NAT werkt niet op ALCATEL 510 en dus eDonkey geeft LOW iD

Pagina: 1
Acties:

• TheOne741
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-12-2025
Beste Tweakers!

Ik heb sinds kort een nieuw verbinding van TweakDSL (de snelste) en uiteraard ook een Alcatel 510i V4 aangeschaft. Sindsdien zit ik met een probleem... Ik krijg voortdurend LOW iD's als ik verbind op eDonkey servers. Om daar wat aan te doen begon ik mij te verdiepen in routers en het instellen ervan omdat da's wat erbij was gekomen... Voorheen met m'n Casema verbinding 8)7 had ik geen probleem ermee. Ik heb een hoop nieuwsgroupen doorgebladerd en gelezen met vaak een hoop nuteloze info erdoorheen maar de conclusie was dat de eDonkey client/Shareaza reageert niet op de verzoeken van buitenaf. Dus:

1) ik heb op mijn Norton Firewall deze programma (eDonkey/Shareaza) server rechten gegeven door Permit All ervoor in te stellen.

2) ik heb eerst een Default Server op de Alcatel 510i ingesteld zodat alle verkeer van buitenaf doorgestuurd werd naam mijn pc (ip 10.0.0.tussen150 en 200)

3) ik heb via NA(P)T regels gemaakt dat alle verkeer die naar: mijn ip... 217.bla.bla.bla poort 4662 kwam doorgestuurd moest worden naar 10.0.0.bla Shareaza poort.

Verklaar me gek maar aub vertell me (somebody) wat ik nog niet doe want ik weet het nu niet meer.

Als iemand suggesties hebt of vragen... ga je gang...

Jullie gemeenschap is mijn laatste hoop

Met vriendelijke groeten

TheOne

PS
Vergeef mijn schrijffouten als ik er gemaakt heb want ik ben maar een buitenlander ;) 8) B)

I haven't lost my mind. I have a backup here somewhere!!

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Uhm ik vat het niet helemaal, je pc heeft toch maar 1 ip? en niet allemaal ips tussen 10.0.0.150 en 10.0.0.200 bijv? :?

Je pc heeft maar 1 ip, bijv 10.0.0.150, en in je modem stel je het verkeer dan in ook op alleen 10.0.0.150.

En verder is je verhaal nogal moeilijk leesbaar, zet nou eens gewoon het ip van je pc neer inplaats van blabla enz :>

(En ja, waarom gebruik je edonky en niet emule :p)

[ Voor 45% gewijzigd door MrOizo op 14-01-2004 06:15 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
TheOneHAHA schreef op 14 januari 2004 @ 05:56:
Beste Tweakers!

Ik heb sinds kort een nieuw verbinding van TweakDSL (de snelste) en uiteraard ook een Alcatel 510i V4 aangeschaft. Sindsdien zit ik met een probleem... Ik krijg voortdurend LOW iD's als ik verbind op eDonkey servers. Om daar wat aan te doen begon ik mij te verdiepen in routers en het instellen ervan omdat da's wat erbij was gekomen... Voorheen met m'n Casema verbinding 8)7 had ik geen probleem ermee. Ik heb een hoop nieuwsgroupen doorgebladerd en gelezen met vaak een hoop nuteloze info erdoorheen maar de conclusie was dat de eDonkey client/Shareaza reageert niet op de verzoeken van buitenaf. Dus:

1) ik heb op mijn Norton Firewall deze programma (eDonkey/Shareaza) server rechten gegeven door Permit All ervoor in te stellen.
Werkt het zonder Norton wel ? Overigens zou het mits goed ingesteld hebt geen problemen moeten geven ;)

Kijk ook even in Het Grote Poortmappingsverhaal en FAQ Network Troubleshooting :)
2) ik heb eerst een Default Server op de Alcatel 510i ingesteld zodat alle verkeer van buitenaf doorgestuurd werd naam mijn pc (ip 10.0.0.tussen150 en 200)

3) ik heb via NA(P)T regels gemaakt dat alle verkeer die naar: mijn ip...

