Edonkey laag ID

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 666 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Try overnet? Gebruikt zelfde netwerk als eDonkey. Alleen is deze gebaseert op peer to peer.
Moet je ook poortje forwarden en that's it.

btw met deze ken je wel zien of je firewalled zit of niet. Als je et goed heb gedaan zegt ie van niet. En de resources die je dan vind zijn vele malen groter

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

Verwijderd

Kan ik ook nog proberen, maar veel kans geef ik het niet. Emule gaf ookal dezelfde probs als eDonkey. En ik vindt het ronduit vaag datie op andere poorten ook wil connecten.

Verwijderd

niet iedere server staat op 4661 of 4662 en dat geldt ook voor de clients, je kan handmatig de poort veranderen naar wat voor poort dan ook
Heb hier geen problemen met BBnet ADSL en e-tech router/modem, heb 4661 en 4662 open gezet en door geroute naar het ip adress van de PC en dat ging prima met edonkey, (e-mule zelfs nog beter)

Verwijderd

???
Overnet requires the following software packages be installed:
- Micorsoft .NET Framework (20.4 MB)
- Microsoft .NET Framework Service Pack 2 (5.9 MB)

Wat houdt dat allemaal in en waarom moet dat voor Overnet wel en niet voor eDonkey en Emule????
Ik heb WinXP Pro voor als dat uitmaakt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 12:38:
Overnet requires the following software packages be installed:
- Micorsoft .NET Framework (20.4 MB)
- Microsoft .NET Framework Service Pack 2 (5.9 MB)

Wat houdt dat allemaal in en waarom moet dat voor Overnet wel en niet voor eDonkey en Emule????
Ik heb WinXP Pro voor als dat uitmaakt.

Blijkbaar is Overnet gebouwd op .Net technologie / met Visual Studio.Net, en heeft er wat onderdelen uit nodig :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Ik heb zelf een laag ID van 1.***.***.*** maar mijn downloads gaan toch zeker met 30kb/s. Ik denk niet dat een laag ID zo erg is. Op kazaa enzo is dat ongeveer ook mijn download snelheid. De snelheid wordt meestal gewoon bepaald door de lui van wie je download, niet door je eigen settings.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Ik zit nu met mijn eigen PC achter een netwerk. Mijn ID is ook heel erg laag. Als ik op de server kijk staat mijn ID altijd veel hoger. Maar ik heb geen id war het aan ligt.

Verwijderd

Wat bedoel je met op de server kijken hoe hoog je ID staat? Ik kijk altijd bij dat vraagtekentje in eDonkey

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-08 18:48

Halfkakkende

Vandring

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 13:36:
Ik zit nu met mijn eigen PC achter een netwerk. Mijn ID is ook heel erg laag. Als ik op de server kijk staat mijn ID altijd veel hoger. Maar ik heb geen id war het aan ligt.
je moet je juiste poorten forwarden 4665 udp en 4661, 4662 tcp geloof ik uit mijn hoofd

MUZIEK!

Verwijderd

4661, 4662 tcp en 4665 udp inderdaad

En probeer eDonkeyBot (http://www.file-finder.com/dutch/index.htm). Ik gebruik zelf de Lite.. werkt als een trein

(doh, typo)

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-08 21:29
Ook al heb ik gedaan wat hier in het topic stond om een hoger id te krijgen (26) werkt het niet.

Ik heb een Viger 2200e router in mijn internet provider is quicknet tegenwordig multikabel. ik heb de ingebouwde firewall in windows xp uitgeschakeld en de poorten opengezet in NAT zoals het in dit topic stond zie hier beneden ze ingestelt staan

dank bij voor baat :)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/natpobrlem.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/natpobrlem2.jpg

• Icingdeath
Als ik met edonkey download moet ik blij zijn als ik 20kb per seconde haal terwijl als ik iets gewoon van een internet site download haal ik vaak 90 kb per seconde

• wenmaar
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

wenmaar

6xSF-170 op hosola 1ktl O-NO

Oke ik heb Port 4661 + 4662 TCP en 4665 UDP nettjes open gezet en?
Jawel een ID van 3326825685 (dus hoog genoeg).

