Netwerk telkens weg

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-06 11:56
Sinds 2 dagen heb ik continue om de zoveel tijd 5-20 minuten dat mijn netwerkverbinding even wegvalt.

Ik heb onderstaande configuratie met XP, tevens een win2000 server met o.a. DC++ en die heeft daar volgens mij geen last van.

Deze 2 hebben internet van @home via een Linksys router.

Ik heb geen idee waar ik het moet zoeken

Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/zakraket01/temp_pics/20030202_netwerkprobleem1.jpg

Zo ziet het er normaal uit. En dan om de zoveel tijd staat er ineens: netwerkkaart niet aangesloten, en een paar seconde later staat dit er weer en is ie dus weer terug.
Een ledje op mijn toetsenbord dat een actieve internetverbinding aangeeft valt ook even uit.

Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/zakraket01/temp_pics/20030202_netwerkprobleem2.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Stefke op 02-02-2003 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 12:58
Had hier zelf ook last van...na 5 minuten inactivity ging die op een of andere reden disconnecten(soort idle)
Ik heb toen het volgende uitgevoerd,uitleg staat op deze page.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Bedankt, het lijkt er op en ik zal het eens proberen. Maar dit gaat over het idle zijn van een LAN verbinding?
DISABLING AUTODISCONNECT

Windows NT uses two different autodisconnect parameters: one for disconnecting RAS connections and another for disconnecting LAN connections. The RAS Autodisconnect parameter is well-documented in the Windows NT Server Remote Access Service Manual, but the LAN version is undocumented. You can find the LAN Autodisconnect parameter in the Registry at:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LanmanServer\Parameters

The autodisconnect function disconnects idle sessions after a set number of minutes. You can set the number of minutes at a command prompt using the Net Config Server command. For example, to set the autodisconnect value to 30 minutes: Net Config Server /autodisconnect:30. The valid value range of this REG_DWORD value is -1 to 65535 minutes at the command line. To disable autodisconnect, set it to: -1. Setting autodisconnect to 0 doesn't turn it off and results in very fast disconnects-within a few seconds of idle time. (However, the RAS autodisconnect parameter turns off if you set it to a value of 0.) It's preferable to modify the LAN autodisconnect directly in the Registry. If you modify autodisconnect at the command line, Windows NT might turn off its autotuning functions. The valid value range, if you edit the LAN
autodisconnect parameter in the Registry, is 0 to 4294967295 (Oxffffffff). If you configure the autodisconnect option to -1 at the command prompt, autodisconnect is set to the upper value in the Registry. This is approximately 8171 years, which should be long enough to be the equivalent of turning autodisconnect off.
Bij mij gebeurt het gewoon de hele tijd, ook als ik bijv. Americas Army aan het spelen ben, het lijkt me sterk dat ie dan idle is?
Daarnaast heb ik sinds een week of 2 een nieuwe XP install en daarvoor had ik dit probleem niet, pas sinds een dag of 2.

Maar goed ,ik heb de instelling gewijzigd, misschien is het de oplossing :)

[ Voor 87% gewijzigd door Stefke op 02-02-2003 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
update:

het maakt volgens mij niks uit, sinds ik het verzet heb heb ik al weer 2x dit "fenomeen" gehad :(

edit: 3x

[ Voor 11% gewijzigd door Stefke op 02-02-2003 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Uit MSN:

[20:02] *** You have been disconnected. Sun Feb 02 20:02:25 2003
[20:02] *** lxxxx@hotmail.com signed on at Sun Feb 02 20:02:33 2003
[21:02] *** You have been disconnected. Sun Feb 02 21:02:25 2003
[21:02] *** lxxxx@hotmail.com signed on at Sun Feb 02 21:02:33 2003

Precies op hetzelfde moment, een uur later (maar het is niet elk uur, maar vaker, hij heeft niet alles in MSN laten zien). Het duurt telkens 8 seconde volgens wat MSN aangeeft (MSN is ook het enige dat er last van heeft, en is iig 8 sec de verbinding kwijt).
Deze tijden: 02 minuten en 25 en 33 seconden zie ik de laatste 2 dagen dus constant...

Wat IS dit :? :? :? 8)7

Deze kwam zojuist:
[21:06] *** You have been disconnected. Sun Feb 02 21:06:25 2003

Nu viel eerst ICQ uit, daarna MSN. Geen melding van weer connecten, maar WEL weer op 25 seconde weggevallen

[ Voor 26% gewijzigd door Stefke op 02-02-2003 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11792

heb je de netwerkkabel al eens goed doorgemeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
hoe moet ik dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11792

met een kabel tester, loop ff naar je PC boer en vraag ff om een kabel tester te lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50383

Welke router heb je? ik heb ook een linksys de befw11s4 en daar kan je je verbinding op 2 manieren configen, connect on demand en keep alive, ik denk dat je hem op connect on demand hebt staan, waar door de verbinding op een ingestelde tijd vervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
BEFSR41 heb ik

Idd stond die op connect on demand ik heb m nu op Keep alive 30sec gezet.

Wel vreemd dat ik daar nu ineens problemen mee krijg dan, want het is pas sinds 2 dagen of zo en die instelling heb ik al sinds ik dat ding gekocht heb :?

En kan het zijn dat mijn win2000 server hier geen last van had? Vanwege zijn eigen verkeer?

Ik hoop dat het dit is want ik wordt er gek van :)

[ Voor 18% gewijzigd door Stefke op 02-02-2003 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als de ene comp er last van heeft dan heeft de andere dat ook in dit geval omdat ze allebij over dezelfde router gaan en dezelfde instellingen van de router ontvangen, hoe heb je de router en je pc's geconnect, in welke volgorde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
PC op 1e aansluiting en server op 2e.