217.bla.bla.bla poort 4662 kwam doorgestuurd moest worden naar 10.0.0.bla Shareaza poort.
Heb je hierbij 100 % nauwkeurig de stappen gevolgd zoals in de handleiding van je router ?

Ook zoeken in de GoT search kon ik best wel veel terugvinden. Het lijkt alsof er al vele tweakers geweest zijn die dit probleem ook hadden. [search=alcatel 510 edonkey werkt niet] levert onder andere de volgende resultaten op :
Alcatel Speedtouch 510 en eDonkey
Problemen met emule ivm router*
Alcatel 510i doet vreemd
[rml][ emule] lowid nog steeds[/rml]
Edonkey laag ID

Ook nog hartelijk welkom op GoT :) . Er worden enkele eisen gesteld voordat je een topic begin. Een daarvan is geen overbodige hoofdletters (aan het begin van een woord mag natuurlijk wel ;) Alle details hierover zijn te lezen in Help Help!!!!!!!

[ Voor 9% gewijzigd door sanfranjake op 14-01-2004 06:39 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• TheOne741
nou.... ik heb zoals ik zei een hoop gelezen... zowel op deze nieuwsgroup als op anderen... Alvast excuses aan degenen die zich beledigt voelen door welke reden dan ook.
alles werkte perfect via Norton en Casema... niets is veranderd sindsdien behalve mijn internettoegang. Er is natuurlijk ook de Alcatel bijgekomen. De posts die aangeraden worden over het configureren van een netwerk heb ik al gelezen. Daarom heb ik uiteindelijk besloten om te posten zelf. Alvast bedankt voor jullie reacties

TheOne

• TheOne741
even voor de duidelijkheid... Ik ben geen newbie op de donkey netwerk. Ik gebruik het meer dan 2 jaar. mijn probleem ligt bij het configureren van de router. Als ik nu de stekker uit de router haal en die plug op de casema modem...die trowens gelukkig nog niet afgesloten is krijg ik gelijk een high ID...

• MaiorDomus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-07 13:33
ik zie het probleem niet zo....

als je gewoon bij inside adress je computer zijn ip in het netwerk aangeeft...
en bij outside ip je adsl ip.... dan nog ff de poort invoeren.. bij allebei de vakjes hetzelfde ;) en nog aanklikken of het tcp of udp is dan zou die het helemaal moeten doen :)

offtopic: btw dat je buitenlander bent is voor mij geen excuus voor schrijffouten :+

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
TheOneHAHA schreef op 14 januari 2004 @ 07:31:
even voor de duidelijkheid... Ik ben geen newbie op de donkey netwerk. Ik gebruik het meer dan 2 jaar. mijn probleem ligt bij het configureren van de router. Als ik nu de stekker uit de router haal en die plug op de casema modem...die trowens gelukkig nog niet afgesloten is krijg ik gelijk een high ID...
Heb je de mogelijke opties al geprobeerd uit mijn voige post ? Ik zal ze nog ff herhalen :
Het Grote Poortmappingsverhaal
FAQ Network Troubleshooting
Alcatel Speedtouch 510 en eDonkey
Problemen met emule ivm router*
Alcatel 510i doet vreemd
[rml][ emule] lowid nog steeds[/rml]
Edonkey laag ID

Wat lukt er niet. Kan je anders de config hier posten ? De informatie die je hebt gepost tot nu toe is niet voldoende om je verder te helpen.

Lees ook ff : GoT registratievoorwaarden en FAQ en Help Help!!!!!!!.

Mijn spoorwegfotografie

• TheOne741
Al gedaan... als je wil kan ik posten wat ik allemaal ingevoerd heb in de NA(P)T regels en dan weer verwijderd heb maar het is zo zinloos. Ik kan je wel met zekerheid zeggen dat al open ik de poorten 4662, 4665, 4661, 4467 en al maak ik een default server aan... het maakt niet uit... edonkey reageert niet op de verzoeken van buitenaf..

Trowens dank je voor de bemoedigende worden ;) over mijn taalkennis.