MAAR wat zo vreemt is is dat als ik van server verander of zelfs mijn p.c. herstart dit nummer hetzelfde blijft.
Pas als ik mijn poorten weer terug zet heb ik weer een ander getal (laag).
Is dit normaal en hoe komt dit?

12 X 285W JA-solar op Solar-edge 3000HD ZW

• demotjo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09-2024
heel simpel ieder heeft zijn eigen id nummer.
Als je een ander wil edonkey opnieuw installeren

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Als je een ander ID wilt moet je ander IP hebben, het heeft niet met je eDonkey install te maken (op evt. bugs na dan).

• demotjo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik zie wel dat je er het een en ander van af weet ,vraagje: of je bent connected to online (geen server dus) of je bent connected to een server wat is nu het werkelijke verschil als je reeds aan het downloaden ben
Zoeken connected online kan niet dat weet ik

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 17:22
Die lage id is je probleem, daardoor kun je alleen maar connecten met mensen die ook een lage id hebben ( en dat is bijna niemand). Het kan aan de volgende dingen liggen.
Dit is niet waar, low id betekent dat je niet met andere low-id users kan connecten.
Je kan gewoon connecten met high id users.
Wat ik wel regelmatig heb is dat ik van een server afgeschopt wordt omdat ik low-id ben.....maar er zijn zat servers waar je gewoon low-id mag zijn :)

Verwijderd

Er is ook een nederlandse DonkeyNL site met een nederlandse edonkey2000 faq als je zoek met google dan vind je de site wel. (als je wil interesse heb natuurlijk ) Succes

• Icingdeath
Bij het openzetten van poorten in NAT mogen de poorten elkaar niet overlappen, dat was de reden bij mij dat ik een low id had in ieder geval :)

Verwijderd

Ik gebruik zelf E-mule met de tarod mod.
Ik heb basic ADSL en mijn instellingen zijn: 50/50 download, 10/10 upload connections 2000 max 400 p/file Ik connect over het algemeen naar adanet of copymycds of een andere 10000> user server. Grote servers moet je in een static list zetten anders ben je ze kwijt wanneer ze bij een update gewist worden.
Als ik zo'n 25 files heb geselecteerd waarvan 5-10 courante file ([willen we niet @ GoT] ) dan haal ik max download=45-50kB. Ik krijg wel meldingen van sommige servers dat ik een lowid heb, maar edonkey2000.com zegt dat m'n instellingen goed staan(achter een vigor2200) (ID= iets van 45000000)
Voor degene op pagina 1 van dit topic.. vandaag was ik bezig met harry potter2.. ik had tijdelijk ff m'n connecties op 2000 gezet.. Ik had 1560 connecties om te downloaden maar bij sommige zat ik op plek 1000-3000 op de queue. Maar ondertussen downloade die wel van 7 sources. Je moet dus wat geduld hebben en dan gaat het goed) Iemand anders op pagina 1 van deze thread over dat edonkey een slecht p2p prog is... dat kan wel, maar het netwerk incombinatie met sharereactor en E-mule ipv edonkey2000/(sucky overnet). Is 1000000000X beter dan kazzaaa of andere shit die ik heb geprobeerd.

btw. Bots moet je niet gebruiken... dan wordt je namelijk tijdelijk gebanned op sommige servers.

[ Voor 3% gewijzigd door blackd op 23-11-2002 02:32 ]

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Ik heb ook een probleem met Edonkey :(

Ik kan nog steeds niet met het programma online komen. Ik heb de faq doorgenomen en mijn proxy staat op 0. Ik heb ook al die BOT gedownload en daarmee doet hij het nog steeds niet :( Wat kan ik er tegen doen?

