Problemen met emule ivm router*

Pagina: 1
Acties:

• Jeurizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-02-2025
Hallo mensen,

Ik heb een alcatel speed touch home geupgrade naar een pro }) . Hierdoor, heb ik begrepen, is mijn modem ook een router geworden. Verder heb ik nog een router van sitecom nl. de dc-202.

De ip's zijn door de sitecom router onderverdeeld in 192.168.0.2.....3....4 enz.

Emule geeft telkens de melding dat ik een low id heb en dat mijn poorten niet bereikbaar zijn. :'(

Nu heb ik in het menu van mijn router de benodigde poorten open gezet maar krijg nog steeds die melding. ZElfs als ik mijn router er tussen uit laat.

Hieruit blijkt dus mijn alcatal modem , inmiddels pro, ook een router is geworden. Ik heb geprobeerd de poorten hierop open te zetten met een progje die dat doet. www.mirdesign.cjb.net/

Ik krijg het niet voor elkaar .....HELLUP :(

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:16

Predator

Suffers from split brain

WELKE portmaps heb je dan wel aangemaakt ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Volgens mij moet je voor eMule idd niet alleen porten OPEN zetten, maar zelfs keihard FORWARDEN naar de client die eMule draait.
Ik hoorde vanmiddag op IRC in #Netwerken dat dat er een stuk of 4 zijn (2* TCP en 2*UDP).
Ik zou daar dus eerst eens naar kijken ...

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Jeurizz
Klopt het zijn de poorten tcp 4661 en 4662+ udp 4665 en 4672.
Deze poorten heb ik dan ook gemapt dmv een telnet sesie met de modem (inmiddels een speedtouch 510) dmv de volgende code:

(ook msn 5.0 file transfer werkt niet)

telnet 10.0.0.138

nat
[nat]=>create
protocol = tcp
inside_addr =
[inside_port] = 80
outside_addr = 0.0.0.0
[outside_port] = 80
[foreign_addr] =
[foreign_port] =
=>config save

en dan het inside adres veranderen in je eigen adres en de poort ook aanpassen naar de poort die je wilt.

dit heb ik allemaal gedaan en dat werkt niet.

iemand anders nog een idee???????

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:35
doe die ID test op: http://www.thedonkeynetwork.com/connection_test
dan die poort invulle en emule draaiend hebbe dan zie je je id :) en dan weet je of et werkt

CISSP! Drop your encryption keys!

• Jeurizz
Dat heb ik dus ook gedaan en daardoor weet ik dat het niet werkt.

• Jeurizz
Koffie schreef op 14 January 2003 @ 15:38:
Volgens mij moet je voor eMule idd niet alleen porten OPEN zetten, maar zelfs keihard FORWARDEN naar de client die eMule draait.
Ik hoorde vanmiddag op IRC in #Netwerken dat dat er een stuk of 4 zijn (2* TCP en 2*UDP).
Ik zou daar dus eerst eens naar kijken ...
Wat bedoel je met forwarden naar die client, defserver???

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 12:04

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Jeurizz schreef op 17 januari 2003 @ 23:18:
[...]

Wat bedoel je met forwarden naar die client, defserver???
Dat je het inside adres moet vastzetten naar de pc waarop je emule wil gebruiken (voor tcp toch)
Voor UDP moet je je subnet nemen met een nul aan het einde.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Ik heb echt precies het zelfde probleem en heb ook nog geen oplossing.
heb ook die sitecom router en het pro modem. ik hoop dat iemand het ff kan uitleggen

edit:
met msn kan ik alleen bestanden ontvangen en niet verzenden

[ Voor 19% gewijzigd door Jay-v op 17-01-2003 23:29 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Ik heb alleen 4662 geforward, TCP en UDP. Werkt prima.

4661, 4665 en 4672 dus niet.

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

ow dat programma werkt bij mij ook niet blijft hangen bij firewall status.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Zet het router gedeelte in je Alcatel MODEM uit, gebruik de Sitecom als router !!
(waarom zou je 2 routers achter elkaar willen, die Alcatel router is erg basis, kan ook maar 256 poorten mappen, statisch PLUS dynamisch).

Op de Sitecom map je poort 4662 TCP en 4672 UDP door naar de betreffende PC (of andere als je het gewijzigd hebt in de settings). Andere poorten hoeven NIET doorgemapped te worden (op die poorten moet wel verkeer toegestaan zijn, maar dat is niet doormappen).

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

4662 TCP en 4662 UDP bedoel je?

• Jake
  • Niet online
Nee

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Zet het router gedeelte in je Alcatel MODEM uit
als ik wist hoe dat moest

• Jake
  • Niet online
Gewoon je Alcatel instellen zoals dat op de KPN site (en in het boekje) staat. Of je runned gewoon het KPN-Alcatel-Settings-Proggie, dat moet ook alle instellingen goed zetten.

Gewoon een PPTP verbinding aanmaken dus (en daarmee met je aparte router 'inbellen').

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

dit misschien:

ADSL ethernet ISDN modem | Configuratie bestand

Middels het configuratie bestand PPTP.ini kunt u uw ADSL ethernet ISDN modem geschikt maken voor het gebruik van één PC waarbij er geen NAT/PAT conversie plaatsvindt. Hierbij dient u op uw PC wel een extra "externe toegang" icoontje aan te maken. Raadpleeg voor het instellen de gebruiksaanwijzing?????

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ok, ik dacht: misschien een tiepvautje omdat ik ook 4662 TCP en UDP forward op m'n router en dat werkt ook als een tiet...

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

in het emule topic (Emule opensource edonkey, deel 3) staat ook een hele faq. heb je die al gezien?

edit: en port 4667 4672 udp zou ik ook doorverbinden, want daar vindt emule zijn sources op van (andere) clients (op de snelle manier dan). Je kunt dit natuurlijk ook wijzigen in het opties scherm..

als hieronder: dat wordt dan 4672 voor udp

[ Voor 54% gewijzigd door SilentStorm op 18-01-2003 12:27 ]

Localhost is where the heart is

• Jake
  • Niet online
Standaard settings eMule (kwa poorten dan):

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/emule-ports.gif

Als je een poort teveel doormapped, dan werkt het ook. eDonkey heeft geen UDP poortmap nodig.

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

ok ik heb geprobeert mijn alcatel te unrouten dat is gelukt maar ik weet niet hoe ik mijn router dan moet instellen. het is iig anders want als ik het modem unroute dan doet mun internet het niet meer

• Jeurizz
Als je het sitecom modem hebt dan helpt het sowieso om de laatste firmware te downloaden en daarmee je router (sitecom) te upgraden.
Vervolgens kun je het beste je modem upgraden naar een 510 ( www.bruring.com) waardoor het mappen wel erg makkelijk wordt nl. in je router menu en dus geen ingewikkelde telnet sesies meer. Gewoon ff 10.0.0.138 en het menu aanpassen.

Wat betreft je sitecom router:

Hier moet je in het menu advanced gaan naar de dmz opties (firewall) daarboven staat "special pc applications" dat menu open je en daar kun je je router dus mappen!!

Hoop dat het een beetje duidelijk is, ik heb nl haast

laterssssssssssssssss

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

neej dat helpt ook niet wel erg raar

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Als het goed is staat in de handleiding van die sitecom router hoe je em in moet stellen voor adsl.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

ja staat er in maar niet voor dat nieuwe modem.
Pagina: 1