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

TheOneHAHA schreef op 14 januari 2004 @ 05:56:

3) ik heb via NA(P)T regels gemaakt dat alle verkeer die naar: mijn ip... 217.bla.bla.bla poort 4662 kwam doorgestuurd moest worden naar 10.0.0.bla Shareaza poort.
Probeer die 2e eens weg te halen, dat geeft bij mij ook geen goede resultaten.
Expliciet mappen via NAT regels zou wel moeten werken als je die defserver uitgezet hebt.

Who is John Galt?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Ik weet niet of 't wat uitmaakt qua low/high-id's, maar probeer eens eMule ipv eDonkey. Werkt op hetzelfde netwerk, maar imo werkt eMule veel beter dan eDonkey.

http://emule.sourceforge.net

• TheOne741
ff kijken:

manier 1
Default server aangemaakt voor adress 217.19.28.174

geen effect

manier 2
regels aangemaakt die de verkeer die komt van 0.0.0.0 poort 4662 doorstuurt naar
10.0.0.150
andere regels gemaakt voor andere geldige porten die ik opzocht op internet zoals:
4661; 4665; 4462 zowel tcp als udp

geen effect

nieuwe firmware geprobeert te installeren zoals 4.3.2

geen effect

zelfs dhcp sppofing geprobeert zonder resultaat....

• TheOne741
op dit moment heb ik eMule; eDonkey2000 en zelfs Shareaza geinstalleerd maar alledrie geven hetzelfde aan... Low ID

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik kan nu naar je telnetten op poort 4662 :) De rest lijkt nog niet te werken ....

[update]
TheOneHAHA schreef op 14 januari 2004 @ 08:04:
Cool,,... wat bedoel je met de rest... ik ben de nieuwe firmware opnieu aant uploaden misschien daarom
Ik bedoel dat ik naar de andere poorten niet kan telnetten, dus staan ws nog niet open.

De firmware vervangen is een van de eerste dingen die voor de Speedtouch wordt aangeraden in de sticky's. Ook staat deze optie in de topics waar ik je links naar heb gegeven. Je zal deze echt eerst door moeten lezen en oplossingen proberen voordat je een topic opent. Zie hierover de FAQ.

[ Voor 97% gewijzigd door sanfranjake op 14-01-2004 08:12 ]

Mijn spoorwegfotografie

• TheOne741
Cool,,... wat bedoel je met de rest... ik ben de nieuwe firmware opnieu aant uploaden misschien daarom

• TheOne741
ik ben verschillende versies firmware aan't proberen... met de 4.0.0.9 werkt alles maar met de 4.2.3 krijg ik geen toegang tot de router om het in te stellen zowel via explorer als via internet
ik doe het dus omdat ik steeds nieuwe dingen wil proberen voordat ik straks naar mijn werk moet :(

• TheOne741
sorry... ik bedoelde telnet.... Ik haast me op dit moment... ik ben later terug... want nu moet ik werken.... dank jullie allemaal voor de reacties

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kun je eens wat screenshots posten van je settings, want ik kan er nog steeds geen touw aan vast knopen.
Zekerheidshavle zou ik tijdens het testen toch je firewall even uit zetten.
Ik neem aan dat je wel de juiste porten en protocollen mapt TCP en UDP) ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Aleen poort 4662 forwarden met die firmware moet voldoende zijn.

Wat ik me kan bedenken is dat je modem je een nieuw IP heeft gegeven ofdat de upload van eMule je verbinding killed.

• TheOne741
Hi everyone...

Ik ben er weer en ik ga nog iets anders proberen... ik hoop dat het lukt want sinds vanochtend heb ik geen toegang meer tot de router dus ik kan ook niets instellen.
Wish me luck!

• TheOne741
hoe kan ik een afbeelding in een posting toevoegen trowens???
Ik wou een screenshot laten zien van mijn configuratie

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Screenshot maken, ergens uploaden en dan met de IMG tags posten:

code:
1
[img]http://server/dir/plaatje.jpg[/img]

Braaikamer - Smoke&BBQ

• TheOne741
Laat maar zitten jongens... ik heb het opgelost... Alvast bedankt voor jullie inspanningen. Het lag aan IS 2004 van norton... Vervangen door ZA pro en alles werkt perfect....

Greetz

Pagina: 1