"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Oeps ik heb de verkeerde gepakt, sorryOp donderdag 06 juni 2002 13:56 schreef vandenhork25 het volgende:
[..]
Ja das nou niet echt het antwoord waar ik op zat te wachten hoor. En dat dat 10x staat uitgelegd weet ik, want ik ben dit topic begonnen
ik bedoel sig 69
Maakt niet uit, fouten maken is menselijkOp donderdag 06 juni 2002 13:57 schreef Blue_White_Army het volgende:
[..]
Oeps ik heb de verkeerde gepakt, sorry
ik bedoel sig 69
Ik gebruik de zoekfunctie, maar heb net die andere site ontdekt, [oei];)Op donderdag 06 juni 2002 14:03 schreef vandenhork25 het volgende:
Maar kent iemand nog een paar goed sites of not. Of gebruiken jullie alleen maar de zoek functie van Edonkey
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Goeie site he??? Gebruik ik altijd!!!Op donderdag 06 juni 2002 14:04 schreef blackd het volgende:
[..]
Ik gebruik de zoekfunctie, maar heb net die andere site ontdekt, [oei];)
www.filenexus.com is ook een goede site hiervoor!
Alleen doet die het nu niet bij mij
[ Voor 0% gewijzigd door blackd op 31-10-2002 21:49 ]
Hmm, zal wel druk zijn, daar kom ik dus niet opOp donderdag 06 juni 2002 13:52 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
Hmm, ik ben nu met 204.239.216.5 verbonden en volgens mij is de verhouding transfering/queued idd een stuk beter (er staan er overigens nog steeds veel waiting for connection)
Kom op bijna geen drukke server
[edit]
nu werkt 't weer
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Omdat hij al een paar weken op een andere server zit. Ze zijn de VS uitgegooid. Het is nu een Nederlandse server.Op donderdag 06 juni 2002 14:06 schreef vandenhork25 het volgende:
Alleen doet die het nu niet bij mij
Ik weet niet of ik het mag doorgeven hier.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
alles over de serverlist
hoe edonkey servers werkt
Wat tv serie's
Fims
nog meer films
Fakes op edonkey
ER zijn er nog veel meer
Dit is er nog 1. Maar die bestaat pas een paar weken dus er staat weinig op. Waarom mag je die site niet geven dan? ook niet via de mail?
Die fakes site is wel handig want ik kwam er 1 tegen die ik aan het downloaden was. Bedankt!!!Op donderdag 06 juni 2002 14:34 schreef stunter het volgende:
Nederlandse edonkey chat
alles over de serverlist
hoe edonkey servers werkt
Wat tv serie's
Fims
nog meer films
Fakes op edonkey
ER zijn er nog veel meer
voor de liefhebbers...
iptables -A PREROUTING -t nat -p tcp -d [ipadres van firewall] --dport 4662 -j DNAT --to [ipadres van client waarop edonkey draait]:4662
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Het gaat om de policy van GOT. Die willen geen enkele relatie met mogelijk clandestine dingen.Op donderdag 06 juni 2002 14:35 schreef vandenhork25 het volgende:
Waarom mag je die site niet geven dan? ook niet via de mail?
En ik ben extra voorzichtig...dat komt ook een beetje door dat groene kruisje achter mijn naam.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Er staan geen illegale downloads op die site's anders zouden die site's allang weg zijn.
Als het fout is moet het duidelijker in de FAQ.
Als ik toch fout zit graag een reactie van een mod en mag hij de links weg halen
Ja sorry, na twee pagina's had ik niet veel zin meer om alles door te lezen. En het was maar een losse opmerking tussendoor...Op donderdag 06 juni 2002 13:57 schreef Blue_White_Army het volgende:
[..]
Oeps ik heb de verkeerde gepakt, sorry
ik bedoel sig 69
Ik wil nu een iets van 700mb downloaden, maar zo gauw als edonkey aan staat, gaat me upload als een gek omhoog waardoor ik met maar 2~3 kb/s kan downloaden
Als je je upload maar op 1 kb/s zet, mag je maar 3kb/s downloaden, dus dat schiet ook niet erg op.
Het uploaden beperkt niet je download... Ik heb mijn upload op 10 kb/s staan, en ik download nu met 100 kb/s. Check eens wat je ID is, en kijk of je een ID van boven de miljoen hebt (op het vraagteken klikken)...Op donderdag 06 juni 2002 16:40 schreef wwillem het volgende:
Weet iemand hoe je het uploaden tijdelijk kan beperken?
