Edonkey laag ID

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 666 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vandenhork25
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-12-2017
Het onderwerp is al meerdere keren besproken hier, maar ik heb nog steeds geen oplossing op het probleem. Daarom vraag ik het aan jullie.
Ik heb een draytek Vigor2200E router en een MxStream ADSL basic verbinding. Ik draai WindowsXP Home Editon en heb geen problemen met Edonkey verder. Ik kan best downloaden met Edonkey maar het gaat niet snel genoeg, meestal heb ik een download snelheid van 10 kb per sec. En dat vind ik te langzaam, want ik weet dat het sneller kan. Mijn ID komt nooit boven de 3000 en dat is lastig om te connecten met andere mensen. Ik heb de poorten opengezet, tenminste zoals het beschreven werd op een duitse website, maar ik weet niet of het uiteindelijk gelukt is. Ik heb de nieuwste firmware voor de vigor. Kan iemand mij helpen om een hoger ID te krijgen. En weet iemand ook de beste instellingen voor Edonkey onder XP.

Verwijderd

edonkey sucks man

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Op donderdag 06 juni 2002 11:39 schreef laserguy het volgende:
edonkey sucks man
Nuttig |:(

Probeer eens met je max. aantal connections te rommelen. Kheb em laatst op 450 gezet ipv 45 en t gaat hier toch een stuk sneller als eerst.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

edonkey sucks man
Denk niet dat hij zit te wachten op zo'n antwoord.

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
edonkey sucks man
Ja echt, daar hebben we wat aan.

enne, ik raad de topicstarter aan even het Edonkey forum te bekijken.
Op donderdag 06 juni 2002 11:41 schreef vandenhork25 het volgende:
Ja op dat antwoord zat ik te w88. Mijn problemen zijn opgelost!!! :) Nee ff serieuse antwoorden graag. Ik vind eDonkey een goed programma, dus laat mij maar lekker downloaden.
Agree, edonkey is veelal langzaam, maar je haalt er perfect spul mee binne >:) icm [snip].
Op donderdag 06 juni 2002 11:42 schreef vandenhork25 het volgende:
Ik heb alles al zo'n beetje bekeken, inclusief het officiele edonkey forum + FAQ . Maar ook het [snip]forum. Ik heb mijn connections op 500 staan dus dat is het niet.
Heb je soms een Firewall/proxy die het uitdelen van een ID kan belemmeren?

edit:

Haha, niet goed gelezen...je heb een router mja, daar weet ik ook niet veel vanaf ;)

[ Voor 0% gewijzigd door blackd op 31-10-2002 21:46 ]

• vandenhork25
Ja op dat antwoord zat ik te w88. Mijn problemen zijn opgelost!!! :) Nee ff serieuse antwoorden graag. Ik vind eDonkey een goed programma, dus laat mij maar lekker downloaden.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

laserguy, check je mail even :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• vandenhork25
Ik heb alles al zo'n beetje bekeken, inclusief het officiele edonkey forum + FAQ . Maar ook het [snip]forum. Ik heb mijn connections op 500 staan dus dat is het niet.

[ Voor 0% gewijzigd door blackd op 31-10-2002 21:47 ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:07

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Laag ID is toch te verhelpen door paar keer opnieuw te connecten?

Overigens, ik heb aantal connections op 2000 gezet ;) Werkt iig niet slechter.

• vandenhork25
Maar ik heb nog nooit een hoger ID gehad dan 3000 en het maakt niet uit hoe vaak ik connect. Het aantal connecties op 2000??? dan word je verbinding best langzaam volgens mij, bij 500 gaat ie al best moeilijk doen, maar toch zal ik het gaan proberen, maar heeft iemand nog andere oplossingen. Alles is welkom.

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 09:22
Hoi, ik gebruik edonkey ook en mijn downloads lopen op 150 a 180 kB/sec. Imho is edonkey het beste p2p prog dat er is waar de meeste volledige en goede dl te vinden zijn. Je kunt per server de instellingen veranderen. Op de ene server zet je aantal connecties op bv 450 een andere op 1500. Ik heb connecties gemiddeld op 750 staan. Ten tweede kun je je upload snelheid op 10 ofzo zetten. Dat is genoeg om een max dl snelheid te krijgen. Ook gebruik ik nog steeds een oude versie (56) want ik denk dat dat de snelste is.

Die lage id is je probleem, daardoor kun je alleen maar connecten met mensen die ook een lage id hebben ( en dat is bijna niemand). Het kan aan de volgende dingen liggen.

1. Probeer je firewall uit te schakelen in je netwerk settings (ff zoeken maar) of, probeer dit:

2. STart ==> settings ==> network connections ==> recths klikken op "local area connection" ==> properties ==> settings. Maak hier vervolgens 2 mappen aan die de poorten openzet voor edonkey dus eentje noem je er "edonkey1" en daarvoor gebruik je poort 4661. Nu maak je nog een "edonkey2" met poort 4662 (moet je wel je ip weten.)

