meer gevonden wordt (willekeurige momenten). Ik gebruik XP SP1.
Het lijkt wel alsof de router niet meer reageert, want ik kan ook niet meer inloggen op de ingebouwde http-server. Of zou het kunnen dat het aan mijn provider ligt (Casema kabel + Wanadoo), of aan de Motorola SB5100e SurfBoard modem?

Wie heeft hetzelfde probleem / een oplossing?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 26496 op 31-10-2004 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97275

Heb ik ook wel eens gehad, maar dan met intervallen van 5 - 10 min.

Dit bleek spy/malware te zijn nadat mijn lieve zusje even mijn laptop had gebruikt :( ... Check je draaiende processen even of er niks raars tussen zit; of installeer windows even opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anoniem: 26496 schreef op 31 oktober 2004 @ 16:56:
Het lijkt wel alsof de router niet meer reageert, want ik kan ook niet meer inloggen op de ingebouwde http-server. Of zou het kunnen dat het aan mijn provider ligt (Casema kabel + Wanadoo), of aan de Motorola SB5100e SurfBoard modem?
Je kabelmodem heeft natuurlijk geen zak te maken met de interne webinterface van je router.
Die modem zit daar aan de buitenkant, niet aan jouw lan kant.
Je probleem zit waarschijnlijk in je PC zelf.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26496

BackSlash32 schreef op 01 november 2004 @ 00:19:
[...]

Je kabelmodem heeft natuurlijk geen zak te maken met de interne webinterface van je router.
True.
Maar aan de pc ligt het niet, want de laptop heeft ook geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan is je router b0rken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1