Ik wil nu een iets van 700mb downloaden, maar zo gauw als edonkey aan staat, gaat me upload als een gek omhoog waardoor ik met maar 2~3 kb/s kan downloaden.
Als je je upload maar op 1 kb/s zet, mag je maar 3kb/s downloaden, dus dat schiet ook niet erg op.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Verwijderd
hoezo boven een miljoen wat maakt dat uit???Op donderdag 06 juni 2002 16:45 schreef OMX2000 het volgende:
[..]
Het uploaden beperkt niet je download... Ik heb mijn upload op 10 kb/s staan, en ik download nu met 100 kb/s. Check eens wat je ID is, en kijk of je een ID van boven de miljoen hebt (op het vraagteken klikken)...
ik zit boven de 2 miljard
en download is tussen de 50 en 40 de hele tijd
Heeel hoog ID nummer.Op donderdag 06 juni 2002 16:45 schreef OMX2000 het volgende:
[..]
Het uploaden beperkt niet je download... Ik heb mijn upload op 10 kb/s staan, en ik download nu met 100 kb/s. Check eens wat je ID is, en kijk of je een ID van boven de miljoen hebt (op het vraagteken klikken)...
Vaag iets: ik share geen directory, maar toch shared edonkey mijn, voor 20% gedownloade, cd-van-700mb
Dat is het mooie van edonkey zodra je iets download deel je het met de rest zo verspreid het sneller. Stel je voor dat je pas kan downloaden als iemand het compleet heeft. De meeste trekken gelijk de file's wegOp donderdag 06 juni 2002 16:51 schreef wwillem het volgende:
[..]
Heeel hoog ID nummer.
Vaag iets: ik share geen directory, maar toch shared edonkey mijn, voor 20% gedownloade, cd-van-700mb.
Hoe kun je dat nou stom vinden, dat is toch juist prachtig. Mensen zoals jij, daar heb je niks aan. Die iets downloaden en het gelijk weer verwijderen. Zo kan toch niemand downloaden of wel. Je moet juist blij zijn dat die functie erop zit. Anders konden we niks meer downloaden.Op donderdag 06 juni 2002 16:51 schreef wwillem het volgende:
[..]
Heeel hoog ID nummer.
Vaag iets: ik share geen directory, maar toch shared edonkey mijn, voor 20% gedownloade, cd-van-700mb.
Het is trouwens gelukt om een hoog ID te krijgen, veel geprutst met de router en de firmware gedowngrade!!!! Nu download ik 2 tot 3x sneller
als je het goed insteld is het je grootste vriend.
Veel plezier ermee
Helaas zul je met adsl niet echt hoger komen.Op vrijdag 07 juni 2002 10:05 schreef vandenhork25 het volgende:
Ja ik vond het al een heel goed programma, gebruik het sinds we ADSL hebben, maar sinds gister ben ik er nog gelukkiger mee. Want eerst kwam ik niet hoger dan 20 kb (en dat was echt geweldig), nu heeft die meestal een downloadsnelheid van rond de 40kb.
Als je via de bekende sites je files download ben je verzekerd van goede kwaliteit.
Ow maar dat vind ik ook helemaal niet erg dat ik niet sneller kan downloaden. Ik vind het wel best zo, ik laat mijn computer gewoon overdag aanstaan als ik naar school ga of (op dit moment) op mijn stage ben. Dussseh ik ben heel blij met edonkey, ik vind het snel genoeg gaanOp vrijdag 07 juni 2002 10:16 schreef Blue_White_Army het volgende:
[..]
Helaas zul je met adsl niet echt hoger komen.
Als je via de bekende sites je files download ben je verzekerd van goede kwaliteit.
Nee dat is fout, met een lage id kun je alleen connnecten met mensen die ook een lage id hebbenOp donderdag 06 juni 2002 12:32 schreef Theoden het volgende:
[..]

owkee....
Geen problemen hier..eDonkey roelt!
Maareuhm, mijn ID is slechts 142.
Dan wil ik ook wel graag van jullie weten waarom ik lekker kan leechen.
(40-50 kBs down/MXStream-Planet)
Op vrijdag 07 juni 2002 23:23 schreef SillyJW het volgende:
[afbeelding]
owkee....
Geen problemen hier..eDonkey roelt!
Maareuhm, mijn ID is slechts 142.