Hoop dat je er iets aan hebt. Bij mij moest het zo

Verwijderd

Bij mij dl ik met 20 en soms pieken van 60 a 70 8-)

ik gebruik XP Home

instellingen:

Max dl speed:5000
Max up speed:10
Line speed:475
Max connect:250

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:49
dus hoe hoger je id hoe beter...

Ik heb iets van 3.xxx.xxx.xxx ja dus 3 miljard nog wat

Ik zit nu op max down alle downloads bij elkaar op 27.0 KB/s(was) NU 39 Kb/s
instellingen 0 - 10 - 100 - 1500 aflopend op volgorde van in tevullen getallen.

• OcNewB
Op donderdag 06 juni 2002 11:44 schreef IceStorm het volgende:
Laag ID is toch te verhelpen door paar keer opnieuw te connecten?

Overigens, ik heb aantal connections op 2000 gezet ;) Werkt iig niet slechter.
Nee laag id kan niet verholpen worden door te reconnecten.
Het komt doordat edonkey niet kan communiceren over zijn toegewezen poorten. Aantal connecties verschilt per pc en connectie-snelheid hoe meer bb hoe meer connecties. Iemand op een T1 lijn kan er 5000 aanhebben staan. (ligt ook aan je pc, een p1 200 trekt het echt niet) ;-)

• OcNewB
Op donderdag 06 juni 2002 11:57 schreef Miki het volgende:
dus hoe hoger je id hoe beter...

Ik heb iets van 3.xxx.xxx.xxx ja dus 3 miljard nog wat

Ik zit nu op max down alle downloads bij elkaar op 27.0 Kb
instellingen 0 - 10 - 100 - 1500 aflopend op volgorde van in tevullen getallen.
Je id wordt door edonkey bepaalt aan de hand van je ip adres. Daar wordt dan een soort van logaritme op los gelaten die voor je id zorgt. Anders kan iemand adhv je id je ip achterhalen (althans zo zit het geloof ik)

• Miki
Wat ik zelf raar vind is het onqueue verhaal... kan iemand me dat uitleggen. Ik heb nu een divx met wel 30 mensen waarvan ik kan plukken. Van 2 download ik iets maar, de rest staat on queue.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Beetje offtopic vraagje;
Duurt het bij jullie ook zo lang voordat Edonkey connect :?
"Placed on connection queue"...

• OcNewB
Op donderdag 06 juni 2002 12:05 schreef Miki het volgende:
Wat ik zelf raar vind is het onqueue verhaal... kan iemand me dat uitleggen. Ik heb nu een divx met wel 30 mensen waarvan ik kan plukken. Van 2 download ik iets maar, de rest staat on queue.
Mensen hebben vaak hun upload maar op 10 of 5 staan ofzo. Een populaire film die bv net uitkomt wil iedereen hebben. Als iedereen hem wil hebben maar niemand heeft zijn upload op max staan dan gaat het enorm traag. Iedereen staat zodoende in een quee

• Miki
Op donderdag 06 juni 2002 12:06 schreef wwillem het volgende:
Beetje offtopic vraagje;
Yepp..wel continu je servers updaten, meestal heb ik na 2 minuten een goeie server

• vandenhork25
Nee ik ben altijd binnen 20 of 30 seconden verbonden met een server, dat gaat altijd lekker snel. Alleen werkt maar 30% van de servers in mijn lijst. Is het zo als je een lage ID hebt dat je dan niet met alle servers kan connecten, volgens mij wel.

• dr snuggles
  • Niet online
Op donderdag 06 juni 2002 12:08 schreef Miki het volgende:

[..]

Yepp..wel continu je servers updaten, meestal heb ik na 2 minuten een goeie server
Ik heb ff hier gekeken:
http://www.edonkey2000.com/faq.html

Daar staat een link naar een server lijst:
http://homepage.swissonline.ch/ocbMaurice/serverlist/serverlist.html
Maar die doet het dus niet (404 error). Das jammer.

• Miki
Op donderdag 06 juni 2002 12:08 schreef OcNewB het volgende:

[..]

Mensen hebben vaak hun upload maar op 10 of 5 staan ofzo. Een populaire film die bv net uitkomt wil iedereen hebben. Als iedereen hem wil hebben maar niemand heeft zijn upload op max staan dan gaat het enorm traag. Iedereen staat zodoende in een quee
Is er geen progje wat je naar mensen laat zoeken die wel kunnen uploaden? Zoals de "find more resources" optie uit kazaa/grokster en de enque mensen kunt dumpen

• OcNewB
Op donderdag 06 juni 2002 12:06 schreef wwillem het volgende:
Beetje offtopic vraagje;
Bij mij connect edonkey zeer snel, kwestie van 30 seconden ofzo. Er zijn lijstn op het net te vinden met servers up to date servers. Wat je het beste kunt doen is al je servers selecteren en rechts klikken en deleten, vervolgens surf je naar zon site en klik je op add all (vaak onderaan.) En omdat ik zo aardig ben zal ik je die site maar ff geven:
http://ocbmaurice.dyns.net/pl/slist.pl

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:00

OMX2000

By any means necessary...

wacht ff misschien dat ik super blind ben, maar waar kan ik mijn ID zien?

