[XP] LAN en internet verbindng valt zomaar weg

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-06 16:04
Ik heb zins vanmorgen het probleem dat op mijn laptop zomaar ineens uit het niets mijn lan en dus ook mijn internet verbinding wordt verbroken! Ik heb een linux machine draaien als router. Deze machine deelt ip's uit via DHCP. De andere 5 machine in het netwerk hebben nergens last van.

IK heb al mijn instellen na gekeken en blijkt niets verandert de zijn! Verder heb ik nog de UTP kables verwisselt(hiep ook niet). En als laatste heb ik de LAN verbinding maar weer met de hand ingestelt en ja hoor ook op onverklaarbare wijze wordt de verbinding in eens verbroken.

Het heeft niets te maken met het opnieuw krijgen van een IP, omdat hij soms het na 5 minuten doet en soms pas na 40 minuten. Over de tijd valt dus helemaal niets te zeggen!

Wie heeft een verklaring voor dit probreem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan het ermee te maken hebben dat hij de lan-verbinding uitschakelt om stroom te besparen?
Kijk eens of je dit evt kan afzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neptunus
AL die die opties zijn uit! Verder zit ik altijd achter de laptop met mijn voeding als ik LAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Geef eens wat meer specificaties van je laptop, en eventueel je netwerkkaart :? Zo blijft het gissen en gokken :)

Daarnaast: bios up to date, ACPI inegschakeld.

http://gathering.tweakers...aq/forumgedrag#topicstart
Leg je probleem goed uit. Hetgeen jij zegt is namelijk het enige dat anderen van jouw probleem weten. Hoe meer (relevante) informatie je geeft, hoe beter je geholpen kunt worden
Noem eventueel terzake doende omstandigheden en feiten (gebruikt OS, hardware etc).

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Hee ik lees nu verder en zie dat dit eenzelfde probleem is als xp pro versliest me internet gateway. Ik heb dus hetzelfde probleem.

Wat hebben we gemeen zou ik zeggen :?

edit:

Oh ja, ik heb mijn notebook rechtstreeks op mijn COM 21 modem aangesloten.

Één overeenkomst is dat we alledrie een notebook hebben. Ik een Compaq presarion, Neptunes weet ik niet, en omecor een Toshiba. De merken komen dus niet overeen ;)

Erm om nog wat overeenkomsten te vinden. Ik heb naar aanleiding van het Mozilla topic mozilla geinstalleerd. Ik weet niet zeker of ik voor die tijd ook al het probleem had.

[ Voor 53% gewijzigd door doemaarwat op 05-02-2003 21:33 ]

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neptunus
Sorry voor de onvolledige post!

Ik een Pro medion laptop een P4 1,6 256MB en m7 64 mb video kaart, verder heb ik een Reaktak RTL8139 PCI Fast Ethernet NIC. Ik heb mijn 1394 Net Adapter uit gezet en ben nu van het probleem af.

IK heb de 1394 Net Adapter nu 5 uur uitgehad en heb heb 1,5 uur geleden weer aangezet en een reboot gedaan. Nu steeds de geen problemen gehad met de verbinding! Wie ooo wie heeft een verklaring, ik heb totaal heen error of iets gehad op de beide kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm inderdaad lijkt het zelfde probleem als ikke poste.

Allemaal xp pro serv pack 1 ?? kan het daarna zijn ontstaan??

ikke geen mozilla ieder geval, wel ook direct op modum aangesloten.
Intel ethernetkaart on board dus ook das geen overeenkomst.

Hmmm ikke blijf sleutelen, het MOET erruit.

Alle ideetjes welkom

peace
omecor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doemaarwat

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Ik heb ook XP Pro SP 1. Maar dat heb ik toch al een tijdje.

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neptunus
Allemaal xp pro serv pack 1 ??
Draai ik ook!
ikke geen mozilla ieder geval, wel ook direct op modum aangesloten.
Intel ethernetkaart on board dus ook das geen overeenkomst.
Ik draai geen mozilla, en ben niet direct om modum aangesloten. Ben via een swicht op mijn server verbonden en de server op zijn beurt met het www.
Hmmm ikke blijf sleutelen, het MOET erruit.
Ik probeer mee te zoeken naar de oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doemaarwat

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Conclusie tot dusver:
- Het ligt niet aan de provider (allemaal verschillende, toch?)
- Het ligt ook niet aan de UTP-kabel, zou wel toevallig zijn.
- Zal ook niet aan mozilla liggen (hebben we niet allemaal).
- Ligt ook niet aan de eventuele router (twee van de drie hebben rechtstreeks aangesloten op de modem).
- De overeenkomst is dat we alledrie XP Pro SP 1 op een notebook draaien, zou het een feature van XP zijn? Zo ja, is die instelbaar?

Edit: Ik heb nog eens gekeken bij mijn netwerkkaart instellingen. Bleek het vinkje bij "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" opeens aan te staan. Deze heb ik nu maar even uitgezet. Ik ben benieuwd naar het resultaat.

[ Voor 22% gewijzigd door doemaarwat op 06-02-2003 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doemaarwat

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

doemaarwat schreef op 06 February 2003 @ 07:25:
.....

Edit: Ik heb nog eens gekeken bij mijn netwerkkaart instellingen. Bleek het vinkje bij "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" opeens aan te staan. Deze heb ik nu maar even uitgezet. Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Helaas...dat is het dus ook niet, mijn verbinding was zojuist weer weg :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neptunus
Vaag, ik heb die optie ook gewoon uit staan. mmm... Ik heb vanmiddag nu nog maar een keer het probleem gehad. Heel vaag allemaal.

Denk dat het aan de luchtvochtigheid ligt ;) ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg een e-meel van iemand die ook dit probleem had en het volgende heeft daar geholpen :

in uitvoeren (run) typen : netsh int ip reset doc1.txt

dit genereerd onder de folder van de naam waaronder je nu bent ingelogd een doc1.txt.
Das een soort logbestand van wat er gebeurd is tijdens de opdracht. (worden wat dingen gereset en add/delete in registry)

Bij mij blijven er alleen nog drie regels hangen die xp om een of andere rede bij opstarten weer terugzet, dat zijn de volgende :

deleted SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{273D915F-2CBC-40DC-80CD-2E3BC5E48FCA}\IpAutoconfigurationAddress
deleted SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{273D915F-2CBC-40DC-80CD-2E3BC5E48FCA}\IpAutoconfigurationMask
deleted SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{273D915F-2CBC-40DC-80CD-2E3BC5E48FCA}\IpAutoconfigurationSeed
<completed>

dit is dus de kopie van doc2.txt (kwa na restart weer zelfde commando aangezien het probleem nog steeds aanwezig was)

Eeeh, iemand enig idee wat deze regels weer terug genereerd??? of hoe ik dat eruit sloop??

Ieder geval benieuwd of het bij jullie helpt!

Laterz

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omecor is stom 8)7

overhethoofdgeziendommigheidje :
bij mij stond me ethernetkaartje op autodetect kwa snelheid verbinding.
Het ding dacht 100 mbps verbinding te hebben met het modum\router, maar dat gaat tuurlijk nie.
Nu 10 mbps half-duplex en voila, np meer.

Wel valt het icoontje kwa internetgateway in scherm netwerkverbindingen nog steeds weg na half uurtje maar alle services draaien nou prima door.

Wat ome cor betreft : case closed.

Sorry voor de tijd/ruimteverspilling.

Peace
Pagina: 1