Dan wil ik ook wel graag van jullie weten waarom ik lekker kan leechen.
(40-50 kBs down/MXStream-Planet)
Op donderdag 06 juni 2002 13:01 schreef stunter het volgende:
Ja je kan met 50kb/s. maar met een hoog id heb je vaker kans om sneller te gaan dan met laag id. Je kan niet connecten naar andere mensen met een laag id. Vaak hebben de snelle upload servers een laag ID
sorry, tisallaat...Op zaterdag 08 juni 2002 00:14 schreef stunter het volgende:
[..]
[..]
Jij hebt gewoon geen gelijk en Theoden heeft het wel.Op vrijdag 07 juni 2002 22:31 schreef OcNewB het volgende:
Nee dat is fout, met een lage id kun je alleen connnecten met mensen die ook een lage id hebben
Het schijnt dat ongeveer de helft van de een laag ID heeft. Een laag ID betekend gewoon dat poort 4662 geen (ongevraagde) verbindingen accepteerd (server rechten dus). De hoogte van het ID is daarnaast alleen afhankelijk van je IP.
2 mensen met een laag ID kunnen niet van elkaar downloaden, want geen van beide kan de verbinding opzetten (omdat ze allebei geen verbinding accepteren). Als er één een hoog ID heeft dan 'zorgt' de server ervoor dat degene met een laag ID naar hem connect (andersom zou niet gaan, want laag ID accepteerd geen ongevraagde verbindingen).
Als beide een hoog ID hebben, dan maakt het niet uit wie de verbinding start (ze accepteren namelijk allebei verbindingen). Met een hoog ID kan je dus van iedereen download, met een laag ID alleen van mensen met een hoog ID. Check de ID's van de mensen waarvan je download maar, als je het niet gelooft (mits je een laag ID hebt).
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb een netwerk van twee computers die gebruik maken van Windows XP ICS en Mxstream basic.
Als Firewall op de internet-host gebruik ik Norton Internet Security.
Nu loopt Edonkey op de host als een trein, maar op de client voor geen meter.
Host heeft ID's van miljarden, terwijl de client ongeveer rond de 500 zit
Op de client draait vanzelfsprekend geen firewall en op de host slechts Norton Internet Security. (De Win XP firewall is zeker disabled)
Omdat ik op de host af en toe ook Edonkey gebruik, weet ik dat edonkey voldoende rechten heeft dankzij een 'application rule'
UPDATE: op client kan ik WEL een hoog ID krijgen wanneer edonkey tegelijkertijd ook op de host draait
btw hier vond ik een lotgenoot: http://forums.edonkey2000.com/phpBB/viewtopic.php?topic=32466&forum=1
Mn ID is nu groter als ooit tevoren.
Niet dat ik nu nog enig verschil merk hoor, maar goed.
Het enige dat ik gedaan heb is mn ingebouwde XP firewall uit.

En toen zag ik ineens bij het checken van mn ID een klein vierkantje staan...
Je ken dr op klikken. Iemand enig idee wat dit is???
Voorbeeld van het plaatje van SillyJW:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| C:\>ping 2328562389
Pinging 138.203.10.213 with 32 bytes of data:
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Ping statistics for 138.203.10.213:
Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 4 (100% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Average = 0ms
C:\>tracert 213.10.203.138
Tracing route to ipd50acb8a.speed.planet.nl [213.10.203.138]
over a maximum of 30 hops: |
Ben bezig met Edonkey en ben dat enorme verhaal aan het lezen... (heb zelf een hoog id)
Dushhh ik lees ff vderder...
Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.
Verwijderd
Als je de upload / download snelheid zonder beperkingen wil instellen dan kan dat met een programma zoals ArtMoney.
Te downloaden bij : http://www.xcheater.com/cheattools.php
Het enigste wat je dan hoeft te doen is in het geheugen te zoeken (search) naar de waarde die je in hebt gesteld voor bijvoorbeeld de upload snelheid. Misschien moet je een paar keer de waarden veranderen en opnieuw zoeken (sieve) omdat je teveel adressen krijgt te zien.
Daarna kun je gewoon de upload snelheid met ArtMoney vast laten zetten op bijvoorbeeld 1 KByte en de download snelheid op 0 (onbeperkt) te zetten.
Suc6 !
Maar ja, wat zou internet zijn zonder tweaks
Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.