Overigens is het enige waarmee ik er echt LAST mee had MSN en soms ICQ, en nogmaals: het is pas sinds een paar dagen en die instelling staat al erg lang zo.
O ja, ik kreeg dus ook die meldingen in beeld dat de netwerkkaart weg was en dat ie weer terug was binnen een paar seconde en me internetactive ledje ging effe uit, maar met andere internetdingen (zoals gamen) had ik eigenlijk geen last.

Maar goed, nu staat ie met keep alive ingesteld en het is effe afwachten

[ Voor 32% gewijzigd door Stefke op 02-02-2003 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77595

Ik had hetzelfde probleem met de wl-018 wireless router van sitecom op xp. Ik hen even win200 geinstalleerd en heb nu niet dezelfde problemen met de laptop.

Zie ook het probleem van Wallie. Gepost vandaag rond 20:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Strange :?, als de problemen nu nog niet zijn verholpen, dan horen we het wel ;).Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Overigens liep op die server DC continue te uploaden (had geen downloads lopen toevallig) dus die router had echt geen tijd om inactive te raken.

Tot op heden echter geen probleem :) *klopt af

Edit: nou dat kloppen diende nergens voor, zojuist deed ie het weer (LAN verbinding effe weg en weer terug)

Het moet echt iets met gewoon deze PC zijn...misschien moet ik maar effe herinstallen (systeemherstel staat uit dus ik kan niet terug naar 2 dagen geleden dat ie dat niet deed) van mijn clean XP image

[ Voor 49% gewijzigd door Stefke op 02-02-2003 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Ik denk dat het met je netwerkkaart/kabel te maken heeft, haal je kabel er eens uit, en je netwerkkaart, ff afstoffen en er weer indoen, kan soms weleens helpen.
Anders eens een nieuwe netwerkkaart of kabel proberen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56317

Stroomtoevoer kan ook kaduuk zijn. Hang hem is in een ander PCI slot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:27

ultimateharry

Team Slayer:-)

Heb met @home de laatste tijd dit probleem ook af en toe. Denk dat het meer een probleem van je ISP is. Dit zul je waarschijnlijk niet op de @home site tegenkomen onder storingen en onderhoud, omdat de omvang te klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13293

Ik had laatst hetzelfde probleem met m'n fileserver... hele tijd om de 10 seconde :

100mbit lan verbinding

10 seconde...

verbinding verbroken

Bij mij ging het om een 3com 905 kaartje. Ander PCI slot hielp niet. Een andere NIC wel.

Ik zal binnekort in een andere pc testen. En als hij echt dood is stuur ik hem wel op. Ik gebruikte btw Win2k adv. server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42313

Mja, hier nog één: @home, disconnect binnen het uur, meestal heb ik een reboot nodig, maar niet altijd. Heb een tijdje gedacht dat het aan Zonealarm zou liggen, maar nu ie eraf is: zelfde ge****. FF dit topic in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Hmm..

Sinds maandag heb ik het eigenlijk niet meer gehad, ik heb eigenlijk niks aparts gedaan, heb wel de netwerkkabels een keer losgehad, maar verder niks. Tot nu toe niets meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Ik weet niet waar ik verder moet lezen, maar ik heb nu ditzelfde probleem in drie (edit: vier) draadjes gelezen. Misschien handig als ze verder onder 1 draad doorgaan. PS ik heb nog steeds het zelfde probleem.

draadje 1: Netwerk telkens weg
draadje 2: [XP] LAN en internet verbindng valt zomaar weg
draadje 3: xp pro versliest me internet gateway
draadje 4: Netwerk valt uit

[ Voor 20% gewijzigd door doemaarwat op 05-02-2003 22:03 ]

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Zelfde probleem hier. Ik draai een NT4.0 server met Winroute Pro 4.2 als software router. Ging lang goed totdat gisteren opeens om de 5 minuten mijn netwerk verbinding naar de WinXP client er uit lag. Internet doet het nog wel gewoon op de server.

Om het tijdelijk te verhelpen moet ik dan de server opnieuw opstarten, client restart werkt niet. Ook een restart van de software router helpt niets. Ik dacht dat het aan Sygate Personal Firewall lag, maar ook zonder die software gebeurt het.

Idle time heeft er niets mee te maken, aangezien ik continu shoutcast luister... wazig dat meerdere mensen dit ook hebben gehad. Kennelijk komt het dan toch bij de ISP's vandaan. Alleen vreemd dat dan wel interne verbindingen worden aangetast en niet de internet verbinding zelf. :/

Oh ja, het ligt niet aan een specifieke ISP. Ik ben vandaag overgestapt van Chello naar Demon en bij beide verbindingen heb ik er last van!

Hebben de originele posters van dit draadje een oplossing gevonden? Of ging het spontaan weg?

[ Voor 6% gewijzigd door RedTop op 11-09-2003 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-03 14:19
voeding van je router niet gaar??

heb je je router goed geconfigureert omdat er ook in staat idle en die staat het vaak na een dag restarten misschien dat je dat kan veranderen anders zou ik het ook niet weten..

ik had het zelfde probleem en bij mij was het idle het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91496

Hoe heb je de netwerkkaart ingesteld. DHCP of eigen ipadres. Is de gateway ingesteld bij de xp computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Ik denk dat het op de een of andere manier een compatibiliteits probleem was tussen Winroute en Sygate... Nadat ik beiden had verwidjerd en winroute opnieuw had geinstalleerd was het weer in orde...
Pagina: 1