ANywayz, het verschilt bij mij heel erg... Ik haal soms mijn maximum van 96 kb/s, maar meestal zit ik rond de 10-20 kb/s... Ik gebruike edonkeybot-lite, en dat helpt wel (server updates)...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• vandenhork25
Op donderdag 06 juni 2002 12:09 schreef vandenhork25 het volgende:
Nee ik ben altijd binnen 20 of 30 seconden verbonden met een server, dat gaat altijd lekker snel. Alleen werkt maar 30% van de servers in mijn lijst. Is het zo als je een lage ID hebt dat je dan niet met alle servers kan connecten, volgens mij wel.
Klopt dit of niet? meer mensen die dat hebben?

• OcNewB
Op donderdag 06 juni 2002 12:09 schreef vandenhork25 het volgende:
Met een lage id maakt het niet uit met welke server je connect, lees nou alles eens goed door want ik heb hier al antwoord op gegeven.

Quote: "Die lage id is je probleem, daardoor kun je alleen maar connecten met mensen die ook een lage id hebben ( en dat is bijna niemand)."

• vandenhork25
Edonkeybot Lite???? waar haal je dat vandaan? Je ID vind je onder het vraagteken

• dr snuggles
  • Niet online
Op donderdag 06 juni 2002 12:14 schreef OcNewB het volgende:
En omdat ik zo aardig ben zal ik je die site maar ff geven:
http://ocbmaurice.dyns.net/pl/slist.pl
:+ Dankje >:).

• OcNewB
Op donderdag 06 juni 2002 12:13 schreef Miki het volgende:

[..]

Is er geen progje wat je naar mensen laat zoeken die wel kunnen uploaden? Zoals de "find more resources" optie uit kazaa/grokster en de enque mensen kunt dumpen
Daar los je het probleem niet mee op ! Iedereen staat toch in een que, eodnkey doet dat namelijk al zelf ! Edonkey zoekt zelf steeds alle servers af naar meer bronnen voor de download.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Effe ter info. Ik zit met Win2k op een ADSL XS4ALL Basic verbinding, ben daar al 2 dagen up ofzo, en heb een id van 3114. Zit in een netwerk met NAT (Getweakt modem).

Overigens gaan mijn downloads nog vrij traag (1,1 kbps, maximaal 10 of 15).

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• OcNewB
Op donderdag 06 juni 2002 12:17 schreef vandenhork25 het volgende:
Edonkeybot Lite???? waar haal je dat vandaan? Je ID vind je onder het vraagteken
Alle sites die links naar files hebben die je met ed2k3 kunt downloaden raden het gebruik van bots sterk af. Deze verhogen het server verkeer enorm waardoor je anderen sterk hindert. Geen bots is beter: [snip]en filenexus evenals isonews zeggen dat.

• Miki
Op donderdag 06 juni 2002 12:18 schreef OcNewB het volgende:

[..]

Daar los je het probleem niet mee op ! Iedereen staat toch in een que, eodnkey doet dat namelijk al zelf ! Edonkey zoekt zelf steeds alle servers af naar meer bronnen voor de download.
Ik heb nu dus 20 mensen op que staan. Als ik nou mensen kan vinden die wel al de film hebben (vanila sky) dan is dat toch beter of niet? Nu val mensen alleen maar lastig omdat ze die film nog niet hebben

• OcNewB
Op donderdag 06 juni 2002 12:20 schreef blackd het volgende:
Effe ter info. Ik zit met Win2k op een ADSL XS4ALL Basic verbinding, ben daar al 2 dagen up ofzo, en heb een id van 3114. Zit in een netwerk met NAT (Getweakt modem).

Overigens gaan mijn downloads nog vrij traag (1,1 kbps, maximaal 10 of 15).
Jij hebt hetzelfde probleem als de topic starter. Lees ff door en wie weet kom je wel iets nuttigs tegen.

• vandenhork25
Ja dat weet ik wel. Die donkeybot is toen toch ook gestopt. Maar kunnen ze geen bot bouwen die automatisch de serverlist update. Dat is toch niet zo erg voor die servers denk ik? Weet iemand of dat bestaat, ik bedoel echt een programma die regelmatig de servers update (om het uur of zo) en waar je verder niet naar om hoeft te kijken.

• OcNewB
Op donderdag 06 juni 2002 12:21 schreef Miki het volgende:

[..]