Verwijderd
yeppOp zondag 09 juni 2002 15:02 schreef DMaarten het volgende:
hebben jullie ook nu dat als je edonkey start met de geupdate .bat dat je tegenwoordig een heel kleine serverlijst krijgt? Niet fijn
Verwijderd
Mijn ervaring is dat als je gewoon standaard gebruikt dat ie het lekkerst wertk.Op zondag 09 juni 2002 15:04 schreef Miki het volgende:
[..]
yepp
Dan zit ik rond de 50
of een goede serverlist toevoegen als edonkey al draait
Wil ook helpen.
Nu voel ik me toch een btje begluurtOp zondag 09 juni 2002 04:10 schreef Selfdefence het volgende:...
code:
1 2 3 Tracing route to ipd50acb8a.speed.planet.nl [213.10.203.138] over a maximum of 30 hops:
...en nix over dat vierkantje
Dat vierkantje is een debugging feature. Ctrl-klik er maar eens op.Op zondag 09 juni 2002 18:34 schreef SillyJW het volgende:
[..]
Nu voel ik me toch een btje begluurt
...en nix over dat vierkantje
nope, gisterenavond edonkey aangeslingerd en een serverlijst met 198 actieve serversOp zondag 09 juni 2002 15:02 schreef DMaarten het volgende:
hebben jullie ook nu dat als je edonkey start met de geupdate .bat dat je tegenwoordig een heel kleine serverlijst krijgt? Niet fijn
Doe eens een ctrl-click op dat vierkantje.Op zaterdag 08 juni 2002 22:08 schreef SillyJW het volgende:
Hee gelukt!
Mn ID is nu groter als ooit tevoren.
Niet dat ik nu nog enig verschil merk hoor, maar goed.
Het enige dat ik gedaan heb is mn ingebouwde XP firewall uit.
[afbeelding]
En toen zag ik ineens bij het checken van mn ID een klein vierkantje staan...
Je ken dr op klikken. Iemand enig idee wat dit is???
Daddy of 3 :)
Dit gebeurt er.Op maandag 10 juni 2002 12:10 schreef vandenhork25 het volgende:
Kan iemand ook vertellen wat er dan precies gebeurt. Jullie zeggen wel click er maar op, maar wat gebeurt er dan precies?
GapCounterListTest:
GapList Test:
Gap Sync Test:
StringTableTest:
STRINGS_DL_STATUS_QUEUED: Queued
STRINGS_DL_STATUS_LOOKING: Looking...
STRINGS_DL_STATUS_DOWNLOADING: Downloading
STRINGS_DL_STATUS_PAUSED: Paused
STRINGS_DL_STATUS_DISKFULL: Insufficient Disk Space.
STRINGS_DL_STATUS_NOSOURCES: No Sources
STRINGS_DL_STATUS_DONE: Done
STRINGS_DL_STATUS_HASHING: Hashing...
STRINGS_DL_STATUS_ERROR_LOADING: Error loading.
STRINGS_DL_STATUS_COMPLETING: Completing
STRINGS_DL_STATUS_COMPLETE: Complete
STRINGS_DL_STATUS_CORRUPTED: Corrupted
STRINGS_DL_STATUS_ERROR_HASHING: Error hashing.
STRINGS_DL_STATUS_TRANSFERING: Transferring.
STRINGS_ALREADY_DOWNLOADING: You are already downloading
STRINGS_DOWNLOADING: Downloading
STRINGS_ALREADY_HAVE: You already have
STRINGS_COULDNT_CREATE_TEMP_FILE: Couldn't create temp file. Check temp directory in options.
STRINGS_CANT_CANCEL_HASH: Can't cancel while hashing.
STRINGS_SETTINGS_NOT_SAVED: Settings couldn't be saved
STRINGS_NO_SEARCH_EXTEND: No search to extend.
STRINGS_EXTENDING_TO: Extending to:
STRINGS_SENDING_SEARCH: Sending search.
STRINGS_CANT_OPEN_PORT: Can't Listen for connections. Please adjust your proxy settings in the options tab.
STRINGS_UNKNOWN_COMMAND: Unrecognized command. type ? for help
STRINGS_NONE: None.
STRINGS_ADDED: added
STRINGS_INVALID_ARGUMENTS: Invalid arguments
STRINGS_CANT_CHANGE_TEMP: Can't change temporary directory with pending downloads.
STRINGS_ASKING: Asking
STRINGS_FOR_FILE_LIST: for file list.
STRINGS_WAITING_CONNECTION: Waiting for connection.
STRINGS_CANT_CONNECT_USER: Can't connect to User.