Ik heb windows 2000 met een chello kabel verbinding

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

hives schreef op 21 November 2002 @ 23:59:
Ik heb ook al die BOT gedownload en daarmee doet hij het nog steeds niet :( Wat kan ik er tegen doen?
Die bot is GEEN goede gedachte. Je wordt op steeds meer plaatsen gebanned als je die gebruikt. De bot is ongeveer even subtiel als met een knuppel op iemands voordeur bonzen ipv aanbellen.
Ik gebruik eMule (Zoals inmiddels de meeste mensen) En als je te vaak/veel vraagt dan krijg je uren lang helemaal geen antwoord meer. En als ik in de lijst van 'gebande' gebruikers kijk dan ziet dat het bijna altijd eDonkey 0.61 of 0.59 gebruikers zijn. De 0.59 gebruikers zijn waarschijnlijk MLdonkey users en de 0.61 gebruikers zijn eDonkey gebruikers met een patch of met een bot. Soms vragen ze iedere minuut om toegang. Jammer dan, als je meer dan 2-3 keer per 10 minuten vraagt wordt je geweigerd en kom je er helemaal niet meer in.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• hives
Ortep schreef op 22 November 2002 @ 14:10:
[...]

Die bot is GEEN goede gedachte. Je wordt op steeds meer plaatsen gebanned als je die gebruikt. De bot is ongeveer even subtiel als met een knuppel op iemands voordeur bonzen ipv aanbellen.
Ik gebruik eMule (Zoals inmiddels de meeste mensen) En als je te vaak/veel vraagt dan krijg je uren lang helemaal geen antwoord meer. En als ik in de lijst van 'gebande' gebruikers kijk dan ziet dat het bijna altijd eDonkey 0.61 of 0.59 gebruikers zijn. De 0.59 gebruikers zijn waarschijnlijk MLdonkey users en de 0.61 gebruikers zijn eDonkey gebruikers met een patch of met een bot. Soms vragen ze iedere minuut om toegang. Jammer dan, als je meer dan 2-3 keer per 10 minuten vraagt wordt je geweigerd en kom je er helemaal niet meer in.
Ik ga die eMule eens proberen te downloaden en de BOT te verwijderen.

Alvast bedankt voor de hulp

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

hives schreef op 22 November 2002 @ 18:12:
Ik ga die eMule eens proberen te downloaden en de BOT te verwijderen.

Alvast bedankt voor de hulp
Lees de discussie over eMule die hier loopt. Als je de eerste 20 berichten ofzo gelezen hebt, dan heb je de FAQ gehad en zijn alle problemen wel aan bod gekomen. eMule en eDonkey zijn geen programma's voor mensen die haast hebben, maar programma's voor mensen die betrouwbaarheid willen.

Succes

[ Voor 3% gewijzigd door Ortep op 22-11-2002 18:27 ]

Verwijderd

Met edonkey kun je veel downloaden! Alleen een beetje jammer dat er spyware in zit!!

:(

• hives
Ortep schreef op 22 november 2002 @ 18:27:
[...]

Lees de discussie over eMule die hier loopt. Als je de eerste 20 berichten ofzo gelezen hebt, dan heb je de FAQ gehad en zijn alle problemen wel aan bod gekomen. eMule en eDonkey zijn geen programma's voor mensen die haast hebben, maar programma's voor mensen die betrouwbaarheid willen.

Succes
Betrouwbaar is het nog niet voor mij :( Ik ben namelijk nog niet online geweest...
Zijn daar oplossingen voor??? Ik heb windows 2000 pro met een Chello internet verbinding.

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 08:22
Warez en dergelijke is verboden... waarom worden programma's als E-donkey dan wel toegestaan? Mjah misschien de FAQ maar even lezen daar zal het wel instaan. Voordat iedereen begint te flamen :)

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 18:34:
Met edonkey kun je veel downloaden! Alleen een beetje jammer dat er spyware in zit!!