Ik heb nu dus 20 mensen op que staan. Als ik nou mensen kan vinden die wel al de film hebben (vanila sky) dan is dat toch beter of niet? Nu val mensen alleen maar lastig omdat ze die film nog niet hebben
Ben eens wat duidelijker, hier snap ik niets van. Sta je bij 20 mensen in de que of staan er 20 bij jou? edonkey verspreid de film gelijkmatig en zo dat de minst verspreide delen als eerste verder verspreid worden. Niemand valt elkaar lastig. Het probleem is vaak dat de dingen die je wilt hebben iedereen wilt hebben. ik wachte meestal een paar dagen na de release van iets nieuws en dan gaan de dl ineens een stuk vlugger want dan heeft iedereen de file al (en belangijk! nog op hdd staan).

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:12
Heel makkelijk zet poort 4661 en 4662 open heb ik ook gedaan met mijn router.

@HOME: Max Download Speed: 0 , Max Upload Speed: 10 , Line Speed Down: 475 , Max Connections: 300
CHELLO: Max Download Speed: 0 , Max Upload Speed: 10 , Line Speed Down: 256 , Max Connections: 250
MXSTREAM: Max Download Speed: 0 , Max Upload Speed: 10 , Line Speed Down: 96 , Max Connections: 200
WANADOO CABLE: Max Download Speed: 0 , Max Upload Speed: 4 tot 16, Line Speed Down: 256 , Max Connections: 300

Ga voor servers naar:
http://217.162.89.92/pl/slist.pl  <- onderaan de pagina: Add all

En kom anders met problemen naar irc: irc.liquidirc.com en kanaal #ed2k-dutch

Voor douwnloads kijk je op: [snip; foei]

• Miki
Op donderdag 06 juni 2002 12:21 schreef OcNewB het volgende:

[..]

Jij hebt hetzelfde probleem als de topic starter. Lees ff door en wie weet kom je wel iets nuttigs tegen.
Hmmm..het is wel vaag. Ik deel hier het internet als server zijnde + draai ik een een firewall (ZA pro). Ook xs4all basic maar toch regelmatig een download van 47 kb

• OcNewB
Op donderdag 06 juni 2002 12:23 schreef vandenhork25 het volgende:
Ja dat weet ik wel. Die donkeybot is toen toch ook gestopt. Maar kunnen ze geen bot bouwen die automatisch de serverlist update. Dat is toch niet zo erg voor die servers denk ik? Weet iemand of dat bestaat, ik bedoel echt een programma die regelmatig de servers update (om het uur of zo) en waar je verder niet naar om hoeft te kijken.
Dat doet edonkey al alleen werkt het niet ;-) ("automatically remove dead servers" zit ingebouwd maar werkt (nog) niet.

• vandenhork25
Op donderdag 06 juni 2002 12:25 schreef stunter het volgende:
Heel makkelijk zet poort 4661 en 4662 open heb ik ook gedaan met mijn router.
Ja dat heb ik ook gedaan maar dat werkt blijkbaar niet. Ik heb een Vigor2200E
Voor douwnloads kijk je op: <font color=blue>dit mag niet, foei!</font>
Hele goed site ja, daar download ik ook alles van

[ Voor 0% gewijzigd door SH007 op 31-10-2002 21:48 ]

• OcNewB
Lage id = of firewall of poorten. Het KAN bijna niets anders zijn

• vandenhork25
Op donderdag 06 juni 2002 12:26 schreef OcNewB het volgende:

[..]

Dat doet edonkey al alleen werkt het niet ;-) ("automatically remove dead servers" zit ingebouwd maar werkt (nog) niet.
Jammer, want dat zou best wel handig zijn eigenlijk. Maar kan het zo zijn dat als je een laag ID hebt dat je dan met sommige servers niet kunt connecten? Iemand ?

• Miki
Op donderdag 06 juni 2002 12:24 schreef OcNewB het volgende:

[..]

Ben eens wat duidelijker, hier snap ik niets van. Sta je bij 20 mensen in de que of staan er 20 bij jou? edonkey verspreid de film gelijkmatig en zo dat de minst verspreide delen als eerste verder verspreid worden. Niemand valt elkaar lastig. Het probleem is vaak dat de dingen die je wilt hebben iedereen wilt hebben. ik wachte meestal een paar dagen na de release van iets nieuws en dan gaan de dl ineens een stuk vlugger want dan heeft iedereen de file al (en belangijk! nog op hdd staan).
Nee ik sta bij 20 misschien wel 40 mensen in de que...en van 3 kan ik maar plukken. Dat moet toch efficienter kunnen? Met het zoeken van uploads

• vandenhork25
Op donderdag 06 juni 2002 12:29 schreef OcNewB het volgende:
Lage id = of firewall of poorten. Het KAN bijna niets anders zijn
Mijn windows XP firewall staat uit. Ik heb de poorten van mijn router opengezet, maar blijkbaar werkt dat niet goed dan. Weet iemand hoe dit echt moet, graag met wat plaatjes of zo. En welke firmware is het beste voor de vigor2200E, want van de nieuwste functie blijkt de filter niet goed te werken. Dat staat op de site zelf, waarom verbeteren ze dat niet dan??? Snap ik niet:?