STRINGS_LOADING_SHARED: Loading shared files...
STRINGS_COULDNT_HASH: Couldn't hash
STRINGS_DONE_LOADING_SHARED: Done loading shared files.
STRINGS_PLACED_ON_Q: Placed on connection Queue.
STRINGS_CORRUPTION_FOUND: Corruption found in
STRINGS_AT: at
STRINGS_CORRUPTED_DOWNLOAD: Corrupted Download
STRINGS_COULDNT_BE_MOVED: could not be moved to
STRINGS_COULDNT_LOAD_PARTS: Couldn't load partials
STRINGS_NOT_CONNECTED: Not connected to a server.
STRINGS_ALREADY_TRYING_CONNECT: Already trying to connect.
STRINGS_ALREADY_CONNECTED_TO: Already connected to that server.
STRINGS_CANT_CONNECT_TO: Can't connect to
STRINGS_ALREADY_CONNECTED: Already Connected.
STRINGS_CONNECTING_TO: Connecting to
STRINGS_ALREADY_TRYING_THIS_CONNECT: Already trying to connect to that server.
STRINGS_NO_MORE_EXTEND: No more servers to extend to.
STRINGS_CONNECTIONS_FULL: Connections Full.
STRINGS_NAME: Name
STRINGS_SIZE: Size
STRINGS_TYPE: Type
STRINGS_FORMAT: Format
STRINGS_COLTYPE: Collection Type
STRINGS_DESC: Description
STRINGS_PORT: Port
STRINGS_IP: IP
STRINGS_VERSION: Version
STRINGS_PRIORITY: Priority
STRINGS_AVAILABILITY: Availability
go.
Daddy of 3 :)
Dank.
Verwijderd
#edonkey verkeer regelen
$IPTABLES -t nat -A PREROUTING -p tcp -d $ext_ip --dport 4661:4665 -j DNAT --to 10.11.12.15:4661-4665
$IPTABLES -A FORWARD -p tcp -d 10.11.12.15 --dport 4661:4665 -j ACCEPT
$IPTABLES -t nat -A PREROUTING -p udp -d $ext_ip --dport 4661:4665 -j DNAT --to 10.11.12.15:4661-4665
$IPTABLES -A FORWARD -p udp -d 10.11.12.15 --dport 4661:4665 -j ACCEPT
Het is geloof ik niet nodig om ook port 4663-4665 open te zetten, maar ik las hier ergens dat 4665 ook ergens voor gebruikt werd, maar goed, zo kan het in 4 regels
Verwijderd
Ik heb edonkey 3 dagen niet gebruikt (ja, ja)
en nu zijn alle bestanden weg???
gebruikersnaam klopt niet!!!
en de instellingen niet???
iemand een verklaring of een idee hoe dit kan?
Verwijderd
Ik gebruik port 4665, dat denk ik in ieder geval want ik heb in de donkey "port 4665" ingevoerd en vervolgens opnieuw opgestart --> Vraag 1: hoe zie je op welke port je zit?
Ik zit hier op een netwerk, internet toegang krijg ik via sygate. Op de sygate server draait zonealarm pro. Hier zit volgens mij het probleem.
--> Vraag 2: Ik heb geen idee hoe ik vanaf die server de port 4665 moet forwarden naar mijn edonkey pc-tje
Alle hulp is zeer welkom, want ik moet die demo van UT 2003 hebben!!
Waarschijnlijk heeft iemand dan stiekem de software opnieuw geïnstalleerd (of kan dat niet). Een andere verklaring heb ik er niet voor.Op dinsdag 11 juni 2002 20:06 schreef dutchplanet het volgende:
even een vaag probleempje wat niet flex is.
Ik heb edonkey 3 dagen niet gebruikt (ja, ja)
en nu zijn alle bestanden weg???
gebruikersnaam klopt niet!!!
en de instellingen niet???
iemand een verklaring of een idee hoe dit kan?
Verwijderd
In zonealarm heb ik die poorten vrijgegeven.Op woensdag 12 juni 2002 08:42 schreef Blue_White_Army het volgende:
Je moet poorten 4661 t/m 4665 vrijgeven in je firewall. Hoe je dat precies doet in sygate weet ik niet, volgens mij kun je dat wel vinden in dit topic of ff de search gebruiken
Het probleem is alleen dat ik geen idee heb hoe ik die poorten moet forwarden via sygate. Ik ben nu hard aan het zoeken, maar als iemand me zou willen helpen is dat natuurlijk altijd zeer welkom!