:(
Geen Spyware....alleen als je er zelf om vraagt.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

et36s schreef op 23 november 2002 @ 02:41:
Warez en dergelijke is verboden... waarom worden programma's als E-donkey dan wel toegestaan?
eDonky is niet illegaal. Je kan er toch je vakantie foto's mee over de wereld sturen? FTP is ook niet illegaal. En een auto ook. Ook al kan je er 200 mee rijden. Je mag het alleen niet doen

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

hives schreef op 23 November 2002 @ 02:27:
Betrouwbaar is het nog niet voor mij :( Ik ben namelijk nog niet online geweest...
Zijn daar oplossingen voor???
Ik kan alleen maar zeggen: Begin bij het begin te lezen. Daar staan alle gegevens in. Er is niets bijzonders aan e-Donkey, je moet er gewoon mee kunnen werken.

Verwijderd

Ortep schreef op 22 November 2002 @ 18:27:
[...]

Succes
klopt, anders zou Emule en Edonkey wel RocketFastDownloads heten :Y)

Het voordeel van het edonkeynetwerk is duidelijk; hoge kwaliteit bestanden en oude bestanden zijn nogsteeds goed downloadbaar.

• hives
Ortep schreef op 23 november 2002 @ 10:24:
[...]

Ik kan alleen maar zeggen: Begin bij het begin te lezen. Daar staan alle gegevens in. Er is niets bijzonders aan e-Donkey, je moet er gewoon mee kunnen werken.
Bedankt voor al je hulp tot nu toe. Maar ik heb het topic gelezen en een aantal faqs maar online komen op Emule 0.19c ho maar :(
Mijn bericht is steeds na connecten van ongeveer 25 servers dit:

Fatal error whil trying to connect. Internet connection might be down.

Daar snap ik dus echt niets van. Heb al wat andere poorten geprobeerd te openen maar dat lukt ook niet zo goed.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:54

Zoefff

❤ 

hives schreef op 23 november 2002 @ 13:19:
[...]

Bedankt voor al je hulp tot nu toe. Maar ik heb het topic gelezen en een aantal faqs maar online komen op Emule 0.19c ho maar :(

Daar snap ik dus echt niets van. Heb al wat andere poorten geprobeerd te openen maar dat lukt ook niet zo goed.
Heb je de FAQ in het eMule topic ook doorgelezen? Emule opensource edonkey, deel 2

Om te beginnen zou ik ff de nieuwste eMule downloaden, versie .22c, of de nieuwste mod van Tarod 6d, links vind je in het eMule topic..

Probeer het daar mee, en stel anders je vraag in het eMule topic, of op het irc kanaal irc://irc.tweakers.net/emule

Ik raad je wel aan om eDonkey niet meer te gebruiken, dat ís gewoon slechter.... (mijn ervaring, en de ervaring van velen anderen met mij ;) )

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

hives schreef op 23 November 2002 @ 13:19:

Dat kan makkelijk hoor, 25 servers is niet zoveel. Geef hem gewoon tijd. Als je eMule gebruikt gaat hij vanzelf door. Heb je wel een nieuwe server.met? Een ander probleem is dat bv een ander programma heel druk gebruik maakt van je verbinding. Dan timed de server connectie uit. Dat gaat nl met udp pakketjes en die raken met regelmaat zoek. En om te testen kan je best je firewal een minuutje uitschakelen. Dan kan je zie of je een verbinding kan maken. Direkt daarna is je server.met ook geupdate.

• hives
Ortep schreef op 23 November 2002 @ 16:25:
[...]

Dat kan makkelijk hoor, 25 servers is niet zoveel. Geef hem gewoon tijd. Als je eMule gebruikt gaat hij vanzelf door. Heb je wel een nieuwe server.met? Een ander probleem is dat bv een ander programma heel druk gebruik maakt van je verbinding. Dan timed de server connectie uit. Dat gaat nl met udp pakketjes en die raken met regelmaat zoek. En om te testen kan je best je firewal een minuutje uitschakelen. Dan kan je zie of je een verbinding kan maken. Direkt daarna is je server.met ook geupdate.
Ik heb al bepaalde server updates gedaan die op de tweakers page staan. Maar die zijn allemaal van 6 juni... Ik ga nu een zoeken naar een andere geschikte server.