• stunter
Check je ip van computer of je hem goed heb staan naar poort 4661 en 4662 kan soms zijn dat je ip van pc veranderd.

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 11:51 schreef OcNewB het volgende:
.....
Die lage id is je probleem, daardoor kun je alleen maar connecten met mensen die ook een lage id hebben ( en dat is bijna niemand). Het kan aan de volgende dingen liggen.
.....

het is net andersom, met een lage ID kun je alleen met mensen connecten die een hoge ID hebben, dat komt omdat die mensen wel poorten open hebben staan en dus zegmaar servertje kunnen spelen voor die connectie, mensen met een lage ID hebben hun poorten niet open staan en kunnen dus alleen ontvangen, je kunt natuurlijk niks ontvangen van iemand die alleen maar kan ontvangen (lange zinnen roeleren :p)

• vandenhork25
Op donderdag 06 juni 2002 12:29 schreef Miki het volgende:

[..]

Nee ik sta bij 20 misschien wel 40 mensen in de que...en van 3 kan ik maar plukken. Dat moet toch efficienter kunnen? Met het zoeken van uploads
Dat is meestal zo hoor. Denk dat het al zo efficient mogelijk is. Niemand download van 20 mensen tegelijk volgens mij, daar is het te druk voor

• vandenhork25
Op donderdag 06 juni 2002 12:31 schreef stunter het volgende:
Check je ip van computer of je hem goed heb staan naar poort 4661 en 4662 kan soms zijn dat je ip van pc veranderd.
Heb ik gister nog gecontroleerd, dus dat is het probleem ook niet. Jammer dat ik nog steeds geen echte oplossing heb

• Miki
Het idee van fasttrak heb je ongeveer 8 mensen van wie je download. Gaat er 1 dood dan wordt er weer een nieuwe gezocht. Het fasttrak netwerk is dus wel efficienter. Edonkey gebruik volgens mij het zelfde principe alleen heten het dan chunks dacht ik. Je kan me niet wijs maken dat fasttrack netwerk minder druk is. Ik vind het al met al dan wel vreemd

• blackd
  • Niet online
Ik heb nu 4661 en 4662 geforward naar mijn edonkey pc.
Max download = 0
Max upload = 10
Line speed = 96
Max connections = 200
en ik heb een id van 2364888277

Thanx :*

• Miki
Op donderdag 06 juni 2002 12:37 schreef blackd het volgende:
Max download = 0
Max upload = 10
Line speed = 96
Max connections = 200

Klinkt al een stuk beter :)

• vandenhork25
Op donderdag 06 juni 2002 12:37 schreef blackd het volgende:
Max download = 0
Max upload = 10
Line speed = 96
Max connections = 200

Dat heet Port redirection of niet ????? Heb ik geloof ik ook gedaan maar nog steeds werkt het niet.

• vandenhork25
Open van poorten (in NAT-Setup-Menu):
IN TCP 4661 auf 4661 (in "Port Redirection")
IN TCP 4662 auf 4662 (in "Port Redirection")
IN UDP 4665 auf 4665 (in "Port Redirection")
IN TCP 4661 bis 4662 (in "Open Ports Setup")
IN UDP 4665 bis 4665 (in "Open Ports Setup")

Kwam ik gister tegen op een duitse site. Heb ik gister ook gedaan maar het lukt dus niet. Ik zal es proberen een vorige firmware versie te installeren, misschien dat die het dan wel doet.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:00

OMX2000

By any means necessary...

edonkeybot lite kun je hier : http://www.file-finder.com/ downloaden... Het is handig om je serverlist automatisch te updaten...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• blackd
  • Niet online

• vandenhork25
Is het misschien een idee om een eerdere versie van edonkey te downloaden?

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 21:37
Ik heb niks geredirect aan poorten en het werkt gewoon perfect (Heb linux icm SIP Spoof (zie sig) als router). Download momenteel 18k/s en upload met 7k/s en er staan 52 mensen bij mij in de queue. Mijn id is 325 en ik sta voor GTA3 misschien wel bij 500 mensen in de rij terwijl ik met een vage duitste server geconnect ben. (217.84.104.226 om precies te zijn).
Verder is het zo als ik op school een download aanzet deze vaak wel harder loopt naar mijn idee.