Verwijderd
Elke keer als ik wil connecten vind ie helemaal geen servers.
In de servers list staan wel namen maar ik kan maar niet geconnect raken met een server.
en als ik een link van [snip; foei]wil toevoegen zegt ie dat ie net geldig is voor edonkey2000
ik snap hier niks meer van
[ Voor 0% gewijzigd door blackd op 31-10-2002 21:50 ]
Download versie60 61 heeft teveel problemenOp zaterdag 15 juni 2002 22:34 schreef dutchplanet het volgende:
wederom een vaag probleem.
Elke keer als ik wil connecten vind ie helemaal geen servers.
In de servers list staan wel namen maar ik kan maar niet geconnect raken met een server.
en als ik een link van [snip foei]wil toevoegen zegt ie dat ie net geldig is voor edonkey2000
ik snap hier niks meer van
www.edonkey2000.com/files/eDonkey61.exe
oeps links is fout moet www.edonkey2000.com/files/eDonkey60.exe zijn
he ook een laag id, ik heb adsl met een freesco router ertussen hangen, nu staan daar wel de poorten 4661 en 4662 geforward naar me pc, maar wil niet erg helpen
Kan Norton personal firewall problemen geven?
Verwijderd
bedankt voor de tip ga het zo even proberen.Op zondag 16 juni 2002 13:04 schreef stunter het volgende:
[..]
Download versie60 61 heeft teveel problemen
www.edonkey2000.com/files/eDonkey61.exe
oeps links is fout moet www.edonkey2000.com/files/eDonkey60.exe zijnOp zondag 16 juni 2002 21:42 schreef dutchplanet het volgende:
[..]
bedankt voor de tip ga het zo even proberen.
Gevolg van die fix is dat je geen spaties " " en andere separators mag gebruiken, alleen een punt ".".Op maandag 17 juni 2002 12:39 schreef Blue_White_Army het volgende:
61 is hetzelfde als versie 60, alleen heeft versie 61 een securityfix die in versie 60 niet zat
Veel oudere links werken dan niet, maar dat is simpel gefixed, copy-paste de link naar je adres-balk en verandere de naam.
door:
- òf de spaties door "%20" (of punten) te vervangen
- òf door gewoon de hele naam af te korten naar iets wat wel mag.
http://www.aboutflock.tk/
This is a very brief description:
- Flock is the new p2p from swamp, the programmer of eDonkey2000.
- This is an alpha test. Everyone with a little bit of experience is welcome to test, but don't expect a full working p2p without bugs.
- Flock does not use server, it works a little bit like gnutella.
- To get started you need only the IP of one working client (node / contact).
- If your contact list is empty you need to 'boot' another node.
- The contact list provided on this side is not to be used like the server lists from ed2k. You won't get better results because you boot new nodes over and over again.
- You can't force Flock to know a certain node. It will through that IP from your contact list, if it's not a 'good' node for your Flock. So if you have working nodes in your list don't boot !
- The ed2k-links will work with Flock. So you can use SR, FN or whatever with Flock as well.
- Searching for files and finding nodes could be better, but keep in mind: this is an alpha test !
- A last word: Don't get me wrong when I say what is not working or what you should not do ! Flock is working fine for me, much better than ed2k.
Maar volgens mij wordt het toch een opvolger.
Wat de voordelen zijn:
One of the major benefits Flock will offer is the removal of servers. Right now, to use eDonkey, someone must generously donate a computer and an internet connection to act as a server for eDonkey users like yourself to connect to and search for files. Flock is kind of like gnutella in that it doesn't need servers.
With eDonkey, to increase the amount of users, more servers must be added as each server can only handle a limited amount of users. This also hurts the network because of the fact that the servers aren't interconnected like they are on programs like KaZaA. With Flock, the idea is that the amount of users is practically unlimited. It's almost like everyone will be connecting to one giant server capable of handling the load of all of the eDonkey servers that exist now. This works because the network makes each Flock client do a little bit of server work as well. By dividing up the work load of the network by the amount of users on the network, each client/server ends up doing a small fraction of server work which allows it to function mainly as a client.
Verwijderd
tsja in theorie klinkt dit niet gek.. hopenlijk werkt het in de praktijk ook lekker maar time wil tellOp maandag 17 juni 2002 17:45 schreef stunter het volgende:
Ze zeggen dat flock naast edonkey ontwikkeld gaat worden.