[ Voor 3% gewijzigd door hives op 23-11-2002 16:31 ]

• hives
[quote]hives schreef op 23 november 2002 @ 16:27:
[...]

Ik heb al bepaalde server updates gedaan die op de tweakers page staan. Maar die zijn allemaal van 6 juni... Ik ga nu een zoeken naar een andere geschikte server.

Foutje 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door hives op 23-11-2002 16:31 ]

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
hoe open ik poort 4662?

ik ben n00b, en ik ehb gelzen.. ;(

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Poorten openzetten is hier prima gelukt. Heb al een paar weken een hoog id derhalve. Echter, de laatste tijd ineens weer een laag id. Nu heb ik gehoord dat er providers zijn die de poorten dichtzetten (kan dat?). Meer mensen last van een plots laag id?

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Er zijn inderdaad providers die poort 4662 dicht zetten, echter, voorzover bekend zijn er nog geen nederlandse providers die dat hebben gedaan.

Welke provider heb jij?

Het kan overigens zijn dat een server soms een foutje maakt, en dat je daarom een laagID krijgt, wat gebeurt er als je even reconnect, krijg je áltijd een laagID, of is het soms wel, soms niet?

En je weet zeker dat je niets aan je config hebt veranderd, of dat je router bijvoorbeeld zn config is kwijt geraakt? Het kan gebeuren namelijk, maar vraag me niet hoe :P

• Joch_um_all
[voorheen high id, plots low id]

Heb planet. Ik zie overigens in de serverlist, bij de IP-adressen. dat veel emule servers daar :4661 achter hebben staan. Moet ik ipv 4662 dus maar 4661 openzetten? Aan de instellingen heb ik tot nu toe nog nix veranderd.

[ Voor 8% gewijzigd door Joch_um_all op 23-12-2003 13:32 ]

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ja, 4661 moet je sowieso ook gewoon open hebben, en als het even kan ook 4665 voor het uitwisselen van sources met servers, en 4672 voor het uitwisselen van sources met clients, en als het nog even kan ook poort 4673 voor het kademlia protocol.

Zie ook www.dutchemulefaq.tk onder het kopje "Poorten".

En trouwens, voor zover ik weet blockt planet de poorten niet hoor. Als dat wel zo was geweest, was dat echt wel bekend geweest, gezien de grote hoeveelheid planet gebruikers hier.

[ Voor 24% gewijzigd door Zoefff op 23-12-2003 13:31 ]

• Joch_um_all

staan nu allemaal open, blijft low id helaas. Ik wacht wel ff af, zet mijn instellingen terug zoals ze waren en hoop morgen maar weer op een high id. Het heeft gewerkt immers! Maar als meer mensen plots een laag id hebben, dan moeten we misschien even verder zoeken.

dank tot zover.

Verwijderd

Joch_um_all schreef op 23 december 2003 @ 13:41:

staan nu allemaal open, blijft low id helaas. Ik wacht wel ff af, zet mijn instellingen terug zoals ze waren en hoop morgen maar weer op een high id. Het heeft gewerkt immers! Maar als meer mensen plots een laag id hebben, dan moeten we misschien even verder zoeken.

dank tot zover.
Heb je soms een speedtouch ethernet modem(510)? Moet je er effe de nieuwe firmware opzetten.

• Joch_um_all

Ja, die heb ik. Waarom werkte hij tot voor kort wel correct met de oude? Verhelpt die nieuwe firmware dit recente probleem?

Verwijderd

Hangt er een beetje vanaf, als je vroeger weinig downloade en nu veel kan het zijn dat de oude firmwar het niet meer aan kan en de NAT tabellen in de war gooit. Een aan uit of reset wil ook weleens helpen btw.

• Joch_um_all
probleem opgelost. Langere tijd de spanning van modem en router heeft het opgelost. Blijkbaar was de port forwarding van mijn router niet in orde en na de reset weer wel. (vreemd dat eerdere resets niets uithaalden)
Pagina: 1 2 3 Laatste