(ik gebruik overigens de laatste versie van eDonkey)s

• stunter
Op donderdag 06 juni 2002 12:54 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
Ik heb niks geredirect aan poorten en het werkt gewoon perfect (Heb linux icm SIP Spoof (zie sig) als router). Download momenteel 18k/s en upload met 7k/s en er staan 52 mensen bij mij in de queue. Mijn id is 325 en ik sta voor GTA3 misschien wel bij 500 mensen in de rij terwijl ik met een vage duitste server geconnect ben. (217.84.104.226 om precies te zijn).
Verder is het zo als ik op school een download aanzet deze vaak wel harder loopt naar mijn idee.

Je id is laag als je de poorten open zet dan ga je veel sneller downloaden

• Jelmer
Dat is bullshit, want hij loopt hier ook vaak zat op 50k/s.

• vandenhork25
Op donderdag 06 juni 2002 12:54 schreef Jelmer Barhorst het volgende:

Ik heb hetzelfde als jou. Ik kan ook wel downloaden en heb een laag ID, maar het moet gewoon sneller kunnen vind ik

• blackd
  • Niet online
Nou mijn ID is dus hoger, en dat is ook wel te merken in de download snelheid. Ik heb ook 4665 UDP opengezet, weet niet of dat wat uitmaakt. Ik heb iig niet gereconnect.

• stunter
Op donderdag 06 juni 2002 12:58 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
Ja e kan met 50kb/s. maar met een hoog id heb je vaker kans om sneller te gaan dan met laag id. Je kan niet connecten naar andere mensen met een laag id. Vaak hebben de snelle upload servers een laag ID

• blackd
  • Niet online
Op donderdag 06 juni 2002 12:58 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
Maar hoe werkt dat routen van jou dan? dat gaat toch direct door het modem heen als het ware, zonder NAT ertussen toch?

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:45

backupdevice

No Risk , Full Push

4665 gebruikt edonkey om te communiceren met de server. Altijd open zetten, om de 30 minuten zoekt edonkey op het netwerk naar meer sources, dit gaat via 4665 :)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Jelmer
Ik zie trouwens net dat er een nieuwe versie uit is (61) omdat er een exploit in de windows gui zit.
http://www.edonkey2000.com/files/eDonkey61.exe

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

mwaah, ik hou het nog steeds op edonkey 10.60. Werkt bij mij het beste :)

• Jelmer
Op donderdag 06 juni 2002 13:02 schreef blackd het volgende:

[..]

Maar hoe werkt dat routen van jou dan? dat gaat toch direct door het modem heen als het ware, zonder NAT ertussen toch?
Nou mijn linux router heeft dus op eth1 mijn externe ip en eDonkey werkt op mijn windows pc via eth0. Tussen die 2 interfaces wordt SNAT gedaan. Ik ga toch de proef op de som even nemen door m via mn socks server te laten werken.

(ik zit nu trouwens nog op 25k/s)

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Mijn ervaring is dat 's-nachts edonkey als een beest loopt, overdag valt het wat tegen

• vandenhork25
Ja dat gevoel heb ik ook. Maar vanacht had ie maar 2 mb gedownload, weet ook niet waarom. Hij had maar met 8 mensen "contact" toen had ik em op pauze gezet en weer resume en toen ging ie weer met 12 kb

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Dat krijg je als teveel connecties hebt ingevoerd. Als je boven de 1000 invoerd dan kunnen die connecties elkaar bokken.

• vandenhork25
Op donderdag 06 juni 2002 13:10 schreef Blue_White_Army het volgende:
Dat krijg je als teveel connecties hebt ingevoerd. Als je boven de 1000 invoerd dan kunnen die connecties elkaar bokken.
Hoeveel connecties moet ik dan invullen denk je? Ik heb windows XP (of maakt dat allemaal niks uit

• stunter
Op donderdag 06 juni 2002 12:25 schreef stunter het volgende:

@HOME: Max Download Speed: 0 , Max Upload Speed: 10 , Line Speed Down: 475 , Max Connections: 300
CHELLO: Max Download Speed: 0 , Max Upload Speed: 10 , Line Speed Down: 256 , Max Connections: 250
MXSTREAM: Max Download Speed: 0 , Max Upload Speed: 10 , Line Speed Down: 96 , Max Connections: 200
WANADOO CABLE: Max Download Speed: 0 , Max Upload Speed: 4 tot 16, Line Speed Down: 256 , Max Connections: 300

• blackd
  • Niet online
Op donderdag 06 juni 2002 13:11 schreef vandenhork25 het volgende:

[..]

Hoeveel connecties moet ik dan invullen denk je? Ik heb windows XP (of maakt dat allemaal niks uit

• Jelmer
Ok, nieuwe versie. ID 3260, bijna geen hits voor mn downloads (gta geen, f12002 2 waarvan 1 transfering), upload 7k/s en download 7k/s. Queue 3.

Even kijken wat ie doet als ik naar een andere server verhuis.

arhg:
Either your client or the server is out of date.