Maar volgens mij wordt het toch een opvolger.
Wat de voordelen zijn:
One of the major benefits Flock will offer is the removal of servers. Right now, to use eDonkey, someone must generously donate a computer and an internet connection to act as a server for eDonkey users like yourself to connect to and search for files. Flock is kind of like gnutella in that it doesn't need servers.
With eDonkey, to increase the amount of users, more servers must be added as each server can only handle a limited amount of users. This also hurts the network because of the fact that the servers aren't interconnected like they are on programs like KaZaA. With Flock, the idea is that the amount of users is practically unlimited. It's almost like everyone will be connecting to one giant server capable of handling the load of all of the eDonkey servers that exist now. This works because the network makes each Flock client do a little bit of server work as well. By dividing up the work load of the network by the amount of users on the network, each client/server ends up doing a small fraction of server work which allows it to function mainly as a client.
Download nu met 70kb/s in totaal
Voor edonkey hoef je niet tebetalen.Op maandag 17 juni 2002 17:53 schreef bopitje het volgende:
Voor dit proggie moet je betalen doen jullie dat of hebben jullie keys er voor
Als je betaald dan heb je de kleine banner niet
Alsof we die zouden geven hier hmpf!Op maandag 17 juni 2002 17:53 schreef bopitje het volgende:
Voor dit proggie moet je betalen doen jullie dat of hebben jullie keys er voor
Nu weet ik allen niets leuks om te downloadenOp maandag 17 juni 2002 17:55 schreef Bigs het volgende:
Hey, wat leuk. FF mijn router een beetje getuned en nu heeft mijn ID tien cijfers (weet niet wat het eerst was).
Download nu met 70kb/s in totaal
Maar de truuk werkt bij mij ook, mooi zo dus. Denk dat ik de French Connection maar eens ga zoeken
Verwijderd
Hij vraagt toch niet voor een key? hij vraagt alleen hoe we het gebruikenOp maandag 17 juni 2002 18:01 schreef SillyJW het volgende:
[..]
Alsof we die zouden geven hier hmpf!
Verwijderd
Wat denken ze wel neit van mij.
Vast bedankt jongens ik ga het is proberen
Verwijderd
of zo
iemand? wat er aan te doen?
verander van server en ga naar: http://ocbmaurice.dyndns.org/pl/slist.pl en klik links onder add all. let op edonkey gaat knipperen is goedOp dinsdag 18 juni 2002 13:49 schreef themaxter het volgende:
Hmm, heb nu wel een id van 9 cijfers, maar hij download of upload niets, terwijl ik wel verbonden ben met een serverMaakt niet uit welke server dat is
Redelijk wat mensen zijn aan t worstelen met de server.met files,
eDonkey instellingen etc...,
gewoon in het algemeen om de ezel an de praat te krijgen.
Waarom wordt eDonkey niet standaard ietsje gebruikersvriendelijker op de mensen los gelaten?
Ik bedoel hoe meer zielen hoe meer vreugd, toch?
Zeker bij p2p proggies
Verwijderd
Edonkey was in het begin niet speciaal ontwikkeld voor windows maar voor linux en het werkte met een command line. Vervolgens is het geschreven voor windows, maar nu met een gui om de de commandline heen. Dus eigenlijk is deze versie heel gebruiksvriendelijk.Op woensdag 19 juni 2002 21:26 schreef SillyJW het volgende:
misschien beetje offtopic....
Redelijk wat mensen zijn aan t worstelen met de server.met files,
eDonkey instellingen etc...,
gewoon in het algemeen om de ezel an de praat te krijgen.
Waarom wordt eDonkey niet standaard ietsje gebruikersvriendelijker op de mensen los gelaten?
Ik bedoel hoe meer zielen hoe meer vreugd, toch?
Zeker bij p2p proggies
Maar er komt dus nu een 'nieuwe' versie..(flock) deze zal waarschijnlijk heel veel verbeteringen in zich hebben. Alleen nu maar hopen dat de files ook meegaan naar flock. Want als ik iets gevonden heb op edonkey dan krijg ik het in 99% van de gevallen ook binnen.
tijdens de install van Flock kan je kiezen om Edonkey links te gebruiken. Je kan dan ook via [snip;foei]downloaden.Op woensdag 19 juni 2002 21:35 schreef MRwimlex het volgende:
[..]