Voorlopig dus nog maar ff niet updaten (die update is nl ook van vandaag)

• vandenhork25
Bedankt, stom van mij want dat had ik eerder al kunnen lezen
:o

• stunter
Een hoog id is boven het milion

Ga naar http://217.162.89.92/pl/slist.pl  <- onderaan de pagina: Add all
Connected nu naar de server met de meeste files

Nog 1 tip voor het zoeken. Zoek op een naam wacht op resultaten klik daarna 1 keer op extend search en houd daarna enter ingedrukt tot er staan no more servers to extend to

Dat de client out of date is krijg ik ook maakt niks uit

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Als je een laag ID hebt was de server niet in staat je IP adres te achterhalen. Dan kan je niet veel binnenhalen. Je kan dan alleen wat vinden bij mensen die op dezelfde server zitten als jij. eDonkey heeft je ID/IP nodig om 'over de servers heen' de verbinding naar andere mensen te maken. Als je altijd een laag ID hebt is er iets serieus mis met de instelling van van je firewall, router of je hebt ruzie met NAT. Als je een fixed IP adres hebt, heb je ook altijd hetzelfde ID. Ik heb ook wel eens een laag ID maar dan is er meestal iets aan de hand. Dan probeer ik bv te connecten terwijl we nog 10 andere processen op mijn netwerk bezig zijn. Dan vind ik wel een server, maar die heeft te veel moeite om weer antwoord van mij te krijgen.

Ik heb meestal binnen 20-40 seconden een verbinding met een server. Maar je moet inderdaad je serverlijst up-to date houden. Servers komen en gaan. Dus het is ook niet gek als 30% het niet doet. Ze zijn dan bv uit de lucht, ze hebben het te druk of ergens op internet is een router uitgevallen.
edonkey sucks man
Ja eDonkey zuigt grote hoeveelheden data zeer efficient over het internet. Je moet natuurlijk wel even de manual lezen zo dat je begrijpt hoe het werkt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Ok ff laten zien hoe ik mijn instellingen heb, en wat je overdag dan kan verwachten.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pancake/edonkey2.JPG

mijn instellingen met WXP en @Home

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pancake/edonkey1.JPG

Wat mijn gemiddelde overdag is :)

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Volgens mij hoef je alleen maar '4662 TCP' te forwarden naar je Edonkey PC.

Het hangt een klein beetje van je Firewall/Router af, maar dat is de enige poort waarop Edonkey 'server-gedrag' hoeft te vertonen. De andere poorten die worden gebruikt worden eerst door je eigen PC opengezet (waarop je router dus moet reageren door een een dynamische poortmap te maken), daar heb je als het goed is dus geen poortmaps voor nodig (ik heb ook alleen 4662 TCP doorgemapped met mijn Modded Alcatel en het werkt).

Connecties op 200 betekend volgens mij tot 200 connecties per download, bij 6 downloads zal dat 1200 connecties kunnen worden. Dat moet je routertje dan wel aan kunnen, anders heb je geen internet meer over... Een modded Alcatel kan dat iig niet, dus mensen die dat hebben moeten een beetje uitkijken met die setting. Ik heb die verder niet echt onderzocht, maar met default waarden gaat het snel zat (voor mij).

• Jelmer
Ik heb nu idd poort 4662 op zowel udp als tcp doorgestuurd naar mn eigen pc en meteen een ID van in de miljard. Ben benieuwd of het helpt (denk eigenlijk van niet, maar ok)
[edit] eerst maar eens een 'echte' server zoeken :D deze had maar 8 mensen en 59 files!...

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Op donderdag 06 juni 2002 13:25 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
Ik heb nu idd poort 4662 op zowel udp als tcp doorgestuurd naar mn eigen pc en meteen een ID van in de miljard. Ben benieuwd of het helpt (denk eigenlijk van niet, maar ok)
let maar op :)

• vandenhork25
Ik ben jaloers want ik wil ook een hoger ID. Die screenshots waren die van versie 61 of niet. Ziet er wel leuk uit zeg.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

nope, versie 10.60, best there is ;)

• Jelmer
Op donderdag 06 juni 2002 13:26 schreef Blue_White_Army het volgende:

[..]

let maar op :)
Nou hij zit nu nog lager dan hiervoor.... (naja, eerder gelijk, 15k/s), maar dan moet ik er nog wel even bij zeggen dat bijna alles nog op waiting for connection staat. Dus we zullen zien over 10 min.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Kijk naar mijn screenshots, het kan wel. Je doet iets verkeerd ;)

• stunter
Op donderdag 06 juni 2002 13:31 schreef Blue_White_Army het volgende:
Kijk naar mijn screenshots, het kan wel. Je doet iets verkeerd ;)
Let op jij hebt @home. Ik heb quicknet kabel en dat is 64KB/s max. Ik hoor wel meer dat @home lekker download met soms gemiddelde van 100KB/s. Ik zit meestal op 45KB/s

• Jelmer
Idd, dat zei ik daar straks als, op school gaat het met welke instelling dan ook beter. Is een 10Mbit verbinding.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Stap 1

http://members.home.nl/pancake/server.met%20autoupdater%20by%20maurice%20-%20version%202.0.zip

Extract in edonkey folder.

stap 2

[url]http://ocbmaurice.dyndns.org/autoupdater/update.bat[\url]
zet deze ook in edonkey directory, dubbelklik.

Je icoontje van edonkey veranderd, klik hierop, en je krijgt een versie serverlijst elke x dat je edonkey opstart

• vandenhork25
Op donderdag 06 juni 2002 13:38 schreef Blue_White_Army het volgende:
Stap 1

http://members.home.nl/pancake/server.met%20autoupdater%20by%20maurice%20-%20version%202.0.zip

Extract in edonkey folder.

stap 2

[url="http://<a href="http://ocbmaurice.dyndns.org/autoupdater/update.bat[\url]""]http://ocbmaurice.dyndns.org/autoupdater/update.bat[\url]" target="_blank">[url="http://ocbmaurice.dyndns.org/autoupdater/update.bat[\url]"]http://ocbmaurice.dyndns.org/autoupdater/update.bat[\url]</a>
zet deze ook in edonkey directory, dubbelklik.

Je icoontje van edonkey veranderd, klik hierop, en je krijgt een versie serverlijst elke x dat je edonkey opstart
Ja die ken ik al, heb ik ook, maar het is gewoon handig als die constant de servers vernieuwd, net als de bot

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

ja, maar heel veel mensen lezen het forum niet en hebben dit niet. :)

Edonkey 10.60 imho de beste

• vandenhork25
Op donderdag 06 juni 2002 13:42 schreef Blue_White_Army het volgende:
ja, maar heel veel mensen lezen het forum niet en hebben dit niet. :)
Ow ok, toch aardig van je dan :D

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:04
Mijn ID is 119, maar de downloads gaan nog met maar 5 k/s ongeveer.

Roomba E5 te koop

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Op donderdag 06 juni 2002 13:43 schreef sig69 het volgende:
Mijn ID is 119, maar de downloads gaan nog met maar 5 k/s ongeveer.
Lees het topic!!

• vandenhork25
Heeft niet helemaal met die topic te maken maar toch: Wie weet er nog goede sites net zoals [snip; foei]en Filenexus?????

[ Voor 0% gewijzigd door blackd op 31-10-2002 21:48 ]

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Op donderdag 06 juni 2002 13:48 schreef vandenhork25 het volgende:
Heeft niet helemaal met die topic te maken maar toch: Wie weet er nog goede sites net zoals [snip;foei]en Filenexus?????
wordt maar 10 x uitgelegd hoe je een beter ID krijgt

[ Voor 0% gewijzigd door blackd op 31-10-2002 21:48 ]

• Jelmer
Hmm, ik ben nu met 204.239.216.5 verbonden en volgens mij is de verhouding transfering/queued idd een stuk beter (er staan er overigens nog steeds veel waiting for connection) Maar inmiddels wel 36k/s.
[update]
Nou het is weer terug op 30k/s en er loopt de hele tijd maar 1 download... Oh, nu is er net een 2e bij gekomen en de 3e doet nu ook eindelijk mee. Totaal nu 38k/s

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 13:51 schreef Blue_White_Army het volgende:

[..]

Dat is HELEMAAL niet wat hij vraagt.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Op donderdag 06 juni 2002 13:52 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
Hmm, ik ben nu met 204.239.216.5 verbonden en volgens mij is de verhouding transfering/queued idd een stuk beter (er staan er overigens nog steeds veel waiting for connection) Maar inmiddels wel 36k/s.
als je dan ook ff de serverupdater download dan ben je helemaal klaar. Zie paar postings hoger :)

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Op donderdag 06 juni 2002 13:53 schreef DMaarten het volgende:

[..]

Ik weet niet of je goed kan lezen maar dat is HELEMAAL niet wat hij vraagt.
ok, hij vraagt helemaal niks, hij deelt alleen maar mede.

Maar als hih het topic ff doorleest kan hij meteen zien hoe hij een hoger ID krijgt

• Jelmer
hmm, niet nodig, ik pak meestal gewoon de bovenste 15 van de serverlijst op edonkey2000.com en laat hem toch zowat de hele dag aan staan.

• vandenhork25
Op donderdag 06 juni 2002 13:51 schreef Blue_White_Army het volgende:

[..]

Ja das nou niet echt het antwoord waar ik op zat te wachten hoor. En dat dat 10x staat uitgelegd weet ik, want ik ben dit topic begonnen :9
Pagina: 1 2 3 Laatste