Edonkey was in het begin niet speciaal ontwikkeld voor windows maar voor linux en het werkte met een command line. Vervolgens is het geschreven voor windows, maar nu met een gui om de de commandline heen. Dus eigenlijk is deze versie heel gebruiksvriendelijk.
Maar er komt dus nu een 'nieuwe' versie..(flock) deze zal waarschijnlijk heel veel verbeteringen in zich hebben. Alleen nu maar hopen dat de files ook meegaan naar flock. Want als ik iets gevonden heb op edonkey dan krijg ik het in 99% van de gevallen ook binnen.
[ Voor 0% gewijzigd door blackd op 31-10-2002 21:51 ]
Ok ik heb deze hele topic doorgespits (ook al eerder, maar toen had ik een hoog ID), maar na een frisse install van XP heb ik ineens een ID van 351 ofzow.
Nou worden er methoden hier uitgelegd enzow over poorten openen of forwarden, maar sinds ik egt een n00b ben op dat gebied is mijn vraagje:
Wie kan mij precies vertellen hoe ik nou in XP Pro, met een ADSL basic verbinding, met de gewone Alcatel modem van MxStream, rechtstreeks verbonden op deze pc, dit nou precies doe?
Dank.
Ok dat was dus een inkoppertje vind je zelf nietOp maandag 01 juli 2002 12:09 schreef stunter het volgende:
Zet eerst de firewall van windows XP uit
Heb deze topic al doorgespits zei ik al.
Firewall staat bij mij standaard uit (draai Web en FTP server)
Flock heet tegenwoordig "Overnet"Op donderdag 20 juni 2002 15:07 schreef vandenhork25 het volgende:
Is Flock een goed programma of niet? De moeite waard om te downloaden of moeten we nog even w88? Iemand een idee.......
Het is nog in alpha pre beta fase en is nog lang niet stabiel. Er wordt hard gewerkt om dit p2p progje snel GOED werkend te krijgen. Als het eenmaal zover is dan is het een zeer goed programma. Momenteel draai ik het ook en is redelijk stabiel. Zijn alleen nog niet zoveel users dus ook nog niet zoveel bestanden. De snelheid ligt alleen echter wel hoger dan bij edonkey en ook je download start sneller. Maja met edonkey loopt ie ook op 150+ kB/sec
Hoop je iets geholpen te hebben
[topic=527526/1/25]
vraagtekentje...Op donderdag 06 juni 2002 12:15 schreef OMX2000 het volgende:
wacht ff misschien dat ik super blind ben, maar waar kan ik mijn ID zien?
Zit je achter een router? Heb je poort 4661 én 4662 open staan voor TCP verkeer en 4665 voor UDP verkeer?Op maandag 01 juli 2002 12:10 schreef RUFFNECK het volgende:
[..]
Ok dat was dus een inkoppertje vind je zelf niet![]()
Heb deze topic al doorgespits zei ik al.
Firewall staat bij mij standaard uit (draai Web en FTP server)
Edit: zie ook http://www.edonkey2000.com/documentation/lowid.html
Nope zit niet achter een router, gewoon de alcatel speedtouch modem van mxstream zoals al zei dus. Ging er bij mij om hoe ik nou die poorten doeOp maandag 01 juli 2002 12:24 schreef vargo het volgende:
[..]
Zit je achter een router? Heb je poort 4661 én 4662 open staan voor TCP verkeer en 4665 voor UDP verkeer?
Edit: zie ook http://www.edonkey2000.com/documentation/lowid.html
Ik kan me herinneren dat ik donkey opnieuw moest opstarten voordat ie mijn nieuwe, hoge id gaf.Op maandag 01 juli 2002 12:31 schreef RUFFNECK het volgende:
Hmmm, die low ID test link op die site, geeft bij mij voor poort 4662 volgende:
"success ... you id should be 2774422741"
Maar me ID is nog steeds 351
Ga ff verder proberen hoe ik de poorten precies moet instellen..
En warempel, je hebt gelijk ookOp maandag 01 juli 2002 12:35 schreef vargo het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat ik donkey opnieuw moest opstarten voordat ie mijn nieuwe, hoe id gaf.
De ID klopt nu, tnx man
Verwijderd
Verwijderd
Weet iemand waarom me firewall steeds vraagt om andere verbindingen op andere poorten aan te maken? Want als ik die toelaat heb ik waarschijnlijk wel een hoog ID. Maar in de faq's lees ik alleen over de poorten 4661, 4662 en 4665.